Misschien waren ze even sneller, maar had Hamilton zijn banden opgevreten.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:48 schreef Rianne84 het volgende:
Hadden ze HAM niet ook op mediums moeten zetten? Of was de Mercedes echt zoveel langzamer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
En datquote:
Die had 'ie niet meer.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:48 schreef Rianne84 het volgende:
Hadden ze HAM niet ook op mediums moeten zetten? Of was de Mercedes echt zoveel langzamer?
Dit was voor hun weer een gunstig circuit en dan zit je er in kwali nog een halve seconde vanaf, op racepace zijn ze meestal wat beter en zal het 0,3 zijn of zoiets, dat is nog steeds veel.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:47 schreef El_Thijs het volgende:
Ik blijf het nog steeds interessant vinden dat Mercedes denkt dat ze grote stappen gemaakt hebben. Toegegeven, ze zaten er heel dicht bij deze race (Hamilton in ieder geval), al bleek dat zodra Max er voorbij was dat de tijd weer rap omhoog ging.
Ik ga er vanuit dat ie wel twee keer nadenkt. Of hij moet gaan voor de kortste F1 carriere ooit door naast Max in te stappen.quote:
Sja, er zijn zoveel regels, dat er allemaal rare dingen zijn ontstaan. En dan zijn er nog regels die dat proberen recht te trekken, met kwadratische effectenquote:Op maandag 24 oktober 2022 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
30 seconden is echt belachelijk veel, het probleem is dat die straffen helemaal niet meer in verhouding staan.
Als je wat onderdelen wisselt voor de race moet je 10 plekken naar achteren, maar iemand op volle snelheid op een recht stuk ineens blokken is maar 3 plekken![]()
Maar ligt dat aan Max of aan de RB? Leclerc kon met dezelfde strategie niet in de buurt komen van Hamilton aan het einde, Perez kon ook geen serieuze poging wagen bij Russell.. de situatie vertekent wel een beetje omdat Sainz er al zo snel uit lag en Leclerc en Perez verder naar achteren starten, maar met 2x een SC was Hamilton eerder dit jaar wel ingehaald door Leclerc en Perez, denk ik.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:47 schreef El_Thijs het volgende:
Ik blijf het nog steeds interessant vinden dat Mercedes denkt dat ze grote stappen gemaakt hebben. Toegegeven, ze zaten er heel dicht bij deze race (Hamilton in ieder geval), al bleek dat zodra Max er voorbij was dat de tijd weer rap omhoog ging.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 08:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoevaak heeft Russel dit seizoen eigenlijk al iemand een DNF bezorgd?
Spanje is dan Alonso en 1x Sainz?quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
WE staan nu gelijk met Spanje en de VS vwb het aantal GP-overwinningen
Place your bets... now.quote:
De combinatie RB en Max. Het is toch wel duidelijk dat hij weet hoe en wat hij uit de wagen kan halen. Veel andere coureurs hebben dat niet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Max of aan de RB? Leclerc kon met dezelfde strategie niet in de buurt komen van Hamilton aan het einde, Perez kon ook geen serieuze poging wagen bij Russell.. de situatie vertekent wel een beetje omdat Sainz er al zo snel uit lag en Leclerc en Perez verder naar achteren starten, maar met 2x een SC was Hamilton eerder dit jaar wel ingehaald door Leclerc en Perez, denk ik.
Max had nog tijd om te reageren, die tijd had Alonso niet toch? Dan is het ook onmogelijk om een crash te voorkomen..quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarschijnlijk al gezegd hoor, maar na de Stroll-Alonso en Max-Hamilton-filmpjes te hebben bekeken, maakt Hamilton mijns inziens dezelfde beweging als Stroll. Enig verschil is dat Hamilton het bij aanremmen doet en Stroll op volle snelheid.
Ja, volgens mij wel. De La Rosa is nooit verder gekomen dan P2 en daarvoor was het allemaal nog minder.quote:
Het blokkeren werd genoemd als reden dat hij geen controle meer had op dat momentquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Die actie van Russel... kon hij daar nou echt zo veel aan doen? Ik ben echt geen fan van Russel en hij heeft al meerdere malen anderen uit de race gekogeld, maar ik zie ontzettend veel ophef op social media over een te milde straf.. ik vond het toch meer een race-incident.. of zit ik er dan volledig naast?
Daar heb je een punt. Alonso reed er wellicht wat kort op, maar hoefde niet te verwachten dat Stroll op deze manier van zijn lijn af zou gaan. Max heeft wat meer ervaring bij een van de lijn afrijdende Hamilton. Max verdedigt zelf ook vaak fel trouwens.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Max had nog tijd om te reageren, die tijd had Alonso niet toch? Dan is het ook onmogelijk om een crash te voorkomen..
Maar als Alonso wel kan reageren en er "gewoon" voorbij gaat, had Stroll ook geen straf gekregen waarschijnlijk. Er wordt dan toch gekeken naar de uitkomst van de actie.
Volgens mij heb ik toch een zeer gedurfde inhaalactie van Perez gezien in de S-bochten?quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Max of aan de RB? Leclerc kon met dezelfde strategie niet in de buurt komen van Hamilton aan het einde, Perez kon ook geen serieuze poging wagen bij Russell..
Hij was wel fout alleen maakt Sainz ook een wat vreemde move naar binnen, die had de buitenkant moeten houden, die wilde te snel zijn mindere start goed maken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Die actie van Russel... kon hij daar nou echt zo veel aan doen? Ik ben echt geen fan van Russel en hij heeft al meerdere malen anderen uit de race gekogeld, maar ik zie ontzettend veel ophef op social media over een te milde straf.. ik vond het toch meer een race-incident.. of zit ik er dan volledig naast?
Oh, die heb ik dan gewist uit mijn geheugenquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik toch een zeer gedurfde inhaalactie van Perez gezien in de S-bochten?
Sja, als je voor de zoveelste keer op identieke wijze iemand uit de race knalt krijg je dat.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:05 schreef Black-Death het volgende:
Die actie van Russel... kon hij daar nou echt zo veel aan doen? Ik ben echt geen fan van Russel en hij heeft al meerdere malen anderen uit de race gekogeld, maar ik zie ontzettend veel ophef op social media over een te milde straf.. ik vond het toch meer een race-incident.. of zit ik er dan volledig naast?
Was vlak na de pitstop inderdaad. Die bij Perez was ook best traag.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, die heb ik dan gewist uit mijn geheugen
Ham ging ook weer terug naar rechts om de bocht beter te kunnen nemen (ja bklijkbaar kent ie het buiten-binnen-buiten principe nu ineens wel). Max komt dan ook weer naar rechts en het is duwen en trekken, soms best close, maar deze keer geen achterwiel geraakt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Alonso reed er wellicht wat kort op, maar hoefde niet te verwachten dat Stroll op deze manier van zijn lijn af zou gaan. Max heeft wat meer ervaring bij een van de lijn afrijdende Hamilton. Max verdedigt zelf ook vaak fel trouwens.
Oh, die actie kan ik me wel herinneren ja, maar dat was een actie om er voor te blijven bij Russel, ik doelde vooral op het 1e deel waar Perez achter Russell bleef "hangen" zonder een echte actie. Als die RB echt zoveel sneller is dan de Mercedes, had ik daar op z'n minst een actie verwacht. Zeker als je dat vergelijkt met Max met Leclerc en Hamilton aan het einde..quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Was vlak na de pitstop inderdaad. Die bij Perez was ook best traag.
Dat was exact bij Haas eerder het geval toen ze een verplichte neuscorrectie moesten doen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De vleugel was prima, alleen de end plate niet.
Precies hierom kreeg Haas dus eerder wel de meatball. Exact hierom.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De wing endplate levert geen veiligheidsrisico op, deze straffen gaan niet over het afbreken(dat gebeurt elke race wel) maar over het rondrijden met een onveilige auto.
Het afbreken van de wind endplate betekend niet dat de auto onveilig is.
Ah zo ja, maar toch was Russel Perez daar wel gewoon voorbij. In de eerste bocht was Perez even voor, daarna Russel weer. En toen uit het niks haalde die Russel in in die bochten combinatie. Althans zo zag/ herinner ik het, heb geen replay gezien nog.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, die actie kan ik me wel herinneren ja, maar dat was een actie om er voor te blijven bij Russel, ik doelde vooral op het 1e deel waar Perez achter Russell bleef "hangen" zonder een echte actie. Als die RB echt zoveel sneller is dan de Mercedes, had ik daar op z'n minst een actie verwacht. Zeker als je dat vergelijkt met Max met Leclerc en Hamilton aan het einde..
(en of Max de RB dan beter lijkt te maken dan hij is of dat Perez er veel minder uithaalt, laat ik even in het midden)
Ach de FIA is wel consequent inconsequent, dat houdt nooit op.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was exact bij Haas eerder het geval toen ze een verplichte neuscorrectie moesten doen.
[..]
Precies hierom kreeg Haas dus eerder wel de meatball. Exact hierom.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:24 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap die straf sowieso niet. Heb documenten niet nagekeken, maar is die nou gegeven omdat Alonso heeft gereden zonder zijn rechter spiegel?
Dat klopt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach de FIA is wel consequent inconsequent, dat houdt nooit op.
En bij Perez was die er al af voordat ze tot een meatball zijn over zouden gaan (binnen enkele ronden meen ik), dat was bij Haas niet zo.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was exact bij Haas eerder het geval toen ze een verplichte neuscorrectie moesten doen.
[..]
Precies hierom kreeg Haas dus eerder wel de meatball. Exact hierom.
quote:
In dit geval zou het dan gewoon een DQ moeten zijn. Auto voldoet niet meer aan de regels, is onveilig en moet uit de race gehaald worden. Een tijdstraf is echt bullshit, want je kan geen spiegel vervangen met een pitstop.quote:Mr Bauer further stated that a car needs to have two mirrors and that in his opinion, which the
Stewards accept as expert opinion, the car was unsafe to be driven with a mirror missing.
Punt 13 vind ik wel apart. De stewards bekritiseren hier de race director?quote:
RB had blijkbaar nagevraagd bij de stewards of de auto onveilig was (en het antwoord was nee), terwijl Alpine dit niet heeft gedaan. Dat wordt in ieder geval genoemd bij het document over het protest van Haas tegen Perezquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. het rondrijden zonder zijn recht spiegel dan is een tijdstraf totale onzin. Hij moet dan gewoon gediskwalificeerd worden, want je kan niet tijdens een pitstop een nieuwe spiegel installeren.
De stewards leggen nu alle verantwoordelijkheid bij de teams neer. De teams moeten dus, ook al krijgen ze geen meatball, maar een muntje opgooien om te bepalen of de stewards het wel of niet gevaarlijk genoeg vinden. Je hebt zo'n meatball vlag voor een reden.
Ook zij missen Masi.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Punt 13 vind ik wel apart. De stewards bekritiseren hier de race director?
Ze maken het zichzelf wel heel lastig zo.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
RB had blijkbaar nagevraagd bij de stewards of de auto onveilig was (en het antwoord was nee), terwijl Alpine dit niet heeft gedaan. Dat wordt in ieder geval genoemd bij het document over het protest van Haas tegen Perez
De F1 is overgereguleerd. Voor elke gebeurtenis is er tegenwoordig een regel plus een set subregels en niemand weet meer wanneer wat moet worden toegepast en in welke mate.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[..]
In dit geval zou het dan gewoon een DQ moeten zijn. Auto voldoet niet meer aan de regels, is onveilig en moet uit de race gehaald worden. Een tijdstraf is echt bullshit, want je kan geen spiegel vervangen met een pitstop.
Het klopt van geen kant.
Dat komt omdat het helemaal niet verboden is om met schade rond te rijden. Het gaat er puur om of er risico bestaat dat het voor andere coureurs gevaar gaat opleveren, wat nogal arbitrair is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Het staat er letterlijk inderdaad "Responsibility of the Alpine team".quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. het rondrijden zonder zijn recht spiegel dan is een tijdstraf totale onzin. Hij moet dan gewoon gediskwalificeerd worden, want je kan niet tijdens een pitstop een nieuwe spiegel installeren.
De stewards leggen nu alle verantwoordelijkheid bij de teams neer. De teams moeten dus, ook al krijgen ze geen meatball, maar een muntje opgooien om te bepalen of de stewards het wel of niet gevaarlijk genoeg vinden. Je hebt zo'n meatball vlag voor een reden.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk inderdaad "Responsibility of the Alpine team".
Wat een faalhazen.
Niet vergelijkbaar.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Is een soort van dingetje de laatste seizoenen. Ik zei dat gisteren niet voor niks.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:56 schreef Tijn het volgende:
Wie er ook gelijk heeft, ik vind het jammer dat het allemaal WEER pas na de race wordt bepaald. Je gaat als kijker naar bed met een idee van de uitslag en als je de volgende dag opstaat, is het opeens anders. Dat kan toch niet. Die stewards zitten daar toch niet voor niks? Kom op, zeg.
Wordt in het document van de straf ook genoemd, maar daar vinden ze die situatie geen "precedent". Waarom ze dat vinden, staat er dan weer niet bijquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Nee man, Perez heeft er meer dan 10 ronden mee rond gereden zo'n beetje als ik me goed kan herinneren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En bij Perez was die er al af voordat ze tot een meatball zijn over zouden gaan (binnen enkele ronden meen ik), dat was bij Haas niet zo.
Inderdaad. En je bent als team/coureur aan de goden van de groene tafel overgeleverd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:56 schreef Tijn het volgende:
Wie er ook gelijk heeft, ik vind het jammer dat het allemaal pas na de race wordt bepaald. Je gaat als kijker naar bed met een idee van de uitslag en als je de volgende dag opstaat, is het opeens anders. Dat kan toch niet. Die stewards zitten daar toch niet voor niks? Kom op, zeg.
Ja, het is echt matig. Het is ook niet alsof het niet is opgemerkt, want de regie heeft meerdere keren shots van Alonso's spiegel in beeld gebracht. Doe daar dan wat mee, als wedstrijdleiding. Of niet, maakt mij het uit. Maar niet zoquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is een soort van dingetje de laatste seizoenen. Ik zei dat gisteren niet voor niks.
Wordt ook wel gezegd dat de stewards vinden dat het tijdens de race al opgelost had moeten worden inderdaad. Maar dat helpt ook niet echtquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is echt matig. Het is ook niet alsof het niet is opgemerkt, want de regie heeft meerdere keren shots van Alonso's spiegel in beeld gebracht. Doe daar dan wat mee, als wedstrijdleiding. Of niet, maakt mij het uit. Maar niet zo
Goed punt, alleen dit is ham in zijn beste dagen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Volgens mij ging dat over de GP van Japan van dit jaar. Dat Lewis daar met een los onderdeel aan het rondrijden was, zonder dat hij straf kreeg, maar weet het niet zeker. Staat er ook niet duidelijkquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt in het document van de straf ook genoemd, maar daar vinden ze die situatie geen "precedent". Waarom ze dat vinden, staat er dan weer niet bij
Nee, valt mee. Hij rijdt er maar 1-2 ronden mee rond voordat het afbreekt. De schade ontstaat vroeg, maar het hangt pas echt te trillen en te doen vanaf rondje 5 en bij 6 vliegt het er al af.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man, Perez heeft er meer dan 10 ronden mee rond gereden zo'n beetje als ik me goed kan herinneren.
Extra zuur juist. Ja we hebben het gezien. Onze fout, hier heb je toch een debiel harde straf.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt ook wel gezegd dat de stewards vinden dat het tijdens de race al opgelost had moeten worden inderdaad. Maar dat helpt ook niet echt
Wat ik ook mis is een uitleg waarom ze dit protest alsnog geaccepteerd hebben. "compliance with the deadline was not possible in this case" maar waarom is onduidelijk. Als men dat open laat dan kun je in de toekomst nog wat beleven met hele late protesten.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt in het document van de straf ook genoemd, maar daar vinden ze die situatie geen "precedent". Waarom ze dat vinden, staat er dan weer niet bij
De stewards hebben in hun besluit ook letterlijk gezegd dat de race director fout zat door dit niet naar hen te communicerenquote:Op maandag 24 oktober 2022 10:56 schreef Tijn het volgende:
Wie er ook gelijk heeft, ik vind het jammer dat het allemaal pas na de race wordt bepaald. Je gaat als kijker naar bed met een idee van de uitslag en als je de volgende dag opstaat, is het opeens anders. Dat kan toch niet. Die stewards zitten daar toch niet voor niks? Kom op, zeg.
Ze hebben het tijdens de race ook meermaals aangegeven. Vandaar dat er achteraf een protest kwam. Die deadline is door een fout van de stewards, race director, wie dan ook gemaakt, niet door Haas.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat ik ook mis is een uitleg waarom ze dit protest alsnog geaccepteerd hebben. "compliance with the deadline was not possible in this case" maar waarom is onduidelijk. Als men dat open laat dan kun je in de toekomst nog wat beleven met hele late protesten.
Bij punt 8 wordt genoemd dat Permane (die daar zat namens Alpine) zegt dat Suzuka 2019 als precedent kan gelden omdat Hamilton en Leclerc toen door mochten rijden, terwijl ze problemen hadden met de spiegels. Bij punt 15 wordt gezegd dat de Suzuka-incidenten van 2019 niet als precedent geldenquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over de GP van Japan van dit jaar. Dat Lewis daar met een los onderdeel aan het rondrijden was, zonder dat hij straf kreeg, maar weet het niet zeker. Staat er ook niet duidelijk
[..]
Nee, valt mee. Hij rijdt er maar 1-2 ronden mee rond voordat het afbreekt. De schade ontstaat vroeg, maar het hangt pas echt te trillen en te doen vanaf rondje 5 en bij 6 vliegt het er al af.
Verder snap ik ook niet wanneer ze nou wel of niet een vlag geven. Wat ik wel weet is dat het te lang duurt iedere keer. Lewis en Perez, Alonso krijgen niks. Magnussen wel.
Een US 23quote:
Typisch weerquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De stewards hebben in hun besluit ook letterlijk gezegd dat de race director fout zat door dit niet naar hen te communiceren
Mensen vergeten dat Charlie zelf ook niet verschoond bleef van controverses en discutabele beslissingen. We kunnen wel doen alsof het nu allemaal ruk is, maar feitelijk is het dat al zeker 20 jaar, en eigenlijk al veel langer.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Typisch weer
Ik denk dat het zwaar onderschat is hoe moeilijk het is om het gat dat Charlie Whiting heeft achtergelaten te vullen. Michael Masi heeft daarin geen kans gekregen en nu is het alleen maar erger geworden. Je hebt een competent iemand nodig, maar die moet vervolgens ook tijd krijgen om in z'n rol te groeien. Dat continue gewissel maakt dat onmogelijk.
Ik denk dat het vooral een probleem was dat de spiegel los zat en elk moment af kon breken en daarmee een gevaar kon opleveren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Typisch weer
Ik denk dat het zwaar onderschat is hoe moeilijk het is om het gat dat Charlie Whiting heeft achtergelaten te vullen. Michael Masi heeft daarin geen kans gekregen en nu is het alleen maar erger geworden. Je hebt een competent iemand nodig, maar die moet vervolgens ook tijd krijgen om in z'n rol te groeien. Dat continue gewissel maakt dat onmogelijk.
Masi is gewoon geslachtofferd onder druk van/om Mercedes te pleasen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.
Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi.
AH sorry, overheen gelezen, dankquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij punt 8 wordt genoemd dat Permane (die daar zat namens Alpine) zegt dat Suzuka 2019 als precedent kan gelden omdat Hamilton en Leclerc toen door mochten rijden, terwijl ze problemen hadden met de spiegels. Bij punt 15 wordt gezegd dat de Suzuka-incidenten van 2019 niet als precedent geleden
Maar dat is wat de stampende babies wilden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.
Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi.
En Charles in +/- 25 ronden achteloos op 12,5 sec achterstand rijdt en dat op banden die even oud waren en van dezelfde compound. Ik lees nu dat Charles z'n Mediums helemaal opgerookt heeft in de poging om Max achter zich te houden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
Prachtige race, Max gaat de GOAT worden, prachtig hoe hij de fout van de Pit weer wegrijd en Hamilton weer lekker laat piepen.
Ja, eens. Vorig jaar was één van de lastigste jaren om RD te zijn denk ik. Lewis en Max die elkaar geen mm gunnen. Toto en Horner die als een stel kleuters constant zaten te etteren. Toto die tijdens een race vraagt of Masi even zijn e-mail kan checken. Teams die tijdens een weekend met een paar man binnen komen stormen om verhaal te halen. Masi deed het allemaal prima en had als standpunt dat men zoveel mogelijk moest racen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Masi deed het eigenlijk prima onder de omstandigheden van vorig jaar. Die is echt totaal onnodig voor de bus gegooid.
Met goede richtlijnen over hoe de communicatie tussen teams en raceleiding plaats moet vinden waren we nu veel verder geweest dan met dat gedwongen vertrek van Masi.
Kan je nagaan wat Newey en zijn team aan het bedenken zijn voor 2023quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En Charles in +/- 25 ronden achteloos op 12,5 sec achterstand rijdt en dat op banden die even oud waren en van dezelfde compound. Ik lees nu dat Charles z'n Mediums helemaal opgerookt heeft in de poging om Max achter zich te houden.
In de handen van Max is de Red Bull dit seizoen ongenaakbaar op zondag op gebied van zowel rauwe snelheid als banden management.
Dat ie Zhou achter de barriers lanceerde is van vorig jaar toch?quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:35 schreef Evenstar het volgende:
Ondertussen Russell
GP van USA: Ramt Sainz er af bij de start.
GP van Singapore: Rijdt gewoon in op Schumacher bij het insturen alsof hij er niet eens is.
GP van Oostenrijk: Ramt Perez er af bij de start.
GP van GB: Ziet niet dat Gasly er zit, gooit de deur dicht op een rechte stuk en veroorzaakt een mega crash, weer bij de start.
GP van Frankrijk:Doet een divebomb bij de chicane, raakt Perez en stuurt hem rechtdoor.
Iedereen zeurt (inclusief ik) over Stroll, maar Russell komt er mee weg.
Uh nee, was dit jaarquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat ie Zhou achter de barriers lanceerde is van vorig jaar toch?
Dus het zijn er 6 ipv 5quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh nee, was dit jaarVorig jaar lag Max in de barriere door die andere Mercedes coureur.
Vorig jaar was Russell betrokken bij de mega crash in Imola met Bottas.
Here's a message for Charlie. Fuck off. Honestly fuck off.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mensen vergeten dat Charlie zelf ook niet verschoond bleef van controverses en discutabele beslissingen. We kunnen wel doen alsof het nu allemaal ruk is, maar feitelijk is het dat al zeker 20 jaar, en eigenlijk al veel langer.
In feite is er met de nieuwe RDs niets veranderd, behalve dan dat ze veel meer onder een vergrootglas liggen.
Vettel kwam wel ietwat gefrustreerd over in die racequote:Op maandag 24 oktober 2022 11:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Here's a message for Charlie. Fuck off. Honestly fuck off.
Toen moest Seb strafwerk doen omdat ie de sport in diskrediet had gebracht.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Here's a message for Charlie. Fuck off. Honestly fuck off.
Ja alleen al 5 dit jaar en dan nog Imola vorig jaar. Misschien vergeten ik nog wel iets. Max kreeg meer gezeik over zijn crashes en Stroll nu ook, maar ondertussen is Russell één van de grootste brokkenpiloten van de grid.quote:
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja alleen al 5 dit jaar en dan nog Imola vorig jaar. Misschien vergeten ik nog wel iets. Max kreeg meer gezeik over zijn crashes en Stroll nu ook, maar ondertussen is Russell één van de grootste brokkenpiloten van de grid.
Zhou is GB met Gaslyquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.
Ik denk nog steeds dat hij zich toen pas realiseerde dat het nooit wat zou worden in die Ferrari als zelfs zo'n snotneus hem al kon bedreigen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vettel kwam wel ietwat gefrustreerd over in die race
Crash van Zhou was toch een gevolg van het raken van Gasly?quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.
Dat Russell veel races van anderen verkloot heeft dit seizoen is wel langzaam bij het grote publiek aan het doordringen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja alleen al 5 dit jaar en dan nog Imola vorig jaar. Misschien vergeten ik nog wel iets. Max kreeg meer gezeik over zijn crashes en Stroll nu ook, maar ondertussen is Russell één van de grootste brokkenpiloten van de grid.
Die van Zhou is van Gasly sorry.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie er 5 in jouw post en daar moet die van Zhou nog bij. Dat is 6.
Hij heeft geen straf gekregen voor het loslaten van zijn spiegel maar voor het rijden zonder spiegel en gevaarzetting(de afgebroken spiegel kan iemand verwonden). Bij de wing endplate was daar geen sprake van.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:34 schreef Evenstar het volgende:
Het klopt sowieso van geen kant.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. een loshangend onderdeel wat later af is gebroken had Perez die ook moeten krijgen. Lewis en Leclerc reden vorige week ook rond met een kapotte onderdelen en kregen ook niks en zo zijn er tientallen andere voorbeelden waarin er geen straf werd uitgedeeld.
Als Alonso een straf heeft gekregen i.v.m. het rondrijden zonder zijn recht spiegel dan is een tijdstraf totale onzin. Hij moet dan gewoon gediskwalificeerd worden, want je kan niet tijdens een pitstop een nieuwe spiegel installeren.
De stewards leggen nu alle verantwoordelijkheid bij de teams neer. De teams moeten dus, ook al krijgen ze geen meatball, maar een muntje opgooien om te bepalen of de stewards het wel of niet gevaarlijk genoeg vinden. Je hebt zo'n meatball vlag voor een reden.
Als rijden zonder spiegel de reden is dan zou het DQ moeten zijn. Je kan een spiegel niet fixen tijdens een pitstop, dus hadden ze moeten retiren, dus zou enige gepaste straf een DQ zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft geen straf gekregen voor het loslaten van zijn spiegel maar voor het rijden zonder spiegel en gevaarzetting(de afgebroken spiegel kan iemand verwonden). Bij de wing endplate was daar geen sprake van.
Sinds dit jaar is het allemaal wat stricter geworden. Zie ook track limits (overal) en juwelendiscussie.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[ twitter ]
Goed punt van Alpine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |