SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Hier een hele tijd niets van mij laten horen, maar ik loop nog steeds, zo goed en zo kwaad als het met dit krakkemikkige lichaam gaat!
De bucket list is er nog steeds, evenals de plannen om er weeer voor te zorgen dat ik enigzins in de buurt van mijn oude vorm terug kan komen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
goed bezig!quote:Op woensdag 14 december 2022 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hier een hele tijd niets van mij laten horen, maar ik loop nog steeds, zo goed en zo kwaad als het met dit krakkemikkige lichaam gaat!
De bucket list is er nog steeds, evenals de plannen om er weeer voor te zorgen dat ik enigzins in de buurt van mijn oude vorm terug kan komen.![]()
![]()
Jij bent zo iemand die nooit meer stopt. Mooi is dat.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
De bucket list is er nog steeds, evenals de plannen om er weeer voor te zorgen dat ik enigzins in de buurt va
En dat lopen als een kerstboom. Ging heerlijk. Op het dooie akkertje een rondje over de golfbaan gelopen, beetje ouwehoeren met mensen over hun plannen voor volgend jaar. En dat alles bij -5 graden. Heerlijk.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bucket list items afstrepen
Ooit, OOIT zal ik New York lopen.
Maar eerst eens steady een paar marathons in Nederland uit zien te lopen.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ik heb geen hardloop-bucket list en ben nooit op het idee gekomen er een te maken. (Ik heb wel een "algemene" lijst met dingen die ik ooit zou willen doen, en daar staat één hardloopding op, namelijk eens een parkrun lopen.)
Wat voor dingen hebben jullie op je lijstjes staan? Misschien maak ik er ook wel eentje.![]()
Nog een keer Boston lopen, een keer een Alpentrail oid, de midzomer marathon in Noorwegen, dat soort dingen voor mij.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen hardloop-bucket list en ben nooit op het idee gekomen er een te maken. (Ik heb wel een "algemene" lijst met dingen die ik ooit zou willen doen, en daar staat één hardloopding op, namelijk eens een parkrun lopen.)
Wat voor dingen hebben jullie op je lijstjes staan? Misschien maak ik er ook wel eentje.
Voorlopig echter ziek dus geen lopen of schaatsen nu voor mij
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Awwww, wat heb je?quote:Op donderdag 15 december 2022 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nog een keer Boston lopen, een keer een Alpentrail oid, de midzomer marathon in Noorwegen, dat soort dingen voor mij.
Voorlopig echter ziek dus geen lopen of schaatsen nu voor mij
Ik ben ook ziekig. Verkouden en al m'n holtes zitten vol.![]()
Hopelijk zondag voorbij want dan heb ik een wedstrijd die als ik een bucketlist had, op m'n bucketlist gestaan zou hebben![]()
![]()
Hier ook in de ziekenboeg, met corona. Rillen van de koorts terwijl je ook spierpijn hebt in je benen is echt bijzonder onaangenaam.![]()
Een alpentrail had ik niet van jou verwacht.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nog een keer Boston lopen, een keer een Alpentrail oid, de midzomer marathon in Noorwegen, dat soort dingen voor mij.
Voorlopig echter ziek dus geen lopen of schaatsen nu voor mij![]()
![]()
Dat maakt het leven leukquote:Op donderdag 15 december 2022 12:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het ellendige van een Bucketlist is je streept er 1 af en er komt er minimaal 1 voor in de plaats.
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Tante Cor denk ikquote:Op donderdag 15 december 2022 09:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Awwww, wat heb je?
Ik ben ook ziekig. Verkouden en al m'n holtes zitten vol.![]()
Hopelijk zondag voorbij want dan heb ik een wedstrijd die als ik een bucketlist had, op m'n bucketlist gestaan zou hebben![]()
Nog geen positieve test maar ik herken het gevoel van vorige keer..Nou, ik zeg ook niet volgend jaar of zo, maar lijkt me een mooi iets om naar toe te trainen over een paar jaar..quote:Op donderdag 15 december 2022 11:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Een alpentrail had ik niet van jou verwacht.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bij mij staat er qua hardlopen eigenlijk al 6 jaar lang een item op het lijstje, het voltooien van Tahoe200quote:Op donderdag 15 december 2022 09:16 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor dingen hebben jullie op je lijstjes staan? Misschien maak ik er ook wel eentje.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tot nu toe vrij weinig logjes op Strava vandaag.
Zondag j.l. de Bruggenloop voor het eerst in jaren weer gelopen. Het parkoers was deels veranderd t.o.v. de laatste keer dat ik 'm liep. Het was onder de streep een verslechtering, lees: te smal op grote stukken (zoals Erasmusbrug en Boompjes). Maar goed, op deze manier kon het gemotoriseerd verkeer gewoon doorgaan, dus wellicht makkelijker om vergunningen te krijgen. Bovendien hoort het ook gewoon bij recreatieve loopjes, dus niet zeiken.
Wat ik wel een positieve verandering vond: de route richting het Toepad was nu anders en ging via De Plantage/De Esch.
Het blijft een klassieke wedstrijd hier in de omgeving, volgend jaar doe ik weer mee (7e keer).![]()
Morgen nog steeds gladik denk dat ik maar gewoon ga hardlopen (rond vriespunt
) en hoop dat de fietspaden loopbaar zijn...
De stoep is hier nog een ijsbaan.![]()
IJzel en onweer zijn eigenlijk de enige twee momenten dat het echt niet verstandig is om te gaan lopen...quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:14 schreef Ceviche het volgende:
Morgen nog steeds gladik denk dat ik maar gewoon ga hardlopen (rond vriespunt
) en hoop dat de fietspaden loopbaar zijn...
De stoep is hier nog een ijsbaan.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Bos of strand opzoeken kan altijd nog, of fietspaden waar gestrooid is. Maar als ik ook maar een beetje fit ben morgen ga ik liever schaatsen, dat mag je eigenlijk niet missen (L)quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:02 schreef Guppy het volgende:
[..]
IJzel en onweer zijn eigenlijk de enige twee momenten dat het echt niet verstandig is om te gaan lopen...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik weet eigenlijk niet of hier in de regio ergens al geschaatst kan worden...quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bos of strand opzoeken kan altijd nog, of fietspaden waar gestrooid is. Maar als ik ook maar een beetje fit ben morgen ga ik liever schaatsen, dat mag je eigenlijk niet missen (L)[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat is zeker waar. Maar het zou toch ook zonde zijn om niet te gaan als de fietspaden buiten het dorp (5 min lopen) wel begaanbaar zijn. Ik heb natuurlijk wel bedacht om gewoon terug te gaan als dat niet het geval is, want dan wordt het wel heel lastig allemaalquote:Op vrijdag 16 december 2022 19:02 schreef Guppy het volgende:
[..]
IJzel en onweer zijn eigenlijk de enige twee momenten dat het echt niet verstandig is om te gaan lopen...![]()
![]()
Heb vanmiddag wel even buiten gekeken of ik zou kunnen hardlopen, maar het was niet te doen. Het ijs smolt niet snel genoeg weg. Dus morgen en overmorgen worden 'm ook niet. Karig hardloopweekje, maar wat doe je eraan?![]()
Ik ben wezen wandelen vandaag… was vanmiddag nog lang niet weg, die ijzel. Nu vriest het weer. Dus mijn plannen voor morgen gaan in de kast… de spoedeisende hulp heeft het al druk genoeg.
P. S. Ook de kiezelpaadjes hier waren spekglad.. de ijzel lag er gewoon bovenop.Whatever...![]()
Gewoon dik 20km gelopen vanochtend. Eigenlijk vrijwel nergens glad. Misschien één momentje gehad op een brug, verder niet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Na jullie verhalen over ijs en gladheid ging ik vanmorgen twijfelachtig op weg, maar het viel reuze mee. Straat, fietspad, bospad en veld allemaal prima begaanbaar!
En gelijk ook mijn jaardoel van 25 halve marathons kunnen afstrepen
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
Zo dat is veel zeg! Ik heb net even gefilterd en volgens mij 'maar' 15x 21 km of langer gelopen, inclusief marathontraining!quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Na jullie verhalen over ijs en gladheid ging ik vanmorgen twijfelachtig op weg, maar het viel reuze mee. Straat, fietspad, bospad en veld allemaal prima begaanbaar!
En gelijk ook mijn jaardoel van 25 halve marathons kunnen afstrepenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Volgens mij heb ik dit jaar nul keer een halve marathon gelopen![]()
Alsnog ruim 1500 km.
Voornemen voor komend jaar is om sterker te worden in stabiliteit rond de heupen. Na een km of 18 ga ik erg slordig lopen vooral met m'n linkerbeen dus als ik verder en meer wil lopen, kan ik daar maar beter wat aan doen
Verder gaan we morgen verkouden en wel een survivalrun lopen![]()
Ik heb mezelf vast verteld dat uitlopen het doel gaat zijn en niet een goede tijd lopen. Dus warm aankleden en dan zien we wel![]()
![]()
Vanmiddag ging het ook wel prima op de fietspaden, maar is wel een stuk minder leuk dan de duinen. Toch jammer, want het was echt heerlijk loopweer.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
om 11:00 een 15km loopje (https://www.sylvesterloopheeze.nl/ ). Heb een klein kuchje. We shall see
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
En ik had een goede haas. Iemand die ik ruim 7/8 jaar niet gesproken had, maar met wie ik altijd marathontrainingen deed. Een man van 67 die heel aanstekelijk kletst en de 15km vlogen daardoor omquote:Op maandag 19 december 2022 09:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Euj! Je tempo begint weer terug te komen!die vertelde meteen allerlei verhalen over alle 65+-ers van de vereniging met kwaaltjes waardoor ze geen lange afstanden meer konden lopen. Wist ook niet dat velen van hen pas op hun 50e hun eerste marathon liepen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat zal denk ik per baan verschillen, net als in Nederland. Sommige zijn publiek, anderen niet..quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:54 schreef xzaz het volgende:
Weet iemand hoe het zit in Duitsland met atletiekbanen? Kan je daar zomaar gebruik van maken?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zondag nog ff 10k gelopen en kwam langs de ijsbaan die bleek ook open zonder dat ik het wist... Thuis meteen de schaatsen opgehaald en 45k geschaatst...![]()
![]()
Zijn er in Nederland publieke banen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat zal denk ik per baan verschillen, net als in Nederland. Sommige zijn publiek, anderen niet..![]()
Dat is een mooi aantal. Zat zelf even te kijken op Garmin en bij >21km kom ik op 24 en bij >21.1 op 22, maar dan staat de halve van Eindhoven er bijv niet tussen. Daar klokte ik 21.05.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
En gelijk ook mijn jaardoel van 25 halve marathons kunnen afstrepen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2022 22:55:05 ]![]()
Asfaltbanen wel, tartan misschien wat minder omdat die ook veel onderhoud vergen. Die van mijn vereniging is officieel ook van de gemeente volgens mij, de vereniging huurt hem. In de praktijk is hij wel op veel dagen open en zul je echt niet snel weggestuurd worden, al zijn ze bij andere clubs wellicht strenger.quote:Op dinsdag 20 december 2022 22:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zijn er in Nederland publieke banen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ken alleen maar atletiekbanen waar je een abonnement/lidmaatschap voor nodig hebt. Als de club er niet aan het trainen is kom je er niet in want dan is het hek dicht. En als ze er wel aan het trainen zijn is het superdruk en kom je er niet zomaar tussen.
Wel is er in een park in mijn wijk een 800 meter asfaltrondje uitgezet en ik ken nog een park waar zo'n parcours uitgemeten staat (daar is het 400 m). Dus dat gebruik ik als ik korte intervallen wil lopen. Soms wel slalommen tussen de hondenuitlaters, en een keer helaas een herdershond die compleet uit z'n plaat ging![]()
![]()
Hier in mijn omgeving niet volgens mij. Er is in de natuur wel ergens een rondje uitgezet maar dat is geen baan natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2022 22:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zijn er in Nederland publieke banen?![]()
In Amsterdam zijn 2 openbare atletiekbanen lees ik!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Met een in de war zijnde GPS lopen is ook best wel motiverend... De eerste 5km (volgens de GPS) van het rondje van 8 in 21 nogwat gelopen... Daar moest ik 30 jaar en 10 kilo geleden al heel erg hard mijn best voor doen...![]()
![]()
Het schrikt mij af dat je geen hardlooprugzakje mag meenemen/dragen en je tig uur in het startvak staat te wachten tot je aan de beurt bent. Maar ja, daar lopen is wel legendarisch. Al heeft Brooklyn ook een toffe halve marathon.quote:Op donderdag 15 december 2022 07:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Bucket list items afstrepen
Ooit, OOIT zal ik New York lopen.
Maar eerst eens steady een paar marathons in Nederland uit zien te lopen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Oef, voor mijn gevoel moet ik weer helemaal op 0 beginnen na 2 weken niet hardlopen door flink ziek zijn. Vandaag 9km heel rustig gelopen en heb nog steeds moeie benen.. iemand nog tips voor heropbouw?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:02 schreef xzaz het volgende:
Note to self: je hoeft je niet te kleden als -10 graden![]()
Vandaag weer in korte mouwen gegaan idd. Morgen misschien zelfs kort-kort want ik had het vandaag aan de warme kant![]()
![]()
Welke op mijn lijst stonden:quote:Op donderdag 15 december 2022 09:16 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor dingen hebben jullie op je lijstjes staan? Misschien maak ik er ook wel eentje.
• Rock 'n Roll Las Vegas
• Een halve marathon op Hawaii
Wat er nog op staat:
• Sowieso 10 marathons lopen (ik heb er 9 gelopen en toen raakte ik geblessseerd, bij de laatste poging in 2021 raakte ik een week van tevoren geblesseerd aan mijn achillespees)
• Worlds' fastest marathon
• Cyprus marathon
• Brooklyn half marathon
• San Diego Hele of halve marathon
• Los Angeles marathon
• Bagan temple marathon
• Bhutan marathon
• Noord Korea 10Km
• Two Oceans marathon
• Big Sur marathon (die is er ook de halve variant)
• Monnikentocht 50km
• Star Wars half marathon @ Disney
• Vancouver hele of halve marathon
• Bukarest hele of halve marathon
etc, etc, etc....Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Niet te streng voor jezelf zijn vooral, denk ik. Het is niet alleen dat je er 2 weken uit bent geweest, maar je bent ook nog ziek geweest.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Oef, voor mijn gevoel moet ik weer helemaal op 0 beginnen na 2 weken niet hardlopen door flink ziek zijn. Vandaag 9km heel rustig gelopen en heb nog steeds moeie benen.. iemand nog tips voor heropbouw?
Ik heb nu precies hetzelfde. Ook 2 weken ziek geweest inclusief koorts en hoesten. Ik ga voor meer rustdagen, meer herstelloopjes en wedstrijd van 30 december heb ik geschrapt.![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Welke op mijn lijst stonden:
• Rock 'n Roll Las Vegas
Wat er nog op staat:
• Sowieso 10 marathons lopen (ik heb er 9 gelopen en toen raakte ik geblessseerd, bij de laatste poging in 2021 raakte ik een week van tevoren geblesseerd aan mijn achillespees)
• Cyprus marathon
• Brooklyn half marathon
• Los Angeles marathon
• Bagan temple marathon
• Bhutan marathon
• Noord Korea 10Km
• Two Oceans marathon
• Monnikentocht 50km
etc, etc, etc....
jij bent iig niet bang om ambitieuze lijsten te maken. Wauw.
Slimme combi van reisbestemming en hardloopevenent ook![]()
![]()
Qua loopdingen heb ik geen bucketlist... Wil wel de Elfstedentocht ooit nog eens schaatsen...
Opa heeft hem in 1942 geschaatst dus zat eigenlijk een beetje te hopen op 2022 (80 jaar later) maar helaas.
[ Bericht 39% gewijzigd door AchJa op 24-12-2022 17:47:47 ]![]()
Vandaag weer... De eerste 5 kilometer gewoon zoals het heurt, ongeveer 5min/km, daarna sloeg hij weer op hol met max snelheden van over de 20km/h en een pace van 4 nogwat/km... Ik voelde me weer 20....quote:Op donderdag 22 december 2022 11:19 schreef AchJa het volgende:
Met een in de war zijnde GPS lopen is ook best wel motiverend... De eerste 5km (volgens de GPS) van het rondje van 8 in 21 nogwat gelopen... Daar moest ik 30 jaar en 10 kilo geleden al heel erg hard mijn best voor doen...![]()
![]()
Mooie lijst!quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
• Rock 'n Roll Las Vegas
Wat er nog op staat:
• Cyprus marathon
• Brooklyn half marathon
• Los Angeles marathon
• Bagan temple marathon
• Bhutan marathon
• Noord Korea 10Km
• Two Oceans marathon
• Monnikentocht 50km
etc, etc, etc....
Succes met afstrepen!
Voor mij is het denk ik:
- Pyongyang Marathon (Noord-Korea)
- Alle Six Marathon Majors lopen (mooie medaille!)
- Marathon des Sables
Ga verder komend jaar ook de IRONMAN van Kopenhagen doen, dus genoeg sportiefs in het vooruitzicht
Afgelopen donderdag na werk ook nog volledig random een halve marathon gelopen, het ging zo lekker en het weer was prachtig, dus had gewoon nog geen zin om naar huis te gaan![]()
![]()
Marathon des sables? Houd je zo van zelfkastijding?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Brooklyn heeft toch ook een hele? Of is dat een ander stadsdeel?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het schrikt mij af dat je geen hardlooprugzakje mag meenemen/dragen en je tig uur in het startvak staat te wachten tot je aan de beurt bent. Maar ja, daar lopen is wel legendarisch. Al heeft Brooklyn ook een toffe halve marathon.![]()
Jaquote:Op zondag 25 december 2022 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Marathon des sables? Houd je zo van zelfkastijding?![]()
![]()
Die heb ik ook ergens staan. Eerste hobbel is lid worden van de Elfstedentocht vereniging. Dan een goede winter en in vorm zijn ... Misschien eerst eens de Weissensee rijden.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:25 schreef AchJa het volgende:
Qua loopdingen heb ik geen bucketlist... Wil wel de Elfstedentocht ooit nog eens schaatsen...
Opa heeft hem in 1942 geschaatst dus zat eigenlijk een beetje te hopen op 2022 (80 jaar later) maar helaas.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Op de wiki van marathon des sables. Wat een traumatische ervaring moet dat zijn geweestquote:Gedurende de loop van 1994 verdwaalde de Italiaanse ultraloper Mauro Prosperi tijdens een zandstorm. Prosperi, die van beroep politieagent is, zwierf meer dan negen dagen door de woestijn. 13 kg lichter werd hij 200 km van het parcours gevonden.![]()
Ik denk dat dit meer neigt naar gevaarlijk gedrag dan bewonderenswaardig maar als je hem uitloopt is dat wel een hele prestatie![]()
![]()
Zo te zien wel, maar hun website is vreemd genoeg op private gezet: www.thebrooklynmarathon.comquote:Op zondag 25 december 2022 09:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Brooklyn heeft toch ook een hele? Of is dat een ander stadsdeel?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Lijkt mij ook heel gaaf, helaas kan ik lichamelijk echt heel slecht tegen de kou.. misschien met elektrische handschoenen oid, maar die houden het ook geen uren vol..quote:Op zondag 25 december 2022 09:55 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Die heb ik ook ergens staan. Eerste hobbel is lid worden van de Elfstedentocht vereniging. Dan een goede winter en in vorm zijn ... Misschien eerst eens de Weissensee rijden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb daar minder last van, de kou. Met skieën ook altijd met 'normale' handschoenen volbracht. En je handen zitten met schaatsen grootendeels op de rug. Maar iets staat me bij dat jij er gevoeliger voor bent, je hebt wel van die warmte elementen voor in je handschoenen, maar die zul je dan van tijd tot tijd moeten wisselen.quote:Op zondag 25 december 2022 15:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook heel gaaf, helaas kan ik lichamelijk echt heel slecht tegen de kou.. misschien met elektrische handschoenen oid, maar die houden het ook geen uren vol..Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik zie sommige motorhandschoenen met accu die 7uur aankunnen. Kom je al aardig in de richting.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Degene die hier al lange tijd lopen, dus ook jijzelf LT, dat we vaak te graag weer te snel willen lopen!quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Oef, voor mijn gevoel moet ik weer helemaal op 0 beginnen na 2 weken niet hardlopen door flink ziek zijn. Vandaag 9km heel rustig gelopen en heb nog steeds moeie benen.. iemand nog tips voor heropbouw?
Ik zou oprecht zeggen, geef jezelf zeker een maand rust waarin je wel loop maar niets hoeft....geen wedstrijden, geen trainingsdruk.
Ik heb mijzelf een half jaar gegeven om weer op te bouwen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dat heet discipline, niet alleen om te trainen, maar ook om niet te trainen.quote:Op woensdag 28 december 2022 10:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Makkelijker gezegd dan gedaan meestal.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die world fastest marathonquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
• Rock 'n Roll Las Vegas
Wat er nog op staat:
• Cyprus marathon
• Brooklyn half marathon
• Los Angeles marathon
• Bagan temple marathon
• Bhutan marathon
• Noord Korea 10Km
• Two Oceans marathon
• Monnikentocht 50km
etc, etc, etc....![]()
Volgens mij zijn je bovenbenen dan halverwege compleet naar de tering.![]()
Nog 3 dagen en 15 weken en Rotterdam 2023 is alweer daar!
Afgelopen week begonnen met een 16 weken schema. Afgelopen jaar begon ik pas eind januari na een covid besmetting dus voorlopig lig ik al een maand voor op dat schema.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Ik zit er deze weken wel aan te denken eens iets van verlichting te gaan dragen.
Welke raden jullie aan? Het liefst wil ik er zelf zo weinig mogelijk van merken en is de grens flinterdun dat je eruit ziet als een kerstboom, maar ik wil ook wel gezien worden door auto’sHet is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
https://www.decathlon.nl/(...)CrJANuhoC7i8QAvD_BwEquote:Op donderdag 29 december 2022 13:33 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit er deze weken wel aan te denken eens iets van verlichting te gaan dragen.
Welke raden jullie aan? Het liefst wil ik er zelf zo weinig mogelijk van merken en is de grens flinterdun dat je eruit ziet als een kerstboom, maar ik wil ook wel gezien worden door auto’s
Wel je lampje naar beneden richten, want het is een soort bouwlamp![]()
![]()
Ik heb inderdaad bij deze het gevoel dat ik iedereen verblind, vaak genoeg auto's die met lichtsignalen terugschijnen.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:57 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
https://www.decathlon.nl/(...)CrJANuhoC7i8QAvD_BwE
Wel je lampje naar beneden richten, want het is een soort bouwlamp
Bij de action hebben ze hele fijne hesjes met ledlampjes erin, zitten perfect door de verstelbare banden, en de batterijen gaan een eeuwigheid mee.Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
Vanuit de auto gezien vind ik de reflecterende kleding ook fijn. Zo'n bouwlamp heb ik ook, fijn voor onverlichte paadjes, maar ik hou bij tegenliggers mijn hand er vaak voor. Verder van die armbanden met led.
En ik heb een soort oranje 'hesje' met reflectie maar die zit niet fijn en de straps gaan tijdens het hardlopen losser zitten.
Afhankelijk van de route heb ik of de bouwlamp, of de armlampjes.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Automobilisten moeten ook niet teveel zaniken, dan zijn ze 1 milliseconde verblind maar dan zien ze je tenminste wel. Ik werd vandaag nog (op klaarlichte dag) bijna doodgereden door een automobilist die gewoon zonder te kijken met 50 over een rotonde scheurt..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kdenk dat ik zo’n bouwlamp wel prima vind. Woon nu in een iets meer buitengebied dan voorheen, dan komt t wel goed van pas. Als ik t naar beneden kan richten zou t ideaal zijn.
Hesjes ben ik niet zo’n fan van omdat je toch altijd voelt dat je er 1 aan hebt en ze naar verloop van tijd altijd wat losser gaan zitten.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Mja, als ik aan het lopen ben heb ik er ook een hekel aan om verblind te worden. Net als fietsers die hun lampen recht vooruit richten..quote:Op donderdag 29 december 2022 17:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Automobilisten moeten ook niet teveel zaniken, dan zijn ze 1 milliseconde verblind maar dan zien ze je tenminste wel. Ik werd vandaag nog (op klaarlichte dag) bijna doodgereden door een automobilist die gewoon zonder te kijken met 50 over een rotonde scheurt..
ik heb zelf van die armbanden met led-lampjes. Wel een beetje een kerstboom, maar dat past wel bij de tijd van het jaar.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ja ik houd altijd ook wel mijn hand ervoor als er een tegenligger komt, maar op slechter verlichte wegen is het wel fijn om zelf echte lampen te hebben. Mijn punt was meer dat je beter iets te goed dan iets te slecht te zien kunt zijn, want veel automobilisten zijn er echt met hun hoofd totaal niet bij als ze rijden..quote:Op donderdag 29 december 2022 18:42 schreef BOKA het volgende:
[..]
Mja, als ik aan het lopen ben heb ik er ook een hekel aan om verblind te worden. Net als fietsers die hun lampen recht vooruit richten..
ik heb zelf van die armbanden met led-lampjes. Wel een beetje een kerstboom, maar dat past wel bij de tijd van het jaar.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is zeker waar. Gelukkig kan ik op de meeste van mijn rondjes altijd op stoep of fietspad lopen, dat scheelt toch.quote:Op donderdag 29 december 2022 18:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ik houd altijd ook wel mijn hand ervoor als er een tegenligger komt, maar op slechter verlichte wegen is het wel fijn om zelf echte lampen te hebben. Mijn punt was meer dat je beter iets te goed dan iets te slecht te zien kunt zijn, want veel automobilisten zijn er echt met hun hoofd totaal niet bij als ze rijden..
Met kerst wel langs een n-weg moeten lopen, maar dat was overdag gelukkig.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ik loop ook echt nooit met een hoofdlamp. Ik zie altijd toch wel waar ik loop. op heel soms een plas na als ik de bocht iets te krap neem bijvoorbeeld. En heb gewoon reflectie en lampjes om zodat anderen mij wel zien.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Inderdaad, ik heb hem ook. Ik heb er een jaar terug in het stikdonker een pad mee kunnen verlichten, heerlijk.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:43 schreef Daantke het volgende:
+1 voor de bouwlamp, je kunt m gewoon omlaag richten. En is buiten de stad super fijn.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik liep van de week met zo'n hesje met lampjes voor (wit) en achter (rood) ik had ze niet op knipperen gezet want daar kan ik zelf niet tegen. en nog zo'n bandje met knipper lichtjes om mijn been dus ook een beetje een kerstboom.
Hesje is ook ingepakt voor lapland niet dat ik daar ga hardlopen maar kan ik mijn kind buiten zien.![]()
Na een heerlijke 30km met de AV sluit ik het jaar af op 1272km
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Knap, zeker in dit weer!quote:Op vrijdag 30 december 2022 15:47 schreef DeLuna het volgende:
Na een heerlijke 30km met de AV sluit ik het jaar af op 1272kmIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat zijn een ieders hardloopplannen/wensen voor 2023?
Voor mij zal het nieuwe jaar vooral in het teken staan van opnieuw opbouwen, en hopelijk weer een ultra in het laatste kwartaal.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het plan. Maximaal 3.59.59 doen over 42 kilometer hollen in Rotterdam en de training om dat te halen. Al het andere, qua hardlopen dan, is bijzaakquote:Op vrijdag 30 december 2022 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Voor mij zal het nieuwe jaar vooral in het teken staan van opnieuw opbouwen, en hopelijk weer een ultra in het laatste kwartaal.
[ Bericht 1% gewijzigd door mosselmossel op 31-12-2022 12:09:15 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Rotterdam in maximaal 3:29:59 en daarna opbouwen naar de 60 van Texel (in 2024). Dat worden dus meer kilometers dan de 1867 van dit jaar (ik baal nog steeds dat het geen mooi rond nummer is gewordenquote:Op vrijdag 30 december 2022 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Voor mij zal het nieuwe jaar vooral in het teken staan van opnieuw opbouwen, en hopelijk weer een ultra in het laatste kwartaal.).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ultra is wel een ruim begrip.quote:Op vrijdag 30 december 2022 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Voor mij zal het nieuwe jaar vooral in het teken staan van opnieuw opbouwen, en hopelijk weer een ultra in het laatste kwartaal.Wordt het 44 km of 500 Km? Zal wel een 100 worden.
![]()
Ik ben vorige week ziek geweest, en vandaag weer begonnen met een klein rondje. Viel echt enorm tegen! Nu zat het weer ook niet mee maar ik moest toch regelmatig even wandelen.
Maar dit jaar toch 630 km bij elkaar gelopenik vind het vooral bewonderenswaardig dat dit vrijwillig was
![]()
![]()
Had ik vorig jaar niet van mezelf verwacht![]()
![]()
Voor wat het betreft verlichting hoor ik ook bij team bouwlamp. Ik loop in het buitengebied en dan ben ik goed zichtbaar en heb ik zelf goed zicht.
Qua hardloopplannen/wensen heb ik er ook wel een paar..
Ik loop al een aantal jaar maar nooit een wedstrijd gelopen, ook nooit zo’n behoefte aan gehad.
Maar een jaar of 3 geleden zijn we verhuisd en nu lijkt het mij toch wel leuk om eens een (lokale) wedstrijd te lopen (5 of 10 k).
En omdat we nu heel dichtbij het bos wonen wil ik mij ook gaan verdiepen in trailrunning (lees voor schoenen gaan kijken) en een keer een wedstrijd meedoen.![]()
![]()
Met een groepje is altijd makkelijker hè. En het was bij ons zo slecht nog niet, de hele 30km droog gehad.quote:❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
PR lopen in Rotterdam op de marathon. En dan de rest van het jaar zien we wel.quote:Op vrijdag 30 december 2022 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Voor mij zal het nieuwe jaar vooral in het teken staan van opnieuw opbouwen, en hopelijk weer een ultra in het laatste kwartaal.
Mezelf schoon krijgen van de modderigste cross die ik (vanochtend) ooit gelopen hebquote:Op vrijdag 30 december 2022 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Voor mij zal het nieuwe jaar vooral in het teken staan van opnieuw opbouwen, en hopelijk weer een ultra in het laatste kwartaal.![]()
![]()
Heel blijven. Lekker blijven lopen. Misschien een voorjaars marathon en/of in het najaar.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Voor 't eerst een heel jaar hardgelopen. Heel tevreden met het resultaat. En ook het doel heel blijven en een keer een 15km wedstrijd mee pikken.
204 keer
2.156km
179,6/maand gemiddeld
4 wedstrijden (2 medailles)![]()
In delft?quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:20 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Mezelf schoon krijgen van de modderigste cross die ik (vanochtend) ooit gelopen hebIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
mocht het lichaam het toelaten en het opbouwen voorspoedig verloopt, hou ik het in 2023 op 50km, om door te bouwen naar 2024 met grote plannen...maar ja, dat is nog ver weg.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ultra is wel een ruim begrip.Wordt het 44 km of 500 Km? Zal wel een 100 worden.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voor mij een beetje hetzelfde, maar vervang ultra voor triathlonquote:Op vrijdag 30 december 2022 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Voor mij zal het nieuwe jaar vooral in het teken staan van opnieuw opbouwen, en hopelijk weer een ultra in het laatste kwartaal.![]()
Ik heb al een tijd geen echt last meer van m'n voetblessure, al blijft het een héél dun lijntje. Waar ik nog steeds bang ben over te gaan. Ik loop voorzichtig weer op de loopband en ben aan het opbouwen. Met een beetje geluk gaat het 2023 dan eindelijk weer lukken![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik zit op 170 keer en 1255 kilometer. Verder geen plannen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:10 schreef Nober het volgende:
Voor 't eerst een heel jaar hardgelopen. Heel tevreden met het resultaat. En ook het doel heel blijven en een keer een 15km wedstrijd mee pikken.
204 keer
2.156km
179,6/maand gemiddeld
4 wedstrijden (2 medailles)![]()
Ik liep er ook, zeker veel modder ja!quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
In 2022 onbedoeld precies 1666 km gelopen![]()
Dit is minder dan de 1740 km van 2021, maar zo heel veel scheelt het niet. Te verklaren door de kniepijn begin dit jaar en de tig verkoudheden/coronabesmettingen/griepjes waar ik omheen heb moeten werken.![]()
Op naar een nieuw hardloopjaar![]()
![]()
![]()
Klinkt als dat je er flink last van hebt( gehad). Gelukkig heb je genoeg ervaring zodat je weet hoe je het moet aanpakken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mocht het lichaam het toelaten en het opbouwen voorspoedig verloopt, hou ik het in 2023 op 50km, om door te bouwen naar 2024 met grote plannen...maar ja, dat is nog ver weg.![]()
Dames, heren...advies gevraagd.
Nadat ik in de zomer van 2021 was begonnen met hardlopen (na mijn hele leven gevoetbald te hebben) liep ik in april 2022 de halve marathon van Berlijn. Op dat moment sluimerde er al een lichte hamstringblessure. Die heb ik na de halve marathon goed rust gegeven en na een x-aantal bezoeken aan de fysio was deze blessure dan ook verdwenen.
Echter, toen begon de ellende. Ik ging na de hamstringblessure (linkerbeen) het hardlopen weer oppakken, maar bij de eerste de beste training ging het eigenlijk mis bij de knie (rechterbeen). Na 2-2,5 km kon ik wel inpakken. Steken in de knie en erdoorheen lopen was geen optie. Schonk er eerst geen aandacht aan en heb gewoon weer even rust gepakt, tot niet lang daarna eigenlijk exact hetzelfde gebeurde.
Opnieuw bij de fysio geweest die me naar mijn mening echt goed begeleid heeft, maar an sich nauwelijks iets vreemds kon ontdekken. Heeft twee keer een echo gemaakt, waarop geen beschadigingen te zien waren aan de knie, pees of aanhechtingen. Wat dat betreft werd door hem een lopersknie, wat ik zelf eerst dacht, wel uitgesloten.
Op dit moment zijn we serieus maanden verder en kom ik nog altijd niet verder dan 2,5 km (zelfs soms met een stukje wandelen tussendoor). Er doorheen lopen is geen optie, tenzij je de rest van de dag als een invalide wilt rondlopen. Begin er een beetje moedeloos van te worden, omdat er gewoon geen progressie is en de echte oorzaak van de pijn ook niet achterhaald is.
In het dagelijks leven heb ik niet tot nauwelijks last van de knie en ik doe zo'n 2x per week een bootcamp training en hierbij heb ik ook geen last van de knie, ondanks krachtige en explosieve inspanning. Maar ga ik een dag later bijvoorbeeld heel langzaam joggen, dan steekt het na ruim 2km weer de kop op. Om gek van te worden.
Ergens speel ik nu met het idee om langs de huisarts te gaan om te kijken of ze me misschien kunnen doorverwijzen voor een MRI-scan om te kijken of hier meer op te zien is of dat er dan iets aan het licht komt wat de fysio nooit had kunnen zien. Iemand ervaring met een MRI-scan van de knie? Ben bang dat ik dan ook heel lang moet wachten omdat het me niet echt belemmert in het dagelijkse leven en dus helemaal achteraan in de wachtrij wordt geplaatst. Je hebt ook van die private klinieken, daar kun je vrij snel terecht, maar die zijn volgens mij schreeuwend duur.![]()
Inderdaad wat je zegt. Gewoon naar huisarts of meteen naar een sportarts gaan om te zien wat er aan te doen is. Wij zijn geen van allen sportarts. En je komt echt niet achteraan in de rij, omdat je er alleen maar met sporten last van hebt.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:23 schreef Fargo het volgende:
Dames, heren...advies gevraagd.
Nadat ik in de zomer van 2021 was begonnen met hardlopen (na mijn hele leven gevoetbald te hebben) liep ik in april 2022 de halve marathon van Berlijn. Op dat moment sluimerde er al een lichte hamstringblessure. Die heb ik na de halve marathon goed rust gegeven en na een x-aantal bezoeken aan de fysio was deze blessure dan ook verdwenen.
Echter, toen begon de ellende. Ik ging na de hamstringblessure (linkerbeen) het hardlopen weer oppakken, maar bij de eerste de beste training ging het eigenlijk mis bij de knie (rechterbeen). Na 2-2,5 km kon ik wel inpakken. Steken in de knie en erdoorheen lopen was geen optie. Schonk er eerst geen aandacht aan en heb gewoon weer even rust gepakt, tot niet lang daarna eigenlijk exact hetzelfde gebeurde.
Opnieuw bij de fysio geweest die me naar mijn mening echt goed begeleid heeft, maar an sich nauwelijks iets vreemds kon ontdekken. Heeft twee keer een echo gemaakt, waarop geen beschadigingen te zien waren aan de knie, pees of aanhechtingen. Wat dat betreft werd door hem een lopersknie, wat ik zelf eerst dacht, wel uitgesloten.
Op dit moment zijn we serieus maanden verder en kom ik nog altijd niet verder dan 2,5 km (zelfs soms met een stukje wandelen tussendoor). Er doorheen lopen is geen optie, tenzij je de rest van de dag als een invalide wilt rondlopen. Begin er een beetje moedeloos van te worden, omdat er gewoon geen progressie is en de echte oorzaak van de pijn ook niet achterhaald is.
In het dagelijks leven heb ik niet tot nauwelijks last van de knie en ik doe zo'n 2x per week een bootcamp training en hierbij heb ik ook geen last van de knie, ondanks krachtige en explosieve inspanning. Maar ga ik een dag later bijvoorbeeld heel langzaam joggen, dan steekt het na ruim 2km weer de kop op. Om gek van te worden.
Ergens speel ik nu met het idee om langs de huisarts te gaan om te kijken of ze me misschien kunnen doorverwijzen voor een MRI-scan om te kijken of hier meer op te zien is of dat er dan iets aan het licht komt wat de fysio nooit had kunnen zien. Iemand ervaring met een MRI-scan van de knie? Ben bang dat ik dan ook heel lang moet wachten omdat het me niet echt belemmert in het dagelijkse leven en dus helemaal achteraan in de wachtrij wordt geplaatst. Je hebt ook van die private klinieken, daar kun je vrij snel terecht, maar die zijn volgens mij schreeuwend duur.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ben geen arts, maar heb gewerkt met MRI scanners. Als op een echo geen schade te zien is (heb er zelf een gehad bij een orthopedisch chirurg toen ik een ontstoken kniepees had), weet ik niet of je die bij een MRI wel iets gaat zien. De echotechniek laat meestal al redelijk goed zien of iets ontstoken, geïrriteerd of kapot is.
Ik heb ook heel lang met vage klachten rondgelopen (knieklachten die doorstraalden en baker's cysten die de toevoer naar de rest van mijn onderbeen blokkeerde waardoor ik na 200 meter lopen al heftige pijn had) die de eerste fysio niet kon ontdekken (jonge vrouw), maar een andere doorgewinterde fysio zorgde uiteindelijk voor een doorverwijzing naar die orthopeed en die constateerde dat ik zooltjes nodig had. Na heel lang wennen aan die zooltjes, nog meer geëmmer, geïrriteerd bindweefsel onder mijn voet en knie en scheenklachten ben ik nu eindelijk al een half jaar klachtenvrij en loop op zooltjes.
Ik weet dus eigenlijk niet wat voor advies ik je kan geven. Een fysio die zelf echo's maakt lijkt me sowieso al een wat meer ervaren fysiotherapeut. Maar misschien is een orthopedisch arts of sportarts dus een goed idee. Sowieso een second opinion, op deze manier kom je niet verder.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dank beiden, zal sowieso eens overleggen ook met de fysio en eens kijken of een sportarts er wellicht met een frisse blik naar kan kijken.![]()
Welke afstand ga je doen?quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:46 schreef Guppy het volgende:
[..]
Voor mij een beetje hetzelfde, maar vervang ultra voor triathlon![]()
Ik heb al een tijd geen echt last meer van m'n voetblessure, al blijft het een héél dun lijntje. Waar ik nog steeds bang ben over te gaan. Ik loop voorzichtig weer op de loopband en ben aan het opbouwen. Met een beetje geluk gaat het 2023 dan eindelijk weer lukken!
Ik heb me namelijk al ingeschreven voor de eerste 1/8e dit jaar in juni, en waarschijnlijk doe ik nog eentje in september!![]()
Ik heb me trouwens voor deze marathon ingeschreven.
https://logicomcyprusmarathon.comKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Bij mij begint het jaar met vanaf zaterdag drie maanden op een snowboard staan in Canada![]()
Proberen in de gym een beetje te blijven hardlopen, en daarna weer opbouwen. Eerste geplande loop is de Halve van Haarlem in september, en dan doorwerken naar een eerste hele marathon in voorjaar 2023![]()
![]()
Gaaf! Over 67 dagen alweer.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:30 schreef SEMTEX het volgende:
https://logicomcyprusmarathon.com
Zit er zelf ook over te denken om dit jaar naar mijn eerste hele marathon toe te werken. Lijkt me toch mooi om minimaal een keer gedaan te hebben. Zit zelf een beetje aan de marathon van Valencia te denken, op 3 december. Gunstig dat die datum nog ver weg is, en dit lijkt mij een hele mooie marathon en ook qua klimaat en parcours heel fijn lopen. Overigens is de stad Valencia ook erg leuk!
Boek jij zo'n marathon in het buitenland via een website zoals loopreizen.nl waar ze hele pakketten verkopen? Hotel, startticket, vlucht, pastaparty, borrel achteraf etc. Of boek jij alles los? Via loopreizen kom ik toch al snel op dik 1100 euro uit voor 4 daagjes. Toch nog best aan de prijs! Maar dan heb je er verder ook weinig zorgen aan natuurlijk.![]()
Nee, ik heb de marathon apart geboekt, de reis doe ik via een all-in pakket via een andere aanbieder. Soms zijn die loopreizen.nl pakketten aantrekkelijk (zoals bijv. bij New York), maar in dit geval is Cyprus een low budget bestemming en is een compleet pakket met huurauto, huisje en vlucht goedkoper.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Gaaf! Over 67 dagen alweer.
Zit er zelf ook over te denken om dit jaar naar mijn eerste hele marathon toe te werken. Lijkt me toch mooi om minimaal een keer gedaan te hebben. Zit zelf een beetje aan de marathon van Valencia te denken, op 3 december. Gunstig dat die datum nog ver weg is, en dit lijkt mij een hele mooie marathon en ook qua klimaat en parcours heel fijn lopen. Overigens is de stad Valencia ook erg leuk!
Boek jij zo'n marathon in het buitenland via een website zoals loopreizen.nl waar ze hele pakketten verkopen? Hotel, startticket, vlucht, pastaparty, borrel achteraf etc. Of boek jij alles los? Via loopreizen kom ik toch al snel op dik 1100 euro uit voor 4 daagjes. Toch nog best aan de prijs! Maar dan heb je er verder ook weinig zorgen aan natuurlijk.
We hebben ooit in 2016 de halve marathon van Las Vegas gedaan (https://www.runrocknroll.com/las-vegas) en daar heb ik ook alleen een vlucht geboekt, hotels en daaromheen een roadtrip geplakt.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Oh trouwens, TUI doet tegenwoordig ook aan hardloopreizen: https://www.tui.nl/sports/hardlopen/Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat is al een tijdje zo.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:28 schreef SEMTEX het volgende:
Oh trouwens, TUI doet tegenwoordig ook aan hardloopreizen: https://www.tui.nl/sports/hardlopen/“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik doe evy 0-5km en doe elke week in een maand. Dus 1 maand voor elke week.
Ik mag morgen beginnen met week 5 (dus mijn 5de maand). Het gaat in principe wel goed, voel ik mijn voet? Ja. Doet het zeer; nee. Ik heb dit jaar een aantal physio opgenomen in mijn zorgverzekering dus ik benieuwd. Ik ga gewoon zo verder, het gaat traag en er zit weinig progressie in maar ik vind het wel prima zo. Als ik 2023 doorkom zonder pijn in mijn voet ben ik al tevreden.![]()
1/8 is ook mijn afstandquote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:21 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Welke afstand ga je doen?
Ik heb me namelijk al ingeschreven voor de eerste 1/8e dit jaar in juni, en waarschijnlijk doe ik nog eentje in september!en daar ben ik tevreden mee.
Geen ambities voor een hele, die doe ik alleen als verkeersregelaar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb gisteren weer een baantraining gedaan, maar het viel toch nog wel erg tegen. Het lastige is dat ik weet dat mijn tempo lager ligt dan voor ik ziek werd, maar niet hoeveel. Ik begin dan al een stuk langzamer dan wat er eigenlijk op mijn schema staat, maar dat blijkt dan nog steeds niet vol te houden te zijn, en dan verzuur ik en raak ik snel buiten adem.
Heb het er even met mijn trainer over gehad, en die raadt aan om nu vooral rustige duurtraining te combineren met korte sprintjes, om de longen niet te zwaar te belasten. Ik heb geen echte wedstrijddoelen de komende maanden, dus geen stress, maar het zou wel lekker zijn om gewoon weer te kunnen lopen met een fit gevoel.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Waar zit de pijn in je voet? Hiel/zool/tenen/bovenkant?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:23 schreef xzaz het volgende:
Ik doe evy 0-5km en doe elke week in een maand. Dus 1 maand voor elke week.
Ik mag morgen beginnen met week 5 (dus mijn 5de maand). Het gaat in principe wel goed, voel ik mijn voet? Ja. Doet het zeer; nee. Ik heb dit jaar een aantal physio opgenomen in mijn zorgverzekering dus ik benieuwd. Ik ga gewoon zo verder, het gaat traag en er zit weinig progressie in maar ik vind het wel prima zo. Als ik 2023 doorkom zonder pijn in mijn voet ben ik al tevreden.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat wordt vroeg opstaan die dag.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:30 schreef SEMTEX het volgende:
https://logicomcyprusmarathon.com![]()
Leuk! Als eentje op het oog?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:03 schreef Guppy het volgende:
[..]
1/8 is ook mijn afstanden daar ben ik tevreden mee.
Geen ambities voor een hele, die doe ik alleen als verkeersregelaar
Ik heb in het nieuwe jaar alweer 2x hardgelopen, voor mij een goede start (normaal doe ik in de winter niks …). Niet heel ver, 2x 5k, maar toch iets!![]()
Ik ben in Hawaii voor een halve marathon ooit opgestaan om 04:30, dus het zal wel meevallenquote:Op woensdag 4 januari 2023 15:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat wordt vroeg opstaan die dag.
Een stuk verder dan de gemiddelde persoonquote:Op woensdag 4 januari 2023 15:27 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Leuk! Als eentje op het oog?
Ik heb in het nieuwe jaar alweer 2x hardgelopen, voor mij een goede start (normaal doe ik in de winter niks …). Niet heel ver, 2x 5k, maar toch iets!![]()
Verder dan ikquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Een stuk verder dan de gemiddelde persoonvanavond maar weer eens gaan
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik ben even benieuwd naar wat ervaringen/tips.
Komend jaar ga ik weer de marathon van Rotterdam lopen (wordt mn tweede marathon). Nu heb ik mn schema van vorig jaar nog. Hoewel ik mn streeftijd niet heb gehaald, heb ik niet het idee dat dit aan het schema lag, maar vooral aan het feit dat het mn eerste was en ik geen rust had genomen in de week ervoor. Nu wil ik komend jaar 4:50/km gaan lopen (10 s/km sneller dan vorig jaar het plan was), om binnen 3:30 te finishen en wat speling te hebben.
Is het dan voldoende om bij de trainingen alleen het marathontempo aan te passen in mn schema? Ik heb namelijk veel meer kilometers in de benen dan toen ik vorig jaar met trainen begon. Of moet ik meer dingen aanpassen?Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Vandaag ingeschreven voor de Vestingloop 15 km, voor het eerst zo ver lopen als tussenstap naar de halve marathon. Richtlijn wordt ergens tussen de 1 uur 22 min - 1 uur 25 min.
Vandaag de eerste meters van 2023 gemaakt maar nondeju die wind
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Je streeftijd moet volgen uit je prestaties op wedstrijden en/of trainingen, niet andersom. Heb je al een recente prestatie neergezet op een halve marathon waardoor je denkt dat je nu 10 seconden harder kunt lopen?quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:46 schreef BOKA het volgende:
Ik ben even benieuwd naar wat ervaringen/tips.
Komend jaar ga ik weer de marathon van Rotterdam lopen (wordt mn tweede marathon). Nu heb ik mn schema van vorig jaar nog. Hoewel ik mn streeftijd niet heb gehaald, heb ik niet het idee dat dit aan het schema lag, maar vooral aan het feit dat het mn eerste was en ik geen rust had genomen in de week ervoor. Nu wil ik komend jaar 4:50/km gaan lopen (10 s/km sneller dan vorig jaar het plan was), om binnen 3:30 te finishen en wat speling te hebben.
Is het dan voldoende om bij de trainingen alleen het marathontempo aan te passen in mn schema? Ik heb namelijk veel meer kilometers in de benen dan toen ik vorig jaar met trainen begon. Of moet ik meer dingen aanpassen?
Te hard gaan lopen in lange duurtrainingen alleen omdat je vindt dat je dat tempo moet kunnen lopen is ongeveer de beste manier om je streefdoel niet te halen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nog niet, ik heb er al verschillende gedaan. Maar ik moet eerst weer eens fatsoenlijk 5km kunnen hardlopen, ik heb me vlak voor Corona een stevige blessure opgelopen waar ik nu nog steeds zoet mee ben (al gaat het wel lángzaam steeds beter).quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:27 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Leuk! Als eentje op het oog?
Ik heb in het nieuwe jaar alweer 2x hardgelopen, voor mij een goede start (normaal doe ik in de winter niks …). Niet heel ver, 2x 5k, maar toch iets!
Heb jij er al op het oog dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Daar heb ik me ook voor ingeschreven, mede doordat de 15 nu start voordat de 10 start.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:56 schreef TheVulture het volgende:
Vandaag ingeschreven voor de Vestingloop 15 km, voor het eerst zo ver lopen als tussenstap naar de halve marathon. Richtlijn wordt ergens tussen de 1 uur 22 min - 1 uur 25 min.
Vandaag de eerste meters van 2023 gemaakt maar nondeju die wind
Ik verwacht zelf 1.10-1.15 te gaan lopen, mede afhankelijk van de temperatuur die dag.![]()
Zo, de eerste 2 runs vh jaar zitten erop. Ik had al een tijdje in mn hoofd zitten dat ik wel eens vanaf Rotterdam naar Dordrecht zou willen lopen, ook omdat ik van A naar B prettiger vind dan een rondje(simpel: je ziet eens wat anders en je kan ook niet ineens afsnijden of omkeren ofzo). Ik dacht vantevoren dat nieuwjaarsdag wel een leuke dag zou zijn, helaas had ik ‘m net teveel geraakt met oudjaar waardoor het toch 21,1 wat minder prettige km’s waren, maar ik ben er nu wel uit dat vanaf de HES naar mn huis exact een halve marathon is. Misschien nog eens leuk om andersom te doen.
Vandaag een interval gelopen en misschien is het mijn particuliere mening hoor, maar ben ik de enige die zich soms irriteert aan de tijden van anderen op bepaalde segmenten? Ik vind ‘t persoonlijk wel leuk om eens zo’n top10 op een bepaald segment in te komen en dan kijk je wie de nr 1 staat en dat blijkt dat iemand te zijn die ineens de 800meter segment gelopen te hebben in 2:05/km tempo. Dan weet je eigenlijk als je dan op t poppetje tikt en de activiteiten: dit is een strava error of er is niet gelopen maar gefietst ofzo. Maar toch staat die persoon dan #1 op dat stuk…nja t zal mijn eigen particuliere mening wel zijn maar toch irriteert het me
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Je kunt onrealistische tijden flaggen, zodat diegene uit de lijst gehaald wordt. Overigens zie je ook wel eens segmenten waarbij de gehele top 10 uit <2:00/km bestaat. Kan ook zijn doordat de GPS op dat segment niet goed werkt. Zo heb ik tijdens een rustig duurloopje eens met een belachelijke snelheid een segment gehaald.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:52 schreef kalinhos het volgende:
Zo, de eerste 2 runs vh jaar zitten erop. Ik had al een tijdje in mn hoofd zitten dat ik wel eens vanaf Rotterdam naar Dordrecht zou willen lopen, ook omdat ik van A naar B prettiger vind dan een rondje(simpel: je ziet eens wat anders en je kan ook niet ineens afsnijden of omkeren ofzo). Ik dacht vantevoren dat nieuwjaarsdag wel een leuke dag zou zijn, helaas had ik ‘m net teveel geraakt met oudjaar waardoor het toch 21,1 wat minder prettige km’s waren, maar ik ben er nu wel uit dat vanaf de HES naar mn huis exact een halve marathon is. Misschien nog eens leuk om andersom te doen.
Vandaag een interval gelopen en misschien is het mijn particuliere mening hoor, maar ben ik de enige die zich soms irriteert aan de tijden van anderen op bepaalde segmenten? Ik vind ‘t persoonlijk wel leuk om eens zo’n top10 op een bepaald segment in te komen en dan kijk je wie de nr 1 staat en dat blijkt dat iemand te zijn die ineens de 800meter segment gelopen te hebben in 2:05/km tempo. Dan weet je eigenlijk als je dan op t poppetje tikt en de activiteiten: dit is een strava error of er is niet gelopen maar gefietst ofzo. Maar toch staat die persoon dan #1 op dat stuk…nja t zal mijn eigen particuliere mening wel zijn maar toch irriteert het me
![]()
Ja dat is wel belangrijk idd, ik vond die 5k zonder blessure al zwaar zo aan het eindequote:Op woensdag 4 januari 2023 20:26 schreef Guppy het volgende:
[..]
Nog niet, ik heb er al verschillende gedaan. Maar ik moet eerst weer eens fatsoenlijk 5km kunnen hardlopen, ik heb me vlak voor Corona een stevige blessure opgelopen waar ik nu nog steeds zoet mee ben (al gaat het wel lángzaam steeds beter).
Heb jij er al op het oog dan?
Ja, ik sta al ingeschreven voor Rosmalen. Mijn familie woont daar vlakbij dus zijn er van de familie en vrienden al iets van 7 mensen ingeschreven.
En ik ben nog aan het kijken naar Eindhoven, ook omdat er daar mensen aan mee gaan doen die ik ken. Wel zo gezellig!
Ik doe vooral degenen mee waar anderen aan mee doen die ik ken, zodat het een soort familie ding is geworden inmiddels. Een aantal doen de 1/8e en een paar de 1/4e. De rest die niet meedoet is dus automatisch aanmoediging.
[ Bericht 4% gewijzigd door MeisPluis op 05-01-2023 13:44:07 ]![]()
Niet echt representatief. Mn laatste halve marathon ging in 1:42, maar die ging deels over het strand en door de duinen en toen heb ik bewust rustiger gelopen omdat ik van de route wilde genieten.quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je streeftijd moet volgen uit je prestaties op wedstrijden en/of trainingen, niet andersom. Heb je al een recente prestatie neergezet op een halve marathon waardoor je denkt dat je nu 10 seconden harder kunt lopen?
Te hard gaan lopen in lange duurtrainingen alleen omdat je vindt dat je dat tempo moet kunnen lopen is ongeveer de beste manier om je streefdoel niet te halen..
Ik baseer het vooral nog op het feit dat ik ruim een jaar geleden 1:37 liep. En dat was zonder gerichte training.
En voor mn gevoel was ik vorig jaar met uitgeruste benen ergens rond de 3:31/3:32 uitgekomen. Dus daarom denk ik dat het verschil niet zo groot is.
Maar is het dan een goed idee om ergens eind januari/begin februari nog een halve marathon te rennen, om te zien waar ik sta?
CPC wil ik sowieso doen, maar dat is dan meer ter bevestiging van een eventuele te verwachten (hopen) eindtijd.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Dat lijkt me zeker een goed idee, als je nu weer de vorm van die 1.37 hebt moet het wel een haalbaar doel zijn, en kun je ook je trainingstempo's daarop gaan aanpassen (alsnog zou ik de lange duurlopen wel rond een minuut langzamer dan marathontempo doen, met wel blokkentrainingen op m-tempo. Heb je al een schema wat je wil volgen?quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:22 schreef BOKA het volgende:
[..]
Niet echt representatief. Mn laatste halve marathon ging in 1:42, maar die ging deels over het strand en door de duinen en toen heb ik bewust rustiger gelopen omdat ik van de route wilde genieten.
Ik baseer het vooral nog op het feit dat ik ruim een jaar geleden 1:37 liep. En dat was zonder gerichte training.
En voor mn gevoel was ik vorig jaar met uitgeruste benen ergens rond de 3:31/3:32 uitgekomen. Dus daarom denk ik dat het verschil niet zo groot is.
Maar is het dan een goed idee om ergens eind januari/begin februari nog een halve marathon te rennen, om te zien waar ik sta?
CPC wil ik sowieso doen, maar dat is dan meer ter bevestiging van een eventuele te verwachten (hopen) eindtijd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Thanks. Ik heb inderdaad al een schema, en was sowieso van plan om mn duurlopen een stuk rustiger te doen dan m-tempo. Dat deed ik de vorige keer ook, en dat beviel uitstekend. Sterker nog, pas sinds ik die rustige duurlopen doe, heb ik echt plezier tijdens het rennen. Ik doe nog steeds braaf mn intervallen, maar dan ben ik vooral na afloop blij dat ik het heb gedaan.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeker een goed idee, als je nu weer de vorm van die 1.37 hebt moet het wel een haalbaar doel zijn, en kun je ook je trainingstempo's daarop gaan aanpassen (alsnog zou ik de lange duurlopen wel rond een minuut langzamer dan marathontempo doen, met wel blokkentrainingen op m-tempo. Heb je al een schema wat je wil volgen?
Met die intervallen merk ik overigens ook wel dat ik sneller ben geworden. Kan makkelijker hogere tempo’s aan.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Kort: op een aantal plekken. Eind 2019 van de trap gevallen waarbij mn vort dubbel is gegaan. De scan gaf aan dat het mn pezen zijn waarbij kalkafzetting opgetreden. Sportarts gaf aan dat hij twijfelde om in te grijpen injectie ja of nee. Voornu is het nee maar als het niet beter gaat moet het wss wel.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waar zit de pijn in je voet? Hiel/zool/tenen/bovenkant?![]()
Ik ben ook elke x verbaasd hoe snel je progressie maakt met die intervallen ja. Met voetbal moet je me nog steeds niet diep sturen voor een sprintduel maar waar ik 2 jar geleden met pijn en moeite 4:30 tempo een hele km kon volhouden lukt ‘t nu om een km van 3:50 te lopen. Gek dat dst zoveel progressie oplevertquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:26 schreef BOKA het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb inderdaad al een schema, en was sowieso van plan om mn duurlopen een stuk rustiger te doen dan m-tempo. Dat deed ik de vorige keer ook, en dat beviel uitstekend. Sterker nog, pas sinds ik die rustige duurlopen doe, heb ik echt plezier tijdens het rennen. Ik doe nog steeds braaf mn intervallen, maar dan ben ik vooral na afloop blij dat ik het heb gedaan.
Met die intervallen merk ik overigens ook wel dat ik sneller ben geworden. Kan makkelijker hogere tempo’s aan.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Sinds september weer redelijk aan het lopen, na wat blessureleed. Het jaar inmiddels goed begonnen met een schema richting de 10 Mijl van Zwolle-Zuid, 15 april. Hoop 'm in ieder geval binnen 1:30 te lopen, maar stiekem hoop ik dat 1:20 kan...![]()
Jee joh, mooi kut. Maar wat is dan het tipping point? Niet meer kunnen lopen?quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kort: op een aantal plekken. Eind 2019 van de trap gevallen waarbij mn vort dubbel is gegaan. De scan gaf aan dat het mn pezen zijn waarbij kalkafzetting opgetreden. Sportarts gaf aan dat hij twijfelde om in te grijpen injectie ja of nee. Voornu is het nee maar als het niet beter gaat moet het wss wel.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Mocht iemand ook de Asselronde op 5 februari gaan lopen en nog een hotel zoeken: er zit er blijkbaar eentje 200m van de start! Kamertje geboekt.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Inderdaad, pijn bij hardlopen. Het gekke is dat ik na het hardlopen meer last heb dan tijdens.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jee joh, mooi kut. Maar wat is dan het tipping point? Niet meer kunnen lopen?![]()
Ik heb ook last van kalkafzetting gehad in een bilpees in 2022. Not funny. Shockwavetherapie gehad. Nu gelukkig wel over.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kort: op een aantal plekken. Eind 2019 van de trap gevallen waarbij mn vort dubbel is gegaan. De scan gaf aan dat het mn pezen zijn waarbij kalkafzetting opgetreden. Sportarts gaf aan dat hij twijfelde om in te grijpen injectie ja of nee. Voornu is het nee maar als het niet beter gaat moet het wss wel.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Leuk! Ik kan beide wedstrijden niet, maar eigenlijk zijn er maar weinig echt stomme wedstrijdenquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:59 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ja dat is wel belangrijk idd, ik vond die 5k zonder blessure al zwaar zo aan het einde
Ja, ik sta al ingeschreven voor Rosmalen. Mijn familie woont daar vlakbij dus zijn er van de familie en vrienden al iets van 7 mensen ingeschreven.
En ik ben nog aan het kijken naar Eindhoven, ook omdat er daar mensen aan mee gaan doen die ik ken. Wel zo gezellig!
Ik doe vooral degenen mee waar anderen aan mee doen die ik ken, zodat het een soort familie ding is geworden inmiddels. Een aantal doen de 1/8e en een paar de 1/4e. De rest die niet meedoet is dus automatisch aanmoediging.![]()
Ik heb van alles gedaan, met de vereniging, maar soms ook gewoon alleen
Ook 2 runs gedaan waaronder mijn eerste halve marathon net onder de 1:50 gefinisht (5:12/km) op Saucony Ride15.
Ik had zoals gewoonlijk een halve liter water op van te voren. Ik heb een extra halve liter water meegenomen en een paar repen voor na de run. Voelde het wel aan mijn heupen maar inmiddels voel ik me wel wat beter. Ik ga in ieder geval eens gelletjes halen voor tijdens de run.
En het jaar begonnen met een 13km die ik wel vaker doe in 5:51/km.
Ik wil volgend jaar een marathon gaan doen in Eindhoven dus ik heb nog anderhalf jaar om daar naartoe te werken. Ik denk dat 3:40 wel een haalbare tijd is in combinatie met raceschoenen en een goede indeling en het publiek.
[ Bericht 26% gewijzigd door Nober op 05-01-2023 23:21:03 ]![]()
Bij de marathon van Eindhoven zou ik niet te veel op publiek rekenen. Het is daar best rustig met mensen langs de kant in tegenstelling tot de halve waar het een stuk drukker is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:11 schreef Nober het volgende:
Ook 2 runs gedaan waaronder mijn eerste halve marathon net onder de 1:50 gefinisht (5:12/km) op Saucony Ride15.
Ik had zoals gewoonlijk een halve liter water op van te voren. Ik heb een extra halve liter water meegenomen en een paar repen voor na de run. Voelde het wel aan mijn heupen maar inmiddels voel ik me wel wat beter. Ik ga in ieder geval eens gelletjes halen voor tijdens de run.
Ik wil volgend jaar een marathon gaan doen in Eindhoven dus ik heb nog anderhalf jaar om daar naartoe te werken. Ik denk dat 3:40 wel een haalbare tijd is in combinatie met raceschoenen en een goede indeling en het publiek.![]()
Mooi hoor al die marathonplannen! Tijd om te gaan trainen!
En wie gaat er in Egmond de wind trotseren?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Stoer! Maar goed jij hebt de Kustmarathon gelopen dus je bent wel wat gewend.quote:
Voor mij voor het eerst in heel veel jaren dat ik zowel Egmond als Schoorl oversla, toch wel jammer! Mooiste klassiekers van het jaar.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had Egmond nog nooit gelopen. Nu ging de vriendin van m'n zwager en ga ik mee. Tijd maakt allemaal niet zo veel uit. Zij kan een HM in 2 uur. Dat zou voor mij een mooie duurloop zijn. Maar met zo veel wind, zou het best iets langer kunnen duren. We zien wel. Gewoon gezellig lopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wyccie en ik lopen ‘m ook. Gezien de wind (pal tegen) wordt het een echte Egmondse editie. En als ik Egmond een keertje loop wil ik een echte Egmondse editie. Op het strand zal ik daar hele andere gevoelens bij hebben en meerdere malen om een kogel vragen. Ik ga niet weg op een tijd, ik ga waarschijnlijk m.b.v. de Strydpod op een vast vermogen proberen te lopen. Als het goed is meet de Stryd ook de windsnelheid en is dat vermogen op het strand al bij lage tempo’s bereikt. Ik ga niet weg op een tijd, ik wil na het strand niet al kapot zijn. Ik vermoed dat het boven de 2:15 zal wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Mooi hoor al die marathonplannen! Tijd om te gaan trainen!
En wie gaat er in Egmond de wind trotseren?![]()
![]()
Dat verschilt heel erg hoor. Je hebt een lang stuk op de Oirschotsedijk waar niemand staat, maar door de rest van de stad staan overal wel mensen en wordt je door wildvreemden aangemoedigd.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Bij de marathon van Eindhoven zou ik niet te veel op publiek rekenen. Het is daar best rustig met mensen langs de kant in tegenstelling tot de halve waar het een stuk drukker is.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Afgelopen editie met iemand meegefietst en daarna zelf de halve gelopen en het verschil was (met name in het centrum) wel groot.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat verschilt heel erg hoor. Je hebt een lang stuk op de Oirschotsedijk waar niemand staat, maar door de rest van de stad staan overal wel mensen en wordt je door wildvreemden aangemoedigd.![]()
Succes! ik hoorde overigens in de Beter Presteren podcast dat de Stryd wel windsnelheid meeneemt, maar niet de ondergrond (want dat weet ie niet). Als je op het strand loopt wordt het dus niet gecorrigeerd voor het zand. Dus zou je niet blindstaren op alleen het vermogen want dat ga je nog steeds kapot.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:51 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wyccie en ik lopen ‘m ook. Gezien de wind (pal tegen) wordt het een echte Egmondse editie. En als ik Egmond een keertje loop wil ik een echte Egmondse editie. Op het strand zal ik daar hele andere gevoelens bij hebben en meerdere malen om een kogel vragen. Ik ga niet weg op een tijd, ik ga waarschijnlijk m.b.v. de Strydpod op een vast vermogen proberen te lopen. Als het goed is meet de Stryd ook de windsnelheid en is dat vermogen op het strand al bij lage tempo’s bereikt. Ik ga niet weg op een tijd, ik wil na het strand niet al kapot zijn. Ik vermoed dat het boven de 2:15 zal wordenI am a black hole shitting into the void![]()
Runner's World komt met de (internationale) marathonkalender 2023![]()
https://www.runnersworld.(...)athonkalender%202023Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik zou vooral focussen op een mooi groepje vinden op het strand waarmee je samen de wind kunt overwinnen. Dat werkt beter dan jezelf beperken op een bepaald vermogen of hartslag en dan helemaal in je eentje minuten langzamer lopen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, klopt. Op het strand laat ik het maar gaan zoals het gaat, waarbij ik het gevoel wil hebben dat ik niet te veel geef. Vanochtend met wind tegen vond ik het al lastiger om het doelvermogen te lopen, dus dat was wel leerzaam. Ik vang wellicht wat meer wind dan Stryd denkt.![]()
persoonlijk denk ik dat 3:40 nog lastig kan worden.quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:11 schreef Nober het volgende:
Ik wil volgend jaar een marathon gaan doen in Eindhoven dus ik heb nog anderhalf jaar om daar naartoe te werken. Ik denk dat 3:40 wel een haalbare tijd is in combinatie met raceschoenen en een goede indeling en het publiek.![]()
Ik heb vorig jaar Rosmalen ook gedaan (was mijn eerste) en hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb vond ik deze erg leuk, goed georganiseerd en echt een leuke happening van gemaakt met dj en zo.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:44 schreef Guppy het volgende:
[..]
Leuk! Ik kan beide wedstrijden niet, maar eigenlijk zijn er maar weinig echt stomme wedstrijden![]()
Ik heb van alles gedaan, met de vereniging, maar soms ook gewoon alleen
Eindhoven is op de High Tech Campus. Jammere is daar dat je zelfs bij de 1/8e rondjes moet rijden/lopen. Leuk voor het publiek maar ik doe liever 1 grote ronde per onderdeel.![]()
Een marathon in elke tijd is lastig hequote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik dat 3:40 nog lastig kan worden.
Maar eens dat het met een PR op de halve van 1.50 niet erg realistisch is, maar met nog bijna een jaar trainingstijd is er wel een hoop verbetering mogelijk.
Het beste advies dat ik (heel lang geleden op dit forum) kreeg was om je bij je eerste marathon niet vast te pinnen op een tijd maar vooral te genieten van de ervaring en een goed ingedeelde race te lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ultra Trail Kort en Ultra Trail Lang?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:15 schreef xzaz het volgende:
Weet iemand wat er bedoeld wordt met UTK & UTL?![]()
Het ging sowieso een PR worden aangezien het de eerste keer was.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een marathon in elke tijd is lastig he
Maar eens dat het met een PR op de halve van 1.50 niet erg realistisch is, maar met nog bijna een jaar trainingstijd is er wel een hoop verbetering mogelijk.
Ik was bijna zes minuten langzamer op mijn 15km PR (1:10:52 om 1:16:40).Ik ben van plan om het bij een keer te houden misschien is het dan beter om niet op tijd te letten inderdaad.quote:Het beste advies dat ik (heel lang geleden op dit forum) kreeg was om je bij je eerste marathon niet vast te pinnen op een tijd maar vooral te genieten van de ervaring en een goed ingedeelde race te lopen.![]()
Waarom zetten ze dat achter de afstand? Is dat een kenmerk oid?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ultra Trail Kort en Ultra Trail Lang?![]()
Oh ja, rondjes vind ik ook altijd wel een dingetjequote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:49 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar Rosmalen ook gedaan (was mijn eerste) en hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb vond ik deze erg leuk, goed georganiseerd en echt een leuke happening van gemaakt met dj en zo.
Eindhoven is op de High Tech Campus. Jammere is daar dat je zelfs bij de 1/8e rondjes moet rijden/lopen. Leuk voor het publiek maar ik doe liever 1 grote ronde per onderdeel.
De eerste week zit er alweer op.
48 kilometer.Bij mijn eerste wedstrijd waren er 4 rondes van 2,5km.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:56 schreef Guppy het volgende:
[..]
Oh ja, rondjes vind ik ook altijd wel een dingetje
Toen werd ik in mijn derde ronde net voor de finish op een ronde gezet door de eerste drie waardoor het even leek alsof ik vierde was geworden.![]()
![]()
De marathon laat zich tov een halve marathon lastig voorspellen. Natuurlijk zijn er wel vuistregels, maar de variantie tussen verschillende lopers is veel groter dan bij de voorspelling van een halve marathon op basis van een 10km.![]()
Deze ochtend een 10km loopje in het mooie Eindhoven. Straks weer een mooie handdoek ophalen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Heerlijke race in Egmond vandaag! Lekker zonnetje en niet al te gekke tegenwind (zolang je maar goed beschutting zocht in een pacergroep oid). Het zand had wel echt matige stukken in vergelijking met mijn vorige keer. Gelopen als training voor Rotterdam, dus niet voluit maar lekker rond drempelniveau gelopen en gefinisht in 1:54:56. Tien seconden sneller dan in 2019 terwijl ik toen een stuk meer kapot was.![]()
Hoi allen, meelezer met een hardloopprobleem hierHerkent iemand van jullie mijn probleem?
Ik ben een ervaren hardloper, sinds 10-12 jaar. Afgelopen jaar lang heerlijk gelopen, voelde me sterk en marathon van Rotterdam goed afgerond. Echter, sinds augustus- september echter, ervaar ik een probleem met mijn onderbenen/ kuiten. Al na een km hardlopen, voelen ze extreem stijf, zwaar en moe. Het voelt alsof ik geen controle meer over ze heb. Het begint niet geleidelijk, maar meteen in hevigste vorm. Na stoppen trekt het weg, bij wandelen is het niet. Nadat ik dit voor het eerst ervaarde heb ik een week rust gehouden, daarna had ik de CPC op de agenda staan (halve), die ik erg graag wou lopen. Gedaan ook, maar ontzettend zwaar met die benen. Daarna kms teruggeschroefd en ging het iets beter, maar niet weg. Helaas is het nu weer terug. Zou graag opbouwen voor de marathon, maar zo is het echt niet leuk.
Kortom: probleem met kuiten die meteen stijf worden en gaan zeuren. Iemand die dit herkent wellicht?
Dank alvast en veel fijne kms deze week gewenst!![]()
Mja, het is altijd beter hierbij een fysiotherapeut te raadplegen. Wij zijn zolderkamerautisten en geen medici. Hopelijk ben je er wel snel vanaf, want blessures zijn stom!quote:Op zondag 8 januari 2023 22:06 schreef CMTX het volgende:
Hoi allen, meelezer met een hardloopprobleem hierHerkent iemand van jullie mijn probleem?
Ik ben een ervaren hardloper, sinds 10-12 jaar. Afgelopen jaar lang heerlijk gelopen, voelde me sterk en marathon van Rotterdam goed afgerond. Echter, sinds augustus- september echter, ervaar ik een probleem met mijn onderbenen/ kuiten. Al na een km hardlopen, voelen ze extreem stijf, zwaar en moe. Het voelt alsof ik geen controle meer over ze heb. Het begint niet geleidelijk, maar meteen in hevigste vorm. Na stoppen trekt het weg, bij wandelen is het niet. Nadat ik dit voor het eerst ervaarde heb ik een week rust gehouden, daarna had ik de CPC op de agenda staan (halve), die ik erg graag wou lopen. Gedaan ook, maar ontzettend zwaar met die benen. Daarna kms teruggeschroefd en ging het iets beter, maar niet weg. Helaas is het nu weer terug. Zou graag opbouwen voor de marathon, maar zo is het echt niet leuk.
Kortom: probleem met kuiten die meteen stijf worden en gaan zeuren. Iemand die dit herkent wellicht?
Dank alvast en veel fijne kms deze week gewenst!Ja, was best goed te doen in Egmond. Veel wind tegen op het strand, maar dat is de eerste acht kilometer, dus was nog wel te handelen. Zand was mul, maar acht, het was prima beloopbaar, vond ik. Maar ik liep ook het tempo van een pittige duurloop, dus de tijd maakte niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 8 januari 2023 17:34 schreef Daantke het volgende:
Heerlijke race in Egmond vandaag! Lekker zonnetje en niet al te gekke tegenwind (zolang je maar goed beschutting zocht in een pacergroep oid). Het zand had wel echt matige stukken in vergelijking met mijn vorige keer. Gelopen als training voor Rotterdam, dus niet voluit maar lekker rond drempelniveau gelopen en gefinisht in 1:54:56. Tien seconden sneller dan in 2019 terwijl ik toen een stuk meer kapot was.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat Mossel zegt inderdaad, de fysio weet het vast beter.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:06 schreef CMTX het volgende:
Dank alvast en veel fijne kms deze week gewenst!
Ik vroeg me wel af of je rond de start van de klachten misschien schoenen hebt gewisseld of compressiesokken hebt geprobeerd?Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
Dank allebei, voor het advies. Ik zal een afspraak maken bij de fysio. Begrijp dat jullie er verder weinig over kunnen zeggen, hoopte dat iemand mijn klachten zou herkennen, omdat ik het internet heb afgespeurd maar nergens specifiek deze klachten in herken.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:39 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Wat Mossel zegt inderdaad, de fysio weet het vast beter.
Ik vroeg me wel af of je rond de start van de klachten misschien schoenen hebt gewisseld of compressiesokken hebt geprobeerd?
Ik heb in de zomer inderdaad compressiekousen geprobeerd, omdat ik eerder kampte met achillespeesproblemen en las dat compressiekousen die kunnen voorkomen. Ik kreeg tijdens het lopen met de kousen enorm
zware benen, dus heb ze weer aan de kant gelegd. Hierna begonnen de problemen met de onmiddellijk stijve en begonnen kuiten. Zou dit iets veroorzaakt kunnen hebben, of bedoel je meer dat de kousen het zouden kunnen oplossen?![]()
Ik vond het strand muller dan verwacht en stukken met hard zand waren vaak heel smal. Tussen 6 en 7 was het ineens heel goed. De wind viel mij mee, dus windkracht 6 is blijkbaar te doen. Ooit had ik windkracht 7 tegen bij de Laan van Meerdervoortloop die slechts 3 km strand heeft. Toen kwam ik soms niet vooruit, nu kon ik blijven doorlopen.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:18 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, was best goed te doen in Egmond. Veel wind tegen op het strand, maar dat is de eerste acht kilometer, dus was nog wel te handelen. Zand was mul, maar acht, het was prima beloopbaar, vond ik. Maar ik liep ook het tempo van een pittige duurloop, dus de tijd maakte niet zo heel veel uit.
Net als mossel heb ik op gevoel gelopen zonder te veel te willen. Wyccie en ik hadden er een weekend van gemaakt met een hotel op 200 m van start/finish. Dat is wel lekker hoor. Het was mijn eerste halve als wedstrijd sinds maart 2017![]()
![]()
Zag er weer prachtig uit in Egmond, fomo! Wel grappig, mijn vader heeft hem ook voor het eerst gelopen, hij stort bij een halve marathon vaak een beetje in aan het eind, maar hij wuifde mijn opmerkingen weg dat dat wellicht door het niet innemen van gelletjes zou kunnen komen 'want hij had stukjes banaan gegeten onderweg'. Toen ik hem voorrekende dat hij ongeveer 7 bananen tijdens die wedstrijd had moeten eten om aan de 60 gram koolhydraten per uur te komen, was hij toch wel overtuigd
Nul gelletjes hier, water op 10, 13 en 17, plus een klein stukje banaan bij 17. Tempo/hartslag was te laag om echt in te storten.quote:Op maandag 9 januari 2023 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Zag er weer prachtig uit in Egmond, fomo! Wel grappig, mijn vader heeft hem ook voor het eerst gelopen, hij stort bij een halve marathon vaak een beetje in aan het eind, maar hij wuifde mijn opmerkingen weg dat dat wellicht door het niet innemen van gelletjes zou kunnen komen 'want hij had stukjes banaan gegeten onderweg'. Toen ik hem voorrekende dat hij ongeveer 7 bananen tijdens die wedstrijd had moeten eten om aan de 60 gram koolhydraten per uur te komen, was hij toch wel overtuigd![]()
Ja, bij mij ook geen gelletjes inderdaad. Nergens voor nodig als je een duurloop doet waarbij je vooral je vetverbranding wil trainen![]()
Het was mooi, maar ik ga deze niet heel vaak lopen. Ten eerste is het gewoon best een eind weg. En an sich is anderhalf uur rijden voor een halve marathon niet zo erg, als het dan maar bij anderhalf uur rijden blijft. Hier moet je na aankomst een halfuur op pendelbussen wachten, dan nog een kwartier, twintig minuten in de bus, voor je er bent. En op de terugweg weer.
Op zich goed geregeld hoor, maar mij duurt het allemaal te lang dan. Dus dat was eens en niet heel veel vaker.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, daarom hadden wij er een weekendje van gemaakt. Het was enorm fijn om pas 10 minuten voor de start te kunnen vertrekken en na afloop snel te kunnen douchen.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, bij mij ook geen gelletjes inderdaad. Nergens voor nodig als je een duurloop doet waarbij je vooral je vetverbranding wil trainen![]()
Het was mooi, maar ik ga deze niet heel vaak lopen. Ten eerste is het gewoon best een eind weg. En an sich is anderhalf uur rijden voor een halve marathon niet zo erg, als het dan maar bij anderhalf uur rijden blijft. Hier moet je na aankomst een halfuur op pendelbussen wachten, dan nog een kwartier, twintig minuten in de bus, voor je er bent. En op de terugweg weer.
Op zich goed geregeld hoor, maar mij duurt het allemaal te lang dan. Dus dat was eens en niet heel veel vaker.![]()
Voor mij was dat ook de reden om hem toch niet te lopen. Misschien in de toekomst net als Zwabberhark maar een weekendje van maken. Was op Texel ook goed bevallen.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
Op zich goed geregeld hoor, maar mij duurt het allemaal te lang dan. Dus dat was eens en niet heel veel vaker.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ik kan dat advies alleen maar beamen. Zo kreeg ik af en toe flinke kramp tijdens het rennen. Het probleem zat in mn tenen en de oplossing bleek te liggen in andere schoenen en zooltjes. Daar was ik zelf nooit op gekomen.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:16 schreef CMTX het volgende:
[..]
Dank allebei, voor het advies. Ik zal een afspraak maken bij de fysio. Begrijp dat jullie er verder weinig over kunnen zeggen, hoopte dat iemand mijn klachten zou herkennen, omdat ik het internet heb afgespeurd maar nergens specifiek deze klachten in herken.
[..]Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Nee ik denk niet dat het eenmalig dragen van de kousen iets hebben veroorzaakt, maar ik dacht eerder dat het mogelijk zou kunnen helpen.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:16 schreef CMTX het volgende:
[..]
Dank allebei, voor het advies. Ik zal een afspraak maken bij de fysio. Begrijp dat jullie er verder weinig over kunnen zeggen, hoopte dat iemand mijn klachten zou herkennen, omdat ik het internet heb afgespeurd maar nergens specifiek deze klachten in herken.
Ik heb in de zomer inderdaad compressiekousen geprobeerd, omdat ik eerder kampte met achillespeesproblemen en las dat compressiekousen die kunnen voorkomen. Ik kreeg tijdens het lopen met de kousen enorm
zware benen, dus heb ze weer aan de kant gelegd. Hierna begonnen de problemen met de onmiddellijk stijve en begonnen kuiten. Zou dit iets veroorzaakt kunnen hebben, of bedoel je meer dat de kousen het zouden kunnen oplossen?
Maar ik zou inderdaad eens iemand ernaar laten kijken in dat geval.Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
Wie heeft er nog een goede tip om op een normale doordeweekse dag de zoete trek te stillen?
Ik smacht na de lunch en het avondeten altijd naar iets als een Mars, stroopwafel, roze koek etc, maar natuurlijk o zo slecht!
Op werk hebben we ook een hele grote trommel staan met chocolaatjes etc waar iedereen de hele dag uit pakt, dus het vergt wat discipline om bij de komkommertjes en tomaatjes te blijven![]()
Ben dus op zoek naar een zoet tussendoortje dat niet heel slecht voor je is en het liefst ook een beetje betaalbaar, dus niet 3 euro voor een reepje ofzo
Ben benieuwd!![]()
Flauw antwoord: fruit.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:11 schreef Noisecontrollers het volgende:
Wie heeft er nog een goede tip om op een normale doordeweekse dag de zoete trek te stillen?
Ik smacht na de lunch en het avondeten altijd naar iets als een Mars, stroopwafel, roze koek etc, maar natuurlijk o zo slecht!
Op werk hebben we ook een hele grote trommel staan met chocolaatjes etc waar iedereen de hele dag uit pakt, dus het vergt wat discipline om bij de komkommertjes en tomaatjes te blijven![]()
Ben dus op zoek naar een zoet tussendoortje dat niet heel slecht voor je is en het liefst ook een beetje betaalbaar, dus niet 3 euro voor een reepje ofzo
Ben benieuwd!
Iets serieuzer, ik merk bij mezelf dat het voor een groot deel ook gewenning/automatisme is. Als ik een tijdje geen zoetigheid na het avondeten eet, dan neemt het verlangen ook af. En om dat te bereiken, moet ik het niet in huis halen.
Overigens ben ik van mening dat het niet zoveel kwaad kan, mits je verder gezond eet en genoeg beweegt. Maar als je wat kilo’s kwijt wil, zit er weinig anders op dan te minderen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Eiwitrijk eten met het avondeten zorgt dat ervoor dat je langer vol zit. Of een (suikervrij)toetje, iets van kwark of Skyr.![]()
Méér eten als normale maaltijden. Ik heb na het avondeten ook nog wel wat zoete trek, maar meestal is die met 1 blokje chocolade wel gestild. Als jij nog een hele mars of roze koek wilt eten heb je m.i. echt niet genoeg gegeten. Zeker als je sport moet je gewoon grote borden ontbijt, lunch en avondeten eten, deze maaltijden zijn normaliter veel gezonder dan de snacks tussendoor, meer groente. En inderdaad kun je ook nog een yoghurt/kwark of eiwitshake na het eten nemen, is ook nog eens goed voor je spierherstel 's nachts en je zit langer vol.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:11 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ben benieuwd!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Fruit is natuurlijk wel het juiste antwoord. Gedroogd fruit een andere optie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:44 schreef BOKA het volgende:
[..]
Flauw antwoord: fruit.
Iets serieuzer, ik merk bij mezelf dat het voor een groot deel ook gewenning/automatisme is. Als ik een tijdje geen zoetigheid na het avondeten eet, dan neemt het verlangen ook af. En om dat te bereiken, moet ik het niet in huis halen.
Overigens ben ik van mening dat het niet zoveel kwaad kan, mits je verder gezond eet en genoeg beweegt. Maar als je wat kilo’s kwijt wil, zit er weinig anders op dan te minderen.I am a black hole shitting into the void![]()
Kwark na 't avondeten kan helpen. En anders een blokje of 2 pure chocolade of fruit zoals genoemd.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:11 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ben benieuwd!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Rijstwafels met pindakaas, of voor de luie mens:quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:11 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ben benieuwd!
https://www.jumbo.com/pro(...)akaas-140gr-489768ZK![]()
Heb Egmond twee keer gelopen en de tweede keer heb ik er een weekendje van gemaakt. Er zit op loopafstand van de start/finish een vakantiepark. Dat is superrelaxed. Na de wedstrijd gelijk douchen en in de avond (of de volgende morgen) op je gemakje naar huis.quote:Op maandag 9 januari 2023 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
Op zich goed geregeld hoor, maar mij duurt het allemaal te lang dan. Dus dat was eens en niet heel veel vaker.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2023 09:07:33 ]![]()
Ik ben sinds kort weer koolhydraatarm gaan eten omdat ik weer teveel kilo's meezeulde. Om dit op mijn werk op te lossen, neem ik een zak met gesneden worteltjes mee en snoep daarvan. Krijg je ook geen suikerdips van. Dit is ook nog een alternatief, heeft een zoet laagje, heb je ook nog een in kaneelvariant:quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:11 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ben benieuwd!
Recent andere muesli geprobeerd en niet veel later rugklachten gekregen. Ik denk dat het met elkaar te maken heeft.![]()
Mensen moeten doen en denken wat ze willen, maar ik denk dat je de invloed van muesli een beetje overschat.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:13 schreef Nober het volgende:
Recent andere muesli geprobeerd en niet veel later rugklachten gekregen. Ik denk dat het met elkaar te maken heeft.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Muesli dient ook zeker niet onderschat te worden...quote:Op zaterdag 14 januari 2023 08:36 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Mensen moeten doen en denken wat ze willen, maar ik denk dat je de invloed van muesli een beetje overschat.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zou kunnen als je nu 25 kilo zakken hebt.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:13 schreef Nober het volgende:
Recent andere muesli geprobeerd en niet veel later rugklachten gekregen. Ik denk dat het met elkaar te maken heeft.![]()
Vanochtend lekker 21 km gebuffeld door de storm en regen. Eerste 2/3 van de route over boerenlandpaden door de uiterwaarden en polder, laatste stuk heuvels in het bos. Doorweekt en helemaal modderig maar zo fijn
@Noisecontrollers ik knaag dan eigenlijk altijd groente, fruit of nootjes.
@Nober beterschap aan de rug![]()
![]()
Ook zonder muesli kan je rugklachten ontwikkelen.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ja, dat hoor je echt heel vaak.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:13 schreef Nober het volgende:
Lichamelijke klachten na 'verkeerde' voeding hoor je waarschijnlijk nauwelijks omdat de meeste mensen die link niet leggen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 16:45 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je echt heel vaak.![]()
Het waaide lekker vanochtend, nog bijna omver gewaaid, voelde mn been opzij slaan
Wind mee of tegen scheelde ruim 30 s/km met dezelfde hartslag. Maar al wel ruim 100 km deze maand gelopen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Never change a winning team..quote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:13 schreef Nober het volgende:
Recent andere muesli geprobeerd en niet veel later rugklachten gekregen. Ik denk dat het met elkaar te maken heeft.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Lekker joh, en we zijn nog amper halverwege de maand!quote:Op zondag 15 januari 2023 12:59 schreef BOKA het volgende:
Het waaide lekker vanochtend, nog bijna omver gewaaid, voelde mn been opzij slaan
Wind mee of tegen scheelde ruim 30 s/km met dezelfde hartslag. Maar al wel ruim 100 km deze maand gelopen.
Ja het waait nog steeds flink. Ik waaide op de fiets ook bijna van de weg af. Met trainen had ik niet zo'n last, want dat was grotendeels in het bos![]()
![]()
24km erop zitten. Deels door de polders van Heeze, waar het hoogwater was en het hard waaide.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
61km gelopen. Nu alleen sinds dinsdag niet gelopen, vanwege ogen lasteren. Woensdag of donderdag mag ik weer
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb vanochtend de trein gepakt en terug naar huis gelopen. Niet geheel toevallig volledig wind meequote:Op zondag 15 januari 2023 12:59 schreef BOKA het volgende:
Wind mee of tegen scheelde ruim 30 s/km met dezelfde hartslag. Maar al wel ruim 100 km deze maand gelopen.![]()
![]()
Dat wil ik ook nog wel een keer doen. Helemaal omdat je dan ook eens in een andere omgeving rent. En dan plan je het inderdaad met wind mee.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:58 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend de trein gepakt en terug naar huis gelopen. Niet geheel toevallig volledig wind mee
Maar door die wind tegen moest ik wel even denken aan aan een aflevering van de slimmer presteren podcast, over de barkley marathon. Michiel Panhuysen vertelde daarin dat je slecht weer ook kunt zien als een manier om je mentaal te trainen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Met die wind is het vaak ook een beetje een kwestie van slim rondjes maken.. met wind tegen door een beschut gebied, mee door de open polder.. ging gisteren heerlijk!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wind tegen vind ik niet erg, beetje extra weerstand.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Mja, er is nog wel een verschil tussen 'een beetje weerstand' en überhaupt niet vooruit komen en gezandstraald worden
Ja ik heb zaterdag in de polder een stukje gelopen alsof ik tegen de Kärcher in liep. Toen maar gauw een route in een net andere windrichting opgezochtquote:Op maandag 16 januari 2023 15:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Mja, er is nog wel een verschil tussen 'een beetje weerstand' en überhaupt niet vooruit komen en gezandstraald worden![]()
![]()
We gaan wel van het ene naar het andere lastige weertype, na storm nu een bevroren baan :'DIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
vond het niet heel koud net, maar her en der lag er wel al wat glinsterende diamanten op het fietspad.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef La_Tramposa het volgende:
We gaan wel van het ene naar het andere lastige weertype, na storm nu een bevroren baan :'D
Wel goed te doen en loopje 8 van dit jaar in de pocktetTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ff een schema vraagje. Ik heb nu een schema waarin je 4/5x per week moet lopen (richting Rotterdam).
1 lange duurloop (90-140min)
1 loop met allemaal interval
1-2 loopjes rustig van een uurtje
1 loop met verschillende tempo’s (20min tempo x, 20 min tempo y, 20 min tempo z)
Ik heb niet de tijd om ze allemaal te doen, ik kom op ongeveer 2, misschien 3 de komende paar weekjes (druk met werk en verhuizen).
Nu mijn vraag: welke zijn het belangrijkst? Ik zou zeggen sowieso wel de interval en duurloop blijven doen maar welke kan ik skippen?Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Bevroren?? Het regende hier enorm hard vanavond, was de baan maar bevroren![]()
Gelukkig was het een korte training.
Ik lees soms ook mee op tweakers en daar werd ongeveer dezelfde vraag gesteld deze week (ik ga ervan uit dat je niet dezelfde persoon bentquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:08 schreef kalinhos het volgende:
Ff een schema vraagje. Ik heb nu een schema waarin je 4/5x per week moet lopen (richting Rotterdam).
1 loop met verschillende tempo’s (20min tempo x, 20 min tempo y, 20 min tempo z)
Ik heb niet de tijd om ze allemaal te doen, ik kom op ongeveer 2, misschien 3 de komende paar weekjes (druk met werk en verhuizen).
Nu mijn vraag: welke zijn het belangrijkst? Ik zou zeggen sowieso wel de interval en duurloop blijven doen maar welke kan ik skippen?) dus daar staan wel wat reacties: https://gathering.tweaker(...)ge/74171410#74171410
In het algemeen zou ik zeggen dat het nooit een kwestie van tijd maar altijd van prioriteit is. Je kunt altijd een half uurtje eerder uit bed om een rondje te rennen.![]()
Als je een marathon wilt lopen is het belangrijk dat je minimaal 3 keer per week structureel loopt. Anders moet je geen marathon gaan lopen. Tuurlijk, 1 weekje overslaan is niet zo erg, maar verder is consistentie over de gehele 3 maanden an sich veel belangrijker dan het trainingseffect van een specifieke training..quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:08 schreef kalinhos het volgende:
Nu mijn vraag: welke zijn het belangrijkst? Ik zou zeggen sowieso wel de interval en duurloop blijven doen maar welke kan ik skippen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb jaren gehad dat ik ook maar 2 trainingen per week haalde, soms zelfs maar 1. Het kan dus wel. Die ene training die ik dan wel deed was uiteraard de lange duurloop (meestal in het weekend). En in mijn schema zat altijd (en nog steeds) een 35 of 36km.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:08 schreef kalinhos het volgende:
Nu mijn vraag: welke zijn het belangrijkst? Ik zou zeggen sowieso wel de interval en duurloop blijven doen maar welke kan ik skippen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb daar ook wel eens last van gehad in marathonvoorbereidingen. Ideaal is het soms niet, maar soms is het niet allemaal mogelijk om in te plannen. De duurloop bleef er ook bij mij altijd wel in.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb jaren gehad dat ik ook maar 2 trainingen per week haalde, soms zelfs maar 1. Het kan dus wel. Die ene training die ik dan wel deed was uiteraard de lange duurloop (meestal in het weekend). En in mijn schema zat altijd (en nog steeds) een 35 of 36km.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Wat een weer dit jaar.
Eerst al die regen maar inmiddels wel weer op schema.
Hopelijk valt de sneeuw morgen mee al voorspellen ze 2-5cm. Is misschien wel een mooie kans om de Pumagrip te testen.
Blij als het mei is.![]()
![]()
Heerlijk net in de verse sneeuw gerend.
(Ik moest alleen eerst even door de hagel heen)
Duurloop er sowieso inhouden, misschien ietsjes langer maken? Ik weet niet hoe hard je de duurloop doet, maar zou ‘m zeker tot 33km uitbouwen en nu zou die zeker al rond de halve marathon afstand mogen zitten.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:08 schreef kalinhos het volgende:
Nu mijn vraag: welke zijn het belangrijkst? Ik zou zeggen sowieso wel de interval en duurloop blijven doen maar welke kan ik skippen?
Daarnaast zou ik er wel een interval inhouden, maar geen interval met korte snelle stukken, maar bijv 4x2km met 500m 'herstel' (duurlooptempo) en dan de 2km blokken tussen hm en m tempo.
Zo kweek je naar mijn mening met twee trainingen per week de beste motor voor de marathon.![]()
Heerlijk! Koud, maar lekker zonnetjequote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:08 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Na al dat takkeweer van de laatste tijd was vanochtend puur genieten.Whatever...![]()
@kalinhos laat je weten wat je besluit te doen met het schema? Ben benieuwd wat je ermee doet
Ik heb vanmiddag een heel mooi rondje gelopen. Leuke route over veel trail. Mooi uitzicht. Lekker heuvels getraind. Genieten van het zonnetje en het mooie bos
Alleen jammer dat er onderweg een hond een hapje uit m'n bovenbeen heeft proberen te nemen dus nu kan ik 5 dagen aan de antibiotica en heb ik een joekel van een blauwe plek plus een fikse schaafwond in de vorm van z'n boventanden op m'n been
Baasje: "ja sorry, hij is snel bang!"
Kom op. Ik liep op dé trailrun-route hier. Ben minstens 5 andere lopers tegengekomen. Als je hond niet tegen lopers kan, houd 'm dan op z'n minst aan een korte lijn![]()
![]()
Wat ontzettend kut. Zo’n hekel aan dat soort mensen.. “hij doet niks..”quote:Op zaterdag 21 januari 2023 19:58 schreef Tele6 het volgende:
@:kalinhos laat je weten wat je besluit te doen met het schema? Ben benieuwd wat je ermee doet
Ik heb vanmiddag een heel mooi rondje gelopen. Leuke route over veel trail. Mooi uitzicht. Lekker heuvels getraind. Genieten van het zonnetje en het mooie bos
Alleen jammer dat er onderweg een hond een hapje uit m'n bovenbeen heeft proberen te nemen dus nu kan ik 5 dagen aan de antibiotica en heb ik een joekel van een blauwe plek plus een fikse schaafwond in de vorm van z'n boventanden op m'n been
Baasje: "ja sorry, hij is snel bang!"
Kom op. Ik liep op dé trailrun-route hier. Ben minstens 5 andere lopers tegengekomen. Als je hond niet tegen lopers kan, houd 'm dan op z'n minst aan een korte lijn
Had laatst ook een hond die blaffend en grommend voor me stond, en zn baasje had zogenaamd niks door…Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ja vreselijk. Heb regelmatig mensen gehoord die echt zijn aangevallen door een agressieve hond tijdens het hardlopen. Ik probeer tegenwoordig ook een beetje routes te lopen waar je bijna geen hond tegenkomt.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 20:51 schreef BOKA het volgende:
[..]
Wat ontzettend kut. Zo’n hekel aan dat soort mensen.. “hij doet niks..”
Had laatst ook een hond die blaffend en grommend voor me stond, en zn baasje had zogenaamd niks door…![]()
Honden zijn de hel.
En 'Hij doet niks' roepen ze ook alleen pas als dat kutbeest dus al wel iets doet wat ik niet wil.
En ook zoiets. 'Ow, hij wil alleen maar spelen' Ja, en ik niet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Damn, ik weet niet hoe ik precies gereageerd zou hebben, maar het baasje zou ik waarschijnlijk helemaal verrot hebben gescholdenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 19:58 schreef Tele6 het volgende:
Baasje: "ja sorry, hij is snel bang!"![]()
![]()
Nou, ik zat dus zo in m'n runners high dat ik een wazige "au" heb gezegd en het weer op een lopen heb gezetquote:Op zondag 22 januari 2023 18:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Damn, ik weet niet hoe ik precies gereageerd zou hebben, maar het baasje zou ik waarschijnlijk helemaal verrot hebben gescholden![]()
Daarom kwam ik er ook pas zo laat achter dat de hond echt door de huid heen gekomen was, ik had amper ergens last van tot ik lang en breed thuis was van het lopen![]()
Denk dat het eigenlijk best goed was geweest om even contactgegevens uit te wisselen of zo. Want er staat op thuisarts dat je geen rabiësprik hoeft tenzij de hond recent geïmporteerd is uit het buitenland, maar dat weet ik nu natuurlijk niet. (We gaan er maar vanuit dat de kans daarop erg klein is)![]()
wtfquote:Op maandag 23 januari 2023 13:34 schreef linebear het volgende:
Hoorde van het weekend op het nieuws dat een vrouw dood gebeten was door een groep hondenIk zwaai naar dieren.![]()
Wat naar zeg! Wij hadden tijdens de cross op zaterdag wel Schotse Hooglanders die overdwars in de volle breedte op een paadje van ongeveer 50cm breed gingen staan, waardoor alle lopers plots op de rem moesten en wandelend door het struikgewas erlangs.. Maar op zich deden die Hooglanders verder niks, behalve dat ze af en toe heel verbaasd hun kop omdraaiden en je dan geschampt werd door enorme hoorns..quote:Op zondag 22 januari 2023 18:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, ik zat dus zo in m'n runners high dat ik een wazige "au" heb gezegd en het weer op een lopen heb gezet![]()
Daarom kwam ik er ook pas zo laat achter dat de hond echt door de huid heen gekomen was, ik had amper ergens last van tot ik lang en breed thuis was van het lopen![]()
Denk dat het eigenlijk best goed was geweest om even contactgegevens uit te wisselen of zo. Want er staat op thuisarts dat je geen rabiësprik hoeft tenzij de hond recent geïmporteerd is uit het buitenland, maar dat weet ik nu natuurlijk niet. (We gaan er maar vanuit dat de kans daarop erg klein is)
Maar honden kunnen inderdaad heel raar reageren op hardlopers, terwijl ik normaal best wel kan inschatten of een hond lief is of niet, is dat op afstand als je aan het hardlopen bent toch lastig (los van dat je er dan ook niet heel veel aan kunt doen als zo'n hond in je been gaat hangen..) Mensen moeten zich ook gewoon houden aan wat wel/geen losloopgebied is
Voor het eerst weer gelopen sinds mijn ogen zijn gelaserd. Deze week 4 trainingen op het programma. De marathontraining begint nu echt. Geen excuses meer. Zin in.
In principe vier keer per week lopen. Maandag intervallen op de club, woensdag zelf een duurloop op tempo, donderdag intervallen met de club en zaterdag de lange duurloop. Paar keer in de agenda wat schuiven, maar komt goed. Ik loop nog de halve marathon van de Drunense Duinenloop. Ergens nóg een wedstrijdje zoeken in al die tijd, maar dat komt goed.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Paar weken geleden zo'n inspanningstest gedaan met een VO2max masker, was echt superleuk en inzichtelijk.
Weet nu naast mijn VO2max ook mijn aerobe en anaerobe drempel en de bijbehorende hartslagzones, die waren echt flink anders dan mijn Polar horloge had geschat
Verder hebben we gekeken waar voor mij nog winst te behalen is om mijn doel (3:30 in Rotterdam) te bereiken, dit zijn voor mij intervaltrainingen.
Dit deed ik eigenlijk zelden tot nooit tot nu toe en dat merk ik nu wel na een paar van die intervaltrainingen
Ik loop fluitend mijn lange duurloopjes, maar telkens die versnellingen na 2 min rust voel ik wel haha![]()
![]()
Ik luister wel eens De Pacer en daar hoorde ik vd week over de ns-trail tussen Driebergen-Zeist en Hilversum.
Is dat te doen als je eigenlijk nooit op zachte ondergrond loopt (buiten een voetbalveld 2x per week)? Het lijkt me echt vet om te doen zo door die Utrechtse Heuvelrug maar ik loop eigenlijk alleen maar op asfalt.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
In principe is onverhard lopen minder belastend dan verhard, hooguit krijg je wat meer spierpijn in je bips. Maar als je de afstand/duur aan kunt zou dat wel goed moeten gaan..quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:01 schreef kalinhos het volgende:
Ik luister wel eens De Pacer en daar hoorde ik vd week over de ns-trail tussen Driebergen-Zeist en Hilversum.
Is dat te doen als je eigenlijk nooit op zachte ondergrond loopt (buiten een voetbalveld 2x per week)? Het lijkt me echt vet om te doen zo door die Utrechtse Heuvelrug maar ik loop eigenlijk alleen maar op asfalt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kijk dat geeft de burger moed.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
In principe is onverhard lopen minder belastend dan verhard, hooguit krijg je wat meer spierpijn in je bips. Maar als je de afstand/duur aan kunt zou dat wel goed moeten gaan..
Nu nog kijken of mijn horloge (garmin venu music) ook gps routes aankan.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Probeer eens wat stukken onverhard te doen tijdens je asfaltrun als dat mogelijk is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:01 schreef kalinhos het volgende:
Is dat te doen als je eigenlijk nooit op zachte ondergrond loopt (buiten een voetbalveld 2x per week)? Het lijkt me echt vet om te doen zo door die Utrechtse Heuvelrug maar ik loop eigenlijk alleen maar op asfalt.
Ik ben afgelopen week ook vaker over onverharde paden aan het lopen. Nog steeds wel zo'n 75% verhard schat ik.
[ Bericht 6% gewijzigd door Nober op 27-01-2023 12:34:05 ]![]()
Ik stel dat steeds uit. Wilde het voor de corona al eens doen. Daarna blessure en niet fit, maar nu zou het wel weer eens kunnen. Klinkt als een nuttige / zinvolle exercitie. Zou je de naam van hun in mijn dm kunnen droppen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Paar weken geleden zo'n inspanningstest gedaan met een VO2max masker, was echt superleuk en inzichtelijk.
Weet nu naast mijn VO2max ook mijn aerobe en anaerobe drempel en de bijbehorende hartslagzones, die waren echt flink anders dan mijn Polar horloge had geschat
Verder hebben we gekeken waar voor mij nog winst te behalen is om mijn doel (3:30 in Rotterdam) te bereiken, dit zijn voor mij intervaltrainingen.
Dit deed ik eigenlijk zelden tot nooit tot nu toe en dat merk ik nu wel na een paar van die intervaltrainingen
Ik loop fluitend mijn lange duurloopjes, maar telkens die versnellingen na 2 min rust voel ik wel hahaEen vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
T mag ook openbaar of gaat dat tegen beleidsregels? Kheb wellicht ook wel interesse.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:43 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik stel dat steeds uit. Wilde het voor de corona al eens doen. Daarna blessure en niet fit, maar nu zou het wel weer eens kunnen. Klinkt als een nuttige / zinvolle exercitie. Zou je de naam van hun in mijn dm kunnen droppen?
Ik zie trouwens dat de CPC 5 weken voor Rotterdam is. Kan je dan de CpC voluit lopen? Ik heb me ingeschreven maar vind t ergens zo zonde om het dan als normaal rustig rondje te zien…dan kan ik net zo goednin mn eigen stad 21km lopen.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Dat kan zeker, je hoeft geen 5 weken te herstellen van een halve marathon. Het is alleen een afweging wat beter in je schema past; een halve marathon iets minder dan voluit (hoeft niet helemaal rustig, maar bijvoorbeeld op marathontempo), waardoor je de week erna ook volle bak door kunt trainen, of een halve voluit, wat wel betekent dat je de dagen ervoor en erna wat gas terug zult moeten nemen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
T mag ook openbaar of gaat dat tegen beleidsregels? Kheb wellicht ook wel interesse.
Ik zie trouwens dat de CPC 5 weken voor Rotterdam is. Kan je dan de CpC voluit lopen? Ik heb me ingeschreven maar vind t ergens zo zonde om het dan als normaal rustig rondje te zien…dan kan ik net zo goednin mn eigen stad 21km lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja dat is prima te doen. Persoonlijk gezien zou ik de route iets aanpassen en laten eindigen bij station hollandsche rading. Het laatste stuk in Hilversum is niet echt geweldig.quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:01 schreef kalinhos het volgende:
Is dat te doen als je eigenlijk nooit op zachte ondergrond loopt (buiten een voetbalveld 2x per week)? Het lijkt me echt vet om te doen zo door die Utrechtse Heuvelrug maar ik loop eigenlijk alleen maar op asfalt.
Ook zou je de UHT kunnen lopen. Logistiek een stuk makkelijker. Deze loopt tussen driebergen en Rhenen en heeft een directe trein verbinding. De route vind ik ook wat leuker en iets uitdagender.
En als je wil kan je ze ook nog aan elkaar knopen.![]()
Thanks. Ja ik kom echt nooit in die hoek dus kheb geen idee wat tof is. Ik wil t liefst wel van station tot station en dan een km of 25-30quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ja dat is prima te doen. Persoonlijk gezien zou ik de route iets aanpassen en laten eindigen bij station hollandsche rading. Het laatste stuk in Hilversum is niet echt geweldig.
Ook zou je de UHT kunnen lopen. Logistiek een stuk makkelijker. Deze loopt tussen driebergen en Rhenen en heeft een directe trein verbinding. De route vind ik ook wat leuker en iets uitdagender.
En als je wil kan je ze ook nog aan elkaar knopen.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Ik heb het gedaan bij Move Support in Veenendaal omdat dat vlakbij is hier, maar volgens mij kan zoiets wel op meerdere plaatsen in Nederland. Zekere de wat grotere plaatsen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:43 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik stel dat steeds uit. Wilde het voor de corona al eens doen. Daarna blessure en niet fit, maar nu zou het wel weer eens kunnen. Klinkt als een nuttige / zinvolle exercitie. Zou je de naam van hun in mijn dm kunnen droppen?
Geen idee waar je woont?![]()
Meer in de buurt van Rotterdam. Heb daar ook wel wat opties gezien, maar kwam er destijds niet helemaal uit. Veenendaal is dan weer net wat uit de buurt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 00:34 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Ik heb het gedaan bij Move Support in Veenendaal omdat dat vlakbij is hier, maar volgens mij kan zoiets wel op meerdere plaatsen in Nederland. Zekere de wat grotere plaatsen.
Geen idee waar je woont?Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik doe zo’n test over anderhalve week in Rotterdam:quote:Op zaterdag 28 januari 2023 01:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Meer in de buurt van Rotterdam. Heb daar ook wel wat opties gezien, maar kwam er destijds niet helemaal uit. Veenendaal is dan weer net wat uit de buurt.
https://sportgeneeskunderotterdam.nl/sportmedische-onderzoeken/![]()
Deze week voor het eerst in tijden het gevoel dat m'n trainingen met gemak gaan en dat ik fitter geworden ben. Dat is me een partij een lekker gevoel zeg.
Precies op tijd, want morgen ga ik een dagvullend hardloop/fiets/zwem speurtocht/puzzel/navigeer dinges iets doen. Grotendeels nog een verrassing maar vermoeiend is het gegarandeerd
Dan een weekje proberen bij te komen en dan volgend weekend een survivalwedstrijd. Dan 2 weekjes herstel en wéér een dagvullend ren/fiets/klim verrassingsprogramma
Waarom dit allemaal in januari/februari moet in de kou, weet ik ook niet.
Meer mensen toe aan lente?![]()
![]()
Volgens mij is de cpc zelfs expres dan gepland, dat hij past in de voorbereiding op Rotterdam.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat kan zeker, je hoeft geen 5 weken te herstellen van een halve marathon. Het is alleen een afweging wat beter in je schema past; een halve marathon iets minder dan voluit (hoeft niet helemaal rustig, maar bijvoorbeeld op marathontempo), waardoor je de week erna ook volle bak door kunt trainen, of een halve voluit, wat wel betekent dat je de dagen ervoor en erna wat gas terug zult moeten nemen.
Ik twijfel zelf nog wat ik dan ga doen (beetje rustig, of juist volle bak), maar ga hem sowieso lopen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Lekker bezigquote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:48 schreef Tele6 het volgende:
Deze week voor het eerst in tijden het gevoel dat m'n trainingen met gemak gaan en dat ik fitter geworden ben. Dat is me een partij een lekker gevoel zeg.
Precies op tijd, want morgen ga ik een dagvullend hardloop/fiets/zwem speurtocht/puzzel/navigeer dinges iets doen. Grotendeels nog een verrassing maar vermoeiend is het gegarandeerd
Dan een weekje proberen bij te komen en dan volgend weekend een survivalwedstrijd. Dan 2 weekjes herstel en wéér een dagvullend ren/fiets/klim verrassingsprogrammaEerlijk gezegd vind ik de kou wel lekker.. daar is ten minste goed op te kleden.quote:Waarom dit allemaal in januari/februari moet in de kou, weet ik ook niet.
Meer mensen toe aan lente?Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Afgelopen week is de marathontraining echt begonnen. Vier keer gelopen, in totaal 55 kilometer. Gisteren de comfort zone uit geweest. Op mijn schema stond 23km. Had drie keuzes: in m'n eentje 23 lopen, in Vught de officiële Road to Rotterdam-training van 20km lopen of - wat in de groepsapp werd geopperd - met een paar clubgenoten 25km lopen bij de Oisterwijkse vennen en een stukje Kampina. Nu ben ik normaal niet zo van het trailen, maar toch die laatste gekozen. Ging super gister. Heerlijk gelopen, mooie omgeving en geen moeite. Beetje zware benen na 23 kilometer, maar toen hoefde ik (uiteindelijk) nog maar anderhalve kilometer, dus top.
Ow, en ik denk dat ik mijn schoenen voor Rotterdam heb besteld. Ik liep al op de Carbon X2 van Hoka. Gister zag ik dat Hoka zelf de Carbon X3 verkocht voor 120¤ (in plaats van 200 bij de Run2Day), dus die heb ik besteld.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Erg knappe prestatie die trailquote:Op zondag 29 januari 2023 08:43 schreef mosselmossel het volgende:
Afgelopen week is de marathontraining echt begonnen. Vier keer gelopen, in totaal 55 kilometer. Gisteren de comfort zone uit geweest. Op mijn schema stond 23km. Had drie keuzes: in m'n eentje 23 lopen, in Vught de officiële Road to Rotterdam-training van 20km lopen of - wat in de groepsapp werd geopperd - met een paar clubgenoten 25km lopen bij de Oisterwijkse vennen en een stukje Kampina. Nu ben ik normaal niet zo van het trailen, maar toch die laatste gekozen. Ging super gister. Heerlijk gelopen, mooie omgeving en geen moeite. Beetje zware benen na 23 kilometer, maar toen hoefde ik (uiteindelijk) nog maar anderhalve kilometer, dus top.
Ow, en ik denk dat ik mijn schoenen voor Rotterdam heb besteld. Ik liep al op de Carbon X2 van Hoka. Gister zag ik dat Hoka zelf de Carbon X3 verkocht voor 120¤ (in plaats van 200 bij de Run2Day), dus die heb ik besteld.toch stukken zwaarder dan vlak asfalt. Denk dat het vergelijkbaar is met 28-30km op asfalt? Je hebt iig al behoorlijk wat training in de benen zitten!
Welke marathon wil je gaan lopen?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Fijne schoen, één van de weinige schoenen met een carbonplaat die ook nog eens behoorlijk stabiel is.quote:Op zondag 29 januari 2023 08:43 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, en ik denk dat ik mijn schoenen voor Rotterdam heb besteld. Ik liep al op de Carbon X2 van Hoka. Gister zag ik dat Hoka zelf de Carbon X3 verkocht voor 120¤ (in plaats van 200 bij de Run2Day), dus die heb ik besteld.
Vandaag de eerste 30-er afgetikt, de marathonvoorbereiding is nu officieel in volle gang. Wel een klein verbeterpuntje, een schuurplek op mijn zak vanaf 15km zien te vermijden
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2023 13:10:13 ]![]()
Ik heb vandaag de puinduinrun gewonnen!de vorm begint dus wel een beetje terug te komen gelukkig, vandaag geen last van verzurende benen en dat ondanks 1000 traptreden..
Maar nu heb ik de twee haagse klassiekers beide gewonnen in 1 seizoen, gaat eigenlijk niet meer beter worden dan dit dus misschien moet ik gewoon met hardlooppensioen
Dat is wel heel erg gaaf zeg! Had je voor de start al het idee dat je weleens zou kunnen winnen?quote:Op zondag 29 januari 2023 18:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb vandaag de puinduinrun gewonnen!de vorm begint dus wel een beetje terug te komen gelukkig, vandaag geen last van verzurende benen en dat ondanks 1000 traptreden..
Maar nu heb ik de twee haagse klassiekers beide gewonnen in 1 seizoen, gaat eigenlijk niet meer beter worden dan dit dus misschien moet ik gewoon met hardlooppensioen
Ik werd vandaag allerlaatste bij een 15 km loop![]()
Was wel heel leuk hoor, en ik had ook niet anders verwacht![]()
![]()
250+ hoogtemeters binnen 10,5 km, die Puinduinrun. Ik deed ook mee, maar moest L_T al vrij snel laten gaan. Toch liep ik beter dan 4 jaar geleden, toen ik geblesseerd uitstapte na 1 rondje. Dus er zit progressie in.![]()
Nee maar er zij wel apps om die route in te laden denk? Dan houd ik mn telefoon wel bij.quote:Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
CPC volgend jaar dan maar!quote:Op zondag 29 januari 2023 18:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar nu heb ik de twee haagse klassiekers beide gewonnen in 1 seizoen, gaat eigenlijk niet meer beter worden dan dit dus misschien moet ik gewoon met hardlooppensioenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Merk jij nou echt wat van dat carbon? Ik hoor en lees vaak dat ze pas zin hebben bij snelheden boven de 14 km/u?quote:Op zondag 29 januari 2023 08:43 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, en ik denk dat ik mijn schoenen voor Rotterdam heb besteld. Ik liep al op de Carbon X2 van Hoka. Gister zag ik dat Hoka zelf de Carbon X3 verkocht voor 120¤ (in plaats van 200 bij de Run2Day), dus die heb ik besteld.![]()
Ja, daar merk ik wel wat van ja. Maar niet per se de snelheid. Ik gebruik carbonschoenen vooral vanwege de grotere schokabsorptie. Daardoor kon ik het op- en uitbouwen van afstanden beter verteren. Het herstel gaat sneller. Ik gebruik ze dus vooral voor mijn duurlopen. En ook wel voor wedstrijden, maar dat is puur een subsidiair iets. Ik ben iets sneller dat een jaar of twee, drie terug. Maar of dat door schoenen komt of door betere training, het zal ergens in het midden liggen.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Merk jij nou echt wat van dat carbon? Ik hoor en lees vaak dat ze pas zin hebben bij snelheden boven de 14 km/u?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Volgens mij zijn wel steeds meer merken bezig met de ontwikkeling van een carbon-schoen die juist wat meer voor de allround loper geschikt is ipv alleen een wedstrijdschoen, omdat de voordelen inderdaad ook in het minder schokbelasting kunnen zitten ipv de extra energieteruggave om sneller te lopen.Op de Puinduin denk ik wel, omdat dat parcours vorig jaar veranderd is, maar in het verleden hebben er wel heel snelle dames nog een stukje sneller gelopen op grotendeels hetzelfde parcours hoorquote:
In Meijendel moet ik alleen Irene Kinnegim voor me dulden.En nee eigenlijk zeker niet, ik had me pas een paar dagen geleden omgeschreven van de korte afstand (1 rondje) naar de lange (3 rondjes) omdat ik eigenlijk 5 jaar geleden had besloten nooit meer mee te doen hieraanquote:Op zondag 29 januari 2023 21:48 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg gaaf zeg! Had je voor de start al het idee dat je weleens zou kunnen winnen?
Ik werd vandaag allerlaatste bij een 15 km loop![]()
Was wel heel leuk hoor, en ik had ook niet anders verwachtIk ging toen zo ontzettend stuk. Nu had ik zondag eigenlijk helemaal niet zulke frisse benen, en wel frisse tegenzin, dus ik dacht ik ga gewoon niet volle bak lopen. En dat bleek uiteindelijk een hele goede strategie, want dan verzuur je niet op die trappen en stukken omhoog, en heb je nog genoeg over om op de vlakke stukken snelheid te maken!
Toch een mooie afstand 15km! Welke loop was het?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De meeste carbonschoenen zijn inderdaad alleen voor hogere snelheden handig, maar dat heeft niet zozeer met de carbonplaat te maken, maar meer met het feit dat de meeste carbonschoenen nogal instabiel zijn. Die van Hoka zijn tamelijk stabiel en dus ook voor lagere snelheden prima.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:44 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Merk jij nou echt wat van dat carbon? Ik hoor en lees vaak dat ze pas zin hebben bij snelheden boven de 14 km/u?
En zoals @mosselmossel ook zegt, de meeste carbonschoenen komen in combinatie met een dikke laag foam en dat zorgt er ook voor dat je lichaam minder harde klappen krijgt.![]()
Dat is echt wel mooi, dat je tijdens het lopen doorkrijgt dat je eigenlijk best goed gaat, en je ineens bedenkt dat je misschien wel kan winnenquote:Op maandag 30 januari 2023 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij zijn wel steeds meer merken bezig met de ontwikkeling van een carbon-schoen die juist wat meer voor de allround loper geschikt is ipv alleen een wedstrijdschoen, omdat de voordelen inderdaad ook in het minder schokbelasting kunnen zitten ipv de extra energieteruggave om sneller te lopen.
[..]
Op de Puinduin denk ik wel, omdat dat parcours vorig jaar veranderd is, maar in het verleden hebben er wel heel snelle dames nog een stukje sneller gelopen op grotendeels hetzelfde parcours hoor
In Meijendel moet ik alleen Irene Kinnegim voor me dulden.
[..]
En nee eigenlijk zeker niet, ik had me pas een paar dagen geleden omgeschreven van de korte afstand (1 rondje) naar de lange (3 rondjes) omdat ik eigenlijk 5 jaar geleden had besloten nooit meer mee te doen hieraanIk ging toen zo ontzettend stuk. Nu had ik zondag eigenlijk helemaal niet zulke frisse benen, en wel frisse tegenzin, dus ik dacht ik ga gewoon niet volle bak lopen. En dat bleek uiteindelijk een hele goede strategie, want dan verzuur je niet op die trappen en stukken omhoog, en heb je nog genoeg over om op de vlakke stukken snelheid te maken!
Toch een mooie afstand 15km! Welke loop was het?veel leuker dan meedoen om te winnen en dan teleurgesteld zijn met een tweede plek bijvoorbeeld
echt een mooie prestatie.
Het was een (nieuwe) 15 km loop in Spijkenisse, ik woon daar niet maar mijn dorp is zo klein, dat heb ik inmiddels wel gezien. Dan moet ik 3 keer het dorp rond voor deze afstand. Dus eigenlijk vooral meegedaan om eens ergens anders te lopen, en mezelf qua afstand een beetje uit te dagen.
Voor een volgende loop ga ik proberen wat sneller te lopen, het was heel gezellig met de bezemfietser maar ook wel wat ongemakkelijkdat er ook steeds fietsers voorbijkomen met borden enzo, die het parcours achter je al opruimen.
In zekere zin ben ik ingehaald door het parcours![]()
![]()
Maar proneer jij? Ik loop niet op neutrale schoenen, omdat ik motorisch gezien mislukt ben en dus wel wat ondersteuning kan gebruiken (hopelijk zijn hier geen barefootevanglisten, want dat gedram heb ik geen zin in). Voor zover ik weet zijn de carbonschoenen in het algemeen neutraal, of is dat inmiddels achterhaald?quote:Op maandag 30 januari 2023 09:51 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, daar merk ik wel wat van ja. Maar niet per se de snelheid. Ik gebruik carbonschoenen vooral vanwege de grotere schokabsorptie. Daardoor kon ik het op- en uitbouwen van afstanden beter verteren. Het herstel gaat sneller. Ik gebruik ze dus vooral voor mijn duurlopen. En ook wel voor wedstrijden, maar dat is puur een subsidiair iets. Ik ben iets sneller dat een jaar of twee, drie terug. Maar of dat door schoenen komt of door betere training, het zal ergens in het midden liggen.Dat vind ik wel een potentieel voordeel voor mij, omdat ik bij monotone duurlopen te vlug merk dat ik minder mobiel word. Ik word dan stijf in de heupgebieden en ga in het ergste geval op slot. Dat zit 'm vast in de schokbelasting, dus als een schoen daarbij zou kunnen helpen is dat natuurlijk geweldig voor mij. 14 km/u is 4:17/km, dat zijn snelheden die ik nog nooit langer dan een coopertest achter elkaar gelopen heb.quote:Op maandag 30 januari 2023 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij zijn wel steeds meer merken bezig met de ontwikkeling van een carbon-schoen die juist wat meer voor de allround loper geschikt is ipv alleen een wedstrijdschoen, omdat de voordelen inderdaad ook in het minder schokbelasting kunnen zitten ipv de extra energieteruggave om sneller te lopen.Klinkt interessant. Ik ben 100% voorvoetlander, dus ergens zou dit ooit wat voor mij kunnen zijn, maar dan dus voor de betere schokdemping.quote:Op maandag 30 januari 2023 12:41 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
De meeste carbonschoenen zijn inderdaad alleen voor hogere snelheden handig, maar dat heeft niet zozeer met de carbonplaat te maken, maar meer met het feit dat de meeste carbonschoenen nogal instabiel zijn. Die van Hoka zijn tamelijk stabiel en dus ook voor lagere snelheden prima.
En zoals @:mosselmossel ook zegt, de meeste carbonschoenen komen in combinatie met een dikke laag foam en dat zorgt er ook voor dat je lichaam minder harde klappen krijgt.![]()
Ik proneer niet inderdaad en loop al een jaar of acht op neutrale schoenen.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Maar proneer jij? Ik loop niet op neutrale schoenen, omdat ik motorisch gezien mislukt ben en dus wel wat ondersteuning kan gebruiken (hopelijk zijn hier geen barefootevanglisten, want dat gedram heb ik geen zin in). Voor zover ik weet zijn de carbonschoenen in het algemeen neutraal, of is dat inmiddels achterhaald?
En over de antipronatie. Ik weet het niet precies. Hoorde een tijdje geleden bij Susy Q&A die gast van All4Running. Die vertelde iets van dat dat tegenwoordig sowieso minder nodig is, doordat de demping tegenwoordig van steviger materiaal is of iets dergelijks. Daardoor zou je hoe dan ook die antipronatieblokken al minder nodig hebben dan tien jaar terug, toen dat de heilige graal nog leek.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoef je niet motorisch mislukt voor te zijn, ik loop met een pronatiezooltje voor beide voeten sinds een aanrijding op de fiets met vol landen op knieen en handen.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:25 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Maar proneer jij? Ik loop niet op neutrale schoenen, omdat ik motorisch gezien mislukt ben
Moet zeggen dat ik de Asics Gel nimbus ook echt dermate stevige schoenen vind dat ze voor mij goed werkten om niet te proneren, zonder dat zooltje.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik ben zeker geen barefoot runner, maar ik geloof wel dat sterke voeten, benen en rest van het lichaam het belangrijkste is voor pijnvrij lopen. Het dragen van verschillende schoentypes kan daar bij helpen. Elke schoen belast het lichaam net weer even anders. Mijn krachttraining doe ik ook op blote voeten. Voor die reden zit ik wel te denken aan een paar minimalistische/barefoot schoenen, maar dan slechts voor korte loopjes/krachttraining buitens huis. Meeste zijn alleen zo lelijk en vrij duur voor een experiment.I am a black hole shitting into the void![]()
Ik weet niet hoe hard je Wil lopen, ik wil best wel een keertje met je mee lopen om te navigeren.quote:Op maandag 30 januari 2023 00:35 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee maar er zij wel apps om die route in te laden denk? Dan houd ik mn telefoon wel bij.![]()
Wat is jullie ervaring met compressiekousen?
Heb je tijdens een marathon het gevoel dat je benen "frisser" voelen dan zonder, of is meer voor de dagen na de marathon?
Ben er namelijk wel benieuwd naar, maar vind 45-50 euro iets teveel om maar even zomaar te proberen![]()
![]()
Heb ze een tijdje gehad ter genezing en daarna ter voorkoming van shin splints. Trek ze nu bij trainingen eigenlijk alleen nog maar aan als het vriest.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:54 schreef Noisecontrollers het volgende:
Heb je tijdens een marathon het gevoel dat je benen "frisser" voelen dan zonder, of is meer voor de dagen na de marathon?
Ben er namelijk wel benieuwd naar, maar vind 45-50 euro iets teveel om maar even zomaar te proberen![]()
Ik heb zelf 2 paar schoenen van het merk Altra. Niet super minimalistisch want er zit nog wel wat demping in (afhankelijk van welk model je koopt, ik heb de Superior, het wedstrijdmodel met weinig demping) maar wel met de pasvorm van barefoot schoenen en de flexibele platte zool. Maar ja, ze kosten idd even veel als andere ("gewone") hardloopschoenen. Ik heb zelf een paar in de aanbieding gescoord voor 70 euro maar volle prijs ben je al gauw minstens 120 kwijt.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 13:39 schreef Gimmick het volgende:
Ik ben zeker geen barefoot runner, maar ik geloof wel dat sterke voeten, benen en rest van het lichaam het belangrijkste is voor pijnvrij lopen. Het dragen van verschillende schoentypes kan daar bij helpen. Elke schoen belast het lichaam net weer even anders. Mijn krachttraining doe ik ook op blote voeten. Voor die reden zit ik wel te denken aan een paar minimalistische/barefoot schoenen, maar dan slechts voor korte loopjes/krachttraining buitens huis. Meeste zijn alleen zo lelijk en vrij duur voor een experiment.
Helaas kan ik er nu niet meer dan ca 15 km per week op lopen omdat anders mijn kuiten héél kwaad op me worden. Dus de rest van de tijd loop ik op gewone Brooks of Asics schoenen.![]()
![]()
Eigenlijk alleen met compressietubes en die zorgden ervoor dat de kramp langer wegbleef tijdens de marathon.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:54 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ben er namelijk wel benieuwd naar, maar vind 45-50 euro iets teveel om maar even zomaar te proberenKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zijn er hier ook mensen met ervaringen met sporten terwijl je positief getest bent op corona?
Heb al zo'n 10 dagen lichte keel- en neusklachten, maar kon verder alles, ook hardlopen in mijn normale tempo. Ging dan ook uit van een gewone verkoudheid. Afgelopen maandagavond zelfs nog een run op flink tempo gedaan (normaal 10 km/u, maandagavond driekwartier over 8,6 km gedaan), wat goed ging. Nu testte mijn vrouw gisterochtend na koortsklachten positief op corona en ik daarna ook.
Verder eigenlijk niet zo veel last, buiten de genoemde keel- en neusklachten en wat lichte spierpijn/hoofdpijn.
Nu staat vanavond in principe een tempoloop van 35 minuten op het programma qua loopplanning. Is dat verstandig om gewoon te doen/proberen? Of beter om deze over te slaan, van het weekend een rustige duurloop en volgende week het schema weer oppakken?
Aan de ene kant wil ik graag, aan de andere kant: draagt het op lange termijn iets bij om met een virus zo'n inspanning te leveren?![]()
Sla lekker over, ziek goed uit en ga dan weer lopen. Dat is het beste. Het heeft helemaal geen zin om met klachten te gaan lopen. Je belemmert alleen maar je genezing. Zelfs te snel starten nadat je helemaal geen klachten meer hebt, kan slecht uitpakken. Na corona moet je gewoon oppassen. Voorzichtig kijken wat gaat en wat niet gaat.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ondanks dat je er niet veel last van hebt is je lichaam hard aan het werk om de boel op te ruimen. Als je er een andere prikkel aan geeft dan geef je het lichaam nog meer werk.quote:Op woensdag 1 februari 2023 10:49 schreef Sdivad het volgende:
Nu staat vanavond in principe een tempoloop van 35 minuten op het programma qua loopplanning. Is dat verstandig om gewoon te doen/proberen? Of beter om deze over te slaan, van het weekend een rustige duurloop en volgende week het schema weer oppakken?
Overslaan voor minimaal de tijd dat je klachten hebt dus.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik blijk achteraf in juli 2022 een halve marathon met corona gelopen te hebben. Mijn hartslag was hoger dan normaal en ik was kortademig en na die HM mijn stem kwijt. Corona is een aanslag op je weerstand en longen, en een halve marathon net zo goed.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dank voor de reacties! Ik sla wel even over dan en dan zien we daarna wel hoe het staat met de basisconditie...![]()
Je houdt echt je conditie wel als je een weekje niet loopt. Geen enkel probleem. Tenzij corona z'n naarste trucjes doet. Maar dat zie je dan ook gauw genoeg. Meestal is het tegenwoordig gewoon een griepje, loop je een weekje niet en daarna weer als een kievit.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:18 schreef Sdivad het volgende:
Dank voor de reacties! Ik sla wel even over dan en dan zien we daarna wel hoe het staat met de basisconditie...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De superior is toch een trail schoen? De escalante is de vergelijkbare schoenpoets de weg. Loop nu zelf op de escelantere racers en de torin 5.quote:Op woensdag 1 februari 2023 08:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 paar schoenen van het merk Altra. Niet super minimalistisch want er zit nog wel wat demping in (afhankelijk van welk model je koopt, ik heb de Superior, het wedstrijdmodel met weinig demping) maar wel met de pasvorm van barefoot schoenen en de flexibele platte zool. Maar ja, ze kosten idd even veel als andere ("gewone") hardloopschoenen. Ik heb zelf een paar in de aanbieding gescoord voor 70 euro maar volle prijs ben je al gauw minstens 120 kwijt.
Helaas kan ik er nu niet meer dan ca 15 km per week op lopen omdat anders mijn kuiten héél kwaad op me worden. Dus de rest van de tijd loop ik op gewone Brooks of Asics schoenen.![]()
Ik zie van Altra ook niet echt minimalistische schoenen. Superior lijkt inderdaad de trail schoen. Die Escalante heeft een zool van 25mm (kon zo snel niet de drop vinden). Voor hedendaagse schoenen is dat weinig, maar lang niet barefoot.
Paar maanden geleden had ik hier om advies gevraagd voor lichte anti-pronatie schoenen. Ik wilde wel wat ondersteuning, maar geen clownsschoenen. Ik was uitgekomen op de New Balance FuelCell Prism. Daar ben ik erg blij mee. Vorige maand de Saucony Tempus erbij gekocht. Nog te weinig op gelopen voor definitief oordeel, maar wel positief over.I am a black hole shitting into the void![]()
Inderdaad een trailschoen. Het zijn net slofjes maar dan met noppen eronderquote:Op woensdag 1 februari 2023 14:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De superior is toch een trail schoen? De escalante is de vergelijkbare schoenpoets de weg. Loop nu zelf op de escelantere racers en de torin 5.Volgens mij zijn alle Altra schoenen zero drop en wijde ruimte bij de tenenquote:Op woensdag 1 februari 2023 15:21 schreef Gimmick het volgende:
Ik zie van Altra ook niet echt minimalistische schoenen. Superior lijkt inderdaad de trail schoen. Die Escalante heeft een zool van 25mm (kon zo snel niet de drop vinden). Voor hedendaagse schoenen is dat weinig, maar lang niet barefoot.
Paar maanden geleden had ik hier om advies gevraagd voor lichte anti-pronatie schoenen. Ik wilde wel wat ondersteuning, maar geen clownsschoenen. Ik was uitgekomen op de New Balance FuelCell Prism. Daar ben ik erg blij mee. Vorige maand de Saucony Tempus erbij gekocht. Nog te weinig op gelopen voor definitief oordeel, maar wel positief over.![]()
![]()
Sifan Hassan gaat in Londen de marathon doen! https://nos.nl/artikel/24(...)uwd-hoe-hard-ik-loopZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
"Het is ruim 2 uur lopen", maakt dat de prestatie voor mij knapper als ik er bijna 2x zo lang over zou doenquote:Op donderdag 2 februari 2023 08:49 schreef mosselmossel het volgende:
Sifan Hassan gaat in Londen de marathon doen! https://nos.nl/artikel/24(...)uwd-hoe-hard-ik-loop![]()
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen! Na haar geweldige comeback na een val ben ik fan!Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
Wel een geluk dat ze ingeloot isquote:Op donderdag 2 februari 2023 08:49 schreef mosselmossel het volgende:
Sifan Hassan gaat in Londen de marathon doen! https://nos.nl/artikel/24(...)uwd-hoe-hard-ik-loop
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Of ze doet via charity mee. Ze heeft er alleen niet bij gezegd dat ze zelf het goede doel is.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:30 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Wel een geluk dat ze ingeloot is![]()
Haha, nee ik zou het toch knapper vinden als jij 'm in iets over de 2 uur zou lopenquote:Op donderdag 2 februari 2023 12:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
"Het is ruim 2 uur lopen", maakt dat de prestatie voor mij knapper als ik er bijna 2x zo lang over zou doen![]()
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen! Na haar geweldige comeback na een val ben ik fan!![]()
![]()
Gisteren voor het eerst met een rugzak (met drinkzak) gelopen. Beviel goed, maar wel geleerd dat je het slangetje goed moet aandraaien om lekken te voorkomen. En als je de zak niet helemaal vult met water, is het wel zo fijn om zoveel mogelijk lucht eruit te laten, want anders klotst het behoorlijk.
Zaterdag 21k gelopen, als eerste van drie weken laadplan-training. Elke 5km gel genomen. Dat wil ik bij de marathon ook gaan doen, aangevuld met sportdrank. Dat laatste had ik nu nog niet. Merkte in elk geval wel dat het lopen super relaxed ging, met 6.00 de kilometer en een hartslag van 140. Dus daar was ik in elk geval tevreden mee.
Benieuwd hoe het volgende week gaat als ik 27k loop en er ook nog wat sportdrank bij tank. Weet van mezelf dat ik bij marathons in het verleden (jaar of 7 terug) nog weleens last kreeg dat ik die zoete zooi niet meer zo binnenhield. Maar goed: nu wel iets minder zoete gel, dat scheelt hopelijk.
Week daarna nog 30k en dan weer even iets minder gels bij de laatste serie laaaaange duurlopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik liep vandaag voor het eerst in een week. Prachtig, haast perfect loopweer. Maar de eerste 3 a 4 kilometers waren zwaar. Ik voelde diepe vermoeidheid. Wellicht naweeën van de nachtdiensten van vorige week en de daaropvolgende invaldiensten in het weekend (tot laat), maar misschien heb ik iets kleins onder de leden. Verder niet erg, want ik heb geen wedstrijden op het programma staan.
Verder vond ik dit wel heel interessant over ademhalen en HRV: Het mechanisme wordt uitgelegd op een manier die ik nog niet eerder gehoord had. Het is een stukje uit een langere podcast.![]()
Zag zojuist dit artikel en filmpje voorbij komen. Dit kan toch haast niet?
https://www.nu.nl/298162/(...)athon-door-peru.html
Of zijn die 86 dagen in een tijdsbestek van 8 jaar?
86 keer 60km, ongelofelijk
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Dat is inderdaad echt ziek.
Heb net het boek gelezen van Michiel Panhuysen over de Barkleys, dat is net zulke gekkigheid. Bizar wat het menselijk lichaam aankan.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Wtfquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
86 keer 60km, ongelofelijk
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Straks 25-27km trailen in de bossen bij Vught. Ik heb geen idee wat er met mij aan de hand is. Stuur hulp.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Helpt het als ik een stukje mee zou willen lopen?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 07:12 schreef mosselmossel het volgende:
Straks 25-27km trailen in de bossen bij Vught. Ik heb geen idee wat er met mij aan de hand is. Stuur hulp.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Het staat niet op Strava, dus het telt nietquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
86 keer 60km, ongelofelijk![]()
Maar even serieus, die 86x60 waren niet bepaald mooi, vlak asfalt, wat het fysiek nog eens extra zwaar maakt.
Mentaal lijkt me deze race nog een stukje zwaarder:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Self-Transcendence_3100_Mile_Race
5000km op een rondje van 883 meter![]()
![]()
Nou ja, dat gaat nu niet meer, want ik ben al weer terug.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 10:22 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Helpt het als ik een stukje mee zou willen lopen?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: