abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2022 @ 17:58:43 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206535005
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Technologische vooruitgang is niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als economische vooruitgang. Naar inflatie gecorrigeerd zijn dat soort goederen niet veel duurder of goedkoper dan de gadgets uit die tijd.
En staat al helemaal niet gelijk aan mentaal welzijn. Integendeel.
  woensdag 2 november 2022 @ 17:59:29 #127
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206535011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Toxische werkcultuur. :') Veel druk om te presteren. :') Ik zie vooral hopeloos verwende kutjeugd. Mensen zijn niet meer gewend om stevig aangepakt te worden.

Versterken we de problemen niet alleen maar door dit soort slappe psychologen?

Feminisering van Westerse samenlevingen waar uiteindelijk niemand bij gebaat is.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206535043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:59 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Feminisering van Westerse samenlevingen waar uiteindelijk niemand bij gebaat is.
Feminisering? BNW is de andere kant op hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206535047
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Technologische vooruitgang is niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als economische vooruitgang. Naar inflatie gecorrigeerd zijn dat soort goederen niet veel duurder of goedkoper dan de gadgets uit die tijd.
er wordt ook heel vaak gezegd dat technologie het werk makkelijker maakt.

Laatst hoorde ik een gepensioneerde zeggen dat de vergunning van een snelweg vroeger toen hij begon met werken 10 a4tjes was. Nu is het bijna 10 GB aan data.

Puur en alleen omdat het kan, nu kan er 10 GB aan data wordt geproduceerd en daarom wordt er om gevraagd door de vergunningverlener.
Vroeger kon je met 10 a4tjes ook wegkomen, dus nu ook, maar omdat het anders kan wordt dit nu geeist.
Over 50 jaar is er weer meer mogelijk en dan zeggen ze dat de die 10GB aan data niet genoeg meer is, hoewel dat nu wel genoeg is.
Kortom, technologie maakt het werken niet makkelijker, er wordt gewoon meer gevraagd omdat het kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 2 november 2022 @ 18:08:35 #130
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206535106
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Feminisering? BNW is de andere kant op hoor.
Daar is niets controversieels aan hoor, laat staan dat het een complottheorie zou zijn.

Lees de vijf cultuurdimensies van Hofstede er maar op na.
quote:
Een samenleving is volgens Hofstede masculien als emotionele sekserollen duidelijk gescheiden zijn. Bij mannen ligt het accent op prestatie en succes; bij vrouwen ligt de nadruk op bescheidenheid en tederheid en de kwaliteit van het bestaan. Een samenleving is feminien als emotionele sekserollen elkaar overlappen. Zowel mannen als vrouwen dienen bescheiden en teder te zijn en richten zich op de kwaliteit van het bestaan. Japan, Oostenrijk en Venezuela scoren hoog op masculiniteit, terwijl Zweden, Noorwegen en Nederland hoog scoren op femininiteit.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206535122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
er wordt ook heel vaak gezegd dat technologie het werk makkelijker maakt.
Er zijn ook wel genoeg filosofen die zeggen dat technologie ons minder mens maakt; en niet altijd beter af.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206535134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er zijn ook wel genoeg filosofen die zeggen dat technologie ons minder mens maakt; en niet altijd beter af.
voor sociale media klopt dit helemaal.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 2 november 2022 @ 18:16:01 #133
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_206535198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat gebrek aan toekomstperspectief zorgt juist ook voor een zekere mate van berusting. Je hebt geen illusie dat je een kwartje wordt, maar je weet dat je altijd een dubbeltje blijft.

Ik zeg niet dat het leven vroeger makkelijker was, in tegenstelling. Vroeger overleefde men veel meer op een lager niveau van de Maslow Pyramide. Maar het was wel overzichtelijker, veel overzichtelijker.
Berusting dat je vast zit in een situatie waar je niet in wil zitten ja?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 2 november 2022 @ 18:17:52 #134
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206535214
Te hoge hypotheek, kutrelatie, verwende "kids", meedoen in de social media etc.., en dan is het werk verantwoordelijk voor de "burnout" :')
pi_206535218
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:16 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Berusting dat je vast zit in een situatie waar je niet in wil zitten ja?
er was niks te willen, dus ja dan is er berusting
pi_206535242
Ik heb laatst zo gelachen. Hadden we iemand in een projectteam gezet voor één klant, maar hem formeel in de lijnorganisatie laten zitten waar hij meerdere klanten moest helpen. En toen gingen we vanuit project zeggen dat hij zich alleen met die ene klant mocht bezighouden en absoluut niet met de andere, en toen we merkten dat hij toch af en toe iemand hielp spraken we hem er goed op aan dat dat dus absoluut niet mocht. En daarna gingen we vanuit de lijn uiteraard klagen dat hij de andere klanten verwaarloosde en dat dat geen goede beoordeling zou opleveren. Toen begon hij te klagen dat hij tegengestelde opdrachten kreeg. Probeerde het ook nog eens van zich af te schuiven. Het is dat hij jankend naar huis ging en zich ook met zo'n burnout ziekmeldde, anders was hij wegens werkweigering en niet staat zijn normale opdrachten uit te voeren op staande voet ontslagen.
pi_206535255
quote:

[..]
Vrouwen hebben een belangrijke rol in de geschiedenis vd westerse samenleving.

Bloeddorstige koninginnen. Wetenschappers en Madonna.
pi_206535272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En staat al helemaal niet gelijk aan mentaal welzijn. Integendeel.
Door de mangel maakt het niet zo veel uit, iemand die nu een iPhone koopt is er niet meer of minder gelukkig mee dan iemand die vroeger een Walkman kocht. Als ik eerlijk ben ging het me er eigenlijk ook meer om dat het nogal vreemd is dat zaken die vroeger als doodnormaal voor een middenklasse levensstijl werden gezien (namelijk dat je voldoende zekerheid en geld had om af en toe ook eens leuke dingen te doen als op vakantie gaan, van de horeca gebruik maken, gadgets voor jezelf kopen etc.) nu ineens een symbool zijn geworden van decadentie en verwendheid. Dan is er ergens in die vooruitgang toch iets behoorlijk fout gegaan.
  woensdag 2 november 2022 @ 18:23:31 #139
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_206535294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
er was niks te willen, dus ja dan is er berusting
Oh ja het staat er in verleden tijd.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_206535297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
Ik heb laatst zo gelachen. Hadden we iemand in een projectteam gezet voor één klant, maar hem formeel in de lijnorganisatie laten zitten waar hij meerdere klanten moest helpen. En toen gingen we vanuit project zeggen dat hij zich alleen met die ene klant mocht bezighouden en absoluut niet met de andere, en toen we merkten dat hij toch af en toe iemand hielp spraken we hem er goed op aan dat dat dus absoluut niet mocht. En daarna gingen we vanuit de lijn uiteraard klagen dat hij de andere klanten verwaarloosde en dat dat geen goede beoordeling zou opleveren. Toen begon hij te klagen dat hij tegengestelde opdrachten kreeg. Probeerde het ook nog eens van zich af te schuiven. Het is dat hij jankend naar huis ging en zich ook met zo'n burnout ziekmeldde, anders was hij wegens werkweigering en niet staat zijn normale opdrachten uit te voeren op staande voet ontslagen.
_O-
er zijn makkelijkere manier om iemand te ontslaan, maar zo kan het ook _O-
pi_206535309
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
_O-
er zijn makkelijkere manier om iemand te ontslaan, maar zo kan het ook _O-
Ontslag was niet de bedoeling. Hij moet gewoon zijn werk doen.
pi_206535314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Door de mangel maakt het niet zo veel uit, iemand die nu een iPhone koopt is er niet meer of minder gelukkig mee dan iemand die vroeger een Walkman kocht. Als ik eerlijk ben ging het me er eigenlijk ook meer om dat het nogal vreemd is dat zaken die vroeger als doodnormaal voor een middenklasse levensstijl werden gezien (namelijk dat je voldoende zekerheid en geld had om af en toe ook eens leuke dingen te doen als op vakantie gaan, van de horeca gebruik maken, gadgets voor jezelf kopen etc.) nu ineens een symbool zijn geworden van decadentie en verwendheid. Dan is er ergens in die vooruitgang toch iets behoorlijk fout gegaan.
ik merk bij mij juist precies het tegenovergestelde en dat is gegroeid naar mate ik meer geld kreeg.
Vroeger, toen ik geen nagels meer had om mijn kont te krabben wou ik de nieuwste walkman en een kleuren TV met afstandbediening en nu interesseert materie mij niks meer en beleg ik maandelijks 3000 euro.
Mijn TV heb ik weggedaan en ik heb geen geluidsset meer.
pi_206535338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ontslag was niet de bedoeling. Hij moet gewoon zijn werk doen.
ik heb ook een collega die ik huilend naar huis kan krijgen als ik wil en een andere collega die lekker achteruit gaat zitten en je schaapachtig aankijkt wat je doet als je dit probeert bij hem.
pi_206535346
quote:
Iemand naar de klote helpen is inderdaad erg grappig :')
  woensdag 2 november 2022 @ 18:30:50 #145
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_206535377
quote:

[..]
Heb je ook maar enig hard bewijs dat er een relatie is tussen feminisering v/d westerse samenlevingen en het % burnouts?

Heb je uberhaupt enig hard bewijs voor de bewering dat er sprake is van feminisering? Enige cijfers, duidelijke criteria in combinatie met onderzoek?
Krekker is de bom!
  woensdag 2 november 2022 @ 18:32:05 #146
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206535396
quote:
Wees er maar trots op.
pi_206535443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 16:56 schreef Red_85 het volgende:
Maar even, whut the hell is een
[..]
nu weer
Dat je wordt beoordeeld door (al) je directe collega's en dat ze dan op een whiteboard een shitload aan papiertjes plakken over wat je goed doet en beter kan doen.
pi_206535475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat je wordt beoordeeld door (al) je directe collega's en dat ze dan op een whiteboard een shitload aan papiertjes plakken over wat je goed doet en beter kan doen.
Ooow holy shit.
Krijg je zo'n backstabbers cultuur van waar niemand direct ergens op durft aan te spreken... Want iedereen kan het lafjes op een papiertje doen en printen.

Triest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206535491
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waar het bij de meesten hier al fout gaat, is dat een burn-out nooit alleen maar werkgerelateerd is.
[..]
Ik geloof dat het Nederlandse Huisartsen Genootschap daar anders over denkt. :')

https://richtlijnen.nhg.org/standaarden/overspanning-en-burn-out

Overigens gaat het DSM over Mental Disorders en een burn-out is gekwalificeerd als een Mental Illness door de WHO. Subtiel verschil, maar toch.
Zal allemaal. Maar er is geen psycholoog die ‘burn-out’ op zal schrijven als ‘diagnose’ want staat niet in de DSM dus geen zorgverzekeraar die de therapie gaat vergoeden.
  woensdag 2 november 2022 @ 18:42:47 #150
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206535501
De werkomgeving is nooit de enige factor in een burn-out, de sociale omgeving speelt daarin ook een hele belangrijke rol. Sterker nog, op instagram worden een stuk vaker onrealistische verwachtingen gesteld dan door je werkgever.

Vroeger kon je als werknemer jaren vegeteren achter hetzelfde bureau. Nu word je toch wel geacht enige productiviteit te halen, en daar kan niet iedereen even goed tegen.

Er zijn ook scholieren met een burn-out. Dat komt (in de regel) ook niet door de school, maar door de verwachtingen die er van buitenaf op die leerlingen worden gelegd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')