abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 december 2022 @ 18:59:08 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206956345
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 07:33 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Jeetje, gaat het dan echt gebeuren?
Eerlijk gezegd?

Nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 december 2022 @ 19:44:29 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206957107
DB heeft de ICE3 Neo een week eerder dan gepland al in gebruik genomen

https://www.treinenweb.nl(...)3-neo-in-dienst.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 december 2022 @ 20:53:51 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206958908
En ik dacht dat NS er een potje van maakte met die dikke blauwe banen rond de deuren bij VIRMm 1. Man man man.
pi_206959216
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
DB heeft de ICE3 Neo een week eerder dan gepland al in gebruik genomen

https://www.treinenweb.nl(...)3-neo-in-dienst.html
Dat hout in het interieur maakt het meteen zo ouderwets en gedateerd. Zonde.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 22:30:38 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206960748
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat hout in het interieur maakt het meteen zo ouderwets en gedateerd. Zonde.
Nee joh, straalt tenminste wat warmte en klasse uit :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206960868
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee joh, straalt tenminste wat warmte en klasse uit :Y
Meh, zo zie je maar dat het een kwestie van smaak is. Ik ben zelf meer van een strakke, lichte inrichting. Zoals de SMILE van SBB bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 december 2022 @ 07:45:13 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206962341
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer voor de verkoop, maar thx
Dan nog minder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:26:54 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206964049
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Meh, zo zie je maar dat het een kwestie van smaak is. Ik ben zelf meer van een strakke, lichte inrichting. Zoals de SMILE van SBB bijvoorbeeld.
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.

Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:39:28 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206964217
Ondertussen rommelt het in het Verenigd Koninkrijk lekker verder...

Aan het begin van de covid-pandemie, toen lockdowns werden ingevoerd, viel de financiële businesscase weg onder de contracten in de geprivatiseerde spoorwegindustrie aldaar. Om te voorkomen dat het hele netwerk zou omvallen heeft het Department for Transport toen alle contracten per direct beëindigd en vervangen door noodregelingen (ERMA's), waarbij de treinen bleven rijden in opdracht van het DfT.

Deze contracten zijn steeds verlengd en inmiddels omgezet in een meer permanente structuur. Hoewel de reiziger de weg naar de trein inmiddels weer redelijk heeft gevonden, blijven de inkomsten van forenzen achter waardoor ook de financiën nog altijd niet in orde zijn.

De Rail Delivery Group, het overkoepelende orgaan dat alle vervoerders (in praktijk de regering) vertegenwoordigt, is al geruime tijd in onderhandelingen met de vakbonden over nieuwe arbeidsvoorwaarden. Vakbond RMT vertegenwoordigt o.a. de conducteurs en treindienstleiders. Er zijn de afgelopen maanden al meerdere stakingen geweest.

Onlangs is onderstaand bod uitgebracht, dat resoluut is afgewezen door RMT. Meer stakingen liggen in het vooruitzicht.

twitter
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 11:47:08 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206964325
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.

Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
Echt fineer is het ook niet, het lijkt meer een printje.

Armleuningen in GTW zijn wel massief beukenhout volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:47:22 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206974073
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:39 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen rommelt het in het Verenigd Koninkrijk lekker verder...

Aan het begin van de covid-pandemie, toen lockdowns werden ingevoerd, viel de financiële businesscase weg onder de contracten in de geprivatiseerde spoorwegindustrie aldaar. Om te voorkomen dat het hele netwerk zou omvallen heeft het Department for Transport toen alle contracten per direct beëindigd en vervangen door noodregelingen (ERMA's), waarbij de treinen bleven rijden in opdracht van het DfT.

Deze contracten zijn steeds verlengd en inmiddels omgezet in een meer permanente structuur. Hoewel de reiziger de weg naar de trein inmiddels weer redelijk heeft gevonden, blijven de inkomsten van forenzen achter waardoor ook de financiën nog altijd niet in orde zijn.

De Rail Delivery Group, het overkoepelende orgaan dat alle vervoerders (in praktijk de regering) vertegenwoordigt, is al geruime tijd in onderhandelingen met de vakbonden over nieuwe arbeidsvoorwaarden. Vakbond RMT vertegenwoordigt o.a. de conducteurs en treindienstleiders. Er zijn de afgelopen maanden al meerdere stakingen geweest.

Onlangs is onderstaand bod uitgebracht, dat resoluut is afgewezen door RMT. Meer stakingen liggen in het vooruitzicht.

[ twitter ]
Hup vakbond! Hup vakbond!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:48:51 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206974102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.

Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
Het is een beetje blijven hangen in eind jaren '90, dit soort hout. Maar het is wel een heel herkenbare inrichting, want ook de ICE4 heeft dit hout. Blijkbaar telt dat ook: alle ICE's met een herkenbaar interieur. Nog altijd beter dan dat allegaartje van versleten tapijt, mintgroene stoelen, grijze wanden in de oude DB IC-rijtuigen (en wat hier als ICL reed).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:51:55 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206974160
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:47 schreef Duvel het volgende:

[..]
Hup vakbond! Hup vakbond!
Rond Kerstmis gaan de treindienstleiders, die ook door het RMT worden vertegenwoordigd, staken: 24-12 in de middag t/m 27-12 in de ochtend. Want ook tussen Network Rail en de vakbond rommelt het.

In het VK rijdt er rond Kerstmis nagenoeg helemaal geen OV, dus die staking zal reizigers niet echt raken. Maar Network Rail gebruikt de kerstperiode juist om heel veel werkzaamheden te doen, die worden wel hard geraakt wanneer de treindienstleiders het bijltje erbij neergooien.
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:55:56 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206974240
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:48 schreef Duvel het volgende:

[..]
Het is een beetje blijven hangen in eind jaren '90, dit soort hout. Maar het is wel een heel herkenbare inrichting, want ook de ICE4 heeft dit hout. Blijkbaar telt dat ook: alle ICE's met een herkenbaar interieur. Nog altijd beter dan dat allegaartje van versleten tapijt, mintgroene stoelen, grijze wanden in de oude DB IC-rijtuigen (en wat hier als ICL reed).
Niet allemaal trouwens, de tweede tranche ICE3neo (vanaf het 17e stel) krijgt een nieuw interieur en ook de ICE L krijgt dit. Het jaren 90-hout lijkt een blijvertje te zijn, verder worden er wel nieuwe kleuren en materialen gebruikt.

Een aantal impressies zijn hier te vinden:
https://www.deutschebahn.(...)npakete/Neues-Design

Ik ben benieuwd of we er, tegen de tijd dat dit interieur in dienst is, zonder mondneusmasker in mogen zitten...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:49 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206974794
De rijtuigen van de Goldenpass Express kunnen omsporen van smalspoor naar normaalspoor. Daarbij verandert ook nog eens de hoogte zodat de rijtuigen aan alle perrons passen


https://www.treinreiziger(...)-goldenpass-express/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 december 2022 @ 01:34:16 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206977766
YouTube adviseerde deze video over de ICE3neo:

Mijn eerste indrukken:
- Het interieur doet aan alsof de trein uit de jaren 90/begin 2000 komt. Niets wezenlijk anders dan bij de ICE 3(M) zoals we 'm al 22 jaar kennen.
- Het exterieur ontwerp is aangepast aan de meest recente eisen voor zichtbaarheid van de deuren, maar de manier waarop is errrr.... mislukt? Net zo'n mislukking als bij de 1e generatie VIRMm waarbij ze eveneens dikke lelijke strepen rond de deuren hebben aangebracht.
- Verschrikkelijk geluid bij acceleratie.
- En dat hoor je ook binnen in de 1e klas?! Ik mag hopen dat dat een overgevoelige microfoon is...

Het zal vast z'n werk wel doen, en dat er veel meer van deze treinen zullen zijn zal goed zijn voor de betrouwbaarheid van de verbindingen naar Amsterdam en Brussel, maar heel enthusiast maakt dit me niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 07-12-2022 01:45:17 ]
  woensdag 7 december 2022 @ 01:52:18 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206977841
Iets waar ik wél enthusiast van word: deze week heeft SNCF haar nieuwe intercitytrein voorgesteld. In 2019 heeft SNCF een opdracht gegund aan CAF France voor de levering van 28 treinstellen, met een maximumsnelheid van 200 km/u, voor inzet op het intercitynetwerk. SNCF heeft hiervoor een flinke subsidie van de Franse overheid ontvangen.

Deze treinen zullen gaan rijden op de routes Paris-Bercy - Clermont-Ferrand en Paris-Austerlitz - Toulouse, en lossen daar de getrokken Corail-rijtuigen af die inmiddels al 40 jaar meedraaien.

Deze week wordt een mockup voorgesteld in het station van Brive-la-Gaillarde (wie kent het niet?), zodat men een gevoel kan krijgen bij hoe de nieuwe trein eruit komt te zien:

twitter


Filmpje:
twitter


De projectpagina bij CAF meldt:

quote:
Samenstelling: Mc-T-T-T-M-M-T-T-T-Mc
Treinlengte (mm):187,000
Reizigerscapaciteit: 196
Topsnelheid (km/u): 200
196 zitplaatsen voor 187 meter trein lijkt me wel heel erg weinig. Een NS FLIRT-viertje is 80 meter lang en heeft 214 zitplaatsen. Hoe ruim opgezet gaan deze nieuwe IC-treinen zijn? :?

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 07-12-2022 02:02:20 ]
  Redactie Sport woensdag 7 december 2022 @ 02:41:53 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206977962
#werkenbijNS

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206978103
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2022 01:52 schreef James1988 het volgende:
Iets waar ik wél enthusiast van word: deze week heeft SNCF haar nieuwe intercitytrein voorgesteld. In 2019 heeft SNCF een opdracht gegund aan CAF France voor de levering van 28 treinstellen, met een maximumsnelheid van 200 km/u, voor inzet op het intercitynetwerk. SNCF heeft hiervoor een flinke subsidie van de Franse overheid ontvangen.

Deze treinen zullen gaan rijden op de routes Paris-Bercy - Clermont-Ferrand en Paris-Austerlitz - Toulouse, en lossen daar de getrokken Corail-rijtuigen af die inmiddels al 40 jaar meedraaien.

Deze week wordt een mockup voorgesteld in het station van Brive-la-Gaillarde (wie kent het niet?), zodat men een gevoel kan krijgen bij hoe de nieuwe trein eruit komt te zien:

[ twitter ]

Filmpje:
[ twitter ]

De projectpagina bij CAF meldt:
[..]
196 zitplaatsen voor 187 meter trein lijkt me wel heel erg weinig. Een NS FLIRT-viertje is 80 meter lang en heeft 214 zitplaatsen. Hoe ruim opgezet gaan deze nieuwe IC-treinen zijn? :?
Mooie trein. Er rijdt in Frankrijk echt nog veel oud spul rond. Wat enerzijds z’n charme heeft en nostalgisch aanvoelt maar anderzijds wel zwaar oncomfortabel kan zijn (treinen zonder airco als het 30+ graden is enzo). Maar daar lijkt nu langzaam verandering in te komen.

Er zitten ook echt leuke lijntjes tussen, het is alleen jammer dat het landelijke ov (buiten de TGV en intercity’s) zo matig en infrequent is, anders zou ik er wel vaker naartoe willen treinen.
  woensdag 7 december 2022 @ 07:42:40 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206978220
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2022 01:34 schreef James1988 het volgende:
YouTube adviseerde deze video over de ICE3neo:

Mijn eerste indrukken:
- Het interieur doet aan alsof de trein uit de jaren 90/begin 2000 komt. Niets wezenlijk anders dan bij de ICE 3(M) zoals we 'm al 22 jaar kennen.
- Het exterieur ontwerp is aangepast aan de meest recente eisen voor zichtbaarheid van de deuren, maar de manier waarop is errrr.... mislukt? Net zo'n mislukking als bij de 1e generatie VIRMm waarbij ze eveneens dikke lelijke strepen rond de deuren hebben aangebracht.
- Verschrikkelijk geluid bij acceleratie.
- En dat hoor je ook binnen in de 1e klas?! Ik mag hopen dat dat een overgevoelige microfoon is...

Die strepen om die deuren komen voort uit Europese eisen voor reizigers met slecht zicht, het alternatief is de deuren een compleet contrasterend uiterlijk te geven (helemaal zwart, of rood), maar dat zou het beeld van de trein naar mijn mening nog verder verstoren.

Het interieur is allesbehalve spannend, ik ben benieuwd naar het 18e stel dan. Heeft NS, net als bij de ICE3M, hier ook een aantal stellen gekocht? En zijn die dan met het nieuwe interieur?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 december 2022 @ 07:44:36 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206978231
CAF France, is dat een oud-Alstom deel dat ze hebben moeten afstoten na de fusie met Bombardier?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 december 2022 @ 09:32:30 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206978988
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:42 schreef Duvel het volgende:

[..]
Die strepen om die deuren komen voort uit Europese eisen voor reizigers met slecht zicht, het alternatief is de deuren een compleet contrasterend uiterlijk te geven (helemaal zwart, of rood), maar dat zou het beeld van de trein naar mijn mening nog verder verstoren.
Ik denk dat dat zou meevallen, mits het een beetje netjes wordt gedaan. DB Regio heeft een huisstijl waarbij ze een felwitte deur op een rode ondergrond hebben, en dat werkt prima.

Een ICE met rode deuren zou denk ik best kunnen werken zonder er rommelig uit te zien.
quote:
Het interieur is allesbehalve spannend, ik ben benieuwd naar het 18e stel dan. Heeft NS, net als bij de ICE3M, hier ook een aantal stellen gekocht? En zijn die dan met het nieuwe interieur?
De aankondiging dat er Talgo-bakken+locs zouden worden gekocht voor de IC Berlijn kwam voor NS als een verrassing (zij waren toen al bezig met een project om Vectrons te huren voor versnelling van de ICB), en in de persberichten over de ICE3neo hoor en lees je ook nooit iets over NS.

Ik heb heel erg het gevoel dat DB hier op eigen initiatief acteert en dat NS maar moet meedoen.
  woensdag 7 december 2022 @ 09:37:23 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979029
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:44 schreef Duvel het volgende:
CAF France, is dat een oud-Alstom deel dat ze hebben moeten afstoten na de fusie met Bombardier?
CAF heeft al sinds 2008 een fabriek in Bagnère-de-Bigorre, die zou worden uitgebreid voor dit project voor SNCF. De ex-Alstom-vestiging in Reichshoffen is pas sinds augustus 2022 onderdeel van CAF, ik denk niet dat die veel zal doen voor dit project.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:17:47 #234
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206979325
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:32 schreef James1988 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat zou meevallen, mits het een beetje netjes wordt gedaan. DB Regio heeft een huisstijl waarbij ze een felwitte deur op een rode ondergrond hebben, en dat werkt prima.

Een ICE met rode deuren zou denk ik best kunnen werken zonder er rommelig uit te zien.
[..]
De aankondiging dat er Talgo-bakken+locs zouden worden gekocht voor de IC Berlijn kwam voor NS als een verrassing (zij waren toen al bezig met een project om Vectrons te huren voor versnelling van de ICB), en in de persberichten over de ICE3neo hoor en lees je ook nooit iets over NS.

Ik heb heel erg het gevoel dat DB hier op eigen initiatief acteert en dat NS maar moet meedoen.
Deutsche Bahn moet het verouderde IC-materieel een keer vervangen. De drukke IC-lijnen zoals Köln-Hamburg worden door de instroom van ICE4 vervangen door ICE's, op rustige IC-lijnen gaan Dosto-IC's rijden. Dan moet je kijken naar verbindingen naar het buitenland. De treindiensten naar Zwitserland worden verzorgd door de ICE4, Stadler Kiss, Astoro en straks de Giruno. De treindiensten naar Oostenrijk worden verzorgd door ÖBB-Intercity's, Railjets, ICE-T en ICE4. De treindiensten naar Tsjechië, Polen en Denemarken worden verzorgd door de CD, PKP en DSB met hun materieel. De treindiensten naar Frankrijk, België en Nederland worden verzorgd door de ICE Velaro. Dan zit je nog met de IC-treindiensten naar Westerland en Oberstdorf. Daar kunnen geen ICE's of Dosto-IC's komen, vanwege het ontbreken van een bovenleiding en dus zijn voor die treindiensten de ICE-L bedacht. Aangezien Berlin-Amsterdam niet goed genoeg is voor de ICE Velaro dan gaat Deutsche Bahn ook Berlin-Amsterdam met de ICE-L rijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:21:59 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979365
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.

Die zijn wel toevallig op hetzelfde Talgo-materieel uitgekomen als DB, maar dan zonder stuurrijtuig. Wat ook wel weer bijzonder te noemen is - een stuurrijtuig met PZB, LZB en ETCS zou voldoende moeten zijn. Weinig bijzonders daaraan.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:35:13 #236
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206979453
Boem is ho!

quote:
Gewonden door treinbotsing Barcelona in ochtendspits

Bij een botsing tussen twee treinen bij Barcelona zijn vele tientallen mensen gewond geraakt. De autoriteiten spreken van zeker 150 gewonden. Het is nog onduidelijk hoe ze eraan toe zijn.

Het ongeluk gebeurde rond 07.50 uur op het station van Montcada i Reixac, een noordelijke voorstad van Barcelona. Een stilstaande trein werd van achteren geraakt door de tweede trein, die gezien de beperkte schade niet met grote snelheid reed. Beide hadden het centrum van de stad als bestemming. In de treinen was het druk vanwege de ochtendspits.

Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, is nog niet bekend.
pi_206979562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:21 schreef James1988 het volgende:
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.

Die zijn wel toevallig op hetzelfde Talgo-materieel uitgekomen als DB, maar dan zonder stuurrijtuig. Wat ook wel weer bijzonder te noemen is - een stuurrijtuig met PZB, LZB en ETCS zou voldoende moeten zijn. Weinig bijzonders daaraan.
Dat is toch gelijk aan Tsjechië en Polen zoals erno beschrijft?
  woensdag 7 december 2022 @ 10:52:06 #238
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206979616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:21 schreef James1988 het volgende:
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.

Die zijn wel toevallig op hetzelfde Talgo-materieel uitgekomen als DB, maar dan zonder stuurrijtuig. Wat ook wel weer bijzonder te noemen is - een stuurrijtuig met PZB, LZB en ETCS zou voldoende moeten zijn. Weinig bijzonders daaraan.
Ik ben vooral benieuwd naar welk materieel straks op (Hamburg-)Flensburg-Frederia(-Aarhus) gaat rijden. De Talgo's worden enkel op Hamburg-Kopenhagen ingezet en de Coradia Streams die DSB besteld heeft kunnen niet in Duitsland rijden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:01:53 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979724
Volgens DSB gaan de Talgo's ook rijden op de route Hamburg - Aarhus, zie https://www.dsb.dk/om-dsb/baeredygtighed/talgo/ :)
  woensdag 7 december 2022 @ 11:09:09 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979788
De eerste bak is een tijdje geleden gepresenteerd. Ziet er best chique uit zo met dat rood en zwart :o

  woensdag 7 december 2022 @ 11:11:19 #241
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206979821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:01 schreef James1988 het volgende:
Volgens DSB gaan de Talgo's ook rijden op de route Hamburg - Aarhus, zie https://www.dsb.dk/om-dsb/baeredygtighed/talgo/ :)
Red je dat wel met acht treinstammen? Hamburg-Kopenhagen en Hamburg-Aarhus kosten bij een tweeuursdienst ieder al zes omlopen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:15:43 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206979890
Volgens mij rijdt dat niet eens zo heel vaak? Een paar keer per dag, hoogstens?
  Redactie Sport woensdag 7 december 2022 @ 11:50:08 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206980301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:15 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij rijdt dat niet eens zo heel vaak? Een paar keer per dag, hoogstens?
Volgens mij rijden ze grotendeels in een vieruursdienst.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:21 schreef James1988 het volgende:
Het bijzondere is dan wel weer dat DB zich niet bemoeit met de verbinding tussen Hamburg en Kopenhagen, dat is volledig het feestje van DSB. DB levert slechts personeel van/tot het grensstation, materieel regelen de Denen.
Daar ligt het gros van de kilometers in Denemarken natuurlijk, dus zo heel gek vind ik dat niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 december 2022 @ 12:32:21 #244
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206980730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:50 schreef dennistd het volgende:

[..]
Volgens mij rijden ze grotendeels in een vieruursdienst.
[..]
Daar ligt het gros van de kilometers in Denemarken natuurlijk, dus zo heel gek vind ik dat niet.
Er rijden ook nog wat stoptreinen tussen Flensburg en Fredericia (de IC Hamburg-Fredericia(-Aarhus) is in deze stoptrein geïntegreerd), maar de Coradia Stream mag niet naar Flensburg en de RE7, gereden door Bombardier Twindexx mag niet naar Padborg. Iemand enig idee wat voor materieel straks in de stoptreindienst tussen Flensburg en Fredericia gaat rijden?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:50:56 #245
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_206981616
quote:
81s.gif Op woensdag 7 december 2022 02:41 schreef dennistd het volgende:
#werkenbijNS

[ twitter ]
Ja, dit had ik vanochtend ook :( Kans op winst is nu wel heel klein, al eerder een vraag "fout" gehad omdat de vraagstelling niet deugde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')