Wat een onzin weer. Je kunt beter op bepaalde verbindingen die afgeschaalt zijn van kwartiersdienst naar een halfuursdienst de dienstregeling weer opschalen tot een kwartiersdienst dan op Amsterdam-Eindhoven iedere 10 minuten een trein laten rijden.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:23 schreef b2py het volgende:
Heerlijk dat vanaf maandag de 10-minutentrein weer structureel gaat rijden
Die pendeltrein die er nu op bepaalde tijden rijdt is maar een paar minuten sneller dan het boemeltje van Arriva, doordat op het traject een baanvaksnelheid van 100 km/h geldt. Dan kan je net zo goed de hele IC schrappen en de stoptrein verlengen.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Je kunt beter op bepaalde verbindingen die afgeschaalt zijn van kwartiersdienst naar een halfuursdienst de dienstregeling weer opschalen tot een kwartiersdienst dan op Amsterdam-Eindhoven iedere 10 minuten een trein laten rijden.
Ik hoop eigenlijk dat vanaf 2024 weer strakke kwartiersdiensten komen op Amsterdam-Eindhoven, Utrecht-Arnhem, Schiphol-Utrecht en op Amsterdam-Leiden-Rotterdam-Utrecht. Wat mij betreft zou Heerlen enkel een pendeltrein krijgen naar Sittard die aansluit op de trein Maastricht-Alkmaar/Enkhuizen en eventueel in de spits enkele ritten Heerlen-Eindhoven. Dan hoef je nergens te splitsen en combineren.
Ja, en Nijmegen-Utrecht op een zaterdag nog steeds maar 2x per uur. Lekker verdeeld.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:23 schreef b2py het volgende:
Heerlijk dat vanaf maandag de 10-minutentrein weer structureel gaat rijden
Karig hoor op zo’n belangrijke as.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en Nijmegen-Utrecht op een zaterdag nog steeds maar 2x per uur. Lekker verdeeld.
Maar ter compensatie waarschijnlijk wel gewoon 3 x 6 bakken dubbeldeks natuurlijk. Neem ik aan.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Karig hoor op zo’n belangrijke as.
Dan moet je in Eindhoven weer splitsen en combineren met het treindeel uit Venlo. Of heel ouderwets splitsen en combineren in Sittard met gedeeltes naar Maastricht en Heerlen.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die pendeltrein die er nu op bepaalde tijden rijdt is maar een paar minuten sneller dan het boemeltje van Arriva, doordat op het traject een baanvaksnelheid van 100 km/h geldt. Dan kan je net zo goed de hele IC schrappen en de stoptrein verlengen.
Maar die treinen in Zuid-Limburg zijn nog verrassend goed bezet. Beter gewoon de verbinding met Utrecht in stand houden.
Wat is er mis met het huidige systeem?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan moet je in Eindhoven weer splitsen en combineren met het treindeel uit Venlo. Of heel ouderwets splitsen en combineren in Sittard met gedeeltes naar Maastricht en Heerlen.
Het is raar om per sé 6 treinen per uur te moeten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven terwijl op bijvoorbeeld de Oude Lijn of tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht maar 2 treinen per uur kunnen rijden.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is er mis met het huidige systeem?
1) je weet niet waar het ziekteverzuim/tekort het hoogst is 2) we weten niet waar de dikste stromen alweer terug zijn 3) vanuit logistieke overwegingen zouden intensivering op andere trajecten allicht meer personeel vragen dan deze 6 keer per uur.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is raar om per sé 6 treinen per uur te moeten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven terwijl op bijvoorbeeld de Oude Lijn of tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht maar 2 treinen per uur kunnen rijden.
En dan zijn er nog sprinters die 's avonds en in de weekenden teruggaan naar een uurdienst... zoals Nijmegen - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht, Tilburg Universiteit - Weert en Utrecht - Baarn.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en Nijmegen-Utrecht op een zaterdag nog steeds maar 2x per uur. Lekker verdeeld.
Te weinig twitterende machinisten en conducteursquote:Op woensdag 7 december 2022 20:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit gaat nog wel een tijd duren zo te zien:
[ twitter ]
Er zijn de afgelopen jaren vaker conflicten geweest over DOO in het Verenigd Koninkrijk, met gemengde resultaten. Bij Southern heeft de Britse regering uiteindelijk aan het langste eind getrokken, maar met concessies.
In de West Midlands is de invoering van DOO uiteindelijk afgeschaft (en moesten nieuw bestelde treinen worden omgebouwd zodat er alsnog gesleuteld kan worden vanuit de reizigers afdeling), en ook bij Merseyrail ging de invoering van DOO uiteindelijk niet door na flink verzet door vakbonden. En ook daar was al materieel besteld dat was ingericht op éénpersoonsbediening.
Je zou in principe de IC tussen Nijmegen en Roosendaal 's avonds/weekenden overal kunnen laten stoppen? Zoveel stations zijn het niet en de marge van Den Bosch en Breda kun je voor de extra stops gebruiken zodat de aansluiting op de Zeeuwse lijn niet verloren gaat.quote:Op donderdag 8 december 2022 16:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan zijn er nog sprinters die 's avonds en in de weekenden teruggaan naar een uurdienst... zoals Nijmegen - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht, Tilburg Universiteit - Weert en Utrecht - Baarn.
Jullie zeggen toch hetzelfde. Op ben ik zelf zo cynisch dat ik die opmerking van Janneke ook als cynisch zie: Pquote:
Als dat zo is is het me ontschoten. Ik ben moe.quote:Op donderdag 8 december 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jullie zeggen toch hetzelfde. Op ben ik zelf zo cynisch dat ik die opmerking van Janneke ook als cynisch zie: P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |