abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206721759
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- NicolasJoy: S II, september 2020
- Peejtur: LL, oktober 2020
- MaJo: Aapie, 24 oktober 2020

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 01-01-2023 08:20:10 ]
  vrijdag 18 november 2022 @ 17:17:54 #2
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206721824
Om nog even terug te komen op het wennen:
Volgens mij is het wennen hier 8 dagdelen, nu ik er over nadenk. Lijkt me ideaal, naast 2 dagen gastouder, nog een halve dag naar school en na de meivakantie voltijd naar school. :)
Hij gaat nu ook elke week een uurtje peutergymmen op de nieuwe school, vindt hij hartstikke leuk en kent hij de school ook vast een beetje.
pi_206722405
@douche-eendje Wil je ons toevoegen in 't lijstje?
- NicolasJoy: S II, september 2020
pi_206722414
Onze dame wordt in 2024 uiteraard pas 4, maar wat ik zo zag ~ anderhalve week na de begin van het schooljaar. Hoop eigenlijk dat ze dan die anderhalve week gewoon alvast dagdelen mag komen wennen.
pi_206723877
Zijn er nog mensen met een peuter die enorm naar 1 ouder trekt en komt het ooit nog goed? ;(
Het is nu al meer dan een jaar zo, sinds ik zwanger was. En het lijkt alleen maar erger te worden. Alles is papa, ook al is die er niet. Ik mag hem niet troosten of knuffelen. Of waar dan ook mee helpen. Samen spelen heel soms en na korte tijd is het toch weer papa. Ik blijf contact zoeken zonder druk te leggen maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt voor mij. Ik heb schrik dat hij binnenkort gaat merken wat het doet met mij of dat ik gewoon zelf afstand neem omdat het pijnlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206726683
Wat naar Bottoms! Ik kan me voorstellen dat zoiets pijnlijk is ;(. Ik heb zelf geen ervaring of tips, hopelijk is het een fase, hoewel het wel een (te) lange fase is dan.
pi_206730001
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:59 schreef Bottoms_up het volgende:
Zijn er nog mensen met een peuter die enorm naar 1 ouder trekt en komt het ooit nog goed? ;(
Het is nu al meer dan een jaar zo, sinds ik zwanger was. En het lijkt alleen maar erger te worden. Alles is papa, ook al is die er niet. Ik mag hem niet troosten of knuffelen. Of waar dan ook mee helpen. Samen spelen heel soms en na korte tijd is het toch weer papa. Ik blijf contact zoeken zonder druk te leggen maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt voor mij. Ik heb schrik dat hij binnenkort gaat merken wat het doet met mij of dat ik gewoon zelf afstand neem omdat het pijnlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat vind ik echt heel rot voor jou :*

Hier hebben beide kinderen een hang naar mij gehad, al weet ik niet meer in welke mate dat bij mijn oudste was.

A. hangt ook meer aan mij. Het gebeurd ook wel eens dat zijn vader in de kamer komt en dat hij weg moet. Dan zegt A. ook 'weg'. Of 'boven'. Spelen doet A. ook vaak een beetje op zichzelf als hij alleen met zijn vader is, maar dat komt misschien ook een beetje omdat zijn vader niet echt van het spelen is. Met mij speelt hij veel meer. Betrekt me ook overal bij. Anderzijds, als zijn vader wilt spelen accepteert hij dat wel en gaan ze samen spelen.

Wat gebeurt er als papa met hem bezig is en jij gaat erbij zitten en zoekt toenadering?
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:18:58 #8
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_206732450
Mijn kinderen zijn al wat ouder en ik ben daar erg blij mee. Ik vond die peutertijd vooral erg vermoeiend, net als de kleutertijd. Ook de basisschooltijd is hectisch met de moedermaffia in je nek. Wel was het een tijd vol leuke verrassingen omdat je kind steeds meer leert. Maar puur praktisch gezien vond ik het best afzien.
Beati pauperes spiritu
pi_206733084
quote:

SPOILER
Geen antwoord BU, hier helaas hetzelfde (hoewel niet zo extreem) en ik word er wel verdrietig van en mijn man vooral heel moe :{
pi_206753054
We spelen wel samen, normaal gezien iedere dag wel. Gisteren nog even fijn verstoppertje gespeeld O+
Alleen stopt hij vaak ineens omdat hij ziet dat papa dat met zijn zusje bezig is. Ik ben duidelijk tweede keus dan ;)
Maar mijn vriend vindt het ook vermoeiend. En hij wil ook dingen met zijn dochter kunnen doen.
Vooral als hij zich niet lekker voelt is het alleen maar papa. Dat doet denk ik nog het meeste pijn, dat ik geen troost mag bieden.

Nu weer positief!
De kleine man is helemaal weg van Sinterklaas O+
Schoen zetten, de hele tijd liedjes zingen. Heerlijke tijd zo.
pi_206753190
quote:

SPOILER
Ik heb weliswaar geen peuter meer, maar wilde toch even reageren. Mijn nu 6 jarige was 1,5 toen haar zusje werd geboren. Vanaf het moment dat ik zo'n 4 maanden zwanger was is ze zich van mij af gaan zetten (terwijl ze daarvoor altijd enorm aan mij hing) en enorm naar mijn vrouw gaan trekken. Toen de jongste geboren was, wilde de oudste zelfs even helemaal niets meer van mij weten. Dat deed intens veel pijn en ik ben lang bang geweest dat het nooit meer over zou gaan. Maar hier is het goed gekomen. Het heeft hier wel een jaar of 2 geduurd (sorry als dat ontmoedigt), maar stukje bij beetje trok ze weer neer maar mij en op dit moment trekt ze zelfs weer meer naar mij dan naar mijn vrouw.

Hier is het dus goed gekomen, hopelijk geeft dat jou ook wat hoop :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 november 2022 @ 20:27:47 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206753606
Waterpokken :'(
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206755464
@Schanu Gelijkaardig verhaal tot nu toe. Hier begon het op ook tijdens mijn zwangerschap en was het een hele tijd extreem na de bevalling. Wat ook niet geholpen heeft is dat ik na de bevalling lange tijd niet mobiel was waardoor mijn vriend echt alles moest doen. Bedankt om het te delen.

@Ynske Sterkte! Veel smeren met zinkzalf en een zemelenbadje hielpen hier. Prot heeft ze een paar weken geleden gehad. Gelukkig viel het bij hem mee met het aantal blaasjes.
  maandag 21 november 2022 @ 07:36:14 #14
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206756507
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:27 schreef Ynske het volgende:
Waterpokken :'(
Ai. Hoor het ook al weer meer in m'n omgeving! Elke dag in zo'n zemelen bad ging hier top. Ik mocht er niet aan zitten (dus niks erop smeren), dus dat was een extra uitdaging. Gelukkig bleef hij er ook af.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 november 2022 @ 08:28:40 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206756753
Thnx all, op de handjes mag ik donttellmum waterpokken smeren. De rest niets. Handjes lijken t ergst en volgens mij ook in mondje en keel. Wil veel koud water drinken.
Ook maar waterijsjes gefixt.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 21 november 2022 @ 09:09:55 #16
148247 taxibabe
pi_206756987
Oh wat sneu Ynske, veel beterschap!
BU, hier is het in fases, maar niet zo extreem als bij jou. Lijkt mij echt heel naar.. :{ hopen dat het inderdaad een fase is en dat hij snel ook weer naar jou trekt en getroost wil worden. :*

Wij krijgen altijd veel leuke opmerkingen over het haar van Thomas, laatst hier ook en toen vertelde ik ook dat het wel 'veel werk' is om het netjes te krijgen. Gistermorgen was hij zijn schoencadeautjes aan het uitpakken en dit is dus zijn net-uit-bed kapsel, Thomas Scissorhands _O_ :
SPOILER
  maandag 21 november 2022 @ 09:14:04 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_206757018
Hahaha heerlijk!
Mijn middelste had ook zo'n kapsel als peuter maar inmiddels is alle krul er uit _O-
disclaimer
pi_206757051
Wauw :D
  FOK!fotograaf maandag 21 november 2022 @ 11:47:42 #19
148247 taxibabe
pi_206758730
Ben ook benieuwd of die krullen nog een beetje blijven als hij wat langer haar heeft. Ik hoop van wel!
Als hij 's avonds onder de douche is geweest, kan hij wel al een klein vlechtje. Dat scheelt 's morgens ook wel met borstelen en verder lang leve de antiklitspray en krullencrème ^O^
pi_206758747
taxibabe _O_ Wat een haar joh!
pi_206761802
Krullen. Super mooi!
pi_206763228
Ik vind het steeds makkelijker worden en dat is een hele opluchting. Natuurlijk zijn er pittige momenten, maar ik kan die steeds beter aan. Het klinkt misschien stom, maar ik ben blij dat ik de eerste 2 jaar achter de rug heb. Babytijd vond ik nog wel te doen, maar de periode van 1-2 jaar vond ik best zwaar. Komt ook door de talrijke gebroken nachten waar we uren bezig waren met A. Hij slaapt inmiddels redelijk door, al heeft hij nog steeds wel nachten dat wel lang wakker is.

Het voelt een beetje alsof ik weer kan ademhalen.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 15:25:05 #23
148247 taxibabe
pi_206777248
Wat fijn Sunshine! Ik heb het juist andersom, misschien omdat Thomas qua slapen niet moeilijk is en die. Maar ik vind het juist nu met momenten moeilijker worden. Hij heeft echt een eigen wil en zit soms zo in zijn eigen spel dat hij dan lastig te bereiken is. Het opvoeden is nu echt begonnen en moet ik ontdekken welke 'werkwijze' het beste werkt om hem te laten luisteren.

SPOILER
pi_206777343
Lastig taxibabe :{
Waarom specifiek een vve-indicatie? Heeft hij een taalachterstand?

Je kunt altijd de vraag stellen aan Integrale Vroeghulp, wij hebben daar tot nu toe heel goede ervaring mee.
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:40:09 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206777393
Ik zou vooral bedenken of je het een goed idee vindt dat hij meer dagen naar de psz gaat. Zo ja: lekker via zo’n indicatie laten lopen. Zo nee: vriendelijk bedanken en rustig afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 15:47:37 #26
148247 taxibabe
pi_206777481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:36 schreef B.ertha het volgende:
Lastig taxibabe :{
Waarom specifiek een vve-indicatie? Heeft hij een taalachterstand?

Je kunt altijd de vraag stellen aan Integrale Vroeghulp, wij hebben daar tot nu toe heel goede ervaring mee.
Nee geen taalachterstand. Maar op sociaal gebied, hij maakt dus moeilijk contact met de kinderen en bij de kinderen gaat hij dus in observatiemodus (en praat dan bijna niet en doet niet mee met groepsactiviteiten). Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, hij gaat ook met plezier naar de psz.

Zodra er geen kinderen zijn, praat hij met de juf en thuis praat hij ook aan 1 stuk door. Hij is totaal niet verlegen. Het is echt puur dat hij in observatiemodus gaat zodra er andere kinderen van zijn leeftijd bij zijn. Grotere kinderen is ook geen probleem.

[ Bericht 6% gewijzigd door taxibabe op 22-11-2022 15:54:44 ]
pi_206777886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:47 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Nee geen taalachterstand. Maar op sociaal gebied, hij maakt dus moeilijk contact met de kinderen en bij de kinderen gaat hij dus in observatiemodus (en praat dan bijna niet en doet niet mee met groepsactiviteiten). Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, hij gaat ook met plezier naar de psz.

Zodra er geen kinderen zijn, praat hij met de juf en thuis praat hij ook aan 1 stuk door. Hij is totaal niet verlegen. Het is echt puur dat hij in observatiemodus gaat zodra er andere kinderen van zijn leeftijd bij zijn. Grotere kinderen is ook geen probleem.
Dan vraag ik me af of hij überhaupt voor zo'n indicatie in aanmerking komt hoor.
En verder vooral wat Lemijn zegt: Denk je dat hij er baat bij heeft om vaker te gaan?
  dinsdag 22 november 2022 @ 16:57:48 #28
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206778288
VVE kan op basis van taal en sociale 'achterstanden', dus zou best kunnen.

En ja, wat wil je zelf...? Zie je er eventueel het nut er van in om extra te gaan? Hoe vaak gaat hij naar PSZ?

Wij hebben volgende week gesprek op CB over z'n taal / spraak / oren. Ik merk wel echt vooruitgang. KDV vraagt zich af of hij het altijd goed hoort, omdat hij soms vreemde antwoorden geeft. Niet altijd ofzo. Er zijn alleen zoooooveel wachtlijsten dat ze het advies geven om begin volgend jaar te gaan en, mocht er iets nodig zijn, dan is er genoeg tijd tot hij 4 wordt (hij is net 3 haha).
Maar goed; er komt hier half / eind december een tweede dus dan maar nu naar het CB.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 17:06:23 #29
148247 taxibabe
pi_206778387
Redenatie juf: Door vaker te gaan komt hij misschien meer los en laat hij meer van zichzelf zien en wat hij kan. En gaat hij dan ook meer praten en meedoen. Ook als voorbereiding op de basisschool.

In de speeltuin gaat hij ook in observatiemodus. Op de camping inde zomervakantie heeft hij dan wel weer met meer (oudere) kinderen tegelijk gespeeld. Helaas heeft hij geen neefjes/nichtjes jonger dan 10 (ja 1, maar die is 3 maand)

Hij gaat nu 2 ochtenden naar de psz, verder geen opvang.

Ik weet niet zo goed wat wijsheid is, omdat ik niet het idee heb dat hij een achterstand heeft. En in hoeverre speelt zo'n indicatie mee in zijn verdere schooltijd. Misschien ff afwachten en kijken hoe hij zich nog ontwikkeld en het in het nieuwe jaar opnieuw bekijken.
pi_206779076
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:25 schreef taxibabe het volgende:

SPOILER
Dit had een post over mijn Bas kunnen zijn, mijn hemel. 1 op 1 copy paste aan gedrag :o .
Praat hele volzinnen, is al een tijd druk bezig met kleuren/getallen/letters. Altijd heel introvert geweest, spreekt nauwelijks in de.groep maar kan 1 op 1 precies vertellen wie wat gedaan heeft, wat van wie is etc.

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 22-11-2022 18:27:26 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 22 november 2022 @ 21:56:30 #31
148247 taxibabe
pi_206783289
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2022 18:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dit had een post over mijn Bas kunnen zijn, mijn hemel. 1 op 1 copy paste aan gedrag :o .
Praat hele volzinnen, is al een tijd druk bezig met kleuren/getallen/letters. Altijd heel introvert geweest, spreekt nauwelijks in de.groep maar kan 1 op 1 precies vertellen wie wat gedaan heeft, wat van wie is etc.

SPOILER
nou.. kleuren.. Heeft Bas het ook bv. over licht- en donkerblauw? Daar waren op de psz heel verbaasd over dat Thomas dus dat verschil benoemd. Ik heb daar nooit over nagedacht.
pi_206783315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 21:56 schreef taxibabe het volgende:

[..]
nou.. kleuren.. Heeft Bas het ook bv. over licht- en donkerblauw? Daar waren op de psz heel verbaasd over dat Thomas dus dat verschil benoemd. Ik heb daar nooit over nagedacht.
Ja. Zoals hij zelf dan ook nog erbij zegt: ze zijn hetzelfde maar ook anders.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:43:06 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206786818
Hoe lang gaat hij al? Mijn nu-kleuter had destijds ook een tijdje nodig om in de groep los te komen, maar is reteslim en 1-op-1 kwamen er hele verhalen uit. Is allemaal goed gekomen door haar de tijd te geven om te wennen en haar ook in groepsverband soms even 1-op-1 te benaderen en een vraag te stellen bijv. We waren toen net verhuisd en het was voor haar dus een nieuw kdv. Na een paar weken kwam de pm'er vragen of ze uberhaupt kon praten. Een maand later moesten ze zelf erg lachen om die vraag omdat ze af en toe moesten vragen of de jongedame heel even wilde stoppen met kwekken tijdens de uitleg bijvoorbeeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206787261
Mijn oudste had het ook moeilijk op de peuterspeelzaal, maar hij was juist heel aanwezig. Hij had een VVE indicatie kunnen krijgen en meer kunnen gaan maar dat deden we niet. Hij had die rustdagen echt wel nodig.
Op school heeft hij ook grote problemen gehad. Ik kan me niet voorstellen dat meer naar de peuterspeelzaal gaan hem daar beter op had voorbereid.
Volg vooral je eigen gevoel daarin, jij kent hem het beste. :)

Poffertje staat bij een peuterspeelzaal ingeschreven maar die hebben erg lange wachtlijsten. Rond de zomer hebben ze pas plek. Vind ik eigenlijk niet zo erg. De eerste peuterspeelzaal waar kleuter zat was fantastisch maar had te weinig kinderen om open te blijven. Op de tweede heeft hij juist veel negatief gedrag aangeleerd.

Poffertje speelt heel graag mee met vriendjes van kleuter. Ze gaat ook steeds mee naar school. Ze hangt gigantisch aan mij. Ik weet niet zeker of ze de peuterspeelzaal een fijne toevoeging zou vinden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 11:26:10 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206787349
Bij Aapie duurde het ook echt even voor hij helemaal loskwam op de opvang, we zijn natuurlijk ook verhuisd dus dat zal vast meegespeeld hebben. Hij deed op zich wel goed mee maar was ook erg veel op zichzelf. En pas sinds een maand praat hij daar, terwijl hij thuis al lang kon praten. Zij dachten dus dat hij helemaal niet kon praten :') Inmiddels kletst hij ze de oren van de kop, echt een verandering van dag en nacht.

Vraagje over kleuren: Aapie benoemt blauw en geel goed maar rood noemt hij ook steevast blauw. Is dat iets om je "zorgen" over te maken? Kleurenblindheid zit namelijk wel in de familie.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206787516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Bij Aapie duurde het ook echt even voor hij helemaal loskwam op de opvang, we zijn natuurlijk ook verhuisd dus dat zal vast meegespeeld hebben. Hij deed op zich wel goed mee maar was ook erg veel op zichzelf. En pas sinds een maand praat hij daar, terwijl hij thuis al lang kon praten. Zij dachten dus dat hij helemaal niet kon praten :') Inmiddels kletst hij ze de oren van de kop, echt een verandering van dag en nacht.

Vraagje over kleuren: Aapie benoemt blauw en geel goed maar rood noemt hij ook steevast blauw. Is dat iets om je "zorgen" over te maken? Kleurenblindheid zit namelijk wel in de familie.
Volgens mij hoeven ze pas rond hun 5e de primaire kleuren goed te benoemen.

Wat betreft wennen/loskomen op de groep, die vlieger gaat voor Bas echt niet op. Hij zit vanaf dat hij 5 maanden is op het kdv. Hij is gewoon heel introvert en komt nu pas langzaamaan los met praten. Geeft niet, wij weten dat hij het kan.
pi_206787654
Dank voor jullie reacties! Fijn dat Thomas niet de enige is. Hij gaat nu sinds maart naar de psz, Er is al een hele grote verbetering met vorig schooljaar, maar nog niet voldoende volgens de juf. Op zich denk ik dat Thomas het wel aan zou kunnen en ook wel zou willen om vaker naar de psz te gaan.

Ik denk dat we het nog even aankijken tot februari ofzo. Ik vind de overgang van 2 ochtenden psz naar 5 dagen basisschool na ook best wel heftig. Eerst maar eens kijken hoe hij het op de peutergym gaat doen. Daar hadden we hem al voor opgegeven, maar er was nog geen plek. Dus volgende week woensdag eerste proefles.
pi_206787678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:

Hier duurde het ook even. Hij zit er nu een jaar en pas sinds een korte tijd doet ie echt mee met de andere kinderen. Hij heeft ook een bestie naar het schijnt.

Ik zie eigenlijk geen zorgelijke zingen bij Taxi babe haar kind, maar tegelijkertijd ben ik natuurlijk ook geen pro in dat soort dingen. Of hij introvert is durf ik niet zo te zeggen. Mijn oudste is dat wel en het komt toch wel voor dat mensen deze karaktertrek niet snappen. Ze snappen niet dat iemand graag op zichzelf is en zien problemen. Gelukkig heeft ze nu 2 juffen die weten hoe ze in elkaar steekt en haar lekker laten zoals ze is :)
pi_206787820
Hij is alleen introvert op de groep. Thuis en bij familie en bekenden is hij totaal niet introvert. En hij doet zijn eigen ding op de groep. Voorbeeld van de juf: Als ze naar buiten gaan buitelen de kinderen bijna over elkaar heen om als eerste bij de jassen te zijn. Thomas niet, hij maakt eerst af waar hij mee bezig was voordat hij besluit om ook maar eens richting de jassen te gaan. :')
Hij heeft ook wel een jongen waar hij naar toe trekt, maar echt praten doet hij niet, het blijft bij ouwehoeren en gek doen.

En die kleuren, hij kan zo'n beetje alle kleuren goed benoemen inclusief verschillende tinten. Ik dacht dat dat normaal was, maar kwam er pas gisteren achter dat ze dat pas met 5 hoeven te kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 23-11-2022 12:10:02 ]
pi_206787975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:47 schreef taxibabe het volgende:
Dank voor jullie reacties! Fijn dat Thomas niet de enige is. Hij gaat nu sinds maart naar de psz, Er is al een hele grote verbetering met vorig schooljaar, maar nog niet voldoende volgens de juf. Op zich denk ik dat Thomas het wel aan zou kunnen en ook wel zou willen om vaker naar de psz te gaan.

Ik denk dat we het nog even aankijken tot februari ofzo. Ik vind de overgang van 2 ochtenden psz naar 5 dagen basisschool na ook best wel heftig. Eerst maar eens kijken hoe hij het op de peutergym gaat doen. Daar hadden we hem al voor opgegeven, maar er was nog geen plek. Dus volgende week woensdag eerste proefles.
Ze zijn pas met 5 leerplichtig en ook daarna is er nog een mogelijkheid om je kind thuis te houden als het nodig is. Ik maak mij er in ieder geval niet teveel zorgen over in Bas zijn situatie. Sterker nog, ik vermoed dat hij op school zelfs lekkerder gaat dan psz/kdv.

Mijn peuter heeft strijkkralen ontdekt. Ik heb inmiddels al 4 prachtige auto's gestreken _O-
pi_206788412
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ze zijn pas met 5 leerplichtig en ook daarna is er nog een mogelijkheid om je kind thuis te houden als het nodig is. Ik maak mij er in ieder geval niet teveel zorgen over in Bas zijn situatie. Sterker nog, ik vermoed dat hij op school zelfs lekkerder gaat dan psz/kdv.

Mijn peuter heeft strijkkralen ontdekt. Ik heb inmiddels al 4 prachtige auto's gestreken _O-
Yes :Y

@taxibabe Je kan er altijd voor kiezen om het op te bouwen op school als het teveel is m. Of gewoon je kind een dag in de week thuis te houden (mits het voor jullie als ouders kan natuurlijk). Wij hebben de eerste periode de vrijdagmiddag geskipt op aanraden van de juf. Oudste was op een vrijdag altijd erg moe van de week.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 23-11-2022 12:41:24 ]
pi_206791760
Ik herken je verhaal ook wel hoor @taxibabe, onze T is in nieuwe situaties ook introvert maar bij bekenden juist niet. Kijkt ook altijd eerst kat uit de boom en zal nooit het middelpunt van de belangstelling opzoeken.

Hij is een paar maanden terug naar de peutergroep gegaan op het kdv en het begin was ook erg wennen. Nu bloeit hij helemaal op. Hij is ook gewoon meer een denker dan een doener. Speelt liever binnen dan buiten etc. KDV geeft aan dat ze dat wel vaker zien en dat die kindjes vaak cognitief wat verder zijn dan de rest. Ik zou me er dus ook niet te druk over maken zolang ze zelf gewoon met plezier gaan en het ze niet in de weg gaat zitten.

En wij hebben gisteren voor het eerst een basisschool bezocht ter orientatie. Op deze school is groep 1 standaard op vrijdag vrij (naast de woensdagmiddag die elke leerling heeft). Lijkt me inderdaad ook fijn voor die kleintjes. Even bijkomen. Groep 2 gaat alleen vrijdagochtend en vanaf groep 3 pas de hele vrijdag,
Shine bright like a diamond.
pi_206792007
De basisschool waar Thomas heen gaat heeft een continurooster tot 14.15 en de kleutergroepen hebben daar op woensdag- en vrijdagmiddag vanaf 12.00 vrij. Ik denk dat we hem binnenkort officieel moeten inschrijven, krijgen we als het goed is bericht van omdat de psz onderdeel is van de school.
pi_206794080
Wij hebben ook een introverte jongen. Ik ben zelf ook introvert dus hij heeft het niet van een vreemde.
Hij gaat wel drie hele dagen naar de opvang dus hij is goed gewend en heeft zijn eigen kliekje waar hij mee optrekt. Maar dat heeft ook lang geduurd.
Het vervelende is vooral dat mensen niet goed weten wat het is. Dat lees ik hierboven ook wel. Ik heb zelf geen last van het introvert zijn maar wel van hoe negatief mensen het vaak zien.
pi_206794868
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben ook een introverte jongen. Ik ben zelf ook introvert dus hij heeft het niet van een vreemde.
Hij gaat wel drie hele dagen naar de opvang dus hij is goed gewend en heeft zijn eigen kliekje waar hij mee optrekt. Maar dat heeft ook lang geduurd.
Het vervelende is vooral dat mensen niet goed weten wat het is. Dat lees ik hierboven ook wel. Ik heb zelf geen last van het introvert zijn maar wel van hoe negatief mensen het vaak zien.
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat wanneer kinderen introvert gedrag vertonen dat vaak als probleem gezien wordt. Kinderen horen blijkbaar lekker samen te spelen en als een kind dat niet doet of minder dan moet dat maar gelijk gestuurd worden. Ja nee, sommige kinderen zijn gewoon zo en daar is niks mee aan de hand.
pi_206795125
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat wanneer kinderen introvert gedrag vertonen dat vaak als probleem gezien wordt. Kinderen horen blijkbaar lekker samen te spelen en als een kind dat niet doet of minder dan moet dat maar gelijk gestuurd worden. Ja nee, sommige kinderen zijn gewoon zo en daar is niks mee aan de hand.
Exact dit ja.
pi_206795242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat sturen houdt niet op. Als volwassene gaat dat gewoon door. Extraverte kwaliteiten zijn de standaard. Ik heb ooit iemand op het werk letterlijk horen zeggen dat een introvert niet kan leiding geven. Wat een onzin. Als introvert heb je misschien andere kwaliteiten en die zijn niet minderwaardig :(
Mijn kind speelt wel graag samen, alleen op zijn manier. Net zoals ik graag onder de mensen ben. Maar ook niet altijd of met iedereen. Introvert wordt vaak gezien als niet sociaal maar dat klopt niet.
Ik moet wel zeggen dat onze opvang daar niet in stuurt en elk kind zichzelf laat zijn.
pi_206795416
Helemaal gelijk in. Ik heb niet het idee dat Thomas er last van heeft. De juf ziet als Thomas alleen met de juf is en/of met ons erbij een hele andere open en pratende Thomas. En dat is haar punt een beetje, met de andere kinderen erbij laat hij zichzelf dus niet zien en laat hij niet zien wat hij kan en weet. En dat hij zich daardoor niet goed kan ontwikkelen.

Op zich snap haar punt wel, maar ik hoop dat hij zich de komende maanden wel gaat ontwikkelen en opbloeit. En dat de peutergym daar ook bij gaat helpen.
pi_206796342
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:14 schreef taxibabe het volgende:
Helemaal gelijk in. Ik heb niet het idee dat Thomas er last van heeft. De juf ziet als Thomas alleen met de juf is en/of met ons erbij een hele andere open en pratende Thomas. En dat is haar punt een beetje, met de andere kinderen erbij laat hij zichzelf dus niet zien en laat hij niet zien wat hij kan en weet. En dat hij zich daardoor niet goed kan ontwikkelen.

Op zich snap haar punt wel, maar ik hoop dat hij zich de komende maanden wel gaat ontwikkelen en opbloeit. En dat de peutergym daar ook bij gaat helpen.
Kan het zijn dat hij een groep te druk vindt?
pi_206796446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kan het zijn dat hij een groep te druk vindt?
Dat vermoeden had ik wel, maar in de zomer heeft hij dan wel weer met meerdere (oudere) kinderen gespeeld op de trampoline. En zo heel groot is de groep ook niet, max 6-7 kindjes dacht ik.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2022 @ 21:19:03 #51
148247 taxibabe
pi_206823223
Zijn jullie peuters ook gek op Freeks Wilde Wereld? Thomas vindt hem geweldig! (Ik vind hem verschrikkelijk :r , maar alles voor je kind, haha). Freek sluit altijd af met 'Laterrr'. En Thomas zegt nu ook steeds 'laterrrrrr!' _O-
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:34:49 #52
346653 Ceviche
pi_206823531
:D we zagen laatst wel een regionale variant met een man die op straat-manier de stadsnatuur laat zien.
'kijk deze poes! Hij is een strijder! Eh, fawaka!' _O-
Maar Koert kijkt nu graag Peppa pig (hij zegt steevast 'Poepa pig') maar dat vind ik echt verschrikkelijk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Koert vindt van Freek Vonk :)
pi_206823554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:19 schreef taxibabe het volgende:
Zijn jullie peuters ook gek op Freeks Wilde Wereld? Thomas vindt hem geweldig! (Ik vind hem verschrikkelijk :r , maar alles voor je kind, haha). Freek sluit altijd af met 'Laterrr'. En Thomas zegt nu ook steeds 'laterrrrrr!' _O-
Nee,die van mij is geobsedeerd door Teigetje _O-

Wij hadden gisteren 10 minuten gesprek op de peuterspeelzaal.

SPOILER
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:38:42 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206823596
Ik vind Freek Vonk helemaal geen peutermateriaal :o . Wat niet wegneemt dat je peuter ernaar kan kijken natuurlijk, maar waarschijnlijk kan je de hele serie als ze dubbel zo oud zijn nog eens aanzetten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206823713
Hier is de peuter fan van Buurman&Buurman, Hoi Duggee, Peppa Pig, Pingu en soms ook nog TikTak.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2022 @ 21:47:48 #56
148247 taxibabe
pi_206823719
Ik vind het ook niet echt peutermateriaal, maar het komt na het Sinterklaasjournaal. En Thomas wil dan ook echt niet naar de wc tenzij ik het op pauze zet.. :')

Oh en hij kijkt ook wel tekenfilmpjes, vooral op ketnet. O.a. dropje, tiktak, pingu, bumba, Biba en Loeba ( :r )
pi_206824559
Mijn peutertje kijkt ook wel Freek. Vooral de tintins wil ze dan zien. Ben zo blij dat ik dan een plaatje van een pinguïn zie anders zou ik het soms niet weten. :D

Met spinnen vindt ze het ook leuk om oeh neeeeee te roepen enzo. Ik vermoed dat ze de dieren maar zo zo vindt, maar het dramatische, daar houdt ze wel van. O+
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2022 @ 22:50:56 #58
148247 taxibabe
pi_206824642
Oh wat grappig, Thomas noemt pinguïns pinpins. Gisteren ging het over alpacas bij Freek, en Thomas zegt dan van alles na, Alpaca's 'mmmmmm'. :D Hij vindt dieren geweldig, zo herkent hij ook al verschillende vogels in de tuin. Dan roept hij ineens 'Echtster in de lucht gevloog!' _O_
pi_206845780
Hier kijkt de peuter ook Freek incl "Laterrrrr" _O-

Verder is het Bing voor en Bing na, en komen hele items uit Bing terug. "Een klein beetje is genoeg" uit de aflevering waarin Bing heel veel badschuim in bad doet, en het niezen uit de glitteraflevering "O jee hele kamer vol glitters!" :')

Sinterklaasjournaal kijkt hij ook. Afgelopen week riepen de Pieten "ETEN! ETEN! ETEN! :Y) " aan tafel. Drie keer raden wie dat na één keer zien heeft overgenomen...

Ondertussen een heftige gooi en beker omkiepfase. Iemand tips?
pi_206851067
Hier is de peuter ook fan van Bing. Ik vind het eigenlijk maar een zeurderig konijn, maar die stem van Flop vind ik echt heerlijk rustgevend :D.

Ze zei vandaag “ik hou fjou” tegen haar zusje O+ :'( O+.
pi_206851167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:47 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind het ook niet echt peutermateriaal, maar het komt na het Sinterklaasjournaal. En Thomas wil dan ook echt niet naar de wc tenzij ik het op pauze zet.. :')

Oh en hij kijkt ook wel tekenfilmpjes, vooral op ketnet. O.a. dropje, tiktak, pingu, bumba, Biba en Loeba ( :r )
Hier ook Ketnet. Biba en Loeba geven wel de kriebels ja :') Noddy kijkt hij ook graag en wat wat echt een hit is, Maan en ik. Tiedeltaddel!
  FOK!fotograaf maandag 28 november 2022 @ 08:11:33 #62
148247 taxibabe
pi_206851312
J
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ook Ketnet. Biba en Loeba geven wel de kriebels ja :') Noddy kijkt hij ook graag en wat wat echt een hit is, Maan en ik. Tiedeltaddel!
Jaaa Tiedeltaddel en uieh! _O- Oh en Ridder Muis vindt hij ook geweldig. Ze hadden laatst ridderthema op de psz en toen had ik van karton een schild gemaakt en Thomas vond dat hij Ridder Muis was :Y
pi_206851688
Wij schuiven hier ook maar aan. Ik heb vanochtend een tweejarige uit bed gehaald. :'( O+
SPOILER
Protège moi de mes désirs.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 november 2022 @ 10:48:57 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206852526
Hier staat wel eens Caillou op.

Gefeliciteerd arvensis
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206852633
Gefeliciteerd! :*
pi_206853137
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 09:23 schreef arvensis het volgende:
Wij schuiven hier ook maar aan. Ik heb vanochtend een tweejarige uit bed gehaald. :'( O+
SPOILER
Jemig, wat wordt ze groot! Gefeliciteerd!
pi_206854916
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2022 22:42 schreef PKM het volgende:
Mijn peutertje kijkt ook wel Freek. Vooral de tintins wil ze dan zien. Ben zo blij dat ik dan een plaatje van een pinguïn zie anders zou ik het soms niet weten. :D

Met spinnen vindt ze het ook leuk om oeh neeeeee te roepen enzo. Ik vermoed dat ze de dieren maar zo zo vindt, maar het dramatische, daar houdt ze wel van. O+
Haha het dramatische :D.

Gefeliciteerd met je peuter, arvensis!
pi_206876159
Congrats @arvensis !
pi_206912636
A vond het wel een goed idee om tomatensoep in zijn haar te smeren :Y)

zondag 4 december 2022 @ 21:44:00 #70
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_206945609
Zusje wil altijd haar soep drinken en ik presteer het om elke keer soep op het menu te hebben als ze net in bad is geweest :')

Tevens hoi. Zusje is alweer een maand een peuter. Ben geen regelmatige meeschrijver maar wel een meelezer *)
pi_206946026
Ik vroeg vandaag aan mijn oudste hoe de cadeautjes in de tuin kwamen.
Poffertje: Papa boven pakken. :s) Ze had hem niet gezien.

Alle cadeautjes vond ze prachtig. O+ We hadden onze handen wel vol aan twee kinderen af te remmen op het uitpakken.

Gisteren moesten we ook nog een gewoon cadeautje kopen. Ik vroeg aan haar of ze wou helpen cadeautje zoeken. Begint ze "kadoooo, kadohooo" laat lege handjes zien, "cadeau niet". _O-
  zondag 4 december 2022 @ 22:29:11 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206946074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
A vond het wel een goed idee om tomatensoep in zijn haar te smeren :Y)

[ afbeelding ]
Scheetje O+ en dat hij al soep kan eten! :Y) ^O^
Resistance is futile.
  zondag 4 december 2022 @ 22:29:40 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206946077
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 09:23 schreef arvensis het volgende:
SPOILER
Gefeliciteerd O+ *O*
Resistance is futile.
  zondag 4 december 2022 @ 22:40:42 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206946160
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 21:44 schreef 1inamelon het volgende:
Zusje wil altijd haar soep drinken en ik presteer het om elke keer soep op het menu te hebben als ze net in bad is geweest :')

Tevens hoi. Zusje is alweer een maand een peuter. Ben geen regelmatige meeschrijver maar wel een meelezer *)
:W

Soep beginnen we hier nog maar niet aan. Colin is gek op fruit en noemt alles wat rond is oopol (appel).
Resistance is futile.
pi_206947269
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Scheetje O+ en dat hij al soep kan eten! :Y) ^O^
Zoals je kunt zien gaat het nog niet geheel vlekkeloos :D Maar het gaat wel steeds beter!
  zondag 11 december 2022 @ 00:37:43 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207037487
Noëlle heeft binnen 4 dagen door gekregen wat een deken is en dat ze het er warm door krijgt als ze eronder gaat liggen. Ze sliep altijd in een slaapzak maar sinds ze door kreeg wat een rits is deed ze hem altijd af in bed. Niet heel handig in de winter :').

Ik ben lange tijd niet zo trots geweest als wanneer ik haar toen ze ging slapen zichzelf eerst even weer onder de deken positioneerde. O+

Ze gaat altijd eerst even een boekje 'lezen' en verder in bed spelen voor ze kan slapen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 11 december 2022 @ 11:28:23 #77
208890 June.
Seriously?
pi_207040035
Hier wil de peuter niet onder de deken :D Echter de slaapzak in maat 98/104 wordt wat klein..
Maar goed, dan moet hij maar vanzelf merken dat het niet fijn is zonder deken ofzo.
  zondag 11 december 2022 @ 13:22:15 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207041240
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:28 schreef June. het volgende:
Hier wil de peuter niet onder de deken :D Echter de slaapzak in maat 98/104 wordt wat klein..
Maar goed, dan moet hij maar vanzelf merken dat het niet fijn is zonder deken ofzo.
Ja, we hebben ook halve drama's en plannen van aanpak gelezen toen ze haar slaapzak uit ging doen. Blijkbaar kan je de slaapzak periode verlengen door deze andersom aan te doen maar dat vonden we een beetje zielig. Maar gelukkig vind ze de deken wel leuk nu.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 21:22:14 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207059942
Zo, tijdje niet meegelezen en meegeschreven :@ Aapie is veel ziek en het is sowieso een drukke maand met de feestdagen maar ook werk.

Los van het steeds ziek zijn gaat het heel goed met Aapie. Het is zo'n tevreden mannetje O+ Hij kletst de oren van je kop en roept steeds "kijk!" en dan laat hij je iets zien. Sinds een paar dagen pakt hij je bij de hand en sleurt je er dan heen (eerst trok hij aan je broek :+).

Qua tv is hij IDOLAAT van Cory Carson. Zelfs midden in de nacht vraagt hij "Carson?" :') Wij zijn gezwicht door de commercie en hebben voor Sinterklaas een Cory Carson huis gegeven inclusief het hele autogezin maar minus papa. Raar :? Andere voertuigen zoals Thomas de Trein vindt hij ook ok maar het is toch snel weer Carson? Verder heeft hij dino's ontdekt, daarmee speelt hij samen met zijn auto's. En hij heeft op de opvang iets geleerd dat "beuken" heet en slaat dan hard met zijn auto's op tafel of geeft je een klap in het gezicht :'( Laten we hopen dat hij dit weer snel afleert.

Dan de stats: inmiddels 14,2 kilo en 90 cm lang. Netjes volgens mij voor zijn leeftijd? Hij heeft alleen vrij korte benen en een lange romp dus de rompers passen inmiddels niet zo goed meer :')

Ben benieuwd naar de updates van jullie peuters!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207060719
Haha @MaJo die Cody Carson ga ik eens opzoeken. :D

Fijne update, mijn meisje doet alles op het potje! Met het slapen krijgt ze wel een luiertje om maar die blijft eigenlijk ook steeds droog.

Ik ben wel onder de indruk van hoe graag ze wou leren poepen op het potje. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zei ze dat ze moest poepen, maar dan lukte het niet. Ze poepte dus nergens meer, niet op het potje maar ook niet in onderbroek of luier. Ze poepte zelfs een keer 's nachts.

Dus ik ben heel blij, vooral voor haar, dat ze het nu kan. :s)
  maandag 12 december 2022 @ 23:05:02 #81
346653 Ceviche
pi_207061198
Wat fijn PKM!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2022 @ 06:41:00 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207062247
Al 2 weken snachts een luier aan het recyclen. Dus vannacht zonder. En we zijn nog droog *O*
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:03:46 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207075610
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 22:25 schreef PKM het volgende:
Haha @:MaJo die Cody Carson ga ik eens opzoeken. :D

Fijne update, mijn meisje doet alles op het potje! Met het slapen krijgt ze wel een luiertje om maar die blijft eigenlijk ook steeds droog.

Ik ben wel onder de indruk van hoe graag ze wou leren poepen op het potje. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zei ze dat ze moest poepen, maar dan lukte het niet. Ze poepte dus nergens meer, niet op het potje maar ook niet in onderbroek of luier. Ze poepte zelfs een keer 's nachts.

Dus ik ben heel blij, vooral voor haar, dat ze het nu kan. :s)
Zoek dan wel op Cory Carson in plaats van Cody ;) Tot nu toe hebben Aapie en jouw oudste wel dezelfde interesses (Bing!) dus grote kans dat hij het ook leuk vindt.

Wat knap dat ze al zindelijk is! Aapie is daar nog niet echt mee bezig. Hij gaat af en toe op het potje voor de vorm (met kleren aan), pakt dan een wc papiertje, veegt zich zogenaamd af en gooit het in de wc O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:41 schreef Ynske het volgende:
Al 2 weken snachts een luier aan het recyclen. Dus vannacht zonder. En we zijn nog droog *O*
Ook al zo goed bezig *O*
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:09:19 #84
382129 crew  Donna
pi_207075652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:41 schreef Ynske het volgende:
Wauw super!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:10:26 #85
382129 crew  Donna
pi_207075658
A-tje is een beetje ziekjes. Of ziekjes, de batterij is leeg denk ik.
Ze hoest en had gisteren op de opvang (net uit bed) wat verhoging en ze moest spugen (in een hoestbui). Dus wij haar opgehaald, maar ze lijkt gewoon erg moe en daardoor ook huilerig.
Echt ziek is ze niet.

Maar we zijn wel een dagje extra thuis. Even rustig aan.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:39:59 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207075869
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:10 schreef Donna het volgende:
A-tje is een beetje ziekjes. Of ziekjes, de batterij is leeg denk ik.
Ze hoest en had gisteren op de opvang (net uit bed) wat verhoging en ze moest spugen (in een hoestbui). Dus wij haar opgehaald, maar ze lijkt gewoon erg moe en daardoor ook huilerig.
Echt ziek is ze niet.

Maar we zijn wel een dagje extra thuis. Even rustig aan.
Beterschap voor A-tje :*

Aapie heeft een beetje hetzelfde, hij is al weken niet lekker. Toen hij gisteren voor de zoveelste keer "au pijn" zei heb ik de huisarts gebeld en mochten we even langs komen. Alles was goed, alleen wat gepruttel in de borst dus gewoon verkouden. Maar het is nu al weken af en aan snotteren/hoge koorts en inderdaad laatst ook spugen na een hoestbui. Hopelijk gaan we gezond de kerst in met z'n allen!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 19:13:43 #87
382129 crew  Donna
pi_207081057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
Beterschap voor A-tje :*

Aapie heeft een beetje hetzelfde, hij is al weken niet lekker. Toen hij gisteren voor de zoveelste keer "au pijn" zei heb ik de huisarts gebeld en mochten we even langs komen. Alles was goed, alleen wat gepruttel in de borst dus gewoon verkouden. Maar het is nu al weken af en aan snotteren/hoge koorts en inderdaad laatst ook spugen na een hoestbui. Hopelijk gaan we gezond de kerst in met z'n allen!
Nou precies. Liever nu dan met kerst, maar toch!

Ik kan A-tje eindelijk weer naar bed brengen. Naar maanden van huilen, krijsen en feest vieren in bed valt er sinds kort met haar te praten en heb ik haar maandag redelijk succesvol en vanavond 100% succesvol naar bed gebracht. Mijn vriend (en de rest van de wereldbevolking) kon het wel, maar bij mij was het drama. Duimen maar!
pi_207083009
Wat fijn Donna!
Hier is het slapen stukken onrustiger nu de spenen met Sinterklaas zijn meegegaan ;) Meer mensen die dat herkennen? Duurt langer voordat hij in slaap valt en is ineens 's nachts ook vaker wakker. Hij zegt nu soms ook angstig te zijn of dat er een leeuw in de kamer zit etc.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 20:56:56 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207083232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 19:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Nou precies. Liever nu dan met kerst, maar toch!

Ik kan A-tje eindelijk weer naar bed brengen. Naar maanden van huilen, krijsen en feest vieren in bed valt er sinds kort met haar te praten en heb ik haar maandag redelijk succesvol en vanavond 100% succesvol naar bed gebracht. Mijn vriend (en de rest van de wereldbevolking) kon het wel, maar bij mij was het drama. Duimen maar!
Dat is goed nieuws! Ik vind het sowieso fijn dat je nu veel beter dingen uit kunt leggen en dat ze het ook echt begrijpen. Ik kan nu ook tegen Aapie zeggen "ik ga een flesje voor je pakken, even wachten ok?" en dan antwoordt hij ook met "ok" en wacht heel geduldig O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:44 schreef June. het volgende:
Wat fijn Donna!
Hier is het slapen stukken onrustiger nu de spenen met Sinterklaas zijn meegegaan ;) Meer mensen die dat herkennen? Duurt langer voordat hij in slaap valt en is ineens 's nachts ook vaker wakker. Hij zegt nu soms ook angstig te zijn of dat er een leeuw in de kamer zit etc.
Omdat Aapie veel ziek is heeft hij de laatste tijd wat teveel zijn speentje gehad, het idee was eigenlijk alleen in bed (en dat ging goed). Maar nu huilt hij ook veel om zijn speen overdag. Geen tips dus helaas.

Moeten jullie nou kijken hoe groot mijn kleine mannetje al is :o

Moderator woensdag 14 december 2022 @ 21:13:02 #90
382129 crew  Donna
pi_207083524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:44 schreef June. het volgende:
Wat fijn Donna!
Wij waren denk ik wat dat betreft net op tijd met het stoppen van de speen een paar maanden geleden. Ze heeft wel veel knuffels ervoor in de plaats gekregen. Eerst knuffels met een 'tuutje' er aan die ze ook echt in haar mond had als speen zeg maar en sinds een paar weken verkiest ze gewone knuffels zonder tuutje om mee te slapen.

Leuk he @MaJo dat je nu echt dingen kunt uitleggen enzo. Ze snappen het ook gewoon. Zo lief.
pi_207083811
Hier al een hele tijd zonder speen dus die herken ik niet. Knuffels, daar heeft onze peuter wel iets mee ja. Ze sleept alles mee naar bed, haar eigen knuffels, liefst nog een paar van haar zus en een maand geleden moesten ook alledrie de poppen mee in bed. Ze slaapt in een ledikant en daar bleef weinig plaats over voor haarzelf, maar het moest... :')

Gisteren bij de tandarts eerst mama, toen papa. Ik vroeg haar eerst je grote zus en daarna jij als kleine zus als laatste? Haar nonchalante antwoord: nee, daarna gaan we naar huis. *)
Ik kan soms echt dubbel liggen om haar uitspraken. :D
pi_207184552
Ik was net met A hier even naar de winkels gegaan. Op een gegeven moment kwam er een jochie van een jaar of 2/3 naar A toe en ik dacht, oh die wil even bij ons kijken. En van uit het niets geeft dat jongetje gewoon een pets in A zijn gezicht :{ Ik tegen zijn moeder een beetje verbouwereerd: 'Uw zoontje heeft zojuist mijn kind in het gezicht geslagen'. 'Ooooohhh, zeg maar sorry' zei ze tegen haar kind. Kind keek me een beetje schaapachtig aan en verder bleef enige vorm van communicatie uit, ook van de moeder.

Nu snap ik dat kinderen opvoeden een ding is, maar ik had het denk ik wel wat anders aangepakt.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:05:25 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207184685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was net met A hier even naar de winkels gegaan. Op een gegeven moment kwam er een jochie van een jaar of 2/3 naar A toe en ik dacht, oh die wil even bij ons kijken. En van uit het niets geeft dat jongetje gewoon een pets in A zijn gezicht :{ Ik tegen zijn moeder een beetje verbouwereerd: 'Uw zoontje heeft zojuist mijn kind in het gezicht geslagen'. 'Ooooohhh, zeg maar sorry' zei ze tegen haar kind. Kind keek me een beetje schaapachtig aan en verder bleef enige vorm van communicatie uit, ook van de moeder.

Nu snap ik dat kinderen opvoeden een ding is, maar ik had het denk ik wel wat anders aangepakt.
Wat had jij gedaan dan? Als je het zelf niet gezien had ook?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207184819
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wat had jij gedaan dan? Als je het zelf niet gezien had ook?
Ik had wel even aan de moeder gevraagd hoe en wat er gebeurd was. Maargoed, ik snap ook wel dat ik er anders in sta. Misschien wist zij ook even niet hoe ze moest reageren. Dat kan ook.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:18:03 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_207184823
Ben ik ook wel benieuwd naar. Moet je dan boos gaan schreeuwen? Een goed gesprek aangaan met je tweejarige? Een klap geven? Zelf honderd keer sorry zeggen tegen de andere moeder?
disclaimer
  donderdag 22 december 2022 @ 12:18:43 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_207184832
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had wel even aan de moeder gevraagd hoe en wat er gebeurd was. Maargoed, ik snap ook wel dat ik er anders in sta. Misschien wist zij ook even niet hoe ze moest reageren. Dat kan ook.
Nou ja je had toch al verteld wat er gebeurd was?
disclaimer
pi_207184864
Nou, ik had zelf toch wel even iets meer tegen mijn kind gezegd hoor. En zelf ook nog een keer sorry gezegd.
pi_207184900
Mijn man liep laatst in een winkel met peuter en toen kwam er een vrouw met hond voorbij. Die blafte precies toen hij langs C. liep. C. heel hard huilen (hij is bang voor honden, maar volgens mij zou elke peuter dan huilen van de schrik). Dus mijn man pakt hem op om te troosten en terwijl hij hem op de arm heeft, zegt die vrouw doodleuk "nou dat is ook niet goed, als hij daar zo op reageert."
Echt WTF :( Ook geen sorry dat mijn hond uw kind laat schrikken ofzo. Zeg dan gewoon niks :{
pi_207184909
Dan ligt het aan mij. Misschien verwacht ik wel teveel van dingen :)
  donderdag 22 december 2022 @ 12:26:15 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_207184911
Mja, ik weet het niet. Zeker als ik het zelf niet zou hebben gezien. En elk kind is anders, maar mijn tweejarige is nog tamelijk primitief, daar hoef ik echt nog geen gesprek mee aan te knopen. Maar goed, ieder z'n manier natuurlijk.

:D op fok lees ik altijd zo veel irritatie over anderen die een mening hebben over "onze" manier van opvoeden, en ondertussen staan er net zo veel berichten met meningen over andermans manier van opvoeden O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')