abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2022 @ 17:23:17 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206954187
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
pi_206954966
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
Vroeg je je nou iets af of kwam je ons iets uitleggen? Dat zijn twee verschillende dingen :')

Als je je iets afvraagt, dan kan het nog wel eens helpen om daadwerkelijk een vraag te stellen. Bijvoorbeeld: goh, wat maakt dat je ontbijt voor jou als een beloning voelt op zo'n moment?
Als je ons iets kwam uitleggen, zeer bedankt, ik denk dat niemand van ons enig idee had hoe het principe van minder kcal eten dan verbruiken werkt, dus fantastisch dat we dat nu weten. Dát was dus dat ene stukje informatie dat we misten! Nu zijn we allemaal over een week dun, denk ik. :7
pi_206955194
Verder ben ik eigenlijk best trots op mezelf.
Maart 2021 woog ik 69 kilo (bmi 27.6), en besloot ik dat ik dat niet meer wilde. Eind 2021 woog ik 56.5 kilo (bmi 22.6). In 2022 kwam ik tussen februari en eind juli langzaamaan weer wat aan tot 62 kilo eind juli, maar viel ik in augustus tot half oktober weer af tot 58.5 kilo en schommel ik sinds half oktober tussen de 58-59 kilo. Ik geloof niet dat het me eerder is gelukt zo lang zoveel kg eraf te houden :).
pi_206958371
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Dan snap je het dus nog niet, een beloning na het sporten is helemaal prima. Sporten doe je in de eerste plaats voor jezelf en om lekker in je vel te zitten, als je ervan afvalt dan is dat mooi meegenomen.
pi_206959850
Vandaag de eerste training in mijn nieuwe gym gehad en ik vond het echt fantastisch. Veel persoonlijke aandacht en er wordt echt goed op je houding en uitvoering gelet. Precies wat ik nodig heb als iemand met een standaard computerhouding :P
Deze maand pak ik nog even de 'rustigere' trainingen zodat ik echt puur op de techniek kan oefenen en dan vanaf het nieuwe jaar langzaam de echte krachttrainingen gaan doen.

O: -
L: kontje brood met 2 eieren, pistolet hagelslag, bouillonsoepje
T: pepernoten want sinterklaas kwam langs op het werk, dus ja dan moet je wel :P
D: pad thai
S: uur krachttraining
T: proteinepudding + appel
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 21:54:21 #106
382129 crew  Donna
pi_206960174
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:39 schreef Nanuke het volgende:
Dat ziet er goed uit!

Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan. :')
Oh een medestander. Haha.

Dit jaar een kilo of 4-5 afgevallen, maar als ik 20 kwijt wil zal ik toch een tandje bij moeten zetten.
  maandag 5 december 2022 @ 22:01:17 #107
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206960324
Ik heb nooit echt aan diëten gedaan, maar werd elk jaar een paar kilo’s zwaarder. In juli mijn eetpatroon omgegooid. Ik eet nu zo veel als mogelijk ‘whole food plant based’. Zo min mogelijk bewerkt en dierlijk eten. Dit werkt voor mij prima. In drie maanden van 83 naar 73 gegaan. Nu een aantal maanden stabiel op 73/72 kg, voor mij een prima gewicht.

Ik eet zoveel als ik wil van:
- groente en fruit
- volkoren granen
- peulvruchten
- plantaardige zuivel alternatieven
- noten en zaden
I am a black hole shitting into the void
pi_206962170
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.

Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
pi_206962528
Ik moet ook gewoon normaal doen. En eten alsof ik 6x per week flink train. Wat ook zo is. :+

S: zware dingen optillen
O: shake met kwark en whey
L: kippensoep met afbakbroodje.
D: strata met prei en champignons.
T: nog een gebakje. :7

Er moeten ergens nog wat extra proteine in dit lijstje.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:52:00 #110
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206963152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:

Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Oh, maar zo benader ik het ook. Ik hanteer losjes de 80/20 regel. 80 procent van de eetmomenten zijn volledig onbewerkt plantaardig, bij 20 ben ik vrijer. Veel maaltijden zijn puur functioneel (eten om te leven): die richt ik gezond in (maar nog altijd lekker). Als al die 'functionele' maaltijden in orde zijn, maakt het een stuk minder uit wat je tijdens 'speciale' momenten eet. Dat betekent uiteraard niet dat je elke keer helemaal los kunt gaan.

Daarnaast kan je belangrijke dingen ook nog vaak zo aanpassen dat het bijna als 'whole food plant based' telt en toch je craving stilt.

Boterham met hagelslag?
• Volkorenboterham (of kikkererwtenmeelrijstwafel, 20 procent eitwit)
• 100% pindakaas (in plaats van boter of margarine)
• plakjes banaan
• hagelslag
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 6 december 2022 @ 10:52:47 #111
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_206963713
Ik geloof dat ik beter gewoon m'n broodje met hagelslag kan pakken. :D

Maar het belangrijkste is dat je iets vindt wat je op lange termijn kan blijven volhouden, het is kut, maar consistency is key. :')

* IJsdraakje schuifelt weer in onderhoudsmodus
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:33:54 #112
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206964148
Terwijl ik dit aan het bijlezen ben wordt het sinterklaaspakket van m'n werk bezorgd met 3 soorten kruidnoten en chocoladeletters voor alledrie de gezinsleden :X :X
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:44:15 #113
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_206964285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef Morgane89 het volgende:
Terwijl ik dit aan het bijlezen ben wordt het sinterklaaspakket van m'n werk bezorgd met 3 soorten kruidnoten en chocoladeletters voor alledrie de gezinsleden :X :X
Slecht nieuws voor omnomnomnomnivoren. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206964448
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:

Dit. Ik ben al heel tevreden met normale dagen. Ik focus op gezond eten en doorgaans is dat ook allemaal wat minder kcal rijk. Echt lijnen doe ik al heel lang niet meer. Nu ben ik ook al ongeveer 10 jaar 20 kg lichter dan mijn zwaarste gewicht ooit, maar voor een echt gezond gewicht zou er nog wel een kilo of 10 af mogen. En soms een pizza, patat en zo moet gewoon kunnen. Met de nadruk op soms ;) (hagelslag hier nooit in huis, maar als ik bij mijn ouders lunch dan neem ik graag pindakaas met hagelslag, yum!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:05:32 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206964568
Als succesvolle langetermijndunblijver is mijn enige punt: zoek een manier die bij je past en omarm die voor de rest van je leven. In mijn geval is dat incl chocopasta en af en toe pizza, maar met in de basis gezond, genoeg en zonder fratsen eten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206964616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:
Als succesvolle langetermijndunblijver is mijn enige punt: zoek een manier die bij je past en omarm die voor de rest van je leven. In mijn geval is dat incl chocopasta en af en toe pizza, maar met in de basis gezond, genoeg en zonder fratsen eten.
Ja dit. Het duurde even voor ik door had dat lijnen/afvallen/dieten echt zinloos is. Je moet je levensstijl idd permanent aanpassen en op zo'n manier dat je dat voor altijd zo kan volhouden (het moet dus bij jou passen en niet bij de schrijver van een dieetboekje).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Miss SHO dinsdag 6 december 2022 @ 12:43:26 #117
22592 crew  Ole
pi_206965036
Flashback
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 12:51:24 #118
5428 crew  miss_sly
pi_206965100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
omnomnomnomnivoren.
O+ :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:31:39 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206975070
Ik kan het nog steeds niet. Na al die jaren niet. -O-
Afvallen lukt soms even, soms even heel goed maar na een aantal jaar kruipt het er toch langzaam, of minder langzaam, weer aan.

#levenslang #ikdoemijnbest #ikweetheuswelhoehetmoet #toosruggegraatloos
pi_207003304
Ik zit in een lekkere flow met een goede balans tussen gezond en af en toe zondigen. Komende weken wordt wel een uitdaging met tich borrels en etentjes. Maar goed. Van die 1e maand worden we niet dik.
Merk toch dat nu ik helemaal niet weeg toch iets van bevestiging mis, dus dan maar beetje er tussen in, 1x per maand wegen...
pi_207003841
Hier is kind ziek, die de hele dag op me geplakt is. Beweging is dus nul en snaaitrek 100. Gisteren elke keer een kop thee genomen bij trek. Dus vannacht 10x naar de plee, nu moe en dus nog meer snaaizin :')
pi_207060955
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
  dinsdag 13 december 2022 @ 07:32:31 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_207062442
Hema of decathlon, maar ik squat niet dus heb je ook niks aan die informatie _O-
disclaimer
pi_207062523
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Bara en Womens best. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 08:44:16 #125
5428 crew  miss_sly
pi_207062727
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.

Maar ik vind fijne, goed- en mooizittende leggings wel heel lastig te vinden, moet ik zeggen.
Ik denk dat wanneer ik er weer een bestel, ik er eens een van Stronger probeer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')