Ach er is een keertje een plan.quote:Op dinsdag 29 november 2022 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
In welke utopie leven ze dat dit lukt in 2035
Zeker ik ben alleen benieuwd in welke utopie ze leven...quote:
Het bouwen zelf duurt een jaar of 8. Het aanvragen van vergunningen en de bezwaren van omwonenden kan zo jaren duren. Dus ongeveer 12 jaar is wel een reële termijn.quote:Op dinsdag 29 november 2022 17:07 schreef summer2bird het volgende:
Waarom kan de bouw niet eerder beginnen?
In 2006 waren er al plannen voor een nieuwe centrale in Nederland die in 2016 klaar zou zijnquote:Op dinsdag 29 november 2022 17:36 schreef Elan het volgende:
Die Engelsen hadden dit beter voorzien. 2028 is ie klaar
Ze gaan nu ook nog niet bouwen, he.quote:Op dinsdag 29 november 2022 17:48 schreef Flow3r het volgende:
En het stikstofprobleem dan? We mogen toch helemaal niet bouwen
quote:Het kabinet hoopt dat tussen 2025 en 2028 de eerste bouwvergunningen kunnen worden afgegeven. De bouw van de nieuwe centrales kan dan vanaf 2028 beginnen, waarbij uiterlijk in 2035 de reactoren in gebruik kunnen worden genomen.
Gewoon weer een paar boeren door de schredder gooien.quote:Op dinsdag 29 november 2022 17:48 schreef Flow3r het volgende:
Rusland bouwt ze in de helft van de tijdquote:Op dinsdag 29 november 2022 17:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het bouwen zelf duurt een jaar of 8. Het aanvragen van vergunningen en de bezwaren van omwonenden kan zo jaren duren. Dus ongeveer 12 jaar is wel een reële termijn.
Ze hebben kernenergie administratief groen gemaakt. Geniaal die luiquote:Op dinsdag 29 november 2022 17:48 schreef Flow3r het volgende:
Dat is geen overheidsproject, toch?quote:
...en energie-opwekking door zon/wind/water inmiddels zó spotgoedkoop is geworden (inclusief internationale afspraken en kabeltjes om elkaars tekorten op te vangen) dat kernstroom voor minimaal 85% gesubsidieerd moet worden... tenminste, voor afnemers die het überhaupiter nog willen hebben. "Sorry, mijn dak staat vol, ik ben al voorzien."quote:Op dinsdag 29 november 2022 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
...waarbij uiterlijk in 2035 de reactoren in gebruik kunnen worden genomen...
Allemaal relatief. De opwarming van de aarde is een probleem dat long-term is, dit draagt bij aan een oplossing. Daarnaast kunnen de kerncentrales in 2035 in gebruik worden genomen (dus niet 2039) en zijn meteen goed voor minimaal 10% van het totale aanbod aan elektriciteit.quote:Op dinsdag 29 november 2022 20:39 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
...en energie-opwekking door zon/wind/water inmiddels zó spotgoedkoop is geworden (inclusief internationale afspraken en kabeltjes om elkaars tekorten op te vangen) dat kernstroom voor minimaal 85% gesubsidieerd moet worden... tenminste, voor afnemers die het überhaupiter nog willen hebben. "Sorry, mijn dak staat vol, ik ben al voorzien."
O ja, de centrale is pas in 2039 klaar en moet de eerste 8 jaar diverse maandenlange stops ondergaan omdat er alwéér iets niet helemaal 100% goed werkt, tijdens welke periode in 2045 wordt besloten om ondanks een budget-overschrijding van ruim 120% nieuwe hardware-ontwikkelingen alsnog in te bouwen, nadat omwonenden ondekten dat daar totaal geen (zowel financiële als fysieke) ruimte voor was vrijgehouden.
Toen premier Rutte (ja, nog steeds) door een journalist werd gevraagd of hij na alle gehannes inmiddels het verschil wist tussen uranium-235 (de radio-aktieve) en uranium-238 (de min of meer stabiele), antwoordde deze gevat: "O, dat weet ik echt wel, maak U niet bezorgd. Het antwoord op uw vraag is 'drie'."
Kernenergie is sowieso niet rendabel, geen kerncentrale heeft ooit winst gemaakt.quote:Op dinsdag 29 november 2022 20:48 schreef Fer het volgende:
2045-2050 reactor in productie
2070 Is kernenergie niet meer rendabel en gaat het bedrijf failliet. De maatschappij draait op voor de kosten voor bewaring en sloop en bewaking radioactief afval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |