Ik zit nog even naar dat recept met sardientjes te kijken. Staat daar bereidingstijd 30 min. En daarna bij punt 1: schil de krieltjes. Dan is toch haast die 30 min al om?quote:Op donderdag 24 november 2022 15:39 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Met de passata: https://eatertainment.nl/(...)t-zoetzure-komkommer
We eten vanavond simpele pasta, verder nog couscous met ovengroente met ras el hanout, tomatenblokjes, linzen, amandelschaafsel en koriander.
En dit: https://www.devegetarisch(...)kiptevree-filet.html
De rest moet ik nog verzinnen, maar ik kijk altijd wat er in de aanbieding is in de supermarkt.
Ja, dat. Tenzij stamppot, maar dan koop ik ook vaak geschilde stamppotaardappelen.quote:Op donderdag 24 november 2022 15:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik sla de stap "aardappels schillen" eigenlijk chronisch over.
Ik doe het eigenlijk bij stamppot ook niet.quote:Op donderdag 24 november 2022 15:51 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja, dat. Tenzij stamppot, maar dan koop ik ook vaak geschilde stamppotaardappelen.
Neemt niet weg dat de bereidingstijd in het recept wel érg optimistisch is als je ze daadwerkelijk schilt.
Een letter eerder in het alfabet wordt daar ook blij van.quote:Op donderdag 24 november 2022 15:53 schreef Lonaa het volgende:
Alleen soms, als ik goede zin heb, schil ik ze voor een puree, want dan wordt F. blij.
Ik vind hutspot soberso meh.quote:Op donderdag 24 november 2022 16:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een letter eerder in het alfabet wordt daar ook blij van.
Hutspot is toch zoveel lekkerder als je alles zelf snijdt en schilt ipv alles gesneden en geschild te kopen.
quote:Op donderdag 24 november 2022 16:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je schrijft stamppot zuurkool verkeerd
Ja met runderrookworst, jus, en een kwak appelmoes en beetje mayonaise er op.quote:
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link dit werkt vast ook voor butterchicken.quote:Op donderdag 24 november 2022 16:36 schreef Phaidra het volgende:
Omg butterchicken![]()
. Dat heb ik veel te laat ontdekt. Pas 1x gegeten en een paar maanden daarna besloten om vegetarisch te gaan eten. Maar van mezelf mag ik wel naan eten met de saus als we het op tafel hebben staan
(de rest van het gezin eet niet vegetarisch).
Met spek en rookworst van de Hema of de markt en extra gebakken zuurkool. Einde. Bohh.quote:Op donderdag 24 november 2022 16:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja met runderrookworst, jus, en een kwak appelmoes en beetje mayonaise er op.
En om het goed te mengen/stampen, beetje, melk, boter, en vet van het vlees.quote:Op donderdag 24 november 2022 16:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Met spek en rookworst van de Hema of de markt en extra gebakken zuurkool. Einde. Bohh.
Ja. Poh. Zou heel bord eten nu.quote:Op donderdag 24 november 2022 16:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En om het goed te mengen/stampen, beetje, melk, boter, en vet van het vlees.
Lol, ik ook.quote:
Ik denk dat het hier moet wachten tot het weekend omdat de beste rookworst en spek van de markt komt.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, ik ook.
Weet wel wat ik morgenavond voor boodschappen in ga slaan.
Hee, daar is de kiptevreefilet weer (ging het in het vorige topic ook even over). Toch eens proberenquote:Op donderdag 24 november 2022 16:40 schreef Tuindier het volgende:
[..]
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link dit werkt vast ook voor butterchicken.
Ja zeg…je zeurt Niet.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:34 schreef Blues het volgende:
Heel lief bedoeld een meisje dat helpt aan de telefoon. De wachttijd voor de pt wordt vast wel wat korter...maar ze moet alles vragen.
Terwijl je zelf ook enorm veel te doen hebt en geconcentreerd bezig moet zijn... en ze is er maar tijdelijk dus de investering voor echt inwerken is geen optie.
Wat zeur ik toch he![]()
Zij heeft haar bachelor geneeskunde en een tussenjaar.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:45 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg…je zeurt Niet.Zou een medisch student makkelijker evt. vragen kunnen beantwoorden?
Misschien iets sneller ontgroend dan.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij heeft haar bachelor geneeskunde en een tussenlaag.
Alles klinkt simpeler dan het is met 1000 telefoontjes die alle kanten opgaan.
Ze had dit 'baantje' ook zwaar onderschat zei ze nogal gestreste.
Ik had ooit ook een 3 in 1 jas, maar ik vind het zo onhandig dat ie in de zomer slobbert (want donsgedeelte eruit) en in de winter juist te strak zit (want wintertrui eronder en donsgedeelte erin).quote:Op donderdag 24 november 2022 10:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, qua winterjassen: Ik heb vorig jaar geïnvesteerd in een Vaude 3 in 1 jas. Ik ben er zo blij mee. Ik heb vrijwel het hele voorjaar/lente de losse jas zonder voering gedragen, eventueel met een trui eronder. Nu wordt het kouder en heb ik het donsdeel er in geritst....
Hope soquote:Op donderdag 24 november 2022 17:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien iets sneller ontgroend dan.
En hopelijk een snelle leerling, gezien achtergrond.
Jij wordt echt ingewerkt, zij is maar tijdelijk voor een paar weken, maar standaard dingen hoop ik dat t komende week wat beter zal gaan.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik voel me af en toe als het meisje bij @:blues Weet en kan wel steeds meer maar heb het idee dat ze verwachten dat het sneller moet (zowel het weten als het tempo)
Naar wie/wat?quote:Op donderdag 24 november 2022 18:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ik blijk opeens zondag naar de Ziggo Dome te gaan![]()
Nog niet bedacht waar we gaan eten.
Moest je mee?quote:
Oh gaaf!quote:
quote:
Echte liefdequote:Op donderdag 24 november 2022 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]The things you do for love. Alle andere keren dat ze gaat, ga ik niet mee
Ja, ik ben dus niet zo fan maar vrouw en zoon wel. Ik vind veel echt prima om te horen hoor, ik kan alleen met The Poet and the Pendulum en Pan niet zoveel beginnen. Maar ik geloof dat de setlist vrij braaf is.quote:Op donderdag 24 november 2022 18:36 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh gaaf!Wat is je favoriete nummer?
Istie thuis?quote:Op donderdag 24 november 2022 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen, neem nu een pauze. Maar wilde als pauze moment wel even dit delen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zwangerschapsdementie, toch? Niets nieuwsquote:Op donderdag 24 november 2022 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, geen abo. Ik las wel vanochtend op intranet nota bene, dat zwangere vrouwen empathisch maar verward zijn
Oh, wil je het lezen?quote:Op donderdag 24 november 2022 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, geen abo. Ik las wel vanochtend op intranet nota bene, dat zwangere vrouwen empathisch maar verward zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik de komende weerverwachting hoor, dan heb je bijtijds een soft shell winterjas @Isabeau![]()
Mooie temperaturen om te testenquote:Op donderdag 24 november 2022 20:13 schreef AnneX het volgende:
Als ik de komende weerverwachting hoor, dan heb je bijtijds een soft shell winterjas @:Isabeau
Nee, absoluut nietquote:Op donderdag 24 november 2022 20:39 schreef Blues het volgende:
Vind je het jammer dat je niet mee kon naar Engeland Wales?
quote:Op donderdag 24 november 2022 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen, neem nu een pauze. Maar wilde als pauze moment wel even dit delen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je! Waar gaan jullie heen?quote:Op donderdag 24 november 2022 17:54 schreef Tele6 het volgende:
@:morgane89 leuk joh, veel plezier bij concert!
Ik ben benieuwd waar jullie gaan eten. Broertje en ik gaan in mei naar de Ziggo Dome en ik kijk er nu al naar uit
Bij de overgang A30/A1 ook al hoorde ikquote:Op donderdag 24 november 2022 23:29 schreef fietsie het volgende:
Dus. Dat je leuke dingen deed in Duitsland.
[ afbeelding ]
En dan bij terugkomst over de grens voor de verandering niet begroet wordt met een snelheidscontrole, maar met een staandehouding...![]()
"We doen identiteitscontrole.."
Ik hoor altijd half Nederland lyrisch zijn over zzp-en. Ik vind het wel verfrissend om van jou iets anders te horen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Vandaag gaan we op roadtrip naar mijn tante op de Veluwe en een leverancier. Zin in![]()
J heeft zijn eerste doorbetaalde vrije dag in 18 jaar. Doorbetaald![]()
Mijn lief zou veel meel kunnen verdienen als hij zzp-er zou zijn. Maar hij wil het niet. Hij is geen ster in administratief gedoe en dat hoort er wel bij. Plus het gevoel dat je geen/weinig vangnet hebt als je ziek wordt, je pensioen waar je ineens veel meel zelf voor moet regelen... Het is gewoon niks voor hem. Hij werkt nu al bijna 15 jaar bij een detacheerder en dat is een beetje best of both worlds. Verschillende opdrachten maar toch een vaste werkgever.quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoor altijd half Nederland lyrisch zijn over zzp-en. Ik vind het wel verfrissend om van jou iets anders te horen.
Sterkte!quote:Op vrijdag 25 november 2022 07:33 schreef Lonaa het volgende:
1 of 2 pils minder en ietsje eerder in bed was geen heel slecht idee geweest.
Goedemorgen.
Betaald krijgen terwijl je niet werkt is ook wel iets fantastischquote:Op vrijdag 25 november 2022 08:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Vandaag gaan we op roadtrip naar mijn tante op de Veluwe en een leverancier. Zin in![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Phaidra heerlijk hoor sneeuw, skiën en alcohol. Spannend vooruitzicht begrijp ik.
Wordt er niet bij de koffieautomaat verteld wie er wel/ niet meegaat?
Spelletjes doen![]()
Schilderstape op de deksel en met watervaste stift inhoud en datum erop zettenquote:Op vrijdag 25 november 2022 08:47 schreef Barreltje het volgende:
Zo. Chef is weer onderweg naar het eiland. Het is weer even wennen na 3 heerlijke weken samen![]()
Werken, coaching gesprek, werken, huis opruimen en eens de diepvries inhoud uitzoeken..
Hebben jullie een handig systeem om op de bakjes te beschrijven wat er in zit?
Curry blijkt vaak soep te zijn en vv...
Deed mijn moeder altijdquote:Op vrijdag 25 november 2022 09:17 schreef Leintjeuh het volgende:
Schilderstape op de deksel en met watervaste stift inhoud en datum erop zetten
Doe ik ook vaak. Heb ook speciale diepvries etiketten maar die vallen er nog wel eens af, grote verrassing wat je dan eetquote:Op vrijdag 25 november 2022 09:17 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Dat je het meer, langer en vaker wat kouder hebt dan vroeger?quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Betaald krijgen terwijl je niet werkt is ook wel iets fantastisch
Zo, Black Friday aankoop gedaan. 20% korting op iets wat ik toch altijd koop is mooi meegenomen (Falke sokken) en heb er ook cosy shoes bij gedaan omdat ik daar zoveel mensen lyrisch over hoor. Warme voeten(ik bespeur een rode draad in mijn posts van de afgelopen week)
Jaquote:Op vrijdag 25 november 2022 09:51 schreef fietsie het volgende:
Dat je het meer, langer en vaker wat kouder hebt dan vroeger?
Dat, maar neem dan de extra gladde schilderstape. Ook te koop bij de action. Wil er een stuk beter weer af.quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:17 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Waar heb je de verwarming nu op staan?quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaMaar vroeger deed ik de verwarming ook aan op 20 graden en dat wordt me een beetje te duur nu
Dus ik denk dat ik altijd al zo'n koukleum was, alleen had ik er niet zo'n last van als nu.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ook 17. Dat is te doen, maar dan heb ik het nog steeds niet lekker warm. En is ook al heel duurquote:Op vrijdag 25 november 2022 10:11 schreef Myraela het volgende:
Waar heb je de verwarming nu op staan?
Hij slaat hier nu wel aan soms. En ik kan wel balen van het verbruik, maar hij staat op 17 graden en dat is eigenlijk wel een beetje mijn grens om toch nog een beetje comfortabel te zitten.
Mensen die van wintersport houden moeten toch wel leuk zijn!quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:14 schreef Phaidra het volgende:
@:AnneX en @:Isabeau thanks!! Ja ik heb er ook echt wel zin in. Ik heb alvast ski-gear aangevraagd en er komt nog een inventarisatie of er ook lessen geregeld moeten worden. In de kerstvakantie ga ik wel alvast een keertje met mijn oudste naar een indoor hal in de buurt, wilde hij ook wel. Zo'n 12 jaar geleden heb ik ooit een keer geskied in Tsjechië (alleen maar blauwe pistes) en 1 dagje les gehad. Op zich kon ik het wel aardig, maar Oostenrijk is toch wel andere koek
.
Ik werk momenteel heel veel thuis nog, en spreek dan alleen mensen uit mijn eigen team (gaan niet mee) en soms wat daarbuiten (tot nu toe niemand gevonden die ook meegaat). Op intranet is er geen lijstje wegens AVG, maar ik neem aan dat alle deelnemers tzt wel een overzichtje krijgen. Maar ik had het wel fijn gevonden om even van tevoren te kunnen kijken of er toch minstens een paar mensen meegaan die ik ken. Maar het komt vast goed, de meeste mensen zijn niet eng, toch?
Hoezo tegen je principes?quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:29 schreef Memento-Mori het volgende:
Nu 'n uur thuis van de nachtdienst, moest 20 min op de bus wachten en nu heb ik koude benen en voeten die ivm vermoeidheid in het lijf niet warm willen worden en waardoor ik niet kan slapennu tegen m'n principes in 'n joggingbroek en sokken aangetrokken in bed
Ja, dat betalen en het niet eens warm hebben is echt niet fijn.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:27 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ook 17. Dat is te doen, maar dan heb ik het nog steeds niet lekker warm. En is ook al heel duurIk zou willen dat ze die apps nooit hadden bedacht waarop je kan zien wat je gisteren hebt uitgegeven aan een beetje comfort
Ik sta in de supermarkt te wikken en wegen tussen verschillende merken om 20 cent uit te sparen en zie dan dat ik gisteren 10 euro aan gas heb uitgegeven. Voor 17 graden
Ik had nooit gedacht dat we ooit eens in een situatie zouden komen dat een lekker warm huis in de winter een enorme luxe is. Maar hier zijn we dan.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:35 schreef Myraela het volgende:
Ja, dat betalen en het niet eens warm hebben is echt niet fijn.
True. Al weet ik nog niet in hoeverre het echt de situatie is, of dat ik het vooral mezelf aandoe door er ineens bewust van te zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nooit gedacht dat we ooit eens in een situatie zouden komen dat een lekker warm huis in de winter een enorme luxe is. Maar hier zijn we dan.
Stift pakken en opschrijvenquote:Op vrijdag 25 november 2022 08:47 schreef Barreltje het volgende:
Zo. Chef is weer onderweg naar het eiland. Het is weer even wennen na 3 heerlijke weken samen![]()
Werken, coaching gesprek, werken, huis opruimen en eens de diepvries inhoud uitzoeken..
Hebben jullie een handig systeem om op de bakjes te beschrijven wat er in zit?
Curry blijkt vaak soep te zijn en vv...
Melden en korting vragen?quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:33 schreef Isabeau het volgende:
Goed, ik krijg net mijn bestelde jas binnen. Helemaal geweldig. Zit heerlijk. Mooi model. Lekker warm, denk ik. Maar er zitten een paar heel erg kleine spettertjes op aan de voorkant. De grootste is 1,5 mm doorsnede en dan nog een paar super kleine. Maar je ziet het wel. (jas is mosterd geel/bruin). Ik heb helemaal geen zin in het terugstuur en dezelfde weer bestellen gedoe
De jas was al ernstig afgeprijsdquote:
Je kan bijvoorbeeld benoemen dat je soms uitstelgedrag hebt en dat je daar beter mee wilt leren omgaanquote:Op vrijdag 25 november 2022 10:58 schreef Clubsoda het volgende:
Manmanman, ik moet mijn laatste reflecteeropjezelf-verslag schrijven en ik zit er zo tegenaan te hikken dat het alweer 10x langer duurt dan noodzakelijk
quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kan bijvoorbeeld benoemen dat je soms uitstelgedrag hebt en dat je daar beter mee wilt leren omgaan
Succes!
“Als je hard loopt, zie je er niks van”…quote moeders.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:33 schreef Isabeau het volgende:
Goed, ik krijg net mijn bestelde jas binnen. Helemaal geweldig. Zit heerlijk. Mooi model. Lekker warm, denk ik. Maar er zitten een paar heel erg kleine spettertjes op aan de voorkant. De grootste is 1,5 mm doorsnede en dan nog een paar super kleine. Maar je ziet het wel. (jas is mosterd geel/bruin). Ik heb helemaal geen zin in het terugstuur en dezelfde weer bestellen gedoe
Ja, ik dacht ook al dat het ook wel typisch iets voor mij zou zijn om de eerste week met een nieuwe jas al wat spettertjes er op te krijgenquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:10 schreef AnneX het volgende:
“Als je hard loopt, zie je er niks van”…quote moeders.
Jammer. Voor een nieuwe jas. Aan de andere kant. Je hebt wel ¤ 100 bespaard.
Bekentenis: net als anders en vroegûh: gewoon op 19o, een klok en allerlei energiebesparende maatregelen als ventilators. Nog niet eens isolatie nog achter de radiators.
Zaterdag komt iemand overleggen of HR++ uit de vorige eeuw vervangen gaat worden. En dat is nog meer vanwege het comfort dan de m3.
Goed jaargetijde. Not. Want er zal dan ook geschilderd en zo moeten worden.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kan bijvoorbeeld benoemen dat je soms uitstelgedrag hebt en dat je daar beter mee wilt leren omgaan
Succes!
Stomme vraag misschien, maar je krijgt de spetters er niet uit met bijv. een vochtige doek?quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:33 schreef Isabeau het volgende:
Je kan vast wel wat dingen bedenken die vallen onder sociaal wenselijkquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
![]()
Ik heb vooral uitstelgedrag bij dingen die ik mild onzinning vindMaar ik moet ook wel proberen enigszins sociaal wenselijk te zijn, ben ik bang.
Oh ja…je hebt wel de mooiste kleur gekozen!quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook al dat het ook wel typisch iets voor mij zou zijn om de eerste week met een nieuwe jas al wat spettertjes er op te krijgen(het lijkt net of iemand een blikje cola oid heeft open gemaakt en er zo verspreid wat vlekjes op de jas zijn gekomen - en je ziet het ook amper, maar het voelt wel 'jammer' bij een nieuwe jas. Ik ga er nog even over nadenken).
Fijn dat je de verwarming op 19 graden kan houden
Nee, geen stomme vraagquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:14 schreef Lienekien het volgende:
Stomme vraag misschien, maar je krijgt de spetters er niet uit met bijv. een vochtige doek?
Het lukt uiteindelijk ook wel inderdaadquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kan vast wel wat dingen bedenken die vallen onder sociaal wenselijkIk krijg ook de kriebels van dat soort opdrachten, begrijp de weeerstand en het daarop volgende uitstelgedrag wel.
Hij staat ook echt heel goedquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:15 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…je hebt wel de mooiste kleur gekozen!
Lijkt mij goed passen bij je haarkleur enzo
Edit: alsje geen respons krijgt op het telefoontje ( goed idee trouwens) .
Misschien gaan de nano 😉vlekje eruit bij de stomerij, na het seizoen.
Ik moest deze week ook zo'n verslag schrijven. Reflectieverslagen voor m'n studie gingen altijd wel maar dan had ik er geen problemen mee om een en ander te verzinnen. Nu wilde ik wel de waarheid schrijven natuurlijkquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:34 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ook veel te lang gedaan over m'n verslag van m'n functioneringsgesprek. Het gesprek geeft me altijd wel weer energie, maar het verslag is altijd zo'n gedoe.
Ik mag zelfs de a4tjes inscannen waarbij ik mijn eigen antwoorden had gegeven, en het aanvullen met de opmerkingen van TL.quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:34 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ook veel te lang gedaan over m'n verslag van m'n functioneringsgesprek. Het gesprek geeft me altijd wel weer energie, maar het verslag is altijd zo'n gedoe.
quote:
Vlekjes wegquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:14 schreef Lienekien het volgende:
Stomme vraag misschien, maar je krijgt de spetters er niet uit met bijv. een vochtige doek?
Ik was op zich ook al twee weken met omtrekkende bewegingen bezigquote:
quote:Op vrijdag 25 november 2022 12:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vlekjes wegWel nieuwe vlekjes ontdekt op schouder, die ook met vochtig doekje behandeld.
Ik ben zo'n waardeloze huisvrouw. Bedankt voor de suggestie
Je had éérder hier moeten klagen dat je het maar voor je uitschuiftquote:Op vrijdag 25 november 2022 12:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was op zich ook al twee weken met omtrekkende bewegingen bezig
quote:W. was in zijn zeventien jaar als prof onder meer wielrenner van het jaar 2005, het jaar waarin hij een etappe in de Tour de France won. Ook heeft hij twee etappes in de Giro d’Italia op zijn naam staan. Hij werd in 2021 ereburger van de gemeente Achtkarspelen.
Lollig! Maar volgens mij is het collegiale kado al gekochtquote:Op vrijdag 25 november 2022 12:24 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe we hebben met de collega's een speenketting gegeven laatst. Je kan die kopen met letterkralen met de naam van de baby, best leuk.
Dat denk ik ook wel. En ook gewoon wel een tevreden mens. Ik heb in m'n omgeving altijd veel mensen die denken dat ze geweldig zijn en overal nog veel meer zouden krijgen en het nog veel beter zouden hebben. Het lijkt mij moeilijk blij te zijn als je dat altijd maar denkt, ik ben liever gewoon blij.quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:53 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela Je bent ook wel heel op goed op je plek daar 👍🏼
Wel even checken of de baby een speen gebruiktquote:Op vrijdag 25 november 2022 12:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lollig! Maar volgens mij is het collegiale kado al gekocht
Er komt wel nog een andere baby aan dan kan ik het doorgeven. Derde kind dus een gepersonaliseerd kadootje is dan wel leuk
Vriendin van mij werd moeder, gaf haar een enorme doos Pampers, was ze dolblij mee.quote:Op vrijdag 25 november 2022 12:48 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik geef praktische kraamkado's. Baby paracetamol zetpillen van de Etos want die verpakking is het makkelijkst. Zoutoplossing en een neusjes reiniger. En absoluut nooit knuffelbeesten want daar krijg je er 100.000.000.000 vanOf de Gruffalo
![]()
Ik vul tegenwoordig vooraf mijn activiteiten in in Pdirect. Tijdens bespreken zet ik daar wat bij als nodig, of mijn TL doet dat, en klaar.quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:34 schreef Myraela het volgende:
Ik heb er ook niet veel mee, maar de opvolger van de opvolger vond het niet prettig dat een in gang gezet traject voor een schaaltje hoger nergens terug te vinden was.quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vul tegenwoordig vooraf mijn activiteiten in in Pdirect. Tijdens bespreken zet ik daar wat bij als nodig, of mijn TL doet dat, en klaar.
Heel prima dat mijn huidige niet zo hecht aan lange verslagen en al helemaal niet aan dat ik die dan schrijf. Voegt geen drol toe imo.
Da's altijd mooi. Mijn laatste schaaltje hoger heb ik met mijn lievelings gedaan. Die is inmiddels met pensioen en ik ben wel klaar met schalen hier. Dus daar hoef ik het ook al niet meer voor te doen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet veel mee, maar de opvolger van de opvolger vond het niet prettig dat een in gang gezet traject voor een schaaltje hoger nergens terug te vinden was.
Wat er uiteindelijk vast aan bijdroeg dat ze het zonder veel omhaal maar ingewilligd hebben, dus het was niet in mijn nadeel.
Oh, dat is ook wel handig, ja!quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vul tegenwoordig vooraf mijn activiteiten in in Pdirect. Tijdens bespreken zet ik daar wat bij als nodig, of mijn TL doet dat, en klaar.
Heel prima dat mijn huidige niet zo hecht aan lange verslagen en al helemaal niet aan dat ik die dan schrijf. Voegt geen drol toe imo.
Je hebt NOOIT genoeg hydrofielenquote:Op vrijdag 25 november 2022 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind hydrofiel XXL een leuk cadeau. Die dingen zijn vet handig!
Plooitjes drogen. Kots. Melk. Als zonnescherm. 'Inbakeren'.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:30 schreef Vanyel het volgende:
Hydrofielen
Geen idee meer waarvoor ik ze bij babies gebruikte, maar ze zijn zo lekker voor hangop enzo.
Verrekquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Plooitjes drogen. Kots. Melk. Als zonnescherm. 'Inbakeren'.
Het onderdompelen in kotsende kinderen, sproeiende tetten en minutieus drogen van spekplooien vraagt toch enige voorbereiding.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Verrek
Ik zou je vragen waarom jij het nog zo helder voor de geest had, maar jij hebt natuurlijk redenen
Van al dit zijn de sproeiende tetten het enige waar ik enigszins met weemoed aan terugdenkquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het onderdompelen in kotsende kinderen, sproeiende tetten en minutieus drogen van spekplooien vraagt toch enige voorbereiding.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van al dit zijn de sproeiende tetten het enige waar ik enigszins met weemoed aan terugdenk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach Blues wat rottig. Al is het misschien wel een prima wake up call voor de artsen en de rest van de mensen. Roofbouw kan je niet oneindig plegen op de mensen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:43 schreef Blues het volgende:
Meltdown vandaag.
Achterlijke Idiote drukte met 2 pers en 9 spreekuren.
Ik kwam al moe aan eigenlijken maakte rond 11 uur zo'n idiote DIM waardige fout dat ik daar zo van schrok en meteen in tranen was.
Verdomme, dat ging zomaar vanzelf![]()
Wat er toen gebeurde was een soort alarmfase![]()
![]()
Ik werd rest vd dag zonder telefoon na paar gesprekjes lekker met rust gelaten in een spreekkamertje en af en toe kwam er iemand binnenvallen die vroeg hoe t ging en zo.
Artsen waren geschrokken dus dit was kennelijk het meest zichtbare duidelijke signaal dat de paar mensen die er nog over zijn op deze manier over de kling gejaagd worden.
Bij mij zal er meegespeeld hebben dat ik me extra vermoeid voel wegens afgelopen spanning van die sollicitatie bovenop moe van de voortdurende onderbezetting.
Watquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Grrrr... moest gisteren weer urine laten nakijken (zondag de laatste van de zware AB gehad) en het is toch nog niet over, net weer nieuwe AB kuur gekregen. Ik word hier zo moe van
Pfffffffffff wat een gedoe.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Grrrr... moest gisteren weer urine laten nakijken (zondag de laatste van de zware AB gehad) en het is toch nog niet over, net weer nieuwe AB kuur gekregen. Ik word hier zo moe van
Goed zo. En ook goed dat je ze (en jezelfquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:50 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ja want die teamdag morgen met nlp had ik ook al afgezegd.![]()
Nou idd, ik slaap meestal bleaud, maar bij kou moe of ziek trek ik gewoon alles aan wat me warm maaktquote:Op vrijdag 25 november 2022 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo tegen je principes?Niet kunnen slapen door de kou is toch een uitstekende reden om je even wat warmer te krijgen
Niet slapen zou tegen mijn principes zijn, mallert
Slaap lekker.
Mijn primaire reactie is de implosie, niet laten merken en weglopen met smoes weet ik nu.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:55 schreef sigme het volgende:
Goed zo. En ook goed dat je ze (en jezelf) hebt laten schikken. Schikken is beter dan imploderen. Eerst en vooral voor jezelf, maar heus ook voor hullie.
Ja, waar het de vorige keren steeds "overduidelijk een blaasontsteking was" was het nu "er zitten nog sporen". Dan denk ik als amateurtje, het gaat wel de goede kant op maar ik ben er nog niet.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Pfffffffffff wat een gedoe.
Maar hou voor ogen dat een besmetting ook echt gevaarlijk is. AB is rotspul, maar bacteriën zijn gemene etterbakjes. Volhouden dus, net zolang tot ze allemaal het loodje gelegd hebben.
Goed van het doel!quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:59 schreef sigme het volgende:
Ik heb een echte soort van zwarte-vrijdag aankoop gedaan. Geen korting maar 20% van de omzet van vandaag gaat naar noodhulp Oekraïne. En ik wou best graag sjieke biologische merinowollen legging, maar ik vind het wel een beetje moeilijk om zóveel geld eraan uit te geven. Maar toch gedaan, voor het goede doel ().
Mijn lief kocht vanochtend een viesduur tuinapparaat, ook dus op zwarte vrijdag, maar daar zit gewoon lekker geen korting op ofzo. Kwam gewoon zo uit om het vandaag door te zetten.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:59 schreef AnneX het volgende:
Nou Kaatje toch. Een derde ab.kuur! vijfde sinds 26 september
Geen idee hoe het behalve de darmen met de rest van het lijf gaat.
Na zeker 3-4 weken ab was ik veelgebruiker van een antischimmeldrankje.
Alle beesten deaud en de schimmels tierden welig.
( en het was 5 maanden met uiteindelijk de laatste 2x2 weken ab die afdoende was. Hadden hullie dat maar gelijk bedacht. )
Blijf drinken hè!
Ze bezweren dat hun wol een milieuvriendelijke behandeling ondergaat die de wol kriebelvrij maakt.quote:Op vrijdag 25 november 2022 18:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goed van het doel!
Ken je de leggings. Mijn associatie is kriebels…
Daar krijg ik ze van. Omdat ik er geen geschiedenis mee heb zet ze "grof geschut" inquote:Op vrijdag 25 november 2022 18:05 schreef AnneX het volgende:
Vijf!?!?
En wat vindt de arts daarvan. Is dat gebruikelijk?
Lastig hoor.
Maar wat betaalde je een jaar geleden voor een dag op 20 graden aan gas?quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ook 17. Dat is te doen, maar dan heb ik het nog steeds niet lekker warm. En is ook al heel duurIk zou willen dat ze die apps nooit hadden bedacht waarop je kan zien wat je gisteren hebt uitgegeven aan een beetje comfort
Ik sta in de supermarkt te wikken en wegen tussen verschillende merken om 20 cent uit te sparen en zie dan dat ik gisteren 10 euro aan gas heb uitgegeven. Voor 17 graden
Oh ja, ik kreeg een 3 lagen luiertaart, elke laag een andere maat. Was versierd met sokjes, speenkoordje, badeendje ed. Echt geweldigquote:Op vrijdag 25 november 2022 14:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vriendin van mij werd moeder, gaf haar een enorme doos Pampers, was ze dolblij mee.
Ja en zeker als je er een van Lodger kooptquote:Op vrijdag 25 november 2022 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind hydrofiel XXL een leuk cadeau. Die dingen zijn vet handig!
Hopelijk wel ja. Zou een in behandeling zijnde blaasontsteking kunnen worden tot een nierbekkenontsteking (dat is dat wat je kunt krijgen bij niet tijdig behandelde blaasontsteking?)quote:Op vrijdag 25 november 2022 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, waar het de vorige keren steeds "overduidelijk een blaasontsteking was" was het nu "er zitten nog sporen". Dan denk ik als amateurtje, het gaat wel de goede kant op maar ik ben er nog niet.
Ik was het zeker niet, 2 maanden geleden voor het eerst in mijn leven blaasontsteking gehad. Maar 2weken geleden heeft de HA de nieren ok bevondenquote:Op vrijdag 25 november 2022 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja. Zou een in behandeling zijnde blaasontsteking kunnen worden tot een nierbekkenontsteking (dat is dat wat je kunt krijgen bij niet tijdig behandelde blaasontsteking?)
Had niet iemand dat hier in aantal jaar geleden? Of was jij dat zelfs. De baas van het bedrijf waar ik toen werkte had het in diezelfde periode herinner ik me nu. Das nogal pijnlijk.
Nuttigquote:Op vrijdag 25 november 2022 20:52 schreef fietsie het volgende:
Ik ging naar Ikea met kind voor Nuttige dingen voor in haar kamer.
Kwam thuis met een pluchen walvis en een pluchen kastrandkerstkabouter....
En een compleet servies.
En een whiteboard en een grotemensenbureaustoel voor uk.
Uk blij en jij blijquote:Op vrijdag 25 november 2022 20:52 schreef fietsie het volgende:
Ik ging naar Ikea met kind voor Nuttige dingen voor in haar kamer.
Kwam thuis met een pluchen walvis en een pluchen kastrandkerstkabouter....
En een compleet servies.
En een whiteboard en een grotemensenbureaustoel voor uk.
Ik heb op dit moment zo’n legging aan en ik ben heel kriebelgevoelig, maar deze kriebelen echt niet. En ik heb vandaag ook besteld bij Dilling met het argument dat het voor het goede doel was.quote:Op vrijdag 25 november 2022 18:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze bezweren dat hun wol een milieuvriendelijke behandeling ondergaat die de wol kriebelvrij maakt.
En ze hebben een goede terugzendregeling, dus ik waag het erop.
Hun aanpak staat me erg aan: hele keten bekend (herkomst wol/katoen/zijde), eigen productie (verven, breien, naaien), en dan alles met fatsoenlijke lonen én milieuvriendelijk.
Neuh gewoon omdat 't nodig was; we hebben wel goed stoelen vergeleken enzoquote:Op vrijdag 25 november 2022 21:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Uk blij en jij blij![]()
Ook zwarte vrijdag aanbieding?
Ik gebruik daar hydrofielen voor die destijds op mij zijn gebruikt.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:30 schreef Vanyel het volgende:
Hydrofielen
Geen idee meer waarvoor ik ze bij babies gebruikte, maar ze zijn zo lekker voor hangop enzo.
Zet je m niet op dit jaar?quote:Op vrijdag 25 november 2022 21:34 schreef Myraela het volgende:
Oeh, het is ook weer bijna IKEA adventkalender tijd.De enige adventkalender die ik heb dit jaar.
En het enige kerstige.Ik mis m'n boom al wel, die zou normaal hier al zeker hebben gestaan.
He wat rot dat je je zo voelt Luckyquote:Op vrijdag 25 november 2022 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik daar hydrofielen voor die destijds op mij zijn gebruikt.
Vandaag was vermoeiend. Eerst naar mijn leverancier voor 1200 potjes en 2700 deksels. Geen BF aanbieding, wel zo'n 180 euro bespaard met geen verzendkosten en wel veel staffelkorting.
Daarna na tante. Was gezellig. In Vaassen zit blijkbaar een forelkwekerij en daar had ze gerookte filet van. Dat was toch goddelijk. Tante is ook zo'n tante die ons de kliekjes mee naar huis geeft![]()
Helaas bijtijds naar huis ivm voetbal. We waren niet op tijd thuis. We hebben 3,5 uur gedaan over een reis van nog geen 2 uur.
Onderweg mijn labuitslag van eerder deze week besproken. Het gaat weer niet goed met mijn schildklier. Ik ben totaal niet vrolijk, doe overal langer over, kom nergens aan toe, kort lontje, alles en iedereen is irritant, laat steeds dingen vallen, hartkloppingen, waardeloze concentratie en geheugen, heb veel slaap nodig. Voel me niet mezelf. Apart van elkaar weinig bijzondere klachten maar alles bij elkaar al een maand is wel reden om in actie te komen.
Dus 17 december ga ik medicatie aanpassen en dan ben ik weer een maand of langer van de leg. Op de 16e heb ik een kerstmarkt, dat wil ik graag doen als het lukt. Kerst moet maar naar mijn schoonmoeder verplaatst worden. De rest komt wel goed met wat extra hulp van J.
Nee, lijkt me niet verstandig met de bezichtigingen. Doet toch altijd een beetje af aan het ruimtelijke gevoel.quote:
Thanks. Komt wel weer goed uiteindelijk. Maar zo veel gedoe. En alles voelt momenteel al als nog meer gedoe dan normaal. Maar. Ik heb tijdens de revalidatie van de psycholoog geleerd om hier nuchter en ondramaqueenesque naar te kijken en handelen dus dat probeer ik dan maar.quote:Op vrijdag 25 november 2022 21:56 schreef Blues het volgende:
[..]
He wat rot dat je je zo voelt Lucky![]()
Wat ellendig, komt dat omdat je lijf dan gewend raakt aan de medicatie? Want dit komt toch vaker voor. Krijg je andere medicatie of sterkere.quote:Op vrijdag 25 november 2022 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik daar hydrofielen voor die destijds op mij zijn gebruikt.
Vandaag was vermoeiend. Eerst naar mijn leverancier voor 1200 potjes en 2700 deksels. Geen BF aanbieding, wel zo'n 180 euro bespaard met geen verzendkosten en wel veel staffelkorting.
Daarna na tante. Was gezellig. In Vaassen zit blijkbaar een forelkwekerij en daar had ze gerookte filet van. Dat was toch goddelijk. Tante is ook zo'n tante die ons de kliekjes mee naar huis geeft![]()
Helaas bijtijds naar huis ivm voetbal. We waren niet op tijd thuis. We hebben 3,5 uur gedaan over een reis van nog geen 2 uur.
Onderweg mijn labuitslag van eerder deze week besproken. Het gaat weer niet goed met mijn schildklier. Ik ben totaal niet vrolijk, doe overal langer over, kom nergens aan toe, kort lontje, alles en iedereen is irritant, laat steeds dingen vallen, hartkloppingen, waardeloze concentratie en geheugen, heb veel slaap nodig. Voel me niet mezelf. Apart van elkaar weinig bijzondere klachten maar alles bij elkaar al een maand is wel reden om in actie te komen.
Dus 17 december ga ik medicatie aanpassen en dan ben ik weer een maand of langer van de leg. Op de 16e heb ik een kerstmarkt, dat wil ik graag doen als het lukt. Kerst moet maar naar mijn schoonmoeder verplaatst worden. De rest komt wel goed met wat extra hulp van J.
Allebeiquote:Op vrijdag 25 november 2022 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks. Komt wel weer goed uiteindelijk. Maar zo veel gedoe. En alles voelt momenteel al als nog meer gedoe dan normaal. Maar. Ik heb tijdens de revalidatie van de psycholoog geleerd om hier nuchter en ondramaqueenesque naar te kijken en handelen dus dat probeer ik dan maar.
Heftige dag had jij zeg. Veelzeggend dat je zo overstuur raakte. Ik weet niet of dat positief of negatief is eigenlijk. Misschien wat van allebei.
Het is gewoon toeval. De meeste mensen met mijn zielte zijn een jaar of 1,5 bezig om op de juiste dosis te komen en houden die vele jaren aan. Bij mij blijft zo'n dosis niet lang hangen, soms maar enkele maanden. De ene keer is het te veel, de andere te weinig, er zit niet veel logica in. De laatste keer dat ik een nieuwe dosis kreeg is alweer 2 jaar geleden dus het is niet meer zo heel dramatisch als het was qua wisselingen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 22:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ellendig, komt dat omdat je lijf dan gewend raakt aan de medicatie? Want dit komt toch vaker voor. Krijg je andere medicatie of sterkere.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 22:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Allebei![]()
Ik probeer ook nondramaqueentesqueisch te zijn
Hallo lurker. Wat vind je van bloedworst en bewaar je eieren in de koelkast of niet?quote:
quote:Op vrijdag 25 november 2022 22:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien dati, het gemist heb, maar hoe gaat het nu met Dora? @:Lonaa
Ik eet niet zo veel dier, maar ook toen ik dat nog wel deed: nooit bloedworst *brrrr*quote:Op vrijdag 25 november 2022 22:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hallo lurker. Wat vind je van bloedworst en bewaar je eieren in de koelkast of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door yinu op 26-11-2022 00:59:41 ]
Mogge!quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:28 schreef Tuindier het volgende:
'morgen. Wat is het geworden @:sigme ? Ik kocht gisteren ook een ANWB jas, met dank aan hier. Het was heerlijk rustig in het winkelcentrum gisterenavond. De ikea adventkalender staat ook al klaar.
Onze tuin wordt sinds deze week verbouwd, en het wordt echt geweldig. Ik zal eens kijken of ik vandaag wat foto's kan maken zonder de huizen van de buren.
Ben heel benieuwd naar je tuin!quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:28 schreef Tuindier het volgende:
'morgen. Wat is het geworden @:sigme ? Ik kocht gisteren ook een ANWB jas, met dank aan hier. Het was heerlijk rustig in het winkelcentrum gisterenavond. De ikea adventkalender staat ook al klaar.
Onze tuin wordt sinds deze week verbouwd, en het wordt echt geweldig. Ik zal eens kijken of ik vandaag wat foto's kan maken zonder de huizen van de buren.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 22:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien dati, het gemist heb, maar hoe gaat het nu met Dora? @:Lonaa
Goedemorgen.quote:
Ja, dat denk ik wel.quote:
Niets raar aan, dat zorgen maken. Ze kunnen niet praten dus moet jij op tekens letten, en kan je die dan goed interpreteren, hartstikke lastig met dierenquote:Op zaterdag 26 november 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel.Veel beter dan dinsdag en woensdag in ieder geval. Blijf het wel moeilijk vinden om me geen zorgen te maken, maar dat zijn met name de "what if's".
Je eerste deel snap ik (je vergeet nog wel de wegenbelasting :p ) maar waar is rooie stier codetaal voot?quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:42 schreef derLudolf het volgende:
Weer eens in NL met de trein. Weet direct waarom ik dat niet veel doe. ¤51 voor een retourtje Utrecht![]()
Das dertig liter diesel, daar kan ik 720km op rijden. Ok niet helemaal eerlijk gerekend, maar per jaar ben ik nog geen ¤1000 aan onderhoud kwijt en rij om en nabij 20.000 per jaar.
Buiten dat, de weeïge licht van rooie stier zou ik ook niet missen.
En hij kan nu ook op Fok! Achter het stuur kan dat niet, groot gemis 😂quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je eerste deel snap ik (je vergeet nog wel de wegenbelasting :p ) maar waar is rooie stier codetaal voot?
Red Bull.quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je eerste deel snap ik (je vergeet nog wel de wegenbelasting :p ) maar waar is rooie stier codetaal voot?
Het mag niet bedoel jequote:Op zaterdag 26 november 2022 10:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En hij kan nu ook op Fok! Achter het stuur kan dat niet, groot gemis 😂
Dat had goedkoper gekund volgens mij: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/spoorwegmuseum.htmlquote:Op zaterdag 26 november 2022 09:42 schreef derLudolf het volgende:
Weer eens in NL met de trein. Weet direct waarom ik dat niet veel doe. ¤51 voor een retourtje Utrecht![]()
Das dertig liter diesel, daar kan ik 720km op rijden. Ok niet helemaal eerlijk gerekend, maar per jaar ben ik nog geen ¤1000 aan onderhoud kwijt en rij om en nabij 20.000 per jaar.
Buiten dat, de weeïge licht van rooie stier zou ik ook niet missen.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:16 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat had goedkoper gekund volgens mij: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/spoorwegmuseum.html
Goedemorgenquote:Op zaterdag 26 november 2022 10:19 schreef Nagelslak het volgende:
Goedemorgen,
Ik ben op nieuw op dit forum en vooral geïnteresseerd in CUL. Normaliter zie ik wel eens een voorstel topic maar kon dit niet goed vinden hier.
Mijn naam is Nagelslak ik ben 30 jaren jong en post graag mee. Ik hou van koken en eten. Ook buiten koken vind ik leuk. Op dit forum zie ik veel recepten en ideeën en dat is erg leuk!
Lust je bloedworst en waar bewaar je eieren?quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:19 schreef Nagelslak het volgende:
Goedemorgen,
Ik ben op nieuw op dit forum en vooral geïnteresseerd in CUL. Normaliter zie ik wel eens een voorstel topic maar kon dit niet goed vinden hier.
Mijn naam is Nagelslak ik ben 30 jaren jong en post graag mee. Ik hou van koken en eten. Ook buiten koken vind ik leuk. Op dit forum zie ik veel recepten en ideeën en dat is erg leuk!
Goedemorgen en welkom (ook nog voor @yinu )quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:19 schreef Nagelslak het volgende:
Goedemorgen,
quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:19 schreef Nagelslak het volgende:
Goedemorgen,
Hey welkom Nagelslakquote:Op zaterdag 26 november 2022 10:19 schreef Nagelslak het volgende:
Goedemorgen,
Géén microspetters meerquote:Op zaterdag 26 november 2022 11:17 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau hoe is het met de microspetters ná het sopje?
Dan en je 3x jarig 🎉 zondag en taart en woensdag!
Taart met z’n tweeën dan. Kan Jross goed taarten bakken?
Fijn dat het enigzins bespreekbaar was!quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
Omdat jullie zo lief meeleefden: We waren zojuist bij schoonvader op de koffie. We konden redelijk bespreken dat zijn houding niet zo prettig was en daarna deed hij echt zijn best om naar de baby te vragen en positief te zijn![]()
Nu door naar schoonmoeder en dan naar een vriendin voor raclette
Wat fijn dat de lucht geklaard is. Ik hoop dat het zorgt voor een beetje verse start.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
Omdat jullie zo lief meeleefden: We waren zojuist bij schoonvader op de koffie. We konden redelijk bespreken dat zijn houding niet zo prettig was en daarna deed hij echt zijn best om naar de baby te vragen en positief te zijn![]()
Fijn dat het te bespreken was en dat hij het ook begreep.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom @Nagelslak , @fietsie verwoordde het![]()
Sterktequote:Op zaterdag 26 november 2022 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat fijn dat de lucht geklaard is. Ik hoop dat het zorgt voor een beetje verse start.
Racette![]()
En dank je. Die maand is een minimum helaas. En het duurt nog 3 weken voor die maand begint, nu voel ik me ook al rot genoeg. Echt stom. Ik heb wel al zo'n 15 maaltijden bedacht en half opgeschreven. Nu maar even goed opschrijven en dan is er in elk geval een grote lijst voor als alles mis gaat.
Lijkt me lastig zoeken naar een balans tussen je wel voorbereiden maar niet sippen over wat je te wachten staat, omdat je je dan moeilijker kan voorbereiden. Zet 'm op!quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat fijn dat de lucht geklaard is. Ik hoop dat het zorgt voor een beetje verse start.
Racette![]()
En dank je. Die maand is een minimum helaas. En het duurt nog 3 weken voor die maand begint, nu voel ik me ook al rot genoeg. Echt stom. Ik heb wel al zo'n 15 maaltijden bedacht en half opgeschreven. Nu maar even goed opschrijven en dan is er in elk geval een grote lijst voor als alles mis gaat.
Was je wel op tijd?quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
Dat zijn heftige aanvallen zeg. Kutzooi. Dat het dan nu maar 2 jaar weg blijft.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:21 schreef Vanyel het volgende:
Vieze gore takkemigraine![]()
Een jaar niet en dan opeens hoppa 2x in 3 weken. Vuile rukker is het.
Nu snap ik @:Lucky_Strike s douchefetisj wel opeens beter. Na het veel te lange kotsen-van-elke-prikkel-festijn ging ik op een stoel onder de douche uithijgen. Dubbelgevouwen met beide douches aan werd het leven pas weer enigszins draaglijk.
Sterkte....quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:21 schreef Vanyel het volgende:
Vieze gore takkemigraine![]()
Een jaar niet en dan opeens hoppa 2x in 3 weken. Vuile rukker is het.
Nu snap ik @:Lucky_Strike s douchefetisj wel opeens beter. Na het veel te lange kotsen-van-elke-prikkel-festijn ging ik op een stoel onder de douche uithijgen. Dubbelgevouwen met beide douches aan werd het leven pas weer enigszins draaglijk.
Ik snap echt hoe discutabel dit klinkt, maar overweeg dit voor je hoofd. Ik heb het op de gok laatst bij een bestemming gestopt en verdomd, allebei al een hoofdpijn mee weggetrild en ik had m zelfs voor het kotsen aanving vanmorgen op de kop staan waardoor de pijn echt minder werd.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:40 schreef Lonaa het volgende:
Boodschappen gedaan, takkedruk op de markt en in de supermarkt, rib uit m'n lijf armer. Ook hoofdpijn. (nog) geen migraine maar wel zo'n hoofdpijn boven m'n ogen waar je scheel van gaat kijken. Vet tof.
Hm. Ik overweeg al een tijdje zo een ding wegens ook vaak stijve spieren (traps, pecs, bovenbenen. Basicly welke niet.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap echt hoe discutabel dit klinkt, maar overweeg dit voor je hoofd. Ik heb het op de gok laatst bij een bestemming gestopt en verdomd, allebei al een hoofdpijn mee weggetrild en ik had m zelfs voor het kotsen aanving vanmorgen op de kop staan waardoor de pijn echt minder werd.
Dan niet de voorkant ertegenaan richten naar de zijkant. Anders au.
Ik heb een iets luxere variant, maar kan bevestigen: dit werkt tegen hoofdpijn, spieren die met de hand niet los te krijgen zijn en gewoon general doorbloedingquote:Op zaterdag 26 november 2022 12:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap echt hoe discutabel dit klinkt, maar overweeg dit voor je hoofd. Ik heb het op de gok laatst bij een bestemming gestopt en verdomd, allebei al een hoofdpijn mee weggetrild en ik had m zelfs voor het kotsen aanving vanmorgen op de kop staan waardoor de pijn echt minder werd.
Dan niet de voorkant ertegenaan richten naar de zijkant. Anders au.
Dank. Dit kwartje valt bij mij nu pas.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voorspel vast dat mijn hoofd moeite gaat hebben met yinu en yinny zonder UI![]()
Deze rukker viel wel uit omdat ie na drie kwartier ofzo leeg was, dat was kut. Maar verder dikke prima voor 16 euro.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb een iets luxere variant, maar kan bevestigen: dit werkt tegen hoofdpijn, spieren die met de hand niet los te krijgen zijn en gewoon general doorbloeding
Amazon staat er vol mee, ik zou nooit aan Action gedacht hebben
Oh nee niet drie kwartier aan een stuk. Na 15 min slaat ie sowieso af om je te beschermen tegen overstimulatiequote:Op zaterdag 26 november 2022 13:14 schreef fietsie het volgende:
Ik denk dat drie kwartier ook voor duurdere uitvoeringen wel euhm, best al een hele tijd is. Niet alleen qua accu, maar ook qua constructie... (die van mij moet je ook -echt- geen bot mee raken boven 30%...)
Buikspek altijd goed. Hoe maak je zoiets? Heb wat recepten gezien onlinequote:Op zaterdag 26 november 2022 13:54 schreef sigme het volgende:
Favoriet gerecht of specialiteit - ik ben bang dat ik daarvoor allemaal te chaotisch ben. Ik rommel maar wat an, en daar komt meestal wel aardig lekker eten uit rollen.
Ik heb nu even pauze, maar als de thee op is moet ik even gaan kijken hoeveel bloem er nog is. Bij voldoende bloem en meel maak ik pastadeeg en maak ik straks van de verse tomatensaus lasagne. En dan wat extra lasagnebladen, om binnenkort een recept uit de groentebijbel te maken van lasagne met meiraappuree. Ik denk dat ik die dan maar combineer met een lamsbout. Deze week komt er een gast bij ons logeren, die ga ik die lamsbout voorzetten op dag 1, en op dag 2 buikspek met krokante zwoerd.
Ik zou purée aanraden. Gewoon lekkerquote:Op zaterdag 26 november 2022 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Favoriet gerecht, dat verschilt per seizoen vaak. Maar hoisin pulled chicken uit de slowcooker (of pressure cooker) is eigenlijk altijd wel favoriet. Maar stamppot rauwe andijvie, draadjesvlees en erwtensoep vind ik ook heerlijk. En veel dingen uit de midden oosten keuken, de italiaanse keuken.
Denk dat ik vanavond gewokte spinazie met blauwe kaas eet. Weet alleen nog niet of er puree of pasta bij gaat.
Afgelopen maandag was dat de dagmaaltijd in de kantine, zat serieus te overwegen om niet thuis te eten met familie, maar op het werk...rest van familie lust namelijk geen zuurkool...quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:01 schreef Lonaa het volgende:
Vanavond dan eindelijk stamppot zuurkool. Met spek. En rookworst. Zin in.
Je kan het ook heel goed invriezen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:07 schreef Yinny het volgende:
[..]
Afgelopen maandag was dat de dagmaaltijd in de kantine, zat serieus te overwegen om niet thuis te eten met familie, maar op het werk...rest van familie lust namelijk geen zuurkool...
Maar denk dat ik het toch maar ga klaarmaken of een beetje bij de slager ga halen...
That's what she saidquote:Op zaterdag 26 november 2022 13:34 schreef Nagelslak het volgende:
Wat een warm welkom ❤ bedankt allemaal:
@:Isabeau
@:Blues
@:Lucky_Strike
@:fietsie
@:Yinny
@:Kaatje1
@:Sarabi
@:Sigme : bedankt! Zeker heb ik vele vragen, o.a wat is je favoriete gerecht? Wat is je specialiteit om te maken? Wat is je pincode(grapje)
@:derLudolf dan moet het wel een goede bloedworst zijn.
Vragen of je een bakje mee kan krijgen?quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:07 schreef Yinny het volgende:
[..]
Afgelopen maandag was dat de dagmaaltijd in de kantine, zat serieus te overwegen om niet thuis te eten met familie, maar op het werk...rest van familie lust namelijk geen zuurkool...
Maar denk dat ik het toch maar ga klaarmaken of een beetje bij de slager ga halen...
quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:01 schreef Lonaa het volgende:
Vanavond dan eindelijk stamppot zuurkool. Met spek. En rookworst. Zin in.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:07 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ik zou iedere dag wel zuurkool kunnen etenquote:Op zaterdag 26 november 2022 14:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je kan het ook heel goed invriezen.
+1.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zou iedere dag wel zuurkool kunnen eten
Gezellig, het weekend van de migrainelijers.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Balen dat je je nu al niet lekker voelt, maar het aanpassen van je medicatie ook pas na een paar weken verbetering gaat geven, @:Lucky_Strike![]()
![]()
Ik was gister gezellig even bij nicht bijkletsen, toen snel naar huis om naar Amsterdam te gaan, onderweg daarheen kreeg ik migraine.
Ik was woensdag al aan de beurt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gezellig, het weekend van de migrainelijers.
Meer mensen voor onze club?
Ondanks dat jij me reuze gezellig lijkt, zou ik niemand aanraden onze club te joinenquote:Op zaterdag 26 november 2022 14:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik sta er maar met een half been in he?quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik lig met een zonnebril op te vegeteren op de bank, zo ver mogelijk van de overige bewoners hier. Maar ik kokhals niet meer als ze te hard praten, dikke winquote:Op zaterdag 26 november 2022 14:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ondanks dat jij me reuze gezellig lijkt, zou ik niemand aanraden onze club te joinen. Voel jij je inmiddels weer helemaal beter?
Ja committeer je eens een keer zeg!quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik sta er maar met een half been in he?
Dan moet ik vaker grote hoeveelheden rode wijn drinken. Dat helpt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja committeer je eens een keer zeg!
Ohh dat vind ik dus stiekem heel lekker. Liefst ook nog afwisselend met mayo, ketchup of chilisaus.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:41 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond witte broodjes met kaas als avondeten
Stay on the other side!quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik sta er maar met een half been in he?
Dat klinkt nog niet echt prettig, maar wel al beter dan het vanmorgen was dus. Duimen voor snel meer verbetering!quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik lig met een zonnebril op te vegeteren op de bank, zo ver mogelijk van de overige bewoners hier. Maar ik kokhals niet meer als ze te hard praten, dikke win
quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:49 schreef AnneX het volgende:
Tja, het allerallerliefst eet ik als iemand anders heeft gekookt.![]()
Stiekem vind ik het ook lekkerquote:Op zaterdag 26 november 2022 14:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ohh dat vind ik dus stiekem heel lekker. Liefst ook nog afwisselend met mayo, ketchup of chilisaus.
[..]
Van de AB die ik nu heb, heb ik niet zo veel (eigenlijk geen) last. Probiotica ga ik zo even halen, want zoveel antibiotica is natuurlijk ook slecht.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, welkom @:Nagelslak! En @:yinu maar jouw username komt me inderdaad wel bekend voor.
Kraamkadootje geef ik vaak van die gel-kauw-dingen die je in de koelkast kan leggen waar ze op kunnen kauwen als tandjes doorkomen, en boekje(s).
@:Kaatje1 wat balen dat het nog steeds niet helemaal over is.. heb je ook aangegeven dat je van de AB steeds zo'n last hebt? Ik gebruik zelf als ik AB moet altijd probiotica (Orthiflor Original), omdat AB al je bacteriën doodt en dan iig weer ook goede 'aangevuld' worden, en heb ook wel het idee dat dat werkt.
Joh verdedig je niet zo steeds, leef je leven zoals jij dat wilquote:Op zaterdag 26 november 2022 14:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had afgelopen maandag de hele dag ook niks gedaan omdat ik al wel beetje verwachtte dat er vandaag misschien ook nog wat werk moest en het toen rustig was, hoorhad ik toen expres ook over gepost voor wat balans.
Het valt de laatste tijd echt reuze mee. Ik heb gister de halve dag dus niet kunnen werken, daardoor moet er nu nog wat afgemaakt. En normaal zou ik dat dan gewoon doorschuiven naar maandag, maar dat kan dit keer gewoon niet als ik wil dat mn collega's nog feedback kunnen geven én woensdag m'n laatste werkdag is voor dit project. Donderdag kan ik uitslapen, heb ik dan personal training en daarna fysio, en dan rij ik naar mn ouders voor een lang weekend daar, laatste weekend dat ze thuis zijn. Donderdag doe ik helemaal niks aan werken vrijdag ben ik halve dag in Amsterdam, en halve dag niks. Dus dat is fijn om naar uit te kijken.
Na woensdag dit project dus helemaal afgerond, en dan nog maar twee ipv drie banen en dat wat nog wel doorloopt van Utrecht-baan kan in eigen tempo. En ik heb bij Leiden contract laten aanpassen tijdelijk zodat ik halve dag minder werk, zodat ik de tijd die ik aan artikel voor Utrecht-baan moet besteden, kan werken binnen de normale 5 werkdagen ipv daar nog bovenop.
Door werk voor MDL artsen sta ik wat sceptisch t/o de werking hiervan, als je het gebruikt zou je het echt weken achtereen moeten gebruiken laat onderzoek zien.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Van de AB die ik nu heb, heb ik niet zo veel (eigenlijk geen) last. Probiotica ga ik zo even halen, want zoveel antibiotica is natuurlijk ook slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |