Omdat het een volstrekte randdebiel is en we er daar al genoeg van hebben. Volgende vraag.quote:
Ook als het VK nog in de EU had gezeten had Nederland Icke de toegang kunnen weigeren met een beroep op de openbare orde.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:31 schreef Magister_Artium het volgende:
Van die momenten dat ik blij ben dat Groot-Brittanni niet meer bij de EU hoort.
Dit. Mensen moeten niet teveel afwijken. Het is namelijk niet ondenkbaar dat afwijking onrust kan veroorzaken en de kans daar op moeten we niet durven accepteren met zijn allen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Terecht. Vrijheid van meningsuiting is niet meer van deze tijd.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit. Mensen moeten niet teveel afwijken. Het is namelijk niet ondenkbaar dat afwijking onrust kan veroorzaken en de kans daar op moeten we niet durven accepteren met zijn allen.
We hoeven niet te accepteren dat buitenlandse haatzaaiers en complot verspreiders hier hun gif komen verspreiden, nee. Als jij met afwijken strafbare zaken als anti-semitisme en racisme bedoeld dan heb je gelijk, dat is namelijk bij wet verboden in Nederland.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit. Mensen moeten niet teveel afwijken. Het is namelijk niet ondenkbaar dat afwijking onrust kan veroorzaken en de kans daar op moeten we niet durven accepteren met zijn allen.
Dan moet ie daarvoor veroordeeld worden als hij die teksten in Nederland verkondigd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hoeven niet te accepteren dat buitenlandse haatzaaiers en complot verspreiders hier hun gif komen verspreiden, nee. Als jij met afwijken strafbare zaken als anti-semitisme en racisme bedoeld dan heb je gelijk, dat is namelijk bij wet verboden in Nederland.
Beetje omgekeerde wereld dat Nederland dan kosten moet gaan maken om hem voor het gerecht te dagen terwijl we hem gewoon buiten de deur kunnen houden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan moet ie daarvoor veroordeeld worden als hij die teksten in Nederland verkondigd.
Zie het als een haatprediker uit een ander land, die worden ook geweigerd, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan moet ie daarvoor veroordeeld worden als hij die teksten in Nederland verkondigd.
Omdat ie heel misschien zulke teksten gaat verkondigen, dan kan je iedereen wel verbieden hier te komen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje omgekeerde wereld dat Nederland dan kosten moet gaan maken om hem voor het gerecht te dagen terwijl we hem gewoon buiten de deur kunnen houden.
Als de FvD verlegen zit om anti-semieten en racisten dan kunnen ze die toch vast wel in Nederland vinden?
Ik denk dat jij niet helemaal begrijpt wat een mening is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hij mag nog steeds roepen wat ie wilt, zolang hij dat maar niet in Nederland doetquote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Daar draait het wel op uit denk ik.quote:Op vrijdag 4 november 2022 02:49 schreef KillemWieft het volgende:
Gewoon z’n speech vanuit Engeland live-streamen op grote videoschermen.
Nee, als het risico dusdanig groot wordt geacht dat er wets overtredingen gaan plaatsvinden mag je preventief optreden. Waaronder dus een weigering om Nederland in te komen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Icke ziet zijn opvattingen niet als een mening maar als feiten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Ik vind het ook vervelend voor je dat op al dat gelul over reptilians, illuminati en tempeliers wappies afkomen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Persoonlijk gooi ik liever mijn recht om ook niet mainstream ideen te horen niet weg vanwege wat wappies.
Maar vanuit welke hoek? De FvD-ers cs, of allemaal inclusieve, tolerante protestclubjes?quote:Dat heeft het kabinet besloten in verband met risico's voor de openbare orde.
Iedereen heeft wel een samenzwering waar ze in geloven. Wacht maar tot ze jou gaan bannen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het ook vervelend voor je dat op al dat gelul over reptilians, illuminati en tempeliers wappies afkomen.
ok Gandalfquote:Op vrijdag 4 november 2022 07:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een samenzwering waar ze in geloven. Wacht maar tot ze jou gaan bannen.
Maar dat op zich is geen reden hem te weigeren. KOZP tenslotte mag ook gewoon demonstreren,quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Icke ziet zijn opvattingen niet als een mening maar als feiten.
Beide?quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar dat op zich is geen reden hem te weigeren. KOZP tenslotte mag ook gewoon demonstreren,
En zolang hij geen haat predikt of oproept to geweld is hij ook gewoon welkom, in tegenstelling tot enkele islamitische haatpredikers die daarvoor wel terecht niet welkom zijn.
De enige reden waarom men hem wel kan weigeren is de mogelijkheid van te verwachten verstoring van de openbare orde. Wat ook de reden is dat bv demonstraties verboden kunnen worden.
Nou lijkt mij interesant vanuit welke hoek die 'verstoring' dan te verwachten valt. Zijn het zijn aanhangers? Of gaat het om tegendemonstranten?
We weigeren ook wappie-imams, dus het weigeren van haat-imam Icke is redelijk consistent.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:14 schreef Bloemkool het volgende:
Wat een krom gedoe. We halen een ideologie met een hoop haat met open armen binnen. Een ideologie van waaruit vreselijke aanslagen gepleegd worden. Tevens nog wat IS bruiden ophalen want die moeten vervolgd worden. Maar 1 man met waan ideeen die gaan we tegenhouden.
Het is een Britquote:Op vrijdag 4 november 2022 08:22 schreef ems. het volgende:
Liever geen christelijk amerikaanse gekkies hier. We hebben zelf al genoeg clowns.
Verhip, qua afkomst inderdaad. Maar qua doen en laten is het een amerikaanse gekkie.quote:
Als je een beetje had opgelet de afgelopen jaren dan had je dat geweten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:43 schreef franske19 het volgende:
Ze kunnen dus wel mensen die hier niets te zoeken hebben de toegang weigeren.
Trump kan Nederland niet eens aanwijzen op de kaart joh.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vraag mij nou af, als Trump herkozen wordt, gaan we hem dan ook weigeren?
Nee, zelfs de kans dat er orde verstoringen zijn is geen reden om dingen te verbieden. Als dat zo was zou er geen voetbal wedstrijd meer doorgaan. En bijna geen enkele demonstratie.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, als het risico dusdanig groot wordt geacht dat er wets overtredingen gaan plaatsvinden mag je preventief optreden. Waaronder dus een weigering om Nederland in te komen.
Als hij welkom is dan moeten haatimams en antihomo predikanten ook welkom zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uiteraard niet, dat kan geen enkele Amerikaan. Maar met behulp van techniek zal het de piloot wel lukken om Schiphol te vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump kan Nederland niet eens aanwijzen op de kaart joh.
Trump heeft tig rechtszaken aan de broek hangen omtrent de oproep tot geweld en de Kapitoolbestorming. Zouden we hem niet weigeren dan mag je Holleeder en Taghi ook wel een platform gaan geven.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vraag mij nou af, als Trump herkozen wordt, gaan we hem dan ook weigeren?
Is er dan sprake van oproepen tot geweld / discriminatie van de kant van David Icke? Nee. Volgens mij niet. Maar als je een voorbeeld hebt dan laat ik mij graag overtuigen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:20 schreef Harvest89 het volgende:
Als hij welkom is dan moeten haatimams en antihomo predikanten ook welkom zijn.
Men vreest verstoring van de openbare orde. Daar heeft meneer Icke waarschijnljk ook niet toe opgeroepen, maar blijkbaar is zijn aanwezigheid reden voor verstoring van de openbare orde. Zullen wel voor en tegenstanders zijn die met elkaar op de vuist gaan.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Is er dan sprake van oproepen tot geweld / discriminatie van de kant van David Icke? Nee. Volgens mij niet. Maar als je een voorbeeld hebt dan laat ik mij graag overtuigen.
Hij ontkent de Holocaust, is bezig met verspreiden van haat en onrust op basis van fake news achterlijke complottheorieen. Het is gewoon een sabotageclown. Geen podium geven dus.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Is er dan sprake van oproepen tot geweld / discriminatie van de kant van David Icke? Nee. Volgens mij niet. Maar als je een voorbeeld hebt dan laat ik mij graag overtuigen.
Dat geldt voor heel veel demonstraties. Ik hoorde net een hoogleraar op Radio1 die stelde dat de gemeente / het rijk dan moet aantonen dat ze niet de capaciteit kunnen vrijmaken om een ordelijk verloop te kunnen garanderen. Aangezien het recht op demonstratie een grondrecht is, moet de gemeente eigenlijk alles in het werk stellen om de openbare orde te handhaven. Dat lijkt mij sterk dat ze dat kunnen aantonen. Ook het feit dat hij voor 2 jaar verbannen is, en niet alleen voor deze demonstratie lijkt aan te tonen dat openbare orde niet de reden is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Men vreest verstoring van de openbare orde. Daar heeft meneer Icke waarschijnljk ook niet toe opgeroepen, maar blijkbaar is zijn aanwezigheid reden voor verstoring van de openbare orde. Zullen wel voor en tegenstanders zijn die met elkaar op de vuist gaan.
Schijnbaar is dat reden of rechtvaardiging om deze meneer toegang to Nederland te weigeren. (Wat overigens al in Duitsland en nog een land ook al is gebeurd).
Klopt dat ze de capaciteit moeten aantonen. Aan de hand daarvan worden nog wel eens vergunningen voor voetbal wedstrijden geweigerd (bijvoorbeeld tijdens carnaval).quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel veel demonstraties. Ik hoorde net een hoogleraar op Radio1 die stelde dat de gemeente / het rijk dan moet aantonen dat ze niet de capaciteit kunnen vrijmaken om een ordelijk verloop te kunnen garanderen. Aangezien het recht op demonstratie een grondrecht is, moet de gemeente eigenlijk alles in het werk stellen om de openbare orde te handhaven. Dat lijkt mij sterk dat ze dat kunnen aantonen. Ook het feit dat hij voor 2 jaar verbannen is, en niet alleen voor deze demonstratie lijkt aan te tonen dat openbare orde niet de reden is.
Wat ze in ieder geval bereiken hiermee is dat heel veel mensen nu youtubes van deze man gaan kijken.
Echt wat eeen vergelijking.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:46 schreef superniger het volgende:
En ondertussen wel IS-bruiden naar Nederland halen.
Dit is gewoon een aantasting van een grondrecht. Een heel verkeerd pad om te bewandelen. Daarnaast geef je zijn aanhangers nu munitie om te zeggen dat de "elite" anders denkenden de mond wil snoeren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij ontkent de Holocaust, is bezig met verspreiden van haat en onrust op basis van fake news achterlijke complottheorieen. Het is gewoon een sabotageclown. Geen podium geven dus.
quote:"Sommige critici beschouwen Icke als een Holocaustontkenner en zijn "Reptilians" en andere theorien als antisemitisch.[11] Na een interview met Icke in 2018, meent journalist Henry Widdas dat hier geen bewijs voor is. Volgens hem dicht Icke de Joden geen bijzondere plaats toe in zijn wereldcomplot, verafschuwt hij racisme en ziet hij "het zichzelf identificeren met welk ras dan ook" als een verkeerd begrip van wie we werkelijk zijn. "
Grondrechten gelden voor burgers, niet voor aliens.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel veel demonstraties. Ik hoorde net een hoogleraar op Radio1 die stelde dat de gemeente / het rijk dan moet aantonen dat ze niet de capaciteit kunnen vrijmaken om een ordelijk verloop te kunnen garanderen. Aangezien het recht op demonstratie een grondrecht is, moet de gemeente eigenlijk alles in het werk stellen om de openbare orde te handhaven. Dat lijkt mij sterk dat ze dat kunnen aantonen. Ook het feit dat hij voor 2 jaar verbannen is, en niet alleen voor deze demonstratie lijkt aan te tonen dat openbare orde niet de reden is.
Wat ze in ieder geval bereiken hiermee is dat heel veel mensen nu youtubes van deze man gaan kijken.
De man is geen Nederlander en komt niet uit de EU, dus ik vraag me af of dat 'grondrecht' waar je het over hebt wel geldt voor hem.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is gewoon een aantasting van een grondrecht. Een heel verkeerd pad om te bewandelen. Daarnaast geef je zijn aanhangers nu munitie om te zeggen dat de "elite" anders denkenden de mond wil snoeren.
Holocaust ontkenning is geen sprake van. volgens de wiki:
[..]
echt je quote een nederlandse wiki die is aangepast door een fdv-er want je kunt nu vast het orginele artikel laten zien.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is gewoon een aantasting van een grondrecht. Een heel verkeerd pad om te bewandelen. Daarnaast geef je zijn aanhangers nu munitie om te zeggen dat de "elite" anders denkenden de mond wil snoeren.
[..]
Klopt:quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
echt je quote een nederlandse wiki die is aangepast door een fdv-er want je kunt nu vast het orginele artikel laten zien.
Echt wat een goedkope propaganda
Zoals de complotdenkers zeggen, je moet niet alles geloven wat men je voorhoudt. Of heb jij bewijzen dat hij wel een Holocaust ontkenner is. Dan even linkje plaatsen.quote:Having interviewed Icke for two hours, and having seen his four-hour show, I do not believe he is racist. Far from it in fact.
He abhors racism and sees identifying oneself with any race as a misunderstanding of who we actually are – more on that later.
And he does not deny the Holocaust. Icke says: “The way the Jewish people in Nazi Germany were treated by the Nazis is grotesque, horrific and almost beyond comprehension.”
dit is dus indirect bewijs nogmaals. er is een beeld materiaal dat icke zich openlijk uit spreekt tegen rascisme, tegen holocaust en tegen anti semitisme?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Klopt:
https://www.lep.co.uk/wha(...)y-exaggerated-270142
The “Holocaust denier” slur was repeated in the first paragraph of one newspaper article last month. Icke claims that, when his younger son, Jaymie, asked them to provide evidence of that, the line was immediately withdrawn from the online story.
[..]
Zoals de complotdenkers zeggen, je moet niet alles geloven wat men je voorhoudt. Of heb jij bewijzen dat hij wel een Holocaust ontkenner is. Dan even linkje plaatsen.
Snap je het verschil niet....quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef Alpha0 het volgende:
Oorlogsmisdadigers uit Afrika laten we gewoon toe en geven we zelfs staatsburgerschap, elke vrijdag worden er in 100en moskeen door het hele land Middeleeuwse denkwijzen verkondigt waar je oren van gaan klapperen, corona importeren was tijdens de pandemie ook nooit een probleem, de grens staat uberhaupt wagenwijd open voor alles en iedereen. En nu zouden we iemand die een alternatieve waarheid verkondigt niet toe laten. Give me a break. Ging VVD66 er niet prat op liberaal te zijn?!
dat gebeurd al.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:59 schreef Inbox het volgende:
Maar wat nou als de man naar Nederland zou willen komen voor asiel?
Goed te lezen dat er lui de toegang tot Nederland ontzegd kunnen worden. Hopelijk wordt het de standaard en gaat het ook gelden voor religekkies zoals bijv. haatimams.
Hier net zo indirect bewijs van zijn anti-semitismequote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Klopt:
https://www.lep.co.uk/wha(...)y-exaggerated-270142
The “Holocaust denier” slur was repeated in the first paragraph of one newspaper article last month. Icke claims that, when his younger son, Jaymie, asked them to provide evidence of that, the line was immediately withdrawn from the online story.
[..]
Zoals de complotdenkers zeggen, je moet niet alles geloven wat men je voorhoudt. Of heb jij bewijzen dat hij wel een Holocaust ontkenner is. Dan even linkje plaatsen.
Je zet me wel aan het werk. Maar ja dat is er: vanaf 7 minuten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit is dus indirect bewijs nogmaals. er is een beeld materiaal dat icke zich openlijk uit spreekt tegen rascisme, tegen holocaust en tegen anti semitisme?
dat is een andere discussie. maar dat men icke weigert voor een haat speech te geven is dus niet vreemd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, maar zeer zelden. Zouden ze veel vaker en sneller moeten doen.
Oh? Dus iedere buitenlander mag aanspraak maken op het grondrecht om naar Nederland te reizen en hier zijn zegje te doen? Bijzonder verhaal wel, welk artikel van de Nederlandse grondwet is dat precies?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me dat verstoring van de openbare veel minder (of mogelijk helemaal niet) aan de orde zou zijn als alleen luisteraars naar Icke er op af zouden komen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Men vreest verstoring van de openbare orde. Daar heeft meneer Icke waarschijnljk ook niet toe opgeroepen, maar blijkbaar is zijn aanwezigheid reden voor verstoring van de openbare orde. Zullen wel voor en tegenstanders zijn die met elkaar op de vuist gaan.
Schijnbaar is dat reden of rechtvaardiging om deze meneer toegang to Nederland te weigeren. (Wat overigens al in Duitsland en nog een land ook al is gebeurd).
Het is een door Nederlanders georganiseerd demonstratie waar hij is uitgenodigd. Mocht er sprake zijn van oproepen tot geweld o.i.d. dan lijkt mij dat een goede grond. Maar daar is geen sprake van. Men gooit het op openbare orde, maar dat is zeer aanvechtbaar.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh? Dus iedere buitenlander mag aanspraak maken op het grondrecht om naar Nederland te reizen en hier zijn zegje te doen? Bijzonder verhaal wel, welk artikel van de Nederlandse grondwet is dat precies?
Hij kan toch in the UK zijn recht op vrijheid van meningsuiting uitoefenen ?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Het is een door Nederlanders georganiseerd demonstratie waar hij is uitgenodigd. Mocht er sprake zijn van oproepen tot geweld o.i.d. dan lijkt mij dat een goede grond. Maar daar is geen sprake van. Men gooit het op openbare orde, maar dat is zeer aanvechtbaar.
Hoe was ook al weer de uitspraak van Voltaire. "Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen."
Heeft dat nog betekenis?
Een demonstratie is geen vrijbrief om iedereen hierheen te mogen halen. We leven in een land waar politieke afwegingen gemaakt worden over wie er wel en niet een land in mogen. Ga demonstreren tegen de reptielen zonder die man, en stem op een partij die minder streng is met grenscontroles mbt ongewenste/gevaarlijke ideologienquote:Op vrijdag 4 november 2022 10:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Het is een door Nederlanders georganiseerd demonstratie waar hij is uitgenodigd. Mocht er sprake zijn van oproepen tot geweld o.i.d. dan lijkt mij dat een goede grond. Maar daar is geen sprake van. Men gooit het op openbare orde, maar dat is zeer aanvechtbaar.
Hoe was ook al weer de uitspraak van Voltaire. "Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen."
Heeft dat nog betekenis?
Dit vind jij ook als het over haatbaarden gaat? Moeten gewoon toegelaten worden als iemand ze uitnodigt?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Heeft dat nog betekenis?
Hebben ze daar nog wel vrijheid van meningsuiting?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hij kan toch in the UK zijn recht op vrijheid van meningsuiting uitoefenen ?
Icke is een buitenlander en die kun je weigeren als je denkt dat ze onrust komen stoken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:41 schreef Montagui het volgende:
Maar dat op zich is geen reden hem te weigeren. KOZP tenslotte mag ook gewoon demonstreren,
Dat is na de Brexit niet langer ons probleem.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog wel vrijheid van meningsuiting?
Nee, de wet stelt grenzen. Oproepen tot geweld / haat mag niet. Maar daar is hier geen sprake van.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit vind jij ook als het over haatbaarden gaat? Moeten gewoon toegelaten worden als iemand ze uitnodigt?
Dat heeft geen enkele betekenis voor buitenlanders die niet in Nederland woonachtig zijn, nee. En Voltaire is al een tijdje dood en maakt onze wetten niet.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Heeft dat nog betekenis?
Je kunt niet tolerant zijn tegenover intolerantie of figuren die de samenleving willen ontwrichten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Ben jij een tijdreiziger? Hoe kun je al weten wat er op die bijeenkomst allemaal gezegd wordt?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, de wet stelt grenzen. Oproepen tot geweld / haat mag niet. Maar daar is hier geen sprake van.
De wet stelt ook grenzen aan wie wij toelaten in Nederland. Haatimams roepen meestal ook niet op tot geweld en die laten we ook niet toe. Onverdraagzaamheid propageren is genoeg om de toegang tot Nederland ontzegt te worden, bij moslims vindt iedereen dat normaal, bij een anti-semiet ineens niet? Vreemd wel.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, de wet stelt grenzen. Oproepen tot geweld / haat mag niet. Maar daar is hier geen sprake van.
Icke heeft al eerder gesproken en daaruit kun je extrapoleren wat hij hier zou gaan zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:45 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ben jij een tijdreiziger? Hoe kun je al weten wat er op die bijeenkomst allemaal gezegd wordt?
Als we de factor van twee maten en een persoonlijke voorstelling van de grondwet in acht nemen, dan kan natuurlijk alles.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De wet stelt ook grenzen aan wie wij toelaten in Nederland. Haatimams roepen meestal ook niet op tot geweld en die laten we ook niet toe. Onverdraagzaamheid propageren is genoeg om de toegang tot Nederland ontzegt te worden, bij moslims vindt iedereen dat normaal, bij een anti-semiet ineens niet? Vreemd wel.
eerst 3 minuten gekeken, maar nergens zegt hij tegen rascisme te rzijn, wel zegt hij het eens te op een eigen defenitie van holocaust, en dat er joden gedood zijn. en begint hij er over dat de nazis de globalisten zijn geworden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Je zet me wel aan het werk. Maar ja dat is er: vanaf 7 minuten.
Heb jij bewijs van het hetgeen jij beweerd?
Inreisverboden hebben dan ook geen ruk met vrijheid van meningsuiting te maken. Als de man zijn mening wil uiten op een demonstratie kan dat in de 21e eeuw ook gewoon via een internetverbinding natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:56 schreef zuchtje het volgende:
De FvD, waarvan de leider het (indirect) fantastisch vind dat er oorlogsmisdaden gepleegd wordt, wordt niet tegengehouden. De vrijheid van meningsuiting, en vrijheid tot vereniging, gaat dus extreem ver. Alleen het wordt wel beperkt waar dat kan, omdat het daadwerkelijk gevaarlijk gedachtegoed is. Mensen die naar die demonstratie gaan zijn vatbaar voor extreme ideen (anders zouden ze er niet naartoe gaan), en wellicht leiden extreme ideen ook tot extreme daden.
baudet heeft ook veel overeenkomsten met de nazi ideologie, alleen minder rasciaal ten aanzien van Joden. Poetin idem, en zegt tegen nazi's te vechten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:59 schreef Montagui het volgende:
Heb vaag van deze man gehoord, al langer dan vandaag, en hij wordt hier door flink wat users afgeschilderd als een anti-semiet, holocaustontkenner, haatzaaier, racist zelfs, etc.
Is hij dat allemaal werkelijk?
Lijkt mij meer een beschrijving van een haat imam, en die weigeren we terecht.
Misschien dat ik me dan toch maar eens in deze man moet gaan verdiepen, om de beweringen over hem te staven.
Een soort van bijkomstig Streisand effect.
ecxht een intervieuw een week geleden gemaakt door een fvd-er zonder enig doorvragen, met wat bedoel je dan wel ten aanzien van de holocaust...quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:03 schreef zoost het volgende:
[..]
Je praat mensen na, kom eens met een een statement van David Icke waaruit dit blijkt.
Wat dacht je van; verplichte opnames in psychiatrische instellingen. Ben je aanhanger van totalitaire systemen?quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Fvd-ers moeten ze verbieden. Beiden zijn ze een gevaar voor de maatschappij.
Lees...quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:59 schreef Montagui het volgende:
Heb vaag van deze man gehoord, al langer dan vandaag, en hij wordt hier door flink wat users afgeschilderd als een anti-semiet, holocaustontkenner, haatzaaier, racist zelfs, etc.
Is hij dat allemaal werkelijk?
Lijkt mij meer een beschrijving van een haat imam, en die weigeren we terecht.
Misschien dat ik me dan toch maar eens in deze man moet gaan verdiepen, om de beweringen over hem te staven.
Een soort van bijkomstig Streisand effect.
waarom mis quote je mij?quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat dacht je van; verplichte opnames in psychiatrische instellingen. Ben je aanhanger van totalitaire systemen?
Psychiatrische instellingen alleen voor de schapen die achter ze aanlopen misschien. Baudet en consorten praten alleen de schapen naar hun mond om hun boeken te kunnen verkopen, en omdat hun geldschieters dat eisen. Die zullen waarschijnlijk geen psychische hulp nodig hebben, en kunnen direct het gevang in.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat dacht je van; verplichte opnames in psychiatrische instellingen. Ben je aanhanger van totalitaire systemen?
Lees....quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lees...
"Mijn interesse in deze man die zichzelf zoon van God noemt en willekeurige mensen als kwaadaardige Reptilians afschilders is sterk gestegen"
Wappie.
Ik ben geen voorstander van het verbieden van achterlijke meningen, maar ik snap de vergelijking tussen Icke en KOZP niet. Er zijn zoveel andere protestgroepen. Wat maakt, van al die groepen, KOZP vergelijkbaar met Icke?quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
En zolang hij geen haat predikt of oproept to geweld is hij ook gewoon welkom, in tegenstelling tot enkele islamitische haatpredikers die daarvoor wel terecht niet welkom zijn.
De enige reden waarom men hem wel kan weigeren is de mogelijkheid van te verwachten verstoring van de openbare orde. Wat ook de reden is dat bv demonstraties verboden kunnen worden.
Nou lijkt mij interesant vanuit welke hoek die 'verstoring' dan te verwachten valt. Zijn het zijn aanhangers? Of gaat het om tegendemonstranten?
Degene waarop ik reageerde gaf aan dat Icke meningen als feiten ziet. Exact dus zoals KOZP hun mening (over Zwarte Piet) als feit ziet.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van het verbieden van achterlijke meningen, maar ik snap de vergelijking tussen Icke en KOZP niet. Er zijn zoveel andere protestgroepen. Wat maakt, van al die groepen, KOZP vergelijkbaar met Icke?
Het gaat natuurlijk mis bij het verwarren van het weigeren van ongewenste vreemdelingen met het verbieden van manifestaties.Van het tweede is hier geen sprake, van het eerste wel.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Degene waarop ik reageerde gaf aan dat Icke meningen als feiten ziet. Exact dus zoals KOZP hun mening (over Zwarte Piet) als feit ziet.
Meningen zijn nog altijd geen feiten, niet van Icke, maar dus ook niet van KOZP.
Ofwel, beweer je (die user) iets, dan verwacht ik wel dat je consequent bent daarin.
Hij duld geen tegenspraak.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:19 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is mijn allesvernietigende reactie hierop verdwenen?
Oke. Maar volgens mij doet het gros van de demonstranten dat, ongeacht de zaak waar ze voor staan.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Degene waarop ik reageerde gaf aan dat Icke meningen als feiten ziet. Exact dus zoals KOZP hun mening (over Zwarte Piet) als feit ziet.
Meningen zijn nog altijd geen feiten, niet van Icke, maar dus ook niet van KOZP.
Ofwel, beweer je (die user) iets, dan verwacht ik wel dat je consequent bent daarin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:LIVE | Kort geding omstreden demonstratie Amsterdam na onrust complotdenker Icke
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam behandelt vrijdagmiddag een kort geding, aangespannen door Samen voor Nederland. De organisatie wil haar demonstratie aankomende zondag op de Dam laten plaatsvinden, de gemeente Amsterdam koos er deze week voor het protest te verplaatsen naar het Museumplein. Dit uit angst voor wanordelijkheden.
Onze verslaggever Saskia Belleman is live bij de zaak aanwezig. Volg de ontwikkelingen via haar tweets onderaan dit artikel.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-complotdenker-icke
quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:16 schreef Tengano het volgende:
Overigens vind ik al jaren dat je in het vaticaan nogal veel reptielenvormen tegenkomt, en ik vind dat nog steeds griezelig en bizar. Ik doe de plaatjes even in een spoiler omdat het een beetje off topic is. Maar ergens ook weer niet. Het gaat immers om reptielen ook en leidinggevende instituten.Wellicht omdat een slang en vrouw in het verleden grote problemen hebben veroorzaakt omdat mevrouw per se op aanraden van de slang die appel moest proevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krekker is de bom!
Hoorde vanochtend op de radio nog zeggen dat het verbod nog weleens op losse schroeven kan komen te staan bij een kort geding, dus ben benieuwd.quote:
Als de rechter vindt dat het toch door mag gaan, is het kabinet dan verplicht om zich daar aan te houden? Nee toch zou ik zeggen. Volgens mij beslist de politiek nog altijd in dit land.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:34 schreef StephanL het volgende:
Hoorde vanochtend op de radio nog zeggen dat het verbod nog weleens op losse schroeven kan komen te staan bij een kort geding, dus ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:16 schreef Tengano het volgende:
Overigens vind ik al jaren dat je in het vaticaan nogal veel reptielenvormen tegenkomt, en ik vind dat nog steeds griezelig en bizar. Ik doe de plaatjes even in een spoiler omdat het een beetje off topic is. Maar ergens ook weer niet. Het gaat immers om reptielen ook en leidinggevende instituten.Heeft alleen niets met reptielen te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
mwoah...quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heeft alleen niets met reptielen te maken.
Het is een kunstwerk met eschatologische en bijbelse grondslagen. Heel gek ja, in het Vaticaan.quote:
Zo juridisch ben ik niet onderlegd maar denk het wel. Zie stikstof procedure en vandaag de sigaretten gedoe.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als de rechter vindt dat het toch door mag gaan, is het kabinet dan verplicht om zich daar aan te houden? Nee toch zou ik zeggen. Volgens mij beslist de politiek nog altijd in dit land.
Als dat al zo zou zijn dan ga je op heilige grond toch geen tempel bouwen die alle vormen van dat verfoeilijke beest hebben? Dat is toch heel erg raar?quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wellicht omdat een slang en vrouw in het verleden grote problemen hebben veroorzaakt omdat mevrouw per se op aanraden van de slang die appel moest proeven
Dat is het ook niet.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn dan ga je op heilige grond toch geen tempel bouwen die alle vormen van dat verfoeilijke beest hebben? Dat is toch heel erg raar?
Dan had ie vast iets verkeerds gerookt toen hij dat maakte.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is het ook niet.
Het is een verbeelding van de Verrijzenis door Pericle Fazzini.
Nee.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan had ie vast iets verkeerds gerookt toen hij dat maakte.
Hey! Het beest deed niks fout he! Dat was Eva. En vrouwen zijn nog steeds banned in het Vaticaan als het gaat om belangrijke functies daarquote:Op vrijdag 4 november 2022 13:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn dan ga je op heilige grond toch geen tempel bouwen die alle vormen van dat verfoeilijke beest hebben? Dat is toch heel erg raar?
quote:Het was Eva die zich liet verleiden door de slang. De slang die sluwer was dan alle andere wilde dieren die de Heer God had gemaakt. De slang vertelde Eva dat ze helemaal niet zou sterven, maar dat zij en Adam, als ze van de verboden vrucht zouden snoepen, de waarheid zouden zien. “Je zult helemaal niet sterven!
KOZP zijn Nederlanders. Viruswaarheid en de FvD die dit organiseren mogen ook gewoon protesteren. Men probeert weer eens met twee maten te meten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van het verbieden van achterlijke meningen, maar ik snap de vergelijking tussen Icke en KOZP niet. Er zijn zoveel andere protestgroepen. Wat maakt, van al die groepen, KOZP vergelijkbaar met Icke?
Ik kan me ook niet echt aan het idee onttrekken dat er iets anders aparts is aan KOZP waarom nogal wat Icke apologeten hier er zo hard op aan slaan, zeker in vergelijking met protestgroepen die veel disruptiever zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
KOZP zijn Nederlanders. Viruswaarheid en de FvD die dit organiseren mogen ook gewoon protesteren. Men probeert weer eens met twee maten te meten.
Maar KOZP heeft meermaals gedreigd met geweld? We hebben hier meerdere partijen die willen protesteren, 1 daarvan dreigt maar met geweld en dat is KOZP, dus waarom andere partijen het wordt verboden te demonstreren en KOZP heilig wordt verklaard is idd meten met twee maten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
KOZP zijn Nederlanders. Viruswaarheid en de FvD die dit organiseren mogen ook gewoon protesteren. Men probeert weer eens met twee maten te meten.
Welke nationaliteit hebben die? En is dat dezelfde nationaliteit als Icke?quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mooi, dan kunnen we voortaan ook asielzoekers weigeren. De wereld is dus toch niet van iedereen.
Zijn IS-hoeren die Nederland terug laat keren geen gevaar voor de staatsveiligheid?
Als je Nederland niet binnen mag komen zonder pcr test (tijdens corona) dan mag je ook IS weigeren vanwege veiligheid.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke nationaliteit hebben die? En is dat dezelfde nationaliteit als Icke?
oh, ben jij de nieuwe koning/dictator van Nederland? Ik dacht dat de hoge heren in Den Haag het beleid bepaalden..quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je Nederland niet binnen mag komen zonder pcr test (tijdens corona) dan mag je ook IS weigeren vanwege veiligheid.
Dat heeft echt nul met elkaar te maken, natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je Nederland niet binnen mag komen zonder pcr test (tijdens corona) dan mag je ook IS weigeren vanwege veiligheid.
Voor mensen die de Nederlandse nationaliteit hebben kon dat niet. Het kan best zijn dat ze je niet het vliegtuig in lieten maar als jij gewoon de grens over liep en dan bij een controle gepakt werd konden ze je niet weer terug Belgi of Duitsland in sturen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Beetje rare formulering. Er is geen verbod om Icke te weren. Icke wordt verboden in te reizen of hij wordt geweerd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:55 schreef Starhopper het volgende:
Bij Saskia Belleman is de rechtszaak te volgen
[ twitter ]
[ twitter ]
Wel als dat inreisverbod uitgevaardigd wordt vanwege zijn mening.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inreisverboden hebben dan ook geen ruk met vrijheid van meningsuiting te maken.
Wat een dwaas. Impliceert Kappelhof dan ook dat de tegendemonstranten wapens mee zouden willen nemen?quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:13 schreef Montagui het volgende:
Wapens?Ziek volk.
Zou het 'grapje' van deze mafkees daar wat mee te maken kunen hebben? (Vanaf 19:35)
Waterkanon genotquote:Op vrijdag 4 november 2022 16:24 schreef Tengano het volgende:
Alles leuk en aardig maar de Dam midden in het centrum is gewoon geen plek voor al dat soort gevaarlijke idioten.
Het is hier geen oorlog en dat willen we graag zo houden; denazificeren doe je maar ergens anders![]()
#oppokken
#flikkerOp
Dat wordt dus weer een drukke zondag hier op Fok! waar we weer naar de knuppelende ME en de bijtgrage politiehont kunnen kijken
Ditquote:
Dat heeft er totaal niets mee te maken. Echt totaal niets. Er is geen partij het demonstreren verboden in dit verhaal.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar KOZP heeft meermaals gedreigd met geweld? We hebben hier meerdere partijen die willen protesteren, 1 daarvan dreigt maar met geweld en dat is KOZP, dus waarom andere partijen het wordt verboden te demonstreren en KOZP heilig wordt verklaard is idd meten met twee maten.
Behalve dan David Icke.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft er totaal niets mee te maken. Echt totaal niets. Er is geen partij het demonstreren verboden in dit verhaal.
Nee, David Icke is de toegang tot Nederland ontzegt. Hij mag in zijn eigen land naar believen demonstereren.quote:
De intentie en impact is hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, David Icke is de toegang tot Nederland ontzegt. Hij mag in zijn eigen land naar believen demonstereren.
Neah...quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een samenzwering waar ze in geloven.
Niet relevant, Icke heeft geen rechten in Nederland die wij Nederlanders wel hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De intentie en impact is hetzelfde.
En dat is iets goed?quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet relevant, Icke heeft geen rechten in Nederland die wij Nederlanders wel hebben.
Ja. Mensen die naar Nederland komen om gif te verspreiden moeten geweerd worden door onze regering ongeacht de aard van hun gif.quote:
Universele rechten van de mens zijn niet belangrijk, schijnbaar.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Mensen die naar Nederland komen om gif te verspreiden moeten geweerd worden door onze regering ongeacht de aard van hun gif.
Niet mee eens. Het is zeer fout dat de regering gaat bepalen wat vergif is. Daar hebben we juist een rechtelijke macht voor.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Mensen die naar Nederland komen om gif te verspreiden moeten geweerd worden door onze regering ongeacht de aard van hun gif.
Ja, die zijn heel belangrijk. Daar staat niet in dat je anti-semieten en haatpredikers uit het buitenland moet toelaten in je land.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Universele rechten van de mens zijn niet belangrijk, schijnbaar.
Reptielen verhaal is relatief onschuldig, dat is fantasie, het anti-semitisme en racisme is dat nietquote:Op vrijdag 4 november 2022 17:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het is zeer fout dat de regering gaat bepalen wat vergif is. Daar hebben we juist een rechtelijke macht voor.
Wat mij betreft is dit weer een grote stap de verkeerde richting op.
En ja, ik vind die Icke een ongelofelijke debiel waarvan ik hoop dat zijn reptielen hem snel opeten.
Ja dus rechten houden op bij landsgrenzen en zijn dus niet universeel. Wat als zo iemand een Nederlands paspoort verkrijgt? Is dan het probleem opgelost?quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, die zijn heel belangrijk. Daar staat niet in dat je anti-semieten en haatpredikers uit het buitenland moet toelaten in je land.
Klopt,quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Reptielen verhaal is relatief onschuldig, dat is fantasie, het anti-semitisme en racisme is dat niet
Totdat een of andere debiel het nodig vind met wapens te op zoek te gaan naar de kelder van een sushirestaurant om de reptielenvergadering toe te spreken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Reptielen verhaal is relatief onschuldig, dat is fantasie, het anti-semitisme en racisme is dat niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:47 schreef Tourniquet het volgende:
Ik zag 'm nog niet in dit topic, maar dit is de behoorlijk uitgebreide (vermeende) brief van de IND aan Icke. Heb 'm van Twitter gehaald en ik kon 'm even niet herleiden naar de oorspronkelijke bron, maar het lijkt me gezien de uitgebreide toelichting en typisch ambtelijk taalgebruik wel authentiek.Ik heb mijn twijfels of dit echt is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het blijft absurd, als dit klopt dan zwicht men dus voor dreigementen. Er kunnen ongeregeldheden komen dankij tegendemonstraties. Pure chantage.
Dat niet-paspoort houders geen absoluut recht hebben om Nederland in te reizen? Best wel ja als je even over de verdere implicaties ervan denkt (en dan specifiek voor asiel).quote:
Ik heb het niet over een absoluut recht gehad. Als hij behalve zijn mening aan alle andere voorwaarden voldoet om Nederland binnen te komen is er een probleem, dat is wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat niet-paspoort houders geen absoluut recht hebben om Nederland in te reizen? Best wel ja als je even over de verdere implicaties ervan denkt (en dan specifiek voor asiel).
Dat is het wel degelijk. Dat is nu juist een van de zaken waar de regering bij uitstek competent voor is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Klopt,
en dan nog steeds is het niet aan de regering te bepalen dat iemand het land niet in komt
Ok, dus jij bent er voorstander van om haat imams in Nederland toe te laten? Ik denk niet dat je daar veel medestanders voor gaat vinden maar soit, als jij dat vind is dat prima maar dan weten we waar we staan.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een absoluut recht gehad. Als hij behalve zijn mening aan alle andere voorwaarden voldoet om Nederland binnen te komen is er een probleem, dat is wat ik bedoel.
Je snapt de logica in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus jij bent er voorstander van om haat imams in Nederland toe te laten? Ik denk niet dat je daar veel medestanders voor gaat vinden maar soit, als jij dat vind is dat prima maar dan weten we waar we staan.
Ja.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt de logica in ieder geval.Mensen weren om wat ze in potentie zouden kunnen zeggen is fundamenteel fout naar mijn mening. Dat principe is juist zeer populair en een van de pilaren van de westerse samenleving. Het feit dat veel mensen er hypocriet over zijn doet daar niets aan af.
Maar voor jou de vraag: als je voorstander bent van het weren van mensen met dit soort denkbeelden, ben je dan ook voorstander van het uitzetten van mensen met zulke denkbeelden?
Had ik niet verwacht eerlijk gezegdquote:
Ik zag 'm nog niet in dit topic, maar dit is de behoorlijk uitgebreide (vermeende) brief van de IND aan Icke. Heb 'm van Twitter gehaald en ik kon 'm even niet herleiden naar de oorspronkelijke bron, maar het lijkt me gezien de uitgebreide toelichting en typisch ambtelijk taalgebruik wel authentiek.De wappen hebben ondertussen een naam gevonden die de brief geschreven zou hebben. Deze persoon krijgt nu doodsbedreigingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Waarom had je dat niet verwacht, dat vind ik nogal vreemd. Als jij als buitenlander haat, racisme en ander gif verspreid dan hoor je niet in Nederland thuis. Nederlandse staatsburgers kunnen we uiteraard niet uitzetten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht eerlijk gezegdFijn dat je in ieder geval consistent bent.
Maar dan rijst wel de vraag, wie gaat er bepalen welke denkbeelden voldoende grond zijn voor uitzetting?
Consistentie is niet een van je sterke punten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom had je dat niet verwacht, dat vind ik nogal vreemd.
Maar dat uitzetten zou wel moeten kunnen, volgens jou. De rechter voert slechts de wet uit, dus dan moet er wetgeving komen die uiteenzet wat je wel en niet mag vinden.quote:Nederlandse staatsburgers kunnen we uiteraard niet uitzetten.
Binnen Nederland kan een rechter dat prima doen, lijkt mij.
Interessante opmerking maar mischien kunnen we het gewoon zakelijk en niet op de man houden?quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Consistentie is niet een van je sterke punten.
[..]
Maar dat uitzetten zou wel moeten kunnen, volgens jou. De rechter voert slechts de wet uit, dus dan moet er wetgeving komen die uiteenzet wat je wel en niet mag vinden.
Maar dat moet volgens jou ook mogelijk zijn voor Nederlanders. Toch?quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen buitenlanders nu ook al als ongewenste vreemdeling aangemerkt worden en uitgezet worden door de IND. Dus zo lastig is dat verhaal niet.
Waarom zou het uit de hand lopen dan ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Nee. Dat heb ik al gepost.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat moet volgens jou ook mogelijk zijn voor Nederlanders. Toch?
quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:33 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Waarom zou het uit de hand lopen dan ?
Of komt er een tegendemonstratie , zo ja van wie ?Mooi toch! Iemand moet de neo's uit Amsterdam trappen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Iedereen hebt recht om z'n mening te verkondigen , zelfs dit soort mafkezen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mooi toch! Iemand moet de neo's uit Amsterdam trappen!
Dan ben je dus niet consistent. Wat is dan de reden om deze meneer te weren? Ik ging er vanuit dat je zijn denkbeelden niet in Nederland wil hebben. Als dat het niet is, wat dan wel?quote:
En iedereen heeft het recht een tegendemonstratie te organiserenquote:Op vrijdag 4 november 2022 18:35 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Iedereen hebt recht om z'n mening te verkondigen , zelfs dit soort mafkezen.
Zolang ze niet oproepen tot geweld , vind ik het allemaal wel prima
Die mogen van mij ook tegen demonstreren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En iedereen heeft het recht een tegendemonstratie te organiserenEn zolang de Icke aanhangers niet gewelddadig zijn, zijn de antifa dat ook niet.
Dat is wel consequent. Nederlandse staatsburgers hebben grondrechten in Nederland, buitenlanders hebben die niet. Simpel.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan ben je dus niet consistent. Wat is dan de reden om deze meneer te weren? Ik ging er vanuit dat je zijn denkbeelden niet in Nederland wil hebben. Als dat het niet is, wat dan wel?
Menswijf, zulke mensen hebben juist een schijt aan universele rechten, het gaat ook helemaal niet over andere maar ze willen een podium voor zichzelf; aandachtstekort, slechte jeugd, het jongetje dat altijd gepest werd op school, papa die sigaretten ging halen en nooit meer terugkwam, de oom die wel heeeel lief voor je was als kind maar waar je later achterkwam dat je niet eens een oom hebt etc etc etc.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Universele rechten van de mens zijn niet belangrijk, schijnbaar.
Dan verschillen wij daar echt zwaar van mening. Ik vind de regering daar juist volledig niet competent toe.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het wel degelijk. Dat is nu juist een van de zaken waar de regering bij uitstek competent voor is.
Maar dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel consequent. Nederlandse staatsburgers hebben grondrechten in Nederland, buitenlanders hebben die niet. Simpel.
Ben toch benieuwd of de familie Halsema hun wapens nog meebrengtquote:Op vrijdag 4 november 2022 16:13 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]
Wapens?Ziek volk.
Zou het 'grapje' van deze mafkees daar wat mee te maken kunen hebben? (Vanaf 19:35)
[ twitter ]
Na 10 zeer grote toevalligheden heeft Jeffrey Epstein zichzelf verhangen en kon de FBI echt niemand van zijn zeer rijke sekseiland bezoekers vinden.quote:
Ik zag 'm nog niet in dit topic, maar dit is de behoorlijk uitgebreide (vermeende) brief van de IND aan Icke. Heb 'm van Twitter gehaald en ik kon 'm even niet herleiden naar de oorspronkelijke bron, maar het lijkt me gezien de uitgebreide toelichting en typisch ambtelijk taalgebruik wel authentiek.Waarom zou je in vredesnaam een Brit een Nederlandse brief sturen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrijheid van meningsuiting heeft ook zijn grenzen, je mag iemand bijvoorbeeld niet met de dood bedrijgen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:08 schreef LA99-1 het volgende:
Dat democratie al minder is dan 20 jaar geleden geleden is een feit, maar in ieder geval verhelderend dat de rijksratten inmiddels ook zijn begonnen aan inkaderen van vrijheid van meningsuiting. Kan alleen maar goed gaan, leert de geschiedenis ons.
Ik zou best een discussie wensen over waar we staan tov 20 jaar geleden. Lijsten als de democracy index zijn redelijk meetbaar en feitelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:08 schreef LA99-1 het volgende:
Dat democratie al minder is dan 20 jaar geleden geleden is een feit, maar in ieder geval verhelderend dat de rijksratten inmiddels ook zijn begonnen aan inkaderen van vrijheid van meningsuiting. Kan alleen maar goed gaan, leert de geschiedenis ons.
Neuh totaal geen filter hoor, maar de overheid en de 4e laag daarboven bepalen wel even welk nieuwskanaal ik niet tot me mag nemen. Natuurlijk nog niet zo erg als in andere landen, maar de trend is wel steeds meer 'top-down' en inkadering van democratie.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou best een discussie wensen over waar we staan tov 20 jaar geleden. Lijsten als de democracy index zijn redelijk meetbaar en feitelijk.
Maar als ik hier op google en youtube zoek kan ik letterlijk z'n hele repertoire vinden. Het is niet dat de staat een filter toepast zoals in Rusland. Jij mag zonder een enkeltje Siberi te kunnen verwachten alles roepen zolang je niet tot geweld oproept.
Het enige nieuwe dat hij te vertellen heeft is dat hij Rutte en de NL regering fascistisch vindt, zoals hij ieder ander land waarschijnlijk fascistisch vindt op Rusland na.
Ik denk dat Icke een ordinaire con-artist is. Deze zoon van God heeft met slap, niet bewijsbaar gelul een goudmijntje gevonden als vervolg op zijn niet al te succesvolle voetbalcarriere.
Daarom valt bedreiging daar ook niet onder!quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:11 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting heeft ook zijn grenzen, je mag iemand bijvoorbeeld niet met de dood bedrijgen.
Wappie en Schaap wil ik niet meer zien of horen! Gaan we niet meer doen oke?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:41 schreef Starhopper het volgende:
Samen voor Nederland blaast manifestatie in Amsterdam af
De -knip- gaan nu weer op eigen titel![]()
En wie ben jij?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wappie en Schaap wil ik niet meer zien of horen! Gaan we niet meer doen oke?
Gevaarlijke gedachtengang.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Ook geen gelul over bedreigingen nu, gewoon op het topic blijven. Dit gaat puur over David Icke en waarom hij NL niet in zou mogen. Hou het hierbij vanavond.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:41 schreef LA99-1 het volgende:
Op vrijdag 4 november 2022 23:11 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting heeft ook zijn grenzen, je mag iemand bijvoorbeeld niet met de dood bedrijgen.
Daarom valt bedreiging daar ook niet onder!
Psst, je zit in NWSquote:Op vrijdag 4 november 2022 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Bekende vergissingquote:
Doe mijn post weer in ere herstellen dan.quote:
Donequote:Op vrijdag 4 november 2022 23:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Doe mijn post weer in ere herstellen dan.
quote:
Qua antisemitisme, holocaust ontkenning, haatzaaien of wat bedoel je?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:49 schreef SpaceOddity het volgende:
Tja als dit kan, dan dienen we religie ook buiten de deur te houden, niet waar?
Ook niet mijn forumquote:
Bnw?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Waar ben jij eigenlijk mod? Ik kan je niet vinden
Misschien naar de Dam? Dat is vast de befirr er lang van zijn opmerking, dat mensen nu toch naar de Dam gaan ook al is de demonstratie daar officieel niet toegestaan.quote:Hij denkt wel dat er mensen komen betogen, maar benadrukt dat Samen voor Nederland niets meer organiseert. "We laten het nu aan de afzonderlijke partijen. Het kan zijn dat mensen thuis blijven, of dat ze alsnog naar het Museumplein gaan. Of misschien naar de Dam", zegt hij tegen de NOS.
Hoe heftiger je het verbiedt, des te interessanter het wordt..🤔quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Omdat ie heel misschien zulke teksten gaat verkondigen, dan kan je iedereen wel verbieden hier te komen.
Ho eens even. Er is een wereld van verschil tussen:quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een samenzwering waar ze in geloven. Wacht maar tot ze jou gaan bannen.
quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:55 schreef LA99-1 het volgende:
Wie is die Icke berhaupt en waarom is de gevestigde orde zo bang voor hem?
quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:53 schreef Hallojo het volgende:
Het probleem met haatimams als Icke is dat zwakbegaafde mensen geloven wat hij zegt en tot geweld overgaan tegen de mensen die hij vals beschuldigt.
Want je bent toch een held als je een pedofiel die een kelder vol met kinderen heeft die hij verkracht en vermoordt, omlegt en daarmee al die kinderen redt?
Dat er geen kind wordt gered en er alleen maar een onschuldig mens wordt vermoord, komt de zwakbegaafde pas achter als het te laat is.
quote:
Wat is een haatimam?quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:53 schreef Hallojo het volgende:
Het probleem met haatimams als Icke is dat zwakbegaafde mensen geloven wat hij zegt en tot geweld overgaan tegen de mensen die hij vals beschuldigt.
Want je bent toch een held als je een pedofiel die een kelder vol met kinderen heeft die hij verkracht en vermoordt, omlegt en daarmee al die kinderen redt?
Een haatimam is volgens mij iemand die bepaalde mensen of een bepaalde groep mensen de schuld geeft van de problemen die er zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:58 schreef LA99-1 het volgende:
[..]
[..]
Wat is een haatimam?
Welke zwakbegaafde mensen geloven wat hij zegt, en wat zegt hij dan wat ze geloven?
Waaruit blijkt dat mensen tot geweld overgaan?
Welke valse beschuldigingen hebben we het dan over?
Ik ken deze gast totaal niet, maar het feit dat onze immer betrouwbare overheid meent meningen te ontzeggen vertelt mij des te meer.
Laat iedereen toch lekker roepen zolang ze geen fighting words gebruiken.. wat is dat toch met 'liberalen'.
Ok, ben nog nieuw maar blijkbaar ben jij n van de newspeakers. Succes h.quote:Op zaterdag 5 november 2022 01:09 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Een haatimam is volgens mij iemand die bepaalde mensen of een bepaalde groep mensen de schuld geven van de problemen die er zijn.
De zwakbegaafde mensen zijn in dit geval de mensen die bekend staan als "wappie".
Het geweld probeer je te voorkomen. Tot nu toe valt het mee, al is de eerste poging moordaanslag door wappies al geweest.
Wat betreft de valse beschuldigingen: Alles en iedereen met een andere mening wordt beschuldigd van pedofilie door de wappies.
Ik vraag me al een tijdje af wat newspeakers zijn. Wat is dat precies?quote:Op zaterdag 5 november 2022 01:10 schreef LA99-1 het volgende:
[..]
Ok, ben nog nieuw maar blijkbaar ben jij n van de newspeakers. Succes h.
Term uit 1984:quote:Op zaterdag 5 november 2022 01:11 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik vraag me al een tijdje af wat newspeakers zijn. Wat is dat precies?
quote:Newspeak is een fictieve taal in George Orwells roman 1984. Het is een taal die wordt gecreerd en gecontroleerd door de totalitaire staat als een instrument om de vrijheid van gedachten en concepten die een bedreiging voor het regime vormen (zoals vrijheid, zelfexpressie, individualiteit en vrede) te beperken.
[…]
Het verdraaien van de waarheid (alternatieve feiten) of het mooier doen voorkomen door middel van eufemismen van gebeurtenissen door politici of anderen wordt, naar analogie, vaak newspeak genoemd. Een voorbeeld uit de jaren 1980: de neutronenbom werd ook wel neutronengranaat genoemd, om de weerstand tegen de bom te verminderen.
Dat krijg je dan wanneer je wappies moderators maakt. Ze zien niet eens waar hun bevoegdheden liggen. Modereren met het hart, zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Joah, en daarom de post gelijk weer aangepast, gevraagd om opruiming en in DM excuses aan de betreffende user aangeboden... Nee je hebt gelijkquote:Op zaterdag 5 november 2022 02:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat krijg je dan wanneer je wappies moderators maakt. Ze zien niet eens waar hun bevoegdheden liggen. Modereren met het hart, zullen we maar zeggen.
O ja, je meende het niet echt, maar je zei het wel even.quote:
Probleem is dat het niet ergens in een gymzaal zou zijn natuurlijk. Dqqrnaast trekt het veel gekkies en ander gevaarlijk volk aan. Geen podium bieden dus.quote:Op zaterdag 5 november 2022 02:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Dit is geweldige publiciteit van opper debiel David Icke. Had hem lekker laten speachen voor 5 man ergens in een gymzaal van de Bijlmer. Deze ontzegging is enkel reclame voor de man.
En nu trekt hij nog meer gekkies aan omdat hij nu volledig in het nieuws komt en omdat een democratische rechtsstaat iemand weigert om iets wat ze mogelijk kunnen vertellen. Dit is toch juist een extra bevestiging voor de complotgekkies en juist door deze weigering word die aanhang toch juist groter….quote:Op zaterdag 5 november 2022 07:33 schreef Malavita het volgende:
[..]
Probleem is dat het niet ergens in een gymzaal zou zijn natuurlijk. Dqqrnaast trekt het veel gekkies en ander gevaarlijk volk aan. Geen podium bieden dus.
Mooi dat het is afgelast, ze gaan nu thee drinken op het museumpleinhopelijk de ME ook
Dat betwijfel ik hoor. Ik ben erg voor vrijheid van meningsuiting maar aan mensen die de democratie ondermijnen met klinklare onzin moet je grenzen stellen. De VvMU heeft ook grenzen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:12 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En nu trekt hij nog meer gekkies aan omdat hij nu volledig in het nieuws komt en omdat een democratische rechtsstaat iemand weigert om iets wat ze mogelijk kunnen vertellen. Dit is toch juist een extra bevestiging voor de complotgekkies en juist door deze weigering word die aanhang toch juist groter….
Doordat we het hier over hebben weet iedereen die geen ongeneeslijke wappie is wat voor mafkees die Icke is en wat voor idiote en potentieel gevaarlijke praat hij uitslaat. Hij maakt onze gekkies nog gekker.quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik hoor. Ik ben erg voor vrijheid van meningsuiting maar aan mensen die de democratie ondermijnen met klinklare onzin moet je grenzen stellen. De VvMU heeft ook grenzen.
Als dit soort figuren, met backup van antidemocratische organisaties die voortdurend proberen wetenschap, rechtspraak, journalistiek, kunst en onderwijs verdacht te maken steeds opnieuw de zeepkist mogen beklimmen met hun gelul over Joodse complotten, reptielen, tribunalen en deep state, dan geef je ze elke keer weer de kans de democratie te ondermijnen.
Het heeft niet zozeer met VvMU te maken. Hij heeft nu alleen een groter podium gekregen in de media dan dat hij wel was toegelaten. Als hij over reptielen en deepstate wil lullen, lekker laten doen er hard om lachen. Je neemt die man nu veel te serieus.quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik hoor. Ik ben erg voor vrijheid van meningsuiting maar aan mensen die de democratie ondermijnen met klinklare onzin moet je grenzen stellen. De VvMU heeft ook grenzen.
Als dit soort figuren, met backup van antidemocratische organisaties die voortdurend proberen wetenschap, rechtspraak, journalistiek, kunst en onderwijs verdacht te maken steeds opnieuw de zeepkist mogen beklimmen met hun gelul over Joodse complotten, reptielen, tribunalen en deep state, dan geef je ze elke keer weer de kans de democratie te ondermijnen.
Ergens over discussieren is juist wat je wil.quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:40 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer met VvMU te maken. Hij heeft nu alleen een groter podium gekregen in de media dan dat hij wel was toegelaten. Als hij over reptielen en deepstate wil lullen, lekker laten doen er hard om lachen. Je neemt die man nu veel te serieus.
En in een vrije democratie kan helaas soms een ondermijnde mening er ook bij horen. Hoe gek het ook klinkt er moet wel ruimte zijn voor maatschappelijke kritische denkers hoe oneens ik het er ook mee ben. Maar dat is ook mijn vrijheid om er dan wat over te zeggen.
Zijn mening komt toch wel hier terecht, dus wat heeft die boycot dan voor nut? Er zijn nu al 10 pagina’s over deze mafketel volgepraat. Die aandacht had hij anders niet eens op dit forum gehad.
6 mei 2002...quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:53 schreef Hallojo het volgende:
Dat er geen kind wordt gered en er alleen maar een onschuldig mens wordt vermoord, komt de zwakbegaafde pas achter als het te laat is.
Heeft echt geen fuck met David Icke te maken. Komt niet eens in de buurt.quote:
OK!quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Heeft echt geen fuck met David Icke te maken. Komt niet eens in de buurt.
Zeker niet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Fortuyn was geen derderangs oplichter.
Het probleem is dat er tientallen, honderden zijn, die die man op zijn woord geloven. Hier was het geen kelder van een restaurant, maar wel een begraafplaats in Bodegraven, waar ineens elke minderjarige die daar lag door seksueel misbruik zou zijn omgekomen. Het aantal mensen dat gehoor gaf aan een oproep om bloemen te leggen, nam onaangename vormen aan, en dan heb ik het nog niet eens over de achtergebleven ouders.quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:40 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer met VvMU te maken. Hij heeft nu alleen een groter podium gekregen in de media dan dat hij wel was toegelaten. Als hij over reptielen en deepstate wil lullen, lekker laten doen er hard om lachen. Je neemt die man nu veel te serieus.
En in een vrije democratie kan helaas soms een ondermijnde mening er ook bij horen. Hoe gek het ook klinkt er moet wel ruimte zijn voor maatschappelijke kritische denkers hoe oneens ik het er ook mee ben. Maar dat is ook mijn vrijheid om er dan wat over te zeggen.
Zijn mening komt toch wel hier terecht, dus wat heeft die boycot dan voor nut? Er zijn nu al 10 pagina’s over deze mafketel volgepraat. Die aandacht had hij anders niet eens op dit forum gehad.
Ik vergelijk Icke niet met Fortuyn, ik vergelijk de sfeer die de betreffende user omschrijft. Zijn beschrijving over de gecreeerde sfeer komt aardig overeen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja het is waanzin. Maar hij zou gewoon op het museumplein gaan staan en ja er zal een aanhang bij aanwezig zijn geweest. Maar het is niet dat door deze boycot deze mensen plots niet meer bestaan. En ik denk dat door deze media aandacht een groter bereik heeft behaald dan dat hij daadwerkelijk mocht spreken. Mensen die er tegenaan hikte zijn echt niet van mening nu veranderd. In tegendeel, ik denk dat het “zie je nou wel” publiek is gegroeid.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:24 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het probleem is dat er tientallen, honderden zijn, die die man op zijn woord geloven. Hier was het geen kelder van een restaurant, maar wel een begraafplaats in Bodegraven, waar ineens elke minderjarige die daar lag door seksueel misbruik zou zijn omgekomen. Het aantal mensen dat gehoor gaf aan een oproep om bloemen te leggen, nam onaangename vormen aan, en dan heb ik het nog niet eens over de achtergebleven ouders.
Of de nabestaanden van Marianne Vaatstra. Ook om haar dood heen zijn de wildste verhalen verzonnen, waardoor haar geboorteplaats een bedevaartsoord werd voor wappies. Of Nicky Verstappen, wiens monumentje moest worden bewaakt omdat men in Telegramgroepen opriep om de herdenking te verstoren in het belang van een hoger doel, namelijk het aantonen van de betrokkenheid van diverse politici.
Niemand hoeft de officile lezing te geloven. Die in twijfel trekken, even goede vrienden. Maar op basis van anekdotisch bewijs of zelfbedachte aannnames iemand beschuldigen en achterna gaan, is waanzin.
Vermoord door dezelfde extreemlinkse wappies die nu tegen vrijheid van meningsuiting zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vermoord door dezelfde extreemlinkse wappies die nu tegen vrijheid van meningsuiting zijn.
Haatimams werden anders ook de toegang ontzegd.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Levensgevaarlijk die reptielen.
Whataboutismquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Haatimams werden anders ook de toegang ontzegd.
Van 'kritisch' en 'onafhankelijk' 'journalist' Joost Niemoller, ja. En zoals ik aangeef klopt het dus niet eens.quote:
Geen whataboutism maar gewoon het gelijk toepassen van de wet. Als je alleen maar hier naartoe wil komen haat te spuien wordt je de toegang geweigerd, los vanuit welke misplaatste ideologie je dat komt doen.quote:
Ik heb toch redelijk wat interviews van hem gezien de afgelopen jaren maar haatzaaien ben ik niet tegengekomen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geen whataboutism maar gewoon het gelijk toepassen van de wet. Als je alleen maar hier naartoe wil komen haat te spuien wordt je de toegang geweigerd, los vanuit welke misplaatste ideologie je dat komt doen.
Maar dat heeft @Hallojo helemaal niet geschreven. Integendeel zelfs. Heb je zijn post niet veel te snel gelezen?quote:Op zaterdag 5 november 2022 10:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vergelijk Icke niet met Fortuyn, ik vergelijk de sfeer die de betreffende user omschrijft. Zijn beschrijving over de gecreeerde sfeer komt aardig overeen.
Zeker als je dan ook nog ziet dat er 'als grap' opgeroepen wordt om hem te doden.
Noem je Baudet, Putin en Laughland reptielen?quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Levensgevaarlijk die reptielen.
Is legit.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:17 schreef Akathisia het volgende:
Is die ingescande brief nou legit of niet? Vice lijkt het serieus te nemen.
Holy fuck. Ziek.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is legit.
https://nos.nl/artikel/24(...)ker-icke-over-gevaar
Islamitische scholen in Nederland werden decennia door haat-islam gesponsord. Deed Nederland niets tegen totdat het niet meer onder de pet gehouden kon worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is grappig dat veel 'complotwappies' toen al riepen dat de wijze van omgang met moslims de weg zou vrijmaken voor allerlei inperkingen voor de gehele populatie.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je zal mij dan ook nergens horen zeggen dat ik het een goed idee vind om dat heerschap de toegang tot het land te ontzeggen. Sowieso een enge ontwikkeling wanneer je de overheid hoort verkondigen dat vrijheid van meningsuiting ergens niet voor bedoeld is. Uhhhhh doe maar ff niet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is grappig dat veel 'complotwappies' toen al riepen dat de wijze van omgang met moslims de weg zou vrijmaken voor allerlei inperkingen voor de gehele populatie.
Kijk eens aan, we zijn het niet vaak eens maar hier is verder niets aan toe te voegenquote:Op zaterdag 5 november 2022 15:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je zal mij dan ook nergens horen zeggen dat ik het een goed idee vind om dat heerschap de toegang tot het land te ontzeggen. Sowieso een enge ontwikkeling wanneer je de overheid hoort verkondigen dat vrijheid van meningsuiting ergens niet voor bedoeld is. Uhhhhh doe maar ff niet.
Op zich mee eens, maar het is geen Nederlands staatsburger. Dus gaat het hier niet zozeer om het recht van die man om zijn mening te uiten, als wel om het recht van Nederlanders om daar kennis van te nemen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:32 schreef laforest het volgende:
Onterecht imho. Ook domme mensen mogen andere domme mensen toespreken zonder overheidsbemoeinissen. Blijkt daar achteraf toch iets heeft plaatsgevonden dat wellicht strafbaar zou kunnen zijn, dan kan een rechter daar over oordelen, niet een regering.
Wat is een jodenschwalbe nou weer?quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich mee eens, maar het is geen Nederlands staatsburger. Dus gaat het hier niet zozeer om het recht van die man om zijn mening te uiten, als wel om het recht van Nederlanders om daar kennis van te nemen.
Maar goed, er is een aanval op de vrijheid van meningsuiting aan de gang. Deze regering 'ondermijnt' de rechtsstaat en probeert met allerlei vaagpraat en via de jodenschwalbe in eentweetjes tussen het CIDI en Yesilguz politieke tegenstanders te belasteren en via hun 'gevoelens' en zo de 'veiligheid' de totalitaire macht over de meningen te grijpen.
Een of andere club die claimt namens 'de joden' te spreken die als Neymar helse emotionale pijnen claimend gaat liggen kronkelen om een ander het debat uit te laten sturen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is een jodenschwalbe nou weer?
Godskneiters, hoe krijg je het uit je toetsenbord. Al helemaal als je de uitspraken van Icke kent. Dibieus hoor, erg dubieus.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een of andere club die claimt namens 'de joden' te spreken die als Neymar helse emotionale pijnen claimend gaat liggen kronkelen om een ander het debat uit te laten sturen.
Welke racistische uitspraken heeft Icke gedaan?quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |