abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206540917
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Allemaal waar.
Maar waar eindigt het dan? Goede reden, want slecht vriendje? Goede reden, want kind spijbelt? Goede reden, want kind is al eens gepakt ergens voor?

Het lijkt me vreselijk hoor, als je kind wordt ontvoerd door de andere ouder en deze het meeneemt naar het buitenland. Maar dan nog zijn er grenzen, denk ik.
Ben een reëele kans op ontvoering van je kind? Ja. Zou ik geen moeite mee hebben. Mits de persoon het ook zelf wil.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206540961
quote:

[..]
Allemaal waar.
Maar waar eindigt het dan? Goede reden, want slecht vriendje? Goede reden, want kind spijbelt? Goede reden, want kind is al eens gepakt ergens voor?

Het lijkt me vreselijk hoor, als je kind wordt ontvoerd door de andere ouder en deze het meeneemt naar het buitenland. Maar dan nog zijn er grenzen, denk ik.
Het eindigt nergens, want een chip is een chip. Die haal je er niet even uit als ze op de balletles is. Je zou die eruit kunnen halen als ze op 'n bepaalde leeftijd is dat ze daar zelf over kan/mag beslissen.

Iemand van 18 beslist namelijk zelf wel of 'ie met een chip rond wil lopen omdat er het risico is dat 'ie wordt ontvoerd.

Een kind van 11 heeft sowieso geen legitieme reden om elders te zijn dan de ouders (in dit geval de moeder) vermoeden. Onder schooltijd moet ze gewoon op school zitten. Tijdens de balletles, bij de balletles. Als ze buiten aan het spelen is, dan is ze buiten aan het spelen is waar afgesproken is dat ze buiten speelt. Etc.

Kinderen van 11 gaan niet alleen naar de kroeg, naar Tinder-dates, etc.

Je hebt hier een situatie waarbij de kans groot is (dat blijkt nu wel), ook de impact groot is (voor zowel de moeder als het kind) en dus het risico giga is.
pi_206540985
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben een reëele kans op ontvoering van je kind? Ja. Zou ik geen moeite mee hebben. Mits de persoon het ook zelf wil.
Als het kind ermee instemt, wellicht. Maar dat is wel een keiharde voorwaarde wat mij betreft. En dat wordt natuurlijk wel lastig als het kind jonger is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206541029
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als het kind ermee instemt, wellicht. Maar dat is wel een keiharde voorwaarde wat mij betreft. En dat wordt natuurlijk wel lastig als het kind jonger is.
Een jong kind heeft gewoon niet heel veel te zeggen. Jonge kinderen gaan naar de school die hun ouders uitkiezen, dragen de kleren die hun ouders voor hen kopen, eten wat hun ouders hen voorschotelen, zijn na een scheiding verdeeld over beide ouders zoals beide ouders of een rechter dat heeft bepaald, etc.

Je mag er vanuit gaan dat haar belang wel mee is genomen in al die juridische procedures die er zijn geweest. Eindconclusie is dat die vader haar niet meer mag zien. Da's waarschijnlijk niet voor niets.
pi_206541710
quote:

[..]
Allemaal waar.

ik heb het over een zeer hoge kans op ontvoering. jij haalt er allerlei andere situaties bij die ik niet eens genoemd heb. snap niet waarom je deze oplossing op zo'n manier wil vertroebelen, maar ga je gang.
pi_206541799
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als er een gereed risico is op ontvoering, dan is dat even van ondergeschikt belang ja.

Het alternatief is namelijk een gerede kans dat dat kind naar Turkije gaat, daar verblijft in gezelschap van iemand waarvan de rechter heeft geoordeeld dat het beter is als die geen contact meer met haar heeft en haar terughalen naar Nederland wordt heel ingewikkeld, aangezien ze een dubbele nationaliteit heeft.
Nou ja, je moet natuurlijk wel even slim blijven nadenken. Wat ga je doen dan? GPS implanteren kan natuurlijk niet.
Dus je praat over horloges, telefoons of eventueel dingen in schoenen oid. Een eventuele ontvoerder trekt dat toch zo af/uit? Weegt dat dan echt op tegen de privacyinbreuk? Vind ik niet. Het is überhaupt geen geschikt middel.
zie email 27 oktober
pi_206541863
,,Ontzettend trots op iedereen die sinds dinsdag 1 november werkelijk alles in het werk stelde om het vermiste meisje te vinden”, laat een woordvoerder van de politie weten. ,,Al die inspanningen, en dat waren er heel erg veel, leidden tot een succesvolle interventie.”

Hieruit maak ik op dat het echt heel nodig was dat het kind weer veilig thuis zou komen.
pi_206541953
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja, je moet natuurlijk wel even slim blijven nadenken. Wat ga je doen dan? GPS implanteren kan natuurlijk niet.
Dus je praat over horloges, telefoons of eventueel dingen in schoenen oid. Een eventuele ontvoerder trekt dat toch zo af/uit? Weegt dat dan echt op tegen de privacyinbreuk? Vind ik niet. Het is überhaupt geen geschikt middel.
Er wordt hier daadwrkelijk een chip bedoeld, hoor. Net als bij een hond of kat.
  donderdag 3 november 2022 @ 11:19:54 #259
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_206541959
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 02:55 schreef Za het volgende:

[..]
Aangezien ze al 10 jaar bij haar moeder woonde, daar studeerde en haar vrienden had lijkt me dat de beste plek voor haar als 11 jarige.

Blijkbaar denkt haar vader er anders over.
Ik hoop van harte dat ze daar gelukkig was. Dat een kind ergens 10 jaar woont is geen garantie dat ze daar gelukkig was.Er zijn immers zat verschrikkelijke vaders èn moeders. Vlak ook die gekke depri katterige moeders niet uit.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_206541976
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan spoor je niet.
zie email 27 oktober
pi_206541998
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 00:15 schreef EenAndereWeg het volgende:
Dan is nu de vraag....bij wie was ze echt beter af. Bij de moeder of de vader?
Soms zie ik feeksen van moeders waarvan ik denk 'brrrrrrr'.
Volgens de rechter in vrijwel alle gevallen beter af bij de moeder.
pi_206542015
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is dat tegenwoordig incl. GPS dan? Ken dat alleen als identificatiechip.
pi_206542021
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het eindigt nergens, want een chip is een chip. Die haal je er niet even uit als ze op de balletles is. Je zou die eruit kunnen halen als ze op 'n bepaalde leeftijd is dat ze daar zelf over kan/mag beslissen.

Iemand van 18 beslist namelijk zelf wel of 'ie met een chip rond wil lopen omdat er het risico is dat 'ie wordt ontvoerd.

Een kind van 11 heeft sowieso geen legitieme reden om elders te zijn dan de ouders (in dit geval de moeder) vermoeden. Onder schooltijd moet ze gewoon op school zitten. Tijdens de balletles, bij de balletles. Als ze buiten aan het spelen is, dan is ze buiten aan het spelen is waar afgesproken is dat ze buiten speelt. Etc.

Kinderen van 11 gaan niet alleen naar de kroeg, naar Tinder-dates, etc.

Je hebt hier een situatie waarbij de kans groot is (dat blijkt nu wel), ook de impact groot is (voor zowel de moeder als het kind) en dus het risico giga is.
Precies, een chip is een chip. Kun je niet soms wel en soms niet in je kind hebben zitten.
Ik bedoel met 'waar eindigt het' wanneer is de reden niet goed genoeg?

Overigens had mijn kind met 11 echt wel wat meer te vertellen dan dat wat jij hier schets. Kinderen worden niet ineens zelfstandige personen die zelf beslissingen kunnen nemen op hun 18e verjaardag. Ze moeten oefenen met het nemen van beslissingen en nadenken over consequenties van daden. Behalve dat moeten ze onder de radar kunnen verdwijnen, dingen kunnen doen waar ouders niets vanaf weten, of pas veel later over horen. Dat is meteen het meest angstige aan het hebben van een kind, want die ruimte kost je je nachtrust en meer. Maar het is wél noodzakelijk. Je kunt je kind niet in een gouden kooitje stoppen onder het mom "beschermen".

Nou geef ik zonder meer toe dat een situatie als deze met een vader die zijn kind niet mocht zien en waarbij we ervan uitgaan dat dat een goede reden heeft, erg lastig ligt. Als het hem lukt met zijn kind in Turkije te komen, ziet de moeder haar voorlopig niet terug. Dan nog vind ik een dergelijke inbreuk op de privacy veel te groot. Tenzij het kind aangeeft dat het absoluut het risico wil lopen naar Turkije te worden gebracht en iets dergelijks zelf voorstelt of mee instemt.
pi_206542034
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 07:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sowieso: het kind is 11. Nog even en het kan zelf een verzoek indienen voor een omgangsregeling met haar vader. Gewoon in NL. Om een relatie met zijn kind op te bouwen, hoeft ze niet in Turkije te wonen.

Gaat nu niet meer gebeuren inderdaad.
Er bestaat zoiets als een informele rechtsingang. Dat kan nu ook wel ;)
zie email 27 oktober
pi_206542045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:23 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Is dat tegenwoordig incl. GPS dan? Ken dat alleen als identificatiechip.
Het lijkt mij überhaupt technisch al heel lastig, of ga je je kind elke nacht aan de oplader leggen?
zie email 27 oktober
pi_206542060
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:22 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig echt niet meer het geval. Er wordt indien enigszins mogelijk ingezet op co-ouderschap.
  donderdag 3 november 2022 @ 11:27:17 #267
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_206542062
quote:

[..]
Prima dan toch.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_206542075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er bestaat zoiets als een informele rechtsingang. Dat kan nu ook wel ;)
Dat sowieso, natuurlijk. Rechters zijn zeer geneigd naar kinderen te luisteren in dergelijke kwesties.
pi_206542084
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig echt niet meer het geval. Er wordt indien enigszins mogelijk ingezet op co-ouderschap.
En het andere uitgangspunt is dat er voor een kind zo min mogelijk moet veranderen. Wie heeft binnen het huwelijk meestal de meeste zorgtaken? Juist.

Het zijn krokodillentranen.
zie email 27 oktober
pi_206542144
quote:

[..]
20 jaar geleden belde

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En het andere uitgangspunt is dat er voor een kind zo min mogelijk moet veranderen. Wie heeft binnen het huwelijk meestal de meeste zorgtaken? Juist.

Het zijn krokodillentranen.
En volgens mij zijn daar meestal twee handelingsbekwame volwassenen bij betrokken. Wel de lusten, maar niet de lasten heeft terecht consequenties bij een scheiding.
  donderdag 3 november 2022 @ 11:39:27 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206542197
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als er een gereed risico is op ontvoering, dan is dat even van ondergeschikt belang ja.

Het alternatief is namelijk een gerede kans dat dat kind naar Turkije gaat, daar verblijft in gezelschap van iemand waarvan de rechter heeft geoordeeld dat het beter is als die geen contact meer met haar heeft en haar terughalen naar Nederland wordt heel ingewikkeld, aangezien ze een dubbele nationaliteit heeft.
Kun je beter die vader chippen, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 3 november 2022 @ 11:42:03 #272
346939 Janneke141
pi_206542227
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, dan ook niet. Kind heeft geen idee waar het mee instemt. En anders krijg je kinderen die op hun derde getagd worden. Krijg het er als kind dan nog maar eens uit. Als je het al weet.

Nou denk ik niet dat Nielsch dit heel serieus bedoelt, maar het is een achterlijk idee. Laten we hier nooit aan beginnen. Ik vind het al zorgwekkend dat ouders hun kind de hele dag via de locatie van de telefoon kunnen volgen..
pi_206542239
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:19 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Ik hoop van harte dat ze daar gelukkig was. Dat een kind ergens 10 jaar woont is geen garantie dat ze daar gelukkig was.Er zijn immers zat verschrikkelijke vaders èn moeders. Vlak ook die gekke depri katterige moeders niet uit.
Vermoeiend dit. Als er echt iets aan de hand is moet Jeugdzorg of Veilig Thuis in actie komen.
pi_206542250
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kun je beter die vader chippen, niet?
Dit vind ik nou een constructieve oplossing ^O^ Als er dan iemand gechipt en gevolgd zou moeten worden, zou het inderdaad de persoon moeten zijn die mogelijk tot problemen gaat leiden. Niet het kind dat er mogelijk het slachtoffer van zou kunnen worden.
pi_206542268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dan ook niet. Kind heeft geen idee waar het mee instemt. En anders krijg je kinderen die op hun derde getagd worden. Krijg het er als kind dan nog maar eens uit. Als je het al weet.

Nou denk ik niet dat Nielsch dit heel serieus bedoelt, maar het is een achterlijk idee. Laten we hier nooit aan beginnen. Ik vind het al zorgwekkend dat ouders hun kind de hele dag via de locatie van de telefoon kunnen volgen..
Ik bedoel het weldegelijk serieus als er een verhoogde kans op ontvoering is. Er zijn natuurlijk ook alternatieven voor onderhuids chippen, zoals een ring die lijkt op een regulier sieraad.
pi_206542272
Mensen zijn geen honden hè? Alhoewel een enkeling er dicht tegenaan zit
We gaan toch geen mensen chippen? Waar komt die gestoorde gekte überhaupt vandaan? :')
zie email 27 oktober
  donderdag 3 november 2022 @ 11:46:29 #277
346939 Janneke141
pi_206542298
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik bedoel het weldegelijk serieus als er een verhoogde kans op ontvoering is. Er zijn natuurlijk ook alternatieven voor onderhuids chippen, zoals een ring die lijkt op een regulier sieraad.
Nou, dan sluit ik me aan bij trein. Dan spoor je niet.

Sorry.
pi_206542313
quote:

[..]
Waarom geen geel kaartje in het oor?
pi_206542323
quote:

[..]
Lost toch niets op man? In het ergste geval neem je als ontvoerder een stanleymesje mee.
zie email 27 oktober
pi_206542369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het lijkt mij überhaupt technisch al heel lastig, of ga je je kind elke nacht aan de oplader leggen?
Wie weet zijn er wel mogelijkheden met meubilair waarmee die chip dan wordt opgeladen. Dat je bijvoorbeeld je chip oplaadt via je bureau of bureaustoel.
pi_206542425
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Wie weet zijn er wel mogelijkheden met meubilair waarmee die chip dan wordt opgeladen. Dat je bijvoorbeeld je chip oplaadt via je bureau of bureaustoel.
[ afbeelding ]
En dat we dan maar hopen dat de ontvoerder de betreffende bureaustoel meeneemt, zodat de chip op kan blijven laden ^O^
pi_206542522
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dat we dan maar hopen dat de ontvoerder de betreffende bureaustoel meeneemt, zodat de chip op kan blijven laden ^O^
De accuduur moet wel minstens 100 u zijn, maar tenzij je jezelf uren aan de lader wil hangen tot je vol bent is tussentijds laden op plekken waar je toch al plaatsneemt een stuk aangenamer.
pi_206542709
Moeder Melisa (11) opgelucht, maar ook bezorgd: ’Waar is mijn dochter nu?’

https://www.telegraaf.nl/(...)r-is-mijn-dochter-nu

Waarom zoekt zij weer de media op? Wat de volgende stappen zijn zal de politie toch wel met haar bespreken?
pi_206542771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lost toch niets op man? In het ergste geval neem je als ontvoerder een stanleymesje mee.
Ok
pi_206542811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, dan sluit ik me aan bij trein. Dan spoor je niet.

Sorry.
Haha je echt gek om je kind te willen beschermen als je weet dat er actief iemand op zijn of haar ontvoering aast. Dan spoor je inderdaad niet. Koekoek.
  donderdag 3 november 2022 @ 12:39:22 #286
346939 Janneke141
pi_206542823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Haha je echt gek om je kind te willen beschermen als je weet dat er actief iemand op zijn of haar ontvoering aast. Dan spoor je inderdaad niet. Koekoek.
Ja, want het is je kind implanteren, of niks.
  Spellchecker donderdag 3 november 2022 @ 12:42:23 #287
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206542855
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan spoor je niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206542857
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, want het is je kind implanteren, of niks.
Blijkbaar heb je moeite met lezen want ik gaf aan dat er alternatieven zijn zoals GPS ringen in de vorm van een sieraad die je om je vinger of een hangertje kan doen.
pi_206542888
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blijkbaar heb je moeite met lezen want ik gaf aan dat er alternatieven zijn zoals GPS ringen in de vorm van een sieraad die je om je vinger of een hangertje kan doen.
Maar dat is toch een schijnveiligheid? Mensen die van plan zijn een kind te ontvoeren zullen allereerst alle zaken die een GPS of chip kunnen bevatten weggooien. Die zijn ook niet achterlijk en zijn van die zaken op de hoogte.
pi_206542930
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is toch een schijnveiligheid? Mensen die van plan zijn een kind te ontvoeren zullen allereerst alle zaken die een GPS of chip kunnen bevatten weggooien. Die zijn ook niet achterlijk en zijn van die zaken op de hoogte.
Geen 100% zekerheid is nog geen schijnveiligheid natuurlijk. Maar goed, je kan het ook bij de maatregelen uit het verleden houden die in veel gevallen niet hebben geholpen. Uiteindelijk is het aan de ouders die in zo'n situatie zitten en dat zijn wij voor zover ik weet niet. Dus misschien kun je beter je energie gebruiken om ouders die wel echt gebruik maken van zo'n tracker te overtuigen van hun ongelijk.
pi_206542958
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Geen 100% zekerheid is nog geen schijnveiligheid natuurlijk. Maar goed, je kan het ook bij de maatregelen uit het verleden houden die in veel gevallen niet hebben geholpen. Uiteindelijk is het aan de ouders die in zo'n situatie zitten en dat zijn wij voor zover ik weet niet. Dus misschien kun je beter je energie gebruiken om ouders die wel echt gebruik maken van zo'n tracker te overtuigen van hun ongelijk.
Wat is dit nou weer?
Ik probeer niemand te overtuigen van hun ongelijk of mijn gelijk. Ik geef mijn mening. Dat is vrij gebruikelijk op een discussieforum.
pi_206543024
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer?
Ik probeer niemand te overtuigen van hun ongelijk of mijn gelijk. Ik geef mijn mening. Dat is vrij gebruikelijk op een discussieforum.
OK.
  donderdag 3 november 2022 @ 13:37:27 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206543425
quote:
5s.gif Op donderdag 3 november 2022 12:27 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Moeder Melisa (11) opgelucht, maar ook bezorgd: ’Waar is mijn dochter nu?’

https://www.telegraaf.nl/(...)r-is-mijn-dochter-nu

Waarom zoekt zij weer de media op? Wat de volgende stappen zijn zal de politie toch wel met haar bespreken?
Nou blijkbaar niet want dat staat letterlijk in het artikel. Daarnaast denk ik a) dat de media deze moeder hebben opgezocht en b) dat je het haar niet heel kwalijk kan maken dat ze niet heel rationeel reageert in deze omstandigheden.
pi_206543474
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou blijkbaar niet want dat staat letterlijk in het artikel. Daarnaast denk ik a) dat de media deze moeder hebben opgezocht en b) dat je het haar niet heel kwalijk kan maken dat ze niet heel rationeel reageert in deze omstandigheden.
Eens.

Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat er kennelijk 'gezinsvoogden' zijn voor di gezin.
  donderdag 3 november 2022 @ 14:31:23 #295
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206543985
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens.

Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat er kennelijk 'gezinsvoogden' zijn voor di gezin.
Dat verbaast mij dan weer niet want als die vader zijn dochter niet meer mocht zien dan is er echt wel iets aan de hand...
pi_206544033
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat verbaast mij dan weer niet want als die vader zijn dochter niet meer mocht zien dan is er echt wel iets aan de hand...
Dat snap ik, maar toch niet bij de moeder? Op zich hoeft daar niets aan de hand te zijn, toch?
  donderdag 3 november 2022 @ 14:56:39 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206544243
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar toch niet bij de moeder? Op zich hoeft daar niets aan de hand te zijn, toch?
Nee dat hoeft niet. Zo'n voogd wordt aangesteld voor een kind en dan heb je er dus hoe dan ook mee te maken.

Deze relatie van de moeder van Melisa met de vader was al tien jaar verbroken, hij mocht zijn kind niet zien, er waren voogden en de hele omgeving zag dit aankomen. Dat zijn wel tekenen dat er in elk geval bij die vader het een en ander goed mis zat, maar het hoeft niks te zeggen over de moeder.

Een kennis van me heeft een ondertoezichtstelling (ots) en dus een voogd over de vloer gehad voor haar zoontje voor een jaar toen ze van haar gewelddadige vriend scheidde. Die voogd was er omdat zijn aanwezigheid onveilig was en om in de gaten te houden dat zij dus wel een veilige omgeving bood. Dat deed ze en dus werd de ots opgeheven, maar zij had er eigenlijk meer werk aan dan haar ex het hele traject.
pi_206544367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee dat hoeft niet. Zo'n voogd wordt aangesteld voor een kind en dan heb je er dus hoe dan ook mee te maken.

Deze relatie van de moeder van Melisa met de vader was al tien jaar verbroken, hij mocht zijn kind niet zien, er waren voogden en de hele omgeving zag dit aankomen. Dat zijn wel tekenen dat er in elk geval bij die vader het een en ander goed mis zat, maar het hoeft niks te zeggen over de moeder.

Een kennis van me heeft een ondertoezichtstelling (ots) en dus een voogd over de vloer gehad voor haar zoontje voor een jaar toen ze van haar gewelddadige vriend scheidde. Die voogd was er omdat zijn aanwezigheid onveilig was en om in de gaten te houden dat zij dus wel een veilige omgeving bood. Dat deed ze en dus werd de ots opgeheven, maar zij had er eigenlijk meer werk aan dan haar ex het hele traject.
Dank voor je uitleg.
Ik heb er, gelukkig, geen ervaring mee, noch iemand in mijn directe omgeving. Ik heb dus weinig idee over hoe dat nu allemaal gaat.
pi_206549619
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een GPS implanteren zou ik wel verdedigbaar vinden in deze. Je kunt via een telefoon, horloge of gps in schoenen (of waar dan ook) haar ook wel volgen. Je weet niet of de ontvoerder haar helemaal gaat strippen.

Het is even wat minder privacy (voor zo ver kinderen van 11 privacy hebben, zoals eerder beargumenteerd hier) versus Nederland gedag zeggen en een nieuw leven in Turkije beginnen, onder leiding van iemand waarvan de Nederlandse rechter heeft geconcludeerd dat het beter is als je er geen contact meer mee hebt.

Ik zou het eigenlijk wel weten. Stel dat ik vanaf m'n 11e t/m m'n 18e met gps rond had moeten lopen of vanaf m'n 11e op had moeten groeien in een of ander geitenland.... dan zou ik toch wel voor het eerste kiezen achteraf.
pi_206549721
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Precies, een chip is een chip. Kun je niet soms wel en soms niet in je kind hebben zitten.
Ik bedoel met 'waar eindigt het' wanneer is de reden niet goed genoeg?

Overigens had mijn kind met 11 echt wel wat meer te vertellen dan dat wat jij hier schets. Kinderen worden niet ineens zelfstandige personen die zelf beslissingen kunnen nemen op hun 18e verjaardag. Ze moeten oefenen met het nemen van beslissingen en nadenken over consequenties van daden. Behalve dat moeten ze onder de radar kunnen verdwijnen, dingen kunnen doen waar ouders niets vanaf weten, of pas veel later over horen. Dat is meteen het meest angstige aan het hebben van een kind, want die ruimte kost je je nachtrust en meer. Maar het is wél noodzakelijk. Je kunt je kind niet in een gouden kooitje stoppen onder het mom "beschermen".

Nou geef ik zonder meer toe dat een situatie als deze met een vader die zijn kind niet mocht zien en waarbij we ervan uitgaan dat dat een goede reden heeft, erg lastig ligt. Als het hem lukt met zijn kind in Turkije te komen, ziet de moeder haar voorlopig niet terug. Dan nog vind ik een dergelijke inbreuk op de privacy veel te groot. Tenzij het kind aangeeft dat het absoluut het risico wil lopen naar Turkije te worden gebracht en iets dergelijks zelf voorstelt of mee instemt.
Ja, kinderen moeten daar mee oefenen. Maar een kind van 11 gaat onder schooltijd gewoon naar school. En als 'n kind spijbelt, dan kom je daar als ouder wel achter, omdat de school ook wel de ouder belt. Sowieso vind ik niet meer kunnen spijbelen geen geldig argument tegen zoiets als 'n gps om een kind te kunnen volgen in 'n uitzonderlijke situatie zoals deze situatie.

Ik vind de inbreuk op de privacy van een kind van 11 een stuk minder ernstig dan vanaf je 11e je leven in Turkije voort moeten zetten, terwijl je in Nederland gewend bent, de rechter heeft geoordeeld dat je het beste af bent bij je moeder in Nederland en dat allemaal onder leiding van iemand die rechterlijke uitspraken aan z'n laars lapt en waar het kind beter niet meer bij in de buurt is, aldus de rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')