Ik woon in een soort blokkendoos van circa 7,5 bij 7,5 meter breed, met een wat onhandig smalle woonkamer. Dat eerste liet ik gemakshalve achterwege.quote:Op vrijdag 9 december 2022 18:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat je de staat nog niet hebt aangeklaagd zeg.
Geldt die beukmaat eigenlijk alleen voor oorspronkelijk huis of voor alles inclusief bijbouw?
De meeste mensen moeten kiezen tussen locatie en soort huis. Het huis dat wij nu hebben, zouden we ons in de Randstad ook niet kunnen veroorloven. En dan moet je op andere punten wat toegeven. Het is niet anders. Het leven is constant keuzes maken.quote:Op vrijdag 9 december 2022 18:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja of aardbevingsgebied oost groningen
Je bent al zo lang weg dat je niet eens weet wat het aardbevingsgebied echt is.quote:Op vrijdag 9 december 2022 18:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja of aardbevingsgebied oost groningen
Heb jij geen 6 verdiepingen?quote:Op vrijdag 9 december 2022 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik woon in een soort blokkendoos van circa 7,5 bij 7,5 meter breed, met een wat onhandig smalle woonkamer. Dat eerste liet ik gemakshalve achterwege.Hier werd laatst de link naar Bag viewer gedeeld en zo kwam ik erachter dat wij wel de sloebers van onze straat zijn, want bijna iedereen woont in een huis van minimaal 200 m2.
quote:Op vrijdag 9 december 2022 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik woon in een soort blokkendoos van circa 7,5 bij 7,5 meter breed, met een wat onhandig smalle woonkamer. Dat eerste liet ik gemakshalve achterwege.Hier werd laatst de link naar Bag viewer gedeeld en zo kwam ik erachter dat wij wel de sloebers van onze straat zijn, want bijna iedereen woont in een huis van minimaal 200 m2.
Hier klopt het ook niet helemaal, wat ik wonderlijk vind omdat ik had verwacht dat de gegevens die bij de aankoop beschikbaar waren wel erin verwerkt zouden zijn. Ik snap nu wel waarom onze buren zulke hoge stookkosten hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Superleuk!
En verouderd. Mijn huis heeft maar ⅔ van zijn oppervlakte volgens die site.
Schoonheid, jammer van de energierekening.quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:09 schreef investeerdertje het volgende:
Soms hou ik nog wel eens woningen in de gaten met het idee dat ik misschien toch nog wil verhuizen. Maarja. Dan zie ik een (van de buitekant) parel. Energielabel C... Auw...
https://www.funda.nl/koop(...)graaf-florisweg-111/
Arnhem Noord.quote:Op vrijdag 9 december 2022 17:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hangt er dan ook wel weer vanaf waar dat huis staat. Als die in Kloosterzande , Zeeuws Vlaanderen staat heb je er vrij weinig aan want niemand gaat daar helemaal heen rijden.
Boven ook?quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Superleuk!
Dat terwijl we volgens mij nu een beukmaat hebben van zo'n 8,5m.
Zo leuk, nieuwe woorden leren
Pareltje zeg! Ware het niet Gouda, zou ik het serieus overwegen. Energielabel naar A en beter brengen, is gewoon een leuke hobby.quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:09 schreef investeerdertje het volgende:
Soms hou ik nog wel eens woningen in de gaten met het idee dat ik misschien toch nog wil verhuizen. Maarja. Dan zie ik een (van de buitekant) parel. Energielabel C... Auw...
https://www.funda.nl/koop(...)graaf-florisweg-111/
De bewoners schrijven dat ze er de afgelopen jaren al alles aan hebben gedaan om het huis te moderniseren...quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Pareltje zeg! Ware het niet Gouda, zou ik het serieus overwegen. Energielabel naar A en beter brengen, is gewoon een leuke hobby.
quote:
Tja, net wat je definitie van moderniseren is....quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De bewoners schrijven dat ze er de afgelopen jaren al alles aan hebben gedaan om het huis te moderniseren...
Beukmaat was ook voor mij een nieuw woordquote:Op vrijdag 9 december 2022 19:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Superleuk!
Dat terwijl we volgens mij nu een beukmaat hebben van zo'n 8,5m.
Zo leuk, nieuwe woorden leren
Sowieso, een huis uit 1918 en de huidige verkopers kochten het in 2015 en waren de 2de bewoners?quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De bewoners schrijven dat ze er de afgelopen jaren al alles aan hebben gedaan om het huis te moderniseren...
En dan is de kans ook nog groot dat het van de gemeente niet zou mogenquote:Op vrijdag 9 december 2022 19:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Nee. Telt het dan niet? Best logisch eigenlijk.
Voor boven waren we te arm.
Ja. Echt prachtig ❤️quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schoonheid, jammer van de energierekening.
Het ziekenhuis waar mijn jongste geboren is stond op een steenworp afstand.
Ja, maar dan heb je het hier wel over een fortuin. Heb dat bij mijn huidige woning zo goed als klaar. Weet niet of ik het direct nog eens ga doen hahaquote:Op vrijdag 9 december 2022 19:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Pareltje zeg! Ware het niet Gouda, zou ik het serieus overwegen. Energielabel naar A en beter brengen, is gewoon een leuke hobby.
Ja ik deed de ramen min het hoekraam plus de pilaar en de koelkast dus dat was al geen exacte wetenschap. En ik nam de 30? cm niet mee die het voor breder is dan achter. Maar alleen beneden dus. Pech met mijn vette beuk.quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan is de kans ook nog groot dat het van de gemeente niet zou mogen
Wel de buitenmaat dus eigenlijk, dat scheelt zo weer een paar decimeter
Plus dat het bij een huis uit 1918 echt wel een stuk lastiger is dan bij een huis van na 1970 zeg maar, zeker als je de buitenkant wilt (moet) behouden as is.quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja. Echt prachtig ❤️
[..]
Ja, maar dan heb je het hier wel over een fortuin. Heb dat bij mijn huidige woning zo goed als klaar. Weet niet of ik het direct nog eens ga doen haha
Heb je geen bouwtekeningen van het huis?quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik deed de ramen min het hoekraam plus de pilaar en de koelkast dus dat was al geen exacte wetenschap. En ik nam de 30? cm niet mee die het voor breder is dan achter. Maar alleen beneden dus. Pech met mijn vette beuk.
Oh absoluut!quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus dat het bij een huis uit 1918 echt wel een stuk lastiger is dan bij een huis van na 1970 zeg maar, zeker als je de buitenkant wilt (moet) behouden as is.
Ja wel van het plan, al weet ik niet 100% zeker dat het precies zo is qua maten. We hebben nogal veel aangepast tijdens de bouw. Muurtje veranderd, douche verplaatst, wc verplaatst, inspring beetje anders...quote:Op vrijdag 9 december 2022 19:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je geen bouwtekeningen van het huis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |