abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206984900
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:50 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Ja, dit had ik vanochtend ook :( Kans op winst is nu wel heel klein, al eerder een vraag "fout" gehad omdat de vraagstelling niet deugde.
NS opereert op het niveau van het publiek, niet teveel nadenken bij dat soort vragen. Ze kijken gewoon op een kaartje van Wikipedia..
  woensdag 7 december 2022 @ 20:53:33 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206987613
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:47 schreef Duvel het volgende:

[..]
Hup vakbond! Hup vakbond!
Dit gaat nog wel een tijd duren zo te zien:

twitter


Er zijn de afgelopen jaren vaker conflicten geweest over DOO in het Verenigd Koninkrijk, met gemengde resultaten. Bij Southern heeft de Britse regering uiteindelijk aan het langste eind getrokken, maar met concessies.

In de West Midlands is de invoering van DOO uiteindelijk afgeschaft (en moesten nieuw bestelde treinen worden omgebouwd zodat er alsnog gesleuteld kan worden vanuit de reizigers afdeling), en ook bij Merseyrail ging de invoering van DOO uiteindelijk niet door na flink verzet door vakbonden. En ook daar was al materieel besteld dat was ingericht op éénpersoonsbediening.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 7 december 2022 @ 21:01:38 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206987753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:51 schreef James1988 het volgende:

[..]
Rond Kerstmis gaan de treindienstleiders, die ook door het RMT worden vertegenwoordigd, staken: 24-12 in de middag t/m 27-12 in de ochtend. Want ook tussen Network Rail en de vakbond rommelt het.

In het VK rijdt er rond Kerstmis nagenoeg helemaal geen OV, dus die staking zal reizigers niet echt raken. Maar Network Rail gebruikt de kerstperiode juist om heel veel werkzaamheden te doen, die worden wel hard geraakt wanneer de treindienstleiders het bijltje erbij neergooien.
Nee hoor, die wkzh worden dan een andere keer ingehaald. Enige die geraakt wordt is de reiziger, zoals altijd :Y

Dat is niet omdat ik een jankerd ben, dat is nou eenmaal inherent aan de positie van de reiziger aan de bodem van de voedselketen. So to speak :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 7 december 2022 @ 21:04:34 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206987799
En eerlijk is eerlijk: of het personeel nou de dood in gejaagd wordt, of dat iedereen zich helemaal de moeder staakt, het maakt niet veel uit: Er rijden geen treinen meer.

In feite zien we in de UK in versneld tempo gebeuren wat Nederland ook te wachten staat. Het spoor heeft blijkbaar zijn tijd gehad. Niemand wil meer werken voor het spoor, niemand wil meer gebruik maken van het spoor, wie geen keus heeft had toch al pech gehad in het leven, jammerdepammer poepchinees :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 23:52:10 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206990107
En toch moeten we uit de auto en meer met het OV... :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 8 december 2022 @ 00:07:13 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206990188
Foto's opgedoken van de kop van het stuurstandrijtuig van de ICE-L (de Talgo voor de Pimpel):

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 december 2022 @ 07:07:12 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206990695
Het stoere van die eerste render is er wel vanaf...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 december 2022 @ 07:19:18 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206990718
Dit lijkt een beetje op de EuroDual van Stadler, maar dan besteld op Wish :P
pi_206990723
Heerlijk dat vanaf maandag de 10-minutentrein weer structureel gaat rijden _O_
  donderdag 8 december 2022 @ 08:11:14 #255
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206990876
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:23 schreef b2py het volgende:
Heerlijk dat vanaf maandag de 10-minutentrein weer structureel gaat rijden _O_
Wat een onzin weer. Je kunt beter op bepaalde verbindingen die afgeschaalt zijn van kwartiersdienst naar een halfuursdienst de dienstregeling weer opschalen tot een kwartiersdienst dan op Amsterdam-Eindhoven iedere 10 minuten een trein laten rijden.

Ik hoop eigenlijk dat vanaf 2024 weer strakke kwartiersdiensten komen op Amsterdam-Eindhoven, Utrecht-Arnhem, Schiphol-Utrecht en op Amsterdam-Leiden-Rotterdam-Utrecht. Wat mij betreft zou Heerlen enkel een pendeltrein krijgen naar Sittard die aansluit op de trein Maastricht-Alkmaar/Enkhuizen en eventueel in de spits enkele ritten Heerlen-Eindhoven. Dan hoef je nergens te splitsen en combineren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 december 2022 @ 08:15:41 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206990885
nou, maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt dan. Spitsen en combineren fuckdat. Overstappen voor de reiziger minimaliseren, DAT is belangrijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206991405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. Je kunt beter op bepaalde verbindingen die afgeschaalt zijn van kwartiersdienst naar een halfuursdienst de dienstregeling weer opschalen tot een kwartiersdienst dan op Amsterdam-Eindhoven iedere 10 minuten een trein laten rijden.

Ik hoop eigenlijk dat vanaf 2024 weer strakke kwartiersdiensten komen op Amsterdam-Eindhoven, Utrecht-Arnhem, Schiphol-Utrecht en op Amsterdam-Leiden-Rotterdam-Utrecht. Wat mij betreft zou Heerlen enkel een pendeltrein krijgen naar Sittard die aansluit op de trein Maastricht-Alkmaar/Enkhuizen en eventueel in de spits enkele ritten Heerlen-Eindhoven. Dan hoef je nergens te splitsen en combineren.
Die pendeltrein die er nu op bepaalde tijden rijdt is maar een paar minuten sneller dan het boemeltje van Arriva, doordat op het traject een baanvaksnelheid van 100 km/h geldt. Dan kan je net zo goed de hele IC schrappen en de stoptrein verlengen.

Maar die treinen in Zuid-Limburg zijn nog verrassend goed bezet. Beter gewoon de verbinding met Utrecht in stand houden.
  donderdag 8 december 2022 @ 10:39:31 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206991843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:23 schreef b2py het volgende:
Heerlijk dat vanaf maandag de 10-minutentrein weer structureel gaat rijden _O_
Ja, en Nijmegen-Utrecht op een zaterdag nog steeds maar 2x per uur. Lekker verdeeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 december 2022 @ 10:47:01 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206991892
Op vrijdag en in de daluren structureel een extreem slecht verdeelde 10-20 dienst tussen Gouda en Utrecht door stom uitsnijden van IC's, ik kijk er niet naar uit dat dit nog een jaar zo doorgaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206992038
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en Nijmegen-Utrecht op een zaterdag nog steeds maar 2x per uur. Lekker verdeeld.
Karig hoor op zo’n belangrijke as.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 december 2022 @ 11:11:52 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206992123
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Karig hoor op zo’n belangrijke as.
Maar ter compensatie waarschijnlijk wel gewoon 3 x 6 bakken dubbeldeks natuurlijk. Neem ik aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 december 2022 @ 11:51:23 #262
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206992548
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die pendeltrein die er nu op bepaalde tijden rijdt is maar een paar minuten sneller dan het boemeltje van Arriva, doordat op het traject een baanvaksnelheid van 100 km/h geldt. Dan kan je net zo goed de hele IC schrappen en de stoptrein verlengen.

Maar die treinen in Zuid-Limburg zijn nog verrassend goed bezet. Beter gewoon de verbinding met Utrecht in stand houden.
Dan moet je in Eindhoven weer splitsen en combineren met het treindeel uit Venlo. Of heel ouderwets splitsen en combineren in Sittard met gedeeltes naar Maastricht en Heerlen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206992585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Dan moet je in Eindhoven weer splitsen en combineren met het treindeel uit Venlo. Of heel ouderwets splitsen en combineren in Sittard met gedeeltes naar Maastricht en Heerlen.
Wat is er mis met het huidige systeem?
  donderdag 8 december 2022 @ 12:06:37 #264
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206992698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat is er mis met het huidige systeem?
Het is raar om per sé 6 treinen per uur te moeten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven terwijl op bijvoorbeeld de Oude Lijn of tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht maar 2 treinen per uur kunnen rijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206994597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Het is raar om per sé 6 treinen per uur te moeten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven terwijl op bijvoorbeeld de Oude Lijn of tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht maar 2 treinen per uur kunnen rijden.
1) je weet niet waar het ziekteverzuim/tekort het hoogst is 2) we weten niet waar de dikste stromen alweer terug zijn 3) vanuit logistieke overwegingen zouden intensivering op andere trajecten allicht meer personeel vragen dan deze 6 keer per uur.

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 08-12-2022 16:32:29 ]
  donderdag 8 december 2022 @ 16:27:19 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206995535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en Nijmegen-Utrecht op een zaterdag nog steeds maar 2x per uur. Lekker verdeeld.
En dan zijn er nog sprinters die 's avonds en in de weekenden teruggaan naar een uurdienst... zoals Nijmegen - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht, Tilburg Universiteit - Weert en Utrecht - Baarn. :{
pi_206996159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:53 schreef James1988 het volgende:

[..]
Dit gaat nog wel een tijd duren zo te zien:

[ twitter ]

Er zijn de afgelopen jaren vaker conflicten geweest over DOO in het Verenigd Koninkrijk, met gemengde resultaten. Bij Southern heeft de Britse regering uiteindelijk aan het langste eind getrokken, maar met concessies.

In de West Midlands is de invoering van DOO uiteindelijk afgeschaft (en moesten nieuw bestelde treinen worden omgebouwd zodat er alsnog gesleuteld kan worden vanuit de reizigers afdeling), en ook bij Merseyrail ging de invoering van DOO uiteindelijk niet door na flink verzet door vakbonden. En ook daar was al materieel besteld dat was ingericht op éénpersoonsbediening.
Te weinig twitterende machinisten en conducteurs
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2022 @ 18:54:56 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206997235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:27 schreef James1988 het volgende:

[..]
En dan zijn er nog sprinters die 's avonds en in de weekenden teruggaan naar een uurdienst... zoals Nijmegen - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht, Tilburg Universiteit - Weert en Utrecht - Baarn. :{
Je zou in principe de IC tussen Nijmegen en Roosendaal 's avonds/weekenden overal kunnen laten stoppen? Zoveel stations zijn het niet en de marge van Den Bosch en Breda kun je voor de extra stops gebruiken zodat de aansluiting op de Zeeuwse lijn niet verloren gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 december 2022 @ 18:57:02 #269
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206997268
Zoveel stations zijn het niet? Tussen Nijmegen en Den Bosch liggen er acht. Dat haal je echt niet qua rijtijden, nog los van het dramatische serviceniveau dat je dan voor een intercity overhoudt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2022 @ 19:03:27 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206997385
Dat is inderdaad net iets te veel. Dan zou je het iets anders aan moeten pakken met bijvoorbeeld andere routes in de avond t.o.v. overdag.

Blijft wel over dat tussen Den Bosch en Breda de IC daar wel kan stopperen. Moet je alleen nog een pendel Breda - Dordrecht inleggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 december 2022 @ 19:26:02 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206997771
Sterker nog, in Brabant gaan 's avonds en in het weekend alle sprinters terug naar een uurdienst. Roosendaal - Dordrecht, Dordrecht - Nijmegen, Tilburg - Weert, 's-Hertogenbosch - Deurne. Zware kaalslag voor het regionale vervoer in de provincie alhier.

Maar er rijden overdag wel 6 ICs per uur op Amsterdam - Eindhoven, en 4 ICd's per uur Amsterdam - Rotterdam.

Zet dat personeel liever in om die sprinterlijnen 2x/u te houden? Terug naar een uurdienst zal meer schade doen dan 4x/u een IC ipv 6x/u...
  donderdag 8 december 2022 @ 19:27:20 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206997789
Treinen van en naar Amsterdam zijn nu eenmaal belangrijker dan stoptreinen in ruraal Brabant. Je mag blij zijn dat er in de periferie überhaupt nog treinen rijden in het weekend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 december 2022 @ 19:28:08 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206997800
Mens, ga toch fietsen.
  Moderator donderdag 8 december 2022 @ 19:33:29 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206997890
quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:28 schreef James1988 het volgende:
Mens, ga toch fietsen.
Jullie zeggen toch hetzelfde. Op ben ik zelf zo cynisch dat ik die opmerking van Janneke ook als cynisch zie: P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 december 2022 @ 19:38:03 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206997954
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jullie zeggen toch hetzelfde. Op ben ik zelf zo cynisch dat ik die opmerking van Janneke ook als cynisch zie: P
Als dat zo is is het me ontschoten. Ik ben moe. :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 december 2022 @ 19:39:41 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206997987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:26 schreef James1988 het volgende:
Sterker nog, in Brabant gaan 's avonds en in het weekend alle sprinters terug naar een uurdienst. Roosendaal - Dordrecht, Dordrecht - Nijmegen, Tilburg - Weert, 's-Hertogenbosch - Deurne. Zware kaalslag voor het regionale vervoer in de provincie alhier.

Maar er rijden overdag wel 6 ICs per uur op Amsterdam - Eindhoven, en 4 ICd's per uur Amsterdam - Rotterdam.

Zet dat personeel liever in om die sprinterlijnen 2x/u te houden? Terug naar een uurdienst zal meer schade doen dan 4x/u een IC ipv 6x/u...
klopt helemaal, al ben ik ook van mening dat je goed moet kijken hoe je met de beschikbare middelen een zo goed mogelijke dienst overeind kunt houden. In hoeverre zijn bijvoorbeeld 4 treinen per uur tussen Dordrecht en Roosendaal op de extreem rustige tijdstippen verdedigbaar? En hoe kun je de stations 2x per uur blijven bedienen zonder de knoop in Roosendaal om zeep te helpen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 december 2022 @ 19:44:38 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206998085
Maar je moet het breder bekijken. NS wil zo veel mogelijk mensen in de trein hebben, want dat is goed voor hun bedrijf. De BV Nederland wil zo veel mogelijk mensen in de trein hebben, want beter voor het klimaat, minder files voor de mensen voor wie OV een minder vanzelfsprekende optie is, enzovoorts.

Juist reizigers vanaf die kleinere stations worden hard geraakt door een terugval naar een uurdienst. De 'captive' reizigers zullen wel blijven, die hebben immers geen alternatief. Dus de studenten gaan nog altijd met de trein.

Maar een forens van/naar zo'n kleiner station zal dan toch maar een autootje kopen. Weer een voertuig op de weg, dat CO2 en allerlei andere narigheden uitstoot. Weer een autootje dat plek inneemt op parkeerplaatsen, dat zich over wegen en door steden baant.

En al schaalt NS over een half jaar de dienstregeling op die trajecten weer op omdat het personeelstekort is weggepoetst, de klanten die nu afhaken door dit soort fratsen keren echt niet zomaar terug.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:46:37 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206998129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:44 schreef James1988 het volgende:
Maar je moet het breder bekijken. NS wil zo veel mogelijk mensen in de trein hebben, want dat is goed voor hun bedrijf. De BV Nederland wil zo veel mogelijk mensen in de trein hebben, want beter voor het klimaat, minder files voor de mensen voor wie OV een minder vanzelfsprekende optie is, enzovoorts.

Juist reizigers vanaf die kleinere stations worden hard geraakt door een terugval naar een uurdienst. De 'captive' reizigers zullen wel blijven, die hebben immers geen alternatief. Dus de studenten gaan nog altijd met de trein.

Maar een forens van/naar zo'n kleiner station zal dan toch maar een autootje kopen. Weer een voertuig op de weg, dat CO2 en allerlei andere narigheden uitstoot. Weer een autootje dat plek inneemt op parkeerplaatsen, dat zich over wegen en door steden baant.

En al schaalt NS over een half jaar de dienstregeling op die trajecten weer op omdat het personeelstekort is weggepoetst, de klanten die nu afhaken door dit soort fratsen keren echt niet zomaar terug.
Het aantal reizigers gaat op die kleine stations natuurlijk fors naar beneden door het gedaalde serviceniveau, precies wat je beschrijft. Dus we moeten nog maar zien dat de frequentie weer omhoog gaat, want er zijn immers nauwelijks reizigers in het (slechts 1x per uur bediende) Rilland-Bath, Rosmalen of Rijssen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206998197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:44 schreef James1988 het volgende:
Maar je moet het breder bekijken. NS wil zo veel mogelijk mensen in de trein hebben, want dat is goed voor hun bedrijf. De BV Nederland wil zo veel mogelijk mensen in de trein hebben, want beter voor het klimaat, minder files voor de mensen voor wie OV een minder vanzelfsprekende optie is, enzovoorts.

Juist reizigers vanaf die kleinere stations worden hard geraakt door een terugval naar een uurdienst. De 'captive' reizigers zullen wel blijven, die hebben immers geen alternatief. Dus de studenten gaan nog altijd met de trein.

Maar een forens van/naar zo'n kleiner station zal dan toch maar een autootje kopen. Weer een voertuig op de weg, dat CO2 en allerlei andere narigheden uitstoot. Weer een autootje dat plek inneemt op parkeerplaatsen, dat zich over wegen en door steden baant.

En al schaalt NS over een half jaar de dienstregeling op die trajecten weer op omdat het personeelstekort is weggepoetst, de klanten die nu afhaken door dit soort fratsen keren echt niet zomaar terug.
Een forens in de avonduren van het weekend?
  Moderator donderdag 8 december 2022 @ 19:53:01 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206998281
Kijk en ik vind een halfuursdienst helemaal niet vervelend ofzo. Een halfuursdienst met voldoende capaciteit in het hele land zou niemand grote problemen mee hebben lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')