abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206466382
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Die zijn met een weekje weer terug in Afghanistan omdat ze erachter zijn gekomen dat ze slechts kannonvoer zijn, zonder bevoorraad te worden, zonder duidelijke doelen te krijgen, zonder enige steun.
Wellicht krijgen ze gewoon een vrije rol. "Steal what you can steal, rape what you can rape and kill what you can kill". Dat zijn ze min of meer in Afghanistan ook gewend.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206466389
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Amerikanen verklaren ons voor gek in ieder geval wat dat betreft, die vinden dat mayo op brood hoort, en op patat doe je ketchup. :')
Amerikanen :'). Ketchup hoort bij vlees, niet bij aardappel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206466540
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Amerikanen :'). Ketchup hoort bij vlees, niet bij aardappel.
Belangrijke zaken passeren hier de revue
Vakman pur sang
  donderdag 27 oktober 2022 @ 14:58:44 #204
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206466549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Amerikanen verklaren ons voor gek in ieder geval wat dat betreft, die vinden dat mayo op brood hoort, en op patat doe je ketchup. :')
Die zooi die ze daar mayo noemen hoort berhaupt niet op eten maar gewoon in de vuilcontainer of als smeerolie op een trekhaak.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_206466577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Die zooi die ze daar mayo noemen hoort berhaupt niet op eten maar gewoon in de vuilcontainer of als smeerolie op een trekhaak.
_O-

Wel waar.
pi_206466621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wellicht krijgen ze gewoon een vrije rol. "Steal what you can steal, rape what you can rape and kill what you can kill". Dat zijn ze min of meer in Afghanistan ook gewend.
Dat zie ik niet gebeuren met die rigide top down commando structuur daar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 15:19:08 #209
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206466663
quote:
Feiten en perceptie daarvan
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206466723
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:20 schreef polderturk het volgende:
Heeft Putler toch zijn doel bereikt.

Russen in het oosten en bij Kherson krijgen nu een beetje lucht.

Een aanval vanaf Belarus zal weer suicidaal zijn voor Rusland.

[ twitter ]
Ondertussen, 76 km noord-oost van het centrum van Kherson:
twitter
https://en.wikipedia.org/wiki/Davydiv_Brid
twitter
  donderdag 27 oktober 2022 @ 15:29:41 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206466767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat zie ik niet gebeuren met die rigide top down commando structuur daar.
Ja want momenteel plunderen, verkrachten en moorden de Russische soldaten niet.
pi_206466768
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Feiten: dat gebouw met alles wat er in staat ligt in puin.
Perceptie: Yippee-ki-yay, Motherfuckers
  donderdag 27 oktober 2022 @ 15:34:50 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206466792
Russia Now Has a Second Frontline Set Up Just to Kill Its Deserters
Ukrainian troops had found several dead Russian commanders with gunshot wounds to the back of their heads after top Russian military brass gave an order to gun down any fleeing troops.

Lees verder: https://www.yahoo.com/new(...)e-set-123404714.html
pi_206466835
Grappig nieuwsartikel over onverwachte gevolgen van de sancties: https://www.express.co.uk(...)an-10-drones-ukraine

MaAR Ze WErkuH NiEt Hoor EN WIJ ziJn Arm.
pi_206466880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja want momenteel plunderen, verkrachten en moorden de Russische soldaten niet.
Het probleem zit hem niet daarin maar in het uitvoeren van militaire operaties. Die lopen allemaal voor geen meter omdat lokale commandanten enkel de bevelen van hun meerderen mogen uitvoeren en zich dus moeilijk aan kunnen passen aan veranderende omstandigheden. Het meest extreme voorbeeld daarvan was hun poging om de rivier Donets over te steken in mei, daar bleven ze maar op exact dezelfde plek pontonbruggen aanleggen (want befehl ist befehl) om na 8 pogingen, honderden doden en gewonden en een compleet bataljon aan opgeblazen voertuigen toch maar de aftocht te blazen.
pi_206466922
quote:
Via deze tweet (waarvoor dank) ging ik naar het blog van Marit de Roy, en kwam daar dit stuk tegen:
https://www.maritderoij.c(...)g-een-handje-helpen/

Ik citeer daar een klein stukje uit:

quote:
Gaan we nu naar de belangrijkste zonde van de overschrijfjournalistiek: het kopiren van Russische persberichten en verklaringen van het Kremlin. Want dat geintje halen onze media zelfs na acht jaar oorlog nog steeds vrijwel dagelijks uit. Wordt er een krijgsgevangenenkamp met Azovstrijders aangevallen en wijst alles in de richting van Rusland? Gewoon een artikel wijden aan een bewering van het Kremlin dat Oekrane erachter zit. Zegt Rusland dat de Oekraense opmars in het zuiden, die duidelijk in volle gang is, gestopt is? Gewoon opschrijven.
Ik vind het hele stuk nogal de moeite waard, wat betreft de doeltreffende informatieoorlog die Rusland voert.

[ Bericht 0% gewijzigd door OllieA op 27-10-2022 16:10:17 (Spelfout) ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206466939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Overschrijfjournalistiek.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206466940
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:48 schreef OllieA het volgende:

[..]
Via deze tweet (waarvoor dank) ging ik naar het blog van Marit de Roy, en kwam daar dit stuk tegen:

[..]
Ik vind het hele stuk nogal de moeite waard, wat betreft de doeltreffende informatie oorlog die Rusland voert.
Goed stuk inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206466975
Dit soort gepruts blijft ook prachtig:
twitter
pi_206466995
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206467003
quote:
11s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukrainian troops had found several dead Russian commanders with gunshot wounds to the back of their heads after top Russian military brass gave an order to gun down any fleeing troops.

~O>

prachtig dit... laat de Orcs elkaar maar lekker uitroeien.
pi_206467014
quote:
11s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:

sorry, maar dat artikel heeft gewoon absoluut nul betrouwbaarheid en het 'verhaal' dat zogenaamd via de oerkainse inlichtingendienst opgenomen is en nu gepubliceerd is; bevat gewoon nt teveel elementen die de oekrainse kant heel graag over russische troepen verspreid (geen training, slechte uniformen, geen eten, deserterende soldaten).

Ongetwijfeld kloppen die punten wel als losse aspecten, maar de kans dat een russische soldaat zo letterlijk op die manier uitgebreid aan zijn vrouw gaat vertellen over de telefoon en dat dat 'toevallig' opgenomen wordt door de oekrainers acht ik eerder onwaarschijnlijker dan de meer aannemelijkere variant en dat deze opname gewoon gesimuleerd is.

Een reeler gesprek zou minimaal ook persoonlijke uitwiselingen en geruststellingen bevatten en ik denk dat een soldaat in die situatie bepaalde dingen liever niet zijn vrouw zou willen vertellen (over dat bebloede jack dat hij zou dragen, en afgepakt zou zij van een gedode soldaat)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206467025
quote:

[..]

[..]
Ik vind het hele stuk nogal de moeite waard, wat betreft de doeltreffende informatie oorlog die Rusland voert.
Ik kwam bij Marit uit via deze podcast https://www.nrc.nl/nieuws(...)-propaganda-a4145601 . Ik weet eerlijk gezegd niet meer wie die deelde, maar ook nog heel veel dank daarvoor. En ik vind dat ze heel treffende dingen zegt.
Ik vind dat stuk ook de moeite waard en het ergert mij ook vaak op allerlei vlakken dat journalisten klakkeloos opschrijven en overschrijven zonder door te vragen of zelf onderzoek te doen.
En die Russen manipuleren dus al jaren onze media, zijn zij daarin nou zo handig of zijn de lieden die bij de media werken zo gemakzuchtig?

In die podcast zit ook een stukje over de eis zaken van twee kanten te belichten (en net te doen of die twee kanten even zwaar wegen, zag je bij Corona veel, wetenschapper zegt A en wappie zegt B, we drukken beide zonder commentaar af).
Dat stukje, ongeveer: als persoon X zegt: ‘Het regent!’ en persoon Y zegt: ’De zon schijnt!’ dan is het niet de taak van de journalist deze beide zaken op te schrijven, maar om uit het raam te kijken.
pi_206467026
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]
sorry, maar dat artikel heeft gewoon absoluut nul betrouwbaarheid en het 'verhaal' dat zogenaamd via de oerkainse inlichtingendienst opgenomen is en nu gepubliceerd is; bevat gewoon nt teveel elementen die de oekrainse kant heel graag over russische troepen verspreid (geen training, slechte uniformen, geen eten, deserterende soldaten).

Ongetwijfeld kloppen die punten wel als losse aspecten, maar de kans dat een russische soldaat zo letterlijk op die manier uitgebreid aan zijn vrouw gaat vertellen over de telefoon en dat dat 'toevallig' opgenomen wordt door de oekrainers acht ik eerder onwaarschijnlijker dan de meer aannemelijkere variant en dat deze opname gewoon gesimuleerd is.

Een reeler gesprek zou minimaal ook persoonlijke uitwiselingen en geruststellingen bevatten en ik denk dat een soldaat in die situatie bepaalde dingen liever niet zijn vrouw zou willen vertellen (over dat bebloede jack dat hij zou dragen, en afgepakt zou zij van een gedode soldaat)
Op YT staan genoeg telefoongesprekken van Russen met het thuisfront.. En daar komen al deze dingen in naar voren..
pi_206467059
quote:
84s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Beter staat er een Russische V op die het Kremlin opblaast _O_ _O_ _O_
Wel grappig. De V in de film en de V op Russische voertuigen. Alleen is V bij Rusland het teken van de fascisten.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:21:11 #228
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_206467130
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:09 schreef polderturk het volgende:
Wel grappig. De V in de film en de V op Russische voertuigen. Alleen is V bij Rusland het teken van de fascisten.
Och, de baddies hebben wel vaker de V gekaapt.

Ik ga naar huis.
pi_206467171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik zie hier https://militaryland.net/maps/deployment-map/ niet echt vermindering bij Kherson, noch bij Bakhmut. Ik denk dat Oekrane die legereenheden niet bij Kherson vandaan haalt.
Als je die map zo ziet zou je denken, maak de push naar Melitopol en Mariupol.
pi_206467183
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:21 schreef nietzman het volgende:

[..]
Och, de baddies hebben wel vaker de V gekaapt.

[ afbeelding ]
Lol is dit voor of tijdens de oorlog?
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:31:27 #231
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206467201
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:02 schreef RM-rf het volgende:

Maar hoe werkt dat dan, hebben ze in Kyiv ergens een studio staan? Een rolodex met 100en verschillende stem acteurs die allemaal redelijk geloofwaardig hun verhaaltje doen, allemaal behoorlijk accuraat verscheidene rus regionale accenten na kunnen doen?

Ik klik af en toe wel eens van die berichten aan, ik spreek geen rus, herken dus sowieso geen accenten, luister niet aandachtig, maar je hebt mensen die dat wel doen, en die luisteren wel aandachtig, en hebben ondertussen al 100en van die dingen vertaalt. Dan moet je al een belachelijk grote pool mensen hebben die dat doen. Anders hoor je vanzelf weer dezelfde stemmen. En dan kruip je vanzelf richting dat iets niet geheim blijft, als je aan de lopende band nieuwe mensen in 'het complot' moet betrekken.

quote:
Een reeler gesprek zou minimaal ook persoonlijke uitwiselingen en geruststellingen bevatten
En da's de veronderstelling dat de geheime dienst van oekraine ook het hele gesprek publiceert, ipv dat wat hun interessant vinden voor de buitenwereld.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:31:43 #232
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_206467204
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:28 schreef TheJanitor het volgende:

Lol is dit voor of tijdens de oorlog?
Tijdens. Was een reactie van de Duitsers op het gebruik van de V door de geallieerden.

https://www.annefrank.org/nl/timeline/66/v-victorie/

Ik ga naar huis.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:38:41 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206467265
quote:

[..]

[..]
Ik vind het hele stuk nogal de moeite waard, wat betreft de doeltreffende informatieoorlog die Rusland voert.
Ik ook. Aanrader!
pi_206467287
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar hoe werkt dat dan, hebben ze in Kyiv ergens een studio staan? Een rolodex met 100en verschillende stem acteurs die allemaal redelijk geloofwaardig hun verhaaltje doen, allemaal behoorlijk accuraat verscheidene rus regionale accenten na kunnen doen?

Ik klik af en toe wel eens van die berichten aan, ik spreek geen rus, herken dus sowieso geen accenten, luister niet aandachtig, maar je hebt mensen die dat wel doen, en die luisteren wel aandachtig, en hebben ondertussen al 100en van die dingen vertaalt. Dan moet je al een belachelijk grote pool mensen hebben die dat doen. Anders hoor je vanzelf weer dezelfde stemmen. En dan kruip je vanzelf richting dat iets niet geheim blijft, als je aan de lopende band nieuwe mensen in 'het complot' moet betrekken.
[..]
En da's de veronderstelling dat de geheime dienst van oekraine ook het hele gesprek publiceert, ipv dat wat hun interessant vinden voor de buitenwereld.
Juist in het gesprek dat gepubliceerd is, ontbreekt eigenlijk iedere controleerbare informatie, en is het cross-chekcken praktisch onmogelijk...
wat roepen over het ngeloofwaardig' zijn van een accent zou nutteloos zijn omdat er verder niks bekend is over de afgeluisterde personen.

Het hele gesprek bevat vooral clich's die al heel vaak weergegeven zijn, over totaal ongemotiveerde soldaten, niks te eten hebben en het stelen van warme kleding (in een nogal overdreven grafisch stukje waar hij zn verhaal verteld over een bebloed jack dat hij van een dode soldaat afgepakt zou hebben, maar 'die tenminste warm is) ...'
Alles leuk en aardig, maar de geloofwaardigheid dat wrkelijk iemand zo met het thuisfront alles verteld is eerder zeer laag.

Ongetwijfeld klopt de basis in de realiteit vast, maar de kans dat dit telefoongesprek werkelijk waar is, acht ik eerder laag en ik schat eigenlijk in dat de kans groot is dat dit an sich gewoon bewust gefakede informatie is...
Hoe graag ik ook wil geloven wat er achter steekt, maar juist over zulke zaken moet je volgens mij k zeer kritisch zijn en realiseren dat in een oorlog informatie-voorziening altijd sterk gemanipuleerd kan worden van verschillende kanten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206467297
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:31 schreef nietzman het volgende:

[..]
Tijdens. Was een reactie van de Duitsers op het gebruik van de V door de geallieerden.

https://www.annefrank.org/nl/timeline/66/v-victorie/

[ afbeelding ]
Thanks! Altijd interessant.
pi_206467343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Juist in het gesprek dat gepubliceerd is, ontbreekt eigenlijk iedere controleerbare informatie, en is het cross-chekcken praktisch onmogelijk...
wat roepen over het ngeloofwaardig' zijn van een accent zou nutteloos zijn omdat er verder niks bekend is over de afgeluisterde personen.

Het hele gesprek bevat vooral clich's die al heel vaak weergegeven zijn, over totaal ongemotiveerde soldaten, niks te eten hebben en het stelen van warme kleding (in een nogal overdreven grafisch stukje waar hij zn verhaal verteld over een bebloed jack dat hij van een dode soldaat afgepakt zou hebben, maar 'die tenminste warm is) ...'
Alles leuk en aardig, maar de geloofwaardigheid dat wrkelijk iemand zo met het thuisfront alles verteld is eerder zeer laag.

Ongetwijfeld klopt de basis in de realiteit vast, maar de kans dat dit telefoongesprek werkelijk waar is, acht ik eerder laag en ik schat eigenlijk in dat de kans groot is dat dit an sich gewoon bewust gefakede informatie is...
Hoe graag ik ook wil geloven wat er achter steekt, maar juist over zulke zaken moet je volgens mij k zeer kritisch zijn en realiseren dat in een oorlog informatie-voorziening altijd sterk gemanipuleerd kan worden van verschillende kanten
Ja deze fragmenten doen me altijd denken aan van die 'straatinterviews' waar dan iemand aan een Amerikaan vraagt waar China ligt en ze dan Congo aanwijzen. Iedereen allemaal 'ha-ha hi-hi ho-ho wat zijn die Amerikanen dom!'. Dat terwijl je helemaal niet weet hoeveel mensen het wl juist hadden, misschien wel 1000 voor elke die het fout had n je niet weet of het in scene is gezet of niet. Niemand die het kan controleren.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:52:12 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206467357
Poetin is weer aan het ratelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:53:41 #239
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_206467364
twitter
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_206467369
Op BNR expert ASML dat er grote problemen komen als de Chinezen niets meer afnemen van ASML waar het nu wel naar uitziet.
Vakman pur sang
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:54:51 #241
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206467372
quote:
Hij is al bezig. of komt er meer? Tot nu echt geen interessante dingen gehoord. Zelfde shit als altijd.
pi_206467373
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin is weer aan het ratelen.
Die is echt van het padje af. Het gevaarlijke is dat hij er oprecht in gelooft. Hij roept al jaren dat het Westen overal zijn wil wil doordrukken en slaven maken van de Russen etc.

Dit kan alleen opgelost worden door vernietiging. Deze man en zijn regime zullen nooit bij zinnen komen.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:55:55 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206467381
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:55 schreef Confetti het volgende:

[..]
Die is echt van het padje af. Het gevaarlijke is dat hij er oprecht in gelooft. Hij roept al jaren dat het Westen overal zijn wil wil doordrukken en slaven maken van de Russen etc.

Dit kan alleen opgelost worden door vernietiging. Deze man en zijn regime zullen nooit bij zinnen komen.
Dat is ook weer wat extreem. Het probleem zijn nog steeds voor Poetin & co imo.
pi_206467387
quote:

[..]

Nou ja daar heeft hij min of meer ook gelijk in. Het westen heeft niks aan een machtig rusland
Vakman pur sang
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:59:24 #245
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206467396
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja daar heeft hij min of meer ook gelijk in. Het westen heeft niks aan een machtig rusland
If you can't beat them, join them :P

Wat natuurlijk ook bijna gebeurde toen ze uitgenodigd werden voor de NATO.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:00:45 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:06:32 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206467497
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:14 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Dat zijn die hasjrokende excuussoldaten die binnen 0,4 dagen door de Taliban uit heel het land verdreven zijn.
Maar toen vochten ze voor een corrupt regime dat niet betaalde en oh wacht.....
pi_206467541
Hopen op grote biem zo
pi_206467554
quote:
Lekker klagen. De Oekraners die zich in de bezette dorpen en gehuchten schuilhielden hebben maanden geleefd op rauwe aardappels en koude brandnetelsoep omdat ze geen vuur durfden maken.
Dat stelen is een Russisch gebruik. In het boek De Zinkjongens komt het verschillende malen voor. Jongens die vrijwillig naar Afghanistan vertrokken vol dromen van kameraadschap en verbroedering in het leger, die riemen, schoenen, eten moeten afstaan. Ook, die heb ik hier nog niet gehoord, ,maar diverse malen in De Zinkjongens gelezen: meerderen die gewone soldaten dwingen hun laarzen schoon te likken.
In die oktoberlezing werd verteld dat het een Oekraense tactiek is niet de tanks maar de brandstofwagens kapot te schieten: zonder brandstof staat de tank stil en valt hij onbeschadigd in Oekraense handen.
pi_206467601
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:17 schreef la_perle_rouge het volgende:

In die oktoberlezing werd verteld dat het een Oekraense tactiek is niet de tanks maar de brandstofwagens kapot te schieten: zonder brandstof staat de tank stil en valt hij onbeschadigd in Oekraense handen.
Dat is al maanden bekend. Die hele Russische logistiek is prioriteit om in puin te worden geschoten.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:22:41 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:26:17 #253
6484 ExTec
pi_206467649
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Het is overigens niet 'toevallig' h, dat oekrainse geheime dienst dat allemaal afluistert. Het is een bewuste keuze van oekraine om roaming van elk netwerk, naar elk netwerk toe te staan. Juist omdat je dan kan afluisteren.

Maar goed; als jij je opstelt a'la: ze noemen geen naam en rugnummers van de soldaten in kwestie, dus ik kan het niet verifiren! - dan zijn we idd klaar.

Dat komt bij mij nogal over als: verblind door de hoeveelheid info die we krijgen, denken we ook dat we alles krijgen, en denk ik dan iets te missen, dan is er iets niet pluis.

quote:
Niet direct, maar indirect natuurlijk wel. Het is weinig voor de handliggend dat oekrainers zelf rus spreken met het accent wat gangbaar is in vladivostok, bv. Wellicht spreken ze rus met het accent wat in belgorod gangbaar is. En als jij dan nu al 8 maanden dit soort dingen zit te beluisteren, gaat je vanzelf opvallen dat je alleen maar belgorod accent hoort, en bv nooit moskou accent of weet ik veel wat.

quote:
Da's een stukje persoonlijke invulling. Jij zou er blijkbaar voor kiezen om het thuisfront te beschermen tegen het ergste, duidelijk. Er zullen ongetwijfeld gesprekken zijn met het thuisfront zijn waar man mooi weer speelt, en louter vraagt hoe het met de gebroken teen van tante sjaan gaat, maar: die zijn niet boeiend voor de geheime dienst van oekraine, en ook niet voor ander publiek. En om die reden hoor je die niet. Ken je het gezegde: goed nieuws is geen nieuws?

quote:
Lijkt me allemaal heel erg veel moeite, om dit te orkestreren, met verbazend weinig opbrengst. En de logistieke limiteringen waar je dan tegen aan gaat lopen, die negeer je. ;)

De auteur van wartranslated.com, dat is iemand die veel van die vertalingen doet, heeft een keer een stukje geschreven hierover:

Can we believe the Russian phone calls intercepted and published by Ukrainian SBU and GUR?.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:26:42 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206467654
Hm volgens Poetin stond Oekraine op het punt van binnenvallen (in rusland)

Zou moskou dan ook in 3 dagen gepakt zijn?
pi_206467669
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je blijft dit maar herhalen.
Sinds 1991 heeft het westen Poetins Rusland veel kansen gegeven. Het westen heeft absoluut voordeel bij een welvarend Rusland, zowel vanwege grondstoffen, als uit algemeen humanitaire motieven.
Een militair machtig Rusland met imperialistische dromen, daar hebben het westen en aangrenzende landen totaal geen belang bij.
Merkel's politiek, die nu alom als naef weggezet wordt, had Rusland welvarend kunnen maken als al dat geld niet was weggepist richting vriendjes en wapens.
Als dat geld was ingezet voor infrastructuur buiten de grote steden, om het leven van burgers te verbeteren dan had Rusland er nu veel beter voorgestaan. Landjepik is niet alleen misdadig, maar ook niet zinvol, wanneer je eigen infra niet op orde kan krijgen. En dat is niet de schuld van het westen, maar het gevolg van keuzes van de Poetinkliek.
En dat middeleeuwse gelul over bufferzones in een tijd van ICBMs is volstrekt irreel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:33:05 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206467732
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is al maanden bekend. Die hele Russische logistiek is prioriteit om in puin te worden geschoten.
Ja, klontje, hij vertelde dat over de slag om Kyiv. Ook al maanden bekend maar weer verteld dat het Oekraense leger niet met n centrale leiding werkt maar de verschillende onderdelen vrij laat in hun besluiten. En zo werden er nog meer open deuren ingetrapt. Maar dat die tank uit die post waardeloos zonder brandstof staat is dus heel verklaarbaar vanuit de Oekraense basistactieken.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 27-10-2022 17:42:28 ]
pi_206467755
Hier ben ik wel huiverig om.
Het Oosten van Rusland kan afbrokkelen en dan kan China ingrijpen en die gebieden annexeren. Er wonen daar allerlei minderheden. We hebben gezien hoe Chinezen met minderheden zoals Tibetanen en Oeigoeren omgaan.

twitter
pi_206467758
quote:

[..]
.
Propaganda..... als die lelijke kutsmurf iets op tv zegt is dat enkel en alleen om z'n eigen volk voor te liegen.
pi_206467799
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm volgens Poetin stond Oekraine op het punt van binnenvallen (in rusland)

Zou moskou dan ook in 3 dagen gepakt zijn?
Dat was een van de vele leugens om de aanval te rechtvaardigen. Onzin dus. In Oekrane zitten niet bovengemiddeld veel nazi’s (anders dan in Nederland kwamen ze niet in het parlement), zijn bijna heen satanisten, wilden ze niet Rusland aanvallen, hebben ze geen ‘vuile’ bom, werden Russisch sprekenden en Joden niet gediscrimineerd en gepest (maar kozen ze een Russisch sprekende Jood die geen cocane snuift als president).
En al het andere wat Rusland/Poetin heeft verteld, vertelt en nog gaat vertellen is ook niet waar.
pi_206467854
Ik zit dat liveblog van de Telegraaf te lezen maar wat een hoop onzin komt er toch weer uit die man.

En inderdaad, hij lijkt er zelf oprecht in te geloven.
pi_206467875
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:28 schreef OllieA het volgende:

[..]

Een militair machtig Rusland met imperialistische dromen, daar hebben het westen en aangrenzende landen totaal geen belang bij.
Ja dat bedoel ik.
Vakman pur sang
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:48:05 #263
6484 ExTec
pi_206467876
quote:

[..]

[..]
Wat mij betreft een must read, idd. :)
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:49:11 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206467883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:36 schreef polderturk het volgende:
Het Oosten van Rusland kan afbrokkelen en dan kan China ingrijpen en die gebieden annexeren. Er wonen daar allerlei minderheden. We hebben gezien hoe Chinezen met minderheden zoals Tibetanen en Oeigoeren omgaan.

[ twitter ]
Lijkt me juist een geweldige move *O*
Rusland behandeld hun minderheden als stront. Ik weet wel zeker dat ze erop vooruit gaan als ze onder China vallen. De Ughurs worden keihard aangepakt omdat ze al tientallen jaren aanslagen plegen en zelfs in Beijing een aanval hebben gedaan. Tja, dan vraag je er gewoon om.

Er zijn ook andere minderheden in China en die worden stukken beter behandeld.
pi_206467906
Een bargevecht in Duitsland. Een Duitse vrouw geeft een klap aan een Rus die Oleg heet en de Rus geeft een keiharde knal terug.

Wat mij betreft wordt die Rus gelijk gedeporteerd, zodat hij een oproep krijgt voor het leger. Een vrouw sla je niet.

twitter
pi_206467912
quote:

[ twitter ]
Ik zie eigenlijk niet in waarom dit als realistisch scenario wordt gezien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206467914
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Lijkt me juist een geweldige move *O*
Rusland behandeld hun minderheden als stront. Ik weet wel zeker dat ze erop vooruit gaan als ze onder China vallen. De Ughurs worden keihard aangepakt omdat ze al tientallen jaren aanslagen plegen en zelfs in Beijing een aanval hebben gedaan. Tja, dan vraag je er gewoon om.

Er zijn ook andere minderheden in China en die worden stukken beter behandeld.
:') :')

En Geert, waarom plegen ze die aanslagen denk je?
pi_206467918
quote:

[ twitter ]
Zou ff geen enkele reden kunnen bedenken waarom China dat zou willen. Taiwan daarentegen wel.
Vakman pur sang
pi_206467935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:51 schreef polderturk het volgende:
Een bargevecht in Duitsland. Een Duitse vrouw geeft een klap aan een Rus die Oleg heet en de Rus geeft een keiharde knal terug.

Wat mij betreft wordt die Rus gelijk gedeporteerd, zodat hij een oproep krijgt voor het leger. Een vrouw sla je niet.

[ twitter ]
Tokkie Glennis Grace wannebe wijf moet gewoon normaal doen. :{w
pi_206467955
quote:

[ twitter ]
Als je als vrouw de eerste klap geeft kan je er ook een terug verwachten.
pi_206467973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:58 schreef XSbig het volgende:

[..]
Als je als vrouw de eerste klap geeft kan je er ook een terug verwachten.
Emancipatie enzo.
Onzin dat je een vrouw niet zou mogen slaan, ja okay niet zomaar omdat je het wil.
Maar als ze klappen gaat uitdelen, gewoon bats, knock-out slaan.
Moet ze maar normaal doen.
pi_206468010
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:06:03 #273
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206468021
quote:

[ twitter ]
Agressie en escalatie is echt volledig van haar kant. Ja ff zuur die tik terug maar dat overleeft ze wel en het leert haar dat ze niet altijd een grote bek kan hebben en tikken kan uitdelen zonder gevolgen.
pi_206468028
quote:

[ twitter ]
:').

Je blijft gewoon af van een ander, man of vrouw of wat dan ook maakt verder niet uit.

Als je als vrouw klappen begint uit te delen mag je ze zeker ook terugverwachten.

What the fuck joh, alsof geweld door vrouwen geen geweld is. :').
pi_206468037
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:04 schreef Aether het volgende:

[..]
Hollandse friet uit Brabant :+

[ afbeelding ]
Ze moesten het "LEKKERS UIT BRABANT" noemen.
Het is hier Brabant. Niet Holland.
Of lekkers uit Nederland.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:14:26 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206468117
Russian journalist and Putin’s rumoured goddaughter flees to Lithuania

According to the Russian state news agency Tass, the country's security services had an order to arrest Sobchak as a suspect in the same criminal case as her media director Kirill Sukhanov.

A court in Moscow jailed Sukhanov on Wednesday on charges of trying to extort 11m roubles (154,000) from Sergey Chemezov, the head of the Russian state defence corporation Rostec and a former KGB general close to Putin.

Sukhanov is the commercial director of Ostorozhno Media, one of the only remaining news projects operating inside Russia that has criticised the Kremlin since the start of the war in Ukraine.

Sobchak suggested on Telegram that his arrest was linked to a documentary series on the use of torture in Russian prisons.

Lees verder: https://www.theguardian.c(...)a-after-raid-on-home
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:14:32 #277
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206468118
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:06 schreef YStec het volgende:

[..]
:').

Je blijft gewoon af van een ander, man of vrouw of wat dan ook maakt verder niet uit.

Als je als vrouw klappen begint uit te delen mag je ze zeker ook terugverwachten.

What the fuck joh, alsof geweld door vrouwen geen geweld is. :').
Ja en nee. Ze mag een pets terugkrijgen maar het siert een veel sterkere partij om ten eerste al te zorgen dat zo'n dronken mokkel niet in je buurt komt en ten tweede om dan in te houden.

Dat wijf kan volgens mij in eerste instantie al nauwelijks rechtop lopen/staan dus even uitstappen was al handig geweest.

Niet dat ik er wakker van lig dat ze hier tegenaan liep, maar toch.
pi_206468165
quote:

[ twitter ]
Slaan als een vent incasseren als een vent.

Ze kreeg een harde vlakke hand terug, anders was ze wel knockie
Vakman pur sang
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:34:21 #280
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:36:49 #281
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:43:39 #282
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206468408
quote:
Ja leuk.
Nu nog cardiologen en tandartsen sturen. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206468438
quote:
Een vrouw sla je niet.
Een vrouw gedraagt zich ook niet als een doorgesnoven Badr. Terechte pets.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:51:17 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206468496
quote:

[ twitter ]
Russen uitschelden en klappen! Wat een topvrouw _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206468506
quote:

donderdag 27 oktober 2022 @ 18:54:25 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206468533
quote:

[ twitter ]
Dit soort Russofobie is gevaarlijk, laten we daar ver van blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:56:36 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206468567
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit soort Russofobie is gevaarlijk, laten we daar ver van blijven.
Ik vind het wel mooi. De Russen oogsten wat ze zaaien :) In Duitsland zit het vol met verrotte Russen. Hier in Nederland valt dat wel mee en zullen we dit soort taferelen niet snel zien.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206468574
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik.
Selectief quoten.
Ok. Laatste keer dat ik op jou reageer. Je vermaakt je verder maar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:57:49 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206468583
quote:
84s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vind het wel mooi. De Russen oogsten wat ze zaaien :) In Duitsland zit het vol met verrotte Russen. Hier in Nederland valt dat wel mee en zullen we dit soort taferelen niet snel zien.
Nee, dat is niet mooi. Een dronkemansopstootje in een bar in Duitsland heeft niets te maken met de oorlog in Oekraine, laten we het zuiver houden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:59:37 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206468607
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 18:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat is niet mooi. Een dronkemansopstootje in een bar in Duitsland heeft niets te maken met de oorlog in Oekraine, laten we het zuiver houden.
Dat filmpje van een Rus die wat tikken krijgt in een Belgische kroeg is ook wel mooi. Hij riep russki mir naar Oekrainers :')
  donderdag 27 oktober 2022 @ 19:00:16 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206468619
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:28 schreef OllieA het volgende:

[..]
Je blijft dit maar herhalen.
Sinds 1991 heeft het westen Poetins Rusland veel kansen gegeven. Het westen heeft absoluut voordeel bij een welvarend Rusland, zowel vanwege grondstoffen, als uit algemeen humanitaire motieven.
Merkel's politiek, die nu alom als naef weggezet wordt, had Rusland welvarend kunnen maken als al dat geld niet was weggepist richting vriendjes en wapens.
Als dat geld was ingezet voor infrastructuur buiten de grote steden, om het leven van burgers te verbeteren dan had Rusland er nu veel beter voorgestaan. Landjepik is niet alleen misdadig, maar ook niet zinvol, wanneer je eigen infra niet op orde kan krijgen. En dat is niet de schuld van het westen, maar het gevolg van keuzes van de Poetinkliek.
En dat middeleeuwse gelul over bufferzones in een tijd van ICBMs is volstrekt irreel.
Putin heeft geen enkel respect voor de gewone mens
al sterven ze met 100.000 tegelijk, het enige dat ie niet leuk vind is dat er geen russen meer in rusland wonen
Ook niet met gewone soldaten , hij vertrouwde op zijn Nucleare superwapens

twitter

twitter

twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206468629
quote:

[..]

Jij hebt het licht ook eindelijk gezien zie ik?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206468712
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hollanders zeggen patat.
Lang niet iedere Nederlander is een hollander.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 19:09:55 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206468776
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hollanders zeggen patat.
Het is патат
  donderdag 27 oktober 2022 @ 19:21:01 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206468944
Die Russische soldaten komen nauwelijks vooruit in Oekrane? Hoe moeten die 15 miljoen dan Europa doormarcheren? Met AK-47's? Ze zullen platgewalsd worden door drones, tanks, artillerie, MLRS F-15's, F-16's, F-35's, etc etc etc etc voordat ze ook maar een paar kilometer de grens zijn gepasseerd tussen Wit-Rusland en Polen.

twitter
pi_206469036
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:21 schreef polderturk het volgende:
Die Russische soldaten komen nauwelijks vooruit in Oekrane? Hoe moeten die 15 miljoen dan Europa doormarcheren? Met AK-47's? Ze zullen platgewalsd worden door drones, tanks, artillerie, MLRS F-15's, F-16's, F-35's, etc etc etc etc voordat ze ook maar een paar kilometer de grens zijn gepasseerd tussen Wit-Rusland en Polen.

[ twitter ]
Dit is allemaal gelul van een dronken aardbei. Rusland gaat echt geen confrontatie met de NAVO aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')