abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:08:48 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206718607
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Mallorcazaak

De uitspraken staan online voor wie interesse heeft :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206718612
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Al met al is het denk ik een goed en stevig signaal naar figuren die week in week uit op pad gaan met dit in hun achterhoofd.
Alsof de meeste van dit soort incidenten met voorbedachte rade zijn :')
blablablabla
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:14:48 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206718655
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Al met al is het denk ik een goed en stevig signaal naar figuren die week in week uit op pad gaan met dit in hun achterhoofd.
Dat mag je hopen maar ik ben daar vrij cynisch over, alleen al omdat groepsdynamiek (en drank) een stuk meer invloed hebben op zo'n avond dan een zaak ver van het bed van zo'n snotjong.

Het komt ook niet altijd tot kopschoppen hè. Voor één zo'n zaak zijn er honderden stapavonden voor andere mensen vergald elk weekend door intimidatie, overlast, schelden en soms eens een bloedneus. Pakkans is laag.
pi_206718666
Ik snap dat iemand boos wordt. Dat overkomt iedereen wel eens. Maar wat ik niet snap is dat iemand het voor elkaar krijgt om tegen hoofden te gaan schoppen. Ik snap daar helemaal niets van. Scheld dan die ander uit voor eikel of asshole. Nee, er moet gelijk geschopt worden.
Iedereen gaat wel eens over de scheef, maar kopschoppen. Wauw, wat zullen deze jongens spijt hebben. Wat ik wel een goeie vind is dat ze direct de bak in moesten, niet eerst even naar huis, nee, gelijk de cel in. Heel goed.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:17:26 #55
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_206718677
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Eh, ja! Was om de hoek van waar ik toen woonde.

https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:HR:1998:ZD0917

Het was deze zaak, maar de uitspraak kan ik in die lap tekst niet terugvinden. Het was 12 jaar. Zie nu dat er doodslag van is gemaakt, maar staat bekend als de dubbele carnavalsmoord. Kende alle betrokkenen.
Ow je komt uit Helmond? Dat verklaart een hoop.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_206718688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Alsof de meeste van dit soort incidenten met voorbedachte rade zijn :')
Je kan best wel een andere keuze maken dan iemand tegen zijn kop schoppen als je last hebt van een agressieprobleem
pi_206718726
Die Mees en Hein komen hier héél goed weg.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:24:11 #58
3542 Gia
User under construction
pi_206718743
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Keimooie stad.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:24:56 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206718753
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:22 schreef probeer het volgende:
Die Mees en Hein komen hier héél goed weg.
Ligt er een beetje aan, wellicht was het wel echt alleen Sanil die door heeft getrapt op het hoofd van Carlo. We zullen het nooit weten vrees ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206718762
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je kan best wel een andere keuze maken dan iemand tegen zijn kop schoppen als je last hebt van een agressieprobleem
Mwa dat hoort bij helaas bij uitgaan, dit soort incidenten vinden in elke willekeurige binnenstad wekelijks plaats. Het enige wezenlijke verschil is dat er nu toevallig een dode is gevallen anders hadden we er zelfs nooit iets over gelezen.

Geloof er geen zak van dat er een signaal van de uitspraak uit gaat want elk jaar opnieuw vallen er wel meerdere doden op deze manier. Tokkkies gonna tok, zeker met genoeg drank/drugs in de man.
blablablabla
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:26:38 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206718778
Nou nee, kopschoppen hoort er zeker niet bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206718780
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je mag zeker brommen als het wettig en overtuigend bewezen kan worden, anders niet. Daarnaast kunnen nog tal van factoren invloed hebben hebben op de lengte en duur van de straf, zoals deze rechter ook uitgebreid heeft toegelicht.
Dat sanil die vent heeft doodgeschopt is wettig en overtuigend bewezen. 7 jaar cel = na 5 jaar voorwaardelijke invrijheidsstelling. Vind ik aardig meevallen voor iemand doodschoppen i.c.m. meerdere geweldsdelicten.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:27:38 #63
3542 Gia
User under construction
pi_206718790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan, wellicht was het wel echt alleen Sanil die door heeft getrapt op het hoofd van Carlo. We zullen het nooit weten vrees ik.
Nou nee, de rechter verklaarde dat Sanil en minstens 1 andere verantwoordelijk waren voor de dood van Carlo. En die ene andere was Mees of Hein. Het was alleen niet te bewijzen wie van deze twee het was. Net zoiets als die scooterzaak, die allebei vol bleven houden dat ze achterop zaten en niet bewezen kon worden wie reed. Alleen zijn die, dacht ik, wel beiden veroordeeld.
Dat zou in deze zaak, bij een hoger beroep, dus ook weleens kunnen gebeuren.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:32:19 #64
3542 Gia
User under construction
pi_206718847
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:26 schreef SOG het volgende:

[..]
Dat sanil die vent heeft doodgeschopt is wettig en overtuigend bewezen. 7 jaar cel = na 5 jaar voorwaardelijke invrijheidsstelling. Vind ik aardig meevallen voor iemand doodschoppen i.c.m. meerdere geweldsdelicten.
Toch vond ik het wel opvallend dat in de gevallen van poging tot doodslag makkelijker de hele groep is veroordeeld, ook zonder duidelijk bewijs wie welke verwonding heeft toegebracht, maar in de zaak van Carlo, Mees en Hein ermee wegkomen, omdat er geen duidelijk bewijs is. Lijkt me een beetje alsof je beter iemand dood kunt trappen, omdat je dan pas veroordeeld wordt als onomstotelijk vaststaat dat je medepleger bent, terwijl in het geval van poging tot doodslag het simpele feit als onderdeel van de groep zijn en meedoen, al genoeg is voor een veroordeling,
pi_206718874
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je mag zeker brommen als het wettig en overtuigend bewezen kan worden, anders niet. Daarnaast kunnen nog tal van factoren invloed hebben hebben op de lengte en duur van de straf, zoals deze rechter ook uitgebreid heeft toegelicht.
quote:
Aan verdachte wordt ten laste gelegd dat:

feit 1

primair

hij, op of omstreeks 14 juli 2021 te [plaats] , althans in de provincie Balearen, althans in

Spanje, tezamen en in vereniging met een of meer anderen, althans alleen, [slachtoffer 1]

opzettelijk van het leven heeft beroofd, door

- voornoemde [slachtoffer 1] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op/tegen het hoofd,

althans het (boven)lichaam, te slaan en/ofte stompen en/of

- voornoemde [slachtoffer 1] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op /tegen het hoofd,

althans het (boven)lichaam, te trappen en/of te schoppen, (terwijl voornoemde [slachtoffer 1]

op de grond lag);

subsidiair

hij op of omstreeks 14 juli 2021 te [plaats] , althans in de provincie Balearen, althans in

Spanje, tezamen en in vereniging met een of meer anderen , althans alleen, aan [slachtoffer 1] opzettelijk zwaar lichamelijk letsel, te weten ( onder andere) een of meerdere onderhuidse bloed uitstorting (en) en/of schaafletsel(s) en/of huidscheur(en) aan het hoofd en/ of een gebroken neus en/of een of meerdere schedelbreuk(en), heeft toegebracht, door

- voornoemde [slachtoffer 1] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op/tegen het hoofd,

althans het (boven)lichaam, te slaan en/of te stompen en/of

- voornoemde [slachtoffer 1] meermalen, althans eenmaal, (met kracht ) op/tegen het hoofd,

althans het (boven)lichaam, te trappen en/of te schoppen, (terwijl voornoemde [slachtoffer 1]

op de grond lag), terwijl het feit de dood ten gevolge heeft gehad;

meer subsidiair

hij op of omstreeks 14 juli 2021 te [plaats] , althans in de provincie Balearen, althans in

Spanje, tezamen en in vereniging met een of meer anderen, althans alleen, [slachtoffer 1]

heeft mishandeld door

althans het (boven)lichaam, te slaan en/ofte stompen en/of

- voornoemde [slachtoffer 1] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op /tegen het hoofd,

op de grond lag), terwijl het feit de dood ten gevolge heeft gehad;

feit 2

primair

hij, op of omstreeks 14 juli 2021 te [plaats] , althans in de provincie Balearen, althans in

Spanje, tezamen en in vereniging met een of meer anderen, althans alleen, ter uitvoering van het door verdachte voorgenomen misdrijf om [slachtoffer 5] opzettelijk van het leven te beroven,

- voornoemde [slachtoffer 5] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op/tegen het hoofd, althans

het (boven)lichaam, heeft getrapt en/of geschopt en/of geslagen en/of gestompt en/of

geduwd en/of

- voornoemde [slachtoffer 5] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op/tegen het hoofd, althans

het (boven)lichaam, heeft getrapt en/of geschopt en/of geslagen en/of gestompt (terwijl

voornoemde [slachtoffer 5] op de grond lag), terwijl de uitvoering van dat voorgenomen misdrijf niet is voltooid;

subsidiair

Spanje, tezamen en in vereniging met een of meer anderen, althans alleen, ter uitvoering van het door verdachte voorgenomen misdrijf om aan [slachtoffer 5] opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toe te brengen,

het (boven)lichaam, heeft getrapt en/of geschopt en/of geslagen en/of gestompt en/of

geduwd en/of

het (boven)lichaam, heeft getrapt en/of geschopt en/of geslagen en/of gestompt (terwijl

voornoemde [slachtoffer 5] op de grond lag), terwijl de uitvoering van dat voorgenomen misdrijf niet is voltooid;

feit 3

primair

hij, op of omstreeks 14 juli 2021 te [plaats] , althans in de provincie Balearen , althans in

Spanje, tezamen en in vereniging met een of meer anderen, althans alleen, ter uitvoering van het door verdachte voorgenomen misdrijf om [slachtoffer 7] opzettelijk van het leven te beroven,

- voornoemde [slachtoffer 7] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op/tegen het hoofd,

althans het (boven)lichaam, heeft geslagen en/of gestompt en/of

- voornoemde [slachtoffer 7] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op /tegen het hoofd,

althans het (boven)lichaam, heeft getrapt en/of geschopt (terwijl voornoemde [slachtoffer 7] op

de grond lag), terwijl de uitvoering van dat voorgenomen misdrijf niet is voltooid.

subsidiair

Spanje, tezamen en in vereniging met een of meer anderen, althans alleen, ter uitvoering van het door verdachte voorgenomen misdrijf om aan [slachtoffer 7] opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toe te brengen,

- voornoemde [slachtoffer 7] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op/tegen het hoofd,

althans het (boven)lichaam, heeft geslagen en/ of gestompt en/of

- voornoemde [slachtoffer 7] meermalen, althans eenmaal, (met kracht) op /tegen het hoofd,

althans het (bovenlichaam, heeft getrapt en/of geschopt (terwijl voornoemde [slachtoffer 7] op

de grond lag) terwijl de uitvoering van dat voorgenomen misdrijf niet is voltooid;

feit 4

hij, op of omstreeks 14 juli 2021 te [plaats] , althans in de provincie Balearen, althans in Spanje, openlijk, te weten op de [locatie] (ter hoogte van [café 1] en/of [restaurant] ), in elk geval op of aan de openbare weg en/of op een voor het publiek toegankelijke plaats, in vereniging geweld heeft gepleegd tegen een of meer personen, te weten [slachtoffer 9] en/of [slachtoffer 8] en/of [slachtoffer 6] en/of [slachtoffer 10] en/of [slachtoffer 7] door:

- voornoemde [slachtoffer 9] en/of [slachtoffer 8] en/of [slachtoffer 6] en/of [slachtoffer 10] en/ of [slachtoffer 7] meermalen , althans eenmaal, te duwen en/of te trekken en/of naar de grond toe te brengen en/of ( met de vuist ) te stompen en/of te slaan en /of te schoppen en/of te trappen op en/of in de richting van en/of tegen het hoofd en/of het (boven)lichaam en/of met voornoemde slachtoffer(s) te worstelen en/of met een stoel te gooien in de richting van voornoemde slachtoffer(s) en/of een of meer andere perso(o)n(en), terwijl dit door hem gepleegde geweld zwaar lichamelijk letsel, althans enig lichamelijk letsel tengevolge heeft gehad, te weten:

- een gebroken neus en/of een scheurtje in de neusvleugel en/of een tand door de lip bij [slachtoffer 9]

en/of

- een of meerdere blauwe plek(ken) en/of bult op het been en/of een dik oog, althans het

lichaam, bij [slachtoffer 6] en/of

- een gebroken duim en/of een dikke neus en/of een opgezwollen enkel en/of blauwe

plekken op de armen, althans het lichaam, en/of een blauw oog bij [slachtoffer 7] ;

feit 5

hij, op of omstreeks 14 juli 2021 te [plaats] , althans in de provincie Balearen, althans in Spanje, openlijk, te weten op de [locatie] (ter hoogte van bar [bar] ), in elk geval op of aan de openbare weg en/of op een voor het publiek toegankelijke plaats, in vereniging geweld heeft gepleegd tegen een of meer personen, te weten C. R. [slachtoffer 1] en/of [slachtoffer 2] en/of [slachtoffer 3] en/of [slachtoffer 4] en/of [slachtoffer 5]

door:

- voornoemde [slachtoffer 1] en/of [slachtoffer 2] en/of [slachtoffer 3] en/of [slachtoffer 4]

en/of [slachtoffer 5] meermalen, althans eenmaal, te duwen en/ of te trekken en/of naar de grond toe te

brengen en/ of (met de vuist) te stompen en /of te slaan en /of te schoppen en/of te trappen

op en/of in de richting van en/of tegen het hoofd en/of het (boven)lichaam en/of met voornoemde slachtoffer(s) te worstelen, terwijl dit door hem gepleegde geweld zwaar lichamelijk letsel, althans enig lichamelijk letsel tengevolge heeft gehad, te weten:

- een of meer blauwe plek(en) en/of schaafwond(en) op de knie en/of de heup en/of het

oor en/of in het gezicht, althans het lichaam, en/of een gezwollen schedel en/of een bult op

het hoofd bij [slachtoffer 5] en/of

- een of meerdere onderhuidse bloeduitstorting (en) en/of schaafletsel(s) en/of

huidscheur(en) aan het hoofd en/of een gebroken neus en/of een of meerdere

schedelbreuk(en) bij [slachtoffer 1] .
Vind ik na 5 jaar voorwaardelijke invrijheidsstelling echt wel karig hoor :)
pi_206718875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:16 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat ik wel een goeie vind is dat ze direct de bak in moesten, niet eerst even naar huis, nee, gelijk de cel in. Heel goed.
U gaat direct door naar de gevangenis en niet langs start en ontvangt geen 200 gulden ! *O*
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:35:04 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206718877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou nee, de rechter verklaarde dat Sanil en minsten 1 andere verantwoordelijk waren voor de dood van Carlo. En die ene andere was Mees of Hein. Het was alleen niet te bewijzen wie van deze twee het was. Net zoiets als die scooterzaak, die allebei vol bleven houden dat ze achterop zaten en niet bewezen kon worden wie reed. Alleen zijn die, dacht ik, wel beiden veroordeeld.
Klopt, maar daar kon wel worden aangetoond dat ze beiden betrokken waren bij de vlucht van de politie en dus beide het risico namen om iemand dood te rijden.

Het probleem hier is dat niet kan worden aangetoond dat zowel Mees als Hein betrokken waren bij het kopschoppen zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_206718878
Ik vind 7 jaar erg weinig voor het doortrappen van iemand.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:35:11 #69
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_206718881
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou nee, de rechter verklaarde dat Sanil en minsten 1 andere verantwoordelijk waren voor de dood van Carlo. En die ene andere was Mees of Hein. Het was alleen niet te bewijzen wie van deze twee het was. Net zoiets als die scooterzaak, die allebei vol bleven houden dat ze achterop zaten en niet bewezen kon worden wie reed. Alleen zijn die, dacht ik, wel beiden veroordeeld.
Alsjeblieft zeg, totaal onvergelijkbaar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_206718889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:08 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Mallorcazaak

De uitspraken staan online voor wie interesse heeft :)
twitter
pi_206718890
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dankjewel. Hardop gelachen! _O-
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:36:14 #72
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_206718895
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Toch vond ik het wel opvallend dat in de gevallen van poging tot doodslag makkelijker de hele groep is veroordeeld, ook zonder duidelijk bewijs wie welke verwonding heeft toegebracht, maar in de zaak van Carlo, Mees en Hein ermee wegkomen, omdat er geen duidelijk bewijs is. Lijkt me een beetje alsof je beter iemand dood kunt trappen, omdat je dan pas veroordeeld wordt als onomstotelijk vaststaat dat je medepleger bent, terwijl in het geval van poging tot doodslag het simpele feit als onderdeel van de groep zijn en meedoen, al genoeg is voor een veroordeling,
Wat snap je niet aan wettig en overtuigend bewezen?
pi_206718898
Waar is tante Saskia Belleman vanavond te zien? Op1 of Jinek?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206719000
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:36 schreef superniger het volgende:
Waar is tante Saskia Belleman vanavond te zien? Op1 of Jinek?
Volgens mij was ze niet aanwezig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206719049
mss domme vraag maar stel die Sanil lapt de medeplichtige dader erbij nu, kan hij dan alsnog strafvermindering krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')