Zeker een prima locatie, en veel te hoog geprijsd. Zelf heb ik niet zoveel problemen met stadsverwarming, maar die biosmassacentrales zijn inderdaad geen groene keuze. Ik zou er ook niet dichtbij in de buurt willen wonen.quote:Op zondag 4 december 2022 07:29 schreef Leandra het volgende:
Och, op de plek van het oude bejaardentehuis... prima locatie overigens (voor die woonplaats), maar ik snap wel dat het met zulke prijzen in deze markt niet loopt.
De andere nieuwbouw daar wordt grotendeels op de biomassacentrale aangesloten qua warmtebron en dat wordt dan ook nog duurzaam genoemd, ik snap wel dat mensen daar geen behoefte aan hebben.
Laat ik het zo stellen: al zou ik er willen wonen dan zou het voor mij reden zijn er niet te kopen, net zoals ik niet op erfpachtgrond wil zitten.
Ja, als ik daar moet overstappen zie ik de ontwikkeling, wordt een leuke wijk, maar dat biomassaverhaal is echt vervelend.quote:Op zondag 4 december 2022 08:27 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Zeker een prima locatie, en veel te hoog geprijsd. Zelf heb ik niet zoveel problemen met stadsverwarming, maar die biosmassacentrales zijn inderdaad geen groene keuze. Ik zou er ook niet dichtbij in de buurt willen wonen.
Er is ook nog nieuwbouw vlakbij het station. De wijk zelf vind ik een hele gave uitstraling hebben maar het staat wel op de locatie waar decennia lang een chemische fabriek stond. Daar zou ik dan weer minder vrolijk van worden.
Ik heb het afgelopen jaar heel veel projecten gezien van Zuid-Holland tot Overijssel en dit is een bewering die gewoon niet waar is.quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:28 schreef Belugastroop het volgende:
Ik bespeur een trend. Nieuwbouwwoningen zijn meestal nog maar van twee lagen voorzien. Een beneden verdieping en een zadeldak. De prijs wordt er niet minder om.
quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:28 schreef Belugastroop het volgende:
Ik bespeur een trend. Nieuwbouwwoningen zijn meestal nog maar van twee lagen voorzien. Een beneden verdieping en een zadeldak. De prijs wordt er niet minder om.
Ik denk dat Beluga bedoelt dat de tweede verdieping al van een schuin dak wordt voorzien, en er bovenop nog een derde zit. Iets wat - uit kostenoverweging - al decennia aan de gang is.quote:Op zondag 4 december 2022 09:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar heel veel projecten gezien van Zuid-Holland tot Overijssel en dit is een bewering die gewoon niet waar is.
En stadsverwarming is voor ons een grote no-go. Als ik dat zie staan bij een project klik ik direct weg.
Ben je dan verplicht een aansluiting te nemen?quote:Op zondag 4 december 2022 09:08 schreef laziness het volgende:
En stadsverwarming is voor ons een grote no-go. Als ik dat zie staan bij een project klik ik direct weg.
Met biomassacentrales is het probleem vooral dat het HTV is en dat men daarom de woningen minder goed hoeft te isoleren om ze warm te kunnen houden.quote:Op zondag 4 december 2022 09:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht een aansluiting te nemen?
Dus met warmtepomp (LTV) is je huis wel goed geisoleerd?quote:Op zondag 4 december 2022 10:00 schreef Leandra het volgende:
Dus geen aansluiting nemen betekent soms dat je huis niet goed genoeg geïsoleerd is voor alternatieve warmtebronnen.
Dat het vaker gebeurt omdat het goedkoper is (of omdat men bij vrijstaande woningen een goothoogte van 3 meter hanteert) maakt het nog niet een nieuwe trend of standaard.quote:Op zondag 4 december 2022 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Beluga bedoelt dat de tweede verdieping al van een schuin dak wordt voorzien, en er bovenop nog een derde zit. Iets wat - uit kostenoverweging - al decennia aan de gang is.
Om je huis met LTV comfortabel warm te kunnen houden moet het wel goed geïsoleerd zijn, als een huis niet goed geïsoleerd is is het in feite niet LTV geschikt.quote:Op zondag 4 december 2022 10:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus met warmtepomp (LTV) is je huis wel goed geisoleerd?
Verandert niets aan mijn antwoord. Het is niet de standaard of algemene trend.quote:Op zondag 4 december 2022 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Beluga bedoelt dat de tweede verdieping al van een schuin dak wordt voorzien, en er bovenop nog een derde zit. Iets wat - uit kostenoverweging - al decennia aan de gang is.
Doet er voor mij niet toe. Geen zin het gedoe wat er bij komt kijken omdat eventueel te regelen. Gewoon een individuele warmtepomp die er bij oplevering al in zit.quote:Op zondag 4 december 2022 09:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht een aansluiting te nemen?
Om de hypotheekrente te verlagen heb ik dat in ieder geval niet nodig, ik viel bij aankoop al gelijk in de laagste tariefklasse op basis van ltv (minder dan 67.5%) vanwege inbreng overwaarde van de oude woning.quote:Op zondag 4 december 2022 02:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat verslag kan je online inzien dan wel opvragen. Het komt niet automatisch met je aanslag in je brievenbus.
Is best handig dat verslag om bijvoorbeeld je hypotheekrente te verlagen als je WOZ hoog genoeg is.
Er was een andere meetmethode.quote:Op zondag 4 december 2022 14:30 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Om de hypotheekrente te verlagen heb ik dat in ieder geval niet nodig, ik viel bij aankoop al gelijk in de laagste tariefklasse op basis van ltv (minder dan 67.5%) vanwege inbreng overwaarde van de oude woning.
Ik zie dat ik dat taxatieverslag kan downloaden op de website van BSGR (Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland) en daar staat bij het taxatieverslag in 2022 inderdaad 115 m3 als oppervlak woning, wat ik zelf altijd al aanhou. Vreemd genoeg bij die van 2021 en 2022 staat 134 m3 en bij 1 zelfde referentiewoning ook 134 m3. Zelf kom ik nu met iets beter uitrekenen aan 114 a 115 m3. Echt geen idee hoe iemand ooit aan 134 m3 is gekomen.
Ook met een andere meetmethode zie ik niet hoe er zo'n 20 m3 meer bij zou kunnen gerekend, dat zou een ruimte groter dan mijn slaapkamer zijn. Ik heb mijn huis in 2006 gekocht en in de verkoopbrochure stond 110 m3, met de andere meetmethode toen had dat dan ook meer moeten zijn. Maakt me verder niet uit, nu staat er een juist woonoppervlak en dat hou ik zelf ook aan.quote:
Bedoel je m3 of m2?quote:Op zondag 4 december 2022 18:57 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ook met een andere meetmethode zie ik niet hoe er zo'n 20 m3 meer bij zou kunnen gerekend, dat zou een ruimte groter dan mijn slaapkamer zijn. Ik heb mijn huis in 2006 gekocht en in de verkoopbrochure stond 110 m3, met de andere meetmethode toen had dat dan ook meer moeten zijn. Maakt me verder niet uit, nu staat er een juist woonoppervlak en dat hou ik zelf ook aan.
Ik woon ergens in Drenthe en zie dit letterlijk in mijn wijk gebeuren. Want hier wordt gebouwd.quote:Op zondag 4 december 2022 06:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze beweringen of is het n=1 ?
Ja nou, dat is idd wel een teken dat het een nieuwe trend isquote:Op maandag 5 december 2022 00:10 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Ik woon ergens in Drenthe en zie dit letterlijk in mijn wijk gebeuren. Want hier wordt gebouwd.
Hier bij Utrecht lopen we behoorlijk voor op deze Drentse trend. Ons huis uit ‘99 heeft, net als bijzonder veel huizen in de wijk, alleen een begane grond en eerste verdieping. Ook geen puntdaken hier maar overwegend plat of, zoals bij ons, een plat dak dat gewoon wat hellend ligt.quote:Op maandag 5 december 2022 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja nou, dat is idd wel een teken dat het een nieuwe trend is
Drenthe trendsetter.quote:Op maandag 5 december 2022 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja nou, dat is idd wel een teken dat het een nieuwe trend is
Mijn jarenzestighuisje in Utrecht had dat ook. Drenthe loopt echt achterquote:Op maandag 5 december 2022 07:53 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hier bij Utrecht lopen we behoorlijk voor op deze Drentse trend. Ons huis uit ‘99 heeft, net als bijzonder veel huizen in de wijk, alleen een begane grond en eerste verdieping. Ook geen puntdaken hier maar overwegend plat of, zoals bij ons, een plat dak dat gewoon wat hellend ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |