quote:Op woensdag 2 november 2022 12:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zelfs Omtzigt die de huidige inflatie naast de wijze van omgaan van inflatie in het stelsel gaat leggen. Sorry, maar dan ben je mensen gewoon aan het misleiden
quote:Op woensdag 2 november 2022 12:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zowel regering als Kamer vertegenwoordigen met name de belangen van de grootste groep kiezers - en dat zijn de ouderen.
Maar het aantal partijen dat in hun hele bestaan alleen maar oppositie voert wordt steeds groter, en dan is het voor de bühne relatief eenvoudig om overal tegenaan te schoppen en met gratuit oneliners het achtuurjournaal te halen. Wilders voorop, uiteraard.
Eens hoor.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zowel regering als Kamer vertegenwoordigen met name de belangen van de grootste groep kiezers - en dat zijn de ouderen.
Maar het aantal partijen dat in hun hele bestaan alleen maar oppositie voert wordt steeds groter, en dan is het voor de bühne relatief eenvoudig om overal tegenaan te schoppen en met gratuit oneliners het achtuurjournaal te halen. Wilders voorop, uiteraard.
Sowieso is dat erg populair bij bepaalde groepen, om op willekeurige momenten iets als GRONINGEN of TOESLAGENAFFAIRE te roepen en dan heel boos te kijken naar het kabinet of het kartel of zoiets.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De Haan heeft niet eens een visie naar waar het wel naar toe moet. Maar haalt wel de toeslagenaffaire en mogelijke parlementaire enquête erbij. Wel walgelijke politiek.
Heerlijk. Laat maar klappen die bende. Des te eerder hebben we verkiezingen en misschien wel nieuw elan.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Ik begrijp dat het kabinet met 1 mond moet spreken maar een bewindspersoon zo voor de bus smijten is ook niet chique. Dat VVD en D66 Adema nu in het openbaar als een klein kind terechtwijzen lijkt me niet zo goed voor de onderlinge verhoudingen…
Grapje zekerquote:Op woensdag 2 november 2022 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heerlijk. Laat maar klappen die bende. Des te eerder hebben we verkiezingen en misschien wel nieuw elan.
Negeren is oplossen, briljant planquote:Op woensdag 2 november 2022 15:44 schreef MoreDakka het volgende:
De oplossing voor de stikstofcrisis is vrij duidelijk: niet-werkende Europese wetgeving negeren zodat het probleem opgelost kan worden.
quote:Op woensdag 2 november 2022 15:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Negeren is oplossen, briljant plan
Ook goed toepasbaar op bijvoorbeeld het klimaatprobleem, het woningtekort, de asielcrisis en betalingsachterstanden bij de energiemaatschappij.
Gezien de peilingen staat het kabinet er niet zo florissant voor.quote:
gewoon dit kabinet opheffen en laten stikken in de stofquote:Op woensdag 2 november 2022 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heerlijk. Laat maar klappen die bende. Des te eerder hebben we verkiezingen en misschien wel nieuw elan.
wat is dat nieuwe elan dan? Ik zie aardig wat populisten die vooral aan de zijlijn schreeuwen.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezien de peilingen staat het kabinet er niet zo florissant voor.
En wat krijgen we dan? De grote kunstmest en pesticidenfabrikanten aan de macht (BBB)? Of een breed middenkabinet van alle nu regerende partijen +PvdA+GL+Volt oid? Of wat had jij in gedachten?quote:Op woensdag 2 november 2022 16:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezien de peilingen staat het kabinet er niet zo florissant voor.
We krijgen in elk geval een formatie van een jaar of anderhalf. Maar wanneer we ook gaan stemmen, die krijgen we toch. De partijen in het midden hebben zo veel draagvlak verloren dat straks een derde van de kamerzetels uit partijen op de flanken bestaan die niet willen regeren en bovendien ook helemaal niet de capaciteiten of personen hebben om dat te doen, en wat er over blijft heeft er de afgelopen jaren een zooitje van gemaakt en/of wil niet met elkaar samenwerken.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wat krijgen we dan? De grote kunstmest en pesticidenfabrikanten aan de macht (BBB)? Of een breed middenkabinet van alle nu regerende partijen +PvdA+GL+Volt oid? Of wat had jij in gedachten?
Als er verkiezingen aankomen dan kan er nog voldoende verschuiven in de peilingen om tóch weer een werkbaar middenkabinet te vormen. Zo wordt de electorale positie van de PVV altijd schromelijk overschat buiten de verkiezingstijd om - zodra het stemhokje nadert en Geert Wilders weer een draak van een campagne voert op gebaseerd op een niet-bestaand verkiezingsprogramma, verliest die club de 10 zetels die Maurice de Hond er voor de zekerheid vast bij bedacht had.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We krijgen in elk geval een formatie van een jaar of anderhalf. Maar wanneer we ook gaan stemmen, die krijgen we toch. De partijen in het midden hebben zo veel draagvlak verloren dat straks een derde van de kamerzetels uit partijen op de flanken bestaan die niet willen regeren en bovendien ook helemaal niet de capaciteiten of personen hebben om dat te doen, en wat er over blijft heeft er de afgelopen jaren een zooitje van gemaakt en/of wil niet met elkaar samenwerken.
Eenvandaag peilt vandaag dacht ik voor het eerst ook de potentie van Omtzigt (en Gundogan, ze hebben alle 'partijen' met zetels meegenomen dit keer), dat kan nog wel interessant zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als er verkiezingen aankomen dan kan er nog voldoende verschuiven in de peilingen om tóch weer een werkbaar middenkabinet te vormen. Zo wordt de electorale positie van de PVV altijd schromelijk overschat buiten de verkiezingstijd om - zodra het stemhokje nadert en Geert Wilders weer een draak van een campagne voert op gebaseerd op een niet-bestaand verkiezingsprogramma, verliest die club de 10 zetels die Maurice de Hond er voor de zekerheid vast bij bedacht had.
Er kan nog genoeg gebeuren - of juist niet gebeuren - tussen nu en de verkiezingen om de sfeer te doen omslaan ten faveure van wat meer reguliere partijen dan alleen de verstokte njet-njet-njet.
Bijna alles is beter dan dit kabinet, in ieder geval zeker geen Rutte mee svpquote:Op woensdag 2 november 2022 16:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wat krijgen we dan? De grote kunstmest en pesticidenfabrikanten aan de macht (BBB)? Of een breed middenkabinet van alle nu regerende partijen +PvdA+GL+Volt oid? Of wat had jij in gedachten?
Niet mee eens, alles met PVV, FvD, JA21 of BBB is wat mij betreft slechter. Qua beleid vind ik dit kabinet eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bijna alles is beter dan dit kabinet
Mee eens.quote:in ieder geval zeker geen Rutte mee svp
FTFYquote:Op woensdag 2 november 2022 15:44 schreef MoreDakka het volgende:
De oplossing voor de stikstofcrisis is vrij duidelijk: niet-werkende vervelende Europese wetgeving negeren zodat het probleem niet opgelost kan hoeft te worden.
Er zijn heel veel problemen die opgelost moeten worden, maar door misbruikte EU-regels die ooit een keer door naive politici zijn ontertekend kan dat niet. Dan blijft er dus maar één optie over.quote:
ja precies, gewoon vervelende regels negeren en het probleem is in 1x weg en een oplossing is dan niet nodig.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn heel veel problemen die opgelost moeten worden, maar door misbruikte EU-regels die ooit een keer door naive politici zijn ontertekend kan dat niet. Dan blijft er dus maar één optie over.
Als jij dat wil, prima.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja precies, gewoon vervelende regels negeren en het probleem is in 1x weg en een oplossing is dan niet nodig.
dat is wel het makkelijkstequote:
Lijst omtzigt met een aantal kandidatenquote:Op woensdag 2 november 2022 16:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vinden politici vast leuk. Misschien kun je de politiek in. Mijn steun heb je dan niet, in ieder gevalquote:
quote:Op woensdag 2 november 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Lijst omtzigt met een aantal kandidaten
Die bestaat nog steeds niet. Er is een kamerlid bij de Lijst Omtzigt en er is geen enkele andere kandidaat, er is geen partij en er is geen partij structuur 2 jaar na dato.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Lijst omtzigt met een aantal kandidaten
Hij moet inderdaad haast gaan maken, de kans dat het kabinet in 2023 valt is best groot.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die bestaat nog steeds niet. Er is een kamerlid bij de Lijst Omtzigt en er is geen enkele andere kandidaat, er is geen partij en er is geen partij structuur 2 jaar na dato.
Ik denk dat hij geen partij wil, om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij moet inderdaad haast gaan maken, de kans dat het kabinet in 2023 valt is best groot.
Eens. Maar goed ook, want ook nu weer bij de pensioenen heeft hij wel commentaar, maar 0 oplossingen. En eigenlijk is hij elk debat zo, tegenwoordig. En dan ben je dus geen regeermateriaal. Enige wat ik positief zou vinden is dat hij BBB kleiner maakt.quote:Op woensdag 2 november 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat hij geen partij wil, om eerlijk te zijn.
het is geen Putin en ook geen Ruttequote:Op woensdag 2 november 2022 18:40 schreef Malavita het volgende:
[..]dat is helemaal geen leider joh.
okquote:Op woensdag 2 november 2022 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is geen Putin en ook geen Rutte
dat klopt., maar wel de grootste partij van Nederland
wat weet jij hoe ver hij is
Als hij een partij had was die wel al geregistreerd (met website e.d.), als hij een structuur had opgezet was dat echt al wel uitgelekt. Omtzigt geeft zelf ook steeds aan dat hij er (nog) niet mee bezig is.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is geen Putin en ook geen Rutte
dat klopt., maar wel de grootste partij van Nederland
wat weet jij hoe ver hij is
Dan zal hij zich bij een partij aansluiten op zijn voorwaarden , dat men op hem gaat stemmen is wel duidelijkquote:Op woensdag 2 november 2022 19:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als hij een partij had was die wel al geregistreerd (met website e.d.), als hij een structuur had opgezet was dat echt al wel uitgelekt. Omtzigt geeft zelf ook steeds aan dat hij er (nog) niet mee bezig is.
Die partij bestaat niet. Ik denk dat Omtzigt hierna gewoon de politiek verlaat.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zal hij zich bij een partij aansluiten op zijn voorwaarden , dat men op hem gaat stemmen is wel duidelijk
dus die 28 zetels komen er
ik heb het idee dat je nu gewoon meer jouw eigen wensen uit spreekt. Mag hoor verderquote:Op woensdag 2 november 2022 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zal hij zich bij een partij aansluiten op zijn voorwaarden , dat men op hem gaat stemmen is wel duidelijk
dus die 28 zetels komen er
Dus dan kan hij alsnog een omgekeerde merger aangaan met BBB of CDA
funktie eldersquote:Op woensdag 2 november 2022 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die partij bestaat niet. Ik denk dat Omtzigt hierna gewoon de politiek verlaat.
Omtzigt als partijleider van CDAquote:
Ik denk dat het verantwoordelijkheidsgevoel van Omtzigt groter is dan dat.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die partij bestaat niet. Ik denk dat Omtzigt hierna gewoon de politiek verlaat.
Niet in de standaard vorm. Van zo'n beetje alle nieuwe partijen zijn leden afgesplitst, behalve van de PVV (quote:Op woensdag 2 november 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat hij geen partij wil, om eerlijk te zijn.
Hij zal best een andere publieke functie zoeken. Maar hij is al 19 jaar kamerlid, vergis je niet. En al overspannen geweest (en klaagt nu ook vaak over vermoeidheid). Dan een partij uit de grond stampen en je dus eigenlijk weer voor heel wat jaar committeren aan de landelijke politiek (je kunt er echt de eerste 8 tot 10 jaar niet uit stappen), ik zie het niet gebeuren. Ook al niet omdat er nog niks is gebeurd, terwijl Omtzigt ook weet dat met de huidige problemen in het kabinet het elk moment zo kan zijn dat er binnen 2 maanden (max 2,5) verkiezingen zijn. Dan moet je de structuur dus volledig hebben staan.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk dat het verantwoordelijkheidsgevoel van Omtzigt groter is dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |