Als we de gastarbeiders en andere migranten niet meetellen, zaten we al in 2013 in een krimpquote:Op woensdag 4 januari 2023 09:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Erg interessant. Zonder migratie zouden we nu in het rijtje Japan, China en Zuid-Korea staan. Allemaal krimp.
Het systeem staat helemaal niet op klappen. Dat angstnarratief slaat nergens op.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:29 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Kun je het niet aan dat je me hiervoor al doodverwenst? Ik dacht dat we op een discussieforum zaten.
Nog een toevoeging; een tijdje geleden was er nog een artikel over het grote aantal bullshit-jobs. Nou, als we daar nou eens een transfer gingen maken naar wat nuttiger werk. Of beter betalen natuurlijk (maar ja, dat gebeurt dus nooit).quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het systeem staat helemaal niet op klappen. Dat angstnarratief slaat nergens op.
Landen die al jaren bevolkingskrimp hebben draaien ook gewoon. Hoogstens dat de rijken wat minder rijk worden. Aangezien in een kapitalistisch groeisysteem vooral een klein plukje mensen van de groei profiteert. De uitwassen van ongebreidelde bevolkingsgroei mag de overige 95% opvangen.
Maar Pakistan nog vol met mensenquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:45 schreef Ciclon het volgende:
Vruchtbaarheidscijfer 2022: 1.49. We gaan Italie, Spanje, Japan achterna
Nu zouden we zonder migratie een krimp hebben van 2000. Maar dat getal loopt de aankomende jaren bij een zelfde vruchtbaarheidscijfer hard op tot tienduizenden per jaar.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het systeem staat helemaal niet op klappen. Dat angstnarratief slaat nergens op.
Landen die al jaren bevolkingskrimp hebben draaien ook gewoon. Hoogstens dat de rijken wat minder rijk worden. Aangezien in een kapitalistisch groeisysteem vooral een klein plukje mensen van de groei profiteert. De uitwassen van ongebreidelde bevolkingsgroei mag de overige 95% opvangen.
Dat geboortetekort van 1000 babies is wel degelijk geboorte-sterfte. Emigratie wordt daar niet in meegenomen. 1000 is werkelijk helemaal niets.
mijn buurvrouw die krimpt pas veelquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:18 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Nu zouden we zonder migratie een krimp hebben van 2000. Maar dat getal loopt de aankomende jaren bij een zelfde vruchtbaarheidscijfer hard op tot tienduizenden per jaar.
De etnische Nederlander krimpt al sinds 2013.
2022 13 151 772 (74.77%) 2021 13 169 507 (75.36%) 2019 13 196 025 (76.36%) 2018 13 209 225 (76.88%) 2017 13 218 754 (77.39%) 2016 13 226 829 (77.90%
Vorig jaar met 18.000 mensen minder dan in 2021
Ja dat heb je in een bejaardencentrumquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn buurvrouw die krimpt pas veel
Het geboortecijfer in de meeste westerse landen neemt inderdaad hard af, terwijl de bevolking in niet westerse landen juist groeit. Het duurt wel een aantal generaties voordat de bevolkingsgroei van niet-westerse allochtonen gelijktrekt met die van de westerse inheemse bevolking.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:18 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Nu zouden we zonder migratie een krimp hebben van 2000. Maar dat getal loopt de aankomende jaren bij een zelfde vruchtbaarheidscijfer hard op tot tienduizenden per jaar.
De etnische Nederlander krimpt al sinds 2013.
2022 13 151 772 (74.77%) 2021 13 169 507 (75.36%) 2019 13 196 025 (76.36%) 2018 13 209 225 (76.88%) 2017 13 218 754 (77.39%) 2016 13 226 829 (77.90%
Vorig jaar met 18.000 mensen minder dan in 2021
quote:In Duitsland woonden in het eerste halfjaar van 2022 voor het eerst meer dan 84 miljoen mensen.
Dat zijn 843.000 meer dan eind 2021, een groei van een procent, volgens het Statistische Bundesamt.27 Sept 2022
Dat zijn 2 miljoen migranten erbij dus, aangezien de Duitsers al jaren krimpen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
In Duitslannd komen er ieder jaar meer dan 1.000.000 mensen bij
https://aha24x7.com/duits(...)erste-halfjaar-2022/
[..]
Ook Ierland daalt het de laatste 5 jaar aardig hoor, wat ook vooral te maken heeft met de idiote huizenprijzen in en rond Dublin door de massamigratie die zij te verwerken krijgen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
Dat harde dalen van het geboortecijfer speelt overigens een stuk minder in Amerika en ook hier in Ierland waar ik woon. Dat heeft te maken met een religieuze achtergrond net zoals dat mensen op de biblebelt meer kinderen krijgen dan seculiere mensen.
het noorden zal steeds meer immigranten gaan ontvangen, aangezien het zuiden van europa een woestijngebied gaat wordenquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:40 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat zijn 2 miljoen migranten erbij dus, aangezien de Duitsers al jaren krimpen.
quote:In 2022 bevolkingsgroei in vrijwel alle gemeenten
In 2022 groeide het aantal inwoners in vrijwel alle Nederlandse gemeenten. Dit kwam hoofdzakelijk door de toegenomen immigratie, onder andere van Oekraïners.
Dat blijkt uit cijfers van het CBS over de bevolkingsontwikkeling tot 1 december 2022.
Op Vlieland en Schiermonnikoog, in de Noordoostpolder en in Waddinxveen, Diemen, Maassluis en Woudenberg groeide de bevolking in 2022 relatief het sterkst, met meer dan 30 per duizend inwoners. In slechts 9 van de 344 gemeenten daalde het aantal inwoners.
Dat waren er aanzienlijk minder dan in voorgaande jaren.
In 2020 was er nog bevolkingskrimp in 61 gemeenten, voornamelijk aan de randen van Nederland.
Nogal simpel om dat enkel aan de massamigratie te wijtenquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:41 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ook Ierland daalt het de laatste 5 jaar aardig hoor, wat ook vooral te maken heeft met de idiote huizenprijzen in en rond Dublin door de massamigratie die zij te verwerken krijgen.
Dat komt omdat de politiek in alle noordelijke landen de bevolkingsgroei blijft ontkennenquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nogal simpel om dat enkel aan de massamigratie te wijtenEr zijn, net zoals in Nederland, landheren die huizen voor achterlijke prijzen verhuren, dat is het probleem. En net als in Nederland is er in Dublin een absoluut woningtekort.
Het verschil met Nederland is dat je een grote wildernis hebt aan landelijk gebied waar geen kip woont, dit heb je in Nederland bijna niet m.u.v. Oost Groningen en Zeeuws Vlaanderen. En daar kan je best goedkoop een huis krijgen. Mag je wel 2 en een half uur naar Dublin rijden over bochtige landweggetjes op maandagochtend.
Wat een onzin, de bevolkingsgroei is gewoon bekend kijk bijvoorbeeld bij het CBSquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat komt omdat de politiek in alle noordelijke landen de bevolkingsgroei blijft ontkennen
Waarom was er netto emigratie rond 2005? Was er toen vooral minder immigratie of vooral meer emigratie?quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:56 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Nogmaals natuurlijk aanwas op -1000.
en verkopen ieder rothokkie van 35 m2 en 200 euro VVE voor 400.000 met extra 75.000 staatsleningquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat een onzin, de bevolkingsgroei is gewoon bekend kijk bijvoorbeeld bij het CBS
Ze bouwen geen nieuwe huizen omdat de landheren dan minder absurde huren kunnen vragen.
minder werk door de internet implosie van een paar jaar eerderquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waarom was er netto emigratie rond 2005? Was er toen vooral minder immigratie of vooral meer emigratie?
Nederland heeft ongeveer voor een miljoen mensen woningen tekort en er zijn de afgelopen 10 jaar ongeveer een miljoen mensen geimporteerd. Dan is die massa-immigratie niet in het belang van het Nederlandse volk geweest, dus welk belang dient onze regering dan wel?quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nogal simpel om dat enkel aan de massamigratie te wijtenEr zijn, net zoals in Nederland, landheren die huizen voor achterlijke prijzen verhuren, dat is het probleem. En net als in Nederland is er in Dublin een absoluut woningtekort.
Het verschil met Nederland is dat je een grote wildernis hebt aan landelijk gebied waar geen kip woont, dit heb je in Nederland bijna niet m.u.v. Oost Groningen en Zeeuws Vlaanderen. En daar kan je best goedkoop een huis krijgen. Mag je wel 2 en een half uur naar Dublin rijden over bochtige landweggetjes op maandagochtend.
Laten we lekker vrouwen die parttime werken voor luilakken gaan uitschelden. Er zijn meerdere factoren maar het overheidsbeleid zit flink in de weg. Er zijn best stellen die aan een gezin willen beginnen maar niet in een studio op een tijdelijk arbeidscontract. Als je twee voltijds inkomens nodig hebt om te kunnen wonen en ja pas na je 30e kon beginnen, hoeveel stellen zien dan af van een derde kind terwijl ze dat eigenlijk best hadden gewild? Drie kinderen is prima, de bevolking hoeft niet te groeien.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het geboortecijfer in de meeste westerse landen neemt inderdaad hard af, terwijl de bevolking in niet westerse landen juist groeit. Het duurt wel een aantal generaties voordat de bevolkingsgroei van niet-westerse allochtonen gelijktrekt met die van de westerse inheemse bevolking.
Rechtsen roepen dan meteen omvolking en white replacement, maar het is natuurlijk ook een beetje de eigen schuld van de inheemse westerse bevolking dat ze niet meer kindertjes uitpoepen. Dat wordt je niet bepaald makkelijk gemaakt met absurde huizenprijzen, het zwaard van Damocles van de klimaatverandering, oorlog in de Oekraine en dergelijke. Maar je moet ook bedenken dat straatarme mensen in Afrika ook veel kindertjes krijgen, het is dus nog altijd een keuze.
Als ik naar vrienden van mijn leeftijd kijk is er slechts eentje die een kind heeft en verder helemaal niemand, ook mensen die gewoon getrouwd of samenwonend (ja in een koophuis) zijn met een vaste partner al jarenlang krijgen geen kinderen meer. De enige uitzondering hierop zijn mensen die ik nog ken van de christelijke vereniging, die krijgen nog wel kinderen. Maar waar die vroeger misschien 7, 8 kinderen zouden krijgen blijft het ook bij twee of drie maximaal.
Klopt. Nou ben ik zelf een homo maar als ik hetero was zou ik in mijn huidige situatie ook geen kinderen willen. Ik ben al 30 en woon nog met een huisgenoot. Als ik die op straat zet kom ik maar met moeite rond en spaar ik niets. Ook is mijn woning te koud en vochtig wat niet gezond is voor een kind.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland heeft ongeveer voor een miljoen mensen woningen tekort en er zijn de afgelopen 10 jaar ongeveer een miljoen mensen geimporteerd. Dan is die massa-immigratie niet in het belang van het Nederlandse volk geweest, dus welk belang dient onze regering dan wel?
[..]
Laten we lekker vrouwen die parttime werken voor luilakken gaan uitschelden. Er zijn meerdere factoren maar het overheidsbeleid zit flink in de weg. Er zijn best stellen die aan een gezin willen beginnen maar niet in een studio op een tijdelijk arbeidscontract. Als je twee voltijds inkomens nodig hebt om te kunnen wonen en ja pas na je 30e kon beginnen, hoeveel stellen zien dan af van een derde kind terwijl ze dat eigenlijk best hadden gewild? Drie kinderen is prima, de bevolking hoeft niet te groeien.
Ze verhuren het voor achterlijke prijzen omdat ze achterlijke vinden die het kunnen betalen. Expats die werken voor Apple bijvoorbeeldquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het fundament onder de samenleving wordt stukje bij beetje afgebroken. De continuiteit van de samenleving wordt veronachtzaamd. Ooit werd een politicus bespot als ouderwets omdat hij het gezin de hoeksteen van de samenleving noemde, maar dat is het natuurlijk wel. Ook de homo's en de trans die liefdevol geaccepteerd zijn komen doorgaans uit een autochtoon gezin. Autochtoon ja, ik zou het Marokkaanse gezin niet de hoeksteen van de samenleving willen noemen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Klopt. Nou ben ik zelf een homo maar als ik hetero was zou ik in mijn huidige situatie ook geen kinderen willen. Ik ben al 30 en woon nog met een huisgenoot. Als ik die op straat zet kom ik maar met moeite rond en spaar ik niets. Ook is mijn woning te koud en vochtig wat niet gezond is voor een kind.
Ook al zou ik voor apple werken is het absurd om 2400 euro per maand te moeten betalen voor een niet al te best, krap appartement met enkelglas.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:45 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ze verhuren het voor achterlijke prijzen omdat ze achterlijke vinden die het kunnen betalen. Expats die werken voor Apple bijvoorbeeld
En toch zijn er gekken die het betalen. Dus vragen ze hetquote:Op woensdag 4 januari 2023 15:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ook al zou ik voor apple werken is het absurd om 2400 euro per maand te moeten betalen voor een niet al te best, krap appartement met enkelglas.
Als alleenstaande homo betaal ik echt vele malen meer belasting dan Erik en Annemarie met anderhalve baan, hoor. Juist doordat ik besta kunnen Erik en Annemarie kinderopvangtoeslag krijgen. Zonder mij kwamen ze niet rond.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het fundament onder de samenleving wordt stukje bij beetje afgebroken. De continuiteit van de samenleving wordt veronachtzaamd. Ooit werd een politicus bespot als ouderwets omdat hij het gezin de hoeksteen van de samenleving noemde, maar dat is het natuurlijk wel. Ook de homo's en de trans die liefdevol geaccepteerd zijn komen doorgaans uit een autochtoon gezin. Autochtoon ja, ik zou het Marokkaanse gezin niet de hoeksteen van de samenleving willen noemen.
Ik heb helemaal niets tegen de wat minder burgerlijke homoscene met zijn uitspattingen. Maar dat is wel iets wat als uitzondering, als afwijkend kan bestaan tegenover het normale. Gewoon Erik en Annemarie met anderhalve baan op vast contract voor onbepaalde tijd met een betaalbare huurwoning of hypotheekje die gezellig een gezinnetje stichten, dat is waarom dat allemaal kan.
Het zijn wel die kinderen die straks jouw kont moeten afvegen als je dat zelf niet meer kunt. Dat is punt, het gaat om de continuiteit van de samenleving en die kun je niet importeren. Daar kun je lacherig over doen maar je kunt niet alles maar voor vanzelfsprekend blijven aannemen terwijl je de basis daarvan het aan het afbreken bent.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als alleenstaande homo betaal ik echt vele malen meer belasting dan Erik en Annemarie met anderhalve baan, hoor. Juist doordat ik besta kunnen Erik en Annemarie kinderopvangtoeslag krijgen. Zonder mij kwamen ze niet rond.
Ga jij maar weer terug naar de jaren 50
Dat zou haast een “Schade Deutschland…” vol leedvermaak verdienen… ware het niet dat Nederland dezelfde kant op gaat.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:28 schreef BMW1993 het volgende:
Duitsland is het helemaal dramatisch, het aantal Duitsers dat dood gaat, is veel groter dan die geboren worden.
Er kwamen dit jaar 70.000 Syriërs bij, wat maakt dat er bijna 1 miljoen Syriërs wonen in Duitsland.
30.000 Turken, 30.000 Afghanen, en nog een handje vol Irakezen, Eritreeërs.
En ondanks dat Duitsland weer zo'n 200.000 asielaanvragen heeft gekregen in 2022, (Oekraïners niet meegerekend) hebben ze nog massaal te kort aan werknemers.
Dit jaar gaan ze arbeidskrachten ophalen uit India, Egypte en Marokko. En meer internationale studenten toelaten, die na hun opleiding 13 maanden de tijd krijgen om een baan te zoeken, indien dit gelukt is krijgen ze een verblijfsvergunning, voor hunzelf en hun familie.
Dat Duitsland de komende 20 jaar erg multicultureel gaat worden, staat dus onderhand wel vast.
En jij denkt dat ik per se wil dat roomblanke Annabel mijn reet afveegt? Voor mijn part is dat iemand uit Afghanistan hoor wat kan mij dat nou weer verrottenquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn wel die kinderen die straks jouw kont moeten afvegen als je dat zelf niet meer kunt.
Vooralsnog lijkt Mohammed meer interesse te hebben in het bekogelen van ambulancebroeders dan een carriere in een zorgend beroep. Dat is dus precies wat ik bedoel, je verandert de bevolkingssamenstelling radicaal, met name cultureel, en dan verwacht je dat die cultureel net zo wordt als de Nederlandse bevolking.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik per se wil dat roomblanke Annabel mijn reet afveegt? Voor mijn part is dat iemand uit Afghanistan hoor wat kan mij dat nou weer verrotten
In Amerika in de meeste Staten speelt dat echt wel hoor. Eerst waren de hispanics de gene die zorgden voor een hoog geboortecijfer maar dat is allang aan het dalen, ook de zwarte bevolking krijgt er amper meer. Federaal gezien is Amerika ongeveer West Europa, wel is het inderdaad zo dat het in de ene staat hoger ligt dan de andere.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
Dat harde dalen van het geboortecijfer speelt overigens een stuk minder in Amerika en ook hier in Ierland waar ik woon. Dat heeft te maken met een religieuze achtergrond net zoals dat mensen op de biblebelt meer kinderen krijgen dan seculiere mensen.
Rita Verdonk zat er bovenop. Zelfs Hirschi Ali werd het hier te heet onder haar voeten.quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waarom was er netto emigratie rond 2005? Was er toen vooral minder immigratie of vooral meer emigratie?
Een groter probleem is dat Mohammed zijn vrouw verbiedt om de billen van die blanke kafirs af te vegen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt Mohammed meer interesse te hebben in het bekogelen van ambulancebroeders dan een carriere in een zorgend beroep. Dat is dus precies wat ik bedoel, je verandert de bevolkingssamenstelling radicaal, met name cultureel, en dan verwacht je dat die cultureel net zo wordt als de Nederlandse bevolking.
Of gaan we met hetzelfde blijven doen inzake integratie ineens een andere uitkomst verwachten? Of met andere mensen met een andere cultuur dezelfde uitkomst verwachten?
Ditquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:00 schreef TweedeKlum het volgende:
Totaal onhoudbaar natuurlijk maar als je dat zegt ben je gelijk een neo-nazi.
Kunnen gelijk te werk voor een habbekrats natuurlijk. Geen kinderbijslag en schoolkosten nodig.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
Ja als je geen woning hebt dan zit kinderen maken er helemaal niet in
schuld Rutte en co
https://www.telegraaf.nl/(...)al-en-ruimteprobleem
Dus importeren we kinderen boven de 21 jaar
Ach ja. En nog steeds zijn er struisvogels die menen dat we hendig 30 miljoen mensen kunnen herbergen hier in NL....quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
Ja als je geen woning hebt dan zit kinderen maken er helemaal niet in
schuld Rutte en co
https://www.telegraaf.nl/(...)al-en-ruimteprobleem
Dus importeren we kinderen boven de 21 jaar
Huh?quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:49 schreef opgebaarde het volgende:
Wordt genieten hier. Minimaal 1/3e van de beroepsbevolking werkt straks in de zorg en extreemrechts ziet dat dit goed is
TriStateCity for the win!quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:47 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach ja. En nog steeds zijn er struisvogels die menen dat we hendig 30 miljoen mensen kunnen herbergen hier in NL....
kinderen hebben geen huis dus maken ook geen kinderen , kip en ei verhaalquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:45 schreef Ciclon het volgende:
Vruchtbaarheidscijfer 2022: 1.49. We gaan Italie, Spanje, Japan achterna
Lekker oefenen op de zolderkamer toch...?quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kinderen hebben geen huis dus maken ook geen kinderen , kip en ei verhaal
Of ze kunne geen vriendin houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |