SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Yeah, terugtrekken heeft meer voordelen voor de Russen dan voor de Oekraners. Natuurlijk houden die laatste nu ook troepen over.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:13 schreef Slayage het volgende: [..] Er zijn signalen dat de Russen aan de andere kant van de rivier een nieuwe beter te verdedigen verdedigingslinie aan het voorbereiden zijn. Dit is al geruime tijd de verwachting omdat het heel lastig is om Kherson stad te verdedigen voor de Russen.
Handig met de wind uit het westen.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:26 schreef Frutsel het volgende:
Het zal me nog steeds niets verbazen als straks Kherson het testgebied wordt van een TN
Dat uitdunnen gaat niet meer op nu ze 300k (of in werkelijkheid meer dan dat) manschappen erbij hebben gekregen om gebied bezet te houden. Zelfs als er dagelijks 1000 man wordt afgeslacht. En wanneer er nog maar 150k man over is doen ze weer een mobilisatie.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:39 schreef polderturk het volgende:
Het front is nu stabiel door de mobilisatie. Echter verliest Rusland nog steeds veel manschappen en materieel. Dit zal doorgaan tot het Russische leger in de bezette gebieden behoorlijk uitgedund is. Dan begint Oekrane weer een groot offensief. Rusland verliest weer grote lappen grond. Rusland gaat een volgende mobilisatie ronde afkondigen.
Dit proces gaat zich herhalen totdat of Rusland geheel uit Oekrane is gewerkt of totdat er een volksopstand/coup plaatsvindt in Rusland.
Ja, dus draait het uit op een uitputtingsoorlog. Rusland zal dit volhouden in de hoop dat het westen er genoeg van heeft en om tafel wil.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat uitdunnen gaat niet meer op nu ze 300k (of in werkelijkheid meer dan dat) manschappen erbij hebben gekregen om gebied bezet te houden. Zelfs als er dagelijks 1000 man wordt afgeslacht. En wanneer er nog maar 150k man over is doen ze weer een mobilisatie.
Dan moeten ze er maar 3000 per dag afslachten. Want met 20.000 doden per week gaan ze de oorlog n Rusland steeds minder leuk vinden.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat uitdunnen gaat niet meer op nu ze 300k (of in werkelijkheid meer dan dat) manschappen erbij hebben gekregen om gebied bezet te houden. Zelfs als er dagelijks 1000 man wordt afgeslacht. En wanneer er nog maar 150k man over is doen ze weer een mobilisatie.
Tot ze het niet meer volhouden. Om dat voor elkaar te krijgen is het moreel van de Russen breken door er heel veel af te slachten. Niet meer jammeren dat het zielig is voor die arme dienstplichtigen, gewoon genadeloos afmaken. Op een gegeven moment beginnen ze wel te muiten.quote:
In 1917 hebben ze gemuit. Nu kunnen ze weer muiten.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tot ze het niet meer volhouden. Om dat voor elkaar te krijgen is het moreel van de Russen breken door er heel veel af te slachten. Niet meer jammeren dat het zielig is voor die arme dienstplichtigen, gewoon genadeloos afmaken. Op een gegeven moment beginnen ze wel te muiten.
Daar is nog wel wat voor nodig. Er zal flink wat psy-ops aan het front voor nodig zijn.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
In 1917 hebben ze gemuit. Nu kunnen ze weer muiten.
Dat muiten kan ook gebeuren door de "zachte" kant van Oekrane te laten zien. Gevangenen die beter behandelt worden, geen oorlogsmisdaden begaan, elkaar respecteren, etc.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tot ze het niet meer volhouden. Om dat voor elkaar te krijgen is het moreel van de Russen breken door er heel veel af te slachten. Niet meer jammeren dat het zielig is voor die arme dienstplichtigen, gewoon genadeloos afmaken. Op een gegeven moment beginnen ze wel te muiten.
Ja sure, misschien uitnodigen voor een kopje thee. Maar ik heb het over genadeloos afslachten op het slagveld. HIMARS de stations waar rekruten uit de trein stappen.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:35 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dat muiten kan ook gebeuren door de "zachte" kant van Oekrane te laten zien. Gevangenen die beter behandelt worden, geen oorlogsmisdaden begaan, elkaar respecteren, etc.
"Genadeloos afmaken" speelt de Russische politiek natuurlijk in de kaart. "zie je wel, ze zijn barbaren die tegengehouden moeten worden." En het is ook niet goed voor de Westerse steun.
Professioneel blijven. Dat is een stuk productiever.
Daar kan ik op zich wel in meegaan . Maar zo een mobilisatie is extreem impopulair. Dus dat gaan ze niet zomaar doen. Bovendien liegen de generaals (of hun onderofficieren) over de situatie op de grond tegen Poetin. Daardoor kan zo een nieuwe mobilisatie mogelijk niet op tijd genomen worden.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hiermee eens hoor, ik zie geen andere uitweg. Putin gaat niet uit zichzelf stoppen dus de tegenstand zal vanuit de Russen zelf moeten komen.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hier zitten we dichter op elkaar en zal de pers het niet verzwijgen. Daar is de situatie iets anders, en daarom moeten er gewoon veel meer Russische dienstplichtigen omkomen. Anders helpt het niet.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:55 schreef Nielsch het volgende:
Als Rusland 1000 man per dag verliest dan staat dat gelijk aan wanneer Nederland zo'n 117 soldaten per dag verliest in een oorlog (afgezet tegen het totaal aantal inwoners). Wij zouden dat als land echt bizar vinden.
Ze mikken op het winnen van de republikeinen. Als die dan de financiele en militaire steun stoppen dan is het voorbij, Europa kan dat niet compenseren. Althans daar hoopt Rusland op.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Ja, dus draait het uit op een uitputtingsoorlog. Rusland zal dit volhouden in de hoop dat het westen er genoeg van heeft en om tafel wil.
Gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze mikken op het winnen van de republikeinen. Als die dan de financiele en militaire steun stoppen dan is het voorbij, Europa kan dat niet compenseren. Althans daar hoopt Rusland op.
Niet in groepsverband, geen journalist, St. Petersburg artist Sasha Skochilenko, who was arrested in April for replacing supermarket price tags with stickers containing information about civilian deaths in Mariupol, Ukraine, is being tried under Russia’s law against “disinformation” — and facing up to 10 years in prison.quote:Op donderdag 3 november 2022 09:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het idee dat elke vorm van kritiek je een ticket naar de gulag oplevert, is overdreven. Je kan best kritiek hebben in Rusland, zolang je het maar niet in groepsverband doet of als journalist of politicus.
en per land massa?quote:Op donderdag 3 november 2022 12:55 schreef Nielsch het volgende:
Als Rusland 1000 man per dag verliest dan staat dat gelijk aan wanneer Nederland zo'n 117 soldaten per dag verliest in een oorlog (afgezet tegen het totaal aantal inwoners). Wij zouden dat als land echt bizar vinden.
Er is helemaal geen oorlogquote:Op donderdag 3 november 2022 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
toch een hoop mensen en materieel verloren in een oorlog die maar 3 dagen zou duren.
Ze hadden moeten terugtrekken nadat de slag om Kiev mislukte. Dan waren ze eraf gekomen met excuses en wat herstelbetalingen.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
toch een hoop mensen en materieel verloren in een oorlog die maar 3 dagen zou duren.
De 100k gaan ze in dit tempo deze maand nog halenquote:
In dit tempo worden het inderdaad een hoop lege stoeltjes bij het kerstdiner. Maar ik zie geen andere uitweg eigenlijk.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De 100k gaan ze in dit tempo deze maand nog halen
Meh. Zo kan je ook wel betogen dat in Nederland alles om de Randstad draait en de periferie er al decennia erg bekaaid af komt hquote:
74.000 moet je nemen als maximum getal. Dat is exclusief gewonden en POW's.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is dit incl of excl POW's?
Vuistregel is toch ook voor elke dode 1 POW en 1 gewonde? Dat zijn effectief dan 225k uitgeschakelde Russen. Dat zijn serieuze aantallen.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:23 schreef oheng het volgende:
[..]
74.000 moet je nemen als maximum getal. Dat is exclusief gewonden en POW's.
In realiteit zal dit getal niet ver van de werkelijk af zitten, gezien ook de bewezen verliezen in voertuigen op de Oryx website.
Maximaal 225k uitgeschakelde russische soldaten, ja.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vuistregel is toch ook voor elke dode 1 POW en 1 gewonde? Dat zijn effectief dan 225k uitgeschakelde Russen. Dat zijn serieuze aantallen.
Houdt de Randstad de oostelijk gelegen provincies van Nederland dan wederrechtelijk bezet?quote:Op donderdag 3 november 2022 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Meh. Zo kan je ook wel betogen dat in Nederland alles om de Randstad draait en de periferie er al decennia erg bekaaid af komt h
Die 1 POW in deze oorlog toch zeker niet in deze oorlog. Nauwelijks ingesloten troepen geweest en er zijn wel wat filmpjes van Russische troepen die zich overgeven, maar zeker geen 74k. Meen trouwens dat je wel meer dan 1 gewonde per dode moet tellen gemiddeld.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vuistregel is toch ook voor elke dode 1 POW en 1 gewonde? Dat zijn effectief dan 225k uitgeschakelde Russen. Dat zijn serieuze aantallen.
Schijnt de meest vervuilde plek ter wereld te zijn, omdat er allemaal troep en zware metalen in een rivier worden geloosd. Als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Leuke stad die Norilsk. Staat vast wel een mooi stulpje hier en daar te koop voor de Rusland adoranten onder ons.
[ afbeelding ]
De tering. Je zou er maar wonen. Het is niet eens die flats wat het ergste is. Dat hebben we hier ook. Maar er is gewoon 0 groen of pleintjes of wat dan ook tussen alle gebouwen. Gebouwen en wegen dat is dan je leven.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Leuke stad die Norilsk. Staat vast wel een mooi stulpje hier en daar te koop voor de Rusland adoranten onder ons.
[ afbeelding ]
Best bedroevende aanblik daar via Streetview. Ook veel straathontenquote:Op donderdag 3 november 2022 14:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je je vergist, iedere dag zie ik meerdere video's van groepjes russische soldaten die zich overgeven, en groepjes russen die sneuvelen. In totaal zie ik met gemak 100+ POW, gewonde, gesneuveld. Iedere dag.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:52 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Die 1 POW in deze oorlog toch zeker niet in deze oorlog. Nauwelijks ingesloten troepen geweest en er zijn wel wat filmpjes van Russische troepen die zich overgeven, maar zeker geen 74k. Meen trouwens dat je wel meer dan 1 gewonde per dode moet tellen gemiddeld.
Schijnt nu niet op te gaan, ze laten de gewonden vaak gewoon creperenquote:Op donderdag 3 november 2022 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik had het over de verhouding 1 op 1 op 1 qua doden/POW/gewonden. Die gaat volgens mij niet op.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist, iedere dag zie ik meerdere video's van groepjes russische soldaten die zich overgeven, en groepjes russen die sneuvelen. In totaal zie ik met gemak 100+ POW, gewonde, gesneuveld. Iedere dag.
74k dood is waarschijnlijk het maximum, maar zeker niet onrealistisch.
Dat gebrek aan groen komt ook door de noordelijke ligging. Bovenin Noorwegen of IJsland bijvoorbeeld zie je dat ook, totaal boom- en struikloos. Heel veel mos en verder niet zo veel.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De tering. Je zou er maar wonen. Het is niet eens die flats wat het ergste is. Dat hebben we hier ook. Maar er is gewoon 0 groen of pleintjes of wat dan ook tussen alle gebouwen. Gebouwen en wegen dat is dan je leven.
Ook gewoon kut voor de moraal natuurlijk. Van “leave no man behind” hebben ze in Rusland nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Schijnt nu niet op te gaan, ze laten de gewonden vaak gewoon creperen
Waar je verwacht dat KIA/WIA/MIA = 75/75/75 ongeveer is, zal het ook goed 75/25/50 kunnen zijn door de lage survivalrate van gewonden.
Nou ook in ijsland hebben ze gewoon pleintjes en boompjes enzo in hun steden hoor. Aanrader wel trouwens. Ijsland is zoo mooiquote:Op donderdag 3 november 2022 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat gebrek aan groen komt ook door de noordelijke ligging. Bovenin Noorwegen of IJsland bijvoorbeeld zie je dat ook, totaal boom- en struikloos. Heel veel mos en verder niet zo veel.
Maar dat het dan zo grauw is helpt ook niet mee.
Holy fucking shit what a dystopian hellholequote:Op donderdag 3 november 2022 14:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
haha ik ging op google maps kijken naar Norilsk, kom ik ineens in dit kekke appartementje terecht.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kom je via maps n een appartement terecht?quote:Op donderdag 3 november 2022 15:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha ik ging op google maps kijken naar Norilsk, kom ik ineens in dit kekke appartementje terecht.
https://www.google.nl/map(...)d!2e10!7i5376!8i2688
check de badkamer, lekker bubbelbadje.
Volgende week ga ik erheen! Ben zo benieuwd he. Hopelijk noorderlicht maar de weersvoorspelling is niet zo best. Als het niet lukt is er nog genoeg over om te bekijkenquote:Op donderdag 3 november 2022 15:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou ook in ijsland hebben ze gewoon pleintjes en boompjes enzo in hun steden hoor. Aanrader wel trouwens. Ijsland is zoo mooiBossen hebben ze er idd niet.
[ afbeelding ]
kleur + boompjes
Bossen hadden ze wel ooit maar door mensen gekapt. Zijn ook druk bezig om de bossen weer terug te krijgen. Hoop zelf ook ooit nog eens heen te gaan.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou ook in ijsland hebben ze gewoon pleintjes en boompjes enzo in hun steden hoor. Aanrader wel trouwens. Ijsland is zoo mooiBossen hebben ze er idd niet.
[ afbeelding ]
kleur + boompjes
Beetje krap en gedateerd. Maar wel modern voor Russische begrippen.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha ik ging op google maps kijken naar Norilsk, kom ik ineens in dit kekke appartementje terecht.
check de badkamer, lekker bubbelbadje en een toilet annex bloemenvaas.
ik wilde op streetview een straat bekijken en toen zat ik ineens hier.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe kom je via maps n een appartement terecht?
Hoe dan? Het front zit alweer 1,5 maand muurvast.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:20 schreef Ulx het volgende:
Binnen een paar dagen zal Kherson wel worden bevrijd.
Mwoah... Lapland, Finland boven de poolcirkel:quote:Op donderdag 3 november 2022 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat gebrek aan groen komt ook door de noordelijke ligging. Bovenin Noorwegen of IJsland bijvoorbeeld zie je dat ook, totaal boom- en struikloos. Heel veel mos en verder niet zo veel.
Maar dat het dan zo grauw is helpt ook niet mee.
Die mag in het rijtje van de Moskva en het terugtrekken uit Kiev en omgeving.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Putler kan niet anders dan liegen over de nieuwe graandeal nadat hij persoonlijk keihard is gebitchslapt door Turkije en de VN.
585*Золотойquote:Op donderdag 3 november 2022 15:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik wilde op streetview een straat bekijken en toen zat ik ineens hier.
Streetvieuw menneke reed langs z'n huis, moest pissen en vergat z'n streetvieuw helmpje af te doen of zoquote:Op donderdag 3 november 2022 15:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik wilde op streetview een straat bekijken en toen zat ik ineens hier.
Dit is echt hoe 95% van die commieflats eruit zien van binnen. Het heeft wel zo z’n charme.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is danook niet zozeer een stad, maar meer een opslagplaats voor mensen die werken in de nikkel en koper industrie, onder de rook van die industrien. Hoe de wind ook staat, het is zo slim ingericht dat ze altijd wel iets over zich heen geblazen krijgen.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Holy fucking shit what a dystopian hellhole
quote:
Ik zou me subiet aanmelden voor het front.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:55 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Best bedroevende aanblik daar via Streetview. Ook veel straathonten
De Sovjets hadden dan ook een heel andere kijk op stedenbouw dan wij. Veel meer gericht op efficintie en minder op esthetiek. Hier bestaat een centrum uit een kerk met een pleintje met loofbomen en terrassen en daar omheen winkels. Dat is in het Oostblok niet zo.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het is danook niet zozeer een stad, maar meer een opslagplaats voor mensen die werken in de nikkel en koper industrie, onder de rook van die industrien. Hoe de wind ook staat, het is zo slim ingericht dat ze altijd wel iets over zich heen geblazen krijgen.
Permafrostquote:Op donderdag 3 november 2022 14:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De tering. Je zou er maar wonen. Het is niet eens die flats wat het ergste is. Dat hebben we hier ook. Maar er is gewoon 0 groen of pleintjes of wat dan ook tussen alle gebouwen. Gebouwen en wegen dat is dan je leven.
Zou het kunnen zijn dat de jeugd gewoon een fatsoenlijke toekomst wil en geen zinloze oorlog?quote:Op donderdag 3 november 2022 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Poetin die verwende oligarchen- en FSB-zoontjes gewoon naar het front moet sturen.
[ twitter ]
Zijn ze woke of zo?
Oei, hele wand vol met Disney.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is een beetje offtopic. Maar ben wel jaloers! Ben er zelf al eens 2 weken geweest. Het is echt mijn favo land in Europa. Het is er zo mooi. En amper mensen op de hoofdstad na. Dus nog lekker rustig ook.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgende week ga ik erheen! Ben zo benieuwd he. Hopelijk noorderlicht maar de weersvoorspelling is niet zo best. Als het niet lukt is er nog genoeg over om te bekijken
Er is een week of vijf geleden radiostilte rondom Kherson gevraagd. Er is hier in die tijd een keer een filmpje geplaatst dat blijkens de commentaren gemaakt was in Mylove https://defensepoliticsas(...)ture-17-settlements/ Dat ligt in een gebied dat volgens alle kaarten nog stevig in Russische handen is. Er was ook een ander gehucht met een mindervgemakkelijk te onthouden naam, waar Oekraners oorlogsmisdaden constateerden, en ook dat lag volgens https://deepstatemap.live/en#14.5/47.0703/33.6346 en https://militaryland.net/maps/deployment-map/ ver achter het front.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hoe dan? Het front zit alweer 1,5 maand muurvast.
74k is echt geen bijsterend aantal na 8 maanden flinke oorlog. Vind het wel meevallen allemaal. Overigens het Oekraiense aantal slachtoffers is veel hoger (maar allemaal nog niet officieel), als we burgerslachtoffers meerekenen.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:52 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Die 1 POW in deze oorlog toch zeker niet in deze oorlog. Nauwelijks ingesloten troepen geweest en er zijn wel wat filmpjes van Russische troepen die zich overgeven, maar zeker geen 74k. Meen trouwens dat je wel meer dan 1 gewonde per dode moet tellen gemiddeld.
Shit wat erg...quote:Op donderdag 3 november 2022 13:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Weten jullie nog dat helemaal in het begin, in februari of maart de prijskaartjes op producten vervangen werden door berichten over de oorlog, de doden en de oorlogsmisdaden? Dit soort teksten: The Russian army bombed an art school in Mariupol. Approximately 400 people were inside it, hiding from shelling”;
“Russian conscripts are being sent to Ukraine. The price of this war is the lives of our children”;
"Stop the war! 4,300 Russian soldiers died in the first three days. Why aren't we hearing about this on television?”;
“Putin has been lying to us from TV screens for 20 years. The result of this lie is our readiness to justify war and senseless deaths”;
“My great-grandfather did not fight in the Great Patriotic War for 4 years for Russia to become a fascist state and attack Ukraine.”
[..]
Niet in groepsverband, geen journalist, St. Petersburg artist Sasha Skochilenko, who was arrested in April for replacing supermarket price tags with stickers containing information about civilian deaths in Mariupol, Ukraine, is being tried under Russia’s law against “disinformation” — and facing up to 10 years in prison.
https://meduza.io/en/feature/2022/11/03/not-a-job-for-a-linguist
De Russen verliezen nu per drie dagen evenveel man als de VS verloor in 20 jaar Afghanistan.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
74k is echt geen bijsterend aantal na 8 maanden flinke oorlog.
Het zijn wel nepbloemen.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je b.v. op dat 1402 Youtube kanaal kijkt dan valt me altijd op hoe groot het verschil is in mentaliteit tussen de jongeren en ouderen. Die oudjes zitten alleen maar voor de staats tv en komen niet verder dan "we moeten het moederland verdedigen" terwijl de jongeren daar ook veel minder wereldvreemd zijn.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:25 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Poetin die verwende oligarchen- en FSB-zoontjes gewoon naar het front moet sturen.
[ twitter ]
Zijn ze woke of zo?
Blijft toch wel vreemd aangezien die oudere generatie allemaal twintigers/dertigers waren tijdens de nadagen van de koude oorlog. Waarom deze nostalgie terwijl ze in die tijd heel weinig hebben kunnen doen en totaal geen vrijheden hadden.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Als je b.v. op dat 1402 Youtube kanaal kijkt dan valt me altijd op hoe groot het verschil is in mentaliteit tussen de jongeren en ouderen. Die oudjes zitten alleen maar voor de staats tv en komen niet verder dan "we moeten het moederland verdedigen" terwijl de jongeren daar ook veel minder wereldvreemd zijn.
30 jaar indoctrinatie doet wat met jequote:Op donderdag 3 november 2022 16:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Blijft toch wel vreemd aangezien die oudere generatie allemaal twintigers/dertigers waren tijdens de nadagen van de koude oorlog. Waarom deze nostalgie terwijl ze in die tijd heel weinig hebben kunnen doen en totaal geen vrijheden hadden.
Armeni had verklaard in 44 dagen oorlog 4000 soldaten verloren te hebben. Dat zijn er ongeveer 100 per dag. Armeni heeft maar 3 miljoen inwoners. Dat is 50 keer minder dan Rusland. Rusland zou dan 5000 soldaten per dag moeten verliezen in Oekrane als Rusland naar ratio evenveel zou verliezen.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:55 schreef Nielsch het volgende:
is iets in dat het een generatie is die zich afzet tegen de vorige generatie.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Als je b.v. op dat 1402 Youtube kanaal kijkt dan valt me altijd op hoe groot het verschil is in mentaliteit tussen de jongeren en ouderen. Die oudjes zitten alleen maar voor de staats tv en komen niet verder dan "we moeten het moederland verdedigen" terwijl de jongeren daar ook veel minder wereldvreemd zijn.
En ze hebben ook nog eens de Glasnost periode van Gorbatsjov/Jeltsin meegemaakt .quote:Op donderdag 3 november 2022 16:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Blijft toch wel vreemd aangezien die oudere generatie allemaal twintigers/dertigers waren tijdens de nadagen van de koude oorlog. Waarom deze nostalgie terwijl ze in die tijd heel weinig hebben kunnen doen en totaal geen vrijheden hadden.
Sja, mensen moeten toch iets doen om dezelfde fouten als hun voorouders te maken. Ze maken niet dezelfde fouten als hun ouders. Maar hun ouders maakten niet dezelfde fouten als hun ouders. Conclusie is dus dat jongeren tegenwoordig de fouten van hun opa's en oma's maken, maar denken dat ze het beter doen dan iedereen die ooit voor hen heeft geleefd.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
is iets in dat het generaties en afzetten tegen de vorige generatie is.
Als onze generatie eentje van wappies wordt, dan krijg je dat jongeren onder die generatie wat anders willen. Juist omdat ouders dan vertellen hoe het volgens hun zit en jongeren helemaal niet "alles" van ouders willen leren.
Je bedoelt die periode waarin elke Rus straatarm was, dood ging van de honger en de kou, of dood ging aan criminelen? Op een paar mensen na, die binnen 1 a 2 jaar 'ineens' multimiljonair waren, zoals Roman Abramovich of Ivan Savvidis? Terwijl Boris Jeltsin dronken toekeek?quote:Op donderdag 3 november 2022 18:04 schreef kibo het volgende:
En ze hebben ook nog eens de Glasnost periode van Gorbatsjov/Jeltsin meegemaakt .
Heeft ws weinig impact gehad....
Ja.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bedoelt die periode waarin elke Rus straatarm was, dood ging van de honger en de kou, of dood ging aan criminelen? Op een paar mensen na, die binnen 1 a 2 jaar 'ineens' multimiljonair waren, zoals Roman Abramovich of Ivan Savvidis? Terwijl Boris Jeltsin dronken toekeek?
Zodra ook politieagenten en binnenlandse ordetroepen gemobiliseerd en naar Oekrane gestuurd worden kan het wel eens snel afgelopen zijn in Rusland. Een handjevol achtergebleven OMON's/HOMO's is niet in staat het Kremlin lang te beschermen tegen muitende militairen.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Poetin heeft er nog niet genoeg laten verdwijnen. Is niet zijn schuld. Het buitenland vond het vervelend dat er zomaar Russen in hun land dood gingen (Polonium enzo, je weet wel) en ging Poetin demoniseren. Daarmee hebben die landen in principe een veilige haven gemaakt voor die Russische criminelen. Het is niet voor niets dat maar weinig Russische miljardairs in Rusland zelf wonen.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:19 schreef kibo het volgende:
[..]
Ja.
Maar gelukkig gaat het nu een stuk beter , dankzij de huidige multimiljonairs
Hm, ja, maar al die oligarchen zijn onder Poetin nog steeds oligarchen en de criminaliteit is nu staatscriminaliteit dus om nu te zeggen dat er veel veranderd is...nou, nee.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bedoelt die periode waarin elke Rus straatarm was, dood ging van de honger en de kou, of dood ging aan criminelen? Op een paar mensen na, die binnen 1 a 2 jaar 'ineens' multimiljonair waren, zoals Roman Abramovich of Ivan Savvidis? Terwijl Boris Jeltsin dronken toekeek?
Je zou eens met een Rus moeten praten over die tijd. Of met een Oekraner, zul je hetzelfde verhaal horen.
Pas wel op dat je goed begrip toont, als ze het verhaal vertellen. Anders zul je nog naar het ziekenhuis moeten om je neus weer recht te laten zetten. En terecht.
De periode nadat de USSR was ingestort totdat Poetin aan de macht kwam en links en rechts dingen recht ging zetten (waarbij er inderdaad veel criminelen uit ramen zijn gevallen), is de donkerste periode uit heel Rusland. Pas als je die verhalen aanhoort, zul je ooit begrijpen waarom Russen zo achter Poetin kunnen staan.
Dit is geen steun voor Poetin, dit is een klacht over jouw slechte begrip van de situatie en jouw daaruitvolgende arrogantie.
quote:‘A joke that went out of control’: crowdfunding weapons for Ukraine’s war
In just nine hours, the Prytula Foundation raised $5.5m from private donors to buy 50 FV103 Spartans used by the British Army
By Christmas, 50 hardly used FV103 Spartan armoured personnel carriers (APCs), until recently the property of the British army, and currently in warehouses in secret locations across the UK, will arrive on the frontline in Ukraine’s war with Russia in time for the toughest winter conditions.
The transfer, the largest of such APCs to Ukraine, is not due to British munificence nor to procurement by the Ukrainian ministry of defence.
It is instead just the latest example of the extraordinary scale and indeed speed of the crowdfunding campaigns that have been powering the Ukrainian military since the early days of the war.
The fundraising appeal for the armoured vehicles – tagline “Grab them all” – had only been launched on Wednesday by the Serhiy Prytula charity foundation, named after its founder, a popular comedian and TV presenter with a sizeable online following.
It had been hoped that the $5.5m (4.8m) required for the major purchase would be secured within a week.
https://www.theguardian.c(...)ons-for-ukraines-war
quote:
Damn x 2quote:Op donderdag 3 november 2022 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, iemand dacht een ludieke actie te starten...het liep een beetje uit de hand:
[..]
quote:Op donderdag 3 november 2022 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, iemand dacht een ludieke actie te starten...het liep een beetje uit de hand:
[..]
Damndamndamnquote:
Helpt rusland ook niet om de hele tijd te roepen dat je iedereen maar wilt nuken. Dan trekt iedereen toch net wat sneller zijn portemonnee openquote:Op donderdag 3 november 2022 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jahoor, het is weer allemaal de schuld van het buitenland. Een dag niet naar het westen wijzen is een dag niet geleefd, voor RetepV.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Poetin heeft er nog niet genoeg laten verdwijnen. Is niet zijn schuld. Het buitenland vond het vervelend dat er zomaar Russen in hun land dood gingen (Polonium enzo, je weet wel) en ging Poetin demoniseren. Daarmee hebben die landen in principe een veilige haven gemaakt voor die Russische criminelen. Het is niet voor niets dat maar weinig Russische miljardairs in Rusland zelf wonen.
Best mooi ding.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:18 schreef Nielsch het volgende:
Als ik in Norilsk zou wonen, zou dit wel mijn stamkroeg worden denk ik (tevens enige kroeg die ik kon vinden)
https://www.google.nl/map(...)924042!14m1!1BCgIYIg
Rebar geeft aan dat bij het gros van de overheidsgebouwen nog de vlag hangt. Kan tegen beter weten in zijn.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:18 schreef Korenfok het volgende:
Ik lees bij de buren (Tweakers forum) dat Kershon ook langzaam wordt verlaten door de russen, meer en meer locals wie dit bevestigen, maar vanuit Oekraine nog weinig bevestiging.
Misschien dat de vlag binnenhalen, opvouwen en in een koffer stoppen niet je grootste prioriteit heeft als je de benen neemt.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Rebar geeft aan dat bij het gros van de overheidsgebouwen nog de vlag hangt. Kan tegen beter weten in zijn.
Dat was 2 weken terug ook al zo en toen zouden de Russen de Dam opblazen.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:18 schreef Korenfok het volgende:
Ik lees bij de buren (Tweakers forum) dat Kershon ook langzaam wordt verlaten door de russen, meer en meer locals wie dit bevestigen, maar vanuit Oekraine nog weinig bevestiging.
Wat is dit op hun rug, is dat photoshop?quote:Op donderdag 3 november 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zodra ook politieagenten en binnenlandse ordetroepen gemobiliseerd en naar Oekrane gestuurd worden kan het wel eens snel afgelopen zijn in Rusland. Een handjevol achtergebleven OMON's/HOMO's is niet in staat het Kremlin lang te beschermen tegen muitende militairen.
[ afbeelding ]
't Is een plaatje in spiegelbeeld.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:54 schreef -river- het volgende:
[..]
Wat is dit op hun rug, is dat photoshop?
Ohwquote:Op donderdag 3 november 2022 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
't Is een plaatje in spiegelbeeld.
Finse beren hebben more fun.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens zijn er ook best goede Russen.
Best knap om dan niet te schieten.
https://www.nu.nl/296430/(...)beer-in-rusland.html
Ik denk dat jij maar weinig van Rusland weet. Het leven onder het communisme was voor de meerderheid ook geen pretje. En dan heb ik het niet eens specifiek over de Stalin-periode.quote:Op donderdag 3 november 2022 18:08 schreef RetepV het volgende:
Je zou eens met een Rus moeten praten over die tijd. Of met een Oekraner, zul je hetzelfde verhaal horen.
Pas wel op dat je goed begrip toont, als ze het verhaal vertellen. Anders zul je nog naar het ziekenhuis moeten om je neus weer recht te laten zetten. En terecht.
(...)
De periode nadat de USSR was ingestort totdat Poetin aan de macht kwam en links en rechts dingen recht ging zetten (waarbij er inderdaad veel criminelen uit ramen zijn gevallen), is de donkerste periode uit heel Rusland. Pas als je die verhalen aanhoort, zul je ooit begrijpen waarom Russen zo achter Poetin kunnen staan.
Ow, wat die zegt klopt wel hoor.quote:Op donderdag 3 november 2022 21:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat jij maar weinig van Rusland weet. Het leven onder het communisme was voor de meerderheid ook geen pretje. En dan heb ik het niet eens specifiek over Stalin.
Daarbij gaat het voor de gemiddelde Rus nu ook slecht, met torenhoge inflatie, flinke armoede en jonge mannen die van straat geplukt worden om zonder goede uitrusting en training in Oekrane te gaan vechten...
quote:Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
jongeren hebben internet met VPNquote:Op donderdag 3 november 2022 16:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Zouden ze een beetje zuinig omgaan met de munitie of schiet men er maar op los want de VS en Europa vullen wel aan?quote:
Dat eerste. Deze dingen gaan precies daar waar men ze wil. Reken maar dat de ze weten wat de doelwitten zijn.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zouden ze een beetje zuinig omgaan met de munitie of schiet men er maar op los want de VS en Europa vullen wel aan?
En moeten ze niet het nodige terugbetalen ivm. lend-lease?quote:Op donderdag 3 november 2022 22:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat eerste. Deze dingen gaan precies daar waar men ze wil. Reken maar dat de ze weten wat de doelwitten zijn.
De economische krach na de val van de Sovjet-Unie was ook maar een rimpeling vergeleken met de vele miljoenen doden van Stalin.quote:
Ja, over 100 jaar de dagwaarde ofzo.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En moeten ze niet het nodige terugbetalen ivm. lend-lease?
De enige taal die Rusland lijkt te verstaan is de taal van geweld. En om eerlijk te zijn is het natuurlijk een schijntje wat de westerse steun kost als je ziet wat het effect is op Rusland. Voor elke miljoen die Oekrane krijgt verliest Rusland er 50. En Rusland is finished.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En moeten ze niet het nodige terugbetalen ivm. lend-lease?
Maareh, je zal het maar op je dak krijgen. Ach, tov. Al.die Iraanse drones en kruisraketten. Ze kunnen het goed gebruiken als demotivatie.
En Russisch, dat verstaan ze ook.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
De enige taal die Rusland lijkt te verstaan is de taal van geweld. En om eerlijk te zijn is het natuurlijk een schijntje wat de westerse steun kost als je ziet wat het effect is op Rusland. Voor elke miljoen die Oekrane krijgt verliest Rusland er 50. En Rusland is finished.
Dat zeg ik: De taal van geweld.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En Russisch, dat verstaan ze ook.
8 compagnien van 120 elk gereduceerd naar 48 in totaal, dat is een 95% verlies. Damn..quote:
Nice! Dit was wel heel dichtbijquote:Op vrijdag 4 november 2022 08:26 schreef oheng het volgende:
Oekrainsche soldaat met gigantische ballen beschiet russische tank van zeer dichtbij.
Gelukkig weten de russen na meer dan een eeuw aan ervaringen nog steeds niet dat je tanks nooit zonder infanterie support moet inzetten.
Die andere tank ziet waarschijnlijk niets. Misschien weet hij zelfs niet eens dat de andere tank geraakt is. Tanks zonder goede optics/camera's/infrarood zijn feitelijk half blind.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nice! Dit was wel heel dichtbijDoet die andere tank niets of is die al kapot
Ik heb video's gezien van honderden bedden voor de mobiks midden in een fucking bos. Er zal wel een lintje omheen, dus er was wel een klein beetje bescherming.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
Ziet er gezellg uit, zo'n mobiks barak. Let ook op het detail dat 's werelds tweede leger kennelijk ook al niet voldoende beddegoed heeft voor haar troepen en ze ook dit maar zelf moeten regelen.
[ twitter ]
Awww wat schattig. Orcs die slapie slapie doen onder een berendekbed met hartjesquote:Op vrijdag 4 november 2022 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
Ziet er gezellg uit, zo'n mobiks barak. Let ook op het detail dat 's werelds tweede leger kennelijk ook al niet voldoende beddegoed heeft voor haar troepen en ze ook dit maar zelf moeten regelen.
[ twitter ]
Ja, of in een oude vervallen koeienstal met een half dak.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb video's gezien van honderden bedden voor de mobiks midden in een fucking bos. Er zal wel een lintje omheen, dus er was wel een klein beetje bescherming.
Of tussen de varkensquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, of in een oude vervallen koeienstal met een half dak.
Ik heb schoolkampjes van groep 8 gezien die strakker georganiseerd en gedisciplineerd waren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Wel een goede formule om je mensen snel ziek te laten worden.quote:
Thuis zullen ze het wel niet veel beter hebbenquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel een goede formule om je mensen snel ziek te laten worden.
De tactiek is trouwens al heel oud, 1 van de succesfactoren van de Romeinse legioenen was het opstellen in drie linies, zodoende werd vluchten een stuk slechtere oplossing voor de voorste linie. Dat was van belang omdat er bij een doorbroken lijn een melee kon ontstaan die vele malen dodelijker was, je kon dan je cavalerie achter de vluchters aan laten jagen. Dit was ook het moment dat de meeste doden ontstonden en de slag min of meer als verloren kon worden beschouwd.quote:
Zouden zijn dochter en zijn auto nog door de APK komen denk je?quote:
Fijne plek om te zijn in het griep-corona-verkoudheidsseizoen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Zijn dochter was zelfs voor de bomaanslag door en door verrot. Beter kiezen voor een nieuwe Ladaquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zouden zijn dochter en zijn auto nog door de APK komen denk je?
Aan de andere kant, misschien kreeg hij wel een mooie Lada.
Kogelwerende lintjesquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb video's gezien van honderden bedden voor de mobiks midden in een fucking bos. Er zal wel een lintje omheen, dus er was wel een klein beetje bescherming.
Kogelvrije lintjesquote:
Toen Rusland begon te verliezen en de eerste soldaten zich overgaven deden ze dit al.quote:
Beetje gay allemaal mannen die bij elkaar slapen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Cool! Ik ookquote:
Mijn kleding is niet kogelwerend.quote:
Dit jaquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn kleding is niet kogelwerend.
Wel kogelvrij
*Feitenwerendequote:Op vrijdag 4 november 2022 09:33 schreef Isdatzo het volgende:
Kogelvrije kleding en feitenvrije* reacties. Wat een leven.
Feitenwerende kleding is wat de pro-Russische trollen dragenquote:
Dat is er al:quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu wachten op wappiewerende kleding.
Dan zouden het kogelwerende sokken zijnquote:Op vrijdag 4 november 2022 10:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De geur alleen al slaat projectielen uit hun baan?
Einzatstruppen dus feitelijk. Het is wachten op kampen waar Oekraners niet langer worden gecentraliseerd om "heropgevoed" maar om omgebracht te worden en het plaatje is compleet.quote:
Shell shocked?quote:
Om vervolgens de ukraners het te laten innemen en een kernbom op te gooien?quote:
quote:
Jep, exact.quote:
Zei iemand @Noek 's !!!!quote:
Je laatste overgebleven goede troepen zijn niet dood en kunnen nog wat doen ergens anders.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Welk strategisch voordeel heb je als rusland het zo maar te verlaten?
Enige wat ze op het moment kunnen is verlengen van de ellende.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Je laatste overgebleven goede troepen zijn niet dood en kunnen nog wat doen ergens anders.
Spuit 11quote:
quote:
quote:
quote:Damn, I'm good
Er komt een moment dat die gemobiliseerden richting Moskou gaan marcheren, tenzij hij ze voor de volgende ronde uit de bejaardensoos haalt. Dat zijn alleen maar Russische omaatjesquote:Op vrijdag 4 november 2022 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Enige wat ze op het moment kunnen is verlengen van de ellende.
Stel vladje kan nog eens 300.000 man mobiliseren, misschien dat hij daar nog op wacht. Ongemotiveerd, geen materiaal, logistiek klote en ongetrained.
Nou whoepdiedoe.
De beruchte Vladiwostok Bastards 😱quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er komt een moment dat die gemobiliseerden richting Moskou gaan marcheren, tenzij hij ze voor de volgende ronde uit de bejaardensoos haalt. Dat zijn alleen maar Russische omaatjes
Neuken?quote:
misschien omdat Oekraine een beter, sterker en onder gustigere omstandigheden vecht en steun van de bevolking heeft. Rusland probeert te verdedigen in vijandelijk gebied.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om vervolgens de ukraners het te laten innemen en een kernbom op te gooien?
Welk strategisch voordeel heb je als rusland het zo maar te verlaten? De weg naar de krim ligt open nu om het af te sluiten vanaf het noorden. Doe je toch niet vrijwillig?
Als beide dan de kosten even aftikkenquote:Op vrijdag 4 november 2022 12:44 schreef Aether het volgende:
Erdogan: gratis graan voor hongerig Afrika
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65170117
Het graan dat via de Zwarte Zee-corridor wordt gexporteerd, moet gratis naar noodlijdende landen in Afrika worden gebracht. De Turkse president Erdogan zegt dat hij een voorstel daartoe van zijn Russische collega Poetin ondersteunt.
Er hoeft natuurlijk geen strategisch voordeel aan te zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om vervolgens de ukraners het te laten innemen en een kernbom op te gooien?
Welk strategisch voordeel heb je als rusland het zo maar te verlaten? De weg naar de krim ligt open nu om het af te sluiten vanaf het noorden. Doe je toch niet vrijwillig?
Sinterklaas kwam uit Turkije tochquote:Op vrijdag 4 november 2022 12:44 schreef Aether het volgende:
Het graan dat via de Zwarte Zee-corridor wordt gexporteerd, moet gratis naar noodlijdende landen in Afrika worden gebracht. De Turkse president Erdogan zegt dat hij een voorstel daartoe van zijn Russische collega Poetin ondersteunt.
Dan stemt er tenminste nog iemand in de VN voor Putiboy.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als beide dan de kosten even aftikken
'Voorstel van zijn Russische collega Poetin'quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:44 schreef Aether het volgende:
Wat is ossi?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thnx! Zo leer je nog eens watquote:
zoals?quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu allerlei problemen toenemen in de EU en de rest van de wereld zie je de belangstelling voor de oorlog heel langzaam wegzakken.
Valt jullie dat ook op?
Bij jan met de pet bedoel je?quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu allerlei problemen toenemen in de EU en de rest van de wereld zie je de belangstelling voor de oorlog heel langzaam wegzakken.
Valt jullie dat ook op?
De top 5 meestgelezen berichten op nu en adquote:
Nee.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Valt jullie dat ook op?
Ach dat de burgers de oorlog inmiddels als soort normaal beschouwen en niet iedereen elke dag het volgt maakt niet zoveel uit toch. Zolang de overheden er maar niet zo over denkenquote:Op vrijdag 4 november 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De top 5 meestgelezen berichten op nu en ad
(Nu een vrouw met Halloween schmink die er niet af wil op 1)
De voorpagina’s. Het nieuws op radio en TV.
Schmink die er niet af wil is een Europees probleem?quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De top 5 meestgelezen berichten op nu en ad
(Nu een vrouw met Halloween schmink die er niet af wil op 1)
De voorpagina’s. Het nieuws op radio en TV.
Nou kijk dan op de voorpagina’s of de digitale versies van NU en AD.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee.
Probeer je stiekem een beetje te trollen trouwens?
Hier gaat het er nog best veel over maar mijn vriendenkring is wel iets meer genteresseerd in deze materie dus dat is een slechte peiler.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Valt jullie dat ook op?
Ja was in Engeland.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Schmink die er niet af wil is een Europees probleem?
quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou kijk dan op de voorpagina’s of de digitale versies van NU en AD.
Hoever moet je scrollen voor Oekrane nieuws?
Op de site van AD kijk ik niet niet maar op Nu is het 5e bericht.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Top 5quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
niet. Waarom Poetins ommezwaai in de graandeal hem goed uitkomt in de top 10
en: Weer miljoenen Oekraners zonder stroom door Russische aanvallen ook in de top 10. top 5 zelfs
je zei: of de digitale versies van NU en AD.quote:
Ik zie bij populaire berichten plaats 6.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Op de site van AD kijk ik niet niet maar op Nu is het 5e bericht.
NEXT.
Wat probeer je nou te doen, ontzettend vervelend getroll man. Dit zegt niets, maar dan ook echt helemaal niets over de interesse van deze oorlog.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie bij populaire berichten plaats 6.
En dit was de laatste weken steevast top 5 maar meestal 1 tot 3
[ afbeelding ]
Ja, het met hun rioolartikeltjes en dito publiek. Laten we anders even naar de top 10 van de volkskrant kijken:quote:
Mail de redacties dat je er zeer bezorgd over bent en het zeer opvallend vind en laat fok met rust.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie bij populaire berichten plaats 6.
En dit was de laatste weken steevast top 5 maar meestal 1 tot 3
[ afbeelding ]
God ik stel alleen een vraag.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te doen, ontzettend vervelend getroll man. Dit zegt niets, maar dan ook echt helemaal niets over de interesse van deze oorlog.
Als jij het even uitzoekt en dan na de oorlog je verslag hier kort uitbrengt, is iedereen tevredenquote:Op vrijdag 4 november 2022 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ze weer dorpjes en steden bevrijden staat het ook gewoon op de voorpagina. En in het NOS journaal is er ook elke dag aandacht voor. De ene keer een korte update en de andere dag een uitgebreider verslag.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:00 schreef Simmertje het volgende:
Hoog wens van de gedachte gehalte bij Lospedrosa weer. Paar dagen relatief rustig op het slagveld waardoor er iets minder nieuws is en de conclusie is meteen dat de EU haar interesse aan het verliezen is.
Je snapt toch zelf ook wel dat Elizabeth met haar plaktattoo niet het onderwerp is waar de meeste mensen 's nachts van wakker liggen?quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
God ik stel alleen een vraag.
Nee is ook een antwoord.
Dit denk ik?quote:
quote:Pro-Putin mob holds protest outside Moscow's foreign ministry building
Moscow said it had delivered a 'strong protest' to Bronnert (pictured), adding that 'such confrontational actions of the English carry a threat of escalation and could lead to unpredictable and dangerous consequences.' The UK has not given its own run-down of the meeting, but denies carrying out any direct attacks on Russia or its assets. Britain has been upfront about providing aid to Ukraine's war effort, which Moscow was warned about before Putin invaded.
https://www.msn.com/en-us(...)building/ss-AA13Hr1U
quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is ook een antwoord.
Die ene links heeft z'n bordje in het Engels. Protesten in Rusland omdat ze van mening zijn dat Engeland die aanval op hun boten heeft gedaan/aan meegeholpen.quote:
nou dat er in rusland geen demonstraties gehouden worden, kan ook naar het land der fabelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, totaal niet.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Valt jullie dat ook op?
Jij stelt alleen maar vragen!quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee is ook een antwoord.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Z'n vader zal wel supporter van Adolf Hitler zijn geweest.
En nu zijn ze echt doodquote:
Hoezo? Er worden alleen maar vragen gesteldquote:Op vrijdag 4 november 2022 15:37 schreef Richestorags het volgende:
Kunnen we ook nog normaal doen richting deze user?
Dat je denkt aan de "goede" kant te staan tov deze user rechtvaardigt niet om er met zijn allen als een stel havikken op te duiken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo? Er worden alleen maar vragen gesteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |