abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 16:58:39 #201
408813 crew  trein2000
pi_206953808
twitter

Wat gaat de VVD doen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206953845
Lekker weer. Het kabinet verzint iets, mag het weer niet. Al die kut verdragen en regeltjes :')
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 17:10:46 #203
408813 crew  trein2000
pi_206953960
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:02 schreef StephanL het volgende:
Lekker weer. Het kabinet verzint iets, mag het weer niet. Al die kut verdragen en regeltjes :')
Ik ben vooral benieuwd naar de politieke implicaties, dit was een belangrijke maatregel aan de instroomkant. Diezelfde instroomkant waar een paar weken terug dat hele toneelstuk over was, dan kun je nu als VVD toch niet je schouders ophalen en doorgaan.

Tenzij je tassendragers bent natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206954051
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de politieke implicaties, dit was een belangrijke maatregel aan de instroomkant. Diezelfde instroomkant waar een paar weken terug dat hele toneelstuk over was, dan kun je nu als VVD toch niet je schouders ophalen en doorgaan.

Tenzij je tassendragers bent natuurlijk.
Ja idd.

Niet alleen de VVD het hele kabinet moet weer aan de slag om weer iets te verzinne.
pi_206954193
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de politieke implicaties, dit was een belangrijke maatregel aan de instroomkant. Diezelfde instroomkant waar een paar weken terug dat hele toneelstuk over was, dan kun je nu als VVD toch niet je schouders ophalen en doorgaan.

Tenzij je tassendragers bent natuurlijk.
Tja, dit was natuurlijk ingecalculeerd bij dat toneelstuk. Dat deze maatregel zou worden afgeschoten door een rechter wist eigenlijk bijna iedereen. Des te dommer dat die politici het toch weer proberen idd.

Ik weet trouwens nou niet of ik hier blij mee ben. Aan de ene kant was dit echt een verschrikkelijke rotmaatregel omdat je kinderen langer van hun ouders scheidt, aan de andere kant is het idee dat je hier pas familie heen haalt als je er ook een huis voor hebt ook weer niet zo gek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 17:27:07 #206
408813 crew  trein2000
pi_206954264
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 17:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dit was natuurlijk ingecalculeerd bij dat toneelstuk. Dat deze maatregel zou worden afgeschoten door een rechter wist eigenlijk bijna iedereen. Des te dommer dat die politici het toch weer proberen idd.

Ik weet trouwens nou niet of ik hier blij mee ben. Aan de ene kant was dit echt een verschrikkelijke rotmaatregel omdat je kinderen langer van hun ouders scheidt, aan de andere kant is het idee dat je hier pas familie heen haalt als je er ook een huis voor hebt ook weer niet zo gek.
In maart verkiezingen, Joost Eerdmans cs lachen zich suf.

Het probleem is gewoon dat alles met alles samenhangt, de rechter vraagt zolangzamerhand het onmogelijk van de regering en tot het onmogelijk is niemand gehouden. Het wordt tijd voor een stevig crisispakket om de drie grote problemen van deze tijd (migratie, klimaat en stikstof) eens echt goed aan te pakken. En dan mogen er rustig wat heilige huisjes sneuvelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206954411
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat gaat de VVD doen?
Niks, dit zag iedereen al aankomen.
We roepen wat voor de bühne en klaar.

Als ze echt hadden gewild was er wel een wettelijke basis gekomen of een noodwet a la avondklok die de volgende dag gereed is.
  maandag 5 december 2022 @ 17:36:19 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206954412
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Wat gaat de VVD doen?
Ik neem aan weer iets nieuws verzinnen dat ook niet mag. Dat hebben ze rondom de stikstoftoestanden immers ook al een paar keer gedaan.

Uiteindelijk zijn ze niet geïnteresseerd in het lot van de asielzoekers, en ook niet in dat van de plaatselijke bevolking. Beeldvorming en electorale overwegingen zijn het enige dat telt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206954465
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In maart verkiezingen, Joost Eerdmans cs lachen zich suf.

Het probleem is gewoon dat alles met alles samenhangt, de rechter vraagt zolangzamerhand het onmogelijk van de regering en tot het onmogelijk is niemand gehouden. Het wordt tijd voor een stevig crisispakket om de drie grote problemen van deze tijd (migratie, klimaat en stikstof) eens echt goed aan te pakken. En dan mogen er rustig wat heilige huisjes sneuvelen.
Migratie: eens, maar dan wel met name de arbeidsmigratie. Maar daarvoor moeten we in Europa wezen. Deze nareizigers zijn natuurlijk nauwelijks onderdeel van het migratieprobleem, sowieso heeft het 'asielprobleem' meer met de huizenmarkt dan met migratie te maken.

Voor stikstof ligt nu zo lijkt het wel een aardig plan. Met een wortel en een stok. Ben benieuwd hoe dat uit werkt.

Klimaat... tja, helaas lijkt daar wereldwijd de urgentie te ontbreken bij hen die het geld verdienen voor de overheden en die je dus niet te veel voor het hoofd wil stoten. En dan is er helaas altijd het spelletje: "eerst moeten zij mee doen, anders doen wij ook niks". Kinderachtig en slecht voor de wereld, maar wel de standaardreactie van politici wereldwijd.


Maar wat voor heilige huisjes zou jij willen laten sneuvelen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 december 2022 @ 17:40:04 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206954473
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In maart verkiezingen, Joost Eerdmans cs lachen zich suf.

Het probleem is gewoon dat alles met alles samenhangt, de rechter vraagt zolangzamerhand het onmogelijk van de regering en tot het onmogelijk is niemand gehouden. Het wordt tijd voor een stevig crisispakket om de drie grote problemen van deze tijd (migratie, klimaat en stikstof) eens echt goed aan te pakken. En dan mogen er rustig wat heilige huisjes sneuvelen.
Dat het allemaal onmogelijk is, is wel grotendeels te wijten aan het wanbeleid van de afgelopen jaren natuurlijk.

Maar ik ben het wel met je eens - er zijn op dit moment wel heel weinig opties. Het kabinet moet een belangenafweging maken waar niet alléén het belang van asielzoekers, of boeren, of natuurorganisaties, of wie dan ook onwrikbaar op 1 staat. Linksom of rechtsom, er moeten gewoon huizen gebouwd worden. Daar kom je echt niet onderuit.

Buiten dat vind ik dat de rijksoverheid gemeentes moet kunnen dwingen tot een redelijk aandeel in de opvang van vluchtelingen. En dan niet per 2024, maar gewoon nu.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206954506
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Buiten dat vind ik dat de rijksoverheid gemeentes moet kunnen dwingen tot een redelijk aandeel in de opvang van vluchtelingen. En dan niet per 2024, maar gewoon nu.
Inderdaad. En zelfs de VVD leden zijn daar voor...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 17:48:56 #212
408813 crew  trein2000
pi_206954591
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Migratie: eens, maar dan wel met name de arbeidsmigratie. Maar daarvoor moeten we in Europa wezen. Deze nareizigers zijn natuurlijk nauwelijks onderdeel van het migratieprobleem, sowieso heeft het 'asielprobleem' meer met de huizenmarkt dan met migratie te maken.

Voor stikstof ligt nu zo lijkt het wel een aardig plan. Met een wortel en een stok. Ben benieuwd hoe dat uit werkt.

Klimaat... tja, helaas lijkt daar wereldwijd de urgentie te ontbreken bij hen die het geld verdienen voor de overheden en die je dus niet te veel voor het hoofd wil stoten. En dan is er helaas altijd het spelletje: "eerst moeten zij mee doen, anders doen wij ook niks". Kinderachtig en slecht voor de wereld, maar wel de standaardreactie van politici wereldwijd.

Maar wat voor heilige huisjes zou jij willen laten sneuvelen?
Geen een. Maar ik ben vooral heel erg klaar met het als maar voortmodderen en niets klaarspelen. Want zoals Janneke terecht zegt, er kan meer geluld worden over covid en Oekraïne dit is gevolg van decennia aan beleid. Er moet gewoon een plan komen om de boel weer op de rails te krijgen. En dat daar bij heilige huisjes gaan sneuvelen is onvermijdelijk gevolg, maar wat mij betreft geen doel van beleid.

Maar ik zal een drietal voorbeelden noemen, de gedachte dat eenieder recht heeft op een zelfstandige woning. Ik snap best de behoefte, maar in deze uitzonderlijke omstandigheden kan ik mij goed voorstellen dat je voor doelgroepen (nieuwkomers, niet-gezinnen, ouderen) toch naar een bepaalde vorm van gedeelde woningen gaat.

De gedachte dat Nederland altijd maar in de pas moet lopen in de EU. Je ziet bij een Orban hoe effectief het kan zijn om soms de besluitvorming te gijzelen. Niet dat ik daar op zit te wachten. Maar als zulke fundamentele belangen van Nederland in het geding zijn als nu dan ben je als Nederlandse regering aan je land verplicht om alles te doen dat kan.

En het derde voorbeeld is misschien wat abstracter, maar we moeten mensen meenemen en een belangrijk element daarin is dat bruin het kan blijven trekken. Daarom is het heel belangrijk dat er vaart wordt gemaakt met het verschuiven van lasten van arbeid naar kapitaal. Anders gezegd, de spiraal waarin armen armer worden en rijken rijker moet in ieder geval gestaakt en het liefst gekeerd worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 december 2022 @ 17:52:25 #213
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206954642
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:48 schreef trein2000 het volgende:
En het derde voorbeeld is misschien wat abstracter, maar we moeten mensen meenemen en een belangrijk element daarin is dat bruin het kan blijven trekken.
Als we het toch over heilige huisjes hebben in dit kader: we moesten het ook maar eens gaan hebben over het koekoeksjong dat zorgkosten heet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206954752
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geen een. Maar ik ben vooral heel erg klaar met het als maar voortmodderen en niets klaarspelen. Want zoals Janneke terecht zegt, er kan meer geluld worden over covid en Oekraïne dit is gevolg van decennia aan beleid. Er moet gewoon een plan komen om de boel weer op de rails te krijgen. En dat daar bij heilige huisjes gaan sneuvelen is onvermijdelijk gevolg, maar wat mij betreft geen doel van beleid.

Maar ik zal een drietal voorbeelden noemen, de gedachte dat eenieder recht heeft op een zelfstandige woning. Ik snap best de behoefte, maar in deze uitzonderlijke omstandigheden kan ik mij goed voorstellen dat je voor doelgroepen (nieuwkomers, niet-gezinnen, ouderen) toch naar een bepaalde vorm van gedeelde woningen gaat.

De gedachte dat Nederland altijd maar in de pas moet lopen in de EU. Je ziet bij een Orban hoe effectief het kan zijn om soms de besluitvorming te gijzelen. Niet dat ik daar op zit te wachten. Maar als zulke fundamentele belangen van Nederland in het geding zijn als nu dan ben je als Nederlandse regering aan je land verplicht om alles te doen dat kan.

En het derde voorbeeld is misschien wat abstracter, maar we moeten mensen meenemen en een belangrijk element daarin is dat bruin het kan blijven trekken. Daarom is het heel belangrijk dat er vaart wordt gemaakt met het verschuiven van lasten van arbeid naar kapitaal.
Ik kan me hier op zich wel in vinden, maar zie dan weer niet zo goed hoe een regering deze dingen kan regelen.

De enige mensen die ze gedwongen bij elkaar kunnen zetten zijn sociale huurders. Lost een klein stuk van het probleem op, maar voor een groot deel van de mensen is de sociale huur toch al onbereikbaar. Ouderen die nu een te groot koophuis bezetten ga je niet verleiden hun huis te verkopen met het idee dat ze maar bij iemand in moeten trekken. Koophuizen maak je er dus niet mee vrij.

Dat tweede: Nederland loopt al niet altijd in de pas. Zie de toelating tot Schengen, zie allerlei maatregelen die Zuid-Europa wil afschaffen waar Nederland blokkeert. Je kunt natuurlijk zeggen dat je tijdelijk de stikstofregels tegen de zin van Europa overboord wil zetten, maar de rechter verwijst niet eens meer naar Europese regels bij zo'n verbod, maar naar de onherstelbare schade die stikstof aanricht in de natuur. De rechter blijft er dan dus voor liggen.


Dat de regering daadkrachtiger moet zijn ben ik het helemaal met je eens. De stikstofuitstoot door boeren, bedrijven en Schiphol had inmiddels al fors verminderd moeten zijn.

Er wordt gelukkig nog wel gebouwd, maar niet genoeg en het dreigt naar beneden te gaan:

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206954805
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als we het toch over heilige huisjes hebben in dit kader: we moesten het ook maar eens gaan hebben over het koekoeksjong dat zorgkosten heet.
Daar ligt toch dat integrale zorgakkoord voor klaar?
Ik kan het lastig inschatten, maar dat zou de stijging van de zorgkosten toch fors moeten verminderen volgens alle berekeningen?

Maar inderdaad, de zorgkosten zou voor de politiek al zeker 8 jaar het hoofdprobleem moeten zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 december 2022 @ 18:04:29 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206954880
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:00 schreef Hanca het volgende:
Daar ligt toch dat integrale zorgakkoord voor klaar?
Ja, in theorie wel, maar in de praktijk komt daar volgens mij weinig van terecht.

Ga maar na; dat zorgakkoord is een technisch akkoord dat inderdaad bedoeld is om de zorgkosten te drukken. Er is natuurlijk wel wat te winnen door commerciële marges weg te snijden en bewezen overtollige behandelingen te schrappen, maar uiteindelijk is er maar één optie: minder zorg verlenen. Als we alle zorg leveren die we willen en kunnen, dan zorgen we ons namelijk failliet. Maar de discussie over dát die beperkingen nodig gaan zijn, en hoe die er dan uit moeten zien, die zijn totaal niet gevoerd. Zo gauw de eerste tante Annie geen nieuwe heup meer krijgt ontploft dat hele akkoord. Niemand is nog klaar voor de consequenties, omdat we al jaren de andere kant op kijken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206955229
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, in theorie wel, maar in de praktijk komt daar volgens mij weinig van terecht.

Ga maar na; dat zorgakkoord is een technisch akkoord dat inderdaad bedoeld is om de zorgkosten te drukken. Er is natuurlijk wel wat te winnen door commerciële marges weg te snijden en bewezen overtollige behandelingen te schrappen, maar uiteindelijk is er maar één optie: minder zorg verlenen. Als we alle zorg leveren die we willen en kunnen, dan zorgen we ons namelijk failliet. Maar de discussie over dát die beperkingen nodig gaan zijn, en hoe die er dan uit moeten zien, die zijn totaal niet gevoerd. Zo gauw de eerste tante Annie geen nieuwe heup meer krijgt ontploft dat hele akkoord. Niemand is nog klaar voor de consequenties, omdat we al jaren de andere kant op kijken.
Op zich eens. Al is niemand wat scherp gesteld. Een paar weken geleden werd er in onze kerk gebeden voor een vrouw van 86 die een nieuwe heup kreeg, ik merkte na de kerkdienst dat er toch wel de vraag 'is dat nou nog nodig?' leefde onder met name de 40-minners. Terwijl we die vrouw dus allemaal kennen. Maar dat die discussie veel scherper moet worden gesteld lijkt me duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 december 2022 @ 18:23:31 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206955297
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich eens. Al is niemand wat scherp gesteld. Een paar weken geleden werd er in onze kerk gebeden voor een vrouw van 86 die een nieuwe heup kreeg, ik merkte na de kerkdienst dat er toch wel de vraag 'is dat nou nog nodig?' leefde onder met name de 40-minners. Terwijl we die vrouw dus allemaal kennen. Maar dat die discussie veel scherper moet worden gesteld lijkt me duidelijk.
Ik ben benieuwd hoe de sfeer in de gemeenschap was geweest als die vrouw haar nieuwe heup niet gekregen had.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 18:28:15 #219
408813 crew  trein2000
pi_206955388
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kan me hier op zich wel in vinden, maar zie dan weer niet zo goed hoe een regering deze dingen kan regelen.

De enige mensen die ze gedwongen bij elkaar kunnen zetten zijn sociale huurders. Lost een klein stuk van het probleem op, maar voor een groot deel van de mensen is de sociale huur toch al onbereikbaar. Ouderen die nu een te groot koophuis bezetten ga je niet verleiden hun huis te verkopen met het idee dat ze maar bij iemand in moeten trekken. Koophuizen maak je er dus niet mee vrij.

Dat tweede: Nederland loopt al niet altijd in de pas. Zie de toelating tot Schengen, zie allerlei maatregelen die Zuid-Europa wil afschaffen waar Nederland blokkeert. Je kunt natuurlijk zeggen dat je tijdelijk de stikstofregels tegen de zin van Europa overboord wil zetten, maar de rechter verwijst niet eens meer naar Europese regels bij zo'n verbod, maar naar de onherstelbare schade die stikstof aanricht in de natuur. De rechter blijft er dan dus voor liggen.

Dat de regering daadkrachtiger moet zijn ben ik het helemaal met je eens. De stikstofuitstoot door boeren, bedrijven en Schiphol had inmiddels al fors verminderd moeten zijn.

Er wordt gelukkig nog wel gebouwd, maar niet genoeg en het dreigt naar beneden te gaan:

[ afbeelding ]
Voorbeeld 1: huisvestingsvergunningen gaan instellen, ook voor koopwoningen. U krijgt geen huisvestingsvergunning meer als u met minder dan de hoeveelheid slaapkamers aan personen in een huis gaat wonen.

Voorbeeld 2: asielzoekers, ex-gedetineerden en andere bijzondere doelgroepen, waarom moeten die een huis hebben? Studentencomplexenachtige oplossingen zijn voor deze groep prima.

Voorbeeld 3: verbod op het bewonen van meer dan 1 huis. Bezit is prima, maar dan wel verhuren en niet drie keer per jaar als vakantiewoning gebruiken.

Voorbeeld 4: rekening mee houden bij de bouw. Je kunt in je flatgebouw appartementen of studio’tjes zetten.

Voorbeeld 5: toch echt de eis op tafel leggen dat Brussel de stikstofmaatregel voor Nederland opschort voor X jaar. Dan heb je misschien nog een noodwet nodig, maar uiteindelijk kan de rechter dan niets anders dan akkoord gaan. Ruig? Ja. Maar misschien wel noodzakelijk.

Voorbeeld 6: een totaalverbod op de dubbelrol verhuurder-werkgever of alles wat daar op lijkt. Komen de meest mensonterende situaties van én is een belangrijke factor waarom Polen/Roemenen/Bulgaren zo goedkoop kunnen werken.

Ik geef toe, sommige ideeën zijn wat ruiger dan de andere, alleen dit verzin ik zo uit de losse pols. De kern is dat als je maar wil er wel routes denkbaar zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 december 2022 @ 18:31:52 #220
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206955467
Ik kan me vinden in 2, 4 en 5 en nummer 6 had al jaren geleden geregeld moeten zijn. Volgens mij zijn er ook al regels voor maar wordt daar maar zeer beperkt op gehandhaafd. Overigens is #6 wel contraproductief als het over de woningmarkt gaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 18:33:55 #221
408813 crew  trein2000
pi_206955541
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens is #6 wel contraproductief als het over de woningmarkt gaat.
Daarom moet het ook een totaalpakket zijn. Dit is noodzakelijk om de onderkant van de arbeidsmarkt te beschermen en daarmee de betaalbaarheid op peil te houden. Daar moet aan de woningbouw kant wat anders tegenover staan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206955752
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe de sfeer in de gemeenschap was geweest als die vrouw haar nieuwe heup niet gekregen had.
Ik denk dat daar best begrip voor te kweken is. Al wordt het lastig als het over jezelf of je moeder gaat, natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 18:40:58 #223
408813 crew  trein2000
pi_206955844
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe de sfeer in de gemeenschap was geweest als die vrouw haar nieuwe heup niet gekregen had.
En volgende betaald mevrouw Van Nispen tot Pannerden hem zelf met haar oud geld. En hoe is de solidariteit dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 december 2022 @ 18:42:04 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206955903
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En volgende betaald mevrouw Van Nispen tot Pannerden hem zelf met haar oud geld.
Is dat wat jou betreft een probleem?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206955941
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Voorbeeld 1: huisvestingsvergunningen gaan instellen, ook voor koopwoningen. U krijgt geen huisvestingsvergunning meer als u met minder dan de hoeveelheid slaapkamers aan personen in een huis gaat wonen.

Voorbeeld 2: asielzoekers, ex-gedetineerden en andere bijzondere doelgroepen, waarom moeten die een huis hebben? Studentencomplexenachtige oplossingen zijn voor deze groep prima.

Voorbeeld 3: verbod op het bewonen van meer dan 1 huis. Bezit is prima, maar dan wel verhuren en niet drie keer per jaar als vakantiewoning gebruiken.

Voorbeeld 4: rekening mee houden bij de bouw. Je kunt in je flatgebouw appartementen of studio’tjes zetten.

Voorbeeld 5: toch echt de eis op tafel leggen dat Brussel de stikstofmaatregel voor Nederland opschort voor X jaar. Dan heb je misschien nog een noodwet nodig, maar uiteindelijk kan de rechter dan niets anders dan akkoord gaan. Ruig? Ja. Maar misschien wel noodzakelijk.

Voorbeeld 6: een totaalverbod op de dubbelrol verhuurder-werkgever of alles wat daar op lijkt. Komen de meest mensonterende situaties van én is een belangrijke factor waarom Polen/Roemenen/Bulgaren zo goedkoop kunnen werken.

Ik geef toe, sommige ideeën zijn wat ruiger dan de andere, alleen dit verzin ik zo uit de losse pols. De kern is dat als je maar wil er wel routes denkbaar zijn.
Nummer 5 ben ik toch echt op tegen, er zijn toch echt zeer veel wetenschappers die zeggen dat 2030 al te laat is. De natuur slopen omdat wij mensen zo idioot zijn, dat moet echt geen optie meer zijn,
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 18:44:18 #226
408813 crew  trein2000
pi_206956003
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Is dat wat jou betreft een probleem?
Ja. Op twee manieren: Ik vind niet dat gezondheidszorg af moet hangen van of je het kunt betalen of niet. En twee, ik voorzie grotere tegenstelling in de samenleving tussen haves en have nots.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 18:45:56 #227
408813 crew  trein2000
pi_206956053
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nummer 5 ben ik toch echt op tegen, er zijn toch echt zeer veel wetenschappers die zeggen dat 2030 al te laat is. De natuur slopen omdat wij mensen zo idioot zijn, dat moet echt geen optie meer zijn,
Het is voor mij ook geen doel op zich. Alleen ik stel wel vast dat er heel veel moet gebeuren, onder meer maar niet uitsluitend ook om aan internationaalrechtelijke verplichtingen te voldoen en dat de huidige rigide regels daar wel heel erg bij in de weg zitten. Soms moet het eerst slechter worden voor dat het beter wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206956071
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Op twee manieren: Ik vind niet dat gezondheidszorg af moet hangen van of je het kunt betalen of niet. En twee, ik voorzie grotere tegenstelling in de samenleving tussen haves en have nots.
Dat is simpel ol te vangen doordat je in Nederland gewoon niet zelf mag beslissen of een dokter iets uit voert. Volgens mij is dat al zo. Dat die mevrouw dan naar de VS vliegt voor haar heup, dat is dan maar zo.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 december 2022 @ 18:47:44 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206956109
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Op twee manieren: Ik vind niet dat gezondheidszorg af moet hangen van of je het kunt betalen of niet. En twee, ik voorzie grotere tegenstelling in de samenleving tussen haves en have nots.
Dat laatste vind ik op zich ook vrij lelijk, maar is nauwelijks te voorkomen. De door jou genoemde verschuiving van belasting op arbeid naar vermogen steun ik, maar mevrouw van Nutterden tot Pannerden zal rijk blijven, en is dat op zich ook altijd geweest.

En die eerste is nu net het probleem. Het lijkt me niet dat je de rijke mevrouw op wat voor manier dan ook kan verbieden om naar een privékliniek te stappen, dus is het enige alternatief dat we toch nieuwe heupen blijven geven aan alles en iedereen. Maar dat kunnen we dus niet betalen. Of nou ja, we moeten op termijn met heel veel gaan stoppen om de zorg maar te kunnen blijven bekostigen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206956153
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is voor mij ook geen doel op zich. Alleen ik stel wel vast dat er heel veel moet gebeuren, onder meer maar niet uitsluitend ook om aan internationaalrechtelijke verplichtingen te voldoen en dat de huidige rigide regels daar wel heel erg bij in de weg zitten. Soms moet het eerst slechter worden voor dat het beter wordt.
Het is natuurlijk geen doel op zich voor je, dat snap ik.

En in het geval van de natuur: dieren die uitgestorven zijn in een gebied, doen er soms decennia over om er weer terug te komen. Met terugplaatsingen hebben we eigenlijk vooral slechte ervaringen. De natuur verder slopen mag dus geen optie zijn.

Dan zou ik eerder kiezen om gewoon bedrijvigheid fors te verminderen, de komende jaren het verlies te pakken en dan die ruimte gebruiken voor huizenbouw. Ja, dat kost miljarden, maar dan sloop je niks definitiefs.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206956314
We moeten trouwens wel verhuurders fors aan gaan pakken: https://www.sikkom.nl/act(...)denten-28090564.html

En dat gaat dan om een GL, PvdA, PvdD, SP, CU college. Zelfs daar hoef je dat dus niet meer van te verwachten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 18:57:45 #232
408813 crew  trein2000
pi_206956316
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is natuurlijk geen doel op zich voor je, dat snap ik.

En in het geval van de natuur: dieren die uitgestorven zijn in een gebied, doen er soms decennia over om er weer terug te komen. Met terugplaatsingen hebben we eigenlijk vooral slechte ervaringen. De natuur verder slopen mag dus geen optie zijn.

Dan zou ik eerder kiezen om gewoon bedrijvigheid fors te verminderen, de komende jaren het verlies te pakken en dan die ruimte gebruiken voor huizenbouw. Ja, dat kost miljarden, maar dan sloop je niks definitiefs.
Laat ik hem eens heel plat stellen: wie gaat dat betalen? Ik zei net al, als je een beetje draagvlak wil behouden dan is het belangrijk dat de gewone man het kan blijven betalen (dat is iets anders dan er niets van merken) Je zag bij de energietarievencrisis al hoe precair sommige groepen in de samenleving er voor staan, er is niet heel veel voor nodig om hele groepen over het randje te duwen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Ik erken ook wel dat er in wat ik zeg gaten te schieten zijn. Alleen daarom is het zo belangrijk dat er een totaalpakket komt, waardoor het geheel de scherpe kanten van de individuele maatregelen af haalt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206956389
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laat ik hem eens heel plat stellen: wie gaat dat betalen? Ik zei net al, als je een beetje draagvlak wil behouden dan is het belangrijk dat de gewone man het kan blijven betalen (dat is iets anders dan er niets van merken) Je zag bij de energietarievencrisis al hoe precair sommige groepen in de samenleving er voor staan, er is niet heel veel voor nodig om hele groepen over het randje te duwen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Ik erken ook wel dat er in wat ik zeg gaten te schieten zijn. Alleen daarom is het zo belangrijk dat er een totaalpakket komt, waardoor het geheel de scherpe kanten van de individuele maatregelen af haalt.
Wie dat gaat betalen: tja, dat zal gewoon via belastingen moeten.

Maar later natuurherstel proberen uit te voeren is duurder en minder effectief. We moeten eens stoppen met denken dat menselijke activiteit belangrijker is dan het leven van dieren. In jouw voorstel betaalt de natuur het. En wel met hun leven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 19:01:57 #234
408813 crew  trein2000
pi_206956395
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:57 schreef Hanca het volgende:
We moeten trouwens wel verhuurders fors aan gaan pakken: https://www.sikkom.nl/act(...)denten-28090564.html

En dat gaat dan om een GL, PvdA, PvdD, SP, CU college. Zelfs daar hoef je dat dus niet meer van te verwachten.
Ongelofelijk. En dan komen sommige mensen ook nog betogen dat verdere flexibilisering van de huurmarkt de oplossing is. Driewerf neen. Dit zijn geen woningen, hier stal je vee. Dit soort misstanden moet je keihard aanpakken (overigens ook hier weer koppelverkoop als je het artikel moet geloven)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 19:03:48 #235
408813 crew  trein2000
pi_206956432
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:01 schreef Hanca het volgende:
menselijke activiteit belangrijker is dan het leven van dieren
Mijn rundvlees smaakte anders prima vanavond.

Nee zonder dollen, maar hier verschillen we over van mening. Ik deel de zorgen over de natuur wel hoor, maar dan omdat ik vind dat je al het moois van de aarde ook moet overdragen op de volgende generatie. Maar het belang van de mens staat wel degelijk boven dat van de natuur.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 december 2022 @ 19:05:43 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206956461
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:57 schreef Hanca het volgende:
We moeten trouwens wel verhuurders fors aan gaan pakken: https://www.sikkom.nl/act(...)denten-28090564.html

En dat gaat dan om een GL, PvdA, PvdD, SP, CU college. Zelfs daar hoef je dat dus niet meer van te verwachten.
quote:
Wel Godgloeiende hondenpoep in een eierdopje.
Wat is dit voor site joh :')

Ben benieuwd wat die huurtoko voor een sinterklaascadeautjes voor de plaatselijke politiek en ambtenarij gekocht heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206956519
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
Wat is dit voor site joh :')

Ben benieuwd wat die huurtoko voor een sinterklaascadeautjes voor de plaatselijke politiek en ambtenarij gekocht heeft.
Dit is dé luis in de pels van de Groningse politiek, een freelance journalist heeft dit opgericht. Hier kan iedereen de redactie tippen over misstanden. Gaat dus soms over kleine dingen. Maar wat er staat is wel altijd goed onderzocht, dat merk je hier ook.

Op die journalist zijn trouwens inmiddels meerdere aanslagen gepleegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 december 2022 @ 19:13:38 #238
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_206956556
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Op twee manieren: Ik vind niet dat gezondheidszorg af moet hangen van of je het kunt betalen of niet. En twee, ik voorzie grotere tegenstelling in de samenleving tussen haves en have nots.
Dan moeten we maar eens scherper definiëren wat noodzakelijk is en wat niet. Op elk ander onderwerp is het kostenaspect en betaalbaarheid weldegelijk een onderscheidend aspect tussen mensen. Ook in de zorg zou dit moeten kunnen.

In Zwitserland is het nog duurder, maar ook en stuk beter nog. Het is niet zo dat de zorg in ons land een uitgebalanceerd geheel is tussen kwaliteit en kosten. Waar die balans moet liggen is nog wel een heilig huisje. Vaak wordt die gevoerd over het einde van het leven: hoeveel is een extra levensjaar waard. Maar als het laatste zorgakkoord nog iets evident als onbewezen zorg kan schrappen dan hebben we nog genoeg te schrappen.

Wat je ook kan doen is het voor grote medische bedrijven en instituten erg aantrekkelijk te maken om in NL te gaan zitten. Met als tegenprestatie medicijnen en producten tegen lage kosten te leveren aan NL. Nederland is toch maar een relatief kleine afzetmarkt. En levert ons ook nog eens hoogwaardig werk op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206956830
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mijn rundvlees smaakte anders prima vanavond.

Nee zonder dollen, maar hier verschillen we over van mening. Ik deel de zorgen over de natuur wel hoor, maar dan omdat ik vind dat je al het moois van de aarde ook moet overdragen op de volgende generatie. Maar het belang van de mens staat wel degelijk boven dat van de natuur.
Maar als het goed gaat met de natuur, is dat in vrijwel alle gevallen ook goed voor de mens. De dreigende uitstervingsgolf onder insecten gaat uiteindelijk de mens ook keihard raken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 december 2022 @ 23:58:40 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206961463
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:30 schreef Hanca het volgende:
Maar als het goed gaat met de natuur, is dat in vrijwel alle gevallen ook goed voor de mens
Niet noodzakelijk. Omgekeerd klopt hij wel.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 6 december 2022 @ 11:34:52 #241
408813 crew  trein2000
pi_206964158
https://nos.nl/l/2455301

De misschien wel slechtste minister ooit Hugo de Jonge krijgt maar weer eens een flinke tik. De NZA adviseert minister Kuipers om de door Hugo met veel bombarie aangekondigde concentratie van de kinderhartchirurgie niet door te zetten. Omdat, kort gezegd, dan zowel het LUMC in mekaar stort als de hele acute zorg voor kinderen in Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland. En omdat allerhande aanverwante specialismen dan naar het buitenland verdwijnen.

Het is ook niet alsof deze argumenten niet bekend waren ofzo. Maar Hugo moest weer stoer doen. Paar doden meer of minder? Dat maakt hem kennelijk niets uit, als hij maar mooi in de krat staat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206965817
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:34 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2455301

De misschien wel slechtste minister ooit Hugo de Jonge krijgt maar weer eens een flinke tik. De NZA adviseert minister Kuipers om de door Hugo met veel bombarie aangekondigde concentratie van de kinderhartchirurgie niet door te zetten. Omdat, kort gezegd, dan zowel het LUMC in mekaar stort als de hele acute zorg voor kinderen in Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland. En omdat allerhande aanverwante specialismen dan naar het buitenland verdwijnen.

Het is ook niet alsof deze argumenten niet bekend waren ofzo. Maar Hugo moest weer stoer doen. Paar doden meer of minder? Dat maakt hem kennelijk niets uit, als hij maar mooi in de krat staat.
Je weet dat De Jonge toen ook gewoon het advies overnam wat hij toen kreeg? Dat ze steeds tegenstrijdige adviezen produceren lijkt me hier eerder het probleem...

Ook nu weer zegt de NZa dat ze niet alle 4 open mogen blijven, maar ook weer alle 4 sruk voor stuk niet dicht mogen. Wat moet je nou met zulke prutsers als adviseurs?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 6 december 2022 @ 14:17:57 #243
408813 crew  trein2000
pi_206966183
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat De Jonge toen ook gewoon het advies overnam wat hij toen kreeg? Dat ze steeds tegenstrijdige adviezen produceren lijkt me hier eerder het probleem...

Ook nu weer zegt de NZa dat ze niet alle 4 open mogen blijven, maar ook weer alle 4 sruk voor stuk niet dicht mogen. Wat moet je nou met zulke prutsers als adviseurs?
In ieder geval niet door lekker stoer een besluit te nemen en vervolgens de oogkleppen op en alle kritiek wegwuiven en afdoen als dom, ongeïnformeerd en onterecht. Zoals de standaard modus operandi van De Jong is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 6 december 2022 @ 14:20:53 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206966217
Sinds wanneer maken we ons druk over faciliteiten in Groningen of Drenthe?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206966453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In ieder geval niet door lekker stoer een besluit te nemen en vervolgens de oogkleppen op en alle kritiek wegwuiven en afdoen als dom, ongeïnformeerd en onterecht. Zoals de standaard modus operandi van De Jong is.
De optie die De Jonge nam was gewoon 1 van de 3 opties die geadviseerd werd. Als de adviseurs en de ziekenhuizen zelf geen knopen door hakken, moet iemand dat doen. Wat nu voorlopig gebeurt (alle 4 openblijven) werd en wordt de hele tijd als de allerslechtste optie genoemd en was dus geen geadviseerde optie.

Die ziekenhuizen en de NZa moeten eens gaan nadenken wat ze willen. En doen ze dat niet, dan moet inderdaad een minister gewoon de knoop door hakken. En dan zal inderdaad ook altijd een deel boos zijn en dus gaan schreeuwen.

Alles open houden kan en mag gewoon niet gebeuren, dat zegt iedereen die er verstand van heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206966721
De NZa valt trouwens de laatste jaren sowieso op met tegenstrijdige adviezen. Wel aangeven dat er bespaard moet worden, maar ook dure medicijnen adviseren bijvoorbeeld. Eerst aangeven dat medicijnen niet moeten worden weggegooid, om vervolgens te zeggen dat strips waar ook maar 1 pil uit is moeten worden vernietigd. En zo gaan ze maar door. Dit is dus ook weer zo'n geval. En dan zouden Leiden en Groningen nu een cluster moeten vormen. Leiden is enorm ver van Groningen, terwijl Utrecht goed aan te rijden is. Laat Rotterdam en Leiden samen een cluster vormen, zou ik zeggen.

Het wordt volgens mij ook tijd de NZa eens tegen het licht te houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206969515
quote:
Wat een ongekende, kafkaiaanse teringzooi maken ze daarvan, ongekend.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206969570
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:59 schreef Hanca het volgende:
Het wordt volgens mij ook tijd de NZa eens tegen het licht te houden.
Nou zeg dat wel, maar dat mag al sinds het nog het CTGi was. Niet mee te werken die club.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Vis een optie? dinsdag 6 december 2022 @ 17:58:58 #250
70532 loveli
N
pi_206969578
VOC-mentaliteit :9
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')