God hoe heet dat land met dat die strikte handhaven nou...quote:Op zondag 4 december 2022 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
En ondertussen kom jij met "de politie moet meer handhaven!!". Nee, dat zal "doelmatig" zijn.
Als een gemeente geen probleem heeft van issue X moet je daar ook niet oplossingen gaan verzinnen voor iets wat geen probleem is. Lijkt me niet doelmatig.quote:Op zondag 4 december 2022 11:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zie https://recyclingnetwerk.(...)ine-plastic-flesjes/ en referenties daarin.
[..]
Waarom denk je dat deze uitspraak jouw stelling dat zwerfafval een lokaal probleem is ondersteunt?
[..]
Ik begrijp het concept "lokaal beleid", maar ik vroeg aan jou hoe je dat lokale beleid voor je ziet in de context van zwerfafval.
Dat prikken van zwerfafval zet nauwelijks zoden aan de dijk omdat er binnen no time weer een berg zwerfafval ligt.quote:Op zondag 4 december 2022 09:17 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Nee idd.
Prullenbak is dichterbij.
Zet mensen in bijstand in als zwerfwacht toezichthouder.
Geef ze een prikker en zak, klaar.
Gelukkig ben ik geen minister
Singapore bedoelde ik ja.quote:Op zondag 4 december 2022 11:32 schreef ems. het volgende:
En/Of je doet de Singapore-aanpak. Gewoon gigantische boetes en celstraffen uitdelen als je gespot wordt tijdens het bevuilen.
Als dat zo is, vraag het me af hoor, kun je toch beter Boyan Slatten?quote:Op zondag 4 december 2022 11:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat prikken van zwerfafval zet nauwelijks zoden aan de dijk omdat er binnen no time weer een berg zwerfafval ligt.
quote:Op zondag 4 december 2022 09:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan heb ik nog liever dat agenten eens gaan werken voor hun geld en afvalaso's gaan beboeten met stevige boetes (gewoon, 80 piek ofzo, als ze het opruimen, anders meer).
Uiteindelijk gaat dit blijkbaar om een gebrek aan opvoeding. Niet om recycling.
Geef gewoon eens antwoord op de vraag joh: HOE zie je dat voor je?quote:Op zondag 4 december 2022 11:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als een gemeente geen probleem heeft van issue X moet je daar ook niet oplossingen gaan verzinnen voor iets wat geen probleem is. Lijkt me niet doelmatig.
Ik moet je nog voorkauwen dat 2+2=4.quote:Op zondag 4 december 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geef gewoon eens antwoord op de vraag joh: HOE zie je dat voor je?
Daarnaast heb je nog steeds niet weten te beargumenteren dat zwerfafval geen landelijk maar een lokaal probleem is.
Je zegt nog steeds helemaal niks: hoe gaan die gemeenten dat dan monitoren en sturen, en hoeveel extra ambtenaren gaat dat kosten?quote:Op zondag 4 december 2022 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik moet je nog voorkauwen dat 2+2=4.
Omdat de omstandigheden per gemeente verschillen kan een verschillende aanpak optimaal zijn.
Hoe ik dat voor me zie is dat gemeentes de stand van zaken monitoren en daar sturing aan geven. Zoals iedere efficinte organisatie dat betaamd.
0 ik weet vrij zeker dat dat al gebeurd. Hier in Rdam prikken ze er vrolijk op los bijvoorbeeld. Zit een hele organisatie achter.quote:Op zondag 4 december 2022 12:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je zegt nog steeds helemaal niks: hoe gaan die gemeenten dat dan monitoren en sturen, en hoeveel extra ambtenaren gaat dat kosten?
Best gek als het echt om het recyclen te doen zou zijn toch?quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:08 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon andere barcode reeks, of scannen op speciaal logootje, zijn je oude blikjes net zo waardeloos als nu
nee, want er zit ook gewoon een kosten/baten plaatje achter..quote:Op zondag 4 december 2022 15:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Best gek als het echt om het recyclen te doen zou zijn toch?
Mooi zo. Zijn ze nuttiger dan Eduard/Abdul die het nodig vindt om blikjes op straat of in de natuur weg te gooien.quote:Op zondag 4 december 2022 23:18 schreef TukkerJan het volgende:
straks heb je overal zwervers op blikjes jacht
Allemaal redenen om minder drankjes in blik te kopenquote:Op maandag 5 december 2022 14:02 schreef Halcon het volgende:
En het inzamelen van die dingen? Blijft dat ellende in de zin van 150 flesjes in een automaat gooien, die bij elk flesje wel wat te mekkeren heeft (herkent 'm niet, te snel erin gegooid, te langzaam erin gegooid) en om de 50 flesjes eruit klapt?
Een vers kopje THEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op maandag 5 december 2022 14:04 schreef maily het volgende:
Allemaal redenen om minder drankjes in blik te kopen
Eens. Kwartje was beter geweest (en minimaal 50 cent op die pleuris-Energy-Drink-blikjes die werkelijk veral rondslingeren, GVD.quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:16 schreef Tengano het volgende:
Ja 15 cent op een blikje dat gaat echt een berg schelenDat is dus nauwelijks de moeite om het daar nog voor terug te brengen. In Duitsland is het pfand gewoon 25 cent op een blikje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |