abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 december 2022 @ 08:47:54 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206947572
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:55 schreef b2py het volgende:
Versneld afschrijven zou niet verschroten hoeven te betekenen maar wel snellere verkoop dan voorzien
Er is nauwelijks een markt voor tweedehands 1500V-treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 december 2022 @ 09:10:32 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206947696
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef ikweetnietwat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het is dat er wat minder deuren inzitten, anders had ik het verschil met een sprinter helemaal niet meer gezien.
Natuurlijk moet alles gelijkvloers zijn en veranderd het de uitstraling van treinen, maar ze hatten op zn minst nog een puntige raketkop eraan kunnen lassen om het nog een illusie van een luxe hogesnelheidstrein te geven :P
Dit hadden we dus ook kunnen hebben hè. Dit was het voorstel van Siemens/FromAtoB en lijkt gebaseerd op de Mireo:



Geef mij dan de Coradia Stream maar hoor, ik vind de Mireo niet echt moeders mooiste en de S-Bahn Rhein Necker-livery maakt het alleen nog maar erger :P
  maandag 5 december 2022 @ 09:32:41 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206947865
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:10 schreef James1988 het volgende:

[..]
Dit hadden we dus ook kunnen hebben hè. Dit was het voorstel van Siemens/FromAtoB en lijkt gebaseerd op de Mireo:

[ afbeelding ]

Geef mij dan de Coradia Stream maar hoor, ik vind de Mireo niet echt moeders mooiste en de S-Bahn Rhein Necker-livery maakt het alleen nog maar erger :P
Wat ook niet helpt is dat die Rhein/Neckar een lagevloer trein is, dat geeft gelijk een plomp beeld. De ICNG is nooit als lagevloer bedacht, maar voor de Europese standaard perronhoogte van 76 mm. S-Bahn hoeft denk ik niet te voldoen aan standaard hoogtes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206947935
quote:
3s.gif Op maandag 5 december 2022 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]
Er is nauwelijks een markt voor tweedehands 1500V-treinen.
Kan je niet redelijk eenvoudig de 1500V wisselen voor een andere installatie?
  maandag 5 december 2022 @ 11:23:44 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_206948970
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 09:32 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat ook niet helpt is dat die Rhein/Neckar een lagevloer trein is, dat geeft gelijk een plomp beeld. De ICNG is nooit als lagevloer bedacht, maar voor de Europese standaard perronhoogte van 76 mm. S-Bahn hoeft denk ik niet te voldoen aan standaard hoogtes.
76 cm noemt men lagevloer (ook al bestaan er lagere vloeren). Die Rhein/Neckar S-Bahn voldoet ook gewoon aan de Europese norm van 760 mm.

[ Bericht 1% gewijzigd door ReisT op 05-12-2022 11:36:48 ]
  maandag 5 december 2022 @ 11:34:36 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206949106
Zullen we het op centimeters houden? :P
  maandag 5 december 2022 @ 11:37:49 #207
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_206949141
Is het nu beter? :P
  maandag 5 december 2022 @ 17:30:11 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206954320
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 11:23 schreef ReisT het volgende:

[..]
76 cm noemt men lagevloer (ook al bestaan er lagere vloeren). Die Rhein/Neckar S-Bahn voldoet ook gewoon aan de Europese norm van 760 mm.
Als ik naar die trein kijk, lijkt ie mij lager, of is dat dan gezichtsbedrog?

Edit: ik heb het opgezocht... Einstiegshöhe 76 cm. Het is gewoon een horkerig lelijk ding. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 december 2022 @ 17:30:42 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206954328
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:39 schreef b2py het volgende:

[..]
Kan je niet redelijk eenvoudig de 1500V wisselen voor een andere installatie?
Nee. Zie die rapporten over 3kV die je laatst deelde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206954662
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 17:30 schreef Duvel het volgende:

[..]
Nee. Zie die rapporten over 3kV die je laatst deelde.
Ik bedoelde meer voor de verkoop, maar thx
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 december 2022 @ 18:59:08 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206956345
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 07:33 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Jeetje, gaat het dan echt gebeuren?
Eerlijk gezegd?

Nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 december 2022 @ 19:44:29 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206957107
DB heeft de ICE3 Neo een week eerder dan gepland al in gebruik genomen

https://www.treinenweb.nl(...)3-neo-in-dienst.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 december 2022 @ 20:53:51 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206958908
En ik dacht dat NS er een potje van maakte met die dikke blauwe banen rond de deuren bij VIRMm 1. Man man man.
pi_206959216
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
DB heeft de ICE3 Neo een week eerder dan gepland al in gebruik genomen

https://www.treinenweb.nl(...)3-neo-in-dienst.html
Dat hout in het interieur maakt het meteen zo ouderwets en gedateerd. Zonde.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 22:30:38 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206960748
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat hout in het interieur maakt het meteen zo ouderwets en gedateerd. Zonde.
Nee joh, straalt tenminste wat warmte en klasse uit :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206960868
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee joh, straalt tenminste wat warmte en klasse uit :Y
Meh, zo zie je maar dat het een kwestie van smaak is. Ik ben zelf meer van een strakke, lichte inrichting. Zoals de SMILE van SBB bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 december 2022 @ 07:45:13 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206962341
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:53 schreef b2py het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer voor de verkoop, maar thx
Dan nog minder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:26:54 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206964049
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Meh, zo zie je maar dat het een kwestie van smaak is. Ik ben zelf meer van een strakke, lichte inrichting. Zoals de SMILE van SBB bijvoorbeeld.
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.

Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:39:28 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206964217
Ondertussen rommelt het in het Verenigd Koninkrijk lekker verder...

Aan het begin van de covid-pandemie, toen lockdowns werden ingevoerd, viel de financiële businesscase weg onder de contracten in de geprivatiseerde spoorwegindustrie aldaar. Om te voorkomen dat het hele netwerk zou omvallen heeft het Department for Transport toen alle contracten per direct beëindigd en vervangen door noodregelingen (ERMA's), waarbij de treinen bleven rijden in opdracht van het DfT.

Deze contracten zijn steeds verlengd en inmiddels omgezet in een meer permanente structuur. Hoewel de reiziger de weg naar de trein inmiddels weer redelijk heeft gevonden, blijven de inkomsten van forenzen achter waardoor ook de financiën nog altijd niet in orde zijn.

De Rail Delivery Group, het overkoepelende orgaan dat alle vervoerders (in praktijk de regering) vertegenwoordigt, is al geruime tijd in onderhandelingen met de vakbonden over nieuwe arbeidsvoorwaarden. Vakbond RMT vertegenwoordigt o.a. de conducteurs en treindienstleiders. Er zijn de afgelopen maanden al meerdere stakingen geweest.

Onlangs is onderstaand bod uitgebracht, dat resoluut is afgewezen door RMT. Meer stakingen liggen in het vooruitzicht.

twitter
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 11:47:08 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206964325
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.

Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
Echt fineer is het ook niet, het lijkt meer een printje.

Armleuningen in GTW zijn wel massief beukenhout volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:47:22 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206974073
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:39 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen rommelt het in het Verenigd Koninkrijk lekker verder...

Aan het begin van de covid-pandemie, toen lockdowns werden ingevoerd, viel de financiële businesscase weg onder de contracten in de geprivatiseerde spoorwegindustrie aldaar. Om te voorkomen dat het hele netwerk zou omvallen heeft het Department for Transport toen alle contracten per direct beëindigd en vervangen door noodregelingen (ERMA's), waarbij de treinen bleven rijden in opdracht van het DfT.

Deze contracten zijn steeds verlengd en inmiddels omgezet in een meer permanente structuur. Hoewel de reiziger de weg naar de trein inmiddels weer redelijk heeft gevonden, blijven de inkomsten van forenzen achter waardoor ook de financiën nog altijd niet in orde zijn.

De Rail Delivery Group, het overkoepelende orgaan dat alle vervoerders (in praktijk de regering) vertegenwoordigt, is al geruime tijd in onderhandelingen met de vakbonden over nieuwe arbeidsvoorwaarden. Vakbond RMT vertegenwoordigt o.a. de conducteurs en treindienstleiders. Er zijn de afgelopen maanden al meerdere stakingen geweest.

Onlangs is onderstaand bod uitgebracht, dat resoluut is afgewezen door RMT. Meer stakingen liggen in het vooruitzicht.

[ twitter ]
Hup vakbond! Hup vakbond!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:48:51 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206974102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:26 schreef James1988 het volgende:

[..]
Voor mij hangt het ook een beetje van de houtsoort af, wat DB heeft gekozen vind ik een beetje goedkoop ogen en doet me eigenlijk nog het meeste denken aan de BILLY-boekenkasten van IKEA. Walnoothout vind ik bijvoorbeeld net wat mooier.

Maar hoe dan ook vind ik houttinten in het interieur wel een stuk beter dan kaal grijs plastic.
Het is een beetje blijven hangen in eind jaren '90, dit soort hout. Maar het is wel een heel herkenbare inrichting, want ook de ICE4 heeft dit hout. Blijkbaar telt dat ook: alle ICE's met een herkenbaar interieur. Nog altijd beter dan dat allegaartje van versleten tapijt, mintgroene stoelen, grijze wanden in de oude DB IC-rijtuigen (en wat hier als ICL reed).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:51:55 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206974160
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:47 schreef Duvel het volgende:

[..]
Hup vakbond! Hup vakbond!
Rond Kerstmis gaan de treindienstleiders, die ook door het RMT worden vertegenwoordigd, staken: 24-12 in de middag t/m 27-12 in de ochtend. Want ook tussen Network Rail en de vakbond rommelt het.

In het VK rijdt er rond Kerstmis nagenoeg helemaal geen OV, dus die staking zal reizigers niet echt raken. Maar Network Rail gebruikt de kerstperiode juist om heel veel werkzaamheden te doen, die worden wel hard geraakt wanneer de treindienstleiders het bijltje erbij neergooien.
  dinsdag 6 december 2022 @ 20:55:56 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206974240
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2022 20:48 schreef Duvel het volgende:

[..]
Het is een beetje blijven hangen in eind jaren '90, dit soort hout. Maar het is wel een heel herkenbare inrichting, want ook de ICE4 heeft dit hout. Blijkbaar telt dat ook: alle ICE's met een herkenbaar interieur. Nog altijd beter dan dat allegaartje van versleten tapijt, mintgroene stoelen, grijze wanden in de oude DB IC-rijtuigen (en wat hier als ICL reed).
Niet allemaal trouwens, de tweede tranche ICE3neo (vanaf het 17e stel) krijgt een nieuw interieur en ook de ICE L krijgt dit. Het jaren 90-hout lijkt een blijvertje te zijn, verder worden er wel nieuwe kleuren en materialen gebruikt.

Een aantal impressies zijn hier te vinden:
https://www.deutschebahn.(...)npakete/Neues-Design

Ik ben benieuwd of we er, tegen de tijd dat dit interieur in dienst is, zonder mondneusmasker in mogen zitten...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:49 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206974794
De rijtuigen van de Goldenpass Express kunnen omsporen van smalspoor naar normaalspoor. Daarbij verandert ook nog eens de hoogte zodat de rijtuigen aan alle perrons passen


https://www.treinreiziger(...)-goldenpass-express/
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')