Wat een onzin allemaal. Ten eerste zijn het geen elitaire jongens uit rijke families. Ten tweede moet de uitspraak nog volgen. Ten derde vraag ik me af wat je nou eigenlijk wilt zeggen; dat je liever zou willen leven in een dictatuur?quote:Op maandag 4 december 2023 17:34 schreef KingRoland het volgende:
Deze zaak is wel het grootste voorbeeld in wellicht de Nederlands geschiedenis wat lek is aan onze rechtsstaat. Een groep elitaire jongens komen uit een rijke familie en spelen de vermoorde onschuld. Hoe kan je leven met jezelf? Vroeger wist een specifieke dictator wel raad met dit soort figuren.
Voor alle users die nu makkelijk roepen "ja, de straf is gepast" of andere argumenten die volledig achter de uitspraak staan denk er even aan als het jouw eigen zoon was die was omgekomen door deze groep.
quote:Op maandag 4 december 2023 17:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Geen intentie hebben om mensen pijn te doen, maar wel regelmatig bij vechtpartijen betrokken zijn
Hij geeft duidelijk aan de agent aan dat hij een hoogsenitieve persoonlijkheid heeft.quote:
Ik heb in mijn jonge jaren toch genoeg drank en drugs op (gabbertijd, dussssquote:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231207_46109826quote:Mallorca-verdachte Lukas O. wordt gedagvaard voor cybercrime-zaak
Lukas O. uit Hilversum, een van de verdachten in de Mallorca-zaak, komt binnenkort voor de rechter in een cybercrime-zaak. Dit blijkt donderdag tijdens het hoger beroep in de Mallorca-zaak. Het vermoeden van politie en justitie is dat O. gekraakte accounts van de webshops Zalando en Bol.com doorverkocht aan derden.
Zijn advocaat Joost Vedder bevestigt op donderdag in de rechtbank dat O. inderdaad voor de rechter moet verschijnen voor de cybercrime-zaak. Het is onduidelijk waar, wanneer en hoe de aanklacht er precies uit gaat zien.
Die guy’
In het onderzoek naar cybercrime waren ook voiceberichten door het OM onderschept waarin Lukas O. spreekt over zijn rol bij het geweld op Mallorca. ,,Een paar gasten zijn gewoon kankerdom geweest. Die hebben gewoon die guy in coma getrapt en dat heb ik gelukkig niet gedaan”, zei hij. En in een ander spraakbericht op Telegram: ,,Ja, ik heb volgens mij die gast twee trappen of zo gegeven. Maar dat was gewoon nog terwijl die guy nog gewoon stond. Terwijl zij nog terugvochten, zeg maar.”
Deze onderschepte communicatie is opgenomen in het dossier van de Mallorcazaak en daarover is O. afgelopen september door het hof nog over gehoord, omdat het OM de berichten interpreteert als een aanwijzing dat hij betrokken kan zijn bij de dood van Heuvelman. Zijn advocaat ontkent dat stellig: ,,Dat maken anderen ervan.”
In zaken als deze (hele groep die deelneemt aan t gevecht) zal t simpelweg moeten zijn dat als de rechter niet vast kan stellen wie de fatale trap of klap heeft uitgedeeld dat je gewoon allemaal de max straf krijgt. Allemaal 12 jaar, we horen het wel eens als er een paar willen praten, de groetenquote:Op maandag 4 december 2023 18:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal. Ten eerste zijn het geen elitaire jongens uit rijke families. Ten tweede moet de uitspraak nog volgen. Ten derde vraag ik me af wat je nou eigenlijk wilt zeggen; dat je liever zou willen leven in een dictatuur?
Het is natuurlijk niet gezegd dat ze er allemaal van weten.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In zaken als deze (hele groep die deelneemt aan t gevecht) zal t simpelweg moeten zijn dat als de rechter niet vast kan stellen wie de fatale trap of klap heeft uitgedeeld dat je gewoon allemaal de max straf krijgt. Allemaal 12 jaar, we horen het wel eens als er een paar willen praten, de groeten
Kankerdom van die guy om in voice berichten er over te praten.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Verdachte Lukas O. heeft ook nog een ander probleempje:
[..]
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231207_46109826
"Die guy"
Ik begrijp het maar dat lijkt me het probleem van de groep en niet van ons als maatschappij. Wel is duidelijk wie zich bevonden op die straat tijdens de vechtpartij toch? Of het nou de ene of de andere was die toevallig de fatale klap uit heeft gedeeld zou niet relevant moeten zijn als je als een stel hyena’s op een kleine groep afgaat.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gezegd dat ze er allemaal van weten.
Wat dat betreft is het geen Oirsbeek-zaak, waarbij iedereen die erbij was moet hebben gezien dan wel geweten wat er precies is gebeurd.
Hier was een vrij onoverzichtelijke situatie.
Iemand kan natuurlijk niet veroordeeld worden voor iets waarvan niet bewezen kan worden dat hij het heeft gedaan. En dan is hier ook wel duidelijk dat sommigen het zeker niet hebben gedaan en vermoedelijk ook niet hebben gezien wie dan wel.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:01 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik begrijp het maar dat lijkt me het probleem van de groep en niet van ons als maatschappij. Wel is duidelijk wie zich bevonden op die straat tijdens de vechtpartij toch? Of het nou de ene of de andere was die toevallig de fatale klap uit heeft gedeeld zou niet relevant moeten zijn als je als een stel hyena’s op een kleine groep afgaat.
Dit zal niet gebeuren hoor qua vonnis, dat begrijp ik ook. Het zou alleen wel een stuk rechtvaardiger zijn.
Opbokken hiermee.quote:De reclassering heeft het gerechtshof geadviseerd om bij Sanil B. het jeugdstrafrecht toe te passen, mocht het tot een veroordeling komen. In dat geval kan de straf niet hoger uitvallen dan twee jaar cel.
Wat een gelul. Idd opbokken.quote:
Ik heb de indruk dat dat vooral te maken heeft met de sporen op zijn schoenen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:03 schreef Andromache het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik heb de indruk dat Sanil er hard voor gestraft wordt dat hij een stuk opener en welbespraakter praat dan bijvoorbeeld Mees T.
Ja, maar kijk ook even naar het procesverloop, bepaalde vragen die aan Sanil worden gesteld volgens wat liveblogs en niet aan andere verdachten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat vooral te maken heeft met de sporen op zijn schoenen.
Het verbaast mij ook niets als de rest hun mond houdt zodat Sanil er primair voor opdraait.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:03 schreef Andromache het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik heb de indruk dat Sanil er hard voor gestraft wordt dat hij een stuk opener en welbespraakter praat dan bijvoorbeeld Mees T.
Het hele dossier bekijkende is het toch ook wel het meest voor de hand liggend dat in elk geval Seniel er een groter dan gemiddeld aandeel in heeft gehad?quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:06 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, maar kijk ook even naar het procesverloop, bepaalde vragen die aan Sanil worden gesteld volgens wat liveblogs en niet aan andere verdachten.
Dat denk ik ook. Ik denk dat als Seniel er niet merendeel schuld aan had gehad hij zijn mond al had opengetrokkenquote:Op vrijdag 8 december 2023 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het hele dossier bekijkende is het toch ook wel het meest voor de hand liggend dat in elk geval Seniel er een groter dan gemiddeld aandeel in heeft gehad?
De rest houdt wijselijk de mond natuurlijk. Ze zijn ook niet verplicht om mee te werken aan hun eigen veroordeling en ook niet aan het vrijpleiten van Seniel B.
Ik verwacht eigenlijk lage straffen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:51 schreef streamjohan het volgende:
Vandaag de strafeisen van het OM.
Live te volgen:
https://www.telegraaf.nl/(...)-strafeisen-te-horen
Hervat om 13.00
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |