BB:quote:Ik ben nogal van de projectjes zie: http://forum.fok.nl/topic/2100984
Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren(heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)
Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
Gave album art ook, en fennesz ik ga deze checkenquote:Op dinsdag 27 december 2022 20:19 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2055: Ryuichi Sakamoto - async
[ afbeelding ]
Ryuichi Sakamoto wordt ziek in 2014. Keelkanker. Een jaar houdt hij pauze. Achteraf vertelt hij dat hij een jaar lang nergens de geluiden en de muziek vond die hij graag wilde horen, die hem troost bracht. Als hij in 2015 de draad weer oppakt, gaat hij op zoek naar die geluiden. Op dat moment gaat het goed en is de kanker weg, maar hij weet dat het terug kan komen, over een jaar, over twee jaar of tien. Het geeft hem een urgentie om nog dat te doen en te creëren wat hij wil en moet maken. Het resultaat van de speurtocht is het album async, het verschijnt in april 2017 en ik koop het op 15 mei 2017. Vanaf de eerste beluistering ben ik ondersteboven. Wat Sakamoto hier presenteert is bijzonder indrukwekkend. Met geringe middelen weet hij allerlei atmosferen neer te zetten: sommige zijn warm en troostrijk; andere zijn beklemmend of boos. Het moge duidelijk zijn: de atmosferen geven een idee van de emoties die Sakamoto heeft moeten ondergaan. De musicus hanteert zelf alle instrumenten, voornamelijk de piano en de elektronica; daarnaast zet hij sporadisch wat gastmuzikanten in. Zo horen we Christian Fennesz op computer en gitaar in opener Andata. Ook zijn er landgenoten op sho en shamisen. In een stuk krijgen we verschillende stemmen die tekstflarden van Paul Bowles uitsprekn. Over spoken word gesproken: ten slotte is er in een ander stuk een gastrol voor het gesproken woord van oude makker David Sylvian. Geen gemakkelijke plaat dit, maar toch is async in mijn oren het beste album van Sakamoto dat ik ken.
Checkie.quote:Op woensdag 28 december 2022 17:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gave album art ook, en fennesz ik ga deze checken
Sheila take a bow, lalalalalalalaaquote:Op maandag 6 februari 2023 20:16 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2099: The Smiths - Best ... I
[ afbeelding ]
Ja, meneer Morrisey is een rare snuiter, maar mooie liedjes wist hij samen met Johnny Marr en de rest van het bandje The Smiths wel te maken. Op dit verzamelplaatje uit 1992 komen er in drie kwartier veertien stuks van voorbij. Ik koop het album voor een prikkie op 1 februari 1994 en haal het sindsdien geregeld uit de kast om door de kamer te knallen.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:46 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2125: Jimmy Sommerville - Heartbeat
[ afbeelding ]
DEZE IS OOK VAN DE VROUW! Althans, ík heb 'm nooit gekocht. Geen idee wanneer dit cd-singletje uit 1995 in de platenkast is gekomen. Ik gok ergens in 1996. Op het plaatje de radio-edit van het titelnummer én het lied Up And Away. Voor zover ik weet: deze cd heb ik nooit gehoord. Ook nu niet.
Rukfluit? Die heb ik ookquote:
'Zeg meneer Anderson - mag ik Ian zeggen? -, denkt u nu echt dat dit een goede titel voor de nieuwe plaat is?'quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:57 schreef Gehenna het volgende:
Oh je bent al bij de S, als je niet alle 'the' bandjes bij de T hebt staan begint het einde in zicht te komenNou, ik ben pas op tweederde van de poprockjazz. Dan volgen nog plankjes verzamel, folk, kleinkunst, klassiek en veel wereld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien: ik werk veel minder thuis, dus heb ik veel minder tijd om de kast door te raggen.
Ben er dus nog niet. Ook pas drieënhalf jaar bezig, hè.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
Goh waar zou Cosmic Debris de bandnaam vandaan hebben?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:27 schreef Dagoduck het volgende:
D74: Cosmic Debris - Cosmic Debris
[ afbeelding ]
Afgelopen zondag gekocht tijdens een mooi middagje/avondje in Baroeg. Uiteindelijk dinsdag ook nog maar naar The Cave gegaan in Amsterdam om Sasquatch nog een keer te zien.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:20 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2223: Stuurbaard Bakkebaard - L'Amour
[ afbeelding ]
Ik ken zo goed als niks van Stuurbaard Bakkebaard als ik nietsvermoedend op zondagmiddag 19 april 2009 het Gigant Café hier in ons zo majestueuze Apeldoorn binnen loop. Nu is daar zo goed als iedere zondagmiddag wat te doen daar (lees: semi-akoestische concerten) en deze zondagmiddag staat Stuurbaard Bakkebaard er. Ze hebben zojuist hun album L'Amour uitgebracht. Welnu, al snel vind ik de rammelrock bijzonder aangenaam. Het allerleukst vind ik het Philicorda-orgel dat een hoofdrol speelt in enkele liedjes. Ik heb ook zo'n orgel thuis, alleen bij mij ligt er een dikke laag stof op de toetsen. Na afloop van het net geen uur durende concert koop ik het cd'tje, dat ik door alle bandleden laat signeren. Thuis draai ik het een keer of wat voordat ik het in de kast zet. Veel haal ik het er niet meer uit en ik zal geen andere plaatjes van de band kopen. Het is zeker niet onaardig, maar zo leuk als het concert vind ik het niet.
[ afbeelding ]
Kijk, hier een van mijn filmpjes:
[ afbeelding ]
Geniet ervan!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:27 schreef bazbo het volgende:
Even twee weken pauze.
Tot half september!
Kende haar van horen zeggen/lezen. Valt me eigenlijk best mee. Beter dan 90% van de Nederlandstalige tranentrekkende zooi waar we mee kapot worden gegooid door Echte Zangers en de shit uit Volendam.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0910: Froukje - Als Ik God Was
[ afbeelding ]
Omdat ik twee items koop op Record Store Day op 22 april 2023, krijg ik deze single. Ik draai hem nu pas voor het eerst. En waarschijnlijk ook voor het laatst. Ik ken die hele Froukje niet en haar liedje klinkt leuk en intiem, met wat elektronica en fragiele zang. Wereldschokkend is het niet in mijn oren. De B-zijde trouwens ook niet. Het plaatje staat inmiddels hoog boven in een platenkast waar de singles staan die ik er waarschijnlijk nooit meer uit haal.
Tjonge, hoeveel plankjes heb je nog te gaan?quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:15 schreef bazbo het volgende:
Och jee. Ondertussen plankje 34 gedraaid. Nu op naar plankje 35.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:15 schreef bazbo het volgende:
Och jee. Ondertussen plankje 34 gedraaid. Nu op naar plankje 35.
[ afbeelding ]
Nog elf of twaalf in de hoek pop-rock-jazz.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:43 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tjonge, hoeveel plankjes heb je nog te gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |