quote:Op donderdag 17 november 2022 15:42 schreef Viezig het volgende:
[..]
Klopt, dus als je nú zou overstappen heeft dat alleen invloed op die laatste paar dagen van 2022, omdat een overstap ook meestal een maandje duurt.
Je verwacht meer te verbruiken dan het max. voor het prijsplafond, dus het is wel verstandig om vóórdat je over die grens gaat betere tarieven te zoeken, maar dat heeft dus op dit moment geen haast imo. Je weet toch niet wat de prijzen doen en welke energiemaatschappij tegen de tijd dat jij over het max. verbruik gaat het voordeligst is.Duidelijk. Voorlopig doe ik nog even niets, had mijn contract al een beetje vergeleken her en der met andere aanbieders. Waarbij lijkt dat Vattenfal en budget energie en Essent heel iets goedkoper lijken te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dan de kWh en de m³ prijzen vergelijk.
Hier ook zoiets.quote:Op maandag 14 november 2022 15:42 schreef Harderwijk190 het volgende:
Bij mij is het helemaal bizar. Ik zit bij Vattenfall. In oktober overgegaan naar variabel en als advies gekregen om 113 euro als termijn bedrag vast te zetten. En nu heb ik hem voor zekerheid op 150 euro, maar er staat nu bij mijn termijnbedrag dat ik tussen de 1000 en 1500 moet bij betalen aan het einde van de rit. Klopt echt geen klote meer van.
Ook als ik bij verbruik kijk van de maand oktober ben ik niet eens boven de 50 euro gekomen. Ik snap het niet meer.
Heb ik ook, ik heb gebeld en het ligt niet aan mijn slimme meter maar is een bekend probleem bij meerdere klanten.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:31 schreef Guppy het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat de Vattenfall app een paar dagen achter loopt bij "verbruik"?
En sowieso, vreselijk traag is...
Ja, het ging een beetje raar idd. Maar nu is het weer in orde. Goed dat je gebeld hebt.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:50 schreef APK het volgende:
[..]
Heb ik ook, ik heb gebeld en het ligt niet aan mijn slimme meter maar is een bekend probleem bij meerdere klanten.
Vandaag was er een paar dagen achterstand ingelopen zag ik in de app.
Daar kan ik mij op zich wel iets bij voorstellen, als je nu 'maar' 180 euro terugkrijgt en ze rekenen voor de komende koudste maanden van het jaar de nieuwe variabele prijs (zonder prijsplafond in de berekening mee te nemen) dan gaat het termijnbedrag flink omhoog als je evenveel gas en stroom verbruikt als afgelopen jaar.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier ook zoiets.
Met de waarschuwing, dat er ¤1000 bijbetaald moet worden. En er zojuist ¤180 is teruggestort over afgelopen jaar.
Ws. zijn ze volkomen van de leg. Doen wel een poging tot uitleg op de site.
Het is sowieso nergens meer mee te vergelijken. Ik ken echt niemand meer die de verwarming even lekker laat branden. Iedereen doet echt heel zuinig. Op basis van vorig jaar kunnen ze eigenlijk geen voorspellingen doen.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:57 schreef APK het volgende:
[..]
Daar kan ik mij op zich wel iets bij voorstellen, als je nu 'maar' 180 euro terugkrijgt en ze rekenen voor de komende koudste maanden van het jaar de nieuwe variabele prijs (zonder prijsplafond in de berekening mee te nemen) dan gaat het termijnbedrag flink omhoog als je evenveel gas en stroom verbruikt als afgelopen jaar.
Oktober was wat dat betreft ook niet echt een goede maand om te vergelijken omdat er wegens de hoge gemiddelde temperatuur een stuk minder verbruikt is dan andere jaren (waar ze waarschijnlijk naar kijken met de voorspelling van het jaarbedrag).
Ja, hier loopt de app ook achter en er kloppen dingen niet. Dat is wel eens eerder geweest en werd toen vanzelf recht getrokken.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:31 schreef Guppy het volgende:
Ik krijg deze maand m'n afrekening... Ben benieuwd wat Vattenfall daarna met m'n termijnbedrag wil. We betalen nu ¤ 185,- aan voorschot per maand. Da's veel te veel, maar we dachten, laat maar even, gezien de markt.
Hebben jullie trouwens ook dat de Vattenfall app een paar dagen achter loopt bij "verbruik"?
En sowieso, vreselijk traag is...
Hier komt het vast ook wel goed. De P1-meter registreert alles nog prima, dus de meter werktquote:Op donderdag 17 november 2022 21:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, hier loopt de app ook achter en er kloppen dingen niet. Dat is wel eens eerder geweest en werd toen vanzelf recht getrokken.
Dat inderdaad ook, vrijwel iedereen probeert te bezuinigen (ze zitten bij mij nog net niet met ijsmutsen op tijdens Teams-meetingsquote:Op donderdag 17 november 2022 21:05 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het is sowieso nergens meer mee te vergelijken. Ik ken echt niemand meer die de verwarming even lekker laat branden. Iedereen doet echt heel zuinig. Op basis van vorig jaar kunnen ze eigenlijk geen voorspellingen doen.
Ben ook wel benieuwd naar de jaarafrekeningen. Hopelijk wordt dat geen chaos door al die maatregelen en wisselende tarieven.
Ik ookquote:
er is voor beide een bepaald plafond, kom je daarboven ga je voor dat onderdeel de marktprijs betalen, geen rocket science toch?quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er in mijn situatie gebeurt met het prijsplafond. Ik ga verhuizen in mei en heb nu alleen elektra en dan elektra+gas.
Weet iemand de verdeling dan van welk verbruik het plafond stopt?
Uiteraard, maar ik vroeg hoe de verdeling dan isquote:Op vrijdag 18 november 2022 09:03 schreef mschol het volgende:
[..]
er is voor beide een bepaald plafond, kom je daarboven ga je voor dat onderdeel de marktprijs betalen, geen rocket science toch?
Dit zal op aansluiting gaan verwacht ik. Dus bij nieuwe aanmelding begin je weer op 0. Dat zou ik logisch vinden althansquote:Op vrijdag 18 november 2022 08:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er in mijn situatie gebeurt met het prijsplafond. Ik ga verhuizen in mei en heb nu alleen elektra en dan elektra+gas.
Weet iemand de verdeling dan van welk verbruik het plafond stopt?
Vanaf mei heb ik dan de volle hoeveelheid m3 tot mijn beschikking in 2023?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:22 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dit zal op aansluiting gaan verwacht ik. Dus bij nieuwe aanmelding begin je weer op 0. Dat zou ik logisch vinden althans
Dat lijkt mij de enige werkbare manier. Anders moeten ze die plafonds per maand opknippen en alle nieuwe aansluitingen naar rato gaan verrekenen. Of per gezin/persoon. Dat is een administratieve gruwel.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vanaf mei heb ik dan de volle hoeveelheid m3 tot mijn beschikking in 2023?
Verkijk je niet op het veel zachtere weer deze herfst, dat maakt ook flink uit.quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:29 schreef RoW_0 het volgende:
Ik verbruik nu een vierde van gas vergeleken met vorig jaar. Heb een nieuw cv-ketel gekocht en geïnstalleerd sinds september. Als ik zo doorreken verdien ik 'm terug in een paar maanden. Raad iedereen aan die een oud ketel heeft 'm te vervangen.
Nee, want vorig jaar stookte ik pas in december. Misschien eind november. Veel glaswerk richting het zuiden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verkijk je niet op het veel zachtere weer deze herfst, dat maakt ook flink uit.
Dat ja. Wij hebben ook een nieuwe, maar het is óók een heel zacht najaar geweest, en we hebben de temperatuur sowieso naar beneden bijgesteld. Alles bij elkaar scheelt dat serieus veel in verbruik.quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verkijk je niet op het veel zachtere weer deze herfst, dat maakt ook flink uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |