SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je precies met "waard zijn"? Het gaat gewoon om welke afspraken er liggen. Een aanval van een land op het grondgebied van een NAVO-land is een aanval op allen. Dat is dan ook de reden dat de SU/Rusland dat nooit heeft gedaan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof het niet, althans niet onder alle omstandigheden, als je nu betoogt dat Oekrane het niet waard is. Dan zou een navo-land het ineens wel zijn? Dan krijgen we niet gewoon weer dezelfde invloedssferen argumenten ed? Ik geloof dat niet, zeker niet als er straks weer een trumpachtige president zit.
Hell je ziet het hier in dit topic al gebeuren, ach het zijn maar Polen…
quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik herinner me een stoere tweet jouwerzijds over hoe goed jijzelf van pecunia voorzien was en je hottub geen graad lager zou verwarmen. En dat je dat allemaal geen reet uitmaakte.
En nu raak je aan de bedelstaf?
Overigens, ben je 87 en reumatisch, zoals mijn oude moeder? Die houdt ook het huis krampachtig op 22 graden, net als alle oude mensen. ( Ik zit dan zelfs in een hemdje te puffen in de kamers).
O ja, het was een jacuzzi.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
mimimimimi ik kan niets leuks doen met m'n vrouw
[..]
[..]
Gewoon je mond spoelen en gauw wegwezen. Heel Oekraine zit in shit en in Nederland zijn er honderdduizenden die naar voedselbank gaan. Maar nee vosss moet misschien een keer minder in zijn jacuzzi. Ach ach.
Opgerot.
Papier is heel geduldig. Al die argumenten die nu ter berde worden gebracht om vooral passief te blijven kun je ook aanvoeren als het om Polen of Nederland gaat. En dan moet ik nog maar zien of er dan wel actie komt, het is niet zo dat de kernwapens uit zichzelf de lucht in gaan oid. Daar zal een politiek besluit over benoemen moeten worden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met "waard zijn"? Het gaat gewoon om welke afspraken er liggen. Een aanval van een land op het grondgebied van een NAVO-land is een aanval op allen. Dat is dan ook de reden dat de SU/Rusland dat nooit heeft gedaan.
Nee, die kun je dan niet aanvoeren. Dan treedt artikel 5 in werking, wanneer het een bewuste aanval is. En wanneer dat een aanval is door een kernmacht zoals Rusland, betekent dat op dat moment dat er twee kernmachten met elkaar in oorlog zijn. Dat betekent niet dat die kernwapens dan ook meteen ingezet worden, maar wel dat de ene partij niet zal zwichten en zich laat bezetten of, zoals jij aangaf, "de schuilkelders induikt", onder nucleaire dreiging.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Papier is heel geduldig. Al die argumenten die nu ter berde worden gebracht om vooral passief te blijven kun je ook aanvoeren als het om Polen of Nederland gaat. En dan moet ik nog maar zien of er dan wel actie komt, het is niet zo dat de kernwapens uit zichzelf de lucht in gaan oid. Daar zal een politiek besluit over benoemen moeten worden.
Waar uit blijkt dat automatisme? Als Biden, Macron en Sunak niet drukken gaat er geen kernwapen de lucht in. Dat is uiteindelijk een politiek besluit en als die het laten zitten dan kun jij leuk et je NAVO-verdrag staan te zwaaien maar dan gaat er niets gebeuren.quote:Op woensdag 16 november 2022 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, die kun je dan niet aanvoeren. Dan treedt artikel 5 in werking, wanneer het een bewuste aanval is. En wanneer dat een aanval is door een kernmacht zoals Rusland, betekent dat op dat moment dat er twee kernmachten met elkaar in oorlog zijn. Dat betekent niet dat die dan ook meteen ingezet worden, maar wel dat de ene partij niet zal zwichten en zich laat bezetten of, zoals jij aangaf, "de schuilkelders induikt", onder nucleaire dreiging.
Bovenstaande is dan ook de reden dat zowel Rusland als de NAVO nog nooit een gerichte aanval op elkaars grondgebied hebben uitgevoerd.
Waarom zou je een kernoorlog ineens wel riskeren over zo'n stom papiertjequote:Op woensdag 16 november 2022 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, die kun je dan niet aanvoeren. Dan treedt artikel 5 in werking,
Dat is het hele principe en bestaansrecht van de NAVO, dat gelukkig tot nu toe nog nooit in werking hoefde te treden. Laten we vooral hopen dat dat zo blijft. Het is tevens de reden dat er nog nooit een dergelijke aanval op NAVO-grondgbied heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 16 november 2022 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar uit blijkt dat automatisme? Als Biden, Macron en Sunak niet drukken gaat er geen kernwapen de lucht in. Dat is uiteindelijk een politiek besluit en als die het laten zitten dan kun jij leuk et je NAVO-verdrag staan te zwaaien maar dan gaat er niet gebeuren.
Je blaast dan de NAVO op, dat klopt. Maar ook dat is sinds Trump niet meer ondenkbaar.quote:Op woensdag 16 november 2022 00:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is het hele principe en bestaansrecht van de NAVO, dat gelukkig tot nu toe nog nooit in werking hoefde te treden. Laten we vooral hopen dat dat zo blijft. Het is tevens de reden dat er nog nooit een dergelijke aanval op NAVO-grondgbied heeft plaatsgevonden.
Welke argumenten zijn dat dan?quote:Op woensdag 16 november 2022 00:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je een kernoorlog ineens wel riskeren over zo'n stom papiertje. Dat artikel 5 is geen natuurwet.
Alle argumenten die eerder opgevoerd werden om in Oekrane niet militair in te grijpen kan je ook opvoeren wanneer het Polen betreft.
Raket die uit een Russische fabriek komt om zo te zeggen denk ik? Al zal Oekrane in theorie ook wel spul gebruiken wat oorspronkelijk uit Rusland komt.quote:
Moet jij eens opletten hoe snel er argumenten gezocht gaan worden om e.e.a. af te zwakken: het is geen aanval, het was maar een heel kleine aanval, het is het risico niet waard, we slaan met sancties terug, we moeten eerst 3 maanden overleggen... vul zelf aan.quote:Op woensdag 16 november 2022 00:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is het hele principe en bestaansrecht van de NAVO, dat gelukkig tot nu toe nog nooit in werking hoefde te treden. Laten we vooral hopen dat dat zo blijft. Het is tevens de reden dat er nog nooit een dergelijke aanval op NAVO-grondgbied heeft plaatsgevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |