abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207052495
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik verdedig het huidige systeem niet, maar ik vind ook niet dat verhuurders op geen enkele manier bescherming behoren te krijgen. Dat is wel de kant die jij en @:trein2000 bijvoorbeeld uit willen, als ik jullie posts zo lees. Het lijkt mij nooit een goed idee om een systeem te hebben waarbij 1 partij alle bescherming geniet en de andere geen enkele.

En ik ageer ook wel tegen het geluid dat alle verhuurders onbetrouwbare uitmelkende profiteurs zijn die zich nergens iets van aantrekken, want dat is zeker niet zo.
Nee, natuurlijk moeten huurders die teveel overlast veroorzaken of niet betalen kunnen worden aangepakt. Daar kan niemand tegen zijn.

En natuurlijk is niet elke verhuurder een profiteur. Maar ik begin me wel af te vragen of je met zoiets basaals als het aanbieden van woonruimte wel je geld moet kunnen verdienen, het zou ook prima zijn als de overheid die rol volledig overnam.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 13:03:23 #277
5428 crew  miss_sly
pi_207052516
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk moeten huurders die teveel overlast veroorzaken of niet betalen kunnen worden aangepakt. Daar kan niemand tegen zijn.

En natuurlijk is niet elke verhuurder een profiteur. Maar ik begin me wel af te vragen of je met zoiets basaals als het aanbieden van woonruimte wel je geld moet kunnen verdienen, het zou ook prima zijn als de overheid die rol volledig overnam.
Dat is met wel meer zaken het geval. Zaken die ooit ook in handen van de overheid lagen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 december 2022 @ 13:03:38 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207052521
De huurmarkt volledig naar de overheid schuiven lijkt me trouwens een recept voor ellende.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207052576
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:03 schreef Janneke141 het volgende:
De huurmarkt volledig naar de overheid schuiven lijkt me trouwens een recept voor ellende.
Hoezo? Is er nu zoveel ellende bij de sociale huurvan de woningbouwcorporaties? Volgens mij zijn daar minder misstanden dan bij de particuliere huur...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_207052619
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is met wel meer zaken het geval. Zaken die ooit ook in handen van de overheid lagen.
Klopt. Maar de huizenmarkt is door het vergunningenstelsel sowieso een discutabele markt, er is geen volledig vrij vraag en aanbod. En de huurmarkt blijkt toch echt al decennia een probleem.
pi_207052701
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo uniek is het ook weer niet, in België en Duitsland speelt vrijwel hetzelfde. Een enorm woningtekort en teveel 'marktwerking' in de huursector, waardoor huurprijzen enorm gestegen zijn. Nederland heeft dan nog een relatief grote sociale huursector, wat de armsten dan nog uit de greep van de particuliere verhuurders houdt.

Maar zie dit: https://nos.nl/artikel/24(...)-tegen-de-woningnood
En dit: https://eenvandaag.avrotr(...)ngnood-in-duitsland/

Het was een belangrijk thema bij de Duitse verkiezingen: https://fd.nl/politiek/14(...)ezingen-mll2cavRohj3
En het speelt al jaren: https://duitslandinstituu(...)eden-drijft-huren-op

Nederland is hier helaas niet uniek in.
Hmmm... Misschien had ik het iets anders moeten formuleren: Waar Nederland vrij uniek in is is dat er geen uitwijkmogelijkheden meer zijn. Als je in België niet genoeg verdient om in Gent te wonen dan kun je een paar kilometer uitwijken naar Evergem waar nog aardig wat voor normale prijzen te huur is. Als het je in Nederland niet lukt om in Amsterdam te huren dan is uitwijken naar Almere of Purmerend geen optie meer omdat de huurprijzen daar net zo onbetaalbaar als in Amsterdam zijn. Zelfs in wat de laatste bastions van betaalbaar wonen zouden moeten zijn (arme regio's aan de randen van Nederland als Oost-Groningen en oostelijk Zuid-Limburg) is 1200+ aan huur per maand geen uitzondering meer.
  maandag 12 december 2022 @ 13:24:16 #282
346939 Janneke141
pi_207052868
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo? Is er nu zoveel ellende bij de sociale huurvan de woningbouwcorporaties? Volgens mij zijn daar minder misstanden dan bij de particuliere huur...
Dus de overheid maakt eerst dertig jaar lang een puinhoop van de woningmarkt aan aanbodzijde, wat ervoor zorgt dat verhuurders dingen kunnen doen die je eigenlijk niet wil, en om dat te corrigeren moet de huurmarkt dan maar helemaal naar de overheid? Bijzondere gedachtegang.

We hebben bijna alle controlelichamen wegbezuinigd, in de meest uiteenlopende branches. In een door aanbodgebrek scheefgetrokken sector als de woningmarkt wreekt zich dat nu.

Overigens vergroot de mogelijkheid tot tijdelijke verhuur het aanbod. Lijkt me niet dat je dat ongedaan wil maken.
pi_207052958
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zijn heel veel dingen basaal natuurlijk. Brood bakken bijvoorbeeld. Of water.
pi_207053027
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er zijn heel veel dingen basaal natuurlijk. Brood bakken bijvoorbeeld. Of water.
Dat waterbedrijven particulier zijn (waar is de markt? Ik kan niet wisselen van leverancier) is natuurlijk ook belachelijk. Bij brood is er itt bij water en bij verhuur wel een echte vrije markt.
pi_207056981
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met het verschil dat huuropbrengsten inkomen uit vermogen zijn en niet uit arbeid. Daar mag wel wat aan gedaan worden.

Het heeft ook met het fiscale klimaat en de economische situatie te maken. Elke boerenlul met een paar ton over gaat nu panden kopen, omdat het een veilige belegging is, de beurs niks doet en sparen ook niks oplevert. Waardoor je dus ook allerlei idioten in die markt krijgt.

Passief inkomen zwaarder belasten dan inkomsten uit arbeid zou al een mooi beginpunt zijn.
pi_207057027
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 17:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met het verschil dat huuropbrengsten inkomen uit vermogen zijn en niet uit arbeid. Daar mag wel wat aan gedaan worden.

Het heeft ook met het fiscale klimaat en de economische situatie te maken. Elke boerenlul met een paar ton over gaat nu panden kopen, omdat het een veilige belegging is, de beurs niks doet en sparen ook niks oplevert. Waardoor je dus ook allerlei idioten in die markt krijgt.

Passief inkomen zwaarder belasten dan inkomsten uit arbeid zou al een mooi beginpunt zijn.
Dat wordt al belast als je dat zakelijk doet en dat gaat belast worden als je dat vanuit privé doet. Denk niet dat die boerenlullen met 'n paar ton over nu het grote probleem zijn.
  maandag 12 december 2022 @ 18:22:41 #287
346939 Janneke141
pi_207057461
quote:
De Rijksrecherche is een onderzoek gestart naar het mogelijk plegen van meineed bij de parlementaire ondervragingscommissie kinderopvangtoeslag. Dat melden verschillende bronnen aan Nieuwsuur, en wordt bevestigd door het Openbaar Ministerie. Hoge ambtenaren van de Belastingdienst en het ministerie van Financiën zouden bij de commissie niet de volledige waarheid hebben verteld.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)derzoek-naar-meineed

Oeps.

Maar ja, goed voorbeeld doet goed volgen hè.
pi_207057468
Goed. De Rijksrecherche onderzoekt kennelijk meineed gepleegd door topambtenaren tijdens de verhoren van de POK. Houdt het dan nooit op op dat dossier?
zie email 27 oktober
pi_207057474
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oeps.

Oh jij had het ook gelezen :')

Wat een treurig gedoe toch weer.
zie email 27 oktober
pi_207057973
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oeps.

quote:
De toenmalige hoogste ambtenaar van het ministerie van Financiën Manon Leijten zei tegen de ondervragingscommissie dat zij zich niet kon herinneren het memo te hebben gelezen.
Dat excuus werkt al jaren goed in Den Haag. Die komt er wel mee weg.

quote:
Jaap Uijlenbroek zei in 2020 dat het memo hem "op geen enkele manier ooit eerder heeft bereikt" dan toen het vlak voor de verhoren naar buiten kwam.
Dat is mss iets te stellig Jaap. Al gooide die het later toen er e.e.a. naar buitenkwam over de memo Palmen ook al op zijn herinnering. Kan gebeuren.

Hier gaat weer niks uitkomen. Iedereen weet dat ze daar meer wisten maar ze krijgen allemaal andere goedbetaalde baantjes aangeboden en houden elkaar de hand boven het hoofd. Het kan niemand iets schelen.

Ik ga me bijna afvragen of we volksvertegenwoordigers niet gewoon direct op de Ministeries moeten stationeren i.p.v. in de Kamer. Een beetje bedrijf kan middels een audit bedrijfsmatig worden doorgelicht maar de Ministeries hebben nagenoeg vrij spel. De ministers - met vaak lichtgewichten als Wiebes of De Jonge - vangen de klappen op en verder is het... glas.. plas... en die hele puinzooi blijft zoals het was. Democratie onwaardig.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 12-12-2022 19:13:25 ]
pi_207076616
quote:
Bosnië-Herzegovina krijgt na veel aarzeling toch kandidaat-lidmaatschap EU
De Europese lidstaten hebben dinsdag besloten om na Moldavië en Oekraïne ook Bosnië-Herzegovina het kandidaatlidmaatschap toe te kennen. Nederland was een van de laatste landen die zich nog tegen de stap verzette.
https://www.volkskrant.nl(...)atschap-eu~b8fb1332/
Waarom we nou die Poetinpijper van een Dodik moeten binnenhalen is me een raadsel. Zo’n instabiel land met zoveel etnische spanningen. Onbegrijpelijk.
  woensdag 14 december 2022 @ 12:02:33 #292
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_207076771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom we nou die Poetinpijper van een Dodik moeten binnenhalen is me een raadsel. Zo’n instabiel land met zoveel etnische spanningen. Onbegrijpelijk.
Kandidaat-lid, dat betekent lang nog geen volwaardig lidmaatschap. De rest van de Westelijke Balkanlanden zijn ook kandidaat-lid en alleen met Montenegro en Servië zijn er serieuze onderhandelingen over een volwaardig lidmaatschap. Aangezien Servië Rusland niet durft te veroordelen voor het militair conflict in Oekraïne verwacht ik alleen dat Montenegro voor 2030 volwaardig lid kan worden van de Europese Unie. Albanië en Noord-Macedonië hebben nog te veel interne problemen voor een volwaardig lidmaatschap van de Europese Unie.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_207076794
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:02 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Kandidaat-lid, dat betekent lang nog geen volwaardig lidmaatschap. De rest van de Westelijke Balkanlanden zijn ook kandidaat-lid en alleen met Montenegro en Servië zijn er serieuze onderhandelingen over een volwaardig lidmaatschap. Aangezien Servië Rusland niet durft te veroordelen voor het militair conflict in Oekraïne verwacht ik alleen dat Montenegro voor 2030 volwaardig lid kan worden van de Europese Unie. Albanië en Noord-Macedonië hebben nog te veel interne problemen voor een volwaardig lidmaatschap van de Europese Unie.
Alle genoemde landen hebben nog veel te veel problemen. Bovendien zijn het weer landen die alleen maar wat komen halen en ons niets brengen.

En dan hebben we het nog niet eens over de corruptie, de vriendjespolitiek en alle andere binnenlandse problemen als gevolg van de Balkanoorlogen.
  woensdag 14 december 2022 @ 12:08:28 #294
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_207076827
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Multiculturele pracht en praal! Hoe meer, hoe beter.
pi_207076958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alle genoemde landen hebben nog veel te veel problemen. Bovendien zijn het weer landen die alleen maar wat komen halen en ons niets brengen.

En dan hebben we het nog niet eens over de corruptie, de vriendjespolitiek en alle andere binnenlandse problemen als gevolg van de Balkanoorlogen.
Ben er nooit geweest. Wel heel veel in Roemenië, Bulgarije en Moldavië. Dat is al 'n bende. En dan zijn Oekraïne, Bosnie en Montenegro een factor zoveel erger.
pi_207076997
Ga al die landen erbij halen, wat een ellende
pi_207077491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ben er nooit geweest. Wel heel veel in Roemenië, Bulgarije en Moldavië. Dat is al 'n bende. En dan zijn Oekraïne, Bosnie en Montenegro een factor zoveel erger.
Moldavië is wel echt het absolute toppunt van treurigheid inderdaad. Toen ik er was heb ik me afgevraagd of het toekomstperspectief heeft. En bestaansrecht. Ik denk dat Transnistrië opgeven en aansluiting zoeken bij Roemenië het beste zou zijn. Maar dat is hier verder off-topic.
pi_207077521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Moldavië is wel echt het absolute toppunt van treurigheid inderdaad. Toen ik er was heb ik me afgevraagd of het toekomstperspectief heeft. En bestaansrecht. Ik denk dat Transnistrië opgeven en aansluiting zoeken bij Roemenië het beste zou zijn. Maar dat is hier verder off-topic.
Ja, helemaal mee eens. Dat zou je pragmatisch op moeten lossen. De rest van Moldavië heeft meer raakvlakken met noordoost Roemenië dan met Transnistrië. Dan zit je ook al meteen in de EU. Voor zo ver half Moldavië al geen Roemeens paspoort heeft en dus toegang tot de EU.

Bosnië heb je dan ook nog eens allerlei potentiële etnische conflicten i.p.v. de status quo die er in Moldavië is.
pi_207087222
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 01:52
Bezorgde Kamer steunt 'niet briljant' prijsplafond energie

De Tweede Kamer heeft tot in de nacht gedebatteerd met minister Jetten voor Klimaat en Energie over het haastig in elkaar gezette energieprijsplafond voor consumenten dat op 1 januari ingaat. Er waren veel vragen en zorgen, maar een ruime Kamermeerderheid heeft liever een prijsplafond met gebreken dan geen prijsplafond...
Jammer omdat Nederland het slechtste prijsflafond van Europa heeft.
twitter

Niet verrassend natuurlijk deze erbarmelijke kwaliteit daar Nederland bestuurd wordt door het VVD66-menstype en dat menstype bewijst keer op keer totaal niet kundig te zijn.
pi_207087291
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 06:49 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Jammer omdat Nederland het slechtste prijsflafond van Europa heeft.
[ twitter ]
Niet verrassend natuurlijk deze erbarmelijke kwaliteit daar Nederland bestuurd wordt door het VVD66-menstype en dat menstype bewijst keer op keer totaal niet kundig te zijn.
VVDers misschien maar D66ers weten dat iets een slecht plan is en doen het dan toch.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')