abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207415903
Janken dat Nederlanders niet genoeg kinderen krijgen hmmmmm

https://www.ad.nl/wonen/h(...)verdubbeld~a51ef300/

https://www.pwc.nl/nl/per(...)20euro%20per%20maand.

Het Nederlandse onderwijs glijdt af: al 20 jaar daalt niveau, zegt inspectie - https://nos.nl/l/2226821

Misschien is het helemaal niet meer zo heel erg leuk en makkelijk om een kind op te voeden in Nederland :o

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2023 10:02:29 ]
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:22:10 #202
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416058
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Erg interessant. Zonder migratie zouden we nu in het rijtje Japan, China en Zuid-Korea staan. Allemaal krimp.
Als we de gastarbeiders en andere migranten niet meetellen, zaten we al in 2013 in een krimp
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:45:36 #203
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416255
Vruchtbaarheidscijfer 2022: 1.49. We gaan Italie, Spanje, Japan achterna
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:52:17 #204
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207416288
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:29 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Kun je het niet aan dat je me hiervoor al doodverwenst? Ik dacht dat we op een discussieforum zaten.
Het systeem staat helemaal niet op klappen. Dat angstnarratief slaat nergens op.

Landen die al jaren bevolkingskrimp hebben draaien ook gewoon. Hoogstens dat de rijken wat minder rijk worden. Aangezien in een kapitalistisch groeisysteem vooral een klein plukje mensen van de groei profiteert. De uitwassen van ongebreidelde bevolkingsgroei mag de overige 95% opvangen.

Dat geboortetekort van 1000 babies is wel degelijk geboorte-sterfte. Emigratie wordt daar niet in meegenomen. 1000 is werkelijk helemaal niets.
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:55:46 #205
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207416312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het systeem staat helemaal niet op klappen. Dat angstnarratief slaat nergens op.

Landen die al jaren bevolkingskrimp hebben draaien ook gewoon. Hoogstens dat de rijken wat minder rijk worden. Aangezien in een kapitalistisch groeisysteem vooral een klein plukje mensen van de groei profiteert. De uitwassen van ongebreidelde bevolkingsgroei mag de overige 95% opvangen.
Nog een toevoeging; een tijdje geleden was er nog een artikel over het grote aantal bullshit-jobs. Nou, als we daar nou eens een transfer gingen maken naar wat nuttiger werk. Of beter betalen natuurlijk (maar ja, dat gebeurt dus nooit).
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:56:04 #206
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207416317


Nogmaals natuurlijk aanwas op -1000.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:00:02 #207
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_207416343
Totaal onhoudbaar natuurlijk maar als je dat zegt ben je gelijk een neo-nazi. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:00:12 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207416346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:45 schreef Ciclon het volgende:
Vruchtbaarheidscijfer 2022: 1.49. We gaan Italie, Spanje, Japan achterna
Maar Pakistan nog vol met mensen

https://www.populationpyramid.net/pakistan/2022/


en portugal loopt leeg
https://www.populationpyramid.net/portugal/2022/

Climate change zal voor meer mensen zorgen
https://www.populationpyramid.net/nigeria/2022/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:18:06 #209
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416497
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het systeem staat helemaal niet op klappen. Dat angstnarratief slaat nergens op.

Landen die al jaren bevolkingskrimp hebben draaien ook gewoon. Hoogstens dat de rijken wat minder rijk worden. Aangezien in een kapitalistisch groeisysteem vooral een klein plukje mensen van de groei profiteert. De uitwassen van ongebreidelde bevolkingsgroei mag de overige 95% opvangen.

Dat geboortetekort van 1000 babies is wel degelijk geboorte-sterfte. Emigratie wordt daar niet in meegenomen. 1000 is werkelijk helemaal niets.
Nu zouden we zonder migratie een krimp hebben van 2000. Maar dat getal loopt de aankomende jaren bij een zelfde vruchtbaarheidscijfer hard op tot tienduizenden per jaar.

De etnische Nederlander krimpt al sinds 2013.

2022 13 151 772 (74.77%) 2021 13 169 507 (75.36%) 2019 13 196 025 (76.36%) 2018 13 209 225 (76.88%) 2017 13 218 754 (77.39%) 2016 13 226 829 (77.90%

Vorig jaar met 18.000 mensen minder dan in 2021
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:25:22 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207416579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Nu zouden we zonder migratie een krimp hebben van 2000. Maar dat getal loopt de aankomende jaren bij een zelfde vruchtbaarheidscijfer hard op tot tienduizenden per jaar.

De etnische Nederlander krimpt al sinds 2013.

2022 13 151 772 (74.77%) 2021 13 169 507 (75.36%) 2019 13 196 025 (76.36%) 2018 13 209 225 (76.88%) 2017 13 218 754 (77.39%) 2016 13 226 829 (77.90%

Vorig jaar met 18.000 mensen minder dan in 2021
mijn buurvrouw die krimpt pas veel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:30:28 #211
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn buurvrouw die krimpt pas veel
Ja dat heb je in een bejaardencentrum
pi_207416648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Nu zouden we zonder migratie een krimp hebben van 2000. Maar dat getal loopt de aankomende jaren bij een zelfde vruchtbaarheidscijfer hard op tot tienduizenden per jaar.

De etnische Nederlander krimpt al sinds 2013.

2022 13 151 772 (74.77%) 2021 13 169 507 (75.36%) 2019 13 196 025 (76.36%) 2018 13 209 225 (76.88%) 2017 13 218 754 (77.39%) 2016 13 226 829 (77.90%

Vorig jaar met 18.000 mensen minder dan in 2021
Het geboortecijfer in de meeste westerse landen neemt inderdaad hard af, terwijl de bevolking in niet westerse landen juist groeit. Het duurt wel een aantal generaties voordat de bevolkingsgroei van niet-westerse allochtonen gelijktrekt met die van de westerse inheemse bevolking.

Rechtsen roepen dan meteen omvolking en white replacement, maar het is natuurlijk ook een beetje de eigen schuld van de inheemse westerse bevolking dat ze niet meer kindertjes uitpoepen. Dat wordt je niet bepaald makkelijk gemaakt met absurde huizenprijzen, het zwaard van Damocles van de klimaatverandering, oorlog in de Oekraine en dergelijke. Maar je moet ook bedenken dat straatarme mensen in Afrika ook veel kindertjes krijgen, het is dus nog altijd een keuze.

Als ik naar vrienden van mijn leeftijd kijk is er slechts eentje die een kind heeft en verder helemaal niemand, ook mensen die gewoon getrouwd of samenwonend (ja in een koophuis) zijn met een vaste partner al jarenlang krijgen geen kinderen meer. De enige uitzondering hierop zijn mensen die ik nog ken van de christelijke vereniging, die krijgen nog wel kinderen. Maar waar die vroeger misschien 7, 8 kinderen zouden krijgen blijft het ook bij twee of drie maximaal.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:35:20 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207416651
In Duitslannd komen er ieder jaar meer dan 1.000.000 mensen bij
https://aha24x7.com/duits(...)erste-halfjaar-2022/
quote:
In Duitsland woonden in het eerste halfjaar van 2022 voor het eerst meer dan 84 miljoen mensen.

Dat zijn 843.000 meer dan eind 2021, een groei van een procent, volgens het Statistische Bundesamt.27 Sept 2022
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207416674
Dat harde dalen van het geboortecijfer speelt overigens een stuk minder in Amerika en ook hier in Ierland waar ik woon. Dat heeft te maken met een religieuze achtergrond net zoals dat mensen op de biblebelt meer kinderen krijgen dan seculiere mensen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:40:59 #215
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
In Duitslannd komen er ieder jaar meer dan 1.000.000 mensen bij
https://aha24x7.com/duits(...)erste-halfjaar-2022/
[..]

Dat zijn 2 miljoen migranten erbij dus, aangezien de Duitsers al jaren krimpen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:41:50 #216
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416731
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
Dat harde dalen van het geboortecijfer speelt overigens een stuk minder in Amerika en ook hier in Ierland waar ik woon. Dat heeft te maken met een religieuze achtergrond net zoals dat mensen op de biblebelt meer kinderen krijgen dan seculiere mensen.
Ook Ierland daalt het de laatste 5 jaar aardig hoor, wat ook vooral te maken heeft met de idiote huizenprijzen in en rond Dublin door de massamigratie die zij te verwerken krijgen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:45:34 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207416772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:40 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat zijn 2 miljoen migranten erbij dus, aangezien de Duitsers al jaren krimpen.
het noorden zal steeds meer immigranten gaan ontvangen, aangezien het zuiden van europa een woestijngebied gaat worden

quote:
In 2022 bevolkingsgroei in vrijwel alle gemeenten

In 2022 groeide het aantal inwoners in vrijwel alle Nederlandse gemeenten. Dit kwam hoofdzakelijk door de toegenomen immigratie, onder andere van Oekraïners.
Dat blijkt uit cijfers van het CBS over de bevolkingsontwikkeling tot 1 december 2022.
Op Vlieland en Schiermonnikoog, in de Noordoostpolder en in Waddinxveen, Diemen, Maassluis en Woudenberg groeide de bevolking in 2022 relatief het sterkst, met meer dan 30 per duizend inwoners. In slechts 9 van de 344 gemeenten daalde het aantal inwoners.
Dat waren er aanzienlijk minder dan in voorgaande jaren.
In 2020 was er nog bevolkingskrimp in 61 gemeenten, voornamelijk aan de randen van Nederland.


[ Bericht 40% gewijzigd door michaelmoore op 04-01-2023 11:52:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207417193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:41 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ook Ierland daalt het de laatste 5 jaar aardig hoor, wat ook vooral te maken heeft met de idiote huizenprijzen in en rond Dublin door de massamigratie die zij te verwerken krijgen.
Nogal simpel om dat enkel aan de massamigratie te wijten :') Er zijn, net zoals in Nederland, landheren die huizen voor achterlijke prijzen verhuren, dat is het probleem. En net als in Nederland is er in Dublin een absoluut woningtekort.

Het verschil met Nederland is dat je een grote wildernis hebt aan landelijk gebied waar geen kip woont, dit heb je in Nederland bijna niet m.u.v. Oost Groningen en Zeeuws Vlaanderen. En daar kan je best goedkoop een huis krijgen. Mag je wel 2 en een half uur naar Dublin rijden over bochtige landweggetjes op maandagochtend.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:24:32 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207417247
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nogal simpel om dat enkel aan de massamigratie te wijten :') Er zijn, net zoals in Nederland, landheren die huizen voor achterlijke prijzen verhuren, dat is het probleem. En net als in Nederland is er in Dublin een absoluut woningtekort.

Het verschil met Nederland is dat je een grote wildernis hebt aan landelijk gebied waar geen kip woont, dit heb je in Nederland bijna niet m.u.v. Oost Groningen en Zeeuws Vlaanderen. En daar kan je best goedkoop een huis krijgen. Mag je wel 2 en een half uur naar Dublin rijden over bochtige landweggetjes op maandagochtend.
Dat komt omdat de politiek in alle noordelijke landen de bevolkingsgroei blijft ontkennen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207417313
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat komt omdat de politiek in alle noordelijke landen de bevolkingsgroei blijft ontkennen
Wat een onzin, de bevolkingsgroei is gewoon bekend kijk bijvoorbeeld bij het CBS :')

Ze bouwen geen nieuwe huizen omdat de landheren dan minder absurde huren kunnen vragen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207417485
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:56 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Nogmaals natuurlijk aanwas op -1000.
Waarom was er netto emigratie rond 2005? Was er toen vooral minder immigratie of vooral meer emigratie?
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:45:40 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207417488
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Wat een onzin, de bevolkingsgroei is gewoon bekend kijk bijvoorbeeld bij het CBS :')

Ze bouwen geen nieuwe huizen omdat de landheren dan minder absurde huren kunnen vragen.
en verkopen ieder rothokkie van 35 m2 en 200 euro VVE voor 400.000 met extra 75.000 staatslening
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:46:50 #223
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207417505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Waarom was er netto emigratie rond 2005? Was er toen vooral minder immigratie of vooral meer emigratie?
minder werk door de internet implosie van een paar jaar eerder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207417654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nogal simpel om dat enkel aan de massamigratie te wijten :') Er zijn, net zoals in Nederland, landheren die huizen voor achterlijke prijzen verhuren, dat is het probleem. En net als in Nederland is er in Dublin een absoluut woningtekort.

Het verschil met Nederland is dat je een grote wildernis hebt aan landelijk gebied waar geen kip woont, dit heb je in Nederland bijna niet m.u.v. Oost Groningen en Zeeuws Vlaanderen. En daar kan je best goedkoop een huis krijgen. Mag je wel 2 en een half uur naar Dublin rijden over bochtige landweggetjes op maandagochtend.
Nederland heeft ongeveer voor een miljoen mensen woningen tekort en er zijn de afgelopen 10 jaar ongeveer een miljoen mensen geimporteerd. Dan is die massa-immigratie niet in het belang van het Nederlandse volk geweest, dus welk belang dient onze regering dan wel?

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het geboortecijfer in de meeste westerse landen neemt inderdaad hard af, terwijl de bevolking in niet westerse landen juist groeit. Het duurt wel een aantal generaties voordat de bevolkingsgroei van niet-westerse allochtonen gelijktrekt met die van de westerse inheemse bevolking.

Rechtsen roepen dan meteen omvolking en white replacement, maar het is natuurlijk ook een beetje de eigen schuld van de inheemse westerse bevolking dat ze niet meer kindertjes uitpoepen. Dat wordt je niet bepaald makkelijk gemaakt met absurde huizenprijzen, het zwaard van Damocles van de klimaatverandering, oorlog in de Oekraine en dergelijke. Maar je moet ook bedenken dat straatarme mensen in Afrika ook veel kindertjes krijgen, het is dus nog altijd een keuze.

Als ik naar vrienden van mijn leeftijd kijk is er slechts eentje die een kind heeft en verder helemaal niemand, ook mensen die gewoon getrouwd of samenwonend (ja in een koophuis) zijn met een vaste partner al jarenlang krijgen geen kinderen meer. De enige uitzondering hierop zijn mensen die ik nog ken van de christelijke vereniging, die krijgen nog wel kinderen. Maar waar die vroeger misschien 7, 8 kinderen zouden krijgen blijft het ook bij twee of drie maximaal.
Laten we lekker vrouwen die parttime werken voor luilakken gaan uitschelden. Er zijn meerdere factoren maar het overheidsbeleid zit flink in de weg. Er zijn best stellen die aan een gezin willen beginnen maar niet in een studio op een tijdelijk arbeidscontract. Als je twee voltijds inkomens nodig hebt om te kunnen wonen en ja pas na je 30e kon beginnen, hoeveel stellen zien dan af van een derde kind terwijl ze dat eigenlijk best hadden gewild? Drie kinderen is prima, de bevolking hoeft niet te groeien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207417693
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nederland heeft ongeveer voor een miljoen mensen woningen tekort en er zijn de afgelopen 10 jaar ongeveer een miljoen mensen geimporteerd. Dan is die massa-immigratie niet in het belang van het Nederlandse volk geweest, dus welk belang dient onze regering dan wel?
[..]
Laten we lekker vrouwen die parttime werken voor luilakken gaan uitschelden. Er zijn meerdere factoren maar het overheidsbeleid zit flink in de weg. Er zijn best stellen die aan een gezin willen beginnen maar niet in een studio op een tijdelijk arbeidscontract. Als je twee voltijds inkomens nodig hebt om te kunnen wonen en ja pas na je 30e kon beginnen, hoeveel stellen zien dan af van een derde kind terwijl ze dat eigenlijk best hadden gewild? Drie kinderen is prima, de bevolking hoeft niet te groeien.
Klopt. Nou ben ik zelf een homo maar als ik hetero was zou ik in mijn huidige situatie ook geen kinderen willen. Ik ben al 30 en woon nog met een huisgenoot. Als ik die op straat zet kom ik maar met moeite rond en spaar ik niets. Ook is mijn woning te koud en vochtig wat niet gezond is voor een kind.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')