Omdat het een volstrekte randdebiel is en we er daar al genoeg van hebben. Volgende vraag.quote:
Ook als het VK nog in de EU had gezeten had Nederland Icke de toegang kunnen weigeren met een beroep op de openbare orde.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:31 schreef Magister_Artium het volgende:
Van die momenten dat ik blij ben dat Groot-Brittanni niet meer bij de EU hoort.
Dit. Mensen moeten niet teveel afwijken. Het is namelijk niet ondenkbaar dat afwijking onrust kan veroorzaken en de kans daar op moeten we niet durven accepteren met zijn allen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Terecht. Vrijheid van meningsuiting is niet meer van deze tijd.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit. Mensen moeten niet teveel afwijken. Het is namelijk niet ondenkbaar dat afwijking onrust kan veroorzaken en de kans daar op moeten we niet durven accepteren met zijn allen.
We hoeven niet te accepteren dat buitenlandse haatzaaiers en complot verspreiders hier hun gif komen verspreiden, nee. Als jij met afwijken strafbare zaken als anti-semitisme en racisme bedoeld dan heb je gelijk, dat is namelijk bij wet verboden in Nederland.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit. Mensen moeten niet teveel afwijken. Het is namelijk niet ondenkbaar dat afwijking onrust kan veroorzaken en de kans daar op moeten we niet durven accepteren met zijn allen.
Dan moet ie daarvoor veroordeeld worden als hij die teksten in Nederland verkondigd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hoeven niet te accepteren dat buitenlandse haatzaaiers en complot verspreiders hier hun gif komen verspreiden, nee. Als jij met afwijken strafbare zaken als anti-semitisme en racisme bedoeld dan heb je gelijk, dat is namelijk bij wet verboden in Nederland.
Beetje omgekeerde wereld dat Nederland dan kosten moet gaan maken om hem voor het gerecht te dagen terwijl we hem gewoon buiten de deur kunnen houden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan moet ie daarvoor veroordeeld worden als hij die teksten in Nederland verkondigd.
Zie het als een haatprediker uit een ander land, die worden ook geweigerd, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan moet ie daarvoor veroordeeld worden als hij die teksten in Nederland verkondigd.
Omdat ie heel misschien zulke teksten gaat verkondigen, dan kan je iedereen wel verbieden hier te komen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje omgekeerde wereld dat Nederland dan kosten moet gaan maken om hem voor het gerecht te dagen terwijl we hem gewoon buiten de deur kunnen houden.
Als de FvD verlegen zit om anti-semieten en racisten dan kunnen ze die toch vast wel in Nederland vinden?
Ik denk dat jij niet helemaal begrijpt wat een mening is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hij mag nog steeds roepen wat ie wilt, zolang hij dat maar niet in Nederland doetquote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Daar draait het wel op uit denk ik.quote:Op vrijdag 4 november 2022 02:49 schreef KillemWieft het volgende:
Gewoon z’n speech vanuit Engeland live-streamen op grote videoschermen.
Nee, als het risico dusdanig groot wordt geacht dat er wets overtredingen gaan plaatsvinden mag je preventief optreden. Waaronder dus een weigering om Nederland in te komen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 01:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Icke ziet zijn opvattingen niet als een mening maar als feiten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Ik vind het ook vervelend voor je dat op al dat gelul over reptilians, illuminati en tempeliers wappies afkomen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Persoonlijk gooi ik liever mijn recht om ook niet mainstream ideen te horen niet weg vanwege wat wappies.
Maar vanuit welke hoek? De FvD-ers cs, of allemaal inclusieve, tolerante protestclubjes?quote:Dat heeft het kabinet besloten in verband met risico's voor de openbare orde.
Iedereen heeft wel een samenzwering waar ze in geloven. Wacht maar tot ze jou gaan bannen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het ook vervelend voor je dat op al dat gelul over reptilians, illuminati en tempeliers wappies afkomen.
ok Gandalfquote:Op vrijdag 4 november 2022 07:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een samenzwering waar ze in geloven. Wacht maar tot ze jou gaan bannen.
Maar dat op zich is geen reden hem te weigeren. KOZP tenslotte mag ook gewoon demonstreren,quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Icke ziet zijn opvattingen niet als een mening maar als feiten.
Beide?quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar dat op zich is geen reden hem te weigeren. KOZP tenslotte mag ook gewoon demonstreren,
En zolang hij geen haat predikt of oproept to geweld is hij ook gewoon welkom, in tegenstelling tot enkele islamitische haatpredikers die daarvoor wel terecht niet welkom zijn.
De enige reden waarom men hem wel kan weigeren is de mogelijkheid van te verwachten verstoring van de openbare orde. Wat ook de reden is dat bv demonstraties verboden kunnen worden.
Nou lijkt mij interesant vanuit welke hoek die 'verstoring' dan te verwachten valt. Zijn het zijn aanhangers? Of gaat het om tegendemonstranten?
We weigeren ook wappie-imams, dus het weigeren van haat-imam Icke is redelijk consistent.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:14 schreef Bloemkool het volgende:
Wat een krom gedoe. We halen een ideologie met een hoop haat met open armen binnen. Een ideologie van waaruit vreselijke aanslagen gepleegd worden. Tevens nog wat IS bruiden ophalen want die moeten vervolgd worden. Maar 1 man met waan ideeen die gaan we tegenhouden.
Het is een Britquote:Op vrijdag 4 november 2022 08:22 schreef ems. het volgende:
Liever geen christelijk amerikaanse gekkies hier. We hebben zelf al genoeg clowns.
Verhip, qua afkomst inderdaad. Maar qua doen en laten is het een amerikaanse gekkie.quote:
Als je een beetje had opgelet de afgelopen jaren dan had je dat geweten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:43 schreef franske19 het volgende:
Ze kunnen dus wel mensen die hier niets te zoeken hebben de toegang weigeren.
Trump kan Nederland niet eens aanwijzen op de kaart joh.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vraag mij nou af, als Trump herkozen wordt, gaan we hem dan ook weigeren?
Nee, zelfs de kans dat er orde verstoringen zijn is geen reden om dingen te verbieden. Als dat zo was zou er geen voetbal wedstrijd meer doorgaan. En bijna geen enkele demonstratie.quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, als het risico dusdanig groot wordt geacht dat er wets overtredingen gaan plaatsvinden mag je preventief optreden. Waaronder dus een weigering om Nederland in te komen.
Als hij welkom is dan moeten haatimams en antihomo predikanten ook welkom zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2022 00:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Uiteraard niet, dat kan geen enkele Amerikaan. Maar met behulp van techniek zal het de piloot wel lukken om Schiphol te vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump kan Nederland niet eens aanwijzen op de kaart joh.
Trump heeft tig rechtszaken aan de broek hangen omtrent de oproep tot geweld en de Kapitoolbestorming. Zouden we hem niet weigeren dan mag je Holleeder en Taghi ook wel een platform gaan geven.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vraag mij nou af, als Trump herkozen wordt, gaan we hem dan ook weigeren?
Is er dan sprake van oproepen tot geweld / discriminatie van de kant van David Icke? Nee. Volgens mij niet. Maar als je een voorbeeld hebt dan laat ik mij graag overtuigen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:20 schreef Harvest89 het volgende:
Als hij welkom is dan moeten haatimams en antihomo predikanten ook welkom zijn.
Men vreest verstoring van de openbare orde. Daar heeft meneer Icke waarschijnljk ook niet toe opgeroepen, maar blijkbaar is zijn aanwezigheid reden voor verstoring van de openbare orde. Zullen wel voor en tegenstanders zijn die met elkaar op de vuist gaan.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Is er dan sprake van oproepen tot geweld / discriminatie van de kant van David Icke? Nee. Volgens mij niet. Maar als je een voorbeeld hebt dan laat ik mij graag overtuigen.
Hij ontkent de Holocaust, is bezig met verspreiden van haat en onrust op basis van fake news achterlijke complottheorieen. Het is gewoon een sabotageclown. Geen podium geven dus.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Is er dan sprake van oproepen tot geweld / discriminatie van de kant van David Icke? Nee. Volgens mij niet. Maar als je een voorbeeld hebt dan laat ik mij graag overtuigen.
Dat geldt voor heel veel demonstraties. Ik hoorde net een hoogleraar op Radio1 die stelde dat de gemeente / het rijk dan moet aantonen dat ze niet de capaciteit kunnen vrijmaken om een ordelijk verloop te kunnen garanderen. Aangezien het recht op demonstratie een grondrecht is, moet de gemeente eigenlijk alles in het werk stellen om de openbare orde te handhaven. Dat lijkt mij sterk dat ze dat kunnen aantonen. Ook het feit dat hij voor 2 jaar verbannen is, en niet alleen voor deze demonstratie lijkt aan te tonen dat openbare orde niet de reden is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Men vreest verstoring van de openbare orde. Daar heeft meneer Icke waarschijnljk ook niet toe opgeroepen, maar blijkbaar is zijn aanwezigheid reden voor verstoring van de openbare orde. Zullen wel voor en tegenstanders zijn die met elkaar op de vuist gaan.
Schijnbaar is dat reden of rechtvaardiging om deze meneer toegang to Nederland te weigeren. (Wat overigens al in Duitsland en nog een land ook al is gebeurd).
Klopt dat ze de capaciteit moeten aantonen. Aan de hand daarvan worden nog wel eens vergunningen voor voetbal wedstrijden geweigerd (bijvoorbeeld tijdens carnaval).quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel veel demonstraties. Ik hoorde net een hoogleraar op Radio1 die stelde dat de gemeente / het rijk dan moet aantonen dat ze niet de capaciteit kunnen vrijmaken om een ordelijk verloop te kunnen garanderen. Aangezien het recht op demonstratie een grondrecht is, moet de gemeente eigenlijk alles in het werk stellen om de openbare orde te handhaven. Dat lijkt mij sterk dat ze dat kunnen aantonen. Ook het feit dat hij voor 2 jaar verbannen is, en niet alleen voor deze demonstratie lijkt aan te tonen dat openbare orde niet de reden is.
Wat ze in ieder geval bereiken hiermee is dat heel veel mensen nu youtubes van deze man gaan kijken.
Echt wat eeen vergelijking.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:46 schreef superniger het volgende:
En ondertussen wel IS-bruiden naar Nederland halen.
Dit is gewoon een aantasting van een grondrecht. Een heel verkeerd pad om te bewandelen. Daarnaast geef je zijn aanhangers nu munitie om te zeggen dat de "elite" anders denkenden de mond wil snoeren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij ontkent de Holocaust, is bezig met verspreiden van haat en onrust op basis van fake news achterlijke complottheorieen. Het is gewoon een sabotageclown. Geen podium geven dus.
quote:"Sommige critici beschouwen Icke als een Holocaustontkenner en zijn "Reptilians" en andere theorien als antisemitisch.[11] Na een interview met Icke in 2018, meent journalist Henry Widdas dat hier geen bewijs voor is. Volgens hem dicht Icke de Joden geen bijzondere plaats toe in zijn wereldcomplot, verafschuwt hij racisme en ziet hij "het zichzelf identificeren met welk ras dan ook" als een verkeerd begrip van wie we werkelijk zijn. "
Grondrechten gelden voor burgers, niet voor aliens.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel veel demonstraties. Ik hoorde net een hoogleraar op Radio1 die stelde dat de gemeente / het rijk dan moet aantonen dat ze niet de capaciteit kunnen vrijmaken om een ordelijk verloop te kunnen garanderen. Aangezien het recht op demonstratie een grondrecht is, moet de gemeente eigenlijk alles in het werk stellen om de openbare orde te handhaven. Dat lijkt mij sterk dat ze dat kunnen aantonen. Ook het feit dat hij voor 2 jaar verbannen is, en niet alleen voor deze demonstratie lijkt aan te tonen dat openbare orde niet de reden is.
Wat ze in ieder geval bereiken hiermee is dat heel veel mensen nu youtubes van deze man gaan kijken.
De man is geen Nederlander en komt niet uit de EU, dus ik vraag me af of dat 'grondrecht' waar je het over hebt wel geldt voor hem.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is gewoon een aantasting van een grondrecht. Een heel verkeerd pad om te bewandelen. Daarnaast geef je zijn aanhangers nu munitie om te zeggen dat de "elite" anders denkenden de mond wil snoeren.
Holocaust ontkenning is geen sprake van. volgens de wiki:
[..]
echt je quote een nederlandse wiki die is aangepast door een fdv-er want je kunt nu vast het orginele artikel laten zien.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is gewoon een aantasting van een grondrecht. Een heel verkeerd pad om te bewandelen. Daarnaast geef je zijn aanhangers nu munitie om te zeggen dat de "elite" anders denkenden de mond wil snoeren.
[..]
Klopt:quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
echt je quote een nederlandse wiki die is aangepast door een fdv-er want je kunt nu vast het orginele artikel laten zien.
Echt wat een goedkope propaganda
Zoals de complotdenkers zeggen, je moet niet alles geloven wat men je voorhoudt. Of heb jij bewijzen dat hij wel een Holocaust ontkenner is. Dan even linkje plaatsen.quote:Having interviewed Icke for two hours, and having seen his four-hour show, I do not believe he is racist. Far from it in fact.
He abhors racism and sees identifying oneself with any race as a misunderstanding of who we actually are – more on that later.
And he does not deny the Holocaust. Icke says: “The way the Jewish people in Nazi Germany were treated by the Nazis is grotesque, horrific and almost beyond comprehension.”
dit is dus indirect bewijs nogmaals. er is een beeld materiaal dat icke zich openlijk uit spreekt tegen rascisme, tegen holocaust en tegen anti semitisme?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Klopt:
https://www.lep.co.uk/wha(...)y-exaggerated-270142
The “Holocaust denier” slur was repeated in the first paragraph of one newspaper article last month. Icke claims that, when his younger son, Jaymie, asked them to provide evidence of that, the line was immediately withdrawn from the online story.
[..]
Zoals de complotdenkers zeggen, je moet niet alles geloven wat men je voorhoudt. Of heb jij bewijzen dat hij wel een Holocaust ontkenner is. Dan even linkje plaatsen.
Snap je het verschil niet....quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef Alpha0 het volgende:
Oorlogsmisdadigers uit Afrika laten we gewoon toe en geven we zelfs staatsburgerschap, elke vrijdag worden er in 100en moskeen door het hele land Middeleeuwse denkwijzen verkondigt waar je oren van gaan klapperen, corona importeren was tijdens de pandemie ook nooit een probleem, de grens staat uberhaupt wagenwijd open voor alles en iedereen. En nu zouden we iemand die een alternatieve waarheid verkondigt niet toe laten. Give me a break. Ging VVD66 er niet prat op liberaal te zijn?!
dat gebeurd al.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:59 schreef Inbox het volgende:
Maar wat nou als de man naar Nederland zou willen komen voor asiel?
Goed te lezen dat er lui de toegang tot Nederland ontzegd kunnen worden. Hopelijk wordt het de standaard en gaat het ook gelden voor religekkies zoals bijv. haatimams.
Hier net zo indirect bewijs van zijn anti-semitismequote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Klopt:
https://www.lep.co.uk/wha(...)y-exaggerated-270142
The “Holocaust denier” slur was repeated in the first paragraph of one newspaper article last month. Icke claims that, when his younger son, Jaymie, asked them to provide evidence of that, the line was immediately withdrawn from the online story.
[..]
Zoals de complotdenkers zeggen, je moet niet alles geloven wat men je voorhoudt. Of heb jij bewijzen dat hij wel een Holocaust ontkenner is. Dan even linkje plaatsen.
Je zet me wel aan het werk. Maar ja dat is er: vanaf 7 minuten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit is dus indirect bewijs nogmaals. er is een beeld materiaal dat icke zich openlijk uit spreekt tegen rascisme, tegen holocaust en tegen anti semitisme?
dat is een andere discussie. maar dat men icke weigert voor een haat speech te geven is dus niet vreemd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, maar zeer zelden. Zouden ze veel vaker en sneller moeten doen.
Oh? Dus iedere buitenlander mag aanspraak maken op het grondrecht om naar Nederland te reizen en hier zijn zegje te doen? Bijzonder verhaal wel, welk artikel van de Nederlandse grondwet is dat precies?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |