Juist nu blijft het land stilstaan doordat we met een regering zitten die nergens anders mee bezig is dan het behoud van het eigen vege lijf.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat wordt een grote chaos en het land staat ondertussen stil.
Maar we hebben tenminste een regering.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Juist nu blijft het land stilstaan doordat we met een regering zitten die nergens anders mee bezig is dan het behoud van het eigen vege lijf.
De VVD wil denk ik terug naar de onderhandelingstafel, maar pikt Segers dat?quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:56 schreef trein2000 het volgende:
Beetje mixed signals, maar ik zet in op geen val vandaag door de VVD.
Dit is natuurlijk niet waar. Op sommige gebieden schiet het niet op, maar er gebeurt wel nog vanalles. Allerlei begrotingen die nu besproken worden. Nu verkiezingen is minstens 1,5 jaar en misschien wel 2 jaar geen missionaire regering en dan staat het pas echt stil.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Juist nu blijft het land stilstaan doordat we met een regering zitten die nergens anders mee bezig is dan het behoud van het eigen vege lijf.
Uiteraard, deze premier is namelijk de koning van het crises afwenden, maar ondertussen worden zakken we af naar de rangen van Hongarije daar waar het de liberale democratie aangaat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar we hebben tenminste een regering.
En mijn water zegt dat we dat morgen ook nog wel hebben. Dat deze crisis afgewend wordt.
Dat is inderdaad het meest waarschijnlijke scenario als je het mij vraagt. De fractie kan bijna niet akkoord gaan zonder concrete extra toezeggingen na dit circus, dan wordt dat congres een slachtpartij.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VVD wil denk ik terug naar de onderhandelingstafel, maar pikt Segers dat?
Dit is glazenbolkijkerij.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nu verkiezingen is minstens 1,5 jaar en misschien wel 2 jaar geen missionaire regering en dan staat het pas echt stil.
Als Segers dat pikt, heeft hij 26 november een probleem op het congres.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VVD wil denk ik terug naar de onderhandelingstafel, maar pikt Segers dat?
quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest waarschijnlijke scenario als je het mij vraagt. De fractie kan bijna niet akkoord gaan zonder concrete extra toezeggingen na dit circus, dan wordt dat congres een slachtpartij.
Dus binnen nu en 3 weken ligt het kabinet alsnog op z’n reet.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Segers dat pikt, heeft hij 26 november een probleem op het congres.
Tenzij Rutte hem iets anders geeft.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Segers dat pikt, heeft hij 26 november een probleem op het congres.
Er moet 26 november een deal liggen die voor de CU niet slechter draagbaar is dan de huidige, anders knapt het kabinet alsnog. Daar ben ik 100% van overtuigd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest waarschijnlijke scenario als je het mij vraagt. De fractie kan bijna niet akkoord gaan zonder concrete extra toezeggingen na dit circus, dan wordt dat congres een slachtpartij.
De belangrijkste vraag is nu of er nog iemand de leiding heeft aan de zijde van de VVD. We hebben ook nog geen aanvoerder der dissidenten gezien...quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ze hebben zich allemaal lekker in een hoek geschilderd. Iemand gaat er vieze voeten krijgen.
Dat vinden ze vies bij CU.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Tenzij Rutte hem iets anders geeft.
Goeie observatie, dat had ik me nog niet gerealiseerd. Hermans is het in elk geval niet, maar dat is logisch.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:02 schreef trein2000 het volgende:
We hebben ook nog geen aanvoerder der dissidenten gezien...
Kadaverdiscipline. Een paar jaar geleden had je toch die backbencher die leegliep in de media, die Berkmoes. Nogal rancuneuze vrouw maar het geeft wel weer hoe de sfeer daar is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goeie observatie, dat had ik me nog niet gerealiseerd. Hermans is het in elk geval niet, maar dat is logisch.
Waarom zou er niemand opstaan in de fractie? Allemaal bang dat hun hoofd eraf gaat, of zijn alle figuren die enige leiderschapsrol kunnen vervullen in de afgelopen jaren gewoon afgehaakt totdat er stemvee overbleef?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |