abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206528015
Let's go!

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
Lach met een schone bips
pi_206528654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 20:12 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
1. Ben Belg wat heb ik aan een Nederlandse krant
2. ik ga niet voor 450 kranten een abo afsluiten
3. het is frustrerend
Ik wist wel dat Belgen niet al te snugger waren maar dat ze anno 2022 nog steeds niet weten hoe je met een handjevol drukken op het toetsenbord en een muisklikje hier en daar zo’n paywall van de Volkskrant omzeilt had ik ook weer niet verwacht. :+
pi_206528701
Ik probeerde -knip- te lezen, maar -knip-. -knip- moeilijk zo. Laten we -knip- zijn.
pi_206528716
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom zijn dit leugens?
Omdat je het tegendeel niet kan bewijzen?
Gebruiken jullie je internet wel om dingen op te zoeken? Denk het niet.

Typisch Russisch kolonialisme. Eerst brand je de stad af en verjaag/vermoord je de locals en daarna lok je etnische Russen om er te gaan wonen met geld of gratis spullen. En vervolgens na je genocide heel hard huilen als de vorige bewoners het gebied terug willen.
  woensdag 2 november 2022 @ 07:22:43 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206528735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 07:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Typisch Russisch kolonialisme. Eerst brand je de stad af en verjaag/vermoord je de locals en daarna lok je etnische Russen om er te gaan wonen met geld of gratis spullen. En vervolgens na je genocide heel hard huilen als de vorige bewoners het gebied terug willen.
Ja Rusland is maar klein klote landje, logisch dat ze meer gebied nodig hebben.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 2 november 2022 @ 10:07:14 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206529840
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zou je dit soort persoonlijke aanvallen voortaan achterwege willen laten en on-topic willen blijven?
Jij kan je energie beter steken in het voorkomen dat het hier één grote teringbende van leugens wordt in plaats van met geknip prima posts onleesbaar te maken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206529946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 07:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In filmpje 2 en 3 zie ik ook hetzelfde gebouw.
Geen idee hoeveel van de stad aan puin geschoten is, en hoeveel er serieus inmiddels weer herbouwd is, maar steeds dezelfe flat in beeld geeft mij geen vertrouwen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206530721
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:07 schreef Dven het volgende:

[..]
Jij kan je energie beter steken in het voorkomen dat het hier één grote teringbende van leugens wordt in plaats van met geknip prima posts onleesbaar te maken.
En wie gaat dan bepalen wat de waarheid is?
Er is niet 1 waarheid.

pi_206530759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er is niet 1 waarheid.

[ afbeelding ]
Wauw, de waarheid ligt echt in het midden! Ik dacht altijd dat het alleen een gezegde was.

Mind is blown. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206530864
Mwaa ook niet helemaal eens. Er zijn genoeg dingen waarbij de waarheid nou eenmaal de waarheid is.

Als ik zeg dat Berlijn de hoofdstad van Duitsland is. Dan kan je hoog of laag springen. Maar blijft toch echt de waarheid. Of je het nou van 1 of 20 kanten bekijkt.

Dat er genoeg onderwerpen zijn waar het niet zo makkelijk is omdat er veel misinformatie over is ben ik het mee eens. Maar er is uiteindelijk maar 1 echte waarheid natuurlijk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206530912
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:14 schreef over_hedge het volgende:
Mwaa ook niet helemaal eens. Er zijn genoeg dingen waarbij de waarheid nou eenmaal de waarheid is.

Als ik zeg dat Berlijn de hoofdstad van Duitsland is. Dan kan je hoog of laag springen. Maar blijft toch echt de waarheid. Of je het nou van 1 of 20 kanten bekijkt.

Dat er genoeg onderwerpen zijn waar het niet zo makkelijk is omdat er veel misinformatie over is ben ik het mee eens. Maar er is uiteindelijk maar 1 echte waarheid natuurlijk.
Berlijn is niet altijd de hoofdstad van Duitsland geweest ;)
pi_206530929
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Berlijn is niet altijd de hoofdstad van Duitsland geweest ;)
Dat klopt. Dat beweer ik dan ook niet *)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206530961
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat beweer ik dan ook niet *)
Klopt, ik probeer alleen aan te geven dat er erg veel factoren mee kunnen spelen.
Dus om zo maar iemand te betichten van het verspreiden van leugens vind ik erg kort door de bocht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 2 november 2022 @ 11:23:35 #14
485843 crew  Jippie
pi_206530979
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:07 schreef Dven het volgende:

[..]
En om te voorkomen dat het hier een teringbende blijft/ is / wordt moet eerst de angel van de persoonlijke aanvallen eruit, zodat men kan discussiëren over de inhoud in plaats van over elkaar.

Ieder mag hier zijn mening/opinie delen mits deze vrij is van persoonlijke aanvallen.

Als een opinie niet in je straatje valt kun je dit bediscussiëren. Persoonlijke aanvallen worden verwijderd, als je hier niet van gediend bent kun je een klacht indienen via de bekende route of gewoon niet deelnemen aan deze discussie.

BNW biedt nu eenmaal ruimte voor 'insinuaties' en 'out of the box thinking' maar is absoluut geen echokamer. Kritiek op een stelling/bewering/'feit' is prima maar we gaan hier niemand voor schut zetten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 2 november 2022 @ 11:26:09 #15
485843 crew  Jippie
pi_206531010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 07:10 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik probeerde -knip- te lezen, maar -knip-. -knip- moeilijk zo. Laten we -knip- zijn.
Lees - Knip- als - Verwijderd belachelijk maken/ afzeiken van medeuser- dit kunnen zowel tekst of afbeeldingen zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 2 november 2022 @ 11:28:27 #16
485843 crew  Jippie
pi_206531029
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:15 schreef capricia het volgende:

[..]
In filmpje 2 en 3 zie ik ook hetzelfde gebouw.
Geen idee hoeveel van de stad aan puin geschoten is, en hoeveel er serieus inmiddels weer herbouwd is, maar steeds dezelfe flat in beeld geeft mij geen vertrouwen.
Onder filmpje 1 staat ook geschreven dat dit lokale AP kantoor onder toezicht staat van van seperatisten.
pi_206531041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, ik probeer alleen aan te geven dat er erg veel factoren mee kunnen spelen.
Dus om zo maar iemand te betichten van het verspreiden van leugens vind ik erg kort door de bocht.
Ja snap wat je probeerde te doen. Maar dat betichten van het verspreiden van leugens door een bepaalde user(s) komt natuurlijk ook niet helemaal uit de lucht vallen. Want soms is het gewoon te duidelijk dat het niet correct is wat ze zeggen. En als je dan met bronnen aankomt die dat aantonen krijg je geen normaal antwoord terug.

Het zijn vaak de zelfde users die dit te horen krijgen van andere users. En toevallig ook elke keer als hier nieuwe mensen komen posten komen ze in een verhitte discussie om het zo maar even te noemen met de zelfde personen..

Maarja daar mag je dan weer niks van zeggen. Want zeggen dat iemand leugens verteld wordt op de man spelen genoemd hier. Wat ik eigenlijk raar vind. Ja het is persoonlijk als ik zeg dat je leugens verteld. Maar zolang je het kan onderbouwen zie ik het probleem niet zo.

Geen idee of dit nu ook te ver gaat. Maar dat zien we zo wel of Jippie dit laat staan of niet :* zo niet dan ook prima hoor jippie. All good!
pi_206531066
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Onder filmpje 1 staat ook geschreven dat dit lokale AP kantoor onder toezicht staat van van seperatisten.
Ook dat ja.
Zou wel dronefootage of satelietbeelden van boven van de stad en de wijken willen zien, om te bepalen of het allemaal zo goed weer opgebouwd wordt en welke werkzaamheden er plaats vinden.
YouTube filmpjes met steeds hetzelfde gebouw is nogal lachwekkend namelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 2 november 2022 @ 11:33:07 #19
485843 crew  Jippie
pi_206531086
En nu weer over het onderwerp :lijstje:
pi_206531095
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook dat ja.
Zou wel dronefootage of satelietbeelden van boven van de stad en de wijken willen zien, om te bepalen of het allemaal zo goed weer opgebouwd wordt en welke werkzaamheden er plaats vinden.
Er zijn commerciëlen satellieten waarbij je high ress fotos van waar je ook wilt ter wereld kan kopen. Die worden ook veel gebruikt om te zien wat troopen doen etc. Maar zou je hier voor ook prima kunnen gebruiken.

Wel vrij prijzig :P
pi_206531100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Er zijn commerciëlen satellieten waarbij je high ress fotos van waar je ook wilt ter wereld kan kopen. Die worden ook veel gebruikt om te zien wat troopen doen etc. Maar zou je hier voor ook prima kunnen gebruiken.

Wel vrij prijzig :P
I know. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 november 2022 @ 11:45:22 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206531235
Edit dubbel.

[ Bericht 98% gewijzigd door theguyver op 02-11-2022 11:50:50 ]
  woensdag 2 november 2022 @ 11:50:06 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206531309
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:14 schreef over_hedge het volgende:

Beetje verkeerd voorbeeld.
Maar snap je punt :D
quote:

[..]
Ook dat ja.
Ga er maar vanuit dat er een gedeelte weer herbouwd is, maar Marioepol was nog geen half jaar geleden zwaar beschoten.
Natuurlijk zal er een en ander herbouwd zijn maar denk dat er nog geen kwart hersteld is,Rusland zal misschien voor een gedeelte hebben gezorgd maar denk meer dat het huidige bewoners zelf zijn.

Maar goed ook dit is maar een gok.
Maar dit is Marioepol hoeveel van Oekraïne ligt momenteel wel niet in as.
  woensdag 2 november 2022 @ 11:50:28 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206531317
Dubbel
pi_206532186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat kan heel goed. Als jij beweert dat Berlijn niet de hoofdstad is van Duitsland, dan ben of aan het liegen of onwetend. Als je er dan op gewezen wordt dat Berlijn de hoofdstad is en je blijft roepen dat het niet waar is, dan ben je aan het liegen.

Heel veel zaken zijn gewoon feiten. Hoe je er ook naar kijkt. Dat geldt ook voor het plaatje hierboven. Er zijn niet drie waarheden. Dat is er maar een. Het object is een cylinder; geen rechthoek en ook geen cirkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2022 13:13:25 ]
pi_206532624
quote:

[..]
Ook dat ja.
als waar is wat hier beweert wordt dan hadden ze dat soort filmpjes wel gepost
pi_206533006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:12 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat kan heel goed. Als jij beweert dat Berlijn niet de hoofdstad is van Duitsland, dan ben of aan het liegen of onwetend. Als je er dan op gewezen wordt dat Berlijn de hoofdstad is en je blijft roepen dat het niet waar is, dan ben je aan het liegen.

Heel veel zaken zijn gewoon feiten. Hoe je er ook naar kijkt. Dat geldt ook voor het plaatje hierboven. Er zijn niet drie waarheden. Dat is er maar een. Het object is een cylinder; geen rechthoek en ook geen cirkel.
Maar als je niet beter weet is het een rechthoek of een cirkel.
Pas als je het gehele plaatje bekijkt zie je dat het een cilinder is.
pi_206533203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Leuk van die plaatjes om je gelijk te halen, maar een stad platgooien en een paar flats herbouwen kun je natuurlijk niet tegen elkaar wegstrepen.
pi_206533257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Leuk van die plaatjes om je gelijk te halen, maar een stad platgooien en een paar flats herbouwen kun je natuurlijk niet tegen elkaar wegstrepen.
Gaan ze nu stoppen met herbouwen?
pi_206533272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gaan ze nu stoppen met herbouwen?
Laat ik het dan wat algemener stellen.

Een stad platgooien en alles herbouwen streept nog niet tegen elkaar weg.
pi_206533315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:52 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Laat ik het dan wat algemener stellen.

Een stad platgooien en alles herbouwen streept nog niet tegen elkaar weg.
Ja oorlog is kut, daar zijn we het vast allemaal over eens.
pi_206533345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja oorlog is kut, daar zijn we het vast allemaal over eens.
Zijn we het in ieder geval eens over het feit dat we de herbouwacties van de Russen nou niet moeten kwalificeren als 'Kijk ze eens goed bezig zijn, wat een toffe lui'.
pi_206533887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:57 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Zijn we het in ieder geval eens over het feit dat we de herbouwacties van de Russen nou niet moeten kwalificeren als 'Kijk ze eens goed bezig zijn, wat een toffe lui'.
Dat is maar hoe je er naar kijkt.
Als je er van overtuigd bent dat Rusland dat gedaan heeft om van de nazi's af te komen dan kan je het als een bevestiging zien dat ze het beste voor hebben met de plaatselijke bevolking.
De Amerikanen hebben Nederland ook gebombardeerd om van de nazi's af te komen en hebben veel materiaal achter gelaten om Nederland weer op te bouwen en daar zijn we dankbaar voor.
pi_206533967
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je er van overtuigd bent dat Rusland dat gedaan heeft om van de nazi's af te komen dan kan je het als een bevestiging zien dat ze het beste voor hebben met de plaatselijke bevolking.
De Amerikanen hebben Nederland ook gebombardeerd om van de nazi's af te komen en hebben veel materiaal achter gelaten om Nederland weer op te bouwen en daar zijn we dankbaar voor.
De rol van de Amerikanen is totaal anders. De Duitsers vielen ons binnen en de Amerikanen hebben hen eruit geschopt. Althans, het ligt iets anders, maar laten we het voor de context zo schetsen met de poppetjes zoals jij ze benoemt.

In dit geval is Rusland degene die een land binnenvalt. Had Oekraïne bijv. Moldavië veroverd en hadden de Russen de Oekraïners uit Moldavië geschopt dan had je een juiste vergelijking gehad, maar nu gaat ie helemaal mank.

Los van dat is het de Russen helemaal niet te doen om nazi's te bestrijden, inmiddels spreekt men van een desatanisatie:
https://nos.nl/artikel/24(...)nisatie-van-oekraine
https://ria.ru/20221025/ukraina-1826677915.html

Ben je het er mee eens dat Oekraïne een bolwerk is van door de duivel bezeten mensen?
pi_206533988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:57 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
De rol van de Amerikanen is totaal anders. De Duitsers vielen ons binnen en de Amerikanen hebben hen eruit geschopt. Althans, het ligt iets anders, maar laten we het voor de context zo schetsen met de poppetjes zoals jij ze benoemt.

In dit geval is Rusland degene die een land binnenvalt. Had Oekraïne bijv. Moldavië veroverd en hadden de Russen de Oekraïners uit Moldavië geschopt dan had je een juiste vergelijking gehad, maar nu gaat ie helemaal mank.

Los van dat is het de Russen helemaal niet te doen om nazi's te bestrijden, inmiddels spreekt men van een desatanisatie:
https://nos.nl/artikel/24(...)nisatie-van-oekraine
https://ria.ru/20221025/ukraina-1826677915.html

Ben je het er mee eens dat Oekraïne een bolwerk is van door de duivel bezeten mensen?
Ikke niet, die denazificatie is ook gewoon een smoes in mijn ogen.
Ze willen gewoon niet dat Oekraïne bij de NAVO komt.
pi_206533998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar dat wilde Oekraïne voor de inval ook helemaal niet..

Juist door de inval willen ze dat wel.
pi_206534067
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 16:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Maar dat wilde Oekraïne voor de inval ook helemaal niet..

Juist door de inval willen ze dat wel.
Dat is niet waar, al vanaf 2008 zijn er gesprekken geweest om Oekraïne en Georgië bij de NAVO te krijgen.
Dat stond wel op een laag pitje maar toen Oekraïne het associatieverdrag met de EU ging sluiten hebben ze ook toegezegd om naar elkaar toe te werken op militair gebied.
quote:
De overeenkomst verplicht beide partijen ertoe om een geleidelijke convergentie te bevorderen met betrekking tot het Gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid, het Europees Defensieagentschap. Ook verplicht ze tot ratificatie, uitvoering en/of het overwegen partij te worden bij een groot aantal verdragen.
Landen als Finland zitten daar ook bij.
Daarop heeft Rusland de Krim geannexeerd, vermoedelijk vanwege de marinebasis.
Daarna zei Oekraïne hardop dat ze bij de NAVO wilde en is Rusland Oekraïne binnen gevallen om dat te voorkomen.
Ze hebben hetzelfde gedaan in Georgië.
pi_206534115
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 16:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is niet waar, al vanaf 2008 zijn er gesprekken geweest om Oekraïne en Georgië bij de NAVO te krijgen.
Dat stond wel op een laag pitje maar toen Oekraïne het associatieverdrag met de EU ging sluiten hebben ze ook toegezegd om naar elkaar toe te werken op militair gebied.
[..]
Landen als Finland zitten daar ook bij.
Daarop heeft Rusland de Krim geannexeerd, vermoedelijk vanwege de marinebasis.
Daarna zei Oekraïne hardop dat ze bij de NAVO wilde en is Rusland Oekraïne binnen gevallen om dat te voorkomen.
Ze hebben hetzelfde gedaan in Georgië.
Vooralsnog heeft het niet echt gewerkt, Oekraïne is alleen maar meer naar het westen getrokken.
pi_206534150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 16:16 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Vooralsnog heeft het niet echt gewerkt, Oekraïne is alleen maar meer naar het westen getrokken.
Dat klopt en Oekraïne of wat er van over blijft zal wel bij de NAVO komen en dan hebben we een nieuwe koude oorlog.
pi_206534515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Fun fact: De hele buurt hier in Amsterdam - bouwjaar 1941/42, tijdens de Duitse bezetting.
Sorry for the off-topic.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 2 november 2022 @ 17:20:08 #41
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206534654
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:57 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Denk dat de bewoners niet veel anders voelen als de Nederlanders tijdens de bezetting in WW2 en als je de personen hoort die in bevrijd gebied woonden dan komt het er wel aardig op neer.
Zie mini docu die ik vorige week gepost had over klein gezin die naar Oekraïne wist te ontsnappen.
  woensdag 2 november 2022 @ 17:21:52 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206534666
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:00 schreef Tingo het volgende:

[..]
Fun fact: De hele buurt hier in Amsterdam - bouwjaar 1941/42, tijdens de Duitse bezetting.
Sorry for the off-topic.
Sure dat kan, maar was het gebouwd door Nederlanders of door Duitsers of bekostigd met Duits geld.
pi_206535012
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het plaatje stelt dat alledrie waar is en dat is incorrect. Berlijn is de hoofdstad van Duitsland. Enige goede antwoord.
pi_206535139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:21 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure dat kan, maar was het gebouwd door Nederlanders of door Duitsers of bekostigd met Duits geld.
Bouwbedrijf Herr Otto Flick und Lt.Hubert Gruber.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_206535499
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:59 schreef The_End het volgende:

[..]
Het plaatje stelt dat alledrie waar is en dat is incorrect. Berlijn is de hoofdstad van Duitsland. Enige goede antwoord.
Dat plaatje gaat niet over de hoofdstad van Duitsland :P
  woensdag 2 november 2022 @ 19:11:14 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206535974
quote:

[..]
Er is niet 1 waarheid.

[ afbeelding ]
Is water nat? Bestaan bacteriën? Zit er Helium in de lucht? Wordt mijn piemel hard van vrij forse vrouwen? Alle antwoorden met maar 1 waarheid, toch? Misschien zie ik het verkeerd en ben sowieso benieuwd naar een prachtig antwoord.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206536080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is water nat? Bestaan bacteriën? Zit er Helium in de lucht? Wordt mijn piemel hard van vrij forse vrouwen? Alle antwoorden met maar 1 waarheid, toch? Misschien zie ik het verkeerd en ben sowieso benieuwd naar een prachtig antwoord.
Ik heb weinig kennis van jouw piemel en dat wil ik graag zo houden.
  woensdag 2 november 2022 @ 19:24:09 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206536140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb weinig kennis van jouw piemel en dat wil ik graag zo houden.
De discussie ging dan over dat er meer dan 1 waarheid is, maar dat geldt soms voor niet meetbare dingen en het gebrek aan kennis. De keiharde waarheid. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206536183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De discussie ging dan over dat er meer dan 1 waarheid is, maar dat geldt soms voor niet meetbare dingen en het gebrek aan kennis. De keiharde waarheid. ;)
Maar door gebrek aan kennis zie je het soms maar 1 deel van de waarheid en niet het complete plaatje.
Daarom kan je beter elkaar informeren dan afzeiken.
pi_206536455
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom zijn dit leugens?
Omdat je het tegendeel niet kan bewijzen?
Gebruiken jullie je internet wel om dingen op te zoeken? Denk het niet.

Ook dit is Mariupol. Aangericht door de ‘bevrijders’.
twitter
pi_206537700
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat plaatje gaat niet over de hoofdstad van Duitsland :P
Klopt. Dat is ook een feit. Zo komen we ergens.
pi_206537750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hier las ik vandaag nog een discussie over op de FP :D Dat water niet nat is maar nat maakt @very
  woensdag 2 november 2022 @ 23:38:13 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206539571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:10 schreef Tingo het volgende:

[..]
Bouwbedrijf Herr Otto Flick und Lt.Hubert Gruber.
Lt Gruber had een tankje, en her flick was van de Gestapo.
Maar goed we hebben het niet over allo allo.
Gewoon een serieuze vraag, want daar ging het om, Marioepol zou voor een gedeelte weer zijn hersteld, maar de vraag is gewoon door wie.
Ditto voor jou wie had die panden in Amsterdam hersteld de burgers of de bezetter?
  woensdag 2 november 2022 @ 23:40:24 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206539584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die reden was al helemaal debiel in plaats van 1 land zijn er nu al 2 bij de NAVO, en Rusland melde dat het hun geen fuck boeit.
pi_206539726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:38 schreef theguyver het volgende:

[..]
Lt Gruber had een tankje, en her flick was van de Gestapo.
Maar goed we hebben het niet over allo allo.
Gewoon een serieuze vraag, want daar ging het om, Marioepol zou voor een gedeelte weer zijn hersteld, maar de vraag is gewoon door wie.
Ditto voor jou wie had die panden in Amsterdam hersteld de burgers of de bezetter?
Mijn lieve gezellige buurt niet hersteld maar gewoon gebouwd tijdens de Duitse bezetting was.
Bouwjaar 1941 : Dat vond ik opmerkelijk.That's all.

Ik ben nog steeds heel sceptisch over hoe erg/ernstig of precies wat er aan de hand in Ukraine is.
Voor mij is het allemaal angst en paniekzaaijende bullshit....from the same sources which brought us The Great Corona Pandemic TV shitshow.
Ik kan het echt niet serieus nemen.
pi_206539770
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 00:06 schreef Tingo het volgende:

[..]
Mijn lieve gezellige buurt niet hersteld maar gewoon gebouwd tijdens de Duitse bezetting was.

Ik ben nog steeds heel sceptisch over hoe erg/ernstig of precies wat er aan de hand in Ukraine is.
Voor mij is het allemaal angst en paniekzaaijende bullshit....from the same sources which brought us The Great Corona Pandemic TV shitshow.
Ik kan het ook echt niet meer goed volgen.
pi_206539876
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 00:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik kan het ook echt niet meer goed volgen.
Ik heb het niet 'goed' gevolgd sinds ik dat klootzak Zelensky op TV heb gezien.
Ik vraag me ook af als er echt een 'Oekrainse vluchteling' crisis is....o er echt een energie crisis is....of een klimaat crisis is. Jezus Crisis. haha.
pi_206540497
quote:

[..]
Er is niet 1 waarheid.

[ afbeelding ]
In deze afbeelding is er juist wel een waarheid: dat buisje in het midden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 3 november 2022 @ 08:33:12 #59
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206540621
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 00:50 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af als er echt een 'Oekrainse vluchteling' crisis is....o er echt een energie crisis is....of een klimaat crisis is. Jezus Crisis. haha.
Heel veel van die vluchtelingen zijn nu al weer terug althans de gene die ver buiten oorlogs gebied wonen.
pi_206542633
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
Die reden was al helemaal debiel in plaats van 1 land zijn er nu al 2 bij de NAVO, en Rusland melde dat het hun geen fuck boeit.
Dat zeggen ze alleen maar omdat ze er geen fuck tegen kunnen doen.
  donderdag 3 november 2022 @ 12:27:13 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206542706
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zeggen ze alleen maar omdat ze er geen fuck tegen kunnen doen.
Juist, eigen schuld.
Maar goed ik merk dat het inzetten van meer Russische manschappen geen windeieren heeft gelegd.
Men rukt her en der een paar kilometer op, niet veel maar toch.
Al vraag ik me af tegen welke prijs.
pi_206542778
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Juist, eigen schuld.
Maar goed ik merk dat het inzetten van meer Russische manschappen geen windeieren heeft gelegd.
Men rukt her en der een paar kilometer op, niet veel maar toch.
Al vraag ik me af tegen welke prijs.
Zweden en Finland zijn strategisch ook veel minder belangrijk voor Rusland dan Oekraine.
De dagrapporten kan ik niet zo veel mee, ik denk dat deze oorlog van groot geopolitiek belang is.
Als Rusland verliest zal dat het einde van het Rusland zoals wij het kennen betekenen.
Als Oekraine(USA) verliest dan laat de USA zien zwak te zijn en dan zal China zijn kans gebruiken om Taiwan te pakken.
pi_206543111
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zweden en Finland zijn strategisch ook veel minder belangrijk voor Rusland dan Oekraine.
De dagrapporten kan ik niet zo veel mee, ik denk dat deze oorlog van groot geopolitiek belang is.
Als Rusland verliest zal dat het einde van het Rusland zoals wij het kennen betekenen.
Als Oekraine(USA) verliest dan laat de USA zien zwak te zijn en dan zal China zijn kans gebruiken om Taiwan te pakken.
Wat een hoop aannames weer.
pi_206543127
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat een hoop aannames weer.
Daarom zet ik er ook bij 'ik denk'
Mag ik mijn gedachten hier niet delen?
pi_206543592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daarom zet ik er ook bij 'ik denk'
Mag ik mijn gedachten hier niet delen?
Onderbouw ze dan wat meer.

Bijvoorbeeld dat stuk over china. Dat komt zo vaak voorbij. Mensen praten elkaar maar wat na. China heeft niet eens genoeg schepen die troepen kunnen vervoeren en op een strand neergooien om überhaupt een poging te wagen.

Want waarom denk je dat? Dat china maar even taiwan in neemt. Al helemaal niet als usa zich er mee bemoeit. Plus dat als ze taiwan aanvallen met rakketen etc is er een vrij grote kans dat die fabrieken van de chips kapot gaan. En dan is het leger van china ook gewoon fucked. Want die hebben die chips net zo hard nodig als Usa en Eu dat hebben. Met verschil dat Eu binnen paar jaar ze zelf kan ontwikkelen door asml.

Dus nee zie china niet even Taiwan innemen alleen maar omdat usa zwak zou zijn door oekraine te helpen.
en ja dit zijn ook aannames :P Maar iets meer uitgedacht
pi_206543651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Onderbouw ze dan wat meer.

Bijvoorbeeld dat stuk over china. Dat komt zo vaak voorbij. Mensen praten elkaar maar wat na. China heeft niet eens genoeg schepen die troepen kunnen vervoeren en op een strand neergooien om überhaupt een poging te wagen.

Want waarom denk je dat? Dat china maar even taiwan in neemt. Al helemaal niet als usa zich er mee bemoeit. Plus dat als ze taiwan aanvallen met rakketen etc is er een vrij grote kans dat die fabrieken van de chips kapot gaan. En dan is het leger van china ook gewoon fucked. Want die hebben die chips net zo hard nodig als Usa en Eu dat hebben. Met verschil dat Eu binnen paar jaar ze zelf kan ontwikkelen door asml.

Dus nee zie china niet even Taiwan innemen alleen maar omdat usa zwak zou zijn door oekraine te helpen.
en ja dit zijn ook aannames :P Maar iets meer uitgedacht
Ik zeg helemaal niet dat China Taiwan even in neemt.
Ze kunnen Taiwan makkelijk innemen als de USA zich er niet mee bemoeit maar dat gaan ze uiteraard wel doen.
Dus China kijkt nu toe hoe het conflict zich ontwikkeld in Oekraïne en zal aan de hand daar van beslissen hoe het met Taiwan om zal gaan.
pi_206543681
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal niet dat China Taiwan even in neemt.
Ze kunnen Taiwan makkelijk innemen als de USA zich er niet mee bemoeit maar dat gaan ze uiteraard wel doen.
Dus China kijkt nu toe hoe het conflict zich ontwikkeld in Oekraïne en zal aan de hand daar van beslissen hoe het met Taiwan om zal gaan.
Makkelijk ja? Waar mee? Er is een grote zee invasie dan Dday voor nodig. En daar heb je transport schepen voor nodig. En die hebben ze amper. Je kan nog zo leuk 32233223 tanks hebben. Maar als je een eiland gaat aanvallen heb je er weinig aan.

En als ze het aanvallen en de chips fabrieken gaan kapot. Hebben ze niks aan heel die invasie. Dus dat is mijn punt. Ze kunnen het helemaal niet zo makkelijk

oh en...

"Ik zeg helemaal niet dat China Taiwan even in neemt." 1 zin later Ze kunnen Taiwan makkelijk innemen
Wat is het nou
pi_206543738
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Makkelijk ja? Waar mee? Er is een grote zee invasie dan Dday voor nodig. En daar heb je transport schepen voor nodig. En die hebben ze amper. Je kan nog zo leuk 32233223 tanks hebben. Maar als je een eiland gaat aanvallen heb je er weinig aan.

En als ze het aanvallen en de chips fabrieken gaan kapot. Hebben ze niks aan heel die invasie. Dus dat is mijn punt. Ze kunnen het helemaal niet zo makkelijk

oh en...

"Ik zeg helemaal niet dat China Taiwan even in neemt." 1 zin later Ze kunnen Taiwan makkelijk innemen
Wat is het nou
Ik verduidelijk toch wat ik bedoel met makkelijk innemen.
Zonder USA kunnen ze Taiwan makkelijk innemen maar de USA gaat zich er mee bemoeien dus het gaat niet makkelijker.
Ik schets 2 situaties, in de ene situatie gaat het makkelijk en in de andere niet.

Het Chinese leger is zich al jaren aan het voorbereiden op de invasie maar jij denkt dat ze het transport vergeten zijn?
pi_206543892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik verduidelijk toch wat ik bedoel met makkelijk innemen.
Zonder USA kunnen ze Taiwan makkelijk innemen maar de USA gaat zich er mee bemoeien dus het gaat niet makkelijker.
Ik schets 2 situaties, in de ene situatie gaat het makkelijk en in de andere niet.

Het Chinese leger is zich al jaren aan het voorbereiden op de invasie maar jij denkt dat ze het transport vergeten zijn?
Zou zeggen zoek het eens op hoeveel ze er van hebben
pi_206543916
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zou zeggen zoek het eens op hoeveel ze er van hebben
Ja dat zal vast allemaal openbaar zijn.
China staat niet bepaald bekend om z'n transparantie.
pi_206543993
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja dat zal vast allemaal openbaar zijn.
China staat niet bepaald bekend om z'n transparantie.
Oke dan geloof je het niet. Blijf dan maar de rest na praten. Ook prima joh :P

Dit is wel een prima video er over trouwens. Mocht je iets meer er over willen leren. En om het alvast voor te zijn. Nee een random video op youtube is ook geen goede bron om het te bewijzen. Maar geeft wel een prima inzicht om waarom het misschien niet zo makkelijk is als veel mensen denken.

Oh en sorry als ik iets te aanvallend over kwam. Dat is niet de bedoeling

[ Bericht 16% gewijzigd door over_hedge op 03-11-2022 14:38:44 ]
pi_206544476
Een gebrek aan voldoende vliegdekschepen is (ook) een issue zover ik weet.

https://news.usni.org/202(...)030-says-csba-report
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  Forum Admin donderdag 3 november 2022 @ 15:30:51 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206544566
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2022 15:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een gebrek aan voldoende vliegdekschepen is (ook) een issue zover ik weet.

https://news.usni.org/202(...)030-says-csba-report
Het is qua ligging ook echt een bitch ass om aan te vallen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206545079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke dan geloof je het niet. Blijf dan maar de rest na praten. Ook prima joh :P

Dit is wel een prima video er over trouwens. Mocht je iets meer er over willen leren. En om het alvast voor te zijn. Nee een random video op youtube is ook geen goede bron om het te bewijzen. Maar geeft wel een prima inzicht om waarom het misschien niet zo makkelijk is als veel mensen denken.

Oh en sorry als ik iets te aanvallend over kwam. Dat is niet de bedoeling
Nou ben ik toch wel benieuwd wie ik aan het napraten ben want ik ben zelf tot die conclusie gekomen.
Zitten er nog meer mensen hier die net zo hoogbegaafd zijn als ik?

Verder heb je ook geen bewijzen nodig om een mening te hebben natuurlijk.
Iedereen is vrij om te denken wat hij wilt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Candymannetje op 03-11-2022 17:02:21 ]
pi_206545591
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 16:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou ben ik toch wel benieuwd wie ik aan het napraten ben want ik ben zelf tot die conclusie gekomen.

Alleen kan je wel commentaar verwachten als die 'mening' is dat Berlijn niet de hoofstad van Duitsland is.
pi_206545800
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 16:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Oke misschien heb ik het verkeerd verwoord. Want zal best dat je die mening helemaal zelf bedacht hebt. Het is alleen toevallig de mening die sinds de oorlog nogal vaak voorbij komt hier en ook op twitter etc etc.

En dan wilt het wel eens overkomen dat mensen elkaar na aan het praten zijn. Ipv echt een goed doorgedachten reden hebben waarom China dat wel even zou doen.

Want vooral de vraag die blijft hoe denk je dat ze dit kunnen doen? En tot nu toe aan iedereen die ik het heb gevraagd heb ik geen 1 goede onderbouwde mening gehoord hoe China dit eventueel zou kunnen doen.

Dus aan jou die zelfde vraag. En heb je het filmpje bekeken? Heeft dat je eventueel van gedachten kunnen veranderen? Ben benieuwd

En nee je hebt geen bewijzen nodig. Het is alleen op een forum waar je discussie wilt wel zo fijn als meningen onderbouwd zijn. Anders kan je wel stoppen met het forum natuurlijk als niemand meer iets hoeft te onderbouwen
pi_206545881
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke misschien heb ik het verkeerd verwoord. Want zal best dat je die mening helemaal zelf bedacht hebt. Het is alleen toevallig de mening die sinds de oorlog nogal vaak voorbij komt hier en ook op twitter etc etc.

En dan wilt het wel eens overkomen over mensen elkaar na aan het praten zijn. Ipv echt een goed doorgedachten reden hebben waarom China dat wel even zou doen.

Want vooral de vraag die blijft hoe denk je dat ze dit kunnen doen? En tot nu toe aan iedereen die ik het heb gevraagd heb ik geen 1 goede onderbouwde mening gehoord hoe China dit eventueel zou kunnen doen.

Dus aan jou die zelfde vraag. En heb je het filmpje bekeken? Heeft dat je eventueel van gedachten kunnen veranderen? Ben benieuwd

En nee je hebt geen bewijzen nodig. Het is alleen op een forum waar je discussie wilt wel zo fijn als meningen onderbouwd zijn. Anders kan je wel stoppen met het forum natuurlijk als niemand meer iets hoeft te onderbouwen
Het filmpje heb ik nog niet gekeken, dat doe ik morgen onder werktijd dan heb ik toch niks te doen.

De reden dat ik denk dat China Taiwan kan pakken is vanwege het enorme verschil tussen China en Taiwan.
China heeft 1.4 miljard inwoners en Taiwan 23,6 miljoen.
En ze hebben best een geavanceerd leger, niet zo goed als de USA maar niet een tegenstander die je moet onderschatten.
  donderdag 3 november 2022 @ 18:17:51 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206545886
Laatste nieuwtjes, Rusland heeft weer een aantal gevangenen geruild en ditmaal zitten er weer 70+ azovastal verdedigers tussen.
pi_206545989
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het filmpje heb ik nog niet gekeken, dat doe ik morgen onder werktijd dan heb ik toch niks te doen.

De reden dat ik denk dat China Taiwan kan pakken is vanwege het enorme verschil tussen China en Taiwan.
China heeft 1.4 miljard inwoners en Taiwan 23,6 miljoen.
En ze hebben best een geavanceerd leger, niet zo goed als de USA maar niet een tegenstander die je moet onderschatten.
Dat klinkt als een prima baan :P Is ook wel een lang fimpje trouwens. Maar benieuwd of je er dan anders over denkt! Zo niet ook goed natuurlijk.

Wie weet zit ik er ook totaal naast en is het in paar uurtjes voor elkaar
  donderdag 3 november 2022 @ 18:31:07 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206546044
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland laat al zien hoe sterk het is en de vs al hoe sterk men is, de himars en javelins zijn maar 2 wapens van het arsenaal wat de VS heeft van de himars heeft Oekraïne er maar 20+ de vs heeft er 500+ dat is nogal een verschil.
Het aantal javelins geen idee maar denk dat de verhoudingen ongeveer het zelfde zijn.
Hoe het went of keert doordat Oekraïne met een door NAVO getraind kleiner leger en veel minder wapens een Russische opmars heeft vertraagd en op sommige plekken gewoon heeft terug geslagen geeft al weer hoe sterk de Navo is in een conventionele oorlog.
En ik heb het over een conventionele oorlog geen oorlog zoals in Afghanistan of Vietnam want die oorlogen werden gevoerd doormiddel van guerilla tactieken.
Een oorlog tussen Navo en Rusland zou nogal eenzijdig zijn, vooral omdat Rusland nu al ontzettend veel heeft verloren tegen het kleinere Oekraïne.
Dus dat is sowieso al een dikke win voor de VS.
  donderdag 3 november 2022 @ 18:34:07 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206546087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]

oh en...

Wat is het nou
China Taiwan is wel even een heel groot verschil als de vs zich afzijdig houd.
China zou alleen al met luchtmacht enorm veel kunnen uitrichten en ja ze hebben de troepen en de marine er voor.
pi_206546132
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
China Taiwan is wel even een heel groot verschil als de vs zich afzijdig houd.
China zou alleen al met luchtmacht enorm veel kunnen uitrichten en ja ze hebben de troepen en de marine er voor.
Oh daar ben ik het 100% mee eens hoor. Dat scheelt nogal veel ja. En japan,

Maar zelfs als die niet mee zouden doen is het nog niet zo makkelijk. Je hebt het dan serieus over een grotere landinvasie dan Dday was.

En de troepen 100%. alleen niet de landingsvoertuigen. Dat is een beetje het probleem. De troepen er krijgen
  donderdag 3 november 2022 @ 18:45:14 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206546242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh daar ben ik het 100% mee eens hoor. Dat scheelt nogal veel ja. En japan,

Maar zelfs als die niet mee zouden doen is het nog niet zo makkelijk. Je hebt het dan serieus over een grotere landinvasie dan Dday was.

En de troepen 100%. alleen niet de landingsvoertuigen. Dat is een beetje het probleem. De troepen er krijgen
Nah denk niet eens dat dit nodig is, zie Duinkerken.
Je kan een beachhead maken en gewone schepen er voor gebruiken.
Dit alles als geen ander land zich er mee bemoeit.
Landingsvaartuigen kan maar is niet essentieel.
Voorbeeldje je kan bijvoorbeeld een belangrijke haven indelen door middel van een lading helicopters en speciale eenheden daarna kan je gewoon normale schepen gebruiken om troepen uit te laden denk hierbij aan veer pondjes of cruiseschepen.
Pleur het ruim vol met tanks en andere militaire voertuigen en je zet binnen no time een heel leger aan wal.
pi_206546921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nah denk niet eens dat dit nodig is, zie Duinkerken.
Je kan een beachhead maken en gewone schepen er voor gebruiken.
Dit alles als geen ander land zich er mee bemoeit.
Landingsvaartuigen kan maar is niet essentieel.
Voorbeeldje je kan bijvoorbeeld een belangrijke haven indelen door middel van een lading helicopters en speciale eenheden daarna kan je gewoon normale schepen gebruiken om troepen uit te laden denk hierbij aan veer pondjes of cruiseschepen.
Pleur het ruim vol met tanks en andere militaire voertuigen en je zet binnen no time een heel leger aan wal.
Duinkerk? waar 1 000 000 fransen vast kwamen te zitten en de britten nog net weg konde komen en de oorlog bijna over was? :P

Maar is niet echt te vergelijken. Een eiland met moderne verdediging tegen een duinkerk wat in die tijd gewoon nog onder control van frankrijk was. Als je het al wilt vergelijken met ww2 dan komt het eiland hoppen van usa tegen japan beter in de buurt . Al kijk even hoeveel moeite dat koste. Ze waren zo bang voor main eiland japan aan te moeten vallen dat ze nukes in zetten.
  donderdag 3 november 2022 @ 20:39:55 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206548883
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 19:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Duinkerk? waar 1 000 000 fransen vast kwamen te zitten en de britten nog net weg konde komen en de oorlog bijna over was? :P

Maar is niet echt te vergelijken. Een eiland met moderne verdediging tegen een duinkerk wat in die tijd gewoon nog onder control van frankrijk was. Als je het al wilt vergelijken met ww2 dan komt het eiland hoppen van usa tegen japan beter in de buurt . Al kijk even hoeveel moeite dat koste. Ze waren zo bang voor main eiland japan aan te moeten vallen dat ze nukes in zetten.
De UK haalde in 5 dagen 340.000 man op.
En dan hebben we het dus over allerlei soorten boten, van plezier jachten tot slagschepen.
Als de VS en of andere landen zich er buiten houden kan China de lucht binnen no time beheersen, men heeft behoorlijk wat slagschepen onderzeeërs etc.
Je hoeft maar een have in te nemen en daar heb je niet veel man voor nodig in een eventuele verassingen aanval.
Als je daarna dus zo snel mogelijk manschappen aan land zet dan hoeft de inname van Taiwan niet lang te duren.
Maar goed ik herhaal mijn tactiek.
En dit soort tactieken zijn vaker gebruikt, zie bijvoorbeeld Falkland oorlog waarbij men dit ook deed bijna op dezelfde manier alleen was het toen geen verassingen aanval.
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 20:53:20 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206549317
was ook geen haven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206549506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
De UK haalde in 5 dagen 340.000 man op.
En dan hebben we het dus over allerlei soorten boten, van plezier jachten tot slagschepen.
Als de VS en of andere landen zich er buiten houden kan China de lucht binnen no time beheersen, men heeft behoorlijk wat slagschepen onderzeeërs etc.
Je hoeft maar een have in te nemen en daar heb je niet veel man voor nodig in een eventuele verassingen aanval.
Als je daarna dus zo snel mogelijk manschappen aan land zet dan hoeft de inname van Taiwan niet lang te duren.
Maar goed ik herhaal mijn tactiek.
En dit soort tactieken zijn vaker gebruikt, zie bijvoorbeeld Falkland oorlog waarbij men dit ook deed bijna op dezelfde manier alleen was het toen geen verassingen aanval.
Ja ik ben bekend met duinkerk. Maar daar mogen ze hitler voor bedanken. Of eigenlijk Hermann Göring. Omdat hij hitler er van overtuigde dat de winst aan de luftwaffe gegeven moest worden. Ipv de tank divsies die makkelijk door hadden kunnen drukken.

Maar die vergelijking vind ik vrij apart.
pi_206550144
Vergelijkingen met WO2 lijken mij niet echt realistisch.
De technieken zijn dusdanig veranderd dat het niet meer te vergelijken is.
  vrijdag 4 november 2022 @ 08:41:16 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206552419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja ik ben bekend met duinkerk. Maar daar mogen ze hitler voor bedanken. Of eigenlijk Hermann Göring. Omdat hij hitler er van overtuigde dat de winst aan de luftwaffe gegeven moest worden. Ipv de tank divsies die makkelijk door hadden kunnen drukken.

Maar die vergelijking vind ik vrij apart.
Dat een land met veel schepen 340.000 man kan verschepen in 5 dagen vind je appart?

Oh en er zijn verschillende redenen bijvoorbeeld bevoorrading van Duitse leger en opoffering van Franse Duitse en Engelse troepen om een groot gedeelte een kans te geven.

Waar ik op duld is dat een land zoals China een land als Taiwan relatief snel kan inenen als de VS niet tegen hun keert.
Als ze de juiste tactiek gebruiken is dat niet geheel ondenkbaar.
  vrijdag 4 november 2022 @ 08:42:56 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206552431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:42 schreef Candymannetje het volgende:
Vergelijkingen met WO2 lijken mij niet echt realistisch.
De technieken zijn dusdanig veranderd dat het niet meer te vergelijken is.
Klopt maar waar ik op duld is dat gb in 5 dagen 340.000 troepen kon verschepen China kan nu zoveel meer als GB toen.
pi_206552444
quote:

[..]
Waarom is Zelensky een klootzak? En waarom zouden die crises niet echt zijn?
pi_206554856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 08:41 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat een land met veel schepen 340.000 man kan verschepen in 5 dagen vind je appart?

Oh en er zijn verschillende redenen bijvoorbeeld bevoorrading van Duitse leger en opoffering van Franse Duitse en Engelse troepen om een groot gedeelte een kans te geven.

Waar ik op duld is dat een land zoals China een land als Taiwan relatief snel kan inenen als de VS niet tegen hun keert.
Als ze de juiste tactiek gebruiken is dat niet geheel ondenkbaar.
Nee dat een land dat kan vind ik niet apart. Je vergelijking vind ik apart.

je vergelijkt een invasie van een goed beschermd eiland met een modern leger. met een evacuatie van een gebied wat onder de controle van frankrijk was. En zelfs van een evacuatie die bijna mis ging en heel de oorlog voorbij geweest was als duitsland door drukte.

Het heeft gewoon geen overeenkomst op water en bootjes na :P
  vrijdag 4 november 2022 @ 13:26:20 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206555337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee dat een land dat kan vind ik niet apart. Je vergelijking vind ik apart.

je vergelijkt een invasie van een goed beschermd eiland met een modern leger. met een evacuatie van een gebied wat onder de controle van frankrijk was. En zelfs van een evacuatie die bijna mis ging en heel de oorlog voorbij geweest was als duitsland door drukte.

Het heeft gewoon geen overeenkomst op water en bootjes na :P
Denk dat je beetje vergist in hoe goed beschermd het is.
Het is goed beschermd door landen zoals de VS en ik gaf aan dat als die buitenspel staat het even een ander verhaal is.
En hoe men het kan veroveren.
Een China kan dat, de reden dat de VS er nogal veel omheen hangt met een vloot is omdat de VS dit ook weet.

Maar zoals ik al zeg het is een als situatie want de VS houd Taiwan een hand boven het hoofd.
  vrijdag 4 november 2022 @ 13:42:06 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206555497
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 08:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waarom is Zelensky een klootzak? En waarom zouden die crises niet echt zijn?
https://www.reuters.com/w(...)st-satan-2022-11-04/

Denk dat ze hem dan bedoelen als de duivel.
pi_206555552
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 13:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Denk dat je beetje vergist in hoe goed beschermd het is.
Het is goed beschermd door landen zoals de VS en ik gaf aan dat als die buitenspel staat het even een ander verhaal is.
En hoe men het kan veroveren.
Een China kan dat, de reden dat de VS er nogal veel omheen hangt met een vloot is omdat de VS dit ook weet.

Maar zoals ik al zeg het is een als situatie want de VS houd Taiwan een hand boven het hoofd.

Denk dat jij je er een beetje in vergist hoe moeilijk een invasie via de zee is. Dus let agree to disagree :D

[ Bericht 6% gewijzigd door over_hedge op 04-11-2022 13:54:23 ]
pi_206556881
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2022 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is qua ligging ook echt een bitch ass om aan te vallen.
Zeker en op dit moment zou een slag op (open) zee in het voordeel zijn wat de VS, gelukkig.
[..]
pi_206557079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 00:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja inderdaad t valt allemaal wel mee

Gewoon een paar groepen die voor de lol soldaatje spelen
pi_206557242
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 16:44 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Ja inderdaad t valt allemaal wel mee

Gewoon een paar groepen die voor de lol soldaatje spelen
Dat zeg ik ook niet.
  vrijdag 4 november 2022 @ 18:37:26 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206558023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 17:05 schreef Tingo het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet.
Ik wil je wel een paar telegram groepen geven waar er zat blood en gore naar voren komt wat je niet snel ziet in de msm, het is oorlog en dat soort beelden vermijd men zoveel mogelijk op YT en MSM.
Ik kijk er niet zoveel in want holy crap, geen fijne beelden.
pi_206558160
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:37 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik wil je wel een paar telegram groepen geven waar er zat blood en gore naar voren komt wat je niet snel ziet in de msm, het is oorlog en dat soort beelden vermijd men zoveel mogelijk op YT en MSM.
Ik kijk er niet zoveel in want holy crap, geen fijne beelden.
Nee dankje.
Bloed en gore vids van wat-dan-ook kan je overal zien als je dat wil.
Dat er iets ernstig aan de hand in Oekraine is heb ik niet ontkennen.....dat is al jarenlang aan de gang.
Hoe vreselijk/ernstig het is, weet ik niet - jij ook niet.
pi_206558173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]

En dan wilt het wel eens overkomen dat mensen elkaar na aan het praten zijn. Ipv echt een goed doorgedachten reden hebben waarom China dat wel even zou doen.

Ik heb de video gezien en wat geleerd over de chips die Taiwan maakt :)
Verder heeft het mijn denkwijze alleen maar bevestigd.
China kijkt heel goed wat er nu in Oekraïne gebeurt.
En het zou me niet verbazen als het gaat leiden naar een WO3.
  vrijdag 4 november 2022 @ 19:06:09 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206558313
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb de video gezien en wat geleerd over de chips die Taiwan maakt :)
Verder heeft het mijn denkwijze alleen maar bevestigd.
China kijkt heel goed wat er nu in Oekraïne gebeurt.
En het zou me niet verbazen als het gaat leiden naar een WO3.
Denk het niet, anders zou China ook wel hun support hebben gegeven aan Rusland.
Ze houden zich behoorlijk afzijdig.

Wat ik bijzonder vind is het verwijderen van de vorige president een weekje geleden uit de jaarlijkse meeting.
  vrijdag 4 november 2022 @ 19:07:32 #103
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206558332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:06 schreef theguyver het volgende:
Wat ik bijzonder vind is het verwijderen van de vorige president een weekje geleden uit de jaarlijkse meeting.
Dit! Weet iemand al waarom? Vreemd verhaal wel inderdaad.
Lach met een schone bips
pi_206558446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:53 schreef Tingo het volgende:

[..]
Nee dankje.
Bloed en gore vids van wat-dan-ook kan je overal zien als je dat wil.
Dat er iets ernstig aan de hand in Oekraine is heb ik niet ontkennen.....dat is al jarenlang aan de gang.
Hoe vreselijk/ernstig het is, weet ik niet - jij ook niet.
Het kan inderdaad nooit erger zijn dan voor februari 2022 toen Oekraïne nog veel meer satanisten had dan nu.
  vrijdag 4 november 2022 @ 19:22:44 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206558486
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dit! Weet iemand al waarom? Vreemd verhaal wel inderdaad.
Dat is een hele goeie China zwijgt als graf en er zijn verschillende theorieën.
Plus er is ook al poos niks meer van hem vernomen.
Zal wel ergens in hotelkamer opgesloten zitten.
pi_206558747
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:18 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Het kan inderdaad nooit erger zijn dan voor februari 2022 toen Oekraïne nog veel meer satanisten had dan nu.
Ja man.
pi_206562843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:46 schreef Tingo het volgende:

[..]
Ja man.
Zullen we het naar de bekende vragen weg even weglaten? Dat vermijd ook een welles nietes discussie die je met deze vraag zou starten.

[ Bericht 7% gewijzigd door loveyoulongtime op 05-11-2022 06:57:13 ]
pi_206563531
quote:
Over welk deel van de bullshit in die video wil je discussieren?

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 05-11-2022 10:01:26 ]
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 10:00:56 #109
5428 crew  miss_sly
pi_206563598
quote:
Misschien kun je er bij vermelden waarom je dit filmpje het delen waard vindt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 10:01:50 #110
5428 crew  miss_sly
pi_206563604
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:52 schreef The_End het volgende:

[..]
Over welk deel van de bullshit in die video wil je discussieren?
Goede vraag, zonder dat ene stukje.
  zaterdag 5 november 2022 @ 10:59:36 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206564059
https://www.politico.eu/a(...)germany-peace-talks/

China kan Taiwan niet krijgen misschien een stukje Rusland?
pi_206564459
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2022 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Goede vraag, zonder dat ene stukje.
Het is niks meer dan een bullshit mening met valse voorstellingen van zaken van een nobody. Users kunnen net zo goed hun eigen mening plaatsen, dan kunnen we het ergens over hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 05-11-2022 13:01:23 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 november 2022 @ 12:48:12 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206565039
Vet! De biolabs hebben toch resultaat gehad.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 13:03:00 #114
5428 crew  miss_sly
pi_206565172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:37 schreef The_End het volgende:

[..]
Het is niks meer dan een bullshit mening met valse voorstellingen van zaken van een nobody. Users kunnen net zo goed hun eigen mening plaatsen, dan kunnen we het ergens over hebben.
Daarom is vragen waarom hij dat filmpje plaatst helemaal prima, maar dat kan ook zonder de overige opmerkingen.
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 13:03:10 #115
5428 crew  miss_sly
pi_206565176
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 12:48 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Wat is het? :D
pi_206565915
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2022 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daarom is vragen waarom hij dat filmpje plaatst helemaal prima, maar dat kan ook zonder de overige opmerkingen.
En waarom? Ik vind het valse voorstellingen van zaken _knip_. Mag dat niet gezegd worden? Wie is die vrouw en waarom doet haar mening ertoe in dit topic?

De moderatie hier is echt onmogelijk om te volgen. Beseffen jullie wel dat het beleid zwalkt als een dronken Rus aan het front?

Dit is ok:
quote:

[..]
Mijn post niet. 8)7

[ Bericht 20% gewijzigd door Jippie op 05-11-2022 16:13:44 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 5 november 2022 @ 16:13:20 #117
485843 crew  Jippie
pi_206566538
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 14:37 schreef The_End het volgende:

[..]
En waarom? Ik vind het valse voorstellingen van zaken-Knip- Mag dat niet gezegd worden? Wie is die vrouw en waarom doet haar mening ertoe in dit topic?

De moderatie hier is echt onmogelijk om te volgen. Beseffen jullie wel dat het beleid zwalkt als een dronken Rus aan het front?

Dit is ok:
[..]
Mijn post niet. 8)7
Niet persoonlijk vs wel persoonlijk..
pi_206566620
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:13 schreef Jippie het volgende:

[..]
Niet persoonlijk vs wel persoonlijk..
huh? Ik denk dat jullie allemaal zitten te slapen ofzo.... Ik heb het over die Medea Benjamin 8)7 8)7 8)7

Ik zeg notabene nog dat users beter hun eigen mening neer kunnen zetten.

Echt wat een kansloze bedoening. Je mag Zelensky voor alles wat los en vast zit uitschelden, maar een of ander vaag figuur mag je geen nobody noemen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2022 16:25:16 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 5 november 2022 @ 16:26:02 #119
485843 crew  Jippie
pi_206566652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:22 schreef The_End het volgende:

[..]
huh? Ik denk dat jullie allemaal zitten te slapen ofzo.... Ik heb het over die Medea Benjamin 8)7 8)7 8)7

Ik zeg notabene nog dat users beter hun eigen mening neer kunnen zetten.

Echt wat een kansloze bedoening. Je mag Zelensky voor alles wat los en vast zit uitschelden, maar een of ander vaag figuur mag je geen nobody noemen.
dat kon ik niet uit je reactie opmaken, sorry :@
pi_206566660
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
dat kon ik niet uit je reactie opmaken, sorry :@
Het stond er anders letterlijk. En ondertussen zit mis_sly mijn posts aan te passen, waardoor je niet meer goed kan lezen wat ik schreef.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 5 november 2022 @ 16:29:13 #121
485843 crew  Jippie
pi_206566675
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:26 schreef The_End het volgende:

[..]
Het stond er anders letterlijk. En ondertussen zit mis_sly mijn posts aan te passen, waardoor je niet meer goed kan lezen wat ik schreef.
pi_206566700
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O- Ok OK, het is al goed!
pi_206566776
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Het vage figuur.
https://en.wikipedia.org/wiki/Medea_Benjamin
In 2010, she received the Martin Luther King, Jr. Peace Prize from the Fellowship of Reconciliation.[58] In 2012, she won the Marjorie Kellogg National Peacemaker Award and the Thomas Merton Center Peace Award. Also in 2012, she was awarded the US Peace Prize "in recognition of her creative leadership on the front lines of the antiwar movement."[59] In 2014, she received the Gandhi Peace Award from Promoting Enduring Peace "to honor her for her unyielding advocacy for social justice of more than 30 years".[60]

In 2003, the Los Angeles Times described her as "one of the high profile leaders" of the peace movement
----------------------
Talloze boeken geschreven doet onderzoeken en steunt vredes initiatieven etc etc.
Ja die zal VAST wel wat uit haar duim zuigen... 8)7
Juist ja; een 'passivist' die het westen haat en de invasie vanuit Rusland goedpraat. 8)7

Wat heeft ze echt gedaan in haar leven, behalve demonstreren?
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 16:45:55 #124
5428 crew  miss_sly
pi_206566826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:26 schreef The_End het volgende:

[..]
Ik heb wat doorgestreept, dus wat er stond.

Ik begreep het als tegen de user. Verkeerd begrepen.

O ja, maar sorry dus!

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 05-11-2022 16:54:33 ]
pi_206566886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:53 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Meer dan jou.

Het was weer vermakelijk. Groeten. :W
Meer dan jij. :W
  Admin zaterdag 5 november 2022 @ 18:32:52 #126
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_206567697
User en wat posts verwijderd ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 5 november 2022 @ 23:51:45 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206571627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 12:48 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Ziet er uit als een upgraded versie van een bangolore torpedo.

Maare boven Kiev ligt Tsjernobyl dus hoeft niet perse uit een lab te komen :P
  zondag 6 november 2022 @ 07:42:31 #128
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206573241
Bakhmut is nog steeds in handen van Oekraïne dit terwijl er de laatste 2 a 3 maand tig aanvallen zijn geweest op het stadje.
Zoals het er nu een beetje op lijkt is dat Rusland na de gedeeltelijke mobilisatie weer de aanval heeft gezocht en dat Oekraïne momenteel probeert het in de afgelopen maanden ingenomen gebied verdedigd.
Wat ik erg bijzonder vind is het continue aanvallen van het stadje Bakhmut super interessant is deze stad niet, het is geen aanvoer hub en het innemen van deze stad maakt weinig verschil over het front.
Op andere plekken heeft Rusland een aantal kleinere dorpen ingenomen maar maakt verder geen enorme opmars.

De situatie bij Kherson is nog behoorlijk kritiek voor Rusland de brug bij de Krim is nog steeds stuk dus de aanvoer is minimaal en de stad is bijna volledig geëvacueerd Oekraïne heeft verdere aanvallen gestaakt na de eerste aanvallen heeft Rusland zich kranig verdedigd en dus verdere opmars gestopt.

Ik vermoed door het weer en kou dat Oekraïne nu halt heeft gehouden en aanvallen in modder is zinloos en enorm verspilling van manschappen.

De grote opmars en een maand terug en iets daarvoor waren te danken aan een gewaagde Thunder run tactiek, dit houd in dat een kleine groep met snelle voertuigen dwars door het front is gereden en niks anders zou hebben gedaan als schieten op alles wat beweegt het gross van het leger wat trager is rijd dan in hun voetspoor en zodoende kan men heel snel terrein veroveren, het gevaar hier van is wel dat de kleine groep snel uitgeschakeld kan worden en een tegenaanval en omcirkelen van een aanvallend leger goed mogelijk is.

Een latere poging van een Thunder run in het zuiden was afgeslagen al vrijwel gelijk bij de start er van.
Zodoende rukte men wel iets op maar zonder terrein verlies.
pi_206574938
Ik vind het heel zorgelijk dat het lang duurt om Kherson terug te pakken. Rusland is in de tussentijd de hele bevolking aan het deporteren. Ik ben heel benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Herplaatsen ver in Rusland?
pi_206575574
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 12:09 schreef The_End het volgende:
Ik vind het heel zorgelijk dat het lang duurt om Kherson terug te pakken. Rusland is in de tussentijd de hele bevolking aan het deporteren. Ik ben heel benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Herplaatsen ver in Rusland?
Wat moeten de Russen anders doen?
Als ze de bevolking laten zitten is de kans groot dat er burgerslachtoffers vallen en als ze de burgers richting de Oekraïners sturen is de kans groot dat ze strategische info gaan delen met de Oekraïners.
pi_206575877
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ze de bevolking laten zitten is de kans groot dat er burgerslachtoffers vallen en als ze de burgers richting de Oekraïners sturen is de kans groot dat ze strategische info gaan delen met de Oekraïners.
Zich terugtrekken? Ze creëeren zelf die situatie!? Daarnaast hebben ze deze oorlog al zeer veel burgerdoelen geraakt, dus ik geloof er niks van dat ze het beste voor hebben met de burgers van de stad. Ik ben dus heel benieuwd wat er met die burgers gaat gebeuren. Wat is hun plan.
pi_206575908
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:33 schreef The_End het volgende:

[..]
Zich terugtrekken? Ze creëeren zelf die situatie!? Daarnaast hebben ze deze oorlog al zeer veel burgerdoelen geraakt, dus ik geloof er niks van dat ze het beste voor hebben met de burgers van de stad. Ik ben dus heel benieuwd wat er met die burgers gaat gebeuren. Wat is hun plan.
Ja en de Russen zeggen tegen de Oekraïners dat ze niet moeten aanvallen.
Het is nou eenmaal oorlog en beide partijen willen winnen.
Ik vind het wel positief dat ze de burgers niet als menselijk schild gebruiken.
pi_206577044
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De Russen hoeven alleen maar Oekraine te verlaten en dan houden ze op met aanvallen.. 8)7
quote:
Er is niks positiefs aan wat de Russen doen. Ze hebben al zeer veel (burger) slachtoffers gemaakt en blijven die maken. Ze hebben op talloze plekken dood en verderf gezaaid.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2022 15:49:28 ]
  zondag 6 november 2022 @ 16:06:03 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206577948
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet?
Eh drones raketten op steden en niet op de frontlinie?
Infrastructuur etc.

Oekraïne valt verder niet aan in die regio ze bestoken van afstand.

Wat ik heb begrepen zijn de Russische pro's bijna allemaal weg uit de regio en zitten er nu dus over het algemeen veel nieuwe recruiten, speedrunners.

Er word al weken vermoed dat men daar een dam op wil blazen zodat het hele gebied onder water zou lopen.
Maar goed dat is tot dusver nog steeds niet gebeurd dus wat men exact van plan is daar... Geen idee.
  zondag 6 november 2022 @ 17:21:45 #135
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206579441
twitter

:{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 6 november 2022 @ 17:25:04 #136
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206579526
quote:
Joh zal vast wel boven tafel komen al dat geld, is niet alsof er enige vorm van corruptie is in dat land -O-
Lach met een schone bips
pi_206579852
quote:
Hoe komen ze aan dit bedrag? Hoe komen ze eraan dat 75% kwijt is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2022 17:43:39 ]
pi_206582557
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 6 november 2022 @ 23:20:59 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206585063

Ja geef het westen maar op de flikker dat je jou buurland binnenvalt, en het Oostblok je niet mag voor wat de Russen in verleden hun landen wel niet aan hebben gedaan..

Kerel zoekt of bondgenoten of heeft een plaat voor de kop.

Ik denk dat van het laatste hij behoorlijk in een eigen wereldje leeft dat men geen negatief front nieuws durft te vertellen en hoe het voormalige Oostblok tegen Rusland aan kijkt.
pi_206585072
quote:

[..]
Ze zouden kunnen overwegen om geen oorlogsmisdaden te plegen, zoals het deporteren van burgers.
  zondag 6 november 2022 @ 23:30:40 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206585156
quote:
En heb je ook wat achtergrond info.
Of is het gewoon een woord van iemand ..
Want militaire apparaat draaiende te houden kost bakken met geld, dat niet alleen als je beelden ziet van steden die bijvoorbeeld getroffen zijn door Russische raketten zie je ook weer hoe snel ze grote gedeeltes herbouwen, dat niet alleen een leger heeft honger en kost ook geld.
Dat niet alles exact kan worden achterhaald waar het beland in een oorlogssituatie is niet anders dan begrijpelijk.
Bevolking wat voedsel nodig heeft reparaties aan infrastructuur en ga maar even door.
Opvangen van gevluchte burgers in eigen land opvang van burgers die weer terug komen.
Denk je dat alles kattenpis is?
Oorlogen kosten geld, en als een of andere debiel in oorlogstijd geld achterover gaat drukken denk je dat men zegt van ah joh .. nee dat geld word voor van alles en nog wat gebruikt even geld achterover drukken kan worden gezien als een heel heel zwaar misdrijf.
Zal me weinig verbazen dat zo iemand vrijwel gelijk over de kling word gehaald mocht dat uitlekken.
Buiten oorlogstijd jah, in oorlogstijd geld achterover drukken..
Als je zwaar levensmoe bent zou ik zeggen DOEN!
  zondag 6 november 2022 @ 23:34:25 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206585196
quote:

[..]
Opbokken en iedereen die rus wil zijn meenemen, er zijn nu wel genoeg Russische doden gevallen dat ze dat weer mooi met die lui kunnen opvullen, schade herstellen in Oekraïne en gestolen kinderen en pow en burgers die naar Oekraïne willen weer terug sturen.

Ow en sorry zeggen, en ook excuses aan de slachtoffers van mh17.
  zondag 6 november 2022 @ 23:52:11 #143
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206585361
https://9gag.com/gag/aNwW2Z4?ref=android

Oekraïners zijn meester trollen als gaat om de Russische claims.
pi_206585639
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 23:20 schreef theguyver het volgende:

Ja geef het westen maar op de flikker dat je jou buurland binnenvalt, en het Oostblok je niet mag voor wat de Russen in verleden hun landen wel niet aan hebben gedaan..

Kerel zoekt of bondgenoten of heeft een plaat voor de kop.

Ik denk dat van het laatste hij behoorlijk in een eigen wereldje leeft dat men geen negatief front nieuws durft te vertellen en hoe het voormalige Oostblok tegen Rusland aan kijkt.
Het zogenaamde bord voor de kop heeft een naam.

De Russisch Orthodoxe Kerk.
pi_206587901
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 23:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ze zouden kunnen overwegen om geen oorlogsmisdaden te plegen, zoals het deporteren van burgers.
Als Oekraïne burgers gaan evacueren is het prima en als Rusland dat doet is het een oorlogsmisdaad?
pi_206588279
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 10:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als Oekraïne burgers gaan evacueren is het prima en als Rusland dat doet is het een oorlogsmisdaad?
Er zit een verschil tussen deporteren en evacueren.
pi_206588385
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 11:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Er zit een verschil tussen deporteren en evacueren.
Dat klopt evacueren in vredestijd noemen ze deporteren en als er bommen dreigen te vallen is het gewoon evacueren.
De Russen gaan niet weg en de Oekraïners ook niet.
Heb je dan liever dat die mensen blijven zitten?
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 11:41:35 #148
5428 crew  miss_sly
pi_206588424
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt evacueren in vredestijd noemen ze deporteren en als er bommen dreigen te vallen is het gewoon evacueren.
De Russen gaan niet weg en de Oekraïners ook niet.
Heb je dan liever dat die mensen blijven zitten?
Evacueren is mensen in veiligheid brengen.

Deporteren is mensen verplichten naar door jouw bezet gebied te gaan en en dat mensen niet te kunnen kiezen waar men heen wil gaan als er geevacueerd moet worden. Als mensen zich in veiligheid moeten brengen, hoeven ze dat niet in Rusland of door Rusland bezet gebied te doen. Waarom mogen deze mensen niet naar gebied dat onder Oekraïense controle staat? Dan is het dus deportatie.
pi_206588537
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Evacueren is mensen in veiligheid brengen.

Deporteren is mensen verplichten naar door jouw bezet gebied te gaan en en dat mensen niet te kunnen kiezen waar men heen wil gaan als er geevacueerd moet worden. Als mensen zich in veiligheid moeten brengen, hoeven ze dat niet in Rusland of door Rusland bezet gebied te doen. Waarom mogen deze mensen niet naar gebied dat onder Oekraïense controle staat? Dan is het dus deportatie.
Omdat de kans dan groot is dat ze strategische informatie van het Russische leger aan de Oekraïners door geven.
pi_206588633
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 11:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat de kans dan groot is dat ze strategische informatie van het Russische leger aan de Oekraïners door geven.
En dus is het een oorlogsmisdaad. Moeilijke materie hè?
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:09:31 #151
5428 crew  miss_sly
pi_206588795
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 11:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welnee, dat heeft er echt geen zak mee te maken. Zoveel strategische informatie kunnen ze niet geven die niet allang bekend is.

Bovendien, kinderen van nog geen tien jaar? Baby's? Heel oude mensen?
pi_206588799
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:57 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
En dus is het een oorlogsmisdaad. Moeilijke materie hè?
Dat is helemaal geen oorlogsmisdaad man.
Gewoon een volstrekt logische actie.
Maar voor sommige mensen is alles wat Oekraïne doet goed en alles wat Rusland doet is slecht.
Het is ieder z'n goed recht om dat te denken natuurlijk maar totaal niet realistisch.
Het is gewoon broedervolk met dezelfde mentaliteit ik heb beelden gezien van militairen bij Azov-staal die zich wilden overgeven aan de Russen en die werden in hun rug geschoten door Oekrainers.
Is het leuk? Nee natuurlijk niet maar de militairen die wel door wilden strijden waren bang dat degene die zich over ging geven belangrijke informatie aan de Russen ging geven.
pi_206588825
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welnee, dat heeft er echt geen zak mee te maken. Zoveel strategische informatie kunnen ze niet geven die niet allang bekend is.

Bovendien, kinderen van nog geen tien jaar? Baby's? Heel oude mensen?
Tja als je mij niet gelooft dan niet.
Iedereen met wat strategisch inzicht die er neutraal in staat zal hetzelfde zeggen.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:18:06 #154
5428 crew  miss_sly
pi_206588883
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen oorlogsmisdaad man.
Gewoon een volstrekt logische actie.
Maar voor sommige mensen is alles wat Oekraïne doet goed en alles wat Rusland doet is slecht.
Het is ieder z'n goed recht om dat te denken natuurlijk maar totaal niet realistisch.
Het is gewoon broedervolk met dezelfde mentaliteit ik heb beelden gezien van militairen bij Azov-staal die zich wilden overgeven aan de Russen en die werden in hun rug geschoten door Oekrainers.
Is het leuk? Nee natuurlijk niet maar de militairen die wel door wilden strijden waren bang dat degene die zich over ging geven belangrijke informatie aan de Russen ging geven.
Oekraïne goed, Rusland slecht heeft er niets mee te maken. Als de Oekraïeners hetzelfde doet, zijn het ook oorlogsmisdaden. Wat met sommige Russische soldaten is gedaan, filmpjes opnemen enzo, is ook niet oké.

Hier, leesvoer over oorlgosmisdaden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlogsmisdrijf
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:19:06 #155
5428 crew  miss_sly
pi_206588897
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja als je mij niet gelooft dan niet.
Iedereen met wat strategisch inzicht die er neutraal in staat zal hetzelfde zeggen.
Het is strategisch ook best goed om alle getuigen te doden, zodat ze niet meer kunnen getuigen, maar omdat het strategisch handig kan zijn, betekent het niet dat het ineens geen oorlogsmisdaad meer is.
pi_206588938
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Oekraïne goed, Rusland slecht heeft er niets mee te maken. Als de Oekraïeners hetzelfde doet, zijn het ook oorlogsmisdaden. Wat met sommige Russische soldaten is gedaan, filmpjes opnemen enzo, is ook niet oké.

Hier, leesvoer over oorlgosmisdaden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlogsmisdrijf
Wat de Russen doen met evacueren is geen oorlogsmisdaad.
Uiteraard hebben ze wel oorlogsdaden gepleegd maar dit is er geen.
Tja die filmpjes is officieel misschien wel een oorlogsmisdaad maar om je daar nou druk over te maken is ook een beetje overdreven.
Er gebeuren wel iets ergere dingen.
pi_206588969
Wel apart eigenlijk, ze mogen op elkaar schieten maar geen filmpjes maken van elkaar als ze zijn gevangengenomen.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:32:16 #158
5428 crew  miss_sly
pi_206589035
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uiteraard hebben ze wel oorlogsdaden gepleegd maar dit is er geen.
Tja die filmpjes is officieel misschien wel een oorlogsmisdaad maar om je daar nou druk over te maken is ook een beetje overdreven.
Er gebeuren wel iets ergere dingen.
Er gebeuren ergere dingen, zoals gedwongen worden naar een deel van Rusland te evacueren waar je helemaal niet heen wil en waar je met een beetje pech ook nooit meer vandaan kunt vertrekken om terug naar Oekraïne te gaan.

Ik vind echt dat je daar veel te gemakkelijk over doet. Je ontneemt mensen hun hele leven en dwingt ze ergens anders heen, een land waar ze niet thuishoren en niet willen zijn.
pi_206589073
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Lekker discussiëren met iemand die vindt dat de kleur groen eigenlijk rood is :')
pi_206589083
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er gebeuren ergere dingen, zoals gedwongen worden naar een deel van Rusland te evacueren waar je helemaal niet heen wil en waar je met een beetje pech ook nooit meer vandaan kunt vertrekken om terug naar Oekraïne te gaan.

Ik vind echt dat je daar veel te gemakkelijk over doet. Je ontneemt mensen hun hele leven en dwingt ze ergens anders heen, een land waar ze niet thuishoren en niet willen zijn.
Die mensen zijn niet gevangen of in kampen geplaatst.
Ze zijn uit de vuurlinie gehaald.
Ze zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:38:42 #161
5428 crew  miss_sly
pi_206589113
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zijn ze dus juist niet, vrij om te gaan waar ze willen. Ze zijn niet vrij om zichzelf in veiligheid te brengen in Oekraïens gebied.
pi_206589137
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 12:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zijn ze dus juist niet, vrij om te gaan waar ze willen. Ze zijn niet vrij om zichzelf in veiligheid te brengen in Oekraïens gebied.
Mis ik dan iets?
Mogen ze Oekraïne niet meer in?
Dat ze de vuurlinie niet in mogen kan ik wel begrijpen maar ze kunnen via een omweg toch gewoon weer Oekraïne in?
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:42:40 #163
5428 crew  miss_sly
pi_206589152
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mis ik dan iets?
Dat ze de vuurlinie niet in mogen kan ik wel begrijpen maar ze kunnen via een omweg toch gewoon weer Oekraïne in?
Nee, want dat laat Rusland niet toe.
Zoals al eerder met de humanitaire corridors dat de mensen wel konden vluchten, maar alleen naar door Rusland bezet of Russisch grond-gebied. Ze mogen van de Russen niet naar Oekraïne.
pi_206589190
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, want dat laat Rusland niet toe.
Zoals al eerder met de humanitaire corridors dat de mensen wel konden vluchten, maar alleen naar door Rusland bezet of Russisch grond-gebied. Ze mogen van de Russen niet naar Oekraïne.
Maar vervolgens kunnen ze toch via Rusland in het noorden Oekraïne weer binnen gaan?
Daar wordt toch niet gevochten?
  maandag 7 november 2022 @ 12:47:11 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206589205
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mis ik dan iets?
Dat is heul lastig, maar goed even door front heen kan amper.
Ik had poosje geleden een kleine docu gepost van een gezin wat dit lukte maar veelal lukt dit niet dan worden ze vaak door Russen al weer terug gestuurd.

Bij de evacuatie van Marioepol zou Rusland een corridor openen dat deed men wel maar richting Rusland niet Oekraïne daarom vertikten veel Oekraïeners om te gaan en verscholen ze zich bij de verdedigers.
pi_206589273
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:47 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat is heul lastig, maar goed even door front heen kan amper.
Ik had poosje geleden een kleine docu gepost van een gezin wat dit lukte maar veelal lukt dit niet dan worden ze vaak door Russen al weer terug gestuurd.

Bij de evacuatie van Marioepol zou Rusland een corridor openen dat deed men wel maar richting Rusland niet Oekraïne daarom vertikten veel Oekraïeners om te gaan en verscholen ze zich bij de verdedigers.
Je moet ook wel gestoord zijn om te denken dat je zo maar door het front kan rijden.
  maandag 7 november 2022 @ 12:55:18 #167
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206589347
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 12:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je moet ook wel gestoord zijn om te denken dat je zo maar door het front kan rijden.
En je komt Rusland niet meer uit.
Dus bewoners hebben niet veel keuze.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:55:44 #168
5428 crew  miss_sly
pi_206589354
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar vervolgens kunnen ze toch via Rusland in het noorden Oekraïne weer binnen gaan?
Daar wordt toch niet gevochten?
Nee, dat laten de Russen dus niet toe.
pi_206589357
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
En je komt Rusland niet meer uit.
Dus bewoners hebben niet veel keuze.
Hoe kom je er bij dat ze Rusland niet meer uit komen?
pi_206589373
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, dat laten de Russen dus niet toe.
Worden ze dan bij de Russisch-Oekrainse grens tegengehouden of hoe moet ik dat zien?
  maandag 7 november 2022 @ 12:58:34 #171
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206589394
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat ze Rusland niet meer uit komen?
Hoeveel gevluchte Russen hebben we hier die proberen te ontkomen van de draft?
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:59:22 #172
5428 crew  miss_sly
pi_206589402
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Worden ze dan bij de Russisch-Oekrainse grens tegengehouden of hoe moet ik dat zien?
Het is niet dat ze een auto kunnen pakken, hun gezin erin zetten en lekker naar de dichtstbijzinde grensovergang kunnen rijden, paspoortje laten zien (konden en mochten ze dat überhaupt meenemen als ze het al hadden?) en naar Oekraïne gaan. Deze mensen hebben niets, worden in filtratiekampen gestopt als 'overgang' en dat was het.

https://www.raamoprusland(...)n-in-filtratiekampen
pi_206589406
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hoeveel gevluchte Russen hebben we hier die proberen te ontkomen van de draft?
Het ging toch over vluchtende Oekraïners?
pi_206589469
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet dat ze een auto kunnen pakken, hun gezin erin zetten en lekker naar de dichtstbijzinde grensovergang kunnen rijden, paspoortje laten zien (konden en mochten ze dat überhaupt meenemen als ze het al hadden?) en naar Oekraïne gaan. Deze mensen hebben niets, worden in filtratiekampen gestopt als 'overgang' en dat was het.

https://www.raamoprusland(...)n-in-filtratiekampen
Mooi stukje 👍 maar dat bevestigd wel mijn denkwijze.
Je wilt geen vijanden in je grondgebied die zich voordoen als burger.
Dat krijg je terroristische acties zoals bijvoorbeeld de brug op de Krim.
Logisch dat ze die er uit willen filteren.
Gewone burgers hebben niks te vrezen maar ik zag pas een video dat de Russen iemand had opgepakt die hun positie had doorgegeven aan de Oekraïners.
Tja die zal nu wel dood zijn.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 13:07:59 #175
5428 crew  miss_sly
pi_206589473
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 13:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mooi stukje 👍 maar dat bevestigd wel mijn denkwijze.
Je wilt geen vijanden in je grondgebied die zich voordoen als burger.
Dat krijg je terroristische acties zoals bijvoorbeeld de brug op de Krim.
Logisch dat ze die er uit willen filteren.
Gewone burgers hebben niks te vrezen maar ik zag pas een video dat de Russen iemand had opgepakt die hun positie had doorgegeven aan de Oekraïners.
Tja die zal nu wel dood zijn.
Gewone burgers hebben alles te vrezen.
Ik ga dit gesprek nu stoppen, want ik begin me op te winden over zoveel blindheid over wat de Russen de burgers daar aandoen.
  maandag 7 november 2022 @ 13:13:04 #176
451005 Grems
Clown World
pi_206589514
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ga dit gesprek nu stoppen, want ik begin me op te winden over zoveel blindheid over wat de Russen de burgers daar aandoen.
Zo bijzonder zijn die maatregelen nu ook weer niet, vrij gebruikelijke zaken in tijden van nood.
pi_206589520
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar laat dat dan zien, kom met bewijs.
Het lijkt er op dat je vol zit met blinde haat tegen de Russen.
En ik kan dat wel begrijpen want veel nieuwskanalen proberen je ook die richting op te duwen met hun eenzijdige berichtgeving.
Ik denk dat de Oekraïners veel ergere dingen doen dan de Russen omdat die heel fanatiek hun grondgebied aan het verdedigen zijn en de Russen proberen juist de burgers aan hun kant te krijgen.
Maar ik kan dat niet bewijzen, dat is puur wat ik denk.
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2022 @ 13:16:49 #178
364681 over_hedge
pi_206589567
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 13:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar laat dat dan zien, kom met bewijs.
Het lijkt er op dat je vol zit met blinde haat tegen de Russen.
En ik kan dat wel begrijpen want veel nieuwskanalen proberen je ook die richting op te duwen met hun eenzijdige berichtgeving.
Ik denk dat de Oekraïners veel ergere dingen doen dan de Russen omdat die heel fanatiek hun grondgebied aan het verdedigen zijn en de Russen proberen juist de burgers aan hun kant te krijgen.
Maar ik kan dat niet bewijzen, dat is puur wat ik denk.
he wat? Gaat het goed met je? Heb je alle massagraven. verkrachtingsverhalen. plunderen en 322323 andere dingen afgelopen jaar niet gezien :? En alle rakketen die puur op burgers gericht zijn. Infrastructuur voor water en elektriciteit raken zodat hele steden zonder water en stroom zitten.

benieuwd wat voor ergere dingen dan dit Oekraïne doet volgens jou :r
pi_206589646
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 13:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
he wat? Gaat het goed met je? Heb je alle massagraven. verkrachtingsverhalen. plunderen en 322323 andere dingen afgelopen jaar niet gezien :? En alle rakketen die puur op burgers gericht zijn. Infrastructuur voor water en elektriciteit raken zodat hele steden zonder water en stroom zitten.

benieuwd wat voor ergere dingen dan dit Oekraïne doet volgens jou :r
Wie zegt dat die burgers door de Russen zijn doodgeschoten?
Uiteraard zullen er ook burgers bij zitten die door de Russen om het leven zijn gekomen maar ik denk dat de meeste burgers gedood zijn door Oekrainers omdat ze de Russen hebben geholpen.
Die massale verkrachtingen geloof ik niet, dat is puur om de publieke opinie te beïnvloeden.
Plunderingen geloof ik wel, zeker omdat de meeste soldaten uit de arme regio's van Rusland kwamen.
Welke raketten zijn puur op burgers gericht?
De aanvallen op de infrastructuur zijn begonnen nadat de brug naar de Krim werd aangevallen.
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2022 @ 13:29:37 #180
364681 over_hedge
pi_206589765
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 13:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Uiteraard zullen er ook burgers bij zitten die door de Russen om het leven zijn gekomen maar ik denk dat de meeste burgers gedood zijn door Oekrainers omdat ze de Russen hebben geholpen.
Die massale verkrachtingen geloof ik niet, dat is puur om de publieke opinie te beïnvloeden.
Plunderingen geloof ik wel, zeker omdat de meeste soldaten uit de arme regio's van Rusland kwamen.
De aanvallen op de infrastructuur zijn begonnen nadat de brug naar de Krim werd aangevallen.
Nou er zijn er russen opgepakt en zijn voor de rechter verschenen en veroordeeld waarbij ze toegegeven hebben op burgers geschoten te hebben. En genoeg filmpje waar je het gewoon ziet gebeuren.

Maarja dat kom jij vast weer aan met: Maar hoe weet je dat die de waarheid spreekt! Of hoe weet ik dat het een rus is! Of hoe weet ik dat we niet allemaal in een simulatie wonen!

En zo blijf je dat maar met alles doen. Terwijl als je zelf ook maar iets moeite zou doen. Je er achter zou komen dat er nogal veel oorlogsmisdaden gepleegd zijn waar genoeg bewijs voor is. Maar ipv zelf beetje te gaan google zuig je dingen uit je duim en verdraai je elke waarheid.

En omdat Oekraïne een brug aanvalt (wat überhaupt al weinig van klopt maar oke) die belangrijk is voor militaire doelen. Vind je het oke als tegen reactie burgers aan te vallen?

En vanaf dag 1 wordt kiev plat gegooid. Hele wijken, dorpen en steden zijn er kapot. En dan durf je nog te vragen welke raketten zijn puur op burgers gericht? Serieus joh? En maar blijven doen of je het allemaal zo goed van 2 kanten wilt bekijken maar ondertussen niks anders aan het doen bent dan oorlogsmisdaden goed te praten met ongelooflijk domme argumenten

Kon eerst nog een prima gesprek met je hebben. Maar fuck wat ben ik er nu klaar mee :')
pi_206589867
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 13:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou er zijn er russen opgepakt en zijn voor de rechter verschenen en veroordeeld waarbij ze toegegeven hebben op burgers geschoten te hebben. En genoeg filmpje waar je het gewoon ziet gebeuren.

Maarja dat kom jij vast weer aan met: Maar hoe weet je dat die de waarheid spreekt! Of hoe weet ik dat het een rus is! Of hoe weet ik dat we niet allemaal in een simulatie wonen!

En zo blijf je dat maar met alles doen. Terwijl als je zelf ook maar iets moeite zou doen. Je er achter zou komen dat er nogal veel oorlogsmisdaden gepleegd zijn waar genoeg bewijs voor is. Maar ipv zelf beetje te gaan google zuig je dingen uit je duim en verdraai je elke waarheid.

En omdat Oekraïne een brug aanvalt (wat überhaupt al weinig van klopt maar oke) die belangrijk is voor militaire doelen. Vind je het oke als tegen reactie burgers aan te vallen?

En vanaf dag 1 wordt kiev plat gegooid. Hele wijken, dorpen en steden zijn er kapot. En dan durf je nog te vragen welke raketten zijn puur op burgers gericht? Serieus joh? En maar blijven doen of je het allemaal zo goed van 2 kanten wilt bekijken maar ondertussen niks anders aan het doen bent dan oorlogsmisdaden goed te praten met ongelooflijk domme berekeningen/

Kon eerst nog een prima gesprek met je hebben. Maar fuck wat ben ik er nu klaar mee :')
Ik zeg toch dat er best burgers om het leven gekomen zijn door Russen?
Waarom zou ik dat ontkennen?
Ik ga alleen niet mee met al die doom verhalen dat de Russen monsters zijn.
Het zijn gewoon mensen net zoals Oekraïners en wij.
Maar het is nu oorlog en zowel de Russen als de Oekraïners willen winnen en van beide kanten vinden er oorlogsmisdaden plaats.
Ik geloof alleen niet alle verhalen die ik voorgeschoteld krijg.
Veel verhalen zijn eenzijdig en worden gebracht om ons een bepaalde richting op de duwen.
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2022 @ 14:28:38 #182
364681 over_hedge
pi_206590491
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 13:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zeg toch dat er best burgers om het leven gekomen zijn door Russen?
Waarom zou ik dat ontkennen?
Ik ga alleen niet mee met al die doom verhalen dat de Russen monsters zijn.
Het zijn gewoon mensen net zoals Oekraïners en wij.
Maar het is nu oorlog en zowel de Russen als de Oekraïners willen winnen en van beide kanten vinden er oorlogsmisdaden plaats.
Ik geloof alleen niet alle verhalen die ik voorgeschoteld krijg.
Veel verhalen zijn eenzijdig en worden gebracht om ons een bepaalde richting op de duwen.
best wat burgers. Ja zo kan je het ook noemen..

En nee niet alle russen zijn monsters. Dan beweerd ook niemand. Alleen van alle russen die nu in Oekraïne zitten zijn er genoeg die zich gewoon met oorlogsdaden bemoeid hebben.

En je doet zelf ook 0 onderzoek. Je enige argumentatie tot nu toe is: Ik geloof de media niet en niet alle russen zijn kut.

Ook al is er zo veel bewijs te vinden. vastgebonden burgers in massagraven etc etc etc.

En kijk ook eens ff op het verschil tussen hoe Oekraïne en rusland met POW omgaan.

Snap je dat dit een beetje het zelfde kan overkomen als in 1944 zeggen dat je niks van de oorlogsmisdaden van de duitsers geloofd want niet alle duitsers zijn slecht en de media zit vol met propaganda.
pi_206590677
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 14:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
best wat burgers. Ja zo kan je het ook noemen..

En nee niet alle russen zijn monsters. Dan beweerd ook niemand. Alleen van alle russen die nu in Oekraïne zitten zijn er genoeg die zich gewoon met oorlogsdaden bemoeid hebben.

En je doet zelf ook 0 onderzoek. Je enige argumentatie tot nu toe is: Ik geloof de media niet en niet alle russen zijn kut.

Ook al is er zo veel bewijs te vinden. vastgebonden burgers in massagraven etc etc etc.

En kijk ook eens ff op het verschil tussen hoe Oekraïne en rusland met POW omgaan.

Snap je dat dit een beetje het zelfde kan overkomen als in 1944 zeggen dat je niks van de oorlogsmisdaden van de duitsers geloofd want niet alle duitsers zijn slecht en de media zit vol met propaganda.
Waarom denk je dat ik zelf geen onderzoek doe?
Maar het meeste nieuws wat je te zien krijgt is pure propaganda uit Rusland of Oekraïne.
Mijn vriendin zat pas naar het Engelstalig nieuws uit India te kijken en die vond ik verrassend neutraal over de oorlog.

Ik twijfel niet aan de massagraven maar wel aan wie verantwoordelijk is voor de doden.
Pas geleden ook weer een filmpje van Oekraïners die mensen in zo'n graf gooiden in een gebied wat ze bevrijd hadden.
Een dag later hadden ze dat filmpje opeens van een Russische telefoon gehaald.
Tja het is maar wat je wilt geloven.

Snap jij nou niet dat je in uitersten praat?
In je vergelijking met WO2 doe je het weer.
Dat ik niks van de de oorlogsmisdaden van de Duitsers geloof.
Ik zeg toch ook niet dat ik niks van de oorlogsmisdaden van de Russen geloof?
  maandag 7 november 2022 @ 14:51:03 #184
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206590756
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het ging toch over vluchtende Oekraïners?
Hup maar als de Russen niet naar Europa kunnen komen hoe willen de Oekraïeners dat dan doen via Rusland of via pro Russisch land?
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2022 @ 14:52:20 #185
364681 over_hedge
pi_206590772
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 14:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar het meeste nieuws wat je te zien krijgt is pure propaganda uit Rusland of Oekraïne.
Mijn vriendin zat pas naar het Engelstalig nieuws uit India te kijken en die vond ik verrassend neutraal over de oorlog.

Ik twijfel niet aan de massagraven maar wel aan wie verantwoordelijk is voor de doden.
Pas geleden ook weer een filmpje van Oekraïners die mensen in zo'n graf gooiden in een gebied wat ze bevrijd hadden.

Omdat ik je nog nooit heb kunnen betrappen op een goede bron of onderbouwd antwoord.

ja Oekraïne gaat zijn eigenburgers vastbinden en vermoorden voor internet punten...

Pas geleden ook weer een filmpje van Oekraïners die mensen in zo'n graf gooiden in een gebied wat ze bevrijd hadden. Niet gezien. Geloof ik best. Want ja er is veel propaganda van alle 2 de kanten. Het veranderd alleen niks aan de oorlogsmisdaden waar gewoon bewijs van is. En niet 1 filmpje.

Welk uitersten precies? Mijn hele punt is. Er is zoveel bewijs voor oorlogsmisdaden dat als je dat nu nog blijft weerleggen onder het mom van niet alle russen zijn slecht en de media zit vol met propaganda dan weet ik het ook niet meer hoor.

Ik zeg niet dat jij de duitse oorlogsdaden niet geloofd. Ik zeg dat je manier van praten het zelfde over kan komen.
  maandag 7 november 2022 @ 14:58:41 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206590853
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 14:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Grote verschil is dat bij de Oekraïense kant er heel veel westerse journalisten aanwezig zijn.
In februari of maart meen ik werd een krijgsgevangenen in zijn benen geschoten, dit ging de wereld om dit soort pr wil Oekraïne niet, het westen ook niet dus kan zo zijn dat het westen de aanvoer stopzet.
Dus Oekraïne moet zich wel gedragen.
pi_206590880
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 14:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Omdat ik je nog nooit heb kunnen betrappen op een goede bron of onderbouwd antwoord.

ja Oekraïne gaat zijn eigenburgers vastbinden en vermoorden voor internet punten...

Pas geleden ook weer een filmpje van Oekraïners die mensen in zo'n graf gooiden in een gebied wat ze bevrijd hadden. Niet gezien. Geloof ik best. Want ja er is veel propaganda van alle 2 de kanten. Het veranderd alleen niks aan de oorlogsmisdaden waar gewoon bewijs van is. En niet 1 filmpje.

Welk uitersten precies? Mijn hele punt is. Er is zoveel bewijs voor oorlogsmisdaden dat als je dat nu nog blijft weerleggen onder het mom van niet alle russen zijn slecht en de media zit vol met propaganda dan weet ik het ook niet meer hoor.

Ik zeg niet dat jij de duitse oorlogsdaden niet geloofd. Ik zeg dat je manier van praten het zelfde over kan komen.
Omdat ik nog nooit een goede en betrouwbare bron heb gevonden.
Het meeste is pure propaganda uit Rusland of Oekraïne.
Dat zeg ik net.

Nee, Oekraïne gaat zijn eigen burgers vermoorden omdat ze de Russen hebben geholpen.
Ook dat heb ik al gezegd.

Dat klopt, er is voldoende bewijs van oorlogsmisdaden.
Maar er worden veel oorlogsmisdaden in het nieuws gebracht die aan de Russen worden toegeschreven terwijl dat helemaal niet zeker is.

Met uitersten bedoel ik dat je in uitersten praat.
Dat ik niks zou geloven van de oorlogsmisdaden is gewoon onzin en dat heb ik ook helemaal niet gezegd.
Als jij dat zo opvat ligt dat aan je eigen interpretatie.
pi_206590905
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Wat vrij om te gaan en staan om te willen verdwijnt nogal snel als je verplicht wordt afgevoerd denk je niet?
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2022 @ 15:06:30 #189
364681 over_hedge
pi_206590928
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat ik nog nooit een goede en betrouwbare bron heb gevonden.
Het meeste is pure propaganda uit Rusland of Oekraïne.
Dat zeg ik net.

Nee, Oekraïne gaat zijn eigen burgers vermoorden omdat ze de Russen hebben geholpen.
Ook dat heb ik al gezegd.

Dat klopt, er is voldoende bewijs van oorlogsmisdaden.
Maar er worden veel oorlogsmisdaden in het nieuws gebracht die aan de Russen worden toegeschreven terwijl dat helemaal niet zeker is.

Met uitersten bedoel ik dat je in uitersten praat.
Dat ik niks zou geloven van de oorlogsmisdaden is gewoon onzin en dat heb ik ook helemaal niet gezegd.
Als jij dat zo opvat ligt dat aan je eigen interpretatie.

Anyway ik laat het hier bij. was wel een goed idee van miss ly
pi_206590941
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 14:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Grote verschil is dat bij de Oekraïense kant er heel veel westerse journalisten aanwezig zijn.
In februari of maart meen ik werd een krijgsgevangenen in zijn benen geschoten, dit ging de wereld om dit soort pr wil Oekraïne niet, het westen ook niet dus kan zo zijn dat het westen de aanvoer stopzet.
Dus Oekraïne moet zich wel gedragen.
Die journalisten publiceren alleen dingen die ze voorgeschoteld krijgen van Oekraïne.
Ik heb wel eens met journalisten gesproken die met het Nederlandse leger zijn mee geweest.
Alles wat ze wilden publiceren moest eerst goedgekeurd worden door het leger.

In het begin van de oorlog zou Rusland een treinstation hebben gebombardeerd waar mensen stonden die wilden evacueren.
Later zag ik op een Russische bron een deel van de raket die ingeslagen was en daar stond nog een serienummer op.
En die raket behoorde toe aan het Oekraïense arsenaal.

Wat moet je dan geloven?
Ik neem het allemaal maar met een korreltje zout.
pi_206590947
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:03 schreef Questular het volgende:

[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Wat vrij om te gaan en staan om te willen verdwijnt nogal snel als je verplicht wordt afgevoerd denk je niet?
Ik heb geen bewijs gezien dat die mensen in kampen worden geplaatst ofzo.
Dus zo ver ik weet zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen.
pi_206591009
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:09 schreef Candymannetje het volgende:
Dat lijkt mij een beetje hele simpele logica waar nogal wat gaten in te schieten zijn.... Waarom wil je niet gewoon toegeven dat de Russen fout bezig zijn? Je graaft jezelf steeds dieper in.
  maandag 7 november 2022 @ 15:19:42 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206591015
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die journalisten publiceren alleen dingen die ze voorgeschoteld krijgen van Oekraïne.
Ik heb wel eens met journalisten gesproken die met het Nederlandse leger zijn mee geweest.
Alles wat ze wilden publiceren moest eerst goedgekeurd worden door het leger.

In het begin van de oorlog zou Rusland een treinstation hebben gebombardeerd waar mensen stonden die wilden evacueren.
Later zag ik op een Russische bron een deel van de raket die ingeslagen was en daar stond nog een serienummer op.
En die raket behoorde toe aan het Oekraïense arsenaal.

Wat moet je dan geloven?
Ik neem het allemaal maar met een korreltje zout.
Wist je dat Rusland een heel groot gedeelte van Oekraïne in handen heeft? Ongeveer 35% in de begin dagen van de oorlog werd ontzettend veel gebied ingenomen.
Rusland heeft toen ook veel wapens kunnen bemachtigen, en kan deze ook terug schieten.

Het trein station zat toen op Oekraïns gebied, de raket kwam van Russische kant. Impact Crater kan dat duidelijk aantonen.
Zie ook gevalletje supermarkt waarbij de beelden super duidelijk waren, en men zelfs de raket op camera hadden.

Rusland heeft ondertussen elke stad zo'n beetje op de korrel genomen de afgelopen maand met raketten en suïcide drones, of was dat ook Oekraïne?
pi_206591026
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:18 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat lijkt mij een beetje hele simpele logica waar nogal wat gaten in te schieten zijn.... Waarom wil je niet gewoon toegeven dat de Russen fout bezig zijn? Je graaft jezelf steeds dieper in.
Ik wil best toegeven dat de Russen fout bezig zijn maar op het gebied van evacueren doen ze geen slechte dingen in mijn ogen.
Sterker nog, ik vind dat ze het beter doen dan de Oekraïners die de burgers als menselijk schild gebruikten.
pi_206591047
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wist je dat Rusland een heel groot gedeelte van Oekraïne in handen heeft? Ongeveer 35% in de begin dagen van de oorlog werd ontzettend veel gebied ingenomen.
Rusland heeft toen ook veel wapens kunnen bemachtigen, en kan deze ook terug schieten.

Het trein station zat toen op Oekraïns gebied, de raket kwam van Russische kant. Impact Crater kan dat duidelijk aantonen.
Zie ook gevalletje supermarkt waarbij de beelden super duidelijk waren, en men zelfs de raket op camera hadden.

Rusland heeft ondertussen elke stad zo'n beetje op de korrel genomen de afgelopen maand met raketten en suïcide drones, of was dat ook Oekraïne?
Ja precies het kan zo maar dat het om een raket ging die door de Russen in beslag genomen was.
Er zijn zo veel verschillende mogelijkheden.
Maar die mogelijkheden worden niet benoemd.
Op de westerse media waren het de Russen en op de Russische media waren het de Oekraïners.
Snap je nu waarom ik het met een korreltje zout neem?
pi_206591078
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik wil best toegeven dat de Russen fout bezig zijn maar op het gebied van evacueren doen ze geen slechte dingen in mijn ogen.
Sterker nog, ik vind dat ze het beter doen dan de Oekraïners die de burgers als menselijk schild gebruikten.
Dat van dat menselijk schild is ook een beetje een mening van je waar je van denkt dat het best wel eens zou kunnen kloppen? Of heb je gedegen niet Russische bronnen die dit aantonen?
  maandag 7 november 2022 @ 15:29:10 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206591091
Oh en btw een Oekraïens serie nummer is niet zo heel vreemd 75% van alle reserve onderdelen van Russisch materiaal komt uit Oekraïne, daarom hebben ze nogal issues met gereed maken van t70 en t80 tanks voor T62 hebben ze zelf materiaal en daarom gaan ze die nu gereed maken.
pi_206591103
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:26 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat van dat menselijk schild is ook een beetje een mening van je waar je van denkt dat het best wel eens zou kunnen kloppen? Of heb je gedegen niet Russische bronnen die dit aantonen?
Die mening heb ik gebaseerd op het rapport van Amnesty international.
pi_206591105
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De russen deporteren en evacueren niet. In deze oorlog is er een rode draad en dat is dat de Russen in het geheel NIKS om mensen levens geven. Niet die van de Oekrainers en niet die van de Russen.
quote:
Het laatste is een leugen. Niks meer dan Russische progaganda napraten.
pi_206591125
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
O ok! Dan sta je hier wel volledig achter dus? https://www.amnesty.org/e(...)sias-war-on-ukraine/
quote:
Russia’s aggression against Ukraine
A massive humanitarian crisis
quote:
Russia’s crackdown on protests and media
Imprisonment, censorship, disinformation
quote:
STOP THE AGGRESSION AND PROTECT CIVILIANS IN UKRAINE

Right now, people in Ukraine are facing a catastrophic human rights crisis. People are dying, including children, and many thousands of lives are at risk. Take action to demand that the Russian authorities stop this act of aggression and protect civilians now.
En nog veel meer oorlogsmidaden gepleegd door de Russen. Heb je die over het hoofd gezien toen je het rapport las?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2022 15:34:43 ]
pi_206591136
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Linkje naar het rapport?
pi_206591196
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:30 schreef The_End het volgende:

[..]
De russen deporteren en evacueren niet. In deze oorlog is er een rode draad en dat is dat de Russen in het geheel NIKS om mensen levens geven. Niet die van de Oekrainers en niet die van de Russen.
[..]
Het laatste is een leugen. Niks meer dan Russische progaganda napraten.
Ik kan het rapport van Amnesty international niet zo snel vinden maar wel een nieuwsbericht wat er over gaat.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)oelen-militair-leger
pi_206591227
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:34 schreef Questular het volgende:

[..]
Linkje naar het rapport?
Gevonden, het is wel Engelstalig.

https://www.amnesty.org/e(...)-endanger-civilians/
pi_206591249
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gevonden, het is wel Engelstalig.

https://www.amnesty.org/e(...)-endanger-civilians/
Verschrikkelijk he, al die oorlogsmisdaden begaan door de Russen. Goed zo, je bent het er nu dus wel mee eens. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald!
pi_206591278
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:45 schreef The_End het volgende:

[..]
Verschrikkelijk he, al die oorlogsmisdaden begaan door de Russen. Goed zo, je bent het er nu dus wel mee eens. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald!
Ik heb het nog nooit ontkent.
pi_206591318
Het is natuurlijk ook fout van Oekraïne als ze bewust burgers in gevaar brengen.
pi_206591375
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:52 schreef Questular het volgende:
Het is natuurlijk ook fout van Oekraïne als ze bewust burgers in gevaar brengen.
Ik weet dat mijn mening niet populair is maar ik geef hem toch :)

Wij als burgers zijn gewoon werkpaarden voor de overheid.
We moeten gehoorzamen en geld binnen harken voor ze.
Zolang we gezond zijn en er is vrede is het allemaal goed.
Als we oud en versleten zijn kunnen we euthanasie krijgen en als het land of de overheid in gevaar komt zijn onze levens niks meer waard.
Wij mogen dan komen te overlijden zolang het land en de overheid maar veilig is.
Dat rapport van Amnesty had net zo goed over Rusland kunnen gaan als Oekraïne Rusland was binnen gevallen.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 16:04:59 #208
5428 crew  miss_sly
pi_206591448
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik kan het rapport van Amnesty international niet zo snel vinden maar wel een nieuwsbericht wat er over gaat.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)oelen-militair-leger
Het rapport waarop heel veel kritiek is gekomen. Daar ben je je van bewust?
pi_206591473
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het rapport waarop heel veel kritiek is gekomen. Daar ben je je van bewust?
Hey je bent er weer :)
Is je bloeddruk weer normaal?
Ik ben me bewust van de kritiek.
Het is voor mij ook een opeenstapeling van feiten waarop mijn mening gevormd is.
Wantrouwen tegenover de media en overheden en dat gecombineerd met de beelden die ik zie.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 16:09:31 #210
5428 crew  miss_sly
pi_206591494
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 16:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hey je bent er weer :)
Is je bloeddruk weer normaal?
Ik ben me bewust van de kritiek.
Het is voor mij ook een opeenstapeling van feiten waarop mijn mening gevormd is.
Wantrouwen tegenover de media en overheden en dat gecombineerd met de beelden die ik zie.
Met mijn bloeddruk is niets mis. Zou je alsjeblieft willen stoppen met dergelijke opmerkingen? Zoals mijn vermeende blinde haat jegens de Russen? Gewoon, normaal posten zonder dat soort opmerkingen?
pi_206591586
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 16:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met mijn bloeddruk is niets mis. Zou je alsjeblieft willen stoppen met dergelijke opmerkingen? Zoals mijn vermeende blinde haat jegens de Russen? Gewoon, normaal posten zonder dat soort opmerkingen?
Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen maar je vertelde dat je jezelf enorm zat op te winden en aangezien dat meestal gepaard gaat met een hoge bloeddruk vroeg ik er naar.

Kan jij dan gewoon accepteren dat er in BNW mensen zitten met een afwijkende mening en dat respecteren.
Zolang er geen strafbare zaken besproken worden zou het wel fijn zijn als mensen die niet achter de overheid/media aanlopen maar gewoon zelf een mening kunnen vormen met elkaar in gesprek kunnen zonder dat ze een mening opgedrongen wordt.
pi_206591612
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 16:17 schreef Candymannetje het volgende:

Kan jij dan gewoon accepteren dat er in BNW mensen zitten met een afwijkende mening en dat respecteren.
Zolang er geen strafbare zaken besproken worden zou het wel fijn zijn als mensen die niet achter de overheid/media aanlopen maar gewoon zelf een mening kunnen vormen met elkaar in gesprek kunnen zonder dat ze een mening opgedrongen wordt.
Say no more ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 16:23:57 #213
5428 crew  miss_sly
pi_206591636
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 16:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen maar je vertelde dat je jezelf enorm zat op te winden en aangezien dat meestal gepaard gaat met een hoge bloeddruk vroeg ik er naar.

Dat zei ik niet. Ik zei dat ik me begon op te winden, en dat ik er daarom mee stopte. Wel goed lezen, alsjeblieft, want zo ontstaan dus hele verkeerde denkbeelden.

Je hoeft me de les niet te lezen. Ik accepteer dat prima, ik was daarover met je in gesprek en dat bewoog nergens heen. Dan kan ik blijven pushen, of stoppen. Dat laatste deed ik. Dat is dus juist jou jouw mening laten en mij de mijne, oftewel een verschil van mening respecteren. Dat ik mijn mening geef, is niet het opdringen van een mening. Dat heeft een discussie.
pi_206591695
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 16:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zei ik niet. Ik zei dat ik me begon op te winden, en dat ik er daarom mee stopte. Wel goed lezen, alsjeblieft, want zo ontstaan dus hele verkeerde denkbeelden.

Je hoeft me de les niet te lezen. Ik accepteer dat prima, ik was daarover met je in gesprek en dat bewoog nergens heen. Dan kan ik blijven pushen, of stoppen. Dat laatste deed ik. Dat is dus juist jou jouw mening laten en mij de mijne, oftewel een verschil van mening respecteren. Dat ik mijn mening geef, is niet het opdringen van een mening. Dat heeft een discussie.
Maar als ik jouw mening niet deel zit ik vol blindheid.
Duidelijk dat je mijn mening accepteert.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 16:32:11 #215
5428 crew  miss_sly
pi_206591711
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 16:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar als ik jouw mening niet deel zit ik vol blindheid.
Duidelijk dat je mijn mening accepteert.
Respecteren wel, begrijpen niet.
pi_206592255
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb het nog nooit ontkent.
Dit is maar een van de vele ontkenningen van jou:
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:09 schreef Candymannetje het volgende:
pi_206592329
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:27 schreef The_End het volgende:

[..]
Dit is maar een van de vele ontkenningen van jou:
[..]

Laat dan zien dat de Oekraïners niet vrij zijn om te gaan en staan waar ze willen.
pi_206592392
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:35 schreef Candymannetje het volgende:
Laat dan zien dat de Oekraïners niet vrij zijn om te gaan en staan waar ze willen.
Dat heb ik al gedaan, maar dat negeer je voor het gemak. Waarom ben je zo selectief aan het shoppen in de informatie vanuit Amnesty?
pi_206592404
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:42 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat heb ik al gedaan, maar dat negeer je voor het gemak. Waarom ben je zo selectief aan het shoppen in de informatie vanuit Amnesty?
Dat heb ik dan gemist, kan je het nog een keer plaatsen.
Waarom shop ik selectief?
pi_206592422
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heb ik dan gemist, kan je het nog een keer plaatsen.
Waarom shop ik selectief?
Omdat je een heel klein stukje van het rapport van Amnesty noemt en alle schendingen van Rusland negeert en onder het tapijt probeert te vegen. Hier heb ik er een van de vele voor je:

https://www.amnesty.org/e(...)-forced-to-flee-war/
pi_206592451
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:45 schreef The_End het volgende:

[..]
Omdat je een heel klein stukje van het rapport van Amnesty noemt en alle schendingen van Rusland negeert en onder het tapijt probeert te vegen. Hier heb ik er een van de vele voor je:

https://www.amnesty.org/e(...)-forced-to-flee-war/
Ik heb de oorlogsmisdaden van Rusland nooit ontkent.
Ik beweer enkel dat er vele oorlogsmisdaden aan het Russische leger worden toegeschreven terwijl dat helemaal niet bewezen is.
pi_206592477
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 17:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb net aangetoond dat je ze wel hebt ontkent en dat ook blijft doen. 8)7
quote:
Ik beweer enkel dat er vele oorlogsmisdaden aan het Russische leger worden toegeschreven terwijl dat helemaal niet bewezen is.
Och, wat ben je weer objectief. Ondertussen heb je het wel over onbewezen oorlogsmisdaden van de Oekrainers...
pi_206592525
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:50 schreef The_End het volgende:

[..]
Ik heb net aangetoond dat je ze wel hebt ontkent en dat ook blijft doen. 8)7
[..]
Och, wat ben je weer objectief. Ondertussen heb je het wel over onbewezen oorlogsmisdaden van de Oekrainers...
Dat heb je helemaal niet aangetoond.
  maandag 7 november 2022 @ 17:58:27 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206592559
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik weet dat mijn mening niet populair is maar ik geef hem toch :)

Wij als burgers zijn gewoon werkpaarden voor de overheid.
We moeten gehoorzamen en geld binnen harken voor ze.
Zolang we gezond zijn en er is vrede is het allemaal goed.
Als we oud en versleten zijn kunnen we euthanasie krijgen en als het land of de overheid in gevaar komt zijn onze levens niks meer waard.
Wij mogen dan komen te overlijden zolang het land en de overheid maar veilig is.
Dat rapport van Amnesty had net zo goed over Rusland kunnen gaan als Oekraïne Rusland was binnen gevallen.
Jah, en Taiwan valt China binnen.
  maandag 7 november 2022 @ 18:00:10 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206592584
quote:

[..]
Heb je misschien gemist dat Rusland er de afgelopen maand zo'n 20 per dag begingen door te schieten met raketten en suïcide drones op burgers?
Elke dag 20 of meer.
pi_206592659
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heb je helemaal niet aangetoond.
Jawel, dat heb ik wel. Je kan het alleen niet toegeven. Heb je de links al gelezen die ik heb gegeven?
  maandag 7 november 2022 @ 18:18:18 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206592791
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 13:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb hier een shitload aan links waarbij Russen het vuur openen op autos met burgers en dat is dag 1 de eerste dag al vielen er tientallen doden alleen al daardoor.

Schaamlap haalde ook elke keer de gevechten in 2014/2015 aan waarbij de Russen en pro Russen hun artillerie en tanks midden in een dorp neer hadden gezet en zo vuur openden op Oekraïeners.

Dit deden ze nog niet zo lang geleden nog door artillerie en tanks rondom een kerncentrale te plaatsten, heel handig je kan niet terug schieten anders raak je de kerncentrale.

Ze geven ook geen fuck om hun eigen militairen momenteel sturen ze over hele front kleine groepjes naar een verdedigings linie in plaats van een locatie een grote aanval uitvoeren gisteren alleen al waren er 20+ van dit soort kleine aanvallen tegen een goed georganiseerde verdediging, dat is gewoon kansloos mensen opofferen.

Van Buscha zijn ook beelden waar ik Russen heel veel jongemannen wegleiden naar een gewisse dood.
Deze vond men later dus terug met nekschot en.
pi_206592896
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
Heb je misschien gemist dat Rusland er de afgelopen maand zo'n 20 per dag begingen door te schieten met raketten en suïcide drones op burgers?
Elke dag 20 of meer.
Zie je nou niet dat je met deze reactie juist hetgeen bevestigd waar je op reageert?
pi_206592910
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:06 schreef The_End het volgende:

[..]
Jawel, dat heb ik wel. Je kan het alleen niet toegeven. Heb je de links al gelezen die ik heb gegeven?
Nee dat heb je niet.
Ik heb je links gelezen maar ik weet niet wat ik er mee moet.
pi_206592920
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zie je nou niet dat je met deze reactie juist hetgeen bevestigd waar je op reageert?
Nee. Zie je dat je met deze reactie bevestigt dat je heel selectief reageert om maar niet toe te geven dat je fout zit.
pi_206592945
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee dat heb je niet.
Ik heb je links gelezen maar ik weet niet wat ik er mee moet.
Jammer dat je op zo'n manier moet discussieren. Dan houdt het op.
  maandag 7 november 2022 @ 18:36:41 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206592954
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
20 per dag is niet genoeg?
quote:

[..]
Rusland heeft vanaf begin van vorige maand al duidelijk aangegeven dat ze de infrastructuur op de korrel nemen.
Hoeveel bewijs wil je?
pi_206593041
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
20 per dag is niet genoeg?
[..]
Rusland heeft vanaf begin van vorige maand al duidelijk aangegeven dat ze de infrastructuur op de korrel nemen.
Hoeveel bewijs wil je?
En waar heb ik dat ontkent?
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 18:45:24 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206593051
de infrastructuur op de korel nemen is nog niet direct een oorlogsmisdaad
  maandag 7 november 2022 @ 19:03:05 #235
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206593293
quote:
88s.gif Op maandag 7 november 2022 18:45 schreef sp3c het volgende:
de infrastructuur op de korel nemen is nog niet direct een oorlogsmisdaad
Oki, we gaan fff wat terug in de tijd.
13/14 feb 1945 Dresden.
Gemikt op infrastructuur en zorgde voor een onbekend aantal doden geschat word tussen de 25.000 en 100.000 burgers.

Ja de geallieerden konden er ook wat van in WW2.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 19:04:05 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206593305
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 19:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oki, we gaan fff wat terug in de tijd.
13/14 feb 1945 Dresden.
Gemikt op infrastructuur en zorgde voor een onbekend aantal doden geschat word tussen de 25.000 en 100.000 burgers.

Ja de geallieerden konden er ook wat van in WW2.
ik weet niet precies hoe dit een reactie is op wat ik zeg tbh

in 1999 beschoten we ook gewoon Servische infra hoor, bruggen, electrischiteitscentrales, chinese ambassades, maakt niet uit dus zover hoef je niet eens terug in de tijd

of Chora bv met de howitzers

geen oorlogsmisdaden
  maandag 7 november 2022 @ 19:19:23 #237
189978 controlaltdelete
pi_206593515

:{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 7 november 2022 @ 19:19:46 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206593520
quote:
88s.gif Op maandag 7 november 2022 19:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik weet niet precies hoe dit een reactie is op wat ik zeg tbh

in 1999 beschoten we ook gewoon Servische infra hoor, bruggen, electrischiteitscentrales, chinese ambassades, maakt niet uit dus zover hoef je niet eens terug in de tijd

of Chora bv met de howitzers

geen oorlogsmisdaden

Russen schieten op flats supermarkten stations speeltuintjes eerlijk gezegd gewoon compleet random.
En zo nu en dan een electriciteit centrale.

Gelukkig weet Oekraïne nu een groot gedeelte van die raketten en drones neer te halen, 70% ongeveer word uit de lucht geknakt maar als nog valt er ontzettend veel op niet militaire doelen.

Het slaat als een tang op een varken, men had die dingen veel beter op leger kunnen mikken, zelfde geld als al die kleine inimini aanvallen die constant uitgevoerd worden door het Russische leger, voorbeeldje bij Bakhmut heeft Oekraïne nu de afgelopen maanden meer dan 100 kleine aanvallen afgeslagen.

Men heeft nu dankzij dit soort aanvallen sinds oktober ongeveer 30 4kante kilometer aan terein winst geboekt een op de 10 aanvallen weet Oekraïne succesvol af te slaan..
En men gaat er gewoon mee door..
Het begint al bijna op WW1 tactiek te lijken.

Waarom men niet een grote aanval uitvoert is voor mij echt een compleet raadsel.

Zie deelstaten map samengesteld vanuit Russische en Oekraïense berichten zie OP.

Maar goed over dit soort aanvallen lets agree to disagree..
Ik vind het wel een oorlogsmisdaad als je niet het leger maar de burger onder vuur neemt.
pi_206593624
quote:
Goed nieuws he. Kan Ukraine helpen om die moordenaars en verkrachters het land uit te trappen.
  maandag 7 november 2022 @ 19:40:11 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206593876
quote:
Bijzonder toch weer dat er geld gepompt blijft worden in Oekraïne en diens leger. Je zou toch eens zeggen dat het op een gegeven moment genoeg moet zijn. Dat land heeft uit verscheidene hoeken nu al zo ontzettend veel financiële en materiële steun gehad. Dat is volgens mij nog nooit eerder vertoond.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206594069
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder toch weer dat er geld gepompt blijft worden in Oekraïne en diens leger. Je zou toch eens zeggen dat het op een gegeven moment genoeg moet zijn. Dat land heeft uit verscheidene hoeken nu al zo ontzettend veel financiële en materiële steun gehad. Dat is volgens mij nog nooit eerder vertoond.
Het kost veel meer als Ukraine niet wint.
  maandag 7 november 2022 @ 19:51:02 #242
189978 controlaltdelete
pi_206594117
quote:

[..]
Bijzonder blijft het inderdaad, totaal geen inzage geven waar al dat geld aan besteed wordt, overige 75 miljoen geheim houden het gaat het volk niks aan, zo gaat dat in onze huidige democratie :o
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2022 @ 20:02:31 #243
364681 over_hedge
pi_206594369
quote:
Dat is volgens mij nog nooit eerder vertoond.
Nee idd. gebeurt echt niet al een jaar of 2500. En als je het dichter bij wilt hebben wat dacht je dat er in ww1 en ww2 gebeurde
  maandag 7 november 2022 @ 20:08:11 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206594486
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 19:49 schreef The_End het volgende:

[..]
Het kost veel meer als Ukraine niet wint.
Waar zit je dan zoal aan te denken?
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 19:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Bijzonder blijft het inderdaad, totaal geen inzage geven waar al dat geld aan besteed wordt, overige 75 miljoen geheim houden het gaat het volk niks aan, zo gaat dat in onze huidige democratie :o
Over een paar maanden zal men wel weer even 150 honderd miljoen sturen. Het blijft erg opmerkelijk dat énorme belang dat al die Westerse landen aan Oekraïne hechten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 20:17:35 #245
pi_206594672
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 20:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar zit je dan zoal aan te denken?
[..]
Over een paar maanden zal men wel weer even 150 honderd miljoen sturen. Het blijft erg opmerkelijk dat énorme belang dat al die Westerse landen aan Oekraïne hechten.
De geloofwaardigheid van nato en Europa.

En ze hechten niet zozeer een belang aan Oekraïne maar aan bovenstaand omdat Rusland een schurkenstaat is dat meerdere malen invloed heeft proberen te vergaren in andere landen en Oekraïne een witbord is voor wat er gebeurt als ze hun zin (niet) krijgen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 20:20:54 #246
pi_206594722
quote:

[..]
Dan heb je totaal niet opgelet tijdens geschiedenisles.
  maandag 7 november 2022 @ 20:21:26 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206594735
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De geloofwaardigheid van nato en Europa.

En ze hechten niet zozeer een belang aan Oekraïne maar aan bovenstaand omdat Rusland een schurkenstaat is dat meerdere malen invloed heeft proberen te vergaren in andere landen.
Oekraïne is natuurlijk geen onderdeel van beide, dus waarom de geloofwaardigheid van die twee op het spel komt te staan is mij niet duidelijk. Rusland is geen schurkenstaat maar heeft een schurk als leider. Dat ze meerdere malen invloed in landen hebben proberen te vergaren klopt, maar waarom zou dat willen zeggen dat er nu onophoudelijke financiële en materiële steun moet worden geboden aan Oekraïne?
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 20:23:19 #248
pi_206594761
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 20:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oekraïne is natuurlijk geen onderdeel van beide, dus waarom de geloofwaardigheid van die twee op het spel komt te staan is mij niet duidelijk. Rusland is geen schurkenstaat maar heeft een schurk als leider. Dat ze meerdere malen invloed in landen hebben proberen te vergaren klopt, maar waarom zou dat willen zeggen dat er tot in het einde der tijden nu financiële en materiële steun moet worden geboden aan Oekraïne?
Dat zeg ik, omdat het een sjabloon is voor wat andere landen te wachten staat als Rusland z'n zin (niet) krijgt.

En zelfs als je dat allemaal wegstreept is een souverein land in onze achtertuin op illegale gronden binnen gevallen/deels geannexeerd. Met het verleden van Europa in het achterhoofd zijn we geen knip voor de neus waard als we toe zouden kijken zonder enige vorm van hulp.

En daar komt dat stukje geloofwaardigheid weer kijken.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 20:24:33 #249
pi_206594778
En laten we de bewezen oorlogsmisdaden niet vergeten. Wegkijken of erger nog, de handen er van af trekken is een carte blanche geven aan de daders.
  maandag 7 november 2022 @ 20:25:30 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206594788
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zeg ik, omdat het een sjabloon is voor wat andere landen te wachten staat als Rusland z'n zin (niet) krijgt.

En zelfs als je dat allemaal wegstreept is een souverein land in onze achtertuin op illegale gronden binnen gevallen/deels geannexeerd. Met het verleden van Europa zijn we geen knop voor de neus waard als we toe zouden kijken zonder enige vorm van hulp.
Zijn er concrete aanwijzingen dat Rusland meerdere landen op het oog heeft dan?

En Oekraïne heeft natuurlijk al verschrikkelijk veel hulp gehad, in alle opzichten.
pi_206594802
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 20:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja talloze
quote:
En Oekraïne heeft natuurlijk al verschrikkelijk veel hulp gehad, in alle opzichten.
Ze hebben nog niet gewonnen, dus nog niet genoeg.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 20:27:40 #252
pi_206594810
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 20:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja hoor, meerdere verwijzingen naar USSR tijden waaronder de baltische staten/etnische Russen.

En nee, dat hebben ze niet. Het is nauwelijks vergelijkbaar met wat Nederland bijvoorbeeld heeft ontvangen aan Marshall tegoed. Daarnaast is de VS(terecht) heel terughoudend met het leveren van het grote spul.

Edit je hebt overigens gelijk dat Rusland geen schurkenstaat is, maar door schurken geregeerd wordt.
  maandag 7 november 2022 @ 20:33:35 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206594867
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:26 schreef The_End het volgende:

[..]
Ja talloze
Dat is interessant. Welke landen zoal?
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja hoor, meerdere verwijzingen naar USSR tijden waaronder de baltische staten/etnische Russen.
Heb je hier ook voorbeelden van? En dan bedoel ik concrete dreigingen.
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
En nee, dat hebben ze niet. Het is nauwelijks vergelijkbaar met wat Nederland bijvoorbeeld heeft ontvangen aan Marshall tegoed. Daarnaast is de VS(terecht) heel terughoudend met het leveren van het grote spul.
Dit klopt niet helemaal. Dat ging om ongeveer 12 miljard voor zes verschillende Europese landen. Oekraïne heeft nu al 84 miljard ontvangen van een verscheidenheid aan landen en dat was voor begin september. Daar kun je nu alweer het nodige aan toe te voegen natuurlijk.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 20:40:49 #254
pi_206594933
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 20:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is interessant. Welke landen zoal?
[..]
Heb je hier ook voorbeelden van? En dan bedoel ik concrete dreigingen.
[..]
Dit klopt niet helemaal. Dat ging om ongeveer 12 miljard voor zes verschillende Europese landen. Oekraïne heeft nu al 84 miljard ontvangen van een verscheidenheid aan landen en dat was voor begin september. Daar kun je nu alweer het nodige aan toe te voegen natuurlijk.
Bijzonder dat er nu ineens wel om bronnen gevraagd wordt, maar die zullen wel "msm" zijn dus die laat ik achterwege. Is overigens ook geen vereiste in bnw. En ik weet dat je een aardig intelligente user bent, dus hou je ajb niet zo van de domme.

Al zijn uitspraken als de val van de unie was een fout wel een vrij dikke.. Of het "willen waarborgen van rechten van etnische Russen" ook. Precies ook de retoriek waarmee het allemaal begon met. Lpr en dpr en later de krim.

En dat is leuk, maar dan moet je de inflatiecorrectie wel meenemen en eigenlijk ook alle kosten om Europa te bevrijden. Dat is... Aanzienlijk meer.
pi_206595038
  maandag 7 november 2022 @ 20:53:40 #256
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595113
quote:
Ahhh eindelijk wat humor _O_
Lach met een schone bips
pi_206595122
Echt hè, al die angstporno van de overheid "de Oekraïners vechten ook voor onze vrijheid" en "het is ook onze oorlog"
De Russen hebben helemaal geen interesse in west-europa.
Ze willen enkel niet dat Oekraïne bij de NAVO komt.
  maandag 7 november 2022 @ 20:58:40 #258
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595176
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:54 schreef Candymannetje het volgende:
Echt hè, al die angstporno van de overheid "de Oekraïners vechten ook voor onze vrijheid" en "het is ook onze oorlog"
Weet ik niet of het angstporno vanuit de overheid alleen is, een collega van mij gelooft daadwerkelijk dat Rusland pas stopt aan de Noordzee. En dat riep hij al jaren voor de oorlog die er nu gaande is. Ik vraag me dan wel af met welk personeel en materiaal maar dat is bij hem ook aan dovemansoren gericht.
Lach met een schone bips
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:00:33 #259
pi_206595212
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:54 schreef Candymannetje het volgende:
Als ze geen interesse in Europa hebben, waarom zijn ze dan zo bang dat Oekraïne zich bij nato aansluit en dat ze er mee in oorlog zijn?

Hun poging tot annexatie is en was een directe aanval op een land dat democratie begon te omarmen, je zou kunnen stellen dat ze soevereiniteit niet respecteren. Ze hekelen onze manier van leven, de democratie en onze denkwijze. En dit zijn de woorden van de leiding in Rusland, niet die van mij
pi_206595224
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:58 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Weet ik niet of het angstporno vanuit de overheid alleen is, een collega van mij gelooft daadwerkelijk dat Rusland pas stopt aan de Noordzee. En dat riep hij al jaren voor de oorlog die er nu gaande is. Ik vraag me dan wel af met welk personeel en materiaal maar dat is bij hem ook aan dovemansoren gericht.
Ja precies wat jij zegt.
Ze zouden het heus wel willen maar ze kunnen het simpelweg niet.
Met dank aan de NAVO.
  maandag 7 november 2022 @ 21:01:18 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206595232
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bijzonder dat er nu ineens wel om bronnen gevraagd wordt, maar die zullen wel "msm" zijn dus die laat ik achterwege. Is overigens ook geen vereiste in bnw. En ik weet dat je een aardig intelligente user bent, dus hou je ajb niet zo van de domme.

Al zijn uitspraken als de val van de unie was een fout wel een vrij dikke.. Of het "willen waarborgen van rechten van etnische Russen" ook. Precies ook de retoriek waarmee het allemaal begon met. Lpr en dpr en later de krim.

En dat is leuk, maar dan moet je de inflatiecorrectie wel meenemen en eigenlijk ook alle kosten om Europa te bevrijden. Dat is... Aanzienlijk meer.
Kortom, je kunt de claim dat andere landen concreet gevaar lopen op dit moment niet concreet onderbouwen. Dat dacht ik wel. Er zijn natuurlijk ook helemaal geen aanwijzingen dat Rusland ook nog andere landen wil innemen. Dit argument blijft herkauwd worden als onderbouwing voor verdere voortzetting van de overdadige steun aan Oekraïne, maar het is een drogreden.

En met betrekking tot dat laatste heb je natuurlijk wel gelijk, gecorrigeerd voor inflatie zou het dan om 115 miljard gaan. En dan gaan we al redelijk in de richting met de huidige financiële steun aan Oekraïne. Dat is natuurlijk enorm veel wat wetende dat het in deze situatie ook maar om één land gaat dat voor slechts 25% bezet is.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:03:16 #262
pi_206595262
quote:

[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)hance#:~:text=Stalin's%20Missed%20Chance%20is%20a,controversial%20books%20such%20as%20Icebreaker.
Beknopte pagina natuurlijk maar erg interessant. Is meer literatuur over te vinden.

Rusland zou louter in pernis staan als geheel Europa niet had bestaan. Dat is dus in de huidige tijd echt compleet wappie gelul.

[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 07-11-2022 21:08:27 ]
  maandag 7 november 2022 @ 21:03:50 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206595269
quote:

[..]
Tja, als je de hele tijd de intensieve en gedetailleerde (en vaak ook vooringenomen) berichtgeving over deze oorlog maar blijft volgen vanuit Westerse media, zullen er vast mensen zijn die dit soort dingen oprecht gaan geloven.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:05:09 #264
pi_206595288
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 21:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je kunt de claim dat andere landen concreet gevaar lopen op dit moment niet concreet onderbouwen. Dat dacht ik wel. Er zijn natuurlijk ook helemaal geen aanwijzingen dat Rusland ook nog andere landen wil innemen. Dit argument blijft herkauwd worden als onderbouwing voor verdere voortzetting van de overdadige steun aan Oekraïne, maar het is een drogreden.

En met betrekking tot dat laatste heb je natuurlijk wel gelijk, gecorrigeerd voor inflatie zou het dan om 115 miljard gaan. En dan gaan we al redelijk in de richting met de huidige financiële steun aan Oekraïne. Dat is natuurlijk enorm veel wat wetende dat het in deze situatie ook maar om één land gaat dat voor slechts 25% bezet is.
Nou ja dat heb ik wel en dat heb ik aangedragen, dat je er niets mee kan respecteer ik, maar maakt mijn uitspraak niet minder waar. Dat je het er niet mee eens bent is een tweede.

Overigens is de vorm van oorlogvoeren en de schade die het oplevert ook geheel anders als toen. De kosten zijn simpelweg hoger.. Zelfs los van de inflatiecorrectie gezien. Een t34 was en is goedkoper te gebruiken en bouwen dan een 72, om maar wat te noemen. Infra. Gebouwen, etc.
pi_206595397
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als ze geen interesse in Europa hebben, waarom zijn ze dan zo bang dat Oekraïne zich bij nato aansluit en dat ze er mee in oorlog zijn?

Hun poging tot annexatie is en was een directe aanval op een land dat democratie begon te omarmen, je zou kunnen stellen dat ze soevereiniteit niet respecteren. Ze hekelen onze manier van leven, de democratie en onze denkwijze. En dit zijn de woorden van de leiding in Rusland, niet die van mij
Waarschijnlijk omdat ze de NAVO als hun vijand zien en geen raketten in hun achtertuin willen.
Vandaar dat ze altijd zo gebrand waren op een bufferzone.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:11:46 #266
pi_206595422
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat ze de NAVO als hun vijand zien en geen raketten in hun achtertuin willen.
Vandaar dat ze altijd zo gebrand waren op een bufferzone.
Maar die staan er al decennia..

Ik snap wel dat/waarom ze nato als vijand zien overigens.
pi_206595433
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar die staan er al decennia..
Bedoel je de Baltische staten?
  maandag 7 november 2022 @ 21:12:39 #268
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595436
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)hance#:~:text=Stalin's%20Missed%20Chance%20is%20a,controversial%20books%20such%20as%20Icebreaker.

Beknopte pagina natuurlijk maar erg interessant. Is meer literatuur over te vinden.
Nou ja, hij was tijdens de koude oorlog in dienst van het Duitse leger en hij voelt zich nog steeds soldaat. Maar hij droomt er zelfs van dat hij zelf Putin de keel door kan snijden. Lijkt me ook niet gezond maar goed, uiteindelijk is hij wel een top collega! :) Gelukkig kan ie vrij snel met pensioen en hopelijk tot rust komen.

Eigenlijk hoop ik dat dit topic snel gesloten kan worden en de ellende voor alle onschuldigen in dit conflict snel ten einde is. En ja nogmaals, Putin is gewoon de agressor in dit hele verhaal dan kan denk ik niemand ontkennen. Het echte hoe en waarom? Daar zou ik wel meer van willen weten, heeft het daadwerkelijk alleen met NAVO uitbreiding te maken? Of spelen er meer belangen, denk dat de aangebrachte redenen vanuit Rusland zelf ook nergens op slaan.
Lach met een schone bips
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:13:23 #269
pi_206595451
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bedoel je de Baltische staten?
Onder andere, maar ook midden Europa.
pi_206595459
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Onder andere, maar ook midden Europa.
Midden Europa grenst niet aan Rusland.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:14:14 #271
pi_206595467
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, hij was tijdens de koude oorlog in dienst van het Duitse leger en hij voelt zich nog steeds soldaat. Maar hij droomt er zelfs van dat hij zelf Putin de keel door kan snijden. Lijkt me ook niet gezond maar goed, uiteindelijk is hij wel een top collega! :) Gelukkig kan ie vrij snel met pensioen en hopelijk tot rust komen.

Eigenlijk hoop ik dat dit topic snel gesloten kan worden en de ellende voor alle onschuldigen in dit conflict snel ten einde is. En ja nogmaals, Putin is gewoon de agressor in dit hele verhaal dan kan denk ik niemand ontkennen. Het echte hoe en waarom? Daar zou ik wel meer van willen weten, heeft het daadwerkelijk alleen met NAVO uitbreiding te maken? Of spelen er meer belangen, denk dat de aangebrachte redenen vanuit Rusland zelf ook nergens op slaan.
Er zijn vanuit Europa en nato ook afspraken gemaakt die niet nagekomen of zelfs geschonden zijn. Dat weet ik ook.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:14:42 #272
pi_206595479
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Midden Europa grenst niet aan Rusland.
Is voor het betreffende wapentuig dan ook niet relevant. Het is een drogreden. Niet vanuit jou, maar vanuit het Kremlin.
pi_206595498
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Is voor het betreffende wapentuig dan ook niet relevant. Het is een drogreden. Niet vanuit jou, maar vanuit het Kremlin.
Daar heb je gelijk in maar om een gebied te bezetten heb je echt grondtroepen nodig.
Vandaar de bufferzone.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:17:21 #274
pi_206595531
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in maar om een gebied te bezetten heb je echt grondtroepen nodig.
Vandaar de bufferzone.
Ja weet je, Polen grenst ook aan Rusland en als dat land de kans krijgt af te rekenen met Rusland zal het die kans grijpen, het is allemaal retoriek om hun eigen doelen te waarborgen.

Er is ook een Quick response force, dat volgens mij deels in Litouwen(?) gestationeerd staat. Grenst er ook aan.
pi_206595602
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja weet je, Polen grenst ook aan Rusland en als dat land de kans krijgt af te rekenen met Rusland zal het die kans grijpen, het is allemaal retoriek om hun eigen doelen te waarborgen.

Er is ook een Quick response force, dat volgens mij deels in Litouwen(?) gestationeerd staat. Grenst er ook aan.
Klopt maar polen grenst niet aan Rusland, op kleine rotstukje na.
Dat de Baltische staten bij de NAVO behoren zal Rusland behoorlijk dwars zitten en als ze de kans krijgen zullen ze daar een einde aan maken.
Maar ze weten zelf ook wel dat ze tegen de NAVO geen kans maken.
Daarom willen ze ook voorkomen dat Oekraïne bij de NAVO komt.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:21:31 #276
pi_206595629
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt maar polen grenst niet aan Rusland, op kleine rotstukje na.
Dat de Baltische staten bij de NAVO behoren zal Rusland behoorlijk dwars zitten en als ze de kans krijgen zullen ze daar een einde aan maken.
Maar ze weten zelf ook wel dat ze tegen de NAVO geen kans maken.
Daarom willen ze ook voorkomen dat Oekraïne bij de NAVO komt.
Ik snap het wel vanuit de Russische bril gezien hoor.. Dat maakt het echter niet legitiem.
pi_206595653
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik snap het wel vanuit de Russische bril gezien hoor.. Dat maakt het echter niet legitiem.
Dat klopt helemaal.
Iedere dode is er 1 teveel in mijn ogen.
  maandag 7 november 2022 @ 21:23:40 #278
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595674
quote:

[..]
Eerlijk gezegd sta ik er ook zo in... Rusland heeft echt niks te zoeken in andere landen.

En toch vraag ik me af op de opgegeven redenen de waarheid zijn waarom ze het gedaan hebben.
Lach met een schone bips
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:24:38 #279
5428 crew  miss_sly
pi_206595695
quote:

[..]
Bovendien heeft Oekraïne geen nucleaire wapens meer omdat Rusland dat niet wilde en heeft beloofd om Oekraïne te beschermen als tegendienst voor het opgeven van die bommen.

De situatie was vast heel anders als er nog wel kernbommen in Oekraïne hadden gestaan.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:26:48 #280
pi_206595735
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:23 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd sta ik er ook zo in... Rusland heeft echt niks te zoeken in andere landen.

En toch vraag ik me af op de opgegeven redenen de waarheid zijn waarom ze het gedaan hebben.
Ik weet het niet. Er zijn zoveel variabelen in het spel dat dat heel lastig te bepalen is voor mensen als wij.
  maandag 7 november 2022 @ 21:27:12 #281
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595746
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:24 schreef miss_sly het volgende:
De situatie was vast heel anders als er nog wel kernbommen in Oekraïne hadden gestaan.
Ik denk dat dan Rusland nog voor Zelenskyy het voor het zeggen kreeg de boel plat gegooid zou hebben....
Lach met een schone bips
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:27:22 #282
pi_206595750
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal.
Iedere dode is er 1 teveel in mijn ogen.
Ik weet dat je er genuanceerd in staat en dat ik soms fel over kan komen, geen zorgen. ;)
pi_206595751
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bovendien heeft Oekraïne geen nucleaire wapens meer omdat Rusland dat niet wilde en heeft beloofd om Oekraïne te beschermen als tegendienst voor het opgeven van die bommen.

Geen betere defensie dan een zooitje kernbommen.
Als Rusland ze niet had was de USA al lang binnen gevallen denk ik.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:28:13 #284
pi_206595765
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:27 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk dat dan Rusland nog voor Zelenskyy het voor het zeggen kreeg de boel plat gegooid zou hebben....
Hierop inhakende, het is bizar dat Putin heeft geloofd dat met de troepenmacht die hij had staan de klus kon klaren.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:28:49 #285
5428 crew  miss_sly
pi_206595783
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:27 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Waarom voor Zelensky?

En hij liep daarbij dus het risico dat hij zelf met kernbommen vanuit Oekraïne bestookt zou worden.
  maandag 7 november 2022 @ 21:28:56 #286
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595786
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Er zijn zoveel variabelen in het spel dat dat heel lastig te bepalen is voor mensen als wij.
Dat is juist het probleem, wij kunnen alleen speculeren op berichten die wij horen. En dat maakt het erg lastig. Aan alle kanten gooien ze je dood met propaganda over goed en slecht. Nou lees ik ook wel Russische berichten en daar is het echt nog wel een stuk erger. Maar het blijft lastig denk ik. En ook een heel moeilijk probleem dit.
Lach met een schone bips
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:29:49 #287
5428 crew  miss_sly
pi_206595808
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen betere defensie dan een zooitje kernbommen.
Als Rusland ze niet had was de USA al lang binnen gevallen denk ik.
Neu, waarom? Ik geloof niet dat de VS daar echt iets te zoeken heeft. Volgens mij zit die angst in Putins hoofd, maar is dat niet reeel.
pi_206595811
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem, wij kunnen alleen speculeren op berichten die wij horen. En dat maakt het erg lastig. Aan alle kanten gooien ze je dood met propaganda over goed en slecht. Nou lees ik ook wel Russische berichten en daar is het echt nog wel een stuk erger. Maar het blijft lastig denk ik. En ook een heel moeilijk probleem dit.
Beide wantrouwen en eigen conclusies trekken ;)
pi_206595825
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Neu, waarom? Ik geloof niet dat de VS daar echt iets te zoeken heeft. Volgens mij zit die angst in Putins hoofd, maar is dat niet reeel.
Vanwege de grondstoffen.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:30:24 #290
pi_206595828
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Precies. En de schoen knelt wat je als waarheid aanneemt.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:31:02 #291
pi_206595845
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vanwege de grondstoffen.
Dat zou je dus ook over Poetin kunnen zeggen. :P
  maandag 7 november 2022 @ 21:31:13 #292
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595853
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom voor Zelensky?

En hij liep daarbij dus het risico dat hij zelf met kernbommen vanuit Oekraïne bestookt zou worden.
Nee hoor, als er maar een schijn van was dat Kiev over Kernbommen kon beschikken op het moment dat Zelenskyy aan de mocht kon komen had Putin de boel compleet kapot gegooid. Putin ziet Zelenskyy als westerse puppet, en hem over die nukes laten beschikken was nooit gebeurt.
Lach met een schone bips
pi_206595891
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zou je dus ook over Poetin kunnen zeggen. :P
Zeker, Oekraïne heeft ook zat grondstoffen en als Oekraïne bij de NAVO komt en daar de grondstoffen gaan delven is de kans groot dat Rusland een grote bron van inkomsten kwijt raakt.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:34:10 #294
5428 crew  miss_sly
pi_206595916
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:31 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nee hoor, als er maar een schijn van was dat Kiev over Kernbommen kon beschikken op het moment dat Zelenskyy aan de mocht kon komen had Putin de boel compleet kapot gegooid. Putin ziet Zelenskyy als westerse puppet, en hem over die nukes laten beschikken was nooit gebeurt.
Dat is waar, heb je een punt.
Maar goed, dat was dan alsnog een gevaarlijk spel, want hij kon door Oekraïne zelf bestookt worden met kernbommen. Nu is dat risico er niet.
  Forum Admin maandag 7 november 2022 @ 21:34:41 #295
pi_206595930
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zeker, Oekraïne heeft ook zat grondstoffen en als Oekraïne bij de NAVO komt en daar de grondstoffen gaan delven is de kans groot dat Rusland een grote bron van inkomsten kwijt raakt.
Dit is dus waar ik het spoor een beetje kwijt raak, want dat gebeurt nu ook.
  maandag 7 november 2022 @ 21:35:11 #296
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206595935
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is waar, heb je een punt.
Maar goed, dat was dan alsnog een gevaarlijk spel, want hij kon door Oekraïne zelf bestookt worden met kernbommen. Nu is dat risico er niet.
Nee hoor, Rusland wist waar ze lagen.. En bij enige vorm van mogelijkheid was dat allemaal direct opgeblazen.
Lach met een schone bips
pi_206596000
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vanuit Russisch oogpunt is deze oorlog erop of eronder denk ik.
Als ze verliezen betekent dat het einde van Rusland en als ze winnen laten ze zien hoe sterk ze zijn.
Maar dan laat de USA zien hoe zwak ze zijn en China kijkt ook toe.
Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 21:38:57 #298
5428 crew  miss_sly
pi_206596003
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:35 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nee hoor, Rusland wist waar ze lagen.. En bij enige vorm van mogelijkheid was dat allemaal direct opgeblazen.
Als je Rusland toedicht dat ze ertoe in staat waren een paar jaar geleden een kernoorlog te starten, waarom zou het dan nu niet in staat zijn tot alle oorlogsmisdaden waar het van beschuldigd wordt?
  maandag 7 november 2022 @ 21:41:19 #299
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206596048
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zou het kunnen dat Rusland zijn grondstoffen uitgeput heeft (bedoel geen gas en olie). Maar edelmetalen e.d. die ze altijd gemijnd hebben? Gezien ook de lege mijnsteden overal in Rusland inmiddels en ze op zoek zijn naar nieuwe plekken om te delven? Oost Oekraine zit nog heel veel in de grond. Just a thought....
Lach met een schone bips
  maandag 7 november 2022 @ 21:41:57 #300
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_206596060
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom voor Zelensky?

Daar zit nog wel een gat in je tijdsframe hoor.
Volgens mij werd Ukraine in 1991 onafhankelijk in ruil voor opzeggen kernwapenarsenaal.
Zelensky is pas in 2014 geïnstalleerd. (Kan een jaar mis zijn)
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  maandag 7 november 2022 @ 21:42:00 #301
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206596063
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je Rusland toedicht dat ze ertoe in staat waren een paar jaar geleden een kernoorlog te starten, waarom zou het dan nu niet in staat zijn tot alle oorlogsmisdaden waar het van beschuldigd wordt?
Omdat ze niet tegen een kernmacht vechten :) Dat zou WW3 betekenen, dat weet Putin ook.
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')