abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206721759
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- NicolasJoy: S II, september 2020
- Peejtur: LL, oktober 2020
- MaJo: Aapie, 24 oktober 2020

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 01-01-2023 08:20:10 ]
  vrijdag 18 november 2022 @ 17:17:54 #2
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206721824
Om nog even terug te komen op het wennen:
Volgens mij is het wennen hier 8 dagdelen, nu ik er over nadenk. Lijkt me ideaal, naast 2 dagen gastouder, nog een halve dag naar school en na de meivakantie voltijd naar school. :)
Hij gaat nu ook elke week een uurtje peutergymmen op de nieuwe school, vindt hij hartstikke leuk en kent hij de school ook vast een beetje.
pi_206722405
@douche-eendje Wil je ons toevoegen in 't lijstje?
- NicolasJoy: S II, september 2020
pi_206722414
Onze dame wordt in 2024 uiteraard pas 4, maar wat ik zo zag ~ anderhalve week na de begin van het schooljaar. Hoop eigenlijk dat ze dan die anderhalve week gewoon alvast dagdelen mag komen wennen.
pi_206723877
Zijn er nog mensen met een peuter die enorm naar 1 ouder trekt en komt het ooit nog goed? ;(
Het is nu al meer dan een jaar zo, sinds ik zwanger was. En het lijkt alleen maar erger te worden. Alles is papa, ook al is die er niet. Ik mag hem niet troosten of knuffelen. Of waar dan ook mee helpen. Samen spelen heel soms en na korte tijd is het toch weer papa. Ik blijf contact zoeken zonder druk te leggen maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt voor mij. Ik heb schrik dat hij binnenkort gaat merken wat het doet met mij of dat ik gewoon zelf afstand neem omdat het pijnlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206726683
Wat naar Bottoms! Ik kan me voorstellen dat zoiets pijnlijk is ;(. Ik heb zelf geen ervaring of tips, hopelijk is het een fase, hoewel het wel een (te) lange fase is dan.
pi_206730001
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:59 schreef Bottoms_up het volgende:
Zijn er nog mensen met een peuter die enorm naar 1 ouder trekt en komt het ooit nog goed? ;(
Het is nu al meer dan een jaar zo, sinds ik zwanger was. En het lijkt alleen maar erger te worden. Alles is papa, ook al is die er niet. Ik mag hem niet troosten of knuffelen. Of waar dan ook mee helpen. Samen spelen heel soms en na korte tijd is het toch weer papa. Ik blijf contact zoeken zonder druk te leggen maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt voor mij. Ik heb schrik dat hij binnenkort gaat merken wat het doet met mij of dat ik gewoon zelf afstand neem omdat het pijnlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat vind ik echt heel rot voor jou :*

Hier hebben beide kinderen een hang naar mij gehad, al weet ik niet meer in welke mate dat bij mijn oudste was.

A. hangt ook meer aan mij. Het gebeurd ook wel eens dat zijn vader in de kamer komt en dat hij weg moet. Dan zegt A. ook 'weg'. Of 'boven'. Spelen doet A. ook vaak een beetje op zichzelf als hij alleen met zijn vader is, maar dat komt misschien ook een beetje omdat zijn vader niet echt van het spelen is. Met mij speelt hij veel meer. Betrekt me ook overal bij. Anderzijds, als zijn vader wilt spelen accepteert hij dat wel en gaan ze samen spelen.

Wat gebeurt er als papa met hem bezig is en jij gaat erbij zitten en zoekt toenadering?
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:18:58 #8
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_206732450
Mijn kinderen zijn al wat ouder en ik ben daar erg blij mee. Ik vond die peutertijd vooral erg vermoeiend, net als de kleutertijd. Ook de basisschooltijd is hectisch met de moedermaffia in je nek. Wel was het een tijd vol leuke verrassingen omdat je kind steeds meer leert. Maar puur praktisch gezien vond ik het best afzien.
Beati pauperes spiritu
pi_206733084
quote:

SPOILER
Geen antwoord BU, hier helaas hetzelfde (hoewel niet zo extreem) en ik word er wel verdrietig van en mijn man vooral heel moe :{
pi_206753054
We spelen wel samen, normaal gezien iedere dag wel. Gisteren nog even fijn verstoppertje gespeeld O+
Alleen stopt hij vaak ineens omdat hij ziet dat papa dat met zijn zusje bezig is. Ik ben duidelijk tweede keus dan ;)
Maar mijn vriend vindt het ook vermoeiend. En hij wil ook dingen met zijn dochter kunnen doen.
Vooral als hij zich niet lekker voelt is het alleen maar papa. Dat doet denk ik nog het meeste pijn, dat ik geen troost mag bieden.

Nu weer positief!
De kleine man is helemaal weg van Sinterklaas O+
Schoen zetten, de hele tijd liedjes zingen. Heerlijke tijd zo.
pi_206753190
quote:

SPOILER
Ik heb weliswaar geen peuter meer, maar wilde toch even reageren. Mijn nu 6 jarige was 1,5 toen haar zusje werd geboren. Vanaf het moment dat ik zo'n 4 maanden zwanger was is ze zich van mij af gaan zetten (terwijl ze daarvoor altijd enorm aan mij hing) en enorm naar mijn vrouw gaan trekken. Toen de jongste geboren was, wilde de oudste zelfs even helemaal niets meer van mij weten. Dat deed intens veel pijn en ik ben lang bang geweest dat het nooit meer over zou gaan. Maar hier is het goed gekomen. Het heeft hier wel een jaar of 2 geduurd (sorry als dat ontmoedigt), maar stukje bij beetje trok ze weer neer maar mij en op dit moment trekt ze zelfs weer meer naar mij dan naar mijn vrouw.

Hier is het dus goed gekomen, hopelijk geeft dat jou ook wat hoop :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 november 2022 @ 20:27:47 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206753606
Waterpokken :'(
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206755464
@Schanu Gelijkaardig verhaal tot nu toe. Hier begon het op ook tijdens mijn zwangerschap en was het een hele tijd extreem na de bevalling. Wat ook niet geholpen heeft is dat ik na de bevalling lange tijd niet mobiel was waardoor mijn vriend echt alles moest doen. Bedankt om het te delen.

@Ynske Sterkte! Veel smeren met zinkzalf en een zemelenbadje hielpen hier. Prot heeft ze een paar weken geleden gehad. Gelukkig viel het bij hem mee met het aantal blaasjes.
  maandag 21 november 2022 @ 07:36:14 #14
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206756507
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:27 schreef Ynske het volgende:
Waterpokken :'(
Ai. Hoor het ook al weer meer in m'n omgeving! Elke dag in zo'n zemelen bad ging hier top. Ik mocht er niet aan zitten (dus niks erop smeren), dus dat was een extra uitdaging. Gelukkig bleef hij er ook af.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 november 2022 @ 08:28:40 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206756753
Thnx all, op de handjes mag ik donttellmum waterpokken smeren. De rest niets. Handjes lijken t ergst en volgens mij ook in mondje en keel. Wil veel koud water drinken.
Ook maar waterijsjes gefixt.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 21 november 2022 @ 09:09:55 #16
148247 taxibabe
pi_206756987
Oh wat sneu Ynske, veel beterschap!
BU, hier is het in fases, maar niet zo extreem als bij jou. Lijkt mij echt heel naar.. :{ hopen dat het inderdaad een fase is en dat hij snel ook weer naar jou trekt en getroost wil worden. :*

Wij krijgen altijd veel leuke opmerkingen over het haar van Thomas, laatst hier ook en toen vertelde ik ook dat het wel 'veel werk' is om het netjes te krijgen. Gistermorgen was hij zijn schoencadeautjes aan het uitpakken en dit is dus zijn net-uit-bed kapsel, Thomas Scissorhands _O_ :
SPOILER
  maandag 21 november 2022 @ 09:14:04 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_206757018
Hahaha heerlijk!
Mijn middelste had ook zo'n kapsel als peuter maar inmiddels is alle krul er uit _O-
disclaimer
pi_206757051
Wauw :D
  FOK!fotograaf maandag 21 november 2022 @ 11:47:42 #19
148247 taxibabe
pi_206758730
Ben ook benieuwd of die krullen nog een beetje blijven als hij wat langer haar heeft. Ik hoop van wel!
Als hij 's avonds onder de douche is geweest, kan hij wel al een klein vlechtje. Dat scheelt 's morgens ook wel met borstelen en verder lang leve de antiklitspray en krullencrème ^O^
pi_206758747
taxibabe _O_ Wat een haar joh!
pi_206761802
Krullen. Super mooi!
pi_206763228
Ik vind het steeds makkelijker worden en dat is een hele opluchting. Natuurlijk zijn er pittige momenten, maar ik kan die steeds beter aan. Het klinkt misschien stom, maar ik ben blij dat ik de eerste 2 jaar achter de rug heb. Babytijd vond ik nog wel te doen, maar de periode van 1-2 jaar vond ik best zwaar. Komt ook door de talrijke gebroken nachten waar we uren bezig waren met A. Hij slaapt inmiddels redelijk door, al heeft hij nog steeds wel nachten dat wel lang wakker is.

Het voelt een beetje alsof ik weer kan ademhalen.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 15:25:05 #23
148247 taxibabe
pi_206777248
Wat fijn Sunshine! Ik heb het juist andersom, misschien omdat Thomas qua slapen niet moeilijk is en die. Maar ik vind het juist nu met momenten moeilijker worden. Hij heeft echt een eigen wil en zit soms zo in zijn eigen spel dat hij dan lastig te bereiken is. Het opvoeden is nu echt begonnen en moet ik ontdekken welke 'werkwijze' het beste werkt om hem te laten luisteren.

SPOILER
pi_206777343
Lastig taxibabe :{
Waarom specifiek een vve-indicatie? Heeft hij een taalachterstand?

Je kunt altijd de vraag stellen aan Integrale Vroeghulp, wij hebben daar tot nu toe heel goede ervaring mee.
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:40:09 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206777393
Ik zou vooral bedenken of je het een goed idee vindt dat hij meer dagen naar de psz gaat. Zo ja: lekker via zo’n indicatie laten lopen. Zo nee: vriendelijk bedanken en rustig afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 15:47:37 #26
148247 taxibabe
pi_206777481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:36 schreef B.ertha het volgende:
Lastig taxibabe :{
Waarom specifiek een vve-indicatie? Heeft hij een taalachterstand?

Je kunt altijd de vraag stellen aan Integrale Vroeghulp, wij hebben daar tot nu toe heel goede ervaring mee.
Nee geen taalachterstand. Maar op sociaal gebied, hij maakt dus moeilijk contact met de kinderen en bij de kinderen gaat hij dus in observatiemodus (en praat dan bijna niet en doet niet mee met groepsactiviteiten). Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, hij gaat ook met plezier naar de psz.

Zodra er geen kinderen zijn, praat hij met de juf en thuis praat hij ook aan 1 stuk door. Hij is totaal niet verlegen. Het is echt puur dat hij in observatiemodus gaat zodra er andere kinderen van zijn leeftijd bij zijn. Grotere kinderen is ook geen probleem.

[ Bericht 6% gewijzigd door taxibabe op 22-11-2022 15:54:44 ]
pi_206777886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:47 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Nee geen taalachterstand. Maar op sociaal gebied, hij maakt dus moeilijk contact met de kinderen en bij de kinderen gaat hij dus in observatiemodus (en praat dan bijna niet en doet niet mee met groepsactiviteiten). Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, hij gaat ook met plezier naar de psz.

Zodra er geen kinderen zijn, praat hij met de juf en thuis praat hij ook aan 1 stuk door. Hij is totaal niet verlegen. Het is echt puur dat hij in observatiemodus gaat zodra er andere kinderen van zijn leeftijd bij zijn. Grotere kinderen is ook geen probleem.
Dan vraag ik me af of hij überhaupt voor zo'n indicatie in aanmerking komt hoor.
En verder vooral wat Lemijn zegt: Denk je dat hij er baat bij heeft om vaker te gaan?
  dinsdag 22 november 2022 @ 16:57:48 #28
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206778288
VVE kan op basis van taal en sociale 'achterstanden', dus zou best kunnen.

En ja, wat wil je zelf...? Zie je er eventueel het nut er van in om extra te gaan? Hoe vaak gaat hij naar PSZ?

Wij hebben volgende week gesprek op CB over z'n taal / spraak / oren. Ik merk wel echt vooruitgang. KDV vraagt zich af of hij het altijd goed hoort, omdat hij soms vreemde antwoorden geeft. Niet altijd ofzo. Er zijn alleen zoooooveel wachtlijsten dat ze het advies geven om begin volgend jaar te gaan en, mocht er iets nodig zijn, dan is er genoeg tijd tot hij 4 wordt (hij is net 3 haha).
Maar goed; er komt hier half / eind december een tweede dus dan maar nu naar het CB.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 17:06:23 #29
148247 taxibabe
pi_206778387
Redenatie juf: Door vaker te gaan komt hij misschien meer los en laat hij meer van zichzelf zien en wat hij kan. En gaat hij dan ook meer praten en meedoen. Ook als voorbereiding op de basisschool.

In de speeltuin gaat hij ook in observatiemodus. Op de camping inde zomervakantie heeft hij dan wel weer met meer (oudere) kinderen tegelijk gespeeld. Helaas heeft hij geen neefjes/nichtjes jonger dan 10 (ja 1, maar die is 3 maand)

Hij gaat nu 2 ochtenden naar de psz, verder geen opvang.

Ik weet niet zo goed wat wijsheid is, omdat ik niet het idee heb dat hij een achterstand heeft. En in hoeverre speelt zo'n indicatie mee in zijn verdere schooltijd. Misschien ff afwachten en kijken hoe hij zich nog ontwikkeld en het in het nieuwe jaar opnieuw bekijken.
pi_206779076
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:25 schreef taxibabe het volgende:

SPOILER
Dit had een post over mijn Bas kunnen zijn, mijn hemel. 1 op 1 copy paste aan gedrag :o .
Praat hele volzinnen, is al een tijd druk bezig met kleuren/getallen/letters. Altijd heel introvert geweest, spreekt nauwelijks in de.groep maar kan 1 op 1 precies vertellen wie wat gedaan heeft, wat van wie is etc.

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 22-11-2022 18:27:26 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 21:56:30 #31
148247 taxibabe
pi_206783289
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2022 18:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dit had een post over mijn Bas kunnen zijn, mijn hemel. 1 op 1 copy paste aan gedrag :o .
Praat hele volzinnen, is al een tijd druk bezig met kleuren/getallen/letters. Altijd heel introvert geweest, spreekt nauwelijks in de.groep maar kan 1 op 1 precies vertellen wie wat gedaan heeft, wat van wie is etc.

SPOILER
nou.. kleuren.. Heeft Bas het ook bv. over licht- en donkerblauw? Daar waren op de psz heel verbaasd over dat Thomas dus dat verschil benoemd. Ik heb daar nooit over nagedacht.
pi_206783315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 21:56 schreef taxibabe het volgende:

[..]
nou.. kleuren.. Heeft Bas het ook bv. over licht- en donkerblauw? Daar waren op de psz heel verbaasd over dat Thomas dus dat verschil benoemd. Ik heb daar nooit over nagedacht.
Ja. Zoals hij zelf dan ook nog erbij zegt: ze zijn hetzelfde maar ook anders.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:43:06 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206786818
Hoe lang gaat hij al? Mijn nu-kleuter had destijds ook een tijdje nodig om in de groep los te komen, maar is reteslim en 1-op-1 kwamen er hele verhalen uit. Is allemaal goed gekomen door haar de tijd te geven om te wennen en haar ook in groepsverband soms even 1-op-1 te benaderen en een vraag te stellen bijv. We waren toen net verhuisd en het was voor haar dus een nieuw kdv. Na een paar weken kwam de pm'er vragen of ze uberhaupt kon praten. Een maand later moesten ze zelf erg lachen om die vraag omdat ze af en toe moesten vragen of de jongedame heel even wilde stoppen met kwekken tijdens de uitleg bijvoorbeeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206787261
Mijn oudste had het ook moeilijk op de peuterspeelzaal, maar hij was juist heel aanwezig. Hij had een VVE indicatie kunnen krijgen en meer kunnen gaan maar dat deden we niet. Hij had die rustdagen echt wel nodig.
Op school heeft hij ook grote problemen gehad. Ik kan me niet voorstellen dat meer naar de peuterspeelzaal gaan hem daar beter op had voorbereid.
Volg vooral je eigen gevoel daarin, jij kent hem het beste. :)

Poffertje staat bij een peuterspeelzaal ingeschreven maar die hebben erg lange wachtlijsten. Rond de zomer hebben ze pas plek. Vind ik eigenlijk niet zo erg. De eerste peuterspeelzaal waar kleuter zat was fantastisch maar had te weinig kinderen om open te blijven. Op de tweede heeft hij juist veel negatief gedrag aangeleerd.

Poffertje speelt heel graag mee met vriendjes van kleuter. Ze gaat ook steeds mee naar school. Ze hangt gigantisch aan mij. Ik weet niet zeker of ze de peuterspeelzaal een fijne toevoeging zou vinden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 11:26:10 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206787349
Bij Aapie duurde het ook echt even voor hij helemaal loskwam op de opvang, we zijn natuurlijk ook verhuisd dus dat zal vast meegespeeld hebben. Hij deed op zich wel goed mee maar was ook erg veel op zichzelf. En pas sinds een maand praat hij daar, terwijl hij thuis al lang kon praten. Zij dachten dus dat hij helemaal niet kon praten :') Inmiddels kletst hij ze de oren van de kop, echt een verandering van dag en nacht.

Vraagje over kleuren: Aapie benoemt blauw en geel goed maar rood noemt hij ook steevast blauw. Is dat iets om je "zorgen" over te maken? Kleurenblindheid zit namelijk wel in de familie.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206787516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Bij Aapie duurde het ook echt even voor hij helemaal loskwam op de opvang, we zijn natuurlijk ook verhuisd dus dat zal vast meegespeeld hebben. Hij deed op zich wel goed mee maar was ook erg veel op zichzelf. En pas sinds een maand praat hij daar, terwijl hij thuis al lang kon praten. Zij dachten dus dat hij helemaal niet kon praten :') Inmiddels kletst hij ze de oren van de kop, echt een verandering van dag en nacht.

Vraagje over kleuren: Aapie benoemt blauw en geel goed maar rood noemt hij ook steevast blauw. Is dat iets om je "zorgen" over te maken? Kleurenblindheid zit namelijk wel in de familie.
Volgens mij hoeven ze pas rond hun 5e de primaire kleuren goed te benoemen.

Wat betreft wennen/loskomen op de groep, die vlieger gaat voor Bas echt niet op. Hij zit vanaf dat hij 5 maanden is op het kdv. Hij is gewoon heel introvert en komt nu pas langzaamaan los met praten. Geeft niet, wij weten dat hij het kan.
pi_206787654
Dank voor jullie reacties! Fijn dat Thomas niet de enige is. Hij gaat nu sinds maart naar de psz, Er is al een hele grote verbetering met vorig schooljaar, maar nog niet voldoende volgens de juf. Op zich denk ik dat Thomas het wel aan zou kunnen en ook wel zou willen om vaker naar de psz te gaan.

Ik denk dat we het nog even aankijken tot februari ofzo. Ik vind de overgang van 2 ochtenden psz naar 5 dagen basisschool na ook best wel heftig. Eerst maar eens kijken hoe hij het op de peutergym gaat doen. Daar hadden we hem al voor opgegeven, maar er was nog geen plek. Dus volgende week woensdag eerste proefles.
pi_206787678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:

Hier duurde het ook even. Hij zit er nu een jaar en pas sinds een korte tijd doet ie echt mee met de andere kinderen. Hij heeft ook een bestie naar het schijnt.

Ik zie eigenlijk geen zorgelijke zingen bij Taxi babe haar kind, maar tegelijkertijd ben ik natuurlijk ook geen pro in dat soort dingen. Of hij introvert is durf ik niet zo te zeggen. Mijn oudste is dat wel en het komt toch wel voor dat mensen deze karaktertrek niet snappen. Ze snappen niet dat iemand graag op zichzelf is en zien problemen. Gelukkig heeft ze nu 2 juffen die weten hoe ze in elkaar steekt en haar lekker laten zoals ze is :)
pi_206787820
Hij is alleen introvert op de groep. Thuis en bij familie en bekenden is hij totaal niet introvert. En hij doet zijn eigen ding op de groep. Voorbeeld van de juf: Als ze naar buiten gaan buitelen de kinderen bijna over elkaar heen om als eerste bij de jassen te zijn. Thomas niet, hij maakt eerst af waar hij mee bezig was voordat hij besluit om ook maar eens richting de jassen te gaan. :')
Hij heeft ook wel een jongen waar hij naar toe trekt, maar echt praten doet hij niet, het blijft bij ouwehoeren en gek doen.

En die kleuren, hij kan zo'n beetje alle kleuren goed benoemen inclusief verschillende tinten. Ik dacht dat dat normaal was, maar kwam er pas gisteren achter dat ze dat pas met 5 hoeven te kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 23-11-2022 12:10:02 ]
pi_206787975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:47 schreef taxibabe het volgende:
Dank voor jullie reacties! Fijn dat Thomas niet de enige is. Hij gaat nu sinds maart naar de psz, Er is al een hele grote verbetering met vorig schooljaar, maar nog niet voldoende volgens de juf. Op zich denk ik dat Thomas het wel aan zou kunnen en ook wel zou willen om vaker naar de psz te gaan.

Ik denk dat we het nog even aankijken tot februari ofzo. Ik vind de overgang van 2 ochtenden psz naar 5 dagen basisschool na ook best wel heftig. Eerst maar eens kijken hoe hij het op de peutergym gaat doen. Daar hadden we hem al voor opgegeven, maar er was nog geen plek. Dus volgende week woensdag eerste proefles.
Ze zijn pas met 5 leerplichtig en ook daarna is er nog een mogelijkheid om je kind thuis te houden als het nodig is. Ik maak mij er in ieder geval niet teveel zorgen over in Bas zijn situatie. Sterker nog, ik vermoed dat hij op school zelfs lekkerder gaat dan psz/kdv.

Mijn peuter heeft strijkkralen ontdekt. Ik heb inmiddels al 4 prachtige auto's gestreken _O-
pi_206788412
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ze zijn pas met 5 leerplichtig en ook daarna is er nog een mogelijkheid om je kind thuis te houden als het nodig is. Ik maak mij er in ieder geval niet teveel zorgen over in Bas zijn situatie. Sterker nog, ik vermoed dat hij op school zelfs lekkerder gaat dan psz/kdv.

Mijn peuter heeft strijkkralen ontdekt. Ik heb inmiddels al 4 prachtige auto's gestreken _O-
Yes :Y

@taxibabe Je kan er altijd voor kiezen om het op te bouwen op school als het teveel is m. Of gewoon je kind een dag in de week thuis te houden (mits het voor jullie als ouders kan natuurlijk). Wij hebben de eerste periode de vrijdagmiddag geskipt op aanraden van de juf. Oudste was op een vrijdag altijd erg moe van de week.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 23-11-2022 12:41:24 ]
pi_206791760
Ik herken je verhaal ook wel hoor @taxibabe, onze T is in nieuwe situaties ook introvert maar bij bekenden juist niet. Kijkt ook altijd eerst kat uit de boom en zal nooit het middelpunt van de belangstelling opzoeken.

Hij is een paar maanden terug naar de peutergroep gegaan op het kdv en het begin was ook erg wennen. Nu bloeit hij helemaal op. Hij is ook gewoon meer een denker dan een doener. Speelt liever binnen dan buiten etc. KDV geeft aan dat ze dat wel vaker zien en dat die kindjes vaak cognitief wat verder zijn dan de rest. Ik zou me er dus ook niet te druk over maken zolang ze zelf gewoon met plezier gaan en het ze niet in de weg gaat zitten.

En wij hebben gisteren voor het eerst een basisschool bezocht ter orientatie. Op deze school is groep 1 standaard op vrijdag vrij (naast de woensdagmiddag die elke leerling heeft). Lijkt me inderdaad ook fijn voor die kleintjes. Even bijkomen. Groep 2 gaat alleen vrijdagochtend en vanaf groep 3 pas de hele vrijdag,
Shine bright like a diamond.
pi_206792007
De basisschool waar Thomas heen gaat heeft een continurooster tot 14.15 en de kleutergroepen hebben daar op woensdag- en vrijdagmiddag vanaf 12.00 vrij. Ik denk dat we hem binnenkort officieel moeten inschrijven, krijgen we als het goed is bericht van omdat de psz onderdeel is van de school.
pi_206794080
Wij hebben ook een introverte jongen. Ik ben zelf ook introvert dus hij heeft het niet van een vreemde.
Hij gaat wel drie hele dagen naar de opvang dus hij is goed gewend en heeft zijn eigen kliekje waar hij mee optrekt. Maar dat heeft ook lang geduurd.
Het vervelende is vooral dat mensen niet goed weten wat het is. Dat lees ik hierboven ook wel. Ik heb zelf geen last van het introvert zijn maar wel van hoe negatief mensen het vaak zien.
pi_206794868
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben ook een introverte jongen. Ik ben zelf ook introvert dus hij heeft het niet van een vreemde.
Hij gaat wel drie hele dagen naar de opvang dus hij is goed gewend en heeft zijn eigen kliekje waar hij mee optrekt. Maar dat heeft ook lang geduurd.
Het vervelende is vooral dat mensen niet goed weten wat het is. Dat lees ik hierboven ook wel. Ik heb zelf geen last van het introvert zijn maar wel van hoe negatief mensen het vaak zien.
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat wanneer kinderen introvert gedrag vertonen dat vaak als probleem gezien wordt. Kinderen horen blijkbaar lekker samen te spelen en als een kind dat niet doet of minder dan moet dat maar gelijk gestuurd worden. Ja nee, sommige kinderen zijn gewoon zo en daar is niks mee aan de hand.
pi_206795125
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat wanneer kinderen introvert gedrag vertonen dat vaak als probleem gezien wordt. Kinderen horen blijkbaar lekker samen te spelen en als een kind dat niet doet of minder dan moet dat maar gelijk gestuurd worden. Ja nee, sommige kinderen zijn gewoon zo en daar is niks mee aan de hand.
Exact dit ja.
pi_206795242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat sturen houdt niet op. Als volwassene gaat dat gewoon door. Extraverte kwaliteiten zijn de standaard. Ik heb ooit iemand op het werk letterlijk horen zeggen dat een introvert niet kan leiding geven. Wat een onzin. Als introvert heb je misschien andere kwaliteiten en die zijn niet minderwaardig :(
Mijn kind speelt wel graag samen, alleen op zijn manier. Net zoals ik graag onder de mensen ben. Maar ook niet altijd of met iedereen. Introvert wordt vaak gezien als niet sociaal maar dat klopt niet.
Ik moet wel zeggen dat onze opvang daar niet in stuurt en elk kind zichzelf laat zijn.
pi_206795416
Helemaal gelijk in. Ik heb niet het idee dat Thomas er last van heeft. De juf ziet als Thomas alleen met de juf is en/of met ons erbij een hele andere open en pratende Thomas. En dat is haar punt een beetje, met de andere kinderen erbij laat hij zichzelf dus niet zien en laat hij niet zien wat hij kan en weet. En dat hij zich daardoor niet goed kan ontwikkelen.

Op zich snap haar punt wel, maar ik hoop dat hij zich de komende maanden wel gaat ontwikkelen en opbloeit. En dat de peutergym daar ook bij gaat helpen.
pi_206796342
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:14 schreef taxibabe het volgende:
Helemaal gelijk in. Ik heb niet het idee dat Thomas er last van heeft. De juf ziet als Thomas alleen met de juf is en/of met ons erbij een hele andere open en pratende Thomas. En dat is haar punt een beetje, met de andere kinderen erbij laat hij zichzelf dus niet zien en laat hij niet zien wat hij kan en weet. En dat hij zich daardoor niet goed kan ontwikkelen.

Op zich snap haar punt wel, maar ik hoop dat hij zich de komende maanden wel gaat ontwikkelen en opbloeit. En dat de peutergym daar ook bij gaat helpen.
Kan het zijn dat hij een groep te druk vindt?
pi_206796446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kan het zijn dat hij een groep te druk vindt?
Dat vermoeden had ik wel, maar in de zomer heeft hij dan wel weer met meerdere (oudere) kinderen gespeeld op de trampoline. En zo heel groot is de groep ook niet, max 6-7 kindjes dacht ik.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2022 @ 21:19:03 #51
148247 taxibabe
pi_206823223
Zijn jullie peuters ook gek op Freeks Wilde Wereld? Thomas vindt hem geweldig! (Ik vind hem verschrikkelijk :r , maar alles voor je kind, haha). Freek sluit altijd af met 'Laterrr'. En Thomas zegt nu ook steeds 'laterrrrrr!' _O-
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:34:49 #52
346653 Ceviche
pi_206823531
:D we zagen laatst wel een regionale variant met een man die op straat-manier de stadsnatuur laat zien.
'kijk deze poes! Hij is een strijder! Eh, fawaka!' _O-
Maar Koert kijkt nu graag Peppa pig (hij zegt steevast 'Poepa pig') maar dat vind ik echt verschrikkelijk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Koert vindt van Freek Vonk :)
pi_206823554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:19 schreef taxibabe het volgende:
Zijn jullie peuters ook gek op Freeks Wilde Wereld? Thomas vindt hem geweldig! (Ik vind hem verschrikkelijk :r , maar alles voor je kind, haha). Freek sluit altijd af met 'Laterrr'. En Thomas zegt nu ook steeds 'laterrrrrr!' _O-
Nee,die van mij is geobsedeerd door Teigetje _O-

Wij hadden gisteren 10 minuten gesprek op de peuterspeelzaal.

SPOILER
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:38:42 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206823596
Ik vind Freek Vonk helemaal geen peutermateriaal :o . Wat niet wegneemt dat je peuter ernaar kan kijken natuurlijk, maar waarschijnlijk kan je de hele serie als ze dubbel zo oud zijn nog eens aanzetten.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206823713
Hier is de peuter fan van Buurman&Buurman, Hoi Duggee, Peppa Pig, Pingu en soms ook nog TikTak.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2022 @ 21:47:48 #56
148247 taxibabe
pi_206823719
Ik vind het ook niet echt peutermateriaal, maar het komt na het Sinterklaasjournaal. En Thomas wil dan ook echt niet naar de wc tenzij ik het op pauze zet.. :')

Oh en hij kijkt ook wel tekenfilmpjes, vooral op ketnet. O.a. dropje, tiktak, pingu, bumba, Biba en Loeba ( :r )
pi_206824559
Mijn peutertje kijkt ook wel Freek. Vooral de tintins wil ze dan zien. Ben zo blij dat ik dan een plaatje van een pinguïn zie anders zou ik het soms niet weten. :D

Met spinnen vindt ze het ook leuk om oeh neeeeee te roepen enzo. Ik vermoed dat ze de dieren maar zo zo vindt, maar het dramatische, daar houdt ze wel van. O+
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2022 @ 22:50:56 #58
148247 taxibabe
pi_206824642
Oh wat grappig, Thomas noemt pinguïns pinpins. Gisteren ging het over alpacas bij Freek, en Thomas zegt dan van alles na, Alpaca's 'mmmmmm'. :D Hij vindt dieren geweldig, zo herkent hij ook al verschillende vogels in de tuin. Dan roept hij ineens 'Echtster in de lucht gevloog!' _O_
pi_206845780
Hier kijkt de peuter ook Freek incl "Laterrrrr" _O-

Verder is het Bing voor en Bing na, en komen hele items uit Bing terug. "Een klein beetje is genoeg" uit de aflevering waarin Bing heel veel badschuim in bad doet, en het niezen uit de glitteraflevering "O jee hele kamer vol glitters!" :')

Sinterklaasjournaal kijkt hij ook. Afgelopen week riepen de Pieten "ETEN! ETEN! ETEN! :Y) " aan tafel. Drie keer raden wie dat na één keer zien heeft overgenomen...

Ondertussen een heftige gooi en beker omkiepfase. Iemand tips?
pi_206851067
Hier is de peuter ook fan van Bing. Ik vind het eigenlijk maar een zeurderig konijn, maar die stem van Flop vind ik echt heerlijk rustgevend :D.

Ze zei vandaag “ik hou fjou” tegen haar zusje O+ :'( O+.
pi_206851167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:47 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind het ook niet echt peutermateriaal, maar het komt na het Sinterklaasjournaal. En Thomas wil dan ook echt niet naar de wc tenzij ik het op pauze zet.. :')

Oh en hij kijkt ook wel tekenfilmpjes, vooral op ketnet. O.a. dropje, tiktak, pingu, bumba, Biba en Loeba ( :r )
Hier ook Ketnet. Biba en Loeba geven wel de kriebels ja :') Noddy kijkt hij ook graag en wat wat echt een hit is, Maan en ik. Tiedeltaddel!
  FOK!fotograaf maandag 28 november 2022 @ 08:11:33 #62
148247 taxibabe
pi_206851312
J
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ook Ketnet. Biba en Loeba geven wel de kriebels ja :') Noddy kijkt hij ook graag en wat wat echt een hit is, Maan en ik. Tiedeltaddel!
Jaaa Tiedeltaddel en uieh! _O- Oh en Ridder Muis vindt hij ook geweldig. Ze hadden laatst ridderthema op de psz en toen had ik van karton een schild gemaakt en Thomas vond dat hij Ridder Muis was :Y
pi_206851688
Wij schuiven hier ook maar aan. Ik heb vanochtend een tweejarige uit bed gehaald. :'( O+
SPOILER
Protège moi de mes désirs.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 november 2022 @ 10:48:57 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206852526
Hier staat wel eens Caillou op.

Gefeliciteerd arvensis
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206852633
Gefeliciteerd! :*
pi_206853137
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 09:23 schreef arvensis het volgende:
Wij schuiven hier ook maar aan. Ik heb vanochtend een tweejarige uit bed gehaald. :'( O+
SPOILER
Jemig, wat wordt ze groot! Gefeliciteerd!
pi_206854916
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2022 22:42 schreef PKM het volgende:
Mijn peutertje kijkt ook wel Freek. Vooral de tintins wil ze dan zien. Ben zo blij dat ik dan een plaatje van een pinguïn zie anders zou ik het soms niet weten. :D

Met spinnen vindt ze het ook leuk om oeh neeeeee te roepen enzo. Ik vermoed dat ze de dieren maar zo zo vindt, maar het dramatische, daar houdt ze wel van. O+
Haha het dramatische :D.

Gefeliciteerd met je peuter, arvensis!
pi_206876159
Congrats @arvensis !
pi_206912636
A vond het wel een goed idee om tomatensoep in zijn haar te smeren :Y)

zondag 4 december 2022 @ 21:44:00 #70
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_206945609
Zusje wil altijd haar soep drinken en ik presteer het om elke keer soep op het menu te hebben als ze net in bad is geweest :')

Tevens hoi. Zusje is alweer een maand een peuter. Ben geen regelmatige meeschrijver maar wel een meelezer *)
pi_206946026
Ik vroeg vandaag aan mijn oudste hoe de cadeautjes in de tuin kwamen.
Poffertje: Papa boven pakken. :s) Ze had hem niet gezien.

Alle cadeautjes vond ze prachtig. O+ We hadden onze handen wel vol aan twee kinderen af te remmen op het uitpakken.

Gisteren moesten we ook nog een gewoon cadeautje kopen. Ik vroeg aan haar of ze wou helpen cadeautje zoeken. Begint ze "kadoooo, kadohooo" laat lege handjes zien, "cadeau niet". _O-
  zondag 4 december 2022 @ 22:29:11 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206946074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
A vond het wel een goed idee om tomatensoep in zijn haar te smeren :Y)

[ afbeelding ]
Scheetje O+ en dat hij al soep kan eten! :Y) ^O^
Resistance is futile.
  zondag 4 december 2022 @ 22:29:40 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206946077
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 09:23 schreef arvensis het volgende:
SPOILER
Gefeliciteerd O+ *O*
Resistance is futile.
  zondag 4 december 2022 @ 22:40:42 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206946160
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 21:44 schreef 1inamelon het volgende:
Zusje wil altijd haar soep drinken en ik presteer het om elke keer soep op het menu te hebben als ze net in bad is geweest :')

Tevens hoi. Zusje is alweer een maand een peuter. Ben geen regelmatige meeschrijver maar wel een meelezer *)
:W

Soep beginnen we hier nog maar niet aan. Colin is gek op fruit en noemt alles wat rond is oopol (appel).
Resistance is futile.
pi_206947269
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Scheetje O+ en dat hij al soep kan eten! :Y) ^O^
Zoals je kunt zien gaat het nog niet geheel vlekkeloos :D Maar het gaat wel steeds beter!
  zondag 11 december 2022 @ 00:37:43 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207037487
Noëlle heeft binnen 4 dagen door gekregen wat een deken is en dat ze het er warm door krijgt als ze eronder gaat liggen. Ze sliep altijd in een slaapzak maar sinds ze door kreeg wat een rits is deed ze hem altijd af in bed. Niet heel handig in de winter :').

Ik ben lange tijd niet zo trots geweest als wanneer ik haar toen ze ging slapen zichzelf eerst even weer onder de deken positioneerde. O+

Ze gaat altijd eerst even een boekje 'lezen' en verder in bed spelen voor ze kan slapen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 11 december 2022 @ 11:28:23 #77
208890 June.
Seriously?
pi_207040035
Hier wil de peuter niet onder de deken :D Echter de slaapzak in maat 98/104 wordt wat klein..
Maar goed, dan moet hij maar vanzelf merken dat het niet fijn is zonder deken ofzo.
  zondag 11 december 2022 @ 13:22:15 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207041240
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:28 schreef June. het volgende:
Hier wil de peuter niet onder de deken :D Echter de slaapzak in maat 98/104 wordt wat klein..
Maar goed, dan moet hij maar vanzelf merken dat het niet fijn is zonder deken ofzo.
Ja, we hebben ook halve drama's en plannen van aanpak gelezen toen ze haar slaapzak uit ging doen. Blijkbaar kan je de slaapzak periode verlengen door deze andersom aan te doen maar dat vonden we een beetje zielig. Maar gelukkig vind ze de deken wel leuk nu.
Vrijheid
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 21:22:14 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207059942
Zo, tijdje niet meegelezen en meegeschreven :@ Aapie is veel ziek en het is sowieso een drukke maand met de feestdagen maar ook werk.

Los van het steeds ziek zijn gaat het heel goed met Aapie. Het is zo'n tevreden mannetje O+ Hij kletst de oren van je kop en roept steeds "kijk!" en dan laat hij je iets zien. Sinds een paar dagen pakt hij je bij de hand en sleurt je er dan heen (eerst trok hij aan je broek :+).

Qua tv is hij IDOLAAT van Cory Carson. Zelfs midden in de nacht vraagt hij "Carson?" :') Wij zijn gezwicht door de commercie en hebben voor Sinterklaas een Cory Carson huis gegeven inclusief het hele autogezin maar minus papa. Raar :? Andere voertuigen zoals Thomas de Trein vindt hij ook ok maar het is toch snel weer Carson? Verder heeft hij dino's ontdekt, daarmee speelt hij samen met zijn auto's. En hij heeft op de opvang iets geleerd dat "beuken" heet en slaat dan hard met zijn auto's op tafel of geeft je een klap in het gezicht :'( Laten we hopen dat hij dit weer snel afleert.

Dan de stats: inmiddels 14,2 kilo en 90 cm lang. Netjes volgens mij voor zijn leeftijd? Hij heeft alleen vrij korte benen en een lange romp dus de rompers passen inmiddels niet zo goed meer :')

Ben benieuwd naar de updates van jullie peuters!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207060719
Haha @MaJo die Cody Carson ga ik eens opzoeken. :D

Fijne update, mijn meisje doet alles op het potje! Met het slapen krijgt ze wel een luiertje om maar die blijft eigenlijk ook steeds droog.

Ik ben wel onder de indruk van hoe graag ze wou leren poepen op het potje. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zei ze dat ze moest poepen, maar dan lukte het niet. Ze poepte dus nergens meer, niet op het potje maar ook niet in onderbroek of luier. Ze poepte zelfs een keer 's nachts.

Dus ik ben heel blij, vooral voor haar, dat ze het nu kan. :s)
  maandag 12 december 2022 @ 23:05:02 #81
346653 Ceviche
pi_207061198
Wat fijn PKM!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2022 @ 06:41:00 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207062247
Al 2 weken snachts een luier aan het recyclen. Dus vannacht zonder. En we zijn nog droog *O*
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:03:46 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207075610
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 22:25 schreef PKM het volgende:
Haha @:MaJo die Cody Carson ga ik eens opzoeken. :D

Fijne update, mijn meisje doet alles op het potje! Met het slapen krijgt ze wel een luiertje om maar die blijft eigenlijk ook steeds droog.

Ik ben wel onder de indruk van hoe graag ze wou leren poepen op het potje. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zei ze dat ze moest poepen, maar dan lukte het niet. Ze poepte dus nergens meer, niet op het potje maar ook niet in onderbroek of luier. Ze poepte zelfs een keer 's nachts.

Dus ik ben heel blij, vooral voor haar, dat ze het nu kan. :s)
Zoek dan wel op Cory Carson in plaats van Cody ;) Tot nu toe hebben Aapie en jouw oudste wel dezelfde interesses (Bing!) dus grote kans dat hij het ook leuk vindt.

Wat knap dat ze al zindelijk is! Aapie is daar nog niet echt mee bezig. Hij gaat af en toe op het potje voor de vorm (met kleren aan), pakt dan een wc papiertje, veegt zich zogenaamd af en gooit het in de wc O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:41 schreef Ynske het volgende:
Al 2 weken snachts een luier aan het recyclen. Dus vannacht zonder. En we zijn nog droog *O*
Ook al zo goed bezig *O*
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:09:19 #84
382129 crew  Donna
pi_207075652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:41 schreef Ynske het volgende:
Wauw super!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:10:26 #85
382129 crew  Donna
pi_207075658
A-tje is een beetje ziekjes. Of ziekjes, de batterij is leeg denk ik.
Ze hoest en had gisteren op de opvang (net uit bed) wat verhoging en ze moest spugen (in een hoestbui). Dus wij haar opgehaald, maar ze lijkt gewoon erg moe en daardoor ook huilerig.
Echt ziek is ze niet.

Maar we zijn wel een dagje extra thuis. Even rustig aan.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:39:59 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207075869
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:10 schreef Donna het volgende:
A-tje is een beetje ziekjes. Of ziekjes, de batterij is leeg denk ik.
Ze hoest en had gisteren op de opvang (net uit bed) wat verhoging en ze moest spugen (in een hoestbui). Dus wij haar opgehaald, maar ze lijkt gewoon erg moe en daardoor ook huilerig.
Echt ziek is ze niet.

Maar we zijn wel een dagje extra thuis. Even rustig aan.
Beterschap voor A-tje :*

Aapie heeft een beetje hetzelfde, hij is al weken niet lekker. Toen hij gisteren voor de zoveelste keer "au pijn" zei heb ik de huisarts gebeld en mochten we even langs komen. Alles was goed, alleen wat gepruttel in de borst dus gewoon verkouden. Maar het is nu al weken af en aan snotteren/hoge koorts en inderdaad laatst ook spugen na een hoestbui. Hopelijk gaan we gezond de kerst in met z'n allen!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 19:13:43 #87
382129 crew  Donna
pi_207081057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
Beterschap voor A-tje :*

Aapie heeft een beetje hetzelfde, hij is al weken niet lekker. Toen hij gisteren voor de zoveelste keer "au pijn" zei heb ik de huisarts gebeld en mochten we even langs komen. Alles was goed, alleen wat gepruttel in de borst dus gewoon verkouden. Maar het is nu al weken af en aan snotteren/hoge koorts en inderdaad laatst ook spugen na een hoestbui. Hopelijk gaan we gezond de kerst in met z'n allen!
Nou precies. Liever nu dan met kerst, maar toch!

Ik kan A-tje eindelijk weer naar bed brengen. Naar maanden van huilen, krijsen en feest vieren in bed valt er sinds kort met haar te praten en heb ik haar maandag redelijk succesvol en vanavond 100% succesvol naar bed gebracht. Mijn vriend (en de rest van de wereldbevolking) kon het wel, maar bij mij was het drama. Duimen maar!
pi_207083009
Wat fijn Donna!
Hier is het slapen stukken onrustiger nu de spenen met Sinterklaas zijn meegegaan ;) Meer mensen die dat herkennen? Duurt langer voordat hij in slaap valt en is ineens 's nachts ook vaker wakker. Hij zegt nu soms ook angstig te zijn of dat er een leeuw in de kamer zit etc.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 20:56:56 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207083232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 19:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Nou precies. Liever nu dan met kerst, maar toch!

Ik kan A-tje eindelijk weer naar bed brengen. Naar maanden van huilen, krijsen en feest vieren in bed valt er sinds kort met haar te praten en heb ik haar maandag redelijk succesvol en vanavond 100% succesvol naar bed gebracht. Mijn vriend (en de rest van de wereldbevolking) kon het wel, maar bij mij was het drama. Duimen maar!
Dat is goed nieuws! Ik vind het sowieso fijn dat je nu veel beter dingen uit kunt leggen en dat ze het ook echt begrijpen. Ik kan nu ook tegen Aapie zeggen "ik ga een flesje voor je pakken, even wachten ok?" en dan antwoordt hij ook met "ok" en wacht heel geduldig O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:44 schreef June. het volgende:
Wat fijn Donna!
Hier is het slapen stukken onrustiger nu de spenen met Sinterklaas zijn meegegaan ;) Meer mensen die dat herkennen? Duurt langer voordat hij in slaap valt en is ineens 's nachts ook vaker wakker. Hij zegt nu soms ook angstig te zijn of dat er een leeuw in de kamer zit etc.
Omdat Aapie veel ziek is heeft hij de laatste tijd wat teveel zijn speentje gehad, het idee was eigenlijk alleen in bed (en dat ging goed). Maar nu huilt hij ook veel om zijn speen overdag. Geen tips dus helaas.

Moeten jullie nou kijken hoe groot mijn kleine mannetje al is :o

Moderator woensdag 14 december 2022 @ 21:13:02 #90
382129 crew  Donna
pi_207083524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:44 schreef June. het volgende:
Wat fijn Donna!
Wij waren denk ik wat dat betreft net op tijd met het stoppen van de speen een paar maanden geleden. Ze heeft wel veel knuffels ervoor in de plaats gekregen. Eerst knuffels met een 'tuutje' er aan die ze ook echt in haar mond had als speen zeg maar en sinds een paar weken verkiest ze gewone knuffels zonder tuutje om mee te slapen.

Leuk he @MaJo dat je nu echt dingen kunt uitleggen enzo. Ze snappen het ook gewoon. Zo lief.
pi_207083811
Hier al een hele tijd zonder speen dus die herken ik niet. Knuffels, daar heeft onze peuter wel iets mee ja. Ze sleept alles mee naar bed, haar eigen knuffels, liefst nog een paar van haar zus en een maand geleden moesten ook alledrie de poppen mee in bed. Ze slaapt in een ledikant en daar bleef weinig plaats over voor haarzelf, maar het moest... :')

Gisteren bij de tandarts eerst mama, toen papa. Ik vroeg haar eerst je grote zus en daarna jij als kleine zus als laatste? Haar nonchalante antwoord: nee, daarna gaan we naar huis. *)
Ik kan soms echt dubbel liggen om haar uitspraken. :D
pi_207184552
Ik was net met A hier even naar de winkels gegaan. Op een gegeven moment kwam er een jochie van een jaar of 2/3 naar A toe en ik dacht, oh die wil even bij ons kijken. En van uit het niets geeft dat jongetje gewoon een pets in A zijn gezicht :{ Ik tegen zijn moeder een beetje verbouwereerd: 'Uw zoontje heeft zojuist mijn kind in het gezicht geslagen'. 'Ooooohhh, zeg maar sorry' zei ze tegen haar kind. Kind keek me een beetje schaapachtig aan en verder bleef enige vorm van communicatie uit, ook van de moeder.

Nu snap ik dat kinderen opvoeden een ding is, maar ik had het denk ik wel wat anders aangepakt.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:05:25 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207184685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was net met A hier even naar de winkels gegaan. Op een gegeven moment kwam er een jochie van een jaar of 2/3 naar A toe en ik dacht, oh die wil even bij ons kijken. En van uit het niets geeft dat jongetje gewoon een pets in A zijn gezicht :{ Ik tegen zijn moeder een beetje verbouwereerd: 'Uw zoontje heeft zojuist mijn kind in het gezicht geslagen'. 'Ooooohhh, zeg maar sorry' zei ze tegen haar kind. Kind keek me een beetje schaapachtig aan en verder bleef enige vorm van communicatie uit, ook van de moeder.

Nu snap ik dat kinderen opvoeden een ding is, maar ik had het denk ik wel wat anders aangepakt.
Wat had jij gedaan dan? Als je het zelf niet gezien had ook?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207184819
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wat had jij gedaan dan? Als je het zelf niet gezien had ook?
Ik had wel even aan de moeder gevraagd hoe en wat er gebeurd was. Maargoed, ik snap ook wel dat ik er anders in sta. Misschien wist zij ook even niet hoe ze moest reageren. Dat kan ook.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:18:03 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_207184823
Ben ik ook wel benieuwd naar. Moet je dan boos gaan schreeuwen? Een goed gesprek aangaan met je tweejarige? Een klap geven? Zelf honderd keer sorry zeggen tegen de andere moeder?
disclaimer
  donderdag 22 december 2022 @ 12:18:43 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_207184832
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had wel even aan de moeder gevraagd hoe en wat er gebeurd was. Maargoed, ik snap ook wel dat ik er anders in sta. Misschien wist zij ook even niet hoe ze moest reageren. Dat kan ook.
Nou ja je had toch al verteld wat er gebeurd was?
disclaimer
pi_207184864
Nou, ik had zelf toch wel even iets meer tegen mijn kind gezegd hoor. En zelf ook nog een keer sorry gezegd.
pi_207184900
Mijn man liep laatst in een winkel met peuter en toen kwam er een vrouw met hond voorbij. Die blafte precies toen hij langs C. liep. C. heel hard huilen (hij is bang voor honden, maar volgens mij zou elke peuter dan huilen van de schrik). Dus mijn man pakt hem op om te troosten en terwijl hij hem op de arm heeft, zegt die vrouw doodleuk "nou dat is ook niet goed, als hij daar zo op reageert."
Echt WTF :( Ook geen sorry dat mijn hond uw kind laat schrikken ofzo. Zeg dan gewoon niks :{
pi_207184909
Dan ligt het aan mij. Misschien verwacht ik wel teveel van dingen :)
  donderdag 22 december 2022 @ 12:26:15 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_207184911
Mja, ik weet het niet. Zeker als ik het zelf niet zou hebben gezien. En elk kind is anders, maar mijn tweejarige is nog tamelijk primitief, daar hoef ik echt nog geen gesprek mee aan te knopen. Maar goed, ieder z'n manier natuurlijk.

:D op fok lees ik altijd zo veel irritatie over anderen die een mening hebben over "onze" manier van opvoeden, en ondertussen staan er net zo veel berichten met meningen over andermans manier van opvoeden O+
disclaimer
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 12:37:00 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207185031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou ik zou ook wel een excuus verwachten van de moeder :Y En zelf zou ik ook wel tegen Aapie zeggen dat hij dat echt niet mag doen. Sorry zeggen (vanuit het kind) vind ik dan weer een beetje nietsig, dat concept snapt Aapie volgens mij helemaal niet. Hoewel hij soms wel solly zegt als hij het ons hoort zeggen O+

Aapie is een keer in zijn gezicht getrapt door een kindje met down. Die moeder ging echt diep door het stof. Dat hoefde dan ook weer niet, gewoon sorry zeggen en weer verder. Al schrok ik me wel wild :o
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 12:40:23 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207185068
Vraagje: Aapie vindt het fijn om met een speentje in zijn oog te duwen, het lijkt alsof het hem rust geeft. Hij slaapt nu met 3 speentjes: 1 in de mond en in elk handje 1 die hij dan in zijn oog duwt. Is dit herkenbaar bij anderen? Ik heb het wel aangegeven bij het CB en die hadden er nog nooit van gehoord. Er lijkt verder niets mis te zijn met zijn ogen, hij kan volgens mij ontzettend goed zien zelfs :D
pi_207185197
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:40 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: Aapie vindt het fijn om met een speentje in zijn oog te duwen, het lijkt alsof het hem rust geeft. Hij slaapt nu met 3 speentjes: 1 in de mond en in elk handje 1 die hij dan in zijn oog duwt. Is dit herkenbaar bij anderen? Ik heb het wel aangegeven bij het CB en die hadden er nog nooit van gehoord. Er lijkt verder niets mis te zijn met zijn ogen, hij kan volgens mij ontzettend goed zien zelfs :D
Niet herkenbaar, maar C. prikt graag zijn vingers in zijn ogen. Best hard ook, vind ik. Dat schijnt toch iets met prikkelgevoeligheid te maken te hebben. Soms ben je prikkelgevoelig en soms prikkelzoekend.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:56:12 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_207185234
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:40 schreef MaJo het volgende:
Hahaha, nee goud slaapt wel met zijn klauwen vol spenen maar hij duwt ze niet in het oog. Maar elke gek z'n gebrek toch? :D
disclaimer
pi_207185547
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:18 schreef SQ het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Moet je dan boos gaan schreeuwen? Een goed gesprek aangaan met je tweejarige? Een klap geven? Zelf honderd keer sorry zeggen tegen de andere moeder?
Nee joh, maar als mijn kind een ander kind zomaar een klap geeft en de ouder heeft het gezien dan zeg je hopelijk wel tegen je kind dat dat niet oke is? Ook al is je kind 2 en lomp.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:25:11 #106
346653 Ceviche
pi_207185552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou zelf zeker sorry hebben gezegd. En ook naar kind toe aangeven dat het niet okee is. Toen de mijne nauwelijks iets van ons begreep probeerden we dat toch ook wel aan hem duidelijk te maken, al is het maar met een 'nee'. Misschien is dat dan weer niet pedagogisch verantwoord ofzo. Dat kan. Maar ik begrijp wel dat je het een wat lauwe reactie vond, het komt een beetje over alsof het die moeder niet interesseerde. Ik denk niet dat het haar echt niet interesseerde overigens maar ik kan me wel voorstellen dat het zo overkomt.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:33:11 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207187113
Ik weet niet zo goed wat ik gedaan zou hebben. Ik denk dat ik wrs ook wat bevroren was en mijn 21-maander krijgt dan van mij thuis wel een 'niet slaan vriend, aaien!' als hij uithaalt, maar dan zou ik terplekke ook zo kunnen vergeten als ik toch wat geschrokken/gehaast/metmijnhoofdergensanders een winkel uit kom. Een kindje dwingen om sorry te zeggen, kun je als ouder niet. En het concept zegt ze nog niks ook...

Loedermoederrant: Ik ga zo naar de kerstmarkt bij de oudste op school, maar de jongste heeft voor de duizendste keer oorontsteking en dus slaap ik al een maand ruk en ik ben moe en heb hier zo ontzettend geen zin in. Maar skippen is ook niks en de andere ouder in ons gezin zit tot 5 uur op zn werk. En hij moet daarna de jongste nog ophalen en mist dus het hele gebeuren -O- en dan loop ik daar. Met een overprikkelde en doodvermoeide 4-jarige. Ik denk dat we direct na het 'optreden' weer weg zijn. Of eigenlijk hoop ik dat :@ Ik wilde eigenlijk als verrassing de jongste eerst ophalen, maar als die moe is en z'n oor doet pijn, issie echt niet gezellig. En dan is manlief een half uur eerder thuis, maar mist hij nog steeds het optreden wrs. Dus ik weet het effe niet nu. Ik wil vakantie. Maar die heb ik pas met carnaval.
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 15:47:19 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207283339
Hoe waren de kerstdagen met de peuters? Met Aapie prima alleen avondeten blijft een ramp. Hij heeft het overleefd op krentenbollen en bananen :') Blijft een apart fenomeen dat avondeten, als lunch bunkert hij makkelijk drie boterhammen weg maar ‘s avonds bijna nergens zin in :D Om frustratie te voorkomen maken we nu steeds maar iets waarvan we weten dat hij het wel lust, soep met brood of vissticks met worteltjes. Ben wel benieuwd hoe lang deze fase duurt want hij at altijd alles :o

Verder is hij zo leuk, hij maakt veel grapjes en zegt dan zelf “haha grappig” O+ :') Hij heeft de harten van de familie en vrienden wel weer veroverd deze kerst!
pi_207284416
Ahw wat cute O+.

Hier overigens hetzelfde qua eten. Yogurt, brood en fruit gaan erin als een tierelier, maar ‘s avonds is het altijd hit or miss. Zelfs dingen die de ene avond een hit zijn smaken de volgende avond niet dus er is echt geen peil op te trekken. Ik hoop trouwens dat ze snel wat interesse gaat krijgen in het potje want mijn rug begint het echt niet meer leuk te vinden om haar nog zo vaak op en af de commode te tillen :'( .
  woensdag 28 december 2022 @ 20:07:55 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207289587
Gewoon op de grond verschonen? Aankleedkussen neergooien en klaar :-)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 december 2022 @ 20:12:27 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207289763
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ahw wat cute O+.

Hier overigens hetzelfde qua eten. Yogurt, brood en fruit gaan erin als een tierelier, maar ‘s avonds is het altijd hit or miss. Zelfs dingen die de ene avond een hit zijn smaken de volgende avond niet dus er is echt geen peil op te trekken. Ik hoop trouwens dat ze snel wat interesse gaat krijgen in het potje want mijn rug begint het echt niet meer leuk te vinden om haar nog zo vaak op en af de commode te tillen :'( .
Stoel ernaast en zelf erop laten klimmen? Dat heb ik vanaf dat hij 1 jaar was moeten doen omdat mijn lijf het niet meer kan, tillen.
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 20:13:43 #112
382129 crew  Donna
pi_207289816
Ik verschoon ook op de grond idd. Vooral omdat ze begon te trappen en dat deed best zeer tegen mijn borsten.
Inmiddels is dat weer voorbij, maar vind dit ook wel makkelijk. Ze pakt zelf het aankleedkussen en de doekjes en luiers. Ideaal.
pi_207292998
Jeetje ja, nu jullie het zeggen.. :') :D ik heb haar na mijn keizersnede in augustus ook een tijd op de grond verschoond, geen idee eigenlijk waarom ik daar toen mee ben gestopt. Ga ik mooi weer mee beginnen :Y.
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 23:15:10 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207296015
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ahw wat cute O+.

Precies dit ja _O- De ene avond vindt hij iets heerlijk en de volgende keer schuift hij het weg en zegt hij "niet". Maar het kan dus ook zo zijn dat we er niks van verwachten en hij opeens wel een bord wegbunkert :?

Goede qua verschonen, het wordt aardig zwaar dat op de commode tillen! Het idee van de grond is leuk maar dat gaat bij Aapie niet werken. Zodra ik hem op bed bijvoorbeeld wil aankleden dan begint hij meteen te rollen en te keten :') Dus hier blijf ik ook een paar keer per dag 14 kilo tillen (ook regelmatig de trap op, dat heeft hij herontdekt sinds hij ziek is geweest -O- )
pi_207302383
Ik verschoonde Poffertje al heel lang staand of over mijn knie. Op twee keer een vieze broek bij mij na ging dat best goed. Maar nu gaat alles gewoon op de wc of potje. :s)

Onze kerstdagen waren prima. Poffertje vond al die drukte wel mooi geloof ik maar lijkt ook tevreden nu de rust een beetje is terug gekeerd. :)
pi_207303664
Hier leggen we een hydrofiel op de bank en dan verschonen we hem. Waren bezig met potje maar hij heeft 0,0 interesse. Nu is z'n zusje geboren en is hij ook spontaan een baby.
pi_207303957
Ik had toen ik hoogzwanger was een trapje bij de.commode staan. Zittend op de grond verschonen was daarna een hijskraan voor mij bestellen :P .

Bas heeft een heerlijke kerst gehad. 1e kerstdag geholpen met het toetje maken, aan tafel dikke lol met zijn oom gehad en lekker zitten kleuren. 2e kerstdag met zijn 4en thuis en hij heeft genoten van zelf mogen gourmetten (met hulp van ons).

Gisteravond hebben we een 2e hands fietsje gehaald voor Bas. Net geprobeerd en hij fietst zo weg zonder zijwieltjes :o
  donderdag 29 december 2022 @ 12:57:52 #118
346653 Ceviche
pi_207304032
Wat een speer, Douche-eendje! :o
Had hij daarvoor iets van een loopfiets?
pi_207304366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:57 schreef Ceviche het volgende:
Wat een speer, Douche-eendje! :o
Had hij daarvoor iets van een loopfiets?
Ja :D. Ergens na zijn eerste verjaardag gestart met een pukylino. Met een maand of 20 op een trybike met 3 wielen en sinds oktober vorig jaar op 2 wielen. Bij oma pakt hij heel vaak een driewieler en ook op het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal is hij buiten continu aan het fietsen.
  donderdag 29 december 2022 @ 13:35:28 #120
346653 Ceviche
pi_207304646
quote:
17s.gif Op donderdag 29 december 2022 13:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja :D. Ergens na zijn eerste verjaardag gestart met een pukylino. Met een maand of 20 op een trybike met 3 wielen en sinds oktober vorig jaar op 2 wielen. Bij oma pakt hij heel vaak een driewieler en ook op het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal is hij buiten continu aan het fietsen.
Ah leuk zeg, een echte fietser :D
pi_207315836
Geen problemen met peuter tillen hier. Ik doe dat liever (want sneller :@) dan wachten tot ze via de stoel erop is geklommen.
Edit: ze is inmiddels wel al een tijdje zindelijk besef ik me net dus het is nog maar 2x per dag.

Wat tof dat Bas kan fietsen!
Ze fietste hier rond haar 2de wel graag op de trapperfiets met zijwieltjes en flink ook.
Maar sinds een paar maanden trapt ze 1 keer, strekt dan haar benen en is er klaar mee. :?
Nu is de loopfiets met 2 wielen favoriet, ook prima.

Nog tips mbt krullen? Haar haar begint eindelijk wat meer te groeien en sinds kort zit de krul er flink in (dus kwa lengte is het nog net niks nu het opkrult..) maar ze wil meestal geen staartjes en het haar doet wat het zelf wil. Tips om het wat verzorgder uit te laten zien of moet ik dit maar accepteren? :')
  donderdag 29 december 2022 @ 21:24:59 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207316756
Leuke updates weer hier!

Wij ploffen Colin gewoon op de bank voor het verschonen. Trap omhoog doet hij zelf, omlaag tillen we hem. Hij heeft een loopfietsje gekregen, die wil ik na nieuwjaar met hem uitproberen. Verder ging kerst prima. Bij mijn schoonmoeder is alles ingericht op zijn aanwezigheid, dus daar kunnen we lang blijven. Bij mijn ouders is er geen speelgoed en altijd knetterdruk, dus daar zijn we na 2,5 uur vertrokken.

Hij begint een beetje te praten nu, uiteraard is zijn eerste echte woordje ‘eten’. Dus echt zo een joch dat dan bij de deur richting keuken ‘eten, eten, eten’ roept als hij hij honger heeft. Best handig dat hij het nu aangeeft in plaats van jengelen. Hij is gek op fruit en de meeste groenten, hij vist altijd de zilveruitjes, augurk, tomaat en paprika uit de sla. Zijn voorkeuren zijn ook idd redelijk veranderlijk.

Zijn slaapkamer is zo goed als af (oma maakt de gordijnen nog op maat). Dus dan gaan we zijn slaapje overdag daar proberen. En dan de stap naar ‘s avonds in zijn eigen bed. Zal wel wennen worden voor mij :@ .

Binnenkort inschrijven op school, gewoon de school waar hij nu ook op de peuterspeelzaal zit. Maar eens een kennismakingsgesprek regelen (christelijke school is het, dat vind ik helemaal prima als er maar wel ruimte is voor niet-hetero dingen en dat soort zaken).
Resistance is futile.
pi_207369200
Even vlug teken van leven :W De meisjes maken het hier goed, maar zelf een pittige tijd achter de rug.. Oma (voor de meiden overgrootmoeder) in revalidatie na eerst een hersenbloeding, vervolgens een hartinfarct. Waarschijnlijk blijvende problemen met spraak en verlamming linkszijdig. Lastige tijd dus.. Dat was 1-1,5 week voor kerst. Vervolgens de kerstdagen in het ziekenhuis doorgebracht met m'n vrouw. Bleek gelukkig 'maar' nierstenen', maar wel direct onder het mes i.v.m. ontstoken nier. Met pijnstilling en medicatie is het houdbaar, maar niet geweldig. Vervolgens zelf nu ziek, dus top feestdagen! Maar goed, kom hier niet om te klagen... Meer om iedereen alvast een heel fijn en goed nieuwjaar te wensen waarin ik hopelijk weer positief mee kan posten. *)
pi_207372785
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 23:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Even vlug teken van leven :W De meisjes maken het hier goed, maar zelf een pittige tijd achter de rug.. Oma (voor de meiden overgrootmoeder) in revalidatie na eerst een hersenbloeding, vervolgens een hartinfarct. Waarschijnlijk blijvende problemen met spraak en verlamming linkszijdig. Lastige tijd dus.. Dat was 1-1,5 week voor kerst. Vervolgens de kerstdagen in het ziekenhuis doorgebracht met m'n vrouw. Bleek gelukkig 'maar' nierstenen', maar wel direct onder het mes i.v.m. ontstoken nier. Met pijnstilling en medicatie is het houdbaar, maar niet geweldig. Vervolgens zelf nu ziek, dus top feestdagen! Maar goed, kom hier niet om te klagen... Meer om iedereen alvast een heel fijn en goed nieuwjaar te wensen waarin ik hopelijk weer positief mee kan posten. *)
Jeetje NJ jullie hebben jullie portie wel weer gehad zeg. Op naar betere tijden! :)

Beste wensen iedereen! Hier werd peuter 23.45 wakker door het geknal en ging niet eerder dan 2.45 weer slapen (ook door het geknal }:| ) :Y)
pi_207373774
Beste wensen allemaal en sterkte maar weer @NicolasJoy!

Poffertje vond het vuurwerk al een paar dagen eng. Gisteravond was ook voor het raam kijken eigenlijk te spannend. Ik tilde haar toch mee naar buiten toen we ons vuurwerk zouden afsteken en dat vond ze mooi en wou ze steeds meer zien. :D
Met koptelefoon op ging het nog beter en zijn we ook nog een stukje gaan wandelen. Best stoer van haar. O+

Ze kan nou ook nephuilen trouwens. Vooral als mijn kleuter huilt natuurlijk. :D Sowieso is "ik ook" haar favoriete uitspraak.
pi_207386562
quote:
3s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:44 schreef PKM het volgende:
Beste wensen allemaal en sterkte maar weer @:NicolasJoy!

Poffertje vond het vuurwerk al een paar dagen eng. Gisteravond was ook voor het raam kijken eigenlijk te spannend. Ik tilde haar toch mee naar buiten toen we ons vuurwerk zouden afsteken en dat vond ze mooi en wou ze steeds meer zien. :D
Met koptelefoon op ging het nog beter en zijn we ook nog een stukje gaan wandelen. Best stoer van haar. O+

Ze kan nou ook nephuilen trouwens. Vooral als mijn kleuter huilt natuurlijk. :D Sowieso is "ik ook" haar favoriete uitspraak.
Hier was een hoop siervuurwerk en dat werd hier wel gewaardeerd. Maar er waren ook een hoop absurde knallen bij en dat vond ie wat minder. Begrijpelijk wel natuurlijk.

Kan je al zien met zeg 2,5 jaar of je kind links of rechts is? Ik zie hier een flinke voorkeur voor links. Ook de manier hoe hij zijn stift beet heeft, het ziet er wat makkelijker uit dan dat hij dat met rechts doet.
pi_207386835
Peuter werd om 23:00 wakker met oudjaar en is toen opgebleven. Ze vond het vuurwerk wel erg spannend door de knallen dus heb haar in de draagzak mee naar buiten genomen. Dat vond ze prima en ze wilde zelfs nog een sterretje vasthouden. Wij hadden wat vuurwerk, maar bezoek van de buren heel veel. Dus we hebben zeker een uur buiten staan kijken. Kleuter en peuter waren er al snel klaar mee en lagen binnen op de bank Netflix te kijken met het buurmeisje. :D

Ik denk dat je dat wel al kan zien hoor sunshine. Bij mijn kleuter heb ik lang getwijfeld omdat ze wisselde (ik ben zelf links). Peuter lijkt nu al veel duidelijker .

Sterkte NJ, wat een jaar voor jullie.

Ik heb 2 korte nachten erop zitten en 2 kinderen die niet goed slapen. :O
De 5-jarige wordt nog altijd wakker snachts en slaapt dan bij ons verder. Maar peuter wordt inmiddels ook vaak wakker en komt er dan ook nog eens bij en die brult als het haar niet zint hoe ze ligt of per ongeluk aangeraakt wordt. :') Ons bed is best groot, maar als ze allebei ook nog eens op mijn kussen willen liggen kan ik helemaal niet meer lekker liggen. Ik wil / hoop dat ze allebei echt een groter deel van de nacht in hun eigen bed gaan slapen. Deze week vakantie dus wil het wel gaan aanpakken, maar de afgelopen 2 nachten met 5 uur slaap helpen daar niet aan mee.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 09:40:20 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207401659
Succes Nolita! Doorpakken is niet makkelijk en al helemaal niet als je al op je tandvlees loopt...

Sunshine: mijn kleuter heeft heel lang gewisseld en ik heb ook tijden gehad dat ik ervan overtuigd was dat ze links was, maar ze lijkt nu op school toch alles met rechts te doen.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2023 @ 12:08:25 #129
148247 taxibabe
pi_207403433
Hier goede kerstdagen en oud en nieuw gehad. Thomas heeft heerlijk gegeten bij opa en oma op 1e kerstdag.
De dagen erna was hij wel strontvervelend :X . Tijdens oudjaar is hij niet wakker geworden van het vuurwerk. Omdat hij het vuurwerk overdag wel superinteressant vond, wilden we hem wakker maken om samen naar het vuurwerk te kijken om 12 uur, maar we kregen hem totaal niet wakker. :')

Verder gaat hij richting zindelijk zijn. Hij heeft al 2 dagen geen luier aan. *O* Vanmorgen weigerde hij ook een luier. 'Nee, ik wil met blote kont in broek' _O-

@sunshine, Thomas wisselt ook nog met links en recht, maar met rechts houdt hij de potloden wel al goed vast. Met links niet, ik schrijf zelf met links, veel andere dingen zoals knippen doe ik rechts, dus wel nieuwsgierig wat hij gaat doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 januari 2023 @ 12:45:21 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207404115
Hier nu enige weken dag en nacht zindelijk. Denk dat ik de luiers in huis maar ga verkopen *O*
Today is life -

Dale Carnegie
pi_207406514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:45 schreef Ynske het volgende:
Hier nu enige weken dag en nacht zindelijk. Denk dat ik de luiers in huis maar ga verkopen *O*
Gaaf! Congrats, ideaal als je op dat punt komt!
pi_207406521
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier was een hoop siervuurwerk en dat werd hier wel gewaardeerd. Maar er waren ook een hoop absurde knallen bij en dat vond ie wat minder. Begrijpelijk wel natuurlijk.

Kan je al zien met zeg 2,5 jaar of je kind links of rechts is? Ik zie hier een flinke voorkeur voor links. Ook de manier hoe hij zijn stift beet heeft, het ziet er wat makkelijker uit dan dat hij dat met rechts doet.
Wij hebben rechts heel erg gestimuleerd. :9 Toch makkelijker..

Maar dit lukte bij onze oudste aardig, die leek een voorkeur voor links te hebben ook. Maar bij de huidige peuter.. Alles links, eten, kleuren, wijzen.. We kunnen rechts aangeven wat we willen, maar zij wil álles links. Dus ik vrees dat wij het met 2jr4mnd redelijk zien. :+
pi_207406542
Wij zitten momenteel in Drenthe, Landal luxe huisje vakantie. Hadden al geboekt voor een paar weken terug, niet te annuleren, dus maar wel gegaan.. Heel blij mee! Hier kunnen we het ook rustig aan doen. :9 Peuter vindt alles helemaal geweldig. Ze is hele dagen vrolijk, brede glimlach, vrolijk kletsen (denk dat we nu 20-30% verstaan *) )

Echt genieten van deze fase. Afwachten hoe lang dit duurt, vast veel te kort, maar echt.. Ze is zo leuk! O+
Op de opvang is het eigenlijk ook al weken 'geen bijzonderheden', ideaal.

Ze blijft overigens wel onwijs veel kwijlen, ken dat niet zo van de oudste. Echt op al het beddengoed, maar ook op de bank zitten vlekken die ik er niet meer uit krijg, zo zuur dat speeksel kennelijk..
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 19:15:14 #134
382129 crew  Donna
pi_207408032
Ohh NJ klinkt heerlijk (behalve het kwijlen). De peuter hier is ook zo gezellig met praten enzo. Ze heeft nu een ontstoken (nagelriem) vingertje dus duimen maar dat het niet erger wordt. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van en mag ik ook wel kijken enzo, maar het ziet er altijd zo kwetsbaar uit als het zo enorm rood is.
Nouja, morgenochtend maar weer zien hoe het er voor staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Donna op 03-01-2023 19:20:42 ]
pi_207409553
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:15 schreef Donna het volgende:
Ohh NJ klinkt heerlijk (behalve het kwijlen). De peuter hier is ook zo gezellig met praten enzo. Ze heeft nu een ontstoken (nagelriem) vingertje dus duimen maar dat het niet erger wordt. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van en mag ik ook wel kijken enzo, maar het ziet er altijd zo kwetsbaar uit als het zo enorm rood is.
Nouja, morgenochtend maar weer zien hoe het er voor staat.
Bij zulke acties wil ik 't liefst altijd even de vinger in soda hebben ofzo, maar dat is hier nog nooit gelukt. :9 Meestal is het 10x vertellen 'pijn/au' en dan lijken ze het te vergeten. :+
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 20:49:51 #136
382129 crew  Donna
pi_207409657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Bij zulke acties wil ik 't liefst altijd even de vinger in soda hebben ofzo, maar dat is hier nog nooit gelukt. :9 Meestal is het 10x vertellen 'pijn/au' en dan lijken ze het te vergeten. :+
Ik lees her en der enge dingen over onstoken vingers of nagelriemen. Ik bel wel even voor advies morgenochtend. Haat aan zulke dingen. |:)

Soda badje niet gelukt idd. Wel goed handen gewassen enzo. Maarja. |:)
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:02:58 #137
346653 Ceviche
pi_207409944
Koert is op de een of andere manier geprogrammeerd dat ik niet eens mag kijken naar een pijntje, zelfs zo erg dat hij gewoon zegt dat het geen zeer doet.
Gewoon 'nee' zeggen, dan bestaat het niet en kan kan mamma er ook niet aan zitten :!
Wel lastig, want ik kan dus nooit weten waar hij last van heeft.
Vorig jaar van de fiets gevallen, gebruikte hij z'n hand niet meer, vel van een vingertje af... deed volgens hem geen zeer en vervolgens ging hij gewoon op z'n hand zitten om het te verstoppen :X
En een jaar later is hij precies nog zo. Ik hoop dat hij niets serieus oploopt want dat wordt een heel lastig gesprek bij de dokter :{
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:05:44 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207410012
Noëlle is nogal een nachtbraker. Heeft dus met oud en nieuw bij vrienden geen seconde geslapen tot 0:45 in de nacht :'). Hadden slaapbedje meegenomen en knuffels en de hele bende maar waren haar speentje vergeten :@. Reserve speentje van vrienden gegeven maar dat mocht niet baten. Was geen seconde echt moe dus tja. In de auto terug naar huis (we zouden daar blijven slapen maar dat hoefde dus niet door te gaan, kleine zegeningen) was ze wel in slaap gevallen en gelukkig niet echt meer wakker te krijgen ondanks het uit doen van haar jas en laarsjes, pyjama had ze al aan. Toch uitgeslapen tot net na 9 uur.

Nu wil ze niet alleen gelaten worden in haar bedje maar gaat ook niet slapen als we erbij zijn. Dat is wel lastig. Dus we gaan op een gegeven moment wel weg, dan gaat ze huilen maar op een gegeven moment gaat ze wel slapen.

Iemand nog tips hoe dit aan te pakken verder? Het werkt op zich wel maar is best sneu. Blijven tot ze slaapt kan extreem lang duren (2 uur) en dan went ze eraan. Boekjes worden gelezen, slaapliedjes worden gezongen en nadat ze in bed ligt roept ze altijd 'zitten!' en dat doen we dan ook maar het is dus nooit genoeg en ze begint te spelen als we er bij blijven. Meh. :').
Vrijheid
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:26:13 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207410515
Wij hebben een duidelijk ritueel inmiddels (bij 21 maanden): pyjama aan, tanden poetsen, slaapzak aan, boekje, voeding en in bed. En dan gilt hij soms een paar minuten heel boos. Maar hij is wel moe en met mij ernaast gebeurt er niks qua slapen, dus ik ga wel. Meestal slaapt hij binnen een paar minuten. En als dat niet zo is, ga ik nog een keer terug, of twee of drie of vier keer. Soms vraagt hij dan nog om drinken, dat mag dan nog van mij. En soms is gewoon even troosten nog genoeg.
  woensdag 4 januari 2023 @ 00:23:13 #140
346653 Ceviche
pi_207414323
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:05 schreef jogy het volgende:
Noëlle is nogal een nachtbraker. Heeft dus met oud en nieuw bij vrienden geen seconde geslapen tot 0:45 in de nacht :'). Hadden slaapbedje meegenomen en knuffels en de hele bende maar waren haar speentje vergeten :@. Reserve speentje van vrienden gegeven maar dat mocht niet baten. Was geen seconde echt moe dus tja. In de auto terug naar huis (we zouden daar blijven slapen maar dat hoefde dus niet door te gaan, kleine zegeningen) was ze wel in slaap gevallen en gelukkig niet echt meer wakker te krijgen ondanks het uit doen van haar jas en laarsjes, pyjama had ze al aan. Toch uitgeslapen tot net na 9 uur.

Nu wil ze niet alleen gelaten worden in haar bedje maar gaat ook niet slapen als we erbij zijn. Dat is wel lastig. Dus we gaan op een gegeven moment wel weg, dan gaat ze huilen maar op een gegeven moment gaat ze wel slapen.

Iemand nog tips hoe dit aan te pakken verder? Het werkt op zich wel maar is best sneu. Blijven tot ze slaapt kan extreem lang duren (2 uur) en dan went ze eraan. Boekjes worden gelezen, slaapliedjes worden gezongen en nadat ze in bed ligt roept ze altijd 'zitten!' en dat doen we dan ook maar het is dus nooit genoeg en ze begint te spelen als we er bij blijven. Meh. :').
Wij waren ook zo lang bezig op een gegeven moment, en op een avond waren we er helemaal klaar mee. Toen hebben we welterusten gezegd en de kamer uitgegaan. Toen was het wel huilen, maar na 5 min zijn we teruggegaan, gezegd dat het bedtijd is, welterusten gezegd en dat we beneden waren/hij kon roepen als er iets was en toen weer weggegaan.
Geloof dat we 5 min later nog een keer naar boven zijn gegaan maar daarna was het wel klaar. En sindsdien eigenlijk geen probleem meer.
Nu zijn we meer dan een jaar verder (misschien wel twee) en sporadisch wordt hij nog weleens wakker, maar dan doen we ons welterustenpraatje nog een keer en dan slaapt hij gewoon verder.
Dat wisselt ongetwijfeld per kind maar op een gegeven moment houdt het wel op, duurde hier ook uren.
pi_207416418
Soms wel lastig wat je wel of niet kunt ondernemen met je peuter. Zijn nu in Drenthe op vakantie, meerdere parken/attracties e.d. aan het bekijken, maar het is momenteel nat en vies buiten, of ze is nog net even te klein voor veel dingen. Wat dat betreft is het wachten tot ze meer naar de kleuterleeftijd gaat. Maar ja, dan zit je met schooldagen. :9
pi_207416515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Soms wel lastig wat je wel of niet kunt ondernemen met je peuter. Zijn nu in Drenthe op vakantie, meerdere parken/attracties e.d. aan het bekijken, maar het is momenteel nat en vies buiten, of ze is nog net even te klein voor veel dingen. Wat dat betreft is het wachten tot ze meer naar de kleuterleeftijd gaat. Maar ja, dan zit je met schooldagen. :9
Waar in drenthe zit je?
Drentse Koe is bijvoorbeeld leuk met slecht weer.
pi_207416572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:19 schreef Elleska het volgende:

[..]
Waar in drenthe zit je?
Drentse Koe is bijvoorbeeld leuk met slecht weer.
Exloo, dus vrij veel is nog best te rijden. Zouden eigenlijk naar familie in Groningen gaan ook, maar die plannen lijken niet door te gaan door zieken helaas.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:40:28 #144
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207416714
@Tink89 en @Ceviche Dank! Beetje vergelijkbaar als wij het idd aanpakken. Ze is onlangs een tijdje ziek geweest dus extra aandacht gekregen en alles. Maar dat moeten we gewoon weer terugdraaien en ze went er dus vanzelf wel aan. Alleen als ze helemaal overstuur raakt komen we wel even langs om haar weer terug te leggen en te kalmeren.
Vrijheid
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 14:49:45 #145
382129 crew  Donna
pi_207418817
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
pi_207418858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
Beterschap!
pi_207420090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Exloo, dus vrij veel is nog best te rijden. Zouden eigenlijk naar familie in Groningen gaan ook, maar die plannen lijken niet door te gaan door zieken helaas.
Kabouter land al geweest? Dat vond Bas als dreumes al echt geweldig :D en daar is ook een deel binnen/overdekt
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:46:08 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_207420535
Ooh kabouterland O+

Ben ook als kind eens in exloo op vakantie geweest ik weet dit nog heel goed :D
disclaimer
pi_207420684
Kabouterland is dicht in de winter net als de schaapskooi en andere leuke dingen in Exloo. Verkeerde timing @NicolasJoy

Deze winter is er meer dicht dan anders. Behalve buitenactiviteiten die niet winterproof zijn, zijn er nu ook overdekte dingen die ivm stookkosten sluiten. Erg jammer.
pi_207421432
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Kabouter land al geweest? Dat vond Bas als dreumes al echt geweldig :D en daar is ook een deel binnen/overdekt
Wilden we naar toe inderdaad, maar helaas gesloten!
pi_207421456
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:00 schreef Elleska het volgende:
Kabouterland is dicht in de winter net als de schaapskooi en andere leuke dingen in Exloo. Verkeerde timing @:NicolasJoy

Deze winter is er meer dicht dan anders. Behalve buitenactiviteiten die niet winterproof zijn, zijn er nu ook overdekte dingen die ivm stookkosten sluiten. Erg jammer.
Ja, sowieso logisch dat er nu veel dicht is natuurlijk qua tijd van het jaar. Maar kwamen hier een goede last minute deal tegen voor over de top luxe huisjes. Niet dat je echt aan alle luxe toekomt met kinderen, maar het idee is leuk. *)

Morgen sowieso het plan om Wildland Emmen mee te pakken als het lukt en vanmiddag maar even een paar uurtjes Ballorig meegepakt. :+
pi_207427240
De peuter heeft echt het vakantieleven wel uitgevonden zeg. Ze slaapt nu nog. Als we haar niet wakker maken dan blijft ze gerust tot ~ 10:00 in bed als het zou kunnen. (Vanaf 19:30/20:00). Terwijl ze gisteren ook gewoon goed 2 uur geslapen heeft 's middags.

Zal wel niet fit zijn of een groeispurt/ontwikkeling sprong, maar damn. Kind kan slapen...
  donderdag 5 januari 2023 @ 10:16:45 #153
208890 June.
Seriously?
pi_207427696
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:20 schreef NicolasJoy het volgende:
De peuter heeft echt het vakantieleven wel uitgevonden zeg. Ze slaapt nu nog. Als we haar niet wakker maken dan blijft ze gerust tot ~ 10:00 in bed als het zou kunnen. (Vanaf 19:30/20:00). Terwijl ze gisteren ook gewoon goed 2 uur geslapen heeft 's middags.

Zal wel niet fit zijn of een groeispurt/ontwikkeling sprong, maar damn. Kind kan slapen...
Dat mag ook wel eens een keer na al jullie gebroken nachten ;)
pi_207428898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:20 schreef NicolasJoy het volgende:

Hoe doe je dit? :D Kan me herinneren dat jullie meiden ook slecht sliepen.
pi_207431448
Wauw NJ, ze kán het dus wel, slapen.
pi_207440968
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:16 schreef June. het volgende:

[..]
Dat mag ook wel eens een keer na al jullie gebroken nachten ;)
Deze doet er wel haar best voor! Helaas de oudste iets minder. :9 Maar goed, niet steeds je bed uit hoeven en 's ochtends eerst maar één monster bij je in bed is al heel rustgevend!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Hoe doe je dit? :D Kan me herinneren dat jullie meiden ook slecht sliepen.
I wish I knew.. Dan deed ik het bij de oudste ook even! Dacht eerst dat ze niet helemaal fit was, maar ze is wel poepievrolijk. Denk dat ze ineens heeft bedacht dat slapen best tof is. Maar van genieten zo lang als het duurt. :D Normaal zijn het juist meiden hier die het liefst laat naar bed gaan en op tijd uit bed komen inderdaad.
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw NJ, ze kán het dus wel, slapen.
Vanochtend weer om 9u uit bed getrokken, gewoon nog steeds vól in slaap. Denk dat ze nu de afgelopen 2 jaar gaat inhalen ofzo. :+
pi_207442761
Lekker zeg NJ! Het is je gegund na alle ellende zullen we maar zeggen..

Wie vroeg er nou laatst naar ervaringen met langdurige eenkennigheid? @Bottoms_up? Hier zit er bijna precies een jaar op en is het ineens 180 graden gedraaid :o vorig weekend was het nog "niet baby bij papa, baby bij mama. C. bij papa!" En nu precies andersom en moet ik hem ook al drie nachten naar bed brengen :D :')
Ik weet ook niet precies waarom. De laatste tijd knuffelden we iets meer en ik ben misschien net wat begripvoller als hij het moeilijk heeft (en er waren deze week twee grote momenten achter elkaar). Maar ineens was het dus echt compleet andersom. Er is hoop *O*

Wel een beetje lastig want baby is een enorm mama's kindje dat kan gaan krijsen als papa hem vasthoudt en mama waagt het om weg te lopen :X
  FOK!fotograaf dinsdag 10 januari 2023 @ 12:29:45 #158
148247 taxibabe
pi_207496039
Even een kleine egopost:
Thomas ging vandaag weer naar de psz, voor het eerst zonder luier. Hij is daar naar de wc geweest en verder ook droog gebleven! *O* O+
  dinsdag 10 januari 2023 @ 16:43:33 #159
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207499164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 12:29 schreef taxibabe het volgende:
Even een kleine egopost:
Thomas ging vandaag weer naar de psz, voor het eerst zonder luier. Hij is daar naar de wc geweest en verder ook droog gebleven! *O* O+
Wat fijn!
Wij moeten even kijken wanneer we weer gaan beginnen. Het boeit hem allemaal niks haha. En nu z’n zusje geboren is, is alles al anders dus ja…
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:01:24 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_207499382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:43 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Wat fijn!
Wij moeten even kijken wanneer we weer gaan beginnen. Het boeit hem allemaal niks haha. En nu z’n zusje geboren is, is alles al anders dus ja…
Als het 'm niks boeit zou ik er ook zeker de komende tijd geen energie in steken. Da's zonde van je tijd ;)

Mijn baby dreumes peuter is weer lekker aan t pieken met driftbuien momenteel, echt intens hoor :')

Hij praat ook nog maar een handvol woordjes en hij is constant ZO GEFRUSTREERD _O-
En dan mag je ook nog eens niet de hele dag tablet kijken van je moeder.
Zelfs het kdv is 'm soms zat met zn geschreeuw :')
Maar hij zal vast ooit wel weer leuke periodes gaan krijgen O-)
disclaimer
pi_207500168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Als het 'm niks boeit zou ik er ook zeker de komende tijd geen energie in steken. Da's zonde van je tijd ;)

Mijn baby dreumes peuter is weer lekker aan t pieken met driftbuien momenteel, echt intens hoor :')

Hij praat ook nog maar een handvol woordjes en hij is constant ZO GEFRUSTREERD _O-
Ik voel je. Sinds Anna er is weet ik wat luidruchtige kinderen zijn. Jeetje mina, het is echt niet grappig -O- .

Bas had gisteren ineens snotogen en koorts dus hij kon niet naar het kdv vandaag ^O^ . Manllief werkte thuis vandaag en heeft dus thuis kunnen werken terwijl Bas de halve dag gewoon op de grond met lego heeft gespeeld. Verder nog een filmpje gekeken, mijn schoonmoeder kwam in de middag even een paar uur oppassen ivm meeting. Bas vond het vooral erg leuk om de hele dag te kunnen doen waar hij zin in had zonder zijn zusje :P
  FOK!fotograaf dinsdag 10 januari 2023 @ 18:04:57 #162
148247 taxibabe
pi_207500197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:43 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Wat fijn!
Wat SQ zegt: Geen energie insteken als hij geen interesse heeft.
We hebben met Thomas ook niet echt gepushed. Afgelopen zomer veel in de blote kont laten lopen en na het eten op de wc gezet en zo. En vanaf de herfst 's avonds na de wc zonder luier alleen boxershortje tot dat hij naar bed ging. En zo wilde hij ook langzaam aan steeds zonder luier lopen. In de kerstvakantie begon hij er mee dat hij geen luier meer wilde, maar met zijn blote kont in de broek wou. _O-

We zitten nu alleen met een ander probleem, hij plast regelmatig onder de wc-bril door langs de pot en zo wordt zijn broek alsnog nat :X
  FOK!fotograaf dinsdag 10 januari 2023 @ 18:16:18 #163
148247 taxibabe
pi_207500364
quote:

[..]

De driftbuien vallen hier gelukkig (nog) mee. Maar hij krijgt wel steeds meer een eigen willetje. Als hem niet zint wat wij zeggen dat zegt/gilt hij: 'Stop! Jij mag niet praten!' En dan ook zo met een handje omhoog hè :')
pi_207502283
Wij hebben net een periode achter de rug van een ijzersterke wil. Vooral aankleden en luier verschonen was pure horror. Op een gegeven moment stond het huilen me nader dan het lachen ;( Ik zag er zelfs vaak tegenop om bepaalde handelingen bij hem te doen.

Het gaat steeds nu beter. Hij laat het gelukkig steeds meer toe. Er is nu een nieuw obstakel: dingen afpakken. Als zijn zus ergens mee speelt en hij heeft het door, briest hij er vaak op af en probeert het onder geschreeuw en gekrijs af te pakken. 'MIJ ATTUU!' zegt ie dan. En dan ook gewoon voor geen reden vatbaar hè. Hij moet gewoon hebben wat zijn zus heeft, no matter what :P
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:19:33 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_207502685
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben net een periode achter de rug van een ijzersterke wil. Vooral aankleden en luier verschonen was pure horror. Op een gegeven moment stond het huilen me nader dan het lachen ;( Ik zag er zelfs vaak tegenop om bepaalde handelingen bij hem te doen.

Het gaat steeds nu beter. Hij laat het gelukkig steeds meer toe. Er is nu een nieuw obstakel: dingen afpakken. Als zijn zus ergens mee speelt en hij heeft het door, briest hij er vaak op af en probeert het onder geschreeuw en gekrijs af te pakken. 'MIJ ATTUU!' zegt ie dan. En dan ook gewoon voor geen reden vatbaar hè. Hij moet gewoon hebben wat zijn zus heeft, no matter what :P
Oh ja dit ook. Constant :')

MIJN MIJN MIJNNNNN
disclaimer
pi_207505694
De peuter hier weigert sinds een tijd om overdag nog te slapen, wat resulteert in een super moe, vaak strontchagrijnig kind dat om het minste of geringste moet huilen, zichzelf daarbij erg dramatisch op de grond neersmijtend. Echt gezellig joh :D
  woensdag 11 januari 2023 @ 07:31:02 #167
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207506544
quote:

[..]
Is ook zo. Ben dan alleen benieuwd of het moment ooit komt :')

Ach, we hebben tot de herfstvakantie, dan gaat hij naar school :s)

Het middagslaapje is hier ook al even gestopt. Gaat best goed, maar op een gegeven moment is het op en zou een slaapje goed zijn voor iedereen z’n humeur :P
pi_207506754
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 07:31 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Het middagslaapje is hier ook al even gestopt. Gaat best goed, maar op een gegeven moment is het op en zou een slaapje goed zijn voor iedereen z’n humeur :P
Het moment komt wanneer je het niet verwacht is mijn ervaring :P
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:03:12 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_207508506
Ik moet trouwens 1 februari weer naar het consultatiebureau, ik had dat al helemaal verdrongen.

Ben er nog niet over uit of ik kies voor liegen of laten afglijden.
disclaimer
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:16:00 #170
208890 June.
Seriously?
pi_207508628
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 07:31 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, wij hebben tot eind november. Ik zie het echt niet gebeuren op dit moment :') Maar goed, in de zomer inderdaad maar in de blote kont op de camping. Hopelijk valt dan het kwartje. Hij wil ook absoluut niet even op het potje zitten. Of überhaupt zonder luier.

Mooie is wel dat mijn vriend dacht dat hij in het zwembad wel poepzindelijk was en hij dus gewoon zonder zwemluier kon zwemmen. Argument: omdat hij nog nooit had gepoept in het zwembad. Ik zei van niet en dat het gewoon toeval was. Drie keer raden wat er afgelopen weekend in het bubbelbad voorbij kwam drijven.. _O- :')
  FOK!fotograaf woensdag 11 januari 2023 @ 11:55:01 #171
148247 taxibabe
pi_207509164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:16 schreef June. het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, wij hebben tot eind november. Ik zie het echt niet gebeuren op dit moment :') Maar goed, in de zomer inderdaad maar in de blote kont op de camping. Hopelijk valt dan het kwartje. Hij wil ook absoluut niet even op het potje zitten. Of überhaupt zonder luier.

Mooie is wel dat mijn vriend dacht dat hij in het zwembad wel poepzindelijk was en hij dus gewoon zonder zwemluier kon zwemmen. Argument: omdat hij nog nooit had gepoept in het zwembad. Ik zei van niet en dat het gewoon toeval was. Drie keer raden wat er afgelopen weekend in het bubbelbad voorbij kwam drijven.. _O- :')
Thomas wilde ook echt niet op het potje. Maar wel op de wc met een brilverkleiner en een krukje. Misschien is dat nog iets om te proberen?
pi_207521655
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:03 schreef SQ het volgende:
Ik moet trouwens 1 februari weer naar het consultatiebureau, ik had dat al helemaal verdrongen.

Wij hebben ook als het goed is in februari een afspraak. Had het even na gevraagd eind vorig jaar. Mevrouw zei dat ze wat achterliepen.

Ik weet niet meer wat er met deze afspraak gaat gebeuren. Als het gewoon een gesprekje is hoe dingen gaan zou ik het lekker laten gaan als je er geen zin in hebt. Of gaan ze ook iets als spraak checken?
  donderdag 12 januari 2023 @ 08:54:47 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_207521737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wij hebben ook als het goed is in februari een afspraak. Had het even na gevraagd eind vorig jaar. Mevrouw zei dat ze wat achterliepen.

Ik weet niet meer wat er met deze afspraak gaat gebeuren. Als het gewoon een gesprekje is hoe dingen gaan zou ik het lekker laten gaan als je er geen zin in hebt. Of gaan ze ook iets als spraak checken?
Ik denk het wel, en ik denk ook dat we gaan zakken op spraak :')

Maar ik vind m echt nog te jong om te gaan dokteren.
disclaimer
pi_207521854
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:54 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik denk het wel, en ik denk ook dat we gaan zakken op spraak

Maar ik vind m echt nog te jong om te gaan dokteren.
Hier gaat spraak ook nog niet helemaal lekker, dus ik gok dat ze daar dan ook wel wat van zeggen.

Ik vind dat toch soms wel apart. Zijn zus was alleen thuis en had verder niet heel veel mensen om zich heen. Ging naar een gastouder en die had ook niet zoveel kinderen onder haar hoede. Toch kon ze al vroeg goed praten. Kijk ik nu naar mijn jongste, die heeft precies het tegenovergestelde. Veel kindjes om hem heen, meerdere leidsters, grote zus... Veel meer communicatie om hem heen. Hij pikt het nog niet helemaal op. Zal vast wel komen.
  donderdag 12 januari 2023 @ 09:24:33 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207521997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier gaat spraak ook nog niet helemaal lekker, dus ik gok dat ze daar dan ook wel wat van zeggen.

Ik vind dat toch soms wel apart. Zijn zus was alleen thuis en had verder niet heel veel mensen om zich heen. Ging naar een gastouder en die had ook niet zoveel kinderen onder haar hoede. Toch kon ze al vroeg goed praten. Kijk ik nu naar mijn jongste, die heeft precies het tegenovergestelde. Veel kindjes om hem heen, meerdere leidsters, grote zus... Veel meer communicatie om hem heen. Hij pikt het nog niet helemaal op. Zal vast wel komen.
Mijn jongste praat prima, maar dat ligt niet aan zijn oudere zus hoor. Want die rent bij elke piep en gaat dan ondertitelen wattie bedoelt of hem honderd dingen vragen tot hij een keer 'jaaaaaa!' roept. Waar ik dan nog vraag 'Wat wil je dan graag? Zeg het maar aan mama'. _O- _O-
pi_207522160
@B.ertha dat was ik idd. Hier gaat het met kleine stapjes beter. Ik mag wel dingen doen maar papa blijft favoriet. Maggie heeft een kleine voorkeur voor mij maar niet extreem. Fijn dat het bij jullie ineens opgelost is, alleen jammer dat het weer volledig 1 kant op gaat.

Pfoe consultatiebureau. Ik ben blij dat we met 3 niet moesten. Ik kreeg alleen een mail met een link naar een vragenlijst over spraak. Daar kwam dan uit of hij achterliep. En dan zou je kunnen bellen.
Spraak is hier geen issue maar ik heb hun schema eens bekeken en ik ben vrij zeker dat hij zou zakken op fijne motoriek. Hij heeft echt 0,0 interesse in tekenen dus ik denk niet dat hij een lijn zou kunnen tekenen. Lekker boeiend.
Hij heeft trouwens ook een hele tijd achtergelopen qua spraak (en Maggie nu ook) en het dan ingehaald.

Zindelijkheid is hier ook een ding. Hij weet het en kan het maar weigert vaak. Dus nu toch maar met beloning begonnen want dat wilde mijn vriend graag proberen. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
  donderdag 12 januari 2023 @ 09:52:06 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_207522289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Meisje.
Mijn dochter was ook 3 keer sneller dan mijn zoons met taal :')
disclaimer
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:10:06 #178
346653 Ceviche
pi_207522525
Koert gaat naar een gastouder waar ook een meisje komt die 3 maanden jonger is. Dat meisje praatte met anderhalf al perfect ('gisteren kwam de vrachtwagen met steentjes'). Koert is nu 3 jaar en 8 maanden en die komt nu pas goed op gang, maar die zegt nog steeds kromme zinnen ('jij niet praten' 'ik thuis brood allemaal opge-eet'). Dat verschil is echt zo groot, je zou denken dat ze meer oppikken van leeftijdsgenootjes maar dat valt tegen :')
Wij wilden met hem naar logopedie toen hij 2 jaar en een paar maanden oud was, hij zei toen volgens mij alleen 'mama' en 'ja/nee' maar dat laatste gebruikte hij verkeerd.
Bij het cb vonden ze er niet zoveel geks aan, ze maakten wel de verwijzing maar dat was vooral op ons verzoek.
Dus ik zou me nog niet al te veel zorgen maken dat men daar van alles vindt maar dat verschilt natuurlijk ook per cb.
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:14:48 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_207522575
Nou toen we met 14 maanden bij cb waren zeiden ze dat ie binnen 6 maanden toch wel 20 woorden moest kunnen zeggen. Hij is nu 27 maanden en hij zegt:
Ja
Nee
Mama
Papa
Teun
Nee
Ja
Kijken
Autootje
Kraan
Drinken
Miauw
Aaien
Bah
Die
Auw
Oh jee
Hkrssghv kgeadfhv brdghjdsagh bueueu?
disclaimer
pi_207522648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:10 schreef Ceviche het volgende:
Koert gaat naar een gastouder waar ook een meisje komt die 3 maanden jonger is. Dat meisje praatte met anderhalf al perfect ('gisteren kwam de vrachtwagen met steentjes'). Koert is nu 3 jaar en 8 maanden en die komt nu pas goed op gang, maar die zegt nog steeds kromme zinnen ('jij niet praten' 'ik thuis brood allemaal opge-eet'). Dat verschil is echt zo groot, je zou denken dat ze meer oppikken van leeftijdsgenootjes maar dat valt tegen :')
Wij wilden met hem naar logopedie toen hij 2 jaar en een paar maanden oud was, hij zei toen volgens mij alleen 'mama' en 'ja/nee' maar dat laatste gebruikte hij verkeerd.
Bij het cb vonden ze er niet zoveel geks aan, ze maakten wel de verwijzing maar dat was vooral op ons verzoek.
Dus ik zou me nog niet al te veel zorgen maken dat men daar van alles vindt maar dat verschilt natuurlijk ook per cb.
Ik heb pas geleden ook een logopedist gespecialiseerd in kinderen gecontacteerd, maar meer voor info. A heeft 1 afgebroken voortand (de andere afgebroken is ondertussen getrokken vanwege ontsteking ;( ). Hij is nogal wild en is een tijd geleden flink gevallen. Soms hoor ik wat slis als hij praat en ik denk dat het daardoor komt.

Ik vroeg of het slissen wat verbeterd kan worden. Ze zei dat logopedie op deze leeftijd zinloos is en dat we eigenlijk gewoon moeten wachten tot hij gaat wisselen.
pi_207522979
Het cb is actief, hier ook opeens een uitnodiging voor in februari.

Ze doet het prima, dus denk dat we zo klaar zijn daar. Ze is een echte kletskous, heerlijk. Op dat moment vast niet, want vreemde omgeving.
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:51:21 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207523021
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:14 schreef SQ het volgende:
Nou toen we met 14 maanden bij cb waren zeiden ze dat ie binnen 6 maanden toch wel 20 woorden moest kunnen zeggen. Hij is nu 27 maanden en hij zegt:
Ja
Nee
Mama
Papa
Teun
Nee
Ja
Kijken
Autootje
Kraan
Drinken
Miauw
Aaien
Bah
Die
Auw
Oh jee
Hkrssghv kgeadfhv brdghjdsagh bueueu?
Applaus voor het dubbel tellen van ja en nee _O_
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:58:53 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_207523108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Applaus voor het dubbel tellen van ja en nee _O_
Ja ik zei al, als ik lieg over z'n woordenschat laten ze me misschien wel op borgtocht vrij *D
disclaimer
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:10:02 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207523218
Goeie optie. Ook een mogelijkheid: advies aanhoren en er niks mee doen.

Met name nee mag bij peuters dubbel geteld toch? Dat gebruiken ze op zoveel manieren en met verschillende intonaties dat ik dat redelijk zou vinden.
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:57:43 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_207523762
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:10 schreef Lemijn het volgende:
Goeie optie. Ook een mogelijkheid: advies aanhoren en er niks mee doen.

Met name nee mag bij peuters dubbel geteld toch? Dat gebruiken ze op zoveel manieren en met verschillende intonaties dat ik dat redelijk zou vinden.
My thoughts exactly.

En ja, afglijden was inderdaad het andere plan _O-
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:03 schreef SQ het volgende:

disclaimer
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:06:32 #186
346653 Ceviche
pi_207523864
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb pas geleden ook een logopedist gespecialiseerd in kinderen gecontacteerd, maar meer voor info. A heeft 1 afgebroken voortand (de andere afgebroken is ondertussen getrokken vanwege ontsteking ;( ). Hij is nogal wild en is een tijd geleden flink gevallen. Soms hoor ik wat slis als hij praat en ik denk dat het daardoor komt.

Ik vroeg of het slissen wat verbeterd kan worden. Ze zei dat logopedie op deze leeftijd zinloos is en dat we eigenlijk gewoon moeten wachten tot hij gaat wisselen.
Ah dat is wel jammer zeg. Ook van z'n tand.
Aan de andere kant krijgt hij wel een gratis tand terug, dat is dan wel weer een voordeel dat ze nu gebroken zijn :X
Gelukkig lijkt het slissen niet al te erg.
pi_207523900
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Meisje.
Mijn dochter was ook 3 keer sneller dan mijn zoons met taal :')
Hier de uitzondering op de regel. Mijn zoon liep pas met 21 maanden maar maakte toen al wel tweewoordszinnen en had een enorme woordenschat. Dochter liep met 15 maanden maar zei pas met 18 maanden haar eerste woordje. Ze zit nu wel in een fase dat er iedere dag wat bij lijkt te komen.

En hoi! J. viert vandaag haar tweede verjaardag op het kdv, morgen is ze echt jarig. Ze is heel leuk, behalve als ze moet slapen.
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:20:35 #188
346653 Ceviche
pi_207524023
Gefeliciteerd Gogo!

Dat meisje bij de gastouder liep pas met 2 jaar geloof ik, Koert met 10 maanden. Dat hoor ik wel vaker, dat kinderen vaak een van beide relatief vroeg kunnen.
Maar dan denk ik weleens; als je kind later loopt maakt dat niet zoveel uit, want als hij eenmaal loopt loopt hij ook, maar als je moet wachten tot ze eindelijk gaan praten is dat nog een heel proces en kan dat nog een tijd duren.
Daarom hoop ik, als er hier een volgende komt, dat die vroeg gaat praten, want dat lijkt me toch praktischer :P
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:29:48 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207524145
Gefeliciteerd alvast Gogo en welkom hier *O*

Goeie gesprekken weer _O- Ik had laatst ook afspraak bij het CB en dat was helemaal prima, ze keken alleen of hij wat blokken op elkaar kon zetten (Aapie dacht echt "dat deed ik al toen ik 1 was" :')) en of ie een beetje normaal overkwam volgens mij. Geen woordentestjes of iets dergelijks.

Hier gaat het ontzettend hard met taal, hij zegt al iets van 4 woordjes achter elkaar. En soms ook beste moeilijke dingen die hij van tv heeft, zo zegt hij steeds "klaar en afgeleverd" uit Mighty Express _O- Maar qua uitspraak is het nog lang niet perfect hoor, zo is olifant nog "efant", giraffe "raf" etc. Maar dan een woord als afgeleverd wel perfect uitspreken :?

Hier is avondeten inmiddels uitgelopen tot een regelrechte ramp. Normaal at hij nog wel een banaan of een krentenbol als hij het eten niet lustte maar ook dat weigert hij nu. En gisteren zelfs patat :o Dan heb je wel echt een sterke wil :D Het enige avondeten wat hij nu nog eet is soep (met brood!) en vissticks met worteltjes. Ik wil eigenlijk dat hij dingen blijft proberen maar ik heb ook geen zin in elke avond complete meltdowns. Hoe pakken jullie dit aan?

Ik heb nu allemaal kleine blikjes soep voor hem gekocht. Liever dat hij dat eet dan helemaal niks.
pi_207524171
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:29 schreef MaJo het volgende:

Goeie gesprekken weer _O- Ik had laatst ook afspraak bij het CB en dat was helemaal prima, ze keken alleen of hij wat blokken op elkaar kon zetten (Aapie dacht echt "dat deed ik al toen ik 1 was" :')) en of ie een beetje normaal overkwam volgens mij. Geen woordentestjes of iets dergelijks.

Hier gaat het ontzettend hard met taal, hij zegt al iets van 4 woordjes achter elkaar. En soms ook beste moeilijke dingen die hij van tv heeft, zo zegt hij steeds "klaar en afgeleverd" uit Mighty Express _O- Maar qua uitspraak is het nog lang niet perfect hoor, zo is olifant nog "efant", giraffe "raf" etc. Maar dan een woord als afgeleverd wel perfect uitspreken :?

Hier is avondeten inmiddels uitgelopen tot een regelrechte ramp. Normaal at hij nog wel een banaan of een krentenbol als hij het eten niet lustte maar ook dat weigert hij nu. En gisteren zelfs patat :o Dan heb je wel echt een sterke wil :D Het enige avondeten wat hij nu nog eet is soep (met brood!) en vissticks met worteltjes. Ik wil eigenlijk dat hij dingen blijft proberen maar ik heb ook geen zin in elke avond complete meltdowns. Hoe pakken jullie dit aan?

Ik heb nu allemaal kleine blikjes soep voor hem gekocht. Liever dat hij dat eet dan helemaal niks.
Ik geef als hij niks eet een flinke klodder Griekse yoghurt. Dat gaat er altijd in en vult ook wel aardig denk ik :P

Op het kdv hoor ik altijd hoe fantastisch hij eet }:| Ook dingen die hij thuis weigert. Hoe bedoel je vreemde ogen dwingen? _O-
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:34:34 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207524205
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik geef als hij niks eet een flinke klodder Griekse yoghurt. Dat gaat er altijd in en vult ook wel aardig denk ik :P

Op het kdv hoor ik altijd hoe fantastisch hij eet }:| Ook dingen die hij thuis weigert. Hoe bedoel je vreemde ogen dwingen? _O-
Yoghurt is nog het proberen waard :Y Vla werd laatst wel geweigerd :X

Oh ja dat is frustrerend! Horen wij ook wel eens ja, dat hij zo goed eet. Maar ook daar werd nu gezegd dat hij echt geen groente eet.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:42:52 #192
382129 crew  Donna
pi_207524326
quote:

[..]

Haha mijn moeder pastte laatst een hele dag op. Wat kunnen die dames eten zei ze. Hadden ze heel wat brood en krentenbollen verorbert.
Ik krijg met moeite 1 boterham erin tussen de middag. |:)
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:52:11 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207524474
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:42 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha mijn moeder pastte laatst een hele dag op. Wat kunnen die dames eten zei ze. Hadden ze heel wat brood en krentenbollen verorbert.
Ik krijg met moeite 1 boterham erin tussen de middag. |:)
Bizar is dat hè? :D

Brood is bij Aapie dan weer geen enkel probleem, hij eet er zo 3 tussen de middag. Ook fruit gaat prima maar andere gezonde snacks is meteen nee :N

Oh en pannenkoeken lust hij ook (nog). Ik vroeg laatst wat hij dan wilde, een broodje of een banaan, en toen zei meneer pannenkoek :')
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:56:50 #194
382129 crew  Donna
pi_207524535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bizar is dat hè? :D

Brood is bij Aapie dan weer geen enkel probleem, hij eet er zo 3 tussen de middag. Ook fruit gaat prima maar andere gezonde snacks is meteen nee :N

Oh en pannenkoeken lust hij ook (nog). Ik vroeg laatst wat hij dan wilde, een broodje of een banaan, en toen zei meneer pannenkoek :')
Ze eten bij mij gewoon slecht (en traaaaaag). En bij anderen niet. Raar volkje, kinderen.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 13:02:32 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207524626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Ze eten bij mij gewoon slecht (en traaaaaag). En bij anderen niet. Raar volkje, kinderen.
Is dat dan bij alle maaltijden het geval? Het rare bij Aapie vind ik vooral dat hij broodjes echt wegbunkert en dan 's avonds opeens zo raar doet :? Avondeten bij mijn ouders eet hij ook niet, maar misschien is dat te bekend.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 13:05:30 #196
382129 crew  Donna
pi_207524671
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Is dat dan bij alle maaltijden het geval? Het rare bij Aapie vind ik vooral dat hij broodjes echt wegbunkert en dan 's avonds opeens zo raar doet :? Avondeten bij mijn ouders eet hij ook niet, maar misschien is dat te bekend.
Nee alleen bij brood haha. Avondeten bunkeren ze juist meestal. :P
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 13:08:00 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207524702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee alleen bij brood haha. Avondeten bunkeren ze juist meestal. :P
Echte weirdo's zijn het _O-
  donderdag 12 januari 2023 @ 13:26:22 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207525033
Moe, al genoeg gegeten afgelopen etmaal, minder lekker dan brood, routine.

Warm eten en brood omdraaien al geprobeerd? En de algemene tip ‘wel aanbieden geen aandacht aan schenken’ blijft nuttig. Mits randvoorwaarden disclaimer.
  donderdag 12 januari 2023 @ 13:57:34 #199
346653 Ceviche
pi_207525589
quote:

Veel volwassenen doen dat stiekem ook, fobbelt ipv bijvoorbeeld, feesiteerd ipv gefeliciteerd, als je erop gaat letten zeggen echt veel mensen dit soort frommels :D
  donderdag 12 januari 2023 @ 14:03:31 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_207525659
quote:

Ja eerlijk, als je m steeds blijft geven wat ie wil gaat het nooit verbeteren denk ik :@ :D
disclaimer
  donderdag 12 januari 2023 @ 14:04:08 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_207525668
quote:

[..]

Op het kdv krijgt hij geen alternatieve optie waarschijnlijk. ;)
disclaimer
pi_207525716
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Op het kdv krijgt hij geen alternatieve optie waarschijnlijk. ;)
Oja, daar heb ik niet eens aan gedacht. Zou heel goed kunnen dat dat (ook) de reden is!
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 14:53:26 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207526225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:26 schreef Lemijn het volgende:
Moe, al genoeg gegeten afgelopen etmaal, minder lekker dan brood, routine.

Warm eten en brood omdraaien al geprobeerd? En de algemene tip ‘wel aanbieden geen aandacht aan schenken’ blijft nuttig. Mits randvoorwaarden disclaimer.
Het omdraaien kunnen we wel eens proberen inderdaad, al zal dat praktisch alleen in het weekend lukken wegens opvang/werk. Maar zeker het proberen waard :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:57 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Veel volwassenen doen dat stiekem ook, fobbelt ipv bijvoorbeeld, feesiteerd ipv gefeliciteerd, als je erop gaat letten zeggen echt veel mensen dit soort frommels :D
Ja dat is zeker zo! Ik ben ook eens goed op gaan letten hoe hij dingen uitspreekt want ik vind dat hij heel goed praat maar als je dan goed oplet zegt hij dingen toch wel anders. Wij snappen hem natuurlijk ook goed :)

quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja eerlijk, als je m steeds blijft geven wat ie wil gaat het nooit verbeteren denk ik :@ :D
Ja en nee. Als we hem niks geven dan eet hij niks en gaat hij zonder piepen naar bed, hij geeft dan niet aan honger te hebben. En helemaal zonder eten naar bed vind ik ook geen optie. Dus dan maar liever iets dan niets zeg maar.
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:01:24 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_207526334
Dat duurt echt maar maximaal anderhalve dag hoor. Dan gaan ze wel eten :P
Een kind verhongert niet zo snel.
disclaimer
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2023 @ 15:38:39 #205
148247 taxibabe
pi_207526762
Avondeten is hier ook een tijdje een ramp geweest. Het is niet dat hij het niet lekker vind want als we hem uiteindelijk gaan voeren dan eet hij wel. Maar volgens mij was het gewoon uitproberen hoever hij kon gaan met drama en consequent weigeren. Wij hebben gewoon een bord met hetzelfde eten als ons voor zijn neus gezet en blijven aansporen om zelf te eten. Hij heeft een week heel slecht gegeten (ja ik vond dat heel moeilijk), maar het gaat nu langzaam aan steeds beter.
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:56:14 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_207527021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:20 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd Gogo!

Dat meisje bij de gastouder liep pas met 2 jaar geloof ik, Koert met 10 maanden. Dat hoor ik wel vaker, dat kinderen vaak een van beide relatief vroeg kunnen.
Maar dan denk ik weleens; als je kind later loopt maakt dat niet zoveel uit, want als hij eenmaal loopt loopt hij ook, maar als je moet wachten tot ze eindelijk gaan praten is dat nog een heel proces en kan dat nog een tijd duren.
Daarom hoop ik, als er hier een volgende komt, dat die vroeg gaat praten, want dat lijkt me toch praktischer :P
Goud was met lopen ook heel laat. Met eten is hij dan wel weer extreem vroeg. Je moet je talenten maar hebben he :')
disclaimer
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:59:49 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_207527074
En ja misschien is het derdekindnonchalance hoor, bij mijn oudste vond ik het ook minder prettig als ze niet at. Nu heb ik vooral zoiets van "het zal wel". Meestal is ie gewoon veel te moe en dan leg ik m zonder eten in bed met z'n melk en dan eet ie de volgende ochtend 3 boterhammen. Prima.
disclaimer
pi_207527197
Ik heb Bubbles ook weleens naar bed gebracht nadat ze nauwelijks gegeten had omdat ik er klaar mee was. Resulteerde alleen wel in een kind dat voor 6:00u in de ochtend al “hommer!!!!” riep. Dat vond ik wel iets minder.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 17:06:33 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207528073
Het gekke bij Aapie is dat hij wel enthousiast is als we gaan eten :? Hij komt dan aanrennen, laatst riep hij zelfs "bloemkool!" en vervolgens geen hap (ok, dit keer waren het er 2 die hij uitspuugde) eten. Het is dus niet dat hij er tegenop ziet of zo.

Hongergevoel geeft hij eigenlijk nooit aan. Zo kan hij makkelijk van de lunch (meestal pas om een uur of 2 vanwege zijn slaapje) tot het avondeten niets eten. Hij is ook niet zo van de tussendoortjes, behalve fruit/cracotte/rozijntjes en koekjes. Dus hij zou toch wel trek moeten hebben zou je denken :?
  donderdag 12 januari 2023 @ 17:15:20 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_207528178
Oh nee hoor, ik vergeet soms zelfs wel eens maaltijden. Die grotere exemplaren zeuren na een tijdje wel (meestal rond 16:30) maar die kleine nog niet.

Kan ook een fase zijn waarin eten hem nauwelijks boeit. Het komt vast weer goed, maar ik heb persoonlijk wel een sterke mening over het geven van alternatieven :D :P
disclaimer
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 17:33:52 #211
382129 crew  Donna
pi_207528415
Veel peuters leven op lucht. _O-
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2023 @ 17:41:35 #212
148247 taxibabe
pi_207528506
Hier krijgt hij ook echt geen alternatieven. Hij zit, as we speak, nog 'alleen' aan tafel omdat hij weer weigert te eten. Hij heeft de helft op, maar weigert om verder te eten. Ik ga hem ook niet voeren. Dit is nu volgens mij ook gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen. }:|
  donderdag 12 januari 2023 @ 17:41:44 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_207528507
Misschien een andere vraag stellen @MaJo: wat verwacht je dat hij minstens zou moeten eten op een dag?
disclaimer
  donderdag 12 januari 2023 @ 17:43:14 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_207528539
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:41 schreef taxibabe het volgende:
Hier krijgt hij ook echt geen alternatieven. Hij zit, as we speak, nog 'alleen' aan tafel omdat hij weer weigert te eten. Hij heeft de helft op, maar weigert om verder te eten. Ik ga hem ook niet voeren. Dit is nu volgens mij ook gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen. }:|
Moet hij zijn bord leeg eten dan? Of mag hij aangeven wanneer het genoeg is geweest?
disclaimer
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2023 @ 17:45:24 #215
148247 taxibabe
pi_207528563
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Moet hij zijn bord leeg eten dan? Of mag hij aangeven wanneer het genoeg is geweest?
Hij mag aangeven dat hij genoeg heeft gehad, hij doet dat ook wel regelmatig. Maar nu is hij gewoon eigenwijs, want als ik hem voer eet hij alles op. (Zoveel had ik ook niet opgeschept voor hem)
  donderdag 12 januari 2023 @ 17:48:37 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_207528597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:45 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Hij mag aangeven dat hij genoeg heeft gehad, hij doet dat ook wel regelmatig. Maar nu is hij gewoon eigenwijs, want als ik hem voer eet hij alles op. (Zoveel had ik ook niet opgeschept voor hem)
Oh zo ja :')
Goud eet momenteel ook alleen maar als ik m voer. Maar het allerergste is dat hij steeds op schoot blijft klimmen. Hij zit naast me aan tafel maar hij stapt gewoon opzij en plant z'n kont op m'n schoot. Zelfs als je m 200 keer terug zet. Ik word er helemaal leip van :')
disclaimer
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2023 @ 17:53:44 #217
148247 taxibabe
pi_207528651
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Goud eet momenteel ook alleen maar als ik m voer. Maar het allerergste is dat hij steeds op schoot blijft klimmen. Hij zit naast me aan tafel maar hij stapt gewoon opzij en plant z'n kont op m'n schoot. Zelfs als je m 200 keer terug zet. Ik word er helemaal leip van :')
Pff kan me voorstellen dat je daar leip van wordt. Thomas zit aan het hoofd van de tafel, op een gewone stoel met stoelverhoger met 'armleuninkjes', dus hij kan dat gelukkig niet.

En ondertussen heeft hij eieren voor zijn geld gekozen en nog 4 happen en een stukje worst gegeten. 'Vol' zegt ie.
pi_207529149
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:33 schreef Donna het volgende:
Veel peuters leven op lucht. _O-
Dit.

Alhoewel ik er een heb die op gezonde lucht leeft, snackt gerust even een komkommer en een paprika als tussendoortje weg omdat hij honger heeft :P Op de vraag waarom hij op het kinderdagverblijf wel brood eet en thuis niet kreeg ik 'het brood is op het kinderdagverblijf veel lekkerder '. Tsja, daar komt dagelijks de lokale bakker brood brengen. Sorry kind, daar ga ik niet aan beginnen.

Bij ons werkt het wel echt heel goed om Bas te laten helpen met avondeten maken. Vaak staat hij dan ook al wat groente te snacken. Hij eet ook gerust rauwe broccoli, maar warm hoef je hem niet te geven. Ook gaat de eetlust in fases. Soms weken slecht, dan weer all you can eat omdat er een groeispurt aan zit te komen. Ik maak mij er niet meer druk om inmiddels
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:47:09 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_207529219
Dat laten helpen idee is wel leuk voor peuters die richting de 4 jaar gaan maar mijn Neanderthaler van net 2 snapt daar echt de ballen van.

Al probeert ie inderdaad ook rauwe spruitjes voor te proeven enzo.
disclaimer
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 18:47:18 #220
382129 crew  Donna
pi_207529221
Hier mocht ze vanochtend iets uit de kast kiezen toen ze om een koekie vroeg. Ze koos komkommer. Dus mijn dag was alweer goed. _O_
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:48:16 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_207529231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 18:47 schreef Donna het volgende:
Hier mocht ze vanochtend iets uit de kast kiezen toen ze om een koekie vroeg. Ze koos komkommer. Dus mijn dag was alweer goed. _O_
Nice!

Mijn middelste kiest altijd voor mandarijnen en paprika's enzo. Maar als de peuter de kans kreeg at ie denk ik louter chocolade en rookworst.
disclaimer
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 18:48:44 #222
382129 crew  Donna
pi_207529235
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit. Met TV kijken ook. Ze wil persé op me zitten. En dan erop eraf erop eraf erop eraf erop eraf. En dan zet ik haar naast me op de bank. HUIS TE KLEIN! :R
pi_207530264
Oh ja, op schoot blijven klimmen tijdens het eten is hier ook. Ik zette haar dan steeds op de grond (brullen!) en geef duidelijk aan dat ze op schoot mag als ik klaar ben met eten. Inmiddels is dat redelijk aangekomen, maar zodra mijn laatste hap in mijn mond zit zit ze er hoor.

Eten doet ze al altijd matig. Groente gaan er niet in, ze eet alleen cherry tomaatjes. Vlees en aardappeltjes ook meestal niet, soms een beetje.
Pasta, rijst, noodles en bami gaan er (weliswaar kaal) wel altijd in.
Ze mag wel altijd een toetje. Ik geef er weinig aandacht aan en hoop al 1,5 jaar dat het een fase is. :s)
Ze groeit verder prima, dus ik hou nog maar even vast aan de hoop.
pi_207531679
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 18:47 schreef SQ het volgende:
Dat laten helpen idee is wel leuk voor peuters die richting de 4 jaar gaan maar mijn Neanderthaler van net 2 snapt daar echt de ballen van.

Al probeert ie inderdaad ook rauwe spruitjes voor te proeven enzo.
Wij begonnen met 2,5 met uien pellen geloof ik. Dat werd ook regelmatig een hap rauwe ui _O- en hij was gerust een half uur aan het ui pellen/peuteren. Maar of ik #2 straks ook op die leeftijd ga laten helpen moet ik nog maar zien. Zij zit nu toch nog in de alles-eten fase
pi_207532098
Iemand ervaring met een peuter met blaasontsteking?

Op de opvang hebben ze er niets over gezegd vandaag, maar hier thuis huilen en zeggen dat het pijn doet tijdens het plassen..
Verder geen klachten / symptomen?
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 21:05:52 #226
382129 crew  Donna
pi_207532156
Heb je gecheckt op wormpjes? Op deze leeftijd kunnen ze vaak nog niet goed pin pointen wat echt zeer doet of waar het vandaan komt.
Verder geen ervaring, wel met pijn 'bij de plasser' en als het rood is smeer ik wat babyzalf of sudo, maar het is nooit erger geworden in een ontsteking of iets.
pi_207532201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:05 schreef Donna het volgende:
Heb je gecheckt op wormpjes? Op deze leeftijd kunnen ze vaak nog niet goed pin pointen wat echt zeer doet of waar het vandaan komt.
Verder geen ervaring, wel met pijn 'bij de plasser' en als het rood is smeer ik wat babyzalf of sudo, maar het is nooit erger geworden in een ontsteking of iets.
Mijn dochter heeft dat gehad, maar had toen nooit pijn bij het plassen.

Geen buikpijn @Nolita? Of kleine beetjes plassen en vaak naar de wc moeten?
pi_207532239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:03 schreef Nolita het volgende:
Iemand ervaring met een peuter met blaasontsteking?

Op de opvang hebben ze er niets over gezegd vandaag, maar hier thuis huilen en zeggen dat het pijn doet tijdens het plassen..
Verder geen klachten / symptomen?
Geen peuter, wel baby destijds. Huilen bij het plassen en onverklaarbare koorts. Duurde wel even voor de huisarts doorhad dat het blaasontsteking kon zijn. Kan hij/zij al op een potje plassen? Dan morgenochtend even wat urine opvangen en laten checken. Als hij/zij dat nog niet kan zijn er via de huisarts (maar vast ook wel zo te koop) bij de apotheek opvangzakjes te krijgen. Bij jongetjes gaat dat vrij gemakkelijk, bij meisjes geen ervaring mee.
Succes en sterkte, blaasontsteking is naar ;(
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 21:09:54 #229
382129 crew  Donna
pi_207532247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mijn dochter heeft dat gehad, maar had toen nooit pijn bij het plassen.

Geen buikpijn @:Nolita? Of kleine beetjes plassen en vaak naar de wc moeten?
Mijn oudste heeft heel snel wormpjes (had ik vroeger ook) en toen ze kleiner was kwam ik er altijd achter op de wc als ze moest plassen. Dan deed er iets pijn zei ze en soms ook paniekerig huilen. Dat bleek dus jeuk.
Maarja dat verschil kende ze niet.
Vandaar dat ik het toch even noem. :)
pi_207532335
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:09 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn oudste heeft heel snel wormpjes (had ik vroeger ook) en toen ze kleiner was kwam ik er altijd achter op de wc als ze moest plassen. Dan deed er iets pijn zei ze en soms ook paniekerig huilen. Dat bleek dus jeuk.
Maarja dat verschil kende ze niet.
Vandaar dat ik het toch even noem. :)
Die wormpjes zijn trouwens hels ;( We wisten in eerste instantie niet wat het was. Het eigenaardige was dat ze er alleen laat in de avond last van had. Ze werd er huilend wakker van. Ze omschreef het als prikken. Ik ben regelmatig met een nat washandje in de weer geweest, bedoeld om wat verlichting te geven. Maar dat hielp vaak niet.

We hebben toen speciale pilletjes gekocht en daarna was het gelukkig over.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 21:15:57 #231
382129 crew  Donna
pi_207532389
Die pilletjes waren vorig jaar maandenlang niet verkrijgbaar, zelfs via het ziekenhuis niet. Bepaalde grondstoffen waren moeilijk tot niet te krijgen. Wat een hell was dat.

Als het lichaam in de rust komt, komen ze naar buiten idd. Vreselijk, ik haal het gevoel me nog zo voor de geest. :'(
pi_207532454
Heel herkenbaar!

Onze peuter heeft sinds een kleine week steeds 'pijn bij de billen', waarbij niet duidelijk is welke kant ze nu bedoelt... Continu ontlasting in de gaten gehouden op wormpjes, maar kunnen niks ontdekken, maar net als wat @Sunshine1982 zegt; alleen 's avonds. Ze is overdag poepievrolijk, maar 's avonds overvalt de pijn haar ineens en de nachten... pff. Ze slaapt nu maar tussen ons in, die troost heeft ze even nodig.

Vandaag urine opgevangen en laten testen; in elk geval geen blaasontsteking, dinsdag weer contact met huisarts hoe het dan is, maar vooralsnog een raadsel. En is fysiek niks te zien.
pi_207532520
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel herkenbaar!

Onze peuter heeft sinds een kleine week steeds 'pijn bij de billen', waarbij niet duidelijk is welke kant ze nu bedoelt... Continu ontlasting in de gaten gehouden op wormpjes, maar kunnen niks ontdekken, maar net als wat @:Sunshine1982 zegt; alleen 's avonds. Ze is overdag poepievrolijk, maar 's avonds overvalt de pijn haar ineens en de nachten... pff. Ze slaapt nu maar tussen ons in, die troost heeft ze even nodig.

Vandaag urine opgevangen en laten testen; in elk geval geen blaasontsteking, dinsdag weer contact met huisarts hoe het dan is, maar vooralsnog een raadsel. En is fysiek niks te zien.
Google eens op mebendazol. Dat zijn de pilletjes tegen wormen.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 21:24:21 #234
382129 crew  Donna
pi_207532534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel herkenbaar!

Onze peuter heeft sinds een kleine week steeds 'pijn bij de billen', waarbij niet duidelijk is welke kant ze nu bedoelt... Continu ontlasting in de gaten gehouden op wormpjes, maar kunnen niks ontdekken, maar net als wat @:Sunshine1982 zegt; alleen 's avonds. Ze is overdag poepievrolijk, maar 's avonds overvalt de pijn haar ineens en de nachten... pff. Ze slaapt nu maar tussen ons in, die troost heeft ze even nodig.

Ook niet als je 's avonds de billen uit elkaar doet? Het is niet altijd heel opvallend.
pi_207532617
Ze klaagde gister wel over buikpijn en wilde zelfs slapen in de middag wat ze niet meer doet.

Ik heb haar vandaag maar 2 uurtjes gezien na het werk dus even zien hoe het morgenochtend gaat.
Ik zal iig even checken op wormpjes niet specifiek gedaan, maar bij een korte check niets bijzonders gezien, ook niet rood oid.

Ze plast op de wc, weigert het potje dus die staat alweer op zolder, dus dat wordt ook nog een uitdaging. Zijn er nog tips waarin ik het kan opvangen? Iets wat ik random in mijn kast heb? ...of moet ik eerst naar de huisarts een potje halen..(onze huisarts is 2 dorpen verderop namelijk)
Tot zover mijn gelukkig karige ervaring op medisch gebied.
pi_207532985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:29 schreef Nolita het volgende:
Ze klaagde gister wel over buikpijn en wilde zelfs slapen in de middag wat ze niet meer doet.

Ik heb haar vandaag maar 2 uurtjes gezien na het werk dus even zien hoe het morgenochtend gaat.
Ik zal iig even checken op wormpjes niet specifiek gedaan, maar bij een korte check niets bijzonders gezien, ook niet rood oid.

Ze plast op de wc, weigert het potje dus die staat alweer op zolder, dus dat wordt ook nog een uitdaging. Zijn er nog tips waarin ik het kan opvangen? Iets wat ik random in mijn kast heb? ...of moet ik eerst naar de huisarts een potje halen..(onze huisarts is 2 dorpen verderop namelijk)
Het liefst zo'n urinepotje. Ik weet dat Etos die verkoopt. Apotheek zal het ook wel hebben denk ik.
pi_207533342
Ik mag mijn eigen plas altijd inleveren in een schone jampot hoor.

En hier ook heel vaak drama met avondeten. Ik word er niet goed van maar we zijn inmiddels wel klaar met alternatieven. Vooraf mag hij rauwkost en als hij echt iets niet lust, dan maak ik bij voorbaat al iets anders, maar hij krijgt echt geen crackers meer als hij slecht heeft gegeten :{w
  donderdag 12 januari 2023 @ 22:03:13 #238
346653 Ceviche
pi_207533374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:29 schreef Nolita het volgende:

Moet wel een urinepotje zijn, maar die zijn inderdaad te koop bij apotheek/drogisterij. Bij de huisarts kan vaak ook wel maar dat is denk ik voor een peuter niet het handigst/snelst.
Kan nooit kwaad om na te laten kijken, zeker als ze zegt dat plassen pijn doet zou ik het lekker inleveren :)

Wormpjes komen vaak 's nachts naar buiten, als ze in bed liggen. Ze kunnen ook te zien zijn in de ontlasting, maar als mijn peuter 's avonds jeuk/pijn bij de billen had zou ik hem gewoon mebendazol geven, ook als ik nog geen worm had gezien.
Als het werkt heb je meteen een antwoord, en als het niet werkt is er ook geen man overboord na 1 tabletje en kan de huisarts ook weer verder speuren.
  donderdag 12 januari 2023 @ 22:11:57 #239
346653 Ceviche
pi_207533590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 22:01 schreef B.ertha het volgende:
Ik mag mijn eigen plas altijd inleveren in een schone jampot hoor.

En hier ook heel vaak drama met avondeten. Ik word er niet goed van maar we zijn inmiddels wel klaar met alternatieven. Vooraf mag hij rauwkost en als hij echt iets niet lust, dan maak ik bij voorbaat al iets anders, maar hij krijgt echt geen crackers meer als hij slecht heeft gegeten :{w
Dat vind ik toch wel gek, dat is zo'n beetje de eerste les op het gebied van urinecontroles, dat een schoongemaakte jampot niet betrouwbaar genoeg is i.v.m. vals-positieve uitslagen. En andere schoongemaakte potjes ook niet, te grondig schoongemaakt kan weer een foutpositieve uitslag geven.
De ene praktijk zal daar wat strenger in zijn dan de andere, en het belangrijkste is dat er urine wordt ingeleverd (ook als dat dan in een jampot is) maar dat ze daar niks van zeggen/zeggen dat dat prima is in een jampotje, daar kijk ik wel van op :D
pi_207535334
Ai, ze werd net huilend wakker dat ze moest plassen. Heel klein beetje geplast, huilend met pijn.
Gaf me wel de mogelijkheid om een wormpjes check te doen, maar die heb ik niet gezien.
Ik ga het toch echt maar even laten checken morgen.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 09:09:30 #241
208890 June.
Seriously?
pi_207536856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:20 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd Gogo!

Mijnes liep pas echt met 2j3 maand maar kan je vertellen dat dat rete irritant is :D
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 09:21:10 #242
382129 crew  Donna
pi_207536934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 23:47 schreef Nolita het volgende:
Ai, ze werd net huilend wakker dat ze moest plassen. Heel klein beetje geplast, huilend met pijn.
Gaf me wel de mogelijkheid om een wormpjes check te doen, maar die heb ik niet gezien.
Ja maar gauw doen. He wat sneu!
pi_207538776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 23:47 schreef Nolita het volgende:
Wat is de uitslag?
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 14:34:03 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207540548
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:41 schreef SQ het volgende:
Misschien een andere vraag stellen @:MaJo: wat verwacht je dat hij minstens zou moeten eten op een dag?
Goede vraag! Ik zou zeggen wat fruit, 3 boterhammen, beetje groente (snacks), paar crackertjes en avondeten. Op dagen dat hij thuis is ook nog yoghurt met muesli en wat fruit. Dus niet zo gek veel denk ik?

Gisteren hebben we de tactiek "hem helemaal de moeder negeren" toegepast en na wat gemor en gehuil begon hij opeens uit zichzelf te eten :o Uiteindelijk iets van 6 happen pasta. Kan meer zijn maar ik ben heel tevreden *O* Eens kijken of dit de methode blijkt te zijn.

Het stomste vind ik het ook als hij het doet bij dingen die hij altijd heeft gegeten, zoals aardappelen, vlees en pasta. Sinds ik vegetarisch ben gaan eten lijkt hij ook geen vlees meer te lusten. Dat moet toch toeval zijn of zou hij dat ook kopiëren? Mijn man eet wel gewoon vlees.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 14:59:44 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_207540851
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 14:34 schreef MaJo het volgende:

[..]
Goede vraag! Ik zou zeggen wat fruit, 3 boterhammen, beetje groente (snacks), paar crackertjes en avondeten. Op dagen dat hij thuis is ook nog yoghurt met muesli en wat fruit. Dus niet zo gek veel denk ik?
Nou ik vind dat eigenlijk best veel :D én 3 boterhammen, én yoghurt met fruit en muesli, én groenten, én crackers, én avondeten én nog een keer los fruit. Kind zal op een dag zo'n 15 uur slapen dus dat is best veel eten om in 9 uur te proppen :P
Mijn kinderen hebben in elk geval niet zo veel eetmomenten. Heb ik zelf ook niet eens en ik ben 16 uur wakker op een dag.

quote:
Gisteren hebben we de tactiek "hem helemaal de moeder negeren" toegepast en na wat gemor en gehuil begon hij opeens uit zichzelf te eten :o Uiteindelijk iets van 6 happen pasta. Kan meer zijn maar ik ben heel tevreden *O* Eens kijken of dit de methode blijkt te zijn.

Het stomste vind ik het ook als hij het doet bij dingen die hij altijd heeft gegeten, zoals aardappelen, vlees en pasta. Sinds ik vegetarisch ben gaan eten lijkt hij ook geen vlees meer te lusten. Dat moet toch toeval zijn of zou hij dat ook kopiëren? Mijn man eet wel gewoon vlees.
Kijk, wat goed dat het meteen vruchten afwerpt!
En verder: peuters zijn elke dag anders. Goud gaat de ene dag heel goed op spruitjes en de andere dag moet hij er niks van hebben. Momenteel mot ie geen fruit, maar een maand geleden at hij zo 4 mandarijnen achter elkaar.
Het lost zich meestal wel weer op, om weer plaats te maken voor iets anders dat ze weigeren :+
(En dan kunnen ze uiteindelijk toch beter vlees weigeren dan slaap, bijvoorbeeld :+ )
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 15:45:11 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207541419
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 14:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ik vind dat eigenlijk best veel :D én 3 boterhammen, én yoghurt met fruit en muesli, én groenten, én crackers, én avondeten én nog een keer los fruit. Kind zal op een dag zo'n 15 uur slapen dus dat is best veel eten om in 9 uur te proppen :P
Mijn kinderen hebben in elk geval niet zo veel eetmomenten. Heb ik zelf ook niet eens en ik ben 16 uur wakker op een dag.
[..]
Kijk, wat goed dat het meteen vruchten afwerpt!
En verder: peuters zijn elke dag anders. Goud gaat de ene dag heel goed op spruitjes en de andere dag moet hij er niks van hebben. Momenteel mot ie geen fruit, maar een maand geleden at hij zo 4 mandarijnen achter elkaar.
Het lost zich meestal wel weer op, om weer plaats te maken voor iets anders dat ze weigeren :+
(En dan kunnen ze uiteindelijk toch beter vlees weigeren dan slaap, bijvoorbeeld :+ )
Ik vind het ook lastig om in te schatten wat hij precies nodig heeft. Ik volg daarin maar een beetje het KDV waar ze een fruitmoment, broodmoment en snackmoment hebben. In principe gaat een dag waarop hij thuis is bij ons zo:

- Beker melk en 2 cracottes met niets als hij wakker wordt
- Bakje yoghurt met muesli en blauwe bessen voor het slapen
- 2 of 3 boterhammen bij het wakker worden
- Stuk fruit tussendoor: banaan/druifjes/mandarijn. Maar dit vergeet ik nog wel eens :@
- Avondeten
- Fles melk voordat hij naar bed gaat

Dan heb je dus in de ochtend/middag best veel maar na het brood gaat er niet veel meer in. Misschien heeft hij minder eetlust 's avonds maar een half jaar geleden ging er zo een heel bord eten in :D
  vrijdag 13 januari 2023 @ 15:57:54 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_207541555
Ja maar avondeten is bij veel kinderen lastig hoor. Sowieso worden ze heel dwars als ze moe zijn, ik merk dat bij goud ook. Als we vóór 18:00 eten gaat het vaak nog wel goed maar als het te laat wordt is het gewoon draaaama :')

Typische eetdag thuis:

Ontbijt: 2 boterhammen met chocopasta, koekjespasta of pindakaas. Ik heb andere dingen geprobeerd, eet ie niet. Beker ranja (krijg ik al de slechte moeder award? O+ )

Naar bed met flesje melk.

Dan bij wakker worden weer een dubbele boterham. Mind you, die gaan echt niet altijd helemaal op ;)

Als tussendoortje probeer ik altijd fruit maar hij zegt meestal nee.
En meestal krijgen broer en zus en snoepje in de middag, dus hij ook. :')

En dan avondeten variabel tussen 1 hap of bordje leeg. Meestal ergens er tussenin. Hij krijgt ongeveer 2 opscheplepels aan eten op zijn bord. Ze krijgen bij avondeten water aangeboden, needless to say dat hij dan niet drinkt tenzij het eten heel zout of pittig is :+

Als ik in een goede bui ben en een toetje heb, dan gaat dát als enige gegarandeerd op. Maar da's niet zo vaak.

En dan gaat ie weer slapen met een fles melk.

Kom er maar in :7 #badmom #derdekind /care
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 16:18:15 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207541802
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:57 schreef SQ het volgende:
Ja maar avondeten is bij veel kinderen lastig hoor. Sowieso worden ze heel dwars als ze moe zijn, ik merk dat bij goud ook. Als we vóór 18:00 eten gaat het vaak nog wel goed maar als het te laat wordt is het gewoon draaaama :')

Typische eetdag thuis:

Ontbijt: 2 boterhammen met chocopasta, koekjespasta of pindakaas. Ik heb andere dingen geprobeerd, eet ie niet. Beker ranja (krijg ik al de slechte moeder award? O+ )

Dan bij wakker worden weer een dubbele boterham. Mind you, die gaan echt niet altijd helemaal op ;)

En dan avondeten variabel tussen 1 hap of bordje leeg. Meestal ergens er tussenin. Hij krijgt ongeveer 2 opscheplepels aan eten op zijn bord. Ze krijgen bij avondeten water aangeboden, needless to say dat hij dan niet drinkt tenzij het eten heel zout of pittig is :+

Als ik in een goede bui ben en een toetje heb, dan gaat dát als enige gegarandeerd op. Maar da's niet zo vaak.

Dit komt wel aardig overeen met ons hoor :D Behalve dan ranja. Dat blieft Aapie dus niet :o Alleen water of melk. En water drinkt hij VEEL, hij kan zo een hele beker leegdrinken bij het eten. Daar hoef ik me dus geen zorgen om te maken :D

Op brood pindakaas, stroop of smeerkaas. Vlees op brood vindt hij niet meer lekker. En af en toe hagelslag, die bietst hij bij mij _O-

Snoep krijgt hij nog niet omdat er geen andere kinderen zijn die daar om zeuren. Zelf snoep ik als hij naar bed is O-) Hij krijgt wel eens een stukje taart maar dan is ie na 1 hap al klaar. Al at hij laatst wel weer een hele stroopwafel :? Het blijven gewoon rare wezens die kinderen _O-

Ergens wel een verademing om te lezen dat het bij anderen soortgelijke struggles geeft :@ :')
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 16:18:47 #249
382129 crew  Donna
pi_207541810
Hier ontbijten ze met wafels/eierkoeken en meestal melk, maar soms ook thee, water of limonade.
Brood gaat er niet in 's ochtends en kwark of cornflakes ofzo duurt een eeuwigheid en daar heb ik geen zin in.
Dan rond 10 uur fruit of een koekje.

Als lunch meestal bolletjes. Met hazelnootpasta of vlees. 1 of 2.
Slapen is voor apen dus dat doet ze niet.

Smiddags delen ze samen een bordje lekkers (monkey platter idee) met fruit, gepofte tarwe/volkoren, komkommer, een snoepje, wat ik ook maar in huis heb.
Soms daarna nog chips :7 .

Avondeten meestal ook 2 lepels van wat we ook maar hebben. Soms ook wel een bolletje hazelnootpasta als ze dwars is en ze de hele dag slecht gegeten heeft.

Voor het slapen gaan nog tuitfles warme melk.
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 16:28:58 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207541932
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:18 schreef Donna het volgende:
Hier ontbijten ze met wafels/eierkoeken en meestal melk, maar soms ook thee, water of limonade.
Brood gaat er niet in 's ochtends en kwark of cornflakes ofzo duurt een eeuwigheid en daar heb ik geen zin in.
Dan rond 10 uur fruit of een koekje.

Als lunch meestal bolletjes. Met hazelnootpasta of vlees. 1 of 2.
Slapen is voor apen dus dat doet ze niet.

Smiddags delen ze samen een bordje lekkers (monkey platter idee) met fruit, gepofte tarwe/volkoren, komkommer, een snoepje, wat ik ook maar in huis heb.
Soms daarna nog chips :7 .

Avondeten meestal ook 2 lepels van wat we ook maar hebben. Soms ook wel een bolletje hazelnootpasta als ze dwars is en ze de hele dag slecht gegeten heeft.

Voor het slapen gaan nog tuitfles warme melk.
Dat monkey platter vind ik zo'n geweldig iets! Maar dat vindt Aapie dus niks. Ik heb al diverse keren geprobeerd met kaas, tomaten, komkommer, augurk, paprika, worteltjes maar hij eet dan alleen de crackertjes op :')
pi_207541955
Grappig die lijstjes. Leuk om een beetje te vergelijken :P

Hier gaat momenteel juist het ontbijten moeizaam. Ik geef een heel bolletje met beleg en mag blij zijn als de helft op gaat. Beker melk erbij.

Rond een uur of 10 of een koekje of fruit.

Met de lunch vaak 1 broodje, meestal met hartig. Beker melk erbij.

Dan rond 15 uur koekje of fruit, afhankelijk wat er in de ochtend gegeten is. Soms krijgt hij ook een ijsje die ik beloof. Om 3 uur komt zus uit school en die moet opgehaald worden. Aangezien meneer nogal een eigen wil heeft en een stampij maakt wanneer ik alleen al naar de kinderwagen wijs, beloof ik maar een ijsje voor onderweg. Kopen we dan bij de snackbar en daarna halen we zus op. De snackbarman zal vorige maand toen het zo ijzelde en sneeuwde wel gedacht hebben toen we een ijsje kwamen kopen :') Ik doe dit trouwens niet elke dag. Alleen op dagen dat hij extreem tegen stribbelt en ik dat absoluut niet kan hebben.

Avondeten is vaak prak. Op zich gaat dat wel. Friet gaat er ook wel in. Hij is ook dol op soep, dus ik maak ook geregeld soep. Als toetje vaak Yoghurt maar ook soms vla.

Tenslotte 150 ml melk voor bed.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 januari 2023 @ 16:36:17 #252
148247 taxibabe
pi_207542009
Hier wordt ontbeten met 1 boterham met kaas en jam met een beker melk.
Ergens in de ochtend nog iets van fruit of een koekje.
Als lunch heel verschillend, 1 of 2 boterhammen met iets of wraps of, als ik zin heb, pannenkoeken. Met een bekertje melk.

's Middags als ik er aan denk iets fruit/paprika/komkommer/koekje/soepstengel/chips/chocola. Overdag drinkt hij eigenlijk alleen maar water. Laatst kreeg hij appelsap ergens, maar dat wilde hij niet, hij vroeg om water :') .

's Avonds eet hij wat de pot schaft, 1-pansgerecht is meestal een halve soepkom, als we het in huis hebben eet hij nog een toetje (dat eet hij dan overigens wel helemaal zelf op) en voor het slapen krijgt hij nog een klein bekertje melk.
pi_207542271
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:45 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik vind het ook lastig om in te schatten wat hij precies nodig heeft.

Dit vind ik dus ook. Ik heb ook totaal geen vergelijkingsmateriaal hier dus ik doe maar wat. Hier eet ze op een dag:

Ontbijt: yoghurt met cruesli en framboos/bosbessen/bramen/aardbeien of wat voor fruit we hebben. Met soms een stuk fruit nog.

Lunch: 2 a 3 boterhammen (zijn wel kleine boterhammen) met pindakaas, hagelslag, stroop, jam of philadelphia. Soms nog een stuk fruit.

Tussendoor vaak string cheese of een soepstengel ofzo.

‘s Avonds: wisselend. Denk ook omgerekend inderdaad een opscheplepel of twee.

Gisteravond minestronesoep. Expres ballen in gedaan voor vriend en Bubbles. Bubbles at dus alleen de ballen uit de soep, verder niets. Toch maar een peer gegeven nog. Nou je raadt het al, voor 6:00u al wakker. “Honger!!!” “Eten!!”. Ik vind het idee van eten wat de pot schaft prima, maar niet wanneer het ten koste gaat van mijn eigen rust eigenlijk :') .
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:09:39 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_207542335
Haha ja dat is dan wel jammer, als ze wakker worden van de honger :')
disclaimer
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:10:36 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_207542342
Maar op alleen soep als avondeten kan ik zelf ook niet teren trouwens, daar gaat dan echt nog flink wat brood bij meestal.
disclaimer
pi_207542359
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:57 schreef SQ het volgende:

Typische eetdag thuis:

Bas op een slecht eten dag:
Ontbijt: chocopasta van je brood likken, brood negeren. Beker melk.

Tussendoor: fruit. En soms nog meer fruit.

Lunch: kwart boterham en weet beleg eraf likken indien mogelijk.

Tussendoor een hele komkommer of paprika want honger.

Avondeten 3 happen kale pasta en een pak yoghurt als toetje.

En op de bunker dagen 5 boterhammen, 2 borden avondeten, 2-3 stuks fruit en 100x per dag de vraag 'mag ik iets eten'
pi_207542367
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:10 schreef SQ het volgende:
Maar op alleen soep als avondeten kan ik zelf ook niet teren trouwens, daar gaat dan echt nog flink wat brood bij meestal.
Ja ik had er aardig wat ingegooid hoor, bonen, aardappels, orzo.. anders zou ik het er zelf ook niet op kunnen inderdaad :P.
pi_207542402
Blijven jullie peuters trouwens een beetje uit de voorraadkast? Hier zit ze er constant in, om moedeloos van te worden. Ik overweeg er een slot op te zetten. Dat wordt nog wat als ze straks zelf de koelkast open krijgt :'( .
pi_207542422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat is de uitslag?
Helemaal schoon. ^O^
Vanochtend had ze geen last meer, toen maar gebeld om te overleggen wat verstandig is zo voor het weekend (ze gaan om 12:30 dicht). Toen was het meteen toch maar even testen voor de zekerheid. Toen plastte ze om 12:00 uur pas weer. Dus op de valreep gelukt en nu dus gerust het weekend in. :)
pi_207542459
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
Blijven jullie peuters trouwens een beetje uit de voorraadkast? Hier zit ze er constant in, om moedeloos van te worden. Ik overweeg er een slot op te zetten. Dat wordt nog wat als ze straks zelf de koelkast open krijgt :'( .
Nee hoor, die van ons pakt zonder te vragen crackers, snoepjes, waar ze maar zin in heeft. :Y)
De koelkast krijgt ze ook open inmiddels, maar dat is meestal alleen om een toetje te pakken dus niet zo in trek gelukkig.
In de zomer maakte ze de diepvries ook wel eens open als ze zin had in een ijsje.
In het dreumestopic heb ik wel eens een foto gedeeld dat ze achter het kastdeurtje stond dat weer zo ver mogelijk dicht was en je alleen wat laarsjes er onderuit ziet komen. :D
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:47:28 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_207542682
quote:
In de vakantie was mijn dochter een kerststukje aan het maken en er brak een kerstbal. Oké kan gebeuren, dus ik ben die kerstbal aan het opruimen en besteed even geen aandacht aan de peuter.

Hoor ik echt binnen 10 tellen hagelslag gestrooid worden. Had meneer het pak uit de (hoge!) lade weten te vissen, over de grond uitgestrooid en zat ie het van de grond te likken.

Tl;dr: nee.
disclaimer
  vrijdag 13 januari 2023 @ 18:26:58 #262
346653 Ceviche
pi_207543153
quote:
Die van mij gaat er zelden zelf in, misschien omdat wij al vanaf kruipen af aan (als hij dan de gang in kroop en het bleef even te lang verdacht stil) vanuit de kamer riepen: 'ik zie jou!'
Werd hij altijd boos van :') maar werkte wel goed om meteen te weten of hij iets uitspookte.
En alles wat hij pakt zonder te vragen moet hij gewoon terugleggen, maar als hij het vraagt mag het meestal wel van mij dus kort gezegd is er de behoefte niet zo om iets stiekem te doen, want als hij het vraagt mag het vaak wel, en heeft het niet zoveel zin om het stiekem te doen, want we zien het toch wel en dan moet het alsnog terug.
Wel een dressoirkast waar hij continue inzat, vond hij interessant. Zo'n kinderslot ding kreeg hij gewoon open dus die kast hadden we maar helemaal afgesloten (met tape ook echt :') maar werkte wel).

Dus kort gezegd zou ik de spullen verplaatsen of er inderdaad een slot op doen, maar dat ben ik.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 18:31:51 #263
346653 Ceviche
pi_207543208
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 09:09 schreef June. het volgende:

[..]
Mijnes liep pas echt met 2j3 maand maar kan je vertellen dat dat rete irritant is :D
Qua sjouwen/optillen kan ik me dat wel voorstellen, maar aan de andere kant gaan ze ook nergens heen (tenminste, dat zou je denken, dat je een peuter die niet loopt minder snel uit zicht verdwijnt) maar hij had zeker wel een hoge kruipsnelheid? En alsnog overal heen willen maar dan jouw hulp nodig hebben?

Ja nu ik erover nadenk snap ik dat dat inderdaad een hele klus kan zijn _O-
pi_207543400
quote:
Ja, maar dat is meer omdat hij de kracht nog niet heeft om hem open te trekken :)

Fijn @Nolita!
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 21:32:13 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207546126
quote:
Ja Aapie is verder bizar braaf :o Hij kan hier de koelkast openen (die zit onder het aanrecht) maar doet dit vrijwel nooit. Hij vraagt ook bijna nooit om eten eigenlijk. Meestal zegt hij ook nee als je vraagt of hij een broodje/banaan etc wil maar eet het dan wel op.

Bij mijn ouders krijgt hij altijd een biscuitje en dat is ook een van de eerste dingen waar hij dan naar vraagt _O- Wij hebben geen koekjes dus als hij er om vraagt zeg ik dat we het niet hebben en dat vindt hij dan prima.

Eten vanavond was weer vreselijk :'( We aten quiche en we probeerden weer de negeer techniek maar hij zat alleen maar te huilen. We mochten het bord ook niet weghalen want “van Aapie” maar eten wilde hij ook niet. Uiteindelijk een boterham met stroop voor hem gemaakt, ik ben niet tevreden :N
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ja ik had er aardig wat ingegooid hoor, bonen, aardappels, orzo.. anders zou ik het er zelf ook niet op kunnen inderdaad :P.
Recept? Klinkt lekker :9
  vrijdag 13 januari 2023 @ 21:41:00 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_207546288
Hoe laat eten jullie meestal, MaJo? Kan het niet gewoon te laat zijn, dat hij te moe is?
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 21:44:43 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207546345
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 21:41 schreef SQ het volgende:
Hoe laat eten jullie meestal, MaJo? Kan het niet gewoon te laat zijn, dat hij te moe is?
Hoewel we vandaag nog vrij vroeg aten (half 7) had ik nu inderdaad wel het vermoeden dat hij erg moe was. We proberen rond half 7 te eten maar het wordt ook wel eens 7 uur.

Vandaag was ook een opvangdag, ook niet onbelangrijke informatie :+
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:18:39 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207547003
Half zeven vind ik best wel laat eigenlijk :@ als ik mijn kinderen een beetje redelijk wil laten eten, moeten we uiterlijk rond 17:45 wel aan tafel zitten. Maar ze zijn dan ook al vanaf zes uur 's ochtends vaak in de weer. De jongste doet nog ergens een tuk van 1,5-2 uur, maar toch zijn de dagen lang voor ze.

En nee, dat redden we echt niet altijd. Maar ja, ik merk wel dat ze niet meer eten of weten wat ze willen als ze te moe zijn. Dus dan proberen we te regelen dat we het anders oplossen. Bij de oudste at ik vaak met haar samen en dan at mijn man als hij thuis was. Niet gezellig - al ging ik er wel nog even bij aan tafel zitten enzo - maar wel nodig.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:20:01 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207547031
Mijn kleuter en mijn dreumes zouden zo laat eten echt niet meer trekken. Dan is het huilen en ander gedoe, willen ze allebei op schoot en alleen maar een toetje. Gelukkig krijgen ze op crèche-/BSOdagen fruit of groente of allebei 's middags dus ik maak het mezelf maar makkelijk die avonden. Vanavond bakte ik pannenkoeken. Dat ging er nog wel in, vooral omdat ik een restaurant speelde en ze steeds wat mochten komen halen ^O^ .

Op dagen dat ik niet werk zitten we rond half 6 aan tafel. Voor mij geldt hoe later hoe meer ik eet, voor hen geldt echt andersom.

Maar dus, ik hoop dat je het een beetje kan loslaten MaJo want het is niet perse heel weinig en sowieso niet heel raar wat Aapie doet.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:21:13 #270
208890 June.
Seriously?
pi_207547056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Qua sjouwen/optillen kan ik me dat wel voorstellen, maar aan de andere kant gaan ze ook nergens heen (tenminste, dat zou je denken, dat je een peuter die niet loopt minder snel uit zicht verdwijnt) maar hij had zeker wel een hoge kruipsnelheid? En alsnog overal heen willen maar dan jouw hulp nodig hebben?

Ja nu ik erover nadenk snap ik dat dat inderdaad een hele klus kan zijn _O-
Ja exact dat dus haha. Alleen kroop hij niet, maar liep op z'n knieën. Dag broeken ;( Hij was wel erg snel, zag er bizar uit.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:22:59 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207547093
Oh ja en checken op wormpjes heb ik zelden gedaan. Ik stop gewoon in iedereen pillen zodra er iemand klaagt over pijnlijke billen of onbegrijpelijk huilt 's nachts. Bij meisjes schijnen ze nog wel zo nasty te kunnen zijn dat ze in de vagina kruipen, dan is een poging tot eruit plukken wel de moeite. Bij mijn jongens heb ik nog nooit wat gezien maar de reactie op de pillen is wel wonderbaarlijk.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:31:41 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_207547255
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:21 schreef June. het volgende:

[..]
Ja exact dat dus haha. Alleen kroop hij niet, maar liep op z'n knieën. Dag broeken ;( Hij was wel erg snel, zag er bizar uit.
Haha ja ze hebben nog geen knieschijven op die leeftijd dus dan kan dat nog :') ;(
Mijn dochter deed dat ook wel eens, heel maf inderdaad :D
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 januari 2023 @ 08:07:05 #273
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207549784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 21:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hoewel we vandaag nog vrij vroeg aten (half 7) had ik nu inderdaad wel het vermoeden dat hij erg moe was. We proberen rond half 7 te eten maar het wordt ook wel eens 7 uur.

Vandaag was ook een opvangdag, ook niet onbelangrijke informatie :+
Ik denk dat sq er wel eens gelijk in kan hebben dat jullie tijdstip voor jullie als ouders vroeg kan zijn maar dat dit voor aapie gewoon echt te laat is
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 14 januari 2023 @ 08:43:31 #274
208890 June.
Seriously?
pi_207549890
Maar, hele volksstammen eten in het buitenland pas rond een uur of 8 met die kleintjes. Die zullen misschien in de ochtend een ander ritme hebben?

Hier merk ik qua tijd weinig verschil, avondeten gaat altijd al slecht behalve GVA :')

Hier moet 'ie wel aan tafel zitten, maar hoeft niet per se iets te eten. Scheelt gezeur. Toetje mag altijd ongeacht wat hij gegeten heeft. Hij krijgt trouwens geen alternatief, behalve de fles pap die hij nog krijgt in de avond.
pi_207549904
Ik vind dat toch zo lastig met het avondeten. Mijn vriend is vaak laat thuis en soms haalt hij dan ook Otis op, maar dan zijn ze niet voor 18.30 thuis. En als hij Otis niet ophaalt is hij nog wel eens pas om 19.00 of later thuis. En je wil ook niet altijd apart eten. Maar goed, de kinderen eten eigenlijk nooit later dan 19.00 uur en als ik weet dat vriend echt heel laat is, dan eet ik al op tijd met de kinderen (17.30/18.00). Nu zijn ze het hier wel redelijk gewend, dus ze eten best prima zo laat, maar toch blijft het gedoe :P
  zaterdag 14 januari 2023 @ 08:49:52 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_207549916
Ik zet op woensdag gewoon standaard het voer om 17:30 op tafel, man is toch altijd laat, vergeet dat ook altijd even te melden dus hou er geen rekening meer mee. We hebben een puike magnetron.

Op opvangdagen is het lastiger, dan haalt hij ze ook op en zijn ze er vaak pas tegen 18:30 maar dan staat het eten ook echt wel al op tafel en ja, dan vreet de jongste geregeld nauwelijks meer :')
disclaimer
pi_207549955
Het scheelt wel dat de jongste hier op de opvang warm eet, maar die bunkert op opvangdagen nog makkelijk een bord avondeten weg :') ik mag eigenlijk niet klagen over het avondeten. Misschien zijn het dan toch die indo-genen *)
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 09:06:54 #278
382129 crew  Donna
pi_207549994
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 08:57 schreef Aure het volgende:
Het scheelt wel dat de jongste hier op de opvang warm eet, maar die bunkert op opvangdagen nog makkelijk een bord avondeten weg :') ik mag eigenlijk niet klagen over het avondeten. Misschien zijn het dan toch die indo-genen *)
Die genen zijn hier dan niet zo best doorgevoerd.
En het enige wat ze bunkeren zijn aardappels en stamppotten.
En kroepoek, bami en patat. >:)
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:30:41 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207550129
Ik denk dat de kinderen in landen met laat avondeten niet al om half 8 ‘s ochtends bij de opvang worden afgeleverd. Oftewel ander ritme.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:34:10 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_207550168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk dat de kinderen in landen met laat avondeten niet al om half 8 ‘s ochtends bij de opvang worden afgeleverd. Oftewel ander ritme.
Plus dat die kinderen dikke siësta houden en tussen 12 en 8 echt nog wel een andere maaltijd eten :D
disclaimer
pi_207550253
Ik verbaas me minder over het tijdstip (wij eten tussen half 6 en half 7, en dat gaat met wisselend enthousiasme en dat is prima) dan over dat blijven huilen een reden is tot iets anders aanbieden. :@

Je bent er als imo ouder niet voor om huilen te stoppen. Wel om troost te bieden en aandacht te geven aan het gevoel. Patronen worden niet spontaan anders, en natuurlijk vinden die peuters dat niet leuk. Huilen mag, protesteren mag, boos zijn mag. Maar het betekent bij ons niet dat we dan maar toegeven.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:49:51 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207550299
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:34 schreef SQ het volgende:

[..]
Plus dat die kinderen dikke siësta houden en tussen 12 en 8 echt nog wel een andere maaltijd eten :D
Oh ja zeer zinnige toevoeging, Ik zou ervoor tekenen. Zij allebei (meer) slapen overdag en ik ook een fatsoenlijkere pauze zodat ik niet afgedraaid thuiskom. Daarna met zn alleen om half 7 aan tafel (zoals het bedoeld is, dus iedereen op zn eigen stoel en blij etend) en dan naar bed. Minder eigen tijd maar wat zou dat een energie schelen in de avondspits.
pi_207550312
Bij ons is een opvangdag rond half 9 daar afgeleverd worden.
9.30 fruit
11.45 warme lunch (is gewoon avondeten eigenlijk)
15.30 crackers met beleg of yoghurt met muesli
17.30 komkommer en tomaat (deze pakt ie dus soms wel soms niet mee, hangt er vanaf wie hem ophaalt)

Ik haal vaak vroeg op en ik merk dat hij dan thuis ook alvast iets wil eten tot we echt gaan avondeten. Avondeten varieert dus tussen 17.30 en 19.00. Alleen bij echt kapot kapot moe eet hij niet zoveel, maar anders bunkert hij altijd wel aardig wat naar binnen. Z'n broer is wat lastiger, maar die vreet zichzelf helemaal vol bij thuiskomst dus soms snap ik ook wel dat hij z'n avondeten niet blieft :')
pi_207551574
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:30 schreef Lemijn het volgende:
Nee die gaan met 2,5 vaak ook al naar school :D . De familie van mijn Franse schoonzusje was helemaal verbaasd dat Bas nog niet naar school gaat en dat ik parttime werk _O-
pi_207551794
Hier inderdaad ook minder goed eten als we na 18:00 uur eten met dreumes van 17 maanden. Dan ook sneller huilerig en alles weg willen meppen. Toetje gaat inderdaad altijd wel goed. We proberen meestal rond 17:45 uur te eten. Dan gaat het eigenlijk vrijwel altijd goed. Wel blieft ze vooral gerechten als pasta/curry/rijst/traybake en valt AGV niet zo in de smaak. Ik ben gestopt met iets anders maken als ze haar spinazie en krieltjes niet hoeft. Ik heb standaard een potje in huis voor als we iets eten als sushi/Turk (1x per maand ofzo), pannenkoeken vindt ze ook nog niet lekker. Dus dan heb ik wel wat anders. Verder kun je eten wat er is, anders niet. Toetje mag ook gewoon op dat soort dagen.

Overdag eet en drinkt ze altijd prima, dus het maakt ook niet uit als ze 's avonds wat minder eet. Ze drinkt toch nog BV voor ze gaat slapen.
pi_207554499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 21:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja Aapie is verder bizar braaf :o Hij kan hier de koelkast openen (die zit onder het aanrecht) maar doet dit vrijwel nooit. Hij vraagt ook bijna nooit om eten eigenlijk. Meestal zegt hij ook nee als je vraagt of hij een broodje/banaan etc wil maar eet het dan wel op.

Bij mijn ouders krijgt hij altijd een biscuitje en dat is ook een van de eerste dingen waar hij dan naar vraagt _O- Wij hebben geen koekjes dus als hij er om vraagt zeg ik dat we het niet hebben en dat vindt hij dan prima.

Eten vanavond was weer vreselijk :'( We aten quiche en we probeerden weer de negeer techniek maar hij zat alleen maar te huilen. We mochten het bord ook niet weghalen want “van Aapie” maar eten wilde hij ook niet. Uiteindelijk een boterham met stroop voor hem gemaakt, ik ben niet tevreden :N
[..]
Recept? Klinkt lekker :9
Ik eet vandaag: Minestrone met knolselderij https://www.ah.nl/r/668482

Ik had geen knolselderij dus gebruikte aardappel en orzo ipv macaroni.
pi_207561827
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Google eens op mebendazol. Dat zijn de pilletjes tegen wormen.
Yes, ken het, hebben het hier standaard in huis, maar niets tegengekomen vooralsnog. Wel gewoon een pilletje gedaan, just to be sure.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:24 schreef Donna het volgende:

[..]
Ook niet als je 's avonds de billen uit elkaar doet? Het is niet altijd heel opvallend.
Alles grondig geïnspecteerd, maar echt niets te zien.

Ook geen blaasontsteking, ze is gecontroleerd bij de huisarts. Aankijken het weekend en dinsdag weer contact..
pi_207561912
Qua etenstijds zaten we hier eerder ook altijd zo rond 19:00 i.v.m. werktijden. Sinds de oudste naar school gaat proberen we toch maar wat eerder te eten en slapen en dan eten wij maar na.. Net zien hoe zoiets bevalt.
pi_207562768
Wij eten zelf maar gewoon mee om half zes. Ja, dat was even wennen want voor ons doen enorm vroeg, maar het is wel makkelijker en scheelt zoveel gedoe.
Na eten is geen reële optie, dan eten we soms pas om negen uur met de onbetrouwbare bedtijden hier.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 09:45:20 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207567155
Die eettijden zijn leuk maar we zijn niet klaar voor half 6 met werken, moeten Aapie dan nog halen en dan moet er nog gekookt worden. Kwart over 6 zou het vroegst haalbare zijn maar als we wat uitgebreider koken wordt het toch al snel tussen half 7 en 7 uur. Aapie gaat ook pas om 8 uur naar bed.

Gisteren ging het redelijk met eten. Wij hadden tilapia en Aapie vissticks. Die heeft hij netjes opgegeten en ook nog wat pompoen geproefd. Ik had er wat meer van verwacht want hij lust ook worteltjes maar van pompoen werd hij niet echt enthousiast. Maar op zich tevreden want er ging genoeg in :)

Dient zich het nieuwste “probleem” zich aan: Aapie vindt 6 uur opeens wel een mooie tijd om op te staan :X :'(
pi_207567233
Ik eet ook na als ik later thuis ben. Ik leg dreumes altijd op bed i.v.m. BV (tenzij ik een afspraak buiten de deur heb), dus ik kies vaak eieren voor m'n geld en begin dan gelijk met het avondritueel, om te voorkomen dat we huilbuien krijgen als ik eerst nog eet.
pi_207567261
Maar man is dan vaak al thuis en die eet dan met dreumes. Maar die combinatie is niet ideaal, zelf koken met een hangerige dreumes (vooral als ze bij de opvang geweest is) en op haar letten. Ze is nogal ondernemend, dus je moet haar wel eens ergens vandaan/vanaf plukken. In die gevallen is een potje geven ook handig. Dan eet zij eerst en dan eten wij nadat dreumes op bed ligt.
pi_207567275
Bij ons op het kdv eten ze tussen de middag warm, dus op de dagen dat hij gaat eten we in de avond makkelijk. Hij heeft toch zijn vitamines al binnen. Vaak heb ik al soep klaar staan uit zo'n verspakket van AH. Even warm maken, brood erbij en hoppa. Avondeten klaar in 10 minuten :P Mijn oudste doet echt een moord voor koude boontjes met aardappelpuree, is ook zo klaar.

Wij hebben met slapen nog steeds wel problemen en ik weet niet hoe ik die moet oplossen. A. wordt nog steeds regelmatig in de nacht wakker en wil dan gewoon niet meer slapen. Vrijdagnacht was vriend van 0.00 tot 3.30 op en ik was vannacht ook zeker een uur met hem bezig. In bed laten is geen optie, hij krijst de boel bij elkaar dat hij er uit wil. Ik wil dat mijn dochter en de buren niet aandoen. De oudere kinderen moeten ook gewoon uitgerust zijn voor school. Dusja, naar beneden. Zitten we in het donker op de bank en uiteindelijk is hij zo moe dat hij op de bank in slaap ploft.
Gelukkig hebben we een grote bank en kan ik er ook bij. Het gebeurt dus regelmatig dat ik met hem de nacht doorbreng op de bank. Ik vind het zwaar. Vooral omdat ik regelmatig om 5.45 moet beginnen met werk, dus erg vroeg op moet staan.
Ik snap dat als ik andere (maar minder erge) slaapstruggels hier lees dat voor jullie ook vervelend is, maar het irriteert me ook een beetje merk ik :@ Omdat ik weet dat het (veel) erger kan.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 10:04:51 #294
382129 crew  Donna
pi_207567315
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:45 schreef MaJo het volgende:

Dient zich het nieuwste “probleem” zich aan: Aapie vindt 6 uur opeens wel een mooie tijd om op te staan :X :'(
A-tje was de hele week 5 uur wakker en na een kus opnieuw om 6 uur en dan was het echt huilen en klaarwakker. Maar vanochtend maakte ze er 9:50 van. Volgens mij had ze zelf ook door dat ze wat inhalen moest. :P

Wij eten tussen half 6 en 6 uur. Het liefst snelle maaltijden. Op opvangdagen liggen ze er meestal ook al in om 18:45 omdat ze gewoon kapot zijn van opvang/school en ook weer vroeg moeten opstaan.
pi_207569092
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:45 schreef MaJo het volgende:
Die eettijden zijn leuk maar we zijn niet klaar voor half 6 met werken, moeten Aapie dan nog halen en dan moet er nog gekookt worden. Kwart over 6 zou het vroegst haalbare zijn maar als we wat uitgebreider koken wordt het toch al snel tussen half 7 en 7 uur. Aapie gaat ook pas om 8 uur naar bed.

Gisteren ging het redelijk met eten. Wij hadden tilapia en Aapie vissticks. Die heeft hij netjes opgegeten en ook nog wat pompoen geproefd. Ik had er wat meer van verwacht want hij lust ook worteltjes maar van pompoen werd hij niet echt enthousiast. Maar op zich tevreden want er ging genoeg in :)

En het uitgebreide koken bewaren voor de vrije dagen?

Hier is het ook weer wennen, sinds J. er is, werkte ik eigenlijk altijd thuis. Daardoor lukte het altijd om om 18:00 te eten. Nu werk ik drie middagen tot vijf uur buiten de deur, ben dan 17:30 op het kdv en om 17:45 thuis. Soms is er man er vroeg, dan kookt hij, soms moet alles dan nog gebeuren. We koken nu af en toe dubbel, zodat er eten in de vriezer kan, en verder vooral makkelijke maaltijden op mijn buiten-de-deur-werkdagen.

@Sunshine1982 herkenbaar. J. is regelmatig uren wakker 's nachts en krijst de hele boel bij elkaar als je haar laat liggen. En soms gaat het ineens wel een week goed, maar in de weken dat ik op mijn tandvlees loop kan ik weinig hebben. Aan de andere kant: dat het ene vervelender of zwaarder is dan het andere, betekent niet dat de ander geen recht tot klagen heeft. Ik reageer dan meestal maar gewoon niet.

J. blijkt een ster te zijn in in het middelpunt van de belangstelling staan, die verheugt zich volgens mij nu al op haar derde verjaardag. Ze is ook gruwelijk verwend met veel leuk speelgoed.
pi_207570437
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:33 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
En het uitgebreide koken bewaren voor de vrije dagen?

Hier is het ook weer wennen, sinds J. er is, werkte ik eigenlijk altijd thuis. Daardoor lukte het altijd om om 18:00 te eten. Nu werk ik drie middagen tot vijf uur buiten de deur, ben dan 17:30 op het kdv en om 17:45 thuis. Soms is er man er vroeg, dan kookt hij, soms moet alles dan nog gebeuren. We koken nu af en toe dubbel, zodat er eten in de vriezer kan, en verder vooral makkelijke maaltijden op mijn buiten-de-deur-werkdagen.

@:sunshine1982 herkenbaar. J. is regelmatig uren wakker 's nachts en krijst de hele boel bij elkaar als je haar laat liggen. En soms gaat het ineens wel een week goed, maar in de weken dat ik op mijn tandvlees loop kan ik weinig hebben. Aan de andere kant: dat het ene vervelender of zwaarder is dan het andere, betekent niet dat de ander geen recht tot klagen heeft. Ik reageer dan meestal maar gewoon niet.

J. blijkt een ster te zijn in in het middelpunt van de belangstelling staan, die verheugt zich volgens mij nu al op haar derde verjaardag. Ze is ook gruwelijk verwend met veel leuk speelgoed.
Eens hoor, van het benoemen van slaapissues. Iedereen beleeft het ook anders, dat weet ik :)

Er valt hier ook echt geen peil op te trekken. Dan slaapt ie weer een week door en dan is het weer een paar keer in de week raak. Ik weet ook echt niet wat het triggert. Honger en dorst is het volgens mij niet, want het gebeurt ook vaak zat wanneer hij die dag goed gegeten en gedronken heeft. We kleden hem ook altijd hetzelfde aan in bed. Ik vraag me weleens af of het niet aan het bed ligt en dat we niet alvast een peuterbed moeten kopen.

We dealen hier nu al 1,5 jaar mee en dat maakt me echt niet gezelliger eigenlijk. Vooral 's nachts niet.
pi_207577562
Slaapt hij bij jullie in bed ook niet sunshine?
Dat is wat wij doen. Als ze voor 0:00 wakker wordt doe ik nog een poging of ze doorslaapt door bij haar te zitten, maar duurt dat langer dan een kwartier of is het later dan kies ik voor de makkelijke weg en de meeste slaap en gaat ze mee naar ons bed. In de praktijk wordt ze 1-2x voor 0:00 wakker en sowieso ook erna nog eens. Ze slaapt dus altijd een deel vd nacht bij ons...wat is doorslapen?
pi_207578160
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:06 schreef Nolita het volgende:
Slaapt hij bij jullie in bed ook niet sunshine?
Dat is wat wij doen. Als ze voor 0:00 wakker wordt doe ik nog een poging of ze doorslaapt door bij haar te zitten, maar duurt dat langer dan een kwartier of is het later dan kies ik voor de makkelijke weg en de meeste slaap en gaat ze mee naar ons bed. In de praktijk wordt ze 1-2x voor 0:00 wakker en sowieso ook erna nog eens. Ze slaapt dus altijd een deel vd nacht bij ons...wat is doorslapen?
Nop. Hij gaat dan liggen spelen en houdt ons wakker. Ik heb vandaag de tip gekregen om een slaaptrainer aan te schaffen. Ga dat eens proberen :)
pi_207582609
Ik heb dit ding ooit voor mijn oudste gekocht. Wel handig voor dagjes weg. Heb hem nu net weer sinds een tijd gevuld voor A met fruit en stukjes kaas en alles is binnen no time op! Hij vond het heel interessant om te draaien en dan steeds wat anders te zien :)

Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:40:31 #300
382129 crew  Donna
pi_207582843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
Helaas, werkte niet voldoende dus sinds vrijdag over op een antibiotica drankje. Het lijkt al wat op te knappen, hopelijk zet het door. :Y
pi_207583469
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb dit ding ooit voor mijn oudste gekocht. Wel handig voor dagjes weg. Heb hem nu net weer sinds een tijd gevuld voor A met fruit en stukjes kaas en alles is binnen no time op! Hij vond het heel interessant om te draaien en dan steeds wat anders te zien :)

[ afbeelding ]
Wat een tof ding, waar heb je die vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')