quote:Op maandag 14 november 2022 21:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[Sergio Pérez] What a day yesterday... A safe podium with a lack of pace made everything complicated for us with the SC. Now to focus on Abu Dhabi With Max and the team everything was discussed yesterday and it will remain internally (1/2)
This is behind us and we will continue working as the great team that we have been until now. (2/2)
quote:Op maandag 14 november 2022 22:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is natuurlijk afgesproken dat hij dit moet zeggen en hij zijn premie voor de 2e plek dan sowieso krijgt.
Zal hem verder ook weinig kunnen schelen. Als hij nu een puntje te kort komt heeft hij geen schuld in de ogen van de buitenwereld. En payback time komt vanzelf een keer.
Oh en:quote:Op maandag 14 november 2022 22:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Payback time voor Perez tov Max bedoel je?
Dat lijkt me bijzonder onverstandig, die positie heeft hij helemaal niet in dat team. Reken maar dat in zijn contract heel duidelijk staat waar hij zich in de pikorde bevindt.
Als hij de lastige jongen uit gaat hangen in 2023 heeft Red Bull geld genoeg om hem te dumpen en te zoeken naar iets nieuws. Zo onvervangbaar is hij ook weer niet.
Dit was de payback van Max. Dus het zou raar zijn als Perez nog een keer Max zou terugbetalen.quote:Op maandag 14 november 2022 22:32 schreef Nieuwschierig het volgende: [..] Is natuurlijk afgesproken dat hij dit moet zeggen en hij zijn premie voor de 2e plek dan sowieso krijgt. Zal hem verder ook weinig kunnen schelen. Als hij nu een puntje te kort komt heeft hij geen schuld in de ogen van de buitenwereld. En payback time komt vanzelf een keer.
paybackquote:Op maandag 14 november 2022 22:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit was de payback van Max. Dus het zou raar zijn als Perez nog een keer Max zou terugbetalen.
Net zoals Perez asociaal was in Monacoquote:Op maandag 14 november 2022 22:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
paybackgewoon een vuile asociaal ja. Zo kan je wel alles recht lullen, payback
Wat helemaal nergens bewezen is. Ja door Tom in de kont kruiper Max coronel ja.quote:Op maandag 14 november 2022 23:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Net zoals Perez asociaal was in Monaco
dan had Max 'm in Monaco op zijn bek moeten slaan niet 9 maanden wachten en een naaiactie uithalenquote:Op maandag 14 november 2022 23:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 november 2022 23:00 schreef Starflyer het volgende:
Dit inderdaad. Zo kan hij wel elke asociale kutactie recht lopen lullen door naar iets uit het verleden te wijzen.quote:Op maandag 14 november 2022 23:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan had Max 'm in Monaco op zijn bek moeten slaan niet 9 maanden wachten en een naaiactie uithalen
what's next, gaat Perez Max nog dingen kwalijk nemen uit zijn Force India tijdquote:Op maandag 14 november 2022 23:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Zo kan hij wel elke asociale kutactie recht lopen lullen door naar iets uit het verleden te wijzen.
Ik heb er al meerdere onafhankelijke bronnen over gehoord en gelezen.quote:Op maandag 14 november 2022 23:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat helemaal nergens bewezen is. Ja door Tom in de kont kruiper Max coronel ja.
Ik zag op insta een post van Checo voorbijkomen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 00:17 schreef Rnie het volgende:
Max en Checo nog altijd niet actief op de socials. Normaliter zie ik 6 posts omtrent de race voorbij komen
Euhm, misschien is hij dit pas recent te weten gekomen, hier weleens aan gedacht?quote:Op maandag 14 november 2022 23:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan had Max 'm in Monaco op zijn bek moeten slaan niet 9 maanden wachten en een naaiactie uithalen
Das wel erg vergezociht maargoedquote:Op dinsdag 15 november 2022 06:05 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Euhm, misschien is hij dit pas recent te weten gekomen, hier weleens aan gedacht?
In plaats van je eigen kortzichtigheid hier te promoten (jij en enkele anderen...).
Wellicht dat hij daarom ook zo boos is, hij wist het niet, het team (Horner, Marko) wist het wél, en hebben dit feitje waarschijnlijk zo lang mogelijk achter gehouden voor Max. Ik zou me dan ook enigszins belazerd voelen, zowel door Perez, als ook door het team.
Maar ook dat zijn aannames..quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:05 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Euhm, misschien is hij dit pas recent te weten gekomen, hier weleens aan gedacht?
In plaats van je eigen kortzichtigheid hier te promoten (jij en enkele anderen...).
Wellicht dat hij daarom ook zo boos is, hij wist het niet, het team (Horner, Marko) wist het wél, en hebben dit feitje waarschijnlijk zo lang mogelijk achter gehouden voor Max. Ik zou me dan ook enigszins belazerd voelen, zowel door Perez, als ook door het team.
Ik heb niet zo'n goed sport geheugen maar misschien was dit wel de eerste gelegenheid waarop Max hem terug kon pakken, ik kan me niet voorstellen dat hij het niet meteen in Monaco al wist.quote:
Dit is ironie op zijn best.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:45 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Bij elk nieuw topic moet je altijd eerste even door de reacties van de usual suspects heen worstelen.
Lijkt me dus vrij waarschijnlijk dat het dat in Monaco expres deed. Of het was echt een blunder..quote:
Dit is een bewussie. Niet perse om Max te dwarsbomen, maar meer om zijn eigen oke plek op dat moment te verdedigen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:37 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Lijkt me dus vrij waarschijnlijk dat het dat in Monaco expres deed. Of het was echt een blunder..
Wel tov Max, want die andere 2 zaten er al voor.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit is een bewussie. Niet perse om Max te dwarsbomen, maar meer om zijn eigen oke plek op dat moment te verdedigen.
Jammer dat hij dan ook nog dat weekend won vanaf P3, met dank aan Ferrari.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 00:17 schreef Rnie het volgende:
Max en Checo nog altijd niet actief op de socials. Normaliter zie ik 6 posts omtrent de race voorbij komen
Die worden toch beheerd door managementquote:Op dinsdag 15 november 2022 10:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ twitter ]
What a day yesterday... A safe podium with a lack of pace made everything complicated for us with the SC. Now to focus on Abudhabi. With Max and the team everything was discussed yesterday and it will remain internally, this is behind us and we will continue working as the great team that we have been until now.
Had het ergens al gezien, maar hier leggen ze het nog beter uit. Wat mij betreft geen twijfel over mogelijk. Perez is geen topper, maar ook geen totale noob, dus dan is het voor de hand liggend dat die gewoon bewust was.quote:
Als ik Horner was zou ik ze zeggen dat vanaf heden alle teamorders wat betreft onderlinge positie direct opgevolgd moeten worden en indien daar geen gehoor aan wordt gegeven er 1 miljoen dollar boete per vergrijp volgt.quote:Op maandag 14 november 2022 22:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit was de payback van Max. Dus het zou raar zijn als Perez nog een keer Max zou terugbetalen.
Alsof Max daar wakker van ligtquote:Op dinsdag 15 november 2022 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als ik Horner was zou ik ze zeggen dat vanaf heden alle teamorders wat betreft onderlinge positie direct opgevolgd moeten worden en indien daar geen gehoor aan wordt gegeven er 1 miljoen dollar boete per vergrijp volgt.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die betaalt alvast vooruit denk ik
kan ie ook makkelijk want betaalt geen cent belastingquote:Op dinsdag 15 november 2022 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die betaalt alvast vooruit denk ik
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 15 november 2022 10:44 schreef daNpy het volgende:
Gaat het nou nog over die onzin?
RBR geeft sowieso weinig echte teamorders. En daarnaast is Max heel simpel, als je voor hem wil finishen moet je sneller zijn. Dat zegt ie al zijn hele leven en niet ineens sinds zondag of "Monaco". Perez is overduidelijk niet sneller, jammer voor hem.
Het is racen, geen kringverjaardag.
Speculaties, emoties en vooral een boel onzin.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.
Dit blijft nog wel even hot denk ik.
Daar doe je ook enorm je best voor.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.
Dit blijft nog wel even hot denk ik.
Dat is ook precies waar Max volgens mij naar verwees met 'last summer'.quote:Op dinsdag 15 november 2022 10:44 schreef daNpy het volgende:
Gaat het nou nog over die onzin?
RBR geeft sowieso weinig echte teamorders. En daarnaast is Max heel simpel, als je voor hem wil finishen moet je sneller zijn. Dat zegt ie al zijn hele leven en niet ineens sinds zondag of "Monaco". Perez is overduidelijk niet sneller, jammer voor hem.
Het is racen, geen kringverjaardag.
Teamorders gewoon afschaffen lijkt mij.quote:Op dinsdag 15 november 2022 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als ik Horner was zou ik ze zeggen dat vanaf heden alle teamorders wat betreft onderlinge positie direct opgevolgd moeten worden en indien daar geen gehoor aan wordt gegeven er 1 miljoen dollar boete per vergrijp volgt.
Dat is onhandig als beide coureurs op een andere strategie zitten en elkaar op de baan tegenkomen. Wellicht wel het beste als je te maken hebt met een klootzak, gewoon de opdracht ‘let them race’ en dan ogen dichtquote:Op dinsdag 15 november 2022 11:48 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Teamorders gewoon afschaffen lijkt mij.
Ach, er zijn ook mensen die vinden dat we excuses moeten aanbieden voor wat onze voorouders 200 jaar geleden hebben gedaan. Dus dit valt best mee.quote:Op maandag 14 november 2022 23:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
what's next, gaat Perez Max nog dingen kwalijk nemen uit zijn Force India tijd
Dan nog moet hij Perez op het moment dat hij erachter komt aanpakken. Zijn prive-vendetta tijdens de race kan RB een mooi 1-2 eindklassement kosten (en dat is niet ondenkbaar), en daarvoor heeft het team hard gewerkt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:05 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
De teamorder is vrij simpel: Verstappen is #1, iedereen weet dat, als dat vergeten wordt is het Verstappen zelf die ze eraan herinnert.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:48 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Teamorders gewoon afschaffen lijkt mij.
Dan kan je alsnog proberen beroep te doen op gezond verstand. Gaat dat niet dan is het een volgende keer prima rekening vereffenen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is onhandig als beide coureurs op een andere strategie zitten en elkaar op de baan tegenkomen. Wellicht wel het beste als je te maken hebt met een klootzak, gewoon de opdracht ‘let them race’ en dan ogen dicht
Nou ja, afgelopen weekend koos RB voor Perez. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
De teamorder is vrij simpel: Verstappen is #1, iedereen weet dat, als dat vergeten wordt is het Verstappen zelf die ze eraan herinnert.
Allemaal Perez fans. Maar inderdaad, wat een sneu gebeuren dat social media.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:20 schreef ondeugend het volgende:
Max is trouwens zo'n 60K volgens verloren op zijn instagram sinds zondagavond,
Ik vraag me af hoe dat werkt in het brein van een ontvolger, Dat zal hem leren?
Dus moesten ze er even aan worden herinnerdquote:Op dinsdag 15 november 2022 12:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja, afgelopen weekend koos RB voor Perez. Dus die vlieger gaat niet op.
Dat Max daar vervolgens schijt aan heeft bewijst dat teamorders van tafel moeten m.i.
Maar wel het gevoel wat op dat moment heerst helaas. Checo heeft Max ontvolgt en tegenwoordig is dat een echte steek. Vooral bij de jongere generatie.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Allemaal Perez fans. Maar inderdaad, wat een sneu gebeuren dat social media.
We gaan het allemaal zien in DTS.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar wel het gevoel wat op dat moment heerst helaas. Checo heeft Max ontvolgt en tegenwoordig is dat een echte steek. Vooral bij de jongere generatie.
quote:
Of die mensen zijn gewoon niet meer geïnteresseerd in wat dat kanaal deeltquote:Op dinsdag 15 november 2022 12:20 schreef ondeugend het volgende:
Max is trouwens zo'n 60K volgens verloren op zijn instagram sinds zondagavond,
Ik vraag me af hoe dat werkt in het brein van een ontvolger, Dat zal hem leren?
Het liep gestaag naar de 10 miljoen volgers toe tot aan zondag.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of die mensen zijn gewoon niet meer geïnteresseerd in wat dat kanaal deelt
Wat denk je niet? Die unfollowers zijn nog wel geïnteresseerd?quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het liep gestaag naar de 10 miljoen volgers toe tot aan zondag.
Nu gestaag naar de 9 miljoen volgers. (beetje overdreven maar het loopt nu gestaag terug)
Dus denk het niet.
Ik vermoed ook dat Max er slecht van zal slapen ja.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar wel het gevoel wat op dat moment heerst helaas. Checo heeft Max ontvolgt en tegenwoordig is dat een echte steek. Vooral bij de jongere generatie.
Dat zijn gewoon Checo-fans die ook Max volgden en die nu boos zijn op Max en zijn content niet meer willen zien. Ik volg ook Perez omdat het de teamgenoot van Max is. Zo zullen er best veel Mexicanen of Spaanstaligen zijn die Verstappen om die reden volgde.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het liep gestaag naar de 10 miljoen volgers toe tot aan zondag.
Nu gestaag naar de 9 miljoen volgers. (beetje overdreven maar het loopt nu gestaag terug)
Dus denk het niet.
Hij zegt altijd dat het hem niets boeit, maar heeft ook nog nooit meegemaakt hoe het is om zo erg de "boosdoener" te zijn. In ieder geval niet van dit formaat. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat Max er slecht van zal slapen ja.
Sinds AD maakt het allemaal weinig uit, ook al zou hij P1 aan Perez schenken, dan nog weten ze wel wat te vinden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij zegt altijd dat het hem niets boeit, maar heeft ook nog nooit meegemaakt hoe het is om zo erg de "boosdoener" te zijn. In ieder geval niet van dit formaat. Ben benieuwd.
Ben ook benieuwd hoe ze dit marketing technisch gaan oplossen. Ze moeten toch samen het podium op, grappige filmpjes maken etc.
Hij is wel vaker de badguy geweest en dat iedereen over hem heen viel. Weliswaar niet ten opzichte van zijn teamgenoot, maar ik denk echt niet dat het hem iets doet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij zegt altijd dat het hem niets boeit, maar heeft ook nog nooit meegemaakt hoe het is om zo erg de "boosdoener" te zijn. In ieder geval niet van dit formaat. Ben benieuwd.
Ben ook benieuwd hoe ze dit marketing technisch gaan oplossen. Ze moeten toch samen het podium op, grappige filmpjes maken etc.
Max leeft gewoon zijn jetsetleven in zijn eigen bubbel en heeft schijt aan ons allemaal. Niet alleen aan de #LH44-clan, maar ook aan ons 'domme fans' die nu een beetje kritisch zijn. Het boeit hem gewoon niet. Hij komt racen, stapt in zijn privé-jet en vliegt naar huis. De rest ontgaat hem volkomen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij is wel vaker de badguy geweest en dat iedereen over hem heen viel. Weliswaar niet ten opzichte van zijn teamgenoot, maar ik denk echt niet dat het hem iets doet.
Zou het 'm gaan boeien als de omzet van zijn fanshop terugloopt?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Max leeft gewoon zijn jetsetleven in zijn eigen bubbel en heeft schijt aan ons allemaal. Niet alleen aan de #LH44-clan, maar ook aan ons 'domme fans' die nu een beetje kritisch zijn. Het boeit hem gewoon niet. Hij komt racen, stapt in zijn privé-jet en vliegt naar huis. De rest ontgaat hem volkomen.
Denk dat hij met zijn salaris de omzet draait van 40 fanshops per jaar. Dus neequote:Op dinsdag 15 november 2022 13:24 schreef kasper het volgende:
[..]
Zou het 'm gaan boeien als de omzet van zijn fanshop terugloopt?
Ook niet. Als hij daarmee bezig was dan deed hij veel meer zijn best om likable te zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:24 schreef kasper het volgende:
[..]
Weet je nog toen bombcardo achterop reed?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij is wel vaker de badguy geweest en dat iedereen over hem heen viel. Weliswaar niet ten opzichte van zijn teamgenoot, maar ik denk echt niet dat het hem iets doet.
Dat denk ik ook, al geloof ik niet dat hij een jetsetleven leeft. Althans, niet volgens de definitie die ik daar aan hang.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Max leeft gewoon zijn jetsetleven in zijn eigen bubbel en heeft schijt aan ons allemaal. Niet alleen aan de #LH44-clan, maar ook aan ons 'domme fans' die nu een beetje kritisch zijn. Het boeit hem gewoon niet. Hij komt racen, stapt in zijn privé-jet en vliegt naar huis. De rest ontgaat hem volkomen.
Weleen joh. Als die morgen stopt met F1 en merchandise kan hij de rest van zijn leven vooruit met doen waar hij zin in heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:24 schreef kasper het volgende:
[..]
En terecht.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Jetsetleven? Doet hij dat?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het afsluiten met de conclusie dat wij allemaal, behalve de altijd Perez bashende @daNpy Checo hadden voorbij gelaten, Maar dat het voor ons allemaal geen reden is om fan-af te zijn of Verstappen te ontvolgen op Instagram..?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje om de sfeer weer wat omhoog te helpen na dat trauma:
Dit was de eerste race van dit seizoen waarbij zowel Verstappen, Perez als Leclerc niet op het podium stonden.
Ik weet niet of ik hem voorbij had gelaten. Ik weet namelijk veel te weinig van de situatie af om daar iets over te kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het afsluiten met de conclusie dat wij allemaal, behalve de altijd Perez bashende @:daNpy Checo hadden voorbij gelaten, Maar dat het voor ons allemaal geen reden is om fan-af te zijn of Verstappen te ontvolgen op Instagram..?
Jij bent dan ook behoorlijk kritisch.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hem voorbij had gelaten. Ik weet namelijk veel te weinig van de situatie af om daar iets over te kunnen zeggen.
Als ik het vooraf had aangegeven en ze zouden me dan toch vragen om voorbij te laten? Geen denken aan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het afsluiten met de conclusie dat wij allemaal, behalve de altijd Perez bashende @:daNpy Checo hadden voorbij gelaten, Maar dat het voor ons allemaal geen reden is om fan-af te zijn of Verstappen te ontvolgen op Instagram..?
Maar als dit vooraf besproken is dan zou ik daar als team nooit mee akkoord gaan. Zelfs VER is gewoon werknemer van het team en heeft als het er echt op aankomt te luisteren. Het komt op mij meer over als: VER heeft aangegeven PER nog wel eens terug te pakken en laat nu pas blijken op welke manier hij dat van plan was. Allemaal gissen, maar het komt op mij allemaal heel erg ongelukkig over.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als ik het vooraf had aangegeven en ze zouden me dan toch vragen om voorbij te laten? Geen denken aan.
Is Mercedes niet eerst gewoon bezig geweest met het zoeken naar een oorzaak en pas later in de doorontwikkelfase beland?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Even iets anders:
https://nl.motorsport.com(...)getplafond/10400229/
Kan iemand mij uitleggen waarom Ferrari hier tegenaan loopt en MERC de ene na de andere update brengt? Eerst om het stuiteren onder de knie te krijgen en daarna om de performance te verbeteren. Blijft merkwaardig hoe dat allemaal kan, en ze straks weer keurig netjes onder het plafond blijven.
Ik heb het even niet paraat, maar kan me wel de nodige nieuwe vloeren e.d. herinneren in het begin van het seizoen. Geen idee wat dat kost natuurlijk, maar Ferrari was wel erg snel door het budget heen. RBR heeft volgens mij 3x (Imola, in de zomer en in Singapore) grotere updates meegebracht. In mijn herinnering MERC veel vaker..quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:00 schreef franklop het volgende:
Mercedes niet eerst gewoon bezig geweest met het zoeken naar een oorzaa
Het zou me niks verbazen als het zo ongeveer gegaan is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar als dit vooraf besproken is dan zou ik daar als team nooit mee akkoord gaan. Zelfs VER is gewoon werknemer van het team en heeft als het er echt op aankomt te luisteren.
Kan me niet voorstellen dat het zo half-half afgesproken wordt. Uit de boordradio van Max maakte ik toch op dat het uitgebreid besproken is vooraf. Ongeacht de uitkomst..quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als het zo ongeveer gegaan is.
RBR: Als het kan moet je Perez voorlaten, ivm zijn punten t.o.v. Leclerc
Max: Ja eh, ik dacht het niet
RBR: Jawel
Max: lol
Blijkbaar is dit niet verder uitgepraat en ging RBR ervanuit dat Max wel zou luisteren, en heeft Max in zijn beleving juist aangegeven dat-ie dat niet ging doen.
Niet elke update is ‘duur’ (dat weten we van RBR waar Ferrari en Mercedes klaagde dat zij ondanks de cap al tig updates hadden doorgevoerd) en een team kan zelf bepalen wanneer zij het geld uitgeven. Ik bedoel: wellicht heeft Ferrari vorig jaar al een groot gedeelte van het 2022 budget uitgegeven en is mercedes pas dit jaar gaan investeren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Even iets anders:
Kan iemand mij uitleggen waarom Ferrari hier tegenaan loopt en MERC de ene na de andere update brengt? Eerst om het stuiteren onder de knie te krijgen en daarna om de performance te verbeteren. Blijft merkwaardig hoe dat allemaal kan, en ze straks weer keurig netjes onder het plafond blijven.
Betere boekhouder.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Even iets anders:
Juist uit die boordradio kun je opmaken dat RBR er anders inzat dan Max. Als ze dat besproken hebben, zijn ze er dus niet uitgekomen, of allebei weggelopen met een ander idee van de afspraak.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:09 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat het zo half-half afgesproken wordt. Uit de boordradio van Max maakte ik toch op dat het uitgebreid besproken is vooraf. Ongeacht de uitkomst..
Je kan niet in 21 je budget voor 22 gebruiken want schuif je dat ieder jaar door en zit je altijd onder de cap.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet elke update is ‘duur’ (dat weten we van RBR waar Ferrari en Mercedes klaagde dat zij ondanks de cap al tig updates hadden doorgevoerd) en een team kan zelf bepalen wanneer zij het geld uitgeven. Ik bedoel: wellicht heeft Ferrari vorig jaar al een groot gedeelte van het 2022 budget uitgegeven en is mercedes pas dit jaar gaan investeren.
Binotto is net zoals Wolff en Horner ook een grote PR machine. Dus geloof niet exact wat hij zegt, het zit vast en zeker dicht tegen de waarheid aan maar als ze iets vertellen dan heeft die boodschap een doel
Briljant toch juistquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan niet in 21 je budget voor 22 gebruiken want schuif je dat ieder jaar door en zit je altijd onder de cap.
Plus waren diverse Nederlandse journalisten al geïnformeerd over Checo zijn crash in Monaco en hielden zij ondanks de mega scoop de kaken op elkaar pennen in de binnenzak.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar als dit vooraf besproken is dan zou ik daar als team nooit mee akkoord gaan. Zelfs VER is gewoon werknemer van het team en heeft als het er echt op aankomt te luisteren. Het komt op mij meer over als: VER heeft aangegeven PER nog wel eens terug te pakken en laat nu pas blijken op welke manier hij dat van plan was. Allemaal gissen, maar het komt op mij allemaal heel erg ongelukkig over.
Die hebben in tegenstelling tot Red Bull en Ferrari wel goede accountants die goed met potjes kunnen schuiven. Met hoe goed Mercedes er nu opeens voor staat, Ferrari clownen en de straf voor Red Bull verwacht ik weer een saai seizoen volgend jaar eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Even iets anders:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:09 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat het zo half-half afgesproken wordt. Uit de boordradio van Max maakte ik toch op dat het uitgebreid besproken is vooraf. Ongeacht de uitkomst..
Uit de boordradio werd inderdaad duidelijk dat het op enig punt besproken is, wat we alleen niet weten is de exacte timing van "vooraf".quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist uit die boordradio kun je opmaken dat RBR er anders inzat dan Max. Als ze dat besproken hebben, zijn ze er dus niet uitgekomen, of allebei weggelopen met een ander idee van de afspraak.
Horner heeft niet voor niets meerdere keren gezegd dat de focus op Checo zou liggen...quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Uit de boordradio werd inderdaad duidelijk dat het op enig punt besproken is, wat we alleen niet weten is de exacte timing van "vooraf".
Is het dat weekend nog besproken?
Of heb je het over een aantal weken geleden, bijvoorbeeld voordat Max het WDC won en werd vervolgens binnen RB gedacht / de aanname gedaan dat hij er daarna niet zo zwaar meer aan zou tillen om Checo te helpen?
Max heeft duidelijk die memo wel gekregen, want hij zegt juist dat ze het erover gehad hebben en dat-ie toen ook al gezegd heeft dat ze er niet op hoeven te rekenen. Hij zei letterlijk dat-ie niet snapt waarom ze het nog een keer vragen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Horner heeft niet voor niets meerdere keren gezegd dat de focus op Checo zou liggen...
Waarom Max die memo niet gehad heeft is mij een raadsel
Zoals ik het begreep kan een team al prima bezig zijn met de ontwikkeling van de auto van volgend jaar maar moet dat met de bijbehorende cap. Zoals dat de teams in 2019/2020 al met de 2021 auto bezig waren en dus niet nog even ongelimiteerd geld er tegen aan konden gooien.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan niet in 21 je budget voor 22 gebruiken want schuif je dat ieder jaar door en zit je altijd onder de cap.
Mercedes blijft deze auto door ontwikkelen waar de anderen al bezig zijn met volgend jaar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die hebben in tegenstelling tot Red Bull en Ferrari wel goede accountants die goed met potjes kunnen schuiven. Met hoe goed Mercedes er nu opeens voor staat, Ferrari clownen en de straf voor Red Bull verwacht ik weer een saai seizoen volgend jaar eigenlijk.
Ik denk dat Max dat liegt, want als het daadwerkelijk zo was dan hadden ze het niet over de radio nog gevraagd, en aan checo medegedeeld dat het zo zou gebeuren. en bovendien; ga dan ook niet bij alle interviews checo bedanken al je 'm toch niks guntquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max heeft duidelijk die memo wel gekregen, want hij zegt juist dat ze het erover gehad hebben en dat-ie toen ook al gezegd heeft dat ze er niet op hoeven te rekenen. Hij zei letterlijk dat-ie niet snapt waarom ze het nog een keer vragen.
In wat voor zin? Dat Mercedes eenvoudig die titel gaat pakken, dat denk ik dus niet, ze hebben nog steeds een achterstand. Afgelopen raceweekend viel alles goed samen mede omdat het een sprintrace weekend was en had Red Bull het niet in orde, dan kan je weleens winnen maar het is nog steeds de 3e auto.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:16 schreef Evenstar het volgende:
Met hoe goed Mercedes er nu opeens voor staat, Ferrari clownen en de straf voor Red Bull verwacht ik weer een saai seizoen volgend jaar eigenlijk.
Kom op zeg. Het is nu al 100 keer uitgelegd en nog zeg je "het is mij een raadsel". Ik ga er even van uit dat je niet dom bent, dus dan doe je het er gewoon om en wil je het niet begrijpen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Horner heeft niet voor niets meerdere keren gezegd dat de focus op Checo zou liggen...
Zou kunnen.. maar dan nog geldt de budget cap toch over het jaar waarop het betrekking heeft... ? Dus nu auto ontwikkelen van 2023 is "2023 budget", of niet?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:21 schreef rival het volgende:
[..]
Mercedes blijft deze auto door ontwikkelen waar de anderen al bezig zijn met volgend jaar.
Is niet de echte Hannah, helaas. Ze laat zich ook nogal eens pittiger uit dan je zou mogen verwachten van een RB medewerker.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:55 schreef opgebaarde het volgende:
Tweet gevonden via Hannah Schmitz (edit: geen idee of het de echte Hannah is) die alles liked wat goed is door Verstappen:
De telematrie van choco in Monaco. Veel duidelijker kan t niet worden
[ twitter ]
Natuurlijk maar dan klopt je zin toch niet, je kan in 21 wel vast aan je 22 auto werken maar dat gaat dan in je budget van 21.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep kan een team al prima bezig zijn met de ontwikkeling van de auto van volgend jaar maar moet dat met de bijbehorende cap. Zoals dat de teams in 2019/2020 al met de 2021 auto bezig waren en dus niet nog even ongelimiteerd geld er tegen aan konden gooien.
Hoe een team altijd onder de limiet kan blijven ontgaat me even want 1 jaar de limiet van 2 jaar uitgeven snap ik nog wel, maar alle jaren?
Ik weet het niet, ze zijn uit het niets al twee races lang de te kloppen auto eigenlijk. Ferrari is Ferrari en geen idee how Red Bull er volgend jaar voor staat. Klopt wel dat het pas in 2024 echt pijn gaat doen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin? Dat Mercedes eenvoudig die titel gaat pakken, dat denk ik dus niet, ze hebben nog steeds een achterstand. Afgelopen raceweekend viel alles goed samen mede omdat het een sprintrace weekend was en had Red Bull het niet in orde, dan kan je weleens winnen maar het is nog steeds de 3e auto.
En die windtunneltijd beperking voor Red Bull heeft waarschijnlijk pas invloed voor de 24 auto.
Speculatie, nooit bevestigdquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kom op zeg. Het is nu al 100 keer uitgelegd en nog zeg je "het is mij een raadsel". Ik ga er even van uit dat je niet dom bent, dus dan doe je het er gewoon om en wil je het niet begrijpen.
Perez haalt stomme actie uit in Monaco. Max komt hier vroeg of laat achter en geeft aan "vraag mij niet meer om hem te helpen, want dat ga ik niet doen".
das idd waarquote:Red Bull vraagt aan Perez om Max zonder problemen voorbij te laten gaan in Brazilië. Ze zeggen dat Perez dat Max dat plekje wel terug zal geven als hij Alonso en Leclerc niet te pakken krijgt. Ondertussen zeggen ze nog niks tegen Max.
Ik denk dus dat dat hele verhaal van "I told you" niet waar is. Waarom jij Max blind gelooft terwijl het hele team dacht dat ie die plaats zou geven?quote:Max haalt Perez in en jaagt op Alonso, maar blijft net buiten DRS. Een paar bochten voor het einde roepen ze tegen Max dat hij moet inhouden en Perez voorbij moet laten gaan. Max negeert het, omdat hij heeft aangegeven dat hij Perez niet ging helpen.
Engineer vraag aan Max "wat is er gebeurd" en Max geeft duidelijk aan "I told you to never ask me that again".
Hoe duidelijk wil je het hebben? Wat snap je nou niet?
Is dat laatste zo? Vraag het me af, weet het oprecht niet..quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dan klopt je zin toch niet, je kan in 21 wel vast aan je 22 auto werken maar dat gaat dan in je budget van 21.
Goddank komt er nog een race.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Jammer dat we weer moeten racen komend weekend anders hadden we lekker tot maart door kunnen lullen over waarom Max Checo niet voorbij liet.
Max heeft zelfs zelf verklaard dat hij in Brazilië er alles aan zou doen om Checo te helpen P2 in het kampioenschap te winnenquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom doet ie dat dan nu niet meer?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Max heeft zelfs zelf verklaard dat hij in Brazilië er alles aan zou doen om Checo te helpen P2 in het kampioenschap te winnen
Behalve dat dit zinloos gaat zijn. Degene die het hoogst eindigt van PER en LEC, is P2 in kampioenschap. Ongeacht of Max nog een plekje aan PER geeft. (tenzij Leclerc uitvalt of buiten top10 rijdt, PER 11e en Max10e, maar die kans lijkt me nihil)quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Max heeft zelfs zelf verklaard dat hij in Brazilië er alles aan zou doen om Checo te helpen P2 in het kampioenschap te winnen
Verstappen kan gewoon de snelste ronde afpakken van Leclerc indien nodig.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Behalve dat dit zinloos gaat zijn. Degene die het hoogst eindigt van PER en LEC, is P2 in kampioenschap. Ongeacht of Max nog een plekje aan PER geeft. (tenzij Leclerc uitvalt of buiten top10 rijdt, PER 11e en Max10e, maar die kans lijkt me nihil)
Dus in AB zal PER het zelf moeten doen.
Waarom zou ik Max niet geloven? Als iemand niet om dingen heen draait is het Max wel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Speculatie, nooit bevestigd
[..]
das idd waar
[..]
Ik denk dus dat dat hele verhaal van "I told you" niet waar is. Waarom jij Max blind gelooft terwijl het hele team dacht dat ie die plaats zou geven?
Oh ja dat klopt zeker. Ik reageerde eigenlijk alleen op het gedeelte waar hij dacht dat Merc het volgend jaar weer makkelijk zou krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:23 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zou kunnen.. maar dan nog geldt de budget cap toch over het jaar waarop het betrekking heeft... ? Dus nu auto ontwikkelen van 2023 is "2023 budget", of niet?
Maar voor Mercedes zeker zinvol om deze auto door te ontwikkelen omdat ze de auto nu pas begrijpen
er was voor de ontwikkeling van de 2021 auto al een limiet toch?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dan klopt je zin toch niet, je kan in 21 wel vast aan je 22 auto werken maar dat gaat dan in je budget van 21.
Snelste ronde afpakken en plekken en zelfs winst opofferen om dat te doen? Leclerc ophouden zoals Perez dat deed bij Lewis? Genoeg opties.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Behalve dat dit zinloos gaat zijn. Degene die het hoogst eindigt van PER en LEC, is P2 in kampioenschap. Ongeacht of Max nog een plekje aan PER geeft. (tenzij Leclerc uitvalt of buiten top10 rijdt, PER 11e en Max10e, maar die kans lijkt me nihil)
Beetje lame om hem in Brazilie niet te helpen en in Abu Dabi wel? Of je helpt iemand of je helpt hem niet, tenminste als je geen rancuneus wijf bent dat vindt dat alles vereffend moet worden..quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waarom zou ik Max niet geloven? Als iemand niet om dingen heen draait is het Max wel.
Voor mij is het vooral een raadsel waarom Red Bull Max niet serieus nam, want als ze dat wel hadden gedaan dan was dit hele circus niet gebeurd. Als Max A zegt, doet Max A. Dat hebben wij nu toch al jaren gezien?
Ondertussen heeft Max gezegd dat hij Perez gaat helpen in Abu Dhabi, dus het gaat er helemaal niet om dat hij hem echt niet wil helpen. Hij wilde gewoon een punt maken denk ik en die is nu gemaakt.
Ik snap niet dat men nog steeds op Max zit te zeiken terwijl het ondertussen wel duidelijk is dat Perez tijdens de 7e GP van dit seizoen, terwijl alles nog super spannend en close was, voor zijn eigen succesje is gegaan en zowel Max als Red Bull heeft genaaid. Nou, poe poe, wat een teamplayer is die Perez toch.
Bovendien is Mercedes de tweede helft van het seizoen sterk geweest op Mickey Mouse-baantjes, de kortere banen. Kijk naar Zandvoort, de Hungaroring, afgelopen weekend Sao Paolo. Als in Abu Dhabi blijkt dat ze weer bovendrijven, dan houd ik ook mijn hart vast voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin? Dat Mercedes eenvoudig die titel gaat pakken, dat denk ik dus niet, ze hebben nog steeds een achterstand. Afgelopen raceweekend viel alles goed samen mede omdat het een sprintrace weekend was en had Red Bull het niet in orde, dan kan je weleens winnen maar het is nog steeds de 3e auto.
En die windtunneltijd beperking voor Red Bull heeft waarschijnlijk pas invloed voor de 24 auto.
Je weet net zo goed als ik dat Max niks gaat opofferen, nooit nietquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snelste ronde afpakken en plekken en zelfs winst opofferen om dat te doen? Leclerc ophouden zoals Perez dat deed bij Lewis? Genoeg opties.
Het is een internetforum. Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Hebben jullie nou niets beters te doen dan vechten om wiens theorie het beste is?
quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een internetforum. Wat denk je zelf?
Perez heeft hem vorig jaar toch ook alleen in Abu Dhabi geholpen? Daarvoor heb ik Perez amper gezien, hoor...quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Beetje lame om hem in Brazilie niet te helpen en in Abu Dabi wel? Of je helpt iemand of je helpt hem niet, tenminste als je geen rancuneus wijf bent dat vindt dat alles vereffend moet worden..
Over race distance is Mercedes best goed, vooral als de auto wat lichter wordt, 2e helft van de race (of in een sprintrace).quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ze zijn uit het niets al twee races lang de te kloppen auto eigenlijk. Ferrari is Ferrari en geen idee how Red Bull er volgend jaar voor staat. Klopt wel dat het pas in 2024 echt pijn gaat doen.
We zullen zien. Hij heeft het nu open en bloot gezegd, zonder mitsen en maaren en Max doet altijd wat hij zegt zover ik heb kunnen zien, dus verwacht dat hij gewoon gaat helpen. Hoop dat je dan ook gewoon man genoeg bent om dat toe te komen geven hierquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je weet net zo goed als ik dat Max niks gaat opofferen, nooit niet
Weet eigenlijk ook niet zo goed wat Max had kunnen doen als dhr. Lewis iets meer ruimte had gegeven, dus dat geeft ook wel een vertekend beeld.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Over race distance is Mercedes best goed, vooral als de auto wat lichter wordt, 2e helft van de race (of in een sprintrace).
Kwalificatie komen ze gewoon te kort tov Ferrari en Red Bull, wat in een normaal raceweekend moeilijk goed te maken is maar met die sprintrace konden ze dat wel voor elkaar krijgen, Red Bull verzaakte een beetje met de afstelling, dat hebben ze vaker in sprintrace weekenden en Ferrari heeft al sinds dat flexifloor TD bandenproblemen.
Knappe overwinning verder hoor maar denk niet ze al allround genoeg zijn om mee te doen om het kampioenschap volgend jaar.
Jij denkt dat dit na dit weekend voorbij is en dat het off-season niet gevuld moet worden met roddel en achterklap?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Jammer dat we weer moeten racen komend weekend anders hadden we lekker tot maart door kunnen lullen over waarom Max Checo niet voorbij liet.
Kan niet wachten op de eerste budget cap geruchtenquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit na dit weekend voorbij is en dat het off-season niet gevuld moet worden met roddel en achterklap?
Oh, sweet summer child...
Waarom gaat jouw post zinloos zijn?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mercedes heeft volgens AMuS de meeste updates meegebracht dit seizoen. Ruim meer dan Ferrari of Red Bull Racing.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik heb het even niet paraat, maar kan me wel de nodige nieuwe vloeren e.d. herinneren in het begin van het seizoen. Geen idee wat dat kost natuurlijk, maar Ferrari was wel erg snel door het budget heen. RBR heeft volgens mij 3x (Imola, in de zomer en in Singapore) grotere updates meegebracht. In mijn herinnering MERC veel vaker..
Ik begrijp niet wat je nu bedoelt maar jij stelde dit;quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
er was voor de ontwikkeling van de 2021 auto al een limiet toch?
Dat kan dus niet want dat komt op je 21 budget.quote:wellicht heeft Ferrari vorig jaar al een groot gedeelte van het 2022 budget uitgegeven
Perez heeft ook voor het 2022 kampioenschap gezorgd!!!quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Perez heeft hem vorig jaar toch ook alleen in Abu Dhabi geholpen? Daarvoor heb ik Perez amper gezien, hoor...
Hoewel er altijd wel een zekere vorm van rust is bij Alfa/Sauber, mis ik daar ook wel de druk om beter te worden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:39 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Binotto out, Vasseur in volgend jaar zegt deze site.
Er veel ook wat meer aan die auto te verbeteren natuurlijkquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mercedes heeft volgens AMuS de meeste updates meegebracht dit seizoen. Ruim meer dan Ferrari of Red Bull Racing.
Leclerc heeft ervaring met hem, misschien dat die dat heeft aangegeven.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoewel er altijd wel een zekere vorm van rust is bij Alfa/Sauber, mis ik daar ook wel de druk om beter te worden.
Hou eens op met je domme framing. Het enige wat ik heb gepost is feiten, en eveneens dat het niet netjes is van Maxquote:Op dinsdag 15 november 2022 13:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens mij is er een limiet per seizoen en niet een limiet per kalenderjaar. Dus een x bedrag voor de 2021 auto en niet x bedrag vanaf 01/01/2021 (oftewel voorkomen dat teams ongelimiteerd geld uitgaven tm 31/12/2020 voor het 2021 seizoen)quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je nu bedoelt maar jij stelde dit;
[..]
Dat kan dus niet want dat komt op je 21 budget.
Ook maar minimaal. Ik heb het eens bekeken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Perez heeft ook voor het 2022 kampioenschap gezorgd!!!
Zegt die
Laat ze eerst uitleggen hoe je tot de finish lijn met iemand vecht binnen 0,5 sec en tegelijkertijd stil kan gaan staan om je teammaat weer voorbij te laten?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kom op zeg. Het is nu al 100 keer uitgelegd en nog zeg je "het is mij een raadsel". Ik ga er even van uit dat je niet dom bent, dus dan doe je het er gewoon om en wil je het niet begrijpen.
Perez haalt stomme actie uit in Monaco. Max komt hier vroeg of laat achter en geeft aan "vraag mij niet meer om hem te helpen, want dat ga ik niet doen".
Red Bull vraagt aan Perez om Max zonder problemen voorbij te laten gaan in Brazilië. Ze zeggen tegen Perez dat Max dat plekje wel terug zal geven als hij Alonso en Leclerc niet te pakken krijgt. Ondertussen zeggen ze nog niks tegen Max.
Max haalt Perez in, zonder gevraagd te hebben of hij hem aub. voorbij kan laten, en jaagt op Alonso, maar blijft net buiten DRS. Een paar bochten voor het einde roepen ze tegen Max dat hij moet inhouden en Perez voorbij moet laten gaan. Max negeert het, omdat hij heeft aangegeven dat hij Perez niet ging helpen.
Engineer vraag aan Max "wat is er gebeurd" en Max geeft duidelijk aan "I told you to never ask me that again".
Hoe duidelijk wil je het hebben? Wat snap je nou niet?
Het blijft altijd politiek natuurlijk maar misschien dat Ferrari door dat flexifloor probleem wat upgrades die ze hadden niet konden gebruiken en eigenlijk hebben ze dat banden vreten nog niet opgelost.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mercedes heeft volgens AMuS de meeste updates meegebracht dit seizoen. Ruim meer dan Ferrari of Red Bull Racing.
Dat "I told you" slaat m.i. op dat Max überhaupt geen cadeautjes geeft of mensen voor laat.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:24 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dus dat dat hele verhaal van "I told you" niet waar is. Waarom jij Max blind gelooft terwijl het hele team dacht dat ie die plaats zou geven?
Volgens mij kan dat niet, want dan kan je blijven schuiven en kan je het andersom ook nog doen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is er een limiet per seizoen en niet een limiet per kalenderjaar. Dus een x bedrag voor de 2021 auto en niet x bedrag vanaf 01/01/2021 (oftewel voorkomen dat teams ongelimiteerd geld uitgaven tm 31/12/2020 voor het 2021 seizoen)
Ik zal er wel naast zitten
Door consequent het podium te missenquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Perez heeft ook voor het 2022 kampioenschap gezorgd!!!
Zegt die
Wel grappig, ik vind het echt een geweldige coureur maar blijkbaar moet hij ook nog eens sympathiek zijn, mensen vragen wel veel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:52 schreef ondeugend het volgende:
@:opgebaarde
De unfollowers zijn boos op Max door zijn actie van zondag.
Ja, precies wat ik laatst ook zei. Ik ben "fan" om zijn kwaliteiten op de baan. Lewis is ook een klootzak, maar die geeft wel weer veel om zijn imago, dus is meestal politiek correct en speelt een rolletje. Als het er op aankomt duwt die iedereen an hun moeder voor de trein. Net als alle andere top coureurs.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel grappig, ik vind het echt een geweldige coureur maar blijkbaar moet hij ook nog eens sympathiek zijn, mensen vragen wel veel.
Senna, Schumacher, Hamilton, allemaal klootzakken net als Verstappen.
mwa, Max kan Lecrec ophouden, hij kan Perez langs laten zodat deze op Lecrec kan jagen etc.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Of van de baanquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:59 schreef Evenstar het volgende:
Als het er op aankomt duwt die iedereen an hun moeder voor de trein.
Investeringen voor volgend seizoen mogen nog niet gebruikt worden. Dan kan er niet oneindig geschoven wordenquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet, want dan kan je blijven schuiven en kan je het andersom ook nog doen.
Hij had ook al in Mexico gezegd dat in Brazilie de focus op Checo's 2e plaats zou liggen toch?quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
We zullen zien. Hij heeft het nu open en bloot gezegd, zonder mitsen en maaren en Max doet altijd wat hij zegt zover ik heb kunnen zien, dus verwacht dat hij gewoon gaat helpen. Hoop dat je dan ook gewoon man genoeg bent om dat toe te komen geven hier
Er is een limiet per kalenderjaar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is er een limiet per seizoen en niet een limiet per kalenderjaar. Dus een x bedrag voor de 2021 auto en niet x bedrag vanaf 01/01/2021 (oftewel voorkomen dat teams ongelimiteerd geld uitgaven tm 31/12/2020 voor het 2021 seizoen)
Ik zal er wel naast zitten
Teams moeten in maart een financieel rapport inleveren over het voorgaande kalenderjaar. Dat is de reden dat de cost cap vorig jaar inging. Een jaar voordat de nieuwe aero regels ingingen. Ze kunnen wel extra veel uitgeven, maar dat heeft weinig zin als je dat voordeel na een jaar alweer kwijt bent (en de regels voor 2022 waren in 2020 nog niet volledig vrijgegeven waardoor je ook geen voorschot kon nemen qua ontwikkeling).quote:2.3 The amount of the "Cost Cap" shall be as follows, in each case adjusted (if applicable) for
Indexation:
(a) in the Full Year Reporting Period ending on 31 December 2022:
Nee, hij heeft voor Mexico gezegd dat hij geen cadeautjes weggeeft en geen cadeautjes van een ander verwacht.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hij had ook al in Mexico gezegd dat in Brazilie de focus op Checo's 2e plaats zou liggen toch?
Abu Dhabi idd, Lewis lang opgehouden, Lewis kon daardoor geen gratis bandenwissel uitvoeren tijdens de SC voor Latifi. Een cruciale 10 of 12 seconden uiteindelijk.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:31 schreef DjVero het volgende:
[..]
Perez heeft hem vorig jaar toch ook alleen in Abu Dhabi geholpen? Daarvoor heb ik Perez amper gezien, hoor...
quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
In Baku Lewis lang opgehouden, al kreeg Max de lekke band. Maar bij de herstart Lewis zo opgejaagd dat hij rechtdoor ging in de 1e bocht.
Hij heeft gewoon naar horner te luisteren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:07 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Nee, hij heeft voor Mexico gezegd dat hij geen cadeautjes weggeeft en geen cadeautjes van een ander verwacht.
Een paar impliceert twee of drie. Max won uiteindelijk met zeven punten verschilquote:Op dinsdag 15 november 2022 17:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Paar keer op het laatst de snelste ronde van Lewis afgepakt.
Dan heeft Horner het maar te accepteren of hij moet Verstappen de deur wijzen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon naar horner te luisteren.
Ik ontken ook niet dat Michael Masi hem nog het meest geholpen heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:40 schreef DjVero het volgende:
[..]
Een paar impliceert twee of drie. Max won uiteindelijk met zeven punten verschil
Gisteren kwam dit ook al langs, maar ook toen geen enkele bron. Wat hebben we aan een screenshot zonder link naar het bericht?quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:45 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]de moeder van Max bemoeit zich er ff mee, blijkbaar vindt ze dat Perez niet eerlijk is tegenover zijn vrouw
Gisteren was Reddit de bron, waar die alweer verwijderd was. Dus of het echt is?quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:16 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Gisteren kwam dit ook al langs, maar ook toen geen enkele bron. Wat hebben we aan een screenshot zonder link naar het bericht?
Als Perez vorig jaar vaker zo gereden had als in Baku en Abu Dhabi was heel dat gedoe in Abu Dhabi ook niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Abu Dhabi idd, Lewis lang opgehouden, Lewis kon daardoor geen gratis bandenwissel uitvoeren tijdens de SC voor Latifi. Een cruciale 10 of 12 seconden uiteindelijk.
In Baku Lewis lang opgehouden, al kreeg Max de lekke band. Maar bij de herstart Lewis zo opgejaagd dat hij rechtdoor ging in de 1e bocht.
Paar keer op het laatst de snelste ronde van Lewis afgepakt.
Mercedes deed het in die race eerder ook al fout. Ze hadden alle kans om een stop te maken, maar deden het niet. Baanpositie was kennelijk belangrijker dan de rest. Met nieuwe banden zou hij rondjes om Max hebben gereden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Abu Dhabi idd, Lewis lang opgehouden, Lewis kon daardoor geen gratis bandenwissel uitvoeren tijdens de SC voor Latifi. Een cruciale 10 of 12 seconden uiteindelijk.
Oh nee, denk dat Max maar gaat stoppen met F1, wat een drama, wat een ellende, nooit meer slapen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:17 schreef Maanvis het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)weekend-in-brazilie/ verstappen is 40000 volgers kwijt op maandag
dat zit wel in de familiequote:Op dinsdag 15 november 2022 18:45 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]de moeder van Max bemoeit zich er ff mee, blijkbaar vindt ze dat Perez niet eerlijk is tegenover zijn vrouw
die kan je gewoon bijkopenquote:Op dinsdag 15 november 2022 19:17 schreef Maanvis het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)weekend-in-brazilie/ verstappen is 40000 volgers kwijt op maandag
waarom Pirelli geen schuld? Max op 1 en klapband, stroll toen ook. geloof Bakuquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Perez vorig jaar vaker zo gereden had als in Baku en Abu Dhabi was heel dat gedoe in Abu Dhabi ook niet nodig geweest.
Dat deed hij nu ook toch? Max kwam eigenlijk amper dichterbij. Dat ze er toen voor kozen om buiten te blijven, vond ik eiigenlijk vrij logisch.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mercedes deed het in die race eerder ook al fout. Ze hadden alle kans om een stop te maken, maar deden het niet. Baanpositie was kennelijk belangrijker dan de rest. Met nieuwe banden zou hij rondjes om Max hebben gereden.
Dan was Hamilton mogelijk alsnog binnen gekomen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:10 schreef Starflyer het volgende:
Het enige wat Hamilton deed was Verstappen coveren in plaats van zijn eigen race rijden. Als hij dat wel gedaan had, was hij veel verder uitgelopen, Perez niet tegengekomen en kon hij gewoon een pitstop maken voor de SC. Doordat hij dat niet deed was hij altijd kwetsbaar tijdens een SC in het laatste deel van de race.
Als Latifi een paar ronden eerder was gecrasht of de marshalls gedaan hadden wat zeiden (binnen twee ronden de boel opruimen) had Verstappen nog steeds gewonnen zonder alle heisa. En daar waren Mercedes en Hamilton dan zelf schuldig aan.
En dan Verstappen misschien niet, waardoor Hamilton Verstappen weer had moeten inhalen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan was Hamilton mogelijk alsnog binnen gekomen.
JBquote:Button over debacle bij Red Bull: "Ben verbaasd over de opmerking van Checo"
Voormalig wereldkampioen Jenson Button vindt de opmerking van Sergio Pérez, nadat Max Verstappen kenbaar had gemaakt dat hij geen gehoor zou geven aan de teamorder, opmerkelijker dan de actie van de Nederlander.
Richting het vallen van de vlag tijdens de Grand Prix van São Paulo, kreeg Verstappen de opdracht om zijn teamgenoot er voorbij te laten. De titelhouder gaf geen gehoor aan de opdracht en had daar zijn redenen voor, zo vertelde hij. De Mexicaan is nog altijd in gevecht met Charles Leclerc en dus kan hij een elk puntje goed gebruiken. Eerder dit jaar reed de viervoudig Grand Prix-winnaar wel in dienst van zijn teamgenoot en dus deelde de Mexicaan in Brazilië een sneer uit. "Het laat zien wie hij echt is", zo vertelde Pérez.
Komt niet goed over'
Button was vooral verbaasd over de woedende berichten vanuit Pérez, zo vertelt hij in Any Driven Monday. "Ik ben eerder verbaasd over de opmerking van Checo. Het komt niet goed over. Als je zijn [Verstappen] commentaar hoort 'nee ik laat hem niet passeren en ik heb mijn redenen', dan denken we dat Max egoïstisch is en dat hij niet aan het team of zijn teamgenoot denkt. Ik zag iets in de media, ik weet niet of het waar is, maar ik denk dat hij erg boos was over de kwalificatie van de Grand Prix van Monaco, waar Checo in de muur belandde", zo legt Button het debacle uit.
Gemiste kans voor Verstappen
De kampioen van 2009 wijst vooral naar de gemiste kans van Verstappen. "Max had hier zo goed uit kunnen komen, de wereldkampioen die zijn teamgenoot voorbij laat gaan zodat hij kan vechten voor de tweede plaats in het kampioenschap", zegt Button. Daarnaast ligt de verantwoordelijkheid volgens de Brit bij het team: "Je zou het aan Red Bull moeten vragen, als ze dit vooraf besproken hebben zoals Max zei, waarom vragen ze hem dan om dit in de race te doen? Het lijkt erop of het team dit niet goed heeft besproken voor het raceweekend en dat is een groter probleem. Red Bull heeft zichzelf in deze situatie gebracht."
Amen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik ben Max fan , maar na erover te hebben nagedacht vind ik het toch wel een beetje een klein kind dat ie zich niet over Monaco heen kan zetten en Perez moest terug pakken. Een echte vent was daarover heen gestapt en had zich niet verlaagd tot hetzelfde niveau. Just my toughts.
iddquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik ben Max fan , maar na erover te hebben nagedacht vind ik het toch wel een beetje een klein kind dat ie zich niet over Monaco heen kan zetten en Perez moest terug pakken. Een echte vent was daarover heen gestapt en had zich niet verlaagd tot hetzelfde niveau. Just my toughts.
Denk je dat dit echt Max zn moeder is, en niet een tokkiedebiel die drama zoekt?quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:45 schreef Maanvis het volgende:
zie blauwe vinkjequote:Op woensdag 16 november 2022 02:15 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Denk je dat dit echt Max zn moeder is, en niet een tokkiedebiel die drama zoekt?
Ik denk dat het helemaal niet om Monaco gaat.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Goed genuanceerd verhaal van Button, zoals we gewend zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh dacht dat ik weer even in het verkeerde nabeschouwingstopic zat. Blijkt het toch 2022 te zijn, wat een geluk.
[..]
JB
Een echte vent was daarover heen gestapt…quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Absoluut. Mee eens.quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef Donderkonijn het volgende:
Waren waarschijnlijk gewoon Perez fans die ook Verstappen volgde omdat ze bij hetzelfde team rijden. Daarnaast denk ik niet dat Verstappen er ook maar 1 nacht slecht van zal slapen.quote:Op woensdag 16 november 2022 08:10 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Absoluut. Mee eens.
Verreweg van sportief.
Heeft hem ook 40000 volgers gekost in 1 dag op social media.
Dus dat zegt wel genoeg hoe een groot deel van zijn (ex) fans erover denkt.
Op Instagram alleen 9,4 miljoen volgers. 40000 is een kleine 0,4%.quote:Op woensdag 16 november 2022 08:10 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Absoluut. Mee eens.
Verreweg van sportief.
Heeft hem ook 40000 volgers gekost in 1 dag op social media.
Dus dat zegt wel genoeg hoe een groot deel van zijn (ex) fans erover denkt.
Mooi om te zien hoe grote verstappen fans hem zo de hand boven het hoofd blijven houden, respect daar voor @tsja77quote:Op woensdag 16 november 2022 08:14 schreef tja77 het volgende:
Waren waarschijnlijk gewoon Perez fans die ook Verstappen volgde omdat ze bij hetzelfde team rijden
in dit geval sluit het een het ander niet uit hequote:Op woensdag 16 november 2022 02:15 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Denk je dat dit echt Max zn moeder is, en niet een tokkiedebiel die drama zoekt?
Het is niet ondenkbaar dat deze baan Mercedes goed ligt, ondanks alles. Ik vermoed dat ze volgend jaar de zaken beter voor elkaar hebben.quote:Op woensdag 16 november 2022 08:28 schreef pmponer het volgende:
Mooi dat we het hier nog een tijdje over kunnen hebben.
Eigenlijk is de grootste fout die gemaakt is in dit verhaal de engineer die vraagt "What happened"
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de performance van Merc of dat eenmalig was of dat ze echt dichtbij zijn gekomen
Ze zijn wel beter geworden maar over 1 rondje nog steeds te langzaam en kwalificeren te ver naar achteren om echt mee te doen voor de eerste plekken, tenzij ze er voor de boel verkloten.quote:Op woensdag 16 november 2022 09:36 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het is niet ondenkbaar dat deze baan Mercedes goed ligt, ondanks alles. Ik vermoed dat ze volgend jaar de zaken beter voor elkaar hebben.
Wel benieuwd hoe die voor de dag komen volgend jaar, zou zonde zijn als ze afhaken.quote:Op woensdag 16 november 2022 09:40 schreef pmponer het volgende:
Zou mooi zijn als Ferrari dan ook de boel voor elkaar heeft, dan toch maar weer een jaar f1tv afsluiten
Nou, je kan niet ontkennen dat ze hier gewoon over de hele race gezien heel sterk waren. En ja, daar ging ook wel een incident of twee aan vooraf tijdens de race. Mercedes komt langzaam weer terug denk ik, en volgend jaar doen ze gewoon weer mee.quote:Op woensdag 16 november 2022 09:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zijn wel beter geworden maar over 1 rondje nog steeds te langzaam en kwalificeren te ver naar achteren om echt mee te doen voor de eerste plekken, tenzij ze er voor de boel verkloten.
Een grondige hervorming bij Ferrari zal zeker helpen denk ik.quote:Op woensdag 16 november 2022 09:40 schreef pmponer het volgende:
Zou mooi zijn als Ferrari dan ook de boel voor elkaar heeft, dan toch maar weer een jaar f1tv afsluiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |