abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2022 @ 19:05:05 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206535884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rare gedachte...stoppen met Instagram als je daar negatieve gevoelens van krijgt?
Klinkt meer als gehoor geven aan een stukje zelfreflectie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 november 2022 @ 19:05:43 #177
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206535888
quote:

[..]
Rare gedachte...stoppen met Instagram als je daar negatieve gevoelens van krijgt?
De breinen zijn verslaafd aan Instagram. Social media is net zo'n drug als heroïne, waar gebruikers doorgaans ook erg negatieve gevoelens van krijgen.. Sommige mensen zijn helemaal verslaafd aan het kijken naar foto's en het verzamelen van likes. Als je foto's en filmpjes van sommigen ziet, alleen maar selfies en obsessief zichzelf filmen. Het is echt ziek.

Als het allemaal zo makkelijk was zoals het hier wordt gepresenteerd dan zou het massaal gedaan worden.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:05:59 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206535891
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kwestie van even uitleggen dat het allemaal fake is. Ik geloof niet dat mijn 13-jarige dochter haar oren erg laat hangen naar instagram.
Ligt ook aan de persoon he hoe vatbaar je daarvoor bent, en jou dochter staat nog aan het begin van de pubertijd. Maar er speelt wel zeker een druk op dat jij dat ook moet hebben. Een gevoel dat jij een van de weinigen bent die dat soort mooie dingen niet heeft en niet zo knapt bent als de rest. Speelt zeker wel mee bij bepaalde jongeren.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:06:32 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206535900
quote:

[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Jij en ik zijn er niet mee opgegroeid (althans, ik hoop niet dat ik je beledig, maar ik meen me te herinneren dat je ouder was dan ik) maar voor veel jongeren (<25) geldt dat ze ermee zijn opgegroeid en dat social media een belangrijk deel van hun identiteit is. Dat geef je niet zo maar op.

En ook voor de wat oudere social-media-addept die gevoelig is voor de droomwereld die daar voorgespiegeld is, is het vaak ook niet zo makkelijk om eruit te stappen. Ik heb zelf inmiddels een vloekende hekel aan Facebook, maar toch krijg ik het niet voor elkaar om mijn account op te zeggen. Omdat ik er toch nog met een handjevol mensen contacten mee onderhoud, en vanwege de berichten van een paar lokale ondernemers. Volslagen onzinnig, ik weet het, en ik heb er verder niet echt last van, maar veel social media zijn echt Hotel California.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 november 2022 @ 19:07:13 #180
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206535908
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
Ik heb laatst zo gelachen. Hadden we iemand in een projectteam gezet voor één klant, maar hem formeel in de lijnorganisatie laten zitten waar hij meerdere klanten moest helpen. En toen gingen we vanuit project zeggen dat hij zich alleen met die ene klant mocht bezighouden en absoluut niet met de andere, en toen we merkten dat hij toch af en toe iemand hielp spraken we hem er goed op aan dat dat dus absoluut niet mocht. En daarna gingen we vanuit de lijn uiteraard klagen dat hij de andere klanten verwaarloosde en dat dat geen goede beoordeling zou opleveren. Toen begon hij te klagen dat hij tegengestelde opdrachten kreeg. Probeerde het ook nog eens van zich af te schuiven. Het is dat hij jankend naar huis ging en zich ook met zo'n burnout ziekmeldde, anders was hij wegens werkweigering en niet staat zijn normale opdrachten uit te voeren op staande voet ontslagen.
En jij bent die kutmiddlemanager die door iedereen wordt uitgekotst?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206535910
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor mijn nichtje van 20 jaar wel. Iedereen gaat op reis naar mooie bestemmingen, heeft altijd feestjes, ziet er altijd mooi en verzorgd uit in leuke kleren die jij ook wel wil kopen. Voor jongeren doet zoiets wel met je. En vaak is het ook niet de waarheid, die Gucci tas is geleend van iemand anders, die vakantiefoto's zijn eigenlijk nog van 3 jaar terug.
Ik mag toch hopen dat jongeren zelf ook wel snappen dat instagram, influencers enz. in niets verschillen van televisieseries, films en andere fictie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206535915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:02 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Het vertekenen van iemands standpunt komt een discussie niet ten goede.
Dat mag je vinden maar zodra mensen over de goede oude tijd beginnen mag ik altijd graag opmerken wat de realiteit van de goede oude tijd was en helaas vaak nog steeds is.
pi_206535931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De breinen zijn verslaafd aan Instagram. Social media is net zo'n drug als heroïne, waar gebruikers doorgaans ook erg negatieve gevoelens van krijgen.. Sommige mensen zijn helemaal verslaafd aan het kijken naar foto's en het verzamelen van likes. Als je foto's en filmpjes van sommigen ziet, alleen maar selfies en obsessief zichzelf filmen. Het is echt ziek.

Als het allemaal zo makkelijk was zoals het hier wordt gepresenteerd dan zou het massaal gedaan worden.
Vind ik wat makkelijk geredeneerd, eigenlijk. Als je alles maar als een verslaving bestempeld hoeven mensen vooral geen verantwoording te nemen voor eigen gedrag.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:11:56 #184
396550 Richestorags
pi_206535985
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vind ik wat makkelijk geredeneerd, eigenlijk. Als je alles maar als een verslaving bestempeld hoeven mensen vooral geen verantwoording te nemen voor eigen gedrag.
Wat jij vindt doet er niet zoveel toe, met alle respect. De experts en onderzoeken wijzen anders uit.

https://www.addictioncenter.com/drugs/social-media-addiction/
https://www.healthline.com/health/social-media-addiction
https://socialmediavictims.org/social-media-addiction/

En waarom zouden mensen "verantwoording" moeten nemen voor hun eigen gedrag? Nog zo'n pareltje uit een individualistische maatschappij. Dat jeugd letterlijk verslaafd raakt aan social media is een collectief fenomeen en is men als collectief verantwoordelijk voor.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:13:28 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206536005
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
Ik heb laatst zo gelachen. Hadden we iemand in een projectteam gezet voor één klant, maar hem formeel in de lijnorganisatie laten zitten waar hij meerdere klanten moest helpen. En toen gingen we vanuit project zeggen dat hij zich alleen met die ene klant mocht bezighouden en absoluut niet met de andere, en toen we merkten dat hij toch af en toe iemand hielp spraken we hem er goed op aan dat dat dus absoluut niet mocht. En daarna gingen we vanuit de lijn uiteraard klagen dat hij de andere klanten verwaarloosde en dat dat geen goede beoordeling zou opleveren. Toen begon hij te klagen dat hij tegengestelde opdrachten kreeg. Probeerde het ook nog eens van zich af te schuiven. Het is dat hij jankend naar huis ging en zich ook met zo'n burnout ziekmeldde, anders was hij wegens werkweigering en niet staat zijn normale opdrachten uit te voeren op staande voet ontslagen.
En dit is grappig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 november 2022 @ 19:13:32 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206536006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
'Geen verantwoording hoeven te nemen voor eigen gedrag' of 'niet zomaar op dinsdagmiddag zeggen dat je ermee ophoudt' zijn twee nogal verschillende dingen. En precies het verschil tussen een hobby en een verslaving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 november 2022 @ 19:14:11 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206536013
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
De werkomgeving is nooit de enige factor in een burn-out, de sociale omgeving speelt daarin ook een hele belangrijke rol. Sterker nog, op instagram worden een stuk vaker onrealistische verwachtingen gesteld dan door je werkgever.

Vroeger kon je als werknemer jaren vegeteren achter hetzelfde bureau. Nu word je toch wel geacht enige productiviteit te halen, en daar kan niet iedereen even goed tegen.

Er zijn ook scholieren met een burn-out. Dat komt (in de regel) ook niet door de school, maar door de verwachtingen die er van buitenaf op die leerlingen worden gelegd.
Mijn lieve goedheid... Waar haal je dit soort nonsens toch steeds vandaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 november 2022 @ 19:15:54 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206536033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:59 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Feminisering van Westerse samenlevingen waar uiteindelijk niemand bij gebaat is.
Dat is een beetje de 'go-to' boeman (lol) voor conservatieven met Rambo-illusies, ja.

Maar vertel eens: wat is dat precies, feminisering? En vooral: hoe uit zich dat in Nederland?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 november 2022 @ 19:17:26 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206536055
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Je denkt veel te zwart-wit en ziet bewust of onbewust een hoop factoren over het hoofd.

Iemand die in de eerste 10 jaar van zijn of haar carrière al snel een vast contract had, wist dat hij waarschijnlijk verzekerd was van een baan bij hetzelfde bedrijf, die zal over het algemeen bekeken vaak minder stress ervaren dan iemand die niet of nauwelijks een vast contract kan krijgen, elke week weer een andere afdeling ziet vertrekken ivm reorganisatie, enz.
Eens met je verhaal, maar het feit dat er nu minder zekerheid is voor werknemers komt omdat de werknemers zich niet willen verenigen.

Onlangs was er nog een topic alhier of mensen bij een vakbond zaten. De meesten niet, want "voor/ door oude mensen" en allerlei andere redenen die eigenlijk kwamen omdat de jeugd zich niet verenigt dmv een vakbond.
Toch zijn vakbonden nog steeds een partner bij het opstellen van CAO's en krijg je bij een vakbond doorbetaald bij stakingen bijvoorbeeld. Dan heb je dus ook iets te makken als de werkgevers de arbeidsvoorwaarden/ rechten willen verminderen.
Zelfs bij arbeidsconflicten kun je bij de bond aankloppen om hulp. Maar men vind dat het niet meer waard.
En nu hebben ze allemaal een kutcontract.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:19:56 #190
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206536083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat jongeren zelf ook wel snappen dat instagram, influencers enz. in niets verschillen van televisieseries, films en andere fictie.
Nee man. Genoeg 30+ers die enkel naar bepaalde plekken gaan om Instagram foto's te kunnen maken en te delen :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:19:58 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206536085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:59 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Jazeker, dat ontken ik dan ook niet. Ik ben echter van mening dat samenlevingen er bij gebaat zijn als mannen en vrouwen elkaar aanvullen in plaats van met elkaar concurreren.
Wil je niet horen, dit, maar: vrouwen hebben hier het volste recht zichzelf op hun eigen wijze te ontwikkelen. Kiezen ze voor onderwijs, scholing, werk, carrière, dan doet ze dat. Kiezen ze voor moederschap en huishouden, dan doen ze dat. En geen conservatieve macho-man die dat hier nog gaat veranderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 november 2022 @ 19:22:19 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206536118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:08 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Daar is niets controversieels aan hoor, laat staan dat het een complottheorie zou zijn.

Lees de vijf cultuurdimensies van Hofstede er maar op na.
[..]

Jeetje zeg, en qua alle lijstjes staan die 'feminiene samenlevingen' overal bovenaan...

Laten we snel de boel omgooien en Japan als voorbeeld nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 november 2022 @ 19:23:29 #193
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_206536133
Klopt wel, en niet alleen bij jongeren. Het vraagt om grenzen stellen aan jezelf en naar je werkgever toe.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:25:46 #194
396550 Richestorags
pi_206536152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:23 schreef detaris het volgende:
Klopt wel, en niet alleen bij jongeren. Het vraagt om grenzen stellen aan jezelf en naar je werkgever toe.
Het zou ook fijn zijn als die grenzen wat meer van de werkgever kwamen. Zeker mensen aan het begin van hun carrière met een jaarcontract zijn vaak nog erg onzeker en makkelijk te pushen. En de werkgever maar projecten blijven aannemen.
pi_206536154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:16 schreef Hexagon het volgende:
En ook mensen die zich teveel verantwoordelijk voelen voor dingen waar een ander eigenlijk verantwoordelijk had moeten zijn. Dat loopt inderdaad vaak mis.
Ja dat is een gevaar. Maar dat komt dan meestal doordat die verantwoordelijkheden niet duidelijk afgebakend zijn. Iets wat het bedrijf zich zou moeten aantrekken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206536187
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dat is een gevaar. Maar dat komt dan meestal doordat die verantwoordelijkheden niet duidelijk afgebakend zijn. Iets wat het bedrijf zich zou moeten aantrekken.
Het middenkader. Als dat een zwakke lijn is binnen je organisatie heb je een probleem. Dat gaat van werkdruk tot privileges en pesterijen.
pi_206536204
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:33 schreef Saekerhett het volgende:
Het is ook wel typisch iets van veel werkgevers van tegenwoordig: portfolio's, doelstellingen, 1-op-1-gesprekken, 360-graden feedbacks, waar wil je over een jaar staan, waar wil je over vijf jaar staan, welke cursussen wil je volgen, heb je die en die training al gehad, etc, etc...
Dat komt allemaal door hoger en middel management die denken als een bedrijf en niet als mens. Zij redeneren vanuit het feit van wat "het bedrijf" zou willen. Terwijl dat helemaal geen entiteit is. Ze zouden moeten redeneren vanuit het menselijk perspectief. Burn out is dan verleden tijd.
pi_206536221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het middenkader. Als dat een zwakke lijn is binnen je organisatie heb je een probleem. Dat gaat van werkdruk tot privileges en pesterijen.
Inderdaad. En dat is het ook heel vaak. Omhoog gevallen nitwits. Strebers.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:31:32 #199
396550 Richestorags
pi_206536265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat komt allemaal door hoger en middel management die denken als een bedrijf en niet als mens. Zij redeneren vanuit het feit van wat "het bedrijf" zou willen. Terwijl dat helemaal geen entiteit is. Ze zouden moeten redeneren vanuit het menselijk perspectief. Burn out is dan verleden tijd.
Juist, geforceerde identiteit met "wij van..." of "wij zijn...". Een bedrijf is een mentaal concept dat wordt gevalideerd door de mensen die eraan meewerken, dat maakt het nog geen fysieke entiteit ondanks dat het wel fysieke attributen zoals kantoorpanden etc. heeft. Dit geldt uiteraard ook voor natie-staten.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:37:29 #200
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206536417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Niet bij zo erg veel werkgevers, wegens de botsingen omdat ik assertief was/ben. Ik heb daardoor dus op een gegeven moment het solliciteren naar een betaalde baan maar opgegeven.
Ik vermoed dat je denkt dat je assertief bent, maar dat je dat mogelijk toch niet bent.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')