SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronSPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Was inderdaad niet nodig en de vragenlijst kon ik daar invullen. Nou ja, een medewerker vulde hem voor mij in: had u ergens ja op moeten antwoorden? Nee? *Streept hele kolom door. En doorquote:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Mondkapjes hadden we ook thuis kunnen laten; die lagen daar ook.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Was inderdaad niet nodig en de vragenlijst kon ik daar invullen. Nou ja, een medewerker vulde hem voor mij in: had u ergens ja op moeten antwoorden? Nee? *Streept hele kolom door. En door![]()
Lauti gaat weer eens op het orgel hoor met een ausgeziechnetes Interview over het pandemietijdperk waar we in zijn beland.
"Wenn sich jetzt ein Schwein oder ein Mensch zufälligerweise gleichzeitig mit dem Vogelgrippe-Virus und einem normalen Influenzavirus infizieren sollte, dann könnte H5N1 sich rekombinieren – und der neue Erreger so ansteckend sein wie die normale Grippe, aber tödlich wie die Vogelgrippe. Eigentlich unglaublich, dass das noch nicht passiert ist.“When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Ach ja, er zijn gewoon mensen die in maart 2020 zijn blijven steken, zie je hier in de corona reeks ook.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:39 schreef nostra het volgende:
Lauti gaat weer eens op het orgel hoor met een ausgeziechnetes Interview over het pandemietijdperk waar we in zijn beland.
[ twitter ]
"Wenn sich jetzt ein Schwein oder ein Mensch zufälligerweise gleichzeitig mit dem Vogelgrippe-Virus und einem normalen Influenzavirus infizieren sollte, dann könnte H5N1 sich rekombinieren – und der neue Erreger so ansteckend sein wie die normale Grippe, aber tödlich wie die Vogelgrippe. Eigentlich unglaublich, dass das noch nicht passiert ist.“![]()
Ah tof. Corona zit geen angst meer in, nu de potentiële vliegende vogelgriepquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:39 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]
"Wenn sich jetzt ein Schwein oder ein Mensch zufälligerweise gleichzeitig mit dem Vogelgrippe-Virus und einem normalen Influenzavirus infizieren sollte, dann könnte H5N1 sich rekombinieren – und der neue Erreger so ansteckend sein wie die normale Grippe, aber tödlich wie die Vogelgrippe. Eigentlich unglaublich, dass das noch nicht passiert ist.“![]()
![]()
Wordt die man nog serieus genomen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:39 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]
"Wenn sich jetzt ein Schwein oder ein Mensch zufälligerweise gleichzeitig mit dem Vogelgrippe-Virus und einem normalen Influenzavirus infizieren sollte, dann könnte H5N1 sich rekombinieren – und der neue Erreger so ansteckend sein wie die normale Grippe, aber tödlich wie die Vogelgrippe. Eigentlich unglaublich, dass das noch nicht passiert ist.“
Mijn inziens heeft deze kerel ook een oeuvre aan foute analyses, bedenkelijke adviezen, en andere shit die weinig toevoegen maar wel veel kosten.
Normaal gesproken zijn Duitsers rationeel en koel, maar in dit dossier ..![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
In Berlijn vandaag een enorme demo tegen Iraanse regime, 80.000 man uit heel Europa en velen zonder mondmasker dicht op elkaar. Maar in de metro in Duitsland moeten mensen zogenaamd een maskertje op voor de veiligheid.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn gewoon mensen die in maart 2020 zijn blijven steken, zie je hier in de corona reeks ook.
Als die Duitsers morgen massaal allemaal besluiten geen masker meer op te zetten is het gewoon gedaan hoor met die gekkigheid daar, geen controleur of overheidsorgaan die daar nog iets aan kan doen.![]()
Economie, klimaat, woningnood, vluchtelingen. Heeft er al iemand Bingo? B 4 ever vigilant.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:51 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ah tof. Corona zit geen angst meer in, nu de potentiële vliegende vogelgriepNowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter![]()
Wist niet dat die zaken ook infectieziekten waren...quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 23:36 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Economie, klimaat, woningnood, vluchtelingen. Heeft er al iemand Bingo? B 4 ever vigilant.![]()
Weer ziek van de herhaalprik
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Maar vergeet niet, je maakt jezelf ziek voor de ander.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Wat??quote:Op zondag 23 oktober 2022 09:42 schreef Akathisia het volgende:
Maar vergeet niet, je maakt jezelf ziek voor de ander.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sterkte! Had je de vorige keer ook klachten?quote:
Ik heb een venijnige stekende hoofdpijn, spierpijn, zweetaanvallen en voel me lamlendig. De vorige keer duurde het bij mij gelukkig maar één dag.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ja, iedere prik werden ze erger.quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Sterkte! Had je de vorige keer ook klachten?
Ik heb een venijnige stekende hoofdpijn, spierpijn, zweetaanvallen en voel me lamlendig. De vorige keer duurde het bij mij gelukkig maar één dag.
Heb ook hoofdpijn, slecht geslapen. Lamlendig is idd een goede omschrijving.
Hopelijk morgen ook weer fit.(Un)masking for the greater good.![]()
Hier ook een dag goed gammel geweest van de herhaalprik. Eerste keer Moderna na drie keer Pfizer en Moderna slaat blijkbaar veel harder in. Vriend heeft hetzelfde gehad. Drie keer Pfizer en de laatste twee keer Moderna en beide keren goed van slag van die laatste.
Hij is trouwens nauwelijks ziek geweest van Corona zelf dus het was wel voor een goed doel.![]()
Ik kan over een week of drie. Heb er alweer zin in als ik dit zo lees![]()
Dat je zo zieker wordt van het vaccin dan van de ziekte zelf, ook wel apart.Tap tap tap![]()
Van de ziekte zelf na vaccinatie hèquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:20 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan over een week of drie. Heb er alweer zin in als ik dit zo lees![]()
Dat je zo zieker wordt van het vaccin dan van de ziekte zelf, ook wel apart.![]()
![]()
quote:Op zondag 23 oktober 2022 09:42 schreef Akathisia het volgende:
Maar vergeet niet, je maakt jezelf ziek voor de ander.![]()
![]()
We doen dit samen.Go hard or go home![]()
Nou we zitten op de 3e dag na positieve test van vrouwlief.
Ze komt vooral verkouden over, niest en hoest vrij veel. Naja, ik zit en slaap daar dus gewoon continu naast. Je zou denken dat ik mijn portie exposure inmiddels wel gehad heb.
Dus ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en... net ff zelftest gedaan.
Ik ben mijn testloze streak nu kwijt.
Maar nee. 1 streepje. Tevens geen klachten.
@bloodymary1![]()
gewoon 12 monkeys survivorquote:Op zondag 23 oktober 2022 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ze komt vooral verkouden over, niest en hoest vrij veel. Naja, ik zit en slaap daar dus gewoon continu naast. Je zou denken dat ik mijn portie exposure inmiddels wel gehad heb.
Dus ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en... net ff zelftest gedaan.
[ afbeelding ]
@:bloodymary1![]()
Negative stick Dickquote:Op zondag 23 oktober 2022 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
@:bloodymary1
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20221023_32337325Ja kinderen! Vroeger in de middeleeuwen, 2019 of zelfs nog eerder, sloten mensen zich nog niet op als ze een dagje wat snotterig waren.quote:Verkouden collega blijft thuis: ’Vroeger was het niet zo bekend hoe vervelend ziek je de mensen om je heen kunt maken’![]()
Ik ben niet gevaccineerd en kwam er per ongeluk achter dat ik corona had. Dus de conclusie dat de prik werkt omdat je niet doodziek bent geworden is pure aanname. Zoals het virus nu is, is het niet meer dan een (voor sommigen zware) verkoudheid.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:07 schreef Qarrad het volgende:
Hier ook een dag goed gammel geweest van de herhaalprik. Eerste keer Moderna na drie keer Pfizer en Moderna slaat blijkbaar veel harder in. Vriend heeft hetzelfde gehad. Drie keer Pfizer en de laatste twee keer Moderna en beide keren goed van slag van die laatste.
Hij is trouwens nauwelijks ziek geweest van Corona zelf dus het was wel voor een goed doel.To BG or not to BG!![]()
Kantoorslaven.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20221023_32337325
[..]
Ja kinderen! Vroeger in de middeleeuwen, 2019 of zelfs nog eerder, sloten mensen zich nog niet op als ze een dagje wat snotterig waren.Journalistje heeft wat issues volgens mij.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het einde van een tijdperk.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
@:bloodymary1![]()
Vroeger met de pest gooiden ze pestlijders gewoon op een eiland. Terug naar de middeleeuwen!quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja kinderen! Vroeger in de middeleeuwen, 2019 of zelfs nog eerder, sloten mensen zich nog niet op als ze een dagje wat snotterig waren.Tap tap tap![]()
Ik was juist totaal niet verkouden door Corona. Geen snotje gezien.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik ben niet gevaccineerd en kwam er per ongeluk achter dat ik corona had. Dus de conclusie dat de prik werkt omdat je niet doodziek bent geworden is pure aanname. Zoals het virus nu is, is het niet meer dan een (voor sommigen zware) verkoudheid.Tap tap tap![]()
Ik had ook geen symptomen maar had een dag iets van een brok in mijn keel.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was juist totaal niet verkouden door Corona. Geen snotje gezien.
Denk dat de meeste mensen er weinig van merken en dat dat niet komt door het vaccin maar omdat omnicron gewoon niet erg ziekmakend meer is.To BG or not to BG!![]()
Jullie verhalen maken mij wel een beetje huiverig voor de prik, na de 3e was ik een week echt van de leg. En in de tussentijd ook geen natuurlijk boostertje opgelopen. Dus nu weet ik niet wat ik moetquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:07 schreef Qarrad het volgende:
Hij is trouwens nauwelijks ziek geweest van Corona zelf dus het was wel voor een goed doel.![]()
![]()
De kans was ook 99,9 % dat je zonder prik ook nauwelijks ziek was geworden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:07 schreef Qarrad het volgende:
Hij is trouwens nauwelijks ziek geweest van Corona zelf dus het was wel voor een goed doel.
Als je gezond bent zou ik´m in vervolg laten staan."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Beter blijven we elkaar gewoon aansteken, je moet je immuniteit immers op peil houden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja kinderen! Vroeger in de middeleeuwen, 2019 of zelfs nog eerder, sloten mensen zich nog niet op als ze een dagje wat snotterig waren.
Bij een nieuwe uitbraak zijn we anders nog vatbaarder."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Volgens mij zijn de meeste mensen hier prima in staat om zelf te beoordelen of ze het wel of niet willen. Daar hebben ze jouw advies niet bij nodig.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kans was ook 99,9 % dat je zonder prik ook nauwelijks ziek was geworden.
Als je gezond bent zou ik´m in vervolg laten staan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Had je vrijdag niet ook al een test gedaan?quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
@:bloodymary1dan was je de streak toen al kwijt
fijn wel dat het nog steeds negatief is
![]()
![]()
Het is een (discussie) forum.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste mensen hier prima in staat om zelf te beoordelen of ze het wel of niet willen. Daar hebben ze jouw advies niet bij nodig."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
De basis prikken vond ik het wel waard. Maar boosters haal ik inderdaad alleen als het echt moet (om te reizen/horeca etc), anders laat ik het daar bij.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je gezond bent zou ik´m in vervolg laten staan.![]()
Klinkt als een logische redenering.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De basis prikken vond ik het wel waard. Maar boosters haal ik inderdaad alleen als het echt moet (om te reizen/horeca etc), anders laat ik het daar bij.
Vind het alleen vaan maatschappelijk belang dat we zoveel mogelijk bij al die prikken en toestanden wegblijven, zo houd je de populatie het meest weerbaar tegen virussen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Dus geef je geen medisch advies aan mensen die prima zelf kunnen beslissen.quote:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volstrekt belachelijk om te denken dat ik formele adviezen geef op een forum waarin we zo informeel en amicaal met elkaar discussiëren en realiteit, sarcasme, en sneren elkaar snel opvolgen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus geef je geen medisch advies aan mensen die prima zelf kunnen beslissen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Zag dat de jaartallen echt als een speer gaan, en als ik zou willen zou ik over een uur al terecht kunnen. Volgens mij weinig animo hier in de regio![]()
![]()
Volstrekt belachelijk om iemand die zichzelf prima informeert en zelf beslissingen zaken nemen te vertellen dat ze het in het vervolg koeten laten staan.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt belachelijk om te denken dat ik formele adviezen geef op een forum waarin we zo informeel en amicaal met elkaar discussiëren en realiteit, sarcasme, en sneren elkaar snel opvolgen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voor mij is de reden om hem wel te nemen, dat je (waarschijnlijk) het toch minder makkelijk overdraagt naar andere personen en ik heb nogal wat kwetsbaren / (ernstig) chronisch zieken in mijn omgeving.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je gezond bent zou ik´m in vervolg laten staan.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik was gisteren 2 uur na het maken van mijn afspraak aan de beurtquote:Op zondag 23 oktober 2022 15:00 schreef SilverEyes het volgende:
Zag dat de jaartallen echt als een speer gaan, en als ik zou willen zou ik over een uur al terecht kunnen. Volgens mij weinig animo hier in de regio
Dat geeft ie niet, hij spreekt vanuit zichzelf. Duidelijk anders en de users zijn ook niet zo achterlijk en dom volgzaam als jij wellicht denktquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus geef je geen medisch advies aan mensen die prima zelf kunnen beslissen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zei hij nietquote:Op zondag 23 oktober 2022 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volstrekt belachelijk om iemand die zichzelf prima informeert en zelf beslissingen zaken nemen te vertellen dat ze het in het vervolg koeten laten staan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gisteren gezellig visite gehad, kwamen net terug uit India, testen net positief. Ben benieuwd of het ons huis nu voorbij gaat en welke variant het is. We gaan het meemaken
Spannend.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:24 schreef Molo het volgende:
Gisteren gezellig visite gehad, kwamen net terug uit India, testen net positief. Ben benieuwd of het ons huis nu voorbij gaat en welke variant het is. We gaan het meemakenIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Chinees roulettequote:![]()
Ach nee joh, het is overal aanwezig om ons heen en ik verstop me er niet expliciet voor. Zal vast loslopenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Precies. Dat het ziekteverloop in de meeste gevallen milder is is fijn maar het gaat vooral niet alleen om mijzelf. Partner is zeer kwetsbaar, zoon woont in een instelling vol kwetsbare mensen, mijn ouders kwakkelen, heb een zeer kwetsbare collega.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Voor mij is de reden om hem wel te nemen, dat je (waarschijnlijk) het toch minder makkelijk overdraagt naar andere personen en ik heb nogal wat kwetsbaren / (ernstig) chronisch zieken in mijn omgeving.
Ik heb dus alle gelegenheid gehad om me te laten informeren door de medische professionals om hen heen. Dat weegt voor 99,9% van mijn oordeel heen. Het moet nogal een user zijn die genoeg gewicht in de schaal kan brengen in vergelijking daarmee 8)![]()
Ik had wel symptomen, alles kwam langs, behalve verkoudheid. En het was kort.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik had ook geen symptomen maar had een dag iets van een brok in mijn keel.
Denk dat de meeste mensen er weinig van merken en dat dat niet komt door het vaccin maar omdat omnicron gewoon niet erg ziekmakend meer is.Tap tap tap![]()
Was het ondertussen al niet aangetoond (en ook gezegd door Pfizer) dat het vaccin er niet zo zeer voor zorgt dat de verspreiding kans echt kleiner is na het nemen van een vaccin? Dat het voornamelijk zorgt voor mindere symptomen/dat je minder kans hebt om erg ziek te worden/minder kans op opname? Je redenatie begrijp ik overigens helemaal hoor!quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Voor mij is de reden om hem wel te nemen, dat je (waarschijnlijk) het toch minder makkelijk overdraagt naar andere personen en ik heb nogal wat kwetsbaren / (ernstig) chronisch zieken in mijn omgeving.![]()
Voor zover ik weet, was minder ziek worden wel, en transmissie tegengaan niet het primaire doel van vaccinatie, maar is het wel bewezen als positieve bijkomstigheid: https://www.nu.nl/coronav(...)iding-tegengaat.htmlquote:Op zondag 23 oktober 2022 21:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was het ondertussen al niet aangetoond (en ook gezegd door Pfizer) dat het vaccin er niet zo zeer voor zorgt dat de verspreiding kans echt kleiner is na het nemen van een vaccin? Dat het voornamelijk zorgt voor mindere symptomen/dat je minder kans hebt om erg ziek te worden/minder kans op opname? Je redenatie begrijp ik overigens helemaal hoor!
Zegt dat bijvoorbeeld
Dochter en ik vanmorgen positief getest. Ik beroerd en hele dag onder de wol.
Nu alweer veel beter, hopelijk morgen er weer helemaal bovenop. Het lijkt mee te vallen![]()
![]()
https://www.sanquin.nl/ov(...)rbereid-de-winter-inquote:Nederlandse bloeddonors hebben veel antistoffen tegen corona, vooral omdat veel donors in de afgelopen zes maanden een corona (SARS-CoV-2) infectie hebben doorgemaakt. Dat blijkt uit de nieuwste meting van Sanquin Research onder Nederlandse bloeddonors.
“Precies een jaar geleden zagen we bij één op de vijf bloeddonors dat zij een besmetting hadden doorgemaakt. Onze vorige meting, in februari 2022, liet al zien dat het aantal besmettingen sterk steeg. Inmiddels heeft 77% een besmetting meegemaakt: bij jongere bloeddonors tot 25 jaar 90% en bij 70-plussers 59%. Zoals gezegd: omikron is duidelijk heel besmettelijk!” licht Hans Zaaijer, arts-microbioloog en hoofd Bloedoverdraagbare Infecties bij Sanquin, toe.
“Omikron heeft de wereld wel een handje geholpen. Die variant blijkt besmettelijker, maar ook minder ziekmakend. Zo hebben we op relatief milde wijze ons afweersysteem getraind in de afgelopen zomer”, aldus Zaaijer.
Antistoffen bij oudere donors minder weggezakt
“Eind 2021 vond Sanquin bij Nederlandse bloeddonors fors dalende hoeveelheden antistoffen tegen SARS-CoV-2. Maar inmiddels, na boosters en (her)infecties met omikron, blijken juist de oudere donors hogere hoeveelheden te hebben. Die zakken nu ook minder snel weg.”
Zaaijer is optimistisch over deze getallen: “Met de winter in aantocht is dit goed nieuws. Je mag verwachten dat de komende maanden meer besmettingsmomenten zullen plaatsvinden als men samenkomt in warmere en afgesloten ruimtes. Dan helpt het wel als je al antistoffen hebt. We hebben inmiddels gezien dat mensen dan weliswaar nog steeds besmet kunnen worden, maar dan heb je veel minder kans op een ernstig ziektebeeld waarbij je in het ziekenhuis opgenomen moet worden.”
Inmiddels is de nieuwe vaccinatiecampagne begonnen. Nuttig en op tijd, oordeelt Hans: “Ook bij donors zien we dat de ouderen, 70-plus, voorzichtiger zijn. Nog zeker 40% van de bloeddonors van 70-plus heeft nog geen infectie doorgemaakt. Zij, samen met risicogroepen, hebben baat bij een nieuwe vaccinatie.
Onderzoek onder bloeddonors
In de periode eind augustus/begin september 2022 voerde Sanquin het vijfde onderzoek uit naar anti-Covid-19 antistoftiters onder ruim 2.000 bloeddonors verspreid over heel Nederland. Nederlandse bloeddonors zijn niet volledig representatief voor de Nederlandse bevolking. Wel geeft dit onderzoek, dankzij de schaalgrootte, relevant inzicht in de ontwikkeling van Covid-19 in Nederland.
Sanquin kan infecties meten door gericht te testen op antistoffen tegen de kern van het Covid-19 virus. Die antistoffen ontstaan alleen na een feitelijke besmetting, en worden dus niet opgewekt door vaccinatie.![]()
Ik hoor eigenlijk van normale mensen niks meer over vaccineren. Wat zijn eigenlijk de cijfers van de opkomst en dan vergeleken met vorig jaar?![]()
Als in niet-wappie of niet-risicogroep?quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoor eigenlijk van normale mensen niks meer over vaccineren. Wat zijn eigenlijk de cijfers van de opkomst en dan vergeleken met vorig jaar?
Covid-vaccinatie wordt ook steeds normaler natuurlijk. Over de jaarlijkse griepprik hoor je ook niemand.![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoor eigenlijk van normale mensen niks meer over vaccineren. Wat zijn eigenlijk de cijfers van de opkomst en dan vergeleken met vorig jaar?Noem je mij nou abnormaal?
Qua opkomst weet ik het niet, maar over het algemeen kun je heel snel terecht, er is dus ruim voldoende capaciteit. In tegenstelling rot vorig jaar, dat je soms 2-3 weken moest wachten, is de wachttijd nu eerder 2-3 uur
Yep. Normale mensen, geen wappies en geen risicogroep. Die zich vorig jaar allemaal hebben laten vaccineren en waarvan de meesten er 3 hebben of 2 en een besmetting. Die halen ook geen griepprik.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Als in niet-wappie of niet-risicogroep?
Covid-vaccinatie wordt ook steeds normaler natuurlijk. Over de jaarlijkse griepprik hoor je ook niemand.
Die gaan zich nu ook niet laten vaccineren. Tenzij het nodig is voor een reis of zo.![]()
Haha, sorry. Voel je niet aangesproken, ben lekker aan het generaliseren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 10:42 schreef Arizona het volgende:
[..]Noem je mij nou abnormaal?
Qua opkomst weet ik het niet, maar over het algemeen kun je heel snel terecht, er is dus ruim voldoende capaciteit. In tegenstelling rot vorig jaar, dat je soms 2-3 weken moest wachten, is de wachttijd nu eerder 2-3 uur![]()
Ik heb mijn vrouw maar liefkozend omgedoopt naar nieselientje
Serieus, ze heeft denk ik in de afgelopen 3 dagen wel vierhonderd keer geniest. Ze kunnen corona beter nieserona gaan noemen ofzo![]()
![]()
Denk dat ze gewoon aandacht nodig heeft van je Dickquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb mijn vrouw maar liefkozend omgedoopt naar nieselientje
Serieus, ze heeft denk ik in de afgelopen 3 dagen wel vierhonderd keer geniest. Ze kunnen corona beter nieserona gaan noemen ofzoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben je nou de komma vergeten, of juist niet?quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat ze gewoon aandacht nodig heeft van je Dick![]()
Ja gadverdamme, ik ga dat vieze snotmens nu écht niet aanraken he.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
she needs Dickquote:Op maandag 24 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een treurigheidquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:18 schreef THEFXR het volgende:
in het weekend iemand van de vaccinatie af gepraat, voelde echt goed
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
wat was het argument?quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:18 schreef THEFXR het volgende:
in het weekend iemand van de vaccinatie af gepraat, voelde echt goed![]()
Dat heb jij even bepaald, ik zou dat voor een ander niet durven of diegene moet wel heel jong zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat ze gezond genoeg was om zonder te kunnen.![]()
iemand die ik goed ken, hequote:Op maandag 24 oktober 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heb jij even bepaald, ik zou dat voor een ander niet durven of diegene moet wel heel jong zijn.![]()
On a serious note (ja, ook dat kan ik) vind ik het niet geheel logisch om iemand “om te praten”.
Tenzij, iemand je expliciet vraagt om je mening of advies. Van “hey, ik zit echt mega in twijfel… wat zou jij doen in mijn positie?” DAN is het logisch imho om hem of haar duidelijk aan te geven hoe jij erover denkt en wat jouw keuze zou zijn en waarom.
Helaas echter hebben veel mensen zowel online als irl de neiging om ongevraagd hun mening maar op te dringen aan een ander zonder dat die daar heel duidelijk om heeft gevraagd.![]()
Ik denk dat als er iemand in mijn vrienden- en kennisenkring zoiets zou proberen, dat ik dan zou zeggen dat ik niet zal gaan om van eindeloze discussies af te zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:18 schreef THEFXR het volgende:
in het weekend iemand van de vaccinatie af gepraat, voelde echt goed![]()
Zoals @dick_laurent al zegt; het draait nogal om de context. Begon FXR er uit zichzelf mee, of werd er een vraag gesteld? Als mensen mij vragen hoe ik denk over vaccinaties dan geef ik ook mijn persoonlijke mening. Oke, ik ga dan niet online zeggen hoe goed het voelt om iemand te overtuigen van mijn mening, maar op zich niks mis mee om je persoonlijke mening te geven als er om gevraagd wordt (inderdaad in de trant van ''wat zou jij doen in mijn schoenen?'').![]()
hmmm dat heb ik nu ook en voel me wat moe....wel negatief op de zelftestquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik had ook geen symptomen maar had een dag iets van een brok in mijn keel.
Denk dat de meeste mensen er weinig van merken en dat dat niet komt door het vaccin maar omdat omnicron gewoon niet erg ziekmakend meer is.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Op dit moment niet logisch of vond je het in het begin ook niet logisch om iemand om te praten?quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
On a serious note (ja, ook dat kan ik) vind ik het niet geheel logisch om iemand “om te praten”.
Tenzij, iemand je expliciet vraagt om je mening of advies. Van “hey, ik zit echt mega in twijfel… wat zou jij doen in mijn positie?” DAN is het logisch imho om hem of haar duidelijk aan te geven hoe jij erover denkt en wat jouw keuze zou zijn en waarom.
Helaas echter hebben veel mensen zowel online als irl de neiging om ongevraagd hun mening maar op te dringen aan een ander zonder dat die daar heel duidelijk om heeft gevraagd.
Want onze mp heeft letterlijk het volk opgeroepen om twijfelaars om te praten. En veel mensen vonden dat enorm logisch. Toen.To BG or not to BG!![]()
Kan me voorstellen dat in het begin, toen het vaccin net beschikbaar was en we nog met een meer dodelijke variant van het virus te maken hadden, hier meer animo voor was ja.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Op dit moment niet logisch of vond je het in het begin ook niet logisch om iemand om te praten?
Want onze mp heeft letterlijk het volk opgeroepen om twijfelaars om te praten. En veel mensen vonden dat enorm logisch. Toen.
En daarbij, politieke leiders kunnen ook nogal enorme idioten zijn hè. Denk dat de geschiedenis dat al meermaals bewezen heeft![]()
![]()
Ik dacht dat dat een vereiste wasquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Men daarbij, politieke leiders kunnen ook nogal enorme idioten zijn hè. Denk dat de geschiedenis dat al meermaals bewezen heeft
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Ik vond het vanuit Den Haag ook niet zo heel relax dat ze iedereen aan het overtuigen waren; inclusief halve drang. Ook hun hadden mensen gewoon vrijuit moeten laten kiezen; zonder dat hele QR geneuzel. Ja, de Corona situatie is nu enigszins stabiel; grotendeels vanwege het vaccinatie campagne (dus wie weet hoe we er aan toe zouden zijn als iedereen ook echt een vrije keuze had), maar de keuze om hem wel of niet te nemen was toentertijd niet echt vrij om te nemen in mijn ervaring; niet als je nog een beetje wilde leven. En dat vind ik best kwalijk. Wel wat ironisch inderdaad dat mensen er bovenop duiken als een user iemand er van probeert te overtuigen dat een vaccin in zijn geval niet nodig is; maar dat het andersom wel gewoon logisch was + indirecte dwang (zo zie ik het althans - ik bereid me vast voor op de ''keuzes hebben consequenties dooddoener'') zelfs.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Op dit moment niet logisch of vond je het in het begin ook niet logisch om iemand om te praten?
Want onze mp heeft letterlijk het volk opgeroepen om twijfelaars om te praten. En veel mensen vonden dat enorm logisch. Toen.![]()
Veel mensen geloofden exact wat onze mp en zijn clownie allemaal beweerden. Alsof het wetenschappelijk was onderbouwd. Je doet het voor een ander is ook een sterke geweest waarmee ze lekker veel mensen over de streep hebben gehaald. En nog steeds denken er mensen dat ze met een vaccin minder besmettelijk zijn. Zelf dokters hebben dit verklaard zonder dit werkelijk gechecked te hebben.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat in het begin, toen het vaccin net beschikbaar was en we nog met een meer dodelijke variant van het virus te maken hadden, hier meer animo voor was ja.
En daarbij, politieke leiders kunnen ook nogal enorme idioten zijn hè. Denk dat de geschiedenis dat al meermaals bewezen heeftTo BG or not to BG!![]()
Kerstkoren hebben consequentiesquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het vanuit Den Haag ook niet zo heel relax dat ze iedereen aan het overtuigen waren; inclusief halve drang. Ook hun hadden mensen gewoon vrijuit moeten laten kiezen; zonder dat hele QR geneuzel. Ja, de Corona situatie is nu enigszins stabiel; grotendeels vanwege het vaccinatie campagne (dus wie weet hoe we er aan toe zouden zijn als iedereen ook echt een vrije keuze had), maar de keuze om hem wel of niet te nemen was toentertijd niet echt vrij om te nemen in mijn ervaring; niet als je nog een beetje wilde leven. En dat vind ik best kwalijk. Wel wat ironisch inderdaad dat mensen er bovenop duiken als een user iemand er van probeert te overtuigen dat een vaccin in zijn geval niet nodig is; maar dat het andersom wel gewoon logisch was + indirecte dwang (zo zie ik het althans - ik bereid me vast voor op de ''keuzes hebben consequenties dooddoener'') zelfs.
Hoe weet je zeker dat de pandemie door de vaxxcampagne stabiel is geworden of dat het ook was gebeurt met het alleen inenten van de kwetsbaren en de rest natuurlijke immuniteit te laten oplopen? Dat weet je gewoon niet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het vanuit Den Haag ook niet zo heel relax dat ze iedereen aan het overtuigen waren; inclusief halve drang. Ook hun hadden mensen gewoon vrijuit moeten laten kiezen; zonder dat hele QR geneuzel. Ja, de Corona situatie is nu enigszins stabiel; grotendeels vanwege het vaccinatie campagne (dus wie weet hoe we er aan toe zouden zijn als iedereen ook echt een vrije keuze had), maar de keuze om hem wel of niet te nemen was toentertijd niet echt vrij om te nemen in mijn ervaring; niet als je nog een beetje wilde leven. En dat vind ik best kwalijk. Wel wat ironisch inderdaad dat mensen er bovenop duiken als een user iemand er van probeert te overtuigen dat een vaccin in zijn geval niet nodig is; maar dat het andersom wel gewoon logisch was + indirecte dwang (zo zie ik het althans - ik bereid me vast voor op de ''keuzes hebben consequenties dooddoener'') zelfs.To BG or not to BG!![]()
dat was niet het gevalquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik denk dat als er iemand in mijn vrienden- en kennisenkring zoiets zou proberen, dat ik dan zou zeggen dat ik niet zal gaan om van eindeloze discussies af te zijn.![]()
er werd gevraagd of ik al een afspraak had gemaakt, dat was niet het geval, ja, waarom ga je dan niet, was de vraag.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zoals @:dick_laurent al zegt; het draait nogal om de context. Begon FXR er uit zichzelf mee, of werd er een vraag gesteld? Als mensen mij vragen hoe ik denk over vaccinaties dan geef ik ook mijn persoonlijke mening. Oke, ik ga dan niet online zeggen hoe goed het voelt om iemand te overtuigen van mijn mening, maar op zich niks mis mee om je persoonlijke mening te geven als er om gevraagd wordt (inderdaad in de trant van ''wat zou jij doen in mijn schoenen?'').![]()
Tja, een jaar geleden probeerde ik ook wel eens iemand om te praten om wel een vaccinatie te halen. Kon daar wel leuk mee discussieren met wat wappies in de familie-, vrienden- en kennissenkring. Waarbij iedereen in zijn waarde werd gelaten.
Nu haal ik er zelf niet eens meer een bij en zal het me een worst wezen wat iedereen doet.![]()
Ondanks dat ik er wel een mening over heb heb ik nooit geprobeert om iemand over te halen om geen vaccin te nemen. Stel dat net die persoon dood was gegaan aan covid. Of andersom, dat iemand net allergies blijkt voor het vaccin.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, een jaar geleden probeerde ik ook wel eens iemand om te praten om wel een vaccinatie te halen. Kon daar wel leuk mee discussieren met wat wappies in de familie-, vrienden- en kennissenkring. Waarbij iedereen in zijn waarde werd gelaten.
Nu haal ik er zelf niet eens meer een bij en zal het me een worst wezen wat iedereen doet.
Het 'het vaccin is 100% veilig' heb ik nooit gelooft dus ga dat ook een ander niet opdringen. Ken ook iemand die behoorlijk kwetsbaar is maar die het vaccin niet wilde waarbij ik dacht dat juist die er waarschijnlijk baat bij kon hebben maar prakiseerde er niet over om hem te manipuleren het vaccin te nemen.
Het is ieders eigen keuze. Maar mijn keuze om het niet te doen heeft mij vaak kommentaar opgeleverd. Voelde zeg maar niet heel 'vrij' deze keuze.To BG or not to BG!![]()
Ik denk ook dat het aan de persoon ligt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zoals @:dick_laurent al zegt; het draait nogal om de context. Begon FXR er uit zichzelf mee, of werd er een vraag gesteld? Als mensen mij vragen hoe ik denk over vaccinaties dan geef ik ook mijn persoonlijke mening. Oke, ik ga dan niet online zeggen hoe goed het voelt om iemand te overtuigen van mijn mening, maar op zich niks mis mee om je persoonlijke mening te geven als er om gevraagd wordt (inderdaad in de trant van ''wat zou jij doen in mijn schoenen?'').
Je hebt figuren die je wappie noemen als je niet gevaccineerd bent en je hebt personen die je onderdeel van het WEF noemen als je wel gevaccineerd bent.
Iedereen moet het voor zich zelf weten of hij/zij zich wel of niet laat vaccineren.Ik ben inmiddels overleden![]()
Dat weet je niet, maar het wel een hoop extra opnames opgeleverd; duidelijk dat het vaccin daar tegen helpt. Als we oneindige capaciteit hadden gehad in de zorg dan was er inderdaad een kans geweest dat we ook op dit punt waren gekomen met enkel vaccineren van de kwetsbaren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hoe weet je zeker dat de pandemie door de vaxxcampagne stabiel is geworden of dat het ook was gebeurt met het alleen inenten van de kwetsbaren en de rest natuurlijke immuniteit te laten oplopen? Dat weet je gewoon niet.![]()
Niks mis mee dan imoquote:Op maandag 24 oktober 2022 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er werd gevraagd of ik al een afspraak had gemaakt, dat was niet het geval, ja, waarom ga je dan niet, was de vraag.![]()
Daar is op zichzelf niets mis mee.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er werd gevraagd of ik al een afspraak had gemaakt, dat was niet het geval, ja, waarom ga je dan niet, was de vraag.
Hier komen snoeven dat je iemand ervan hebt laten afzien is wel tamelijk treurig.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
vreemd, zo voelde het helemaal niet, ik had juist iemand behoed voor de bijwerkingen van het vaccin, want deze persoon is gezond genoeg.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar is op zichzelf niets mis mee.
Hier komen snoeven dat je iemand ervan hebt laten afzien is wel tamelijk treurig.![]()
Dat gedoe met die Bostonvariant blijft ook krankzinnig. Waarom zou je zo'n dodelijke variant überhaupt willen maken?
Ligt gewoon in een lab, het is niet dat virussen nooit uit labs raken
blablablabla![]()
Ongeveer vorige week woensdag was ik mijn reuk kwijt. Inmiddels begint het weer terug te komen. Is dit normaal of kan ik een terugval verwachten?
Was gister nog positief bij mijn zelftest maar het duurde langer voordat mijn test 2 streepjes gaf, hopelijk ben ik er snel van af![]()
![]()
komt allemaal goed, maar het kost wel tijd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ongeveer vorige week woensdag was ik mijn reuk kwijt. Inmiddels begint het weer terug te komen. Is dit normaal of kan ik een terugval verwachten?
Was gister nog positief bij mijn zelftest maar het duurde langer voordat mijn test 2 streepjes gaf, hopelijk ben ik er snel van af
Forum Opties Forumhop: Hop naar: