SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie
Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Ik had echt gedacht dat je er niet zoveel van zou merken met Musk aan het roer, in elk geval niet gelijk. En dan te bedenken dat we pas twee weken bezig zijn en het nu al zo'n zooitje isquote:Op donderdag 10 november 2022 23:01 schreef -XOR- het volgende:
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?
Hij heeft geen keus. Hij heeft 44 miljard neergelegd voor iets wat absoluut niet 44 miljard waard is. Hij heeft een wonder nodig om Twitter in een zodanige staat te krijgen dat hij er een significant deel van terugverdient.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had echt gedacht dat je er niet zoveel van zou merken met Musk aan het roer, in elk geval niet gelijk. En dan te bedenken dat we pas twee weken bezig zijn en het nu al zo'n zooitje is
Mjah, hangt samen met de FTC afspraken die Musk niet langer schijnt te willen nakomen. Want, zoals een bron het omschreef, "Musk lanceert raketten dus hij is niet bang voor de FTC". Gevalletje stupid is as stupid does, denk ik want de FTC heeft nogal wat in te brengen.quote:
$8CHANquote:Op vrijdag 11 november 2022 01:20 schreef Rnie het volgende:
Toch verwacht ik dat Twitter een complete rebranding gaat krijgen, met andere naam, logo, kleurstellingen etc.
Iemand suggesties?
Denk dat zijn persoonlijk verlies nog tot daarentoe is, denk dat de banken waar hij wat leningen heeft lopen wat meer pushy zijn....quote:Op donderdag 10 november 2022 23:15 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Hij heeft geen keus. Hij heeft 44 miljard neergelegd voor iets wat absoluut niet 44 miljard waard is. Hij heeft een wonder nodig om Twitter in een zodanige staat te krijgen dat hij er een significant deel van terugverdient.
Hij moet wel extreme dingen proberen want voor minder heb je helemaal geen kans op een wonder, en ik kan me voorstellen dat de schulden zich snel opstapelen met dat bedrag.
Mijn favorite Twitter meme van de dag:
[ twitter ]
Een goede bitchfight tussen Trump en de rest van de GOP lijkt me een prima idee.quote:Op vrijdag 11 november 2022 07:38 schreef Beathoven het volgende:
Het lijkt me nu een uitstekend moment om Trump weer los te laten op twitter.
Tricking people is not OK? Interessant. Krijg je dan ook bans als je serieuze leugens verspreid? Zoals "stolen election"? En "Stop The Steal"? Ben je ook mensen aan het tricken, toch?quote:Op vrijdag 11 november 2022 04:55 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Twee weken geleden:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 11 november 2022 01:20 schreef Rnie het volgende:
Toch verwacht ik dat Twitter een complete rebranding gaat krijgen, met andere naam, logo, kleurstellingen etc.
Iemand suggesties?
Elon is dit langzaam aan het beseffen: https://www.techdirt.com/(...)tion-learning-curve/quote:Op vrijdag 11 november 2022 08:52 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Tricking people is not OK? Interessant. Krijg je dan ook bans als je serieuze leugens verspreid? Zoals "stolen election"? En "Stop The Steal"? Ben je ook mensen aan het tricken, toch?
Meneer Musk komt er nu indd achter dat zijn "Freedom of Speech" campagne met wat haken en ogen komt.
Engadget heeft er een verhaal over: https://www.engadget.com/(...)again-045618923.htmlquote:
Alleen bepaalde populaire instances, zoals mastodon.social. Ik zou iedereen aanraden een kleinere instance te zoeken, dan is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:08 schreef Farenji het volgende:
Ondertussen piept en kraakt heel mastodon onder de zware load van alle twittervluchtelingen.
Men wist wel wat Twitter waard was en dat overwaarderen van een platform waar de rek al sterk uit is alleen lucht toe zou voegen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:35 schreef Korenfok het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat musk een Pump and Dump scheme wilde proberen met twitter, massaal benoemen dat hij aandelen heeft gekocht, speculeren dat hij meer gaat kopen, dan de hype afwachten, 80% van je aandelen verkopen met dubbele winst en dan zeuren of bots.
Waarom dacht ik dit: omdat hij het zelfde meerdere malen met tesla heeft geflikt, met dodge coin en BTC.
Maar de hype bleef uit....
Dat hele Mars-verhaal gaat toch nergens over, joh.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk zn levensmissie was SpaceX en Mars. Die levensmissie dreigt naar de kloten te gaan. Dat vind ik persoonlijk vervelender dan dat Twitter langzaam naar de kloten gaat.
Meer bluf idd. Maar mensen trappen in zaken waar ze graag in willen geloven. Altijd zo geweest, zal altijd zo zijn. Mensen als Musk buiten dat grondig uit.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hele Mars-verhaal gaat toch nergens over, joh.
Nou ja, de droom was er.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hele Mars-verhaal gaat toch nergens over, joh.
Masta...wat?quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:08 schreef Farenji het volgende:
Ondertussen piept en kraakt heel mastodon onder de zware load van alle twittervluchtelingen.
Op mastodon.nl is het vaak ook al de ene timeout na de andere.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen bepaalde populaire instances, zoals mastodon.social. Ik zou iedereen aanraden een kleinere instance te zoeken, dan is er niks aan de hand.
Ze hadden de oude verified kunnen houden zoals het was en iets nieuws toevoegen voor de nieuwe subscribed... Dat zou de chaos voorkomen.quote:
Ja, sommige instances hebben het zwaar. Maar mensen zijn ook nieuwe instances aan het starten, zoals onze eigen @Jarno bijvoorbeeld, die mastodonnederland.nl is begonnen vanwege de drukte op mastodon.nlquote:Op vrijdag 11 november 2022 10:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Op mastodon.nl is het vaak ook al de ene timeout na de andere.
Punt is ook dat als je een bekende en populaire user bent met heel veel volgers en veel posts dat je dan makkelijk in je eentje al een server (of meerdere servers zelfs) zwaar kan belasten omdat dan heel veel data gedupliceerd moet worden over instances. Ik heb daarom wel twijfels over de schaalbaarheid van mastodon als dingen echt los gaan en viraal gaan (wat gaat gebeuren). Ik zag vanochtend Arjen Lubach ook al verschijnen.
Misschien nemen jullie het allemaal net iets te serieus.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:42 schreef YStec het volgende:
Heerlijk om te zien hoe Musk struggelt om 'alles mag' van de grond te krijgen. Van de zijlijn schreeuwen dat het allemaal eventjes beter kan is makkelijk, totdat je erachter komt waar je allemaal rekening mee moet houden.
En dan doet-ie ook nog blij dat "usage of Twitter" blijft groeien en dat Twitter niet saai is..
Joh, iedereen is erbij met popcorn voor het leedvermaak.
Zeker waar. Ik ben zelf ook bezig met opzetten van een instance al denk ik niet dat ik die ook open ga zetten voor registratie. Voor je het weet heb je een server nodig die vele honderden euro's per maand kost.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sommige instances hebben het zwaar. Maar mensen zijn ook nieuwe instances aan het starten, zoals onze eigen @:Jarno bijvoorbeeld, die mastodonnederland.nl is begonnen vanwege de drukte op mastodon.nl
Ik denk dat het wel goedkomt, omdat de capaciteit in handen is van de mensen zelf. En vergeet ook niet dat Twitter in het begin ook regelmatig grote moeite had met de grote aantallen gebruikers. We zijn de "fail whale" toch niet vergeten?
[ afbeelding ]
Of dit is niet de juiste manier om hiermee om te gaan.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien nemen jullie het allemaal net iets te serieus.
We weten allang hoe het in de huidige wereld werkt qua wat mag en niet mag en alles wat grijs is en misschien zwart of wit kan worden. Zo zijn sociale media die massas binnenboord willen houden met de tijd en voorkeuren meegegroeid.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:42 schreef YStec het volgende:
Heerlijk om te zien hoe Musk struggelt om 'alles mag' van de grond te krijgen. Van de zijlijn schreeuwen dat het allemaal eventjes beter kan is makkelijk, totdat je erachter komt waar je allemaal rekening mee moet houden.
En dan doet-ie ook nog blij dat "usage of Twitter" blijft groeien en dat Twitter niet saai is..
Joh, iedereen is erbij met popcorn voor het leedvermaak.
Tja, hij heeft het toch gekocht?quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:04 schreef YStec het volgende:
[..]
Wij nemen het allemaal te serieus en het is okay om lekker te prutsen in een productie-omgeving.
Het punt is meer dat je doet alsof ie een kerncentrale over heeft genomen in dichtbevolkt gebied.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:04 schreef YStec het volgende:
[..]
Of dit is niet de juiste manier om hiermee om te gaan..
Maar het ligt inderdaad natuurlijk aan ons..
Wij nemen het allemaal te serieus en het is okay om lekker te prutsen in een productie-omgeving.
Wat internet-infrastructuur betreft is Twitter natuurlijk wel een grote speler. Dus vrij logisch dat op het internet dit een vrij groot verhaal is.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het punt is meer dat je doet alsof ie een kerncentrale over heeft genomen in dichtbevolkt gebied.
Nieuwswaardig is het zeker. Grappig en interessant ook nog wel.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat internet-infrastructuur betreft is Twitter natuurlijk wel een grote speler. Dus vrij logisch dat op het internet dit een vrij groot verhaal is.
Willen zien falen?quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het punt is meer dat je doet alsof ie een kerncentrale over heeft genomen in dichtbevolkt gebied.
En ja, ik vind het enigszins hilarisch hoe sommige hardcore users hier maar blijven klagen en het eigenlijk vooral willen zien falen.
Hij was vorige week nog een warrig verhaal over de man van Pelosi aan het verspreiden. En nu is "tricking people" opeens niet toegestaan.quote:Op vrijdag 11 november 2022 08:52 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Tricking people is not OK? Interessant. Krijg je dan ook bans als je serieuze leugens verspreid? Zoals "stolen election"? En "Stop The Steal"? Ben je ook mensen aan het tricken, toch?
Meneer Musk komt er nu indd achter dat zijn "Freedom of Speech" campagne met wat haken en ogen komt.
Twitter stond er financieel echt extreem goed voor in het pre-Musk tijdperk.quote:
Klopt, maar er was wel een bepaalde stabiliteit. Er waren grote adverteerders. En die zijn nu weg. En daar is Musk schuldig aan.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Twitter stond er financieel echt extreem goed voor in het pre-Musk tijdperk.
Oh, wacht, toch niet.
quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien nemen jullie het allemaal net iets te serieus.
Had nog véle jaren meegekundquote:Op vrijdag 11 november 2022 11:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Twitter stond er financieel echt extreem goed voor in het pre-Musk tijdperk.
Oh, wacht, toch niet.
Het was een platform dat genoeg vertrouwen wekte dat allerhande wereldleiders en politici er gebruik van wilden maken. Grote bedrijven doen hun klantcontact via Twitter. Journalisten gebruiken het voor nieuwsgaring.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, maar er was wel een bepaalde stabiliteit. Er waren grote adverteerders. En die zijn nu weg. En daar is Musk schuldig aan.
Je wilt het zien branden he? Oprecht snap ik de totale ophef niet van adverteerders. Door het gedoe omtrent een vinkje is Twitter ineens compleet onbruikbaar geworden?quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was een platform dat genoeg vertrouwen wekte dat allerhande wereldleiders en politici er gebruik van wilden maken. Grote bedrijven doen hun klantcontact via Twitter. Journalisten gebruiken het voor nieuwsgaring.
Bovendien hadden ze 5 miljard omzet per jaar. Het is waar dat ze onder de streep geen winst maakten, maar er was wel een basis waarvanuit Twitter een succesvol bedrijf zou kunnen worden. Daar is nu door Musk in twee weken tijd de bodem onderuit geslagen.
Tijn heb twitter kapot gemaak.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je wilt het zien branden he? Oprecht snap ik de totale ophef niet van adverteerders. Waar zijn ook de bronnen dat adverteerders er daadwerkelijk de stekker hebben uitgetrokken dan?
Het vinkjessysteem was er om te verifiëren dat bekende mensen en instanties echt zijn wie ze zeggen dat ze zijn. Dat was de basis voor het vertrouwen op Twitter. Dat is waarom allerlei grote namen er gebruik van wilden maken. Nu iedereen wat geld kan betalen om een blauw vinkje te krijgen, is dat vertrouwen beschadigd. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je wilt het zien branden he? Oprecht snap ik de totale ophef niet van adverteerders. Door het gedoe omtrent een vinkje is Twitter ineens compleet onbruikbaar geworden?
Ga even een paar delen terug in deze reeks zou ik zeggen. Elon zei het nota bene zelf.quote:Waar zijn ook de bronnen dat adverteerders er daadwerkelijk de stekker hebben uitgetrokken dan? Mocht dat echt zo zijn, dat op grote schaal adverteerders weglopen, dan wil ik dat graag weten.
Het platform is niet meer te vertrouwen omdat iedereen recht heeft op een vinkje. Waarom zou bedrijf A meer recht hebben op een verificatie dan ik? Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:
Stel dat spam en impersonatie doodbloed, vind je het systeem dat iedereen recht heeft op een vinkje dan wel oke?quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vinkjessysteem was er om te verifiëren dat bekende mensen en instanties echt zijn wie ze zeggen dat ze zijn. Dat was de basis voor het vertrouwen op Twitter. Dat is waarom allerlei grote namen er gebruik van wilden maken. Nu iedereen wat geld kan betalen om een blauw vinkje te krijgen, is dat vertrouwen beschadigd. Zo simpel is het.
[..]
Ga even een paar delen terug in deze reeks zou ik zeggen. Elon zei het nota bene zelf.
Ik geloof er geen bal van dat dat doodbloedt zolang je voor een klein bedrag een blauw vinkje kan kopen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Stel dat spam en impersonatie doodbloed, vind je het systeem dat iedereen recht heeft op een vinkje dan wel oke?
De kans dat Elon er de stekker uittrekt groeit met de dag. Waarom zou je dan nog technische details bespreken? Daar ga je 't alleen niet mee redden. Of je moet zo'n nerd zijn die op een zinkende Titanic de sloten van de cabinedeuren nog eens goed controleert en met een duimpje omhoog afvinkt.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het platform is niet meer te vertrouwen omdat iedereen recht heeft op een vinkje. Waarom zou bedrijf A meer recht hebben op een verificatie dan ik? Gelijke monniken, gelijke kappen.
Het gaat erom dat je iedereen verifieert, met nagenoeg NUL spam of impersonatie. Hoe moeilijk kan het zijn? Dat spamaccounts 2 uur online staan, dat is het grote probleem en moet getackeld worden.
Dat is niet mijn vraag, ik vraag of je het systeem wat Elon voor ogen heeft, een equal playing field, goedkeurt.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er geen bal van dat dat doodbloedt zolang je voor een klein bedrag een blauw vinkje kan kopen.
En dat weet Twitter ook wel, daarom hebben ze dat "official"-label weer opnieuw geïntroduceerd. Straks is dat het enige dat telt en betekent een blauw vinkje helemaal niks.
Ik begrijp niet hoe betalen voor Twitter op welke manier dan ook zorgt voor een "level playing field". Het is wat mij betreft ook onzinnig om een of andere nobody dezelfde status te geven als een bekend persoon of instantie.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is niet mijn vraag, ik vraag of je het systeem wat Elon voor ogen heeft, een equal playing field, goedkeurt.
Dus jij vind jezelf een nobody t.o.v. een bekend persoon? Ik namelijk niet. Ik vind dat jouw mening net zo belangrijk is als dat van iemand anders. Dat diegene bekend is doet er wat mij betreft niet toe.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe betalen voor Twitter op welke manier dan ook zorgt voor een "level playing field". Het is wat mij betreft ook onzinnig om een of andere nobody dezelfde status te geven als een bekend persoon of instantie.
Het punt is dat een betaling dat niet bewijst. Het bewijst alleen dat iemand er wat geld voor over had om die naam vast te leggen, niet dat ik dat ben. Het oude verificatiesysteem doet dat wel, maar dat is veel te veel werk om voor iedereen te doen. En dat hoeft ook helemaal niet, want het is prima als mensen anoniem kunnen posten op internet. Maar het is wel fijn dat wanneer je Barack Obama, het hoofd van de politie of Beyoncé iets ziet zeggen, je weet dat het ook echt van hun afkomstig is en niet van een of andere grappenmaker.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ook wil ik weten dat Tijn, Tijn is. Meer is het niet.
Of de accounts van grote bedrijven..quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat een betaling dat niet bewijst. Het bewijst alleen dat iemand er wat geld voor over had om die naam vast te leggen, niet dat ik dat ben. Het oude verificatiesysteem doet dat wel, maar dat is veel te veel werk om voor iedereen te doen. En dat hoeft ook helemaal niet, want het is prima als mensen anoniem kunnen posten op internet. Maar het is wel fijn dat wanneer je Barack Obama, het hoofd van de politie of Beyoncé iets ziet zeggen, je weet dat het ook echt van hun afkomstig is en niet van een of andere grappenmaker.
Maar als jij Tijn laat vastleggen, en iemand doet jou na op twitter, zelfde profielfoto en teksten, dan wordt diegene gebanned. Geldt niet alleen voor bekende personen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat een betaling dat niet bewijst. Het bewijst alleen dat iemand er wat geld voor over had om die naam vast te leggen, niet dat ik dat ben. Het oude verificatiesysteem doet dat wel, maar dat is veel te veel werk om voor iedereen te doen. En dat hoeft ook helemaal niet, want het is prima als mensen anoniem kunnen posten op internet. Maar het is wel fijn dat wanneer je Barack Obama, het hoofd van de politie of Beyoncé iets ziet zeggen, je weet dat het ook echt van hun afkomstig is en niet van een of andere grappenmaker.
Nogmaals: https://www.techdirt.com/(...)tion-learning-curve/quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is niet mijn vraag, ik vraag of je het systeem wat Elon voor ogen heeft, een equal playing field, goedkeurt.
Ik ben namelijk voor dit systeem, alleen de uitvoer is dramatisch.
Ja en wat als iemand anders Tijn vastlegt? Dan word ik gebanned? Dit is toch geen systeem, joh.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar als jij Tijn laat vastleggen, en iemand doet jou na op twitter, zelfde profielfoto en teksten, dan wordt diegene gebanned. Geldt niet alleen voor bekende personen.
Het nieuwswaardige deel is prima interessant.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Willen zien falen?
Musk zelf heeft het over een bankroet van Twitter tegen zijn personeel. Daar moet men over zwijgen?
De illusie van de betrouwbaarheid is potentieel en uiteindelijk waarschijnlijk net zo gevaarlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
vraag me af waar jij die mensen ziet, in elk geval niet in dit topic.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik had het over de constant zeurende users die met veel bombarie zogenaamd hun account opzeggen en doen alsof de wereld nu instort.
Als tijn een username zou zijn die bij jou als persoon wereldwijd erkent zou zijn, dan wordt diegene gebanned. Zoniet, dan ben jij diegene die @Tijn nadoet. dat klopt.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en wat als iemand anders Tijn vastlegt? Dan word ik gebanned? Dit is toch geen systeem, joh.
quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
vraag me af waar jij die mensen ziet, in elk geval niet in dit topic.
Twitter ís aan het falen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het nieuwswaardige deel is prima interessant.
Ik had het over de constant zeurende users die met veel bombarie zogenaamd hun account opzeggen en doen alsof de wereld nu instort.
Dan heb je nog ook nog mensen met een enorme hekel aan Musk die het graag zien falen maar dat lijkt vooral gebaseerd op wensdenken.
Repeat after me!quote:
Zeker, daar ben ik het ook wel mee eens, hoor. Ik vind het niet per se goed dat Twitter überhaupt zo'n prominente rol heeft gekregen. Journalisten anno 2022 zijn er voor grote mate van afhankelijk. Ik moest jaren geleden al lachen om bijvoorbeeld "Amerika-correspondent" Twan Huys die overduidelijk gewoon een avondje op Twitter had gezeten en in z'n item bij het NOS Journaal daarover kwam berichten. Dat kan iedereen natuurlijk, daar hoef je niet voor in Amerika te zijn. Het is geen goede zaak wanneer het zijn van correspondent betekent "je zit in het buitenland op Twitter ipv in Nederland".quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De illusie van de betrouwbaarheid is potentieel en uiteindelijk waarschijnlijk net zo gevaarlijk.
Je moet gewoon zelf (blijven) nadenken, net zoals bij andere manieren van phishing, misleiding of oplichting. Sowieso lijkt mij dat een prima uitgangspunt.
Geldt ook voor een mario met een middelvinger. Ook al kon dit "technisch" gezien. je kan mij niet vertellen dat mensen dit 100% serieus namen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, daar ben ik het ook wel mee eens, hoor. Ik vind het niet per se goed dat Twitter überhaupt zo'n prominente rol heeft gekregen. Journalisten anno 2022 zijn er voor grote mate van afhankelijk. Ik moest jaren geleden al lachen om bijvoorbeeld "Amerika-correspondent" Twan Huys die overduidelijk gewoon een avondje op Twitter had gezeten en in z'n item bij het NOS Journaal daarover kwam berichten. Dat kan iedereen natuurlijk, daar hoef je niet voor in Amerika te zijn. Het is geen goede zaak wanneer het zijn van correspondent betekent "je zit in het buitenland op Twitter ipv in Nederland".
Bepaale politici tweeten dingen voor de aanhang die ze in real life niet direct zouden zeggen. Dan is een avondje twitter wel genoeg om snel een beeld te vormen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, daar ben ik het ook wel mee eens, hoor. Ik vind het niet per se goed dat Twitter überhaupt zo'n prominente rol heeft gekregen. Journalisten anno 2022 zijn er voor grote mate van afhankelijk. Ik moest jaren geleden al lachen om bijvoorbeeld "Amerika-correspondent" Twan Huys die overduidelijk gewoon een avondje op Twitter had gezeten en in z'n item bij het NOS Journaal daarover kwam berichten. Dat kan iedereen natuurlijk, daar hoef je niet voor in Amerika te zijn. Het is geen goede zaak wanneer het zijn van correspondent betekent "je zit in het buitenland op Twitter ipv in Nederland".
Het was dan ook niet serieus bedoeld. Wellicht wel met een serieuze ondertoon als "dit gebeurt er nou als je het vinkje als verificatiebewijs afschaft", maar niet om serieus te misleiden.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Geldt ook voor een mario met een middelvinger. Ook al kon dit "technisch" gezien. je kan mij niet vertellen dat mensen dit 100% serieus namen.
Wie? Noem eens wat voorbeelden,quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik kan je wel 100% garanderen dat Nintendo er woest over is. Evenals andere bedrijven die worden geparodieerd.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Geldt ook voor een mario met een middelvinger. Ook al kon dit "technisch" gezien. je kan mij niet vertellen dat mensen dit 100% serieus namen.
Tuurlijk, dat snap ik, maar het voelt ook een beetje hetzelfde aan als Whatsapp fraude. Er zal altijd een groepje zijn die erin trapt, maar ik geloof heilig in het, op grote schaal, gezonde en normale verstand van de mens.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was dan ook niet serieus bedoeld. Wellicht wel met een serieuze ondertoon als "dit gebeurt er nou als je het vinke als verificatiebewijs afschaft", maar niet om serieus te misleiden.
Degenen die wél serieus willen misleiden doen dat niet zo opzichtig.
ik zie hierin wel kansen voor kwakzalver Dr. Oz.quote:Op vrijdag 11 november 2022 13:04 schreef Ulx het volgende:
Dit is wel een dingetje.
[ twitter ]
Dan gaat zo'n bedrijf denk ik toch een beetje nadenken of ze wel willen adverteren op Twitter.
Niet alleen woest maar dit beschadigt hun merk ook echt.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan je wel 100% garanderen dat Nintendo er woest over is. Evenals andere bedrijven die worden geparodieerd.
Echt, wat roken jullie allemaal?quote:Op vrijdag 11 november 2022 13:23 schreef IndoorKite het volgende:
Misschien is dit de echte bijdrage van genius business god Elon Musk: mensen gaan nadenken over socialized medicine!
Oh ja joh? Dus als de definitie van iets plotseling verandert dan raken mensen daarvan in de war?quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat juist het blinde vertrouwen in de 'blauwe vinkjes' het nu mogelijk maakt dat anderen zich eenvoudig en betrouwbaar kunnen uitgeven voor bijvoorbeeld een Nintendo ondanks dat ze het (duidelijk) niet zijn.
Het was geen blind vertrouwen. Twitter controleerde daadwerkelijk dat mensen zijn wie ze zeggen te zijn. Een blauw vinkje kreeg je niet zomaar.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat juist het blinde vertrouwen in de 'blauwe vinkjes' het nu mogelijk maakt dat anderen zich eenvoudig en betrouwbaar kunnen uitgeven voor bijvoorbeeld een Nintendo ondanks dat ze het (duidelijk) niet zijn.
Dit was al grappig, maar nu is het nog grappiger.quote:Op donderdag 10 november 2022 00:41 schreef Perrin het volgende: Nieuw proefballonnetje rondom vinkjesgebruik: [
Oh.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:16 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch
Zal de volgende keer /s doen voor de zekerheid
https://news.yahoo.com/twitter-buyout-loans-bid-60-201544721.htmlquote:Twitter Buyout Loans Get Bid at 60 Cents as Banks Sound Out Investors
Wall Street banks that lent $13 billion to help fund Elon Musk’s buyout of Twitter Inc. have been quietly sounding out hedge funds and other asset managers for their interest in a chunk of the buyout debt at deeply discounted prices.
Some funds have offered to take a piece of the loan package at a discount as low as 60 cents on the dollar, which would be among the steepest markdowns in a decade. The banks have so far deemed those bids unattractive, according to people with knowledge of the discussions who asked not to be identified because the talks were private.
The lukewarm investor reception shows just how big of an albatross the Twitter debt is becoming for a Morgan Stanley-led cohort that committed to finance Musk’s acquisition of the social-media firm back in April, before credit markets cratered. The seven banks are now saddled with risky loans that they never intended to keep on their books, and face an increasingly uphill battle to minimize losses.
Ja, dat was al duidelijk meteen na de overname, de banken in kwestie lieten toen al weten dat ze waarschijnlijk zouden gaan verliezen op die deal. Nu de situatie nog wat chaotischer is willen ze blijkbaar tegen iedere prijs af van deze leningen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:24 schreef Tijn het volgende:
Bloomberg meldt dat de banken die Elon het geld voor Twitter hebben geleend al aan het proberen zijn van de lening af te komen door het voor 60% van de prijs aan te bieden.
[..]
https://news.yahoo.com/twitter-buyout-loans-bid-60-201544721.html
Toch wel spectaculair na twee wekenquote:Op vrijdag 11 november 2022 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat was al duidelijk meteen na de overname, de banken in kwestie lieten toen al weten dat ze waarschijnlijk zouden gaan verliezen op die deal. Nu de situatie nog wat chaotischer is willen ze blijkbaar tegen iedere prijs af van deze leningen.
Ja, daarom juist. Een blauw vinkje = betrouwbaarheid. Althans, dat was bij wijze van spreken tot nu toe het geval.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was geen blind vertrouwen. Twitter controleerde daadwerkelijk dat mensen zijn wie ze zeggen te zijn. Een blauw vinkje kreeg je niet zomaar.
Dat Musk dat nu door het putje heeft gegooid, betekent niet dat het hiervoor raar was om te geloven dat mensen met een blauw vinkje daadwerkelijk de persoon zijn die ze lijken te zijn.
Ik snap juist heel goed dat ik dat doe. Wat je niet lijkt te begrijpen is dat in niet per se in één van de twee kampen zit in de vorm van voor- of tegenstander.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:09 schreef YStec het volgende:
Je legt de vinger op het pijnpunt zonder het te beseffen (blijkbaar).
Waarom zou iedereen toch zo raar reageren op de keuzes van Musk? Waarom de chaos toch?
Zoveel vragen waar we maar geen antwoorden kunnen vinden.
En dat in de spotlights van zijn eigen platform met gigantisch bereik, waar iedereen op de eerste rij kauwend op popcorn kan meegenieten.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:39 schreef tjoptjop het volgende:
Dit is wel zo'n beetje de grootste flex die een miljardair gedaan heeft niet? Velen kopen een vliegtuig, jacht of misschien een NFL team. Musk koopt voor $44 miljard een bedrijf en gaat er op stampen![]()
Heerlijke soap
De denkfout is dat weten wie iets zegt niet betekent dat hetgene dat gezegd wordt ook waar is. Maar dat maakt niet dat het niet zinvol is om te weten wie iets zegt. Dus dat blauwe vinkje in z'n originele vorm was gewoon een goed idee.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, daarom juist. Een blauw vinkje = betrouwbaarheid. Althans, dat was bij wijze van spreken tot nu toe het geval.
Dus nee voorheen was dat, in specifieke gevallen zoals bedrijven of politici, inderdaad niet vreemd. Sterker nog, potentieel zelfs erg handig en een goede toevoeging. Ik denk dat het een goed idee is dat in stand te houden, niet per se in dezelfde vorm, maar wel in essentie.
Maar een schijnbaar willekeruig persoon met krap 10.000 volgers, die verder niet aantoonbaar bovenmatig oprecht, betrouwbaar etc. is maar wel om verder enkel bij Twitter bekende redenen een blauw vinkje heeft? Daar zie ik vooral veel problemen en de kans op misbruik toenemen juist vanwege de illusie van betrouwbaarheid.
Een vinkje voor bedrijven en politici, prima. Misschien zelfs nog een paar andere groepen, daar zou ik beter over na moeten denken. Maar (uitgaande van het systeem pre-Musk) geen vinkjes meer voor Pietje met 10K volgers enkel en alleen om bij Twitter bekende onduidelijke redenen. En dan laat ik het misbruik wat blijkbaar plaatsvond (het verkopen van vinkjes onder de tafel) zelfs nog buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 11 november 2022 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
De denkfout is dat weten wie iets zegt niet betekent dat hetgene dat gezegd wordt ook waar is. Maar dat maakt niet dat het niet zinvol is om te weten wie iets zegt. Dus dat blauwe vinkje in z'n originele vorm was gewoon een goed idee.
Echter is Musk helemaal niet geïnteresseerd in goede ideëen, hij wil vooral snel geld verdienen. Dat ondertussen de hele site eraan gaat lijkt 'm weinig te boeien.
Het wordt niet aangeboden voor 60%, een hedgefonds heeft een bod gedaan voor 60% en de banken hebben dat afgewezen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:24 schreef Tijn het volgende:
Bloomberg meldt dat de banken die Elon het geld voor Twitter hebben geleend al aan het proberen zijn van de lening af te komen door het voor 60% van de prijs aan te bieden.
[..]
https://news.yahoo.com/twitter-buyout-loans-bid-60-201544721.html
En alleen omdat hij z'n lul aan het opmeten was met Donald Trump over wie er machtiger en rijker is.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:39 schreef tjoptjop het volgende:
Dit is wel zo'n beetje de grootste flex die een miljardair gedaan heeft niet? Velen kopen een vliegtuig, jacht of misschien een NFL team. Musk koopt voor $44 miljard een bedrijf en gaat er op stampen![]()
Heerlijke soap
Het bestuur van Twitter wilde helemaal niet verkopen en heeft zelfs speciale constructies opgetuigd om een vijandige overname te voorkomen. Tegelijkertijd heeft het bestuur een juridische plicht om in het belang van aandeelhouders te handelen. Als een bod hoog genoeg is en ze verwerpen het bod, worden ze aangeklaagd.quote:Op vrijdag 11 november 2022 15:21 schreef slashdotter3 het volgende:
En waar was zijn bod op gebaseerd dat hij 54 dollar bood terwijl het aandeel 40 ofzo waard was? Waarom 54 en niet 50 bijvoorbeeld?
$54,20 he, want 420 lolquote:Op vrijdag 11 november 2022 15:21 schreef slashdotter3 het volgende:
En waar was zijn bod op gebaseerd dat hij 54 dollar bood terwijl het aandeel 40 ofzo waard was? Waarom 54 en niet 50 bijvoorbeeld?
Ze zullen het vast wel redden, maar het personeel wat er blijft zit natuurlijk met enorm veel (meer) werk. En uiteindelijk moet je hen ook ontlastten, dus heb je alsnog groei in het personeelsbestand.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben benieuwd wat voor ruine het is over 6 maanden
https://www.technologyrev(...)in-the-coming-weeks/
Here’s how a Twitter engineer says it will break in the coming weeks
there’s no longer the institutional knowledge to quickly fix issues as they arise. “A lot of the people I saw who were leaving after Friday have been there nine, 10, 11 years, which is just ridiculous for a tech company,” says the Twitter engineer. As those individuals walked out of Twitter offices, decades of knowledge about how its systems worked disappeared with them. (Those within Twitter, and those watching from the sidelines, have previously argued that Twitter’s knowledge base is overly concentrated in the minds of a handful of programmers, some of whom have been fired.)
Huh? Elon heeft meerdere kloons van zichzelf hoor? Een kloon voor de kids, een kloon voor spaceX etc. Kijk maar op twitter, genoeg Elons met een verificatie badgequote:Op vrijdag 11 november 2022 18:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze zullen het vast wel redden, maar het personeel wat er blijft zit natuurlijk met enorm veel (meer) werk. En uiteindelijk moet je hen ook ontlastten, dus heb je alsnog groei in het personeelsbestand.
Beetje naief om te denken dat je een Twitter in de lucht kan houden met 3k/4k man. Vooral ook om al die uitdagingen en afwegingen die je moet (gaan) maken het hoofd te bieden.
Lijkt wel alsof Elon Musk steeds minder rationeel nadenkt. Hij wil dus tot op uitvoerend niveau 5 of wat grote bedrijven runnen, super grappig, komisch, een echte celebrity zijn of wat dan ook. Denk dat hij dit niet lang meer gaat volhouden, maar we gaan het zienOja, en hij heeft blijkbaar ook nog 10 kinderen. Zal hij ze ooit ook maar een seconde aandacht geven? Kan het mij haast niet voorstellen. Toffe vader!
Wat hij nu doet is het tegenovergestelde van verificatie, het is niet te rigoreus, er is geen verificatie meer.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Huh? Elon heeft meerdere kloons van zichzelf hoor? Een kloon voor de kids, een kloon voor spaceX etc. Kijk maar op twitter, genoeg Elons met een verificatie badge![]()
Had Elon maar on the side een jaar uitgetrokken om een twitter 2.0 te bouwen. incl. AB testing e.d.
Ben een Elon Musk fan en vind zijn standpunten omtrent verificatie sterk, maar aan de andere kant vind ik dat hij dit te rigoureus heeft aangepakt. Maarja, wat wil je, Hij kocht een product wat te duur was, kwam tot besef dat het te duur was, wilt er vanaf, heeft geen mogelijkheid om de koop te ontbinden, wilt nu snel cashen om het vruchtbaar te maken.
Iets met een kat en sprongen.
Dus een creditcard waar je naam op staat is geen verificatiemiddel? Apart.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat hij nu doet is het tegenovergestelde van verificatie, het is niet te rigoreus, er is geen verificatie meer.
Het product was te duur omdat hij overbood toen hij weer eens een manische bui had. Op deze manier gaat snel cashen alleen lukken als hij een enorm verlies bereid is te nemen.
Twitter heeft je creditcardgegevens helemaal niet. De betaling loopt via de App Store. Twitter ontvangt het geld, maar weet verder niks van je. Daarom zijn die claims van Elon dat ze creditcards kunnen blokkeren ook een beetje dom, want dat is niet zo.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus een creditcard waar je naam op staat is geen verificatiemiddel? Apart.
Nee, dat is het niet en zoals Tijn als aangeeft, Twitter ziet de credit card helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus een creditcard waar je naam op staat is geen verificatiemiddel? Apart.
quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Twitter heeft je creditcardgegevens helemaal niet. De betaling loopt via de App Store. Twitter ontvangt het geld, maar weet verder niks van je. Daarom zijn die claims van Elon dat ze creditcards kunnen blokkeren ook een beetje dom, want dat is niet zo.
Dat is dan wel apart?quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet en zoals Tijn als aangeeft, Twitter ziet de credit card helemaal niet.
Lijkt me niet dat Stripe dat deelt, nee. Maar hoe dan ook, het is op dit moment iOS-only, je kunt je via het web niet aanmelden voor Twitter Blue.quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zouden ze dan wel de gegevens krijgen als je je registreert via web? Dan loopt het via Stripe.
Mwah, veel pharma zit op -3 -5 procent vandaag, 1 bedrijf zou kunnen maar ik betwijfel dat 1 tweetje de hele markt meeneemtquote:
hahahaquote:Op vrijdag 11 november 2022 17:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
Inmiddels begin ik te denken dat Musk het gekocht heeft om te slopen zodat de weg vrij is voor Truth Social om te groeien
Afdeling support van Twitter neemt de telefoon niet opquote:Op vrijdag 11 november 2022 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het meest bijzondere vind ik trouwens dat die Mario tweets online staan nog. Nintendo is altijd super fel om dit aan te pakken. Veel fan-made spul wordt ook offline gehaald.
Zijn allemaal ontslagen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 20:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Afdeling support van Twitter neemt de telefoon niet op
Natuurlijk, kost je maar 44 miljard dollar.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
Inmiddels begin ik te denken dat Musk het gekocht heeft om te slopen zodat de weg vrij is voor Truth Social om te groeien
ik lachte hardopquote:
Elon was zeker not amusedquote:Op vrijdag 11 november 2022 20:47 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik weet niet wie dat veranderd heeft.
Zal nooit het bedrijf zelf geld gekost hebben. Als dit de oorzaak was zullen wel wat traders boos zijn. Hoewel aan de andere kant het al urenlang deze veel lagere koers houdt ondanks dat het wel als bekend verondersteld mag worden dat het fake was ...quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:01 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Haha, holyshit. Er zijn een aantal bedrijven miljoenen aan het verliezen door de vinkjeschaos
Zie ook het draadje.
Edit: Oh, al besproken
Deze tijdslijn.quote:Op vrijdag 11 november 2022 20:47 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik weet niet wie dat veranderd heeft.
quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zal nooit het bedrijf zelf geld gekost hebben. Als dit de oorzaak was zullen wel wat traders boos zijn. Hoewel aan de andere kant het al urenlang deze veel lagere koers houdt ondanks dat het wel als bekend verondersteld mag worden dat het fake was ...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna alle phamaceuten hebben een knauw gekregen vandaagquote:Op vrijdag 11 november 2022 22:01 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Haha, holyshit. Er zijn een aantal bedrijven miljoenen aan het verliezen door de vinkjeschaos
Zie ook het draadje.
Edit: Oh, al besproken
Nou ja, met name omdat het verlies lang aanhield.quote:Op vrijdag 11 november 2022 23:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bijna alle phamaceuten hebben een knauw gekregen vandaag
[ afbeelding ]
Ik geloof er weinig van dat dit door 1 tweetje komt, als het nou alleen Eli Lilly was ok
Dat ook idd, al kun je met al die hft'ers niet weten hoe lang zoiets door werkt. Zijn wel eens raardere scenario's geweest waarbij systemen wat euhm overijverig reageerdenquote:Op vrijdag 11 november 2022 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, met name omdat het verlies lang aanhield.
Wie was die Dojacat nou eigenlijk echt?quote:
Sja..quote:Op zaterdag 12 november 2022 08:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wie was die Dojacat nou eigenlijk echt?5,5 miljoen volgers is niet niks.
Oh letterlijk Doja Cat... nog steeds geen idee![]()
Zie de rest van het draadje van de tweet. Het heeft er zeker wel mee te makenquote:Op vrijdag 11 november 2022 23:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bijna alle phamaceuten hebben een knauw gekregen vandaag
[ afbeelding ]
Ik geloof er weinig van dat dit door 1 tweetje komt, als het nou alleen Eli Lilly was ok
Ja hoor, we gaan een 'draadje' gelovenquote:Op zaterdag 12 november 2022 09:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Zie de rest van het draadje van de tweet. Het heeft er zeker wel mee te maken
Nee, bij Meta blijven er nog zo'n 70.000 over na deze ontslagronde.quote:Op zaterdag 12 november 2022 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, bij Meta is het niet de helft van het totale bestand, he.
Jullie zijn het eens toch?quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, bij Meta blijven er nog zo'n 70.000 over na deze ontslagronde.
Om het vergelijkbaar te maken met twitter hadden ze er zo'n 40.000 moeten ontslaan.
Zekerquote:Op zaterdag 12 november 2022 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jullie zijn het eens toch?
Wat een enorm personeelsbestand heeft Metaquote:Op zaterdag 12 november 2022 20:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, bij Meta blijven er nog zo'n 70.000 over na deze ontslagronde.
Om het vergelijkbaar te maken met twitter hadden ze er zo'n 40.000 moeten ontslaan.
Volgens dit artikel over de stress van moderators uit 2021 zijn er meer dan 15k Facebook moderators en de meesten zijn ingehuurd via derde partijen. https://www.businessinsid(...)citing-trauma-2021-4quote:Op zaterdag 12 november 2022 21:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat een enorm personeelsbestand heeft MetaOf zal dat 60k moderators en 10k de rest zijn?
Dus die vallen niet eens onder de 70k?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens dit artikel over de stress van moderators uit 2021 zijn er meer dan 15k Facebook moderators en de meesten zijn ingehuurd via derde partijen. https://www.businessinsid(...)citing-trauma-2021-4
Ik vermoed dat die daar niet onder vallen inderdaad. Als je het echt wilt weten zal je denk ik officiële stukken moeten lezen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dus die vallen niet eens onder de 70k?
Apple heeft er 150k, maar dat is inclusief alles, hardware, software, support, winkels. Heb toch wat onderschat hoe groot Meta dan is.
Geen enkel bedrijf telt personeel via derden als eigen personeel. Dat komt meestal terug in die "Job creation" PR fluff stukjesquote:Op zaterdag 12 november 2022 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die daar niet onder vallen inderdaad. Als je het echt wilt weten zal je denk ik officiële stukken moeten lezen.
Dat weet alleen Elon zelf .quote:Op zondag 13 november 2022 10:02 schreef Lospedrosa het volgende:
De hamvraag blijft.
Wat moest Elon Musk met Twitter, waarom heeft die het gekocht?
Niemand weet eigenlijk waarom.
Ik las laatst dat het papierwerk al is ingediend om van Twitter een financieel instituut zoals Paypal te makenquote:Op zondag 13 november 2022 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
Zijn favoriete kenmerk is X , de grote onbekende best kans, gezien zijn verleden met Paypall en crypto dat hij die kant uit wil
Wat een curieus gefantaseer allemaal.quote:
Sowiesoquote:Op zaterdag 12 november 2022 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jullie zijn het eens toch?
Dat verbaasd me niets, Musk heeft alleen de authentic world wide gebruikers nodig om het balletje te laten rollenquote:Op zondag 13 november 2022 10:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las laatst dat het papierwerk al is ingediend om van Twitter een financieel instituut zoals Paypal te maken
Ik denk dat de bestaande userbase van Twitter hard wegrent zodra Twitter zich meer op crypto focust dan op het zijn van een discussieplatform.quote:Op zondag 13 november 2022 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat verbaasd me niets, Musk heeft alleen de authentic world wide gebruikers nodig om het balletje te laten rollen
...
betalen met crypto in thailand of Duitsland met je phone via Twitter
ik denk ....quote:Op zondag 13 november 2022 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de bestaande userbase van Twitter hard wegrent zodra Twitter zich meer op crypto focust dan op het zijn van een discussieplatform.
Je weet niet hoe je dat zelf moet controleren?quote:
T kofschipquote:Op zondag 13 november 2022 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat verbaasd me niets, Musk heeft alleen de authentic world wide gebruikers nodig om het balletje te laten rollen
Het discussie platform op zich interesseert hem niets
Als Elon erachter staat met zijn kennis van authenticiteit dan gaat de waarde van Bitcoin of Ether verduizend voudigen en quantum zal hem daarbij helpen
Wat voor kennis heeft Musk van authenticiteit? Dit is de man die blue checkboxjes voor $8 verkoopt zonder enige controle op authenticiteit.quote:Op zondag 13 november 2022 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het discussie platform op zich interesseert hem niets
Als Elon erachter staat met zijn kennis van authenticiteit dan gaat de waarde van Bitcoin of Ether verduizend voudigen en quantum zal hem daarbij helpen
Nee, anders vraag ik het niet.quote:Op zondag 13 november 2022 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet niet hoe je dat zelf moet controleren?
Daar hoorde ik wat over op de tech podcast.quote:Op zondag 13 november 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat voor kennis heeft Musk van authenticiteit? Dit is de man die blue checkboxjes voor $8 verkoopt zonder enige controle op authenticiteit.
Verder zijn er wereldwijd nog geen half miljoen geauthenticeerde users op Twitter.
Quantum gaat hem daarbij helpen? Ah, magische quantum balletjes! Dat is het geheim!![]()
Is nog online:quote:
quote:ping www.twitter.com
PING twitter.com (104.244.42.65) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=1 ttl=56 time=17.6 ms
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=2 ttl=56 time=16.4 ms
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=3 ttl=56 time=17.8 ms
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=4 ttl=56 time=19.3 ms
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=5 ttl=56 time=17.7 ms
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=6 ttl=56 time=19.3 ms
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=7 ttl=56 time=16.2 ms
64 bytes from 104.244.42.65 (104.244.42.65): icmp_seq=8 ttl=56 time=18.4 ms
Als er daadwerkelijk oorzakelijke verbanden tussen dit soort zaken zitten, dan zegt dat in mijn ogen meer over de aandelenmarkt dan over de blauwe vinkjes op Twitter.quote:
ja wie gaat er nu met een electrisch karretje de snelweg op , levensgevaarlijkquote:Op zondag 13 november 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat voor kennis heeft Musk van authenticiteit? Dit is de man die blue checkboxjes voor $8 verkoopt zonder enige controle op authenticiteit.
Verder zijn er wereldwijd nog geen half miljoen geauthenticeerde users op Twitter.
Quantum gaat hem daarbij helpen? Ah, magische quantum balletjes! Dat is het geheim!![]()
Hoe is dit een reactie op wat er gezegd wordt?quote:Op zondag 13 november 2022 17:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wie gaat er nu met een electrisch karretje de snelweg op , levensgevaarlijk
Ik heb weleens een Ford gezien die door motorpech de vangrail raakte. Ford verbieden.quote:Op zondag 13 november 2022 17:44 schreef Perrin het volgende:
Dit soort Tesla-acties verbaast me nu ook niet meer.
[ twitter ]
Dat vind ik wel steeds plausibeler ja. Hij stijgt niet bepaal in mijn achting iig.quote:Op zondag 13 november 2022 17:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik heb weleens een Ford gezien die door motorpech de vangrail raakte. Ford verbieden.
Wat wil je nu hiermee zeggen dan? Dat Elon Musk een krankzinnige mongool is die totaal niet weet wat hij doet?
Zat er niemand in ofzo?quote:Op zondag 13 november 2022 17:44 schreef Perrin het volgende:
Dit soort Tesla-acties verbaast me nu ook niet meer.
[ twitter ]
Aan de remlichten te zien remde die ook voluit.quote:
Elon voert op Twitter iets uit wat je niet aanstaat, hem krankzinnig vinden en daarna een ongeluk van een Tesla showcasen om kracht bij te zetten dat hij krankzinnig is. Juist ja.quote:Op zondag 13 november 2022 17:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat vind ik wel steeds plausibeler ja. Hij stijgt niet bepaal in mijn achting iig.
Ooit vond ik hem wel een toffe peer met zijn spaceX enzo. Nu vooral een flapdrol.
Nou vooruit, hier dan wat meer ontopic.. Elon die een senator belachelijk maakt die met een legitieme klacht komt.quote:Op zondag 13 november 2022 18:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Elon voert op Twitter iets uit wat je niet aanstaat, hem krankzinnig vinden en daarna ongelukken van een Tesla showcasen om kracht bij te zetten dat hij krankzinnig is. Juist ja.
Jij mag Elon belachelijk maken, maar Elon mag andere mensen niet belachelijk maken?quote:Op zondag 13 november 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou vooruit, hier dan wat meer ontopic.. Elon die een senator belachelijk maakt die met een legitieme klacht komt.
[ twitter ]
Meid wat een drama ook weerquote:Op zondag 13 november 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou vooruit, hier dan wat meer ontopic.. Elon die een senator belachelijk maakt die met een legitieme klacht komt.
[ twitter ]
Hier moet hij wel mee oppassen. Dit werkt als anoniem beursgenoteerd bedrijf, dan kun je evt in ruil nog wat inside information geven aan die politici. Maar als een individu ben je best kwetsbaar tegen politici, zeker als er wat geldingsdrang achter zit. Hij al niet de eerste miljardair zijn die aangepakt wordtquote:Op zondag 13 november 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
En dat moeten we maar ok vinden? Een random politicus die zijn macht gaat gebruiken uit wrok omdat een bepaalde website niet handelt zoals hij zou willen?quote:Op maandag 14 november 2022 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hier moet hij wel mee oppassen. Dit werkt als anoniem beursgenoteerd bedrijf, dan kun je evt in ruil nog wat inside information geven aan die politici. Maar als een individu ben je best kwetsbaar tegen politici, zeker als er wat geldingsdrang achter zit. Hij al niet de eerste miljardair zijn die aangepakt wordt
Dat is niet handig. Markey zit oa in de 'Subcommittee on Communication, Media, and Broadband' en de 'Subcommittee on Consumer Protection, Product Safety, and Data Security'quote:Op zondag 13 november 2022 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
over wrok gesproken,quote:Op maandag 14 november 2022 03:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat moeten we maar ok vinden? Een random politicus die zijn macht gaat gebruiken uit wrok omdat een bepaalde website niet handelt zoals hij zou willen?
En 2 bedrijven van Musk worden al onderzocht, en dan zeikt hij een senator af die in die commissies zit?quote:Op maandag 14 november 2022 04:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is niet handig. Markey zit oa in de 'Subcommittee on Communication, Media, and Broadband' en de 'Subcommittee on Consumer Protection, Product Safety, and Data Security'![]()
[ twitter ]
Als de die site tegen de wet- en regelgeving handelt kan zo'n senator dat doen. Sterker nog: Iedereen kan dat dan doen.quote:Op maandag 14 november 2022 03:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat moeten we maar ok vinden? Een random politicus die zijn macht gaat gebruiken uit wrok omdat een bepaalde website niet handelt zoals hij zou willen?
Het is wel een mooie opmerking van Muskquote:Op maandag 14 november 2022 01:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Elon is een beetje dom om een senator met machtige vrienden in de regering af te zeiken
[ afbeelding ]
Tja, je kunt ook heel ad-rem een ontzettend wrede bok maken naar een agent als die je stopt wegens fietsen zonder licht. Maar dat vermindert de kans dat je je onder een boete uit kunt praten uiteraard wel.quote:Op maandag 14 november 2022 10:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is wel een mooie opmerking van Musk
Het is zonder meer onverstandig. Maar dat boeit mij weinig. Wat dat betreft zie ik dit hele verhaal als de termijn van Trump: puur entertainment.quote:Op maandag 14 november 2022 10:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook heel ad-rem een ontzettend wrede bok maken naar een agent als die je stopt wegens fietsen zonder licht. Maar je vermindert de kans dat je je onder een boete uit kunt praten uiteraard wel.
Who caresquote:Op maandag 14 november 2022 08:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
over wrok gesproken,
Is het oke dat Elon Musk imitatie accounts over zichzelf maar laat bannen en imitatie accounts van mensen die serieuze banen hebben niet verwijdert. Een totaal niet consequent beleid wat natuurlijk erg vreemd is bij een normale bedrijfsvoering.
What the fuck is er nou mooi aan om een kinderachtige opmerking te maken op een serieuze reactie dat heeft plaatsgevonden na de ingrepen van Musk zelf?quote:Op maandag 14 november 2022 10:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is wel een mooie opmerking van Musk
Inhoudelijk is dit antwoord van hetzelfde belabberde niveau als de observeerbare hypocriete reacties van Musk.quote:
Zelfde wat mensen aantrok in Trump: ze zien hun eigen onverantwoordelijke, puberale neigingen in hem terug.quote:Op maandag 14 november 2022 10:48 schreef YStec het volgende:
[..]
What the fuck is er nou mooi aan om een kinderachtige opmerking te maken op een serieuze reactie dat heeft plaatsgevonden na de ingrepen van Musk zelf?
Echt gewoon, wtf. Hoe kan je het nou mooi vinden dat een CEO een beetje zit te grappen bij serieuze onderwerpen?
quote:Op maandag 14 november 2022 10:48 schreef YStec het volgende:
[..]
What the fuck is er nou mooi aan om een kinderachtige opmerking te maken op een serieuze reactie dat heeft plaatsgevonden na de ingrepen van Musk zelf?
Echt gewoon, wtf. Hoe kan je het nou mooi vinden dat een CEO een beetje zit te grappen bij serieuze onderwerpen?
Wat is ditquote:Op maandag 14 november 2022 10:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelfde wat mensen aantrok in Trump: ze zien hun eigen onverantwoordelijke, puberale neigingen in hem terug.
In het geval van Twitter en Musk is dat wel meer zo dan in het geval van Amerika en Trump. Als in: Twitter/Musk gaat eigenlijk nergens over. Desalniettemin vind ik het als fervent internetgebruiker wel interessant om te zien hoe zo'n groot platform en plein publique in vlammen opgaat.quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik vind het een beetje zielig eigenlijk. Je zo druk maken om niks. Maar goed er zijn overal mensen voor
Ach ja... Fatsoen, zaken en professioneel gedrag en regels aan je laars lappen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik vind het een beetje zielig eigenlijk. Je zo druk maken om niks. Maar goed er zijn overal mensen voor
Ik maak gvd zelf wel uit waar ik me druk om maak ja.quote:Op maandag 14 november 2022 11:39 schreef YStec het volgende:
Echt, ik walg van "waar maak je je druk om" in dit soort topics. Heb het meerdere keren gezien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Pijnig jezelf dan niet om helemaal niks.quote:Op maandag 14 november 2022 11:39 schreef YStec het volgende:
Echt, ik walg van "waar maak je je druk om" in dit soort topics. Heb het meerdere keren gezien...
De ceo die beslist dat 80% van de software wel uit kan, altijd een recept voor succes.quote:Op maandag 14 november 2022 17:48 schreef Tijn het volgende:
Nou, ik ben benieuwd wat er allemaal stuk gaat
[ afbeelding ]
Die 80% is software die allerlei data verzameld, en die data wordt verkocht. Dat is de helft van de revenue van Twitter.quote:Op maandag 14 november 2022 17:48 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Was dat dezelfde CEO die besliste dat 80% van het oudere personeel er uit kon omdat die niet genoeg codelijntjes schreven en er na een week achter kwam dat 'lijntjes schrijven' een gruwelijk slechte maatstaf is om prestaties te meten?quote:Op maandag 14 november 2022 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
De ceo die beslist dat 80% van de software wel uit kan, altijd een recept voor succes.
Volgens mij is het nu Elons bedrijf (meerderheidsbelang) dus mag hij doen en laten wat ie wil. Volgens mij hoeft ie geen verantwoording af te leggen aan een of andere Board zoals bij Tesla of zo.quote:Op maandag 14 november 2022 18:40 schreef Rode_Wijn het volgende:
Kennen ze in de states ook het concept van verwijtbaar slecht besturen? Dat Elon met zijn privévermogen aansprakelijk gesteld kan worden.
Volgens mij hebben ze dat in de VS zelfs uitgevonden. Even op Google gezocht op "united states responsibility ceo lawsuit": https://www.google.com/se(...)sibility+ceo+lawsuitquote:Op maandag 14 november 2022 18:40 schreef Rode_Wijn het volgende:
Kennen ze in de states ook het concept van verwijtbaar slecht besturen?
Dat waren geruchten, maar het zou me niet direct verbazen als dat waar was.quote:Op maandag 14 november 2022 18:42 schreef Jouska het volgende:
[..]
Was dat dezelfde CEO die besliste dat 80% van het oudere personeel er uit kon omdat die niet genoeg codelijntjes schreven en er na een week achter kwam dat 'lijntjes schrijven' een gruwelijk slechte maatstaf is om prestaties te meten?
Die CEO?
40 man op onze boekhoud afdeling. Programma is 25 jaar oud. Zitten in de 3e iteratie. Er zijn nog 2 mensen (waaronder ik) die weten hoe de 1e iteratie, waar alles op gebaseerd is, werkte. Ik zit iets van 20 jaar bij het bedrijf.quote:Op maandag 14 november 2022 18:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat waren geruchten, maar het zou me niet direct verbazen als dat waar was.
Heb het ooit één keer meegemaakt in een megalomaan project waarbij elke drie weken de gehele managementlaag weer vervangen werd en ook regelmatig dit soort suggesties voorbij kwamen om "strakker te sturen". Maar je, zoals altijd kun je niet sturen als je de materie niet snapt.
En de anti-cancelling pro-Free speech Elon Musk fanboys staan te applaudisseren als Elon iemand cancelled omdat ie wat zegt....quote:Op maandag 14 november 2022 19:11 schreef capricia het volgende:
Oh wouw. Als je iets tegen Elon zegt en public word je een tweet later ontslagen.
Eric Frohnhoefer geeft commentaar op een technische assumptie van Musk. En is dus nu weg.
[ twitter ]
[ twitter ]
Musk is een hork met weinig gevoel voor zelfreflectie maar je baas zo publiek voor lul zetten is weer een ander uiterste. Dan vraag je er wel een beetje om.quote:Op maandag 14 november 2022 19:11 schreef capricia het volgende:
Oh wouw. Als je iets tegen Elon zegt en public word je een tweet later ontslagen.
Eric Frohnhoefer geeft commentaar op een technische assumptie van Musk. En is dus nu weg.
[ twitter ]
[ twitter ]
Klinkt mij alsof hij in verleden tijd praat toch? Dus volgens mij was ie al weg.quote:Op maandag 14 november 2022 19:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Musk is een hork met weinig gevoel voor zelfreflectie maar je baas zo publiek voor lul zetten is weer een ander uiterste. Dan vraag je er wel een beetje om.
Ik vraag me trouwens af of Frohnhoefer er niet heel bewust op aanstuurde.
Dat zou wel logischer zijn dan.quote:Op maandag 14 november 2022 19:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klinkt mij alsof hij in verleden tijd praat toch? Dus volgens mij was ie al weg.
Ja, zo lees ik het ook.quote:Op maandag 14 november 2022 19:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klinkt mij alsof hij in verleden tijd praat toch? Dus volgens mij was ie al weg.
Het is de baas die al het personeel voor lul zet met leugens.quote:Op maandag 14 november 2022 19:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Musk is een hork met weinig gevoel voor zelfreflectie maar je baas zo publiek voor lul zetten is weer een ander uiterste. Dan vraag je er wel een beetje om.
Ik vraag me trouwens af of Frohnhoefer er niet heel bewust op aanstuurde.
quote:Op maandag 14 november 2022 19:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 november 2022 19:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zou wel logischer zijn dan.
Nope. Ontslagen door Muskgod himself.quote:
Blijkbaar was hij al ontslagen dus.quote:Op maandag 14 november 2022 19:22 schreef Jouska het volgende:
[..]
Het is de baas die al het personeel voor lul zet met leugens.
Stel je eens voor: werk je je al 6 jaar kapot aan code en het programma, komt er een of andere idioot die zelf verdacht weinig verstand heeft van hoe het werkt en gaat jou en je collegas dan en publique voor lul zitten zetten.
En op het moment dat je zegt 'dit is fout' ontslaat ie je.
Respect hoort van beide kanten te komen.quote:Op maandag 14 november 2022 19:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Blijkbaar was hij al ontslagen dus.
Misschien is het een generationeel dingetje maar ik ben er niet perse op uit om publiek negatief te gaan doen over uitspraken van mijn baas. Hij is en blijft de persoon die je betaald en je kan ontslaan. Ongestraft kritiek kunnen leveren tegen iemand die hoger in de boom zit is geen gegeven bij iedere organisatie. En al helemaal niet als je dat publiek doet.
We kennen de reputatie van Musk: als je dit dan doet dan weet je ook wel waarom en wat er kan gebeuren.
edit: gezien Frohnhoefer's reactie was het trouwens geen ongelukje.
[ twitter ]
Daar zitten grenzen aan. Je mag niet zomaar, moedwillig de boel opblazen.quote:Op maandag 14 november 2022 18:43 schreef Jouska het volgende:
[..]
Volgens mij is het nu Elons bedrijf (meerderheidsbelang) dus mag hij doen en laten wat ie wil. Volgens mij hoeft ie geen verantwoording af te leggen aan een of andere Board zoals bij Tesla of zo.
Hilarisch/triest dat al die discussies op twitter gevoerd worden.quote:Op maandag 14 november 2022 19:11 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
In America? Het is zijn eigen bedrijf. Tuurlijk mag het.quote:Op maandag 14 november 2022 19:49 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar zitten grenzen aan. Je mag niet zomaar, moedwillig de boel opblazen.
Ja. Het pleit niet van professionalisme.quote:Op maandag 14 november 2022 19:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hilarisch/triest dat al die discussies op twitter gevoerd worden.
Ik wel. Priceless.quote:Op maandag 14 november 2022 19:44 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
Dit kan ik dan niet helemaal rijmen.
Je denkt dat banken niet gaan procederen om de door zijn mismanagement geleden schade te verhalen?quote:Op maandag 14 november 2022 20:16 schreef Jouska het volgende:
[..]
In America? Het is zijn eigen bedrijf. Tuurlijk mag het.
Het enige waar Elon voor moet uitkijken zijn de miljardenclaims die hij gaat krijgen van bedrijven wiens naam besmeurt wordt op Twitter.
Defamation is een stuk makkelijker te bewijzen sinds het 'akkefietje' met die andere malloot... van Infowars. Fuck.. hoe heet ie ook al weer....
Hij vraagt om hoeveel RPC's het gaat en hoe hij de langzaamheid omtrent de android-app heeft opgelost. Dat is iets anders dan volledig, openbaar, bloot te leggen waar de pijnpunten liggen omtrent de langzaamheid van de android app. Daar werd namelijk door Elon niet om gevraagd.quote:Op maandag 14 november 2022 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel. Priceless.
Musk stelt zelf de vraag aan die Eric. Dus dan kan hij ook antwoord terug verwachten. Maar dit is niet het antwoord wat Musk wil.![]()
Dit gaat veel dieper, oh oh Elon, wat laat jij jezelf kennen.
Nee het is het enige juiste antwoord. Wat maakt het uit wat er op twitter gebeurt? Waarom zou een senator zich daar zo druk over maken?quote:Op maandag 14 november 2022 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Inhoudelijk is dit antwoord van hetzelfde belabberde niveau als de observeerbare hypocriete reacties van Musk.
De vraag is:quote:Op maandag 14 november 2022 21:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij vraagt om hoeveel RPC's het gaat en hoe hij de langzaamheid omtrent de android-app heeft opgelost. Dat is iets anders dan volledig, openbaar, bloot te leggen waar de pijnpunten liggen omtrent de langzaamheid van de android app. Daar werd namelijk door Elon niet om gevraagd.
Tering, is het dan zo moeilijk allemaal?Ben het ook niet 100% eens met zijn beslissingen, maar in dit geval wel. Je gaat niet openbaar en ongevraagt de pijnpunten blootleggen. Neem aan dat dat ook contractueel is vastgelegd. Die gozer sprak zijn mond voorbij, exit dus.
Ik neem aan dat ze dat gaan proberen. En ik neem aan dat ze geen schijn van kans maken.quote:Op maandag 14 november 2022 21:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat banken niet gaan procederen om de door zijn mismanagement geleden schade te verhalen?
Wat? Nee, dat is niet hoe defamation werkt.quote:Op maandag 14 november 2022 20:16 schreef Jouska het volgende:
[..]
Het enige waar Elon voor moet uitkijken zijn de miljardenclaims die hij gaat krijgen van bedrijven wiens naam besmeurt wordt op Twitter.
Defamation is een stuk makkelijker te bewijzen sinds het 'akkefietje' met die andere malloot... van Infowars. Fuck.. hoe heet ie ook al weer....
Ehh..neequote:Op maandag 14 november 2022 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
De letterlijke vraag is:
What have you done to fix this?
[ twitter ]
Ik heb het nu hier over:quote:Op maandag 14 november 2022 21:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ehh..nee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I knowquote:Op maandag 14 november 2022 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben het nu hier over:
Gunner in NWS / Elon Musk koopt Twitter #13 Icarus
Holy shit... Musk is nu echt doorgedraaidquote:Op maandag 14 november 2022 19:11 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
@capricia dit bedoel ik dusquote:Op maandag 14 november 2022 21:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Holy shit... Musk is nu echt doorgedraaid
Schuiven al die managers door naar een hogere positie ofzoquote:Op maandag 14 november 2022 19:17 schreef Jouska het volgende:
Heb mijn 8e manager.
Februari krijg ik trouwens weer een nieuwe manager
Banken hadden dit ook. Hebben tijdens de kredietcrisis een berg oud IT personeel de deur uit gezet of met vervroegd pensioen gestuurd. Best wat systemen daar hebben nog stokoude COBOL code draaien waarbij dus niemand meer aanwezig was die wist hoe en watquote:Op maandag 14 november 2022 19:17 schreef Jouska het volgende:
40 man op onze boekhoud afdeling. Programma is 25 jaar oud. Zitten in de 3e iteratie. Er zijn nog 2 mensen (waaronder ik) die weten hoe de 1e iteratie, waar alles op gebaseerd is, werkte. Ik zit iets van 20 jaar bij het bedrijf.
De baas doet vrolijk mee met zijn vragen aan Eric.quote:Op maandag 14 november 2022 21:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
@:capricia dit bedoel ik dus![]()
Halfbakken info de wereld ingeslingerd en Musk is de devil himself. Het is te schandalig voor woorden. Woke-techneutje legt, ongevraagd en openbaar de pijnpunten bloot. Hallo?!?!
Volgens mij ook nietquote:Op maandag 14 november 2022 21:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Nee, dat is niet hoe defamation werkt.
Dan had baasje Musk maar niet zo'n denigrerende en wantrouwende vraag moeten stellen... verder, wat maakt die techneut precies woke?quote:Op maandag 14 november 2022 21:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
@:capricia dit bedoel ik dus![]()
Halfbakken info de wereld ingeslingerd en Musk is de devil himself. Het is te schandalig voor woorden. Woke-techneutje legt, ongevraagd en openbaar de pijnpunten bloot. Hallo?!?!
En daar is de eerstequote:Op maandag 14 november 2022 17:48 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Maar als blijkt dat eentje zwaar gehandicapt is aan zijn benen (de techneut natuurlijk), dan komt er van dat tangoën vrij weinig terecht.quote:Op maandag 14 november 2022 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Begrijp ik hoor.
Maar de baas doet vrolijk mee met zijn vragen aan Eric.
It takes two to tango.
"Begrijp ik hoor" heb je verwijderd uit je post?quote:Op maandag 14 november 2022 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
De baas doet vrolijk mee met zijn vragen aan Eric.
It takes two to tango.
Vind het wel meevallen trouwens. Wat hij onthult.quote:Op maandag 14 november 2022 21:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar als blijkt dat eentje zwaar gehandicapt is aan zijn benen (de techneut natuurlijk), dan komt er van dat tangoën vrij weinig terecht.![]()
Een beetje common sense mag je toch wel verwachten?Je kan toch niet zomaar publiekelijk dit als antwoord geven? Kam annn
Ja tis een groeiend bedrijf, maaaarrrrr...... er komt laag tussen laag tussen laag tussen laag.quote:Op maandag 14 november 2022 21:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Schuiven al die managers door naar een hogere positie ofzo
Vanwege je 'Woke-techneutje'.quote:Op maandag 14 november 2022 21:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
"Begrijp ik hoor" heb je verwijderd uit je post?
.....Trollfeeder![]()
De techneut zit 100% fout. Prove me wrong boy.quote:Op maandag 14 november 2022 21:42 schreef IndoorKite het volgende:
Echt, hoe kan je die discussie volgen en dan denken dat de techneut fout is? Wat voor achterlijk musk fanboy ben je dan?
Waarom maakt Musk publieke statements over iets waar hij duidelijk geen drol van af weet?
"Twitter home feed is traag omdat we +1k requests doen!? Mijn excuses!"
Gast, wat voor flapdrol ben je dan als je zo fout zit met je bewering? Als je niet weet waar je het over heeft, laat je dan informeren door je medewerkers en tech talk via techies laten doen, niet je mond opentrekken als je er zelf geen fck van snapt.
Volgens mij begon het met Elon die uit z'n nek kletst.quote:Op maandag 14 november 2022 21:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
De techneut zit 100% fout. Prove me wrong boy.
Nee snap ik, maar ik begrijp dat jij het begrijpt, dat vind ik nog het allerbelangrijkste. Wat je komende posts ook mogen worden.quote:Op maandag 14 november 2022 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanwege je 'Woke-techneutje'.
Vind dat geen kwalificatie die ik zou gebruiken.
Hij beantwoordt een vraag. Dat Musk geen idee heeft waar hij mee bezig is is zijn eigen probleemquote:Op maandag 14 november 2022 21:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
De techneut zit 100% fout. Prove me wrong boy.
Het hele idee is dat je je baas dan niet zo publiekelijk terecht wijst. Als de persoon in kwestie dat al zo voelt.quote:Op maandag 14 november 2022 21:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij begon het met Elon die uit z'n nek kletst.
Wat heeft dat met deze vraag te maken: De android app is langzaam, wat heb je gedaan om het op te lossen?quote:Op maandag 14 november 2022 21:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij begon het met Elon die uit z'n nek kletst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |