Misschien waren ze even sneller, maar had Hamilton zijn banden opgevreten.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:48 schreef Rianne84 het volgende:
Hadden ze HAM niet ook op mediums moeten zetten? Of was de Mercedes echt zoveel langzamer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
En datquote:
Die had 'ie niet meer.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:48 schreef Rianne84 het volgende:
Hadden ze HAM niet ook op mediums moeten zetten? Of was de Mercedes echt zoveel langzamer?
Dit was voor hun weer een gunstig circuit en dan zit je er in kwali nog een halve seconde vanaf, op racepace zijn ze meestal wat beter en zal het 0,3 zijn of zoiets, dat is nog steeds veel.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:47 schreef El_Thijs het volgende:
Ik blijf het nog steeds interessant vinden dat Mercedes denkt dat ze grote stappen gemaakt hebben. Toegegeven, ze zaten er heel dicht bij deze race (Hamilton in ieder geval), al bleek dat zodra Max er voorbij was dat de tijd weer rap omhoog ging.
Ik ga er vanuit dat ie wel twee keer nadenkt. Of hij moet gaan voor de kortste F1 carriere ooit door naast Max in te stappen.quote:
Sja, er zijn zoveel regels, dat er allemaal rare dingen zijn ontstaan. En dan zijn er nog regels die dat proberen recht te trekken, met kwadratische effectenquote:Op maandag 24 oktober 2022 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
30 seconden is echt belachelijk veel, het probleem is dat die straffen helemaal niet meer in verhouding staan.
Als je wat onderdelen wisselt voor de race moet je 10 plekken naar achteren, maar iemand op volle snelheid op een recht stuk ineens blokken is maar 3 plekken![]()
Maar ligt dat aan Max of aan de RB? Leclerc kon met dezelfde strategie niet in de buurt komen van Hamilton aan het einde, Perez kon ook geen serieuze poging wagen bij Russell.. de situatie vertekent wel een beetje omdat Sainz er al zo snel uit lag en Leclerc en Perez verder naar achteren starten, maar met 2x een SC was Hamilton eerder dit jaar wel ingehaald door Leclerc en Perez, denk ik.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:47 schreef El_Thijs het volgende:
Ik blijf het nog steeds interessant vinden dat Mercedes denkt dat ze grote stappen gemaakt hebben. Toegegeven, ze zaten er heel dicht bij deze race (Hamilton in ieder geval), al bleek dat zodra Max er voorbij was dat de tijd weer rap omhoog ging.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 08:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoevaak heeft Russel dit seizoen eigenlijk al iemand een DNF bezorgd?
Spanje is dan Alonso en 1x Sainz?quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
WE staan nu gelijk met Spanje en de VS vwb het aantal GP-overwinningen
Place your bets... now.quote:
De combinatie RB en Max. Het is toch wel duidelijk dat hij weet hoe en wat hij uit de wagen kan halen. Veel andere coureurs hebben dat niet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Max of aan de RB? Leclerc kon met dezelfde strategie niet in de buurt komen van Hamilton aan het einde, Perez kon ook geen serieuze poging wagen bij Russell.. de situatie vertekent wel een beetje omdat Sainz er al zo snel uit lag en Leclerc en Perez verder naar achteren starten, maar met 2x een SC was Hamilton eerder dit jaar wel ingehaald door Leclerc en Perez, denk ik.
Max had nog tijd om te reageren, die tijd had Alonso niet toch? Dan is het ook onmogelijk om een crash te voorkomen..quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarschijnlijk al gezegd hoor, maar na de Stroll-Alonso en Max-Hamilton-filmpjes te hebben bekeken, maakt Hamilton mijns inziens dezelfde beweging als Stroll. Enig verschil is dat Hamilton het bij aanremmen doet en Stroll op volle snelheid.
Ja, volgens mij wel. De La Rosa is nooit verder gekomen dan P2 en daarvoor was het allemaal nog minder.quote:
Het blokkeren werd genoemd als reden dat hij geen controle meer had op dat momentquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Die actie van Russel... kon hij daar nou echt zo veel aan doen? Ik ben echt geen fan van Russel en hij heeft al meerdere malen anderen uit de race gekogeld, maar ik zie ontzettend veel ophef op social media over een te milde straf.. ik vond het toch meer een race-incident.. of zit ik er dan volledig naast?
Daar heb je een punt. Alonso reed er wellicht wat kort op, maar hoefde niet te verwachten dat Stroll op deze manier van zijn lijn af zou gaan. Max heeft wat meer ervaring bij een van de lijn afrijdende Hamilton. Max verdedigt zelf ook vaak fel trouwens.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Max had nog tijd om te reageren, die tijd had Alonso niet toch? Dan is het ook onmogelijk om een crash te voorkomen..
Maar als Alonso wel kan reageren en er "gewoon" voorbij gaat, had Stroll ook geen straf gekregen waarschijnlijk. Er wordt dan toch gekeken naar de uitkomst van de actie.
Volgens mij heb ik toch een zeer gedurfde inhaalactie van Perez gezien in de S-bochten?quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Max of aan de RB? Leclerc kon met dezelfde strategie niet in de buurt komen van Hamilton aan het einde, Perez kon ook geen serieuze poging wagen bij Russell..
Hij was wel fout alleen maakt Sainz ook een wat vreemde move naar binnen, die had de buitenkant moeten houden, die wilde te snel zijn mindere start goed maken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Die actie van Russel... kon hij daar nou echt zo veel aan doen? Ik ben echt geen fan van Russel en hij heeft al meerdere malen anderen uit de race gekogeld, maar ik zie ontzettend veel ophef op social media over een te milde straf.. ik vond het toch meer een race-incident.. of zit ik er dan volledig naast?
Oh, die heb ik dan gewist uit mijn geheugenquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch een zeer gedurfde inhaalactie van Perez gezien in de S-bochten?
Sja, als je voor de zoveelste keer op identieke wijze iemand uit de race knalt krijg je dat.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Die actie van Russel... kon hij daar nou echt zo veel aan doen? Ik ben echt geen fan van Russel en hij heeft al meerdere malen anderen uit de race gekogeld, maar ik zie ontzettend veel ophef op social media over een te milde straf.. ik vond het toch meer een race-incident.. of zit ik er dan volledig naast?
Was vlak na de pitstop inderdaad. Die bij Perez was ook best traag.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, die heb ik dan gewist uit mijn geheugen
Ham ging ook weer terug naar rechts om de bocht beter te kunnen nemen (ja bklijkbaar kent ie het buiten-binnen-buiten principe nu ineens wel). Max komt dan ook weer naar rechts en het is duwen en trekken, soms best close, maar deze keer geen achterwiel geraakt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Alonso reed er wellicht wat kort op, maar hoefde niet te verwachten dat Stroll op deze manier van zijn lijn af zou gaan. Max heeft wat meer ervaring bij een van de lijn afrijdende Hamilton. Max verdedigt zelf ook vaak fel trouwens.
Oh, die actie kan ik me wel herinneren ja, maar dat was een actie om er voor te blijven bij Russel, ik doelde vooral op het 1e deel waar Perez achter Russell bleef "hangen" zonder een echte actie. Als die RB echt zoveel sneller is dan de Mercedes, had ik daar op z'n minst een actie verwacht. Zeker als je dat vergelijkt met Max met Leclerc en Hamilton aan het einde..quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Was vlak na de pitstop inderdaad. Die bij Perez was ook best traag.
Dat was exact bij Haas eerder het geval toen ze een verplichte neuscorrectie moesten doen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De vleugel was prima, alleen de end plate niet.
Precies hierom kreeg Haas dus eerder wel de meatball. Exact hierom.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De wing endplate levert geen veiligheidsrisico op, deze straffen gaan niet over het afbreken(dat gebeurt elke race wel) maar over het rondrijden met een onveilige auto.
Het afbreken van de wind endplate betekend niet dat de auto onveilig is.
Ah zo ja, maar toch was Russel Perez daar wel gewoon voorbij. In de eerste bocht was Perez even voor, daarna Russel weer. En toen uit het niks haalde die Russel in in die bochten combinatie. Althans zo zag/ herinner ik het, heb geen replay gezien nog.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, die actie kan ik me wel herinneren ja, maar dat was een actie om er voor te blijven bij Russel, ik doelde vooral op het 1e deel waar Perez achter Russell bleef "hangen" zonder een echte actie. Als die RB echt zoveel sneller is dan de Mercedes, had ik daar op z'n minst een actie verwacht. Zeker als je dat vergelijkt met Max met Leclerc en Hamilton aan het einde..
(en of Max de RB dan beter lijkt te maken dan hij is of dat Perez er veel minder uithaalt, laat ik even in het midden)
Ach de FIA is wel consequent inconsequent, dat houdt nooit op.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was exact bij Haas eerder het geval toen ze een verplichte neuscorrectie moesten doen.
[..]
Precies hierom kreeg Haas dus eerder wel de meatball. Exact hierom.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:24 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap die straf sowieso niet. Heb documenten niet nagekeken, maar is die nou gegeven omdat Alonso heeft gereden zonder zijn rechter spiegel?
Dat klopt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach de FIA is wel consequent inconsequent, dat houdt nooit op.
En bij Perez was die er al af voordat ze tot een meatball zijn over zouden gaan (binnen enkele ronden meen ik), dat was bij Haas niet zo.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was exact bij Haas eerder het geval toen ze een verplichte neuscorrectie moesten doen.
[..]
Precies hierom kreeg Haas dus eerder wel de meatball. Exact hierom.
quote:
In dit geval zou het dan gewoon een DQ moeten zijn. Auto voldoet niet meer aan de regels, is onveilig en moet uit de race gehaald worden. Een tijdstraf is echt bullshit, want je kan geen spiegel vervangen met een pitstop.quote:Mr Bauer further stated that a car needs to have two mirrors and that in his opinion, which the
Stewards accept as expert opinion, the car was unsafe to be driven with a mirror missing.
Punt 13 vind ik wel apart. De stewards bekritiseren hier de race director?quote:
RB had blijkbaar nagevraagd bij de stewards of de auto onveilig was (en het antwoord was nee), terwijl Alpine dit niet heeft gedaan. Dat wordt in ieder geval genoemd bij het document over het protest van Haas tegen Perezquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. het rondrijden zonder zijn recht spiegel dan is een tijdstraf totale onzin. Hij moet dan gewoon gediskwalificeerd worden, want je kan niet tijdens een pitstop een nieuwe spiegel installeren.
De stewards leggen nu alle verantwoordelijkheid bij de teams neer. De teams moeten dus, ook al krijgen ze geen meatball, maar een muntje opgooien om te bepalen of de stewards het wel of niet gevaarlijk genoeg vinden. Je hebt zo'n meatball vlag voor een reden.
Ook zij missen Masi.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Punt 13 vind ik wel apart. De stewards bekritiseren hier de race director?
Ze maken het zichzelf wel heel lastig zo.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
RB had blijkbaar nagevraagd bij de stewards of de auto onveilig was (en het antwoord was nee), terwijl Alpine dit niet heeft gedaan. Dat wordt in ieder geval genoemd bij het document over het protest van Haas tegen Perez
De F1 is overgereguleerd. Voor elke gebeurtenis is er tegenwoordig een regel plus een set subregels en niemand weet meer wanneer wat moet worden toegepast en in welke mate.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[..]
In dit geval zou het dan gewoon een DQ moeten zijn. Auto voldoet niet meer aan de regels, is onveilig en moet uit de race gehaald worden. Een tijdstraf is echt bullshit, want je kan geen spiegel vervangen met een pitstop.
Het klopt van geen kant.
Dat komt omdat het helemaal niet verboden is om met schade rond te rijden. Het gaat er puur om of er risico bestaat dat het voor andere coureurs gevaar gaat opleveren, wat nogal arbitrair is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Het staat er letterlijk inderdaad "Responsibility of the Alpine team".quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. het rondrijden zonder zijn recht spiegel dan is een tijdstraf totale onzin. Hij moet dan gewoon gediskwalificeerd worden, want je kan niet tijdens een pitstop een nieuwe spiegel installeren.
De stewards leggen nu alle verantwoordelijkheid bij de teams neer. De teams moeten dus, ook al krijgen ze geen meatball, maar een muntje opgooien om te bepalen of de stewards het wel of niet gevaarlijk genoeg vinden. Je hebt zo'n meatball vlag voor een reden.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk inderdaad "Responsibility of the Alpine team".
Wat een faalhazen.
Niet vergelijkbaar.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Is een soort van dingetje de laatste seizoenen. Ik zei dat gisteren niet voor niks.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:56 schreef Tijn het volgende:
Wie er ook gelijk heeft, ik vind het jammer dat het allemaal WEER pas na de race wordt bepaald. Je gaat als kijker naar bed met een idee van de uitslag en als je de volgende dag opstaat, is het opeens anders. Dat kan toch niet. Die stewards zitten daar toch niet voor niks? Kom op, zeg.
Wordt in het document van de straf ook genoemd, maar daar vinden ze die situatie geen "precedent". Waarom ze dat vinden, staat er dan weer niet bijquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Nee man, Perez heeft er meer dan 10 ronden mee rond gereden zo'n beetje als ik me goed kan herinneren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En bij Perez was die er al af voordat ze tot een meatball zijn over zouden gaan (binnen enkele ronden meen ik), dat was bij Haas niet zo.
Inderdaad. En je bent als team/coureur aan de goden van de groene tafel overgeleverd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:56 schreef Tijn het volgende:
Wie er ook gelijk heeft, ik vind het jammer dat het allemaal pas na de race wordt bepaald. Je gaat als kijker naar bed met een idee van de uitslag en als je de volgende dag opstaat, is het opeens anders. Dat kan toch niet. Die stewards zitten daar toch niet voor niks? Kom op, zeg.
Ja, het is echt matig. Het is ook niet alsof het niet is opgemerkt, want de regie heeft meerdere keren shots van Alonso's spiegel in beeld gebracht. Doe daar dan wat mee, als wedstrijdleiding. Of niet, maakt mij het uit. Maar niet zoquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is een soort van dingetje de laatste seizoenen. Ik zei dat gisteren niet voor niks.
Wordt ook wel gezegd dat de stewards vinden dat het tijdens de race al opgelost had moeten worden inderdaad. Maar dat helpt ook niet echtquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is echt matig. Het is ook niet alsof het niet is opgemerkt, want de regie heeft meerdere keren shots van Alonso's spiegel in beeld gebracht. Doe daar dan wat mee, als wedstrijdleiding. Of niet, maakt mij het uit. Maar niet zo
Goed punt, alleen dit is ham in zijn beste dagen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Volgens mij ging dat over de GP van Japan van dit jaar. Dat Lewis daar met een los onderdeel aan het rondrijden was, zonder dat hij straf kreeg, maar weet het niet zeker. Staat er ook niet duidelijkquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt in het document van de straf ook genoemd, maar daar vinden ze die situatie geen "precedent". Waarom ze dat vinden, staat er dan weer niet bij
Nee, valt mee. Hij rijdt er maar 1-2 ronden mee rond voordat het afbreekt. De schade ontstaat vroeg, maar het hangt pas echt te trillen en te doen vanaf rondje 5 en bij 6 vliegt het er al af.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man, Perez heeft er meer dan 10 ronden mee rond gereden zo'n beetje als ik me goed kan herinneren.
Extra zuur juist. Ja we hebben het gezien. Onze fout, hier heb je toch een debiel harde straf.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt ook wel gezegd dat de stewards vinden dat het tijdens de race al opgelost had moeten worden inderdaad. Maar dat helpt ook niet echt
Wat ik ook mis is een uitleg waarom ze dit protest alsnog geaccepteerd hebben. "compliance with the deadline was not possible in this case" maar waarom is onduidelijk. Als men dat open laat dan kun je in de toekomst nog wat beleven met hele late protesten.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt in het document van de straf ook genoemd, maar daar vinden ze die situatie geen "precedent". Waarom ze dat vinden, staat er dan weer niet bij
De stewards hebben in hun besluit ook letterlijk gezegd dat de race director fout zat door dit niet naar hen te communicerenquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:56 schreef Tijn het volgende:
Wie er ook gelijk heeft, ik vind het jammer dat het allemaal pas na de race wordt bepaald. Je gaat als kijker naar bed met een idee van de uitslag en als je de volgende dag opstaat, is het opeens anders. Dat kan toch niet. Die stewards zitten daar toch niet voor niks? Kom op, zeg.
Ze hebben het tijdens de race ook meermaals aangegeven. Vandaar dat er achteraf een protest kwam. Die deadline is door een fout van de stewards, race director, wie dan ook gemaakt, niet door Haas.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat ik ook mis is een uitleg waarom ze dit protest alsnog geaccepteerd hebben. "compliance with the deadline was not possible in this case" maar waarom is onduidelijk. Als men dat open laat dan kun je in de toekomst nog wat beleven met hele late protesten.
Bij punt 8 wordt genoemd dat Permane (die daar zat namens Alpine) zegt dat Suzuka 2019 als precedent kan gelden omdat Hamilton en Leclerc toen door mochten rijden, terwijl ze problemen hadden met de spiegels. Bij punt 15 wordt gezegd dat de Suzuka-incidenten van 2019 niet als precedent geldenquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over de GP van Japan van dit jaar. Dat Lewis daar met een los onderdeel aan het rondrijden was, zonder dat hij straf kreeg, maar weet het niet zeker. Staat er ook niet duidelijk
[..]
Nee, valt mee. Hij rijdt er maar 1-2 ronden mee rond voordat het afbreekt. De schade ontstaat vroeg, maar het hangt pas echt te trillen en te doen vanaf rondje 5 en bij 6 vliegt het er al af.
Verder snap ik ook niet wanneer ze nou wel of niet een vlag geven. Wat ik wel weet is dat het te lang duurt iedere keer. Lewis en Perez, Alonso krijgen niks. Magnussen wel.
Een US 23quote:
Typisch weerquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De stewards hebben in hun besluit ook letterlijk gezegd dat de race director fout zat door dit niet naar hen te communiceren
Mensen vergeten dat Charlie zelf ook niet verschoond bleef van controverses en discutabele beslissingen. We kunnen wel doen alsof het nu allemaal ruk is, maar feitelijk is het dat al zeker 20 jaar, en eigenlijk al veel langer.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Typisch weer
Ik denk dat het zwaar onderschat is hoe moeilijk het is om het gat dat Charlie Whiting heeft achtergelaten te vullen. Michael Masi heeft daarin geen kans gekregen en nu is het alleen maar erger geworden. Je hebt een competent iemand nodig, maar die moet vervolgens ook tijd krijgen om in z'n rol te groeien. Dat continue gewissel maakt dat onmogelijk.
Ik denk dat het vooral een probleem was dat de spiegel los zat en elk moment af kon breken en daarmee een gevaar kon opleveren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Typisch weer
Ik denk dat het zwaar onderschat is hoe moeilijk het is om het gat dat Charlie Whiting heeft achtergelaten te vullen. Michael Masi heeft daarin geen kans gekregen en nu is het alleen maar erger geworden. Je hebt een competent iemand nodig, maar die moet vervolgens ook tijd krijgen om in z'n rol te groeien. Dat continue gewissel maakt dat onmogelijk.
Masi is gewoon geslachtofferd onder druk van/om Mercedes te pleasen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.
Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi.
AH sorry, overheen gelezen, dankquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij punt 8 wordt genoemd dat Permane (die daar zat namens Alpine) zegt dat Suzuka 2019 als precedent kan gelden omdat Hamilton en Leclerc toen door mochten rijden, terwijl ze problemen hadden met de spiegels. Bij punt 15 wordt gezegd dat de Suzuka-incidenten van 2019 niet als precedent geleden
Maar dat is wat de stampende babies wilden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.
Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi.
En Charles in +/- 25 ronden achteloos op 12,5 sec achterstand rijdt en dat op banden die even oud waren en van dezelfde compound. Ik lees nu dat Charles z'n Mediums helemaal opgerookt heeft in de poging om Max achter zich te houden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
Prachtige race, Max gaat de GOAT worden, prachtig hoe hij de fout van de Pit weer wegrijd en Hamilton weer lekker laat piepen.
Ja, eens. Vorig jaar was één van de lastigste jaren om RD te zijn denk ik. Lewis en Max die elkaar geen mm gunnen. Toto en Horner die als een stel kleuters constant zaten te etteren. Toto die tijdens een race vraagt of Masi even zijn e-mail kan checken. Teams die tijdens een weekend met een paar man binnen komen stormen om verhaal te halen. Masi deed het allemaal prima en had als standpunt dat men zoveel mogelijk moest racen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.
Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi.
Kan je nagaan wat Newey en zijn team aan het bedenken zijn voor 2023quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En Charles in +/- 25 ronden achteloos op 12,5 sec achterstand rijdt en dat op banden die even oud waren en van dezelfde compound. Ik lees nu dat Charles z'n Mediums helemaal opgerookt heeft in de poging om Max achter zich te houden.
In de handen van Max is de Red Bull dit seizoen ongenaakbaar op zondag op gebied van zowel rauwe snelheid als banden management.
Dat ie Zhou achter de barriers lanceerde is van vorig jaar toch?quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:35 schreef Evenstar het volgende:
Ondertussen Russell
GP van USA: Ramt Sainz er af bij de start.
GP van Singapore: Rijdt gewoon in op Schumacher bij het insturen alsof hij er niet eens is.
GP van Oostenrijk: Ramt Perez er af bij de start.
GP van GB: Ziet niet dat Gasly er zit, gooit de deur dicht op een rechte stuk en veroorzaakt een mega crash, weer bij de start.
GP van Frankrijk:Doet een divebomb bij de chicane, raakt Perez en stuurt hem rechtdoor.
Iedereen zeurt (inclusief ik) over Stroll, maar Russell komt er mee weg.
Uh nee, was dit jaarquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat ie Zhou achter de barriers lanceerde is van vorig jaar toch?
Dus het zijn er 6 ipv 5quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh nee, was dit jaarVorig jaar lag Max in de barriere door die andere Mercedes coureur.
Vorig jaar was Russell betrokken bij de mega crash in Imola met Bottas.
Here's a message for Charlie. Fuck off. Honestly fuck off.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mensen vergeten dat Charlie zelf ook niet verschoond bleef van controverses en discutabele beslissingen. We kunnen wel doen alsof het nu allemaal ruk is, maar feitelijk is het dat al zeker 20 jaar, en eigenlijk al veel langer.
In feite is er met de nieuwe RDs niets veranderd, behalve dan dat ze veel meer onder een vergrootglas liggen.
Vettel kwam wel ietwat gefrustreerd over in die racequote:Op maandag 24 oktober 2022 11:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Here's a message for Charlie. Fuck off. Honestly fuck off.
Toen moest Seb strafwerk doen omdat ie de sport in diskrediet had gebracht.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Here's a message for Charlie. Fuck off. Honestly fuck off.
Ja alleen al 5 dit jaar en dan nog Imola vorig jaar. Misschien vergeten ik nog wel iets. Max kreeg meer gezeik over zijn crashes en Stroll nu ook, maar ondertussen is Russell één van de grootste brokkenpiloten van de grid.quote:
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja alleen al 5 dit jaar en dan nog Imola vorig jaar. Misschien vergeten ik nog wel iets. Max kreeg meer gezeik over zijn crashes en Stroll nu ook, maar ondertussen is Russell één van de grootste brokkenpiloten van de grid.
Zhou is GB met Gaslyquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.
Ik denk nog steeds dat hij zich toen pas realiseerde dat het nooit wat zou worden in die Ferrari als zelfs zo'n snotneus hem al kon bedreigen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vettel kwam wel ietwat gefrustreerd over in die race
Crash van Zhou was toch een gevolg van het raken van Gasly?quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.
Dat Russell veel races van anderen verkloot heeft dit seizoen is wel langzaam bij het grote publiek aan het doordringen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja alleen al 5 dit jaar en dan nog Imola vorig jaar. Misschien vergeten ik nog wel iets. Max kreeg meer gezeik over zijn crashes en Stroll nu ook, maar ondertussen is Russell één van de grootste brokkenpiloten van de grid.
Die van Zhou is van Gasly sorry.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.
Hij heeft geen straf gekregen voor het loslaten van zijn spiegel maar voor het rijden zonder spiegel en gevaarzetting(de afgebroken spiegel kan iemand verwonden). Bij de wing endplate was daar geen sprake van.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. het rondrijden zonder zijn recht spiegel dan is een tijdstraf totale onzin. Hij moet dan gewoon gediskwalificeerd worden, want je kan niet tijdens een pitstop een nieuwe spiegel installeren.
De stewards leggen nu alle verantwoordelijkheid bij de teams neer. De teams moeten dus, ook al krijgen ze geen meatball, maar een muntje opgooien om te bepalen of de stewards het wel of niet gevaarlijk genoeg vinden. Je hebt zo'n meatball vlag voor een reden.
Als rijden zonder spiegel de reden is dan zou het DQ moeten zijn. Je kan een spiegel niet fixen tijdens een pitstop, dus hadden ze moeten retiren, dus zou enige gepaste straf een DQ zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft geen straf gekregen voor het loslaten van zijn spiegel maar voor het rijden zonder spiegel en gevaarzetting(de afgebroken spiegel kan iemand verwonden). Bij de wing endplate was daar geen sprake van.
Sinds dit jaar is het allemaal wat stricter geworden. Zie ook track limits (overal) en juwelendiscussie.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Hij had nog een spiegel over dus hij reed niet zonder spiegel. Is ook niets bijzonders trouwens om met maar 1 spiegel te rijden: Alpine verwijst in haar reactie ook naar een situatie waarbij Hamilton in 2019 op Suzuka zonder straf met 1 spiegel mocht rijden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft geen straf gekregen voor het loslaten van zijn spiegel maar voor het rijden zonder spiegel
Ah, ik dacht dat Russel daar juist was uitgestapt om naar Zhou te gaan kijken en de veroorzaker was.quote:
Ik denk dat in de regels staat dat je twee spiegels moet hebben, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij had nog een spiegel over dus hij reed niet zonder spiegel. Is ook niets bijzonders trouwens om met maar 1 spiegel te rijden: Alpine verwijst in haar reactie ook naar een situatie waarbij Hamilton in 2019 op Suzuka zonder straf met 1 spiegel mocht rijden.
Ah zie je, geraakt door Gasly maar de veroorzaker is weer...quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die van Zhou is van Gasly sorry.
Uiteindelijk komt dat vooral omdat Russell als een idioot naar links stuurt terwijl Gasly er tussen zit en dat veroorzaakt uiteindelijk de crash. Arme Zhou was een gevalletje wrong time wrong place
Met terugwerkende kracht Hamilton 30 seconden dan graag.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat in de regels staat dat je twee spiegels moet hebben, eerlijk gezegd.
Maar dat vonden de stewards geen precedent blijkbaar (maar dat wordt verder niet toegelicht)quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij had nog een spiegel over dus hij reed niet zonder spiegel. Is ook niets bijzonders trouwens om met maar 1 spiegel te rijden: Alpine verwijst in haar reactie ook naar een situatie waarbij Hamilton in 2019 op Suzuka zonder straf met 1 spiegel mocht rijden.
Dat had niks uitgemaaktquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht Hamilton 30 seconden dan graag.
In de technical regulations zal wel zoiets staan maar het is ook toegestaan om met schade te blijven doorrijden zolang dat geen gevaar oplevert. Vandaar dat Hamilton niet gestraft werd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat in de regels staat dat je twee spiegels moet hebben, eerlijk gezegd.
Maar dat wordt niet gezien als precedent omdat nu de regels stricter gehandhaafd worden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij had nog een spiegel over dus hij reed niet zonder spiegel. Is ook niets bijzonders trouwens om met maar 1 spiegel te rijden: Alpine verwijst in haar reactie ook naar een situatie waarbij Hamilton in 2019 op Suzuka zonder straf met 1 spiegel mocht rijden.
Ja precies, dat kan dus niet. Maar dit kan ook niet. Geef een straf tijdens de race, of laat het zitten. En dan liefst op een consistente manier, al is dat eigenlijk teveel gevraagdquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht Hamilton 30 seconden dan graag.
Dat is logisch, zou ik ook gedaan hebben.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het ligt ook echt aan de teams en coureurs. Je zag het gisteren meteen weer. Lewis doet even een paar minuten mee om de overwinning en meteen hoor je hem iedere paar minuten iets roepen om de race te manipuleren. Hij ging er af! Bocht 9, bocht X, bocht Y, misschien ook nog bocht 15. Vervolgens krijgt hij zelf ook een black and white flag. Was toch wel echt moment van de dag hoor. Lewis is trouwens niet de enige, men doet dit gewoon te veel omdat het blijkbaar werkt.
Max deed het ook met Leclerc bij 1 van die zandbakraces aan het begin van het seizoen ja. Al zei Lewis het gisteren zowat over elke bochtquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is logisch, zou ik ook gedaan hebben.
Iedere coureur wil tot het uiterste gaan om te winnen zeker na een kutseizoen als dit, dus als je de persoon voor je een penalty kan aansmeren dan doe je dat, zeker als het op eigen kracht niet lukt.
Iedereen doet het, ook max, in het zeldzame geval dat er iemand voor hem rijdt.
Protesten achteraf (zoals nu) kunnen altijd voorkomen, dus dat kan niet altijd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies, dat kan dus niet. Maar dit kan ook niet. Geef een straf tijdens de race, of laat het zitten. En dan liefst op een consistente manier, al is dat eigenlijk teveel gevraagd
De stewards zeggen heel,duidelijk dat de RD had moeten ingrijpen, toen dat niet gebeurde had het team zelf verstandig moeten zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar leg je de grens he van wat nog risico is van het team en waar de leiding moet ingrijpen. Raikkonen 2005 met die vibraties, waardoor hij uiteindelijk in de laatste ronde uitviel en nog bijna een andere auto mee nam: had de wedstrijdleiding daar moeten ingrijpen?
Maar goed, destijds deden ze nog niet zo moeilijk over een boel dingen.
En het resultaat daarvan is straf voor Alonso. Logischquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Protesten achteraf (zoals nu) kunnen altijd voorkomen, dus dat kan niet altijd.
En hier wordt duidelijk de fout bij de Race Director gelegd, die een meatball had moeten uitvaardigen bij Alonso.
Ik zou niet zonder rechterspiegel op de snelweg gaan rijden als ik jou wasquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:01 schreef THEFXR het volgende:
een auto zonder rechterspiegel is geen gevaar.
Zo werkt het ook bij de belastingdienst.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
En het resultaat daarvan is straf voor Alonso. Logisch
Hij had ook straf gekregen bij een meatball.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
En het resultaat daarvan is straf voor Alonso. Logisch
is die verplicht dan?quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder rechterspiegel op de snelweg gaan rijden als ik jou was
Dat is officieel legaal.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder rechterspiegel op de snelweg gaan rijden als ik jou was
Hopelijk knoopt-ie het in z'n oren en leert-ie er wat van voor de volgende keer. En hopelijk houdt-ie deze baan ook lang genoeg om het dan daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Continu de poppetjes wisselen maakt dit zeker niet beter in elk geval.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En hier wordt duidelijk de fout bij de Race Director gelegd, die een meatball had moeten uitvaardigen bij Alonso.
Oh, dat wist ik serieus nietquote:
Stroll had 2 spiegels, maar die gebruikt ze niet. Ik denk dat een Alonso met 1 spiegel minder gevaarlijk is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik serieus niet
Maar alsnog is dat in de F1 wel iets anders, natuurlijk is het wel gevaarlijk als je 1 van de 2 spiegels mist. Of het gevaarlijk genoeg is om iemand uit de race te zetten, is dan weer wat anders.
In de spiegels zie je heel weinig, heb ooit in een F1 wagen gezeten maar het zicht is echt belabberd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik serieus niet
Maar alsnog is dat in de F1 wel iets anders, natuurlijk is het wel gevaarlijk als je 1 van de 2 spiegels mist. Of het gevaarlijk genoeg is om iemand uit de race te zetten, is dan weer wat anders.
De reden dat de rechterspiegel niet strict noodzakelijk is op de weg, is omdat je niet rechts mag inhalen. Dus in theorie kun je altijd veilig naar rechts, want als je niemand ziet door je raampje, kan er in principe niemand zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar alsnog is dat in de F1 wel iets anders
Rondje 1 botsing met Bottas, rondje 6 inhaal actie op Vettel inderdaad.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over de GP van Japan van dit jaar. Dat Lewis daar met een los onderdeel aan het rondrijden was, zonder dat hij straf kreeg, maar weet het niet zeker. Staat er ook niet duidelijk
[..]
Nee, valt mee. Hij rijdt er maar 1-2 ronden mee rond voordat het afbreekt. De schade ontstaat vroeg, maar het hangt pas echt te trillen en te doen vanaf rondje 5 en bij 6 vliegt het er al af.
Verder snap ik ook niet wanneer ze nou wel of niet een vlag geven. Wat ik wel weet is dat het te lang duurt iedere keer. Lewis en Perez, Alonso krijgen niks. Magnussen wel.
oke Josquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In de spiegels zie je heel weinig, heb ooit in een F1 wagen gezeten maar het zicht is echt belabberd.
En als je die niet hebt dan word je 30 seconden terug gezet op de snelweg.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:09 schreef TjjWester het volgende:
De rechterspiegel is trouwens wel verplicht voor autos na 25-01-10.
In dubai hebben ze een pretpark waar je plaatst kunt nemen in een echte ferrari.quote:
Er was maar een valide argument om Masi te lozen: zelfbescherming. Die man was zo beschadigd, alles wat hij zou doen zou kwaadaardig uitgelegd worden. Maar daar tegen waren veel meer argumenten, onpartijdigheid, voor je mensen blijven staan, etc.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.
Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi.
Grapje kerelquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In dubai hebben ze een pretpark waar je plaatst kunt nemen in een echte ferrari.
240 km/u!quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In dubai hebben ze een pretpark waar je plaatst kunt nemen in een echte ferrari.
Waarom niet? Is niet verplicht voor alle auto's.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder rechterspiegel op de snelweg gaan rijden als ik jou was
Volgens mij zag je dat vroeger nog wel bij Opel Mantas.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:09 schreef TjjWester het volgende:
De rechterspiegel is trouwens wel verplicht voor autos na 25-01-10.
Tijdens de Marlboro Masters kon je in een F1 Ferrari simulator, was echt supertof.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In dubai hebben ze een pretpark waar je plaatst kunt nemen in een echte ferrari.
‘Not possible’. Ook daar ontbreekt enige vorm van toelichting.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:19 schreef Evenstar het volgende:
Edit: oops verkeerde quote
Ik vind het ook raar dat ze nergens noemen waar HAAS 24 minuten na het verstrijken van de deadline alsnog een protest mochten indienen. Wat zijn de omstandigheden die dit mogelijk maken?
Als de stewards het ernstig genoeg vinden dan mogen ze die regel overrulen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:19 schreef Evenstar het volgende:
Edit: oops verkeerde quote
Ik vind het ook raar dat ze nergens noemen waar HAAS 24 minuten na het verstrijken van de deadline alsnog een protest mochten indienen. Wat zijn de omstandigheden die dit mogelijk maken?
Vandaar dat ze nu tot het einde van het seizoen dezelfde RD hebben.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk knoopt-ie het in z'n oren en leert-ie er wat van voor de volgende keer. En hopelijk houdt-ie deze baan ook lang genoeg om het dan daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Continu de poppetjes wisselen maakt dit zeker niet beter in elk geval.
Daarom worden ze volgend seizoen groterquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In de spiegels zie je heel weinig, heb ooit in een F1 wagen gezeten maar het zicht is echt belabberd.
Nee. Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dat het voor Haas niet mogelijk was om de termijn te halen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als de stewards het ernstig genoeg vinden dan mogen ze die regel overrulen.
Kennelijk was het geen optie om Alonso voor de tweede keer weg te laten komen met een serieus veiligheids isseu.
Wat een kul, dan hadden ze IN DE RACE in moeten grijpen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als de stewards het ernstig genoeg vinden dan mogen ze die regel overrulen.
Kennelijk was het geen optie om Alonso voor de tweede keer weg te laten komen met een serieus veiligheids isseu.
Tijdens de race zit Haas zich er waarschijnlijk al aan te ergeren dat er geen meatball komt, maar dan is het niet mogelijk om direct na afloop een protest in te dienen?quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dat het voor Haas niet mogelijk was om de termijn te halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Max kan niet meer het hoogste % van de mogelijke punten pakken in 1 seizoen. Dat staat op Seb Vettel in 2013 met 83,58%
Als ik goed tel ((22*26)+(3*8))=596. Dan zou Max 498 punten moeten halen. Als Max alles wint, inclusief snelste rondes en sprintrace komt hij uit op 477 wat 80,03% is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
veroorzaakt door Strollquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als de stewards het ernstig genoeg vinden dan mogen ze die regel overrulen.
Kennelijk was het geen optie om Alonso voor de tweede keer weg te laten komen met een serieus veiligheids isseu.
Dat zeggen ze toch?? De RD had dit tijdens de race moeten melden, is niet gebeurd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat een kul, dan hadden ze IN DE RACE in moeten grijpen.
Echt hoor, achteraf was het ineens supergevaarlijk
En ik begin wel te begrijpen waarom de teams zo hypocriet zijn, de organisatie doet niet anders....
Dit is ook wel een bizarre inderdaad. Vettel begon ook jong met dat irritante vingertje van 'm. Max heeft de helft(!!!) meer op het moment.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:35 schreef Nober het volgende:
GP zeges op de leeftijd van Max Verstappen (25 jaar, 23 dagen)
33 Verstappen
22 Vettel
14 Alonso
14 Hamilton
2 M. Schumacher
0 Prost
0 Senna
Misschien waren de stewards op dat moment niet beschikbaar om het protest in ontvangst te nemen?quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Tijdens de race zit Haas zich er waarschijnlijk al aan te ergeren dat er geen meatball komt, maar dan is het niet mogelijk om direct na afloop een protest in te dienen?
Natuurlijk.
Dat kan natuurlijk (alhoewel ik aanneem dat ze wel een secretaris hebben) maar schrijf dat dan op. Deze beslissing blinkt uit in vaagheid.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien waren de stewards op dat moment niet beschikbaar om het protest in ontvangst te nemen?
Tijdens de race ook en de stewards vonden dat de race director had moeten ingrijpen. Die heeft dat nagelaten, waardoor de stewards achteraf nog een straf hebben uitgedeeld.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat een kul, dan hadden ze IN DE RACE in moeten grijpen.
Echt hoor, achteraf was het ineens supergevaarlijk
En ik begin wel te begrijpen waarom de teams zo hypocriet zijn, de organisatie doet niet anders....
Blijkbaar was het dusquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch?? De RD had dit tijdens de race moeten melden, is niet gebeurd.
Leuk, maar niet meer dan dat, als naar die 33 kijkt waren er toch 25 wel heel indrukwekkend, dat vind ik eigenlijk belangrijker dan het absolute aantal.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:35 schreef Nober het volgende:
GP zeges op de leeftijd van Max Verstappen (25 jaar, 23 dagen)
33 Verstappen
22 Vettel
14 Alonso
14 Hamilton
2 M. Schumacher
0 Prost
0 Senna
Alonso lijkt me een mooie combo. Ik droom nog even verder.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:55 schreef TjjWester het volgende:
Niemand is succesvol naast MAX, hij heeft al een boel teamgenoten versleten.....
Hij vliegt de bocht in, met blokkerende remmen en alles. Vervolgens besluit Sainz een ontwijkende actie te maken en Russell kan daar op geen enkele manier op reageren, omdat-ie al geen marge had.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:42 schreef daNpy het volgende:
Net nog even de race highlights bekeken maar Russel raakt Sainz pas ná de bocht, wat een lomp hert.
Omdat ie geen marge had? Hij had gewoon afstand moeten nemen anders had ie Sainz wellicht sowieso geraakt. Drieste bocht-1 actie waar veel coureurs om minder al voor veroordeeld worden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij vliegt de bocht in, met blokkerende remmen en alles. Vervolgens besluit Sainz een ontwijkende actie te maken en Russell kan daar op geen enkele manier op reageren, omdat-ie al geen marge had.
De RD vond het niet gevaarlijk genoeg. De stewards waren het daar niet mee eens en vinden het de verantwoordelijkheid van Alpine om te voldoen aan de regels. Vandaar de straf.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Blijkbaar was het dus
- niet gevaarlijk genoeg
- een fout van de RD en onzinnig om Alonso daarvoor te bestraffen.
De RD stuurt de stewards aan. Toch ergens een raar loophole.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De RD vond het niet gevaarlijk genoeg. De stewards waren het daar niet mee eens en vinden het de verantwoordelijkheid van Alpine om te voldoen aan de regels. Vandaar de straf.
Blokkerende remmen is al genoeg om iemand te bestraffen bij een aanrijding omdat die dan geen controle over de auto heeft. Ongeacht of de andere wel of niet voldoende ruimte laat. Zie bijvoorbeeld Albon vs Stroll enige tijd geleden. Stroll stuurt blind in,mar omdat Albon blokkeert krijgt hij de straf.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij vliegt de bocht in, met blokkerende remmen en alles. Vervolgens besluit Sainz een ontwijkende actie te maken en Russell kan daar op geen enkele manier op reageren, omdat-ie al geen marge had.
De RD stuurt door. Het is (voor zover ik weet) niet zo dat de RD de baas is over de stewards.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
De RD stuurt de stewards aan. Toch ergens een raar loophole.
Indrukwekkend is het sowieso, maar het zegt ook weer niet zoveel over de toekomst. Vettel stond op 22 op z'n 25e en 39 op z'n 26e. Uiteindelijk strandt hij op "maar" 53 zeges als hij stopt. Hamilton stond op 14 op z'n 25e en op 22 op z'n 29e. En die staat nu op 103quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een bizarre inderdaad. Vettel begon ook jong met dat irritante vingertje van 'm. Max heeft de helft(!!!) meer op het moment.
Ook geinig dat je Senna en Prost er bij zet voor de vergelijking.
Waanzin. Echt waanzin.
Kale cijfers zeggen ook niet alles. Hakkinen en Alonso hebben allebei 2 wereldtitels maar ik denk dat velen het er toch wel over eens zijn dat Alonso een veel betere coureur is dan Hakkinen ooit was.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Indrukwekkend is het sowieso, maar het zegt ook weer niet zoveel over de toekomst. Vettel stond op 22 op z'n 25e en 39 op z'n 26e. Uiteindelijk strandt hij op "maar" 53 zeges als hij stopt. Hamilton stond op 14 op z'n 25e en op 22 op z'n 29e. En die staat nu op 103
Even los van de kwaliteiten van Max, Hamilton en Vettel blijft het aantal zeges ook wel een statistiek waar je niet alles mee kan.
Ja, dat bedoel ik. Russell zorgde ervoor dat-ie geen enkele marge had door zo onbesuisd de eerste bocht in te vliegen. Dan kun je dus niks meer opvangen als het een beetje anders loopt dan je had gehoopt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat ie geen marge had? Hij had gewoon afstand moeten nemen anders had ie Sainz wellicht sowieso geraakt. Drieste bocht-1 actie waar veel coureurs om minder al voor veroordeeld worden.
Drie ronden lees ik nu.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man, Perez heeft er meer dan 10 ronden mee rond gereden zo'n beetje als ik me goed kan herinneren.
https://www.auto-motor-un(...)wser&utm_source=Pushquote:Haas reichte nach dem Rennen gleich zwei Proteste ein. Gegen Sergio Perez, weil der Mexikaner nicht an die Box musste, obwohl drei Runden lang die rechte Frontflügel-Endplatte herumbaumelte und schließlich davonflog.
Net de samenvatting gekeken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Drie ronden lees ik nu.
[..]
https://www.auto-motor-un(...)wser&utm_source=Push
Ja, maar in ronde vier zie je nog dat de end plate er prima uit ziet, ronde verder begint het te flapperen en nog een ronde verder vliegt het weg.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Net de samenvatting gekeken.
Ronde 1 botsing met Bottas
Ronde 6 inhaalactie op Vettel waarbij de end plate weg vliegt.
Zo kom je er natuurlijk nooit he.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:35 schreef Nober het volgende:
GP zeges op de leeftijd van Max Verstappen (25 jaar, 23 dagen)
0 Prost
0 Senna
Te bedenken dat Senna het gros van zijn overwinningen in 4 jaar tijd heeft behaald, in een tijdsgewricht waarin ook Prost, Piquet en Mansell actief waren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een bizarre inderdaad. Vettel begon ook jong met dat irritante vingertje van 'm. Max heeft de helft(!!!) meer op het moment.
Ook geinig dat je Senna en Prost er bij zet voor de vergelijking.
Waanzin. Echt waanzin.
Is dat zo?quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kale cijfers zeggen ook niet alles. Hakkinen en Alonso hebben allebei 2 wereldtitels maar ik denk dat velen het er toch wel over eens zijn dat Alonso een veel betere coureur is dan Hakkinen ooit was.
Maar Verstappen is ook al 7 jaar bezig, Hamilton reed op 25jarige leeftijd pas 3 jaar in de F1.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:35 schreef Nober het volgende:
GP zeges op de leeftijd van Max Verstappen (25 jaar, 23 dagen)
33 Verstappen
22 Vettel
14 Alonso
14 Hamilton
2 M. Schumacher
0 Prost
0 Senna
Hamilton hoefde het de eerste zes jaar van zijn carriere niet op te nemen tegen een laagvliegende straalmotor.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar Verstappen is ook al 7 jaar bezig, Hamilton reed op 25jarige leeftijd pas 3 jaar in de F1.
Hamilton had inderdaad het geluk dat 'ie op een goed moment bij McLaren kwam én op een goed moment instapte bij Mercedes.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hamilton hoefde het de eerste zes jaar van zijn carriere niet op te nemen tegen een laagvliegende straalmotor.
Plus zat ook meteen in een wagen waarmee hij kon winnen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hamilton hoefde het de eerste zes jaar van zijn carriere niet op te nemen tegen een laagvliegende straalmotor.
Kvyat CUCKEDquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus zat ook meteen in een wagen waarmee hij kon winnen.
1e seizoen 4 overwinningen ook, 2e seizoen werd ie al WK met die wagen.
Verstappen moest het eerst nog met een Toro Rosso doen, haalde wel meteen een P1 toen die het stoeltje van Kvyat bvij Red Bull overnam.
Ook niet het enige dat Max van Kvyat overnam.. Kelly Piquet heeft ie ook van Kvyat overgenomen
Deels eens. Het wordt inderdaad al vrij snel gewoon nu, het epische van zijn eerste overwinning of zijn eerste kampioenschap is er wel af. Wat dat betreft snap ik dat gehuil over vorig seizoen ook niet, die strijd was toch echt een genot om naar te kkjken. Die spanning is volledig afwezig dit seizoen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 07:28 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ie dan volgend jaar wat minder vaak wint, die Schumacher tijd was vreselijk, toen ben ik gestopt met F1 kijken
Vooral de tweede helft van het seizoen (in de race). De eerste helft liet Ferrari het vooral liggen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Deels eens. Het wordt inderdaad al vrij snel gewoon nu, het epische van zijn eerste overwinning of zijn eerste kampioenschap is er wel af. Wat dat betreft snap ik dat gehuil over vorig seizoen ook niet, die strijd was toch echt een genot om naar te kkjken. Die spanning is volledig afwezig dit seizoen.
De RB is dit seizoen gewoon zwaar dominant (uiteraard wel uitsluitend in Verstappens handen). Mocht de concurrentie volgend jaar technisch gelijkwaardig zijn, mag Verstappen van mij nog alle races winnen als hij gewoon veruit de beste is. Ik hoop dan alleen dat de voorhoede dan gewoon dicht bij elkaar zit en het elke race er weer om spant.
Klopt ook. Geweldig rijdersveld toen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Te bedenken dat Senna het gros van zijn overwinningen in 4 jaar tijd heeft behaald, in een tijdsgewricht waarin ook Prost, Piquet en Mansell actief waren.
'Procedure fout'quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:11 schreef SiGNe het volgende:
De Red Bull is goed maar nog lang niet zo goed als destijds met Merdedes waarbij Bottas zelfs constant 2e werd.
Ben trouwens ook benieuwd naar de straf die Red Bull gaat krijgen voor het overtreden van de budgetregels.
Er wordt gesproken over minder windtunneltijd maar dat zou betekenen dat RB in 2023 wordt gestrafd voor iets dat in 2021 is gebeurd.
En als ze puntenaftrek krijgen in het constructeurskampioenschap dan verliezen ze een plek en zouden ze voor 2022 juist eigenlijk meer windtunneltijd mogen krijgen, P3 mag meer testen dan P1 of P2 immers.
Ik had ook gehoord dat het met onverwachte belastingverhogingen te maken zou hebben, daar kan het team dus ook weinig aan doen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Procedure fout'
Schikking. Budget mindering voor volgende jaren.
Dat verwacht ik, ook vanwege dat regels aangepast waren nadat het was ingeleverd.
Laat je dat voorkomen, heeft de regulator geen schijn van kans.
Na het incident zag ik m al scheef staan. Was duidelijk te zien in de herhaling, dus ook het materiaal wat de wedstrijdleiding beschikbaar heeft.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar in ronde vier zie je nog dat de end plate er prima uit ziet, ronde verder begint het te flapperen en nog een ronde verder vliegt het weg.
Volgens mij het een teruggave wat ze nog niet hadden gekregen, alleen dat bedrag was al 1.4 miljoen volgens mij, terwijl zij er 1.8 miljoen boven zitten.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik had ook gehoord dat het met onverwachte belastingverhogingen te maken zou hebben, daar kan het team dus ook weinig aan doen.
Beter zegt de FIA dat het een overgangsjaar is en dat er voor dit jaar en komende jaren strenger op gelet wordt.
En ze moeten sneller reageren, voor het nieuwe seizoen gestart is moet duidelijk zijn of er teams over het budget heen gegaan zijn.
Maakt niet zoveel uit wat er gebeurt, je kan het met een gerust hart aan de FIA overlaten om er een bende van te maken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na het incident zag ik m al scheef staan. Was duidelijk te zien in de herhaling, dus ook het materiaal wat de wedstrijdleiding beschikbaar heeft.
Maar wie ben ik. Ik vind het gewoon scheef. Snap niet dat Perez niet is gewaarschuwd, snap dat Haas boos is, snap alleen die 30 seconden niet voor Alonso.
Vind de hele situatie bagger.
Ze hadden verwacht belastingteruggave te krijgen, maar die kregen ze niet of minder.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik had ook gehoord dat het met onverwachte belastingverhogingen te maken zou hebben, daar kan het team dus ook weinig aan doen.
Beter zegt de FIA dat het een overgangsjaar is en dat er voor dit jaar en komende jaren strenger op gelet wordt.
En ze moeten sneller reageren, voor het nieuwe seizoen gestart is moet duidelijk zijn of er teams over het budget heen gegaan zijn.
Echt hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit wat er gebeurt, je kan het met een gerust hart aan de FIA overlaten om er een bende van te maken.
Een procedurefout is alleen een boete en zeker geen mindering van het budget.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Procedure fout'
Schikking. Budget mindering voor volgende jaren.
Dat verwacht ik, ook vanwege dat regels aangepast waren nadat het was ingeleverd.
Laat je dat voorkomen, heeft de regulator geen schijn van kans.
Toch had Ferrari zaterdag weer een 1-2tje na de kwalificatie. Die auto is echt wel snel. Maar tijdens de race stort het elke keer weer in duigen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:08 schreef Evenstar het volgende:
Eerste helft van dit seizoen was RB sowieso niet de beste auto, maar liet Ferrari het liggen. Tweede helft van seizoen is de RB, in de handen van Max, dominant te noemen.
Of niet op tijd omdat de papieren voor 1 april ingeleverd moesten worden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Ze hadden verwacht belastingteruggave te krijgen, maar die kregen ze niet of minder.
Van origine Franse organisatie he.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit wat er gebeurt, je kan het met een gerust hart aan de FIA overlaten om er een bende van te maken.
Als je in juni van het jaar erop nog met wijzigingen komt ben je als organisatie gewoon af, alleen daarom al zouden ze hand in eigen boezem moeten steken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt hoor.
De FIA moet gewoon een tabel maken. <1 miljoen = straf X tussen 1 en 2 = straf Y enz. Ze laten het allemaal veel te open en te open voor beïnvloeding.
Ook eens hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je in juni van het jaar erop nog met wijzigingen komt ben je als organisatie gewoon af, alleen daarom al zouden ze hand in eigen boezem moeten steken.
Toch krijg je dan ook gezeik, omdat bijvoorbeeld het in mindering brengen van een bepaald aantal punten niet op ieder team/op elke coureur dezelfde uitwerking heeft. Verlies je daardoor wel of niet een plek in het kampioenschap? Of zelfs het kampioenschap? Of stond je toch al onderaan en maakt het niet uit?quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt hoor.
De FIA moet gewoon een tabel maken. <1 miljoen = straf X tussen 1 en 2 = straf Y enz. Ze laten het allemaal veel te open en te open voor beïnvloeding.
nee, dan krijg je juist dat teams een weloverwogen afweging kunnen maken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt hoor.
De FIA moet gewoon een tabel maken. <1 miljoen = straf X tussen 1 en 2 = straf Y enz. Ze laten het allemaal veel te open en te open voor beïnvloeding.
Ja een verkeersboete is voor een bijstandsmoeder ook wat anders dan voor een miljonair. Dat houd je toch. Maar dit is nog veel slechter zo.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch krijg je dan ook gezeik, omdat bijvoorbeeld het in mindering brengen van een bepaald aantal punten niet op ieder team/op elke coureur dezelfde uitwerking heeft. Verlies je daardoor wel of niet een plek in het kampioenschap? Of zelfs het kampioenschap? Of stond je toch al onderaan en maakt het niet uit?
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor geldboetes voor een rijk of arm team. Of windtunneltijd voor een team dat toch al weinig kreeg of juist niet. Nou ja, je snapt wat ik bedoel.
Dus? Wat is het probleem? Als je bang bent dat het te laagdrempelig is zijn de sancties te laag.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:48 schreef Adames het volgende:
[..]
nee, dan krijg je juist dat teams een weloverwogen afweging kunnen maken.
Over 1 ronde zijn ze snel ja, krijgen hun banden snel op temperatuur.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch had Ferrari zaterdag weer een 1-2tje na de kwalificatie. Die auto is echt wel snel. Maar tijdens de race stort het elke keer weer in duigen.
Ik vind het bijzonder dat ze dat niet verbeterd krijgen. Snelheid verkrijgen is toch het moeilijkste, zou je denken. En dat hebben ze voor elkaar. Je zou denken dat als je eenmaal snel bent, je ook wel wat kan tweaken om de bandenslijtage te verbeteren, maar blijkbaar niet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Over 1 ronde zijn ze snel ja, krijgen hun banden snel op temperatuur.
Maar in de race gaat de wagen niet goed met de banden om, dan keldert de prestatie na een aantal goede ronden.
Heet denk ik ook t maken met de porpoising waar ze in het begin van het seizoen mee te maken hadden, dat hebben ze nu wel opgelost maar dat gaat ten koste van de banden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder dat ze dat niet verbeterd krijgen. Snelheid verkrijgen is toch het moeilijkste, zou je denken. En dat hebben ze voor elkaar. Je zou denken dat als je eenmaal snel bent, je ook wel wat kan tweaken om de bandenslijtage te verbeteren, maar blijkbaar niet.
Russel:quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch had Ferrari zaterdag weer een 1-2tje na de kwalificatie. Die auto is echt wel snel. Maar tijdens de race stort het elke keer weer in duigen.
Ben ervan overtuigd dat ze dat gaan...quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je in juni van het jaar erop nog met wijzigingen komt ben je als organisatie gewoon af, alleen daarom al zouden ze hand in eigen boezem moeten steken.
Die mid zomer TD schijnt daar wel aan bijgedragen te hebben.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder dat ze dat niet verbeterd krijgen. Snelheid verkrijgen is toch het moeilijkste, zou je denken. En dat hebben ze voor elkaar. Je zou denken dat als je eenmaal snel bent, je ook wel wat kan tweaken om de bandenslijtage te verbeteren, maar blijkbaar niet.
die auto vreet gewoon banden, eerste paar rondjes gaat het nog, maar daarna zijn ze op en valt de pace compleet weg, anders was Leclerc ook nog wel HAM voorbij gekomen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch had Ferrari zaterdag weer een 1-2tje na de kwalificatie. Die auto is echt wel snel. Maar tijdens de race stort het elke keer weer in duigen.
De punten worden verdeeld op de zondag dus de wagen dient afgesteld te worden op de zondag. Niet op de kwali.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch had Ferrari zaterdag weer een 1-2tje na de kwalificatie. Die auto is echt wel snel. Maar tijdens de race stort het elke keer weer in duigen.
Mercedes heeft daar voor gezorgd met die TD midden in het seizoen die onder druk van hen erdoor gepusht werd. Alleen had niet Red Bull daar last van maar heeft Ferrari dat wel, de performance van de Ferarri ging erdoor achteruit terwijl Mercedes juist op Red Bull mikte. Voor die TD was die auto minstens gelijkwaardig aan de RB, zo niet iets beter.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder dat ze dat niet verbeterd krijgen. Snelheid verkrijgen is toch het moeilijkste, zou je denken. En dat hebben ze voor elkaar. Je zou denken dat als je eenmaal snel bent, je ook wel wat kan tweaken om de bandenslijtage te verbeteren, maar blijkbaar niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
spammerquote:
quote:[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "[Voorbeschouwing] Formula 1 Bahrain Grand Prix 2022 #1" van 20-10-2022 t/m 24-10-2022
nr / aantal posts / gebruiker
01 259 El_Thijs
02 185 Nattekat
03 168 ChevyCaprice
04 149 3rr0r
05 142 Evenstar
06 131 HiDiHo
07 117 StephanL
08 115 Peterselieman
09 114 R-woud93
10 096 aloa
10 096 Mano_
10 096 Kleffe_Dop
13 094 Zipportal
14 093 Gehrman
15 088 WheeledWarrior
16 082 Starflyer
17 081 SiGNe
18 075 Tijn
19 071 tripel7
20 068 Whiskers2009
21 063 ESF1Gamer
21 063 Nizno
23 062 daNpy
24 055 Stoorzendert
25 054 TweedeKlum
26 053 Perox
27 050 DombohetOlifantje1
28 048 DX11
29 046 TearsoftheKingdom
30 045 THEFXR
31 044 PS.
32 043 -XOR-
33 041 Red_85
34 035 Sabata
35 034 Nober
35 034 Knurft-Zork3
37 033 PzKpfw
38 032 JohnBercow
39 031 BehoorlijkKritisch
39 031 Marcoss
41 029 Pino112
42 027 Jane
42 027 ondeugend
44 026 greysbones
44 026 Luctor.et.Emergo
46 024 vaarsuvius
47 023 Zorro
47 023 beantherio
47 023 raptorix
47 023 trein2000
51 022 ZaZoe
51 022 ReplaR
51 022 Skwish
51 022 GezichtHe he 33SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Was vroeger een luxe optie die rechterbuitenspiegel en is ook pas vanaf 2010 verplichtquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder rechterspiegel op de snelweg gaan rijden als ik jou was
Huh, vreemd foutje in de beschrijving van een van de foto's.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nog meer geweldige foto's:
https://www.gettyimages.n(...)t48hours&sort=newest
Alsof er landenteams in de F1 zijnquote:Op maandag 24 oktober 2022 21:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Huh, vreemd foutje in de beschrijving van een van de foto's.
[ afbeelding ]
Sowieso een heel vaag tekstje natuurlijk.
Jolyon kwam gister met voorbeelden, dat bijna iedereen het wel eens doet (moving under braking)quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarschijnlijk al gezegd hoor, maar na de Stroll-Alonso en Max-Hamilton-filmpjes te hebben bekeken, maakt Hamilton mijns inziens dezelfde beweging als Stroll. Enig verschil is dat Hamilton het bij aanremmen doet en Stroll op volle snelheid.
Norris?quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Huh, vreemd foutje in de beschrijving van een van de foto's.
[ afbeelding ]
Sowieso een heel vaag tekstje natuurlijk.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:00 schreef daNpy het volgende:
Ja dat ziet er uit als Perez. Maar dat weet Braddie toch niet, die was door MB uitgenodigd.Ik denk (en hoop) dat het foutje is bij Boulie.... Horner staat erbij en we zien niet het hele moment volgens mij.... zou wel knullig zijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut. Het is ook echt niet dat alleen Lewis dit doet. Hell, Max was kampioen "moving under breaking" in zijn eerste jaren bij Red Bull.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:38 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Jolyon kwam gister met voorbeelden, dat bijna iedereen het wel eens doet (moving under braking)
Met Max was FP3,quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:41 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Ik denk (en hoop) dat het foutje is bij Boulie.... Horner staat erbij en we zien niet het hele moment volgens mij.... zou wel knullig zijn...
Ah heb ander filmpje gevonden waar hij het inderdaad tegen Max zegt..... (GPblog). Gelukkig we kunnen weer door!quote:Op maandag 24 oktober 2022 22:37 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Met Max was FP3,
"I love to see you drive,man"
Fantastisch dit.quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:35 schreef Jane het volgende:
Toch waren die races die Max dit jaar won, zelfs met een neutrale blik, een stuk leuker om naar te kijken dan al die races waarbij je na de start 2 Mercedessen in de horizon zag verdwijnen, om ze pas bij de finish weer terug te zien.Wat dat betreft was Rosberg dan nog een zegen, vanwege de onderlinge strijd. Maar toen kwam Bottas...
Die verdween ook in de horizon, maar zorgde wel dat hij braaf achter Lewis bleef.
![]()
Stiekem weet Hamilton ook dat dit de reden is waarom, op #TeamLH na, mensen altijd een kanttekening zullen blijven zetten bij het merendeel van zijn kampioenschappen. Daarom is 'ie zo gefrustreerd.
Geniaal.quote:
Zit alweer met smart te wachten op de volgende lollipop.quote:Op maandag 24 oktober 2022 23:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geniaal.
Toen ik de echte Sainz hoorde moest ik ook meteen aan Lollipopman denken. Die stemmen zijn ook echt geniaal.
Schumachertijdperk was het mooiste tijdperk in de Formule 1!quote:Op maandag 24 oktober 2022 07:28 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik hoop wel dat ie dan volgend jaar wat minder vaak wint, die Schumacher tijd was vreselijk, toen ben ik gestopt met F1 kijken
Nou, het was nog geen Bottas Hongarije 2021 carambole. En Sainz stuurde echt wel heel kort in. Als hij de 'normale' lijn had gevolgd, had Russell hem zo goed als zeker niet geraakt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 08:52 schreef daNpy het volgende:
Hoevaak heeft ie dit seizoen eigenlijk al iemand een DNF bezorgd?
Russell was ver voor de bocht de controle al kwijt, dat is hem wmb zeker aan te rekenen. Wat er voor hem gebeurt heeft daar weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, het was nog geen Bottas Hongarije 2021 carambole. En Sainz stuurde echt wel heel kort in. Als hij de 'normale' lijn had gevolgd, had Russell hem zo goed als zeker niet geraakt.
Gebeurt. Met een t.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:19 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Russell was ver voor de bocht de controle al kwijt, dat is hem wmb zeker aan te rekenen. Wat er voor hem gebeurd heeft daar weinig mee te maken.
Aangepast, bedankt.quote:
Ik zie toch echt blokkerende wielen bij Russell voor de bocht?quote:En hij was helemaal niet de controle kwijt. Hij remde samen met Lewis en reed even hard als Lewis. Pas op het moment dat Sainz besloot om extra af te remmen en meer in te sturen om te proberen Max achterlangs te kruisen, had hij niet genoeg ruimte meer.
Op het moment dat hij instuurt, blokkeert hij kort zijn linkervoorwiel (niet gek want het gewicht verplaats naar de rechterkant), maar dat betekent niet meteen dat hij geen controle meer heeft. Wat hij vermoedelijk wel doet is heel kort even zijn voet van de rem halen en dat is precies het moment dat Sainz besluit om harder te remmen en meer in te sturen. Knullig. Netjes dat hij zijn excuses heeft aangeboden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:36 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Aangepast, bedankt.
[..]
Ik zie toch echt blokkerende wielen bij Russell voor de bocht?
....want Sainz stuurde ineens veel meer in.quote:
Nee dat maakte niet uit voor Hamilton maar vond het wel begrijpelijk dat Russell wat verrast was dat Sainz naar binnen stuurde.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
....want Sainz stuurde ineens veel meer in.
Dus waar Russell minder ruimte had, kreeg Lewis ineens veel meer ruimte.
Wel als Sainz had geprobeerd aan de buitenkant of achter Max te blijven.quote:
Knullig was het zeker. Maar ik vind dat Russell deze knullige dingen iets te vaak heeft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op het moment dat hij instuurt, blokkeert hij kort zijn linkervoorwiel (niet gek want het gewicht verplaats naar de rechterkant), maar dat betekent niet meteen dat hij geen controle meer heeft. Wat hij vermoedelijk wel doet is heel kort even zijn voet van de rem halen en dat is precies het moment dat Sainz besluit om harder te remmen en meer in te sturen. Knullig. Netjes dat hij zijn excuses heeft aangeboden.
Volgens mij niet want daar was ruimte genoeg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel als Sainz had geprobeerd aan de buitenkant of achter Max te blijven.
Oh, echt? Heb je een lijstje? Want ik zie ze blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:06 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Knullig was het zeker. Maar ik vind dat Russell deze knullige dingen iets te vaak heeft.
Lijstje heeft gisteren nog in de topic gestaan. Maar Singapore was de meest recente voor Cota.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, echt? Heb je een lijstje? Want ik zie ze blijkbaar niet.
Norris zal ook verrast zijn, want die zat vlak achter Russell. Maar hij heeft de boel wel onder controle, houdt genoeg afstand en weet op tijd genoeg af te remmen om een botsing te voorkomen. Dat is een beetje het verschil.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee dat maakte niet uit voor Hamilton maar vond het wel begrijpelijk dat Russell wat verrast was dat Sainz naar binnen stuurde.
Dan moet je de beelden nog maar een keer kijken. Vlak voor dat Sainz extra instuurt, zit Lewis bijna in zijn difuser.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij niet want daar was ruimte genoeg.
Daar heb ik niet zo veel aan. Maar dan zal het allemaal wel meevallen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:12 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Lijstje heeft gisteren nog in de topic gestaan.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan moet je de beelden nog maar een keer kijken. Vlak voor dat Sainz extra instuurt, zit Lewis bijna in zijn difuser.
Ik heb nu geen tijd om oude topics door te spitten. Lijstje was van @Evenstar dacht ik, @Evenstar, heb je die toevallig nog paraat?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar heb ik niet zo veel aan. Maar dan zal het allemaal wel meevallen.
Mwa het is wel racen hè dus ik vond het niet zo'n enorme fout van Russell, lullige consequenties wel voor Sainz al had hij daar zelf ook wat verstandiger moeten zijn en z'n verlies nemen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Norris zal ook verrast zijn, want die zat vlak achter Russell. Maar hij heeft de boel wel onder controle, houdt genoeg afstand en weet op tijd genoeg af te remmen om een botsing te voorkomen. Dat is een beetje het verschil.
Ja, leaving the track. Wat hij uiteindelijk ook doet. Die luxe had Sainz ook, maar Russell niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:16 schreef Tarado het volgende:
maar er is toch genoeg ruimte, hij kan altijd nog naar buiten
Russell had links ruimte, maar hij ging te hard om daar gebruik van te kunnen maken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, leaving the track. Wat hij uiteindelijk ook doet. Die luxe had Sainz ook, maar Russell niet.
Klopt maar het is wel ruimte, Sainz was denk ik wat teveel bezig met Verstappen en P1, Russell zag te laat dat Sainz naar binnen ging.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, leaving the track. Wat hij uiteindelijk ook doet. Die luxe had Sainz ook, maar Russell niet.
GP van USA: Ramt Sainz er af bij de start.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:18 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik heb nu geen tijd om oude topics door te spitten. Lijstje was van @:Evenstar dacht ik, @:Evenstar, heb je die toevallig nog paraat?
Sainz zat aan alle kanten klem, Hamilton zat aan zijn buitenkant en hij moest voor Verstappen op de rem. Russell deed een divebomb in de eerste bocht van een race, dat loopt zelden goed af.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt maar het is wel ruimte, Sainz was denk ik wat teveel bezig met Verstappen en P1, Russell zag te laat dat Sainz naar binnen ging.
Nee niet aan alle kanten, ipv de buitenkant te kiezen nam hij de binnenkant waar je drukte kan verwachten, het was wel Russells fout maar toch te voorkomen door Sainz naar mijn mening.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sainz zat aan alle kanten klem, Hamilton zat aan zijn buitenkant en hij moest voor Verstappen op de rem. Russell deed een divebomb in de eerste bocht van een race, dat loopt zelden goed af.
Ja, dat is het. Op zich is zo'n incident als deze laatste niet zo schokkend. Maar het is nu al de zoveelste keer dat-ie bij een incident betrokken is en dan wordt het toch een patroon.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:22 schreef Marcoss het volgende:
Russell heeft dit soort zaken wel echt veel te vaak om het nog toeval te noemen ja
English Gentleman vs verwend nest?quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:35 schreef Evenstar het volgende:
Iedereen zeurt (inclusief ik) over Stroll, maar Russell komt er mee weg.
Moest ik ook aan denken. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat Russell's gunfactor weg is, en hij door 'de horde' aangepakt wordt. Zeker nu duidelijk wordt dat hij nu niet de potentie heeft om Hamilton te verslaan. Sinds de keuze van Mercedes dat Hamilton weer op resultaat mag rijden, staat Hamilton 'gewoon' weer voor Russell. Consequent.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:30 schreef Evenstar het volgende:
Hij doet een beetje wat Max in zijn eerste jaar of twee bij Red Bull deed eigenlijk. Denk dat hij te druk bezig is met bewijzen dat hij er thuis hoort. Het is echt geen slechte coureur, maar het is ook geen toeval dat hij zo vaak is betrokken bij een crash. Te gretig en denkt op dat moment niet na over de consequenties.
Die auto is gewoon de Mercedes onder de Formule 1-bolides.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:58 schreef daNpy het volgende:
Het merkwaardige is dat Mercedessen dat soort "incidenten" altijd doorstaan zonder zelf tijdverlies te hebben, laat staan dat ze schade rijden of uitvallen.
Lijkt meer een Volvoquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die auto is gewoon de Mercedes onder de Formule 1-bolides.
Tijd voor een wheeliebar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:05 schreef Tijn het volgende:
Ik vind dat Alpine ook wel wat bonuspunten voor bouwkwaliteit heeft verdiend na dit weekend
Schandalig dat de spiegel niet bleef zitten!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:05 schreef Tijn het volgende:
Ik vind dat Alpine ook wel wat bonuspunten voor bouwkwaliteit heeft verdiend na dit weekend
Die hele straf sloeg echt absoluut nergens op. Als die auto echt onveilig was, dan diskwalificeer je de auto.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schandalig dat de spiegel niet bleef zitten!
Precies.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hele straf sloeg echt absoluut nergens op. Als die auto echt onveilig was, dan diskwalificeer je de auto.
Volgens mij gaat het hierom, vandaar ook de 30s penalty. De reden dat het niet tijdens de race is behandeld, is blijkbaar omdat de race director het niet heeft doorgegeven aan de stewards, en het daardoor nooit in behandeling kon worden genomen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als het te maken heeft met onveilig rondrijden met een spiegel die er bijna af vliegt had er een meat ball moeten komen tijdens de race. Achteraf straffen is echt bullshit in dat geval.
Helemaal mee eens. Dit seizoen is al vaker de meatball getoond aan coureurs vanwege een loszittende vleugel. Dat ze dit niet bij Alonso hebben gedaan, is hem niet aan te rekenen. Daarom is het totale onzin om hem achteraf te straffen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies.
Het is mij nog steeds onduidelijk of ze hebben gestraft omdat hij met één spiegel reed of omdat ze het niet zelf er af hebben gesloopt tijdens een pitstop of een combinatie.
Als het namelijk te maken heeft met het rijden met maar één spiegel dan had het een diskwalificatie moeten zijn.
Als het te maken heeft met onveilig rondrijden met een spiegel die er bijna af vliegt had er een meat ball moeten komen tijdens de race. Achteraf straffen is echt bullshit in dat geval.
Maar ook dan is de straf voor Alonso onterecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hierom, vandaar ook de 30s penalty. De reden dat het niet tijdens de race is behandeld, is blijkbaar omdat de race director het niet heeft doorgegeven aan de stewards, en het daardoor nooit in behandeling kon worden genomen.
Terwijl Haas 2x geklaagd heeft tijdens de race.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hierom, vandaar ook de 30s penalty. De reden dat het niet tijdens de race is behandeld, is blijkbaar omdat de race director het niet heeft doorgegeven aan de stewards, en het daardoor nooit in behandeling kon worden genomen.
ik herinner me Ocon vorig jaar nog in Mexico. die werd in de eerste bocht eerst links door Gasly aangereden en recht vloog Mick er over heen. Ocon reed gewoon door en de Haas en de Alpha Tauri waren total loss. dat is geen Volvo, dat is een Char tank uit WO2quote:
Waarbij de stewards ook nog hebben opgemerkt dat ze het liever tijdens de race hadden afgehandeld. Kortom, de race director ging hier op de stoel van de jury zitten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Terwijl Haas 2x geklaagd heeft tijdens de race.
Dus de RD vond het niet onveilig en liet Alonso racen.
Haas doet alsnog een protest na de race - direct naar de stewards? - en Alonso krijgt straf.
Mooi, dan geven ze die maar een straf.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarbij de stewards ook nog hebben opgemerkt dat ze het liever tijdens de race hadden afgehandeld. Kortom, de race director ging hier op de stoel van de jury zitten.
Vandaar ook dat Alpine een tegenprotest heeft ingediend. Vooral omdat Haas te laat was met het protest en dus niet ontvankelijk verklaard had moeten worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar ook dan is de straf voor Alonso onterecht.
Race schorsingquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi, dan geven ze die maar een straf.
Het beslisdocument gaf er geen concrete onderbouwing van maar ik ben toch wel benieuwd naar een uitleg van de stewards waarom het niet mogelijk zou zijn geweest voor Haas om eerder een protest in te dienen. Op het moment van de finish hadden ze dat bij wijzen van spreken al kunnen doen toch? Toen was de situatie al duidelijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vandaar ook dat Alpine een tegenprotest heeft ingediend. Vooral omdat Haas te laat was met het protest en dus niet ontvankelijk verklaard had moeten worden.
"We hebben deze RD voor alle laatste races om inconsistentie te voorkomen".quote:
Jaaaaaaaaquote:
Hier ook 30 seconden voor geven. 30!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hierom, vandaar ook de 30s penalty. De reden dat het niet tijdens de race is behandeld, is blijkbaar omdat de race director het niet heeft doorgegeven aan de stewards, en het daardoor nooit in behandeling kon worden genomen.
ik vond er ook niks illegaals of onveiligs aan om met alleen een linkerspiegel te rijden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vandaar ook dat Alpine een tegenprotest heeft ingediend. Vooral omdat Haas te laat was met het protest en dus niet ontvankelijk verklaard had moeten worden.
Maar ook omdat ze het sowieso niet eens zijn met de beslissing omdat ze dat dan tijdens de race hadden moeten doen en niet achteraf. Al helemaal niet omdat de FIA de auto na de race legaal heeft verklaard.
https://racingnews365.com(...)tioning-haas-protest
George Russell kan beter op de kermis in de botsauto's rijden....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |