abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 december 2022 @ 01:34:16 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206977766
YouTube adviseerde deze video over de ICE3neo:

Mijn eerste indrukken:
- Het interieur doet aan alsof de trein uit de jaren 90/begin 2000 komt. Niets wezenlijk anders dan bij de ICE 3(M) zoals we 'm al 22 jaar kennen.
- Het exterieur ontwerp is aangepast aan de meest recente eisen voor zichtbaarheid van de deuren, maar de manier waarop is errrr.... mislukt? Net zo'n mislukking als bij de 1e generatie VIRMm waarbij ze eveneens dikke lelijke strepen rond de deuren hebben aangebracht.
- Verschrikkelijk geluid bij acceleratie.
- En dat hoor je ook binnen in de 1e klas?! Ik mag hopen dat dat een overgevoelige microfoon is...

Het zal vast z'n werk wel doen, en dat er veel meer van deze treinen zullen zijn zal goed zijn voor de betrouwbaarheid van de verbindingen naar Amsterdam en Brussel, maar heel enthusiast maakt dit me niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 07-12-2022 01:45:17 ]
  woensdag 7 december 2022 @ 01:52:18 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206977841
Iets waar ik wél enthusiast van word: deze week heeft SNCF haar nieuwe intercitytrein voorgesteld. In 2019 heeft SNCF een opdracht gegund aan CAF France voor de levering van 28 treinstellen, met een maximumsnelheid van 200 km/u, voor inzet op het intercitynetwerk. SNCF heeft hiervoor een flinke subsidie van de Franse overheid ontvangen.

Deze treinen zullen gaan rijden op de routes Paris-Bercy - Clermont-Ferrand en Paris-Austerlitz - Toulouse, en lossen daar de getrokken Corail-rijtuigen af die inmiddels al 40 jaar meedraaien.

Deze week wordt een mockup voorgesteld in het station van Brive-la-Gaillarde (wie kent het niet?), zodat men een gevoel kan krijgen bij hoe de nieuwe trein eruit komt te zien:

twitter


Filmpje:
twitter


De projectpagina bij CAF meldt:

quote:
Samenstelling: Mc-T-T-T-M-M-T-T-T-Mc
Treinlengte (mm):187,000
Reizigerscapaciteit: 196
Topsnelheid (km/u): 200
196 zitplaatsen voor 187 meter trein lijkt me wel heel erg weinig. Een NS FLIRT-viertje is 80 meter lang en heeft 214 zitplaatsen. Hoe ruim opgezet gaan deze nieuwe IC-treinen zijn? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 07-12-2022 02:02:20 ]
  Redactie Sport woensdag 7 december 2022 @ 02:41:53 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206977962
#werkenbijNS

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206978103
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2022 01:52 schreef James1988 het volgende:
Iets waar ik wél enthusiast van word: deze week heeft SNCF haar nieuwe intercitytrein voorgesteld. In 2019 heeft SNCF een opdracht gegund aan CAF France voor de levering van 28 treinstellen, met een maximumsnelheid van 200 km/u, voor inzet op het intercitynetwerk. SNCF heeft hiervoor een flinke subsidie van de Franse overheid ontvangen.

Deze treinen zullen gaan rijden op de routes Paris-Bercy - Clermont-Ferrand en Paris-Austerlitz - Toulouse, en lossen daar de getrokken Corail-rijtuigen af die inmiddels al 40 jaar meedraaien.

Deze week wordt een mockup voorgesteld in het station van Brive-la-Gaillarde (wie kent het niet?), zodat men een gevoel kan krijgen bij hoe de nieuwe trein eruit komt te zien:

[ twitter ]

Filmpje:
[ twitter ]

De projectpagina bij CAF meldt:
[..]
196 zitplaatsen voor 187 meter trein lijkt me wel heel erg weinig. Een NS FLIRT-viertje is 80 meter lang en heeft 214 zitplaatsen. Hoe ruim opgezet gaan deze nieuwe IC-treinen zijn? :?
Mooie trein. Er rijdt in Frankrijk echt nog veel oud spul rond. Wat enerzijds z’n charme heeft en nostalgisch aanvoelt maar anderzijds wel zwaar oncomfortabel kan zijn (treinen zonder airco als het 30+ graden is enzo). Maar daar lijkt nu langzaam verandering in te komen.

Er zitten ook echt leuke lijntjes tussen, het is alleen jammer dat het landelijke ov (buiten de TGV en intercity’s) zo matig en infrequent is, anders zou ik er wel vaker naartoe willen treinen.
  woensdag 7 december 2022 @ 07:42:40 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206978220
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2022 01:34 schreef James1988 het volgende:
YouTube adviseerde deze video over de ICE3neo:

Mijn eerste indrukken:
- Het interieur doet aan alsof de trein uit de jaren 90/begin 2000 komt. Niets wezenlijk anders dan bij de ICE 3(M) zoals we 'm al 22 jaar kennen.
- Het exterieur ontwerp is aangepast aan de meest recente eisen voor zichtbaarheid van de deuren, maar de manier waarop is errrr.... mislukt? Net zo'n mislukking als bij de 1e generatie VIRMm waarbij ze eveneens dikke lelijke strepen rond de deuren hebben aangebracht.
- Verschrikkelijk geluid bij acceleratie.
- En dat hoor je ook binnen in de 1e klas?! Ik mag hopen dat dat een overgevoelige microfoon is...

Die strepen om die deuren komen voort uit Europese eisen voor reizigers met slecht zicht, het alternatief is de deuren een compleet contrasterend uiterlijk te geven (helemaal zwart, of rood), maar dat zou het beeld van de trein naar mijn mening nog verder verstoren.

Het interieur is allesbehalve spannend, ik ben benieuwd naar het 18e stel dan. Heeft NS, net als bij de ICE3M, hier ook een aantal stellen gekocht? En zijn die dan met het nieuwe interieur?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 december 2022 @ 07:44:36 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206978231
CAF France, is dat een oud-Alstom deel dat ze hebben moeten afstoten na de fusie met Bombardier?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 december 2022 @ 09:32:30 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206978988
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Die strepen om die deuren komen voort uit Europese eisen voor reizigers met slecht zicht, het alternatief is de deuren een compleet contrasterend uiterlijk te geven (helemaal zwart, of rood), maar dat zou het beeld van de trein naar mijn mening nog verder verstoren.
Ik denk dat dat zou meevallen, mits het een beetje netjes wordt gedaan. DB Regio heeft een huisstijl waarbij ze een felwitte deur op een rode ondergrond hebben, en dat werkt prima.

Een ICE met rode deuren zou denk ik best kunnen werken zonder er rommelig uit te zien.
quote:
Het interieur is allesbehalve spannend, ik ben benieuwd naar het 18e stel dan. Heeft NS, net als bij de ICE3M, hier ook een aantal stellen gekocht? En zijn die dan met het nieuwe interieur?
De aankondiging dat er Talgo-bakken+locs zouden worden gekocht voor de IC Berlijn kwam voor NS als een verrassing (zij waren toen al bezig met een project om Vectrons te huren voor versnelling van de ICB), en in de persberichten over de ICE3neo hoor en lees je ook nooit iets over NS.

Ik heb heel erg het gevoel dat DB hier op eigen initiatief acteert en dat NS maar moet meedoen.
  woensdag 7 december 2022 @ 09:37:23 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979029
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:44 schreef Duvel het volgende:
CAF France, is dat een oud-Alstom deel dat ze hebben moeten afstoten na de fusie met Bombardier?
CAF heeft al sinds 2008 een fabriek in Bagnère-de-Bigorre, die zou worden uitgebreid voor dit project voor SNCF. De ex-Alstom-vestiging in Reichshoffen is pas sinds augustus 2022 onderdeel van CAF, ik denk niet dat die veel zal doen voor dit project.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:17:47 #234
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206979325
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:32 schreef James1988 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat zou meevallen, mits het een beetje netjes wordt gedaan. DB Regio heeft een huisstijl waarbij ze een felwitte deur op een rode ondergrond hebben, en dat werkt prima.

Een ICE met rode deuren zou denk ik best kunnen werken zonder er rommelig uit te zien.
[..]
De aankondiging dat er Talgo-bakken+locs zouden worden gekocht voor de IC Berlijn kwam voor NS als een verrassing (zij waren toen al bezig met een project om Vectrons te huren voor versnelling van de ICB), en in de persberichten over de ICE3neo hoor en lees je ook nooit iets over NS.

Ik heb heel erg het gevoel dat DB hier op eigen initiatief acteert en dat NS maar moet meedoen.
Deutsche Bahn moet het verouderde IC-materieel een keer vervangen. De drukke IC-lijnen zoals Köln-Hamburg worden door de instroom van ICE4 vervangen door ICE's, op rustige IC-lijnen gaan Dosto-IC's rijden. Dan moet je kijken naar verbindingen naar het buitenland. De treindiensten naar Zwitserland worden verzorgd door de ICE4, Stadler Kiss, Astoro en straks de Giruno. De treindiensten naar Oostenrijk worden verzorgd door ÖBB-Intercity's, Railjets, ICE-T en ICE4. De treindiensten naar Tsjechië, Polen en Denemarken worden verzorgd door de CD, PKP en DSB met hun materieel. De treindiensten naar Frankrijk, België en Nederland worden verzorgd door de ICE Velaro. Dan zit je nog met de IC-treindiensten naar Westerland en Oberstdorf. Daar kunnen geen ICE's of Dosto-IC's komen, vanwege het ontbreken van een bovenleiding en dus zijn voor die treindiensten de ICE-L bedacht. Aangezien Berlin-Amsterdam niet goed genoeg is voor de ICE Velaro dan gaat Deutsche Bahn ook Berlin-Amsterdam met de ICE-L rijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:21:59 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979365
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.

Die zijn wel toevallig op hetzelfde Talgo-materieel uitgekomen als DB, maar dan zonder stuurrijtuig. Wat ook wel weer bijzonder te noemen is - een stuurrijtuig met PZB, LZB en ETCS zou voldoende moeten zijn. Weinig bijzonders daaraan.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:35:13 #236
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206979453
Boem is ho!

quote:
Gewonden door treinbotsing Barcelona in ochtendspits

Bij een botsing tussen twee treinen bij Barcelona zijn vele tientallen mensen gewond geraakt. De autoriteiten spreken van zeker 150 gewonden. Het is nog onduidelijk hoe ze eraan toe zijn.

Het ongeluk gebeurde rond 07.50 uur op het station van Montcada i Reixac, een noordelijke voorstad van Barcelona. Een stilstaande trein werd van achteren geraakt door de tweede trein, die gezien de beperkte schade niet met grote snelheid reed. Beide hadden het centrum van de stad als bestemming. In de treinen was het druk vanwege de ochtendspits.

Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, is nog niet bekend.
pi_206979562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:21 schreef James1988 het volgende:
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.

Die zijn wel toevallig op hetzelfde Talgo-materieel uitgekomen als DB, maar dan zonder stuurrijtuig. Wat ook wel weer bijzonder te noemen is - een stuurrijtuig met PZB, LZB en ETCS zou voldoende moeten zijn. Weinig bijzonders daaraan.
Dat is toch gelijk aan Tsjechië en Polen zoals erno beschrijft?
  woensdag 7 december 2022 @ 10:52:06 #238
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206979616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:21 schreef James1988 het volgende:
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.

Die zijn wel toevallig op hetzelfde Talgo-materieel uitgekomen als DB, maar dan zonder stuurrijtuig. Wat ook wel weer bijzonder te noemen is - een stuurrijtuig met PZB, LZB en ETCS zou voldoende moeten zijn. Weinig bijzonders daaraan.
Ik ben vooral benieuwd naar welk materieel straks op (Hamburg-)Flensburg-Frederia(-Aarhus) gaat rijden. De Talgo's worden enkel op Hamburg-Kopenhagen ingezet en de Coradia Streams die DSB besteld heeft kunnen niet in Duitsland rijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:01:53 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979724
Volgens DSB gaan de Talgo's ook rijden op de route Hamburg - Aarhus, zie https://www.dsb.dk/om-dsb/baeredygtighed/talgo/ :)
  woensdag 7 december 2022 @ 11:09:09 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979788
De eerste bak is een tijdje geleden gepresenteerd. Ziet er best chique uit zo met dat rood en zwart :o

  woensdag 7 december 2022 @ 11:11:19 #241
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206979821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:01 schreef James1988 het volgende:
Volgens DSB gaan de Talgo's ook rijden op de route Hamburg - Aarhus, zie https://www.dsb.dk/om-dsb/baeredygtighed/talgo/ :)
Red je dat wel met acht treinstammen? Hamburg-Kopenhagen en Hamburg-Aarhus kosten bij een tweeuursdienst ieder al zes omlopen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:15:43 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979890
Volgens mij rijdt dat niet eens zo heel vaak? Een paar keer per dag, hoogstens?
  Redactie Sport woensdag 7 december 2022 @ 11:50:08 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206980301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:15 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij rijdt dat niet eens zo heel vaak? Een paar keer per dag, hoogstens?
Volgens mij rijden ze grotendeels in een vieruursdienst.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:21 schreef James1988 het volgende:
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.
Daar ligt het gros van de kilometers in Denemarken natuurlijk, dus zo heel gek vind ik dat niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 december 2022 @ 12:32:21 #244
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206980730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:50 schreef dennistd het volgende:

[..]
Volgens mij rijden ze grotendeels in een vieruursdienst.
[..]
Daar ligt het gros van de kilometers in Denemarken natuurlijk, dus zo heel gek vind ik dat niet.
Er rijden ook nog wat stoptreinen tussen Flensburg en Fredericia (de IC Hamburg-Fredericia(-Aarhus) is in deze stoptrein geïntegreerd), maar de Coradia Stream mag niet naar Flensburg en de RE7, gereden door Bombardier Twindexx mag niet naar Padborg. Iemand enig idee wat voor materieel straks in de stoptreindienst tussen Flensburg en Fredericia gaat rijden?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:50:56 #245
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_206981616
quote:
81s.gif Op woensdag 7 december 2022 02:41 schreef dennistd het volgende:
#werkenbijNS

[ twitter ]
Ja, dit had ik vanochtend ook :( Kans op winst is nu wel heel klein, al eerder een vraag "fout" gehad omdat de vraagstelling niet deugde.
pi_206984900
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:50 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Ja, dit had ik vanochtend ook :( Kans op winst is nu wel heel klein, al eerder een vraag "fout" gehad omdat de vraagstelling niet deugde.
NS opereert op het niveau van het publiek, niet teveel nadenken bij dat soort vragen. Ze kijken gewoon op een kaartje van Wikipedia..
  woensdag 7 december 2022 @ 20:53:33 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206987613
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:47 schreef Duvel het volgende:

[..]
Hup vakbond! Hup vakbond!
Dit gaat nog wel een tijd duren zo te zien:

twitter


Er zijn de afgelopen jaren vaker conflicten geweest over DOO in het Verenigd Koninkrijk, met gemengde resultaten. Bij Southern heeft de Britse regering uiteindelijk aan het langste eind getrokken, maar met concessies.

In de West Midlands is de invoering van DOO uiteindelijk afgeschaft (en moesten nieuw bestelde treinen worden omgebouwd zodat er alsnog gesleuteld kan worden vanuit de reizigers afdeling), en ook bij Merseyrail ging de invoering van DOO uiteindelijk niet door na flink verzet door vakbonden. En ook daar was al materieel besteld dat was ingericht op éénpersoonsbediening.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 7 december 2022 @ 21:01:38 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206987753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:51 schreef James1988 het volgende:

[..]
Rond Kerstmis gaan de treindienstleiders, die ook door het RMT worden vertegenwoordigd, staken: 24-12 in de middag t/m 27-12 in de ochtend. Want ook tussen Network Rail en de vakbond rommelt het.

In het VK rijdt er rond Kerstmis nagenoeg helemaal geen OV, dus die staking zal reizigers niet echt raken. Maar Network Rail gebruikt de kerstperiode juist om heel veel werkzaamheden te doen, die worden wel hard geraakt wanneer de treindienstleiders het bijltje erbij neergooien.
Nee hoor, die wkzh worden dan een andere keer ingehaald. Enige die geraakt wordt is de reiziger, zoals altijd :Y

Dat is niet omdat ik een jankerd ben, dat is nou eenmaal inherent aan de positie van de reiziger aan de bodem van de voedselketen. So to speak :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 7 december 2022 @ 21:04:34 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206987799
En eerlijk is eerlijk: of het personeel nou de dood in gejaagd wordt, of dat iedereen zich helemaal de moeder staakt, het maakt niet veel uit: Er rijden geen treinen meer.

In feite zien we in de UK in versneld tempo gebeuren wat Nederland ook te wachten staat. Het spoor heeft blijkbaar zijn tijd gehad. Niemand wil meer werken voor het spoor, niemand wil meer gebruik maken van het spoor, wie geen keus heeft had toch al pech gehad in het leven, jammerdepammer poepchinees :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 23:52:10 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206990107
En toch moeten we uit de auto en meer met het OV... :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')