Bron graag?quote:Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand.
https://www.alstom.com/pr(...)-site-czech-republicquote:
Moet je dan ook nog om-checken als je overstapt naar Arriva?quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.
Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Ik heb het een paar weken geleden in de bus gebruikt met m'n telefoon. Het in- en uitchecken was voor m'n gevoel inderdaad wat trager dan met de OV-chipkaart maar ik vond het verschil nou ook weer niet zo heel groot.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
In Londen en in Lyon is het mogelijk om met bankpassen en creditcards te reizen tegen hetzelfde tarief als een smartcardreiziger, zonder dat ik een Oyster Card o.i.d. moet aanschaffen. Erg handig voor toeristen - zeker in Londen waar ze aan automatische tariefmaximering (price capping) doen.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp de noodzaak voor OVpay ook niet. De OV Chipkaart werkt na jaren en jaren van gezanik min of meer. Hoewel de kaart wel prijzig is en snel kapot. Voor de incidentele reiziger is er de losse wagenverkoop/kaartautomaat.
Het is een oplossing voor een niet-bestaand probleem imo. Als je zorgt dat de OV Chipkaart in de Apple Wallet kan worden gehangen ben je er in feite toch ook?
Ik vraag me af of het te maken heeft met de specifieke implementatie aan de kant van OVpay, of dat het te maken heeft met de eigenschappen van ons betaalsysteem.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zou Apple Wallet sneller werken dan? Het poortje moet in zo'n geval toch ook met een online back-end gaan communiceren, waar met een fysieke ov chipkaart alleen de chip uitgelezen hoeft te worden.
Overigens vind ik het wel frappant dat ze in bananenrepublieken wel voor elkaar krijgen om pinpassen in minder dan een seconde uit te lezen.
Ik was in september bij Siemens in Krefeld, en daar wordt beide gedaan: een deel wordt met een robot gelast, maar een ander deel wordt met de hand gedaan. Overigens beide met checks achteraf of de las goed is. En dat geldt dan voor een S-Bahn-stel maar ook voor een ICE, daar zit geen verschil in wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 november 2022 18:55 schreef b2py het volgende:
Ze hebben geen lasrobots op de werkplaats waar de ICNG gemaakt wordt, doen ze met de hand. In de fabrieken waar TGV gemaakt worden hebben ze het wel, maar kan mij goed voorstellen dat kwaliteitseisen daaraan ook hoger liggen.
Bij mij in de bus is het net zo snel als een OV-chipkaart: ervoor houden en direct piep. Ideaal, nu alleen nog leeftijdskorting, abonnementen en een tariefplafond (nooit meer dan een dagkaart).quote:Op woensdag 30 november 2022 22:10 schreef b2py het volgende:
Haha binnenkort ovpay oid met je bankpas, duurt het 2-3 seconden voordat het poortje wordt geopend. Amateurisme ten top, onwerkbaar
Goedgekeurd wat mij betreftquote:Reizigers kunnen in de loop van 2024 sneller reizen tussen België en Nederland. De NS-trein die daarbij hoort is vanaf zondag 4 december voor het eerst te zien in ons land. De komende tijd kan het zomaar zijn dat deze trein het Nederlandse landschap doorkruist. Samen met de treinfabrikant Alstom voeren we namelijk testen uit om te zorgen dat de trein toegang krijgt tot het Nederlandse en Belgische spoor.
Dit is de eerste allernieuwste Intercity (type ICNG) uitgevoerd in een nieuw jasje: met vloeiende lijnen, veel herkenbaar NS geel en een groot wit logo op de zijkant. Eerder zijn al de locomotieven van de Nightjet naar Zwitserland en Oostenrijk voorzien van deze nieuwe look, net als de gemoderniseerde dubbeldekkers (type VIRM 2&3). Alle toekomstige treinen krijgen deze nieuwe uitstraling.
Sneller naar België
Met o.a. deze nieuwe Intercity willen NS en de Belgische vervoerder NMBS reizigers vanaf 2024 sneller naar België brengen. De reis van Amsterdam naar Brussel duurt nu nog 2.52 uur, maar we streven ernaar om de reistijd met een half uur te verkorten. Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).
"BR103 vindt je reactie leuk"quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:13 schreef TjjWester het volgende:
Deze trein is met een topsnelheid van 200 km/uur namelijk sneller dan onze huidige treinen (max 160 km/uur).
Er rijdt nu spot-graanvervoer, dus geen vaste trein die via de brug bij Coevorden rijdt. Verder rijdt er eigenlijk niks daar nee.quote:Op woensdag 30 november 2022 08:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Komt er geen ander verkeer voor in de plaats via die brug? Het is een ding waar je ook alleen wat aan hebt vanaf de goederenterminal...
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat wordenquote:Op woensdag 30 november 2022 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot het gedoe bij CAF
[..]
Het is zo gevaarlijk dat we stoppende treinen weghalen en treinen met de meeste trillingen door laten denderen 🤷🏼♂quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Dat wordt gemonitord en de tweede serie heeft verstevigde bevestigingen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef DaMart het volgende:
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda hebben even een stop minder: https://www.ad.nl/zoeterm(...)bereikbaar~ab572db4/
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 23:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus het gevaar is dat die brug instort, maar we laten er nog wel auto's en treinen onderdoor rijden. Right.
Je hebt nog kans dat er vanwege stikstof helemaal niks kan qua verbouwing. Dan ben je zo jaren verder, dat zou echt een gigantische shitshow worden.quote:Op zaterdag 3 december 2022 08:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ze laten nog uitzoeken hoe groot dat gevaar is. Maar voorlopig moet de brug -zo lees ik het althans- uit voorzorg en voor verder onderzoek dicht en daardoor is het station onbereikbaar voor reizigers en dus ook gesloten.
Op basis van dat aanvullende onderzoek kan natuurlijk alsnog worden besloten om er geen auto's en treinen meer onderdoor te laten rijden, maar dat zal dan een flinke chaos worden in de regio.
Wacht, wat?quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook iets met haarscheurtjes in SNG waardoor ze waarschijnlijk binnen 15 jaar afgeschreven zijn omdat revisie te duur gaat worden
Ja, er staan regelmatig SNG's binnen vanwege haarscheurtjes enzo. En zo zijn er wel meer schades die ontstaan, en je echt denkt van: wat is dit dan weer van prutzooiquote:
Dat gaat vast een interessant onderzoeksrapport opleveren.quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:35 schreef greavy het volgende:
Recent is er een SNG bijvoorbeeld vol door rood geschoten omdat de remmen niet of veel te weinig functioneerden, zelfs met de noodknop ingedrukt.
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnenquote:CAF S.A. scoorde van de vier partijen het beste op de combinatie van de geldende prijs- en kwaliteitscriteria, waarin onder andere zijn meegewogen de investeringskosten, betrouwbaarheid, onderhoudbaarheid van de treinen, energie-efficiency, design van de trein voor reizigers/personeel en support na aflevering
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef greavy het volgende:
Heeft oa te maken met Europese aanbesteding inderdaad.
Zo meldde NS:
[..]
Helaas is van bovenstaande veel achteraf toch weer anders. Was ook met de Fyra, en DDNG zal ook gezeik worden vrees ik, want ook dat heeft CAF gewonnen
het zou me niet verbazen dat NS weer prutst inderdaadquote:Op zaterdag 3 december 2022 16:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat er maar van uit dat NS de eisen wel goed heeft opgeschreven? 😂
Heb je enig idee wanneer de laatste trein was die in nederland is gebouwd??quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe kan het dat, behalve een handjevol FLIRTs, er eigenlijk alleen maar rommel is geleverd sinds de NS geen eigen ingenieursteam meer heeft en we in Nederland zelf geen treinen meer bouwen?
De V250 was meuk, maar treinen als SLT, SNG en ICNG is toch gebaseerd op bewezen techniek, dan verwacht je toch niet dit soort shit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |