TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 09:45 |
![]() ![]() Circuit of The Americas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 09:47 |
Ik blijf het nog steeds interessant vinden dat Mercedes denkt dat ze grote stappen gemaakt hebben. Toegegeven, ze zaten er heel dicht bij deze race (Hamilton in ieder geval), al bleek dat zodra Max er voorbij was dat de tijd weer rap omhoog ging. | |
Rianne84 | maandag 24 oktober 2022 @ 09:48 |
Hadden ze HAM niet ook op mediums moeten zetten? Of was de Mercedes echt zoveel langzamer? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 09:49 |
Misschien waren ze even sneller, maar had Hamilton zijn banden opgevreten. | |
Donna | maandag 24 oktober 2022 @ 09:51 |
En hij had geen nieuwe M's meer toch? | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 09:52 |
Ik heb geen Twitter, dus kan iemand even de team berichten post waarin ze het gedrag van de fans t.a.v. Max en Checo veroordelen?
| |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 09:52 |
En dat ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 09:53 |
30 seconden is echt belachelijk veel, het probleem is dat die straffen helemaal niet meer in verhouding staan. Als je wat onderdelen wisselt voor de race moet je 10 plekken naar achteren, maar iemand op volle snelheid op een recht stuk ineens blokken is maar 3 plekken ![]() | |
TweedeKlum | maandag 24 oktober 2022 @ 09:53 |
Die had 'ie niet meer. Ver ging lang niet voluit voordat die pitstop bijna de boel verklootte, ook wellicht om Per dichterbij te laten komen? | |
Tarado | maandag 24 oktober 2022 @ 09:54 |
Dit was voor hun weer een gunstig circuit en dan zit je er in kwali nog een halve seconde vanaf, op racepace zijn ze meestal wat beter en zal het 0,3 zijn of zoiets, dat is nog steeds veel. Plus dat ze met die drag het wapen wat ze tot dit jaar hadden, straight line speed, nu niet meer hebben. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 09:54 |
Ik ga er vanuit dat ie wel twee keer nadenkt. Of hij moet gaan voor de kortste F1 carriere ooit door naast Max in te stappen. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 09:55 |
Sja, er zijn zoveel regels, dat er allemaal rare dingen zijn ontstaan. En dan zijn er nog regels die dat proberen recht te trekken, met kwadratische effecten ![]() | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 09:55 |
Niemand is succesvol naast MAX, hij heeft al een boel teamgenoten versleten..... | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 oktober 2022 @ 09:56 |
WE staan nu gelijk met Spanje en de VS vwb het aantal GP-overwinningen ![]() | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 09:58 |
Maar ligt dat aan Max of aan de RB? Leclerc kon met dezelfde strategie niet in de buurt komen van Hamilton aan het einde, Perez kon ook geen serieuze poging wagen bij Russell.. de situatie vertekent wel een beetje omdat Sainz er al zo snel uit lag en Leclerc en Perez verder naar achteren starten, maar met 2x een SC was Hamilton eerder dit jaar wel ingehaald door Leclerc en Perez, denk ik. | |
JohnnyKnoxville | maandag 24 oktober 2022 @ 09:59 |
Waarschijnlijk al gezegd hoor, maar na de Stroll-Alonso en Max-Hamilton-filmpjes te hebben bekeken, maakt Hamilton mijns inziens dezelfde beweging als Stroll. Enig verschil is dat Hamilton het bij aanremmen doet en Stroll op volle snelheid. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 09:59 |
| |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 09:59 |
Spanje is dan Alonso en 1x Sainz? ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 10:01 |
Place your bets... now. | |
beantherio | maandag 24 oktober 2022 @ 10:03 |
Klopt. Voor Alonso wisten Spaanse coureurs zelfs maar 2x het podium te halen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 10:03 |
De combinatie RB en Max. Het is toch wel duidelijk dat hij weet hoe en wat hij uit de wagen kan halen. Veel andere coureurs hebben dat niet. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 10:04 |
Max had nog tijd om te reageren, die tijd had Alonso niet toch? Dan is het ook onmogelijk om een crash te voorkomen.. Maar als Alonso wel kan reageren en er "gewoon" voorbij gaat, had Stroll ook geen straf gekregen waarschijnlijk. Er wordt dan toch gekeken naar de uitkomst van de actie. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 24 oktober 2022 @ 10:05 |
Ja, volgens mij wel. De La Rosa is nooit verder gekomen dan P2 en daarvoor was het allemaal nog minder. | |
Black-Death | maandag 24 oktober 2022 @ 10:05 |
Die actie van Russel... kon hij daar nou echt zo veel aan doen? Ik ben echt geen fan van Russel en hij heeft al meerdere malen anderen uit de race gekogeld, maar ik zie ontzettend veel ophef op social media over een te milde straf.. ik vond het toch meer een race-incident.. of zit ik er dan volledig naast? | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 10:06 |
Het blokkeren werd genoemd als reden dat hij geen controle meer had op dat moment | |
JohnnyKnoxville | maandag 24 oktober 2022 @ 10:07 |
Daar heb je een punt. Alonso reed er wellicht wat kort op, maar hoefde niet te verwachten dat Stroll op deze manier van zijn lijn af zou gaan. Max heeft wat meer ervaring bij een van de lijn afrijdende Hamilton. Max verdedigt zelf ook vaak fel trouwens. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 10:11 |
Volgens mij heb ik toch een zeer gedurfde inhaalactie van Perez gezien in de S-bochten? | |
Tarado | maandag 24 oktober 2022 @ 10:11 |
Hij was wel fout alleen maakt Sainz ook een wat vreemde move naar binnen, die had de buitenkant moeten houden, die wilde te snel zijn mindere start goed maken. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 10:12 |
Oh, die heb ik dan gewist uit mijn geheugen ![]() | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 10:13 |
Sja, als je voor de zoveelste keer op identieke wijze iemand uit de race knalt krijg je dat. Ik vind dat ie gewoon te hard en te lomp bocht 1 wilde, iets waar anderen ook vaak hard voor bekritiseerd worden. Dat Sainz daar 'raar' de bocht maakt met Hamilton aan de buitenkant maakt het niet Sainz zijn schuld imo. Feit blijft dat er weer een fopstraf wordt uitgedeeld (anders hadden ze het als race incident moeten afdoen) waar een ander ontiegelijk hard gestraft omdat de stewards verzaakt hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 24-10-2022 10:20:48 ] | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 oktober 2022 @ 10:14 |
Was vlak na de pitstop inderdaad. Die bij Perez was ook best traag. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 10:15 |
Ham ging ook weer terug naar rechts om de bocht beter te kunnen nemen (ja bklijkbaar kent ie het buiten-binnen-buiten principe nu ineens wel). Max komt dan ook weer naar rechts en het is duwen en trekken, soms best close, maar deze keer geen achterwiel geraakt. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 10:19 |
Oh, die actie kan ik me wel herinneren ja, maar dat was een actie om er voor te blijven bij Russel, ik doelde vooral op het 1e deel waar Perez achter Russell bleef "hangen" zonder een echte actie. Als die RB echt zoveel sneller is dan de Mercedes, had ik daar op z'n minst een actie verwacht. Zeker als je dat vergelijkt met Max met Leclerc en Hamilton aan het einde.. (en of Max de RB dan beter lijkt te maken dan hij is of dat Perez er veel minder uithaalt, laat ik even in het midden) | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 10:21 |
Dat was exact bij Haas eerder het geval toen ze een verplichte neuscorrectie moesten doen. Precies hierom kreeg Haas dus eerder wel de meatball. Exact hierom. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 10:22 |
Ah zo ja, maar toch was Russel Perez daar wel gewoon voorbij. In de eerste bocht was Perez even voor, daarna Russel weer. En toen uit het niks haalde die Russel in in die bochten combinatie. Althans zo zag/ herinner ik het, heb geen replay gezien nog. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 10:24 |
Ik snap die straf sowieso niet. Heb documenten niet nagekeken, maar is die nou gegeven omdat Alonso heeft gereden zonder zijn rechter spiegel? | |
Tarado | maandag 24 oktober 2022 @ 10:25 |
Ach de FIA is wel consequent inconsequent, dat houdt nooit op. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 10:32 |
| |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 10:32 |
Dat klopt. En daarom zijn er ook zo enorm veel discussies. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 10:33 |
En bij Perez was die er al af voordat ze tot een meatball zijn over zouden gaan (binnen enkele ronden meen ik), dat was bij Haas niet zo. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 10:34 |
Het klopt sowieso van geen kant. Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld. Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. het rondrijden zonder zijn recht spiegel dan is een tijdstraf totale onzin. Hij moet dan gewoon gediskwalificeerd worden, want je kan niet tijdens een pitstop een nieuwe spiegel installeren. De stewards leggen nu alle verantwoordelijkheid bij de teams neer. De teams moeten dus, ook al krijgen ze geen meatball, maar een muntje opgooien om te bepalen of de stewards het wel of niet gevaarlijk genoeg vinden. Je hebt zo'n meatball vlag voor een reden. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 10:35 |
In dit geval zou het dan gewoon een DQ moeten zijn. Auto voldoet niet meer aan de regels, is onveilig en moet uit de race gehaald worden. Een tijdstraf is echt bullshit, want je kan geen spiegel vervangen met een pitstop. Het klopt van geen kant. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 10:36 |
Punt 13 vind ik wel apart. De stewards bekritiseren hier de race director? | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 10:36 |
RB had blijkbaar nagevraagd bij de stewards of de auto onveilig was (en het antwoord was nee), terwijl Alpine dit niet heeft gedaan. Dat wordt in ieder geval genoemd bij het document over het protest van Haas tegen Perez | |
WhateverWhatever | maandag 24 oktober 2022 @ 10:36 |
Prachtige race, Max gaat de GOAT worden, prachtig hoe hij de fout van de Pit weer wegrijd en Hamilton weer lekker laat piepen. | |
Tarado | maandag 24 oktober 2022 @ 10:38 |
Ook zij missen Masi. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 10:39 |
Ze maken het zichzelf wel heel lastig zo. Wanneer is het wel gevaarlijk? Wanneer niet? Wie bepaalt dat? Hoe bepaal je dat? Uiteindelijk brak zowel bij Perez als bij Alonso een stuk af, dus dat stukje zou toch niet verschillend beoordeeld moeten worden? Ik snap volkomen dat rondrijden zonder een tweede spiegel gevaarlijk is, maar dan moet hij gewoon uit de race gehaald worden. | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 10:39 |
De F1 is overgereguleerd. Voor elke gebeurtenis is er tegenwoordig een regel plus een set subregels en niemand weet meer wanneer wat moet worden toegepast en in welke mate. Overigens zijn er volgens mij vaak genoeg races gereden zonder 1 spiegel oid en daar kraaide geen haan naar. | |
beantherio | maandag 24 oktober 2022 @ 10:40 |
Dat komt omdat het helemaal niet verboden is om met schade rond te rijden. Het gaat er puur om of er risico bestaat dat het voor andere coureurs gevaar gaat opleveren, wat nogal arbitrair is. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 10:46 |
Het staat er letterlijk inderdaad "Responsibility of the Alpine team". Wat een faalhazen. | |
TearsoftheKingdom | maandag 24 oktober 2022 @ 10:48 |
Goed punt van Alpine. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 10:53 |
Niet vergelijkbaar. Mercedes mag dat. | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 10:54 |
Of een auto 'veilig' is of niet, is hoe dan ook vrij arbitrair. Kan me nog wel gevallen herinneren dat de headrest van een coureur los zat, en dat ze bij een pitstop die gewoon met wat ducttape vastplakten. Is een auto daarna 'veilig genoeg' om verder te racen, of niet? Zeg het maar. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 10:56 |
Wie er ook gelijk heeft, ik vind het jammer dat het allemaal pas na de race wordt bepaald. Je gaat als kijker naar bed met een idee van de uitslag en als je de volgende dag opstaat, is het opeens anders. Dat kan toch niet. Die stewards zitten daar toch niet voor niks? Kom op, zeg. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 10:57 |
Is een soort van dingetje de laatste seizoenen. Ik zei dat gisteren niet voor niks. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 10:58 |
Wordt in het document van de straf ook genoemd, maar daar vinden ze die situatie geen "precedent". Waarom ze dat vinden, staat er dan weer niet bij | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 10:58 |
Nee man, Perez heeft er meer dan 10 ronden mee rond gereden zo'n beetje als ik me goed kan herinneren. | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 10:58 |
Inderdaad. En je bent als team/coureur aan de goden van de groene tafel overgeleverd. Tijdens de race een straf/ingreep geeft je nog kans te proberen iets goed te maken, door je strategie om te gooien, of door wat meer risico te nemen met de banden. Nu kun je niks meer. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 10:59 |
Ja, het is echt matig. Het is ook niet alsof het niet is opgemerkt, want de regie heeft meerdere keren shots van Alonso's spiegel in beeld gebracht. Doe daar dan wat mee, als wedstrijdleiding. Of niet, maakt mij het uit. Maar niet zo ![]() | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 11:00 |
Wordt ook wel gezegd dat de stewards vinden dat het tijdens de race al opgelost had moeten worden inderdaad. Maar dat helpt ook niet echt ![]() | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 11:00 |
Goed punt, alleen dit is ham in zijn beste dagen. Die mocht meer. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:02 |
Volgens mij ging dat over de GP van Japan van dit jaar. Dat Lewis daar met een los onderdeel aan het rondrijden was, zonder dat hij straf kreeg, maar weet het niet zeker. Staat er ook niet duidelijk Nee, valt mee. Hij rijdt er maar 1-2 ronden mee rond voordat het afbreekt. De schade ontstaat vroeg, maar het hangt pas echt te trillen en te doen vanaf rondje 5 en bij 6 vliegt het er al af. Verder snap ik ook niet wanneer ze nou wel of niet een vlag geven. Wat ik wel weet is dat het te lang duurt iedere keer. Lewis en Perez, Alonso krijgen niks. Magnussen wel. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:03 |
Extra zuur juist. Ja we hebben het gezien. Onze fout, hier heb je toch een debiel harde straf. | |
beantherio | maandag 24 oktober 2022 @ 11:03 |
Wat ik ook mis is een uitleg waarom ze dit protest alsnog geaccepteerd hebben. "compliance with the deadline was not possible in this case" maar waarom is onduidelijk. Als men dat open laat dan kun je in de toekomst nog wat beleven met hele late protesten. | |
Nattekat | maandag 24 oktober 2022 @ 11:03 |
De stewards hebben in hun besluit ook letterlijk gezegd dat de race director fout zat door dit niet naar hen te communiceren ![]() | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:05 |
Ze hebben het tijdens de race ook meermaals aangegeven. Vandaar dat er achteraf een protest kwam. Die deadline is door een fout van de stewards, race director, wie dan ook gemaakt, niet door Haas. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 11:05 |
Bij punt 8 wordt genoemd dat Permane (die daar zat namens Alpine) zegt dat Suzuka 2019 als precedent kan gelden omdat Hamilton en Leclerc toen door mochten rijden, terwijl ze problemen hadden met de spiegels. Bij punt 15 wordt gezegd dat de Suzuka-incidenten van 2019 niet als precedent gelden [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 24-10-2022 11:15:17 ] | |
OscarMopperkont | maandag 24 oktober 2022 @ 11:05 |
Ach ja, de FIA... ![]() Mercedes komt weer praktisch ongestraft uit hun bowling zondag. En Alonso echt totaal overbodig gestraft. | |
Nober | maandag 24 oktober 2022 @ 11:05 |
![]() Schoenmaat 23 ![]() | |
OscarMopperkont | maandag 24 oktober 2022 @ 11:06 |
Een US 23 ![]() | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 11:07 |
Typisch weer ![]() Ik denk dat het zwaar onderschat is hoe moeilijk het is om het gat dat Charlie Whiting heeft achtergelaten te vullen. Michael Masi heeft daarin geen kans gekregen en nu is het alleen maar erger geworden. Je hebt een competent iemand nodig, maar die moet vervolgens ook tijd krijgen om in z'n rol te groeien. Dat continue gewissel maakt dat onmogelijk. | |
Nattekat | maandag 24 oktober 2022 @ 11:08 |
Hoe veel gestapelde onderzetters zijn dat? | |
TagForce | maandag 24 oktober 2022 @ 11:09 |
Mensen vergeten dat Charlie zelf ook niet verschoond bleef van controverses en discutabele beslissingen. We kunnen wel doen alsof het nu allemaal ruk is, maar feitelijk is het dat al zeker 20 jaar, en eigenlijk al veel langer. In feite is er met de nieuwe RDs niets veranderd, behalve dan dat ze veel meer onder een vergrootglas liggen. | |
Zwoerd | maandag 24 oktober 2022 @ 11:09 |
Ik denk dat het vooral een probleem was dat de spiegel los zat en elk moment af kon breken en daarmee een gevaar kon opleveren. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 24 oktober 2022 @ 11:10 |
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid. Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi. | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 11:12 |
Masi is gewoon geslachtofferd onder druk van/om Mercedes te pleasen. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:12 |
AH sorry, overheen gelezen, dank ![]() | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:13 |
Maar dat is wat de stampende babies wilden. | |
Kleffe_Dop | maandag 24 oktober 2022 @ 11:18 |
En Charles in +/- 25 ronden achteloos op 12,5 sec achterstand rijdt en dat op banden die even oud waren en van dezelfde compound. Ik lees nu dat Charles z'n Mediums helemaal opgerookt heeft in de poging om Max achter zich te houden. In de handen van Max is de RB18 ongenaakbaar op zondag op gebied van zowel rauwe snelheid als banden management. ![]() | |
TweedeKlum | maandag 24 oktober 2022 @ 11:19 |
De FIA en consequent zijn, een notoir ongelukkig huwelijk. ![]() | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:19 |
Ja, eens. Vorig jaar was één van de lastigste jaren om RD te zijn denk ik. Lewis en Max die elkaar geen mm gunnen. Toto en Horner die als een stel kleuters constant zaten te etteren. Toto die tijdens een race vraagt of Masi even zijn e-mail kan checken. Teams die tijdens een weekend met een paar man binnen komen stormen om verhaal te halen. Masi deed het allemaal prima en had als standpunt dat men zoveel mogelijk moest racen. Ze hadden deze twee lutsers van dit jaar naast/achter Masi moeten zetten in plaats van Masi vervangen. Als men in een jaar waar er eigenlijk relatief weinig gebeurt op de baan al zo'n bende maakt wil ik niet weten wat voor rotzooi het zou zijn geweest als Max, Lewis en Leclerc tot de laatste ronde het keihard hadden lopen uitvechten. Het ligt ook echt aan de teams en coureurs. Je zag het gisteren meteen weer. Lewis doet even een paar minuten mee om de overwinning en meteen hoor je hem iedere paar minuten iets roepen om de race te manipuleren. Hij ging er af! Bocht 9, bocht X, bocht Y, misschien ook nog bocht 15. Vervolgens krijgt hij zelf ook een black and white flag. Was toch wel echt moment van de dag hoor. Lewis is trouwens niet de enige, men doet dit gewoon te veel omdat het blijkbaar werkt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 11:20 |
Kan je nagaan wat Newey en zijn team aan het bedenken zijn voor 2023 ![]() | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:35 |
Ondertussen Russell ![]() GP van USA: Ramt Sainz er af bij de start. GP van Singapore: Rijdt gewoon in op Schumacher bij het insturen alsof hij er niet eens is. GP van Oostenrijk: Ramt Perez er af bij de start. GP van GB: Ziet niet dat Gasly er zit, gooit de deur dicht op een rechte stuk en veroorzaakt een mega crash, weer bij de start. GP van Frankrijk:Doet een divebomb bij de chicane, raakt Perez en stuurt hem rechtdoor. Iedereen zeurt (inclusief ik) over Stroll, maar Russell komt er mee weg. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:36 |
Dat ie Zhou achter de barriers lanceerde is van vorig jaar toch? | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:37 |
Uh nee, was dit jaar ![]() Vorig jaar was Russell betrokken bij de mega crash in Imola met Bottas. | |
TheFreshPrince | maandag 24 oktober 2022 @ 11:38 |
Dat er een straf wordt gegeven voor een ontbrekende spiegel is tot daar aan toe. Maar als je iemand uit de race rost in bocht 1 en je krijgt 5 seconden, waarom dan voor een ontbrekende spiegel ineens een stop & go (die na de race omgezet wordt in 30 seconden)? Vind het een zware straf na zo'n mooie comeback. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:40 |
Dus het zijn er 6 ipv 5 | |
Adames | maandag 24 oktober 2022 @ 11:41 |
Here's a message for Charlie. Fuck off. Honestly fuck off. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 11:42 |
Vettel kwam wel ietwat gefrustreerd over in die race ![]() | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:42 |
Toen moest Seb strafwerk doen omdat ie de sport in diskrediet had gebracht. Maar wat de teambazen nu allemaal flikken, dat mag gewoon ![]() | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:43 |
Ja alleen al 5 dit jaar en dan nog Imola vorig jaar. Misschien vergeten ik nog wel iets. Max kreeg meer gezeik over zijn crashes en Stroll nu ook, maar ondertussen is Russell één van de grootste brokkenpiloten van de grid. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:45 |
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6. | |
gbm | maandag 24 oktober 2022 @ 11:46 |
Zhou is GB met Gasly ![]() | |
TweedeKlum | maandag 24 oktober 2022 @ 11:46 |
Ik denk nog steeds dat hij zich toen pas realiseerde dat het nooit wat zou worden in die Ferrari als zelfs zo'n snotneus hem al kon bedreigen. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 11:47 |
Crash van Zhou was toch een gevolg van het raken van Gasly? | |
Nattekat | maandag 24 oktober 2022 @ 11:47 |
Dat Russell veel races van anderen verkloot heeft dit seizoen is wel langzaam bij het grote publiek aan het doordringen. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:47 |
Die van Zhou is van Gasly sorry. Uiteindelijk komt dat vooral omdat Russell als een idioot naar links stuurt terwijl Gasly er tussen zit en dat veroorzaakt uiteindelijk de crash. Arme Zhou was een gevalletje wrong time wrong place ![]() | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 11:47 |
Hij heeft geen straf gekregen voor het loslaten van zijn spiegel maar voor het rijden zonder spiegel en gevaarzetting(de afgebroken spiegel kan iemand verwonden). Bij de wing endplate was daar geen sprake van. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 11:48 |
Als rijden zonder spiegel de reden is dan zou het DQ moeten zijn. Je kan een spiegel niet fixen tijdens een pitstop, dus hadden ze moeten retiren, dus zou enige gepaste straf een DQ zijn. Het klopt gewoon niet. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 11:49 |
Sinds dit jaar is het allemaal wat stricter geworden. Zie ook track limits (overal) en juwelendiscussie. [ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 24-10-2022 11:55:00 ] | |
beantherio | maandag 24 oktober 2022 @ 11:49 |
Hij had nog een spiegel over dus hij reed niet zonder spiegel. Is ook niets bijzonders trouwens om met maar 1 spiegel te rijden: Alpine verwijst in haar reactie ook naar een situatie waarbij Hamilton in 2019 op Suzuka zonder straf met 1 spiegel mocht rijden. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:50 |
Ah, ik dacht dat Russel daar juist was uitgestapt om naar Zhou te gaan kijken en de veroorzaker was. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 11:51 |
Ik denk dat in de regels staat dat je twee spiegels moet hebben, eerlijk gezegd. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:51 |
Ah zie je, geraakt door Gasly maar de veroorzaker is weer... | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 11:52 |
Met terugwerkende kracht Hamilton 30 seconden dan graag. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 11:54 |
Maar dat vonden de stewards geen precedent blijkbaar (maar dat wordt verder niet toegelicht) | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 11:55 |
Waar leg je de grens he van wat nog risico is van het team en waar de leiding moet ingrijpen. Raikkonen 2005 met die vibraties, waardoor hij uiteindelijk in de laatste ronde uitviel en nog bijna een andere auto mee nam: had de wedstrijdleiding daar moeten ingrijpen? Maar goed, destijds deden ze nog niet zo moeilijk over een boel dingen. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 11:55 |
Dat had niks uitgemaakt ![]() | |
beantherio | maandag 24 oktober 2022 @ 11:56 |
In de technical regulations zal wel zoiets staan maar het is ook toegestaan om met schade te blijven doorrijden zolang dat geen gevaar oplevert. Vandaar dat Hamilton niet gestraft werd. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 11:56 |
Maar dat wordt niet gezien als precedent omdat nu de regels stricter gehandhaafd worden. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 11:56 |
Ja precies, dat kan dus niet. Maar dit kan ook niet. Geef een straf tijdens de race, of laat het zitten. En dan liefst op een consistente manier, al is dat eigenlijk teveel gevraagd ![]() | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 11:57 |
Dat is logisch, zou ik ook gedaan hebben. Iedere coureur wil tot het uiterste gaan om te winnen zeker na een kutseizoen als dit, dus als je de persoon voor je een penalty kan aansmeren dan doe je dat, zeker als het op eigen kracht niet lukt. Iedereen doet het, ook max, in het zeldzame geval dat er iemand voor hem rijdt. | |
THEFXR | maandag 24 oktober 2022 @ 11:57 |
teringlijers! Alonso wordt na zijn titanenrace teruggezet van P7 naar P15. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 11:58 |
Max deed het ook met Leclerc bij 1 van die zandbakraces aan het begin van het seizoen ja. Al zei Lewis het gisteren zowat over elke bocht ![]() | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 11:58 |
Protesten achteraf (zoals nu) kunnen altijd voorkomen, dus dat kan niet altijd. En hier wordt duidelijk de fout bij de Race Director gelegd, die een meatball had moeten uitvaardigen bij Alonso. | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:00 |
De stewards zeggen heel,duidelijk dat de RD had moeten ingrijpen, toen dat niet gebeurde had het team zelf verstandig moeten zijn. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 12:00 |
En het resultaat daarvan is straf voor Alonso. Logisch | |
THEFXR | maandag 24 oktober 2022 @ 12:01 |
een auto zonder rechterspiegel is geen gevaar. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 12:01 |
Ik zou niet zonder rechterspiegel op de snelweg gaan rijden als ik jou was | |
TearsoftheKingdom | maandag 24 oktober 2022 @ 12:01 |
Zo werkt het ook bij de belastingdienst. | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:01 |
Hij had ook straf gekregen bij een meatball. | |
THEFXR | maandag 24 oktober 2022 @ 12:01 |
Stroll zou gewoon punten moeten inleveren, want het was een causaal verband. | |
THEFXR | maandag 24 oktober 2022 @ 12:02 |
is die verplicht dan? | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:03 |
Dat is officieel legaal. | |
THEFXR | maandag 24 oktober 2022 @ 12:03 |
dat bedoel ik,ja | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 12:04 |
Hopelijk knoopt-ie het in z'n oren en leert-ie er wat van voor de volgende keer. En hopelijk houdt-ie deze baan ook lang genoeg om het dan daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Continu de poppetjes wisselen maakt dit zeker niet beter in elk geval. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 12:05 |
Oh, dat wist ik serieus niet ![]() Maar alsnog is dat in de F1 wel iets anders, natuurlijk is het wel gevaarlijk als je 1 van de 2 spiegels mist. Of het gevaarlijk genoeg is om iemand uit de race te zetten, is dan weer wat anders. | |
TearsoftheKingdom | maandag 24 oktober 2022 @ 12:06 |
Stroll had 2 spiegels, maar die gebruikt ze niet. Ik denk dat een Alonso met 1 spiegel minder gevaarlijk is. | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:06 |
In de spiegels zie je heel weinig, heb ooit in een F1 wagen gezeten maar het zicht is echt belabberd. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 12:07 |
De reden dat de rechterspiegel niet strict noodzakelijk is op de weg, is omdat je niet rechts mag inhalen. Dus in theorie kun je altijd veilig naar rechts, want als je niemand ziet door je raampje, kan er in principe niemand zijn. Dat is op een racebaan natuurlijk wel een ander verhaal ![]() | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:08 |
Rondje 1 botsing met Bottas, rondje 6 inhaal actie op Vettel inderdaad. GP Canada, ronde 1 contact, ronde 10 pitstop https://f1i.com/news/4456(...)nt-wing-scratch.html https://www.motorsportwee(...)pair-scratched-wing/ Alleen weet niet wanneer hij die vlag kreeg exact. Maar gezien de hele situatie, vind ik het wel vergelijkbaar met hoe die end plate er bij hing. FIA moet echt consequenter zijn hierin. Detached + flapperen is wisselen ofso. | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:09 |
De rechterspiegel is trouwens wel verplicht voor autos na 25-01-10. | |
WhateverWhatever | maandag 24 oktober 2022 @ 12:12 |
oke Jos | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 12:12 |
En als je die niet hebt dan word je 30 seconden terug gezet op de snelweg. | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:12 |
https://www.fia.com/sites(...)t%20-%20Car%2014.pdf Je zou bijna zeggen ga in appel wegens een motiveringsgebrek. Wat een waanzinnig onduidelijke beslissing zeg. Ik kan niet afleiden waar ze nu precies de sanctie voor geven, gaat het om dat die spiegel er af vliegt? Het rijden zonder spiegel? De combinatie? Waarom is die situatie in 2019 (en er zijn er wel meer te vinden) niet relevant? Geen woord. Waarom kies je voor deze toch best zware en ongebruikelijke sanctie? | |
Zorro | maandag 24 oktober 2022 @ 12:13 |
Geen idee of het al gezegd is, maar Alpine is het er nog niet mee eens https://nl.motorsport.com(...)e-deadline/10389557/ | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:13 |
In dubai hebben ze een pretpark waar je plaatst kunt nemen in een echte ferrari. | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:15 |
Er was maar een valide argument om Masi te lozen: zelfbescherming. Die man was zo beschadigd, alles wat hij zou doen zou kwaadaardig uitgelegd worden. Maar daar tegen waren veel meer argumenten, onpartijdigheid, voor je mensen blijven staan, etc. | |
WhateverWhatever | maandag 24 oktober 2022 @ 12:15 |
Grapje kerel | |
TweedeKlum | maandag 24 oktober 2022 @ 12:16 |
Al die Spanjaarden zijn natuurlijk wel bumperklevers. ![]() | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 12:19 |
Edit: oops verkeerde quote Ik vind het ook raar dat ze nergens noemen waar HAAS 24 minuten na het verstrijken van de deadline alsnog een protest mochten indienen. Wat zijn de omstandigheden die dit mogelijk maken? | |
TweedeKlum | maandag 24 oktober 2022 @ 12:19 |
240 km/u! ![]() ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 12:19 |
Waarom niet? Is niet verplicht voor alle auto's. | |
raptorix | maandag 24 oktober 2022 @ 12:19 |
Volgens mij zag je dat vroeger nog wel bij Opel Mantas. | |
raptorix | maandag 24 oktober 2022 @ 12:20 |
Tijdens de Marlboro Masters kon je in een F1 Ferrari simulator, was echt supertof. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 12:21 |
![]() ![]() | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:21 |
‘Not possible’. Ook daar ontbreekt enige vorm van toelichting. | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:21 |
Als de stewards het ernstig genoeg vinden dan mogen ze die regel overrulen. Kennelijk was het geen optie om Alonso voor de tweede keer weg te laten komen met een serieus veiligheids isseu. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 12:23 |
Vandaar dat ze nu tot het einde van het seizoen dezelfde RD hebben. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 12:25 |
Daarom worden ze volgend seizoen groter | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:25 |
Nee. Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dat het voor Haas niet mogelijk was om de termijn te halen. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 12:29 |
Wat een kul, dan hadden ze IN DE RACE in moeten grijpen. Echt hoor, achteraf was het ineens supergevaarlijk ![]() En ik begin wel te begrijpen waarom de teams zo hypocriet zijn, de organisatie doet niet anders.... | |
Zorro | maandag 24 oktober 2022 @ 12:31 |
Tijdens de race zit Haas zich er waarschijnlijk al aan te ergeren dat er geen meatball komt, maar dan is het niet mogelijk om direct na afloop een protest in te dienen? Natuurlijk. | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:34 |
Zit nog even wat dingen na te kijken hier in de pauze. Max kan in dit bizarre seizoen nog 2 records pakken: - Meeste overwinningen in 1 seizoen. Staat dus nu gelijk met Michael Schumacher en Seb Vettel met 13 met 3 wedstrijden te gaan - Meeste punten in 1 seizoen. Staat nu op naam van Lewis Hamilton met 413 terwijl Max op 391 staat. Max kan niet meer het hoogste % van de mogelijke punten pakken in 1 seizoen. Dat staat op Seb Vettel in 2013 met 83,58% Als ik goed tel ((22*26)+(3*8))=596. Dan zou Max 498 punten moeten halen. Als Max alles wint, inclusief snelste rondes en sprintrace komt hij uit op 477 wat 80,03% is. | |
Nober | maandag 24 oktober 2022 @ 12:35 |
GP zeges op de leeftijd van Max Verstappen (25 jaar, 23 dagen) 33 Verstappen 22 Vettel 14 Alonso 14 Hamilton 2 M. Schumacher 0 Prost 0 Senna | |
THEFXR | maandag 24 oktober 2022 @ 12:36 |
veroorzaakt door Stroll | |
TjjWester | maandag 24 oktober 2022 @ 12:36 |
Dat zeggen ze toch?? De RD had dit tijdens de race moeten melden, is niet gebeurd. | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:37 |
Dit is ook wel een bizarre inderdaad. Vettel begon ook jong met dat irritante vingertje van 'm. Max heeft de helft(!!!) meer op het moment. Ook geinig dat je Senna en Prost er bij zet voor de vergelijking. Waanzin. Echt waanzin. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 12:39 |
Misschien waren de stewards op dat moment niet beschikbaar om het protest in ontvangst te nemen? | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 12:42 |
Dat kan natuurlijk (alhoewel ik aanneem dat ze wel een secretaris hebben) maar schrijf dat dan op. Deze beslissing blinkt uit in vaagheid. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 12:42 |
Tijdens de race ook en de stewards vonden dat de race director had moeten ingrijpen. Die heeft dat nagelaten, waardoor de stewards achteraf nog een straf hebben uitgedeeld. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 12:45 |
Blijkbaar was het dus - niet gevaarlijk genoeg - een fout van de RD en onzinnig om Alonso daarvoor te bestraffen. | |
Tarado | maandag 24 oktober 2022 @ 12:58 |
Leuk, maar niet meer dan dat, als naar die 33 kijkt waren er toch 25 wel heel indrukwekkend, dat vind ik eigenlijk belangrijker dan het absolute aantal. | |
loveli | maandag 24 oktober 2022 @ 13:09 |
Alonso lijkt me een mooie combo. Ik droom nog even verder. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 13:42 |
Net nog even de race highlights bekeken maar Russel raakt Sainz pas ná de bocht, wat een lomp hert. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 13:51 |
Hij vliegt de bocht in, met blokkerende remmen en alles. Vervolgens besluit Sainz een ontwijkende actie te maken en Russell kan daar op geen enkele manier op reageren, omdat-ie al geen marge had. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 14:01 |
![]() Wat prachtig dit ![]() | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 14:04 |
Omdat ie geen marge had? Hij had gewoon afstand moeten nemen anders had ie Sainz wellicht sowieso geraakt. Drieste bocht-1 actie waar veel coureurs om minder al voor veroordeeld worden. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 14:07 |
De RD vond het niet gevaarlijk genoeg. De stewards waren het daar niet mee eens en vinden het de verantwoordelijkheid van Alpine om te voldoen aan de regels. Vandaar de straf. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 14:08 |
De RD stuurt de stewards aan. Toch ergens een raar loophole. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 14:09 |
Blokkerende remmen is al genoeg om iemand te bestraffen bij een aanrijding omdat die dan geen controle over de auto heeft. Ongeacht of de andere wel of niet voldoende ruimte laat. Zie bijvoorbeeld Albon vs Stroll enige tijd geleden. Stroll stuurt blind in,mar omdat Albon blokkeert krijgt hij de straf. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 14:10 |
De RD stuurt door. Het is (voor zover ik weet) niet zo dat de RD de baas is over de stewards. | |
Marcoss | maandag 24 oktober 2022 @ 14:25 |
Indrukwekkend is het sowieso, maar het zegt ook weer niet zoveel over de toekomst. Vettel stond op 22 op z'n 25e en 39 op z'n 26e. Uiteindelijk strandt hij op "maar" 53 zeges als hij stopt. Hamilton stond op 14 op z'n 25e en op 22 op z'n 29e. En die staat nu op 103 Even los van de kwaliteiten van Max, Hamilton en Vettel blijft het aantal zeges ook wel een statistiek waar je niet alles mee kan. | |
WheeledWarrior | maandag 24 oktober 2022 @ 14:36 |
Kale cijfers zeggen ook niet alles. Hakkinen en Alonso hebben allebei 2 wereldtitels maar ik denk dat velen het er toch wel over eens zijn dat Alonso een veel betere coureur is dan Hakkinen ooit was. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 14:37 |
Ja, dat bedoel ik. Russell zorgde ervoor dat-ie geen enkele marge had door zo onbesuisd de eerste bocht in te vliegen. Dan kun je dus niks meer opvangen als het een beetje anders loopt dan je had gehoopt. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 14:48 |
Drie ronden lees ik nu. https://www.auto-motor-un(...)wser&utm_source=Push | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2022 @ 14:56 |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 15:17 |
Net de samenvatting gekeken. Ronde 1 botsing met Bottas Ronde 6 inhaalactie op Vettel waarbij de end plate weg vliegt. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 15:27 |
Ja, maar in ronde vier zie je nog dat de end plate er prima uit ziet, ronde verder begint het te flapperen en nog een ronde verder vliegt het weg. | |
beantherio | maandag 24 oktober 2022 @ 15:28 |
Zo kom je er natuurlijk nooit he. ![]() | |
-XOR- | maandag 24 oktober 2022 @ 15:44 |
Te bedenken dat Senna het gros van zijn overwinningen in 4 jaar tijd heeft behaald, in een tijdsgewricht waarin ook Prost, Piquet en Mansell actief waren. | |
Adames | maandag 24 oktober 2022 @ 15:46 |
Is dat zo? | |
SiGNe | maandag 24 oktober 2022 @ 15:51 |
Maar Verstappen is ook al 7 jaar bezig, Hamilton reed op 25jarige leeftijd pas 3 jaar in de F1. | |
-XOR- | maandag 24 oktober 2022 @ 15:52 |
Hamilton hoefde het de eerste zes jaar van zijn carriere niet op te nemen tegen een laagvliegende straalmotor. | |
Black-Death | maandag 24 oktober 2022 @ 15:54 |
Hamilton had inderdaad het geluk dat 'ie op een goed moment bij McLaren kwam én op een goed moment instapte bij Mercedes. | |
SiGNe | maandag 24 oktober 2022 @ 15:57 |
Plus zat ook meteen in een wagen waarmee hij kon winnen. 1e seizoen 4 overwinningen ook, 2e seizoen werd ie al WK met die wagen. Verstappen moest het eerst nog met een Toro Rosso doen, haalde wel meteen een P1 toen die het stoeltje van Kvyat bvij Red Bull overnam. Ook niet het enige dat Max van Kvyat overnam.. Kelly Piquet heeft ie ook van Kvyat overgenomen ![]() | |
-XOR- | maandag 24 oktober 2022 @ 16:00 |
Kvyat CUCKED | |
Repentless | maandag 24 oktober 2022 @ 16:00 |
Deels eens. Het wordt inderdaad al vrij snel gewoon nu, het epische van zijn eerste overwinning of zijn eerste kampioenschap is er wel af. Wat dat betreft snap ik dat gehuil over vorig seizoen ook niet, die strijd was toch echt een genot om naar te kkjken. Die spanning is volledig afwezig dit seizoen. De RB is dit seizoen gewoon zwaar dominant (uiteraard wel uitsluitend in Verstappens handen). Mocht de concurrentie volgend jaar technisch gelijkwaardig zijn, mag Verstappen van mij nog alle races winnen als hij gewoon veruit de beste is. Ik hoop dan alleen dat de voorhoede dan gewoon dicht bij elkaar zit en het elke race er weer om spant. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 16:04 |
Vooral de tweede helft van het seizoen (in de race). De eerste helft liet Ferrari het vooral liggen. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 16:08 |
Red Bull is nog lang niet zo dominant als de Mercedes is geweest in de afgelopen jaren. Eerste helft van dit seizoen was RB sowieso niet de beste auto, maar liet Ferrari het liggen. Tweede helft van seizoen is de RB, in de handen van Max, dominant te noemen. Je kan bijvoorbeeld kijken wat voor slechte races Bottas nu rijdt. Die wordt vaak genoeg om de oren gereden door Zhou. Bottas werd in de Mercedes wel zo'n beetje standaard tweede, totdat Max zich er mee ging bemoeien. Dat laat wat mij betreft wel zien hoe belachelijk goed die wagen was en dan reden ze meestal nog niet eens op 100% van de mogelijkheden. | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:10 |
Klopt ook. Geweldig rijdersveld toen. MAAR. Verstappen rijdt in een periode waarin Vettel, Hamilton, Alonso en Raikonen ook reden. Ook niet de minsten. Zo heb je ieder tijdperk wel wat. Maar dat gros van overwinningen in een paar jaar is wel indrukwekkend natuurlijk. En van hoe... Hoeven we niet over te discussiëren ![]() | |
SiGNe | maandag 24 oktober 2022 @ 16:11 |
De Red Bull is goed maar nog lang niet zo goed als destijds met Merdedes waarbij Bottas zelfs constant 2e werd. Ben trouwens ook benieuwd naar de straf die Red Bull gaat krijgen voor het overtreden van de budgetregels. Er wordt gesproken over minder windtunneltijd maar dat zou betekenen dat RB in 2023 wordt gestrafd voor iets dat in 2021 is gebeurd. En als ze puntenaftrek krijgen in het constructeurskampioenschap dan verliezen ze een plek en zouden ze voor 2022 juist eigenlijk meer windtunneltijd mogen krijgen, P3 mag meer testen dan P1 of P2 immers. | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:13 |
'Procedure fout' Schikking. Budget mindering voor volgende jaren. Dat verwacht ik, ook vanwege dat regels aangepast waren nadat het was ingeleverd. Laat je dat voorkomen, heeft de regulator geen schijn van kans. | |
tripel7 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:16 |
Russell begint ondertussen Hamilton vibes te geven:![]() | |
SiGNe | maandag 24 oktober 2022 @ 16:16 |
Ik had ook gehoord dat het met onverwachte belastingverhogingen te maken zou hebben, daar kan het team dus ook weinig aan doen. Beter zegt de FIA dat het een overgangsjaar is en dat er voor dit jaar en komende jaren strenger op gelet wordt. En ze moeten sneller reageren, voor het nieuwe seizoen gestart is moet duidelijk zijn of er teams over het budget heen gegaan zijn. | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:17 |
Na het incident zag ik m al scheef staan. Was duidelijk te zien in de herhaling, dus ook het materiaal wat de wedstrijdleiding beschikbaar heeft. Maar wie ben ik. Ik vind het gewoon scheef. Snap niet dat Perez niet is gewaarschuwd, snap dat Haas boos is, snap alleen die 30 seconden niet voor Alonso. Vind de hele situatie bagger. | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 16:33 |
Volgens mij het een teruggave wat ze nog niet hadden gekregen, alleen dat bedrag was al 1.4 miljoen volgens mij, terwijl zij er 1.8 miljoen boven zitten. Ze zeggen dat ze vier miljoen onder cap zaten. Nu zitten ze er 1.8 boven, er is dus 5.8 miljoen bovenop hun eigen ingediende budget geteld door de FIA. 1.8 miljoen (wat ze er nu boven zitten) - 1.4 miljoen (belasting) = 0.4, dus 400.000. Vandaar dat Horner zei dat het eigenlijk helemaal niet over gigantische bedragen gaat, zoals de rivalen het doen lijken. ... dan heb je nog de regelwijziging in juni 2022 wat volgens de geruchten een heel groot verschil heeft veroorzaakt. ... de overige twee punten zijn dus catering en garden leave (non-actief stellen) van een medewerker. Sowieso zou er al geen probleem meer zijn als FIA dat gedoe van juni 2022 niet meetelt, want dat schijnt echt een bedrag van boven de 2 miljoen te zijn. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 16:35 |
Maakt niet zoveel uit wat er gebeurt, je kan het met een gerust hart aan de FIA overlaten om er een bende van te maken. | |
Adames | maandag 24 oktober 2022 @ 16:35 |
Ze hadden verwacht belastingteruggave te krijgen, maar die kregen ze niet of minder. | |
Jane | maandag 24 oktober 2022 @ 16:35 |
Toch waren die races die Max dit jaar won, zelfs met een neutrale blik, een stuk leuker om naar te kijken dan al die races waarbij je na de start 2 Mercedessen in de horizon zag verdwijnen, om ze pas bij de finish weer terug te zien. ![]() ![]() ![]() Stiekem weet Hamilton ook dat dit de reden is waarom, op #TeamLH na, mensen altijd een kanttekening zullen blijven zetten bij het merendeel van zijn kampioenschappen. Daarom is 'ie zo gefrustreerd. | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:36 |
Echt hoor. De FIA moet gewoon een tabel maken. <1 miljoen = straf X tussen 1 en 2 = straf Y enz. Ze laten het allemaal veel te open en te open voor beïnvloeding. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 16:38 |
Een procedurefout is alleen een boete en zeker geen mindering van het budget. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 16:38 |
Toch had Ferrari zaterdag weer een 1-2tje na de kwalificatie. Die auto is echt wel snel. Maar tijdens de race stort het elke keer weer in duigen. | |
Starflyer | maandag 24 oktober 2022 @ 16:40 |
Of niet op tijd omdat de papieren voor 1 april ingeleverd moesten worden. | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:41 |
Van origine Franse organisatie he. ... ![]() | |
Tarado | maandag 24 oktober 2022 @ 16:44 |
Als je in juni van het jaar erop nog met wijzigingen komt ben je als organisatie gewoon af, alleen daarom al zouden ze hand in eigen boezem moeten steken. | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:44 |
Ook eens hoor. | |
Jane | maandag 24 oktober 2022 @ 16:48 |
Toch krijg je dan ook gezeik, omdat bijvoorbeeld het in mindering brengen van een bepaald aantal punten niet op ieder team/op elke coureur dezelfde uitwerking heeft. Verlies je daardoor wel of niet een plek in het kampioenschap? Of zelfs het kampioenschap? Of stond je toch al onderaan en maakt het niet uit? Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor geldboetes voor een rijk of arm team. Of windtunneltijd voor een team dat toch al weinig kreeg of juist niet. Nou ja, je snapt wat ik bedoel. | |
Adames | maandag 24 oktober 2022 @ 16:48 |
nee, dan krijg je juist dat teams een weloverwogen afweging kunnen maken. | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:49 |
Ja een verkeersboete is voor een bijstandsmoeder ook wat anders dan voor een miljonair. Dat houd je toch. Maar dit is nog veel slechter zo. | |
trein2000 | maandag 24 oktober 2022 @ 16:50 |
Dus? Wat is het probleem? Als je bang bent dat het te laagdrempelig is zijn de sancties te laag. | |
SiGNe | maandag 24 oktober 2022 @ 16:53 |
Over 1 ronde zijn ze snel ja, krijgen hun banden snel op temperatuur. Maar in de race gaat de wagen niet goed met de banden om, dan keldert de prestatie na een aantal goede ronden. | |
Tijn | maandag 24 oktober 2022 @ 17:01 |
Ik vind het bijzonder dat ze dat niet verbeterd krijgen. Snelheid verkrijgen is toch het moeilijkste, zou je denken. En dat hebben ze voor elkaar. Je zou denken dat als je eenmaal snel bent, je ook wel wat kan tweaken om de bandenslijtage te verbeteren, maar blijkbaar niet. | |
SiGNe | maandag 24 oktober 2022 @ 17:08 |
Heet denk ik ook t maken met de porpoising waar ze in het begin van het seizoen mee te maken hadden, dat hebben ze nu wel opgelost maar dat gaat ten koste van de banden. Mercedes net zo. Enigen die geen last van porpoising hebben is Red Bull en die kunnen ook goed met de banden omgaan. | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 17:10 |
Russel: ![]() | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 17:10 |
Ben ervan overtuigd dat ze dat gaan... wacht | |
Tarado | maandag 24 oktober 2022 @ 17:11 |
Die mid zomer TD schijnt daar wel aan bijgedragen te hebben. | |
tripel7 | maandag 24 oktober 2022 @ 17:12 |
Ddie auto vreet gewoon banden, eerste paar rondjes gaat het nog, maar daarna zijn ze op en valt de pace compleet weg, anders was Leclerc ook nog wel HAM voorbij gekomen. | |
pvdplanet | maandag 24 oktober 2022 @ 17:15 |
wdn | maandag 24 oktober 2022 @ 17:19 |
De punten worden verdeeld op de zondag dus de wagen dient afgesteld te worden op de zondag. Niet op de kwali. | |
Donderkonijn | maandag 24 oktober 2022 @ 17:51 |
Mercedes heeft daar voor gezorgd met die TD midden in het seizoen die onder druk van hen erdoor gepusht werd. Alleen had niet Red Bull daar last van maar heeft Ferrari dat wel, de performance van de Ferarri ging erdoor achteruit terwijl Mercedes juist op Red Bull mikte. Voor die TD was die auto minstens gelijkwaardig aan de RB, zo niet iets beter. | |
Zipportal | maandag 24 oktober 2022 @ 17:55 |
[quote]![]() nr / aantal posts / gebruiker 01 259 El_Thijs 02 185 Nattekat 03 168 ChevyCaprice 04 149 3rr0r 05 142 Evenstar 06 131 HiDiHo 07 117 StephanL 08 115 Peterselieman 09 114 R-woud93 10 096 aloa 10 096 Mano_ 10 096 Kleffe_Dop 13 094 Zipportal 14 093 Gehrman 15 088 WheeledWarrior 16 082 Starflyer 17 081 SiGNe 18 075 Tijn 19 071 tripel7 20 068 Whiskers2009 21 063 ESF1Gamer 21 063 Nizno 23 062 daNpy 24 055 Stoorzendert 25 054 TweedeKlum 26 053 Perox 27 050 DombohetOlifantje1 28 048 DX11 29 046 TearsoftheKingdom 30 045 THEFXR 31 044 PS. 32 043 -XOR- 33 041 Red_85 34 035 Sabata 35 034 Nober 35 034 Knurft-Zork3 37 033 PzKpfw 38 032 JohnBercow 39 031 BehoorlijkKritisch 39 031 Marcoss 41 029 Pino112 42 027 Jane 42 027 ondeugend 44 026 greysbones 44 026 Luctor.et.Emergo 46 024 vaarsuvius 47 023 Zorro 47 023 beantherio 47 023 raptorix 47 023 trein2000 51 022 ZaZoe 51 022 ReplaR 51 022 Skwish 51 022 Gezicht
| |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 oktober 2022 @ 18:22 |
WINST ![]() ![]() | |
Nizno | maandag 24 oktober 2022 @ 19:25 |
spammer ![]() | |
SiGNe | maandag 24 oktober 2022 @ 19:29 |
Gelukkig ben ik niet de Latifi van dit lijstje.. | |
Knurft-Zork3 | maandag 24 oktober 2022 @ 19:30 |
Feestje! Nog meer geweldige foto's: https://www.gettyimages.n(...)t48hours&sort=newest | |
Dazalbest | maandag 24 oktober 2022 @ 20:28 |
Huh dat gesprek met Brad Pitt is toch niet met Max? Lijkt eerder Perez ![]() | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 21:00 |
[quote]![]() He he 33 | |
daNpy | maandag 24 oktober 2022 @ 21:00 |
Ja dat ziet er uit als Perez. Maar dat weet Braddie toch niet, die was door MB uitgenodigd.
| |
quo_ | maandag 24 oktober 2022 @ 21:29 |
Was vroeger een luxe optie die rechterbuitenspiegel en is ook pas vanaf 2010 verplicht | |
Jane | maandag 24 oktober 2022 @ 21:31 |
Huh, vreemd foutje in de beschrijving van een van de foto's. ![]() ![]() Sowieso een heel vaag tekstje natuurlijk. | |
Peterselieman | maandag 24 oktober 2022 @ 21:33 |
Alsof er landenteams in de F1 zijn ![]() | |
Bonobo11 | maandag 24 oktober 2022 @ 21:38 |
Jolyon kwam gister met voorbeelden, dat bijna iedereen het wel eens doet (moving under braking) | |
Dazalbest | maandag 24 oktober 2022 @ 21:39 |
Norris? ![]() | |
Dazalbest | maandag 24 oktober 2022 @ 21:41 |
Ik denk (en hoop) dat het foutje is bij Boulie.... Horner staat erbij en we zien niet het hele moment volgens mij.... zou wel knullig zijn... | |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 22:15 |
Absoluut. Het is ook echt niet dat alleen Lewis dit doet. Hell, Max was kampioen "moving under breaking" in zijn eerste jaren bij Red Bull. Probleem wat ik heb is dat men een beetje vast blijft zitten in bepaalde "narratives" in de F1. Lewis en Russell zijn clean drivers die af en toe met een racing incident te maken hebben, terwijl Stroll en Max de grote idioten zijn die alles en iedereen rammen. Wat Lewis deed was ook gewoon gevaarlijk, maar liep gelukkig goed af door een oplettende Max en het feit dat Lewis ook weer een beetje terug ging, maar had net zo goed fout kunnen aflopen. Nu is Max dit jaar die titel wel aardig kwijt denk ik, maar vorig jaar was echt een ramp qua gezeik op Max. | |
Bonobo11 | maandag 24 oktober 2022 @ 22:37 |
Met Max was FP3, "I love to see you drive,man" | |
Dazalbest | maandag 24 oktober 2022 @ 23:01 |
Ah heb ander filmpje gevonden waar hij het inderdaad tegen Max zegt..... (GPblog). Gelukkig we kunnen weer door! ![]() | |
Red_85 | maandag 24 oktober 2022 @ 23:08 |
Fantastisch dit. | |
tjoptjop | maandag 24 oktober 2022 @ 23:29 |
| |
Evenstar | maandag 24 oktober 2022 @ 23:47 |
Geniaal. Toen ik de echte Sainz hoorde moest ik ook meteen aan Lollipopman denken. Die stemmen zijn ook echt geniaal. | |
Red_85 | dinsdag 25 oktober 2022 @ 01:34 |
Zit alweer met smart te wachten op de volgende lollipop. Heb ik alleen anders met SouthPark dit ![]() Echt goud. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:04 |
Schumachertijdperk was het mooiste tijdperk in de Formule 1! ![]() Maar even voor mijn begrip, welke Schumacher tijd was dat precies voor jou? De 4 jaar bij Benneton waarin hij 1 zwaar bevochten en 1 makkelijke titel won? De eerste 4 jaar bij Ferrari, waar hij een hok van een auto kreeg toen hij instapte? De laatste 5 jaar bij Ferrari waar hij 4 titels pakte, waarvan in 2000 in de op een-na-laatste race en in 2003 de laatste race? En hoe verhoudt zich dat tot de Mercedesdominantie van 2014 t/m 2020 en ben je toen wel blijven kijken? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:11 |
Nou, het was nog geen Bottas Hongarije 2021 carambole. En Sainz stuurde echt wel heel kort in. Als hij de 'normale' lijn had gevolgd, had Russell hem zo goed als zeker niet geraakt. | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:19 |
Russell was ver voor de bocht de controle al kwijt, dat is hem wmb zeker aan te rekenen. Wat er voor hem gebeurt heeft daar weinig mee te maken. [ Bericht 0% gewijzigd door TearsoftheKingdom op 25-10-2022 09:35:29 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:26 |
Gebeurt. Met een t. En hij was helemaal niet de controle kwijt. Hij remde samen met Lewis en reed even hard als Lewis. Pas op het moment dat Sainz besloot om extra af te remmen en meer in te sturen om te proberen Max achterlangs te kruisen, had hij niet genoeg ruimte meer. | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:36 |
Aangepast, bedankt. Ik zie toch echt blokkerende wielen bij Russell voor de bocht? | |
Evenstar | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:42 |
De stewards zien blokkerende wielen wel als controle kwijt zijn. Russell heeft zijn stuur 180 gedraaid, maar blijft rechtdoor gaan omdat alles blokkeert. | |
daNpy | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:44 |
En Hamilton ging buitenom aan Sainz, dus die had heel wat meer asfalt. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:56 |
Op het moment dat hij instuurt, blokkeert hij kort zijn linkervoorwiel (niet gek want het gewicht verplaats naar de rechterkant), maar dat betekent niet meteen dat hij geen controle meer heeft. Wat hij vermoedelijk wel doet is heel kort even zijn voet van de rem halen en dat is precies het moment dat Sainz besluit om harder te remmen en meer in te sturen. Knullig. Netjes dat hij zijn excuses heeft aangeboden. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:57 |
....want Sainz stuurde ineens veel meer in. Dus waar Russell minder ruimte had, kreeg Lewis ineens veel meer ruimte. | |
Tarado | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:02 |
Nee dat maakte niet uit voor Hamilton maar vond het wel begrijpelijk dat Russell wat verrast was dat Sainz naar binnen stuurde. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:03 |
Wel als Sainz had geprobeerd aan de buitenkant of achter Max te blijven. | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:06 |
Knullig was het zeker. Maar ik vind dat Russell deze knullige dingen iets te vaak heeft. | |
Tarado | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:06 |
Volgens mij niet want daar was ruimte genoeg. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:07 |
Oh, echt? Heb je een lijstje? Want ik zie ze blijkbaar niet. | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:12 |
Lijstje heeft gisteren nog in de topic gestaan. Maar Singapore was de meest recente voor Cota. Eerste seizoenshelft was hij wel sterk trouwens, maar nu Hamilton meer druk zet heb ik het idee dat het bij hem wat minder gaat. | |
Tijn | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:13 |
Norris zal ook verrast zijn, want die zat vlak achter Russell. Maar hij heeft de boel wel onder controle, houdt genoeg afstand en weet op tijd genoeg af te remmen om een botsing te voorkomen. Dat is een beetje het verschil. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:14 |
Dan moet je de beelden nog maar een keer kijken. Vlak voor dat Sainz extra instuurt, zit Lewis bijna in zijn difuser. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:15 |
Daar heb ik niet zo veel aan. Maar dan zal het allemaal wel meevallen. | |
Tarado | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:16 |
![]() | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:18 |
Ik heb nu geen tijd om oude topics door te spitten. Lijstje was van @Evenstar dacht ik, @Evenstar, heb je die toevallig nog paraat? | |
Tarado | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:18 |
Mwa het is wel racen hè dus ik vond het niet zo'n enorme fout van Russell, lullige consequenties wel voor Sainz al had hij daar zelf ook wat verstandiger moeten zijn en z'n verlies nemen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:19 |
Ja, leaving the track. Wat hij uiteindelijk ook doet. Die luxe had Sainz ook, maar Russell niet. | |
Tijn | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:20 |
Russell had links ruimte, maar hij ging te hard om daar gebruik van te kunnen maken. | |
Tarado | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:22 |
Klopt maar het is wel ruimte, Sainz was denk ik wat teveel bezig met Verstappen en P1, Russell zag te laat dat Sainz naar binnen ging. | |
Evenstar | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:30 |
GP van USA: Ramt Sainz er af bij de start. GP van Singapore: Rijdt gewoon in op Schumacher bij het insturen alsof hij er niet eens is. GP van Oostenrijk: Ramt Perez er af bij de start. GP van GB: Ziet niet dat Gasly er zit, gooit de deur dicht op een rechte stuk en veroorzaakt een mega crash, weer bij de start. GP van Frankrijk:Doet een divebomb bij de chicane, raakt Perez en stuurt hem rechtdoor. ... en dan heb je nog vorig jaar Imola met Bottas. Singapore 2020 ongeluk met Grosjean, al was dat wel 50/50. Crash achter een SC (weet even niet welke GP dat was). Hij doet een beetje wat Max in zijn eerste jaar of twee bij Red Bull deed eigenlijk. Denk dat hij te druk bezig is met bewijzen dat hij er thuis hoort. Het is echt geen slechte coureur, maar het is ook geen toeval dat hij zo vaak is betrokken bij een crash. Te gretig en denkt op dat moment niet na over de consequenties. | |
Nattekat | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:37 |
Sainz zat aan alle kanten klem, Hamilton zat aan zijn buitenkant en hij moest voor Verstappen op de rem. Russell deed een divebomb in de eerste bocht van een race, dat loopt zelden goed af. | |
Tarado | dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:42 |
Nee niet aan alle kanten, ipv de buitenkant te kiezen nam hij de binnenkant waar je drukte kan verwachten, het was wel Russells fout maar toch te voorkomen door Sainz naar mijn mening. | |
Marcoss | dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:22 |
Russell heeft dit soort zaken wel echt veel te vaak om het nog toeval te noemen ja | |
Tijn | dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:26 |
Ja, dat is het. Op zich is zo'n incident als deze laatste niet zo schokkend. Maar het is nu al de zoveelste keer dat-ie bij een incident betrokken is en dan wordt het toch een patroon. | |
loveli | dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:40 |
English Gentleman vs verwend nest? | |
daNpy | dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:58 |
Het merkwaardige is dat Mercedessen dat soort "incidenten" altijd doorstaan zonder zelf tijdverlies te hebben, laat staan dat ze schade rijden of uitvallen. | |
Shodan | dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:00 |
Moest ik ook aan denken. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat Russell's gunfactor weg is, en hij door 'de horde' aangepakt wordt. Zeker nu duidelijk wordt dat hij nu niet de potentie heeft om Hamilton te verslaan. Sinds de keuze van Mercedes dat Hamilton weer op resultaat mag rijden, staat Hamilton 'gewoon' weer voor Russell. Consequent. | |
Nieuwschierig | dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:53 |
Die auto is gewoon de Mercedes onder de Formule 1-bolides. | |
daNpy | dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:02 |
Lijkt meer een Volvo ![]() | |
Tijn | dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:05 |
Ik vind dat Alpine ook wel wat bonuspunten voor bouwkwaliteit heeft verdiend na dit weekend ![]() | |
daNpy | dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:07 |
Tijd voor een wheeliebar. | |
Marcoss | dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:38 |
Schandalig dat de spiegel niet bleef zitten! | |
Nattekat | dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:44 |
Die hele straf sloeg echt absoluut nergens op. Als die auto echt onveilig was, dan diskwalificeer je de auto. | |
Evenstar | dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:55 |
Precies. Het is mij nog steeds onduidelijk of ze hebben gestraft omdat hij met één spiegel reed of omdat ze het niet zelf er af hebben gesloopt tijdens een pitstop of een combinatie. Als het namelijk te maken heeft met het rijden met maar één spiegel dan had het een diskwalificatie moeten zijn. Als het te maken heeft met onveilig rondrijden met een spiegel die er bijna af vliegt had er een meat ball moeten komen tijdens de race. Achteraf straffen is echt bullshit in dat geval. | |
Tijn | dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:00 |
Volgens mij gaat het hierom, vandaar ook de 30s penalty. De reden dat het niet tijdens de race is behandeld, is blijkbaar omdat de race director het niet heeft doorgegeven aan de stewards, en het daardoor nooit in behandeling kon worden genomen. | |
4-elements | dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:01 |
Helemaal mee eens. Dit seizoen is al vaker de meatball getoond aan coureurs vanwege een loszittende vleugel. Dat ze dit niet bij Alonso hebben gedaan, is hem niet aan te rekenen. Daarom is het totale onzin om hem achteraf te straffen. Sowieso moeten ze eens stoppen met achteraf straffen. Hooguit als ze iets illegaals vinden aan de auto. De uitslag moet de uitslag zijn. | |
Black-Death | dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:06 |
Maar ook dan is de straf voor Alonso onterecht. | |
daNpy | dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:44 |
Terwijl Haas 2x geklaagd heeft tijdens de race. Dus de RD vond het niet onveilig en liet Alonso racen. Haas doet alsnog een protest na de race - direct naar de stewards? - en Alonso krijgt straf. | |
Sabata | dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:02 |
ik herinner me Ocon vorig jaar nog in Mexico. die werd in de eerste bocht eerst links door Gasly aangereden en recht vloog Mick er over heen. Ocon reed gewoon door en de Haas en de Alpha Tauri waren total loss. dat is geen Volvo, dat is een Char tank uit WO2 | |
Rianne84 | dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:22 |
Tijn | dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:37 |
Waarbij de stewards ook nog hebben opgemerkt dat ze het liever tijdens de race hadden afgehandeld. Kortom, de race director ging hier op de stoel van de jury zitten. | |
daNpy | dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:08 |
Mooi, dan geven ze die maar een straf. | |
Starflyer | dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:11 |
Vandaar ook dat Alpine een tegenprotest heeft ingediend. Vooral omdat Haas te laat was met het protest en dus niet ontvankelijk verklaard had moeten worden. Maar ook omdat ze het sowieso niet eens zijn met de beslissing omdat ze dat dan tijdens de race hadden moeten doen en niet achteraf. Al helemaal niet omdat de FIA de auto na de race legaal heeft verklaard. https://racingnews365.com(...)tioning-haas-protest | |
Starflyer | dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:14 |
Race schorsing ![]() | |
beantherio | dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:15 |
Het beslisdocument gaf er geen concrete onderbouwing van maar ik ben toch wel benieuwd naar een uitleg van de stewards waarom het niet mogelijk zou zijn geweest voor Haas om eerder een protest in te dienen. Op het moment van de finish hadden ze dat bij wijzen van spreken al kunnen doen toch? Toen was de situatie al duidelijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:29 |
daNpy | dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:42 |
"We hebben deze RD voor alle laatste races om inconsistentie te voorkomen". | |
Perox | dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:03 |
Als je het stilstaand bekijkt is er nog niet veel aan de hand hier, behalve dat RUS hier gewoon rechtdoor rijdt terwijl hij het hoekje om moest.![]() ![]() | |
Red_85 | dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:25 |
Jaaaaaaaa ![]() Noteboekje van? Ted! Fantastisch. Dat poezelige katje ook op Max zn helm, heerlijk. | |
Red_85 | dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:27 |
Hier ook 30 seconden voor geven. 30! Hoe halen ze het in hun hoofd dan Hamilton maar 10 te geven voor een echt levensgevaarlijke actie. Niks klopt hiet aan. | |
Faraday01 | dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:34 |
Lollipop ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:51 |
![]() | |
THEFXR | woensdag 26 oktober 2022 @ 01:43 |
ik vond er ook niks illegaals of onveiligs aan om met alleen een linkerspiegel te rijden. | |
OscarMopperkont | woensdag 26 oktober 2022 @ 09:09 |
George Russell kan beter op de kermis in de botsauto's rijden.... Wat een dwaas is dat... Sowieso, heel naar ventje geworden sinds zijn move naar Mercedes.... |