abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206475856
Nieuwe schoenen, oude schoenen, met of zonder korting of Sinterklaaspapiertje...
pi_206475879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zit nu sinterklaas cadeautjes uit te zoeken. Ben de paar weken voor Sint druk. Dus dan nu maar regelen. Kan ik even verantwoord iets zoeken ipv gehaast meuk.
Ik ben al bijna klaar voor de Sint *)
pi_206475966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:30 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik ben al bijna klaar voor de Sint *)
Ik heb wat klein spul. Maar verder vragen ze van die hopeloze dingen. Gelukkig is Sinterklaas makkelijker dan ik :D
Maar wat moet je met een extra monopoly versie, of een rc auto voor kleuters als 10-jarige. Puber krijgt door hem gevraagde een playstore developer account. Maar niet nog een knuffelbeer (die grote van de hema, er zijn er al 4 in huis)
pi_206475967
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:00 schreef Vicky het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Bruhh
Noooh ;(
Lees net pas dat het 20% bij 2 artikelen of 30% bij 3. Dat schiet op. Not :{
Sorry :@
Zou wachten tot black friday, misschien dan leuke kortingen.

En wij doen niet meer aan Sinterklaas. Nog minder stress :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206476002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:39 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik heb wat klein spul. Maar verder vragen ze van die hopeloze dingen. Gelukkig is Sinterklaas makkelijker dan ik :D
Maar wat moet je met een extra monopoly versie, of een rc auto voor kleuters als 10-jarige.
Mijne zijn wat kleiner (4 en 7), dus dat is makkelijker. Hoewel ik nu ook al merk dat het voor de oudste moeilijker wordt, ik beperk het aantal Switch-spellen tot één, maar wat dan verder kopen? :')
pi_206476038
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:43 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Mijne zijn wat kleiner (4 en 7), dus dat is makkelijker. Hoewel ik nu ook al merk dat het voor de oudste moeilijker wordt, ik beperk het aantal Switch-spellen tot één, maar wat dan verder kopen? :')
Ik had eerder al 2 puzzels van een broccoli en een chocolade koekje gehaald bij de hema. Voor jongste een glas gegraveerd met Charmander en snelbinders (oude is kapot).

Doorsnee gezien heeft die van 10 in oktober een nieuwe hobby. In december sint, kerst en zijn verjaardag allerlei cadeautje daarvan. En dan is het in januari tijd voor een nieuwe hobby |:(

Ik ben na al die jaren wel klaar met de action meuk eigenlijk. Mag wel iets verantwoorder dan dat. De Oculus van vorig jaar overtroeven we toch niet :P
pi_206476310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:48 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik had eerder al 2 puzzels van een broccoli en een chocolade koekje gehaald bij de hema. Voor jongste een glas gegraveerd met Charmander en snelbinders (oude is kapot).

Doorsnee gezien heeft die van 10 in oktober een nieuwe hobby. In december sint, kerst en zijn verjaardag allerlei cadeautje daarvan. En dan is het in januari tijd voor een nieuwe hobby |:(

Ik ben na al die jaren wel klaar met de action meuk eigenlijk. Mag wel iets verantwoorder dan dat. De Oculus van vorig jaar overtroeven we toch niet :P
Snelbinders is toch geen Sinterklaas cadeau?
pi_206476337
Ik moet zo naar action. Man zn blauwe kaart is weer es foetsie dus heeft ie de mijne 'geleend'. Dan is het sneller om een nieuwe te halen dan te wachten tot ik um terug krijg :')
En ik ga nog wat van die kaarsen met nep wapperende vlam kopen. Laat ik de lampen boven de trap voorlopig uit. Zitten 8 28 watt lampen in :') Led kan nog niet vanwege de dimmer en een nieuwe dimmer moet man doen en...nouja, dit is makkelijker :')
If they say
pi_206476364
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Alles kan een Sinterklaascadeau zijn met het juiste inpakpapiertje.
pi_206476405
Mijn kinderen hebben een Oodie op hun verlanglijstje en verder heb ik ze nog niet echt gehoord...
Vaak doe ik ook wat sokken of een pyjama ofzo, voor de man ook vaak sokken.

Ik denk dat ik maar een nieuwe computermuis vraag aan sint, de linkermuisknop weigert dienst. Niet heel handig.
Nu heb ik de instellingen maar zo gedaan dat ik de rechtermuisknop kan gebruiken, maar dat is ook niet echt handig... :{ misschien ga ik het maar niet aan sint vragen, maar zelf even shoppen vandaag of morgen :') .
Fake it till you make it...
pi_206476428
Het ging hier laatst over Air Up's ja, de rage is ook in Fryslân aangekomen, zoon vroeg er gisteren om :')
Hij is bijna jarig, koop maar lekker van je eigen geld :W
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_206476488
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Echt wel. Waarom niet? Ze zijn in het rood, zijn lievelings :D

Er zit hier ook altijd wel iets nuttigs tussen zoals sokken. Maar in beide gevallen is het meer vulling dan een hoofd-cadeau oO/
pi_206476503
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moet zo naar action. Man zn blauwe kaart is weer es foetsie dus heeft ie de mijne 'geleend'. Dan is het sneller om een nieuwe te halen dan te wachten tot ik um terug krijg :')
En ik ga nog wat van die kaarsen met nep wapperende vlam kopen. Laat ik de lampen boven de trap voorlopig uit. Zitten 8 28 watt lampen in :') Led kan nog niet vanwege de dimmer en een nieuwe dimmer moet man doen en...nouja, dit is makkelijker :')
Ik zou er gelijk 2 of 3 meenemen.. zit je nooit zonder ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:46:36 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_206476547
Ik ga dit jaar niet meer zo belachelijk doen met sinterklaas. Ze krijgen allemaal een boek en pantoffels. Dan nog voor elk kind 2 speelgoed dingen en een adventskalender.
Helaas moét er ook weer een groots feest bij de schoonfamilie :') dus daar moet ik dan ook nog dingen voor bedenken...
disclaimer
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:51:52 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206476592
Tuurlijk kan alles een cadeautje zijn. Ik bedoelde meer, als het is iets wat je snel nodig hebt (zoals een computer muis) dan koop je dat toch gewoon direct en ga je niet nog anderhalve maand wachten?
Ik ben er vanuit gegaan, wellicht onterecht, dat de zoon van deepfreeze de snelbinders dagelijks gebruikt.
pi_206476695
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:51 schreef amaranta het volgende:
Ik ben er vanuit gegaan, wellicht onterecht, dat de zoon van deepfreeze de snelbinders dagelijks gebruikt.
Hij gebruikt ze zelden. En er zit nu nog 1 zo'n draad overheen om zijn jas onder te proppen met mooi weer. Dus het is meer een leuke upgrade dan nu nodig. In dat laatste geval had hij al op zijn fiets gezeten ;)

Hier stond een sint spel op het lijstje van jongste. Dus net met man besloten dat de eerste zondag in de schoen te stoppen en ze dan zelf op pad te sturen voor een paar kleine pakjes om dat spel te spelen op 5 december. Aangevuld met wat sint toevoegd. Kijken of ik dan nog een pokemon sleutelhanger ga winnen :D
Naast de andere cadeautjes wel een leuke aanvulling op de avond.
pi_206476908
Ik heb alle sintcadeaus eigenlijk wel binnen, maar zou kunnen blijven kopen :') heb een heleboel brio gekocht op vinted voor sinterkerst. En wat kleine spelletjes en schleichdieren voor in de schoentjes. Misschien nog een boekje erbij, maar kan zijn dat opa en oma dat doen, dus dat wacht ik nog ff af.
pi_206477009
Ik ben helemaal rond voor Sint en kerst. Net op Vinted nog een boeken serie gekocht (ja serieus beste deal ever) en helemaal klaar en ingepakt. Sint is bij ons 10 euro lootjes met familie, kerst doen we wat leuks voor de meiden. Maar heel overzichtelijk allemaal.
Zo georganiseerd omdat mijn verhuizing er aan komt en ik dan geen tijd en energie (en geld) meer heb.
Met een meidenkwartet
pi_206477029
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:42 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik zou er gelijk 2 of 3 meenemen.. zit je nooit zonder ;)
Heb er idd maar meteen 2 gedaan, voor 45 cent per stuk kon ik dat niet laten :D
If they say
pi_206477093
Oh boy, ik moet echt álles nog kopen ;( Zoon is over twee weken jarig, dan kerst en dan dochter. Sint doe ik wel één, 1, echt maar 1, kadootje voor zoon maar dan mot ik wel aan de slag :')
Had normaal nu ook al zo ongeveer alles in huis maar het wil maar niet. Tijd gaat te snel. Of ik ben te traag :+
If they say
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:00:34 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206477156
Wij hadden half en half het plan opgevat om iets met z'n vieren te doen met surprises, maar de situatie met mijn ouders houdt niet over (m'n moeder is gestopt met chemo omdat het haar nieren sloopte, nu nog alleen immunotherapie en m'n vader lijkt nu toch uitzaaiingen te hebben, dus niks hup operatie, nier eruit en klaar, maar weer onderzoeken en een onzekere situatie) dus ik moet er zelf eerlijk gezegd echt even niet aan denken... :{
Over 14 dagen nog maar eens overwegen.

En anders worden het gewoon pakjes onder de kerstboom. Da's toch minder heisa iig.
pi_206477212
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:33 schreef PoesInDoos het volgende:
Het ging hier laatst over Air Up's ja, de rage is ook in Fryslân aangekomen, zoon vroeg er gisteren om :')
Hij is bijna jarig, koop maar lekker van je eigen geld :W
Dat zeiden wij ook en ze heeft er vanaf gezien *O* , verstandig kind.
Nou ja... verstandig... ze heeft zich net laten hacken in roblox door op een nep-linkje te klikken :X . Gelukkig konden we snel nog 2-traps authenticatie aanzetten, account is gered. Maar kind heeft weer een wijze les geleerd.

Ik heb een nieuwe muis *O*

BE, wat een onzekerheid :*
pi_206477228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:08 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat zeiden wij ook en ze heeft er vanaf gezien *O* , verstandig kind.
Nou ja... verstandig... ze heeft zich net laten hacken in roblox door op een nep-linkje te klikken :X . Gelukkig konden we snel nog 2-traps authenticatie aanzetten, account is gered. Maar kind heeft weer een wijze les geleerd.

Ik heb een nieuwe muis *O*

BE, wat een onzekerheid :*
Ik las het in het betreffende topic :D Stuur die vibes hier maar heen ;)
Meneer wil óók een Playstation 5, dan mag hij nog wel een paar verjaardagen sparen..
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:16:43 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206477279
BE :* sterkte!

ik denk dat 't hier ook kerstcadeautjes worden. Voor surprises is niemand meer te motiveren, en we gaan met sinterklaasavond dan wel gewoon een lekkere hapjesavond houden. :)
in de haak.
pi_206477480
Och @BE wat een onzekerheid bij jullie :*

T wil een air-up. Ze krijgt m voor kerst.

Wij doen surprises met mijn moeder, zusje, zwager en nichtje. Ik heb nog totaal geen inspiratie. Daarnaast word ik as. donderdag geopereerd.. M mag voor mijn knutselen 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206477502
Sterkte be
pi_206477527
Sterkte @BE :*

Zoon kocht net ook een nieuwe muis bij action. Pakt um thuis uit en laat um zo vallen. Kaduuk :X Zo maar met secondelijm in de weer :')
If they say
pi_206478016
Sterkte BE :*

Ik ben best blij dat ik nu geen sinterklaaszak meer hoef te vullen. Met 3 kinderen in dezelfde leeftijdscategorie, met 2 zonder uitgesproken speelgoedvoorkeuren :X

We gaan dit jaar lootjes trekken en dan voor 10 euro een cadeautje plus gedicht. Zouden we vorig jaar al doen maar toen gooide corona roet in het eten.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:47:42 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206478223
Och BE wat heftig, allebei tegelijk zo ziek :{ ;(
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:05:12 #30
5428 crew  miss_sly
pi_206478386
BE wat heftig en verdrietig. Sterkte :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206478472
@BE sterkte. Wat naar dat ze beide zo tobben met hun gezondheid :*

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 16:25 schreef Kyara het volgende:
Ik ben best blij dat ik nu geen sinterklaaszak meer hoef te vullen. Met 3 kinderen in dezelfde leeftijdscategorie, met 2 zonder uitgesproken speelgoedvoorkeuren
De kinderen vinden het nog steeds leuk. Dus met 10&15 vul ik de zak nog lekker O+
pi_206478496
@BE sterkte!
pi_206478501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Sterkte @:BE :*

Zoon kocht net ook een nieuwe muis bij action. Pakt um thuis uit en laat um zo vallen. Kaduuk :X Zo maar met secondelijm in de weer :')
Ach, die ¤0,80. :P
pi_206478630
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 17:15 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ach, die ¤0,80. :P
Nah, deze was 5 euro want draadloos :+
Hij heeft um zelf gelijmd, met hobbylijm. Maar dat bleef niet zitten :D
If they say
pi_206478856
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 17:12 schreef Deepfreeze het volgende:
@:BE sterkte. Wat naar dat ze beide zo tobben met hun gezondheid :*
[..]
De kinderen vinden het nog steeds leuk. Dus met 10&15 vul ik de zak nog lekker O+
Lekker doen dan toch!
Wij doen wel nog iets met kerst. Maar ik vond het ook gewoon lastig om ik geen speelkinderen heb. Ze willen alles hebben qua speelgoed maar spelen er vervolgens niet mee. Geen lego, geen playmobil, geen poppen, geen whatever. Dat maakt het ook lastig. Voor oudste zou ik nog steeds wel een zak kunnen vullen, maar voor mijn meiden :N
pi_206478963
Ik zou het voor mijn kinderen ook niet weten. Het jongste duo wil graag pokemonkaarten, dus prima. Mijn twaalfjarige krijgt earpods, maar dat komt meer omdat ik ze vergeten dacht te zijn toen ik op het vliegveld stond. Ik kocht dus een paar nieuwe bij de seebuyfly en kwam er in het vliegtuig achter dat ik ze toch bij me had. :') Gelukje voor dochter dus.

Verder krijgen ze een chocoletter, lush badballen en uitwisbare pennen. Liefst zou ik ook een belevenis geven in de vorm van een toffe theatershow ofzo, maar ik kon nog niets naar mijn zin vinden.
pi_206479272
De jongste heeft alleen maar Lego op zijn lijstje :P. Maar ik heb al in het Discovery Museum (aanrader trouwens!!) afgelopen weekend een leuke frutsel voor in de schoen gekocht. Ik had ook een Ikea-knuffel meegenomen voor allebei, maar die zijn ontdekt dus onbruikbaar geworden :').

Maar ik moet dus ook nog wel wat…

@BE wat een naar nieuws ;(. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:44:53 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206479390
Tx meiden! *;
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:08:47 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_206479742
He jakkes BE, dat is nooit leuk, maar zeker niet in deze peropde.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:22:37 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206479909
pi_206481490
Sterkte @BE

Hier gelooft de jongste nu voor het eerste jaar ook niet meer. Maar wel nog cadeautjes. Maar waar ik het normaal nog wel wat aanvul met frutsels heb ik gezegd dat dit jaar niet meer te doen.

Ze (we) krijgen in ieder geval kaartjes voor het kerst winter circus
Een abonnement op Bobbejaanland (kon ik daar met 30% korting kopen)

Dan heb ik voor de oudste nog een pakketje om een klok in elkaar te zetten en te solderen (printplaat solderen had hij laatst ergens kunnen doen en vond hij erg leuk)
En voor de jongste een diamond painting

Die dingen komen van AliExpress dus zouden nog wel als frutsel gezien kunnen worden.

Volgens mij wilden ze nog een spel voor de switch en dan denk ik nog 1 ding er bij (en dan waarschijnlijk nog iets nuttigs of een boek of zo).
Dan is het wel weer mooi geweest.
pi_206482156
Hele dag door de dierentuin gesjouwd en nu op weg naar de kroeg want mijn zusje draait voor het eerst een silent disco. En dat is mijn ultieme guilty pleasure :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206482164
Sterkte BE. Ik kan me voorstellen dat je hoofd dan niet richting feestelijke activiteiten staat.

Ik heb ruim de helft van de inkopen al binnen. Netjes in een excel-overzichtje wat wie gaat krijgen en wanneer. Wij vieren namelijk 2 keer pakjesavond en dan nog de sint viering op het werk en de schoenkadootjes... Op 1 kado na voor beide meiden ben ik compleet voor mijn kinderen en die van mijn schoonzusje, maar voor de rest van de familie moet ik nog dingen halen. Daar krijgen ook alle volwassenen een kado, en die zijn altijd beduidend lastiger.

Sinterklaas-rant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206482331
@FlyingFish De keuze in je spoiler _O- Verder wel een beetje hysterisch, ik snap dat je daar klaar mee bent.

@BE sterkte

Ik heb twee schoencadeautjes in huis, die kwam ik toevallig tegen. Verder nog geen idee. Ik doe altijd de 4 cadeautjes regel en dat bevalt prima. Maar ik heb geen idee wat kind graag wil hebben, dat verandert met de dag (maar is altijd Lego / Nintendo Switch of prullaria).
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:03:08 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206482596
Sterkte @BE :*

Mijn vader is maandag redelijk onverwacht overleden, dus hier loopt ook alles even anders. De jongste is bijna jarig, maar heb nu eigenlijk niet zo'n zin in al die kinderen over de vloer voor zijn kinderfeestje, dus waarschijnlijk gaan dit jaar eenmalig de principes overboord en wordt het Monkey Town of een equivalent daarvan.

Ik had trouwens wel al wat Sint cadeautjes ingeslagen, bij de Action hebben ze kinder-escape-rooms-voor-thuis, die heb ik gekocht, kunnen ze ook eens meemaken wat dat is. Diamond painting is hier ook helemaal favoriet, dus daar heb ik ook iets van.
KuikenGuppy
pi_206482706
Gecondoleerd burdie

Er liggen hier een hoop meiden beneden. Ik hoop dat ze wel een beetje slapen.
pi_206482708
Sterkte @BE! :*
En @Burdie ook al zo verdrietig nieuws, gecondoleerd :*
pi_206482722
Ach jee @Burdie Wat heftig. Sterkte.
pi_206482752
Gecondoleerd @Burdie 🕯
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:12:54 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_206482785
Burdie ;( gecondoleerd :*
disclaimer
pi_206482802
Gecondoleerd @Burdie

Sterkte @BE
pi_206482882
@Burdie gecondoleerd, wat heftig zo'n plots overlijden. Sterkte komende periode. :*

@BE hopelijk krijgen jullie goed nieuws over je vader. Sterkte, wat verdrietig dat je beide ouders zo ziek zijn. :*
pi_206483021
Ach @Burdie wat heftig :'(. Gecondoleerd en heel veel sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:34:42 #54
269689 crew  Viv
pi_206483214
@Burdie sterkte
pi_206483310
Gecondoleerd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206483702
@Burdie gecondoleerd en heel veel sterkte!
If they say
pi_206483789
Burdie en BE :S___D
pi_206483815
Wat verdrietig Burdie ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206483923
Gecondoleerd Burdie
pi_206484333

Burdie gecondoleerd:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206484439
Ach @Burdie gecondoleerd en sterkte :*
pi_206485356
Ingrid ook voor jou sterkte!
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 06:41:22 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206485374
@Burdie :* Sterkte bij de uitvaart en de komende periode. :* Ik snap helemaal dat je zegt even geen feestje thuis.

En sterkte voor jou ook @Ingrid. Fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen iig.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:23:28 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206485418
Sterkte lieverds! Wat een verdriet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:01:16 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206485463
Gecondoleerd Burdie. Kun je het feestje niet helemaal voorlopig overslaan?

En veel sterkte BE en Ingrid :*
Wat een zware tijd voor jullie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206485527
@FlyingFish, die keuze in je spoiler _O-

@Burdie, gecondoleerd

@F_r, nog wat kunnen slapen?

@_Ingrid_ sterkte
pi_206485598
@Burdie gecondoleerd. Veel sterkte de komende tijd!

@_Ingrid_ ook veel sterkte met wat er nog komt.
pi_206485653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 08:27 schreef Nijna het volgende:
@:FlyingFish, die keuze in je spoiler _O-

@:Burdie, gecondoleerd

@:F_r, nog wat kunnen slapen?

@:_Ingrid_ sterkte
Nee. Kwam heel slecht in slaap. Om 05:00 was ik zelf wakker om 05:45 hoorde ik ze al
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:12:39 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206485661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 08:01 schreef livelink het volgende:
Gecondoleerd Burdie. Kun je het feestje niet helemaal voorlopig overslaan?

En veel sterkte BE en Ingrid :*
Wat een zware tijd voor jullie.
Nee hoor, het leven staat niet stil, zeker voor iemand die 6 wordt ;).

Bedankt allemaal, lief :*.

Voor Ingrid ook al zo verdrietige tijd, veel sterkte voor jou en je familie :*.
KuikenGuppy
pi_206486024
Gecondoleerd @Burdie
Sterkte. :*
pi_206486050
En natuurlijk ook voor @_Ingrid_
pi_206486455
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:03 schreef Burdie het volgende:
Sterkte @:BE :*

Mijn vader is maandag redelijk onverwacht overleden, dus hier loopt ook alles even anders. De jongste is bijna jarig, maar heb nu eigenlijk niet zo'n zin in al die kinderen over de vloer voor zijn kinderfeestje, dus waarschijnlijk gaan dit jaar eenmalig de principes overboord en wordt het Monkey Town of een equivalent daarvan.

Ik had trouwens wel al wat Sint cadeautjes ingeslagen, bij de Action hebben ze kinder-escape-rooms-voor-thuis, die heb ik gekocht, kunnen ze ook eens meemaken wat dat is. Diamond painting is hier ook helemaal favoriet, dus daar heb ik ook iets van.
Gecondoleerd Burdie
pi_206486466
@Ingrid sterkte voor jou
pi_206486977
Hè bah, wat een nare berichten hier. Sterkte dames :*
pi_206487665
Ach wat een verdriet.

Gecondoleerd Burdie.
Jeetje BE, heftig. Sterkte.
Ingrid ook veel sterkte.

Voor Sint zijn we nog niet klaar, Kerst heb ik 1 cadeautje voor verloofde binnengekregen gisteren. Een hamertje voor de Lego :)
pi_206488792
Gecondoleerd Burdie, wat verschrikkelijk, zeker zo onverwacht.

BE en Ingrid, veel sterkte :*
pi_206490942
@_Ingrid_ sterkte en knuffel voor jullie :*

Nou, die muis zit dicht gesecondelijmd hoor. Zo goed, dat ik per ongeluk het gedeelte waar de usb stekker in zit, mee heb dicht gelijmd O-) Zoon mag dus een nieuwe kopen :')
En dan is ie boos op mij. Ik heb dat ding niet laten stuiteren }:|
If they say
pi_206490968
Burdie, gecondoleerd en sterkte.
BE, sterkte, heftige tijd voor jullie.
Ingrid ook voor jullie veel sterkte.

Na 3 dagen koortsvrij te zijn geweest, heeft Simon sinds gisteravond weer koorts, net iets boven de 39 graden gemeten. Zo sneu, hij had helemaal rode oren en wangen van de koorts en heeft eind van de middag lekker tegen me aan gelegen en een kort slaapje gedaan. Hopelijk knapt ie snel weer op zodat ie maandag weer naar school kan.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:23:43 #80
382129 crew  Donna
pi_206493820
Succes allemaal morgenochtend als de klok op 5 uur staat. o|O
pi_206495294
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 23:23 schreef Donna het volgende:
Succes allemaal morgenochtend als de klok op 5 uur staat. o|O
Ja hoi :W
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 06:26:52 #82
382129 crew  Donna
pi_206495305
quote:
3s.gif Op zondag 30 oktober 2022 05:45 schreef PKM het volgende:

[..]
Ja hoi :W
Hier ook hoor. Eerst 4.40 en daarna 5.45.
  zondag 30 oktober 2022 @ 06:31:47 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206495308
Hier ook. 4:30 de dreumes en die wilde echt niet meer slapen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206495343
Hier waren ze lekker moe van de Halloweenviering gisteren, dus ze sliepen uit tot 7 uur nieuwe tijd *)
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 07:17:21 #85
382129 crew  Donna
pi_206495345
Ze waren bij ons ook super moe. Dreumes wil tussen de middag niet meer naar bed, maar ze kan het nog niet. Met als gevolg vermoeidheid en dat ze 's ochtends ook steeds eerder is. |:)
pi_206495359
Hier ook 7 uur nieuwe tijd _O_

Sterkte voor de vroege vogelouders c_/
pi_206495415
Mijn ingebouwde klok vond het om 5:10 uur ook wel tijd om op te staan. Ik heb soms wel 2 weken last van het uurtje verschil.

Binnenkort ga ik op werkvakantie naar een gebied in een tijdzone -6 uur vanaf hier. Waarschijnlijk blijft mijn biologische klok net als vorige keer toen ik zo'n tripje maakte op de NL tijdzone hangen, dus dat wordt weer interessant. :O
pi_206495423
Ik was om iets voor 6 nieuwe tijd wakker, eigenlijk uitgeslapen voor mijn doen, want ik was ook steeds rond die tijd zomertijd wakker.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 oktober 2022 @ 07:58:15 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206495441
5.15 nieuwetijds en toen is hij weer gaan slapen en toen was t 7.50 nieuwe tijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206495500
Lang leve pubers 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206495510
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Binnenkort ga ik op werkvakantie naar een gebied in een tijdzone -6 uur vanaf hier. Waarschijnlijk blijft mijn biologische klok net als vorige keer toen ik zo'n tripje maakte op de NL tijdzone hangen, dus dat wordt weer interessant. :O
Nooit geprobeerd, maar mijn lichttherapiebril zegt ook te helpen tegen dat soort problemen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206495538
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:15 schreef lunapuella het volgende:
Hier waren ze lekker moe van de Halloweenviering gisteren, dus ze sliepen uit tot 7 uur nieuwe tijd *)
Dit :Y)
pi_206495579
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn ingebouwde klok vond het om 5:10 uur ook wel tijd om op te staan. Ik heb soms wel 2 weken last van het uurtje verschil.

Ik vind reizen richting het westen nooit zo'n punt, vroeg moe, vroeg wakker, zeker in een warmer klimaat is dat best lekker. Maar dan moet je weet terug :X
pi_206495597
Wij kwamen gistermiddag terug van honey/babymoon :P op een plek waar het een uur vroeger was, dus we hebben de klok maar zo gelaten :D
pi_206495662
Hier werd het laat gister. Zoon was mee geweest met zn pa naar de zaak en wilde daarna, ondanks het donker, toch nog een stukje verraders kijken. En ik eigenlijk ook :+ Dus net wakker *)
Vind de zomer/wintertijd altijd wel wat hebben, heb er ook amper last van dus kan daaraan liggen :')
If they say
pi_206495721
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind reizen richting het westen nooit zo'n punt, vroeg moe, vroeg wakker, zeker in een warmer klimaat is dat best lekker. Maar dan moet je weet terug :X
Ik reis ook veel liever naar het westen dan naar het oosten. Paar jaar geleden waren we met twee kleine mannetjes op de keys in Florida en werd de klok verzet naar wintertijd. Toen waren om half 6 met z’n viertjes al up and running en hebben we mooiste sunrise ooit gezien ;)

Gecondoleerd Burdie en heel veel sterkte Ingrid en BE :*
pi_206496111
Veel sterkte Burdie, Ingrid en BE! ;(

Ik heb eigenlijk nooit last van de zomer- of wintertijd. Ook niet sinds ik een kind heb. Zet altijd de middag van te voren de klokken alvast goed en doe dan alsof dat de huidige tijd is. Wel onhandig als je wat op tv wil zien, maar ja. We werden vanochtend - want zondag - lekker om 9u wakker (net als altijd) :s)

Hier doen ze in de wijk jammergenoeg niets met Halloween. Maar jullie verhalen klinken wel leuk! :)
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:22:25 #98
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206496276
9:00 uur @MorganLeFay ik blijf het jaloersmakend vinden, die tijd.

Maar! Hier was meneertje ook best op een prima tijd wakker. Wij belandden gister van een pony workshop (jaja) in een barre bockentocht. Die laatste voor ons, fietsend van het ene Bockbiertje naar het andere, met hapjes. Om 22:00 uur lagen we allemaal voor apegapen op bed.

En nu zwemles :O :O
pi_206496285
Wij zijn van die ouders die hun kinderen het s ochtends zelf uit laten zoeken, dus hier ging pas om 9:15 nieuwe tijd de eerste ‘wekker’ omdat er een van het bed gevallen was (waar ze op aan het klimmen en spelen waren).

Bij mijn scoutinggroep organiseerden we voor het tweede jaar Halloween. In Den Haag, en volgens mij hebben we de hele Indiase expat-gemeenschap op bezoek gehad. Inclusief veel baby’s en peuters voor wie het grootste deel echt te eng was. Maar ze vroegen wel steeds heel netjes of ze foto’s mochten maken.
Morgan, mocht je volgend jaar iets willen doen is dit wellicht een optie. Het is geen trick or treat, maar met spookhuis, spelletjes, marshmalllows roosteren op het kampvuur… prima voor ca 1,5 uur. En ze heeft er op zich een prima leeftijd voor dan. Mijn zoon gaat in ieder geval niet, die vindt het veel te eng en houdt niet van verkleden :(
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:51:13 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_206496444
@Burdie gecondoleerd. Wat heftig zo onverwacht.

@Ingrid, ook voor jou heel veel sterkte.
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:52:47 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_206496460
Wij laten onze kinderen het ook zelf uitzoeken 's ochtends. Sowieso hadden we hun horloges gisteravond al verzet dus volgens mij hebben ze hun eigen tijd wel aangehouden.
pi_206496685
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het voordeel in mijn geval is dat ik gelijk weer in mijn ritme zit zodra ik terug in NL ben. Als ik in Amerika ben is het na een paar dagen bijna geen slaap op een gegeven moment wel zwaar om wakker te blijven tijdens meetings. :X
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:29:26 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_206496795
Ik vind dat met reizen naar het oosten juist wel prima. Lange reis gehad dus sowieso al naar de klote, nieuwe indrukken etc. Ik zit dan heel snel in mijn ritme. Vanuit de VS naar huis werkt het alleen wel weer totaal anders. Dat trek ik wel slecht.
pi_206496824
Geen schoenen aan in huis.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_206496835
Ow, dit is een slowchat.
pi_206496992
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:32 schreef Canopus het volgende:
Ow, dit is een slowchat.
Een slowchat in OUD ook nog, extra erg.

Ik was vrijdag jarig en gister hebben we Halloween gevierd in de wijk, dus de kinderen hebben twee dagen later geslapen dan normaal. Die hadden vanochtend nergens last van. :Y)

@Burdie @BE @_Ingrid_ ;( :* :* :*
Protège moi de mes désirs.
pi_206497100
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:49 schreef arvensis het volgende:

[..]
Een slowchat in OUD ook nog, extra erg.

Ik was vrijdag jarig en gister hebben we Halloween gevierd in de wijk, dus de kinderen hebben twee dagen later geslapen dan normaal. Die hadden vanochtend nergens last van. :Y)

@:burdie @:be @:_ingrid_ ;( :* :* :*
Erg hoeft het niet te zijn.
Ik ben nog niet oud.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:18:47 #108
37150 livelink
pi_206497305
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:58 schreef Canopus het volgende:

[..]
Erg hoeft het niet te zijn.
Ik ben nog niet oud.
Ik weet niet, ik vind 'geen schoenen aan in huis!' toch altijd wel vrij oud klinken.
pi_206497386
Nou, dan ben ik een ouwe geit want geen schoenen aan in huis :+

Mijn hemel. Is het normaal dat een bijna puber met álles, maar dan ook écht alles tegendraads is?
Ik overleef dit niet ;( :')

En @arvensis nog gefeliciteerd 🎂🎈
If they say
pi_206497409
...en als ik dan iets toegeef, doet hij dat ook waardoor we weer beiden de andere kant opgaan 8)7
If they say
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:35:47 #111
37150 livelink
pi_206497423
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:29 schreef Mushanga71 het volgende:

Mijn hemel. Is het normaal dat een bijna puber met álles, maar dan ook écht alles tegendraads is?

En @:arvensis nog gefeliciteerd 🎂🎈
Ik ben jong van geest, want altijd schoenen aan in huis. Ik vind het echt vreselijk om zonder schoenen rond te lopen.

En ja, het is normaal dat ze in alles tegendraads zijn en ja, je overleeft het. Je hebt het ook overleefd bij je dochter toch?
pi_206497511
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:35 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik ben jong van geest, want altijd schoenen aan in huis. Ik vind het echt vreselijk om zonder schoenen rond te lopen.

En ja, het is normaal dat ze in alles tegendraads zijn en ja, je overleeft het. Je hebt het ook overleefd bij je dochter toch?
Ik loop thuis op slippers :P

Dochter heeft heel de puberteit overgeslagen dus dan is de overlevingskans vrij hoog :+ Maar dit...dit ken ik echt niet :{
If they say
pi_206498001
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik weet niet, ik vind 'geen schoenen aan in huis!' toch altijd wel vrij oud klinken.
Ik heb geen zin dat mensen mijn huis in baggeren.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 13:53:40 #114
382129 crew  Donna
pi_206498058
Ouwe geit hier. Geen schoenen aan in huis.

Vroeger (en nu nog) thuis bij m'n ouders wel. Mijn vriend niet en toen ik net bij hem was haatte ik het echt dat ik mijn schoenen uit moest doen. Inmiddels ben ik ook team schoenen uit en haat ik schoenen aan. Kan me niet meer voorstellen dat ik dat deed.

Mijn moeder past zich ook altijd goed aan bij ons. Die doet haar schoenen wel uit, maar dat doet ze in de woonkamer. 8)7
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:10:51 #115
37150 livelink
pi_206498215
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik loop thuis op slippers :P

Dochter heeft heel de puberteit overgeslagen dus dan is de overlevingskans vrij hoog :+ Maar dit...dit ken ik echt niet :{
Ik kan je niet helpen. Ik zit zelf nog in de overlevingsstand en mijn zoon is ouder. Hou vol!
pi_206498760
Wilde toch nog even laten weten dat mijn schoonmoeder vanmorgen is overleden. Rustig en vredig, nu heeft ze de rust die ze verdient.
pi_206498762
Gecondoleerd Ingrid
pi_206498788
Gecondoleerd Ingrid.
  zondag 30 oktober 2022 @ 15:33:42 #119
37150 livelink
pi_206498806
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wilde toch nog even laten weten dat mijn schoonmoeder vanmorgen is overleden. Rustig en vredig, nu heeft ze de rust die ze verdient.
Ach, heel veel sterkte voor jullie gewenst :*
pi_206498807
Pffff, misschien ben ik zo'n overbezorgde ouder, maar het gaat echt niet lekker met Simon. Hij ligt als een ziek vogeltje op de bank met 39,2 graden koorts. Hij gloeit helemaal en heeft rode wangen.
Deze koorts heeft ie nu sinds vrijdag eind van de middag. Hij eet heel erg weinig en drinkt wel, maar niet zoveel. We bieden wel regelmatig aan.

Vorig weekend ook al vanaf zaterdag t/m maandag behoorlijke koorts (hoog in de 38, boven de 39 graden). Hij is drie dagen koortsvrij geweest (dinsdag t/m donderdag).

Morgen dus niet naar school, maar wel even langs de huisarts, omdat het me toch niet lekker zit. Misschien omdat dit de eerste keer is dat ie zo ziek is, dat we niks gewend zijn.
pi_206498814
Gecondoleerd Ingrid. Sterkte gewenst.
  zondag 30 oktober 2022 @ 15:35:29 #122
37150 livelink
pi_206498823
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, misschien ben ik zo'n overbezorgde ouder, maar het gaat echt niet lekker met Simon. Hij ligt als een ziek vogeltje op de bank met 39,2 graden koorts. Hij gloeit helemaal en heeft rode wangen.
Deze koorts heeft ie nu sinds vrijdag eind van de middag. Hij eet heel erg weinig en drinkt wel, maar niet zoveel. We bieden wel regelmatig aan.

Vorig weekend ook al vanaf zaterdag t/m maandag behoorlijke koorts (hoog in de 38, boven de 39 graden). Hij is drie dagen koortsvrij geweest (dinsdag t/m donderdag).

Morgen dus niet naar school, maar wel even langs de huisarts, omdat het me toch niet lekker zit. Misschien omdat dit de eerste keer is dat ie zo ziek is, dat we niks gewend zijn.
Ik heb altijd geleerd dat als je kind langere tijd koorts heeft, dat je dan altijd even naar de ha moet gaan. Dus het lijkt me niet dat je een overbezorgde moeder bent. Sterkte voor jullie en voor Simon. Hopelijk knapt hij snel op.
pi_206498900
Gecondoleerd Ingrid en vannelle :S___D
pi_206498958
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:10 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik kan je niet helpen. Ik zit zelf nog in de overlevingsstand en mijn zoon is ouder. Hou vol!
Mijn opa zei altijd: ook dit gaat voorbij. Daar gaan we dan ook maar vanuit :')
Moet niet te lang duren want ik trek dit heel slecht :@
Jij ook, succes en sterkte!

@_Ingrid_ gecondoleerd en sterkte voor jullie :*
Al zie je het aankomen, komt toch altijd alsnog onverwacht ;(

@TolstoiFan zou morgen idd de ha bellen. Het is jóuw kind, jij bent de moeder en wie weet er beter dan jij dat er iets niet klopt?
Je bent gewoon bezorgd en dat zou ik ook zijn, zeker met hoge koorts.
Sterkte voor jullie en beterschap voor Simon :*
If they say
pi_206499089
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:29 schreef Mushanga71 het volgende:

Nou mijn puber had wel zo'n ongelooflijke k*topmerking van de week, dat ze er zelf ook van onder de indruk was.
Ik denk dat het niet zo rottig bedoeld was als het eruit kwam, maar moeders was in tranen :') en ze ging zelf naar haar kamer (huilend)...

En in huis, schoenen uit wat mij betreft, maar mn man vertikt het en hobbelde gisteren met zn door het bos gelopen schoenen de slaapkamer van de oudste in (en we hebben vloerbedekking boven), dat vind ik dan weer niet tof. Maaaar hij heeft het wel zelf opgeruimd, dat dan weer wel.

@_Ingrid_ gecondoleerd en sterkte :*

@TolstoiFan, lijkt me prima om even contact op te nemen met de huisarts. Je maakt je zorgen.
En als je zoveel zorgen maakt dat je niet kan wachten, kan je ook altijd de huisartsenpost bellen om te overleggen hoor, daar zijn ze voor! :*
  zondag 30 oktober 2022 @ 16:08:39 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206499133
@_Ingrid_ Gecondoleerd. :*
pi_206499203
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:04 schreef Nijna het volgende:

[..]
Nou mijn puber had wel zo'n ongelooflijke k*topmerking van de week, dat ze er zelf ook van onder de indruk was.
Ik denk dat het niet zo rottig bedoeld was als het eruit kwam, maar moeders was in tranen :') en ze ging zelf naar haar kamer (huilend)...

En in huis, schoenen uit wat mij betreft, maar mn man vertikt het en hobbelde gisteren met zn door het bos gelopen schoenen de slaapkamer van de oudste in (en we hebben vloerbedekking boven), dat vind ik dan weer niet tof. Maaaar hij heeft het wel zelf opgeruimd, dat dan weer wel.

@:_Ingrid_ gecondoleerd en sterkte :*

@:TolstoiFan, lijkt me prima om even contact op te nemen met de huisarts. Je maakt je zorgen.
En als je zoveel zorgen maakt dat je niet kan wachten, kan je ook altijd de huisartsenpost bellen om te overleggen hoor, daar zijn ze voor! :*
Auwtsj ;( Kunnen het af en toe ook klootzakkerige bitches zijn he? Zit hier af en toe ook bijna in tranen vanwege zijn gedrag.
Maar, hij wil wel koken vanavond. En das dan weer lief.

@TolstoiFan, de hap kan je idd ook ffies bellen voor overleg. Had ik laatst ook met de koorts van zoon :Y
SPOILER
If they say
pi_206499276
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Auwtsj ;( Kunnen het af en toe ook klootzakkerige bitches zijn he? Zit hier af en toe ook bijna in tranen vanwege zijn gedrag.
Maar, hij wil wel koken vanavond. En das dan weer lief.

Lief, zo'n kokende puber :) dat is dan wel weer leuk. Maar soms zijn een paar rollen behang niet genoeg :') .
Overigens was ik blij verrast dat de grote puber, zonder al te veel puberfratsen opmerkte dat de kleine puber toch echt meer respect moest hebben *)
pi_206499362
@_Ingrid_ gecondoleerd!

@TolstoiFan ,koorts hoeft geen probleem te zijn. Er heerst ook van alles op school hier. Maar als ze slecht drinken, duf worden, dag 4 met koorts, of als je moederintuitie gilt, dan zou ik wel even bellen.

Pubers, oudste is hier echt een mak ei. Nu 15 en als het hierbij blijft overleven we het wel. Nr2, bijna 11, heeft wat meer streken van nature, dus ik verwacht nog wel een hobbelige rit. Dan kan het alleen maar meevallen :P
@Nijna zo'n opmerking kan wel precies verkeerd aankomen. Zelfs met dat makke ei al eens gehad. Ik stond al op wankelen, dus hij hoefde niet zijn best te doen ;)

Schoenen, binnenshuis uit, al loopt er gerust wel eens eentje met schoenen aan naar de wc aan de achterkant. Bij mijn ouders schoenen aan(koude vloer+boerderij, dus ook fijner). Bij schoonouders wel uit. Veel vriendjes van de kinderen doen hun schoenen vanzelf uit, maar ik ga niemand dwingen. Bij anderen doet mijn man ook vaak zijn schoenen uit, ook als ze zelf de schoenen aanhouden. Dan hou ik ze wel aan, wie weet wat er meegesleept is naar binnen.
pi_206499446
Hier gaan ook de schoenen uit, ook door bezoek dat bij ons komt. De enige uitzondering zijn monteurs/installateurs.
pi_206499450
quote:
Gecondoleerd..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 oktober 2022 @ 16:36:24 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206499476
Gecondoleerd birdie, Ingrid. Sterkte be
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206499524
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
Lief, zo'n kokende puber :) dat is dan wel weer leuk. Maar soms zijn een paar rollen behang niet genoeg :') .
Overigens was ik blij verrast dat de grote puber, zonder al te veel puberfratsen opmerkte dat de kleine puber toch echt meer respect moest hebben *)
Heel lief, zeker ook omdat ie percies 1 recept weet :Y) Via internet :')
We zouden ze es bij de bouwmarkt achter kunnen laten. Behang genoeg ;)
Haha, goeie van oudste :D Wat een verschil per kind kan het zijn he? Verbaas me zelfs nu nog wel es.

Vroeger thuis, hadden we parket. In een flat :') Mochten dus nóóit met schoenen aan in huis.
Later, toen ik op mezelf ging wonen zo gehouden. Vloerbedekking en schoenen :r
En nu nog steeds: schoenen uit op de mat. Heb er zelfs een krukje voor in de gang staan.

Monteurs ed, die krijgen van die blauwe plastic overslofdingen. Zeker voor de cv ketel in de badkamer zijn schoenen een no go :r
If they say
pi_206499568
quote:
Gecondoleerd :*
pi_206499585
Gecondoleerd @_Ingrid_
pi_206499778
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heel lief, zeker ook omdat ie percies 1 recept weet :Y) Via internet :')
We zouden ze es bij de bouwmarkt achter kunnen laten. Behang genoeg ;)
Haha, goeie van oudste :D Wat een verschil per kind kan het zijn he? Verbaas me zelfs nu nog wel es.

Hahaha, bouwmarkt is nog wel een idee ja ;).
Die oudste (met gebruiksaanwijzing) verrast me dan wel met zo'n opmerking, maakte het wel extra bijzonder.
Maar puberen doet ze (nog?) niet echt.
pi_206499806
Ingrid gecondoleerd.

Tolstoifan, wat sneu dat ie zo lang al koortsig is. Ik zou er ook even mee bij de huisarts langs gaan.

Hier ook een drama kind op het moment. Vervroegde puberteit misschien? Met 9 jaar. Maar die kan ik ook wel achter het behang plakken bijna dagelijks. Ik kan er geen hoogte van krijgen maar ze is altijd boos en chagrijnig. Hebben we wat leuks gedaan, dan eindigt het toch altijd in een boel gechagrijn. Ben er zo klaar mee momenteel, niks werkt, boos worden niet, praten niet, zelf chagrijnig zijn niet, negeren niet.

Ben dit ook zo niet gewend van de oudste..
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:31:48 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206500014
Gecondoleerd @Ingrid
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:33:01 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206500018
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:37 schreef Clubsoda het volgende:
Wij kwamen gistermiddag terug van honey/babymoon :P op een plek waar het een uur vroeger was, dus we hebben de klok maar zo gelaten :D
Is dit weer zo’n verkapte mededeling? ^)
Zo ja, gefeliciteerd
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:33:42 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206500020
#teamschoenenaan trouwens
pi_206500044
Dingen waar je al niet aan denkt, kun je het maken om met een zwarte linnen broek op een uitvaart te komen?
Ik heb geen nette broeken, uberhaupt amper broeken. Rok zou ik moeten passen of die nog past. Donderdagochtend is de uitvaart, heb dus nog wel tijd om naar de stad te gaan eventueel.
pi_206500047
quote:
Gecondoleerd Ingrid.
Sterkte met dit verlies.

Hier team schoenen uit! Als er visite komt verplicht ik ze niet om hun schoenen uit te doen beneden.. sommige doen het automatisch.
Boven zijn schoenen een no-go
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:41:08 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206500077
Gecondoleerd @_Ingrid_ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206500078
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Is dit weer zo’n verkapte mededeling? ^)
Zo ja, gefeliciteerd
Jullie moeten toch eens een afvaardiging naar SCUL sturen hoor. Daar hadden we het al maanden over de jurk en de stof en de pinnen etc.
pi_206500098
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dingen waar je al niet aan denkt, kun je het maken om met een zwarte linnen broek op een uitvaart te komen?
Ik heb geen nette broeken, uberhaupt amper broeken. Rok zou ik moeten passen of die nog past. Donderdagochtend is de uitvaart, heb dus nog wel tijd om naar de stad te gaan eventueel.
Natuurlijk, als je er enigszins gekleed bij loopt met die broek.
Gecondoleerd.
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:43:48 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206500104
Voor de stats: schoenen uit, visite niet, behalve als mijn oudste zoon die visite is, die doet ze nog keurig uit in de garage, en die van mijn kleinzoon ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:44:35 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206500111
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jullie moeten toch eens een afvaardiging naar SCUL sturen hoor. Daar hadden we het al maanden over de jurk en de stof en de pinnen etc.
Ben jij onze afvaardiging dan niet?! :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206500133
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Grapjas :D

En dankje @amaranta ! Het was niet per se een verkapte mededeling, het was meer dat de bruiloft geen enorme happening was zodat ik er ook niet groots over ging berichten :P Het was wel leuk O+
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:47:25 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206500139
Gefeliciteerd! O+ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206500142
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Afvaardiging naar het echte leven inmiddels zelfs :o
pi_206500154
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
:N
De hunne *)

Tot ik ontdekte dat half kinderloos SCUL hier lurkte tenminste.

Ik kwam al eeuwen in SCUL voor ik met lichte gene OUD in dartelde. Maar ik vond het ook niet helemaal mijn plek. Vond dat ik met mijn Leandra½ al richting de grens ging :D
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:48:38 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206500156
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206500162
quote:
Ja hoor, ik vind nette kleren sowieso prima kunnen, het hoeft wmb niet een per se zwart. Sterkte en gecondoleerd!
pi_206500174
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Alsof ik die baby buiten FOK had vernomen als je niet ging weigeren mijn gin te drinken }:|
  zondag 30 oktober 2022 @ 17:51:26 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206500188
quote:
Ja hoor. Al ga je in het pimpelpaars. Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt.
pi_206500191
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja hoor. Al ga je in het pimpelpaars. Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt.
Dat zou ik dan weer alleen doen als het de overledene ook paste.
pi_206500193
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alsof ik die baby buiten FOK had vernomen als je niet ging weigeren mijn gin te drinken }:|
Ik had je sowieso hoogstpersoonlijk bericht :* Of je had mijn pens een keer gezien.
pi_206500197
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had je sowieso hoogstpersoonlijk bericht :* Of je had mijn pens een keer gezien.
O+
pi_206500198
Vroegah kwam ik alleen maar in de culsc, nu hou ik het niet meer bij daar. Lein geeft me af en toe een update van de grootste meest spannende dingen :+
pi_206500207
Gefeliciteerd club ^)
pi_206500235
@_Ingrid_ gecondoleerd, sterkte komende tijd. :*

@Clubsoda van harte! ^)
pi_206500257
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:53 schreef Aure het volgende:
Vroegah kwam ik alleen maar in de culsc, nu hou ik het niet meer bij daar. Lein geeft me af en toe een update van de grootste meest spannende dingen :+
_O-

Je mag ook altijd ongeïnformeerd komen binnenvallen hoor, is gezellig O+

En heel lief allemaal maar ga me nou niet weer allemaal obligaat feliciteren want ik hoef helemaal niet in de belangstelling enzo :+
pi_206500342
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 18:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
_O-

Je mag ook altijd ongeïnformeerd komen binnenvallen hoor, is gezellig O+

En heel lief allemaal maar ga me nou niet weer allemaal obligaat feliciteren want ik hoef helemaal niet in de belangstelling enzo :+
Neem ik m wel even over.
Ik hakte vanmorgen de steeltjes van eeen stuk of 60 best wel pittige cayenne purple pepertjes.
Daarna deed ik een casual handenwas, want dat doe ik altijd nadat ik iets met eten gedaan heb.

SPOILER
pi_206500385
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 18:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Neem ik m wel even over.
Ik hakte vanmorgen de steeltjes van eeen stuk of 60 best wel pittige cayenne purple pepertjes.
Daarna deed ik een casual handenwas, want dat doe ik altijd nadat ik iets met eten gedaan heb.

SPOILER
:X :X :X :X :X
pi_206500427
Omg :X Hoe lang heb je dat nog gevoeld?!
  zondag 30 oktober 2022 @ 18:20:39 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206500461
OMG :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206500477
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 18:17 schreef Aure het volgende:
Omg :X Hoe lang heb je dat nog gevoeld?!
Dat viel eigenlijk wel mee. Paar minuten echt pijnlijk en daarna werd het een soort van cozy warm :D
pi_206500551
Oh my @Vanyel dat is weer 'ns wat anders dan per ongeluk aan je oog zitten na het snijden van pepers. :X
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:05:42 #169
37150 livelink
pi_206501122
Ik smeer mijn handen tegenwoordig in met olie voordat ik ga snijden. Het maakt het snijden wat moeilijker, maar het helpt echt enorm tegen wrijf-incidenten.
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:08:24 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206501184
Interessante variant van peper in je reet :7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206501377
@Vanyel Sodemieters. :P
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:15:33 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206501390
quote:

[..]
Neem ik m wel even over.

SPOILER
Whoa! :o :X :X :X
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:18:01 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206501450
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
@_Ingrid_ Dit! Heel erg! Ga zoals je bent, ik weet zeker dat je schoonmoeder dat echt prima had gevonden. :Y Anders had ze dat van te voren wel heel duidelijk gemaakt: Jullie moeten allemaal in het zwart!!!!!
pi_206501554
Ik wil trouwens iets anders in de groep gooien.
Een advies gevraagd.

SPOILER
pi_206501857
Venco:
SPOILER
If they say
pi_206501949
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Venco:
SPOILER
Had gekund, maar dat voelde weer als ‘te’.
En ik ben al begonnen met ‘Beste [naam buurman, naam buurvrouw] en wenste hen sterkte met het verlies van [naam zoon].
Maar het voelde alsof ik ook die broers moest benoemen. :?
pi_206501950
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat viel eigenlijk wel mee. Paar minuten echt pijnlijk en daarna werd het een soort van cozy warm :D
Dat klinkt op zich wel als een happy ending :D
pi_206501971
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Venco:
SPOILER
zou ik ook doen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206501990
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
En ik ben al begonnen met ‘Beste [naam buurman, naam buurvrouw] en wenste hen sterkte met het verlies van [naam zoon].
Beste familie?
En hen dan sterkte wensen voor hen en hun zoons?
If they say
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:51:41 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206501999
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:23 schreef vencodark het volgende:
Een advies gevraagd.

SPOILER
SPOILER
pi_206502006
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
zou ik ook doen :Y
Ik ook, maar misschien als je er toch wat verder vanaf staat, kan beste misschien beter.
Moeilijk soms.
If they say
  zondag 30 oktober 2022 @ 19:52:47 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206502013
SPOILER
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206502060
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik vind de optie die amaranta noemt een hele mooie, maar doe vooral zoals het voor jou goed voelt dan doe je het altijd goed!
pi_206502193
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:47 schreef Aure het volgende:

[..]
Dat klinkt op zich wel als een happy ending :D
Had happier kunnen zijn als ik niet op pad moest met mijn gebroed om van het weer te genieten, maar na de vurige start was ik niet in de stemming om te klagen over het eind.
pi_206502271
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:18 schreef BE het volgende:

[..]
@:_Ingrid_ Dit! Heel erg! Ga zoals je bent, ik weet zeker dat je schoonmoeder dat echt prima had gevonden. :Y Anders had ze dat van te voren wel heel duidelijk gemaakt: Jullie moeten allemaal in het zwart!!!!!
Dank je! Iedereen heel erg bedankt! O+
Mijn vriend is daar nog, hij gaat daar wel kleding kopen. (hij heeft nu alleen een jogginbroek bij zich bv)
Kim heeft besloten om mee te gaan en Tyler wil echt niet mee en dat is ook prima. Gelukkig kan hij bij mijn ouders een paar uur terecht en daarna bij mijn vriendin en tevens buurvrouw.
Vervoer is ook geregeld gelukkig, want met de trein doe ik er 3,5/4 uur over.
SPOILER
Zo lief, Richs dochter uit Brabant komt mij ophalen uit Drenthe en dan gaan we naar Noord Holland.
pi_206502337
Bedankt voor jullie input. Ik ga er nog wat regels aan toevoegen en ik weet ook wel: ‘alles’ is goed.
Maar ik probeer altijd heel correct en precies te zijn en bij mensen die ik minder goed ken, ben ik juist heel onzeker. :)
pi_206502495
@vencodark, sowieso goed dat je iets van je wil laten horen. Zo'n verlies kan zo beladen zijn dat veel mensen het uit ongemak überhaupt laten afweten. Ik vind de optie van amaranta ook mooi.

Mocht je later meer willen doen, dan heb je misschien iets aan dit blog, van een vriendin van me die vorig jaar haar man verloor aan zelfdoding. Daar schrijft ze onder meer hoe je nabestaanden kan steunen. Sommige dingen zijn heel specifiek voor haar situatie maar er zitten ook goede algemene tips tussen.

Verder: ook sterkte voor jou, je staat dan wel minder dichtbij dan de directe familie maar het is altijd heftig zoiets mee te maken, ook in indirecte kring :*
pi_206502649
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:14 schreef vencodark het volgende:
Bedankt voor jullie input. Ik ga er nog wat regels aan toevoegen en ik weet ook wel: ‘alles’ is goed.
Maar ik probeer altijd heel correct en precies te zijn en bij mensen die ik minder goed ken, ben ik juist heel onzeker. :)
Ik snap het wel. Denk dat ze het fijn vinden dat er aan ze gedacht word.
pi_206502699
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ik snap het wel. Denk dat ze het fijn vinden dat er aan ze gedacht word.
Ja, dat heb ik er nu ook bijgeschreven. Sterkte ook aan de beide zonen en dat we erg geschrokken zijn.
pi_206503636
@_Ingrid_ gecondoleerd.

Ik keek de aflevering 'schijnstudent' van 2doc. Wat heftig, als je jaren doet alsof en niemand weet hoe je leven eigenlijk was.
  zondag 30 oktober 2022 @ 21:35:20 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206503770
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:28 schreef Hupje het volgende:
@:_Ingrid_ gecondoleerd.

Ik keek de aflevering 'schijnstudent' van 2doc. Wat heftig, als je jaren doet alsof en niemand weet hoe je leven eigenlijk was.
Nou he!

@Venco Wat lief, je kaartje! O+
  zondag 30 oktober 2022 @ 22:07:20 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206504364
@_Ingrid_ gecondoleerd :*.
KuikenGuppy
  zondag 30 oktober 2022 @ 22:07:31 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206504369
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:28 schreef Hupje het volgende:
@:_Ingrid_ gecondoleerd.

Heel bizar. Moet voor haar familie ook zo onwerkelijk zijn.

SPOILER
We zijn uiteindelijk bijna zes jaar samen geweest, maar het werkte niet. Ik groeide van gup door naar volwassen vrouw met ambitie en dromen en hij was na al die ellende zo blij met sleur. Hij wilde niks liever dan nog 70 jaar samen in datzelfde huis wonen met dezelfde banen en hobby's en alles. En ik kreeg het spaansbenauwd van het idee. Ik hoop echt dat hij nu gelukkig is.
pi_206504682
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:23 schreef vencodark het volgende:
Een advies gevraagd.

SPOILER
Ik denk dat alles wat je schrijft goed is. Het gebaar zegt alles :*
pi_206505694
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Heel bizar. Moet voor haar familie ook zo onwerkelijk zijn.

SPOILER
We zijn uiteindelijk bijna zes jaar samen geweest, maar het werkte niet. Ik groeide van gup door naar volwassen vrouw met ambitie en dromen en hij was na al die ellende zo blij met sleur. Hij wilde niks liever dan nog 70 jaar samen in datzelfde huis wonen met dezelfde banen en hobby's en alles. En ik kreeg het spaansbenauwd van het idee. Ik hoop echt dat hij nu gelukkig is.
Ik denk dat zulke controlfreak-ouders ook echt lastig zijn en dat kinderen juist daardoor kunnen ontsporen. Op mijn vereniging hebben we ook zo'n setje ouders die hun kind niet los kunnen laten. Laatst hadden we een weekend waarbij zn moeder iets kwam langs brengen en tegen mij kwam vertellen dat hij wel moest kiezen want hij moest thuis slapen óf hij mocht de auto de dag erna niet lenen om eind van de dag ergens heen te rijden want dat zou teveel voor hem worden en dat wij hem maar richting thuis slapen moesten sturen. En hij is dan ook nog eens zo braaf dat hij dat gewoon accepteert van zijn ouders. Hij is 20 :')

Gecondoleerd Ingrid
pi_206506663
quote:
Gecondoleerd :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206506705
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
_O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206506944
Een kennis van mij had ook zo'n dubbelleven-ervaring:
SPOILER
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206507016
Gecondoleerd, Ingrid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206507455
quote:

[..]
Neem ik m wel even over.

SPOILER
:{ :X

@Venco, ik denk dat een kaartje sowieso goed is, ongeacht aanhef! :*

Ik ken voor zover ik weet geen schijnstudenten...
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:33:14 #201
37150 livelink
pi_206507581
Vind het altijd zo zielig als ik dit soort verhalen hoor over schijnstudenten. Hoe ongelooflijk rot moet je je dan niet voelen als je zo vastloopt en geen hulp durft te vragen of niet een ander pad durft in te slaan.

Had dat toen ik zelf studeerde wel regelmatig discussies over met een vriendin die ook vastliep in haar studie rechten. Heel vaak heb ik haar verteld dat ze wellicht iets anders moest gaan doen, maar zij had haar route voor de toekomst uitgestippeld en dat was een rechte lijn richting advocatenkantoor en niks anders. Ik zei nog dat ze er ook via een kronkelroute kon komen of wellicht via een kronkelroute heel ergens anders terecht kon komen, maar dat was voor haar een nederlaag. Daar viel niet tegenop te praten.
pi_206508014
Heftige verhalen zijn dat ja. Ik had wel een studiegenootje in mijn vriendengroep die volgens mij (als ik nu terugkijk met wat meer kennis) ultra-hoogbegaafd was en ontzettend creatief. Maar uiteindelijk liep ze vast. Ze hoefde nog maar 1 vak en haar scriptie om af te studeren, maar het lukte niet meer. Daarna is ze als schoonmaker in een hotel gaan werken en in haar vrije tijd bezig met science fiction boeken schrijven en tekenen. Maar van publicatie is het nooit gekomen, voor zover ik weet.

Geen echte schijnstudent, maar ook wel heel triest en eenzaam... -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206508101
Kennen we niet allemaal mensen waarbij het leven minder rooskleurig is dan van buiten te zien? Het aloude 'elk huisje heeft zijn kruisje'. Niet allemaal even heftg of echt dubbellevens maar toch. Zeker met Social media nu, het online leven is vaak een stuk mooier dan het echte leven.

En heel wat anders, iemand nog interesse in een bloedsjago zonnepanelen mijnheer? Zijn klus ging niet door en nu hangt ie hier op het dak omdat ze uiterlijk woensdag de panelen eraf zouden halen. Echt, ik ben nog vrolijker na 2 uur slaap en geen koffie. Maar hij is dus de rest van de dag klusvrij nadat ie hier klaar is. Zin in een donderwolk in je huis? Ik stuur hem door.
pi_206508252
Ik was vanochtend met de poes bij een trimster. Ons langharig monster is nu iets minder langharig. Poes was het er allemaal niet zo mee eens, wat een bitch kan het zijn _O- :X. De trimster was ongetwijfeld blij met de leren armbeschermers die ze aanhad.

Nu nog thuis bijhouden -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206508319
Je treft het altijd wel met de klussers exode, maar je hoeft hem niet door te sturen. Heb hier de laatste tijd al een bloedsjago dochter (niet de hele dag, maar het overheerst wel de stemming) dus ik ben eindelijk blij dat die weer even naar school is.

Ik ken ook iemand die haar leven altijd mooier last voorkomen dan het is.. zo jammer want een leuke meid maar je moet altijd alles met een grote korrel zout nemen en daar ben ik op een gegeven moment wel klaar mee. Ze heeft ook een tijd zonder werk gezeten, maar had in die tijd altijd uitgesproken verhalen over wat ze deed op een werkdag, terwijl haar auto elke dag thuis stond (kwam dagelijks langs haar huis om naar m’n werk te gaan of boodschappen, niet dat ik als een spion ging kijken). En dan denk ik zo zonde om daar over te liegen, anders had ik met haar mee kunnen balen of wat dan ook.
pi_206508335
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:41 schreef hilliebillie het volgende:
Je treft het altijd wel met de klussers exode, maar je hoeft hem niet door te sturen. Heb hier de laatste tijd al een bloedsjago dochter (niet de hele dag, maar het overheerst wel de stemming) dus ik ben eindelijk blij dat die weer even naar school is.

Ik ken ook iemand die haar leven altijd mooier last voorkomen dan het is.. zo jammer want een leuke meid maar je moet altijd alles met een grote korrel zout nemen en daar ben ik op een gegeven moment wel klaar mee. Ze heeft ook een tijd zonder werk gezeten, maar had in die tijd altijd uitgesproken verhalen over wat ze deed op een werkdag, terwijl haar auto elke dag thuis stond (kwam dagelijks langs haar huis om naar m’n werk te gaan of boodschappen, niet dat ik als een spion ging kijken). En dan denk ik zo zonde om daar over te liegen, anders had ik met haar mee kunnen balen of wat dan ook.
De klus is wel supersnel geklaard dus voortaan wil ik alleen nog sjago klussers hier.
De panelen staan in de schuur en hij komt ze volgende week weer terugplaatsen als het dak klaar is.
pi_206508451
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:42 schreef exode het volgende:

[..]
De klus is wel supersnel geklaard dus voortaan wil ik alleen nog sjago klussers hier.
De panelen staan in de schuur en hij komt ze volgende week weer terugplaatsen als het dak klaar is.
Ellek nadeel hep ze voordeel, blijkbaar :D.

Sjago kids, check! Het kost bakken energie maar ik hoop ook dit een faaaaaaase is :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206509711
@TolstoiFan, hoe is het met Simon intussen?
pi_206513833
Onder het mom van een komt nooit alleen, zijn hier in een tijdsbestek van een week een koelkast kapot gegaan en ook de vriezer.
Nou leek die laatste het met vlagen nog wel te doen dus had gehoopt dat alles koud genoeg zou blijven totdat de nieuwe diepvries komt, maar nu zag ik net aan de verpakkingen van de ijsjes dat de diepvries helaas toch te lange tijd niet koud genoeg geweest is.. dus mijn hele vriezer net maar leeg gegooid in de (groen)kliko. Zo zonde eigenlijk.

Maar goed nieuw spul is ondertussen besteld. Hopelijk duurt het niet te lang voor het binnen is. Aan de andere kant, we beginnen weer met een lege vriezer, kwam toch ook wel weer wat dingen tegen die er al weer te lang in zaten wat ik niet meer wist :')
pi_206513977
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:02 schreef Nijna het volgende:
@:TolstoiFan, hoe is het met Simon intussen?
Lief dat je vraagt.
Vanochtend 38 graden koorts, vanmiddag naar de huisarts geweest, toen stortte hij al wat in en bij de huisarts had ie alweer 39 graden koorts. Huisarts verwachtte dat het pech was en 2 virussen na elkaar. Advies is om kinderparacetamol te slikken, zodat ie zich wat beter voelt en daardoor ook wat meer eet. Als woensdagmiddag koorts nog niet voorbij is, weer nieuwe afspraak maken.
pi_206514515
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 20:28 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Lief dat je vraagt.
Vanochtend 38 graden koorts, vanmiddag naar de huisarts geweest, toen stortte hij al wat in en bij de huisarts had ie alweer 39 graden koorts. Huisarts verwachtte dat het pech was en 2 virussen na elkaar. Advies is om kinderparacetamol te slikken, zodat ie zich wat beter voelt en daardoor ook wat meer eet. Als woensdagmiddag koorts nog niet voorbij is, weer nieuwe afspraak maken.
Oi :{ maar nu heb je iig wat meer duidelijkheid. Hoop dat hij snel van de koorts af is. Beterschap voor Simon :*

Zonde maar het ruimt wel op zo @hilliebillie ;) En straks shoppen om de vriezer weer te vullen :D

Ik ga weer aan de Vikings :+
Nog steeds geen verjaardagskado voor zoon besteld :') :@
If they say
pi_206515014
Ach die Simon, beterschap nog Tolstoi. Fijn dat je toch wat gerustgesteld bent nu.
pi_206515195
Wat sneu Tolstoi twee virussen achter elkaar. Hopelijk wordt hij vanaf nu snel beter
pi_206516136
Godsamme, dacht dat er 10 afleveringen per seizoen waren van Vikings. Vond seizoen 4 best lang duren, blijkt die 20 afleveringen te hebben en seizoen 5 en 6 ook. Ben ik nu pas op de helft _O-
If they say
pi_206516449
Beterschap voor Simon!

Ik haat het verzetten van de klok :( We zijn alweer sind 5:20 wakker en de jongste heeft al een complete meltdown gehad omdat ik het lef had om te vragen of hij zelf even z'n sokken wilde aantrekken |:(
pi_206516451
@TolstoiFan ben je wat geruster nu dan? Hopelijk gaat hij nu snel opknappen :*

@Amsel geen fijn begin van de dag, ik ben zel al sinds 5 uur wakker, maar de rest slaapt nog :z
pi_206516753
Wil iemand mijn bijnapuber lenen/hebben? Nu de tasdiscussie. Meneer is te besodemietert om zn schooltas uit te pakken en aangezien ik gekke Greetje niet ben en dat dus ook niet doe, duurt de discussie al een minuut of 10.
Ik zit prima op de bank en hij komt te laat O+ :+

...we moeten over 5 minuten weg en hij moet nog véél doen O+

Nu de flesdiscussie. Ook die pak en vul ik niet. Ik zit nog steeds op de bank.
Nog 3 minuten...
Nog 2... Ik hoor een rits.
Nog 1... nu zn sokken en schoenen. Maar meneer heeft gister gesport en lijkt net een oud mannetje :N
We hadden 1 minuut geleden weggemoeten. Fles staat er nog dus ook geen drinken mee :+
Nu is zn foon kwijt. Staan min 5 minuten.
En daar lag fles in de afvalbak. Oh, en er weer uit.

Nou, hij zit in de klas, volgens de stalk app :+
Fles staat er nog, in de gootsteen. Die staat daar vanmiddag nog want ik was die echt niet af.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mushanga71 op 01-11-2022 08:35:31 ]
If they say
  dinsdag 1 november 2022 @ 08:34:58 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206517013
Oh, ik zou dat gewoon zelf doen, is sneller dan een discussie van 10 minuten :@.
KuikenGuppy
pi_206517028
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:34 schreef Burdie het volgende:
Oh, ik zou dat gewoon zelf doen, is sneller dan een discussie van 10 minuten :@.
Ik normaal ook maar ik moest die uit zn tas vissen en daar ging het mank want dat weigerde ik :+
If they say
pi_206517054
Nou ik zou voor pubers ook echt de tas niet meer inpakken. Zeker niet als ze er zelf te lui voor zijn.

Hier pakken ze al jaren hun tas zelf in en als er dan een keer iets niet lukt of een keer verslapen dan help ik mee natuurlijk. Maar als de tv interessanter was dan spullen pakken dan is het echt hun eigen probleem. En eerlijk.. daar leren ze meer van dan dat ik het dan voor ze zou doen. Want dan calculeren ze dat in op een gegeven moment
pi_206517077
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:41 schreef hilliebillie het volgende:
Nou ik zou voor pubers ook echt de tas niet meer inpakken. Zeker niet als ze er zelf te lui voor zijn.

Hier pakken ze al jaren hun tas zelf in en als er dan een keer iets niet lukt of een keer verslapen dan help ik mee natuurlijk. Maar als de tv interessanter was dan spullen pakken dan is het echt hun eigen probleem. En eerlijk.. daar leren ze meer van dan dat ik het dan voor ze zou doen. Want dan calculeren ze dat in op een gegeven moment
:Y
Ik maak brood voor school en normaal vul ik zn fles. Dat doe ik wél in zn tas maar als ik dan ook nog eerst die fles uit zn tas moet gaan halen omdat hij er te lui voor was, no way :{w
Ben benieuwd of ie ervan geleerd heeft :s)
If they say
pi_206517154
Ik zit ze altijd aardig achter de broek aan om de flessen en bakjes uit de tas te halen.
Als ze niet op het aanrecht staan, dan was ik ze niet af.

Bekers vul ik en bakje fruit vul ik ook (mijn pubers willen nog steeds wel een appel mee naar school, krijgen ze toch nog wat fruit binnen ;) ), brood regelen ze zelf.
pi_206517347
Hier doen ze het ook al jaren zelf (tas inpakken, boterhammen smeren en tussendoortjes meenemen) en bemoei ik me er niet mee. Zoon neemt regelmatig niets mee naar school en koopt dan iets van zijn zakgeld, bietst iets van zijn vrienden of eet pas weer als hij thuis is. Ook dat moet hij zelf weten.
pi_206517408
Ik smeer eens per week het brood voor de hele week, dus 's morgens vissen we dat uit de vriezer en stoppen het in hun broodtrommel. Ook fruit maken we voor ze en soms helpen ze mee. Alles staat dus klaar en hoeft alleen nog de tas in, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor. Tas uitpakken is ook hun eigen verantwoordelijkheid. Doen ze dat niet dan krijgen ze van mij zo de ongewassen fles en broodtrommel weer mee de volgende dag. Ik ben anders namelijk net een politieagent die de hele dag vertelt wat ze allemaal achter hun kont op moeten ruimen.
pi_206517443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 06:38 schreef Amsel het volgende:
Beterschap voor Simon!

Ik haat het verzetten van de klok :( We zijn alweer sind 5:20 wakker en de jongste heeft al een complete meltdown gehad omdat ik het lef had om te vragen of hij zelf even z'n sokken wilde aantrekken |:(
Dat zijn stomme ochtenden ;( :* .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206517477
Hier moet elk ding waarvan ik vind dat ze het vanaf nu echt zelf mogen gaan doen, tot in den treuren bediscussieerd. Inclusief veel drama en WAAROM MOET IK OOK ALTIJD ALLES ZELF DOEN? :(. Maar na een week of 2 doorzetten is het routine geworden en gaat het meestal zonder morren. Maar eerst moeten we even door die weerstand heen… Vermoeiend maar voor een goed doel :+ :Y.

Ik smeer nog wel het brood voor school, maar ontbijt mogen ze zelf regelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206517505
Ik ga dat soort discussies vaak gewoon niet aan. Ik zeg hoe het is, zij gaan er tegenin en ik stop vervolgens vlug met daar weer op te antwoorden, want anders wordt het een eindeloze discussie. Negeren, de ruimte verlaten en iets compleet anders gaan doen werkt het best in ons geval.
pi_206517509
Pfff wat een gedoe Mushanga!

Ik smeer 's ochtends de boterhammen op de overblijf dagen en snijd de appels om mee te nemen maar verder zoeken ze het maar uit. De trommels zet ik altijd op dezelfde plek klaar voor ze en ze moeten die zelf in de tas doen en inderdaad ook uitpakken en B moet zijn spullen ook zelf in de vaatwasser zetten.

Mensen om ons heen denken vaak dat wij alles voor de kinderen doen en ze enorm verwennen. Als ik dan vertel wat ze moeten doen in huis zijn ze verbaasd. Wel grappig dat het beeld wat anderen over je opvoeding hebben, niet klopt.

Bij B was het eerst een strijd, bij Juul gaat het vanzelf. Die volgt gewoon haar broer.

Morgen wordt ons dak eindelijk gedaan....yeaaaaaah. Vannacht waaide het behoorlijk hier en dan maakt zo'n steiger best veel lawaai.
pi_206517514
Hoe oud zijn jullie kinderen dan?
Hier een van 7, daarvoor doe ik alles. Ze is ook echt geen ochtendmens, dus 's ochtends is ze echt te duf om iets op een redelijk tempo te doen. En ze moet al zoveel, ik heb liever dat ze haar energie besteedt aan school, muziekles, clubjes, tekenen enz. Dan doe ik de saaie klusjes wel. Anderzijds kan ik dat ook niet nog jaren blijven doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206517541
Juul is 4 en B is 8.

Ze hebben vaste taakjes in huis en ze helpen ook uit zichzelf mee. Zo geeft B meestal de kat te eten.
pi_206517575
Hier zijn ze 8, 8 en 12.
pi_206517588
A. is 9 en doet eigenlijks alles zelf qua ontbijt en tas inpakken.
Ik vraag wel na of hij alles heeft en soms moet ik hem aan iets herinneren, gymspullen bijv.
En ik kam zijn haren, mousse en haarspray lukken hem niet.

Z. is bijna 5 en ik doe alles nog voor haar. Die mag weleens wat zelfstandiger worden. :P
pi_206517629
L moet na school zelf zijn tas naar de keuken brengen en uitpakken. Als dat een keer niet gebeurd dan doen wij het natuurlijk alsnog want een 4jarige zonder eten/drinken naar school sturen omdat hij zijn tas niet heeft uitgepakt kan niet maar een goede basis leggen al wel. Man wast de spullen af en ik vul alles weer.

De broodjes 1x in de week smeren en invriezen vind ik een goede.
pi_206517650
Ohja, ik ben wel gestopt met elke dag die spullen afwassen. Een doekje er doorheen is meestal prima. :')
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 10:14:53 #235
382129 crew  Donna
pi_206517673
Team doekje.
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 10:17:04 #236
5428 crew  miss_sly
pi_206517695
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 07:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Wil iemand mijn bijnapuber lenen/hebben? Nu de tasdiscussie. Meneer is te besodemietert om zn schooltas uit te pakken en aangezien ik gekke Greetje niet ben en dat dus ook niet doe, duurt de discussie al een minuut of 10.
Ik zit prima op de bank en hij komt te laat O+ :+

...we moeten over 5 minuten weg en hij moet nog véél doen O+

Nu de flesdiscussie. Ook die pak en vul ik niet. Ik zit nog steeds op de bank.
Nog 3 minuten...
Nog 2... Ik hoor een rits.
Nog 1... nu zn sokken en schoenen. Maar meneer heeft gister gesport en lijkt net een oud mannetje :N
We hadden 1 minuut geleden weggemoeten. Fles staat er nog dus ook geen drinken mee :+
Nu is zn foon kwijt. Staan min 5 minuten.
En daar lag fles in de afvalbak. Oh, en er weer uit.

Nou, hij zit in de klas, volgens de stalk app :+
Fles staat er nog, in de gootsteen. Die staat daar vanmiddag nog want ik was die echt niet af.
Jij hebt ook een middelbare scholier, toch? Of groep 8 ofzo?
pi_206517712
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:56 schreef Phaidra het volgende:
WAAROM MOET IK OOK ALTIJD ALLES ZELF DOEN?
Dat roept mijn kleuter van 5 jaar ook als hij zich 's ochtends zelf moet aankleden :D
Sinds dit schooljaar moet hij ook zelf zijn schooltas leegmaken. Tot op heden vindt hij het leuk om een taak te hebben die hij helemaal zelf mag doen (dat dan weer wel :+ ).
pi_206517738
Ligt eraan wat er in heeft gezeten. Het appelbakje wordt plakkerig zonder sopje.
Mocht iemand trouwens nog een goed bakje weten waar een in partjes gesneden appel in past of nog beter een hele appel.

L heeft een mepal broodtrommel maar die fruitbakjes zijn veel te klein. We hadden eerst speciale appelbakjes maar die sluiting is snel stuk. Daarna een bakje die niet goed dicht bleef. Nu een snacktrommeltje van de action waar kleine appels wel in past maar een iets grotere niet volledig.
pi_206517756
Hier zijn ze 9 en 11 en ik denk dat ze vanaf groep drie ongeveer zelf hun brood smeren om mee te nemen en hun tas in pakken. Eerst deden ze dit na het avondeten, maar ze wilde het zelf liever in de ochtend doen. Dat vind ik ook prima zo lang ze er maar voor zorgen dat ze er dan tijd voor hebben/maken. Anders weer in de avond.

Maar het scheelt dat ze allebei meestal op tijd op staan en daar ook geen moeite mee hebben (ikzelf daarentegen.. :') )

Hier wel een paar klusjes voor de kinderen ook, vaatwasser in of uitruimen (niet elke dag, ik doe dat ook regelmatig) eigen spullen opruimen (dit gaat door de week heen vrij moeizaam, maar de dag voordat er wordt gepoetst hebben ze dat met z’n tweeën als een razende wel gedaan)
En dan wat kleine dingen dat als het bord niet leeg is dat ze het zelf even in de groenkliko doen.

En zo in de herfst vragen we nog wel eens om blad op te ruimen, maar dat is dan een klusje waar ze een kleinigheidje voor krijgen.

(De jongste kan er trouwens nog wel eens een drama van maken.. maar die maakt over best veel dingen een drama momenteel)
pi_206517757
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:21 schreef Elleska het volgende:
Ligt eraan wat er in heeft gezeten. Het appelbakje wordt plakkerig zonder sopje.
Mocht iemand trouwens nog een goed bakje weten waar een in partjes gesneden appel in past.

Mepal broodtrommel maar die fruitbakjes zijn veel te klein. We hadden eerst speciale appelbakjes maar die sluiting is snel stuk. Daarna een bakje die niet goed dicht bleef. Nu een snacktrommeltje van de action waar kleine appels wel in past maar een iets grotere niet volledig.
Gewoon een extra Mepal broodtrommel hier. B neemt een appel en iets van sultana mee. Appel is niet genoeg voor hem.
pi_206517778
quote:
Mocht iemand trouwens nog een goed bakje weten waar een in partjes gesneden appel in past of nog beter een hele appel.

L heeft een mepal broodtrommel maar die fruitbakjes zijn veel te klein. We hadden eerst speciale appelbakjes maar die sluiting is snel stuk. Daarna een bakje die niet goed dicht bleef. Nu een snacktrommeltje van de action waar kleine appels wel in past maar een iets grotere niet volledig.
Hier gaat een hele appel gewoon los in de tas mee
(In partjes gesneden wordt het bij mij altijd bruin, dus weet niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen)
  dinsdag 1 november 2022 @ 10:28:16 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206517796
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Dat roept mijn kleuter van 5 jaar ook als hij zich 's ochtends zelf moet aankleden :D
Herkenbaar, als ik eens vraag aan mijn kind om zijn speelgoed op te ruimen, klinkt regelmatig: "waarom moet ík dat altijd doen" :') :') :').
KuikenGuppy
  dinsdag 1 november 2022 @ 10:28:41 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206517802
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
(In partjes gesneden wordt het bij mij altijd bruin, dus weet niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen)
Beetje kaneel erop!
KuikenGuppy
  dinsdag 1 november 2022 @ 10:31:34 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206517829
Ik kan in de ochtend heel slecht tegen getreuzel, gezanik en mensen die in de weg lopen, dus maak met alle liefde alle broodtrommels en bakjes klaar voordat de meute beneden komt. Ik ga er vanuit dat ze op een dag zelf wel hun brood willen gaan smeren, of het huis uit gaan.
KuikenGuppy
pi_206517904
Ik smeer brood voor school voor de 10&15-jarige. We zijn allemaal zo ongezellig 's ochtends, dat ze even snel hun ontbijtbrood smeren en dan iedereen zijn eigen plekje in de kamer zoekt. Dan kan ik rustig smeren :@
Voor 10-jarige zet ik de tas ook klaar. Die is nogal vergeetachtig/chaotisch aangelegd. maar dat gaat nu echt vooruit, dus die kan binnenkort ook wel zelf zijn tas pakken. Voor de 15-jarige zet ik het klaar op de eettafel.

Ze werken de rest van de dag prima mee. Maar die ochtenden zijn hier echt |:(
pi_206517905
Onze kinderen zijn elke ochtend eerder beneden dan wij, dus als wij beneden komen heeft B de kat eten gegeven en voor zichzelf en Juul ontbijt gemaakt.
Dat is wel de ideale situatie, vaak genoeg maken ze beneden ruzie over wie het bakje van de kat mag vullen en hoeveel vlokken er in de yoghurt gaan.

En echt alle lampen zijn beneden aan en de radio staat aan. Gelukkig niet meer op volume 20, dus de buren worden er niet meer wakker van.
pi_206517928
Ik weet nog dat wij vroeger als vaste taak altijd de afwas hadden. Mijn zus moest afwassen en mijn broer en ik afdrogen. Dan gingen wij letterlijk alles wat we afdroogden tellen, handig aangezien we met zijn 5en waren en er dus geen helft was. Maar echt niet dat ik 1 vork teveel afdroogde.
Mijn broer maakte er altijd een sport van naar de wc te gaan na het eten en daar net zo lang te blijven zitten totdat de vaat al vrijwel droog was.
pi_206518038
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:56 schreef Phaidra het volgende:
Hier moet elk ding waarvan ik vind dat ze het vanaf nu echt zelf mogen gaan doen, tot in den treuren bediscussieerd. Inclusief veel drama en WAAROM MOET IK OOK ALTIJD ALLES ZELF DOEN? :(. Maar na een week of 2 doorzetten is het routine geworden en gaat het meestal zonder morren. Maar eerst moeten we even door die weerstand heen… Vermoeiend maar voor een goed doel :+ :Y.

Ik smeer nog wel het brood voor school, maar ontbijt mogen ze zelf regelen.
Het wordt al gauw genoeg normaal inderdaad. Hier is het gewoon routine. En ze maken zelf schoon als ze hebben gegeten en bij het avondeten ruimen we samen alles op. Het enige gezeur dat plaatsvindt is als het mij 's avonds niet snel genoeg gaat. :+
pi_206518080
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij hebt ook een middelbare scholier, toch? Of groep 8 ofzo?
Jup, hij is bijna 12 en zit in de eerste :Y Maar zo lui als de neten :')

Broodbak kan in de vaatwasser, fles wil ik best afwassen maar níet uit zn tas halen.
Ben dan wel weer van het brood smeren. Doe ik want dat gaat sneller. En meestal haalt ie nog wat in de kantine.
Nu brood in een zakje meegegeven. Scheelt iig een broodbak-in-de-vaatwasser-discussie O-)

Vaatwasser ruimt hij uit, zet de kliko buiten, doet de gordijnen open en maakt een kopje thee als ik er om vraag en soms als ik er niet om vraag. Hijs wel es lief hoor O+ maar vanmorgen niet :+

En fruit jah! Banaan vanwege zn losse kiezen. Die zijn er nu uit dus kan er weer een appel mee :Y

Edit: en na het avondeten alles naar de keuken en in de vaatwasser mikken.
Bladblazen, doen we samen.
En laatst had ie zelf zn kamer opgeruimd. Zn pa had hem iets beloofd en toen kon het wel ineens :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Mushanga71 op 01-11-2022 11:03:27 ]
If they say
pi_206518225
Oh leuk een opsom O+

Mijn meisje doet niks zelf, want die is 1. Maar ze helpt wel graag opruimen.

Mijn oudste kleedt zichzelf aan en droogt zichzelf af. Met schoenen moeten we vaak helpen. Hij veegt zelf zijn billen omdat hij weet dat ik hem steeds langer laat wachten.

Op school smeet hij steeds zijn jas en tas op de grond. Maar laatst droeg zijn zusje de tas, en hing hij hem daarna toch gelijk op. En sindsdien hangt hij steeds netjes op. Kleuters O+
pi_206518254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:23 schreef exode het volgende:

[..]
Gewoon een extra Mepal broodtrommel hier. B neemt een appel en iets van sultana mee. Appel is niet genoeg voor hem.
Dan moet er een grotere tas komen en dat is ook zo groot voor een kleuter. Gedoe. Vroeger had Mepal trommels die niet een slag kleiner waren dan de broodtrommel, jammer dat ze die niet meer hebben.

quote:

[..]
De kleutertassen worden allemaal in een bak gesmeten en een gebutste appel is niet zo lekker.

Het bruin worden verschilt per soort appel.
Ik snij de appel met een appelsnijder in partjes en heb het idee dat dat ook helpt. En een goed bakje dus.
pi_206518282
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:28 schreef Burdie het volgende:

[..]
Herkenbaar, als ik eens vraag aan mijn kind om zijn speelgoed op te ruimen, klinkt regelmatig: "waarom moet ík dat altijd doen" :') :') :').
Ik krijg standaard het gemompelde antwoord vanachter een scherm: ja zo.
Tot ik er genoeg van heb, troep bij elkaar graai en richting kliko marcheer, dan weet ie niet hoe snel hij het moet opruimen :')
If they say
pi_206518460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:37 schreef exode het volgende:
Onze kinderen zijn elke ochtend eerder beneden dan wij,
Hier echt niet. Daar moet ik ook al achteraan jagen in de ochtend. Toevallig vanochtend niet, denk door het verzetten van de klok, maar normaal is het echt heksen })
pi_206518496
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:28 schreef Burdie het volgende:

[..]
Haha als ik mijn zoontje vraag zijn afval op te ruimen, dan geeft hij het aan de jongste. ;(
pi_206518691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:20 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier echt niet. Daar moet ik ook al achteraan jagen in de ochtend. Toevallig vanochtend niet, denk door het verzetten van de klok, maar normaal is het echt heksen })
B staat meteen aan als zijn ogen open zijn, dat was heel vervelend toen hij een stukje kleiner was en elke ochtend de dag nogal luidruchtig begon om 6 uur. Nu is het dus handig. Verloofde gaat om 7 uur douchen, dan komt B ook uit bed, gaat aankleden, neemt zijn medicijnen in de badkamer en gaat dan naar beneden. Juul komt dan nog bij mij in bed liggen totdat verloofde klaar is met douchen, dan ga ik douchen en als Juul in haar hum is, gaat ze aankleden en dan naar beneden. Op maandag is dat meestal niet het geval, dan moet ze echt opstarten. Dan helpt verloofde haar op gang met aankleden.

Als verloofde beneden komt, zit B (en vaak dus ook Juul) al aan zijn ontbijt. Afhankelijk van de dag (is het voor ons allebei een werkdag etc) volgt de rest van de riedel.

Het lijkt me een heel stuk uitdagender als je kinderen niet zo makkelijk op gang komen 's ochtends. Maar ach, daar heb je in het weekend en in de vakantie weer profijt van ;) Die van ons staan dan ook gewoon om 7 uur aan, of als we geluk hebben 8 uur.
pi_206518767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:00 schreef SaskiaR het volgende:
Hier een van 7, daarvoor doe ik alles. Ze is ook echt geen ochtendmens, dus 's ochtends is ze echt te duf om iets op een redelijk tempo te doen. En ze moet al zoveel, ik heb liever dat ze haar energie besteedt aan school, muziekles, clubjes, tekenen enz. Dan doe ik de saaie klusjes wel. Anderzijds kan ik dat ook niet nog jaren blijven doen.
13 en 15.
En vooral bij die van 15 is het een kwestie van eindeloos herhalen voordat het beklijft... aanhouder wint zullen we maar zeggen. Uiteindelijk zit het er vaak wel in. Als ze ergens zelf het nut van inziet dan kan ze het vaak wel sneller dan wanneer vooral ik het nut ervan in zie :P.

quote:

Ik heb van de hema van die bakjes die werden per 2 verkocht, maar ik zie ze niet meer op de site. Gewoon klein vierkant en past een niet al te grote appel in stukjes wel in (beetje proppen soms). Ik wilde er eigenlijk nog een setje bij halen, maar denk dat ze ze dan niet meer hebben.

Die bakjes gaan in de vaatwasser, de bekers was ik trouwens met de hand af, want volgens de website kan het wel maar liever niet. Maar heb nu bekers (klean kanteen) met een mooie brede opening waar ik met de afwasborstel in kan, ideaal.

Mijn jongste is door de week vaak als eerste beneden en daarna kom ik. Dan de oudste en mijn man maakt er een sport van om 5 minuten voor hij weg moet beneden te komen, zn brood in zn bakje te gooien en dan naar zijn werk te gaan. En soms is hij net te laat en vraagt hij of ik niet even zijn brood wil maken 8)7 uh nee, dan kom je maar eerder je bed uit :+ .
pi_206518771
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:00 schreef SaskiaR het volgende:
10 en ruim 7,5 (8 in feb). Ik wil vooral dat ze leren zelfstandig te zijn. En daar horen ook saaie klusjes bij. Ze vonden brood smeren bijvoorbeeld ook echt lastig, maar er is maar 1 manier om het te leren, en dat is om het regelmatig zelf te doen. Eerst deden we dat alleen in het weekend bij de lunch, en nu dus ook bij het ontbijt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206518862
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:18 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Sinds dit schooljaar moet hij ook zelf zijn schooltas leegmaken. Tot op heden vindt hij het leuk om een taak te hebben die hij helemaal zelf mag doen (dat dan weer wel :+ ).
Ik was in eerste instantie ook team ‘weg van de minste weerstand’, zeker in de ochtend. Ik dacht dat het ook vanzelf wel zou komen, zelf aankleden bijvoorbeeld. Maar toen de juf in de kleuterklas aangaf dat A zich niet zelf kon omkleden voor de gymles, heb ik het roer omgegooid. Was hij het ook niet mee eens. En nu zit hij in groep 4 en probeert hij het nog steeds wel. “Wil je me helpen aankleden want ik kan mijn hemd niet zo goed.” Hij is heel goed in hulpeloosheid veinzen, omdat het wel makkelijk is als iemand anders het doet. }:|.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 11:58:09 #259
382129 crew  Donna
pi_206519024
quote:

https://www.hema.nl/koken(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Deze van de HEMA. In het middelste formaat past een hele appel, maar dan wel in partjes.
  dinsdag 1 november 2022 @ 12:00:10 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206519040
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:22 schreef PKM het volgende:

[..]
Haha als ik mijn zoontje vraag zijn afval op te ruimen, dan geeft hij het aan de jongste. ;(
Wij hebben nu het issue dat de oudste het niet heel erg vindt om op te ruimen, maar de jongste nooit wil helpen. En dat vindt mijn oudste dus - terecht - heel frustrerend.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 12:00:22 #261
5428 crew  miss_sly
pi_206519044
Wij hebben vorig jaar ook ingesteld dat dochter op een zelf te kiezen vaste dag in de week kookt. In het begin was dat lastig, want zij had er niet zoveel zin in en wij vergaten het ook vaak :') Onderdeel van de afspraak was dat zij zelf iets mocht bedenken en we dat met de boodschappen mee zouden nemen. Dat vergaten we dan ook vaak, dus was er op dinsdag niets voor haar en dus kookte ze niet.

Dat hebben we dit schooljaar veranderd in: je kookt sowieso op dinsdag. Als je iets wil koken wat je zelf hebt uitgezocht, zorg je dat we je lijstje hebben voor de bestelling van de boodschappen. Zo niet, kook je toch, maar iets van ons lijstje.

Het gaat dit jaar erg goed ^O^ We eten wel heel vaak pasta op dinsdag, maar er komen bijvoorbeeld recepten van Tiktok langs die ze tegenkwam. Soms blijft er een vriendin eten en koken ze samen. Heel gezellig vind ik dat O+
pi_206519071
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 08:34 schreef Burdie het volgende:
Ik zou dat niet doen en me vooral ook niet druk maken over de vraag of een puber wel of niet een fles meenam.
Dat doe ik met mijn achtjarige al nauwelijks.
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 12:05:37 #263
5428 crew  miss_sly
pi_206519091
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou dat niet doen en me vooral ook niet druk maken over de vraag of een puber wel of niet een fles meenam.
Dat doe ik met mijn achtjarige al nauwelijks.
Mijn puber neemt meestal niets mee naar school. Vandaag bijvoorbeeld wel een fles water, want ze moet tot 15.15 en dan is het wel lang zonder vocht, vond ze zelf. Meestal eet en drinkt ze als ze thuiskomt; op school vindt ze niet fijn eten.
pi_206519137
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:00 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij hebben nu het issue dat de oudste het niet heel erg vindt om op te ruimen, maar de jongste nooit wil helpen. En dat vindt mijn oudste dus - terecht - heel frustrerend.
Dat hebben wij ook wel. Maar, ik vind ook dat een kind van 10 ook best iets meer verantwoordelijkheid mag krijgen dan een kind van 7. Natuurlijk moet de jongste ook gewoon af en toe helpen. Maar andersom, toen de oudste 7 was en de jongste 4-5, hoefde de oudste ook nog niet zoveel. Maar dat ziet hij natuurlijk niet. Ik denk dat de jongste nu meer doet dan hij zelf op die leeftijd, puur omdat we dit soort klusjes gelijk trekken. Juist om scheve blikken te voorkomen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206519320
Die van mij zijn 4 en 6 (komende zondag), hebben geen vaste taken in huis maar vinden het wel heel leuk om mee te helpen met klusjes en doen dat dan ook regelmatig.

Eten voor school maak ik altijd voor ze klaar en ik denk dat ik dat nog wel even blijf doen ook. Ik doe het namelijk altijd de avond ervoor, scheelt 's ochtends gedoe, en ik vul bentoboxen met een gevarieerde lunch en dat zie ik ze nog niet heel snel zelf doen :')

Vroegah had ik heel veel taakjes en hadden we ook echt een schema hangen waar je op af moest vinken wat je had gedaan. Van stofzuigen tot badkamer schoonmaken, elke week een keer koken, dat soort dingen. Wat zeker wel heeft geholpen toen ik op kamers ging :D
pi_206519347
En qua taakjes:
Juul dekt de tafel voor het avondeten
B ruimt de tafel af na het avondeten
Op zaterdag of zondag moeten ze hun eigen bed afhalen en gesorteerd in de badkamer bij de wasmachine leggen
Schooltas in- en uitpakken

Dingen die niet echt taakjes zijn maar die ze wel zelf doen: ontbijt maken, brood smeren op dagen dat ze thuis lunchen (3x per week doordeweeks), tablets en koptelefoons opladen, kleding klaarleggen voor de dag erna.

Eens in de zoveel tijd opruimen in de speel/werkkamer en slaapkamers. Meestal als er schoongemaakt moet worden.

Ze zijn allebei gek op de kat dus die geven ze ook eten.

B heeft ook taakjes die hij niet hoeft te doen en als hij het wel doet krijgt hij er geld voor. Zoals de tuin vegen, de vuilniszak naar de container brengen (300 meter verderop), naar de bakker gaan voor brood.

Het is wel een groot verschil dat Juul alles afkijkt bij B. Bij B hebben we echt wel strijd gehad en nog steeds moppert ie vaak als hij de tafel af gaat ruimen. Hij mocht overigens zelf zijn taak kiezen en dit deed hij liever dan de tafel dekken, dus prima.
pi_206519475
Die van ons hebben eigenlijk geen taken behalve eigen spullen naar de keuken brengen, maar onze 8jarige brengt ons minstens 1 dag per weekend ontbijt en koffie op bed en bakt tegenwoordig ook bijna elke week wel koekjes.
M.n. dat ontbijt bevalt wel.
pi_206519517
Oh ja, een boodschap doen ze hier ook wel af en toe. Maar dat is minder dan 1x per week gemiddeld. Dat kan zijn iets dat ik vergeten ben, maar ook als ze iets voor zichzelf halen (chips voor bij het film kijken of broodbeleg waar ze een keer zin in hebben maar niet in huis is).

In het begin wel een paar keer duidelijk moeten maken dat het geld niet op hoeft. Dus niet als er geld over is nog een pak koekjes er bij pakken of een zakje snoep. Dat ging in het begin nog wel eens mis :D

Oh en om beurten friet halen (dat blijkt lastig bijhouden wie aan de beurt is, maar dat mogen ze echt zelf regelen :P )
pi_206519528
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:32 schreef Vanyel het volgende:
Die van ons hebben eigenlijk geen taken behalve eigen spullen naar de keuken brengen, maar onze 8jarige brengt ons minstens 1 dag per weekend ontbijt en koffie op bed en bakt tegenwoordig ook bijna elke week wel koekjes.
M.n. dat ontbijt bevalt wel.
Dat moet ik die van mij ook maar eens aanleren :+
pi_206519554
Beide kinderen zijn wel enorm slecht in spullen achter hun kont opruimen. Er slingeren altijd sokken op de gekste plekken. In de woonkamer liggen meestal tientallen Duckies over de vloer and so on.

En de tablets zelf aan de oplader leggen was wel een goede zet. Die dingen zijn vaak leeg en dan kijken ze naar ons. Ja hallo, het is jouw ding. Dus niet aan de lader leggen is geen tabletgebruik meer. Goede stimulans is dat.
pi_206519939
Willem wordt echt extreem gelukkig van gras maaien

Beide zonen worden erg ongelukkig als ze moeten opruimen. Vorige week kreeg oma de opmerking: “wij moeten altijd opruimen van papa en mama, maar zelf ruimen ze ook niet op”. Zit in de genen… }:|
pi_206520048
Ik merk wel dat ik echt helemaal klaar ben met al het gedoe om de klussen die om en aan het huis plaatsvinden. Niets gaat in 1 x goed.

Ik hoop zo dat ik volgende week dinsdag eindelijk kan zeggen; KLAAR. Dan moet het dak vervangen zijn en de zonnepanelen weer werkend op het dak liggen. Voor nu....wachten we maar af.

En dan ergens in kwartaal 1 van 2023 de gevelrenovatie en dan is onze oude dame klaar voor de toekomst en ben ik klaar met al dat geregel en overal steeds achteraan bellen.

/Einde zeikpost.
pi_206520273
Zoon houdt van boodschappen doen. Meestal gaat ie naar appie als hij op de zaak is. En komt dan áltijd met meuk terug. Op dit moment staat zn kluisje op school vol met blikjes cola :')

Kan ik me voorstellen @exode Is het nu zeker dat de gevel dan gedaan wordt?

Hier lekt het dak. Koof voor de open haard was doorgetrokken maar niet in de bovenste kamer. Er zat al wel vast een schoorsteen op (zo gekocht in 2005) dus man had die schoorsteen dichtgewatdanookt. En nu lekt het. Weer. Man zou dat regelen maar tot op heden, nope }:|
If they say
pi_206520289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 06:39 schreef Nijna het volgende:
@:TolstoiFan ben je wat geruster nu dan? Hopelijk gaat hij nu snel opknappen :*
Eerlijk gezegd niet. Vanochtend had ie 38 graden koorts en was hij redelijk actief (nog spelletje samen gedaan, pap gegeten). Nu ligt ie weer als een ziek vogeltje met vuurrode wangen op de bank en is zijn temperatuur ook weer gestegen naar bijna 39 graden en wil hij niet eten.
pi_206520365
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:34 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd niet. Vanochtend had ie 38 graden koorts en was hij redelijk actief (nog spelletje samen gedaan, pap gegeten). Nu ligt ie weer als een ziek vogeltje met vuurrode wangen op de bank en is zijn temperatuur ook weer gestegen naar bijna 39 graden en wil hij niet eten.
Oh gos ;( Alleen koorts of ook uitslag of iets erbij?
If they say
pi_206520374
Het is niet zeker Mushanga, ze zeggen dat ze dan komen. Zoals ze ook in november 2021 zouden komen en toen in december 2021 en daarna uiterlijk mei 2022......
Dus ik geloof het pas als het klaar is.
Wordt ook nog een heel gedoe want er moet veel van de gevel af dan. (rolluiken, markies, regenpijp, schutting, lampen)

Tolstoi, heeft de huisarts naar zijn longen geluisterd? Ik wil niet betweterig overkomen, maar toen B zolang koorts had, bleek hij tegen een longonsteking aan te zitten. Hij was destijds niet eens verkouden.
En anders mag je mij dus gewoon negeren, maar langer koorts is daardoor bij ons een alarm.
pi_206520509
quote:

[..]
Wat citroensap overheen doen. Wij hebben altijd wel een flesje staan. Dochter (11) is al jaren gewend om zelf haar appel te snijden en er citroensap overheen te doen.
pi_206520528
quote:

[..]
bruin is lekkerder aldus mijn oudste. Veel zoeter!
pi_206520552
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:38 schreef exode het volgende:
Het is niet zeker Mushanga, ze zeggen dat ze dan komen. Zoals ze ook in november 2021 zouden komen en toen in december 2021 en daarna uiterlijk mei 2022......
Dus ik geloof het pas als het klaar is.
Wordt ook nog een heel gedoe want er moet veel van de gevel af dan. (rolluiken, markies, regenpijp, schutting, lampen)

Tolstoi, heeft de huisarts naar zijn longen geluisterd? Ik wil niet betweterig overkomen, maar toen B zolang koorts had, bleek hij tegen een longonsteking aan te zitten. Hij was destijds niet eens verkouden.
En anders mag je mij dus gewoon negeren, maar langer koorts is daardoor bij ons een alarm.
Boh, dacht dat ze nu zekerheid hadden gegeven, juist omdat het eerder werd uitgesteld. Afwachten nu dus weer :{ maar ik duim mee dat het doorgaat :Y
If they say
pi_206520573
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:00 schreef miss_sly het volgende:

Het gaat dit jaar erg goed ^O^ We eten wel heel vaak pasta op dinsdag, maar er komen bijvoorbeeld recepten van Tiktok langs die ze tegenkwam. Soms blijft er een vriendin eten en koken ze samen. Heel gezellig vind ik dat O+
Wat klinkt dat heerlijk. O+
pi_206520588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:16 schreef exode het volgende:
Ik merk wel dat ik echt helemaal klaar ben met al het gedoe om de klussen die om en aan het huis plaatsvinden. Niets gaat in 1 x goed.

Ik hoop zo dat ik volgende week dinsdag eindelijk kan zeggen; KLAAR. Dan moet het dak vervangen zijn en de zonnepanelen weer werkend op het dak liggen. Voor nu....wachten we maar af.

En dan ergens in kwartaal 1 van 2023 de gevelrenovatie en dan is onze oude dame klaar voor de toekomst en ben ik klaar met al dat geregel en overal steeds achteraan bellen.

/Einde zeikpost.
Logisch ook dat je het op een bepaald moment zat wordt. Dat rustigere vaarwater komt er wel!
pi_206520662
Oh, ik heb behalve een bijna 12 jarige zoon ook nog een bijna 25 jarige afgestudeerde dochter die het huis uit is. Haar opvoeding is prima gelukt nu zoon dus nog :') Maar ik weet dat ik het kan, heb bewijs :P
If they say
pi_206520707
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:38 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh gos ;( Alleen koorts of ook uitslag of iets erbij?
Nee, geen uitslag oid. Wel een vreselijke hoest en snotverkouden.
pi_206520718
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:38 schreef exode het volgende:
Ja, huisarts heeft oa. naar zijn longen geluisterd. Daar was niets raars te horen.
pi_206520792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:11 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Nee, geen uitslag oid. Wel een vreselijke hoest en snotverkouden.
Zo sneu ;(
Drinkt hij wel genoeg?
Zoon leeft tijdens koorts op waterijsjes. Gaat er prima in en zo komt er toch vocht binnen.
If they say
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 14:52:08 #286
5428 crew  miss_sly
pi_206521075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat klinkt dat heerlijk. O+
Is het ook echt O+

De eerste keer dat ze op dinsdag vroeg of vriendinnetje kon blijven eten, maakte ik de fout te zeggen dat dat niet kon, omdat we daar geen rekening mee hadden gehouden in hoeveelheden. Gelukkig sprak mijn lief me daarop even aan (nadat dochter teleurgesteld afgedropen was naar boven) en zei dat als ze nu zelf wat bij gingen halen bij de winkel, dat het dan toch wel kon. Dat vond ik een goed idee, en dat gebeurt nu op dinsdag heel regelmatig.
pi_206521137
@miss_sly, dat klinkt wel goed zo'n kokende puber ^O^ . Ik krijg het er hier nog niet in, al wil de jongste (met ongeveer de leeftijd van jouw puber volgens mij) best wel eens helpen, maar nog geen vaste dag afspreken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef exode het volgende:
Beide kinderen zijn wel enorm slecht in spullen achter hun kont opruimen. Er slingeren altijd sokken op de gekste plekken. In de woonkamer liggen meestal tientallen Duckies over de vloer and so on.

En de tablets zelf aan de oplader leggen was wel een goede zet. Die dingen zijn vaak leeg en dan kijken ze naar ons. Ja hallo, het is jouw ding. Dus niet aan de lader leggen is geen tabletgebruik meer. Goede stimulans is dat.
Dat van die sokken, dat doet mijn 15 jarige nog steeds, overal kom ik die dingen tegen. Nieuwe afspraak is dat wanneer ze niet in de wasmand zitten, ze niet gewassen worden...

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:34 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Oh wat naar, hij heeft het flink te pakken :* nog maar wat beterschapskusjes :* :* en als je het niet vertrouwd gewoon weer de huisarts bellen hoor!

Wij hebben dat met de jongste een keer rond sinterklaas gehad, volgens mij in groep 5 meen ik, eerste keer dat ze surprises deden. Kind 2 weken hondsberoerd geweest. Ik heb nog foto's dat ze met haar pyjama heel lodderig op de bank wat mat voor zich uit zit te kijken met de surprise op schoot. Wat een opluchting toen ze eindelijk weer wat praatjes kreeg.
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 15:01:20 #288
5428 crew  miss_sly
pi_206521170
@Nijna mijn dochter wilde dat ook niet, hoor. Het was iets dat IK wilde. En dan niet eens omdat ik niet wil koken, want ik kook graag, maar vooral omdat ik wel wilde dat ze wat handiger werd in de keuken. En dat heeft ook wel zijn vruchten afgeworden, want behalve één keer in de week koken, staat ze vaker in de keuken. Niet voor heel bijzondere dingen (tosti, gebakken ei, lunch van pasta of rijst/noedels, bakken van taart, cake, muffins), maar ze staat er met steeds meer zelfvertrouwen. En daar ging het me vooral om.
pi_206521604
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Het lijkt me een heel stuk uitdagender als je kinderen niet zo makkelijk op gang komen 's ochtends. Maar ach, daar heb je in het weekend en in de vakantie weer profijt van Die van ons staan dan ook gewoon om 7 uur aan, of als we geluk hebben 8 uur.
En de ouders ook niet op gang komen. Voor 7 uur staat hier niemand op. :P
Jongste was wel lang als eerste op en met het beste humeur. Maar die mocht echt niet voor 7 uur zijn bed uit. Aangezien hij al een poos geen zin heeft in school heeft hij geen zin om op te schieten. In weekenden ben ik vaak eerst beneden, voor 9 uur. Mini (10) gaat dan vaak mee en puber(15) zien we hopelijk voor de lunch :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:58 schreef Nijna het volgende:
@miss_sly, dat klinkt wel goed zo'n kokende puber . Ik krijg het er hier nog niet in, al wil de jongste (met ongeveer de leeftijd van jouw puber volgens mij) best wel eens helpen, maar nog geen vaste dag afspreken.

Jongste wil hier wel helpen, maar oudste ziet het niet zo zitten. Ik zou hem er toch wat meer bij moeten trekken eigenlijk.
pi_206521892
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:01 schreef miss_sly het volgende:
@:Nijna mijn dochter wilde dat ook niet, hoor. Het was iets dat IK wilde. En dan niet eens omdat ik niet wil koken, want ik kook graag, maar vooral omdat ik wel wilde dat ze wat handiger werd in de keuken. En dat heeft ook wel zijn vruchten afgeworden, want behalve één keer in de week koken, staat ze vaker in de keuken. Niet voor heel bijzondere dingen (tosti, gebakken ei, lunch van pasta of rijst/noedels, bakken van taart, cake, muffins), maar ze staat er met steeds meer zelfvertrouwen. En daar ging het me vooral om.
Wel mooi dat effect!
Misschien ga ik toch ook nog maar eens een poging doen om haar aan het koken te krijgen...
pi_206524643
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:58 schreef Donna het volgende:

[..]
https://www.hema.nl/koken(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Deze van de HEMA. In het middelste formaat past een hele appel, maar dan wel in partjes.
Ik heb die van de Hema en ook van Little Lovely Company. Die hebben ook geweldige rugzakken trouwens. Die van S. gaat al 3 jaar mee _O_
pi_206527571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat citroensap overheen doen. Wij hebben altijd wel een flesje staan. Dochter (11) is al jaren gewend om zelf haar appel te snijden en er citroensap overheen te doen.
Wordt dat dan niet vrij zuur?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
bruin is lekkerder aldus mijn oudste. Veel zoeter!
Bruin fruit wordt hier niet meer gegeten. Dat vinden ze beiden niet lekker. Ik ook niet trouwens.

Ach aan de andere kant zijn ze gewend om het zo op te eten.

Thuis wil ik dan nog wel eens een appel in partjes in een bakje doen voor ze
pi_206527616
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 22:59 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wordt dat dan niet vrij zuur?
Ik vind het prima smaken. Dochter vindt het zelfs lekkerder. Maar misschien komt dat doordat we allebei wel van zuur houden. (We zetten ook gerust onze tanden in een citroen.)

Hier worden ook andere tips besproken.
pi_206527728
Bruine bananen O+

Mijn oudste kreeg ook altijd gewoon een hele appel mee (hij mist nu 4 voortanden, dus nu tijdelijk even gesneden partjes), en de meiden volgend jaar als ze naar groep 3 gaan ook. Maar hier zijn vooral druiven, bessen en mini-komkommers favoriet.

Verder moeten ze hier vanaf de eerste schooldag al zelf hun tas 's ochtends inpakken en na school uitpakken en in de keuken zetten. Dat heb ik ze bewust gelijk vanaf het begin aangeleerd omdat dat mij veel gedoe scheelt. Ik smeer boterhammen, zet alles klaar en maak staartjes in de haren, maar dat is het. De rest moeten ze 's ochtends allemaal zelf doen. Ik zet nog wel de bekers en bakjes klaar, zelf smeren duurt nog een eeuwigheid en ik heb geen zin om een kwartier eerder op te moeten staan daarom ;) Maar oudste moet dat volgend jaar ook gaan doen.

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor Sinterklaas die niet uit cadeau's bestaat. Ik wil de dag wat meer vullen door een escaperoom/speurtocht voor ze te maken waarmee ze uiteindelijk de cadeau's kunnen vinden. De rode draad is nu klaar, alleen nog grafisch uitwerken (wat uiteraard het meeste tijd kost, dus ik loop netjes op schema).
pi_206529065
Er zitten 4 mannen op mijn dak, jaja 4 mannen op mijn dak.
En nee het zijn geen Pieten.

Echte Utrechters die meteen begonnen over de Ajax sjaals die ze spotten door het raam in B zijn kamer. :D Vooralsnog gaan ze als een razende en is het dakbeschot voor de leeftijd perfect. Duimen dat dat voor het hele dak geldt.
pi_206529185
Geïnspireerd door jullie heb ik vandaag het kind maar eens zijn eigen appel laten snijden. Hij wil per se geen hele mee, dus...
Vandaag had ie voor het eerst niet alleen gesneden, maar zelfs geschilde appel mee naar school :D
pi_206529358
Kan iemand onze boodschappen gaan zoeken, ik keek even hoe laat ze komen vandaag. De boodschappen zijn reeds bezorgd...uhm...ik weet niet waar maar iig niet bij ons huis.
pi_206529431
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Kan iemand onze boodschappen gaan zoeken, ik keek even hoe laat ze komen vandaag. De boodschappen zijn reeds bezorgd...uhm...ik weet niet waar maar iig niet bij ons huis.
Hier zijn ze niet... ze staan niet bij de mannen op het dak? ;)
Ik hoop dat de boodschappen nog ergens opduiken, vreemd...
pi_206529461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:19 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hier zijn ze niet... ze staan niet bij de mannen op het dak? ;)
Ik hoop dat de boodschappen nog ergens opduiken, vreemd...
Die vroeg ik het net inderdaad, geen AH busje gezien in de straat gaven ze aan. Ik hoop dat degene die ze heeft, ook betaald heeft. Ik heb ook een goede discussie nu met de AH chat. Het is echt bezorgd hoor mevrouw.
pi_206529480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:21 schreef exode het volgende:

[..]
Die vroeg ik het net inderdaad, geen AH busje gezien in de straat gaven ze aan. Ik hoop dat degene die ze heeft, ook betaald heeft. Ik heb ook een goede discussie nu met de AH chat. Het is echt bezorgd hoor mevrouw.
Fijn dat het bezorgd is, maar niet bij jullie... Waarom zou je boodschappen aannemen die je niet besteld hebt?
Of zouden ze jouw kratten verwisseld hebben met die van een ander?
Succes met AH...
pi_206529527
Dicht!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')