Het is simpelweg een reflectie van de waarde die we in deze maatschappij aan een leven toedichten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:49 schreef Duiveltja het volgende:
7 jaar voor iemand doodmaken is wel een lastige pil om te slikken voor de nabestaanden. Hij kan nog lekker van de vrijheid en een lang leven genieten als hij vrijkomt.
Je zou willen dat hij van elke cent die hij verdient zijn leven lang een percentage moet afstaan aan de nabestaanden. Een soort van levenslange financiële boete doening. Zodat hij voor altijd wordt herinnert aan wat hij gedaan heeft. Daar zou ik wel voor zijn.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230926_58375323quote:Mallorca-hoofdverdachte Sanil B. komt niet vrij: ‘Mijn mentale gesteldheid gaat achteruit’
Hoofdverdachte Sanil B. in de Mallorca-zaak komt voorlopig niet op vrije voeten. Het gerechtshof in Leeuwarden heeft zijn voorarrest verlengd, is dinsdag bekendgemaakt. De advocaat van B. wilde dat de hechtenis van zijn cliënt geschorst zou worden, omdat de zaak inmiddels al lang duurt.
Maandag boog het hooggerechtshof in Leeuwarden zich over de zaak in een pro-formazitting waarbij alleen Sanil B. aanwezig was. Het was een korte zitting van een klein halfuur waarin de huidige stand van zaken werd besproken. Er kwamen geen nieuwe ontwikkelingen aan bod, alleen dat in september de getuigen zijn gehoord.
Ook deed Anka Knol, een van de drie advocaten van Sanil B., weer een verzoek tot schorsing van de hechtenis. Ze haalde naast het tijdsverloop ook als argument aan dat de media-aandacht voor de zaak is afgenomen en dat de openbare orde niet verstoord zal worden.
Het hof had een dag nodig om een beslissing te nemen. Een dag later, op dinsdag, laat een woordvoerder weten dat het verzoek is afgewezen. ,,Omdat er nu geen wezenlijk andere feiten en omstandigheden zijn aangevoerd”, luidt de reactie.
’Mijn mentale gesteldheid gaat achteruit’
Sanil B. is vorig jaar veroordeeld tot zeven jaar cel voor zijn aandeel in de vechtpartijen en voor doodslag op Carlo. De Hilversummer is de enige die werd veroordeeld voor de doodslag op Carlo, omdat een klein dna-spoor van het slachtoffer op zijn schoen is gevonden. Tot de dag van vandaag ontkent hij betrokken te zijn bij de dood van Carlo.
,,De veroordeling is gebaseerd op niks”, herhaalde hij tijdens de pro-formazitting. ,,Mijn mentale gesteldheid gaat achteruit, ik volg geen school en ben lang weg bij mijn familie.” Hij sluit af met de zin: ,,Ik hoop dat het hof een goede afweging maakt, want ik zit onschuldig vast.”
Het hoger beroep wordt op 4 december inhoudelijk behandeld. Het hof wil begin maart volgend jaar een uitspraak doen.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231204_58521774quote:Sanil B. over geweld op Mallorca: ik weet dat ik me heb misdragen
De verdachten die maandag in hoger beroep terechtstaan in de Mallorcazaak, zijn maandag opnieuw geconfronteerd met de beelden van het uitgaansgeweld. De eerste zittingsdag staat in het teken van twee vechtpartijen waar de gewelddadige avond in juli 2021 mee begon. "Ik weet dat ik me heb misdragen", zei verdachte Sanil B. (21) hierover.
Het hof toonde beelden van de vechtpartij voor de bar Level Dining Lounge, waarop is te zien dat een slachtoffer uit Heerhugowaard werd geschopt en geslagen. Vier verdachten die vorig jaar door de rechtbank zijn veroordeeld voor deze poging tot doodslag, zeiden bij het hof dat ze geen intentie hadden om het slachtoffer in levensgevaar te brengen.
"Ik ben hier niet om mijn daden goed te praten", zei Sanil B. Hij kan zich niet herinneren dat hij het slachtoffer uit Heerhugowaard heeft geschopt, al is dat wel op de beelden te zien. "Ik weet dat het mijn intentie nooit was om hem pijn te doen."
Op vragen van de voorzitter waarom hij op het hoofd van het slachtoffer richtte, zei B.: "Ik herinner me dat moment niet, dus ik kan er niet over verklaren." Hij zei dat hij handelde in emotie, zonder doel.
Ook de andere verdachten zeggen geschrokken te zijn na het opnieuw zien van de beelden. Kaan B. (21): "Ik heb een stomme beslissing gemaakt. Ik ben wel mee gaan doen en dat was een domme keuze." Daan van S. (20), die het slachtoffer schopte ter hoogte van zijn knieën, zei: "Ik begrijp nog steeds niet wat me bezielde om dat te doen." Mees T. (20) was zich er niet van bewust dat hij met vijf vrienden tegen twee tegenstanders vocht: "Ik ben er achteraf van geschrokken."
Dinsdag behandelt het hof in Leeuwarden de dood van Carlo Heuvelman, samen met een poging tot doodslag op een vriend van hem. Vrijdag maken de nabestaanden gebruik van hun spreekrecht.
Sanil 4 presidentquote:Op maandag 4 december 2023 17:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231204_58521774
Sanil is verder alles vergeten, maar weet nog wel dat hij hem geen pijn wilde doen. Toch wel handig, selectief geheugenverlies.
Je kunt ver schoppen (pun intended 😱 ) in Nederland met al dan niet selectief geheugenverlies.quote:Op maandag 4 december 2023 17:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231204_58521774
Sanil is verder alles vergeten, maar weet nog wel dat hij hem geen pijn wilde doen. Toch wel handig, selectief geheugenverlies.
Als nou al die mensen die elk weekend lopen te protesteren nou even een heel doek vandaan halen met de voor- en achternamen van die jongens (en als het een bekende voor- en achternaam is even concreter maken wie deze personen zijn) dan zou dat wel een gepaste straf zijn.quote:Op maandag 4 december 2023 17:40 schreef matspontius het volgende:
Het is gewoon schorem van het ergste soort, zonder enige fatsoenlijke opvoeding en geen enkel empathisch vermogen of inlevingsgevoel. Wat moet je met dit soort gasten? Bah, je kan ook gewoon zeggen we hebben iets vreselijks fout gedaan en verdienen welke straf dan ook. Maar nee hoor, gewoon ontkennen, zielig doen en de vermoorde onschuld uithangen. Over een paar jaar lopen deze debielen weer in de samenleving rond
Wat een onzin allemaal. Ten eerste zijn het geen elitaire jongens uit rijke families. Ten tweede moet de uitspraak nog volgen. Ten derde vraag ik me af wat je nou eigenlijk wilt zeggen; dat je liever zou willen leven in een dictatuur?quote:Op maandag 4 december 2023 17:34 schreef KingRoland het volgende:
Deze zaak is wel het grootste voorbeeld in wellicht de Nederlands geschiedenis wat lek is aan onze rechtsstaat. Een groep elitaire jongens komen uit een rijke familie en spelen de vermoorde onschuld. Hoe kan je leven met jezelf? Vroeger wist een specifieke dictator wel raad met dit soort figuren.
Voor alle users die nu makkelijk roepen "ja, de straf is gepast" of andere argumenten die volledig achter de uitspraak staan denk er even aan als het jouw eigen zoon was die was omgekomen door deze groep.
quote:Op maandag 4 december 2023 17:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Geen intentie hebben om mensen pijn te doen, maar wel regelmatig bij vechtpartijen betrokken zijn
Hij geeft duidelijk aan de agent aan dat hij een hoogsenitieve persoonlijkheid heeft.quote:
Ik heb in mijn jonge jaren toch genoeg drank en drugs op (gabbertijd, dussssquote:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231207_46109826quote:Mallorca-verdachte Lukas O. wordt gedagvaard voor cybercrime-zaak
Lukas O. uit Hilversum, een van de verdachten in de Mallorca-zaak, komt binnenkort voor de rechter in een cybercrime-zaak. Dit blijkt donderdag tijdens het hoger beroep in de Mallorca-zaak. Het vermoeden van politie en justitie is dat O. gekraakte accounts van de webshops Zalando en Bol.com doorverkocht aan derden.
Zijn advocaat Joost Vedder bevestigt op donderdag in de rechtbank dat O. inderdaad voor de rechter moet verschijnen voor de cybercrime-zaak. Het is onduidelijk waar, wanneer en hoe de aanklacht er precies uit gaat zien.
Die guy’
In het onderzoek naar cybercrime waren ook voiceberichten door het OM onderschept waarin Lukas O. spreekt over zijn rol bij het geweld op Mallorca. ,,Een paar gasten zijn gewoon kankerdom geweest. Die hebben gewoon die guy in coma getrapt en dat heb ik gelukkig niet gedaan”, zei hij. En in een ander spraakbericht op Telegram: ,,Ja, ik heb volgens mij die gast twee trappen of zo gegeven. Maar dat was gewoon nog terwijl die guy nog gewoon stond. Terwijl zij nog terugvochten, zeg maar.”
Deze onderschepte communicatie is opgenomen in het dossier van de Mallorcazaak en daarover is O. afgelopen september door het hof nog over gehoord, omdat het OM de berichten interpreteert als een aanwijzing dat hij betrokken kan zijn bij de dood van Heuvelman. Zijn advocaat ontkent dat stellig: ,,Dat maken anderen ervan.”
In zaken als deze (hele groep die deelneemt aan t gevecht) zal t simpelweg moeten zijn dat als de rechter niet vast kan stellen wie de fatale trap of klap heeft uitgedeeld dat je gewoon allemaal de max straf krijgt. Allemaal 12 jaar, we horen het wel eens als er een paar willen praten, de groetenquote:Op maandag 4 december 2023 18:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal. Ten eerste zijn het geen elitaire jongens uit rijke families. Ten tweede moet de uitspraak nog volgen. Ten derde vraag ik me af wat je nou eigenlijk wilt zeggen; dat je liever zou willen leven in een dictatuur?
Het is natuurlijk niet gezegd dat ze er allemaal van weten.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In zaken als deze (hele groep die deelneemt aan t gevecht) zal t simpelweg moeten zijn dat als de rechter niet vast kan stellen wie de fatale trap of klap heeft uitgedeeld dat je gewoon allemaal de max straf krijgt. Allemaal 12 jaar, we horen het wel eens als er een paar willen praten, de groeten
Kankerdom van die guy om in voice berichten er over te praten.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Verdachte Lukas O. heeft ook nog een ander probleempje:
[..]
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231207_46109826
"Die guy"
Ik begrijp het maar dat lijkt me het probleem van de groep en niet van ons als maatschappij. Wel is duidelijk wie zich bevonden op die straat tijdens de vechtpartij toch? Of het nou de ene of de andere was die toevallig de fatale klap uit heeft gedeeld zou niet relevant moeten zijn als je als een stel hyena’s op een kleine groep afgaat.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gezegd dat ze er allemaal van weten.
Wat dat betreft is het geen Oirsbeek-zaak, waarbij iedereen die erbij was moet hebben gezien dan wel geweten wat er precies is gebeurd.
Hier was een vrij onoverzichtelijke situatie.
Iemand kan natuurlijk niet veroordeeld worden voor iets waarvan niet bewezen kan worden dat hij het heeft gedaan. En dan is hier ook wel duidelijk dat sommigen het zeker niet hebben gedaan en vermoedelijk ook niet hebben gezien wie dan wel.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:01 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik begrijp het maar dat lijkt me het probleem van de groep en niet van ons als maatschappij. Wel is duidelijk wie zich bevonden op die straat tijdens de vechtpartij toch? Of het nou de ene of de andere was die toevallig de fatale klap uit heeft gedeeld zou niet relevant moeten zijn als je als een stel hyena’s op een kleine groep afgaat.
Dit zal niet gebeuren hoor qua vonnis, dat begrijp ik ook. Het zou alleen wel een stuk rechtvaardiger zijn.
Opbokken hiermee.quote:De reclassering heeft het gerechtshof geadviseerd om bij Sanil B. het jeugdstrafrecht toe te passen, mocht het tot een veroordeling komen. In dat geval kan de straf niet hoger uitvallen dan twee jaar cel.
Wat een gelul. Idd opbokken.quote:
Ik heb de indruk dat dat vooral te maken heeft met de sporen op zijn schoenen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:03 schreef Andromache het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik heb de indruk dat Sanil er hard voor gestraft wordt dat hij een stuk opener en welbespraakter praat dan bijvoorbeeld Mees T.
Ja, maar kijk ook even naar het procesverloop, bepaalde vragen die aan Sanil worden gesteld volgens wat liveblogs en niet aan andere verdachten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat vooral te maken heeft met de sporen op zijn schoenen.
Het verbaast mij ook niets als de rest hun mond houdt zodat Sanil er primair voor opdraait.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:03 schreef Andromache het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik heb de indruk dat Sanil er hard voor gestraft wordt dat hij een stuk opener en welbespraakter praat dan bijvoorbeeld Mees T.
Het hele dossier bekijkende is het toch ook wel het meest voor de hand liggend dat in elk geval Seniel er een groter dan gemiddeld aandeel in heeft gehad?quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:06 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, maar kijk ook even naar het procesverloop, bepaalde vragen die aan Sanil worden gesteld volgens wat liveblogs en niet aan andere verdachten.
Dat denk ik ook. Ik denk dat als Seniel er niet merendeel schuld aan had gehad hij zijn mond al had opengetrokkenquote:Op vrijdag 8 december 2023 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het hele dossier bekijkende is het toch ook wel het meest voor de hand liggend dat in elk geval Seniel er een groter dan gemiddeld aandeel in heeft gehad?
De rest houdt wijselijk de mond natuurlijk. Ze zijn ook niet verplicht om mee te werken aan hun eigen veroordeling en ook niet aan het vrijpleiten van Seniel B.
Ik verwacht eigenlijk lage straffen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:51 schreef streamjohan het volgende:
Vandaag de strafeisen van het OM.
Live te volgen:
https://www.telegraaf.nl/(...)-strafeisen-te-horen
Hervat om 13.00
Ik ook. Jeugdstrafrecht voorspelt niet veel goeds.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk lage straffen.
Als je dat toch leest... tering.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook. Jeugdstrafrecht voorspeld niet veel goeds.
Ja, dit werd in deel 2 al voorspeldquote:Op woensdag 13 december 2023 13:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook. Jeugdstrafrecht voorspeld niet veel goeds.
Walgelijk. Wat een nog grotere nachtmerrie voor die ouders en vriendin.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk lage straffen.
ZET DIT DOOR.quote:De schadelijke gevolgen van alle media-aandacht hebben de verdachten aan zichzelf te wijten, vindt de AG. Ook ziet de AG geen enkele reden om het jeugdstrafrecht toe te passen op deze 7 verdachten.
quote:De AG vindt de veroordeling van Sanil B. tot 7 jaar celstraf te laag. Dat zou alleen voor doodslag al aan de lage kant zijn, zegt de AG. De eis van 10 jaar die het OM eerder deed, vindt de AG passend.
Vader Sanil kom d'r maar in....quote:De eisen: 10 jaar cel tegen Sanil B. Hein B.: 1,5 jaar waarvan 208 dagen voorwaardelijk. Stan F.: taakstraf 180 uur en een voorwaardelijke celstraf van 3 maanden.
Lukas O.: 240 uur taakstraf en een voorwaardelijke celstraf van een half jaar, Daan van S. 1,5 jaar cel waarvan 293 dagen voorwaardelijk en tegen Mees T. 2 jaar cel, waarvan 350 dagen voorwaardelijk.
Als het hof die eisen overneemt, dan hoeft op Sanil B. na niemand van de verdachten meer de gevangenis in. De voorlopige hechtenis wordt altijd in mindering gebracht op een straf.
"Is racies"quote:
RaCisMequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |