abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206530374
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat is inderdaad niet zo netjes. Waar zou je jezelf liever mee vergelijken? Mussert of Rost van Tonningen? #ikstelalleenmaarvragen :+
Benjamin Franklin of Gandhi.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 2 november 2022 @ 10:51:23 #3
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206530384
Dit topic dwaalt wel wat af als we hier het leven van Goebbels als een prestatie gaan zien
  woensdag 2 november 2022 @ 10:53:10 #4
500074 Rode_Wijn
pi_206530415
Verder gebeurt er nog altijd geen ene zak aan het front. De meeste militante activiteit is op twitter volgens mij
pi_206530430
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:51 schreef Rode_Wijn het volgende:
Dit topic dwaalt wel wat af als we hier het leven van Goebbels als een prestatie gaan zien
Nee ik zei: Minister van een groot land worden is best een prestatie. Heeft van de rest niks met de inhoud van zijn werk te maken wat natuurlijk ziekmakend is. Maar puur het feit van mister worden kan je best een prestatie noemen.

Maar laten we het idd maar weer over Oekraïne gaan hebben voor het 3 pagina's alleen hier over gaat en totaal uit zijn verband getrokken gaat worden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206530469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee ik zei: Minister van een groot land worden is best een prestatie. Heeft van de rest niks met de inhoud van zijn werk te maken wat natuurlijk ziekmakend is. Maar puur het feit van mister worden kan je best een prestatie noemen.

Maar laten we het idd maar weer over Oekraïne gaan hebben voor het 3 pagina's alleen hier over gaat en totaal uit zijn verband getrokken gaat worden.
Eens. Ik wou @Ulx de kans geven deze opmerking toe te lichten. Het kan, zoals je merkt, snel verkeerd op worden gevat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_206530475
Apart verhaal over Russische barmannen in Italië die betaald propaganda verspreiden onder de locals: https://twitter.com/Knoks/status/1585745384877350913
twitter
anonieme razernist
  woensdag 2 november 2022 @ 10:56:16 #8
500074 Rode_Wijn
pi_206530483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat er in Oekraïne geen reet gebeurt. Alles ligt weer stil lijkt
pi_206530495
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Benjamin Franklin of Gandhi.
U slaap graag met kinderen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206530557
quote:
5s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U slaap graag met kinderen?
Ik heb een neefje en soms gaan we kamperen. Dolle boel inderdaad. :P
[..]
pi_206530558
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:56 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat komt ook omdat er in Oekraïne geen reet gebeurt. Alles ligt weer stil lijkt
Wen er maar aan. Winter komt er aan. Steeds meer modder. Steeds moeilijker voor een offensief
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 2 november 2022 @ 11:02:04 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206530632
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:22 schreef Confetti het volgende:

[..]
De les van deze oorlog is juist dat je schurkenstaten meedogenloos moet aanpakken. Geen deals of afspraken, maar repressie en sancties totdat ze breken.
Wat mij betreft zetten ze die energietransitie (mede dankzij de oorlog in Oekraïne) even een tandje harder door en laten ze meteen de Golfstaten even vallen. Een andere belangrijke les is namelijk: maak jezelf niet afhankelijk van schurkenstaten.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 november 2022 @ 11:04:37 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206530683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat mij betreft zetten ze die energietransitie (mede dankzij de oorlog in Oekraïne) even een tandje harder door en laten ze meteen de Golfstaten even vallen. Een andere belangrijke les is namelijk: maak jezelf niet afhankelijk van schurkenstaten.
Inderdaad. Nu gewoon door de zure appel heen bijten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 2 november 2022 @ 11:06:05 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206530707
quote:
Meeste Oekraïners in Nederland hebben werk

Een overgrote meerderheid van de Oekraïense vluchtelingen in Nederland heeft inmiddels werk gevonden, blijkt uit gegevens van het UWV.

Op dit moment zijn er in Nederland zo'n 55.000 Oekraïners tussen de 18 tot 65 jaar. Het UWV heeft 46.000 meldingen gekregen van werkgevers die een vluchteling uit Oekraïne in dienst hebben genomen, oftewel 83 procent. Eind augustus ging het nog om bijna 60 procent.
https://nos.nl/artikel/24(...)ers-niet-kon-steunen

Mooi dat die mensen ook ons weer kunnen helpen met onze tekorten in de horeca bijvoorbeeld!
pi_206530734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat beetje nadeel is. Dat 1/3e van alle olie en gassen langs de straat van hormuz gaan. Iran is misschien nog wel belangrijker dan rusland is voor olie en gas voor de rest van de wereld.
pi_206530774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Mooi dat die mensen ook ons weer kunnen helpen met onze tekorten in de horeca bijvoorbeeld!
zE pIkKeN oNzE bAnEn In!1!!

(zag zulke commentaren al voorbij komen elders :') )
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 november 2022 @ 11:10:47 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206530792
quote:
8s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nou dan gaat Gerda toch ook lekker in de horeca werken? Ze nemen letterlijk vrijwel iedereen aan daar nu.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 november 2022 @ 11:12:28 #18
3928 Ulx
pi_206530832
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat beetje nadeel is. Dat 1/3e van alle olie en gassen langs de straat van hormuz gaan. Iran is misschien nog wel belangrijker dan rusland is voor olie en gas voor de rest van de wereld.
Maar Iran was decennia onder de Shah een de facto gewest van de VS en de VS heeft nukes dus Iran moet de VS niet vernederen want dan WO3 en daarom moet Iran de Straat gewoon aan de VS geven. Dat hebben we geleerd van Poetin.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 november 2022 @ 11:13:51 #19
3928 Ulx
pi_206530854
Russisch kanonnenvoer heeft ruzie met de commandant.

twitter
pi_206530894
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206530926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Mooi nieuws maar jammer dat die pseudo-onderzoeker van het SCP weer ermee aan de haalt gaat. Dat we ook andere 'vluchtelingen' gelijk moeten laten werken, ook als niet zeker is dat ze een vergunning krijgen. Alsof de instroom niet hoog genoeg is.

Dit is weer het bewijs dat het aan de volksaard ligt of mensen hier slagen. Somaliers, Eritreers, Syriers en ander soortgelijk volk kunnen dus gewoon niet beter. Als het er niet in zit, zit het er niet in. Met Oekraïne gaat het wel goedkomen.
pi_206530946
quote:
8s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Afgelopen zomer was het "waarom is er te weinig personeel in de horeca, nu moet ik 10 minuten op m'n cappuccino wachten" :(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206530950
Navalny is ook niet te vertrouwen. Hij is wel een verbetering tov Putin.

twitter

twitter

twitter

twitter

Maar zelfs Navalny moest dood volgens Putin.
pi_206530973
twitter
pi_206531009
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:16 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
_O-
pi_206531020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:19 schreef Confetti het volgende:

[..]
Mooi nieuws maar jammer dat die pseudo-onderzoeker van het SCP weer ermee aan de haalt gaat. Dat we ook andere 'vluchtelingen' gelijk moeten laten werken, ook als niet zeker is dat ze een vergunning krijgen. Alsof de instroom niet hoog genoeg is.

Dit is weer het bewijs dat het aan de volksaard ligt of mensen hier slagen. Somaliers, Eritreers, Syriers en ander soortgelijk volk kunnen dus gewoon niet beter. Als het er niet in zit, zit het er niet in. Met Oekraïne gaat het wel goedkomen.
Er is een verschil dat je niet weet of negeert.

quote:
Mag een vluchteling uit Oekraïne werken in Nederland? Vluchtelingen die onder de Richtlijn Tijdelijke Bescherming Oekraïne vallen, mogen arbeid in loondienst verrichten in Nederland zonder werkvergunning (officieel: tewerkstellingsvergunning of twv). De werkgever heeft wel een meldplicht.
I.t.t. de gemiddelde vluchteling:

quote:
De vluchteling
– moet in het bezit zijn van een tewerkstellingsvergunning
Om te mogen werken, moet het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) een tewerkstellingsvergunning afgeven. Zo’n vergunning wordt pas via het UWV verstrekt wanneer de asielaanvraag minstens zes maanden in behandeling is. Het eerste halfjaar kan een vluchteling dus sowieso niet werken.

– dient een verklaring aan u te kunnen overleggenDe tweede voorwaarde om te mogen werken, is een verklaring van het COA, waaruit blijkt dat uitzetting niet aan de orde is. Deze verklaring dient de vluchteling aan de werkgever te overleggen.
[..]
  woensdag 2 november 2022 @ 11:31:08 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206531058
Een van de vele Iraanse raketfabrieken. Hier doe je als Israel niets tegen met een bombardement. Alles ligt ver uit elkaar en is deels ondergronds.

twitter

twitter

twitter
pi_206531070
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Er is een verschil dat je niet weet of negeert.
[..]
I.t.t. de gemiddelde vluchteling:
[..]

Een asielzoeker is geen vluchteling, maar een asielzoeker. Je bent geen vluchteling tot het tegendeel bewezen is, maar andersom.

Je zou kansrijke asielzoekers misschien eerder kunnen laten werken, maar als je dat gaat doen voor alle asielzoekers word je mega aantrekkelijk voor irreguliere migranten.

Punt blijft wel dat ook de vluchtelingen (die met een status, dus) veel en veel minder economisch actiever zijn dan Oekraïners. Het is simpelweg een verschil in mindset en kwaliteiten.
  woensdag 2 november 2022 @ 11:32:15 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206531072
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik heb er jaren mee gewerkt en dit klopt niet helemaal. De meiden zijn namelijk enorm gemotiveerd om er iets van te maken. Helaas krijgen we hier vooral jonge mannen uit die landen en dat is echt kansloos (vaak, niet allemaal natuurlijk).

De ouders van die meiden doen ook echt hun best om hen te laten slagen in het trieste besef dat ze zelf de boot gemist hebben. Een van mijn "pupillen", een Eritrese vader van 4 meisjes, loopt hier al jaren rond als bezorger voor een kutloon en heeft allerlei stages en andere kutbaantjes gedaan in de wetenschap dat dit het is voor hem.

Bij de jongens speelt er van allerlei cultureel gedoe mee, ook binnen de gezinnen waardoor daar weer specifieke problematiek ontstaat. Ook helpt het niet dat ze heel erg binnen de eigen groep blijven hangen (ook weer een gevolg van woonbeleid).
pi_206531203
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 2 november 2022 @ 11:50:31 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206531320
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:16 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dat ging snel _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206531689
twitter
twitter

[ Bericht 25% gewijzigd door Slayage op 02-11-2022 12:29:56 ]
-Rabia Al-Basri
  woensdag 2 november 2022 @ 12:33:18 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206531755
twitter

Doei snol :W

woensdag 2 november 2022 @ 12:34:54 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206531769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Doei snol :W
Lijkt me dat ze zich enkel stil houdt omdat ze niet weer een huiszoeking van de politie wilt en niet is vertrokken uit Duitsland
  woensdag 2 november 2022 @ 12:39:48 #35
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206531824
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:55 schreef NoCigar het volgende:
Apart verhaal over Russische barmannen in Italië die betaald propaganda verspreiden onder de locals: https://twitter.com/Knoks/status/1585745384877350913
[ twitter ]
In Hongarije hadden ze ook betaalde propagandisten betrapt. Vingen tot 2000eu/maand.

Ik heb het vermoeden dat er hier ook wat zitten.

Met name wat mensen die een zeer vreemd profiel hebben om de kremlin trekpop uit te hangen.
pi_206531834
twitter

Zo. Het precedent is geschapen, call die bluf maar.
zie email 27 oktober
pi_206531848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Lijkt me dat ze zich enkel stil houdt omdat ze niet weer een huiszoeking van de politie wilt en niet is vertrokken uit Duitsland
Dit inderdaad. Het deporteren van mensen doen we hier in het westen helaas niet zo makkelijk.
-Rabia Al-Basri
pi_206531852
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
In Hongarije hadden ze ook betaalde propagandisten betrapt. Vingen tot 2000eu/maand.

Ik heb het vermoeden dat er hier ook wat zitten.

Met name wat mensen die een zeer vreemd profiel hebben om de kremlin trekpop uit te hangen.
Dat lijkt me dan weer sterk, zo belangrijk zijn we hier niet. Maar een leuke bijdrage aan het personeelstekort in de horeca zou gewaardeerd worden.
anonieme razernist
pi_206531949
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo. Het precedent is geschapen, call die bluf maar.
Zo, zo, en zonder nukes.
pi_206531969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:32 schreef Confetti het volgende:

[..]
Een asielzoeker is geen vluchteling, maar een asielzoeker. Je bent geen vluchteling tot het tegendeel bewezen is, maar andersom.

Je zou kansrijke asielzoekers misschien eerder kunnen laten werken, maar als je dat gaat doen voor alle asielzoekers word je mega aantrekkelijk voor irreguliere migranten.

Punt blijft wel dat ook de vluchtelingen (die met een status, dus) veel en veel minder economisch actiever zijn dan Oekraïners. Het is simpelweg een verschil in mindset en kwaliteiten.
De regels zijn daadwerkelijk anders. Zoek het gewoon eens op, dat scheelt een hoop gelul. Nu laat je alleen je onderbuik spreken.
[..]
  woensdag 2 november 2022 @ 12:53:57 #41
6484 ExTec
pi_206531980
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:42 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan weer sterk, zo belangrijk zijn we hier niet. Maar een leuke bijdrage aan het personeelstekort in de horeca zou gewaardeerd worden.
Zijn barmannen in Italië wel belangrijk dan? Of die figuren die in Hongarije betrapt werden?
  woensdag 2 november 2022 @ 13:02:28 #42
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206532085
quote:
5s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zijn barmannen in Italië wel belangrijk dan? Of die figuren die in Hongarije betrapt werden?
Het gaat niet om de discuszeurders, het gaat om de lurkers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206532256
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:23 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
De ballen die vastvriezen, the horror
pi_206532433
Natuurlijk heeft Rusland het erover gehad.

Maar ze weten wat de reactie van het westen zal zijn.

De totale vernietiging van het Russisvhe leger in Oekraïne. Dit is luid en duidelijk gecommuniceerd richting Rusland.

twitter
pi_206532449
Ik blijf het zeggen.

Het beste wat Rusland NU kan doen is totale terugtrekking uit Oekraïne + herstelbetalingen.

Echt waar. Een betere oplossing voor Rusland is er niet.
pi_206532518
Ik zal het nu alvast zeggen.

Als ik over een paar maanden een brief op mijn deurmat krijgt "Nederland heeft jou nodig in de strijd voor Oekraïne. Je krijgt een maand training en je wordt uitgezonden". Dan ga ik mijn handtekening eronder zetten. Ik heb twee kinderen en ik heb al ruzie met mijn vrouw hierover gehad. Ik weet zeker dat er in de hele NAVO er honderden duizenden mensen te vinden zijn die net als ik de handtekening eronder gaan zetten.
  woensdag 2 november 2022 @ 13:44:51 #47
6484 ExTec
pi_206532525
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:43 schreef polderturk het volgende:
Ik zal het nu alvast zeggen.

Als ik over een paar maanden een brief op mijn deurmat krijgt "Nederland heeft jou nodig in de strijd voor Oekraïne. Je krijgt een maand training en je wordt uitgezonden". Dan ga ik mijn handtekening eronder zetten. Ik heb twee kinderen en ik heb al ruzie met mijn vrouw hierover gehad. Ik weet zeker dat er in de hele NAVO er honderden duizenden mensen te vinden zijn die net als ik de handtekening eronder gaan zetten.
Zo ver komt het niet... ;)
  woensdag 2 november 2022 @ 13:47:07 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206532543
Russisch kamp is geHIMARSed. De grond is zwartgeblakerd, boomtakken zijn afgebroken en de grond ligt vol met lijken.

Filmpje is horizontaal gefilmd maar wordt vertikaal getoond

https://www.reddit.com/r/(...)horoughly_shattered/
Ukrainian troops survey a thoroughly shattered russian defensive position with numerous bodies, some of whom were seemingly crushed by their own vehicles as the survivors evacuated
  woensdag 2 november 2022 @ 13:49:44 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206532574
Nice ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206532592
quote:
5s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ongeveer iedereen is belangrijker dan Fokkers.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')