ik denk beide.quote:Op maandag 4 december 2023 20:16 schreef WheeleE het volgende:
Ik zat vandaag na te denken over mijn hernieuwde enthousiasme. Is het omdat Tennant (tijdelijk) terug is, of omdat het verhaal anders/beter is?
Voor mij is het denk ik - ben ik bang - het eerste. Kijk ook niet echt uit naar het nieuwe seizoen. Maar wie weet, aan Matt Smith wende ik ook vrij makkelijk na Tennant.quote:Op maandag 4 december 2023 20:16 schreef WheeleE het volgende:
Ik zat vandaag na te denken over mijn hernieuwde enthousiasme. Is het omdat Tennant (tijdelijk) terug is, of omdat het verhaal anders/beter is?
Het duurt iets langer dan een uur. Dat kan genoeg zijn voor een verhaal inclusief resolutie plus regeneration, zegt de ervaring.quote:Op vrijdag 8 december 2023 @ 05:20 schreef cva het volgende:
iemand een idee hoe lang de 3de special die zaterdag komt gaat duren ?
zou toch raar zijn van dat hele verhaal van die toymaker op 1 uur af te ronden met dan waarschijnlijk ook nog een regeneration
Het grappige hierbij is dat er waarschijnlijk meer jongeren dit nodig hebben dan mensen die in de jaren 50 en 60 geboren zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2023 06:46 schreef Breuls het volgende:
Doctor Who is 60 jaar en dat wordt gevierd. Doctor wie? Tijd voor een opfriscursus
Doctor Who is mainstream geworden; zelfs de Volkskrant schrijft erover.
Wel jammer dat ze niet een inkijkje geven in hoe in de jaren 70 Tom Baker als Doctor Who in Nederland werd uitgezonden door volgens mij de TROS. Eigenlijk was de serie maar kort te zien op de Nederlandse TV en gestopt omdat er ouders klaagden dat de serie niet geschikt was voor hun kroost.quote:Op vrijdag 8 december 2023 06:46 schreef Breuls het volgende:
Doctor Who is 60 jaar en dat wordt gevierd. Doctor wie? Tijd voor een opfriscursus
Doctor Who is mainstream geworden; zelfs de Volkskrant schrijft erover.
Aanvullend: het duurt precies een uur en een minuut. Russell T Davies heeft een video opgenomen voor social media (ik kwam het tegen op X en Instagram, en het zal ook wel elders staan) waarin hij dit meldt én benadrukt dat er heel wat te gebeuren staat in The Giggle. Hij vermeldt ook dat er vanuit de socials van de BBC om 20:31 (Nederlandse tijd), dus direct na de aflevering, allemaal matieriaal online gaat dat spoilers bevat, en hij adviseert dus:quote:Op vrijdag 8 december 2023 @ 06:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het duurt iets langer dan een uur. Dat kan genoeg zijn voor een verhaal inclusief resolutie plus regeneration, zegt de ervaring.
De insteek is natuurlijk dat het voor nieuwe kijkers is. Het artikel is strict genomen eigenlijk een recensie (vier sterren uit vijf), al is het recensie-inhoudelijk wel wat zwak.quote:Op vrijdag 8 december 2023 @ 12:23 schreef JaapB het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze niet een inkijkje geven in hoe in de jaren 70 Tom Baker als Doctor Who in Nederland werd uitgezonden door volgens mij de TROS. Eigenlijk was de serie maar kort te zien op de Nederlandse TV en gestopt omdat er ouders klaagden dat de serie niet geschikt was voor hun kroost.
Heel blij dat mijn ouders niet zo waren.
ik hoop dat RTD het goed aanpakt. Als hij zelf al zegt dat een hoop fans min of meer 'upset' zullen zijn omdat er lore verandert dan krijg ik meteen Chibnall-nachtmerries en vrees ik voor allerlei onnodige onzin.quote:Op zaterdag 9 december 2023 09:25 schreef WheeleE het volgende:
Ik kijk uit naar vanavond!
Maar ook een beetje niet want ik ben nog niet klaar voor een nieuwe "I don't want to go"
daarom vermijd ik alle spoilersquote:Op zaterdag 9 december 2023 20:33 schreef Breuls het volgende:
Well, that is different.
(En iets in deze richting ging al weken als gerucht over het internet, dus net als Tennants verschijning vorig jaar was ik maar half verbaasd.)
Maar het was wel leuk!
Mja, toch lastig om maanden van tevoren te stoppen met social media lezen.quote:
› Een shot van Rose uit deze aflevering is gebruikt in The Star Beast. They thought we wouldn't notice...quote:Stooky Bill was the name given to the head of a ventriloquist's dummy that Scottish television pioneer John Logie Baird used in his 1924 experiments to transmit a televised image between rooms in his laboratory at 22 Frith Street, London.
- Wikipedia
Uiteindelijk is het verslaan van de schurk slechts bijzaak.quote:Op zaterdag 9 december 2023 @ 21:16 schreef SiGNe het volgende:
The Toymaker ging wel relatief makkelijk dood..
Ja! Dat zou je toch bijna vergeten. Duidelijke callback naar een eerdere terugkeer. En een beetje dubieus, want als die tand op de rand ligt, waar stond dan de persoon die 'm oppakte?quote:En we weten ook wie er weer terug gaat komen.
Gewoon, door het te verzinnen en te zeggen dat het waar is. De kracht van een schrijver.quote:Leuke aflevering wel maar hoe dan??
Hebben we nu eigenlijk 4 Timelords?quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:32 schreef Breuls het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het verslaan van de schurk slechts bijzaak.
[..]
Ja! Dat zou je toch bijna vergeten. Duidelijke callback naar een eerdere terugkeer. En een beetje dubieus, want als die tand op de rand ligt, waar stond dan de persoon die 'm oppakte?
[..]
Gewoon, door het te verzinnen en te zeggen dat het waar is. De kracht van een schrijver.
Dat was toch wel de Doctor, maar dan pre Hartnell?quote:Op zondag 10 december 2023 09:43 schreef WheeleE het volgende:
Mijn geheugen is een beetje roestig, maar hoe zat het met deze reïncarnatie?
[ afbeelding ]
Toch ook een Time Lord, een soort van wel/niet The Doctor, want geen van beiden kon de ander herinneren.
Is Doctor Donna echt timelord?quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hebben we nu eigenlijk 4 Timelords?
Tennant, Doctor Donna , Rose en Ncuti Gatwa
Oh en The Master natuurlijk, 5 dus.
Niet dood, hij verloor.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:16 schreef SiGNe het volgende:
The Toymaker ging wel relatief makkelijk dood..
Yup, maar welk seizoen?quote:En we weten ook wie er weer terug gaat komen.
Wibly Wobly, timey whimeyquote:Leuke aflevering wel maar hoe dan??
Donna en Rose hebben hun metacrisis-aspecten afgeworpen, dus ze zijn weer normale mensen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 @ 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
His legions are coming! Volgens RTD is er ruimte om andere 'Godlike' personages terug te laten keren.quote:Op zaterdag 9 december 2023 @ 23:53 schreef Bensel het volgende:
Toymaker komt ook wel weer terug. Of iemand in zijn familie, wie weet.
Zij is 100% de Doctor, alleen inderdaad pre-Hartnell.quote:Op zondag 10 december 2023 @ 09:43 schreef WheeleE het volgende:
[ afbeelding ]
Toch ook een Time Lord, een soort van wel/niet The Doctor, want geen van beiden kon de ander herinneren.
Ja, voorlopig komt alles (behalve vorige seizoenen) ook op Disney+. Volgend jaar gaat Disney het nog uitgebreider promoten dan dit jaar.quote:Op zondag 10 december 2023 @ 12:23 schreef Nielsch het volgende:
Komt het nieuwe seizoen ook op Fisney+?
Er is Tennant, Tennant in een andere dimensie en Ncuti.quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoe goed ik haar ook vond, de hele retcon die Chibnall heeft gedaan heb ik besloten te negeren. Een beetje zoals Ghostbusters 2016. Bij herkijken zal ik ws ook van Capaldi meteen naar Tennant gaan. Hoewel ik me misschien wat dat betreft nog bedenk en Jodie nog een herkijk gun, al denk ik van niet want zonde van mijn tijd enzo en weinig zin om als kijker geschoffeerd te worden.quote:Op zondag 10 december 2023 09:43 schreef WheeleE het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had MISSCHIEN tot ik dit las niet door waarom 15 de hele aflevering in z'n onderbroek liepquote:Op woensdag 13 december 2023 07:43 schreef Breuls het volgende:
De specials zijn/worden ook in boekvorm beschikbaar, herschreven door andere schrijvers. De BBC heeft de bi-generation scène uit de boekversie van The Giggle beschikbaar gesteld:
[ afbeelding ]
Wel leuk geschreven (door James Goss). Ik heb nog nooit een Doctor Who-novelisation gelezen (er zijn er een heleboel), maar de manier waarop dit beschreven is voegt wel weer wat toe aan de beleving.
Goed puntquote:Op zaterdag 16 december 2023 12:42 schreef Breuls het volgende:
Whittaker zou nooit in deze specials hebben gespeeld. Natuurlijk zou het jubileum gevierd worden als zij niet gestopt was, en zou zij daarin de Doctor hebben gespeeld, maar dat zou er anders uit hebben gezien.
De terugkeer van Tennant is namelijk gekoppeld aan de terugkeer van Tate, omdat zij het idee hadden dat het wel eens leuk zou zijn om weer eens samen Doctor Who te maken. RTD gaf dat signaal door aan de BBC, die hem vervolgens vroeg of hij er ook bij betrokken zou willen zijn, en by the way, of hij weer showrunner zou willen worden.
En dát was weer alleen mogelijk omdat ook Chris Chibnall ermee was gestopt (of op dat moment: ermee zou stoppen).
Dus deze specials zijn een resultaat van een aantal omstandigheden.
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe Whittakers Doctor het zou hebben gedaan onder RTD, trouwens.
Het zou wel fantastisch zijn als hij terug zou komen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:00 schreef Breuls het volgende:
Christopher Eccleston heeft een simpel stappenplan voor zijn terugkeer naar Doctor Who:
maar dan moet RTD wegquote:Op maandag 18 december 2023 14:14 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Het zou wel fantastisch zijn als hij terug zou komen.
Best harde woorden.quote:Op maandag 18 december 2023 14:14 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Het zou wel fantastisch zijn als hij terug zou komen.
Specials zijn meestal ook een aanleiding voor een regeneratie, dus als ze er wel in had gespeeld dan zouden we alsnog een nieuwe doctor gekregen hebben.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:42 schreef Breuls het volgende:
Whittaker zou nooit in deze specials hebben gespeeld. Natuurlijk zou het jubileum gevierd worden als zij niet gestopt was, en zou zij daarin de Doctor hebben gespeeld, maar dat zou er anders uit hebben gezien.
De terugkeer van Tennant is namelijk gekoppeld aan de terugkeer van Tate, omdat zij het idee hadden dat het wel eens leuk zou zijn om weer eens samen Doctor Who te maken. RTD gaf dat signaal door aan de BBC, die hem vervolgens vroeg of hij er ook bij betrokken zou willen zijn, en by the way, of hij weer showrunner zou willen worden.
En dát was weer alleen mogelijk omdat ook Chris Chibnall ermee was gestopt (of op dat moment: ermee zou stoppen).
Dus deze specials zijn een resultaat van een aantal omstandigheden.
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe Whittakers Doctor het zou hebben gedaan onder RTD, trouwens.
Dat...en Chibnal heeft er samen met Jodie wel voor gezorgd dat steeds meer kijkers wegliepen. We doen gewoon net alsof 13 nooit gebeurd is.quote:Op maandag 18 december 2023 22:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Specials zijn meestal ook een aanleiding voor een regeneratie, dus als ze er wel in had gespeeld dan zouden we alsnog een nieuwe doctor gekregen hebben.
Jodie kende de serie ook niet voor ze de rol aannam.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:43 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat...en Chibnal heeft er samen met Jodie wel voor gezorgd dat steeds meer kijkers wegliepen. We doen gewoon net alsof 13 nooit gebeurd is.
Naast slechte verhaallijnen was Jodie ook gewoon totaal miscast en duidelijk veel meer bezig met de eerste vrouwelijke doctor zijn, dan echt de doctor zijn.
Ik zou ook tevreden zijn met één special zonder RTD.quote:
Eccleston is mijn favoriet.quote:Op maandag 18 december 2023 22:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Best harde woorden.
Voor mij is Eccleston toch een favoriet van me en z'n verhaallijn is eigenlijk met de jaren steeds sterker geworden.
De Doctor kwam toen net uit de Great Time War en de Doctor kwam toen ook wel een beetje manisch-depressief over.
Er zat ook veel boosheid in het karakter.
Eccleston had destijds overigens gezegd dat hij de rol maar 1 jaar wilde spelen omdat hij niet getypcast wilde worden of dat mensen als ze 'm in een andere rol zien meteen aan The Doctor moeten denken.
Maar blijkbaar zat dat dus toch anders in elkaar.
Het zit anders in elkaar; Eccleston heeft dat namelijk nooit gezegd; de BBC heeft dat namens hem gezegd en later toegegeven dat dat onzin was.quote:Op maandag 18 december 2023 @ 22:06 schreef SiGNe het volgende:
Eccleston had destijds overigens gezegd dat hij de rol maar 1 jaar wilde spelen omdat hij niet getypcast wilde worden of dat mensen als ze 'm in een andere rol zien meteen aan The Doctor moeten denken.
Maar blijkbaar zat dat dus toch anders in elkaar.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 09:42 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het zit anders in elkaar; Eccleston heeft dat namelijk nooit gezegd; de BBC heeft dat namens hem gezegd en later toegegeven dat dat onzin was.
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, Matt Smith kende de serie ook niet, maar heeft hem zich eigen gemaakt door goede voorbereiding (lees: ALLE beschikbare afleveringen kijken en zich verdiepen in het karakter) Jodie heeft alleen Tennant gebeld voor wat tips.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jodie kende de serie ook niet voor ze de rol aannam.
Terwijl bijv, Peter Capaldi al op jonge leeftijd fan was, een aflevering geschreven had en ook al eerder een rol gespeeld had.
Heeft in Blood of The Daleks gespeeld (radio)quote:Op maandag 25 december 2023 23:49 schreef Bensel het volgende:
okee, ik ben toch benieuwd wie die buurvrouw is. Is het de master? Ze lijkt niet kwaadaardig echter En ik heb het vermoeden dat zij wel eens de moeder kan zijn van Ruby. Of ik heb iets gemist, dat kan natuurlijk
Verder blijft mavity een issue. Ik vraag me af of we weer een seizoen krijgen die eindigt in een paradox en alles gereset wordt tot voordat de doctor Newton ontmoette. Zou een vrij lame einde zijn, maar wel creatieve vrijheid geven, zoals in deze episode.
Al allerlei mogelijkheden voorbij zien komen:quote:Op maandag 25 december 2023 23:49 schreef Bensel het volgende:
okee, ik ben toch benieuwd wie die buurvrouw is. Is het de master? Ze lijkt niet kwaadaardig echter En ik heb het vermoeden dat zij wel eens de moeder kan zijn van Ruby. Of ik heb iets gemist, dat kan natuurlijk
Verder blijft mavity een issue. Ik vraag me af of we weer een seizoen krijgen die eindigt in een paradox en alles gereset wordt tot voordat de doctor Newton ontmoette. Zou een vrij lame einde zijn, maar wel creatieve vrijheid geven, zoals in deze episode.
Wie was er trans dan?quote:Op woensdag 27 december 2023 17:17 schreef Danny het volgende:
Nog niet helemaal overtuigd. Ik vond Ncuti niet denderend nog. Net een tandje te overdone hier en daar. Past prima in Sex Education, maar imo niet goed in DW. Millie moet ik ook nog aan wennen. Ik had gehoopt dat ze meer een Billie Piper vibe zou hebben, maar helaas. Kan nog komen. Verder vond ik de aflevering wat kinderlijk, wat ik erg jammer vond. Over het feit dat blijkbaar 10% van de bevolking trans is, want na de nieuwe Rose nu wéér een transpersoon? echt? ik kom ze sporadisch tegen en heb er notabene een in de familie, en andere 'woke' zooi heb ik het niet eens, want dat is nu eenmaal een eis vanuit de BBC diversity policy. Kan RTD niks aan doen (en gelukkig werd er verder ook niet over gesproken - er was een vinkje gezet zal hij gedacht hebben).
Oh, en jammer dat de timeless child dus canon is gebleven (want de Doctor heeft onlangs geleerd dat hij geadopteerd is en als wees is achtergelaten). Zonde. Ik houd het er voor mezelf gewoon op dat hij Gallifreyaans is. Wmb is heel Chibnall/Jodie nooit gebeurd, dus alles wat hij daarover roept wijt ik aan een slechte droom, leugens van de Master of deel van het spel van de celestial toymaker
Kortom; het is nog steeds beter dan Chibnall, maar het zit nog LANG niet op het niveau Eccleston, Tennant, Smith. 9, 10 en 11 (en deels 12) waren voor mij wel de hoogtijdagen van DW, maar ik vrees dat die onder het huidige juk van de BBC nooit meer terug zal komen. Helaas reflecteren de BBC kijkcijfers dat ook.
Hoop op een goed seizoen vanaf mei. We gaan het zien.
Die zanger(es) in dat bandje van Ruby bedoelt ie volgens mijquote:Op vrijdag 29 december 2023 17:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wie was er trans dan?
Dat de Timeless Child canon is bleek al uit de vorige specials he.
Ow die haha. Ach ja je zou maar 3 kwart van je post besteden aan een bijrolletje met 2 zinnen tekst in de hele aflevering. Man man man.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die zanger(es) in dat bandje van Ruby bedoelt ie volgens mij
Vriendin van Ruby.quote:
minder prominent dan in deze. Maar voor mij is het geen canon hoor. 13 is nooit gebeurd. Een beetje zoals Ghostbusters 2016. Tussen 12 en 14 zit een nachtmerrie, gecreëerd door de celestial toymaker. Die narrative bevalt me beter dan de werkelijkheid.quote:Dat de Timeless Child canon is bleek al uit de vorige specials he.
ok manquote:Op zaterdag 30 december 2023 09:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Vriendin van Ruby.
[..]
minder prominent dan in deze. Maar voor mij is het geen canon hoor. 13 is nooit gebeurd. Een beetje zoals Ghostbusters 2016. Tussen 12 en 14 zit een nachtmerrie, gecreëerd door de celestial toymaker. Die narrative bevalt me beter dan de werkelijkheid.
Een Toymaker creërt chaos in de straten van Londen... legit.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:02 schreef Wantie het volgende:
In het Peter Capaldi tijdperk speelde er een transman in een episode.
Dat is vrijwel niemand opgevallen.
Dat nu 10% trans zou moeten zijn vind ik een wat overdreven constatering bij 2 transgenders in 1 seizoen.
Iedereen kent wel meerdere transgenders, soms zonder dat zelf door te hebben
Dat inderdaad. Het was maar een bijrolletjequote:Op vrijdag 29 december 2023 19:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ow die haha. Ach ja je zou maar 3 kwart van je post besteden aan een bijrolletje met 2 zinnen tekst in de hele aflevering. Man man man.
Buiten dat je behoorlijk sneu bent als je bij een tv-zender gaat klagen weet je vooraf dat dit bij BBC producties in vrijwel elke aflevering zal gebeuren, vanwege hun stricte diversiteits-eisen bij iedereen waarmee ze werken (van productiemaatschappijen tot cateraars).quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb sinds kort weer Disney + en ik wil ook binnenkort kijken.
Ik kwam dit artikel tegen waar de BBC reageert op de klachten die ze van kijkers h bben gehad over de transpersonage Rose.
https://www.attitude.co.u(...)sceqgQIs5A6q7hN9yZ8o
Dat laatste blijft natuurlijk de vraag in hoeverre daar spraak is van een vicieuze cirkel: als je alleen mannen in actiefilms zit, krijg je als vrouw ook minder het idee dat het voor je is weggelegd. En ómdat die films zo'n succes waren, krijg je nu meteen het gevoel dat een vrouw je "door de strot geforceerd wordt" (dit quote ik jou niet hoorquote:Op donderdag 4 januari 2024 10:11 schreef Danny het volgende:
Dat er dan in plaats van een geloofwaardige doorsnee van de samenleving ietsjes wordt doorgeschoten, soit. Geen probleem mee verder. De kwaliteit staat bij mij voorop. Als die goed is zal het mij werkelijk jeuken wie welke rol speelt.
Gezien het succes van andere films en series met vrouwen of minderheden in grote rollen/hoofdrollen de afgelopen 40 ofzo jaar zal dat voor vrijwel iedereen gelden overigens.
Vrouwen spelen echter al vele decennia actie(hoofd)rollen. In zowel films (T2, Alien) als series (Xena, La Femme Nikita, Buffy)quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:02 schreef Meke het volgende:
Dat laatste blijft natuurlijk de vraag in hoeverre daar spraak is van een vicieuze cirkel: als je alleen mannen in actiefilms zit, krijg je als vrouw ook minder het idee dat het voor je is weggelegd.
Vaak is het andersom en hoor je als kijker dat je vrouwenhater bent omdat een film met vrouwen in de hoofdrol slecht scoort, terwijl dat in vrijwel alle gevallen volledig te wijten is aan een belabberd slecht product (ocean's 8, ghostbusters 2016, charlie's angels remake etc)quote:En ómdat die films zo'n succes waren, krijg je nu meteen het gevoel dat een vrouw je "door de strot geforceerd wordt" (dit quote ik jou niet hoor) als zij zo'n hoofdrol speelt.
die wijsheid moet je even met Disney delen, want die pompen steeds meer geld in films die steeds harder floppen omdat ze doelbewust die succesformule vermijden.quote:Bovendien krijg je sneller funding als je voor een bewezen succesvol formule pitcht.
Het is momenteel wel iets meer dan een beetjequote:Ik ben dus wel fan van diversiteitsbeleid om het een béétje te forceren![]()
Ik vond haar rol niet geweldig, maar heb nul problemen met haar in die rol.quote:In het geval van Yasmin Finney heb je én een bewezen goede actrice (ik noem maar Heartstopper@:sunshine1982) én vond ik hier het non-binary écht een wezenlijk onderdeel van het verhaal
Het klopte ZO goed omdat het een verhaallijn die 15 jaar geleden begon zo mooi rond afmaakte
Dan vind ik het alleen maar goed dat een trans acteur een trans personage speelt.
Ze speelt de rol prima. Dat is voor mij het belangrijkst. In de Chibnall era had je die aflevering met een blind meisje. Die kon gewoon totaal niet acteren en dan moet je iemand anders in die rol zetten.quote:Net als Shirley Bingham (die vrouw van UNIT), dat vind ik een goede acteur in een vette rol, kan mij het bommen dat ze in een rolstoel zit. Maar dat kan mij bommen ómdat ik niet in een rolstoel zit - als ik dat wel had gezeten had ik het een miljoen keer toffer gevonden om te zien wat zij allemaal doet en kan ik me heel goed voorstellen dat het inspirerend is.
Je mist er weinig aanquote:(Ik heb de Chibnall-era (nog) niet gezien dus misschien dat ik er daarna anders over denk hoor)
cis is nogal een rare modeterm. Die hoefde inderdaad niet perse een man of vrouw te zijn. En juist omdat het verder geen onderdeel van het verhaal was en er totaal niet aan gerefereerd werd verder is dat ook niet bezwaarlijk. Het kwam niet over als het standaard 'kijk, we hebben een trans, we zijn goed he? kom ons geld geven'. Veel bedrijven doen dat wel. Die zijn divers, maar louter om hun eigen portemonnee te spekken. En dan ben je imo gewoon ontzettend hypocriet bezig.quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:03 schreef Meke het volgende:
(En ja die trans zanger uit de laatste aflevering hoefde niet trans te zijn, maar die hoefde ook niet cis te zijn. Dat was denk ik gewoon toevallig, bovendien was dat echt twee seconden en was het mij niet eens opgevallen)
Ook sneller dan verwacht:quote:Op zaterdag 30 december 2023 11:05 schreef Danny het volgende:
Nieuwe seizoen begint in mei in ieder geval. Dat is sneller dan ik verwachtte![]()
Heel snel inderdaad! Lijkt me dan al afgesproken te zijn, en niet nu door bijv publieke opinie geleid?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook sneller dan verwacht:
Nieuwe compnion wordt mogelijk Varada Sethu (Speelde ook in Andor)
[ afbeelding ]
Men heeft het wel over '"dropped", dat klinkt toch niet zo positief.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Heel snel inderdaad! Lijkt me dan al afgesproken te zijn, en niet nu door bijv publieke opinie geleid?
Als je 70% van de kijkers die nog zijn blijven hangen weg wil hebben moet je gewoon alle blanken uit je serie halenquote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook sneller dan verwacht:
Nieuwe compnion wordt mogelijk Varada Sethu (Speelde ook in Andor)
[ afbeelding ]
Een serie zonder blanken kan niet leuk zijn?quote:Op zondag 21 januari 2024 16:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je 70% van de kijkers die nog zijn blijven hangen weg wil hebben moet je gewoon alle blanken uit je serie halen
Mij boeit het niet, maar dit is imo gewoon niet slim
Heb genoten van Goodness Gracious Me, Chef (met Lenny Henry), The Kumars At No. 42, Citizen Khan, dreaming whilst black was niet brilliant, maar bij tijd en wijlen erg grappigquote:Op zondag 21 januari 2024 16:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een serie zonder blanken kan niet leuk zijn?
Dat zeg ik letterlijk nergens.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:41 schreef SiGNe het volgende:
Een serie zonder blanken kan niet leuk zijn?
En ik denk dat dat een hele grote minderheid is. Ze zijn al 2/3 kijkers kwijtgeraakt door Chibnall's 'woke' agenda (of dat nou terecht is of niet) en er zijn nog kijkers die nu afwachtten of Doctor Who weer een beetje als vanouds zou worden. Daarvan gaat echt een flink deel 'woke' roepen (of dat nou terecht is of niet) en óók vertrekken. En ik denk niet dat ze dat goed gaan maken met die minderheidsgroep die ze nu gaan proberen aan te trekken. Martha behoort tot mijn favoriete companions, maar een show met blanke hoofdrolspelers heeft nu opeens géén blanke hoofdrolspelers meer en dat voelt een beetje als PoC-washing. En als IK dat al zo voel, dan zullen heel veel mensen die de hele dag 'woke' roepen dat zéker zo voelen (of dat nou terecht is of niet).quote:Hoop Britten hebben hun roots buiten Engeland liggen dus die zullen het mogelijk weer op prijs stellen..
In wel meer dingen. Robert Downey Jr. is ook een prima acteur, maar die zal ook geen Shaft of Beverly Hills Cop gaan spelen. Dit voelt niet als een creatieve keuze voor de beste persoon voor de job, maar als diversity checkmark. Nogmaals, ik zie wel wat het wordt, maar ik denk dat het vanuit een commercieel oogpunt écht een hele domme zet is.quote:En die Varada was een prima actrice in Andor.
Ik vond haar - heb ik hierboven (of op de fp, dat kan ook, weet niet meer precies) al gezegd - niet denderend nog. Ncuti ook niet overigens, maar hey, Tennant vond ik zijn allereerste aflevering ook ruk.quote:En van wat ik tot nu toe gezien heb vnd ik die Millie Gibson zelf een beetje teveel een kruising tussen Clara en Rose.
Eens.quote:We moeten nog meer over haar achtergrond te weten komen maar echt spannend vind ik haar tot nu toe nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |