Nou, dat gaat toch wel wat ver, die laatste alinea.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jullie kinderen zijn inmiddels toch ruim volwassen? En hoeveel had ieder toen jullie trouwden?
Laten we vooral doen alsof alles lekker simpel is als je het op de grote hoop gooit, want dat is alleen maar zo als je allebei niets hebt.
Maar ik begrijp dat je het prima vindt als jij overlijdt en je man dan in gemeenschap van goederen hertrouwt en je kinderen daarmee een behoorlijk deel van hun erfenis door de neus boort?
Tjsa.... lekker simpel idd.
quote:Op woensdag 30 november 2022 11:26 schreef Grublit het volgende:
Mijn vriendin zegt dan: A heeft een vordering van 50k op B. Dan blijft er 250k over om te verdelen. Dus A krijgt 125+50=175k en B krijgt 125k. Dan is er dus 25k verschoven.
Nou ja, de vraag is maar of de vriendin de berekening zo maakt of dat TS dat doet op basis van "Vriendin zegt: A heeft een vordering van 50K op B"quote:Op woensdag 30 november 2022 15:31 schreef AToontje87 het volgende:
[..]![]()
Ze is wel gehaaid die meid van je!
Mwah, als je gaat doen alsof het lekker simpel is om alles wat je hebt maar bij elkaar te gooien dan betekent dat ook dat het bij een volgende relatie weer net zo gaat.....quote:Op woensdag 30 november 2022 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat gaat toch wel wat ver, die laatste alinea.
Staat niet expliciet vermeld, maar het ligt voor de hand dat ts in dit geval koper A is.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar komt toch iedere keer vandaan dat TS koper A zou zijn en niet koper B?
Je wrijft haar onder de neus dat ze met deze keuze haar kinderen mogelijk een deel van hun erfenis door de neus boort. Dat geeft geen pas.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als je gaat doen alsof het lekker simpel is om alles wat je hebt maar bij elkaar te gooien dan betekent dat ook dat het bij een volgende relatie weer net zo gaat.....
Als je dat te ver vindt gaan dan moet je nu ook niet gaan zitten verkondigen dat je "gewoon" alles op de grote hoop moet gooien omdat dat zo lekker simpel is.
En dan heeft TS al aangegeven dat er een behoorlijk vermogensverschil is, waarbij A ongeveer 2 keer zoveel vermogen heeft als B.
Het maakt daarbij niet uit of de cijfers in de OP kloppen of dat A in werkelijkheid 100K heeft en B 50K, of dat A 400K heeft en B 200K.
Bij zulke verschillen moet je de zaken gewoon op voorhand goed regelen, dus dat betekent ook dat ieder kan weglopen waarmee hij/zij is binnengekomen, in plaats van "lekker simpel, alles op een hoop".
quote:Op woensdag 30 november 2022 15:50 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Staat niet expliciet vermeld, maar het ligt voor de hand dat ts in dit geval koper A is.
quote:Op woensdag 30 november 2022 13:34 schreef Grublit het volgende:
[..]
Haar beroep maakt dat ze hier verstand van zou moeten hebben. Ze ziet dit soort zaken regelmatig. Al is het meestal zo dat 1 partij geld inbrengt en de andere niet. Dat je beide iets inbrengt komt minder voor schijnbaar. En nee, zij is degene met de meeste overwaarde, dus in haar berekening zou zij benadeeld worden...
Wel pijnlijk, de veronderstellingen en insinuaties hier.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:57 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Oeps
Maar goed, mijn suggesties worden er verder niet veel anders op.
Mijn man had een redelijk goede baan en wat spaargeld, ik zat in de bijstand en had niets, toen we gingen samenwonen. Was wel met een opleiding bezig. Er is bij ons nooit sprake geweest van mijn en dijn. Hij nam me de eerste zomer op zijn kosten mee op vakantie.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jullie kinderen zijn inmiddels toch ruim volwassen? En hoeveel had ieder toen jullie trouwden?
Laten we vooral doen alsof alles lekker simpel is als je het op de grote hoop gooit, want dat is alleen maar zo als je allebei niets hebt.
Ik denk, vanwege de jongens, dat hij dat niet zal doen. Ik sws ook niet, mocht het andersom gebeuren.quote:Maar ik begrijp dat je het prima vindt als jij overlijdt en je man dan in gemeenschap van goederen hertrouwt en je kinderen daarmee een behoorlijk deel van hun erfenis door de neus boort?
Tjsa.... lekker simpel idd.
Valt mee. Ik heb tenslotte kanker gehad en ben hartpatiënt. Ook volledig afgekeurd. Ze zegt niks verkeerds.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Nou, dat gaat toch wel wat ver, die laatste alinea.
Ik doelde niet zozeer op jouw sterfelijkheid, maar je vermeende nalatigheid waarmee je je kinderen een deel van hun erfenis ‘door de neus’ zou ‘boren’.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt mee. Ik heb tenslotte kanker gehad en ben hartpatiënt. Ook volledig afgekeurd. Ze zegt niks verkeerds.
Ach:quote:Op woensdag 30 november 2022 15:31 schreef AToontje87 het volgende:
[..]![]()
Ze is wel gehaaid die meid van je!
Al gelezen dat het de vriendin is met de grotere inbreng?quote:Op woensdag 30 november 2022 17:46 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ach:
Aan het begin van de relatie: "ik hou van je"
Tijdens het huwelijk/geregistreerd partnerschap: "ik hou heel veel van je"
Bij de scheiding: "ik hou alles van je"
Wil je daarmee zeggen dat het vrouwen zijn die dit doen bij een scheiding?quote:Op woensdag 30 november 2022 17:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Al gelezen dat het de vriendin is met de grotere inbreng?
Nee, in de OP was TS daar niet zo duidelijk over.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn nichtje wil gescheiden barbie voor Sinterklaas. Ik vroeg waarom ze dat wil. Ze vertelde, gescheiden Barbie komt met Ken's huis, Ken's paard, Ken's auto, Ken's boot...quote:Op woensdag 30 november 2022 17:46 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ach:
Wat wil jij nou weer suggereren?quote:Op woensdag 30 november 2022 17:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen dat het vrouwen zijn die dit doen bij een scheiding?
Dat was mijn vraag.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat wil jij nou weer suggereren?
Waarop jij postequote:Op woensdag 30 november 2022 17:46 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ach:
Dus ik vraag of jij hiermee wil zeggen dat "ik hou alles van je" een vrouwelijk dingetje is.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja het is wel makkelijk om alles op een grote hoop te gooien maar ik vind het wel erg dom ook.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man had een redelijk goede baan en wat spaargeld, ik zat in de bijstand en had niets, toen we gingen samenwonen. Was wel met een opleiding bezig. Er is bij ons nooit sprake geweest van mijn en dijn. Hij nam me de eerste zomer op zijn kosten mee op vakantie.
[..]
Ik denk, vanwege de jongens, dat hij dat niet zal doen. Ik sws ook niet, mocht het andersom gebeuren.
De ander kan dan 'huur' betalen, maar wordt geen eigenaar.
Lief dat je het voor me opneemt.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik doelde niet zozeer op jouw sterfelijkheid, maar je vermeende nalatigheid waarmee je je kinderen een deel van hun erfenis ‘door de neus’ zou ‘boren’.
Ook als jou dat niet stoort, het stoort mij wel dan mensen op zo’n toon tot verantwoording worden geroepen, terwijl hun persoonlijke keuzes en motieven helemaal niet ter discussie staan.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag.
Er werd geslachstsneutraal gepost
[..]
Waarop jij poste
[..]
Dus ik vraag of jij hiermee wil zeggen dat "ik hou alles van je" een vrouwelijk dingetje is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |