abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2022 @ 22:59:58 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206515636
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:46 schreef kibo het volgende: [..] Erger nog, sommige naevelingen hier gaan pagina's lang met ze in discussie :')
Je kunt het naef noemen maar het laatste wat de wereld nodig heeft is dat we trollenfabrieken of andere blatante misinformatie geen weerwoord meer geven. Ja, het is vaak of je tegen een muur lult maar er komt dus een moment anders dat iemand redelijk blanco in een topic aankomt en allemaal maar bagger voor zijn neus krijgt. Als dat het eerste is wat zo iemand ziet, beklijft dat het best.

Een voorbeeld van een bewuste strategie komt uit extreem nationalistische Turkse hoek, die het domein armeensegenocide.nl of armenie.nl kocht. Het domein is nu verlopen maar jarenlang hebben Nederlandstalige surfers dat als eerste informatiebron gehad wanneer ze zochten naar de Armeense genocide.

Een ander voorbeeld is de eindeloze stroom aan posts op social media en onder nieuwsartikelen. Als je niet beter zou weten, dan dacht je dat het gros van het land vreselijk boos is over vaccinaties, complotten en zulks en dat alles een verband heeft met een complot. Er zijn een paar accounts die de bagger met scheppen tegelijk de wereld in helpen en het voetvolk doet de rest wel, onvermoeibaar want veel mensen uit deze groep hebben iets meer vrije tijd en minder verplichtingen zoals banen en zo.

Media zijn ontzettend lui blijkt ook deze oorlog weer en nemen ook van de Russische trollenfabrieken klakkeloos hele narratieven over.

Het kan hopeloos lijken maar dat wordt het pas als je ze laat.
pi_206515708
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat moet uit de oneliners te herleiden zijn.

Dit , in essentie eeuwenlange, conflict beindig je niet even. De slag om Oekrane wordt beindigd aan de ronde tafel.

De Russische geesten zijn niet rijp voor ons west-Europeanen. Ons geschaak rondom onze EU-Navo liefdesbaby (een voormalige sovietkolonie) helpt daar niet bij.

Accepteer dat we tegen de grenzen aan zijn gelopen (politiek, ideologisch, filosofisch maar eigenlijk de existentile grenzen van west Europa).

Haal de Oekraners die willen over de grens in de donetskbekken. Consolideer de militaire positie als Europa en wacht op een nieuwe kans.
Dus volgens jou moet het conflict worden beindigd
- door te onderhandelen,
- door niet mee te schaken,
- door het accepteren van existentile grenzen.

Tja, ik was al bang dat jouw nuance en rationele visie weinig concreet zouden worden.
Maar sympathiek dat je mijn vraag hebt willen beantwoorden.

Dan even mijn visie op hoe dit conflict beindigd zou moeten worden.
Dat is heel eenvoudig.
Dat bepaalt enkel en alleen Oekrane. En het westen dient zowel vanuit ethische/morele maatstaven, als vanuit geopolitieke overwegingen Oekrane daarbij te steunen. Het is namelijk vanuit geopolitieke of realpolitieke overwegingen niet verstandig voor het westen om een aanvallende staat z'n gang te laten gaan omdat die staat kernwapens heeft. Dan is het hek wereldwijd van de dam.
De ethische/morele maatstaven ga ik niet eens toelichten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 31 oktober 2022 @ 23:08:16 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206515720
Ik zie bij scriblmaps een pijltje richting Kharkiv. Alsof er Russen daar weer binnenvallen. Heb ik iets gemist?
pi_206515759
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik kan me er niks bij voorstellen dat de Russen het hierbij laten. Ze hebben er alle belang bij om de leveringen letterlijk te torpederen om vervolgens it wasn't me te roepen.

Hoe voorspelbaar. Probleempje is dat S.A. en Turkije bijv. geen behoefte hebben aan hoge voedsel inflatie ontegenzeggelijk verspelen ze hiermee hun laatste restje goodwil.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206515775
IRIS-T 100% effectief vandaag.

twitter
pi_206516048
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:36 schreef Slayage het volgende:
Inderdaad. Ik kan me er niks bij voorstellen dat de Russen het hierbij laten. Ze hebben er alle belang bij om de leveringen letterlijk te torpederen om vervolgens it wasn't me te roepen.
Dat is extreem lastig omdat het onder een andere dan de Oekrainse vlag vaart en oa Turkije erbij zit...de Russen hebben er geen enkel profijt bij om zoiets te doen. Ik vraag mij af of Erdogan dit echt geheel buiten Poetin om heeft besloten en Poetin dan onaangenaam verrast zou zijn tegenover Erdo's beslissing daartoe...of dat Poetin gewoon van tevoren is ingelicht erover door Erdo en het Poetin ook niet heel slecht uitkomt bijv, behalve wat openlijk erover voor de buhne te roepen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:06:44 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:09:06 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:12:28 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:15:54 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206516165
Het zijn dus Afghaanse soldaten die naar Iran zijn gevlucht waar het over gaat

https://www.theguardian.c(...)-ukraine-recruitment
Russia recruiting Afghan special forces who fought with US to fight in Ukraine
Russians want to attract thousands of former elite commandos who fear being returned to Taliban-controlled homeland from Iran
pi_206516195
Afghanen die voor Rusland gaan vechten. Wat denkt Putin?
Tsssk.
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:24:36 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:28:43 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206516208
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:59 schreef Qarrad het volgende:
Ja, het is vaak of je tegen een muur lult
Het gaat niet om de discuzeurders, het gaat om de lurkers. Die staan wel open voor argumenten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206516222
Is dit nog steeds een ding :') Zijn beide fout *next
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:50:49 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206516294
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
Hebben we weer zo’n “both sides!!!1”-roeper :')

Het is eenvoudig. Rusland is de agressor en is illegaal Oekrane binnengevallen. Fijne avond verder.
pi_206516296
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 01:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hebben we weer zo’n “both sides!!!1”-roeper :')

Het is eenvoudig. Rusland is de agressor en is illegaal Oekrane binnengevallen. Fijne avond verder.
Klopt, next
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206516302
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Het zijn dus Afghaanse soldaten die naar Iran zijn gevlucht waar het over gaat

https://www.theguardian.c(...)-ukraine-recruitment
Russia recruiting Afghan special forces who fought with US to fight in Ukraine
Russians want to attract thousands of former elite commandos who fear being returned to Taliban-controlled homeland from Iran
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.
pi_206516306
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 01:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.
Is ook een enemy of my enemy dingetje.
pi_206516327
Dilemma. Ik heb een hekel aan Putin. Maar ik haat ook krakers.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 1 november 2022 @ 05:05:22 #22
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206516354
quote:

[..]
Het goddeloze Westen staat nog hoger genoteerd in de moslim haat top10.
  dinsdag 1 november 2022 @ 07:00:10 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206516506
quote:

[..]
klote moslims, 5 keer per dag er tussenuit

twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206516561
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 23:42 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dat is extreem lastig omdat het onder een andere dan de Oekrainse vlag vaart en oa Turkije erbij zit...de Russen hebben er geen enkel profijt bij om zoiets te doen. Ik vraag mij af of Erdogan dit echt geheel buiten Poetin om heeft besloten en Poetin dan onaangenaam verrast zou zijn tegenover Erdo's beslissing daartoe...of dat Poetin gewoon van tevoren is ingelicht erover door Erdo en het Poetin ook niet heel slecht uitkomt bijv, behalve wat openlijk erover voor de buhne te roepen.
Rusland heeft ook geen enkel profijt van deze oorlog, en toch gaan ze maar door. Die gek blijft onvoorspelbaar met bepaalde acties.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206516562
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 00:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
go fuck yourself :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')