Ik ben al bijna klaar voor de Sintquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zit nu sinterklaas cadeautjes uit te zoeken. Ben de paar weken voor Sint druk. Dus dan nu maar regelen. Kan ik even verantwoord iets zoeken ipv gehaast meuk.
Ik heb wat klein spul. Maar verder vragen ze van die hopeloze dingen. Gelukkig is Sinterklaas makkelijker dan ikquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:30 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik ben al bijna klaar voor de Sint
Nooohquote:
Mijne zijn wat kleiner (4 en 7), dus dat is makkelijker. Hoewel ik nu ook al merk dat het voor de oudste moeilijker wordt, ik beperk het aantal Switch-spellen tot één, maar wat dan verder kopen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:39 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb wat klein spul. Maar verder vragen ze van die hopeloze dingen. Gelukkig is Sinterklaas makkelijker dan ik![]()
Maar wat moet je met een extra monopoly versie, of een rc auto voor kleuters als 10-jarige.
Ik had eerder al 2 puzzels van een broccoli en een chocolade koekje gehaald bij de hema. Voor jongste een glas gegraveerd met Charmander en snelbinders (oude is kapot).quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Mijne zijn wat kleiner (4 en 7), dus dat is makkelijker. Hoewel ik nu ook al merk dat het voor de oudste moeilijker wordt, ik beperk het aantal Switch-spellen tot één, maar wat dan verder kopen?
Snelbinders is toch geen Sinterklaas cadeau?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:48 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik had eerder al 2 puzzels van een broccoli en een chocolade koekje gehaald bij de hema. Voor jongste een glas gegraveerd met Charmander en snelbinders (oude is kapot).
Doorsnee gezien heeft die van 10 in oktober een nieuwe hobby. In december sint, kerst en zijn verjaardag allerlei cadeautje daarvan. En dan is het in januari tijd voor een nieuwe hobby![]()
Ik ben na al die jaren wel klaar met de action meuk eigenlijk. Mag wel iets verantwoorder dan dat. De Oculus van vorig jaar overtroeven we toch niet
Alles kan een Sinterklaascadeau zijn met het juiste inpakpapiertje.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Snelbinders is toch geen Sinterklaas cadeau?
Echt wel. Waarom niet? Ze zijn in het rood, zijn lievelingsquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Snelbinders is toch geen Sinterklaas cadeau?
Ik zou er gelijk 2 of 3 meenemen.. zit je nooit zonderquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moet zo naar action. Man zn blauwe kaart is weer es foetsie dus heeft ie de mijne 'geleend'. Dan is het sneller om een nieuwe te halen dan te wachten tot ik um terug krijg![]()
En ik ga nog wat van die kaarsen met nep wapperende vlam kopen. Laat ik de lampen boven de trap voorlopig uit. Zitten 8 28 watt lampen inLed kan nog niet vanwege de dimmer en een nieuwe dimmer moet man doen en...nouja, dit is makkelijker
Hij gebruikt ze zelden. En er zit nu nog 1 zo'n draad overheen om zijn jas onder te proppen met mooi weer. Dus het is meer een leuke upgrade dan nu nodig. In dat laatste geval had hij al op zijn fiets gezetenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:51 schreef amaranta het volgende:
Ik ben er vanuit gegaan, wellicht onterecht, dat de zoon van deepfreeze de snelbinders dagelijks gebruikt.
Heb er idd maar meteen 2 gedaan, voor 45 cent per stuk kon ik dat niet latenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik zou er gelijk 2 of 3 meenemen.. zit je nooit zonder
Dat zeiden wij ook en ze heeft er vanaf gezienquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:33 schreef PoesInDoos het volgende:
Het ging hier laatst over Air Up's ja, de rage is ook in Fryslân aangekomen, zoon vroeg er gisteren om
Hij is bijna jarig, koop maar lekker van je eigen geld
Ik las het in het betreffende topicquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat zeiden wij ook en ze heeft er vanaf gezien, verstandig kind.
Nou ja... verstandig... ze heeft zich net laten hacken in roblox door op een nep-linkje te klikken. Gelukkig konden we snel nog 2-traps authenticatie aanzetten, account is gered. Maar kind heeft weer een wijze les geleerd.
Ik heb een nieuwe muis![]()
BE, wat een onzekerheid
De kinderen vinden het nog steeds leuk. Dus met 10&15 vul ik de zak nog lekkerquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 16:25 schreef Kyara het volgende:
Ik ben best blij dat ik nu geen sinterklaaszak meer hoef te vullen. Met 3 kinderen in dezelfde leeftijdscategorie, met 2 zonder uitgesproken speelgoedvoorkeuren
Ach, die ¤0,80.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Sterkte @:BE![]()
Zoon kocht net ook een nieuwe muis bij action. Pakt um thuis uit en laat um zo vallen. KaduukZo maar met secondelijm in de weer
Nah, deze was 5 euro want draadloosquote:
Lekker doen dan toch!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:12 schreef Deepfreeze het volgende:
@:BE sterkte. Wat naar dat ze beide zo tobben met hun gezondheid
[..]
De kinderen vinden het nog steeds leuk. Dus met 10&15 vul ik de zak nog lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Kwam heel slecht in slaap. Om 05:00 was ik zelf wakker om 05:45 hoorde ik ze alquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 08:27 schreef Nijna het volgende:
@:FlyingFish, die keuze in je spoiler![]()
@:Burdie, gecondoleerd
@:F_r, nog wat kunnen slapen?
@:_Ingrid_ sterkte
Nee hoor, het leven staat niet stil, zeker voor iemand die 6 wordtquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 08:01 schreef livelink het volgende:
Gecondoleerd Burdie. Kun je het feestje niet helemaal voorlopig overslaan?
En veel sterkte BE en Ingrid
Wat een zware tijd voor jullie.
Gecondoleerd Burdiequote:Op vrijdag 28 oktober 2022 22:03 schreef Burdie het volgende:
Sterkte @:BE
Mijn vader is maandag redelijk onverwacht overleden, dus hier loopt ook alles even anders. De jongste is bijna jarig, maar heb nu eigenlijk niet zo'n zin in al die kinderen over de vloer voor zijn kinderfeestje, dus waarschijnlijk gaan dit jaar eenmalig de principes overboord en wordt het Monkey Town of een equivalent daarvan.
Ik had trouwens wel al wat Sint cadeautjes ingeslagen, bij de Action hebben ze kinder-escape-rooms-voor-thuis, die heb ik gekocht, kunnen ze ook eens meemaken wat dat is. Diamond painting is hier ook helemaal favoriet, dus daar heb ik ook iets van.
Ja hoiquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:23 schreef Donna het volgende:
Succes allemaal morgenochtend als de klok op 5 uur staat.
Nooit geprobeerd, maar mijn lichttherapiebril zegt ook te helpen tegen dat soort problemen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 07:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Binnenkort ga ik op werkvakantie naar een gebied in een tijdzone -6 uur vanaf hier. Waarschijnlijk blijft mijn biologische klok net als vorige keer toen ik zo'n tripje maakte op de NL tijdzone hangen, dus dat wordt weer interessant.
Ditquote:Op zondag 30 oktober 2022 07:15 schreef lunapuella het volgende:
Hier waren ze lekker moe van de Halloweenviering gisteren, dus ze sliepen uit tot 7 uur nieuwe tijd
Ik vind reizen richting het westen nooit zo'n punt, vroeg moe, vroeg wakker, zeker in een warmer klimaat is dat best lekker. Maar dan moet je weet terugquote:Op zondag 30 oktober 2022 07:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn ingebouwde klok vond het om 5:10 uur ook wel tijd om op te staan. Ik heb soms wel 2 weken last van het uurtje verschil.
Binnenkort ga ik op werkvakantie naar een gebied in een tijdzone -6 uur vanaf hier. Waarschijnlijk blijft mijn biologische klok net als vorige keer toen ik zo'n tripje maakte op de NL tijdzone hangen, dus dat wordt weer interessant.
Ik reis ook veel liever naar het westen dan naar het oosten. Paar jaar geleden waren we met twee kleine mannetjes op de keys in Florida en werd de klok verzet naar wintertijd. Toen waren om half 6 met z’n viertjes al up and running en hebben we mooiste sunrise ooit gezienquote:Op zondag 30 oktober 2022 08:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind reizen richting het westen nooit zo'n punt, vroeg moe, vroeg wakker, zeker in een warmer klimaat is dat best lekker. Maar dan moet je weet terug
Het voordeel in mijn geval is dat ik gelijk weer in mijn ritme zit zodra ik terug in NL ben. Als ik in Amerika ben is het na een paar dagen bijna geen slaap op een gegeven moment wel zwaar om wakker te blijven tijdens meetings.quote:Op zondag 30 oktober 2022 08:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind reizen richting het westen nooit zo'n punt, vroeg moe, vroeg wakker, zeker in een warmer klimaat is dat best lekker. Maar dan moet je weet terug
Erg hoeft het niet te zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:49 schreef arvensis het volgende:
[..]
Een slowchat in OUD ook nog, extra erg.
Ik was vrijdag jarig en gister hebben we Halloween gevierd in de wijk, dus de kinderen hebben twee dagen later geslapen dan normaal. Die hadden vanochtend nergens last van.![]()
@:burdie @:be @:_ingrid_![]()
![]()
![]()
Ik weet niet, ik vind 'geen schoenen aan in huis!' toch altijd wel vrij oud klinken.quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:58 schreef Canopus het volgende:
[..]
Erg hoeft het niet te zijn.
Ik ben nog niet oud.
Ik ben jong van geest, want altijd schoenen aan in huis. Ik vind het echt vreselijk om zonder schoenen rond te lopen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, dan ben ik een ouwe geit want geen schoenen aan in huis![]()
Mijn hemel. Is het normaal dat een bijna puber met álles, maar dan ook écht alles tegendraads is?
Ik overleef dit niet![]()
En @:arvensis nog gefeliciteerd 🎂🎈
Ik loop thuis op slippersquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben jong van geest, want altijd schoenen aan in huis. Ik vind het echt vreselijk om zonder schoenen rond te lopen.
En ja, het is normaal dat ze in alles tegendraads zijn en ja, je overleeft het. Je hebt het ook overleefd bij je dochter toch?
Ik heb geen zin dat mensen mijn huis in baggeren.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind 'geen schoenen aan in huis!' toch altijd wel vrij oud klinken.
Ik kan je niet helpen. Ik zit zelf nog in de overlevingsstand en mijn zoon is ouder. Hou vol!quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik loop thuis op slippers![]()
Dochter heeft heel de puberteit overgeslagen dus dan is de overlevingskans vrij hoogMaar dit...dit ken ik echt niet
Ach, heel veel sterkte voor jullie gewenstquote:Op zondag 30 oktober 2022 15:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wilde toch nog even laten weten dat mijn schoonmoeder vanmorgen is overleden. Rustig en vredig, nu heeft ze de rust die ze verdient.
Ik heb altijd geleerd dat als je kind langere tijd koorts heeft, dat je dan altijd even naar de ha moet gaan. Dus het lijkt me niet dat je een overbezorgde moeder bent. Sterkte voor jullie en voor Simon. Hopelijk knapt hij snel op.quote:Op zondag 30 oktober 2022 15:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, misschien ben ik zo'n overbezorgde ouder, maar het gaat echt niet lekker met Simon. Hij ligt als een ziek vogeltje op de bank met 39,2 graden koorts. Hij gloeit helemaal en heeft rode wangen.
Deze koorts heeft ie nu sinds vrijdag eind van de middag. Hij eet heel erg weinig en drinkt wel, maar niet zoveel. We bieden wel regelmatig aan.
Vorig weekend ook al vanaf zaterdag t/m maandag behoorlijke koorts (hoog in de 38, boven de 39 graden). Hij is drie dagen koortsvrij geweest (dinsdag t/m donderdag).
Morgen dus niet naar school, maar wel even langs de huisarts, omdat het me toch niet lekker zit. Misschien omdat dit de eerste keer is dat ie zo ziek is, dat we niks gewend zijn.
Mijn opa zei altijd: ook dit gaat voorbij. Daar gaan we dan ook maar vanuitquote:Op zondag 30 oktober 2022 14:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kan je niet helpen. Ik zit zelf nog in de overlevingsstand en mijn zoon is ouder. Hou vol!
Nou mijn puber had wel zo'n ongelooflijke k*topmerking van de week, dat ze er zelf ook van onder de indruk was.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, dan ben ik een ouwe geit want geen schoenen aan in huis![]()
Mijn hemel. Is het normaal dat een bijna puber met álles, maar dan ook écht alles tegendraads is?
Ik overleef dit niet![]()
Auwtsjquote:Op zondag 30 oktober 2022 16:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nou mijn puber had wel zo'n ongelooflijke k*topmerking van de week, dat ze er zelf ook van onder de indruk was.
Ik denk dat het niet zo rottig bedoeld was als het eruit kwam, maar moeders was in tranenen ze ging zelf naar haar kamer (huilend)...
En in huis, schoenen uit wat mij betreft, maar mn man vertikt het en hobbelde gisteren met zn door het bos gelopen schoenen de slaapkamer van de oudste in (en we hebben vloerbedekking boven), dat vind ik dan weer niet tof. Maaaar hij heeft het wel zelf opgeruimd, dat dan weer wel.
@:_Ingrid_ gecondoleerd en sterkte
@:TolstoiFan, lijkt me prima om even contact op te nemen met de huisarts. Je maakt je zorgen.
En als je zoveel zorgen maakt dat je niet kan wachten, kan je ook altijd de huisartsenpost bellen om te overleggen hoor, daar zijn ze voor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Lief, zo'n kokende puberquote:Op zondag 30 oktober 2022 16:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
AuwtsjKunnen het af en toe ook klootzakkerige bitches zijn he? Zit hier af en toe ook bijna in tranen vanwege zijn gedrag.
Maar, hij wil wel koken vanavond. En das dan weer lief.
Gecondoleerd..quote:Op zondag 30 oktober 2022 15:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wilde toch nog even laten weten dat mijn schoonmoeder vanmorgen is overleden. Rustig en vredig, nu heeft ze de rust die ze verdient.
Heel lief, zeker ook omdat ie percies 1 recept weetquote:Op zondag 30 oktober 2022 16:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Lief, zo'n kokende puberdat is dan wel weer leuk. Maar soms zijn een paar rollen behang niet genoeg
.
Overigens was ik blij verrast dat de grote puber, zonder al te veel puberfratsen opmerkte dat de kleine puber toch echt meer respect moest hebben![]()
Gecondoleerdquote:Op zondag 30 oktober 2022 15:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hahaha, bouwmarkt is nog wel een idee jaquote:Op zondag 30 oktober 2022 16:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Heel lief, zeker ook omdat ie percies 1 recept weetVia internet
![]()
We zouden ze es bij de bouwmarkt achter kunnen laten. Behang genoeg![]()
Haha, goeie van oudsteWat een verschil per kind kan het zijn he? Verbaas me zelfs nu nog wel es.
Is dit weer zo’n verkapte mededeling?quote:Op zondag 30 oktober 2022 08:37 schreef Clubsoda het volgende:
Wij kwamen gistermiddag terug van honey/babymoonop een plek waar het een uur vroeger was, dus we hebben de klok maar zo gelaten
Gecondoleerd Ingrid.quote:Op zondag 30 oktober 2022 15:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jullie moeten toch eens een afvaardiging naar SCUL sturen hoor. Daar hadden we het al maanden over de jurk en de stof en de pinnen etc.quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is dit weer zo’n verkapte mededeling?![]()
Zo ja, gefeliciteerd
Natuurlijk, als je er enigszins gekleed bij loopt met die broek.quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dingen waar je al niet aan denkt, kun je het maken om met een zwarte linnen broek op een uitvaart te komen?
Ik heb geen nette broeken, uberhaupt amper broeken. Rok zou ik moeten passen of die nog past. Donderdagochtend is de uitvaart, heb dus nog wel tijd om naar de stad te gaan eventueel.
Ben jij onze afvaardiging dan niet?!quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jullie moeten toch eens een afvaardiging naar SCUL sturen hoor. Daar hadden we het al maanden over de jurk en de stof en de pinnen etc.
Grapjasquote:Op zondag 30 oktober 2022 17:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jullie moeten toch eens een afvaardiging naar SCUL sturen hoor. Daar hadden we het al maanden over de jurk en de stof en de pinnen etc.
Afvaardiging naar het echte leven inmiddels zelfsquote:Op zondag 30 oktober 2022 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ben jij onze afvaardiging dan niet?!
quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ben jij onze afvaardiging dan niet?!
Ja hoor, ik vind nette kleren sowieso prima kunnen, het hoeft wmb niet een per se zwart. Sterkte en gecondoleerd!quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dingen waar je al niet aan denkt, kun je het maken om met een zwarte linnen broek op een uitvaart te komen?
Ik heb geen nette broeken, uberhaupt amper broeken. Rok zou ik moeten passen of die nog past. Donderdagochtend is de uitvaart, heb dus nog wel tijd om naar de stad te gaan eventueel.
Alsof ik die baby buiten FOK had vernomen als je niet ging weigeren mijn gin te drinkenquote:Op zondag 30 oktober 2022 17:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Afvaardiging naar het echte leven inmiddels zelfs
Ja hoor. Al ga je in het pimpelpaars. Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt.quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dat zou ik dan weer alleen doen als het de overledene ook paste.quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja hoor. Al ga je in het pimpelpaars. Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt.
Ik had je sowieso hoogstpersoonlijk berichtquote:Op zondag 30 oktober 2022 17:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alsof ik die baby buiten FOK had vernomen als je niet ging weigeren mijn gin te drinken
quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had je sowieso hoogstpersoonlijk berichtOf je had mijn pens een keer gezien.
quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:53 schreef Aure het volgende:
Vroegah kwam ik alleen maar in de culsc, nu hou ik het niet meer bij daar. Lein geeft me af en toe een update van de grootste meest spannende dingen
Neem ik m wel even over.quote:Op zondag 30 oktober 2022 18:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Je mag ook altijd ongeïnformeerd komen binnenvallen hoor, is gezellig![]()
En heel lief allemaal maar ga me nou niet weer allemaal obligaat feliciteren want ik hoef helemaal niet in de belangstelling enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op zondag 30 oktober 2022 18:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neem ik m wel even over.
Ik hakte vanmorgen de steeltjes van eeen stuk of 60 best wel pittige cayenne purple pepertjes.
Daarna deed ik een casual handenwas, want dat doe ik altijd nadat ik iets met eten gedaan heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Dat viel eigenlijk wel mee. Paar minuten echt pijnlijk en daarna werd het een soort van cozy warmquote:
[..]
Neem ik m wel even over.
Ik hakte vanmorgen de steeltjes van eeen stuk of 60 best wel pittige cayenne purple pepertjes.
Daarna deed ik een casual handenwas, want dat doe ik altijd nadat ik iets met eten gedaan heb.Whoa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
@_Ingrid_ Dit! Heel erg! Ga zoals je bent, ik weet zeker dat je schoonmoeder dat echt prima had gevonden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja hoor. Al ga je in het pimpelpaars. Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Venco:Had gekund, maar dat voelde weer als ‘te’.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ben al begonnen met ‘Beste [naam buurman, naam buurvrouw] en wenste hen sterkte met het verlies van [naam zoon].
Maar het voelde alsof ik ook die broers moest benoemen.![]()
Dat klinkt op zich wel als een happy endingquote:Op zondag 30 oktober 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat viel eigenlijk wel mee. Paar minuten echt pijnlijk en daarna werd het een soort van cozy warm
quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Venco:zou ik ook doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Beste familie?quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Had gekund, maar dat voelde weer als ‘te’.
En ik ben al begonnen met ‘Beste [naam buurman, naam buurvrouw] en wenste hen sterkte met het verlies van [naam zoon].
Maar het voelde alsof ik ook die broers moest benoemen.
quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:23 schreef vencodark het volgende:
Ik wil trouwens iets anders in de groep gooien.
Een advies gevraagd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook, maar misschien als je er toch wat verder vanaf staat, kan beste misschien beter.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Ik vind de optie die amaranta noemt een hele mooie, maar doe vooral zoals het voor jou goed voelt dan doe je het altijd goed!quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Had gekund, maar dat voelde weer als ‘te’.
Maar het voelde alsof ik ook die broers moest benoemen.
Had happier kunnen zijn als ik niet op pad moest met mijn gebroed om van het weer te genieten, maar na de vurige start was ik niet in de stemming om te klagen over het eind.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:47 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat klinkt op zich wel als een happy ending
Dank je! Iedereen heel erg bedankt!quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:18 schreef BE het volgende:
[..]
@:_Ingrid_ Dit! Heel erg! Ga zoals je bent, ik weet zeker dat je schoonmoeder dat echt prima had gevonden.Anders had ze dat van te voren wel heel duidelijk gemaakt: Jullie moeten allemaal in het zwart!!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo lief, Richs dochter uit Brabant komt mij ophalen uit Drenthe en dan gaan we naar Noord Holland.
Ik snap het wel. Denk dat ze het fijn vinden dat er aan ze gedacht word.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:14 schreef vencodark het volgende:
Bedankt voor jullie input. Ik ga er nog wat regels aan toevoegen en ik weet ook wel: ‘alles’ is goed.
Maar ik probeer altijd heel correct en precies te zijn en bij mensen die ik minder goed ken, ben ik juist heel onzeker.
Ja, dat heb ik er nu ook bijgeschreven. Sterkte ook aan de beide zonen en dat we erg geschrokken zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Denk dat ze het fijn vinden dat er aan ze gedacht word.
Nou he!quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:28 schreef Hupje het volgende:
@:_Ingrid_ gecondoleerd.
Ik keek de aflevering 'schijnstudent' van 2doc. Wat heftig, als je jaren doet alsof en niemand weet hoe je leven eigenlijk was.
Heel bizar. Moet voor haar familie ook zo onwerkelijk zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:28 schreef Hupje het volgende:
@:_Ingrid_ gecondoleerd.
Ik keek de aflevering 'schijnstudent' van 2doc. Wat heftig, als je jaren doet alsof en niemand weet hoe je leven eigenlijk was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn uiteindelijk bijna zes jaar samen geweest, maar het werkte niet. Ik groeide van gup door naar volwassen vrouw met ambitie en dromen en hij was na al die ellende zo blij met sleur. Hij wilde niks liever dan nog 70 jaar samen in datzelfde huis wonen met dezelfde banen en hobby's en alles. En ik kreeg het spaansbenauwd van het idee. Ik hoop echt dat hij nu gelukkig is.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:23 schreef vencodark het volgende:
Ik wil trouwens iets anders in de groep gooien.
Een advies gevraagd.Ik denk dat alles wat je schrijft goed is. Het gebaar zegt allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op zondag 30 oktober 2022 22:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heel bizar. Moet voor haar familie ook zo onwerkelijk zijn.
Ik denk dat zulke controlfreak-ouders ook echt lastig zijn en dat kinderen juist daardoor kunnen ontsporen. Op mijn vereniging hebben we ook zo'n setje ouders die hun kind niet los kunnen laten. Laatst hadden we een weekend waarbij zn moeder iets kwam langs brengen en tegen mij kwam vertellen dat hij wel moest kiezen want hij moest thuis slapen óf hij mocht de auto de dag erna niet lenen om eind van de dag ergens heen te rijden want dat zou teveel voor hem worden en dat wij hem maar richting thuis slapen moesten sturen. En hij is dan ook nog eens zo braaf dat hij dat gewoon accepteert van zijn ouders. Hij is 20SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn uiteindelijk bijna zes jaar samen geweest, maar het werkte niet. Ik groeide van gup door naar volwassen vrouw met ambitie en dromen en hij was na al die ellende zo blij met sleur. Hij wilde niks liever dan nog 70 jaar samen in datzelfde huis wonen met dezelfde banen en hobby's en alles. En ik kreeg het spaansbenauwd van het idee. Ik hoop echt dat hij nu gelukkig is.
Gecondoleerd Ingrid
Gecondoleerdquote:Op zondag 30 oktober 2022 15:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
quote:Op zondag 30 oktober 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat viel eigenlijk wel mee. Paar minuten echt pijnlijk en daarna werd het een soort van cozy warm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
[..]
Neem ik m wel even over.
Daarna deed ik een casual handenwas, want dat doe ik altijd nadat ik iets met eten gedaan heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
@Venco, ik denk dat een kaartje sowieso goed is, ongeacht aanhef!
Ik ken voor zover ik weet geen schijnstudenten...Fake it till you make it...
De klus is wel supersnel geklaard dus voortaan wil ik alleen nog sjago klussers hier.quote:Op maandag 31 oktober 2022 11:41 schreef hilliebillie het volgende:
Je treft het altijd wel met de klussers exode, maar je hoeft hem niet door te sturen. Heb hier de laatste tijd al een bloedsjago dochter (niet de hele dag, maar het overheerst wel de stemming) dus ik ben eindelijk blij dat die weer even naar school is.
Ik ken ook iemand die haar leven altijd mooier last voorkomen dan het is.. zo jammer want een leuke meid maar je moet altijd alles met een grote korrel zout nemen en daar ben ik op een gegeven moment wel klaar mee. Ze heeft ook een tijd zonder werk gezeten, maar had in die tijd altijd uitgesproken verhalen over wat ze deed op een werkdag, terwijl haar auto elke dag thuis stond (kwam dagelijks langs haar huis om naar m’n werk te gaan of boodschappen, niet dat ik als een spion ging kijken). En dan denk ik zo zonde om daar over te liegen, anders had ik met haar mee kunnen balen of wat dan ook.
Ellek nadeel hep ze voordeel, blijkbaarquote:Op maandag 31 oktober 2022 11:42 schreef exode het volgende:
[..]
De klus is wel supersnel geklaard dus voortaan wil ik alleen nog sjago klussers hier.
De panelen staan in de schuur en hij komt ze volgende week weer terugplaatsen als het dak klaar is.
Lief dat je vraagt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:02 schreef Nijna het volgende:
@:TolstoiFan, hoe is het met Simon intussen?
Oiquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:28 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Lief dat je vraagt.
Vanochtend 38 graden koorts, vanmiddag naar de huisarts geweest, toen stortte hij al wat in en bij de huisarts had ie alweer 39 graden koorts. Huisarts verwachtte dat het pech was en 2 virussen na elkaar. Advies is om kinderparacetamol te slikken, zodat ie zich wat beter voelt en daardoor ook wat meer eet. Als woensdagmiddag koorts nog niet voorbij is, weer nieuwe afspraak maken.
Ik normaal ook maar ik moest die uit zn tas vissen en daar ging het mank want dat weigerde ikquote:Op dinsdag 1 november 2022 08:34 schreef Burdie het volgende:
Oh, ik zou dat gewoon zelf doen, is sneller dan een discussie van 10 minuten.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:41 schreef hilliebillie het volgende:
Nou ik zou voor pubers ook echt de tas niet meer inpakken. Zeker niet als ze er zelf te lui voor zijn.
Hier pakken ze al jaren hun tas zelf in en als er dan een keer iets niet lukt of een keer verslapen dan help ik mee natuurlijk. Maar als de tv interessanter was dan spullen pakken dan is het echt hun eigen probleem. En eerlijk.. daar leren ze meer van dan dat ik het dan voor ze zou doen. Want dan calculeren ze dat in op een gegeven moment
Dat zijn stomme ochtendenquote:Op dinsdag 1 november 2022 06:38 schreef Amsel het volgende:
Beterschap voor Simon!
Ik haat het verzetten van de klokWe zijn alweer sind 5:20 wakker en de jongste heeft al een complete meltdown gehad omdat ik het lef had om te vragen of hij zelf even z'n sokken wilde aantrekken
Jij hebt ook een middelbare scholier, toch? Of groep 8 ofzo?quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Wil iemand mijn bijnapuber lenen/hebben? Nu de tasdiscussie. Meneer is te besodemietert om zn schooltas uit te pakken en aangezien ik gekke Greetje niet ben en dat dus ook niet doe, duurt de discussie al een minuut of 10.
Ik zit prima op de bank en hij komt te laat![]()
...we moeten over 5 minuten weg en hij moet nog véél doen![]()
Nu de flesdiscussie. Ook die pak en vul ik niet. Ik zit nog steeds op de bank.
Nog 3 minuten...
Nog 2... Ik hoor een rits.
Nog 1... nu zn sokken en schoenen. Maar meneer heeft gister gesport en lijkt net een oud mannetje![]()
We hadden 1 minuut geleden weggemoeten. Fles staat er nog dus ook geen drinken mee![]()
Nu is zn foon kwijt. Staan min 5 minuten.
En daar lag fles in de afvalbak. Oh, en er weer uit.
Nou, hij zit in de klas, volgens de stalk app![]()
Fles staat er nog, in de gootsteen. Die staat daar vanmiddag nog want ik was die echt niet af.
Dat roept mijn kleuter van 5 jaar ook als hij zich 's ochtends zelf moet aankledenquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:56 schreef Phaidra het volgende:
WAAROM MOET IK OOK ALTIJD ALLES ZELF DOEN?
Gewoon een extra Mepal broodtrommel hier. B neemt een appel en iets van sultana mee. Appel is niet genoeg voor hem.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:21 schreef Elleska het volgende:
Ligt eraan wat er in heeft gezeten. Het appelbakje wordt plakkerig zonder sopje.
Mocht iemand trouwens nog een goed bakje weten waar een in partjes gesneden appel in past.
Mepal broodtrommel maar die fruitbakjes zijn veel te klein. We hadden eerst speciale appelbakjes maar die sluiting is snel stuk. Daarna een bakje die niet goed dicht bleef. Nu een snacktrommeltje van de action waar kleine appels wel in past maar een iets grotere niet volledig.
Hier gaat een hele appel gewoon los in de tas meequote:Op dinsdag 1 november 2022 10:21 schreef Elleska het volgende:
Ligt eraan wat er in heeft gezeten. Het appelbakje wordt plakkerig zonder sopje.
Mocht iemand trouwens nog een goed bakje weten waar een in partjes gesneden appel in past of nog beter een hele appel.
L heeft een mepal broodtrommel maar die fruitbakjes zijn veel te klein. We hadden eerst speciale appelbakjes maar die sluiting is snel stuk. Daarna een bakje die niet goed dicht bleef. Nu een snacktrommeltje van de action waar kleine appels wel in past maar een iets grotere niet volledig.
Herkenbaar, als ik eens vraag aan mijn kind om zijn speelgoed op te ruimen, klinkt regelmatig: "waarom moet ík dat altijd doen"quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dat roept mijn kleuter van 5 jaar ook als hij zich 's ochtends zelf moet aankleden![]()
Beetje kaneel erop!quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier gaat een hele appel gewoon los in de tas mee
(In partjes gesneden wordt het bij mij altijd bruin, dus weet niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen)
Het wordt al gauw genoeg normaal inderdaad. Hier is het gewoon routine. En ze maken zelf schoon als ze hebben gegeten en bij het avondeten ruimen we samen alles op. Het enige gezeur dat plaatsvindt is als het mij 's avonds niet snel genoeg gaat.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:56 schreef Phaidra het volgende:
Hier moet elk ding waarvan ik vind dat ze het vanaf nu echt zelf mogen gaan doen, tot in den treuren bediscussieerd. Inclusief veel drama en WAAROM MOET IK OOK ALTIJD ALLES ZELF DOEN?. Maar na een week of 2 doorzetten is het routine geworden en gaat het meestal zonder morren. Maar eerst moeten we even door die weerstand heen… Vermoeiend maar voor een goed doel
![]()
.
Ik smeer nog wel het brood voor school, maar ontbijt mogen ze zelf regelen.
Jup, hij is bijna 12 en zit in de eerstequote:Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij hebt ook een middelbare scholier, toch? Of groep 8 ofzo?
Dan moet er een grotere tas komen en dat is ook zo groot voor een kleuter. Gedoe. Vroeger had Mepal trommels die niet een slag kleiner waren dan de broodtrommel, jammer dat ze die niet meer hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:23 schreef exode het volgende:
[..]
Gewoon een extra Mepal broodtrommel hier. B neemt een appel en iets van sultana mee. Appel is niet genoeg voor hem.
De kleutertassen worden allemaal in een bak gesmeten en een gebutste appel is niet zo lekker.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
(In partjes gesneden wordt het bij mij altijd bruin, dus weet niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen)
Ik krijg standaard het gemompelde antwoord vanachter een scherm: ja zo.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar, als ik eens vraag aan mijn kind om zijn speelgoed op te ruimen, klinkt regelmatig: "waarom moet ík dat altijd doen"![]()
![]()
.
Hier echt niet. Daar moet ik ook al achteraan jagen in de ochtend. Toevallig vanochtend niet, denk door het verzetten van de klok, maar normaal is het echt heksenquote:Op dinsdag 1 november 2022 10:37 schreef exode het volgende:
Onze kinderen zijn elke ochtend eerder beneden dan wij,
Haha als ik mijn zoontje vraag zijn afval op te ruimen, dan geeft hij het aan de jongste.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar, als ik eens vraag aan mijn kind om zijn speelgoed op te ruimen, klinkt regelmatig: "waarom moet ík dat altijd doen"![]()
![]()
.
B staat meteen aan als zijn ogen open zijn, dat was heel vervelend toen hij een stukje kleiner was en elke ochtend de dag nogal luidruchtig begon om 6 uur. Nu is het dus handig. Verloofde gaat om 7 uur douchen, dan komt B ook uit bed, gaat aankleden, neemt zijn medicijnen in de badkamer en gaat dan naar beneden. Juul komt dan nog bij mij in bed liggen totdat verloofde klaar is met douchen, dan ga ik douchen en als Juul in haar hum is, gaat ze aankleden en dan naar beneden. Op maandag is dat meestal niet het geval, dan moet ze echt opstarten. Dan helpt verloofde haar op gang met aankleden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:20 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier echt niet. Daar moet ik ook al achteraan jagen in de ochtend. Toevallig vanochtend niet, denk door het verzetten van de klok, maar normaal is het echt heksen
13 en 15.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:00 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe oud zijn jullie kinderen dan?
Hier een van 7, daarvoor doe ik alles. Ze is ook echt geen ochtendmens, dus 's ochtends is ze echt te duf om iets op een redelijk tempo te doen. En ze moet al zoveel, ik heb liever dat ze haar energie besteedt aan school, muziekles, clubjes, tekenen enz. Dan doe ik de saaie klusjes wel. Anderzijds kan ik dat ook niet nog jaren blijven doen.
Ik heb van de hema van die bakjes die werden per 2 verkocht, maar ik zie ze niet meer op de site. Gewoon klein vierkant en past een niet al te grote appel in stukjes wel in (beetje proppen soms). Ik wilde er eigenlijk nog een setje bij halen, maar denk dat ze ze dan niet meer hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:21 schreef Elleska het volgende:
Mocht iemand trouwens nog een goed bakje weten waar een in partjes gesneden appel in past of nog beter een hele appel.
L heeft een mepal broodtrommel maar die fruitbakjes zijn veel te klein. We hadden eerst speciale appelbakjes maar die sluiting is snel stuk. Daarna een bakje die niet goed dicht bleef. Nu een snacktrommeltje van de action waar kleine appels wel in past maar een iets grotere niet volledig.
10 en ruim 7,5 (8 in feb). Ik wil vooral dat ze leren zelfstandig te zijn. En daar horen ook saaie klusjes bij. Ze vonden brood smeren bijvoorbeeld ook echt lastig, maar er is maar 1 manier om het te leren, en dat is om het regelmatig zelf te doen. Eerst deden we dat alleen in het weekend bij de lunch, en nu dus ook bij het ontbijt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:00 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe oud zijn jullie kinderen dan?
Hier een van 7, daarvoor doe ik alles. Ze is ook echt geen ochtendmens, dus 's ochtends is ze echt te duf om iets op een redelijk tempo te doen. En ze moet al zoveel, ik heb liever dat ze haar energie besteedt aan school, muziekles, clubjes, tekenen enz. Dan doe ik de saaie klusjes wel. Anderzijds kan ik dat ook niet nog jaren blijven doen.
Ik was in eerste instantie ook team ‘weg van de minste weerstand’, zeker in de ochtend. Ik dacht dat het ook vanzelf wel zou komen, zelf aankleden bijvoorbeeld. Maar toen de juf in de kleuterklas aangaf dat A zich niet zelf kon omkleden voor de gymles, heb ik het roer omgegooid. Was hij het ook niet mee eens. En nu zit hij in groep 4 en probeert hij het nog steeds wel. “Wil je me helpen aankleden want ik kan mijn hemd niet zo goed.” Hij is heel goed in hulpeloosheid veinzen, omdat het wel makkelijk is als iemand anders het doet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dat roept mijn kleuter van 5 jaar ook als hij zich 's ochtends zelf moet aankleden![]()
Sinds dit schooljaar moet hij ook zelf zijn schooltas leegmaken. Tot op heden vindt hij het leuk om een taak te hebben die hij helemaal zelf mag doen (dat dan weer wel).
https://www.hema.nl/koken(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.dsquote:Op dinsdag 1 november 2022 10:21 schreef Elleska het volgende:
Wij hebben nu het issue dat de oudste het niet heel erg vindt om op te ruimen, maar de jongste nooit wil helpen. En dat vindt mijn oudste dus - terecht - heel frustrerend.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:22 schreef PKM het volgende:
[..]
Haha als ik mijn zoontje vraag zijn afval op te ruimen, dan geeft hij het aan de jongste.
Ik zou dat niet doen en me vooral ook niet druk maken over de vraag of een puber wel of niet een fles meenam.quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:34 schreef Burdie het volgende:
Oh, ik zou dat gewoon zelf doen, is sneller dan een discussie van 10 minuten.
Mijn puber neemt meestal niets mee naar school. Vandaag bijvoorbeeld wel een fles water, want ze moet tot 15.15 en dan is het wel lang zonder vocht, vond ze zelf. Meestal eet en drinkt ze als ze thuiskomt; op school vindt ze niet fijn eten.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen en me vooral ook niet druk maken over de vraag of een puber wel of niet een fles meenam.
Dat doe ik met mijn achtjarige al nauwelijks.
Dat hebben wij ook wel. Maar, ik vind ook dat een kind van 10 ook best iets meer verantwoordelijkheid mag krijgen dan een kind van 7. Natuurlijk moet de jongste ook gewoon af en toe helpen. Maar andersom, toen de oudste 7 was en de jongste 4-5, hoefde de oudste ook nog niet zoveel. Maar dat ziet hij natuurlijk niet. Ik denk dat de jongste nu meer doet dan hij zelf op die leeftijd, puur omdat we dit soort klusjes gelijk trekken. Juist om scheve blikken te voorkomen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben nu het issue dat de oudste het niet heel erg vindt om op te ruimen, maar de jongste nooit wil helpen. En dat vindt mijn oudste dus - terecht - heel frustrerend.
Dat moet ik die van mij ook maar eens aanlerenquote:Op dinsdag 1 november 2022 12:32 schreef Vanyel het volgende:
Die van ons hebben eigenlijk geen taken behalve eigen spullen naar de keuken brengen, maar onze 8jarige brengt ons minstens 1 dag per weekend ontbijt en koffie op bed en bakt tegenwoordig ook bijna elke week wel koekjes.
M.n. dat ontbijt bevalt wel.
Eerlijk gezegd niet. Vanochtend had ie 38 graden koorts en was hij redelijk actief (nog spelletje samen gedaan, pap gegeten). Nu ligt ie weer als een ziek vogeltje met vuurrode wangen op de bank en is zijn temperatuur ook weer gestegen naar bijna 39 graden en wil hij niet eten.quote:Op dinsdag 1 november 2022 06:39 schreef Nijna het volgende:
@:TolstoiFan ben je wat geruster nu dan? Hopelijk gaat hij nu snel opknappen![]()
Oh gosquote:Op dinsdag 1 november 2022 13:34 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet. Vanochtend had ie 38 graden koorts en was hij redelijk actief (nog spelletje samen gedaan, pap gegeten). Nu ligt ie weer als een ziek vogeltje met vuurrode wangen op de bank en is zijn temperatuur ook weer gestegen naar bijna 39 graden en wil hij niet eten.
Wat citroensap overheen doen. Wij hebben altijd wel een flesje staan. Dochter (11) is al jaren gewend om zelf haar appel te snijden en er citroensap overheen te doen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
bruin is lekkerder aldus mijn oudste. Veel zoeter!quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Boh, dacht dat ze nu zekerheid hadden gegeven, juist omdat het eerder werd uitgesteld. Afwachten nu dus weerquote:Op dinsdag 1 november 2022 13:38 schreef exode het volgende:
Het is niet zeker Mushanga, ze zeggen dat ze dan komen. Zoals ze ook in november 2021 zouden komen en toen in december 2021 en daarna uiterlijk mei 2022......
Dus ik geloof het pas als het klaar is.
Wordt ook nog een heel gedoe want er moet veel van de gevel af dan. (rolluiken, markies, regenpijp, schutting, lampen)
Tolstoi, heeft de huisarts naar zijn longen geluisterd? Ik wil niet betweterig overkomen, maar toen B zolang koorts had, bleek hij tegen een longonsteking aan te zitten. Hij was destijds niet eens verkouden.
En anders mag je mij dus gewoon negeren, maar langer koorts is daardoor bij ons een alarm.
Wat klinkt dat heerlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:00 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat dit jaar erg goedWe eten wel heel vaak pasta op dinsdag, maar er komen bijvoorbeeld recepten van Tiktok langs die ze tegenkwam. Soms blijft er een vriendin eten en koken ze samen. Heel gezellig vind ik dat
Logisch ook dat je het op een bepaald moment zat wordt. Dat rustigere vaarwater komt er wel!quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:16 schreef exode het volgende:
Ik merk wel dat ik echt helemaal klaar ben met al het gedoe om de klussen die om en aan het huis plaatsvinden. Niets gaat in 1 x goed.
Ik hoop zo dat ik volgende week dinsdag eindelijk kan zeggen; KLAAR. Dan moet het dak vervangen zijn en de zonnepanelen weer werkend op het dak liggen. Voor nu....wachten we maar af.
En dan ergens in kwartaal 1 van 2023 de gevelrenovatie en dan is onze oude dame klaar voor de toekomst en ben ik klaar met al dat geregel en overal steeds achteraan bellen.
/Einde zeikpost.
Nee, geen uitslag oid. Wel een vreselijke hoest en snotverkouden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh gosAlleen koorts of ook uitslag of iets erbij?
Ja, huisarts heeft oa. naar zijn longen geluisterd. Daar was niets raars te horen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:38 schreef exode het volgende:
Tolstoi, heeft de huisarts naar zijn longen geluisterd? Ik wil niet betweterig overkomen, maar toen B zolang koorts had, bleek hij tegen een longonsteking aan te zitten. Hij was destijds niet eens verkouden.
En anders mag je mij dus gewoon negeren, maar langer koorts is daardoor bij ons een alarm.
Zo sneuquote:Op dinsdag 1 november 2022 14:11 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Nee, geen uitslag oid. Wel een vreselijke hoest en snotverkouden.
Is het ook echtquote:
Dat van die sokken, dat doet mijn 15 jarige nog steeds, overal kom ik die dingen tegen. Nieuwe afspraak is dat wanneer ze niet in de wasmand zitten, ze niet gewassen worden...quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef exode het volgende:
Beide kinderen zijn wel enorm slecht in spullen achter hun kont opruimen. Er slingeren altijd sokken op de gekste plekken. In de woonkamer liggen meestal tientallen Duckies over de vloer and so on.
En de tablets zelf aan de oplader leggen was wel een goede zet. Die dingen zijn vaak leeg en dan kijken ze naar ons. Ja hallo, het is jouw ding. Dus niet aan de lader leggen is geen tabletgebruik meer. Goede stimulans is dat.
Oh wat naar, hij heeft het flink te pakkenquote:Op dinsdag 1 november 2022 13:34 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet. Vanochtend had ie 38 graden koorts en was hij redelijk actief (nog spelletje samen gedaan, pap gegeten). Nu ligt ie weer als een ziek vogeltje met vuurrode wangen op de bank en is zijn temperatuur ook weer gestegen naar bijna 39 graden en wil hij niet eten.
En de ouders ook niet op gang komen. Voor 7 uur staat hier niemand op.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Het lijkt me een heel stuk uitdagender als je kinderen niet zo makkelijk op gang komen 's ochtends. Maar ach, daar heb je in het weekend en in de vakantie weer profijt van Die van ons staan dan ook gewoon om 7 uur aan, of als we geluk hebben 8 uur.
Jongste wil hier wel helpen, maar oudste ziet het niet zo zitten. Ik zou hem er toch wat meer bij moeten trekken eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:58 schreef Nijna het volgende:
@miss_sly, dat klinkt wel goed zo'n kokende puber . Ik krijg het er hier nog niet in, al wil de jongste (met ongeveer de leeftijd van jouw puber volgens mij) best wel eens helpen, maar nog geen vaste dag afspreken.
Wel mooi dat effect!quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:01 schreef miss_sly het volgende:
@:Nijna mijn dochter wilde dat ook niet, hoor. Het was iets dat IK wilde. En dan niet eens omdat ik niet wil koken, want ik kook graag, maar vooral omdat ik wel wilde dat ze wat handiger werd in de keuken. En dat heeft ook wel zijn vruchten afgeworden, want behalve één keer in de week koken, staat ze vaker in de keuken. Niet voor heel bijzondere dingen (tosti, gebakken ei, lunch van pasta of rijst/noedels, bakken van taart, cake, muffins), maar ze staat er met steeds meer zelfvertrouwen. En daar ging het me vooral om.
Ik heb die van de Hema en ook van Little Lovely Company. Die hebben ook geweldige rugzakken trouwens. Die van S. gaat al 3 jaar meequote:Op dinsdag 1 november 2022 11:58 schreef Donna het volgende:
[..]
https://www.hema.nl/koken(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Deze van de HEMA. In het middelste formaat past een hele appel, maar dan wel in partjes.
Wordt dat dan niet vrij zuur?quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat citroensap overheen doen. Wij hebben altijd wel een flesje staan. Dochter (11) is al jaren gewend om zelf haar appel te snijden en er citroensap overheen te doen.
Bruin fruit wordt hier niet meer gegeten. Dat vinden ze beiden niet lekker. Ik ook niet trouwens.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
bruin is lekkerder aldus mijn oudste. Veel zoeter!
Ik vind het prima smaken. Dochter vindt het zelfs lekkerder. Maar misschien komt dat doordat we allebei wel van zuur houden. (We zetten ook gerust onze tanden in een citroen.)quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wordt dat dan niet vrij zuur?
Hier zijn ze niet... ze staan niet bij de mannen op het dak?quote:Op woensdag 2 november 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Kan iemand onze boodschappen gaan zoeken, ik keek even hoe laat ze komen vandaag. De boodschappen zijn reeds bezorgd...uhm...ik weet niet waar maar iig niet bij ons huis.
Die vroeg ik het net inderdaad, geen AH busje gezien in de straat gaven ze aan. Ik hoop dat degene die ze heeft, ook betaald heeft. Ik heb ook een goede discussie nu met de AH chat. Het is echt bezorgd hoor mevrouw.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier zijn ze niet... ze staan niet bij de mannen op het dak?
Ik hoop dat de boodschappen nog ergens opduiken, vreemd...
Fijn dat het bezorgd is, maar niet bij jullie... Waarom zou je boodschappen aannemen die je niet besteld hebt?quote:Op woensdag 2 november 2022 09:21 schreef exode het volgende:
[..]
Die vroeg ik het net inderdaad, geen AH busje gezien in de straat gaven ze aan. Ik hoop dat degene die ze heeft, ook betaald heeft. Ik heb ook een goede discussie nu met de AH chat. Het is echt bezorgd hoor mevrouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |