quote:FvD-Kamerlid Van Meijeren spreekt over bezetten Tweede Kamer
FvD-Kamerlid Gideon van Meijeren zegt te hopen op een revolutionaire beweging die "bij wijze van spreken" de Tweede Kamer bezet om de regering weg te krijgen. Hij deed die uitspraak in een interview met de Belgische website Compleetdenkers.
Volgens Van Meijeren gedraagt de Staat zich tiranniek en worden Nederlanders van hun grondrechten beroofd, onder meer door coronamaatregelen. Hij voorziet een moment waarop het "zo urgent wordt voor mensen die niks meer te verliezen hebben dat ze bij wijze van spreken naar het parlement trekken en zeggen: 'wij gaan hier gewoon niet weg totdat de regering weg is'."
De FvD'er wijst er in het interview op dat er geen meerderheid nodig is om in verzet te komen. Volgens het Kamerlid kan je ook met kleinere aantallen "heel veel impact" maken.
Hij zegt dat "tal van voorbeelden wereldwijd" laten zien dat er ook doden bij kunnen vallen. "We hopen dat we dat kunnen voorkomen en dat alles vreedzaam blijft. Maar dat is wel waar ik op hoop uiteindelijk."
Minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid keurt de uitlatingen van Van Meijeren sterk af. Ook vanuit de Tweede Kamer worden Van Meijerens uitspraken scherp veroordeeld.
Recent vielen er dodelijke slachtoffers bij de bestorming van het Capitool in de VS, waarin het Congres gehuisvest is, de Amerikaanse volksvertegenwoordiging. Op 6 januari 2021 vielen aanhangers van de toenmalige president Trump het parlementsgebouw aan nadat Trump zijn verkiezingsnederlaag niet had geaccepteerd. Vijf mensen kwamen daarbij om het leven.
Van Meijeren kwam vorige maand in het nieuws toen hij een journalist intimideerde met een video die hij heimelijk had opgenomen.
https://nos.nl/artikel/24(...)ezetten-tweede-kamer
En die gemiddelde FVD stemmer ziet dit ook als oproep tot bezetting.quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Seven. het volgende:
Ik acht de gemiddelde FVD stemmer er toe in staat
Hier zal wel een juridisch team van FVD naar gekeken hebben gok ik. Zal wel weer zo uitgekozen zijn dat het net niet strafbaar is.quote:Op zondag 13 november 2022 23:02 schreef thedeedster het volgende:
Wat een volidioot. In hoeverre is het strafbaar dat uitgerekend een Kamerlid zo’n uitspraak doet?
Het lijkt op een soort belediging van de Kamer.quote:Op zondag 13 november 2022 23:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier zal wel een juridisch team naar gekeken hebben gok ik. Zal wel weer net niet strafbaar zijn.
Nou, volgens mij schoffeert hij vrijwel alles wat hier staat.quote:Voorgeschreven eden of verklaringen en beloften van zuivering, van trouw aan de Koning, het Statuut en de Grondwet, en van getrouwe vervulling van het ambt
Laten we hopen dat ze goed naar deze pdf kijken en dat het niet bij afkeurende tweets blijftquote:Op zondag 13 november 2022 23:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het lijkt op een soort belediging van de Kamer.
https://www.tweedekamer.n(...)_voor_kamerleden.pdf
Dit is een flink PDF met integriteitsregels van de Kamer.
Ik ben er nu te laks voor, maar er zal ongetwijfeld wel wat treffends in staan.
quote:Op zondag 13 november 2022 22:51 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Laten we hopen dat het niet gebeurt, maar FVD roept het wel over zichzelf af dat één van hen een keer een kogel kopt. Pim Fortuyn was een vriendelijke oom vergeleken met deze randdebielen.
Nou, eerder andersom. Deze kwezel roept zelf op tot geweld.quote:
Dat zou ook kunnen ja. Overigens al helemaal niet te hopen. Mocht er wel een FVD idioot opstaan en een aanslag op iemand van bijv het kabinet plegen dan hoop ik dat FVD direct verboden wordt en lieden als Gideon van Meijeren achter de tralies eindigen.quote:Op zondag 13 november 2022 23:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou, eerder andersom. Deze kwezel roept zelf op tot geweld.
Er is vorig jaar een complotdenker opgepakt voor het beramen van een moordaanslag op Rutte. Kans lijkt mij heel groot dat hij mede dankzij de woorden van de FvD opgehitst is.quote:Op zondag 13 november 2022 23:19 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja. Overigens al helemaal niet te hopen. Mocht er wel een FVD idioot opstaan en een aanslag op iemand van bijv het kabinet plegen dan hoop ik dat FVD direct verboden wordt en lieden als Gideon van Meijeren achter de tralies eindigen.
Nee. Dan normaliseer je dit soort drek. We moeten ons blijven uitspreken.quote:Op zondag 13 november 2022 23:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
Geen podium geven, dan is t snel afgelopen voor dit soort simpelen.
Dit, het is bijna een sport van die lui om telkens tussen de mazen van de wet door te glippenquote:Op zondag 13 november 2022 23:27 schreef Confetti het volgende:
Dat trucje van 'maar ik hoop het niet' mag wel eens door een rechter getoetst worden.
Er staat namelijk gewoon levenslang voor het met geweld vernietigen van de wettelijke regeringsvorm.
Ben benieuwd wie van de FvD stemmers bereid is een Ashli Babbit te worden.quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Seven. het volgende:
De harde complotkern smijt nog even hun harde schijven vol bezwaarlijk materiaal aan de kant voor ze naar de kamer trekken om politici voor pedo uit te schelden.quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Seven. het volgende:
De NSB'ersquote:Op maandag 14 november 2022 00:18 schreef Momo het volgende:
Hebben we ooit zo een extreme partij als Forum in de Tweede kamer gehad?
Dat is je fantasie.quote:Op maandag 14 november 2022 00:15 schreef Richestorags het volgende:
Maar ja, Forum is wel een partij die zo langzamerhand echt een probleem begint te worden. Ze zijn eigenlijk aan het doen wat links destijds bij Pim deed
het probleem met een verbod is dat je ze dan helemaal in hun element van het slachtoffer hebt en hun dom legertje hooligans nog meer gaan lopen ophitsen. Iets wat ze nu ook al doen, maar ze weten hoe ze het spel aan het spelen zijn.quote:Op maandag 14 november 2022 00:21 schreef StateOfMind het volgende:
Bizar dat dit blijkbaar gewoon kan.
Wanneer wordt deze partij verboden?
Lijkt mij toch redelijk staatsondermijnend.
zo veel verschilt het niet. Roept toch nog steeds op tot een revolutie en hoopt ook geen slachtoffers maar laat het verder wel echt aan de mensen zelf.quote:Op maandag 14 november 2022 01:03 schreef BlaZ het volgende:
De niet geknipte versie, dit is al heel wat anders.
[ twitter ]
Waarschijnlijk is dit gedrag er juist het gevolg van.quote:Op maandag 14 november 2022 00:54 schreef Gehrman het volgende:
Gideon moet gewoon eens een paar tikken krijgen net zoals dat vroeger op het schoolplein ook gedaan werd met zulke pisventjes.
Dit is een kankergezwel dat blijft woekeren. Daar helpt negeren niet meer tegen, je zult dat echt met wortel en tak uit moeten roeien. Af en toe vergt een democratie nu eenmaal wat meer onderhoud dan een verongelijkt twitterberichtje sturen en moeten er vieze handen gemaakt worden.quote:Op zondag 13 november 2022 23:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
Geen podium geven, dan is t snel afgelopen voor dit soort simpelen.
Dan is 'ie gewoon niet hard genoeg geslagen.quote:Op maandag 14 november 2022 06:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dit gedrag er juist het gevolg van.
Nee, zeker niet, dit is de tijdsgeest. Vergeet niet, dat er op ze gestemd wordt.quote:Op maandag 14 november 2022 00:18 schreef Momo het volgende:
Exact dit. Een partij is een culminatie van een golfbeweging binnen een maatschappij. Hitler was een schreeuwende gek geweest als er binnen de samenleving geen voedingsbodem was.quote:Op maandag 14 november 2022 06:46 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, dit is de tijdsgeest. Vergeet niet, dat er op ze gestemd wordt.
Wat is er anders?quote:Op maandag 14 november 2022 01:03 schreef BlaZ het volgende:
[ twitter ]
Armoede was een reden, waardoor ze op die hitler stemden. Ik denk dat het dat ook nu is, teveel mensen in de financiele shit.quote:Op maandag 14 november 2022 06:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Exact dit. Een partij is een culminatie van een golfbeweging binnen een maatschappij. Hitler was een schreeuwende gek geweest als er binnen de samenleving geen voedingsbodem was.
Klopt, veel mensen die zich maatschappelijk in de steek gelaten voelen en soms ook zijn. Daar ligt ook de klassieke valkuil van de politiek. Extreme sentimenten zijn altijd in de maatschappij aanwezig en zullen dit ook blijven. Zij leven en groeien tijdens onzekere tijden. De gevestigde orde faalt in het luisteren naar de sentimenten en duwt ze soms zelfs in een hokje met een grotere, hardere kern ten gevolge.quote:Op maandag 14 november 2022 06:59 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Armoede was een reden, waardoor ze op die hitler stemden. Ik denk dat het dat ook nu is, teveel mensen in de financiele shit.
Trump kreeg ook veel stemmen uit de stukken VS waar het economisch slecht gaat.
Op een gegeven moment denken mensen: Nou wat maakt het nog uit, we kunnen net zo goed gaan stemmen op de grootst mogelijke klootzak die ze daarboven kapot maakt.
Het is precies hetzelfde. Er is niet geknipt in de eerste versie, alleen is het iets minder lang.quote:Op maandag 14 november 2022 01:03 schreef BlaZ het volgende:
[ twitter ]
Waarom stemmen deze mensen dan niet op een partij die er echt wat aan wil doen? Zoals de SP.quote:Op maandag 14 november 2022 07:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, veel mensen die zich maatschappelijk in de steek gelaten voelen en soms ook zijn. Daar ligt ook de klassieke valkuil van de politiek. Extreme sentimenten zijn altijd in de maatschappij aanwezig en zullen dit ook blijven. Zij leven en groeien tijdens onzekere tijden. De gevestigde orde faalt in het luisteren naar de sentimenten en duwt ze soms zelfs in een hokje met een grotere, hardere kern ten gevolge.
Volgens mij hoopt hij het hartgrondig.quote:Op zondag 13 november 2022 23:27 schreef Confetti het volgende:
Dat trucje van 'maar ik hoop het niet' mag wel eens door een rechter getoetst worden.
Er staat namelijk gewoon levenslang voor het met geweld vernietigen van de wettelijke regeringsvorm.
Vanwege de extremistische inborst. Ik geloof dat veel mensen stemmen op basis van sentimenten en niet op basis van inhoudelijke standpunten van partijen. Veel oudere mensen stemmen CDA, VVD, PVDA of D66 omdat ze dat al jaren doen en vooral omdat de boodschap die zij uitdragen er één is van stabiliteit en continuïteit. De onvrede, en soms zelfs woede, in de maatschappij is aan het toenemen onder een bepaald percentage van de bevolking en heeft elkaar gevonden tijdens de corona periode en bijbehorende protesten. Belangrijk detail is dat er bij deze groep weinig nuance te vinden valt. Het feit dat ons kabinet, volgens eerder genoemde groep, incompetent is maar wel dient te dealen met een globale pandemie en dan ook nog foutloos is tekenend voor de tegenstrijdigheden.quote:Op maandag 14 november 2022 07:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom stemmen deze mensen dan niet op een partij die er echt wat aan wil doen? Zoals de SP.
Ik hoop eerlijk gezegd van niet dat hij voor de rechter gedaagd gaat worden. Hij wil namelijk niets liever dan dat, en voor je het weet krijg je weer een uitgebreid spektakel voor de rechtbank, waarbij hij gaat janken dat zijn "vrijheid van meningsuiting" wordt ingedamd etc.quote:Op zondag 13 november 2022 23:27 schreef Confetti het volgende:
Het framen is laag, maar op zich kan FVD ook geframed worden. Je moet alleen iemand hebben die dat ook wil gaan doen.quote:Op maandag 14 november 2022 07:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd van niet dat hij voor de rechter gedaagd gaat worden. Hij wil namelijk niets liever dan dat, en voor je het weet krijg je weer een uitgebreid spektakel voor de rechtbank, waarbij hij gaat janken dat zijn "vrijheid van meningsuiting" wordt ingedamd etc.
Je geeft hem enkel een podium, wat hij zelf weer via handige trucjes met zijn video skills in zijn eigen voordeel gaat verdraaien.
Centrumpartij en centrum democraten ? Jan Maat?quote:Op maandag 14 november 2022 00:18 schreef Momo het volgende:
Zeker niet. Dat was heeeeeeeeeeeeeel anders. In een hele andere tijd.quote:Op maandag 14 november 2022 07:40 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Centrumpartij en centrum democraten ? Jan Maat Hans Janmaat?
De uitleg van het "ik hoop dat". Dat lijkt me nogal relevant, zoals Herman Finkers eens heeft gezegd: een comma of letter maakt van jezus nog een ketter. Vandaar dat het juist weergeven van dergelijke standpunten, of je het er mee eens bent of niet, altijd een precaire zaak is.quote:
Er is wel degelijk geknipt in de eerste versie, luister nog maar eens. Het stuk over het verschil tussen protest- en revolutionaire beweging is eruit geknipt.quote:Op maandag 14 november 2022 07:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde. Er is niet geknipt in de eerste versie, alleen is het iets minder lang.
Ik vind overigens zijn ‘we hebben de aantallen’ nogal zwaar overdreven, want die hebben ze niet meer, voor zover ze die al hadden. Er is geen sprake van een enorme aanhang van FvD die rechtvaardigt te stellen dat het volk letterlijk en in de vorm van een revolutie op moet staan tegen de tirannieke overheid. Het moeten teruggrijpen op maatregelen die allang niet meer aan de orde zijn, illustreert tevens hoe urgent het niet is.
Roebels voor deze sjonnie.quote:Op maandag 14 november 2022 07:31 schreef myShizzle het volgende:
Hoe vaak ik al niet gezegd heb dat ik niet begrijp dat we als volk niet in opstand komen tegen alles wat ons in de strot geschoven wordt. Wat mij betreft gister nog.
Ik begrijp dus het sentiment en zie de ophef niet zo.
Groenlinks heeft in het verleden terroristen aan bord gehad.quote:Op maandag 14 november 2022 00:18 schreef Momo het volgende:
Als je refereert aan Duyvendak, nou die is nog steeds actief.quote:Op maandag 14 november 2022 07:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Groenlinks heeft in het verleden terroristen aan bord gehad.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wijnand_Duyvendakquote:Sinds 2013 is Duyvendak campagneleider bij GroenLinks.
Sam Pormes ook, weliswaar vrijgesproken, maar schurkte er zeker tegen aan.quote:Op maandag 14 november 2022 08:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je refereert aan Duyvendak, nou die is nog steeds actief.
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wijnand_Duyvendak
Omdat de SP het stigma van een communistische partij heeftquote:Op maandag 14 november 2022 07:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom stemmen deze mensen dan niet op een partij die er echt wat aan wil doen? Zoals de SP.
Je hoort ze wel, maar je ziet ze niet.quote:Op maandag 14 november 2022 08:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sam Pormes ook, weliswaar vrijgesproken, maar schurkte er zeker tegen aan.
Omdat de SP een vervelend dramtoontje heeft die er vanuit gaat dat mensen die rijk zijn of een goed inkomen dat ten koste van armere doen, ik zou best SP willen stemmen als ze daar eens van afstappen.quote:Op maandag 14 november 2022 07:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je kunt de partij wel ontbinden, maar daarmee is het gedachtengoed niet verdwenen, dan duikt het vroeg of laat in een andere vorm vanzelf weer op. Het is ook best schrikbarend om te zien hoeveel duizenden volgelingen Baudet en ook die van Meijeren hebben, die lui zijn er echt van overtuigd dat alleen zij Nederland uit het moeras kunnen trekken. Ermee in discussie gaan is ook zinloos, want als je het niet met hen eens bent, ben je een schaap en gehersenspoeld door de MSM. En er hoeven maar een paar gekkies tussen te zitten die de woorden van v Meijeren iets te letterlijk nemen, en het kan zomaar gierend uit de klauwen lopen.quote:Op maandag 14 november 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
De oplossing is heel simpel, gewoon Van Meijeren meerdere keren 's nachts van zijn bed lichten om te kijken "of hij niet echt een staatsgreep voorbereid". En na een jaar de partij laten ontbinden omdat het de openbare orde placht te verstoren. CP 86 is om minder verboden.
Die hele partij is slechts een stormram voor Baudet en Gideon om Rusland de kamer binnen te krijgen. Laatst dat hele gedoe rond die Russische pion van het CDA, terwijl je hier letterlijk een hele partij hebt die roept dat je alles voor Poetin moet doen wat in de macht ligt, waarbij de oproep tot bestorming de laatste troef is die Trump met hetzelfde doel al eens poogde.quote:Op maandag 14 november 2022 08:48 schreef Hathor het volgende:
Ik snap die hele denkwijze niet van die FvD club, hoe kun je nou tegelijkertijd roepen dat je beschermer van de democratie en vrijheid bent, EN tevens bewonderaar van Poetin? Botst dat nou niet ontzettend met elkaar?
Pion toch. Geen spion.quote:Op maandag 14 november 2022 08:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die hele partij is slechts een stormram voor Baudet en Gideon om Rusland de kamer binnen te krijgen. Laatst dat hele gedoe rond die CDA spion, terwijl je hier letterlijk een hele partij hebt die roept dat je alles voor Poetin moet doen wat in de macht ligt, waarbij de oproep tot bestorming de laatste troef is die Trump met hetzelfde doel al eens poogde.
Het kan ook niet verkeerd voor ze gaan. Gebeurd er iets dan zijn ze blij, worden ze de kamer uitgezet zijn ze slachtoffer en zijn ze ook blij want dan maken ze daar weer gebruik van.
Het meest vervelende dat nu voor FvD kan gebeuren is dat ze ongeduldig zitten wachten en er helemaal niets gebeurd.
Die hadden idiote ideeen, maar gingen tenmiste de discussie aan in de Tweede Kamer, en werden vervolgens daar totaal genegeerd.quote:Op maandag 14 november 2022 07:40 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Centrumpartij en centrum democraten ? Jan Maat?
Die waren nog fatsoenlijk vergeleken met de club van Baudetquote:Op maandag 14 november 2022 09:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die hadden idiote ideeen, maar gingen tenmiste de discussie aan in de Tweede Kamer, en werden vervolgens daar totaal genegeerd.
Net als dat het FvD het niet voor elkaar krijgt dat er 500k mensen naar Den Haag komen (5 zetels).quote:Op maandag 14 november 2022 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is je fantasie.
Niemand van de linkse partijen ging roepen Fortuyn met geweld te verdrijven of erger dan dat .
Dat was ook niet het algemene idee van linkse stemmers.
Ik zie hem liever na 3 dagen training met een verroeste AK aan het front in Oekraïne.quote:Op maandag 14 november 2022 07:23 schreef Tengano het volgende:
Gideon vraagt er gewoon om, om over een paar weken meegenomen te worden naar Spanje![]()
Omdat de SP een hele enge club is als je even in ze verdiept. Hun ideologie is als een religie voor ze, anders denken is verboten!quote:Op maandag 14 november 2022 07:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Filosoferen op de maandagmorgenquote:Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
Misschien kan men Volkert weer eens van stal halen
FvD heeft toch al een trainingskamp gehad? Alleen een verroeste AK geven is voldoende.quote:Op maandag 14 november 2022 09:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zie hem liever na 3 dagen training met een verroeste AK aan het front in Oekraïne.
Hoe werkt zoiets "bij wijze van spreken".quote:Hij voorziet een moment waarop het "zo urgent wordt voor mensen die niks meer te verliezen hebben dat ze bij wijze van spreken naar het parlement trekken en zeggen: 'wij gaan hier gewoon niet weg totdat de regering weg is'."
Dit soort uitspraken zijn niet de oplossing. Daarmee verlaag je je tot hetzelfde niveau.quote:Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
Ik dacht al, waar bijft de fvd-webcare, maar Weltschmerz stelt nooit teleur.quote:Op maandag 14 november 2022 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan de TT even gewijzigd, hij sprak niet van bezetten van de TK. Typisch dat de media er weer niet in slagen om een FvD-er correct te citeren. Merel Ek is trouwens genomineerd voor een prestigieuze journalistieke prijs terwijl ze nog geen woordenboek can citeren.
Je kunt ook moeilijk 'wel' maatregelen gaan nemen tegen Gideon of de partij, dan staan ze bij Forum helemaal te juichen.quote:Op maandag 14 november 2022 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Even verontwaardigd doen op twitter en doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Volkert zat met name de boeren en nertsenfokkers dwars, denk niet dat hij zoveel motivatie voelt.quote:Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
Moet jij niet met een vikinghelm op je kop naar het TK gebouw voor Gideon?quote:Op maandag 14 november 2022 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan de TT even gewijzigd, hij sprak niet van bezetten van de TK. Typisch dat de media er weer niet in slagen om een FvD-er correct te citeren. Merel Ek is trouwens genomineerd voor een prestigieuze journalistieke prijs terwijl ze nog geen woordenboek can citeren.
Hij bedoelde het vast bij wijze van spreken.quote:Op maandag 14 november 2022 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder zorgwekkende uitspraken weer. In de peilingen staan ze nog altijd op drie zetels, dat zijn er drie te veel.
[..]
Dit soort uitspraken zijn niet de oplossing. Daarmee verlaag je je tot hetzelfde niveau.
quote:Op maandag 14 november 2022 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
quote:Op maandag 14 november 2022 11:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar bijft de fvd-webcare, maar Weltschmerz stelt nooit teleur.
Dat die gozer uberhaupt vergelijkingen maakt met 'tyrannieke regimes' en situaties als de Franse Revolutie zou er al voor moeten zorgen dat je heel hard wegrent bij die club. Maar goed, kennelijk heb je er aandelen in of zo.
Dáár hebben jullie het dan nu over.quote:Op maandag 14 november 2022 11:34 schreef speknek het volgende:
Weltschmerz weer met de onmogelijke redding
[ afbeelding ]
Goed idee! Maar ik het hoop het niet.quote:Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |