Er is nauwelijks een markt voor tweedehands 1500V-treinen.quote:Op zondag 4 december 2022 16:55 schreef b2py het volgende:
Versneld afschrijven zou niet verschroten hoeven te betekenen maar wel snellere verkoop dan voorzien
Dit hadden we dus ook kunnen hebben hè. Dit was het voorstel van Siemens/FromAtoB en lijkt gebaseerd op de Mireo:quote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is dat er wat minder deuren inzitten, anders had ik het verschil met een sprinter helemaal niet meer gezien.
Natuurlijk moet alles gelijkvloers zijn en veranderd het de uitstraling van treinen, maar ze hatten op zn minst nog een puntige raketkop eraan kunnen lassen om het nog een illusie van een luxe hogesnelheidstrein te geven
Wat ook niet helpt is dat die Rhein/Neckar een lagevloer trein is, dat geeft gelijk een plomp beeld. De ICNG is nooit als lagevloer bedacht, maar voor de Europese standaard perronhoogte van 76 mm. S-Bahn hoeft denk ik niet te voldoen aan standaard hoogtes.quote:Op maandag 5 december 2022 09:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit hadden we dus ook kunnen hebben hè. Dit was het voorstel van Siemens/FromAtoB en lijkt gebaseerd op de Mireo:
[ afbeelding ]
Geef mij dan de Coradia Stream maar hoor, ik vind de Mireo niet echt moeders mooiste en de S-Bahn Rhein Necker-livery maakt het alleen nog maar erger
Kan je niet redelijk eenvoudig de 1500V wisselen voor een andere installatie?quote:Op maandag 5 december 2022 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is nauwelijks een markt voor tweedehands 1500V-treinen.
76 cm noemt men lagevloer (ook al bestaan er lagere vloeren). Die Rhein/Neckar S-Bahn voldoet ook gewoon aan de Europese norm van 760 mm.quote:Op maandag 5 december 2022 09:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat ook niet helpt is dat die Rhein/Neckar een lagevloer trein is, dat geeft gelijk een plomp beeld. De ICNG is nooit als lagevloer bedacht, maar voor de Europese standaard perronhoogte van 76 mm. S-Bahn hoeft denk ik niet te voldoen aan standaard hoogtes.
Als ik naar die trein kijk, lijkt ie mij lager, of is dat dan gezichtsbedrog?quote:Op maandag 5 december 2022 11:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
76 cm noemt men lagevloer (ook al bestaan er lagere vloeren). Die Rhein/Neckar S-Bahn voldoet ook gewoon aan de Europese norm van 760 mm.
Nee. Zie die rapporten over 3kV die je laatst deelde.quote:Op maandag 5 december 2022 09:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan je niet redelijk eenvoudig de 1500V wisselen voor een andere installatie?
Ik bedoelde meer voor de verkoop, maar thxquote:Op maandag 5 december 2022 17:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Zie die rapporten over 3kV die je laatst deelde.
Eerlijk gezegd?quote:Op maandag 5 december 2022 07:33 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Jeetje, gaat het dan echt gebeuren?
Dat hout in het interieur maakt het meteen zo ouderwets en gedateerd. Zonde.quote:Op maandag 5 december 2022 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
DB heeft de ICE3 Neo een week eerder dan gepland al in gebruik genomen
https://www.treinenweb.nl(...)3-neo-in-dienst.html
Nee joh, straalt tenminste wat warmte en klasse uitquote:Op maandag 5 december 2022 21:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat hout in het interieur maakt het meteen zo ouderwets en gedateerd. Zonde.
Meh, zo zie je maar dat het een kwestie van smaak is. Ik ben zelf meer van een strakke, lichte inrichting. Zoals de SMILE van SBB bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 december 2022 22:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee joh, straalt tenminste wat warmte en klasse uit
Dan nog minder.quote:Op maandag 5 december 2022 17:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer voor de verkoop, maar thx
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.quote:Op maandag 5 december 2022 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Meh, zo zie je maar dat het een kwestie van smaak is. Ik ben zelf meer van een strakke, lichte inrichting. Zoals de SMILE van SBB bijvoorbeeld.
Echt fineer is het ook niet, het lijkt meer een printje.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.
Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
Hup vakbond! Hup vakbond!quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:39 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen rommelt het in het Verenigd Koninkrijk lekker verder...
Aan het begin van de covid-pandemie, toen lockdowns werden ingevoerd, viel de financiële businesscase weg onder de contracten in de geprivatiseerde spoorwegindustrie aldaar. Om te voorkomen dat het hele netwerk zou omvallen heeft het Department for Transport toen alle contracten per direct beëindigd en vervangen door noodregelingen (ERMA's), waarbij de treinen bleven rijden in opdracht van het DfT.
Deze contracten zijn steeds verlengd en inmiddels omgezet in een meer permanente structuur. Hoewel de reiziger de weg naar de trein inmiddels weer redelijk heeft gevonden, blijven de inkomsten van forenzen achter waardoor ook de financiën nog altijd niet in orde zijn.
De Rail Delivery Group, het overkoepelende orgaan dat alle vervoerders (in praktijk de regering) vertegenwoordigt, is al geruime tijd in onderhandelingen met de vakbonden over nieuwe arbeidsvoorwaarden. Vakbond RMT vertegenwoordigt o.a. de conducteurs en treindienstleiders. Er zijn de afgelopen maanden al meerdere stakingen geweest.
Onlangs is onderstaand bod uitgebracht, dat resoluut is afgewezen door RMT. Meer stakingen liggen in het vooruitzicht.
[ twitter ]
Het is een beetje blijven hangen in eind jaren '90, dit soort hout. Maar het is wel een heel herkenbare inrichting, want ook de ICE4 heeft dit hout. Blijkbaar telt dat ook: alle ICE's met een herkenbaar interieur. Nog altijd beter dan dat allegaartje van versleten tapijt, mintgroene stoelen, grijze wanden in de oude DB IC-rijtuigen (en wat hier als ICL reed).quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.
Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
Rond Kerstmis gaan de treindienstleiders, die ook door het RMT worden vertegenwoordigd, staken: 24-12 in de middag t/m 27-12 in de ochtend. Want ook tussen Network Rail en de vakbond rommelt het.quote:
Niet allemaal trouwens, de tweede tranche ICE3neo (vanaf het 17e stel) krijgt een nieuw interieur en ook de ICE L krijgt dit. Het jaren 90-hout lijkt een blijvertje te zijn, verder worden er wel nieuwe kleuren en materialen gebruikt.quote:Op dinsdag 6 december 2022 20:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is een beetje blijven hangen in eind jaren '90, dit soort hout. Maar het is wel een heel herkenbare inrichting, want ook de ICE4 heeft dit hout. Blijkbaar telt dat ook: alle ICE's met een herkenbaar interieur. Nog altijd beter dan dat allegaartje van versleten tapijt, mintgroene stoelen, grijze wanden in de oude DB IC-rijtuigen (en wat hier als ICL reed).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |