Bouwperiode??quote:Op vrijdag 2 december 2022 08:29 schreef Andromache het volgende:
Hier een wijkje verderop. 7k vraagprijs voor een rijtjeswoning.Ja, wel overal vloerverwarming, warmtepomp, mooie details met gevelmakelaars en luiken bij de ramen enzo, elk huis ziet er weer anders uit in een dorpse stijl, in een van de grote stedengemeentes maar wel aan de rand waardoor je zo op het platteland staat maar ook vrij snel in de binnenstad bent.
Maar toch. Fokking 7K man.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 05:45 schreef laziness het volgende:
(wegens geen intentieverklaring, dan kan je niet kopen maar wel pachten
Het is vergelijkbaar met een nieuwbouwproject dat ik recentelijk tegen ben gekomen onder de rook van Amsterdam. Dit is relatief goedkoop omdat de huizen pal naast een drukke weg staan. (Daarom alleen al zou ik er niet willen wonen.)quote:Op vrijdag 2 december 2022 06:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik schrok me kapot van de week van dat linkje.
876k voor een twee onder één kap (half vrijstaande villa noemen ze dat, met die prijzen wel ja). Daar krijg je dan 209m2 grond voor.
En dan je meerwerk nog. Zit je over de miljoen voor 144m2 wonen. Gestoord met de huidige rente. Voor dat geld kan je beter ergens echt vrijstaand kopen.
Mijn net gekochte, in aanbouw zijnde, twee onder één kap in Overijssel kost de helft voor een groter perceel en woonoppervlak. En ja het is daar goedkoper maar geen 50%.
7k is toch een koopje?quote:Op vrijdag 2 december 2022 08:29 schreef Andromache het volgende:
Hier een wijkje verderop. 7k vraagprijs voor een rijtjeswoning.Ja, wel overal vloerverwarming, warmtepomp, mooie details met gevelmakelaars en luiken bij de ramen enzo, elk huis ziet er weer anders uit in een dorpse stijl, in een van de grote stedengemeentes maar wel aan de rand waardoor je zo op het platteland staat maar ook vrij snel in de binnenstad bent.
Maar toch. Fokking 7K man.
Ik vind dit soort vergelijkingen altijd wel grappig.quote:Op vrijdag 2 december 2022 06:11 schreef laziness het volgende:
Mijn net gekochte, in aanbouw zijnde, twee onder één kap in Overijssel kost de helft voor een groter perceel en woonoppervlak. En ja het is daar goedkoper maar geen 50%.
Mijn nieuwbouwwoning is ook een hoekwoning en kostte meer dan de overige huizen in dat blok, inclusief de andere hoekwoning.quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind dit soort vergelijkingen altijd wel grappig.Voor de mensen die de twee-onder-een-kapwoningen hebben gekocht was het wel blijkbaar twee keer zoveel geld waard. Uiteindelijk maakt dat nog altijd de prijs. Als die woningen net voor de rente steeg verkocht waren, dan waren ze allang weg geweest.
Ik begrijp de waarde van woningen ook niet altijd. Ik sprak één van de bewoners van een hoekwoning binnen het project. 70k duurder dan de normale tussenwoningen. Geld wat ik het nevernooit waard zou vinden, maar blijkbaar hadden er iets van 80 mensen die woning als voorkeurswoning opgegeven. Dus blijkbaar vinden andere mensen zoiets wel meer geld waard.
Inderdaad, vaak krijg je iets meer ruimte in en buiten het huis en iets als een erker. En die 40k verschil nu is straks waarschijnlijk meer. Dat heb ik althans gezien bij de hoekwoningen van het nieuwbouwproject waarin wij een rijtjeshuis kochten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn nieuwbouwwoning is ook een hoekwoning en kostte meer dan de overige huizen in dat blok, inclusief de andere hoekwoning.
Ik kreeg daarvoor wel 20m2 meer woonoppervlakte en de grootste tuin in het project voor terug. Ik vond het die 40k extra wel waard.
We kregen ook blijkbaar een grotere & bredere topgevelquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, vaak krijg je iets meer ruimte in en buiten het huis en iets als een erker. En die 40k verschil nu is straks waarschijnlijk meer. Dat heb ik althans gezien bij de hoekwoningen van het nieuwbouwproject waarin wij een rijtjeshuis kochten.
Mwah met een rente van voor de stijging snap ik nog wel dat het allemaal niet zo'n punt is, maar met de huidige rentes vind ik het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind dit soort vergelijkingen altijd wel grappig.Voor de mensen die de twee-onder-een-kapwoningen hebben gekocht was het wel blijkbaar twee keer zoveel geld waard. Uiteindelijk maakt dat nog altijd de prijs. Als die woningen net voor de rente steeg verkocht waren, dan waren ze allang weg geweest.
Ik begrijp de waarde van woningen ook niet altijd. Ik sprak één van de bewoners van een hoekwoning binnen het project. 70k duurder dan de normale tussenwoningen. Geld wat ik het nevernooit waard zou vinden, maar blijkbaar hadden er iets van 80 mensen die woning als voorkeurswoning opgegeven. Dus blijkbaar vinden andere mensen zoiets wel meer geld waard.
Ca. 2020. En net nog even gekeken maar voor 150 m2 betaal je dus tegen de 8K.quote:
De hoekwoningen in dat project hebben dus nog steeds de postzegeltuin die de andere woningen ook hebben. Alleen een iets ruimere zolder, en een extra raam beneden. En het is prima dat het voor andere mensen dus meer geld waard is, ik gebruikte het alleen als voorbeeld dat het dus niet altijd voor iedereen te begrijpen is waarom een huis veel/meer waard is.quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Mijn nieuwbouwwoning is ook een hoekwoning en kostte meer dan de overige huizen in dat blok, inclusief de andere hoekwoning.
Ik kreeg daarvoor wel 20m2 meer woonoppervlakte en de grootste tuin in het project voor terug. Ik vond het die 40k extra wel waard.
Even kleine check, maar hoeveel is een K in jouw boekje?quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:45 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ca. 2020. En net nog even gekeken maar voor 150 m2 betaal je dus tegen de 8K.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Even kleine check, maar hoeveel is een K in jouw boekje?
Het opent allemaal niet lekker mobiel, maar wat ik er zo van zie zou het me niets verbazen als de m³ prijzen lagerzijn dan bij die tweekappers van 925K bij Voorschoten, en dat is in dezelfde regio nota bene, dus je zit niet met lagere bouwkosten, in dit geval wel met lagere grondprijzen, maar als dan de m³ prijs van een vrijstaande villa (met veel meer grond) lager is dan van die "halfvrijstaande villa" in Voorschoten dan blijft dat uitzonderlijk.quote:Op vrijdag 2 december 2022 07:36 schreef Scorpie het volgende:
Kan altijd erger:
https://www.nieuwbouw-tuindershof.nl/
Vrijstaande villa’s voor 1M+
Goede deal ja!quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt absurd. 2020 = wel met diverse voordelen.....@Leandraquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:45 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nog geen 60 euro per m2quote:Op vrijdag 2 december 2022 09:45 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nou ja, als het een nul op de meter huis is dan scheelt dat tov een jaren 30 woning wellicht 400-500 euro aan energiekosten per maand.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt absurd. 2020 = wel met diverse voordelen.....@:Leandra
Dat bedoel ik. Wij zijn weer verder met verduurzamen van onze woning uit ......1922quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nou ja, als het een nul op de meter huis is dan scheelt dat tov een jaren 30 woning wellicht 400-500 euro aan energiekosten per maand.
De prijzen zijn uitzonderlijk, het verschil tussen de wijk in Voorschoten en die in Pijnacker is weer prima te verklaren. Binnen de Randstad zelf zijn er ook weer verschillen in locatie en eerstgenoemde schurkt tegen Leiden aan. Met Amsterdam zo'n beetje de duurste stad van Nederland.quote:Op vrijdag 2 december 2022 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het opent allemaal niet lekker mobiel, maar wat ik er zo van zie zou het me niets verbazen als de m³ prijzen lagerzijn dan bij die tweekappers van 925K bij Voorschoten, en dat is in dezelfde regio nota bene, dus je zit niet met lagere bouwkosten, in dit geval wel met lagere grondprijzen, maar als dan de m³ prijs van een vrijstaande villa (met veel meer grond) lager is dan van die "halfvrijstaande villa" in Voorschoten dan blijft dat uitzonderlijk.
Het maakt het wel allemaal een stuk luchtiger. Zeker in dit topic. Als je vluchtig 5k/10k/20k/100/200k roept dan lijkt het niet zoveel, maar het gros van Nederland heeft amper ooit 5000 euro bij elkaar gezienquote:Op vrijdag 2 december 2022 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Even kleine check, maar hoeveel is een K in jouw boekje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |