quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
quote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Vroeg je je nou iets af of kwam je ons iets uitleggen? Dat zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
Dan snap je het dus nog niet, een beloning na het sporten is helemaal prima. Sporten doe je in de eerste plaats voor jezelf en om lekker in je vel te zitten, als je ervan afvalt dan is dat mooi meegenomen.quote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Oh een medestander. Haha.quote:Op zondag 4 december 2022 15:39 schreef Nanuke het volgende:
Dat ziet er goed uit!
Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan.![]()
Oh, maar zo benader ik het ook. Ik hanteer losjes de 80/20 regel. 80 procent van de eetmomenten zijn volledig onbewerkt plantaardig, bij 20 ben ik vrijer. Veel maaltijden zijn puur functioneel (eten om te leven): die richt ik gezond in (maar nog altijd lekker). Als al die 'functionele' maaltijden in orde zijn, maakt het een stuk minder uit wat je tijdens 'speciale' momenten eet. Dat betekent uiteraard niet dat je elke keer helemaal los kunt gaan.quote:Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.
Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Slecht nieuws voor omnomnomnomnivoren.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef Morgane89 het volgende:
Terwijl ik dit aan het bijlezen ben wordt het sinterklaaspakket van m'n werk bezorgd met 3 soorten kruidnoten en chocoladeletters voor alledrie de gezinsleden![]()
Dit. Ik ben al heel tevreden met normale dagen. Ik focus op gezond eten en doorgaans is dat ook allemaal wat minder kcal rijk. Echt lijnen doe ik al heel lang niet meer. Nu ben ik ook al ongeveer 10 jaar 20 kg lichter dan mijn zwaarste gewicht ooit, maar voor een echt gezond gewicht zou er nog wel een kilo of 10 af mogen. En soms een pizza, patat en zo moet gewoon kunnen. Met de nadruk op somsquote:Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.
Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Ja dit. Het duurde even voor ik door had dat lijnen/afvallen/dieten echt zinloos is. Je moet je levensstijl idd permanent aanpassen en op zo'n manier dat je dat voor altijd zo kan volhouden (het moet dus bij jou passen en niet bij de schrijver van een dieetboekje).quote:Op dinsdag 6 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:
Als succesvolle langetermijndunblijver is mijn enige punt: zoek een manier die bij je past en omarm die voor de rest van je leven. In mijn geval is dat incl chocopasta en af en toe pizza, maar met in de basis gezond, genoeg en zonder fratsen eten.
Bara en Womens best.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |