ik denk beide.quote:Op maandag 4 december 2023 20:16 schreef WheeleE het volgende:
Ik zat vandaag na te denken over mijn hernieuwde enthousiasme. Is het omdat Tennant (tijdelijk) terug is, of omdat het verhaal anders/beter is?
Voor mij is het denk ik - ben ik bang - het eerste. Kijk ook niet echt uit naar het nieuwe seizoen. Maar wie weet, aan Matt Smith wende ik ook vrij makkelijk na Tennant.quote:Op maandag 4 december 2023 20:16 schreef WheeleE het volgende:
Ik zat vandaag na te denken over mijn hernieuwde enthousiasme. Is het omdat Tennant (tijdelijk) terug is, of omdat het verhaal anders/beter is?
Het duurt iets langer dan een uur. Dat kan genoeg zijn voor een verhaal inclusief resolutie plus regeneration, zegt de ervaring.quote:Op vrijdag 8 december 2023 @ 05:20 schreef cva het volgende:
iemand een idee hoe lang de 3de special die zaterdag komt gaat duren ?
zou toch raar zijn van dat hele verhaal van die toymaker op 1 uur af te ronden met dan waarschijnlijk ook nog een regeneration
Het grappige hierbij is dat er waarschijnlijk meer jongeren dit nodig hebben dan mensen die in de jaren 50 en 60 geboren zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2023 06:46 schreef Breuls het volgende:
Doctor Who is 60 jaar en dat wordt gevierd. Doctor wie? Tijd voor een opfriscursus
Doctor Who is mainstream geworden; zelfs de Volkskrant schrijft erover.
Wel jammer dat ze niet een inkijkje geven in hoe in de jaren 70 Tom Baker als Doctor Who in Nederland werd uitgezonden door volgens mij de TROS. Eigenlijk was de serie maar kort te zien op de Nederlandse TV en gestopt omdat er ouders klaagden dat de serie niet geschikt was voor hun kroost.quote:Op vrijdag 8 december 2023 06:46 schreef Breuls het volgende:
Doctor Who is 60 jaar en dat wordt gevierd. Doctor wie? Tijd voor een opfriscursus
Doctor Who is mainstream geworden; zelfs de Volkskrant schrijft erover.
Aanvullend: het duurt precies een uur en een minuut. Russell T Davies heeft een video opgenomen voor social media (ik kwam het tegen op X en Instagram, en het zal ook wel elders staan) waarin hij dit meldt én benadrukt dat er heel wat te gebeuren staat in The Giggle. Hij vermeldt ook dat er vanuit de socials van de BBC om 20:31 (Nederlandse tijd), dus direct na de aflevering, allemaal matieriaal online gaat dat spoilers bevat, en hij adviseert dus:quote:Op vrijdag 8 december 2023 @ 06:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het duurt iets langer dan een uur. Dat kan genoeg zijn voor een verhaal inclusief resolutie plus regeneration, zegt de ervaring.
De insteek is natuurlijk dat het voor nieuwe kijkers is. Het artikel is strict genomen eigenlijk een recensie (vier sterren uit vijf), al is het recensie-inhoudelijk wel wat zwak.quote:Op vrijdag 8 december 2023 @ 12:23 schreef JaapB het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze niet een inkijkje geven in hoe in de jaren 70 Tom Baker als Doctor Who in Nederland werd uitgezonden door volgens mij de TROS. Eigenlijk was de serie maar kort te zien op de Nederlandse TV en gestopt omdat er ouders klaagden dat de serie niet geschikt was voor hun kroost.
Heel blij dat mijn ouders niet zo waren.
ik hoop dat RTD het goed aanpakt. Als hij zelf al zegt dat een hoop fans min of meer 'upset' zullen zijn omdat er lore verandert dan krijg ik meteen Chibnall-nachtmerries en vrees ik voor allerlei onnodige onzin.quote:Op zaterdag 9 december 2023 09:25 schreef WheeleE het volgende:
Ik kijk uit naar vanavond!
Maar ook een beetje niet want ik ben nog niet klaar voor een nieuwe "I don't want to go"
daarom vermijd ik alle spoilersquote:Op zaterdag 9 december 2023 20:33 schreef Breuls het volgende:
Well, that is different.
(En iets in deze richting ging al weken als gerucht over het internet, dus net als Tennants verschijning vorig jaar was ik maar half verbaasd.)
Maar het was wel leuk!
Mja, toch lastig om maanden van tevoren te stoppen met social media lezen.quote:
› Een shot van Rose uit deze aflevering is gebruikt in The Star Beast. They thought we wouldn't notice...quote:Stooky Bill was the name given to the head of a ventriloquist's dummy that Scottish television pioneer John Logie Baird used in his 1924 experiments to transmit a televised image between rooms in his laboratory at 22 Frith Street, London.
- Wikipedia
Uiteindelijk is het verslaan van de schurk slechts bijzaak.quote:Op zaterdag 9 december 2023 @ 21:16 schreef SiGNe het volgende:
The Toymaker ging wel relatief makkelijk dood..
Ja! Dat zou je toch bijna vergeten. Duidelijke callback naar een eerdere terugkeer. En een beetje dubieus, want als die tand op de rand ligt, waar stond dan de persoon die 'm oppakte?quote:En we weten ook wie er weer terug gaat komen.
Gewoon, door het te verzinnen en te zeggen dat het waar is. De kracht van een schrijver.quote:Leuke aflevering wel maar hoe dan??
Hebben we nu eigenlijk 4 Timelords?quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:32 schreef Breuls het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het verslaan van de schurk slechts bijzaak.
[..]
Ja! Dat zou je toch bijna vergeten. Duidelijke callback naar een eerdere terugkeer. En een beetje dubieus, want als die tand op de rand ligt, waar stond dan de persoon die 'm oppakte?
[..]
Gewoon, door het te verzinnen en te zeggen dat het waar is. De kracht van een schrijver.
Dat was toch wel de Doctor, maar dan pre Hartnell?quote:Op zondag 10 december 2023 09:43 schreef WheeleE het volgende:
Mijn geheugen is een beetje roestig, maar hoe zat het met deze reïncarnatie?
[ afbeelding ]
Toch ook een Time Lord, een soort van wel/niet The Doctor, want geen van beiden kon de ander herinneren.
Is Doctor Donna echt timelord?quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hebben we nu eigenlijk 4 Timelords?
Tennant, Doctor Donna , Rose en Ncuti Gatwa
Oh en The Master natuurlijk, 5 dus.
Niet dood, hij verloor.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:16 schreef SiGNe het volgende:
The Toymaker ging wel relatief makkelijk dood..
Yup, maar welk seizoen?quote:En we weten ook wie er weer terug gaat komen.
Wibly Wobly, timey whimeyquote:Leuke aflevering wel maar hoe dan??
Donna en Rose hebben hun metacrisis-aspecten afgeworpen, dus ze zijn weer normale mensen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 @ 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
His legions are coming! Volgens RTD is er ruimte om andere 'Godlike' personages terug te laten keren.quote:Op zaterdag 9 december 2023 @ 23:53 schreef Bensel het volgende:
Toymaker komt ook wel weer terug. Of iemand in zijn familie, wie weet.
Zij is 100% de Doctor, alleen inderdaad pre-Hartnell.quote:Op zondag 10 december 2023 @ 09:43 schreef WheeleE het volgende:
[ afbeelding ]
Toch ook een Time Lord, een soort van wel/niet The Doctor, want geen van beiden kon de ander herinneren.
Ja, voorlopig komt alles (behalve vorige seizoenen) ook op Disney+. Volgend jaar gaat Disney het nog uitgebreider promoten dan dit jaar.quote:Op zondag 10 december 2023 @ 12:23 schreef Nielsch het volgende:
Komt het nieuwe seizoen ook op Fisney+?
Er is Tennant, Tennant in een andere dimensie en Ncuti.quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoe goed ik haar ook vond, de hele retcon die Chibnall heeft gedaan heb ik besloten te negeren. Een beetje zoals Ghostbusters 2016. Bij herkijken zal ik ws ook van Capaldi meteen naar Tennant gaan. Hoewel ik me misschien wat dat betreft nog bedenk en Jodie nog een herkijk gun, al denk ik van niet want zonde van mijn tijd enzo en weinig zin om als kijker geschoffeerd te worden.quote:Op zondag 10 december 2023 09:43 schreef WheeleE het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had MISSCHIEN tot ik dit las niet door waarom 15 de hele aflevering in z'n onderbroek liepquote:Op woensdag 13 december 2023 07:43 schreef Breuls het volgende:
De specials zijn/worden ook in boekvorm beschikbaar, herschreven door andere schrijvers. De BBC heeft de bi-generation scène uit de boekversie van The Giggle beschikbaar gesteld:
[ afbeelding ]
Wel leuk geschreven (door James Goss). Ik heb nog nooit een Doctor Who-novelisation gelezen (er zijn er een heleboel), maar de manier waarop dit beschreven is voegt wel weer wat toe aan de beleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |