abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2022 @ 18:31:26 #276
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206535389
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:58 schreef MoreDakka het volgende:
Verder moet je eens aan een Chinees vragen wat hij of zij van de eetgewoonten van de gemiddelde Nederlander vindt.
Wat heeft dat te maken met het niet meer zingen van het liedje?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206535414
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat heeft dat te maken met het niet meer zingen van het liedje?
Dat bevolkingsgroepen dingen niet altijd snappen van elkaar en dat dat niet per se een probleem is. Dus een kinderliedje dat geen Chinees is maar voor kinderen vaag zo klinkt is geen probleem. 'Chinees' staat gewoon analoog aan 'een taal die we niet kunnen verstaan'. Zo hebben we ook 'ik spreek toch geen Chinees?' Maak er Japans van en de zing 'Hanky Panky To-ky-o' en er verandert niets.
  woensdag 2 november 2022 @ 18:37:39 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206535449
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat bevolkingsgroepen dingen niet altijd snappen van elkaar en dat dat niet per se een probleem is. Dus een kinderliedje dat geen Chinees is maar voor kinderen vaag zo klinkt is geen probleem.
'is geen probleem', wie gaat daar eigenlijk over? Je brengt het nu als een feit, terwijl er ook zat andere geluiden zijn. Blijkbaar is het voor velen wel een probleem. Er is echt geen enkele reden om het liedje op scholen te blijven zingen, wat je thuis doet moet je zelf weten.
pi_206535460
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Vanuit hier niet, ik sluit niet uit dat ik als kind in China daar wel last van zou hebben.

Wel weer frappant dat er van allerlei whataboutisms moeten worden gepost om het liedje maar te blijven zingen. Dat zegt enorm veel over het veinzen van een discussie, terwijl het hier om hele andere intenties gaat.
Nee, dit is geen whataboutism.

Ik vroeg het me gewoon af. Omdat blanke mensen vaak voor mensen van kleur willen bepalen wat racistisch is. Je ziet veel voorbeelden van dingen die niet kunnen volgens blanke mensen maar de andere culturen vinden het grappig.

Mijn vrouw is van Chinese afkomst, ik vroeg wat ze vond van het liedje. Ze moest erom lachen.

Die hele documentaire vind ik sowieso nergens op slaan. Alsof je je alleen kan indentificeren met acteurs met dezelfde huidskleur. Wat een psychopaat moet je dan zijn. Ik kan me in allerlei mensen inleven en voelen wat ze voelen als het een goede film is. Maar niet uit of ze jonger of ouder zijn, mijn huidskleur of zwart. Man of vrouw.

Maar goed, zeuren om het zeuren moet ook blijkbaar. En de discriminatie die ze ervaren met "kankerchinezen" gaan we nog benoemen uit welke hoek dat komt of mag dat dan weer niet?
pi_206535483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'is geen probleem', wie gaat daar eigenlijk over? Je brengt het nu als een feit, terwijl er ook zat andere geluiden zijn. Blijkbaar is het voor velen wel een probleem.
Als iemand er een probleem van maakt op school dat zing je het niet, gewoon uit beleefdheid. Maar dat betekent nog niet dat de argumenten van degene die er een probleem van maakt hout snijden.

'Chinees' staat in deze gewoon analoog aan 'een taal die we niet kunnen verstaan'. Zo hebben we ook 'ik spreek toch geen Chinees?' Maak er Japans van en de zing 'Hanky Panky To-ky-o' en er verandert niets aan de intentie.

Mijn Chinese vriendin klaagt regelmatig over het Nederlandse eten en sommige van die klachten snijden houdt maar een bepaald slag Nederlander zou dat absoluut als beledigend zien.
  woensdag 2 november 2022 @ 18:44:06 #281
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206535517
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als iemand er een probleem van maakt op school dat zing je het niet, gewoon uit beleefdheid. Maar dat betekent nog niet dat de argumenten van degene die er een probleem van maakt hout snijden.

'Chinees' staat in deze gewoon analoog aan 'een taal die we niet kunnen verstaan'. Zo hebben we ook 'ik spreek toch geen Chinees?' Maak er Japans van en de zing 'Hanky Panky To-ky-o' en er verandert niets aan de intentie.

Mijn Chinese vriendin klaagt regelmatig over het Nederlandse eten en sommige van die klachten snijden houdt maar een bepaald slag Nederlander zou dat absoluut als beledigend zien.
Je snapt het verschil wel tussen thuis en op school neem ik aan. Zing het lekker thuis, wil niet zeggen dat we dat op school ook maar moeten doen.
pi_206535526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je snapt het verschil wel tussen thuis en op school neem ik aan. Zing het lekker thuis, wil niet zeggen dat we dat op school ook maar moeten doen.
Zou je kunnen proberen te reageren op de punten die ik maak?
  woensdag 2 november 2022 @ 18:47:21 #283
3542 Gia
User under construction
pi_206535574
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 17:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nogmaals, wat heeft dat met het liedje te maken? Spleetogen nadoen is als kind vrij onschuldig in isolatie maar kan gebruikt worden om te pesten. In dat geval is het lullig doen over iemand's uiterlijk en dat kan natuurlijk niet. Dus kinderen gewoon aanleren om dat niet te doen lijkt me prima.

Heeft helemaal niets met dat liedje te maken.
Door dat liedje niet meer te zingen, gaat het pesten met spleetogen niet weg, inderdaad.
Kinderen pesten nu eenmaal op uiterlijkheden, rood haar, bril, sproeten, beugel, spleetogen, zwarte huid.
Dit is schijnbaar redelijk geaccepteerd als het niet om uiterlijkheden die met een afkomst te maken hebben, gaat.

Dus nu gaan kindjes leren dat je iemand niet mag pesten omdat ie er anders uitziet dan jij, omdat ie uit een ander land komt, of de voorouders. I.p.v. kinderen leren dat pesten gewoon nooit goed is. En ja, dat komt ook al aan bod. Maar toch is het schijnbaar erger als je pest op etnische verschillen.

Gewoon pabo studenten vertellen dat ze geen hanky panky mogen zingen....doen mogen ze het wel, en ook Moriaantje mag niet meer meedoen, cowboy Billy Boem en de tante uit Marokko zullen ook wel niet meer mogen komen.
Toemba toemba, en daar zijn heel wat versies van, ook niet meer doen.
Enz....
  woensdag 2 november 2022 @ 18:48:14 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206535597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:47 schreef Gia het volgende:
Door dat liedje niet meer te zingen, gaat het pesten met spleetogen niet weg, inderdaad.
Kinderen pesten nu eenmaal op uiterlijkheden, rood haar, bril, sproeten, beugel, spleetogen, zwarte huid.
Dit is schijnbaar redelijk geaccepteerd als het niet om uiterlijkheden die met een afkomst te maken hebben, gaat.
Nee, ook die kinderen kunnen om diezelfde dingen worden gepest, PLUS daarbij over hun afkomst. En pesten moet nooit geaccepteerd worden, en er wordt dus ook aandacht besteed aan waarom je iemand met een bril bijvoorbeeld niet moet pesten.

Jij denkt toch niet dat de mensen die zich hier druk om maken, niet tegen pesten zijn? Kom op, niet zo raar doen, het gaat juist om pesten.
pi_206535645
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je niet ziet dat juist het Westen tot de minst racistische delen van de wereld behoort, dan raad ik je aan om wat vaker de wereld in te gaan.

Het is onzin om te denken dat racisme iets is wat bij blank zijn behoort. En racistisch ook nog.
Jij neemt Iran als voorbeeld. Ik ben er geweest, jij ook?

Ik werd met open armen ontvangen.

Allemaal anekdotisch natuurlijk, maar dat zijn jouw 'argumenten' ook.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 2 november 2022 @ 18:51:14 #286
3542 Gia
User under construction
pi_206535668
Even een liedje waarin De Nederlander op de korrel wordt genomen:

http://www.liedjesland.co(...)rlandseAmerikaan.htm

Kan echt niet meer!
pi_206535836
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, ook die kinderen kunnen om diezelfde dingen worden gepest, PLUS daarbij over hun afkomst. En pesten moet nooit geaccepteerd worden, en er wordt dus ook aandacht besteed aan waarom je iemand met een bril bijvoorbeeld niet moet pesten.

Jij denkt toch niet dat de mensen die zich hier druk om maken, niet tegen pesten zijn? Kom op, niet zo raar doen, het gaat juist om pesten.
Helemaal met je eens. Dus pak je pesten aan. Daarbij hoort het feit dat kinderen die er 'anders' uit zien een groter risico lopen om daarmee gepest te worden. Afkomst valt daar ook onder. Moet allemaal gebeuren.

Maar dat heeft helemaal niets met een liedje te maken. Het zingen van dat liedje is niet pesten.
pi_206535914
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:01 schreef MoreDakka het volgende:

Maar dat heeft helemaal niets met een liedje te maken. Het zingen van dat liedje is niet pesten.
Het gaat om de ooggebaren die men maakt. Dat is iemand's raskenmerk benadrukken op een niet-sympathieke manier.
Verder is 'hanky panky' helemaal niet uit een chinese taal wat zou moeten betekenen 'gefeliciteerd met je verjaardag'
Het is nep.... lacherig een chinese taal imiteren

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-11-2022 19:18:58 ]
  woensdag 2 november 2022 @ 19:11:13 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206535973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. Ook goed.
Mooi, kunnen wij in Brabant ons afzonderen van dit gedoe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206536180
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het gaat om de ooggebaren die men maakt.
En dus niet het liedje. Mooi, zijn we het eens :)
pi_206536259
quote:

Verder is 'hanky panky' helemaal niet uit een chinese taal wat zou moeten betekenen 'gefeliciteerd met je verjaardag'
Geen probleem dus.

Nu je erover begint, ik zal weer eens langs Jin gaan, naar de "Lekkel Lekkel" voor een rendang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206536861
quote:

En waar is je ophef over « mama mia si si »? Die zongen wij vroeger in hetzelfde liedje, er was ook een Russische (?) zin die ik vergeten ben. Hier hoor je dan niemand over.
Als je de strijd aangaat tegen stereotypes, doe het dan voor iedereen.
pi_206536895
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2022 07:22 schreef Seven. het volgende:
Ah, pareltje van een topic weer.

Hanky panky Shanghai is een racistisch kutliedje van dezelfde orde als Moriaantje. En het ontkennen van witte privilege is zo onderhand ook van dezelfde orde als ontkennen dat de aarde rond is.

Beetje ophef zorgt er vanzelf voor dat het zingen van dit liedje uitsterft, dus dank voor alle exposure. We leven niet meer in de middeleeuwen dus door naar de volgende discussie. De tijd van het jaar is wel weer rijp voor exposure rondom Sint en Piet.
Ja, al die Oost-Europese arbeidsmigranten in Nederland stikken van het witte privilege, zwaar bevoordeelt boven iedereen die niet blank is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206537116
quote:

Hanky panky Shanghai is een racistisch kutliedje van dezelfde orde als Moriaantje. En het ontkennen van witte privilege is zo onderhand ook van dezelfde orde als ontkennen dat de aarde rond is.

Beetje ophef zorgt er vanzelf voor dat het zingen van dit liedje uitsterft, dus dank voor alle exposure. We leven niet meer in de middeleeuwen dus door naar de volgende discussie. De tijd van het jaar is wel weer rijp voor exposure rondom Sint en Piet.
Nee hoor, de aarde is rond en privilege voor blanke mensen op basis van de kleur van hun huid bestaat gewoon niet. Tenzij jij stiekem denkt dat de aarde plat is zijn dit niet geen vergelijkbare zaken.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 15:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, want we leren ze natuurlijk ook over de Tweede Wereldoorlog, omdat ze elkaar anders gaan vergassen op het schoolplein. Wat een ontzettend domme stelling (verpakt als een vraag). :')
Dit is natuurlijk geen antwoord op de vraag. Je negeert eigenlijk alle vragen en tuigt een stropop op. Maar dat doe je min of meer de hele tijd als ik dit topic zo even bekijk. Je hebt het continue over racisme, maar kunt het nergens hardmaken.
quote:

[..]
Het gaat om de ooggebaren die men maakt. Dat is iemand's raskenmerk benadrukken op een niet-sympathieke manier.
Dat jij daadwerkelijk gelooft in zaken zoals 'ras' vind ik behoorlijk schrikbarend. Zo zien we wederom, raciaal essentialistisch gedachtegoed viert hoogtijden binnen woke kringen. Een hele zorgwekkende tendens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206537133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 08:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben overigens nog nooit voor kankerhollander, bleekscheet, vuile blanke, kolonialist, racist of slavenhandelaar uitgemaakt. Ik ben benieuwd hoe al de mensen dat hier toch steeds overkomt. :')
Dat is me weleens gebeurd, maar eigenlijk altijd op een gemoedelijke manier.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206537180
quote:

Lekker veel ophef maken over blanke mensen zodat ze uitsterven zeker is dat de bedoeling.
pi_206537195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De meest succesvolle bevolkingsgroepen in de VS zijn niet blank. Onder die groepen bevindt zich onder meer de groep Nigerianen. Laten we het zo zeggen: dat huidskleur bepalend is voor je succes in de VS is aantoonbaar onjuist. En daarmee vervalt natuurlijk alle onderbouwing ten aanzien van blank privilege.

Wat overigens een concept is van een blanke vrouw. Het is dus niet bedacht door iemand die een excuus zocht voor eigen falen. Daar wordt het nu wel gretig door misbruikt.
Nigerianen waren op een bepaald moment idd de best opgeleide bevolkingsgroep v/d VS.
pi_206537237
Worden Nigerianen dan net zoals Chinezen en blanken geweerd bij instituten zoals Harvard university?
pi_206537392
quote:
Wat een slecht onderbouwde onzin weer.
Alsof het kiezen van een nieuw woord of een woord niet meer gebruiken daadwerkelijk iets verandert.
We moeten eens ophouden met de doorgeslagen onzin van sociale wetenschappers (vaak "wetenschappers") uit de VS 1 op 1 over te nemen alsof onze maatschappij en geschiedenis hetzelfde zijn.

Als ik het woord negro lees, dan denk ik aan de beroemde speech van MLK, waarschijnlijk krijgen studenten in de VS die speech te lezen met een triggerwarning vooraf.
pi_206537394
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nee, dit is geen whataboutism.

Ik vroeg het me gewoon af. Omdat blanke mensen vaak voor mensen van kleur willen bepalen wat racistisch is. Je ziet veel voorbeelden van dingen die niet kunnen volgens blanke mensen maar de andere culturen vinden het grappig.

Mijn vrouw is van Chinese afkomst, ik vroeg wat ze vond van het liedje. Ze moest erom lachen.
Niet zozeer blanke mensen als wel blanke communisten. Communisten gebruiken minderheidsgroepen en geven hen geld en helpen hen te organiseren. In de hoop dat ze een land dan van binnenuit voldoende kunnen ontwrichten opdat communisten het kunnen overnemen. Hier stuurden bijvoorbeeld de communisten al op aan sinds begin 1900 in Amerika.

Communist smear tactics and communist revolution in America. Een lezing door G. Edward Griffin van John Birch Society 1969.

https://www.bitchute.com/video/0FCx08Y8CiS6/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')